Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dflow
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-04 18:00
Mensen, ik heb win 7 en als ik probeer via Nokia Software Updater te updaten, geeftie een CONFIGURATIEFOUT aan.

heb ff gekeke via google, daar werd geadviseerd om via vista of xp compabiliteit op te starten, maar dat heeft bij mij geen succes!

Iemand een idee?

n97 V2.0 heb ik!

alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaNightmare
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 25-09 09:22
Ik gebruik voor windows 7 (en xp) de Nokia Ovi Suite, deze werkt wel goed met Vista en Windows 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-09-2023
Ik heb ook windows 7 en constant problemen met ovi-suite. Elke keer als ik 'm net heb geïnstalleerd, werkt het verbinding maken prima, maar alle keren daarna doet hij het niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokorico
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:56
Bij mij doet ie het ook niet onder win7 x64. Bij mijn vriendin doet ie het wel met zelfde win7 install dvd .... dus moet volgens mij hardware zijn die problemen geeft ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thezs
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22-09 22:02
Heb nu de update sinds gistermiddag en het bevalt mij wel goed, alhoewel ik de grijze achtergrond voorheen mooier vond.

Het scrollen gaat inderdaad beter, webbrowser gaat wat soepeler, mediaspeler werkt ook net wat soepeler en sneller. het valt mij ook op dat berichten, contacten en foto's ook sneller openen wanneer ik op de snelkoppeling vanaf het 'bureaublad' druk.

Nu zijn voor mij echt alle bugs eruit, had voorheen ook al geen last van vastlopers of spontane reboots maar merk dat de telefoon nu wel al met al sneller en soepeler werkt.
Dan mogen ze nu van mij bezig gaan met een nieuwe update met meer functies erin.

Ik wacht nog steeds op een goede versie van Live messenger, die eerst in de Ovi winkel was werkte wel redelijk maar net niet helemaal goed.
Gebruik nu Nimbuzz maar vind het toch prettiger om met de 'echte' messenger te werken, hopen dat daar snel een officiele release voor komt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toet3r
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Toet3r

¿?

Wat werkt er volgens jouw niet goed dan aan live messenger?. Ik heb er helemaal geen problemen mee.

Ik vind het wel ruk dat de firmware upgrade nog steeds niet beschikbaar is voor mijn toestel. :@

Pi-Hole: open-source netwerk advertentie blocker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thezs
Toet3r schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 11:10:
Wat werkt er volgens jouw niet goed dan aan live messenger?. Ik heb er helemaal geen problemen mee.

Ik vind het wel ruk dat de firmware upgrade nog steeds niet beschikbaar is voor mijn toestel. :@
Het is niet dat ik er egt problemen mee heb, maar het zijn van die kleine dingen zoals dat het scrollen door contacten niet werk door met je vinger te vegen over het scherm etc.

Upgrade was voor mijn toestel ook niet beschikbaar, de productcode dan maar veranderd en toen wou het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-09 09:24
Omdat ik ook problemen heb met vastlopers tijdens de reboot heb ik een en ander uitgezocht op fora, ik kwam her en der berichten tegen waarin stond dat WLM wel eens de veroorzaker zou kunnen zijn van dat probleem.

Misschien dat die app daarom uit de ovi store is gehaald. Ik gebruik WLM ook niet meer en ik moet zeggen dat ik een week of 2 al geen vastloper heb gehad tijdens het rebooten (afkloppen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaszCore
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-08 12:17
Ik had die officiele WLM die nu verwijderd is uit de Ovi Store, die geinstalleerd stond op E en uiteraard verwijderd is na de update. Echter is hij niet meer te vinden in de Ovi Store wat overal inmiddels bekend is maar nu staat er nog wel vrolijk Hotmail tussen bij mijn berichten, als mailbox. Hier staat ook niets in en er staat een vraagteken als icoontje. Heeft 1 van jullie een idee hoe ik die map kan verwijderen? Vind het nogal irritant dat die map er tussen staat terwijl hij totaal geen functie heeft en de telefoon dus schijnbaar ook niet weet wat hij ermee moet aangezien er een vraagteken staat als icoontje..
Als iemand een oplossing heeft, graag! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]BaszCore schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 12:02:
Ik had die officiele WLM die nu verwijderd is uit de Ovi Store, die geinstalleerd stond op E en uiteraard verwijderd is na de update. Echter is hij niet meer te vinden in de Ovi Store wat overal inmiddels bekend is maar nu staat er nog wel vrolijk Hotmail tussen bij mijn berichten, als mailbox. Hier staat ook niets in en er staat een vraagteken als icoontje. Heeft 1 van jullie een idee hoe ik die map kan verwijderen? Vind het nogal irritant dat die map er tussen staat terwijl hij totaal geen functie heeft en de telefoon dus schijnbaar ook niet weet wat hij ermee moet aangezien er een vraagteken staat als icoontje..

Dat vond ik ook vreselijk irritant en ik haalde Windows Live weg op E en weg was hotmail. Nu heb ik weer n mooie en schone fonie zonder wazig emailprogramma.

Suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusher77
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-09 14:13
Moet zeggen dat de nieuwe update mij erg goed bevalt! Nadat ik alles reinstalled heb, heb ik nog ~30MB vrij op C: en na een herstart heb ik max 53 MB RAM vrij, wat na een dag terugvalt tot nog ~42MB.
Alle werkt sneller en soepeler, vind het een erg goede verbetering tov v20 _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jos_M
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-09 07:15

Jos_M

aka jos_jalla aka josti

Nokia N97 v20/v21 zijn weer te hacken!
Hier vind je hoe het moet

Maar nu heb ik een vraag. Ik probeer Phoenix Service Software 2009.34.7.40015 te installeren, maar bij installatie krijg ik steeds de melding Dongle error.

Wie weet wat ik daar aan kan doen?

[ Voor 3% gewijzigd door Jos_M op 02-02-2010 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lavagiant
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-03-2018

lavagiant

...

Jos_M schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 14:21:
Maar nu heb ik een vraag. Ik probeer Phoenix Service Software 2009.34.7.40015 te installeren, maar bij installatie krijg ik steeds de melding Dongle error.

