Anoniem: 258387 schreef op dinsdag 01 januari 2013 @ 11:58:
Ik kick een heel oud topic omhoog, maar ik speel nu sinds een tijd Borderlands ben nu een level 32 soldier. Echt heel geweldige wapens nog niet gevonden helaas ook al kijk ik echt elke box die ik vind na, ook als ik de game weer opnieuw opstart.
Leuk dat er nog iemand BL1 speelt

Anoniem: 258387 schreef op dinsdag 01 januari 2013 @ 11:58:Maar wat ik zo jammer vind is dat je zoveel moet reizen. Het zal ongetwijfeld onderdeel zijn van het spel omdat je op die manier veel loot kunt tegenkomen, maar op de een of andere manier gaat het me toch tegenstaan om steeds door die vlaktes te moeten rijden. Gebieden met tenten en kleine stadjes vind ik dan wel erg leuk en die kam ik ook elke keer weer helemaal uit naar nieuwe loot.
Dat is inderdaad bagger. In de DLC van BL1 is dat zelfs de overtreffende trap van bagger. In BL2 is dat wel wat aangepast. Sowieso zijn er veel meer fast travel-punten, maar het leveldesign is ook beter. Tenminste, het komt op mij beter over, want ik heb niet het idee dat ik zo veel aan het rijden (of lopen) ben.
Je zou
de wiki er eens op na moeten kijken. Wapens worden random gegenereerd op basis van een vast getal, hun level en hun rarity. De combinatie daarvan geeft een waarde, en die waarde wordt verdeeld over de wapeneigenschappen (damage, accuracy, reload etc.). Verder bestaat een wapen uit verschillende onderdelen die ook weer random gegenereerd worden (zoals de scope). Dus wapens van hetzelfde level maar van verschillende rarity zijn qua stats wel uit elkaar te houden, maar het betekent niet automatisch dat een hogere rarity ook beter is: een wapen met een scope en hoge damage maar een belachelijke spread is gewoon slecht, of hij nou paars is of niet. Op die manier kan een wapen met een lager level beter zijn. Nou ja, "beter zijn" is misschien niet de juiste term, maar "beter spelen" wel

Maar goed, los van de obvious stats, er zijn ook wat minder voor de hand liggende dingen. Het gaat erom hoeveel damage je kan doen in een bepaalde tijd (DPS OMGOMGOMGOMGOMG). Dat wordt niet alleen bepaald door de damage van je gun, maar ook van rate of fire, grootte van je magazijn en je reload speed, maar ook door de damage over time (DoT) van elemental effects. Je moet zeker eens
dit verhaal over elemental effects lezen, en ook de thread op het gearbox forum waar op die pagina naar wordt verwezen.
Met legendaries (rode tekst) zit het weer wat anders. Die wapens hebben andere voorwaarden bij het genereren van stats, zoals "altijd incendiary". Daarnaast hebben ze ook verborgen effecten. Het is zeker nuttig om daar de wiki op na te slaan. Zeker qua elemental effects zijn er een aantal verborgen effecten die zeker de moeite waard zijn. Zo heb ik tijden gespeeld met een Hellfire die 10 levels lager was dan ikzelf totdat ik eindelijk een nieuwe Hellfire vond.
Dat kan bij een
New-U Station.
Nazanir schreef op dinsdag 01 januari 2013 @ 21:57:
Ook het lootdrop systeem is op de schop genomen. Waar je in Borderlands 1 gewoon rond kon rennen en grote bazen kon slopen voor gegarandeerd goede drops, is dat in deel 2 heel anders, waar je verschillende bazen mag gaan farmen met ong 1~5% drop kans op het item dat je zoekt.
Die ervaring heb ik anders helemaal niet. In BL1 vond ik regelmatig oranje legendaries in lockers en loot chests en vooral in vendors. In BL2 heb ik alleen nog maar oranje wapens gezien als drops, quest rewards en een enkele keer in een vendor (een class mod voor een class die ik niet speel). Ik kan me eigenlijk niet herinneren dat ik in BL1 ooit een oranje drop gehad heb van een boss. Afgezien van Crawmerax dan.