[CiP] MDF Casemod

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Take
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 28-12-2024
zit er goed uit. ik vraag me alleen af heb je ook het MDF in de MDF grondverf gezet ?

* MDF staat bekent om zijn zuiging bij verf ;)

Groetjes Take

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08:44

Pixeltje

Woo-woohoo!

Netjes hoor, flink opgeschoten zo te zien.

Voor zover ik kan beoordelen ziet je lak/verflaag er prima uit. Het grootste probleem bij MDF zijn vaak de kopse (gezaagde) kanten. Ik ben benieuwd naar wat je met je voeding gedaan hebt, dat het je BIOS van slag brengt ;)

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boazkl0p
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21-08 20:30

boazkl0p

Schijnbaar een Fries

Topicstarter
Genetic schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 17:55:
zit er goed uit. ik vraag me alleen af heb je ook het MDF in de MDF grondverf gezet ?

* MDF staat bekent om zijn zuiging bij verf ;)

Groetjes Take
nee, iedereen heeft het me geadviseerd, maar ik heb gewoon een verdunde grondverf gebruikt. Dat er dun op gesmeerd de eerste keer. En ik had niet egt last van zuigen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

boazkl0p schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 22:10:
[...]

nee, iedereen heeft het me geadviseerd, maar ik heb gewoon een verdunde grondverf gebruikt. Dat er dun op gesmeerd de eerste keer. En ik had niet egt last van zuigen :)
dan krijg je idd hetzelfde effect als het aanbrengen van een grondlaag.

Ziet er strak uit voor de rest :D, ben benieuwd naar het eindresultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boazkl0p

boazkl0p

Schijnbaar een Fries

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 13:59:
Ziet er strak uit voor de rest :D, ben benieuwd naar het eindresultaat.
Om eerlijk te zijn: ik ben ook benieuwd naar het eindresultaat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wreckage1980
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08-09 17:44
In ieder geval weer goed bezig! Blijf het met plezier volgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boazkl0p

boazkl0p

Schijnbaar een Fries

Topicstarter

Update VI

Ik heb vandaag het metalen horrengaas en 2 fans in het rekje (nouja, rekje...) vastgemaakt.
Foto's:
Afbeeldingslocatie: http://i883.photobucket.com/albums/ac38/boazkl0p/SP_A0300Small.jpg
Dit is dus het "rekje" :o

Afbeeldingslocatie: http://i883.photobucket.com/albums/ac38/boazkl0p/SP_A0304Small.jpg
Ik kon het gaas niet aan de voor, of zijjkant vastmaken. Voorkant is natuurlijk niet mooi, en zijkant is te krap. Ik het aan de zijkant het gat precies op maat gemaakt, dus de nietjes kan ik aan de achterkant vastmaken :)

Afbeeldingslocatie: http://i883.photobucket.com/albums/ac38/boazkl0p/SP_A0305Small.jpg
Ik heb het op de hoeken met schroeven vastgemaakt. Die schroeven houden ook de fans vast.

Afbeeldingslocatie: http://i883.photobucket.com/albums/ac38/boazkl0p/SP_A0306Small.jpg
Zo zag het er uit met alleen vast met schroeven.

Afbeeldingslocatie: http://i883.photobucket.com/albums/ac38/boazkl0p/SP_A0307Small.jpg
Ik heb het ding even meegenomen naar huis, want daar had ik nog een nietpistooltje en hamer liggen.

Afbeeldingslocatie: http://i883.photobucket.com/albums/ac38/boazkl0p/SP_A0308Small.jpg
Zo ziet de achterkant er nu uit.

Afbeeldingslocatie: http://i883.photobucket.com/albums/ac38/boazkl0p/SP_A0309Small.jpg
En dit is de voorkant.

EN DAN NU!!!! HET MOMENT WAAROP U ALLEN HEEFT GEWACHT: DE FANS DRAAIEND IN HET DONKER :+

Afbeeldingslocatie: http://i883.photobucket.com/albums/ac38/boazkl0p/SP_A0310Small.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i883.photobucket.com/albums/ac38/boazkl0p/SP_A0311Small.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i883.photobucket.com/albums/ac38/boazkl0p/SP_A0312Small.jpg
Die monitor word al lang niet meer gebruikt, maar hij is nog wel handig als steun :)

Afbeeldingslocatie: http://i883.photobucket.com/albums/ac38/boazkl0p/SP_A0313Small.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i883.photobucket.com/albums/ac38/boazkl0p/SP_A0314Small.jpg
En zo ziet de achterkant er uit

Dit was de update weer voor vandaag. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er netjes uit. Waar je wel mee op moet passen is dat je niet drukt op het gaas dan komt er een holling in die je er niet makkelijk uit krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-08 10:26

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Ziet er goed uit :) Een MDF casemod die ergens niet veel op leek met thema enzo en nu :D!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xPhantom
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Wow, die eerste close-up van de fans-draaiend-in-het-donker ziet er erg vet uit, geeft een best leuk effect :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boazkl0p

boazkl0p

Schijnbaar een Fries

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 15:54:
Ziet er netjes uit. Waar je wel mee op moet passen is dat je niet drukt op het gaas dan komt er een holling in die je er niet makkelijk uit krijgt.
Het gaas is redelijk goed gespannen, en helemaal niet zo dik. Het veert dus gewoon terug. Niet zoiets als kippengaas wat dan gewoon verbuigt :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boazkl0p

boazkl0p

Schijnbaar een Fries

Topicstarter
DJ-Visto schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 15:57:
Ziet er goed uit :) Een MDF casemod die ergens niet veel op leek met thema enzo en nu :D!
Bedankt :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

lachen man, op naar de volgende update!

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldenflame
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-04 14:12
Ik vind dat matte zwart ook wel wat hebben :P ziet er erg goed uit :D

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooie kast en casefans, keep up the good work!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boazkl0p

boazkl0p

Schijnbaar een Fries

Topicstarter

Update VII

Ik heb gisteren de zijkant vastgemaakt. Eerst was het idee dat ik hem met thumbscrews zou kunnen losmaken. Maar dat was toch niet helemaal mogelijk:(
Dus heb ik er toch maar voor gekozen om hem helemaal vast te zetten. Dus van alle kanten 2 schroeven erin gedraaid. Natuurlijk eerst voorgeboord, en allemaal verzonken. Schroefje erin, en plamuur erover;)
Foto's:
Afbeeldingslocatie: http://i883.photobucket.com/albums/ac38/boazkl0p/SP_A0316Small.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i883.photobucket.com/albums/ac38/boazkl0p/SP_A0317Small.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i883.photobucket.com/albums/ac38/boazkl0p/SP_A0318Small.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i883.photobucket.com/albums/ac38/boazkl0p/SP_A0319Small.jpg

Zoals je kan zien is het er niet echt mooier op geworden. En helaas moet ik nu ook nog een keer gaan verven:mad:
Nouja, niet alles kan meezitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wreckage1980
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08-09 17:44
Jammer om hem zo te zien, maar zeker en vast dat je hem weer goed krijgt!

Is het nog wel mogelijk om de sidepanel eraf te halen?

Succes in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Het dode punt ben je voor bij hier na, jammer dat het niet is gelukt hoe jij het wouw doen maarja niet alles zit mee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boazkl0p

boazkl0p

Schijnbaar een Fries

Topicstarter
Wreckage1980 schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 16:36:
Jammer om hem zo te zien, maar zeker en vast dat je hem weer goed krijgt!

Is het nog wel mogelijk om de sidepanel eraf te halen?

