• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:43
Verwijderd schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 23:59:
Ik heb Ovi maps op mijn toestel gezet, ziet er gelikt uit. Maar echt goed werken doet het bij mij niet de navigatie loop echt achter de feiten aan het verschil loopt op naar wel 200 meter. Zijn er meer menseen met dit probleem?
Als je het topic ook maar een beetje doorgenomen had (zoals ook de policy op GoT is) had je niet alleen gezien dat er veel meer mensen zijn met dit probleem, maar ook de oplossing gevonden.

Home Assistant configuratie

• Gh0stw4lk3r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-09 17:51
voor de mensen in noord-holland:
http://www.businessmobile.nl/ (alkmaar) doet ook de b cover en de lens fixen, je bent hem dan 1 dag kwijt. volgende week krijgen ze weer onderdelen binnen en kan je je toestel aanmelden voor een afspraak.

• Mr.Joker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01:14
lauw8 schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 08:25:
[...]

Heb je een SD kaartje erin zitten? Dit was bij mij de oorzaak. Even eruit gehaald en opnieuw erin gedaan, daarna nooit meer opstartproblemen gehad.
Zit er niet in....

• Darkzell
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23-09 21:09
De N97 mini van mijn vriendin maakt soms een geluid alsof er een nieuwe sms binnen is terwijl dit niet zo is. Iemand enig idee waarom de telefoon dit geluid maakt?

• thezs
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22-09 22:02
Ik ben verder helemaal tevreden over mijn N97, geen problemen of wat dan ook ermee (gelukkig).
alleen nu wel een irritatie punt gevonden, namelijk dat wanneer je een sms krijgt er geen optie is dat de melding zich elke 5 of 10 minuten herhaalt. zo vergeet ik nog eens m'n smsjes te lezen en te beantwoorden als ik op het moment dat het bericht binnenkomt even bezig ben.

Verwijderd

Pfff wordt de laatste tijd een beetje gek van mijn N97. Kan al een tijdje niet meer opladen via USB, en sinds kort doet mijn ontgrendelingsknop gek. Hij reageert alsof het toestel in de v10 firmware zit (dus heel veel variabiliteit in het trillen, dan weer kort en dan weer megalang) terwijl ik hem toch echt op v20 draai. Vanochtend deed mijn ontgrendelingsknop het zelfs niet meer. Toen maar het toestel opnieuw opgestart en hij wilde weer ware het niet dat het scherm het nodig vond om het Nokia logo en de tijd en datum in het scherm te branden. Gelukkig zijn deze 4 uur later weer verdwenen. Het is in potentie een prachtig toestelletje maar er zitten mij toch net ff te veel fouten in.

• RV
  • Laatst online: 23-09 22:09

RV

®

thezs schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 11:00:
Ik ben verder helemaal tevreden over mijn N97, geen problemen of wat dan ook ermee (gelukkig).
alleen nu wel een irritatie punt gevonden, namelijk dat wanneer je een sms krijgt er geen optie is dat de melding zich elke 5 of 10 minuten herhaalt. zo vergeet ik nog eens m'n smsjes te lezen en te beantwoorden als ik op het moment dat het bericht binnenkomt even bezig ben.
Irritatiepuntje? Ik ken eigenlijk geen een telefoon die die optie wel heeft eerlijk gezegd...maar als je daar al over valt, ben je wel heel snel ontevreden zeg.

• Sansar
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-01-2024
The_Fes schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 09:24:
[...]

Als je het topic ook maar een beetje doorgenomen had (zoals ook de policy op GoT is) had je niet alleen gezien dat er veel meer mensen zijn met dit probleem, maar ook de oplossing gevonden.
Er zijn meer mensen die de B-cover en de lenscover hebben laten vervangen, de nieuwste firmware hebben (20 of 21), de nieuwste Ovi Maps draaien en toch hetzelfde probleem hebben.

In mijn geval dook het probleem met de nieuwste Ovi Maps weer op. Het werkt dus nog niet helemaal optimaal.

• lavagiant
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-03-2018

lavagiant

...

The_ReVenger schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 11:52:
[...]

Irritatiepuntje? Ik ken eigenlijk geen een telefoon die die optie wel heeft eerlijk gezegd...maar als je daar al over valt, ben je wel heel snel ontevreden zeg.
Samsungs telefoons hadden/hebben dat. Persoonlijk vind ik dat bijzonder irritant. De N97 toont (als je het aan hebt staan) een envelopje en ook de boodschap nieuw bericht op homescreen. Dat is op zich al redelijk duidelijk. Er is ook een 'verlichting knippert' instelling voor visuele signalen, maar die heb ik altijd uitstaan dus even zelf proberen (aangezien mijn N97 in reparatie is).

• Zygivt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 24-09 16:03

Zygivt

Evenaren en overtreffen

Verwijderd schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 11:27:
Pfff wordt de laatste tijd een beetje gek van mijn N97. Kan al een tijdje niet meer opladen via USB, en sinds kort doet mijn ontgrendelingsknop gek. Hij reageert alsof het toestel in de v10 firmware zit (dus heel veel variabiliteit in het trillen, dan weer kort en dan weer megalang) terwijl ik hem toch echt op v20 draai. Vanochtend deed mijn ontgrendelingsknop het zelfs niet meer. Toen maar het toestel opnieuw opgestart en hij wilde weer ware het niet dat het scherm het nodig vond om het Nokia logo en de tijd en datum in het scherm te branden. Gelukkig zijn deze 4 uur later weer verdwenen. Het is in potentie een prachtig toestelletje maar er zitten mij toch net ff te veel fouten in.
B-cover al laten vervangen?
Ik las dat die verontgrendelingsknop wat steviger was. Als je dat dan toch laat doen kun je meteen de nieuwe firmware door hun laten flashen. Waarschijnlijk ben je dan wel van je problemen af.

succes

Verwijderd

Zygivt schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 12:45:
[...]

B-cover al laten vervangen?
Ik las dat die verontgrendelingsknop wat steviger was. Als je dat dan toch laat doen kun je meteen de nieuwe firmware door hun laten flashen. Waarschijnlijk ben je dan wel van je problemen af.

succes
Nou jah ik heb dus wel iets laten vervangen maar ik denk dat dat alleen de lenscover was! Ik zal es op Internet zoeken hoe die nieuwe b-cover verscheelt van de oude.

• Zygivt

Zygivt

Evenaren en overtreffen

Verwijderd schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 13:08:
[...]

Nou jah ik heb dus wel iets laten vervangen maar ik denk dat dat alleen de lenscover was! Ik zal es op Internet zoeken hoe die nieuwe b-cover verscheelt van de oude.
ik heb hem zelf nog niet, maar ik las dat de verontgrendknop hoger zat, ipv in het midden.

hier nog een foto van Bastiaan met zijn nieuwe lenscover.

[ Voor 14% gewijzigd door Zygivt op 11-02-2010 13:58 . Reden: link toegevoegd ]

• RV

RV

®

lavagiant schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 12:06:
[...]

Samsungs telefoons hadden/hebben dat. Persoonlijk vind ik dat bijzonder irritant. De N97 toont (als je het aan hebt staan) een envelopje en ook de boodschap nieuw bericht op homescreen. Dat is op zich al redelijk duidelijk. Er is ook een 'verlichting knippert' instelling voor visuele signalen, maar die heb ik altijd uitstaan dus even zelf proberen (aangezien mijn N97 in reparatie is).
Ow ok. Nou ja mij lijkt dat ook heel irritant. Het zou voor mij niets toevoegen, alleen maar een nutteloze optie. Het envelopje in je scherm is zeker duidelijk , met een optioneel waarschuwingslichtje moet dat meer dan genoeg zijn. Als de telefoon alles voor mij gaat onthouden, hoef ik zelf niet meer te denken en dat zoek ik niet.

