Waarom zijn de gemaakt foto's maar 70 a 80 kb groot en hoe kan ik dit verhogen? Met de N82 schoot ik foto's van rond de 1 MB. Hij staat volgens mij ook al op de kwalitatief hoogste stand (5M).
Iemand een idee?
Iemand een idee?
Anoniem: 310606
Gebruik je wel de camera aan de achterkant en niet de voorkant?Anoniem: 310606 schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 19:16:
Waarom zijn de gemaakt foto's maar 70 a 80 kb groot en hoe kan ik dit verhogen? Met de N82 schoot ik foto's van rond de 1 MB. Hij staat volgens mij ook al op de kwalitatief hoogste stand (5M).
Iemand een idee?
Nee, die aan de zijkant. Sorry, maar wat bedoel je met die opmerking?GKW schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 20:52:
[...]
Gebruik je wel de camera aan de achterkant en niet de voorkant?
Er zijn namelijk twee camera's, achter en voor..Helaas geen aan de zijkantAnoniem: 310606 schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 22:54:
[...]
Nee, die aan de zijkant. Sorry, maar wat bedoel je met die opmerking?
http://www.flickr.com/photos/sendar/ - www.sanderhendriks.eu - www.twomendesign.nl
Het leek mij duidelijk dat ik de hoofdcamera bedoel (dus de cam met de flitser). Toch bedankt voor je reactie.Sendar schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 23:01:
[...]
Er zijn namelijk twee camera's, achter en voor..Helaas geen aan de zijkantVoor heeft lagere resolutie/mp dan de camera aan de achterkant.
Anoniem: 319936
stomme vraag misschien... maar zowel GPSd als BT installeren of alleen GPSd????Phoolie schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 22:50:
[...]
Als GPSd echt de oplossing voor het probleem is, dan denk ik dus niet dat het met een update verholpen zal worden, het enige dat GPSd namelijk doet is het interne gps signaal oppakken en deze via een bt verbinding alsnog aan de software door te geven. Het lijkt mij er dus meer op dat het signaal niet goed door Sygic opgepakt wordt, de fout lijkt dus aan die kant te zetten.
mijne zitten rond de 500kb per foto.. misschien even naar standaard instellingen terug zetten ?Anoniem: 310606 schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 19:16:
Iemand een idee?
Alleen GPSd en een navigatiesysteem... Voor mensen die het niet kunnen vinden... Nieuwsgroepen...Anoniem: 319936 schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 00:18:
[...]
stomme vraag misschien... maar zowel GPSd als BT installeren of alleen GPSd????
*bit confused*
PunlArjen
Sorry hoor, maar ik probeer je te helpen hoor.Anoniem: 310606 schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 23:28:
[...]
Het leek mij duidelijk dat ik de hoofdcamera bedoel (dus de cam met de flitser). Toch bedankt voor je reactie.
ik heb nu ook gpsd er op staan en ik heb bij de 2 vragen alles op ja gezet.Heb toch internet onbeperkt.Anoniem: 310705 schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 13:14:
Hier ook net even GPSd erop gezet en ik moet zeggen wat een wereld van verschil hij heeft meteen de satelieten gevonden als GPSd aanstaat eerder duurde het wel 5 tot 10 minuten voor hij ze gevonden had nu nog geen 10 seconden.
Je snapt toch niet dat in zo'n duur toestel zo'n flut gps module zit ik had hiervoor een nokia 5800 die deed er hooguit 1 minuut over om de satelieten gevonden te hebben.
Maar eerlijk is eerlijk de n97 is wel een top toestel alles wat een gsm moet hebben.
We wachten maar af of er in firmware 20 verbeteringen zitten hoop het wel.
Lees dit stuk eens over het automatisch opstarten van bluetooth, GPSd en navigatie d.m.v "Best Profiles":polo306 schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 10:22:
Is er ook een progje die er voor zorgt dat als ik sygic aan zet dat meteen gpsd mee draait?
Be reasonable.... do it my way
Ja dat bedoel ik met internet bestanden, privacy gegevens zijn dat.
leuk dat x-plore bestandje.Tjommer schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 11:45:
Dit is nog een goede site met tips om je telefoongeheugen op te schonen:
http://www.mobile-geeks.c...memory-of-nokia-n97/1547/
Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)
Anoniem: 312049
Ik probeer de cache te legen van C: maar de map C:/System is helemaal niet aanwezig, bij jullie wel?Tjommer schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 11:45:
Dit is nog een goede site met tips om je telefoongeheugen op te schonen:
http://www.mobile-geeks.c...memory-of-nokia-n97/1547/
In X-Plore settings aangeven dat ie Hidden en System dirs/files laat zien.aeroxtaxi schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 19:18:
[...]
