Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrpink83
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-09-2023
Verwijderd schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 19:08:
'Bedoel je dat je gps aan moet staan? Ik heb net bijv het volgende geprobeerd (ik zit in Utrecht): Breda opgezocht, aangeklikt, toevoegen aan route, nieuw routepunt toev., en vervolgens Maastricht ingetypt. Dan heb je een route van B naar M.'

Als ik een locatie in type in het nieuwe interface bij "plaatsen zoeken" of bij "per auto" dan kan ik nergens 'nieuwe routepunt toev; vinden. In de vorige interface kon je een adres ingeven en uit menu in het lijstje: nieuw routepunt toevoegen halen en hem laten uit rekenen. Heb je behalve de kaarten ook het programma vernieuwd? Nu zie ik als ik het menu in type alleen nog icoontjes. En als je naar menu gaat ben je je adres kwijt. En als je gps hebt en je wilt bij "routepunt"nieuw routepunt toevoegen dan kan je alleen uit icoontje met thema 's kiezen. (Motorvoertuigen, vervoer etc.).
Okee, ik snap niet wat je bedoelt. Maar doe nu eens precies wat ik zeg (en ja, ik heb de nieuwste versie!)> Kaarten>Plaatsen zoeken> "breda"> Breda aanwijzen> bovenin Breda aanwijzen> Toevoegen aan route> Nieuw routepunt toev.> Adres aanwijzen> "Maastricht"> Opties aanwijzen> Zoeken aanwijzen> Maastricht aanwijzen> Route weergeven aanwijzen.
Dit is volgens mij wat je wil. Zo niet, dan heb ik het allemaal voor niets uitgezocht en moet je beter je probleem proberen uit te leggen.
Waarom doe je dit eigenlijk niet met google maps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lavagiant
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-03-2018

lavagiant

...

Verwijderd schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 19:56:
[quote]Verwijderd schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 23:46:
Voor iedereen die na de update zijn of haar o zo geliefde nseries2 theme kwijt is (nu is die grijs...) kijk hier even...

[...]
Het schijnt zo te zijn dat Nokia het theme heeft geupdated om resources te besparen waardoor er meer geheugen vrij is. Wellicht dus verstandig om dit theme te blijven gebruiken als je regelmatig tegen geheugenproblemen aanloopt.

Tevens een update voor mensen die het default ringtone/alarmtone issue ervaren. Dit is geen bug, maar de betreffende tonen klinken als je geheugen vrijwel helemaal vol zit waardoor de gsm niet meer genoeg resources vrij heeft om de aangepaste ringtone op te zoeken/te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08 16:15

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Zo, ook een (unbranded) N97 aangeschaft en er flink mee gespeeld :)

Gisteren direct een upgrade van de rom uitgevoerd en direct het probleem gekregen dat het ding niet meer wilde connecten via USB (helemaal niet). Na het doorlezen van deze draad :Y en de resetcode doet ie het nu weer feilloos !

Ik ga deze draad in de gaten houden :P

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08 23:48

MrSleeves

You'll thank me later.

lavagiant schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 17:31:
[...]

Let dan wel op dat je vooraf het kaartmateriaal installeert. Standaard wordt het kaartmateriaal (iig van Nokia Maps) gedownload op het moment dat het nodig is. Dan kan dus wel aardig in de papieren lopen.
Op mijn E51 had ik de hele wereld erop en dat was onder de 5GB.

Wat macborrel heeft m.b.t. routes van te voren plannen, dat kan best volgens mij. Wat mrpink83 zet, kan makkelijk en je kan de route ook nog opslaan mocht dat nodig zijn. Dus bij Nokia Care snappen ze het niet helemaal volgens mij.

Het enige waar ik wat moeite mee heb, is om een gpx bestand makkelijk te openen en daar de route van te starten. Dit is nogal omslachtig. Ik heb nu één route omgezet van gpx naar lmx en die vervolgens geladen. Dan heb ik zo'n 120 routepunten (geen idee waarom zo absurd veel) in m'n favorieten staan die ik dan één voor één toe moet voegen aan een route die ik weer op kan slaan. Niet echt ideaal, maar wellicht is er een simpelere oplossing (ik moet er nog wat meer tijd in steken).

[ Voor 27% gewijzigd door MrSleeves op 04-02-2010 09:35 ]

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pim. schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 08:50:
Zo, ook een (unbranded) N97 aangeschaft en er flink mee gespeeld :)

Gisteren direct een upgrade van de rom uitgevoerd en direct het probleem gekregen dat het ding niet meer wilde connecten via USB (helemaal niet). Na het doorlezen van deze draad :Y en de resetcode doet ie het nu weer feilloos !

Ik ga deze draad in de gaten houden :P
Wat is het doorlezen van de USB kabel precies? Want als ik mijn telefoon aansluit op de USB kabel dan laadt ie niet op. Terwijl dit voorheen wel het geval was, ligt het dan aan de drivers of iets dergelijks?

Whahahaha, goedemorgen jongens, sorry my mistake. ;)

Maar dan nog zit ik dus met die USB kabel probleem, hij laadt niet automatisch op wanneer de tel met de PC verbindt door middel van de USB kabel.

Iemand een oplossing?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2010 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusher77
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14:13
Verwijderd schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 10:06:
[...]

Wat is het doorlezen van de USB kabel precies? Want als ik mijn telefoon aansluit op de USB kabel dan laadt ie niet op. Terwijl dit voorheen wel het geval was, ligt het dan aan de drivers of iets dergelijks?
Ik gok het doorlezen van dit TOPIC (draad) :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 10:06:
[...]

Hahaha te grappig :P Draad staat voor thread in dit geval en niet voor de USB kabel hehehehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaszCore
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-08 12:17
Om even op mijn eerdere post terug te komen.
De irritaties die ik had door die Hotmail folder die er nog stond na het updaten, herinstalleren en berichten terugzetten is nu opgelost.
Ik had voorheen WLM geinstalleerd op het massageheugen en daardoor ook die hotmail mailbox erbij gekregen. Berichten staat sowieso standaard op het massageheugen.
Nu heb ik eerst een format van het massageheugen uitgevoerd zojuist en daarna wederom een hard reset uitgevoerd. Daarna mn contacten weer terug gezet en alles werkt als een zonnetje, voor de zekerheid nog maar opnieuw de provider instellingen laten versturen en alles werkt nu wel! :) Ben nu een lijstje aan het maken wat er precies allemaal geinstalleerd wordt en hoeveel ruimte dit in beslag neemt.
Heb nu 56.3 MB vrij op C, zojuist ovi geinstalleerd (nieuwe versie), hierna nog Maps en daarna maar eens kijken hoeveel ik nu overhou op C..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webby_143
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-11-2023

Webby_143

1 Omhoog

lavagiant schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 08:15:
Tevens een update voor mensen die het default ringtone/alarmtone issue ervaren. Dit is geen bug, maar de betreffende tonen klinken als je geheugen vrijwel helemaal vol zit waardoor de gsm niet meer genoeg resources vrij heeft om de aangepaste ringtone op te zoeken/te laden.
Dit had ik toen ik de mobiel net had. Enige wat ik veranderd heb aan de vodafone branded n97 mini is MfE er op (welke nu uit staat), demo games er af gehaald en contacten, sms en foto's van oude n70 er op. Die accuweather widget heb ik weggehaald. Er zou genoeg geheugen vrij moeten zijn lijkt me, ik sluit altijd alle toepassingen.

De mini is in ieder geval best 'buggy'. Nu 5 dagen in het bezit en vanochtend liep hij vast toen mijn alarm ging en ik op snooze drukte. Na een reboot wou ik in de instellingen kijken en toen gaf hij een beveiligings error. Ik kon geen settings meer aanpassen tot hij weer gereboot was.