Verwijderd

Kon het via de search nergens vinden dus ik denk ik vraag het even ;). Ik zit dus met een ontzettend irritant probleem. Heb dus de n97 (aan de ene kant geniaal toestel maar er zijn momenten dat je dat baggerding het liefst de plomp in flikkert). In ieder geval het volgende is aan de hand,

In de auto van mijn ouders zit een ingebouwde bluetooth carkit, toen ik het toestel net had werkte het prima, werd meteen verbinding gemaakt tussen de "auto" en de n97. Alleen mijn telefoonboek werd niet uigelezen in het display maar daar viel mee te leven. Na de firmware update naar versie 20.019 ligt die hele verbinding dus overhoop. Ik heb standaard altijd mijn bluetooth aan en mijn n97 heeft toestemming om verbinding te maken met de carkit zodra dat kan. Nu na de update is het zo dat zodra ik de auto start er inderdaad netjes verbinding wordt gemaakt maar na 10 seconden wordt die verbroken, duurt het even maakt ie weer verbinding met de carkit, en na 10 seconden wordt die weer verbroken, enz enz enz. Mijn pa heeft nergens last van met zijn telefoon, heb het ook met telfoons van vrienden en familie geprobeerd, helemaal geen problemen :S.

Weet iemand hoe dit zit? En nog beter, een oplossing.. (A) :D

• Zygivt

Zygivt

Evenaren en overtreffen

Verwijderd schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 14:47:
Kon het via de search nergens vinden dus ik denk ik vraag het even ;). Ik zit dus met een ontzettend irritant probleem. Heb dus de n97 (aan de ene kant geniaal toestel maar er zijn momenten dat je dat baggerding het liefst de plomp in flikkert). In ieder geval het volgende is aan de hand,

In de auto van mijn ouders zit een ingebouwde bluetooth carkit, toen ik het toestel net had werkte het prima, werd meteen verbinding gemaakt tussen de "auto" en de n97. Alleen mijn telefoonboek werd niet uigelezen in het display maar daar viel mee te leven. Na de firmware update naar versie 20.019 ligt die hele verbinding dus overhoop. Ik heb standaard altijd mijn bluetooth aan en mijn n97 heeft toestemming om verbinding te maken met de carkit zodra dat kan. Nu na de update is het zo dat zodra ik de auto start er inderdaad netjes verbinding wordt gemaakt maar na 10 seconden wordt die verbroken, duurt het even maakt ie weer verbinding met de carkit, en na 10 seconden wordt die weer verbroken, enz enz enz. Mijn pa heeft nergens last van met zijn telefoon, heb het ook met telfoons van vrienden en familie geprobeerd, helemaal geen problemen :S.

misschien id om de telefoon ook een hardreset te geven en de bluetooth verbinding opnieuw te leggen met de auto?

ik heb zelf een sony radio met bluetooth en hier werkt alles zonder problemen.

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-09 08:53

Amiet01

Master_A

Verwijderd schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 14:47:

Ik weet niet wat voor carkit het is, maar als het een Parrot is kun je die een firmware update geven. Had een tijdje geleden ook een soortgelijk probleem met een N79 en had daarna met mijn laptop de Parrot een update gegeven via bluetooth dacht ik. Daarna werkte het weer perfect met de nieuwste Nokia's.

Master_A

Verwijderd

ik heb maps booster geinstalleerd na de update doet niks meer,
ik hem verwijderd en opnieuw geinstalleerd bij positiebep. methoden staat hij niet meer in
het rijdje waar die eerder stond

wie weet raad vr

• thezs
The_ReVenger schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 11:52:
[...]

Snel ontevreden? wat zeg ik nou in het begin dan, dat ik helemaal tevreden ben met de telefoon en ook totaal geen problemen o.i.d. ermee heb gehad.

het is het enige minpunt wat ik aan die telefoon vind, al mijn afgelopen telefoons waren samsungs, waarbij je kon instellen dat ie om de zoveel tijd een herinnering geeft voor sms. vond ik persoonlijk best handig aangezien ik vaak niet gelijk een sms kan lezen, doordat ik bezig ben met iets. vervolgens vergeet je door je bezigheden dat je een bericht had, en 2 uur later kom ik er achter wanneer ik even op de telefoon kijk dat ik nog een nieuw smsje had.

Niet iedereen zal die functie handig vinden, maar ik persoonlijk wel :)

[ Voor 3% gewijzigd door thezs op 11-02-2010 17:17 ]

• RV

RV

®

thezs schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 17:15:
[...]

Snel ontevreden? wat zeg ik nou in het begin dan, dat ik helemaal tevreden ben met de telefoon en ook totaal geen problemen o.i.d. ermee heb gehad.

het is het enige minpunt wat ik aan die telefoon vind, al mijn afgelopen telefoons waren samsungs, waarbij je kon instellen dat ie om de zoveel tijd een herinnering geeft voor sms. vond ik persoonlijk best handig aangezien ik vaak niet gelijk een sms kan lezen, doordat ik bezig ben met iets. vervolgens vergeet je door je bezigheden dat je een bericht had, en 2 uur later kom ik er achter wanneer ik even op de telefoon kijk dat ik nog een nieuw smsje had.

Niet iedereen zal die functie handig vinden, maar ik persoonlijk wel :)
Ja dat klopt :9 mijn fout sorry! Maar ondanks dat snap ik nog het nut van de functie niet. Als je tijdens de herinnering nog steeds bezig bent vergeet je het weer... :P

• Xmasjos
  • Laatst online: 20-09-2023
The_ReVenger schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 17:54:
[...]

Ja dat klopt :9 mijn fout sorry! Maar ondanks dat snap ik nog het nut van de functie niet. Als je tijdens de herinnering nog steeds bezig bent vergeet je het weer... :P
Dan herinnert ie je na dezelfde tijd weer opnieuw ;) Dat deed mijn N73 ook, maar ik vond dat redelijk vervelend...

• thezs
The_ReVenger schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 17:54:
[...]

Geen probleem :*)

Het zal ook wel een functie zijn waar je of een ontzettende hekel aan hebt of je vind het fantastisch :P

Wat ik trouwens laatst ook heb ondervonden, dat je de wekker volume niet apart kan instellen. hoe hard je wekker afgaat is afhankelijk van de belvolume die je voor de oproepen instelt, maar voor de wekker bestaan genoeg apps.

Mijn vorige telefoon had dat als de batterij midden in de nacht op was en de telefoon uitging, hij zichzelf wel 's ochtends opstarte om de wekker te starten, doet deze dat eigenlijk ook? :P

• Xmasjos
thezs schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 18:22:
[...]

Geen probleem :*)

Het zal ook wel een functie zijn waar je of een ontzettende hekel aan hebt of je vind het fantastisch :P

Wat ik trouwens laatst ook heb ondervonden, dat je de wekker volume niet apart kan instellen. hoe hard je wekker afgaat is afhankelijk van de belvolume die je voor de oproepen instelt, maar voor de wekker bestaan genoeg apps.

Mijn vorige telefoon had dat als de batterij midden in de nacht op was en de telefoon uitging, hij zichzelf wel 's ochtends opstarte om de wekker te starten, doet deze dat eigenlijk ook? :P
Jazeker! Alleen doet hij dat niet als de batterij echt volledig leeg is (krijg je niet makkelijk voor elkaar ;))

• XstarzZ
  • Laatst online: 09-10-2022
MrSleeves schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 09:03:
Je hebt gelijk. In PC Suite of Afbeeldingen overdragen doet'ie het wel gewoon.
Maar misschien kan ik beter Annuleren indrukken (het is vooral op m'n werk).