Succes in ieder geval!
Is idd jammer dat hij zo verpest is. Moet ik dat ding weer helemaal opnieuw gaan verven. Maar ik denk dat ik gewoon wat spuitbussen koop. Dat is denk ik wat sneller. Weet iemand toevallig hoeveel bussen ik nodig heb om dit kastje over te spuiten. Houd er a.u.b. rekening mee dat ik niet al te veel geld te besteden heb, en dat ik hem al 3 keer in de verf heb staan ;)

Owja, dat sidepanel is er nu die niet meer af te halen. Of je moet overal de plamuur weg gaan halen, 8 schroeven losdraaien, en dan de supersterke kit nog kapot zien te krijgen 8)7

Maarja, ik hoef het er toch niet meer uit te halen. Want de backplate zit toch vast aan de zijkant. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsem
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 27-01-2022
boazkl0p schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 17:23:
[...]
Weet iemand toevallig hoeveel bussen ik nodig heb om dit kastje over te spuiten. Houd er a.u.b. rekening mee dat ik niet al te veel geld te besteden heb, en dat ik hem al 3 keer in de verf heb staan ;)
2 bussen zwart glans bij de action, 2x 1.50 euro
is goede lak, doe ik mijn fietsen ook regelmatig mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wâldpyk
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12:15

wâldpyk

kwaliteit uit de friese wouden

holy crap bij onze action 1.99 XD ik wordt dus steeds opgelicht

If water polo was easy, it would be called football

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrammT
  • Laatst online: 11:57

BrammT

The one and only!

Alsem schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 18:09:
[...]

"regelmatig" dit betekent dus dat het opnieuw moet of heb je om de een of andere reden vaak een nieuwe fiets..? :+

Helaas niet meer zo'n bevlogen Tweaker als voorheen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

BrammT schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 18:40:
[...]

"regelmatig" dit betekent dus dat het opnieuw moet of heb je om de een of andere reden vaak een nieuwe fiets..? :+
Precies mijn gedachte :+

@TS; jammer van je verf, misschien volgende keer eerst proef-monteren en dan schilderen? Scheelt geld en moeite ;)

Als je 'm opnieuw gaat verven, schuur je kast dan wel weer goed op he! Anders is het helemaal zonde van je werk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-09 20:46
Met de spuitbus zeer dunne lagen spuiten, en niet teveel in een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boazkl0p

boazkl0p

Schijnbaar een Fries

Topicstarter
Typ ik een geweldig mooi bericht, blijkt dat ik niet ingelogd ben. Kan ik het kopieren, dus ik helemaal blij. Maar vervolgens was ik mijn w8woord vergeten. Dus ik kopier het ff van mijn email, en poef... Tekst natuurlijk weer kwijt :(
nouja, dan maar weer opnieuw:
Alsem schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 18:09:
[...]

Ok, ik zal binnenkort even kijken. Ik kom maandag weer in de buurt van een action. Dus dan word het even inslaan ;)
Pixeltje schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 22:00:

@TS; jammer van je verf, misschien volgende keer eerst proef-monteren en dan schilderen? Scheelt geld en moeite ;)
Tsja, ga ik in het vervolg ook wel doen hoor! ;)
En nog even over de kosten: Het hele project heeft me tot nu toe 2 euro gekost :D
Het hout heb ik gekregen van mijn pa, de kit ook, de plamuur en schroeven heb ik gevonden in de werkplaats. De verf was gewoon een restje. Dus alleen het horrengaas heb ik zelf gekocht :9
Pixeltje schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 22:00:
Als je 'm opnieuw gaat verven, schuur je kast dan wel weer goed op he! Anders is het helemaal zonde van je werk!
Ga ik zeker doen!
jan99999 schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 07:50:
Met de spuitbus zeer dunne lagen spuiten, en niet teveel in een keer.
Ok, bedankt voor de tip. Hoeveel dunne lagen denk je dat er minimaal op moeten komen? Want waarschijnlijk spuit ik gewoon de bussen er op leeg. Hoewel de bussen op het laatst misschien niet meer zoveel druk hebben, wat geen mooi resultaat geeft :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V-Power
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14-08 13:11
Voor het spuiten zou ik geen spuitbus helemaal leeg spuiten,
gewoon net zo lang dunne laagjes spuiten tot het dekt (moet met zwart geen probleem zijn).

Wat ik vaak doe is 2 dunne laagjes spuiten, 10 min wachten, weer 2 dunne laagjes spuiten, 10 min. wachten enzovoort.
Eerste 2 laagjes zullen niet dekkend zijn, maar dat hoeft ook niet.
Zo krijg je het mooiste resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wâldpyk

wâldpyk

als je de verf van action gebruikt dan moet je er rekening me houden dat het niet 100% kras bestendig is.
maar ja wat verwacht je anders voor de prijs van 2 euro XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-09 12:54

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

jorritnr4 schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 11:02:
als je de verf van action gebruikt dan moet je er rekening me houden dat het niet 100% kras bestendig is.
maar ja wat verwacht je anders voor de prijs van 2 euro XD
paar laagjes blanke lak erover geeft en mooier glanzend resultaat en natuurlijk ervoor licht opschuren met fijne korrel, en het zorgt voor betere bescherming tegen krassen :) dubbel voordeel. O+

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boazkl0p

boazkl0p

Schijnbaar een Fries

Topicstarter
Ik heb vandaag 2 bussen professionele kwaliteit spuitverf hoogglans zwart, en 1 professionele kwaliteit spuitverf blanke lak bij de action gekocht :D
Nu nog maar even zien wat ze met "professionele kwaliteit" bedoelen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

boazkl0p schreef op maandag 02 november 2009 @ 14:26:
Nu nog maar even zien wat ze met "professionele kwaliteit" bedoelen :+
Waarschijnlijk dat het in de bus blijft zitten tijdens vervoer :+

Maar, succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boazkl0p

boazkl0p

Schijnbaar een Fries

Topicstarter
Nouja, ik zal het wel zien. Ik heb komende week toetsweek, dus daarom ben ik nu tijdelijk even gestopt met casemodden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

mwha, ik was zelf niet zo blij met die action verf, maar dat was vooral door de grondverf die niet aan metaal wou hechten, en dus uiteindelijk de hele verflaag dr af viel... mdf zou echter wel gewoon goed moeten werken. ik zou trouwens aanraden om 1 bus grondverf, 2 of 3 bussn zwart te nemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Ik heb mijn MAME kast mee geverfd in zwart met Gamma MDF Grondverf en Dekkend Zwart (buitenverf eigenlijk)
1. Ontvetten MDF en voorzien van verdund MDF grondverf
2. Even zacht schuren
3. MDF grondverf onverdund aanbrengen
4. Zacht schuren
5. Eerste laag zwarte verf aanbrengen
6. Drogen en dan zacht schuren
7. Tweede laag zwarte verf erop
8. Klaar.

Tip: zwarte verf kun je mooist aanbrengen met verfroller. Hiermee voorkom je bekende kwastsporen en bij roller wordt alles vlakker verdeeld.

Zo heeft mijn kast geen vlekken en is mooi zwart geworden.

Spuiten met spuitbus is eigenlijk hetzelfde; ook kan MDF hier weer aan zuigen. Gewone grondverf werkt wel, maar MDF is gewoon sterk zuigend waardoor MDF grondverf toch verstandiger is. En zeker niet met maar één laag grondverf, dat is gewoon niet genoeg! Twee lagen is veel zekerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellMoH
  • Laatst online: 08-11-2024
Wat vele malen beter werkt dan een spuitbus is een paint gun.

