Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Only
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Dj-sannieboy schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 10:00:
Ik heb sinds enkele dagen een probleem met mijn N97 mini. Ik hoor de andere partij niet als ik bel / gebeld wordt. Als ik de telefoon dan op luidspreker zet (via de speakers), dan hoor ik de andere partij wel. Lijkt er dus op dat de luidspreker voor gesprekken defect is. Maar het vreemde is dat hij het eergister wel ineens deed, toen ik een paar keer schakelde tussen telefoon en luidspreker.

Ik heb de telefoon al eens helemaal uit gezet, maar dit mocht niet baten. Heel vervelend probleem, aangezien ik nu continu via de luidspreker moet bellen.
Ik heb toevallig ook een speakerprobleem op mijn n97 mini, sinds een maand ofzo kraakt de speaker tijdens het bellen, is erg hinderlijk..
En er zit een soort beltoon? probleem in..op stil heb ik trillen ingeschakeld, maar dit werkt niet meer als ik gebeld word waardoor ik dus oproepen mis.........bij sms ontvangen werkt het nog wel gewoon, met geluid aan precies hetzelfde, net na een herstart werkt het nog maar na niet al te lange tijd is hetdan weer &*(&$# en mis ik dus weer oproepen. Het is er zomaar ingeslopen maar wel heel erg vervelend....en het lijkt ook steeds erger te worden: dus na herstart probleem niet weg. Nokia Care Point is niet echt om de hoek en opsturen duurt altijd eeuwen...valt toch wel tegen voor een tel van 1,5 jaar oud..toch wel raar dat zulke dure toestellen het gewoon niet eens 2 jaar normaal kunnen volhouden..
Ik twijfel nog over wat mijn volgende tel gaat worden..ben namelijk wel heel erg gecharmeerd van de E6..maar aan de andere kant heb ik niet weer zin als met de N97..ik wil gewoon een betrouwbare GSM.
Ik zou het liefst E6 jasje met Android willen ofzo :P BB is bijna hetzelfde maar vind het gewoon rot dat je daar duurder uitbent met inet erbij.

Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjoey
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06-07 09:05
Enkele weken terug had ik mijn N97 een beetje gesloopt dmv. een blokkeringscode in te stellen die ik zelf niet weet (via exchange).
Aangezien ik echt weinig tijd heb om naar zo een nokia care point te gaan, wil ik het zelf wel doen,
Maar, hoe kan ik alles uit OVI suite exporteren en vervolgens weer op mijn tel overzetten, kan het nergens vinden.
En hoe kan ik mijn tel opnieuw flashen/resetten/whatever..?
Krijg helemaal geen verbinding mee vanaf mijn pc, door de blokkeringscode en ik heb begrepen dat er wel wat programmatjes hiervoor zijn.
Alvast bedankt!

Dit is wel mijn T.net account vriend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Only schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 04:43:
[...]

Ik heb toevallig ook een speakerprobleem op mijn n97 mini, sinds een maand ofzo kraakt de speaker tijdens het bellen, is erg hinderlijk..
En er zit een soort beltoon? probleem in..op stil heb ik trillen ingeschakeld, maar dit werkt niet meer als ik gebeld word waardoor ik dus oproepen mis.........bij sms ontvangen werkt het nog wel gewoon, met geluid aan precies hetzelfde, net na een herstart werkt het nog maar na niet al te lange tijd is hetdan weer &*(&$# en mis ik dus weer oproepen. Het is er zomaar ingeslopen maar wel heel erg vervelend....en het lijkt ook steeds erger te worden: dus na herstart probleem niet weg. Nokia Care Point is niet echt om de hoek en opsturen duurt altijd eeuwen...valt toch wel tegen voor een tel van 1,5 jaar oud..toch wel raar dat zulke dure toestellen het gewoon niet eens 2 jaar normaal kunnen volhouden..
Ik twijfel nog over wat mijn volgende tel gaat worden..ben namelijk wel heel erg gecharmeerd van de E6..maar aan de andere kant heb ik niet weer zin als met de N97..ik wil gewoon een betrouwbare GSM.
Ik zou het liefst E6 jasje met Android willen ofzo :P BB is bijna hetzelfde maar vind het gewoon rot dat je daar duurder uitbent met inet erbij.
Bij de Vodafone winkel vertelde ze dat ze hem kunnen opsturen en het gemiddeld 1,5 week duurt voor hij gemaakt is. Moet alleen m'n telefoon nog ff leeghalen en hem langsbrengen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-09 08:55
mjoey schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 08:06:
Enkele weken terug had ik mijn N97 een beetje gesloopt dmv. een blokkeringscode in te stellen die ik zelf niet weet (via exchange).
Aangezien ik echt weinig tijd heb om naar zo een nokia care point te gaan, wil ik het zelf wel doen,
Maar, hoe kan ik alles uit OVI suite exporteren en vervolgens weer op mijn tel overzetten, kan het nergens vinden.
En hoe kan ik mijn tel opnieuw flashen/resetten/whatever..?
Krijg helemaal geen verbinding mee vanaf mijn pc, door de blokkeringscode en ik heb begrepen dat er wel wat programmatjes hiervoor zijn.
Alvast bedankt!
Gisteren hetzelfde probleem met een Nokia N97 Mini nog zelf opgelost :).
D.m.v. JAF (flash-programma) de blokkeringscode verwijderd van mijn telefoon.
Download eerst de originele firmware voor je Nokia N97 met het programma Navifirm.
Denk erom download geen lagere firmware-versie dan je nu hebt, dit resulteert een een 'bricked-phone'.
Klein stappenplannetje hoe het programma JAF in te stellen: http://forum.dailymobile.se/index.php?topic=22341.0.
Voor de rest is Google je vriend :), ik als 16-jarige ben er ook zelf uitgekomen :9 .

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjoey
Wietsee. schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 21:43:
[...]

Gisteren hetzelfde probleem met een Nokia N97 Mini nog zelf opgelost :).
D.m.v. JAF (flash-programma) de blokkeringscode verwijderd van mijn telefoon.
Download eerst de originele firmware voor je Nokia N97 met het programma Navifirm.
Denk erom download geen lagere firmware-versie dan je nu hebt, dit resulteert een een 'bricked-phone'.
Klein stappenplannetje hoe het programma JAF in te stellen: http://forum.dailymobile.se/index.php?topic=22341.0.
Voor de rest is Google je vriend :), ik als 16-jarige ben er ook zelf uitgekomen :9 .
De JAF programma werkt bij mij niet eens, heb het geprobeerd op een Win7 x64 en Win XP, want op de Win7 klaagde die over drivers enz. Maar goed JAF kan geen verbinding maken met mijn tel, zegt steeds ERROR. Ik heb ook NSS geprobeerd maar precies het zelfde verhaal.
Jij zegt dat je de blokkeringscode hebt verwijderd, maar kon je nog wel op je telefoon iets doen?
Bij mij krijg ik bij het opstarten een scherm met lock code en verder kom ik niet, mijn pc ziet mijn tel niet.
Ik moet wel bij zeggen, tel uit, met de pc verbonden, had ik opeens wel toegang tot mijn een van de schijven, die van 32GB. Even snel alles gekopieerd maar dingen als agenda en contactpersonen zit waarschijnlijk op de andere schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
mjoey schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 09:03:
[...]