Het is wel irritant dat'ie niet automatisch teruggaat in "diavoorstelling".
wat in u geval wel een oplossing is.
de foto's die je gebruikt als screensaver niet op het massageheugen zetten.
want alles wat op het massageheugen staat, is tijdens het verbinden in massaopslag niet beschikbaar.
en die instelling etc worden dan ook terug gereset.
dus als het er niet teveel zijn afbeeldingen die je als screensaver wilt, zet je op je telefoongeheugen :)

Verwijderd

syntesia schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 00:27:
[...]

heb je b cover al vervangen ?
Yes alles is vervangen mguider werkt bij mij nu prima, maar het leek me wel leuk als ovi het ook goed zou doen.

Verwijderd

The_Fes schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 09:24:
[...]

Nou als jij het dan zo goed weet vertel het eens even. Ik heb b cover en de hele reutemeteut al vervangen, Mguider werkt namelijk wel goed dus????
Je kunt wel iedereen aanvallen (doe je wel vaker als ik het hier zo zie) Maar een oplossing zou leuker zzijn. Daar hebben wee toch dit topic voor. :O

• liffey
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-11-2021
Verwijderd schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 22:00:
[...]

Nou als jij het dan zo goed weet vertel het eens even. Ik heb b cover en de hele reutemeteut al vervangen, Mguider werkt namelijk wel goed dus????
Je kunt wel iedereen aanvallen (doe je wel vaker als ik het hier zo zie) Maar een oplossing zou leuker zzijn. Daar hebben wee toch dit topic voor. :O
thefes is gelukkig ook geregeld zeer behulpzaam. Als ik eerlijk ben dan interpreteerde ik je vraag identiek.
Schuld ligt bij jullie 2.
1. een vraag gesteld met te weinig achtergrond info.
2. een veroordelende reactie zonder verdiepende vraag te stellen.

ontopic again: ik zal morgen eens met maps navigeren (vind mcguider fijner). heb net de hele reutemeteut laten vervangen en heb inmiddels ook een goed werkende mc guider. Ik post morgen mijn bevindingen.

Daarnaast ook nog een vraagje, dit betreft niet het toestel maar wel een applicatie (toegestaan?).
skyfire is een fijne browser, echter connect hij altijd op t-mobile internet (sloooowww).
Ik heb liever dat hij wlan kiest als ik thuis ben, maar krijg het niet voor elkaar.
Wat heb ik al gedaan?
In skyfire bij settings op change connection drukken, veranderd niets.
Prioriteit bij netwerken onder internet veranderd, lost ook niks op.
Eerst verbinding maken met wlanf en dan skyfire opstarten, ook niet goed.
gegoogled maar niks gevonden.
Dit forum helemaal gelezen en gevolgd en doorzocht.

iemand nog een tip?
Heb zelf het idee dat hij bij connecties niet bij internet kijkt maar bij wap ofzo, maar waar ik nou kan instellen dat hij gewoon de internetconnecties moet gebruiken is mij niet duidelijk. :?

[ Voor 31% gewijzigd door liffey op 11-02-2010 22:18 . Reden: vraag toegevoegd ]

Ik had ook nog steeds problemen met de GPS na het vervangen van b-cover en camera lens hoor :) Ik had een pre-september 2009 toestel dus waarschijnlijk nog een eerste batch. Gezien die het twee weken terug opeens helemaal niet meer deed heb ik hem opgestuurd en gelijk dit probleem er bij vermeld, ik ben benieuwd! Maar ik mis de telefoon toch wel!

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

• liffey
BastiaanN schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 22:16:
Ik had ook nog steeds problemen met de GPS na het vervangen van b-cover en camera lens hoor :) Ik had een pre-september 2009 toestel dus waarschijnlijk nog een eerste batch. Gezien die het twee weken terug opeens helemaal niet meer deed heb ik hem opgestuurd en gelijk dit probleem er bij vermeld, ik ben benieuwd! Maar ik mis de telefoon toch wel!
als ik ricom schiedam mag geloven dan moet er ook nog iets bij de gps vervangen worden. Spraakzaam zijn ze niet maar nu werkt het wel...
Het is toch ongelooflijk dat ieder servicepunt iets anders vervangt en er maar enkele van de adequate oplossing op de hoogte zijn!
2 weken zonder lijkt me een ramp haha! Gebruik dit toestel zoveel dagelijks! wordt het eerste toestel waarbij ik na een jaar ga overstappen op sim only, of er moet nog iets heel gaafs uitkomen. (iphone en n900 zijn dat zeker niet!)

Verwijderd

liffey schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 22:13:
[...]

thefes is gelukkig ook geregeld zeer behulpzaam. Als ik eerlijk ben dan interpreteerde ik je vraag identiek.
Schuld ligt bij jullie 2.
1. een vraag gesteld met te weinig achtergrond info.
2. een veroordelende reactie zonder verdiepende vraag te stellen.

ontopic again: ik zal morgen eens met maps navigeren (vind mcguider fijner). heb net de hele reutemeteut laten vervangen en heb inmiddels ook een goed werkende mc guider. Ik post morgen mijn bevindingen.

Daarnaast ook nog een vraagje, dit betreft niet het toestel maar wel een applicatie (toegestaan?).
skyfire is een fijne browser, echter connect hij altijd op t-mobile internet (sloooowww).
Ik heb liever dat hij wlan kiest als ik thuis ben, maar krijg het niet voor elkaar.
Wat heb ik al gedaan?
In skyfire bij settings op change connection drukken, veranderd niets.
Prioriteit bij netwerken onder internet veranderd, lost ook niks op.
Eerst verbinding maken met wlanf en dan skyfire opstarten, ook niet goed.
gegoogled maar niks gevonden.
Dit forum helemaal gelezen en gevolgd en doorzocht.

iemand nog een tip?
Heb zelf het idee dat hij bij connecties niet bij internet kijkt maar bij wap ofzo, maar waar ik nou kan instellen dat hij gewoon de internetconnecties moet gebruiken is mij niet duidelijk. :?
Hoezo ligt de fout bij ons 2? Als je even de vraag leest dan is het toch heel simpel.
Het enige wat ik meld is, dat ovi maps niet goed werkt en 200 meter achterloopt. Dat lijkt me toch heel duidelijk? Of moet ik het soms spellen in lettergrepen?

• Xmasjos
Verwijderd schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 23:56:
[...]

Hoezo ligt de fout bij ons 2? Als je even de vraag leest dan is het toch heel simpel.
Het enige wat ik meld is, dat ovi maps niet goed werkt en 200 meter achterloopt. Dat lijkt me toch heel duidelijk? Of moet ik het soms spellen in lettergrepen?
Het punt is dat dat bij de meesten, evenals ikzelf, is opgelost door een vernieuwd b-cover, een bepaald kussentje en een andere cameralens (met behuizing daarvan). Vandaar de reactie van onze vriend in dit topic :)

Laten we nou ff geen ruzie maken ofzo en proberen elkaar te begrijpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xmasjos schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 23:59:
[...]

Het punt is dat dat bij de meesten, evenals ikzelf, is opgelost door een vernieuwd b-cover, een bepaald kussentje en een andere cameralens (met behuizing daarvan). Vandaar de reactie van onze vriend in dit topic :)

Laten we nou ff geen ruzie maken ofzo en proberen elkaar te begrijpen :)
Ook dit had ik al gemeld. Ik heb gezegd dat alles al vervangen was zowel b cover cameralens enz. Dus ik wil geen ruzie maken, maar duidelijker kan ik niet zijn. Ik wil alleen even kwijt dat bepaalde figuren zoals degene die op mijn anwoord reageert denken dat ze de koning of meer zijn op dit forum sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazwa
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-09 19:21
N97 White 08-2009 V 21.0.045.