Als je de gelukkige eigenaar bent van een compressor is dit echt handig.

Ik doe altijd de volgend stappen voor een zeer goed resultaat:

1: MDF goed opschuren naden gelijk maken.
2: grof plamuren grote naden dicht maken
3: schuren
4: Naden nog een keer af plamuren (niet alles in een keer dicht proberen te krijgen)
5: schuren
6: Laagje spuitplamuur over de hele kast
7: Schuren
8: 2 dunne lagen Grondverf (spuitbus action)
9: schuren
10: 1 dunne laag grondverf
11: 2-5 lagen verf met paintgun ( je moet de verf uit blik wel eerst even verdunnen)

Daarna heb je echt een zeer mooi resultaat.

Door het vele malen schuren en het laagje spuitplamuur krijg je als het goed is zeer goed alle oneffenheden uit de kast.

Vooral op de zaagranden is dit erg belangrijk daar mag je wel wat vaker overheen gaan met spuitplamuur voor een mooi resultaat.

Heb zelf 6 speakers gebouwd en pas bij de laatste (mijn subwoofer) kon ik het geduld op brengen om dit te doen maar het resultaat is dan ook echt super!

Nog een laatste tip als je denkt 2 spuitbussen nodig te hebben gebruik je er altijd 3-4 dus wees ruim met je verf berekeningen ;)

[ Voor 5% gewijzigd door HellMoH op 04-11-2009 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boazkl0p

boazkl0p

Schijnbaar een Fries

Topicstarter
Allereerst:
Ik ben de gelukkige bezitter van een compressor (nouja, mijn vader dan ;) Ikzelf ben 16 jaar) Maar omdat ik een paar honderd meter verderop in een werkplaats alles doe vind ik spuitbussen handiger. Dan hoef ik niet telkens die compressor met te zeulen 8)7
En ik zorg wel dat er overal eerst wat grondverf op komt. Maar op de een of andere manier zuigt dat MDF van mij niet zo heel erg. Kan er aan liggen dat het word/werd bewaard in een loods waar bijna een buitenklimaat heerst. Dus koud, en soms vochtig(maar de platen zijn nog helemaal in uitstekende staat hoor mensen!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boazkl0p

boazkl0p

Schijnbaar een Fries

Topicstarter

Update VIII

Dat is een tijd geleden dat ik een update heb geplaats zeg!
Dat komt allemaal doordat ik nu windows 7 op mijn pc heb staan. De foto's neem ik met mijn mobiel, en om dan de foto's er weer af te halen zit er speciale software bij. Maar die software wil natuurlijk weer niet werken onder windows 7 8)7

Maaruh, hier de foto's waar jullie op zitten te wachten ;)
Foto's:
Afbeeldingslocatie: http://i883.photobucket.com/albums/ac38/boazkl0p/SP_A0330Small.jpg
Ik heb maar even wat nieuwe boren gekocht, want ik had nog maar 3 boortjes over. En dat waren ook nog eens metaalboren. Nu heb ik dus echte houtboren :o

Afbeeldingslocatie: http://i883.photobucket.com/albums/ac38/boazkl0p/SP_A0337Small.jpg
Hier zie je het gat dat ik heb gemaakt voor de temperatuursensors, en fancontroller.

Afbeeldingslocatie: http://i883.photobucket.com/albums/ac38/boazkl0p/SP_A0320Small.jpg
Dit is dus de temperatuursensor. Ziet er niet zo heel mooi uit he?

Afbeeldingslocatie: http://i883.photobucket.com/albums/ac38/boazkl0p/SP_A0327Small.jpg
Daarom hebben ze deze sticker meegeleverd. Ik kon kiezen uit drie kleuren, maar het word natuurlijk zwart ;)

Afbeeldingslocatie: http://i883.photobucket.com/albums/ac38/boazkl0p/SP_A0326Small.jpg
Hier zie je ze er beiden in zitten!

Afbeeldingslocatie: http://i883.photobucket.com/albums/ac38/boazkl0p/SP_A0321Small.jpg
Bijna vergeten: ik had het gat niet helemaal goed op maat gemaakt. Dus ik heb het toen nog maar wat groter gemaakt, en dan een latje aan de zijkant geplakt.

Afbeeldingslocatie: http://i883.photobucket.com/albums/ac38/boazkl0p/SP_A0322Small.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i883.photobucket.com/albums/ac38/boazkl0p/SP_A0325Small.jpg
Owja, ik heb de kast ook weer helemaal geschuurd.

Afbeeldingslocatie: http://i883.photobucket.com/albums/ac38/boazkl0p/SP_A0324Small.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i883.photobucket.com/albums/ac38/boazkl0p/SP_A0323Small.jpg
Zijkanten zijn nu ook helemaal gelijkgeschuurd.

Afbeeldingslocatie: http://i883.photobucket.com/albums/ac38/boazkl0p/SP_A0331Small.jpg
Ik heb ook nog een ondersteuning voor de voeding gemaakt.

Afbeeldingslocatie: http://i883.photobucket.com/albums/ac38/boazkl0p/SP_A0332Small.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i883.photobucket.com/albums/ac38/boazkl0p/SP_A0333Small.jpg
Deze voeding is niet mijn echte hoor! Gewoon een dummy :)

Afbeeldingslocatie: http://i883.photobucket.com/albums/ac38/boazkl0p/SP_A0334Small.jpg
Niet helemaal mooi, maar je ziet er straks toch niks meer van.

Afbeeldingslocatie: http://i883.photobucket.com/albums/ac38/boazkl0p/SP_A0335Small.jpg
Ook zjin de harddisk steunen gemaakt.

Afbeeldingslocatie: http://i883.photobucket.com/albums/ac38/boazkl0p/SP_A0336Small.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i883.photobucket.com/albums/ac38/boazkl0p/SP_A0338Small.jpg
En ook voor deze disks geld: het zijn niet mijn echte :+

Afbeeldingslocatie: http://i883.photobucket.com/albums/ac38/boazkl0p/SP_A0339Small.jpg
En aan de zijkant heb ik alvast gaatjes gemaakt.

Afbeeldingslocatie: http://i883.photobucket.com/albums/ac38/boazkl0p/SP_A0341Small.jpg
Toen moest ik toch maar eens de latjes maken om het panel op te bevestigen.

Afbeeldingslocatie: http://i883.photobucket.com/albums/ac38/boazkl0p/SP_A0342Small.jpg
Ik heb maar even moeilijk gedaan, en alles onder een hoek van (ongeveer) 45 graden afgezaagd :*)

Afbeeldingslocatie: http://i883.photobucket.com/albums/ac38/boazkl0p/SP_A0343Small.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i883.photobucket.com/albums/ac38/boazkl0p/SP_A0345Small.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i883.photobucket.com/albums/ac38/boazkl0p/SP_A0239Small-1.jpg
Hier zie je mijn eerste panel in de maak. (had ik al een poosje geleden gemaakt, maar op de een of andere manier heb ik volgens mij deze foto's nooit geplaatst :? )

Afbeeldingslocatie: http://i883.photobucket.com/albums/ac38/boazkl0p/SP_A0240Small-1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i883.photobucket.com/albums/ac38/boazkl0p/SP_A0241Small-1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i883.photobucket.com/albums/ac38/boazkl0p/SP_A0243Small-1.jpg

Maar dit panel was niet helemaal goed qua vorm. Hij was niet helemaal haaks... En hij was ook te dik om gewone thumbscrews doorheen de doen.

Afbeeldingslocatie: http://i883.photobucket.com/albums/ac38/boazkl0p/SP_A0340Small.jpg
Dus daarom heb ik deze maar gemaakt.