De JAF programma werkt bij mij niet eens, heb het geprobeerd op een Win7 x64 en Win XP, want op de Win7 klaagde die over drivers enz. Maar goed JAF kan geen verbinding maken met mijn tel, zegt steeds ERROR. Ik heb ook NSS geprobeerd maar precies het zelfde verhaal.
Jij zegt dat je de blokkeringscode hebt verwijderd, maar kon je nog wel op je telefoon iets doen?
Bij mij krijg ik bij het opstarten een scherm met lock code en verder kom ik niet, mijn pc ziet mijn tel niet.
Ik moet wel bij zeggen, tel uit, met de pc verbonden, had ik opeens wel toegang tot mijn een van de schijven, die van 32GB. Even snel alles gekopieerd maar dingen als agenda en contactpersonen zit waarschijnlijk op de andere schijf.
BIj het flashen moet je je telefoon uit hebben, JAF geeft zelf aan wanneer je de aan knop van de telefoon ongeveer 1 a 2 seconden in moet houden om in de Local mode te komen.
Je moet ook niet de drivers van JAF zelf installeren, die zijn al geïnstalleerd als je de telefoon eerder met Nokia Ovi Suite of Nokia Software Updater hebt verbonden.
Verder werkt het hier perfect op Windows 7, zowel x86 als x64.

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjoey
Wietsee. schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 12:27:
[...]

BIj het flashen moet je je telefoon uit hebben, JAF geeft zelf aan wanneer je de aan knop van de telefoon ongeveer 1 a 2 seconden in moet houden om in de Local mode te komen.
Je moet ook niet de drivers van JAF zelf installeren, die zijn al geïnstalleerd als je de telefoon eerder met Nokia Ovi Suite of Nokia Software Updater hebt verbonden.
Verder werkt het hier perfect op Windows 7, zowel x86 als x64.
Dan probeer ik het vanavond nog een keer als ik thuis kom. Ik heb het ook geprobeerd met de tel uit maar kreeg het zelfde. Bij het opstarten van JAF krijg ik ook steeds een melding over box drivers not installed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaxTeller
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-08 16:38
beste mensen,

Even off topic. Verkleurt de toetsenbord van de witte n97 na een tijdje?, dit vraag ik omdat ik binnenkort een witte nokia e6 wil kopen, maar die is nog niet uit en kan er dus geen vragen over stellen.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:28
Dat kan je dan beter in het E71/72 topic vragen lijkt me. Overigens vermoed ik dat een wit toetsenbord in een E6 vormop den duur wel een beetje zal verkleuren (vuil enz.).

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn accu laadt niet meer op. Als hij bijna leeg is en ik zet m aan de lader begint ie met laden, na een paar tellen komt de melding "haal de lader van het stroom" en weer een paar tellen later de foutmelding "Batterij wordt niet geladen"

Iemand dat probleem wel es gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:32

Quad

Doof

Telefoon deed altijd perfect.
Maar gisteren tijdens browsen spontane reboot :/
En net een fatale shutdown, zat gewoon muziek te luisteren en plots deed hij het niet meer.
Kon hem ofc wel weer aan zetten, maar dit maakt het wel minder leuk :/
En ik mag nog een kleine 1.5 jaar :).

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sansar
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-01-2024
Laatste post hier: N97 verkocht en heb nu een Galaxy 2. Punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02-09 21:36
Verwijderd schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 12:32:
Mijn accu laadt niet meer op. Als hij bijna leeg is en ik zet m aan de lader begint ie met laden, na een paar tellen komt de melding "haal de lader van het stroom" en weer een paar tellen later de foutmelding "Batterij wordt niet geladen"

Iemand dat probleem wel es gehad?
alleen als ik hem oplaadt met een thin client. dan moet ik afbeeldingen overdragen kiezen anders krijg ik hetzelfde.

misschien eens de accu verwijderen en opnieuw erin steken?

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulltje
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ook last van gehad, micro-usb poort onder garantie laten repareren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-09-2023
Dit is waarschijnlijk de laatste keer dat ik hier iets post. Ik heb mijn E7-00 ontvangen.
Ik wil nog steeds helpen met problemen als het nodig is. Daarvoor mag iedereen mij DM'en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaydecop
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 04-09 13:42
Xmasjos schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 20:38:
Dit is waarschijnlijk de laatste keer dat ik hier iets post. Ik heb mijn E7-00 ontvangen.
Ik wil nog steeds helpen met problemen als het nodig is. Daarvoor mag iedereen mij DM'en.
Toch wel weer een Nokia?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja iedereen heeft recht op een second opinion, ik denk dat hij tog iets goed vind in nokia ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaydecop
Verwijderd schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 17:11:
[...]

ja iedereen heeft recht op een second opinion, ik denk dat hij tog iets goed vind in nokia ;)
Het zal voor mij ook errug wennen worden bij mijn volgende telefoon, want dat zal (helaas) geen nokia meer zijn. Deze heeft het wel een beetje verprutst, ondanks dat de CFW een hoop goed maakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
Verwijderd schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 17:11:
[...]

Deze keer ben ik verstandig geweest en heb ik gewacht tot de telefoon 2 maand uit was, zodat ikzelf geen betatester zou zijn, zoals bij de N97. Er zijn tot nu toe geen veelvoorkomende fouten geweest, dus het toestel lijkt goed te zijn.
Verder is Symbian het enige besturingssysteem waar nog geen spyware op staat, vandaar weer een Nokia ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bkah
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 24-05 19:23
Tja, Nokia hééft (had? verkocht aan Microsoft...) voordelen. Maar zó vaak als ik ergens las dat ergens een app voor beschikbaar was kon ik invullen: ... maar niet voor symbian. Dat leed is nu geleden met de zeer snelle galaxy S II *O* *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bkah schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 10:15:
Tja, Nokia hééft (had? verkocht aan Microsoft...) voordelen. Maar zó vaak als ik ergens las dat ergens een app voor beschikbaar was kon ik invullen: ... maar niet voor symbian. Dat leed is nu geleden met de zeer snelle galaxy S II *O* *O*
je praat wartaal , wat las je dat je een app kan invullen :S,
iig gefeliciteerd met je samsung galaxy s 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:48
Hij bedoelt: van elke app is er wel een android en iphone versie, maar vaak geen symbian versie.

Ik moet zeggen dat ik daar ook wel eens last van heb.
De "nog steeds" marktleider die niet de gangbare apps ter beschikking heeft.