Cameralens met 2 kussentjes, Achterklep (B-cover) en een kussentje voor de gps letten zetten door KPN business center Nuth. Dit nadat ik gebeld had van tevoren met de melding dat de gps meer dan 100 meter afweek en ik krassen op mijn lens had. Vergeet niet erbij te zeggen welke kleur je hebt ivm met de cover! Zij hebben toen eerst de onderdelen besteld, waarna zij mij belden om langs te komen. Klaar terwijl je wacht.

Bij Petit telecom, ook in Nuth, moest ie opgestuurd worden, maar daar heb ik voor bedankt. Je kan pech hebben als ze komen met de mededeling dat je zgn waterschade of in ieder geval vochtschade hebt. Dan kan je fluiten naar je garantie en misschien ook wel je tel. Zo hebben ze het bij mij bij de remote controle geflikt.Mijn advies: niet doen.

Heb overigens wel aangegeven dat ik het een lulverhaal vond want dat dat antwoord had ik wel verwacht van Dynafix ( ja hoor, weer in Nuth!). Dit bedrijf is berucht om deze maffiapraktijken, al dan niet met behulp van Nokia en consorten. Google maar eens. Na mijn zegje te hebben gedaan, gaf de jongeman me wel gelijk en bood ie me een remote van de zaak. Dikke pluim voor Belcompany Heerlen.

[ Voor 2% gewijzigd door lazwa op 12-02-2010 15:13 . Reden: extra info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
Verwijderd schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 00:15:
[...]

Ook dit had ik al gemeld. Ik heb gezegd dat alles al vervangen was zowel b cover cameralens enz. Dus ik wil geen ruzie maken, maar duidelijker kan ik niet zijn. Ik wil alleen even kwijt dat bepaalde figuren zoals degene die op mijn anwoord reageert denken dat ze de koning of meer zijn op dit forum sorry.
Hallo :) Hier ben ik dan: The_Fes :*)

Ik denk absoluut niet dat ik koning ben, maar jouw post was letterllijk:
Verwijderd schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 23:59:
Ik heb Ovi maps op mijn toestel gezet, ziet er gelikt uit. Maar echt goed werken doet het bij mij niet de navigatie loop echt achter de feiten aan het verschil loopt op naar wel 200 meter. Zijn er meer menseen met dit probleem?
Moet ik hieruit opmaken dat jouw lens cover en b-cover al vervangen zijn? Zoals liffey al aangaf heeft dat voor veel mensen het probleem opgelost. Het was allemaal wat duidelijker geweest als je dat dus in je vraag erbij gezet had. Mocht je dat al eerder gepost hebben, dan was het handig geweest daar even naar de quoten. Ik lees dan wel vrijwel elke post in dit topic, maar je kunt moeilijk van mij verwachten dat ik dan ook precies weet wie dat gepost heeft.

Ik wordt namelijk ondertussen een beetje moe van al die mensen die voor het eerst in dit topic (lijken te) komen en meteen zonder ook maar iets te lezen meteen maar hun vraag gaan stellen. Om te voorkomen dat die indruk gewekt wordt, is het dus ook weer policy dat je bij je vraag aan geeft wat je zelf al gedaan hebt om het probleem op te lossen. Dat had in dit geval mijn verwijzing naar de policy voorkomen.

Dus, ik wil absoluut geen ruzie, en ook niet de koning van het topic zijn ofzo, het enige wat ik wil is een topic waar iedereen wat aan heeft. Dus zowel de regelmatige bezoeker die (vrijwel) elke post leest, en de minder frequente bezoeker, die dan wel de moeite moet nemen om terug te kijken of zijn probleem niet al besproken is. :)

That's all! Hopelijk kunnen we nu weer gewoon over de N97 babbelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Update voor de emailclient is beschikbaar:

S60 5thedition will see 10.2.04 as the version number in the client. On Software Update on your device, this release will be identified as 10.2. The major update in this version is using the Destinations feature, you simply add your preferred WiFi access points to the Internet Destination (or any other Destination that you configure), and Nokia Messaging will automatically switch to it when it’s available.

The Change Log includes:

* Localized in 38 languages
* Support for Destinations on S60 5th edition devices
* Improvements to on-device-setup wizard
* Deleted items folder now automatically empties itself, faster client deletions
* Various bug fixes

To Download and install the new Nokia Messaging v10.2, just head over to Software Update/SW Update application on your device

Persoonlijk vind ik het jammer dat ze de boel niet zwaar op de schop hebben genomen aka vloeiend kinetic scrolling en een mooier geheel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lavagiant
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-03-2018

lavagiant

...

thezs schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 18:22:
[...]
Ja, deze ook. Zelfs als die van mijn 's nachts crashte/uitviel (wat het dan ook was) werd ik wel door de wekker gewekt. Dat is echt een sterk punt van Nokia gsm's. De wekker is in elk geval betrouwbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
net even zelf een quick fix voor de gps gedaan. Nu met 12 seconden een fix met een koude start :)

ik heb een koperdraadje van 10cm aan de connector geplakt met een stukje plakband, dus niet de sticker van de antenne losgehaald oid.. als je de sticker volgt zie je dat deze naast je lens op een connector uit komt, hier dus het koperdraadje op gelegd et voila fix in 12 seconden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
Gh0stw4lk3r schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 09:55:
net even zelf een quick fix voor de gps gedaan. Nu met 12 seconden een fix met een koude start :)

ik heb een koperdraadje van 10cm aan de connector geplakt met een stukje plakband, dus niet de sticker van de antenne losgehaald oid.. als je de sticker volgt zie je dat deze naast je lens op een connector uit komt, hier dus het koperdraadje op gelegd et voila fix in 12 seconden :)
En dan ook stabiel tijdens het rijden?
Waarom niet de gps fix bij een servicepunt ophalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
Verwijderd schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 09:27:
Update voor de emailclient is beschikbaar:

S60 5thedition will see 10.2.04 as the version number in the client. On Software Update on your device, this release will be identified as 10.2. The major update in this version is using the Destinations feature, you simply add your preferred WiFi access points to the Internet Destination (or any other Destination that you configure), and Nokia Messaging will automatically switch to it when it’s available.

The Change Log includes:

* Localized in 38 languages
* Support for Destinations on S60 5th edition devices
* Improvements to on-device-setup wizard
* Deleted items folder now automatically empties itself, faster client deletions
* Various bug fixes

To Download and install the new Nokia Messaging v10.2, just head over to Software Update/SW Update application on your device

Persoonlijk vind ik het jammer dat ze de boel niet zwaar op de schop hebben genomen aka vloeiend kinetic scrolling en een mooier geheel.
Ik vind het wel fijn dat Nokia Messaging nu niet meer als enige de 3g verbinding open hoeft te houden, maar gewoon wifi kan gebruiken indien beschikbaar. (Al hoewel ik niet weet wat er nu meer stroom verbruikt, maar wifi staat toch al vaak actief op mijn telefoon vanwege nimbuzz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
liffey schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 10:07:
[...]

En dan ook stabiel tijdens het rijden?
Waarom niet de gps fix bij een servicepunt ophalen?
Ga ik ook wel doen hoor, maar ben niet voor niks tweaker, dus als er wat te hobbyen valt dan probeer ik het ook.
Rijden heb ik nog niet gedaan, was vandaag met de motor naar mijn werk.

gisteren toen ik het draadje nog niet had duurde het 3 minuten voordat ik een fix had op mijn werk. daarna thuis het draadje er op gezet en even binnenshuis getest( ook fix maar duurde minuutje) en vandaag op mijn werk sygic aangezet op het parkeer terein en had dus een fix in 12 seconden, zonder a-gps.