Afbeeldingslocatie: http://i883.photobucket.com/albums/ac38/boazkl0p/SP_A0346Small.jpg
Dit lijkt dezelfde foto ongeveer. Maar nu zitten de latjes er al achter, en op de vorige nog niet :P

Afbeeldingslocatie: http://i883.photobucket.com/albums/ac38/boazkl0p/SP_A0350Small.jpg
Omdat er natuurlijk een window in komt heb ik er maar eens een gat in gezaagd.

Afbeeldingslocatie: http://i883.photobucket.com/albums/ac38/boazkl0p/SP_A0349Small.jpg
En hij past nog steeds :D

Zo, dat was een flinke update!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Mooi werk! Nice update :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wâldpyk

wâldpyk

window heb ik al eens voor bij zien komen =p keep up the good work

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V-Power
Design van je windows is erg leuk :)

Bijzondere plaatsing van je harde schijven,
zit hier nog een reden achter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boazkl0p

boazkl0p

Schijnbaar een Fries

Topicstarter
V-Power schreef op zondag 08 november 2009 @ 15:19:
Design van je windows is erg leuk :)

Bijzondere plaatsing van je harde schijven,
zit hier nog een reden achter?
Hier is de koeling van de pc denk ik het best, en ik denk dat hier ook het meest geluidsdemping is. Want op het moment maken mijn harde schijven het meest herrie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paradox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-09 21:15
Ziet er allemaal leuk uit, maar zou je nou last kunnen krijgen van Trilling met CD speler, HDD etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boazkl0p

boazkl0p

Schijnbaar een Fries

Topicstarter
Paradox schreef op zondag 08 november 2009 @ 20:07:
Ziet er allemaal leuk uit, maar zou je nou last kunnen krijgen van Trilling met CD speler, HDD etc?
Zou kunnen, maar dat ondervind ik dan vanzelf wel :P
En de plannen voor de volgende casemod worden hier al weer uitgewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-09 02:52
Paradox schreef op zondag 08 november 2009 @ 20:07:
dacht ik ook al aan.. en voeding.... kun je daarvoor niet beter wat rubber onderplakken of wat kussentjes ervoor maken

voor zover ik weet wil mdf nogal aardig doortrillen

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-09 17:58

Matis

Rubber Rocket

Keep up the good work *O*

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boazkl0p

boazkl0p

Schijnbaar een Fries

Topicstarter
Remmes_NT schreef op zondag 08 november 2009 @ 21:56:
[...]

dacht ik ook al aan.. en voeding.... kun je daarvoor niet beter wat rubber onderplakken of wat kussentjes ervoor maken

voor zover ik weet wil mdf nogal aardig doortrillen
Tsja, heb ik niet aan gedacht. Anders had ik er wat binnenband onder gedaan. Maar voor de harde schijven gebruik ik wel binnenband om ze vast te maken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Lachen man, 't begint nu echt vorm te krijgen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mooi werk man

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-12-2024
Originele vorm van sidepanel! Strak!

Maar wat mij opviel. Die steun voor je voeding, blokkeert die de intake van je psu fan niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boazkl0p

boazkl0p

Schijnbaar een Fries

Topicstarter
BlackWhizz schreef op woensdag 11 november 2009 @ 21:50:
Originele vorm van sidepanel! Strak!

Maar wat mij opviel. Die steun voor je voeding, blokkeert die de intake van je psu fan niet?
Nee, de balkjes zijn in de lengte van de kast geplaatst, dus als het goed is kan hij alsnog lucht aanzuigen.
En anders doe ik de voeding op zijn kop, en zuigt hij zijn lucht aan van boven.

• [Remmes]
boazkl0p schreef op woensdag 11 november 2009 @ 23:01:
[...]

Nee, de balkjes zijn in de lengte van de kast geplaatst, dus als het goed is kan hij alsnog lucht aanzuigen.
En anders doe ik de voeding op zijn kop, en zuigt hij zijn lucht aan van boven.
ligt er net aan wat voor een voeding je hebt denk ik.. maar zo wat ik zie heb je maar 8-10 cm? voor de fan... daar gaat dan ook het het midden van dan fan af ( omdat he middenste dele niets zuigt)... bllijft er niet al te veel over,

ook zou ik er een gat onder maken ( tenzij de kast geen poten krijgt)

ja, daag.

• boazkl0p

boazkl0p

Schijnbaar een Fries

Topicstarter
Hij krijgt waarschijnlijk geen poten, maar een gat onderaan zagen doe ik zowieso niet. Dan functioneert het gewoon als stofzuiger 8)7
Maar ik denk dat ik de voeding vanaf boven aan laat zuigen, en dan de lucht naar buiten laat blazen.

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

boazkl0p schreef op donderdag 12 november 2009 @ 19:35:
Hij krijgt waarschijnlijk geen poten, maar een gat onderaan zagen doe ik zowieso niet. Dan functioneert het gewoon als stofzuiger 8)7
Maar ik denk dat ik de voeding vanaf boven aan laat zuigen, en dan de lucht naar buiten laat blazen.
Dat is een prima oplossing, ziet er wel weer tof uit:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V-Power
Inmiddels al weer wat vorderingen gemaakt? Volg dit draadje op de voet namelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boazkl0p

boazkl0p

Schijnbaar een Fries

Topicstarter
V-Power schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 10:56:
Inmiddels al weer wat vorderingen gemaakt? Volg dit draadje op de voet namelijk :)
Nee, helaas...
Door sinterklaaswerkzaamheden en het opruimen van de werkplaats licht het even stil.
Maar na 5 december ga ik weer verder hoor!
Probleem met mij en surprises is altijd dat ik het veel te ingewikkeld maak 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boazkl0p

boazkl0p

Schijnbaar een Fries

Topicstarter

Update IX

Zozo, dat heeft een poosje geduurd zeg!
Maar er is weer vooruitgang geboekt :)
Nouja, jullie willen natuurlijk de foto's zien.
Foto's:
Afbeeldingslocatie: http://i883.photobucket.com/albums/ac38/boazkl0p/SP_A0351Medium.jpg
Ik het heb window nog een klein beetje veranderd. Mogen jullie me vertellen wat :P

Afbeeldingslocatie: http://i883.photobucket.com/albums/ac38/boazkl0p/SP_A0352Medium.jpg
Verder nog maar eens geverfd

Afbeeldingslocatie: http://i883.photobucket.com/albums/ac38/boazkl0p/SP_A0353Medium.jpg
Dit is nog steeds niet helemaal mooi...

Afbeeldingslocatie: http://i883.photobucket.com/albums/ac38/boazkl0p/SP_A0354Medium.jpg
Front

Afbeeldingslocatie: http://i883.photobucket.com/albums/ac38/boazkl0p/SP_A0355Medium.jpg
Achter

Afbeeldingslocatie: http://i883.photobucket.com/albums/ac38/boazkl0p/SP_A0356Medium.jpg
En toen kwam ik bij de backplate tot een vervelende verrassing... De verf uit de spuitbus lost de verf die ik er al eerder op had gesmeerd op :(

Afbeeldingslocatie: http://i883.photobucket.com/albums/ac38/boazkl0p/SP_A0357Medium.jpg
Hier zie je het nog wat beter.