Tijd van werken, tijd van rusten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Driek schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 12:46:
Hij bedoelt: van elke app is er wel een android en iphone versie, maar vaak geen symbian versie.

En de apps die er zijn werken lang niet zo prettig als die op iOS of Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
Driek schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 12:46:

Het probleem is ook niet dat Nokia geen apps maakt oid, want dat doen ze zeker wel. Symbian wordt alleen wel steeds populairder vanwege Qt en daarom groeit de OVI-store nu steeds beter. Zo'n beetje alle belangrijke apps zijn erin te vinden.
Voordeel is wel dat je niet door alle onzin moet zoeken, want dat heeft Symbian zo goed als niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bkah
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 24-05 19:23
Nou, ik heb niet zo veel van mijn gading kunnen vinden in de ovi-store. Neem de trein-app van NS, die werkt zeer pover onder symbian. De android versie was een verrassing, werkt zo veel beter. Gezien de resterende levensspanne van symbian verwacht ik eerlijk gezegd geen grote uitbreiding van ovi-store meer (of de windows apps moeten erin terecht komen). Wel overzichtelijk natuurlijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dj-sannieboy schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 12:54:
[...]

En de apps die er zijn werken lang niet zo prettig als die op iOS of Android.
ohh voor mij zijn de belangrijkste apps er wel :
whatsapp
facebook
push email
voor de rest niet zoveel belangrijke zoals nu.nl en accu weather.
ja ik weet het het allerbelangrijkste is er niet voor de s60v5 ANGRY BIRDS.
en tering dat facebook app soms traag is :(
voor de rest gaat alles wel vloeiend .
wel jammer dat bij sommige apps iedere keer internet verbinding gevraagd word (nu.nl accuwether en facbook :S)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonsan
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:53
Voor mij is het einde N97! Vandaag de Samsung Galaxy S2 binnen gekregen.
Wat een verademing! Voor mij (voorlopig) geen Nokia meer.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Only
  • Niet online
Heeft iemand al toevallig die nieuwe nokia IM app werkend gekregen op zijn n97 mini?
Ik blijf maar foutmeldingen krijgen met installeren...of hij loopt vast of hij zegt dat mijn telefoonsoftware verouderd is (ik draai gewoon laatste versie).
App heet: IM for Nokia - Chat on the go
Misschien dat iemand anders hier even wil testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Verwijderd schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 14:02:
[...]

ohh voor mij zijn de belangrijkste apps er wel :
whatsapp
facebook
push email
voor de rest niet zoveel belangrijke zoals nu.nl en accu weather.
ja ik weet het het allerbelangrijkste is er niet voor de s60v5 ANGRY BIRDS.
en tering dat facebook app soms traag is :(
voor de rest gaat alles wel vloeiend .
wel jammer dat bij sommige apps iedere keer internet verbinding gevraagd word (nu.nl accuwether en facbook :S)
Ja whatsapp is het belangrijkst, maar die werkt lang niet zo fijn als de iphone app. (Wil op de N97 mini nog wel eens erg traag zijn/vastlopen) Facebook werkt zo retetraag dat ik het niet gebruik, net als alle andere apps als je ze vergelijkt met de apps op de iphone (4). TweetS60 werkt wel redelijk, maar lang niet zo goed als de native twitter app op de iphone. Enige echte voordeel van Nokia is ovi maps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dj-sannieboy schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 11:12:
[...]

Ja whatsapp is het belangrijkst, maar die werkt lang niet zo fijn als de iphone app. (Wil op de N97 mini nog wel eens erg traag zijn/vastlopen) Facebook werkt zo retetraag dat ik het niet gebruik, net als alle andere apps als je ze vergelijkt met de apps op de iphone (4). TweetS60 werkt wel redelijk, maar lang niet zo goed als de native twitter app op de iphone. Enige echte voordeel van Nokia is ovi maps.
ja heb ik ook gemerkt mijn vriend heeft android(x10mini pro) ik symbian ik stuur hem een bericht en het duurt minder dan 5 sec en hij heeft het, maar als hij mij een bericht stuurt duurt het ongeveer 30 sec.
ik heb ook gemerkt dat het laden van woorden wel 1 min kan duren :S en laatst stuurde ik een video die ging wel snel, ik denk dat het aan de plaatst ligt maar zkr ook aan symbian.

en dat de rest zo traag is is omdat de meeste s60v5 van 2009 of ouder zijn ;) geloof me je ziet nu alleen nieuwe modellen van 2010 or nieuwer met die nattuurlijk sneller zijn dan onze oude bakken.
ik denk wel dat de symbian anna voldoende snelheid hebben om redelijk mee te werken ;) niet zo snel als de samsung galaxy S 2 met dual core.. .
maar het is wat jij wilt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:28

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Hoe oud zijn de kaarten van OVI Maps nou eigenlijk? De A2 bij Vinkeveen en Breukelen die onlangs verbreed en aangepast is staat er nog niet eens in de aangepaste versie op. Ik heb (als ik het goed heb) die OVI Maps via OVI Suite geupdated, maar de kaarten zijn gewoon nog steeds niet up2date.

Doe ik iets fout, of zijn die kaarten gewoon achterhaald?

[ Voor 4% gewijzigd door AW_Bos op 15-06-2011 23:31 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
Geen idee eigenlijk. Wel kan je via de laatste update van Ovi Maps de kaarten via je telefoon downloaden. Misschien is dat dan ook meteen de nieuwste versie.

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
AW_Bos schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 23:30:
Hoe oud zijn de kaarten van OVI Maps nou eigenlijk? De A2 bij Vinkeveen en Breukelen die onlangs verbreed en aangepast is staat er nog niet eens in de aangepaste versie op. Ik heb (als ik het goed heb) die OVI Maps via OVI Suite geupdated, maar de kaarten zijn gewoon nog steeds niet up2date.

Doe ik iets fout, of zijn die kaarten gewoon achterhaald?
Dat kun je zien in maps zelf. Bij mij staat dat versie 00.02.42.122 van 06.02.2011 komt, dus 6 februari neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
Dit is wel even een nieuwe post waard:
Voor de N97 mini (dus niet de 'normale' N97!) komt deze zomer nog een update, volgens één van de werknemers van Nokia.
Meer info:
http://www.youmobile.org/...inal-May-get-minor-Update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:36

netblade

Sunrise

Xmasjos schreef op maandag 20 juni 2011 @ 00:01:
Dit is wel even een nieuwe post waard:
Voor de N97 mini (dus niet de 'normale' N97!) komt deze zomer nog een update, volgens één van de werknemers van Nokia.
Meer info:
http://www.youmobile.org/...inal-May-get-minor-Update
Oorspronkelijke bericht komt uit Maart zoals je kunt zien op die screenshot. Ik heb er geen vertrouwen meer in Tho, prima reserve toestelletje voor als ik naar feesten ga, maar verder hoef ik niks meer van deze phone te hebben.