Wie weet wat ik daar aan kan doen?
Bij de aanschaf van het programma heb je als het goed is ook een dongle ontvangen, zorg dat je die aangesloten hebt.
BaszCore schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 12:02:
Waarschijnlijk heb je na de update/hard-reset je backup teruggezet (waarin dus die mailbox geconfigureerd zat). Zorg ervoor dat je bij het terugzetten van de backup de instellingen NIET terugzet. Waarschijnlijk is het dan verholpen. Anders nogmaals een hard-reset uitvoeren, daarna is die mailbox gegarandeerd weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:17
Hoe is het eigenlijk gesteld met de accu duur als je gebruik maakt van internet,
Hoeveel dagen gaat de N97 Mini dan mee voor dat hij weer aan de lader moet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Albert020 schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 14:50:
Hoe is het eigenlijk gesteld met de accu duur als je gebruik maakt van internet,
Met het volgende gebruik doe ik 1,5 dag met mijn mini:

Internet regelmatig via Wifi of via Eindeloos Online van me provider, muziek luisteren, af en toe speel ik een spelletje, heb accu weather altijd aan staan op me achtergrond hij update zelf via internet steeds. En verder sms ik er ook nog bij bellen doe ik af en toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chuck Q
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-12-2011
Ik heb gemerkt dat meerdere mensen met een N97 hier hetzelfde probleem hebben/hadden ivm het vastlopen van de mobile op het witte opstartscherm. Zeer frustrerend want de code voor een soft reset kan je zo niet invoeren en je bent verplicht een harde reset uit te voeren waarbij je dikwijls een heleboel gegevens kwijt bent.

Aangezien ik het zelf ook best wel beu was, ben ik op zoek gegaan naar een oplossing. Ik heb google er wel echt voor moeten uitspitten tot op het bot maar met dank aan een zekere HITEX op het ipmart-forum ben ik er dan toch achter gekomen dat er een workaround bestaat.

WSOD (White Screen Of Death) oplossing:

Alles wat je nodig hebt zijn je N97 en de lader.

Voer volgende stappen nauwgezet uit:

- Schakel de mobile volledig uit (desnoods door de batterij er even uit te halen en terug in te steken)
- Steek de lader in de mobile
- Zodra het scherm oplicht trek je de lader terug uit
- Enkele ogenblikken later zal het scherm terug zwart worden. Druk meteen daarna op de power knop
- Zodra de mobile vibreert steek je de lader terug in

Nu moet je even geduld hebben, kan enkele minuten zijn (2 minuten of zo)

In principe zou je nu het scherm moeten krijgen waarmee je je PIN code terug kan ingeven en voila, je bent terug vertrokken.

Voor mij heeft het reeds 2 maal perfect gewerkt, ik heb er dus vertrouwen in. Zou leuk zijn dat er wat mensen dit kunnen bevestigen. Indien het werkt denk ik dat het een interessante toevoeging kan zijn voor de startpost, het is duidelijk dat een boel mensen hier last van hebben.

Greetz...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Verwijderd schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 15:17:
[...]

Met het volgende gebruik doe ik 1,5 dag met mijn mini:

Internet regelmatig via Wifi of via Eindeloos Online van me provider, muziek luisteren, af en toe speel ik een spelletje, heb accu weather altijd aan staan op me achtergrond hij update zelf via internet steeds. En verder sms ik er ook nog bij bellen doe ik af en toe.
Wow, dat vind ik best snel eigenlijk.
Moet er dan nog even goed over na denken of ik hem ga kopen.
Bedankt in ieder geval voor het antwoord......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typ1
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-09-2022
Chuck Q schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 15:44:
Ik heb gemerkt dat meerdere mensen met een N97 hier hetzelfde probleem hebben/hadden ivm het vastlopen van de mobile op het witte opstartscherm.......................
Hoe komt iemand in g*dsnaam aan zo'n oplossing?! Ik bedoel, top dat het werkt, maar hoe kom je er bij!!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chuck Q
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-12-2011
Typ1 schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 15:50:
[...]

Hoe komt iemand in g*dsnaam aan zo'n oplossing?! Ik bedoel, top dat het werkt, maar hoe kom je er bij!!?
Sommige mensen hebben echt geen leven vermoed ik. Gedachte schoot ook door m'n hoofd maar zodra ik merkte dat het werkt was ik toch vooral dankbaar ;)

Greetz...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had ook vaak (paar x per week) een WSOD, totdat ik m'n 16gig kaartje er uit haalde. Daarna was het opgelost. Lag niet aan het kaartje, want m'n N82 had er geen problemen mee. Het was trouwens het 2e kaartje, de 1e was een categorie -2- kaartje van sandisk, die ik nu heb een categorie -4-.

Ik ga het weer proberen met de nieuwe firmware. Ik hoop dat ze er wat aangedaan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -unknown
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18:31
Ik kom er niet uit jongens...

Ik heb mijn product code veranderd om te updaten naar 0579050. Daarna de update gedraaid.

Daarna wou ik resetten #7370# werkte niet, dus die vulcane death grip, en deze werkt ook niet... Doe ik iets fouts? Als ik de death grip gebruik, moet hij dan nog wat speciaals weergeven? Lijkt net of hij afsluit op een normale manier..

Tis een wonder, na 10 keer opnieuw geprobeerd te hebben, het maar laten zitten, toevallig opnieuw opstarten, en toen wou hij ineens wel.

[ Voor 16% gewijzigd door -unknown op 02-02-2010 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:19
je moet de deathgrip uitvoeren als je tel uit staat zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusher77
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-09 14:13
all killer schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 15:55:
Ik kom er niet uit jongens...

Ik heb mijn product code veranderd om te updaten naar 0579050. Daarna de update gedraaid.

Daarna wou ik resetten #7370# werkte niet, dus die vulcane death grip, en deze werkt ook niet... Doe ik iets fouts? Als ik de death grip gebruik, moet hij dan nog wat speciaals weergeven? Lijkt net of hij afsluit op een normale manier..
De resetcode is *#7370#, dus niet het sterretje vergeten :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -unknown
Crusher77 schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 15:59:
[...]

De resetcode is *#7370#, dus niet het sterretje vergeten :9
Sterretje was ik vergeten, my bad... Maar tis al gelukt zoals ik net boven me post heb aangepast. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Naar aanleiding van mijn eerdere bericht in het forum

Is de standby tijd ook naar het updaten van de nieuwste firmware,
nog steeds bij veelvuldig gebruik 1,5 dag ?

*** Edit ***

Zit zwaar in twijfel om hem te kopen......