Een collega hier gebruikt dezelfde, direct uit de doos. Soms is hij niet voor uit te branden, soms reboot hij. Soms kan hij geen foto's maken omdat het geheugen vol is en ook af en toe die beveiligings error, waardoor hij gereboot moet worden.

Ik ben erg happy met de telefoon, maar mijn enthousiasme begint iets in te zakken nu.

:: Game Over ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regul
  • Laatst online: 18:03
Ik heb mijn N97 ook geüpdate met een hard reset en werkt prima nu.

Het enige vreemde is dat m'n telefoon nu standaard een dataverbinding open zet.
Als ik deze verbinding beëinding start die 20 sec later automatisch weer op...

Hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lavagiant

lavagiant

...

Regul schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 12:01:
Ik heb mijn N97 ook geüpdate met een hard reset en werkt prima nu.

Het enige vreemde is dat m'n telefoon nu standaard een dataverbinding open zet.
Als ik deze verbinding beëinding start die 20 sec later automatisch weer op...

Hebben meer mensen hier last van?
Nee, maar dat komt door een applicatie die draait (widget op home of een sync proggie) of door de instelling onder Connectiviteit > Beheerinstellingen > Packet-gegevens > Packet-ggvnsverbinding:instellen op 'wanneer nodig'. Check dat laatste dus even en anders nakijken welk programma dit veroorzaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regul
  • Laatst online: 18:03
lavagiant schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 12:36:
[...]

Nee, maar dat komt door een applicatie die draait (widget op home of een sync proggie) of door de instelling onder Connectiviteit > Beheerinstellingen > Packet-gegevens > Packet-ggvnsverbinding:instellen op 'wanneer nodig'. Check dat laatste dus even en anders nakijken welk programma dit veroorzaakt.
Ik denk dat ik het nu gevonden heb.
Volgens mij was het die Img Exchange van Nokia, dat beta geval.
Nu heb ik in die app de internetverbindingen eruit gegooit en verbindt die niet meer steeds weer met internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_V
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:32
kent iemand dit probleem:

mijn screensaver gaat niet meer automatisch aan, met als gevolg dat mijn batterij leegloopt als een malle. best onhandig als ik hem soms zelf vergeet erop te zetten.

ik heb dit probleem een keer eerder gehad en toen is het vanzelf weg gegaan volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MRpink83 schreef:

"Okee, ik snap niet wat je bedoelt. Maar doe nu eens precies wat ik zeg (en ja, ik heb de nieuwste versie!)> Kaarten>Plaatsen zoeken> "breda"> Breda aanwijzen> bovenin Breda aanwijzen> Toevoegen aan route> Nieuw routepunt toev.> Adres aanwijzen> "Maastricht"> Opties aanwijzen> Zoeken aanwijzen> Maastricht aanwijzen> Route weergeven aanwijzen. "

Het lukt nu ook bij mij! wist niet dat ik"bovenin Breda aanwijzen" moest doen". Nokia Care mag zijn personeel wel eens beter informeren. En in google maps ben ik niet zo thuis, zal ik eens onderzoeken. Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tolunaygul12
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-09 18:02
gisteren eens de poging gewaagd en mijn N97 opnieuw geflashed maar dan met gehackte FW. het is gelukt O+ , kan nu ook theme FX enz draaien :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrpink83
  • Laatst online: 14-09-2023
Verwijderd schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 14:36:
MRpink83 schreef:

"Okee, ik snap niet wat je bedoelt. Maar doe nu eens precies wat ik zeg (en ja, ik heb de nieuwste versie!)> Kaarten>Plaatsen zoeken> "breda"> Breda aanwijzen> bovenin Breda aanwijzen> Toevoegen aan route> Nieuw routepunt toev.> Adres aanwijzen> "Maastricht"> Opties aanwijzen> Zoeken aanwijzen> Maastricht aanwijzen> Route weergeven aanwijzen. "

Het lukt nu ook bij mij! wist niet dat ik"bovenin Breda aanwijzen" moest doen". Nokia Care mag zijn personeel wel eens beter informeren. En in google maps ben ik niet zo thuis, zal ik eens onderzoeken. Bedankt
Graag gedaan.

Nu zit ik met een probleem: outlook synchroniseert niet meer met mijn n97. De n97 nog wel met de pc, maar agenda punten die ik in Outlook zet, worden niet op mijn n97 gezet. De sync instellingen staan op> bijwerken beide richtingen, conflict oplossen op pc, geen synchronisatie profiel en niet automatisch synchroniseren.

Heeft het altijd gedaan. Zou iemand eens willen kijken welke instellingen die heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op mijn N79 was het altijd zo dat als ik Nokia Messaging installeerde hij niet de originele emailclient (die in berichten) verving, maar een losstaande applicatie was.

Als ik Nokia Messaging op de N97 mini installeer, vervangt hij dan wel de originele emailclient? En werkt het ook met de emailgadget in het homescreen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 15:32:
Op mijn N79 was het altijd zo dat als ik Nokia Messaging installeerde hij niet de originele emailclient (die in berichten) verving, maar een losstaande applicatie was.

Als ik Nokia Messaging op de N97 mini installeer, vervangt hij dan wel de originele emailclient? En werkt het ook met de emailgadget in het homescreen?
Nee, het werkt nog steeds zoals jij beschrijft voor de N79.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog iemand een probleem met de update van OVI suite.?????

ik heb versie 2.2.042... maar er is nu een update klaar maar als ik hem wil installeren

krijg ik de melding er is een update fout zorg dat de verbinding in orde is heel raar

terwijl internet gewoon aanstaat.

Nog iemand met zon probleem

Groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSU1200C
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21-09 15:22
Leuk, als je telefoon eerst via usb met de pc verbonden is en je start hem dan pas op blijven de toetsen ook onder versie 2.1 nog steeds geblokkeerd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo,

Ik heb laatst een update uitgevoerd (een officiëele) 20.0.019 alleen had ik na de installatie wat problemen met de telefoon en dan met name het intern geheugen.

tot mijn verbazing startte de telefoon op in de "nokia suitte"zonder ook maar ergens aan te zitten (raar) dat precies na het opstartscherm getoont werd, ik kon 5 a 10 minuten niks met de telefoon tewijl m'n pc nog steeds stond te wachten op m'n telefoon die zoals gebruikelijk met een usb kabel zat verbonden tijdens de update. na 10 minuten kreeg ik de melding op m'n telefoon dat het geheugen intern vol zat (niet de 32gigs maar die van een paar mb) maar dat kon niet want die hou ik altijd leeg. m'n telefoon was echt niet voorruit te branden, dus ik kijken , niks... (op de telefoon) en op de pc ook niks. dus ik wil formatteren , KAN NIET ... fijn. na een tijdje bleek er nog maar 1 oplossing. Een volledige reset met een code die je moet invoeren.
dit heeft gellukig gewerkt voor mij. de update werkte na deze ingreep perfect. geen klachten. alleen die was wel vaag want alle andere updates gingen gwn perfect.

ik denk zelf aan een soort onbekent bestand van nokia die deze problemen heeft veroorzaakt want na de update deed m'n pc niets meer (qua nokia suitte)

owja , hij is weer zo snel als een n97 hoort te zijn ( niet zo dus :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er voor de Nokia N97 ook zoiets als de Plugplayer voor de IPhone? Ik wil graag mijn Popcorn Hour A-200 kunnen bedienen hiermee (dus de inhoud van de HDD in de PCH bekijken en de telefoon daarbij als een soort remote gebruiken) Heb gezocht op verschillende Symbian-Forums/google maar ik heb nog niets aangetroffen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaszCore
Verwijderd schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 21:21:
Is er voor de Nokia N97 ook zoiets als de Plugplayer voor de IPhone? Ik wil graag mijn Popcorn Hour A-200 kunnen bedienen hiermee (dus de inhoud van de HDD in de PCH bekijken en de telefoon daarbij als een soort remote gebruiken) Heb gezocht op verschillende Symbian-Forums/google maar ik heb nog niets aangetroffen...
Geen idee maar wat ik vind is dat het wel vrij ver gaat. Neem aan dat er ook al een AB bij zit, anders kan je misschien beter naar een logitech harmony gaan kijken, kan je meteen al je andere apparaten ook mee bedienen. Maar goed dat hoort hier niet thuis.