Voor mij persoonlijk is die N97mini de miskoop van het jaar 2010 geweest

[ Voor 5% gewijzigd door netblade op 20-06-2011 11:57 ]

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Laatst online: 22:32

Quad

Doof

Waar kun je eigenlijk CFW voor de N97 mini vandaan plukken?
Kben al eventjes aan het googlen geweest, maar kom vooral op 'onbetrouwbare' webites langs, en dan begin ik er liever nog niet aan :/

Ik had van het weekend trouwens de Facebook app op de homescreen gezet, batterij was met 20 uur leeg, blijkt dat ie elke keer opnieuw updated als je terug keert naar homescreen of het toestel unlocked.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaydecop
Quad schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 00:11:
Waar kun je eigenlijk CFW voor de N97 mini vandaan plukken?
Kben al eventjes aan het googlen geweest, maar kom vooral op 'onbetrouwbare' webites langs, en dan begin ik er liever nog niet aan :/

Ik had van het weekend trouwens de Facebook app op de homescreen gezet, batterij was met 20 uur leeg, blijkt dat ie elke keer opnieuw updated als je terug keert naar homescreen of het toestel unlocked.
Ik zou bij Forum.dailymobile.se kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Leuk ding die N97, maar oh, wat werkt die toegangspunt prioriteit behoorlijk brak. :X
Wil ik mijn mail instellen door op die widget te tappen, gaat hij ongevraagd een GPRS verbinding aanleggen |:(
Ik wil dit via WiFi doen, en dat vraagt hij niet.

Sim-kaart eruit (telefoon op Offline zetten had denk ik ook wel geholpen bedenk ik me achteraf), en opnieuw proberen en hij pakt wel weer WiFi. En dat nog terwijl WiFi prioriteit 1 heeft.

Anyway, na een paar uur prutsen gisteren werkt alles nu prima.

Wat raden jullie aan. Dat beschermplastic op het display erop houden, of niet? Ik doe de telefoon vaak in mijn broekzak, maar ik vind het mat-achtige stickertje soms gewoon vervelend om doorheen te kijken.

[ Voor 17% gewijzigd door AW_Bos op 27-06-2011 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
Het beeldscherm is wel krasgevoelig, maar het gaat niet heel snel. Het is wel verstandig om er een protector op te hebben en lekker goedkoop om de standaard erop te laten zitten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Vandaag nog dikke kras erbij op mijn N97, 'gelukkig' werkt het scherm nog naar behoren. In tegenstelling tot de tril-functie die er de brui aan heeft gegeven. De aftakeling is nu echt begonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlisterAMG
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 16:13
Jelte schreef op maandag 27 juni 2011 @ 13:14:
Vandaag nog dikke kras erbij op mijn N97, 'gelukkig' werkt het scherm nog naar behoren. In tegenstelling tot de tril-functie die er de brui aan heeft gegeven. De aftakeling is nu echt begonnen.
Trilfunctie doet hier al maaaaanden niet meer wat ie moet doen. Trilt vaker niet dan wel. Ik weet niet eens meer wat er allemaal niet goed is aan de N97, heb er mee leren leven geloof ik :P
Ben benieuwd of Nokia em nog gaat repareren als ik eenmaal een nieuw toestel heb en deze met een gerust hart onder de garantie kan gaan opsturen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetAmp
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:58

NetAmp

"for indoor use only"

AW_Bos schreef op maandag 27 juni 2011 @ 12:32:
Leuk ding die N97, maar oh, wat werkt die toegangspunt prioriteit behoorlijk brak. ...
Inderdaad... mijn N97 laat vaak de verbinding open staan. En volgens mij komt dat echt door de E-mail applicatie. Hij heeft dan wel weer (bijna) real-time 'push' mail ontvangst vanaf mijn GMail account. Maar dat vind ik niet nodig. Heb liever dat hij gewoon om 't half uur even de verbinding open gooit om te sync'en. En daarna weer netjes afsluiten. Gelukkig trekt 3G (bij goede dekking althans) niet zoveel stroom als WiFi, maar toch.

Heb de N97 nu zo'n 2 jaar, en opzich is hij qua features zeer compleet.

Ik ben heel benieuwd hoe dit op de N9 zal gaan. MeeGo zal nog lang niet zo 'compleet' zijn als Symbian, denk ik. Als ze maar zorgen dat, wat ze al hebben, zo goed mogelijk werkt. Maargoed, daar is een apart forum-topic over ;) En helaas duurt het nog (te?) lang voor hij op de markt komt... waarbij die ook nog in een hoge prijsklasse wordt neergezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkzell
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:12
Mijn vriendin heeft een N97 mini maar heeft de laatste tijd erg veel last van een slecht werkend touchscreen. Telefoon is al een keer opgestuurd maar binnen een week weer dezelfde klachten. Meer mensen hier ervaring met een slecht touchscreen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaydecop
NetAmp schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 10:28:
[...]

Inderdaad... mijn N97 laat vaak de verbinding open staan. En volgens mij komt dat echt door de E-mail applicatie. Hij heeft dan wel weer (bijna) real-time 'push' mail ontvangst vanaf mijn GMail account. Maar dat vind ik niet nodig. Heb liever dat hij gewoon om 't half uur even de verbinding open gooit om te sync'en. En daarna weer netjes afsluiten. Gelukkig trekt 3G (bij goede dekking althans) niet zoveel stroom als WiFi, maar toch.

Heb de N97 nu zo'n 2 jaar, en opzich is hij qua features zeer compleet.

Ik ben heel benieuwd hoe dit op de N9 zal gaan. MeeGo zal nog lang niet zo 'compleet' zijn als Symbian, denk ik. Als ze maar zorgen dat, wat ze al hebben, zo goed mogelijk werkt. Maargoed, daar is een apart forum-topic over ;) En helaas duurt het nog (te?) lang voor hij op de markt komt... waarbij die ook nog in een hoge prijsklasse wordt neergezet.
dat kun je toch instellen? of heb je een n97 en maakt hij zelf uit wat hij doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetAmp

NetAmp

"for indoor use only"

kaydecop schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 15:51:
[...]
dat kun je toch instellen? of heb je een n97 en maakt hij zelf uit wat hij doet?
Ja ik heb Nokia Messaging ingesteld op "Verzenden/ontvangen: Elk uur".

Maar hij maakt inderdaad zelf uit, dat hij op willekeurige momenten de verbinding niet afsluit. Zelfs al is hij echt klaar met mail ophalen, en draaien er verder geen apps die internet-toegang gebruiken.

De N97 uitschakelen en weer aanzetten is dan nodig. (Terwijl een herstart misschien wel zwaarder is voor de batterij, dan nog een tijd de 3G verbinding 'idle' open laten staan, maarja) :P

Want zelfs als ik de verbinding handmatig verbreek, komt die na een tiental seconden weer terug. Duidelijk een bug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jckx
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
NetAmp schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 16:11:
[...]