[ Voor 15% gewijzigd door Albert020 op 02-02-2010 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ptrcksc
  • Laatst online: 07-06-2021
Ik heb nog een mooie bug. De update software voor de telefoon wordt niet ondersteund op w7 64bit.

Beetje vreemd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -unknown
Jongens, 60 mb vrije ram! Hier heb ik echt over gedroomd :o Moet nog wel alles instellen, maar ook al blijft de helft over, ben ik een gelukkig man.

Vraagje, ik had eerst ingesteld dat hij altijd verbinding maakte met mijn mobiele internet, nu vraagt hij continue waarmee ik wil verbinden. Ik heb al ingesteld dat dat prioriteit is en automatisch verbinden bij connectiviteit, maar toch vraagt er er nog na. Iemand?

[ Voor 47% gewijzigd door -unknown op 02-02-2010 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaszCore
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-08 12:17
patrickschoen schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 16:18:
Ik heb nog een mooie bug. De update software voor de telefoon wordt niet ondersteund op w7 64bit.

Beetje vreemd...
Das geen mooie bug, die is al een tijdje bekend hahaha. Kijk maar een x aantal pagina's terug!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aeroxtaxi
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08-10-2024
BaszCore schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 16:29:
[...]

Das geen mooie bug, die is al een tijdje bekend hahaha. Kijk maar een x aantal pagina's terug!
Nokia ovi suite werkt wel gewoon bij mij (win 7 X64) en kan je dus ook updaten.
nokia pc suite is een ander verhaal....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Nokia N97 mini heeft ook een update kregen, naar 11.0.045. Zie o.a. http://www.mobilecowboys.nl/nieuws/11566

Ik kan met mijn Britse toestel (0591466) nog niet updaten. Updaten kan overigens alleen via de Software Updater en nog niet via FOTA...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Cadezo schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 17:23:
Nokia N97 mini heeft ook een update kregen, naar 11.0.045. Zie o.a. http://www.mobilecowboys.nl/nieuws/11566

Ik kan met mijn Britse toestel (0591466) nog niet updaten. Updaten kan overigens alleen via de Software Updater en nog niet via FOTA...
Vroeg me al af of de mini nog een update zou krijgen. Kan hem nog niet updaten hier. Heb een RM-555. 0592489. (NL versie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dagizmo
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20-08 08:26
Een vraag van andere orde:

Vriendin belt net dat ze ergens op visite is, maar haar tel. heeft geblokkeerd. Ze heeft 3x de onjuiste blokkeringscode ingevoerd. Dus niet de pincode, maar de tel. blokkering.

Is het toestel nu geblokkeerd of kan je dmv de juiste blokkeringscode de tel. weer unlocken?

En als het toestel definitief geblokkeerd is: hoe kan je het toestel dan weer unlocked krijgen?

Het is me weer wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Only
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Zelfde hier..heb ook de 0591466, dus nog geen update.
Mijn collega hier heeft wel NL versie en die kreeg vandaag smsje van nokia dat er nieuwe update beschikbaar is, hoor morgen dus wel of er een goed verschil te merken is.

Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:23
net sms van nokia gehad dat er een software update is voor mijn nokia n97 mini RM-555 0585078 net opehaald via FOTA en draai nu versie v 11.0.045.

toestel reageert nu wel lekker snel voor de rest weinig verschil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
dagizmo schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 18:27:

Vriendin belt net dat ze ergens op visite is, maar haar tel. heeft geblokkeerd. Ze heeft 3x de onjuiste blokkeringscode ingevoerd. Dus niet de pincode, maar de tel. blokkering.

Is het toestel nu geblokkeerd of kan je dmv de juiste blokkeringscode de tel. weer unlocken?

En als het toestel definitief geblokkeerd is: hoe kan je het toestel dan weer unlocked krijgen?

Het is me weer wat....
Vorige keer heb ik volgens mij een hard-reset gedaan en toen deed ie het weer zonder blokkeringscode (was m vergeten). Kan ook zijn dat het door alleen maar een soft-reset was opgelost.

Je kunt ook gewoon 15 min wachten en het dan opnieuw proberen (staat er ook wel ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dagizmo
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20-08 08:26
Xmasjos schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 18:36:
[...]

Vorige keer heb ik volgens mij een hard-reset gedaan en toen deed ie het weer zonder blokkeringscode (was m vergeten). Kan ook zijn dat het door alleen maar een soft-reset was opgelost.

Je kunt ook gewoon 15 min wachten en het dan opnieuw proberen (staat er ook wel ;))
Ook als de code driemaal verkeerd is ingevoerd? Ik kan der nu niet bellen :P , maar kan der pas vanavond via via bellen. Maar de blokkeringscode kan dus nooit het toestel definitief blokkeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RV
  • Laatst online: 23-09 22:09

RV

®

Zo, mensen die een N97 van Vodafone hebben moeten hieronder maar eens even lezen.

Ik heb net contact gehad met Vodafone, omdat er nog steeds geen firmware-update uit is gekomen sinds versie 12. Nu die nieuwe update uit is had ik hoop dat ze snel ook met een update zouden komen. Verteld die medewerker me daar dat Vodafone vindt dat de N97 momenteel goed loopt en dat ze het niet nodig vinden voorlopig om nieuwe firmware uit te brengen.

Dus als je geen zin hebt om de productcode te veranderen ivm garantie en eventuele fouten die kunnen optreden, zit je daar dan met je verouderde software...

[ Voor 5% gewijzigd door RV op 02-02-2010 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-11-2021
The_ReVenger schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 18:57:
Zo, mensen die een N97 van Vodafone hebben moeten hieronder maar eens even lezen.

Ik heb net contact gehad met Vodafone, omdat er nog steeds geen firmware-update uit is gekomen sinds versie 12. Nu die nieuwe update uit is had ik hoop dat ze snel ook met een update zouden komen. Verteld die medewerker me daar dat Vodafone vindt dat de N97 momenteel goed loopt en dat ze het niet nodig vinden voorlopig om nieuwe firmware uit te brengen.

Dus als je geen zin hebt om de productcode te veranderen ivm garantie en eventuele fouten die kunnen optreden, zit je daar dan met je verouderde software...
Dat is dan mooi brak zeg. ben blij dat ik niet bij V zit. Heb trowens een uk versie, nummer veranderd en geupdate.
verschil tussen 12 en 21 is wel erg groot....

nog een verbetering met de 21. de gps loopt niet meer 60 meter achter. mijn gps ont angst valt nog wel geregeld weg helaas, of zit op de parrellelweg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
liffey schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 19:22:
[...]