Ik draai nu ook sinds het begin met de nieuwe firmware, heb gisteren dus een complete reset uitgevoerd, massageheugen geformateerd en alles op E staan, (mail, berichten). Verder alleen de Ovi Store geupdate en de nieuwe maps geinstalleerd. Eindelijk begint het toestel nu ergens op te lijken, werkt nu allemaal wel vrij vlekkeloos en ben weinig gekke dingen tegen gekomen. Zou nu bijna weer durven te zeggen dat ik een N97 heb in tegenstelling tot een week geleden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lavagiant

lavagiant

...

Sinds de update van maandag ging het vrij goed; slechts 4x een restart gehad. Vanochtend stond het toestel helaas weer uit. Dat was lang geleden (met vorige software versies was dat elke dag). Ik hoop dat het bij een incident blijft, anders moet ik helaas de gsm weer op laten sturen.

Zijn er meer mensen waarbij de gsm wel eens totaal uit staat? Ik merk dit vervolgens als de wekker gaat (die gaat gewoon af, ook als de gsm uit staat), want dan vraagt de N97 of het toestel ingeschakeld moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaszCore
lavagiant schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 08:25:
Sinds de update van maandag ging het vrij goed; slechts 4x een restart gehad. Vanochtend stond het toestel helaas weer uit. Dat was lang geleden (met vorige software versies was dat elke dag). Ik hoop dat het bij een incident blijft, anders moet ik helaas de gsm weer op laten sturen.

Zijn er meer mensen waarbij de gsm wel eens totaal uit staat? Ik merk dit vervolgens als de wekker gaat (die gaat gewoon af, ook als de gsm uit staat), want dan vraagt de N97 of het toestel ingeschakeld moet worden.
Ik heb mn N97 standaard aan staan, staat nooit uit. Heb ook nog nooit last gehad van spontana reboots of dat hij uit staat als ik wakker word. Tevens gebruik ik ook nooit de wekker functie.
Wat mij overigens wel opvalt/viel als je de AccuWeather en Facebook widget verwijderd en je voert een reset uit dan staat er op de plek waar die 2 widgets zouden staan wel gewoon "Inhoud laden". Kan me verder geen optie bedenken dat hij een andere widget staat te laden aangezien die gewoon niet aanwezig zijn. Alle andere standaard widgets laad hij wel gewoon snel aangezien dat verder telefoon functies zijn en niet specifiek internet nodig hebben.
Heeft verder geen invloed op het toestel maar vind het wel vreemd dat hij toch die 2 widgets aangeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lavagiant schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 08:25:

Softie! Hoe kan je in godsnaam 4 resets in 5 dagen voor vrij goed aanzien. Ik heb in driekwart jaar misschien 1 of 2 reboots gehad.
Dat ding van jou functioneert niet naar behoren, dus gewoon naar de winkel gaan en eisen waar je recht op hebt aka een goed toestel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Toet3r schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 20:03:
[...]
omg :X
Sturen ze dat ding via canada en timboektoe naar finland ofzo. Kan toch niet normaal zijn dat je hem 1 week kwijt bent voor zo iets onbenulligs.
Updaten lijkt me hooguit een kwartiertje werk. Had verwacht dat ze hem gewoon zouden updaten terwijl ik wacht. Was ook verbaasd dat ze zei dat ik hem langs moest brengen. Productcode veranderen is geen garantie meer, dus dan blijf ik voorlopig nog wel even bij de huidige firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het normaal dat na de update de telefoon gaar instaleren,staat nu al een minuut of 10 in beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij doet het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-09-2023
Dj-sannieboy schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 10:32:
[...]
Updaten lijkt me hooguit een kwartiertje werk. Had verwacht dat ze hem gewoon zouden updaten terwijl ik wacht. Was ook verbaasd dat ze zei dat ik hem langs moest brengen. Productcode veranderen is geen garantie meer, dus dan blijf ik voorlopig nog wel even bij de huidige firmware.
Ik heb m bij het NSP in Enschede laten flashen. Dat deden ze gewoon terwijl ik erop wachtte... Kostte een half uurtje... Dat moet in principe overal gewoon kunnen, want zo professioneel zijn ze daar nou ook weer niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
Geduld wordt vaak beloond. Het is de bedoeling dat je wel eerst allerlei dingen zelf probeert. Als je niet eens ff 15 min wil wachten totdat dat ding klaar is, hoef je je hier ook niet te melden (niet mijn regels, maar de policy hier ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Xmasjos schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 11:11:
[...]

Ik heb m bij het NSP in Enschede laten flashen. Dat deden ze gewoon terwijl ik erop wachtte... Kostte een half uurtje... Dat moet in principe overal gewoon kunnen, want zo professioneel zijn ze daar nou ook weer niet ;)
Zo dacht ik er dus ook over. Maar blijkbaar werkt dat anders bij Multicom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-09 09:24
Xmasjos schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 11:11:
[...]

NCP in Enschede?? Ik woon ook in de buurt en ik ga altijd naar Hengelo.. Maar de mensen die daar zitten zijn euhm hoe kan ik dat het beste uitdrukken niet de slimste technici van West Europa 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
Franco10 schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 11:17:
[...]

NCP in Enschede?? Ik woon ook in de buurt en ik ga altijd naar Hengelo.. Maar de mensen die daar zitten zijn euhm hoe kan ik dat het beste uitdrukken niet de slimste technici van West Europa 8)7
Ik woon ook in Hengelo, maar ik was toevallig in Enschede (vanwege school), dus ik dacht dat ik maar ff in Enschede moest gaan (The Phone House op het van Heekplein). Ik kwam er deze week ook voor het eerst achter dat er één in Hengelo zit. Schijnt er nog niet zo heel lang te zitten...

Dus voor degenen die ook in Twente wonen: Ga naar het NSP in Enschede en niet die in Hengelo (KPN dacht ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterBunny
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-08 08:18
Sinds gister is de nieuwe software ook beschikbaar voor de NCP's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

masterBunny schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 11:49:
Sinds gister is de nieuwe software ook beschikbaar voor de NCP's.
Wat bedoel je er precies mee?

Volgens mijn info is er nog geen update voor toestellen met 0587245, betekent dit dat volgens jouw info mijn toestel kan updaten met behoud van garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-09 09:24
Xmasjos schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 11:47:
[...]

Ik woon ook in Hengelo, maar ik was toevallig in Enschede (vanwege school), dus ik dacht dat ik maar ff in Enschede moest gaan (The Phone House op het van Heekplein). Ik kwam er deze week ook voor het eerst achter dat er één in Hengelo zit. Schijnt er nog niet zo heel lang te zitten...