Ja ik heb Nokia Messaging ingesteld op "Verzenden/ontvangen: Elk uur".

Maar hij maakt inderdaad zelf uit, dat hij op willekeurige momenten de verbinding niet afsluit. Zelfs al is hij echt klaar met mail ophalen, en draaien er verder geen apps die internet-toegang gebruiken.

De N97 uitschakelen en weer aanzetten is dan nodig. (Terwijl een herstart misschien wel zwaarder is voor de batterij, dan nog een tijd de 3G verbinding 'idle' open laten staan, maarja) :P

Want zelfs als ik de verbinding handmatig verbreek, komt die na een tiental seconden weer terug. Duidelijk een bug.
Al eens geprobeerd om het profiel Offline eens te activeren, even wachten en dan het normale profiel te activeren? Helpt bij mij wel eens als ie het 3G netwerk blijft gebruiken ipv mijn wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetAmp

NetAmp

"for indoor use only"

VariX schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 11:54:
[...]
Al eens geprobeerd om het profiel Offline eens te activeren, even wachten en dan het normale profiel te activeren? Helpt bij mij wel eens als ie het 3G netwerk blijft gebruiken ipv mijn wifi.
Dank voor de tip :) Dat zal ik nog eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
Zoals een paar posts terug en een paar pagina's terug al verteld dus :) Alleen ook inderdaad niet voor de N97, maar alleen voor de mini, omdat de 'normale' niet genoeg geheugen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Het ziet er naar uit dat ik na 3 dagen met de N97 gewerkt heb dat ding nu echt de kast in smijt, en of het hard of zacht is maakt mij niet uit }:| .

Dat ding is echt softwarematig instabiel, zo gaar zelfs dat hij opeens bij navigatie GPRS verbinding wil aanleggen terwijl ik alleen Integrated GPS aan heb staan. Ook die pijlknop rechtsonderin de browser om het menu te laten tonen werkt soms rete traag, en als klapper op de vuurpijl werkt het WLAN echt waardeloos:
"Ongeldige servernaam"

"Ja, wat nou, het bereik is prima, en de URL is ook goed... Dus wat mekker je dan :? :? He????"

Tís dat ik weg ben voor een paar dagen en mijn telefoon niet kan missen, anders had ik hem allang met een rotgang de lade ingegooid.
A.s vrijdag is voor mij de bevrijding dat ik eindelijk weer de N95 ga gebruiken totdat ik een nieuw abbo neem. Geen N97 meer voor mij, ik denk zelf dat ik hiermee het Nokia-tijdperk ook maar eens ga afsluiten, en op iets met Android over ga.

Echt dit is gewoon het equivalent van Windows Me |:(
offtopic:
Ik ga denk ik dit weekend maar een blog over dit ding wijden....

[ Voor 6% gewijzigd door AW_Bos op 27-11-2011 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Only
  • Niet online
Xmasjos schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 15:21:
[...]

Zoals een paar posts terug en een paar pagina's terug al verteld dus :) Alleen ook inderdaad niet voor de N97, maar alleen voor de mini, omdat de 'normale' niet genoeg geheugen heeft.
Ik heb dan de mini, maar zo spectaculair is die update nou ook weer niet...
Enige wat verandert eigenlijk is de browser, en die gebruik ik niet eens. Daar hebben we immers opera voor (die naar schijnt toch nog net iets fijner werkt dan de nieuwste browser van nokia zelf).
En nieuwe versie OVI maps? De nieuwe kon je zelf al een tijdje downloaden, en die ziet er al precies hetzelfde uit als in Anna.
Klinkt mij meer als een zoethoudertje in de oren hoor..
En als je dan hoort dat het toestel wat eigenlijk het meest getroffen was sinds het begin (normale n97) niet mee geupdate kan worden...tja.
Ik ben overigens wel een nokia fan (ook al klinkt het niet echt zo misschien :P).

Edit: weet je wat voor update ik nu wel graag op de mini wil?
Het 2e homescreen die nu leeg is gevuld zien met app icoontjes, dus 5 van die blokken die je zelf mag invullen.

[ Voor 8% gewijzigd door Only op 29-06-2011 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
Only schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 17:04:
[...]

Ik heb dan de mini, maar zo spectaculair is die update nou ook weer niet...
Enige wat verandert eigenlijk is de browser, en die gebruik ik niet eens. Daar hebben we immers opera voor (die naar schijnt toch nog net iets fijner werkt dan de nieuwste browser van nokia zelf).
En nieuwe versie OVI maps? De nieuwe kon je zelf al een tijdje downloaden, en die ziet er al precies hetzelfde uit als in Anna.
Klinkt mij meer als een zoethoudertje in de oren hoor..
En als je dan hoort dat het toestel wat eigenlijk het meest getroffen was sinds het begin (normale n97) niet mee geupdate kan worden...tja.
Ik ben overigens wel een nokia fan (ook al klinkt het niet echt zo misschien :P).

Edit: weet je wat voor update ik nu wel graag op de mini wil?
Het 2e homescreen die nu leeg is gevuld zien met app icoontjes, dus 5 van die blokken die je zelf mag invullen.
Het grootste probleem van de N97 was het te weinig aan (C:) geheugen. Dat probleem komt overal in op, dus ook met de update.
Dat '2e scherm', zoals je dat noemt, kun je niet zomaar vullen met widgets, want die kosten ook meer (ram) geheugen en dat heeft de mini niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Voor wie mijn post history leest, kan nu wel begrijpen dat ik dit ding na 3 dagen in bezit te hebben nu echt definitief af ga schrijven. Ik heb hem overgenomen van mijn vader en ben er duidelijk ontevreden over en denk serieus de brief die in dit topic vermeld staat serieus naar Nokia te sturen. Ik weet niet of er een reactie op gaat komen, maar dan weet Nokia dat ze inmiddels een trouwe fan minder hebben door hun onkunde.

Vanochtend na een nachtje uitrusten nog eens met de N97 zitten kloten om het WLAN werkend te krijgen, maar steeds wordt er maar geen pagina geladen, en zie ik na 30 sec. in beeld: "Ongeldige servernaam".
Ik heb echt totaal geen idee waar dit op slaat, en zelf na het verwijderen van dit WLAN toegangspunt en het opnieuw toevoegen ervan blijft het probleem optreden. Ik denk dat het na een reset wel weer zal werken, maar een telefoon die je om de haverklap zou moeten resetten is het in mijn ogen niet waar om het al te gebruiken.

Ding gaat de kast in en in overleg met pa (die hem anders graag terug wil) ga ik kijken of ik dit kreng het huis uit kan krijgen en er nog geld voor krijgen kan. Deze is een jaar of wat gratis gekregen nadat Pa zijn abbo bij KPN verlengd had.

Hoeveel is de inruilwaarde? Ik las iets van 101 euro, maar is dat nog steeds zo?