[...]

nog een verbetering met de 21. de gps loopt niet meer 60 meter achter. mijn gps ont angst valt nog wel geregeld weg helaas, of zit op de parrellelweg...
Bij een NCP kunnen ze dit oplossen, door een onderdeel (B-cover + GPS module) te vervangen. Mijn N97 is hier enorm van opgeknapt :) GPS module was eerder al vervangen, vandaag is de B-cover gedaan.

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
Snelle beoordeling van v21:
http://www.mobilecowboys.nl/toestellen/11562

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Degene die geen update kunnen doen en nog steeds op de versie 12.... spelen

is hier al vaker vermeld, dat jullie met de N97 naar een NOKIA SERVICE POINT moeten gaan.

Daar kunnen jullie je update doen zonder codes te moeten veranderen, en daar zetten ze een unbranded versie op. zodat je geen gezeur meer krijgt met updaten met de volgende versies

Veel geluk maar ook een wijze raad lees eerst goed dit topic door

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2010 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:29
dagizmo schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 18:27:

Het is me weer wat....
Doe een hard reset met de vulcan death grip. Je bent dan wel alles kwijt, maar de blokkeringscode is er af.

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi Allemaal
Voor mensen die zitten te duvelen met het geheugen.
Dit is misschien een mooie oplossing. http://www.allaboutsymbia...re_of_RAM_it_never_ra.php

Ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
Verwijderd schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 20:29:

is hier al vaker vermeld, dat jullie met de N97 naar een NOKIA SERVICE POINT moeten gaan.

Daar kunnen jullie je update doen zonder codes te moeten veranderen, en daar zetten ze een unbranded versie op. zodat je geen gezeur meer krijgt met updaten met de volgende versies

Weet ik :) Ik wou er alleen ff mee wachten tot V21 uit was, want in V20 zaten nogal wat bugs had ik begrepen :)

Als ik nu tijd heb, ga ik er ff langs ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aeroxtaxi
merken jullie ook dat in V21 het updaten van de muziekbibliotheek (veel) langer duurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier een KPN Hi toestel met de code 0587245 en hier nog steeds geen V21, als er vrijdag nog geen update is dan hop ik wel even langs een NCP.

Weet iemand hoe het trouwens zit met het syncen van bookmarks, dan moet je eerst een naam voor een bookmarks database opgeven om te kunnen syncen. Moet je dus Ovi.com opgeven wanneer je synct met Ovi.com? Iemand een idee, google levert niet echt aanknopingspunten.

Nog een vraag maar dan te maken met muziekbestanden. Ik heb 2 dj sets met WMA indeling, ik zet ze via de mass storage op de N97, want via Ovi Suite wil hij niet, is mijn ervaring.

Is het mogelijk om de bestanden op het toestel zelf naar een andere bestandstype te converteren, want nu staan ze alleen bij 'Bestandsbeheer' en ik wil ze natuurlijk in de Muziek bibliotheek hebben. Of moet ik ze helaas maar eerst converteren op de PC met een programmaatje en vervolgens daarna met geschikte bestandsindeling op het toestel zetten?

Never mind, ze staan er wel, ik heb mijn vergist in de namen, maar wel vreemd dat toen ik de sets op de tel. had gezet en de bieb had vernieuwd geen melding werd gemaakt van nieuwe bestanden, maar ok.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2010 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
PinokkioTV schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 19:50:
[...]

Bij een NCP kunnen ze dit oplossen, door een onderdeel (B-cover + GPS module) te vervangen. Mijn N97 is hier enorm van opgeknapt :) GPS module was eerder al vervangen, vandaag is de B-cover gedaan.
ja dat weet ik, ik was 1 van de eerste die dit heeft laten doen, volgens mij is toen alleen de b cover vervangen. Ik zal nog eens langsgaan! thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RV
  • Laatst online: 23-09 22:09

RV

®

Verwijderd schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 20:29:

Dat weet ik ook heel goed, maar ik moet toch nog de b-cover laten vervangen en aangezien de servicepoint een eindje is rijden en ik niet zoveel tijd heb, ga ik liever langs als de b-cover eindelijk binnen is. Het duurt nu alleen al zolang met die cover, dat ik erover nadenk om in ieder geval toch die firmware te laten updaten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dflow
Mensen, ik heb win 7 en als ik probeer via Nokia Software Updater te updaten, geeftie een CONFIGURATIEFOUT aan.

heb ff gekeke via google, daar werd geadviseerd om via vista of xp compabiliteit op te starten, maar dat heeft bij mij geen succes!

Iemand een idee??

n97 V2.0 heb ik!

alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokorico
dflow schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 22:54:

Iemand een idee??

n97 V2.0 heb ik!

alvast bedankt!
Het kan kut klinken maar je installeert best windows xp (eventueel in een dual boot ... ). Ovi suite en de updater werkt voor geen meter in win 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kokorico schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 23:07:
[...]

Het kan kut klinken maar je installeert best windows xp (eventueel in een dual boot ... ). Ovi suite en de updater werkt voor geen meter in win 7.
Gewoon even in virtualbox doen oid? Dan kan je gewoon de usb verbinding doorlussen naar die virtuele machine (die dan uiteraad Win XP draait) en daarin ovi suite installeren.

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor iedereen die na de update zijn of haar o zo geliefde nseries2 theme kwijt is (nu is die grijs...) kijk hier even...

http://www.babinokia.com/...k-5th-and-update-for-3rd/

Deze is nog mooier dan de originele nseries2 (al zeg ik het zelf....) ;)

Verder prima firmwareupdate!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dflow
ja indd kokorico, ik heb ff pc suite op m'n broertjes computer geinstalleerd (xp) en daar werkt het wel als een trein. Hij geeft alleen aan dat ik al up to date ben dus v20 dat ik al heb, maar nog geen v21. Is dat normaal? zal die deze week wel beschikbaar zijn of kan ik beter me productcode veranderen enz. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dedrogist
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:44
BastiaanN schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 23:09:
[...]