Dus voor degenen die ook in Twente wonen: Ga naar het NSP in Enschede en niet die in Hengelo (KPN dacht ik).
Thanks! Dan ga ik die maar eens proberen. Het NCP in Hengelo (KPN Business Center) heeft echt een dramatische service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charops
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-09 11:59
Fixed Enschede dan ook de GPS direct, dan moet ik daar ook maar eens langsfietsen :P

life is like clicking -yes- to everything, you never know what you gonna get

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterBunny
Verwijderd schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 11:54:

Volgens mijn info is er nog geen update voor toestellen met 0587245, betekent dit dat volgens jouw info mijn toestel kan updaten met behoud van garantie?
Een NCP gebruikt een speciaal programma om de toestellen te updaten. De Firmware was al beschikbaar voor PCsuite/nokia software updater en nu ook bij de NCP's. De software is helaas nog niet beschikbaar voor jou productcode, waar ik ook nog op wacht :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lavagiant

lavagiant

...

Verwijderd schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 09:49:
[...]

Softie! Hoe kan je in godsnaam 4 resets in 5 dagen voor vrij goed aanzien. Ik heb in driekwart jaar misschien 1 of 2 reboots gehad.
Dat ding van jou functioneert niet naar behoren, dus gewoon naar de winkel gaan en eisen waar je recht op hebt aka een goed toestel!
Heb je gelijk in, maar in vergelijking met voorheen is dat al een hele verbetering :). Ik overweeg toch om inderdaad nog eens terug te gaan, maar dan ben ik het toestel weer minimaal 3 weken kwijt. Dat is wel erg jammer. Ik vraag me dus af of er wel een oplossing voor is. Vorige keer ben ik hem dus voor niets kwijt geweest.

[ Voor 7% gewijzigd door lavagiant op 05-02-2010 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XstarzZ
  • Laatst online: 09-10-2022
Hmmn,
Men volumeknop is blijkbaar ernstig beschadigt geraakt...
Weet wel niet juist hoe, weet iemand of dit zelf makkelijk te vervangen is?
Of te laten doen bij een nsp? Ben wel woonachtig te belgie en aangezien ze hier achterlopen geef ik de voorkeur aan zelf doen.
kan hier zelf nog niet een b-cover laten vervangen :(

edit: Heb ook al op internet zitten Googlen, maar hier kwam niet echt iets uit de bus over de volumeknop.
dus vraag ik het hier aan jullie oe zo machtige tweakertjes _/-\o_ , wie kan me helpen?
K'haat dus echt beschadingen op m'n toestel. Enja gebruik ook zakje en screenprotector.
maar niets is onfeilbaar. :p

[ Voor 32% gewijzigd door XstarzZ op 05-02-2010 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mklcln
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22-09 15:37
Vandaag mijn telefoon weer opgehaald bij NCP in Eindhoven (PHC). Ik ben benieuwd of het uitgehaald heeft die B-Cover zie namelijk niet zo zeer verschil bij de lenscover :$. Ik heb de GPS nog niet getest.

Arghhh mag nog steeds niet de nieuwe firmware installeren :( wordt tijd dat die ook beschikbaar komt anders moet ik toch maar eens mijn productcode wijzigen :x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonsan
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:31
dpz schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 14:14:
Vandaag mijn telefoon weer opgehaald bij NCP in Eindhoven (PHC). Ik ben benieuwd of het uitgehaald heeft die B-Cover zie namelijk niet zo zeer verschil bij de lenscover :$. Ik heb de GPS nog niet getest.

Arghhh mag nog steeds niet de nieuwe firmware installeren :( wordt tijd dat die ook beschikbaar komt anders moet ik toch maar eens mijn productcode wijzigen :x
Ik kon ook mijn geduld niet bewaren.... Met NSS binnen 5 minuten (excl. update) het klusje geklaard incl. terugzetten originele productcode! Doen zou ik zo zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RV
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-09 22:09

RV

®

sonsan schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 14:49:
[...]

Ik kon ook mijn geduld niet bewaren.... Met NSS binnen 5 minuten (excl. update) het klusje geklaard incl. terugzetten originele productcode! Doen zou ik zo zeggen.
Wat heb je eraan om je originele productcode terug te zetten? Hij is toch al veranderd en dat kunnen ze echt wel zien bij een NSP, dus wat is daar in hemelsnaam het nut van? Verspilde moeite...Of heb je een goede reden om hem wel terug te zetten? Behalve dat je er nog meer tijd aan kwijt bent. Als ze echt moeilijk willen doen bij een NSP ben je je garantie kwijt, of je de productcode nou weer terugveranderd of niet. Schijnveiligheid is dat. |:(
dpz schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 14:14:

Mij is verteld dat de GPS-ontvangst niet aan de B-cover ligt, dus als die alleen vervangen is zal er weinig veranderd zijn. Er zit een te klein kussentje op de GPS-module of iets, en het is ook een softwarematig probleem. Dus ik hoop voor je dat je niet net als mij bij Vodafone FW 12 zit ;)

[ Voor 53% gewijzigd door RV op 05-02-2010 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XstarzZ
[quote]The_ReVenger schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 15:12:
[...]

Wat heb je eraan om je originele productcode terug te zetten? Hij is toch al veranderd en dat kunnen ze echt wel zien bij een NSP, dus wat is daar in hemelsnaam het nut van? Verspilde moeite...Of heb je een goede reden om hem wel terug te zetten? Behalve dat je er nog meer tijd aan kwijt bent. Als ze echt moeilijk willen doen bij een NSP ben je je garantie kwijt, of je de productcode nou weer terugveranderd of niet. Schijnveiligheid is dat. |:(

deze mening deel ik ook :p.
ze zien het zoizoooo tog wel.
ze zien het zelf 2keer dan, inc het terugzetten :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSU1200C
Verwijderd schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 11:54:
[...]

Niet om het een of ander maar ik heb dezelfde productcode en dinsdag (nadat mijn toestel uit reparatie terug is gekomen) stond in de lijst met updates de nieuwe fw. Woensdag gelijk erop gezet via de pc.
Ik heb nog geen mailtje of sms van Nokia gehad maar toch.
Of hebben ze bij Teleplan mijn code veranderd? Kan ik dat makkelijk checken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-11-2021
The_ReVenger schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 15:12:
[...]

Mij is verteld dat de GPS-ontvangst niet aan de B-cover ligt, dus als die alleen vervangen is zal er weinig veranderd zijn. Er zit een te klein kussentje op de GPS-module of iets, en het is ook een softwarematig probleem. Dus ik hoop voor je dat je niet net als mij bij Vodafone FW 12 zit ;)
Al bij versie 12 mijn productcode veranderd, sindsdien 2x langs een nsp geweest, en steeds prima geholpen.
1x b cover vervangen, toen bleken ze gewoon een nieuwe 'oude' erop gezet te hebben... camera was hiermee wel goed maar gps nog steeds brak.
vandaag naar Schiedam gegaan, 15 minuten wachten, nu een nieuwe b cover erop en kussentje van gps vervangen.

naar huis genavigeerd op 3 meter nauwkeurig, en geen enkele keer op de parallelweg genavigeerd!
Met de nieuwe software voldoet dit ding nu aan alle verwachtingen, werkelijk een toptoestel geworden! Als ze heb op deze manier in de markt hadden gezet dan hadden ze er een goede naam aan overgehouden en had het een geduchte concurrent geweest van andere smartphones. Nu kleeft er toch iets aan negativiteit aan de n97.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonsan
XstarzZ schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 15:21:
[quote]The_ReVenger schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 15:12:
[...]

deze mening deel ik ook :p.
ze zien het zoizoooo tog wel.
ze zien het zelf 2keer dan, inc het terugzetten :p.
Nou, na het veranderen van de productcode bij de vorige firmware update ook twee keer bij een NSP terug geweest voor het GPS kussentje en B-cover en daar is geen woord gerept over een gewijzigde code. Valt allemaal wel mee dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NSU1200C schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 15:22:
[...]