[ Voor 3% gewijzigd door AW_Bos op 30-06-2011 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Wat is je startpagina ? Wanneer dat bijv. de homepage is van KPN, kun je die niet bereiken via WLAN, alleen via een simkaart op het eigen netwerk, dan krijg je dus ook de melding "ongeldige servernaam", maar dat geldt voor alle toestellen, heeft niets met de N97 te maken. Instellen van een "neutrale" startpagina, zoals Tweakers, Google, etc. lost dit "probleem" op.

Bedoel je de "inruilwaarde" bij recyclesites ? Deze is uiteraard inmiddels gedaald, net als op V&A, Marktplaats, etc. worden telefoons immers niet alleen minder waard, wanneer ze zelf ouder zijn, maar ook, omdat het betreffende model al langer op de markt is, of al een opvolger heeft.

[ Voor 30% gewijzigd door Marly op 30-06-2011 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Marly schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 15:01:
Wat is je startpagina ? Wanneer dat bijv. de homepage is van KPN, kun je die niet bereiken via WLAN, alleen via een simkaart op het eigen netwerk, dan krijg je dus ook de melding "ongeldige servernaam", maar dat geldt voor alle toestellen, heeft niets met de N97 te maken. Instellen van een "neutrale" startpagina, zoals Tweakers, Google, etc. lost dit "probleem" op.
Gebeurt bij elke site die ik maar open uit mijn bookmarks. Het heeft even gewerkt gisteren, maar nu om de haverklap die melding.
Ik zal eens kijken of die URL's nog wel correct zijn en niet verneukt zijn door een vaag iets :S?

Edit
Heb ik dat rot-ding even weggelegd vanmiddag, en opeens zag ik net dat er een paar Whatapps berichten waren van een paar uur geleden, dus opeens werkt het weer wel uit zichzelf...
Ja, en nu werkt ie dus weer niet. Zelf niet op 40 cm afstand van de router.

Echt, ik word er 'kriegel' van... Lijkt wel alsof er een zombie in zit, en dat ding ding maar zelf uit zichzelf gare dingen gaat doen....

[ Voor 22% gewijzigd door AW_Bos op 30-06-2011 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
"t Kan ook aan het modem liggen, enkele modems van o.a. KPN werken niet goed samen met verschillende types Nokias, heb hier zelf geen ervaring mee, maar voor merk en type van de modems (edit: Speedtouch modem) hoef je maar even te googlen, er staat genoeg over op internet.

Je hebt er WhatsApp opstaan, zie ik, maar in het topic over de N8 heb ik gelezen, dat WhatsApp de internetinstellingen overruled en zelfstandig contact met internet maakt, misschien ligt daar ook een deel van de oorzaak van je problemen.
edit2:
Nokia N8

[ Voor 8% gewijzigd door Marly op 01-07-2011 04:00 . Reden: aanvullingen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erp833
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:39
houdoe N97 en hallo HTC Sensation,wat een verademing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Marly schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 02:08:
"t Kan ook aan het modem liggen, enkele modems van o.a. KPN werken niet goed samen met verschillende types Nokias, heb hier zelf geen ervaring mee, maar voor merk en type van de modems (edit: Speedtouch modem) hoef je maar even te googlen, er staat genoeg over op internet.

Je hebt er WhatsApp opstaan, zie ik, maar in het topic over de N8 heb ik gelezen, dat WhatsApp de internetinstellingen overruled en zelfstandig contact met internet maakt, misschien ligt daar ook een deel van de oorzaak van je problemen.
edit2:
Nokia N8
Whats-app had ik ingesteld op WiFi only... Dus dat zal het wel niet geweest zijn.
Ook vind ik het vreemd waarom een Speedtouch-modem geen Nokia N97 zou ondersteunen? Zo'n modem zou toch alles een beetje moeten ondersteunen zonder steeds een nieuwe firmware-update nodig te hebben?
Klinkt als een vage aanpassing van Nokia in het WiFi signaal? :?

Ook dit was een reden om dat N97-ding aan de kant te leggen. Misschien dat ik nog een firmware upgrade ga dien voor die Speedtouch, maar ik heb al zo veel tijd besteedt aan die Nokia N97 instellingen dat ik dat ding voorlopig echt zo zwaar zat ben.

Dag daag N97 ;w , welkom terug N95..... _O_
En straks neem ik wel iets met Android ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
Zelf hebben we geen Speedtouch en we kennen dit probleem dus ook niet, maar ik heb er op internet tientallen malen over gelezen, op verschillende fora, zoek maar eens. Het gaat ook om meerdere Nokia's, heus niet alleen de N97.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
Marly schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 04:58:
Zelf hebben we geen Speedtouch en we kennen dit probleem dus ook niet, maar ik heb er op internet tientallen malen over gelezen, op verschillende fora, zoek maar eens. Het gaat ook om meerdere Nokia's, heus niet alleen de N97.
Dan ligt het probleem misschien ook bij de speedtouch, gezien geen enkele andere router dat probleem geeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Houdoe N97,
Samsung Galaxy zojuist besteld......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joepiee eindelijk gaat de N97 de deur uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cactusman
  • Laatst online: 22-09-2020

cactusman

nu met extra naalden

ZO zo dat zou eens tijd worden die update!

Mijn N82 Begon al stilletjes de rol de van de nieuwere N97 over te namen.

Nu maar hopen dat dit echt de problemen oplost!

euhmmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
Ligt eraan, welke N97 je hebt, de "grote" N97 krijgt de update niet, i.v.m. te weinig geheugen, alleen de mini.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:36

netblade

Sunrise

Marly schreef op zondag 03 juli 2011 @ 18:05:
Ligt eraan, welke N97 je hebt, de "grote" N97 krijgt de update niet, i.v.m. te weinig geheugen, alleen de mini.
Ben benieuwd, zal mn stoffige n97 mini binnenkort weer een trap geven

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
De update voor de Nokia N97 Mini is vanaf nu te verkrijgen!
Edit:
Ik krijg de update niet geïnstalleerd, hij geeft de melding dat m'n telefoon niet geschikt is voor de update :+.

[ Voor 50% gewijzigd door Wietsee. op 04-07-2011 09:38 ]

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
Wietsee. schreef op maandag 04 juli 2011 @ 09:04:
Edit:
Ik krijg de update niet geïnstalleerd, hij geeft de melding dat m'n telefoon niet geschikt is voor de update :+.
bij die van mij niet hoor, ik weet niet welke productcode jij hebt maar de mijne geeft aan dat er geen update is.
Meest recente softwareversie die beschikbaar is voor uw apparaat:
Versie:: 12.0.110

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
Wietsee. schreef op maandag 04 juli 2011 @ 09:04:
Edit:
Ben ik het helemaal mee eens :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
Nou screenshot voor diegene die mij niet geloven:
Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/339ols2.png

Echter, de update is op geen enkele manier te installeren, zowel OTA als via Ovi Suite niet, productcode 0585078.
Ik krijg de melding: "Telefoon niet bijgewerkt. Updatepakket niet compatibel met telefoon. Neem contact op met uw serviceprovider".
Conclusie: Nokia jullie falen hard!