Gewoon even in virtualbox doen oid? Dan kan je gewoon de usb verbinding doorlussen naar die virtuele machine (die dan uiteraad Win XP draait) en daarin ovi suite installeren.
Bij nokia beta labs staat een versie van nokia software updater die compatible is met windows 7. Heb hem gister ook gebruikt omdat ovi niet wilde updaten. Link: http://betalabs.nokia.com/apps/nokia-software-updater

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dflow
ook die beta versie geeft de configuratie fout aan, enige manier hoe ik kan updaten is dus via een windows xp pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lavagiant

lavagiant

...

The_ReVenger schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 18:57:
Nu die nieuwe update uit is had ik hoop dat ze snel ook met een update zouden komen. Verteld die medewerker me daar dat Vodafone vindt dat de N97 momenteel goed loopt en dat ze het niet nodig vinden voorlopig om nieuwe firmware uit te brengen.

En dat is nu precies waarom Nokia zo snel mogelijk af moet zien te komen van de branded firmware varianten. De software wordt er nooit beter op, er wordt alleen onzinnige rotzooi aan toegevoegd omdat een provider zonodig zijn logo in beeld wil bij het opstarten (een jaar later wordt provider overgenomen, en dan zit je daar met je Orange/O2 logo). De eventuele tooltjes die men toevoegt kunnen ze ook exclusief aan leden aanbieden via een website o.i.d. Iedereen profiteert dan van snelle updates (ook de provider zelf, want bij problemen met het toestel neemt met toch vaak contact op met de provider). Maar goed, dit is verder een beetje offtopic dus ik zal er hier niet verder over uitwijden.

Er zijn overigens 74 nieuwe productcodes opgenomen in de software update. Als iemand een lijstje wil, dan hoor ik het wel.

[ Voor 4% gewijzigd door lavagiant op 03-02-2010 08:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-09 09:24
lavagiant schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 08:02:
[...]

Er zijn overigens 74 nieuwe productcodes opgenomen in de software update. Als iemand een lijstje wil, dan hoor ik het wel.
Nog steeds geen update voor de 0587245 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hamsteg
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:40

hamsteg

Species 5618

lavagiant schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 08:02:
[...]
En dat is nu precies waarom Nokia zo snel mogelijk af moet zien te komen van de branded firmware varianten.
Geloof mij maar dat Nokia dit heeeeel graag wil. Er is echter een ding wat wij ons niet beseffen maar ik heb een poosje in de telecom markt gewerkt en daar is mij weer het e.e.a. duidelijk geworden, pijnlijk duidelijk. Niet Nokia bepaalt wat er op de markt wordt gezet maar de providers bepalen dat. Dit is echt geen geintje.

Als een provider een model niet wil ondersteunen ben je als bedrijf overgeleverd aan de losse verkoop en dat is gewoon niet te doen als groot fabrikant (met veel initiële kosten). Door de providers krijg je een stabiele bron van inkomsten en de losse verkoop zijn dan de extra's. De branded varianten worden opgelegd door de providers en het is dan domweg slikken of product niet uitbrengen (en je ontwikkelingskosten als verlies opvoeren).

... gecensureerd ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Heb net even gemeld naar het NSP bij mij in de buurt. (Multicom, Almere)
Ze kunnen mijn N97 mini wel updaten, maar dan ben ik hem een week kwijt. :X
Dan veranderd ik liever zelf de productcode en update hem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lavagiant

lavagiant

...

hamsteg schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 09:35:
[...]
Geloof mij maar dat Nokia dit heeeeel graag wil. Er is echter een ding wat wij ons niet beseffen maar ik heb een poosje in de telecom markt gewerkt en daar is mij weer het e.e.a. duidelijk geworden, pijnlijk duidelijk. Niet Nokia bepaalt wat er op de markt wordt gezet maar de providers bepalen dat. Dit is echt geen geintje.

Als een provider een model niet wil ondersteunen ben je als bedrijf overgeleverd aan de losse verkoop en dat is gewoon niet te doen als groot fabrikant (met veel initiële kosten). Door de providers krijg je een stabiele bron van inkomsten en de losse verkoop zijn dan de extra's. De branded varianten worden opgelegd door de providers en het is dan domweg slikken of product niet uitbrengen (en je ontwikkelingskosten als verlies opvoeren).
Precies, I know. Maar bijvoorbeeld een iPhone heeft geen branding dus er zit wel verschuiving in de markt denk ik. Mooi voorbeeld van de macht van providers is het 'verbod' van Google Talk/Skype op diverse telefoons. Providers lopen door dat soort toepassingen inkomsten mis, dus weigeren ze toestellen met die programma's te verkopen en/of blokkeren ze gewoon die diensten in hun netwerk. Maar we blijven verder ontopic ;)
Dj-sannieboy schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 11:01:
Dat meen je niet! Zit er geen ander NSC in de buurt? Het is maar een kwartiertje werk (mits je zelf de backups regelt). Ik kan me voorstellen dat niet elke NSC het 'terwijl je wacht' doet, maar een week slaat nergens op.

[ Voor 17% gewijzigd door lavagiant op 03-02-2010 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

lavagiant schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 11:10:

Dat meen je niet! Zit er geen ander NSC in de buurt? Het is maar een kwartiertje werk (mits je zelf de backups regelt). Ik kan me voorstellen dat niet elke NSC het 'terwijl je wacht' doet, maar een week slaat nergens op.
Ze vertelde me dat ik hem wel achter moest laten. Dus ik vroeg hoelang het dan ongeveer ging duren. Toen kreeg ik het antwoord; een week.

Helaas zit er hier in Almere geen ander NSC. Dus dat wordt de product code veranderen of misschien kijken of er ergens anders in de buurt nog eentje zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-08 01:32
Ik heb zojuist ook even gebeld met het NSC in Nuth (petit telecom) om de b-cover te vervangen en de firmware te updaten. Maar dan ben ik hem ook een dag of 4 kwijt omdat ik geen klant van hun ben.