Niet om het een of ander maar ik heb dezelfde productcode en dinsdag (nadat mijn toestel uit reparatie terug is gekomen) stond in de lijst met updates de nieuwe fw. Woensdag gelijk erop gezet via de pc.
Ik heb nog geen mailtje of sms van Nokia gehad maar toch.
Of hebben ze bij Teleplan mijn code veranderd? Kan ik dat makkelijk checken?
Dus jij hebt nu FW 2.1 op je telefoon staan? Kan jij dat misschien checken voor mij? #*0000# is volgens mij de code om je huidige FW versie te kunnen zien. Gisteren nog de tel aan de Ovi Suite gehangen, maar geen FW update en ook nog gecheckt op nokia.nl. Geen update.

Rond die tijd kwam ook de nieuwe Ovi Maps uit trouwens voor mijn productcode.

Ik wil hem dan updaten bij de NCP, ze kunnen de productcode wijzigen waardoor je wel de meest recente FW versie kan krijgen als ik dat goed begrijp uit vorige postings van forum-collega's. Maar behoud je dan wel de garantie? Ook als de NCP dit voor je gedaan heeft, het wijzigen van de productcode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RV

RV

®

sonsan schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 16:03:
[...]

Nou, na het veranderen van de productcode bij de vorige firmware update ook twee keer bij een NSP terug geweest voor het GPS kussentje en B-cover en daar is geen woord gerept over een gewijzigde code. Valt allemaal wel mee dus!
Ik zeg toch ook niet dat het zo is, dus dat je garantie ook echt vervalt. Ik zeg alleen dat je beter voor jezelf de moeite kan besparen en dat het nergens op slaat je productcode weer terug te veranderen. Je hebt alleen maar meer kans dat het verkeerd gaat en je wint er niets mee, ze zien het toch wel. Het zal ook wel meevallen, ik snap alleen heel jou productcode terugveranderen niet. Ik zou je argumenten wel eens willen weten. Wat waren jou redenen om hem terug te veranderen?

[ Voor 3% gewijzigd door RV op 05-02-2010 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XstarzZ
Verwijderd schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 16:14:
[...]

Dus jij hebt nu FW 2.1 op je telefoon staan? Kan jij dat misschien checken voor mij? #*0000# is volgens mij de code om je huidige FW versie te kunnen zien. Gisteren nog de tel aan de Ovi Suite gehangen, maar geen FW update en ook nog gecheckt op nokia.nl. Geen update.

Ik wil hem dan updaten bij de NCP, ze kunnen de productcode wijzigen waardoor je wel de meest recente FW versie kan krijgen als ik dat goed begrijp uit vorige postings van forum-collega's. Maar behoud je dan wel de garantie? Ook als de NCP dit voor je gedaan heeft, het wijzigen van de productcode?
Als een NCP dit voor je doet ben je je garantie officeel niet kwijt.
Als je dit zelf doet ben je je garantie officeel kwijt.
Maar bij de meeste care points maken ze er zelf geen punt van.
K'spreek ook uit eigen ervaring.
Maar je bent je garantie zeker niet kwijt als je het via de NCP laat doen

edit: Btw geen tijd voor nieuw deeltje? Of mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonsan
The_ReVenger schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 16:17:
[...]

Ik zeg toch ook niet dat het zo is, dus dat je garantie ook echt vervalt. Ik zeg alleen dat je beter voor jezelf de moeite kan besparen en dat het nergens op slaat je productcode weer terug te veranderen. Je hebt alleen maar meer kans dat het verkeerd gaat en je wint er niets mee, ze zien het toch wel. Het zal ook wel meevallen, ik snap alleen heel jou productcode terugveranderen niet. Ik zou je argumenten wel eens willen weten. Wat waren jou redenen om hem terug te veranderen?
Nou zo'n drama is het terugzetten nu ook weer niet hoor. "Twee minuten werk En ik heb het puur voor mijn eigen idee teruggezet. Niks meer en niks minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo ff naar Schiedam geweest. Wat een goede service, klaar terwijl ik wacht.

Mijn N97 lijkt wel weer als nieuw, mag ook wel _/-\o_ Er is aardig wat verandert en natuurlijk de laatste update.

Ben benieuwd en kan morgen weer foto's maken zonder strepen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

liffey schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 19:59:
[...]

check dit forum (deel 2 denk ik) zoek op dubbele nummers en je hebt de oplossing.
komt dus door dubbele nummers.
Dit is iets ander denk ik, ik heb geen nummers in op mijn simkaart staan dus dat zal het niet zijn. Verder kan ik er weinig over vinden.

Zijn er mensen die er een oplossing op weten of die het zelfde hebben?

Alvast bedankt,

Gr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lavagiant

lavagiant

...

Verwijderd schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 17:30:
[...]

Dit is iets ander denk ik, ik heb geen nummers in op mijn simkaart staan dus dat zal het niet zijn. Verder kan ik er weinig over vinden.

Zijn er mensen die er een oplossing op weten of die het zelfde hebben?

Alvast bedankt,

Gr.
Ik heb dit heel af en toe; om de een of andere reden stuurt T-mobile dan de landcode (+31) niet mee, waardoor de nummers niet herkend worden. Daar kun je dus even op letten. In ALLE andere gevallen klopt er iets niet in je adressenboek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSU1200C
Verwijderd schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 16:14:
[...]

Zoals ik al bedoelde in mijn post heb ik nu inderdaad 2.1 erop staan. Let wel: die heb ik er zelf opgezet zonder de code aan te passen. Nu was mijn toestel weggestuurd vanwege opstart-problemen. Volgens het rapport is er een ''vervangend exemplaar" verstrekt (Gestelde diagnose: software update/herprogrammeren
Reparatiewerkzaamheden: Er is een vervangend exemplaar verstrekt.)
Aangezien ik gewoon mijn eigen toestel terug heb gekregen vermoed ik dat het dus om een andere fw-versie ging die ik nu wel gelijk kon updaten. Ik kan alleen niet zelf zien welke productcode mijn toestel nu intern heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlisterAMG
  • Laatst online: 18-09 22:49
NSU1200C schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 17:44:
[...]

Zoals ik al bedoelde in mijn post heb ik nu inderdaad 2.1 erop staan. Let wel: die heb ik er zelf opgezet zonder de code aan te passen. Nu was mijn toestel weggestuurd vanwege opstart-problemen. Volgens het rapport is er een ''vervangend exemplaar" verstrekt (Gestelde diagnose: software update/herprogrammeren
Reparatiewerkzaamheden: Er is een vervangend exemplaar verstrekt.)
Aangezien ik gewoon mijn eigen toestel terug heb gekregen vermoed ik dat het dus om een andere fw-versie ging die ik nu wel gelijk kon updaten. Ik kan alleen niet zelf zien welke productcode mijn toestel nu intern heeft.
Dan lijkt het mij persoonlijk sterk dat je idd die code hebt. Ik heb die 0587245 en er is nog geen nieuwe versie van. Niet als ik de telefoon aansluit en niet als ik op de Nokia site kijk. Dan moet er toch een andere productcode zijn, want waarom zou die van jou wel kunnen updaten ;)

Iemand enig idee hoe het komt dat deze varianten weer later zijn? Ik begreep dat de vorige keren het een probleem was met de licenties die al verstrekt waren voor Nokia Maps (1 jaar licentie), maar dat probleem zou nu toch moeten wegvallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSU1200C
Daarom vroeg ik ook al even of er een eenvoudige wijze is waarop ik dit kan controleren. Ik heb in ieder geval niet voor het updaten gechecked of ik nog mijn licentie voor het navigeren had.

Edit: da's helemaal gek: als ik hem nu aan de pc hang kan ik fw 21 niet opnieuw installeren 8)7

[ Voor 20% gewijzigd door NSU1200C op 05-02-2010 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterBunny
@NSU1200C als je me je imei nummer wilt PMen, kijk ik het voor je na :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSU1200C
masterBunny schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 18:07:
@NSU1200C als je me je imei nummer wilt PMen, kijk ik het voor je na :)
[shame-mode] Ehh.. hoe :/ [/shame-mode]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aeroxtaxi
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08-10-2024
NSU1200C schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 19:00:
[...]