Nouja, er is weer een teken van leven in dit project getoond. Maar ik ik wil nu eerst mijn ander pc afmaken, voordat ik deze afmaak :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er goed uit alleen zou ik die tempratuur sensor uit elkaar halen en de behuizing zwart spuiten, die sticker is niks. lijkt mij dat het naar een paar jaar erg lelijk word zo sticker.

en jammer van die spuitbus :P maar daar leer je van :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blitzkrieg
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

blitzkrieg

Whoop Whoop!

boazkl0p schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 11:52:
En toen kwam ik bij de backplate tot een vervelende verrassing... De verf uit de spuitbus lost de verf die ik er al eerder op had gesmeerd op :(
Is dat niet een gevolg van verf op thinner basis (spuitbus) op verf op therpentine basis (grondverf)?

Well, I ain't really drowning 'cause I see the beach from here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-09 17:58

Matis

Rubber Rocket

Dat is balen man, het zag er zo gelikt uit :/

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Je casemod is nu al goedgekeurd door CE? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boazkl0p

boazkl0p

Schijnbaar een Fries

Topicstarter
MrDummy schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 13:12:
Je casemod is nu al goedgekeurd door CE? :)
Huh, wat bedoel je???
Matis schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 12:32:
Dat is balen man, het zag er zo gelikt uit :/
Tsja, wat doe je er aan.
blitzkrieg schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 12:27:
[...]

Is dat niet een gevolg van verf op thinner basis (spuitbus) op verf op therpentine basis (grondverf)?
Zou goed kunnen, want thinner lost terpetine op ofso. ja toch? :?
Verwijderd schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 12:15:
Ziet er goed uit alleen zou ik die tempratuur sensor uit elkaar halen en de behuizing zwart spuiten, die sticker is niks. lijkt mij dat het naar een paar jaar erg lelijk word zo sticker.

en jammer van die spuitbus :P maar daar leer je van :D
Dat is wel wat ja. Maar uit elkaar halen is denk ik nog vrij lastig aangezien de dingen (als ik het me goed herinner) vastgelijmd waren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-09 12:54

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

wellicht is het ook een idee even wat betere plek te gebruiken om je case te fotograferen want dit is natuurlijk dikke poep. de helft is meer dan onscherp en sommige zijn gewoonweg zo vaag dat je niets ziet. gebruik anders de fotocamera van je pa om de foto's te maken, mobieltjes zijn over het algemeen crap.

het is wel een mooie case aan het worden ware het niet dat je verf problemen hebt nu :>
Les voor de volgende keer, kijk eerst wat de basis is van de verf en koop dan de verf die op dezelfde basis is gemaakt. Zelfde merk of iig zelfde methode (alleen spuitbussen) helpt vaak om dit te voorkomen.

Blijf iig bezig!

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jens17
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:11
Is het geen geniaal idee om je hardeschijven in rubbers te hangen? Gezien je zelf al aangeeft dat de hardeschijven het meeste kabaal maken! Bij ikbenstil.nl hebben ze geloof ik wel hardeschijf rubbers (of bij een willekeurige webshop). Dit scheelt echt aanzienlijk, ik heb er zelf namelijk ook rubbers (eigenlijk elastieken) tussen zitten, dat scheelt al het gebrom en de resonantie!

Succes met de mod verder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoram
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-08 14:22

Hallo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boazkl0p

boazkl0p

Schijnbaar een Fries

Topicstarter
jens17 schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 16:46:
Is het geen geniaal idee om je hardeschijven in rubbers te hangen? Gezien je zelf al aangeeft dat de hardeschijven het meeste kabaal maken! Bij ikbenstil.nl hebben ze geloof ik wel hardeschijf rubbers (of bij een willekeurige webshop). Dit scheelt echt aanzienlijk, ik heb er zelf namelijk ook rubbers (eigenlijk elastieken) tussen zitten, dat scheelt al het gebrom en de resonantie!

Succes met de mod verder :)
haha, ik zit er nu aan te denken om er de binnenband van een fiets tussen de doen. Die heb ik hier namelijk nog liggen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boazkl0p

boazkl0p

Schijnbaar een Fries

Topicstarter

Update X

Er is weer een teken van leven hier! Na even alle reacties hebben doorgelezen kwam ik erachter dat ze best wel positief waren :P
Dus toen bedacht ik me dat jullie misschien wel weer eens een update willen. Dus ik ging even bezig, maar behalve alle spullen naar mijn huis halen vanuit de werkplaats waar ik eerst werkte heb ik nog niet veel gedaan :(

Nouja, alles is beter dan niets he? Hier de foto's dan maar
Foto's:
Afbeeldingslocatie: http://i883.photobucket.com/albums/ac38/boazkl0p/rsz_img00162.jpg
Ik kwam er achter dat ik niet zo netjes had gewerkt op het laatst. Dus de ondersteuning voor de voeding maar even weggerukt met het breekijzer :9

Afbeeldingslocatie: http://i883.photobucket.com/albums/ac38/boazkl0p/rsz_1img00163.jpg
Ook dit schuine schotje maar even netjes recht afgezaagd.

Afbeeldingslocatie: http://i883.photobucket.com/albums/ac38/boazkl0p/rsz_1img00168.jpg
Verder nog wat kleine aanpassingen gedaan zodat hij nu wel past 8)

Afbeeldingslocatie: http://i883.photobucket.com/albums/ac38/boazkl0p/rsz_img00169.jpg
Nog een stukje op maat gemaakt zodat dit ook dicht zit :)

Afbeeldingslocatie: http://i883.photobucket.com/albums/ac38/boazkl0p/rsz_1img00167.jpg

En dat was het al weer. Maar vanaf nu ben ik weer van plan om er aan te gaan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boazkl0p

boazkl0p

Schijnbaar een Fries

Topicstarter
Plaatjes worden nog verkleind, maar nu moet ik naar school :(

done :)

[ Voor 12% gewijzigd door boazkl0p op 15-03-2010 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boazkl0p

boazkl0p

Schijnbaar een Fries

Topicstarter

Update XI

Nou, vandaag weer wat gewerkt. Dus hier een update. Kijken of er deze keer wel reacties komen :P
Foto's:
Afbeeldingslocatie: http://i883.photobucket.com/albums/ac38/boazkl0p/IMG00176Small.jpg
Aan de andere kant ook een stukje op maat gemaakt.

Afbeeldingslocatie: http://i883.photobucket.com/albums/ac38/boazkl0p/IMG00178Small.jpg
En vervolgens er een roerstokje (of hoe je zo'n ding dan ook noemt) bovenop geplakt.

Afbeeldingslocatie: http://i883.photobucket.com/albums/ac38/boazkl0p/IMG00172Small.jpg
Stukje uit de voorkant gebeiteld. Over de witte lijn boven dus. Beetje rare foto, want in het echt zijn die witte lijnen niet echt zo duidelijk

Afbeeldingslocatie: http://i883.photobucket.com/albums/ac38/boazkl0p/IMG00173Small.jpg
En toen even passen of er werkelijk 3 in konden, en jawel :)

Afbeeldingslocatie: http://i883.photobucket.com/albums/ac38/boazkl0p/IMG00174Small.jpg
Zo ziet de voorkant er nu dus uit. Alvast best mooi al zeg ik het zelf. Alleen die rare witte rand gaat nog verdwijnen

Weer een mini-update gedaan. Ik zal het in het vervolg denk ik wat meer opsparen, maar dit wou ik gewoon even kwijt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-09 17:07
Vervelend van die verf, ik het zelf ook eens gehad maar dan met een brommer. (iets met nickname enzo)
Ik mocht alles er weer afschuren ;) maar gelukkig ben ik dus niet de enigste die dit overkomt.
Ontopic: Hoe ga je de aarding regelen van harddisks/opticals?