[ Voor 17% gewijzigd door Gh0stw4lk3r op 12-02-2010 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
Verwijderd schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 22:00:
[...]

net eventjes genavigeerd met maps, en die doet het net zo goed als mc guider, lijkt dus toch een hardwareprobleem bij je te zijn. Wonderlijk hoor dat mcguider het wel goed doet qua fix en maps niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Ging gister even een foto maken met mijn N97 mini en merkte toch op dat ik aan de linkerkant een licht waas kreeg door de flits. De foto zonder flits was een stuk beter. Dacht dat de N97 mini hier gaan last van had, maar blijkbaar dus wel. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
geen vieze vingers op de lens gehad? hierdoor krijg je ook zo'n mooie waas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
liffey schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 22:13:
Wat heb ik al gedaan?
even mijn eigen vraag oplossen >:)
Bij settings stond remember connection aangevinkt. En die had t-mobile internet gebruikt. Vinkje weggehaald en nu gebruikt ie ze in de volgorde van prioriteit.

dank aan mezelf v ;)

Misschien heeft iemand anders er nog wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:30
Ik heb ergens ooit eens een optie gezien in me telefoon dat je kon aangeven dat een applicatie bijvoorbeeld altijd gebruik mocht maken van internet en GPS, zodat je dit niet elke keer bij het opstarten van de applicatie hoeft aan te geven. Ook kon je deze instellingen veranderen van applicaties waar je dit van te voren bij had toegestaan. Weet iemand waar ik deze optie kan vinden, ben al een uur aan het zoeken, en kan het niet meer vinden helaas :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
instellingen -> Toepass.beheer -> Geinst.toep -> (de toepassing selecteren) opties-> suite instellingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Dj-sannieboy schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 11:33:
Ging gister even een foto maken met mijn N97 mini en merkte toch op dat ik aan de linkerkant een licht waas kreeg door de flits. De foto zonder flits was een stuk beter. Dacht dat de N97 mini hier gaan last van had, maar blijkbaar dus wel. :?
Klopt heb het ook met mijn mini van 2 weken geleden. Erg jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Gh0stw4lk3r schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 11:40:
geen vieze vingers op de lens gehad? hierdoor krijg je ook zo'n mooie waas
Het zit echt een de linkerkant, net als bij de gewone N97 van mijn vriendin.
Heb overigens nog steeds de beschermfolie op de lens en flits zitten.

mau_maus heeft het blijkbaar ook last van, jammer.

[ Voor 4% gewijzigd door Dj-sannieboy op 12-02-2010 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
Dj-sannieboy schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 13:35:
[...]

Het zit echt een de linkerkant, net als bij de gewone N97 van mijn vriendin.
Heb overigens nog steeds de beschermfolie op de lens en flits zitten.

mau_maus heeft het blijkbaar ook last van, jammer.
Beschermfolie op de lens en flits kan nooit goed zijn lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wagij
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-08 23:46
Heb deze beschermfolie niet gezien in elk geval, vind het dan ook raar dat dat bij jou wel het geval is.

Beter dan nix... Wagij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazwa
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-09 19:21
n97 08-2009 v 21 lens, b-cover en gps aangepast bij nsp.

heb na een reset geen nieuwe ovi maps geinstalleerd. vind ik gemakkelijker in gebruik en werkt net als sygic naar behoren. nadeel is dat je geen verkeersinformatie krijgt bij de oude versie, daar wil ie nog gewoon knaken voor zien. misschien dat iemand daar een oplossing voor heeft aangezien het nu toch gratis is?

bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RV

RV

®

lazwa schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 15:05:
n97 08-2009 v 21 lens, b-cover en gps aangepast bij nsp.

heb na een reset geen nieuwe ovi maps geinstalleerd. vind ik gemakkelijker in gebruik en werkt net als sygic naar behoren. nadeel is dat je geen verkeersinformatie krijgt bij de oude versie, daar wil ie nog gewoon knaken voor zien. misschien dat iemand daar een oplossing voor heeft aangezien het nu toch gratis is?

bvd
Jazeker, de nieuwe versie installeren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bkah
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 24-05 19:23
Mau_Maus schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 13:31:
instellingen -> Toepass.beheer -> Geinst.toep -> (de toepassing selecteren) opties-> suite instellingen
He, nu je het zegt herinner ik het me. Maar bij mij (v2.1) is deze menukeuze niet meer te vinden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
bkah schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 16:23:
[...]

He, nu je het zegt herinner ik het me. Maar bij mij (v2.1) is deze menukeuze niet meer te vinden :(
Werkt volgens mij ook alleen bij JAVA apps.. die met dat groene blokje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo,

ik heb een vraagje ik wil graag de klok verwijderen of veranderen in mijn startscherm,
ik heb alleen geen enkel idee hoe ik dit moet doen,

ik heb namelijk een ander thema gedownload, alleen die stomme klok blijft gewoon waar hij staat!!

hoop dat iemand mij kan helpen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Welkom op dit forum. :)

Heb je al gekeken wat de handleiding erover te melden heeft?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RV

RV

®

Verwijderd schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 18:16:
hallo,

ik heb een vraagje ik wil graag de klok verwijderen of veranderen in mijn startscherm,
ik heb alleen geen enkel idee hoe ik dit moet doen,

ik heb namelijk een ander thema gedownload, alleen die stomme klok blijft gewoon waar hij staat!!

hoop dat iemand mij kan helpen!!
Veranderen kan bij Menu > Instellingen > Datum & Tijd...maar ik heb eerlijk gezegd geen idee of je hem ook kan verwijderen. Zou niet weten waarom iemand dat zou willen, maar dat mag je zelf weten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
De klok staat volgens mij standaard vast... Voor zover ik weet kan je m niet verwijderen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-12-2021
ben nu paar dagen aant het spelen met de N97, bevalt prima, was alleen ff wennen aan het scherm.
mis eigenlijk een dingtje ! en dat is een pennetje. er zit er wel een bij in de doos.
maar er is geen plek om hem op te bergen........ raar eigenlijk !
in vergelijk met de N95 zijn er niet zoveel overgangs problemen.
update naar 21.0.045 was geen probleem, gratis maps ook prima, alleen navigeren lukt nog niet.
hij ziet wel goed waar je ben, maar hoor geen spraak ? kan instellingen nog niet vinden.
of moet je dat activeren bij nokia ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
Is een hangertje, haal je batterijklepje eraf, linksonderin kan je dat touwtje eromheen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokorico
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-09 19:33
hetnet schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 21:33:
ben nu paar dagen aant het spelen met de N97, bevalt prima, was alleen ff wennen aan het scherm.
mis eigenlijk een dingtje ! en dat is een pennetje. er zit er wel een bij in de doos.
maar er is geen plek om hem op te bergen........ raar eigenlijk !
in vergelijk met de N95 zijn er niet zoveel overgangs problemen.
update naar 21.0.045 was geen probleem, gratis maps ook prima, alleen navigeren lukt nog niet.
hij ziet wel goed waar je ben, maar hoor geen spraak ? kan instellingen nog niet vinden.
of moet je dat activeren bij nokia ?
Je dient via ovi suite (dus programma op je pc) de landen en stemmen te downloaden en op je n97 te zetten. Dan werkt het prima ;) Succes ermee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
Het kan natuurlijk ook in het programma zelf ...

Menu - settings - navigatie

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hacula
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 21-09 22:09
The_ReVenger schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 00:15:
[...]

Tilburg: KNP Berkelmans, volgens mij goede service heb hem nu eerste keer erheen gebracht, komen professioneel over. Klantvriendelijkheid kan wel wat beter, in ieder geval bij de receptioniste.
Eindhoven: PHC Telecom, ook professioneel, instore specialisten.