[shame-mode] Ehh.. hoe :/ [/shame-mode]
*#06#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou jongens, ik heb net van de NCP teruggekregen. Hij reageert voor mijn gevoel snel. Zwarte achtergrond, ik weet niet wat ik er van moet vinden, maar ok, nu komt het...

Ik heb volgens mij heb ik nu de AZERTY toetsenbord instelling op mijn toetsenbord gekregen. Daar zit ik dus niet op te wachten. Heb versie 21.0.045 en de taal is gewoon Nederlands. Heb productcode 0587245

Iemand een oplossing hoe ik dit zelf kan wijzigen? Als ik de #*0000# gebruik dan zie ik bij 'ingestelde taal' 32 staan.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 21:04:
Nou jongens, ik heb net van de NCP teruggekregen. Hij reageert voor mijn gevoel snel. Zwarte achtergrond, ik weet niet wat ik er van moet vinden, maar ok, nu komt het...

Ik heb volgens mij heb ik nu de AZERTY toetsenbord instelling op mijn toetsenbord gekregen. Daar zit ik dus niet op te wachten. Heb versie 21.0.045 en de taal is gewoon Nederlands. Heb productcode 0587245

Iemand een oplossing hoe ik dit zelf kan wijzigen? Als ik de #*0000# gebruik dan zie ik bij 'ingestelde taal' 32 staan.

Formeel kan je dit zelf niet oplossen en zou je terug moeten naar het NCP. Met het programma Phoenix en een flashfile voor je N97 kan je echter een heel eind komen. Het lijkt er namelijk op dat er een ander product (Belgische versie?) in je toestel geflashed is.

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PinokkioTV schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 21:15:
[...]

Formeel kan je dit zelf niet oplossen en zou je terug moeten naar het NCP. Met het programma Phoenix en een flashfile voor je N97 kan je echter een heel eind komen. Het lijkt er namelijk op dat er een ander product (Belgische versie?) in je toestel geflashed is.
Bedankt voor je snelle reactie. Wat bedoel je met een heel eind komen? Dat mijn instelling kan worden omgezet naar de Nederlandse instelling? Ik neem aan dat het voor een NCP makkelijk is om de instelling weer terug te zetten naar de Nederlandse?

Ze gaven in de oude situatie aan dat zij V21 nog niet hadden, dus die moesten ze downloaden. Verder was ik het toestel 20 min. kwijt.

Ik ga morgen wel weer terug naar de NCP, laten zij het maar dan oplossen. Toch jammer... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:57
is met de nieuwe firmware van de n97 ook beter geworden qua gebruik van de C schijf? Vind ik wel vrij veel van belang, aangezien ik nog steeds geen keuze heb gemaakt tussen de n97 en de mini..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de Nokia Care Point deskundigen:

Klopt het dat wanneer je bij een NCP je toestel laten updaten, eerst alle vorige versies worden verwijderd en 'schoon' wordt opgeleverd en vervolgens de meest ecente FW erop wordt gezet. Dit zou ten goede komen aan de batterijduur heb ik mij laten vertellen, dit 'schoonmaken' in tegenstelling tot wanneer je het toestel thuis aan de Ovi Suite hangt en vervolgens de nieuwste versie over de vorige versie heen wordt 'geschreven'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
Verwijderd schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 21:22:
[...]

Bedankt voor je snelle reactie. Wat bedoel je met een heel eind komen? Dat mijn instelling kan worden omgezet naar de Nederlandse instelling? Ik neem aan dat het voor een NCP makkelijk is om de instelling weer terug te zetten naar de Nederlandse?

Ze gaven in de oude situatie aan dat zij V21 nog niet hadden, dus die moesten ze downloaden. Verder was ik het toestel 20 min. kwijt.

Ik ga morgen wel weer terug naar de NCP, laten zij het maar dan oplossen. Toch jammer... :(
20 minuten is netjes, ze hebben gewoon een foutje gemaakt. Het is inderdaad het beste om terug te gaan, dit is niet moeilijk op te lossen. "Mijn" oplossing is meer "interessant" als het lastig is om naar een NCP te gaan, of voor de gevorderde (Nokia) Tweaker :)
Ze moeten het juiste pakket in je toestel flashen. Dit kan je zelf, maar of dit ook "mag", staat nog wel eens ter discussie O-)

[ Voor 6% gewijzigd door PinokkioTV op 05-02-2010 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er meer mensen bij wie Nokia Messaging het niet meer doet vanaf een uur of 10 vanochtend?

Ik weet van eerdere probleempjes dat je dan naar email.nokia.com gaat en daar opnieuw je wachtwoord instelt maar dat lijkt dit keer niet te werken. Ik krijg op geen van de 5 opgegeven emailadressen mail binnen vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dedrogist
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06:30
Verwijderd schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 22:43:
Zijn er meer mensen bij wie Nokia Messaging het niet meer doet vanaf een uur of 10 vanochtend?

Ik weet van eerdere probleempjes dat je dan naar email.nokia.com gaat en daar opnieuw je wachtwoord instelt maar dat lijkt dit keer niet te werken. Ik krijg op geen van de 5 opgegeven emailadressen mail binnen vandaag.
Ik heb vandaag gewoon mijn mail ontvangen en dus geen problemen ondervonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
Verwijderd schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 21:22:
[...]

Als je taalinstelling op 31 staat, betekent dat dat je wel gewoon een 'normale' Nederlandse versie hebt, maar dat ze echt specifiek de instelling op 31 hebben gezet. Dit is zeer zeker ook op een andere manier op te lossen dan het toestel weer opnieuw te flashen (wat ze waarschijnlijk bij een NSP zullen doen), maar ik weet zo niet hoe...

Edit: Kijk eens bij:
Instellingen --> Telefoon --> Taal --> Telefoontaal/Schrijftaal

Waarschijnlijk 'telefoontaal'. Dan vraagt ie om de telefoon opnieuw op te starten en daarna staat je tel in een andere taal. Volgens mij zijn de toetsenbord-instellingen dan ook veranderd... Helaas weet ik dit niet helemaal zeker :)

[ Voor 14% gewijzigd door Xmasjos op 06-02-2010 00:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterBunny
Verwijderd schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 21:04:

Ze hebben er waarschijnlijk een andere productcode opgezet, ik denk 0576351: Benelux_FR_QW Black, als je je imei nummer wil PMen kan ik misschien nog wat terugvinden over je reparatie.
Verwijderd schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 21:30:
Voor de Nokia Care Point deskundigen:

Klopt het dat wanneer je bij een NCP je toestel laten updaten, eerst alle vorige versies worden verwijderd en 'schoon' wordt opgeleverd en vervolgens de meest ecente FW erop wordt gezet. Dit zou ten goede komen aan de batterijduur heb ik mij laten vertellen, dit 'schoonmaken' in tegenstelling tot wanneer je het toestel thuis aan de Ovi Suite hangt en vervolgens de nieuwste versie over de vorige versie heen wordt 'geschreven'.
Het klinkt wel heel aannemelijk maar ik denk dat dit altijd gebeurd met een software update. Ik heb voor de rest geen ervaring met het updaten via Ovi Suite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

snik, sluit ik mijn N97 aan op de PC, geeft de telefoon aan dat het geheugen vol is!?!?!

wat hebben we nu weer, heb nog genoeg mb en gig over! :?

weet iemand de oplossing?? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-xs2www- schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 22:43:

dedrogist schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 00:05:
[...]