Ik probeer de cache te legen van C: maar de map C:/System is helemaal niet aanwezig, bij jullie wel?
dank je, telefoon is idd merkbaar sneller nu.Crusher77 schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 19:28:
[...]
In X-Plore settings aangeven dat ie Hidden en System dirs/files laat zien.
Wat is de camera mod, en wat voegt dit toe?Jos_M schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 20:21:
1. Is het nou mogelijk om bestanden van de Z-schijf te bewerken of te verwijderen? want ik wil graag die camera mod uitvoeren door een bestandje op de z schijf te bewerken...lukt alleen niet.
Scherpere fotos door minder compressie. hier meer info..Masis schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 20:44:
[...]
Wat is de camera mod, en wat voegt dit toe?
Ik ben daar ook wel benieuwd naarJos_M schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 21:00:
[...]
Scherpere fotos door minder compressie. hier meer info..
[ Voor 19% gewijzigd door aeroxtaxi op 14-10-2009 22:53 ]
ja idd. Bedankt alvast.
That Is The Question
Dat bestandje moet op de C schijf en niet op Z, zover ik dat begrepen heb van andere websitesJos_M schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 20:21:
1. Is het nou mogelijk om bestanden van de Z-schijf te bewerken of te verwijderen? want ik wil graag die camera mod uitvoeren door een bestandje op de z schijf te bewerken...lukt alleen niet.
Weet iemand of dat dus mogelijk is en hoe? Telefoon is gehackt en ik gebruik X-plore 1.35 om bestanden te bekijken.
't is gewoon glas dus waarom niet? Zorg wel dat je niet "drupt" want hij is niet waterdicht.rataplan2 schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 09:34:
Hoe kan ik het beste mijn scherm weer schoon krijgen??
ik neem aan met water en het cleaning cloth of mag dat niet???
Ja je hebt waarschijnlijk een t-mobile branded toestel. En T-mobile staat er om bekend dat ze vaak heel erg achterlopen met software updates, je kan beter langs een NCP of zelf je product code wijzigen( let op, Nokia kan het zien als je je product code gewijzigd heb en dat kan eventueel gevolgen voor je garantie hebben.)TheTransporter schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 09:50:
Zo sinds eergister een N97 bij t-mobile met verlenging van abbonement. Helemaal blij al is het wel even wennen aangezien ik hiervoor een E71 had. Nu ben ik wel van het hebben van de laatste firmware en ik zag heir op het forum dat er een v12 versie is. Ik proberen te updaten maar zegt hij dat er geen nieuwe firmware is.
Via de site van nokia product code ingevoerd en dan krijg ik te zien dat de laatste versie 11.0.021 is. Ga ik mijn productcode vergelijken met die lijst gepost in een eerder deel en daar komt mijn productcode niet eens in voor.
Komt dit doordat ik hem via t-mobile heb?
Thanks! Al stond deze vreemd genoeg al op uit. Ik zette em even aan en uit en toen werkte het ineens wel.BastiaanN schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 17:33:
Menu -> Instellingen -> Toepass.beheer -> Inst.instellingen -> online certificaatcontrole -> uit
Dan zou het moeten werken
Anoniem: 195854
Volgens mij is het scherm van de N97 niet van glas maar van kuststof ( plastic ? ) , die van de IPhone is wel van glas.hamsteg schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 09:47:
[...]
't is gewoon glas dus waarom niet? Zorg wel dat je niet "drupt" want hij is niet waterdicht.
Anoniem: 305344
Heb ik gtijdje terug ook al aangegeven hier, sinds ik de internet bundel heb icm gpsd loopt het als een tierelier.Anoniem: 310705 schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 13:14:
Hier ook net even GPSd erop gezet en ik moet zeggen wat een wereld van verschil hij heeft meteen de satelieten gevonden als GPSd aanstaat eerder duurde het wel 5 tot 10 minuten voor hij ze gevonden had nu nog geen 10 seconden.
Je snapt toch niet dat in zo'n duur toestel zo'n flut gps module zit ik had hiervoor een nokia 5800 die deed er hooguit 1 minuut over om de satelieten gevonden te hebben.
Maar eerlijk is eerlijk de n97 is wel een top toestel alles wat een gsm moet hebben.
We wachten maar af of er in firmware 20 verbeteringen zitten hoop het wel.