Weet iemand misschien nog NSC in Limburg of Brabant die dat misschien wel direct kunnen doen en redelijk goed met het openbaar vervoer te bereiken zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bkah
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 24-05 19:23
Ik mocht hem na twee uur ophalen bij het ncp in eindhoven (Piazza)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
Ik heb een vraagje over de widget calender outlook:
Ik vind dit een prima widget om alle agenda items te tonen maar ik wil hem graag doorzichtig hebben ivm mijn schermachtergrond. iemand een idee welke code ik daarvoor moet gebruiken. bij instellingen kun je alles instellen met 6 cijferige codes... maar welke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-08 01:32
bkah schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 13:47:
Ik mocht hem na twee uur ophalen bij het ncp in eindhoven (Piazza)
Dat is wel een vodafone winkel volgens de nokia site, doen ze daar niet moeilijk als je bij t-mobile zit? Ik heb wel een sim lock vrije n97.
In dat geval probeer ik ook even contact op te nemen met de vodafone winkel in Maastricht, dat is volgens de nokia site ook een ncp. Tot nu toe nemen ze alleen de telefoon nog niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webby_143
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-11-2023

Webby_143

1 Omhoog

Albert020 schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 14:50:
Om 7 uur 's ochtends van de lader af. Mail for Exchange staat van 8:00 t/m 18:00 op altijd online. Dan heb ik zonder iets verder te doen en zonder widgets die internet gebruiken op de telefoon nog 3 streepjes om 17:30.

:: Game Over ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bkah
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 24-05 19:23
Dat is wel een vodafone winkel volgens de nokia site, doen ze daar niet moeilijk als je bij t-mobile zit? Ik heb wel een sim lock vrije n97.
Mijne is ook sim lock vrij. Wel heb ik een elders afgesloten vodafone maar misschien hielp dat bij de vlotte afhandeling maar er werd niet om gevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YannickP
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19-10-2024
Ook twee nieuwe features van de 2.1 Firmware zijn het "snoozen" van het alarm en het stil zetten van de beltoon als je gebeld wordt door de telefoon op zijn kop te leggen.

Dit zag ik al eerder bij N900 en kennelijk nu ook op N97.
aan te zetten in
instellingen>telefoon>sensorinstellingen>draaibediening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTransporter
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-09 14:00
YannickP schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 14:58:
Ook twee nieuwe features van de 2.1 Firmware zijn het "snoozen" van het alarm en het stil zetten van de beltoon als je gebeld wordt door de telefoon op zijn kop te leggen.

Dit zag ik al eerder bij N900 en kennelijk nu ook op N97.
aan te zetten in
instellingen>telefoon>sensorinstellingen>draaibediening
Dit zat ook al in eerdere firmware versies ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YannickP
  • Laatst online: 19-10-2024
TheTransporter schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 15:01:
[...]

Dit zat ook al in eerdere firmware versies ;)
Sorry had deze extra functionaliteiten nog niet eerder gezien/ontdekt, maar werd er idd ook al op gewezen dat het al in de eerder firmware zat.. valt even onder de noemer: Oeps..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt
  • Laatst online: 24-09 16:03

Zygivt

Evenaren en overtreffen

voor de bezitters van een branded:

Valt de tel niet te flashen? Dan weer effen productcode wijzigen en update?
Zo moeilijk doen ze toch vast niet over het wijzigen van een productcode?

ik heb toendertijd een se w300 (oid) robby w editie geflasht
en die is later gewoon netjes in behandeling geweest voor een reparatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterBunny
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-08 08:18
Aapenootjes schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 14:42:
In principe moeten ze daar niet moeilijk over doen. Jij komt als klant bij een Nokia Care Point met een Nokia, die moeten ze dus gewoon repareren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
Zygivt schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 15:20:
voor de bezitters van een branded:

Valt de tel niet te flashen? Dan weer effen productcode wijzigen en update?
Zo moeilijk doen ze toch vast niet over het wijzigen van een productcode?

ik heb toendertijd een se w300 (oid) robby w editie geflasht
en die is later gewoon netjes in behandeling geweest voor een reparatie.
Kan wel, maar officieel vervalt je garantie dan. Niet verstandig dus. Je kan het beter bij een NSP of NSC laten doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:29
liffey schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 14:08:
Ik heb een vraagje over de widget calender outlook:
Ik vind dit een prima widget om alle agenda items te tonen maar ik wil hem graag doorzichtig hebben ivm mijn schermachtergrond. iemand een idee welke code ik daarvoor moet gebruiken. bij instellingen kun je alles instellen met 6 cijferige codes... maar welke?
Kan niet, die 6 cijferige codes zijn kleurcode's. Er is geen code voor transparant. Bij de Coming Next widget hebben ze het opgelost door je zelf de mogelijkheid te geven de achtergrond van de widget in te stellen, deze moet je dan gelijk maken aan de plek waar hij voor komt te staan.

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazybyte
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-09 20:01
Ik heb mijn N97 al vanaf 't eerste weekend dat hij officieel in NL te krijgen was. In het begin waren er de nodige irritaties, maar met de FW-updates is al veel verholpen, op één ding na.

Mijn toestel freezed met enige regelmaat, waardoor even iemand snel bellen of zelfs opnemen niet mogelijk is. Ik kan hem dan even aan de kant leggen en het even later nog eens proberen, of het toetsel aan en uit zetten, maar vaak dan reageert het scherm de eerste 2 minuten niet of niet correct op de aanrakingen.

Hebben hier meer mensen last van? Ik heb in deze thread één reactie terug gevonden van iemand die sprak over het freezen van z'n toestel, maar kon daar zo snel geen antwoord op vinden dat een oplossing heeft geboden.

Wat is volgens jullie het verstandigst om hiermee te doen? Toch maar eens even terug gaan naar de winkel waar ik hem gehaald heb of rechtstreeks naar een NSP/NCP gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barock
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 05-02 09:19
Crazybyte schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 15:53:
Ik heb mijn N97 al vanaf 't eerste weekend dat hij officieel in NL te krijgen was. In het begin waren er de nodige irritaties, maar met de FW-updates is al veel verholpen, op één ding na.

Mijn toestel freezed met enige regelmaat, waardoor even iemand snel bellen of zelfs opnemen niet mogelijk is. Ik kan hem dan even aan de kant leggen en het even later nog eens proberen, of het toetsel aan en uit zetten, maar vaak dan reageert het scherm de eerste 2 minuten niet of niet correct op de aanrakingen.

Hebben hier meer mensen last van? Ik heb in deze thread één reactie terug gevonden van iemand die sprak over het freezen van z'n toestel, maar kon daar zo snel geen antwoord op vinden dat een oplossing heeft geboden.

