[CiP] Boaz Mod
Inleiding
Na een jaartje bezig te zijn met casemodding zag ik ineens in de hoek van mijn kamer een geraamte van een kast staan. Aangezien ik toch vakantie heb dacht ik: laat ik er mijn nieuwe kast van maken.Wie ben ik?
Ik ben Boaz. Ik ben 16 jaar oud.Dit is mijn 2e mod. De eerste is nog bezig, maar deze mod komt even tussendoor omdat ik (tijdelijk) geen zin heb in de andere
Het plan
Het plan heb ik nog niet helemaal uitgewerkt. Het probleem bij mij is ook dat ik me toch nooit aan mijn planning houdAls ik eenmaal bezig ga bedenk ik meestal allemaal dingen, enz.
Wat ik tot nu toe heb bedacht is:
1) Ik gebruik het geraamte wat ik in de hoek heb gevonden
2) Daar bouw ik met mdf een kast omheen
3) In deze kast moet mijn Skythe Mugen 2 wel passen
4) Hij moet lekker stil zijn, maar wel koel blijven.
5) Wat wel bijzonder is: ik gebruik het geraamte van een staande kast, en bouw het om tot een liggende. Dat past beter in mijn kamer, enz.
Het begin:
Ik ben vandaag begonnen.
Dit is het "geraamte" waar ik het over had.

En nog eentje (zelfde geraamte hoor

Dit moest er even uit. Want dit word het front. Hierzo heb ik het afgetekend.

En hierzo is het eruit geknipt met mijn allesknipper, en met de dremel een beetje bijgewerkt. Probleem van allesknipper is dat de dingen nogal snel verbuigen als je ze gaat knippen. Voordeel is dan wel weer dat het lekker snel gaat

En dan nog even hoe het moederbord erin komt. Hier komt een stukje plexi voor. Persoonlijk vind ik die heatpipes best wel mooi om te zien. Hoewel de rest van de koeler best wel lomp is

Hier zie je dat het maar netaan past (eigenlijk zie je vooral de koeler

Hier zie je beter hoeveel ruimte ik overhoud: ongeveer niks.

En toen ben ik druk bezig gegaan met het mdf zagen. Ik had nog een plaat 12,5mm liggen. Aangezien de winkels dicht waren heb ik die maar gebruikt. Word het geheel wel lekker stevig

Ik heb werkelijk alles onder 45 graden afgezaagd. Dus ik heb straks geen gezeur met het verven van kopse kanten van mdf

En hier zit de bovenkant er ook nog even op.

Alles staat nog los, maar je krijgt zo alvast wel een idee hoe groot hij gaat worden. Hij word vrij hoog voor een liggende kast, maar de rest van de afmetingen vallen wel mee
Nog even sorry voor de wazig foto's op het laatst. Dat kwam doordat ik eerst de sneeuw moest trotseren om bij de werkplaats te komen. Toen ik daar kwam was het binnen ongeveer even koud als buiten. En toen besloeg de lens. Ik heb wat gepoetst, maar dat wou niet echt helpen. Misschien was hij wel van binnen beslagen. Daar moet ik nog maar eens naar kijken

Waarschijnlijk heb ik morgen weer een update voor julllie, want ik heb toch weinig anders te doen in de vakantie
[ Voor 95% gewijzigd door boazkl0p op 20-12-2009 22:37 . Reden: Ander idee gekregen ]