Anoniem: 301661
Anoniem: 319962
Ik heb het al vaker gelezen, maar nog niemand heeft geantwoord.Heb ik gtijdje terug ook al aangegeven hier, sinds ik de internet bundel heb icm gpsd loopt het als een tierelier.
Het lijkt me vrij lastig om een resistief touchscreen te maken van glas. Resistief gaat op basis van druk, dus je touchscreen moet iets kunnen inveren. Vandaar dat je een gewone stylus kunt gebruiken op een N97.Anoniem: 195854 schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 11:08:
[...]
Volgens mij is het scherm van de N97 niet van glas maar van kuststof ( plastic ? ) , die van de IPhone is wel van glas.
Glas veert voldoende hoor. Vaak wordt het "tempered glass" genoemd. Plastics zijn te zacht voor zo'n high-end telefoon.Supremo schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 23:54:
[...]
Het lijkt me vrij lastig om een resistief touchscreen te maken van glas. Resistief gaat op basis van druk, dus je touchscreen moet iets kunnen inveren. Vandaar dat je een gewone stylus kunt gebruiken op een N97.
Anoniem: 293594
Ik heb de volgende ervaring met de GPS, die ik graag even wil delen. Gebruik fw: 12.0.24Anoniem: 133542 schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 13:45:
[...]
Okay weer iemand blij zegt het voort.
Bij mij werkt het ook top.
Maar je hebt gelijk voor een toestel in deze prijsklasse moet dit echt niet kunnen.
iemanddAnoniem: 301661 schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 19:48:
is er al een programma waarmee je, als je je telefoon op de kop legt handsfree inschakeld ofzo!.
ik weet wel als ik gebeld word en leg hem andersom dat die op stil gaat maar kan je met een programma hier ook andere functie's aan toevoegen zoals handsfree ofzo?!
Anoniem: 315077
[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 315077 op 16-10-2009 21:48 ]
Ja dat klopt. Het programma waarmee de vliegtuigen gepot werden heet: LayerAapenootjes schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 00:24:
Is dat niet gewoon wat men tegenwoordig augmented reality noemt?
Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare
Anoniem: 316599
Huh? Ben ik nou echt een noob die daar nog niet achter is gekomen of?Anoniem: 301661 schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 19:48:
is er al een programma waarmee je, als je je telefoon op de kop legt handsfree inschakeld ofzo!.
ik weet wel als ik gebeld word en leg hem andersom dat die op stil gaat maar kan je met een programma hier ook andere functie's aan toevoegen zoals handsfree ofzo?!
instellingen - telefoon - sensor instellingen - draaibedieningoproep sig. dempoen -Anoniem: 316599 schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 01:25:
[...]
Huh? Ben ik nou echt een noob die daar nog niet achter is gekomen of?
Anoniem: 309253
[ Voor 96% gewijzigd door Typ1 op 17-10-2009 12:28 ]
[ Voor 32% gewijzigd door Mr.Joker op 17-10-2009 12:15 ]
Anoniem: 227839
Je hebt een specifiek (nokia) kabeltje nodig wat bestaat uit een 3,5mm steekplug met 4 ringenAnoniem: 309253 schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 11:46:
Ik wil filmpjes rechtstreeks kunnen laten zijn op mijn tv (door middel van een kabeltje), i
Om deze update te installeren moet ik ook de Nokia updater updaten. Na het downloaden daarvan en starten van het installatiebestand krijg ik de melding dat mijn OS (W7) niet ondersteund wordt.charles1983 schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 17:43:
Voor nokia toestellen met productiecode 0585162 is software 12.0.026 vandaag uitgekomen!
heeft erg lang geduurt
Anoniem: 219643
bekhh01 schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 18:04:
[/quote]
[...]
Om deze update te installeren moet ik ook de Nokia updater updaten. Na het downloaden daarvan en starten van het installatiebestand krijg ik de melding dat mijn OS (W7) niet ondersteund wordt.
Heeft iemand met W7 dit probleem ook of is dit een gevalletje "lokaal probleem"?
Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare
Anoniem: 313313
Laatste versie van nsu werkt niet met windows 7, je kunt dan beter de ovi suite beta gebruiken!robbinonline schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 20:42:
Twitter:
Update to the Latest NSU V1.8 as {V20 is COMING SOON} So Get ready >>>...
Ik gebruik hiervoor de kabel van mijn oude N96, die werkt prima hier.Anoniem: 309253 schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 11:46:
Hallo allemaal. Ik zit hier eigenlijk al een tijdje mee maar nooit echt meer info over gevonden. Ik wil filmpjes rechtstreeks kunnen laten zijn op mijn tv (door middel van een kabeltje), ik heb het kabeltje al en heb het dus geprobeert. Maar ik krijg alleen geluid, het beeld komt niet tevoorschijn (heb het op 3 tv's geprobeert).