Wat is volgens jullie het verstandigst om hiermee te doen? Toch maar eens even terug gaan naar de winkel waar ik hem gehaald heb of rechtstreeks naar een NSP/NCP gaan?
Heb hetzelfde toestel (vanaf de 1e week) heb een maand geleden ook last gehad. Enige oplossing die (bij mij) wertkte was een hard reset.
Nu geen problemen meer.
Voor ons snelle kopers, we zullen wel weer als laatste kunnen updaten naar V.21. Als ik u was zou ik wachten met de hard reset totdat deze beschikbaar is voor ons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazybyte
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-09 20:01
Barock schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 15:59:
[...]

Heb hetzelfde toestel (vanaf de 1e week) heb een maand geleden ook last gehad. Enige oplossing die (bij mij) wertkte was een hard reset.
Nu geen problemen meer.
Voor ons snelle kopers, we zullen wel weer als laatste kunnen updaten naar V.21. Als ik u was zou ik wachten met de hard reset totdat deze beschikbaar is voor ons.
Jij hebt één keer een hard reset gedaan en daarna heb je er geen last meer van gehad?
Bij mij deed hij dit al voor de V2.0 update, daarna was het een hele tijd minder, maar de laatste tijd gebeurd het dagelijks meerdere malen. Ik ga die hard reset zeker eens proberen en dan kijken wat 't effect is, anders gaat ie toch echt terug voor een reparatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capacitor
  • Nu online
Even een vraag tussendoor:
Weet iemand of er kosten zijn verbonden aan het navigeren in het buitenland?
Dit zou namelijk erg handig zijn voor mijn vakantie maar ik weet dit niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thezs
Lars93 schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 16:28:
Even een vraag tussendoor:
Weet iemand of er kosten zijn verbonden aan het navigeren in het buitenland?
Dit zou namelijk erg handig zijn voor mijn vakantie maar ik weet dit niet zeker.
Alleen als je assisted gps aan hebt staan, navigeer je alleen op GPS dan kost het niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb even een vraag over de N97 mini, ik neem aan dat dat ook in dit topic kan: De telefoon blijft de hele tijd toestemming vragen (tenminste bepaalde geinstalleerde applicaties) of de applicatie toegang mag tot telefoon gegevens, of ze toegang mag tot de agenda, tot de application manager, tot de multimedia files enz. Is er een mogelijkheid dit uit te zetten voor bepaalde programma's? en zo ja, hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lavagiant

lavagiant

...

thezs schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 16:29:
[...]

Alleen als je assisted gps aan hebt staan, navigeer je alleen op GPS dan kost het niks.
Let dan wel op dat je vooraf het kaartmateriaal installeert. Standaard wordt het kaartmateriaal (iig van Nokia Maps) gedownload op het moment dat het nodig is. Dan kan dus wel aardig in de papieren lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na het hele internet afgezocht te hebben op een handleiding maar met Nokia care gebeld. Het blijkt dat je in ovi maps 3.03 geen route meer kan uitrekenen zonder je gps. Dus als je thuis op A zit kun je geen route van B naar C berekenen. Volgens de meneer die ik aan de lijn had was dat verplicht?! Toen ik mijn teleurstelling verwoordde en aanvoerde dat dat een teleurstelling voor miljoenen mensen moet zijn antwoordde hij doodleuk dat dat niet zo was want ze kregen de navigatie gratis. Mijn verweer dat ik mijn toestel inclusief navigatie licentie gekocht had en dat dat in mijn vorige versie wel kon was zijn antwoordt: ja meneer dat was de oude situatie..... Dit is toch een grove misrekening. Ik voel me bedonderd! Ik kan 's avonds niet meer een tussenroute uitrekenen. Klopt dit wel of is er een workaround?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrpink83
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-09-2023
Verwijderd schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 17:33:
Na het hele internet afgezocht te hebben op een handleiding maar met Nokia care gebeld. Het blijkt dat je in ovi maps 3.03 geen route meer kan uitrekenen zonder je gps. Dus als je thuis op A zit kun je geen route van B naar C berekenen. Volgens de meneer die ik aan de lijn had was dat verplicht?! Toen ik mijn teleurstelling verwoordde en aanvoerde dat dat een teleurstelling voor miljoenen mensen moet zijn antwoordde hij doodleuk dat dat niet zo was want ze kregen de navigatie gratis. Mijn verweer dat ik mijn toestel inclusief navigatie licentie gekocht had en dat dat in mijn vorige versie wel kon was zijn antwoordt: ja meneer dat was de oude situatie..... Dit is toch een grove misrekening. Ik voel me bedonderd! Ik kan 's avonds niet meer een tussenroute uitrekenen. Klopt dit wel of is er een workaround?
Bedoel je dat je gps aan moet staan? Ik heb net bijv het volgende geprobeerd (ik zit in Utrecht): Breda opgezocht, aangeklikt, toevoegen aan route, nieuw routepunt toev., en vervolgens Maastricht ingetypt. Dan heb je een route van B naar M.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gl0w
  • Registratie: April 2009
Ik heb een E71 en sinds kort de N97 mini.

Kan ik net als bij de E71 via de telefoon een laptop of pc verbinden met internet?

Ik weet wel dat ik via JoiluSpot mijn mobiel als wifi hotspot kan omvormen maar daar moet je voor betalen en daarnaast wil ik gewoon een handige direct verbinding met een kabel zoals mogelijk is met de E71.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb helaas nog steeds het verloren sms-probleem. In de 3 topics geen antwoord kunnen vinden en op mijn tijdje geleden geplaatste vraag geen antwoord gehad, daarom nogmaals.

Door een storing werden mijn ca. 500 smsjes op E niet meer geladen. Ook niet door te wisselen van C naar E enz.
Nu extra een microcard erin en probeer nu E te recoveren.

Weet iemand hoe smsjes op de N97 worden opgeslagen?
E:\Private\1000484b\Mail2 <-- allemaal sub-mapjes met bestandjes zonder ext.

Op het telefoongeheugen blijven ook smsjes staan maar in massa-opslag-modus worden die niet weergegeven.

Weet iemand antwoorden? HELP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Gl0w schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 18:55:

Kan ik net als bij de E71 via de telefoon een laptop of pc verbinden met internet?