Dat zijn de enige 2 die ik ken.
Thanks, morgen even allebei een belletje geven welke van de 2 het ter plekke kan fixen. Firmware 2.1 nog niet beschikbaar voor de mijne trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mklcln
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22-09 15:37
Hacula schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 22:43:
[...]

Thanks, morgen even allebei een belletje geven welke van de 2 het ter plekke kan fixen. Firmware 2.1 nog niet beschikbaar voor de mijne trouwens.
PHC kan ter plekke alleen als het niet druk is ik heb vorige keer mijn telefoon daar moeten laten duurde een dag iig.

Bij mij is firmware versie 2.1 ook nog steeds niet beschikbaar raar eigenlijk terwijl nokia zegt voor "all regions" maar ja zal nog wel paar weken duren helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
Mr.Joker schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 22:10:
Is een hangertje, haal je batterijklepje eraf, linksonderin kan je dat touwtje eromheen doen.
dan zit er een sleutelhanger aan :? 8)7 nou nee dat vind ik geen oplossing.
PinokkioTV schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 22:40:

Weet je wat probleem was ...... nokia account stond nog op N95. Kreeg 1 week probeer versie.
Maar alles staan nu op N97 morgen eens kijken of het dan werkt.
dpz schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 23:20:
[...]

PHC kan ter plekke alleen als het niet druk is ik heb vorige keer mijn telefoon daar moeten laten duurde een dag iig.

Bij mij is firmware versie 2.1 ook nog steeds niet beschikbaar raar eigenlijk terwijl nokia zegt voor "all regions" maar ja zal nog wel paar weken duren helaas.
? Versie 21.0.045 die heb ik er gisteren op gezet via update.

[ Voor 26% gewijzigd door hetnet op 13-02-2010 00:00 . Reden: quote erbij ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokorico
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-09 19:33

ow dat wist ik niet. Kaarten downloaden via het programma zelf gaat niet volgens mij?

Heb deze morgen Nokia maps voor de eerste keer getest op mijn N97. Wat werkt dit fijn! Beter dan Garmin XT die er vroeger opstond.

[ Voor 19% gewijzigd door kokorico op 13-02-2010 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlisterAMG
  • Laatst online: 18-09 22:49
Ik heb maar eens gemaild naar Nokia.

In het kort de vraag:
Er zijn vele mensen nieuwsgierig wanneer de Nederlandse N97's te upgraden zijn. Dit was bij de vorige firmware upgrade ook al vrij laat. Is er een indicatie aan te geven wanneer deze voor de Nederlandse N97 (productcode 0587245) wordt vrijgegeven?

Antwoord:

Bedankt voor het contacteren van Nokia Care.
Ik heb de trage opvolging van de software updates voor deze productcode aangebracht bij de ontwikkelaars. Een oplossing of een termijn voor de volgende update heb ik spijtig genoeg niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aeroxtaxi
  • Laatst online: 08-10-2024
The_Fes schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 10:10:
[...]

Ik vind het wel fijn dat Nokia Messaging nu niet meer als enige de 3g verbinding open hoeft te houden, maar gewoon wifi kan gebruiken indien beschikbaar. (Al hoewel ik niet weet wat er nu meer stroom verbruikt, maar wifi staat toch al vaak actief op mijn telefoon vanwege nimbuzz)
Wifi verbruikt juist 'veel' stroom. Is er geen mogelijkheid om de wifi uit te zetten. Iedere keer als ik de verbinding verbreek wordt het automatisch weer verbonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrpink83
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-09-2023
aeroxtaxi schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 11:10:
[...]

Wifi verbruikt juist 'veel' stroom. Is er geen mogelijkheid om de wifi uit te zetten. Iedere keer als ik de verbinding verbreek wordt het automatisch weer verbonden.
Heb je daar een bron van? Ik kan me namelijk herinneren dat ik ergens heb gelezen dat juist verbinding via 3g meer energie kost.
Wat betreft je probleem: wifi scan uitzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aeroxtaxi
mrpink83 schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 12:33:
[...]

Heb je daar een bron van? Ik kan me namelijk herinneren dat ik ergens heb gelezen dat juist verbinding via 3g meer energie kost.
Wat betreft je probleem: wifi scan uitzetten?
verbinding is normaal gprs nu dus wifi. Het me gelukt om gprs te selecteren.

zo heb ik het gedaan:

Bestemmingsverkeer>wifi verbinding>toeganspunt gebruiken>na bevestiging.
Vervolgens krijg je na een paar seconden de melding of er verbinding mag worden gemaakt met de wifi en dan wijs je dat af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GKW
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-10-2024

GKW

aeroxtaxi schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 13:29:
[...]

verbinding is normaal gprs nu dus wifi. Het me gelukt om gprs te selecteren.

zo heb ik het gedaan:

Bestemmingsverkeer>wifi verbinding>toeganspunt gebruiken>na bevestiging.
Vervolgens krijg je na een paar seconden de melding of er verbinding mag worden gemaakt met de wifi en dan wijs je dat af.
Mobiel internet prioriteit 1 geven en WiFi prioriteit 2, dan wordt pas een verbinding via WiFi gelegd als er geen gprs/umts is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet

Met die jij zegt krijg je geen kaarten...... wel via map updater via PC en USB kabel
ben nu met map update bezig:
Rechts onderin NOKIA Map loader version 3.0.28.0
Links onderin Current phone: Nokia N97 (Map version 0.1.23.112)
nou zo ff naar buiten en uit proberen maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aeroxtaxi
GKW schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 13:50:
[...]

Mobiel internet prioriteit 1 geven en WiFi prioriteit 2, dan wordt pas een verbinding via WiFi gelegd als er geen gprs/umts is.
niet echt handig als ik wild interweb wil ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RV

RV

®

Reageer dan zelf ook even normaal.

[ Voor 92% gewijzigd door RoD op 13-02-2010 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoezo kut reactie? Dat mag hij toch zeggen daar is het forum toch voor. Weer zo'n over het paard getild mannetje (Revenger) Jammer dat dit soort nog op het forum zit. Omdat ze er al zo lang opzitten denken ze ook alles te mogen zeggen. Heel zielig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
The_ReVenger schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 17:04:
[...]

Wat is dat nou weer voor een kutreactie. Je hoeft mensen echt niet jaloers te gaan maken met het feit dat jij hem wel kan updaten en anderen niet...niet iedereen heeft dezelfde firmwareversie/code en dus zijn sommige afhankelijk van andere firmwareleveranciers dan direct via Nokia.
Denk eerder dat jou reactie ... Gaap :Z
Maar neemt niet weg dat de update maar 21 bij mij gewoon werkt.
Misschien heb je verkeerde product nummer, die niet kan updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit eraan te denken om Handy Taskman aan te schaffen. Heeft dit programma negatieve invloed op de accuduur? Want het programma vervangt de standaard taskman en draait dus constant in de achtergrond.

Iemand ervaringen hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GKW
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-10-2024

GKW

aeroxtaxi schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 16:00:
[...]

niet echt handig als ik wild interweb wil ;)
ok ,op die manier.
Als ik op het web wil surfen via wifi dan ga ik naar wifi en start de browser op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinpower
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07:20
Sinds 3 weken loopt mijn Nokia N97 alleen maar vast. Dan werkt een touchscreen scherm niet, dan het toetsenbord het niet. Of dat blijft dat ding maar trillen of blijft de muziek haperen. Weet iemand waaraan dit kan liggen?

Ik heb al een hard reset uitgevoerd, Nieuwe software erop geknald. Ik heb nokia ondertussen ook gemaild met de vraag als die problemen onder de garantie vallen en hoe wat ze het willen gaan oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlisterAMG
  • Laatst online: 18-09 22:49
Ik heb nu iets vaags.
In mijn contacten staan de namen gesorteerd op Voornaam - Achternaam.
Bij mijn berichten staat het echter andersom, dus eerst achternaam en daarna voornaam.