[ Voor 32% gewijzigd door Wietsee. op 04-07-2011 11:59 ]

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18:26
Ik heb tijdelijk een n97 omdat mijn hd2 is overleden maar wat heb ik een hekel aan dit toestel , maakt overwachts verbinding met het 3g netwerk en loopt contant vast. Heb hier voor n73 en een n95 gehad nooit problemen mee gehad maar voor mij nooit meer nokia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
Wietsee. schreef op maandag 04 juli 2011 @ 11:33:
[afbeelding]

Echter, de update is op geen enkele manier te installeren, zowel OTA als via Ovi Suite niet, productcode 0585078.
Ik krijg de melding: "Telefoon niet bijgewerkt. Updatepakket niet compatibel met telefoon. Neem contact op met uw serviceprovider".
Al een reset geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
Nu aan het doen :D
Edit: Werkt ook niet, wat een ramptoestel is dit :( 8)7 |:( !
Ik ga 'm niet met Navifirm flashen, misschien is het een corrupte firmware en dan zit ik met 'n bricked phone.

[ Voor 104% gewijzigd door Wietsee. op 04-07-2011 12:21 ]

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
Wietsee. schreef op maandag 04 juli 2011 @ 11:33:
[afbeelding]

misschien even melden op http://discussions.europe...are-Updates/bd-p/swupdate
(of nog beter een priveberichtje sturen naar Skyee (Yvonne), is een medewerkster van Nokia die erg goed op de hoogte is en snel is met reageren) misschien dat er meer mensen zijn die hetzelfde probleem hebben, en misschien kunnen ze daar een goede oplossing aandragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
@Reyals, bedankt voor de reactie.
Heb jij al een firmware-update uitgevoerd dan?
Ik wacht eerst wel op m'n update voor de Nokia 5530 XM, telefoon die ik altijd gebruik :D.
En moet toch leren nog voor de proefwerkweek!

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Hier geeft NSU ook aan dat V.12.0.110 de laatste versie is, zucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
Wietsee. schreef op maandag 04 juli 2011 @ 14:31:
@Reyals, bedankt voor de reactie.
Heb jij al een firmware-update uitgevoerd dan?
Ik wacht eerst wel op m'n update voor de Nokia 5530 XM, telefoon die ik altijd gebruik :D.
En moet toch leren nog voor de proefwerkweek!
nee, is nog niet beschikbaar voor 0596843 (mijn produktcode)
toevallig dat ik dat gevraagd heb aan Skyee, ze hadden verder nog niets gehoord van problemen met de update, vandaar ook dat je het op nokia discussions zou kunnen posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
Ja, ga ik ook wel doen denk ik. Maar ik vind het buiten gewoon treurig dat mijn Nokia N97 Mini een melding geeft dat de update niet compatibel is met mijn telefoon, als ik dat zie dan denk ik gewoon dat het nooit goed komt met die ondersteuning. Maargoed, ik ga nu diehard leren om dan hopelijk na 5Vwo over te gaan :D.

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
mr.DJ95 schreef op maandag 04 juli 2011 @ 11:36:
Ik heb tijdelijk een n97 omdat mijn hd2 is overleden maar wat heb ik een hekel aan dit toestel , maakt overwachts verbinding met het 3g netwerk
Verbinding met 3G (UMTS) betekent gewoon, dat het toestel zich bevindt op een plek, waar het 3G dekking heeft, i.p.v. 2G (GSM), dat is dus inmiddels in (bijna) heel Nederland, het betekent NIET, dat je aan het internetten, cq downloaden bent.

Je zou toch niet zeggen, dat er nog tweakers bestaan, waarbij deze basiskennis ontbreekt :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18:26
Marly schreef op maandag 04 juli 2011 @ 16:44:
[...]

Verbinding met 3G (UMTS) betekent gewoon, dat het toestel zich bevindt op een plek, waar het 3G dekking heeft, i.p.v. 2G (GSM), dat is dus inmiddels in (bijna) heel Nederland, het betekent NIET, dat je aan het internetten, cq downloaden bent.

Je zou toch niet zeggen, dat er nog tweakers bestaan, waarbij deze basiskennis ontbreekt :z
haha , dat weet ik ik had het wat duidelijker moeten formuleren=p , als ik kijk bij data gebruik loopt die teller langzaam op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
Tja, wanneer de datateller kangzaam oploopt, zit er toch een of andere stiekemerd ;) tussen de programma's, die automatisch verbinding met internet maakt, mogelijk email, social media, weer ?
Mijn N97 gebruikt geen data zonder mijn toestemming, maar ik heb er dan ook een aantal programma's afgegooid, die ik toch niet gebruik. Dat scheelt enorm in geheugengebruik, in de twee jaar, die hij nu dagelijks intensief gebruikt wordt, vooral voor internet en email, heb ik misschien 4 of 5 vastlopers gehad :)

Mijn man en ik zetten onze smartphones wel elke nacht uit, zodat ze 's morgens een verse start hebben, dat helpt ook. Wie geen vaste telefoon meer heeft, zal dat niet zo makkelijk kunnen, maar dat hoeft ook niet, even uit en dan weer aan is ook voldoende, om de overbodige ballast van de afgelopen dag kwijt te raken.

[ Voor 9% gewijzigd door Marly op 04-07-2011 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wikacota
  • Laatst online: 12-09 08:54
** Als ik hiervoor een apart topic voor moest maken alvast excuses **

Weet iemand wat de standaard verkoopprijs van een Nokia N97 mini was 2 jaar geleden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serge75
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-08 11:48
Shit!!!

Nou, bij mij was er wel een update, zag hem via SW-Update. Natuurlijk meteen gedownload (wifi) en laten installeren.

Na de installatieprocedure gaf hij aan dat hij opnieuw ging opstarten, en zo geschiedde. Maar toen kwam hij in een soort loop terecht van steeds opnieuw opstarten (wit scherm -> nokia logo -> scherm uit en weer opnieuw).

Na dit een keer of 5 te hebben gedaan gaf hij de melding "Zelftest telefoon mislukt. Neem contact op met de wederverkoper."

En daarna dus helemaal niks meer! Batterij eruitgehaald, weer opnieuw aangezet, maar dat lukt niet, krijg meteen weer die melding... :?

En nu?