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boazkl0p

boazkl0p

Schijnbaar een Fries

Topicstarter
Puch-Maxi schreef op maandag 15 maart 2010 @ 22:00:
Vervelend van die verf, ik het zelf ook eens gehad maar dan met een brommer. (iets met nickname enzo)
Ik mocht alles er weer afschuren ;) maar gelukkig ben ik dus niet de enigste die dit overkomt.
Bedoel je nou die problemen van een hele poos terug? Als ik het goed begrijp het je de hele thread maar eens doorgelezen :P
Puch-Maxi schreef op maandag 15 maart 2010 @ 22:00:
Ontopic: Hoe ga je de aarding regelen van harddisks/opticals?
Uhm, niet? Ik zorg dat mijn voeding is geaard, en dan steek ik de voeding in de harddisks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

Je weet dat de onderdelen statische elektriciteit produceren? Daarom zitten ze ook in alu behuizingen, deze geleiden / aarden de st.e direct naar je voeding ;) Ik ben zelf nml. met een soortgelijk projectje bezig, maar je moet even letten op dat je een contactpunt wilt hebben tussen je componenten en je voeding (behuizing).

Je loopt anders het risico op een dood systeem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boazkl0p

boazkl0p

Schijnbaar een Fries

Topicstarter
Blue-Tiger schreef op maandag 15 maart 2010 @ 22:17:
Je weet dat de onderdelen statische elektriciteit produceren? Daarom zitten ze ook in alu behuizingen, deze geleiden / aarden de st.e direct naar je voeding ;) Ik ben zelf nml. met een soortgelijk projectje bezig, maar je moet even letten op dat je een contactpunt wilt hebben tussen je componenten en je voeding (behuizing).

En gewoon de stroomdraad erheen is niet goed?
Een vriend van mij heeft namelijk ook een houten kastje gemaakt, en aard volgens mij ook zo (of hij heeft dus helemaal niks geaard, wat zou verklaren waarom zijn moederbord laatst is overleden :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterO
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-07 18:04
Hoe zit het dan met de aardig van je HDD enzo als je die aan elastiekjes ophangt of er rubbers tussen doet tegen het trillen.? dan is ie ook niet meer geaard. nog nooit gehoord dat daar problemen van zijn gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Het probleem is ook niet zo enorm groot. Let wel: binnen een maand zal je niks merken. Maar de kans béstaat dat je hardware kapot gaat met statische elektriciteit.

Dat jouw vriend zijn moederbord kapot is gegaan zegt naar mijn mening al genoeg :)

Maar, het is opzich niet zo moeilijk om een oplossing te vinden? Schroef bijvoorbeeld een schroefje aan de bovenkant van je HDD en soldeer daar een draadje aan. Ik weet niet of jij een standaard mobo tray wilt gaan gebruiken, maar dan ben je iig verzekerd dat je mobo veilig is ;) Ik ga zelf geen tray gebruiken en maak de mobo tray dus gewoon uit MDF. Wat je dan het beste kan doen is kabels aan de spacers solderen en die naar je voeding geleiden.

Nogmaals: Het probleem is niet enorm groot, maar ben je bereid het risico te nemen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-!-M
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-09 16:53
Wij hebben hier thuis alleen in de huiskamer en keuken geaarde stopcontacten, dus mijn computer is überhaubt niet geaard. Draai toch al een paar jaar pc'tjes op mijn kamer zonder problemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasmac
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11:45
Je kan misschien ook aan de voorant nog een scherm in bouwen ofzo ook wel een leuk idee een 3" scherm en daar kan je tijd opzetten of hem als tweede beeldscherm gebruiken voor je mail bijv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boazkl0p

boazkl0p

Schijnbaar een Fries

Topicstarter
sebasmac schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 18:03:
Je kan misschien ook aan de voorant nog een scherm in bouwen ofzo ook wel een leuk idee een 3" scherm en daar kan je tijd opzetten of hem als tweede beeldscherm gebruiken voor je mail bijv
Dat lijkt mij wel een leuk idee. Ik heb zelf wel een schermpje liggen van een portable dvd speler. Zaten 2 schermpjes bij, en ik wil er dan wel 1 inbouwen. Enige probleem is dat ik niet weet hoe ik het moet realiseren. Er zit alleen maar een video ingang op. Gewoon zo'n 3,5 mm plug. Nu zit er wel supervideo op mijn grafische kaart, maar dan moet ik het weer buitenom linken...
Ik heb ook nog wel een oude 9400 GT die ik er voor op wil offeren, maar alleen als het dan binnenom kan.

graag tips om dit voor elkaar te krijgen :)

is trouwens dit scherm

[ Voor 5% gewijzigd door boazkl0p op 16-03-2010 18:12 . Reden: link toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Ja, graag tips om zoiets te realiseren... ben mogelijk ook geïnteresseerd in het gebruik maken van ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boazkl0p

boazkl0p

Schijnbaar een Fries

Topicstarter
Blue-Tiger schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 18:11:
Ja, graag tips om zoiets te realiseren... ben mogelijk ook geïnteresseerd in het gebruik maken van ;)
Laat jouw project dan eens zien ;)
Kan ik waarschijnlijk ook weer iets van leren/ inspiratie opdoen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boazkl0p

boazkl0p

Schijnbaar een Fries

Topicstarter

Update XII

Eindelijk weer eens een wat grotere update :P
Foto's:
Afbeeldingslocatie: http://i883.photobucket.com/albums/ac38/boazkl0p/IMG00181Medium.jpg
Allereerst maar even gelijkgeschuurd.

Afbeeldingslocatie: http://i883.photobucket.com/albums/ac38/boazkl0p/IMG00182Medium.jpg
Toen deze maar eens gekocht.

Afbeeldingslocatie: http://i883.photobucket.com/albums/ac38/boazkl0p/IMG00183Medium.jpg
Dit moet gaatje boren voorstellen.

Afbeeldingslocatie: http://i883.photobucket.com/albums/ac38/boazkl0p/IMG00184Medium.jpg
Lijm en een moertje erin.

Afbeeldingslocatie: http://i883.photobucket.com/albums/ac38/boazkl0p/IMG00185Medium.jpg
Lastig te fotograferen, omdat het allebei licht is. Maar er zit echt een moertje in! ECHT! :P

Afbeeldingslocatie: http://i883.photobucket.com/albums/ac38/boazkl0p/IMG00186Medium.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i883.photobucket.com/albums/ac38/boazkl0p/IMG00188Medium.jpg
Daarna maar eens met de ondersteuning van de voeding bezig.

Afbeeldingslocatie: http://i883.photobucket.com/albums/ac38/boazkl0p/IMG00189Medium.jpg
Zit nog net wat ruimte onder.

Afbeeldingslocatie: http://i883.photobucket.com/albums/ac38/boazkl0p/IMG00191Medium.jpg
En de schroefjes waarmee het latje vastzit even verzonken.

Afbeeldingslocatie: http://i883.photobucket.com/albums/ac38/boazkl0p/IMG00193Medium.jpg
En mijn pasvoeding past nog steeds :D

Afbeeldingslocatie: http://i883.photobucket.com/albums/ac38/boazkl0p/IMG00194Medium.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i883.photobucket.com/albums/ac38/boazkl0p/IMG00195Medium.jpg
Toen was het tijd om alle hardware uit mijn huidige kast te slopen. Dit is het slachtoffer bij gebrek aan een slechtere kast :P

Afbeeldingslocatie: http://i883.photobucket.com/albums/ac38/boazkl0p/IMG00196Medium.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i883.photobucket.com/albums/ac38/boazkl0p/IMG00197Medium.jpg
Geen idee wat nou weer op deze foto staat :P

Afbeeldingslocatie: http://i883.photobucket.com/albums/ac38/boazkl0p/IMG00198Medium.jpg
Close-up van de kast

Afbeeldingslocatie: http://i883.photobucket.com/albums/ac38/boazkl0p/IMG00199Medium.jpg
Zoefzoefzoef met de boor, en even later heb ik dit leuke onderdeeltje eruit :)

Afbeeldingslocatie: http://i883.photobucket.com/albums/ac38/boazkl0p/IMG00200Medium.jpg
En nog even later ook deze. Alles word nog zwart gemaakt.