Ik weet wel dat ik via JoiluSpot mijn mobiel als wifi hotspot kan omvormen maar daar moet je voor betalen en daarnaast wil ik gewoon een handige direct verbinding met een kabel zoals mogelijk is met de E71.
http://mynokiablog.com/20...the-nokia-n97-to-your-pc/

denk dat je daar wel mee uit de voeten moet kunnen komen
(btw eerste hit op google)

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webby_143
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-11-2023

Webby_143

1 Omhoog

Gl0w schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 18:55:

In Ovi Suite - Extra - Verbinding maken met het internet.

:: Game Over ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan heb ik uitzonderlijk slecht zelf gekeken. Excuus =)

Die babi nokiathemes zijn wel echt nice overigens, bedankt voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

'Bedoel je dat je gps aan moet staan? Ik heb net bijv het volgende geprobeerd (ik zit in Utrecht): Breda opgezocht, aangeklikt, toevoegen aan route, nieuw routepunt toev., en vervolgens Maastricht ingetypt. Dan heb je een route van B naar M.'

Als ik een locatie in type in het nieuwe interface bij "plaatsen zoeken" of bij "per auto" dan kan ik nergens 'nieuwe routepunt toev; vinden. In de vorige interface kon je een adres ingeven en uit menu in het lijstje: nieuw routepunt toevoegen halen en hem laten uit rekenen. Heb je behalve de kaarten ook het programma vernieuwd? Nu zie ik als ik het menu in type alleen nog icoontjes. En als je naar menu gaat ben je je adres kwijt. En als je gps hebt en je wilt bij "routepunt"nieuw routepunt toevoegen dan kan je alleen uit icoontje met thema 's kiezen. (Motorvoertuigen, vervoer etc.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de afgelopen weken last van een probleempje. Als ik een sms ontvang of gebeld wordt (van een bekent nummer) wordt de naam niet weergeven maar alleen het nummer. Dit gebeurt niet bij al mijn contacten maar wel bij sommige, toevallig net nummers waar ik veel contact mee heb.

Is dit een probleem van de telefoon of moet ik dan bij mijn provider aankloppen?

Alvast bedankt,

Gr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
The_Fes schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 15:35:
[...]

Kan niet, die 6 cijferige codes zijn kleurcode's. Er is geen code voor transparant. Bij de Coming Next widget hebben ze het opgelost door je zelf de mogelijkheid te geven de achtergrond van de widget in te stellen, deze moet je dan gelijk maken aan de plek waar hij voor komt te staan.
jammer...de andere widgets zijn wel mooi doorzichtig.
thx voor je antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
Switcherd schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 19:00:
[...]

http://mynokiablog.com/20...the-nokia-n97-to-your-pc/

denk dat je daar wel mee uit de voeten moet kunnen komen
(btw eerste hit op google)
google? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 23:46:
Voor iedereen die na de update zijn of haar o zo geliefde nseries2 theme kwijt is (nu is die grijs...) kijk hier even...

http://www.babinokia.com/...k-5th-and-update-for-3rd/

Deze is nog mooier dan de originele nseries2 (al zeg ik het zelf....) ;)

Verder prima firmwareupdate!

Vin em ook keigaaf!!!!! Thanx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
Verwijderd schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 19:49:
Ik heb de afgelopen weken last van een probleempje. Als ik een sms ontvang of gebeld wordt (van een bekent nummer) wordt de naam niet weergeven maar alleen het nummer. Dit gebeurt niet bij al mijn contacten maar wel bij sommige, toevallig net nummers waar ik veel contact mee heb.

Is dit een probleem van de telefoon of moet ik dan bij mijn provider aankloppen?

Alvast bedankt,

Gr.
check dit forum (deel 2 denk ik) zoek op dubbele nummers en je hebt de oplossing.
komt dus door dubbele nummers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toet3r
  • Niet online

Toet3r

¿?

Dj-sannieboy schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 11:01:
omg :X
Sturen ze dat ding via canada en timboektoe naar finland ofzo. Kan toch niet normaal zijn dat je hem 1 week kwijt bent voor zo iets onbenulligs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
Heb nu V21 op mijn mobiel staan (had vodafone, heb m laten de-branden bij een NSP). Nu werkt het verbinden met mijn PC (windows 7, OVI-suite bèta) prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokorico
Xmasjos schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 20:51:
Heb nu V21 op mijn mobiel staan (had vodafone, heb m laten de-branden bij een NSP). Nu werkt het verbinden met mijn PC (windows 7, OVI-suite bèta) prima :)
En met een vorige firmware werkt het niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toet3r
  • Niet online

Toet3r

¿?

Hoe kun je eigenlijk zien of je toestel branded of unbranded is.
als ik naar settings -> phone -> phone mgmt. -> device updates ga staat er:
software version: v 21.0.045
custom version: v 21.0.045.c01.01
Is het hier aan te zien of is dat wat anders?

De gps module en b-cover laten vervangen bij service punt kost da nog wa?
of valt dat onder garantie.
Me garantie is officieel namelijk kaputt aangezien ik de productcode veranderd heb.
Zouden ze dat bij een service punt gelijk kunnen zien of moeten ze dat echt gaan opzoeken? anders zet ik hem wel weer op originele productcode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
kokorico schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 20:54:
[...]

En met een vorige firmware werkt het niet?
Het is alleen verdraaid toevallig dat het met V12 alleen de eerste keer direct na de installatie werkte en nu met V21 gewoon elke keer ;)
Mijn conclusie is dat het aan de versie ligt icm OVI-suite...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
Toet3r schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 21:15:
Hoe kun je eigenlijk zien of je toestel branded of unbranded is.
als ik naar settings -> phone -> phone mgmt. -> device updates ga staat er:
software version: v 21.0.045
custom version: v 21.0.045.c01.01
Is het hier aan te zien of is dat wat anders?

De gps module en b-cover laten vervangen bij service punt kost da nog wa?
of valt dat onder garantie.
Me garantie is officieel namelijk kaputt aangezien ik de productcode veranderd heb.
Zouden ze dat bij een service punt gelijk kunnen zien of moeten ze dat echt gaan opzoeken? anders zet ik hem wel weer op originele productcode.
Je kunt alleen aan de productcode zien of hij branded is. Verder kom je er over het algemeen weinig over tegen.

Meestal checken ze de productcode niet, maar als ze het wel doen, dan zien ze toch wel of jij degene bent die de code hebt veranderd... Had je beter bij een NSP kunnen laten doen ;)
Pagina: 1 ... 28 ... 64 Laatste