Ik heb de telefoon net gereset en heb de berichten er handmatig op teruggezet. Dus niet door middel van back ups. Hoe draai ik de namen bij de smsjes om?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 21:25:
Ik zit eraan te denken om Handy Taskman aan te schaffen. Heeft dit programma negatieve invloed op de accuduur? Want het programma vervangt de standaard taskman en draait dus constant in de achtergrond.

Iemand ervaringen hiermee?
Dit is wel zo minimaal daar zul je echt geen last van hebben met je batterij duur. En ja kan progamma's die je normaal niet kan afsluiten nu wel afsluiten dus wordt hij weer sneller. Prima programma, ben er heel tevreden over! Je kan ook eerst een trial versie downloaden.

Gr.

ps: zoek nog even goed ik heb hem niet eens moeten kopen. (alles is gratis op internet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:30
AjaxArena schreef op zondag 14 februari 2010 @ 10:56:
Ik heb nu iets vaags.
In mijn contacten staan de namen gesorteerd op Voornaam - Achternaam.
Bij mijn berichten staat het echter andersom, dus eerst achternaam en daarna voornaam.

Ik heb de telefoon net gereset en heb de berichten er handmatig op teruggezet. Dus niet door middel van back ups. Hoe draai ik de namen bij de smsjes om?
Als je een nieuwe bericht binnen krijgt, is dit bij het nieuwe smsje dan ook nog? Ik heb dit precies anders om gehad, bij de terug gezette smsjes bleef het zo staan en bij de nieuwe smsjes die ik kreeg was het wel goed. Heb dit niet meer kunnen veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:22
vinpower schreef op zondag 14 februari 2010 @ 10:32:
Sinds 3 weken loopt mijn Nokia N97 alleen maar vast. Dan werkt een touchscreen scherm niet, dan het toetsenbord het niet. Of dat blijft dat ding maar trillen of blijft de muziek haperen. Weet iemand waaraan dit kan liggen?

Ik heb al een hard reset uitgevoerd, Nieuwe software erop geknald. Ik heb nokia ondertussen ook gemaild met de vraag als die problemen onder de garantie vallen en hoe wat ze het willen gaan oplossen.
Hoe heb je hem precies gereset? De juiste methode is alvolgt:
- Druk kort op de Power knop (bovenkant) en kies het Offline profiel.
- Toets *#7780# > Ja > 12345 > OK
- Wacht totdat het toestel klaar is met de reset procedure
- Vervolgens *#7370# > Ja > 12345 > OK
- Wacht totdat het toestel klaar is met de reset procedure

Opmerkingen:
Het massageheugen en de micro SD geheugenkaart blijven ongewijzigd intact! Wellicht zijn er eerder applicaties op deze drives geïnstalleerd die dan weer automatisch worden geïnstalleerd na de reset. Als je echt een maagdelijk schoon toestel wilt, formateer beide dan voor de master reset.

Ook kan het zijn dat als je na het formateren een backup terug zet, dat je hiermee je eventuele probleem ook terug zet. Als je dus formateert om een probleem kwijt te raken, test dan voor het terug zetten van de backup of het probleem inderdaad verdwenen is.

Als het probleem ontstaan is na een update over the air, doe dan nogmaals de update via de Nokia Software Updater applicatie via de PC. Doe vooraf de harde reset zodat je zeker weet dat je toestel geen problemen heeft.

Met bovenstande los ik 99% van alle problemen op met alle Nokia's.

[ Voor 9% gewijzigd door robertwebbe op 14-02-2010 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etienne100
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-09 19:12
Ik heb een harde reset uitgevoerd en de laatse backup terug gezet. Zoverre alles goed maar de ovi store zegt ineens dat hij een nieuwere versie heeft en de navigatie ( kaarten) krijg ik niet gestart. Ik krijg een foutmelding dat hij niet kan opstarten en dat ik de nieuwe versie via nokia.com/maps moet downloaden.
Voor de harde reset had ik voor beide zaken al de nieuwste versie en in de sw update verschijnt de optie van de kaarten dus ook niet meer (bij opstarten navigatie zie ik wel gedeeltelijk de nieuwe "layout" dus kennelijk staat i er toch een soort van op)
Op die nokia.com/maps verwijzen ze weer naar de sw update dus dat werkt ook niet. Is dit op een of andere manier opnieuw te installeren? (via de pc ofzo?)

Edit; opgelost door via bestandbeheer het geheel te verwijderen. Komt i daarna weer met een sw update van ovi maps en dan werkt het weer.

[ Voor 8% gewijzigd door etienne100 op 15-02-2010 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Zijn er bij de NSP's ook hardwarematige oplossingen voor de gps in de N97 mini?
Ik lees alleen over de normale N97. +

Heb vandaag getest met Nokia Maps en Sygic McGuider. En hij had erg moeite... Met Nokia Maps vaak GPS kwijt en 200 meter achterstand ofzo... En Sygic ook GPS verlies en wisselde steeds van plek (zijstraten enzo). Dit alles wel gedaan met een dichtgeklapte N97 Mini. Dus moet nog eens testen met opengeklapte mini... Maar met me N95 toendertijd ingeklapt werkte perfect. (en deze was van de release datum, dus eerste hardware versie)

Maar vroeg me dat dus even af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masis
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-12-2020
Hallo,

Weer een tijdje weinig van me laten horen maar wel bijna alles mee gelezen.

Mijn lock-knop is al een tijdje gebroken, ik heb ongeveer anderhalfmaand geleden bij een NSP in Den Haag het onderdeel laten bestellen. Kerel zei dat het een weekje ging duren, na anderhalfmaand dus nog steeds niks gehoord.

Weet iemand wat een goede NSP is in de buurt van Den Haag, die het direct voor me kan maken? Moet mijn B-cover en lens ook nog laten vernieuwen.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrpink83
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-09-2023
Mau_Maus schreef op zondag 14 februari 2010 @ 19:34:
Zijn er bij de NSP's ook hardwarematige oplossingen voor de gps in de N97 mini?
Ik lees alleen over de normale N97. +

Heb vandaag getest met Nokia Maps en Sygic McGuider. En hij had erg moeite... Met Nokia Maps vaak GPS kwijt en 200 meter achterstand ofzo... En Sygic ook GPS verlies en wisselde steeds van plek (zijstraten enzo). Dit alles wel gedaan met een dichtgeklapte N97 Mini. Dus moet nog eens testen met opengeklapte mini... Maar met me N95 toendertijd ingeklapt werkte perfect. (en deze was van de release datum, dus eerste hardware versie)

Maar vroeg me dat dus even af :)
Vreemd, dacht dat er met de mini niks mis was. Maar kijk eens bij "locatie" en de gps-gegevens. Bij de n97 kon je het hier goed zijn, want de nauwkeurigheid was matig en de positie veranderde steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
Zit nog steeds met maps te klooije :) lees en kijk bij Using Maps and GPS
http://europe.nokia.com/s...t-support/n97/how-to/maps
Daar staat op filmpje bij 1minuut option knopje ? nou die heb ik niet !!
En zie daar dat je op straat en plaats kan zoeken ???
Wat ik ook probeer bij mij heb ik dat menu-tje niet .......
jullie wel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
mrpink83 schreef op zondag 14 februari 2010 @ 20:34:
[...]