Afbeeldingslocatie: http://i883.photobucket.com/albums/ac38/boazkl0p/IMG00201Medium.jpg
Dit latje zat er nog vanwege mijn vorige plan. Dat moet dus weg.

Afbeeldingslocatie: http://i883.photobucket.com/albums/ac38/boazkl0p/IMG00204Medium.jpg
En weg is ie. Grappig was wel dat het hout afbrak, en de lijm met nog een dun stukje hout bleef zitten. De lijmverbinding is dus sterker dan het MDF :P

Afbeeldingslocatie: http://i883.photobucket.com/albums/ac38/boazkl0p/IMG00206Medium.jpg
Uh, ja. Dit is dus hoe het er nu voor staat.

En toen ging mijn camera tijdelijk kapot :( De lens wou niet meer open of dicht. Maar met wat grof geweld heb ik hem weer aan de praat kunnen krijgen. Er missen hier dus wel een paar foto's.

Afbeeldingslocatie: http://i883.photobucket.com/albums/ac38/boazkl0p/IMG00207Medium.jpg
Het rekje voor de opticals wat ik uit m'n kast heb gesloopt word hier dus ingebouwd. Even een stukje hout gezaagd en aan 2 kanten met kit ingesmeerd.

Afbeeldingslocatie: http://i883.photobucket.com/albums/ac38/boazkl0p/IMG00208Medium.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i883.photobucket.com/albums/ac38/boazkl0p/IMG00209Medium.jpg
En lijmen maar. Ik heb nog flink wat aan moeten passen voordat dat ding hier zo leuk paste, maar daar heb ik ook geen foto's van :(

Afbeeldingslocatie: http://i883.photobucket.com/albums/ac38/boazkl0p/IMG00210Medium.jpg
Zo zie je het nog wat beter.

Afbeeldingslocatie: http://i883.photobucket.com/albums/ac38/boazkl0p/IMG00212Medium.jpg
En tot slot nog wat gekliederd met plamuur.

Afbeeldingslocatie: http://i883.photobucket.com/albums/ac38/boazkl0p/IMG00213Medium.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i883.photobucket.com/albums/ac38/boazkl0p/IMG00214Medium.jpg
Ook bij de ondersteuning voor de voeding

Aangezien m'n pc nu uit elkaar ligt omdat ik mijn kast heb gesloopt (ja, die waarbij ik die popnagels heb uitgeboord) ga ik nu even wat vaart achter dit project zetten. Ik wil eigenlijk m'n kast dinsdag zo ver af hebben dat ik hardware er al in kan bouwen. Waarschijnlijk lukt verven voor die tijd niet, maar dat komt dan een andere keer nog wel. Dan denk je misschien: waarom nou weer dinsdag :? Nou, omdat ik maandag vrij heb :P Oftewel, dat word maandag dus een dagje modden/bouwen.

[ Voor 3% gewijzigd door boazkl0p op 27-03-2010 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djmaddox
  • Laatst online: 16-02 21:02

Djmaddox

Stock speed? wat is dat?

Ziet er weer heel mooi uit! KUTGW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boazkl0p

boazkl0p

Schijnbaar een Fries

Topicstarter
dank u :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
Blue-Tiger schreef op maandag 15 maart 2010 @ 22:17:

beetje een quote op een oude reactie maaruh, je weet ook dat dat gelul is??

in de antec performance series hangen de hdd's tussen silliconen noppen...dan zeg jij dat mijn hdd stuk moet zijn.. i don't think so

dat je kast geaard is is voornamelijk voor je eigen veiligheid

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boazkl0p

boazkl0p

Schijnbaar een Fries

Topicstarter
Nou, m'n eigen veiligheid zit ik niet zo mee. Want stroom gaat bar slecht door mdf :P En 12v ga ik ook zomaar nog niet dood aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duifi
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-03-2024
Nee maar op een ongeaarde case kan 115 volt staan. Raak jij maar eens een niet geaarde case en de verwarming aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_FIREFOX
  • Laatst online: 14-09 23:23
duifi schreef op zondag 28 maart 2010 @ 22:45:
Nee maar op een ongeaarde case kan 115 volt staan. Raak jij maar eens een niet geaarde case en de verwarming aan.
Dan ga je vingers lekker tintelen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunirus
  • Laatst online: 14-09 16:15
Mwah, geeft een licht tintelend gevoel, heb het regelmatig voor hier. Iets met een ongeaarde pc die naast een verwarming staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 09:35

Krentenbol

Prutz0r

OK, en nu? Zo erg is dat echt niet, hoor.

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
115 volt dc dan , tot 120v dc is het voor de mens ongevaarlijk , je voelt het wel natuurlijk, maar als hij de voeding gewoon op een geaard wcd zet lijkt mij dat deze 115 volt gewoon niet kan optreden

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boazkl0p

boazkl0p

Schijnbaar een Fries

Topicstarter
Dus je wou zeggen dat een lasapparaat geen kwaad kan met iets als 50 volt? Als je maar genoeg ampères er door heen perst ga je wel dood hoor :P

Maar nu even iets heel anders. Ik heb al een beste poos nagedacht over een naam voor deze CiP, maar ik kom er niet echt uit. En MDF-Casemod is ook weer zo saai. Dus bij deze een oproep aan iedereen om een leuke naam aan het kastje te geven. Ja, ik weet het. Genoeg creativiteit hier, maar een naampje bedenken lukt hem weer niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
dat snap ik ook wel, schrikdraad is ook niet dodelijk terwijl het toch best wel wat volt heeft :P , het ligt aan beide factoren maar in een mdf kast, wat gewoon niet geleid ga je niet drk maken dat je een schrok kan krijgen

anyway een naam.. hmm woodbox :P:o

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie
  • Laatst online: 09:40

skoozie

SCSI

mooi werk en als namen:

woody >:)
of ehh.. blackbox

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

woodey woodpacker =]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-!-M
Haha waarom nou altijd weer engelse namen? :P

Dan ga ik voor BoiSte
(Komt van : Boîte en bois, houten kist)

Edit:
Of je gaat voor BOiS (hout in het frans, maar lijkt ook op boss (baas in het engels) of je kunt er BIOS in zien, ook weer computer-achtig )

[ Voor 42% gewijzigd door T-!-M op 31-03-2010 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenomorphh
  • Laatst online: 12-03 09:18

Xenomorphh

Soep met Ballen

Ik ga voor Klomp. Gewoon omdat het hollands is en van hout.

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teamacc
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 28-08 19:37
Xenomorphh schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 20:34:
Ik ga voor Klomp. Gewoon omdat het hollands is en van hout.
Klomputer?

Goed koper is duurder dan slecht koper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
  • Laatst online: 09:45
Humor _O- .
Haha klomputer lijkt me wel een goede :) .
Ik zal eens proberen verwarming + pc = gebeurt helemaal niks, heel klein beetje tinteling :+ erger is dat de verwaring 80 graden was 8)7 . psst, dat kreeg ik laat door..