Ik heb vandaag gewoon mijn mail ontvangen en dus geen problemen ondervonden.
Vreemd... Heb nu al 2 keer mijn wachtwoord veranderd, nokia messaging opnieuw geinstalleerd, instellingen nagelopen en ontvang nog steeds geen nieuwe mail. Niet bij @live, @hotmail en bij @gmail accounts... Ofwel, mijn hoofdaccount bij nokia messaging ontvangt gewoon niets.

Als ik naar verbindingsinfo en log tonen ga staat daar het volgende:

Sync: laatste sync mislukt
Info sync-modus: langzaam (terwijl deze in de applicatie op snelste staat)
Error: einde van bestand(foutcode -25) Fout opgetreden in Eaplugin
Infosync: gestopt

Rare van dit alles vind ik nog wel dat dit zo maar spontaan gebeurt zonder iets veranderd te hebben in instellingen of iets dergelijks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gelezen op het forum dat er meer mensen een probleem hebben met het chrome wat er aan de zijkant af gaat. Bij mij is dit het geval met de camera knop. Weet iemand of dit onder garantie valt en of je daar evt op kunt wachten bij een nsp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XstarzZ
Verwijderd schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 11:13:
Ik heb gelezen op het forum dat er meer mensen een probleem hebben met het chrome wat er aan de zijkant af gaat. Bij mij is dit het geval met de camera knop. Weet iemand of dit onder garantie valt en of je daar evt op kunt wachten bij een nsp?
kheb juist hetzelfde voor, maar dan met men volumeknop.
dus als iemand hier een antwoord op weet? of het onder garantie tedoen is of zelf makkelijk tedoen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

masterBunny schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 09:47:
[...]

Ze hebben er waarschijnlijk een andere productcode opgezet, ik denk 0576351: Benelux_FR_QW Black, als je je imei nummer wil PMen kan ik misschien nog wat terugvinden over je reparatie.

[...]

Het klinkt wel heel aannemelijk maar ik denk dat dit altijd gebeurd met een software update. Ik heb voor de rest geen ervaring met het updaten via Ovi Suite.
Bedankt mensen, voor jullie reacties. Kom net terug van de plaatselijke NCP, ze hebben binnen 10 minuten de juiste instelling erop gezet. Taal ingesteld op 01, werkt nu zoals het hoort.

Nu kan ik echt beginnen met V21 te testen... Heb er iig een beter gevoel bij dan V20.

Andere vraag: Welke instellingen moet ik opgeven wanneer ik mijn bookmarks van het Internet wil opslaan wanneer ik deze sync met Ovi.com? Je moet dan een bookmarksdatabase opgeven, maar ja, welke moet dit zijn?

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovemberSierra
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:05
Werkt bij iemand van jullie die NCP finder op nokia.nl? Ik wil mijn Vodafone type N97 ook gewoon de laatste FW geven ipv v12 aangezien mijn GPS maar matig werkt tot zelfs niet. Daarbij wil ik ook m'n cam lens kapje laten vervangen en die patch voor de GPS erop.

Ik zit in de buurt van Oss/Nijmegen maar die finder werkt niet goed op nokia.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterBunny
probeer het eens met internet explorer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bullitnl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-08 23:02
CreativeMind schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 15:52:
Werkt bij iemand van jullie die NCP finder op nokia.nl? Ik wil mijn Vodafone type N97 ook gewoon de laatste FW geven ipv v12 aangezien mijn GPS maar matig werkt tot zelfs niet. Daarbij wil ik ook m'n cam lens kapje laten vervangen en die patch voor de GPS erop.

Ik zit in de buurt van Oss/Nijmegen maar die finder werkt niet goed op nokia.nl
Bij het intypen van Nijmegen:
GSM Shop Nijmegen - One Mobility
Augustijnenstraat 40 A
6511 KG, Nijmegen
Tel.: 06-30988988

en Oss:
Blom & Bosselaar
Steenbokstraat 45
734 AZ, Apeldoorn
Tel.: +31 55 5428555
Fax: +31 055 5067347

Beide een 'Nokia Care point'

p.s. Ik zit nog steeds te wachten op de update voor het Nederlandse toestel :S Ik snap niet waarom dit nou weer zolang moet duren. Als ie er maandag nog niet is, ga ik wel naar NCP toe. :/

[ Voor 13% gewijzigd door bullitnl op 06-02-2010 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovemberSierra
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:05
bullitnl schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 15:58:
[...]

Bij het intypen van Nijmegen:
GSM Shop Nijmegen - One Mobility
Augustijnenstraat 40 A
6511 KG, Nijmegen
Tel.: 06-30988988

en Oss:
Blom & Bosselaar
Steenbokstraat 45
734 AZ, Apeldoorn
Tel.: +31 55 5428555
Fax: +31 055 5067347

Beide een 'Nokia Care point'

p.s. Ik zit nog steeds te wachten op de update voor het Nederlandse toestel :S Ik snap niet waarom dit nou weer zolang moet duren. Als ie er maandag nog niet is, ga ik wel naar NCP toe. :/
Hey top bedankt! Mja dat wachten geloof ik wel bij Vodafone. Betaald een abbo maar zorgen dat hun spul netjes up to date blijft ho maar.

Oh en ik gebruik IE8 dus daar ligt het denk niet aan. Evengoed bedankt :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bullitnl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-08 23:02
CreativeMind schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 16:05:
[...]

Hey top bedankt! Mja dat wachten geloof ik wel bij Vodafone. Betaald een abbo maar zorgen dat hun spul netjes up to date blijft ho maar.

No Problem :)

Nee, dat is dus het stomme :S, mijne is gewoon unbranded. Het is denk ik een late versie, aangezien de productcode hoger is als de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:06
Karp schreef op zondag 31 januari 2010 @ 15:34:
Om nog 1 methode van GPS-versnelling toe te voegen: Skyhook Wireless.
Dit bedrijf heeft een enorme database van wifi-netwerken die ze gebruiken om een snelle fix te krijgen. In de Iphone hebben ze dit ingebouwd. Voor de n97 is het als losse app te krijgen.
Voor een mooi filmpje/praatje, zie mobile monday: http://www.mobilemonday.n...tion-makes-mobile-mobile/
In eerste instantie was ik wat sceptisch over deze Maps Booster app maar ik besloot hem toch maar te kopen (3 euro). En ik heb er geen spijt van, het is een absolute aanrader! In enkele seconden heb ik binnenshuis een fix en deze is ook nog eens zeer nauwkeurig. Het werkt op basis van herkenning van wifi, ik vermoed dat ze deze informatie meescannen als ze toch door je straat rijden voor het maken van streetview informatie. Ze loggen niet in op je wifi netwerk, ze scannen slecht je MAC adres en koppelen dit aan een GPS positie. En wellicht helpen de gebruikers van de app zelf ook mee door zelf informatie terug te sturen naar de server.

Ik vind een snellere fix voornamelijk van belang bij het maken van foto's die ik graag geotag. Normaal gesproken worden de meeste foto's niet gegeotagged omdat de plaatsbepaling niet kon plaatsvinden binnen de gestelde time-out. Volgens mij moet het percentage dat wel succesvol gegeotagged kan worden flink omhoog schieten.

De grootste verassing was wel hoe het in Symbian geintegreerd was, na installatie is het een methode van positiebepaling in de positiebepalingsinstellingen. Je hoeft de tool dus niet op de achtergrond open te laten staan, je toestel start het vanzelf op het moment dat het nodig, vergelijkbaar met Assisted GPS.

Mijn oordeel: absolute aanrader! Het zou gewoon standaard op iedere Nokia moeten staan.

[ Voor 3% gewijzigd door robertwebbe op 06-02-2010 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mklcln
  • Laatst online: 22-09 15:37
robertwebbe schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 17:07:
[...]