Vreemd, dacht dat er met de mini niks mis was. Maar kijk eens bij "locatie" en de gps-gegevens. Bij de n97 kon je het hier goed zijn, want de nauwkeurigheid was matig en de positie veranderde steeds.
ja de laatste keer dat ik dat getest had was de nauwkeurigheid nooit onder de 35... Dat was op mijn balkon en uitgeschoven. Maja misschien helpt in de auto en uitgeschoven beter.
hetnet schreef op zondag 14 februari 2010 @ 20:49:
Zit nog steeds met maps te klooije :) lees en kijk bij Using Maps and GPS
http://europe.nokia.com/s...t-support/n97/how-to/maps
Daar staat op filmpje bij 1minuut option knopje ? nou die heb ik niet !!
En zie daar dat je op straat en plaats kan zoeken ???
Wat ik ook probeer bij mij heb ik dat menu-tje niet .......
jullie wel ?
Dat zijn de "oude" maps... Ik neem aan dat jij de nieuwe met gratis nav hebt? "Ovi Maps"?

[ Voor 35% gewijzigd door Mau_Maus op 14-02-2010 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
Mau_Maus schreef op zondag 14 februari 2010 @ 21:30:
[...]
Dat zijn de "oude" maps... Ik neem aan dat jij de nieuwe met gratis nav hebt? "Ovi Maps"?
waar kun je zien dat je de gratis hebt ?

Vreemde is dat ik wel bij plaatsen zoeken : (adres en plaats-naam) dan vind hij dat ook.
Klik je daarop, krijg je ook menu van hoe je daar wilt komen of opslaan.
Maar op gedeeldte van (straat-naam + plaats-naam) vind hij niets.
Op postcode zoeken is leuk 1902 GK dies leuk dan kom je in country GK uit das 6126 km verderop :(
Tis een start Ovi Maps.... maar niet van.. dat stel je ff in, zoals een TT of Carmin XT op de N95
Morgen weer verder uit proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Only
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Ik probeer nu de olympische spelen te kijken middels de site van NOS.
Alleen het probleem dat de browsers geen silverlight of mediaplayer ondersteunen (standaard en opera mobile 5 niet), nu heb ik ook skyfire, maar dan krijg ik melding dat ik geen toegang heb tot de content..
en als ik dan mobiel via laptop doe dan werkt het wel gewoon via mijn mobiele internet.....
maar ik wil het dus juist op mijn mobiel ook kunnen zien, en aangezien het wel werkt mobiel-->laptop, dan zou het toch ook gewoon mobiel alleen moeten werken? Heb overigens mini + telfort.
Misschien mensen die kunnen testen of het bij hun wel werkt of andere oplossing hebben?

Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntesia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22-09 16:01
je gebruikt alleen de internetconnectie van je mobiel op je laptop.
je zit niet op je laptop met je hele mobiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
Mr.Joker schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 03:19:
Heb al weken last van een telefoon die niet wilt opstarten soms.

Soms als je hem uit doet gaat hij in 1 x aan.
Soms 4 x aanproberen te doen.
Soms een hard-reset uitvoeren, dan pas gaat hij aan ???
Heb gelezen dat V21 dit probleem oplost, maar heb hem al ge-update naar V21, maar nog steeds geen resultaat, maar de firmware upgrade bij een NSP is anders dan thuis, is het dan zinnig om hem nog te laten updaten of om hem gewoon te versturen??
Laten updaten bij een NSP, werkt perfect.
Hebben trouwens meer mensen last van volumeknopje/cameraknopje waarbij de lak loslaat?
Bij mij laat het al los door hem in en uit me broek te halen... ? ( en dan denkend dat dit een paar maanden geleden bij aanschaf een telefoon van 500+ euro was )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Only
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
syntesia schreef op maandag 15 februari 2010 @ 00:20:
je gebruikt alleen de internetconnectie van je mobiel op je laptop.
je zit niet op je laptop met je hele mobiel.
Ja dat is logisch he.......
Daarom snap ik ook niet dat het niet werkt? het is dezelfde verbinding, maar op de laptop werkt het wel, maar op mobieltje niet. Op de laptop heb ik wel toegang via telfort tot de stream, en met skyfire krijg ik geen toegang..weet iemand of skyfire afwijkend iets heeft? Of dat de laptop informatie anders doorgeeft waardoor ik wel toegang krijg? Ik maak verbinding via bluetooth naar laptop voor internet.

Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Only schreef op zondag 14 februari 2010 @ 23:55:
Ik probeer nu de olympische spelen te kijken middels de site van NOS.
Alleen het probleem dat de browsers geen silverlight of mediaplayer ondersteunen (standaard en opera mobile 5 niet), nu heb ik ook skyfire, maar dan krijg ik melding dat ik geen toegang heb tot de content..
en als ik dan mobiel via laptop doe dan werkt het wel gewoon via mijn mobiele internet.....
maar ik wil het dus juist op mijn mobiel ook kunnen zien, en aangezien het wel werkt mobiel-->laptop, dan zou het toch ook gewoon mobiel alleen moeten werken? Heb overigens mini + telfort.
Misschien mensen die kunnen testen of het bij hun wel werkt of andere oplossing hebben?
Werkt prima op de browser van nokia, alleen moet er wel een uitzending met de spelen op tv zijn, gisteren werkte het eerst ook niet maar toen was er voetbal op. Na het voetbal was het prima te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etienne100
Vorige probleem is al opgelost (niet werkende ovi mappen na harde reset) maar nu het volgende;

Ik probeer een prog. te installeren (smartlight) maar krijg steeds een foutmelding; "kan een beveiligde toepassing van een niet vertrouwde leverancier niet installeren"
Iemand een idee hoe ik die leverancier wel vertrouwd kan krijgen (want dat vind ik wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
etienne100 schreef op maandag 15 februari 2010 @ 10:50:
Vorige probleem is al opgelost (niet werkende ovi mappen na harde reset) maar nu het volgende;

Ik probeer een prog. te installeren (smartlight) maar krijg steeds een foutmelding; "kan een beveiligde toepassing van een niet vertrouwde leverancier niet installeren"
Iemand een idee hoe ik die leverancier wel vertrouwd kan krijgen (want dat vind ik wel)
Menu -> Toepass. -> Toep.beh. -> Opties -> Instellingen ->

Software-installatie -> Alles
Online certif.controle -> Uit

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etienne100
Ik kom daar via instellingen en niet via toep.beheer maar het zal om hetzelfde gaan.

Maar de instellingen staan al zo. Vraag me af of het ligt aan dat "beveiligde toepassing" Het is gewoon een kant en klare (signed) app. Misschien ligt het aan het foxpda op het einde.
Ff verder zoeken dan maar :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
etienne100 schreef op maandag 15 februari 2010 @ 11:20:
Ik kom daar via instellingen en niet via toep.beheer maar het zal om hetzelfde gaan.

Maar de instellingen staan al zo. Vraag me af of het ligt aan dat "beveiligde toepassing" Het is gewoon een kant en klare (signed) app. Misschien ligt het aan het foxpda op het einde.
Ff verder zoeken dan maar :(
Sja een gekraakte versie... Deze werk alleen als je hem signed of je telefoon gekraakt hebt (wat niet kan met huidge firmware). Dan kan je dus problemen verwachten en ik denk verder geen ondersteuning hier over een gekraakte app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
He he :( ..... waarom ik geen spraak had in Ovi-Maps, heel stom (schaam me eigen diep) geluid stond uit.
Hahahahahaha maar het werkt. nadat je een adres heb geselecteerd en ga navigeren, kun je wel bij optie knopje. en daar staat ook het geluid :/ voor iedereen die tegen zelfde probleem aan loopt.

En nog raar gevalletje: koptelefoon stekkertje zit niet echt strak. valt er zo uit.
Als je stekkertje erin doet heb je geen klik.
meer mensen dat probleem ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
harder duwen? het laatste klikje is bij mij een stuk meer kracht geven dan het eerste gedeelte
Pagina: 1 ... 31 ... 64 Laatste