[ Voor 9% gewijzigd door alaintje op 31-03-2010 21:48 ]

Absoluut relatief, relatief absoluut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-!-M
Haha maar dan moet ie niet zwart, maar mooi delfstblauw! Zoiets:

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnwebwinkel.nl/winkel/okadoki/images/molen.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boazkl0p

boazkl0p

Schijnbaar een Fries

Topicstarter
Allemaal leuke namen, maar de ultieme zit er nog niet tussen voor mij. Ik dacht aan iets agressiefs, en dus iets met hout. De Woodinator is hem ook niet... Ik zit nu te denken aan DarkWood. Of natuurlijk gewoon w00t :P

Maar ik ga nu even bezig met een mooie update typen. Kan wel even duren want er zitten ongeveer 35 foto's bij 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
  • Laatst online: 08-12-2024
Kewl. Dan moet je er van maken:

w00td :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boazkl0p

boazkl0p

Schijnbaar een Fries

Topicstarter

Update XIII

Zozo, weer een hoop gedaan de laatste paar dagen. Maar aangezien mijn pc nu uit elkaar ligt omdat ik de kast heb gesloopt heb ik deze update nog niet eerder kunnen posten. Maar hier komt ie dan met een hele bende aan foto's (iets als 30 :P )
Foto's:
Afbeeldingslocatie: http://i883.photobucket.com/albums/ac38/boazkl0p/IMG00216Medium.jpg
Het dvd/cd rekje was dus klaar met drogen.

Afbeeldingslocatie: http://i883.photobucket.com/albums/ac38/boazkl0p/IMG00218Medium.jpg
En wat ik volgens mij nog niet had laten zien was dat ik ook wat had weggebeiteld zodat ik hem kon vastzetten.

Afbeeldingslocatie: http://i883.photobucket.com/albums/ac38/boazkl0p/IMG00222Medium.jpg
Zo ziet het er aan de achterkant uit...

Afbeeldingslocatie: http://i883.photobucket.com/albums/ac38/boazkl0p/IMG00225Medium.jpg
Niet echt netjes, maar dat snijd ik nog weg

Afbeeldingslocatie: http://i883.photobucket.com/albums/ac38/boazkl0p/IMG00226Medium.jpg
Herinneren jullie je dit plankje nog? Even aftekenen

Afbeeldingslocatie: http://i883.photobucket.com/albums/ac38/boazkl0p/IMG00227Medium.jpg
Beitel er langs

Afbeeldingslocatie: http://i883.photobucket.com/albums/ac38/boazkl0p/IMG00228Medium.jpg
Heey, dat gaat misschien wel passen :P

Afbeeldingslocatie: http://i883.photobucket.com/albums/ac38/boazkl0p/IMG00229Medium.jpg
Alsof het er voor gemaakt is

Afbeeldingslocatie: http://i883.photobucket.com/albums/ac38/boazkl0p/IMG00230Medium.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i883.photobucket.com/albums/ac38/boazkl0p/IMG00231Medium.jpg
Maar we zijn nog niet klaar. Even aftekenen en gaatjes boren.

Afbeeldingslocatie: http://i883.photobucket.com/albums/ac38/boazkl0p/IMG00233Medium.jpg
En de gaatjes nog wat groter maken

Afbeeldingslocatie: http://i883.photobucket.com/albums/ac38/boazkl0p/IMG00232Medium.jpg
wat een troep geeft dat mdf zeg

Afbeeldingslocatie: http://i883.photobucket.com/albums/ac38/boazkl0p/IMG00234Medium.jpg
Hey, achter die gaten die ik heb geboord zitten ook gaten in het metaal. Da's toevallig :P

Afbeeldingslocatie: http://i883.photobucket.com/albums/ac38/boazkl0p/IMG00235Medium.jpg
En we maken de gaten nog groter.

Afbeeldingslocatie: http://i883.photobucket.com/albums/ac38/boazkl0p/IMG00236Medium.jpg
Klaar.

Afbeeldingslocatie: http://i883.photobucket.com/albums/ac38/boazkl0p/IMG00239Medium.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i883.photobucket.com/albums/ac38/boazkl0p/IMG00240Medium.jpg
Zo ziet dat er nu achter het window uit. Er is nog wel een probleem op te lossen. Er is nu namelijk waar dit plankje zit geen ruimte meer om er ook plexiglas achter te doen...

Afbeeldingslocatie: http://i883.photobucket.com/albums/ac38/boazkl0p/IMG00241Medium.jpg
Even met kit knoeien

Afbeeldingslocatie: http://i883.photobucket.com/albums/ac38/boazkl0p/IMG00242Medium.jpg
Tadaa!!!

Afbeeldingslocatie: http://i883.photobucket.com/albums/ac38/boazkl0p/IMG00244Medium.jpg
Heerlijk scheve foto

Afbeeldingslocatie: http://i883.photobucket.com/albums/ac38/boazkl0p/IMG00246Medium.jpg
Maar de volgende dag moet het natuurlijk weer kapot zijn gegaan :(

Afbeeldingslocatie: http://i883.photobucket.com/albums/ac38/boazkl0p/IMG00248Medium.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i883.photobucket.com/albums/ac38/boazkl0p/IMG00252Medium.jpg
Dus weer even oude kit weggehaald, en er nieuwe op gedaan. Dit keer wat meer geklemd, etc.

Afbeeldingslocatie: http://i883.photobucket.com/albums/ac38/boazkl0p/IMG00253Medium.jpg
En tot slot nog even mijn mobo tray ( heet dat eigenlijk wel zo, of heeft het ook een nederlands naampie??? )

Afbeeldingslocatie: http://i883.photobucket.com/albums/ac38/boazkl0p/IMG00255Medium.jpg
Afgetekend

Afbeeldingslocatie: http://i883.photobucket.com/albums/ac38/boazkl0p/IMG00256Medium.jpg
En gezaagd.

Afbeeldingslocatie: http://i883.photobucket.com/albums/ac38/boazkl0p/IMG00262Medium.jpg
Maar 2 kanten hebben ronde hoekjes, en 2 rechte hoekjes. Dat kan natuurlijk niet

Afbeeldingslocatie: http://i883.photobucket.com/albums/ac38/boazkl0p/IMG00260Medium.jpg
Afgetekend

En vergeten een foto van het gezaagde resultaat te maken :+

Afbeeldingslocatie: http://i883.photobucket.com/albums/ac38/boazkl0p/IMG00263Medium.jpg
Hierop zie je het een beetje :S

Afbeeldingslocatie: http://i883.photobucket.com/albums/ac38/boazkl0p/IMG00267Medium.jpg
Omdat de vorige keer dat ik mijn mobo eraf wou halen ik sommige spacers makkelijker losdraaide dan de schroefjes erin (en dat was HEEEEL vervelend :( ) Heb ik ze maar gewoon vastgelijmd.

Afbeeldingslocatie: http://i883.photobucket.com/albums/ac38/boazkl0p/IMG00269Medium.jpg
En toen schroefde ik voor de grap alvast mijn "nieuwe" moederbord erop. Het is een XFX nForce 780i SLI. Kunnen leuk 3 grafische kaartjes in SLI >:)
En let maar niet op die deuk in de koeler. Is ooit eens een elektrische gitaar met de hals op gevallen. Vraag me niet hoe 8)7 want hij zat toen in de kast ingebouwd. Deurtje was eraf enzo :/

Dat was het updatje weer. Ik heb veel foto's dubbel, maar dat komt omdat ik meestal een foto 3 keer neem voordat hij redelijk te zien is ( en nog steeds zijn mijn foto's niet altijd even goed |:( )
Pagina: 1 2 Laatste