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5235/5902565828_bcb70ddb0b.jpg

edit: het gaat om een N97mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
wikacota schreef op maandag 04 juli 2011 @ 18:00:
** Als ik hiervoor een apart topic voor moest maken alvast excuses **

Weet iemand wat de standaard verkoopprijs van een Nokia N97 mini was 2 jaar geleden?
De mini was er twee jaar geleden nog niet, die kwam pas in de herfst. Een echte standaard verkoopprijs was er trouwens ook niet (of bedoel je de prijs in de Nokia online shop, die gewoonlijk hoger is, dan in de webshops), zoals gewoonlijk waren er flinke prijsverschillen tussen web- en gewone winkels, de gemiddelde (web)-winkelprijs prijs kun je in dit statistiekje zien :
pricewatch: Nokia N97 Mini Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-09 00:51

JoSchaap

Had a life, got a modem..

het woord zelftest kun je weglaten in die foutmelding. Dan heb je meteen je antwoord ;)

GamePC : Inv. : GameRoom : YouTube : Steam : Twitch : BattelNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

JoSchaap schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 00:33:
het woord zelftest kun je weglaten in die foutmelding. Dan heb je meteen je antwoord ;)
Dat is een goeie!

Gaat het overigens weer zo lang duren voordat de software update er is voor Nederlandse toestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serge75
Nee dus, die van mij was gisteravond al beschikbaar. Maar ik wou dat ik m nooit geinstalleerd had...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
Hij is niet eens te installeren, klote ding!

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serge75
Inmiddels, nadat ik bij de telefoonwinkel te horen kreeg dat ik met bon terug moest komen en dat hij dan zo'n 2 weken weg zou zijn, toch maar een "Vulcan Death Grip" gedaan.

En hij doet het weer!

Maar moet natuurlijk wel weer een heleboel opnieuw instellen. Heb nog niet weer verbinding kunnen maken met wifi, kan de irritante toetstonen niet wegkrijgen (ook al zet ik ze uit in het profiel), maar hij doet het.

Wat wel apart is: de nieuwe software stond er wel meteen goed op... Een aantal wijzigingen viel me zo snel al wel op, een andere e-mailapplicatie, veel betere browser en pop-up tips die je wijzen op nieuwe functies (of was dit altijd al zo, maar komt dit terug door de reset?).

In ieder geval erg blij dat hij vlak voor de vakantie niet wekenlang weghoeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

serge75 schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 12:03:
Nee dus, die van mij was gisteravond al beschikbaar. Maar ik wou dat ik m nooit geinstalleerd had...
Hier nog niks, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serge75
Voor de volledigheid: het gaat bij mij om

Softwareversie 30.0.004,
Datum softwareversie: 16-06-11
Aangepaste versie: 30.0.004.c01.01
Datum aangepaste versie: 16-06-11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb hetzelfde probleem... Ik ga morgen naar de winkel... Ik denk om meteen mijn nokia n97 mini vaarwel te zeggen en iets anders aan te schaffen
@Serge hoe doe je een Vulcan Death Grip

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2011 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serge75
Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 22:37:
heb hetzelfde probleem... Ik ga morgen naar de winkel... Ik denk om meteen mijn nokia n97 mini vaarwel te zeggen en iets anders aan te schaffen
Inmiddels geen probleem meer hoor na de Vulcan Death Grip, alleen een avond druk geweest met alles weer zo krjigen als ik had. Weer geleerd dat het goed is regelmatig te backuppen of syncen...

Het enige dat ik niet opgelost krijg, zijn die irritante toetstonen...

Voor de zekerheid had ik de laatste firmware via Ovi Suite nog een keer opnieuw geinstalleerd, omdat hij bij de update was vastgelopen, maar daarmee is dat probleem niet opgelost.

In combinatie met het nieuwe Nokia Evolve thema ziet het er zelfs best aardig uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

serge75 schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 22:45:
[...]

Inmiddels geen probleem meer hoor na de Vulcan Death Grip, alleen een avond druk geweest met alles weer zo krjigen als ik had. Weer geleerd dat het goed is regelmatig te backuppen of syncen...

Het enige dat ik niet opgelost krijg, zijn die irritante toetstonen...

Voor de zekerheid had ik de laatste firmware via Ovi Suite nog een keer opnieuw geinstalleerd, omdat hij bij de update was vastgelopen, maar daarmee is dat probleem niet opgelost.

In combinatie met het nieuwe Nokia Evolve thema ziet het er zelfs best aardig uit...
hoe doe je een Vulcan Death Grip?
mijn toestel start op en geeft die melding... Ik kan dus niets doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serge75
Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 22:48:
[...]

hoe doe je een Vulcan Death Grip?
mijn toestel start op en geeft die melding... Ik kan dus niets doen
Even batterij eruit, zodat hij echt uit is, batterij terugplaatsen en een aantal toetsen tegelijk ingedrukt houden. Welke precies staat in de openingspost van dit topic. Vergt wel enige handigheid...

Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
Updaten via telefoon of Ovi Suite ging niet, telefoon geflashed met orignele files van Navifirm, prima gelukt.
Telefoon is lekker vlot en aantal nieuwe wijzigingen, toetsenbord etc.
Heb precies dezelfde firmware versie als Serge 75, hierboven beschrijft.

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Iemand de update al binnen met productcode 059248?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertyuh
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-11-2024
Dj-sannieboy schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 11:45:
Iemand de update al binnen met productcode 059248?
Ik geef je weinig kans, die van mij was ook origineel van Vodafone.
Nu heb ik dat eindelijk via NSS weten te veranderen, nu heb ik "0585107: RM-555_EMEA_NETHERLAND QW Garnet" en die krijgt wel een update en ik ben ineens van die vervelende Vodofone shit af (heerlijk).

Verder heb ik nog niet met mijn N97 mini gewerkt, maar het ziet er wel leuk uit. Ongeveer hetzelfde, maar dan toch wel anders. Ben benieuwd of het ook stabiel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijsthee92
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-10-2023
Ik heb een vraagje mbt de N97 mini.

Wat is de beste manier om 3G verbinding volledig uit te zetten (dit vanwege vakantie naar buitenland)? Telefoon is overigens niet van mij, maar wat ik heb gevonden is dat je onder het kopje connectiviteit > netwerk > netwerk modus, zou moeten kunnen kiezen tussen GSM en Dual Mode. Op GSM zou het geen 3G verbinding meer mogelijk moeten zijn, maar daar stond hij al standaard op? Switchen van dual mode en weer terug naar gsm levert ook niks op aangezien diensten als Whatsapp en internet wel gewoon blijven werken. Als iemand het verlossende antwoord weet dan graag! Stiekem ben ik toch wel blij met mijn Android en een handige widget waarmee je zo kunt switchen. Is er ook zo iets voor S60?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
Bij de instellingen een letter weghalen als in .co ipv .com.

Als je bij Connectiviteit in het men u GSM selecteert pak hij gewoon GPRS of EDGE verbinding, slechts alleen 3G niet.

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijsthee92
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-10-2023
nadroJ schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 23:52:
Bij de instellingen een letter weghalen als in .co ipv .com.

Als je bij Connectiviteit in het men u GSM selecteert pak hij gewoon GPRS of EDGE verbinding, slechts alleen 3G niet.
Dus in het buitenland zou hij niet mogen roamen als ik het goed begrijp?
Pagina: 1 ... 62 ... 64 Laatste