In eerste instantie was ik wat sceptisch over deze Maps Booster app maar ik besloot hem toch maar te kopen (3 euro). En ik heb er geen spijt van, het is een absolute aanrader! In enkele seconden heb ik binnenshuis een fix en deze is ook nog eens zeer nauwkeurig. Het werkt op basis van herkenning van wifi, ik vermoed dat ze deze informatie meescannen als ze toch door je straat rijden voor het maken van streetview informatie. Ze loggen niet in op je wifi netwerk, ze scannen slecht je MAC adres en koppelen dit aan een GPS positie. En wellicht helpen de gebruikers van de app zelf ook mee door zelf informatie terug te sturen naar de server.

Ik vind een snellere fix voornamelijk van belang bij het maken van foto's die ik graag geotag. Normaal gesproken worden de meeste foto's niet gegeotagged omdat de plaatsbepaling niet kon plaatsvinden binnen de gestelde time-out. Volgens mij moet het percentage dat wel succesvol gegeotagged kan worden flink omhoog schieten.

De grootste verassing was wel hoe het in Symbian geintegreerd was, na installatie is het een methode van positiebepaling in de positiebepalingsinstellingen. Je hoeft de tool dus niet op de achtergrond open te laten staan, je toestel start het vanzelf op het moment dat het nodig, vergelijkbaar met Assisted GPS.

Mijn oordeel: absolute aanrader! Het zou gewoon standaard op iedere Nokia moeten staan.
Sinds ik hem van de week bij NCP heb afgeleverd en b-cover erop heb laten zetten heb ik ook binnen enkele seconden een snelle fix zowel binnen als buiten met Ovi Maps en Sygic :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RV

RV

®

[...]

Daar ligt het wel aan. Als je IE8 hebt moet je de compabiliteitsmodus aanzetten, anders werkt de Finder inderdaad niet. Zelf ook dat probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

The_ReVenger schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 18:18:
[...]

Daar ligt het wel aan. Als je IE8 hebt moet je de compabiliteitsmodus aanzetten, anders werkt de Finder inderdaad niet. Zelf ook dat probleem.
De finder idd alleen in compatibiliteits modus.

[ Voor 7% gewijzigd door Dj-sannieboy op 06-02-2010 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand een downloadlink voor de N97 plugin voor Carbide.ui?

De download kan op de site van Nokia niet worden gevonden...:
http://www.forum.nokia.co...heme_Edition_Plugins.html

Althans bij mij niet. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonsan
[...]

Ga maar niet naar Nijmegen, daar zijn ze niet zo op de hoogte van alle updates. Het GPS probleem was daar niet bekend...... Ik ben naar Gami in Arnhem (Elden) geweest. Prima service en na een telefonische afspraak kan je er gewoon op wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonsan
robertwebbe schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 17:07:
[...]

Ben nieuwsgierig geworden.... Maar hoe zit als als je weer een firmware update krijgt? Ben je dan je progje kwijt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fewips
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-08 20:36

fewips

Huurautospecialist

vernieuwde ovi store laat je alles net zo vaak herdownloaden als je wilt, dus al formatteer je dagelijks, je raakt je programmas niet kwijt

Reisplannen met EV? Lees mijn nieuwsbrief en blog! electricfelix.com - FeWipS®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
fewips schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 22:23:
vernieuwde ovi store laat je alles net zo vaak herdownloaden als je wilt, dus al formatteer je dagelijks, je raakt je programmas niet kwijt
Da's inderdaad wel aardig van ze, zeker als je meer telefoons hebt O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 18:25:
Heeft iemand een downloadlink voor de N97 plugin voor Carbide.ui?

De download kan op de site van Nokia niet worden gevonden...:
http://www.forum.nokia.co...heme_Edition_Plugins.html

Althans bij mij niet. :(
http://www.forum.nokia.co..._Plug_in_v1_0_en.zip.html
Die werkt voor mij :)

[ Voor 4% gewijzigd door BastiaanN op 06-02-2010 23:11 ]

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zeg dank u. _/-\o_ Kan ik eindelijk mijn eigen thema maken die 100% naar mn zin is! Baal er zo van dat sommige iconen in een compleet eigen stijl zijn... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er meer mensen die problemen hebben met de nieuwe ovi maps???

ik heb een nieuwe Bcover en camera schuifje sinds een maand, werkte perfect met de oude ovi maps.

alleen nu is het probleem met de nieuwe ovi maps dat ik vaak op een weg word geleid die bijv naast de snelweg

ligt, en gps valt soms weg en blijft hangen, en nog 1 ding hij loopt ongeveer 20 meter achter

En ik heb de nieuwe firmware. rara hoe kan dat allemaal??

iemand een oplossing groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Thorbo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-07 14:59
Heb je gecheckt of je bij de instellingen van Maps wel het gebruik van snelwegen hebt aangevinkt? Klinkt als een Maps die snelwegen vermijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als mijn vrouw inlogt op een draadloos netwerk en verbind, dan verbreekt even later de verbinding. Ik heb hetzelfde toestel, maar bij mij blijft de verbinding bestaan. Ik heb zitten vergelijken, maar kan het niet vinden bij de instellingen. Wie weet raad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XstarzZ
niemand een antwoord op men vraag?
of ik makkelijk zelf de volumeknop zou kunnen veranderen, of deze ook ergens te bestellen is?
vindt het niet via google enz.
en woon in belgie in een boerengatje en hier zullen ze dat wss niet direckt kunnen vervangen, dus zou ik de voorkeur geven aan het zelf tedoen aangezien ik hier handig in ben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
Ik zou dit soort reparaties zeker niet zelf uitvoeren, omdat je dan zeker je garantie verspeelt. Maar aan de hand van de serice manual en het juiste onderdeel, moet het natuurlijk te doen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XstarzZ
PinokkioTV schreef op zondag 07 februari 2010 @ 18:36:
Ik zou dit soort reparaties zeker niet zelf uitvoeren, omdat je dan zeker je garantie verspeelt. Maar aan de hand van de serice manual en het juiste onderdeel, moet het natuurlijk te doen zijn.
ja, maar men garantie speelt tog niet echt.
maar vindt niet waar ik dit onderdeel kan bestellen,
iemand die een goeie site weet waar dit evt te bestellen zou zijn?
extremedeal enz heeft het niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sansar
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-01-2024
Verwijderd schreef op zondag 07 februari 2010 @ 11:48:
Zijn er meer mensen die problemen hebben met de nieuwe ovi maps???

ik heb een nieuwe Bcover en camera schuifje sinds een maand, werkte perfect met de oude ovi maps.

alleen nu is het probleem met de nieuwe ovi maps dat ik vaak op een weg word geleid die bijv naast de snelweg

ligt, en gps valt soms weg en blijft hangen, en nog 1 ding hij loopt ongeveer 20 meter achter

En ik heb de nieuwe firmware. rara hoe kan dat allemaal??

iemand een oplossing groet
Yep, ik heb ook hetzelfde euvel, maar ik draai nog V20. Bij mij is het eerder 50m dan 20m, erg irritant op rotondes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sansar schreef op zondag 07 februari 2010 @ 21:05:
[...]

Yep, ik heb ook hetzelfde euvel, maar ik draai nog V20. Bij mij is het eerder 50m dan 20m, erg irritant op rotondes...
OK gelukkig niet de enige hier.

Maar het valt op dat Nokia weer voor de zoveelste keer iets op de markt heeft gebracht dat niet helemaal gebruiks vriendelijk is of werkt.

Gelukkig is Symbian open Source geworden dus hopen dat de progameurs he hele symbian stabiel maken.

groet
Pagina: 1 ... 29 ... 64 Laatste