Ik dacht dat dit wel gewoon kon met de 3.5 mm plug in?
iemand die me hierbij kan helpen?
Alvast bedankt,
Gr.
Ik heb wel zo een kabeltje met 3 tulp stekkertjes maar niet niet van nokia (bij de dixons gekocht). Maar ik hoop dat dit niet uit hoeft te maken? Als ik de 3.5 mm vergelijk met die van de headset is hij het zelfde.Anoniem: 227839 schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 13:09:
[...]
Je hebt een specifiek (nokia) kabeltje nodig wat bestaat uit een 3,5mm steekplug met 4 ringen
wat zich uitsplitst in 3 rca (tulp) connectortjes....
Anoniem: 149444
Hij hoort als volgt te zijn:Anoniem: 309253 schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 11:36:
Als ik de 3.5 mm vergelijk met die van de headset is hij het zelfde.
Gr.
Niemand die mij kan helpen?Mr.Joker schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 12:09:
Iemand die mij kan helpen?
Opladen via stopcontact doet hij niet meer, heb al 2 verschillende laders (allebei zelfde model) geprobeerd, via de usb doet hij het wel?
Als het via het stopcontact doe, zegtie; batterij wordt opgeladen, gelijk daarna 'maak oplader los van netstroom om stroom te besparen, dus hij denkt dat hij vol zit oid?
Heb wel laatst geupdate naar V12?
Ik las dat je er een 'powerlader' bij moet krijgen?
Ik heb dus alleen de AC-5E , met dat verloopstukje?
Hij deed het wel goed, voor een paar dagen, maar nu niet meer?
Moet ik gewoon een nieuwe lader eisen bij de winkel waar ik hem vandaan heb, of naar nokia zelf dat er een verkeerde lader in me doos zat?(NSP is makkelijker aangezien die dichtbij is..)
Ja zo ziet het er ook uit, alleen krijg ik beeld met heel veel storing. Echt raar vind ik het (misschien dat het toch aan het kabeltje licht). Kan het niet zijn dat ik iets anders moet afspelen dan mp4? Want heb nu alleen filmpjes van mp4 formaat op mijn tel. staan.Anoniem: 227839 schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 12:31:
[...]
Hij hoort als volgt te zijn:
http://pinouts.ru/Cellula...ia_n95_tvout_pinout.shtml
Anoniem: 312647
Maar is het ook zo bedraad?
Je kan het wel blijven vragen, maar de kans op antwoord neemt daar nou niet exponentieel mee toe..Anoniem: 301661 schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 14:52:
Weet iemand al een programma als ik de telefoon op zijn kop leg dat die op handfree gaat ??
[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 227839 op 18-10-2009 16:03 ]
.mp4 is alleen een file-extensie.Anoniem: 309253 schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 14:22:
[...]
Ja zo ziet het er ook uit, alleen krijg ik beeld met heel veel storing. Echt raar vind ik het (misschien dat het toch aan het kabeltje licht). Kan het niet zijn dat ik iets anders moet afspelen dan mp4? Want heb nu alleen filmpjes van mp4 formaat op mijn tel. staan.
Gr.
Dit topic is alleen om de telefoon te bespreken. Voor Symbian-software moet je elders zijn.Anoniem: 301661 schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 14:52:
Weet iemand al een programma als ik de telefoon op zijn kop leg dat die op handfree gaat ??
Anoniem: 197684
Anoniem: 197684
Die zou vorige week al uitgekomen zijn, maar is natuurlijk weer eens uitgesteld naar een datum die niet bekend is door NokiaJos_M schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 09:24:
Zou vandaag niet de nieuwe FW uitkomen? Ik ben erg benieuwd!
[ Voor 16% gewijzigd door CarJunkyXL op 19-10-2009 09:50 ]
Anoniem: 149444
Ik heb de oplossing effe gegoogled, is in het engels.Anoniem: 149444 schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 12:26:
Ik wil achteraf een hoesje toevoegen naa mijn muziek, ik weet dat je die folder.jpg moet noemen.
Ik heb zo'n nokia kabeltje en daar heb ik ook scrambled beeld, alsof ik achter een decoder zit, erg irritant...Anoniem: 309253 schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 16:47:
Volgensmij klop het gewoon hoor, maar nokia zal er wel iets mee hebben gedaan dat je alleen hun kabels kan gebruiken.
Ik kijk wel even misschien koop ik wel een nokia kabeltje.
In iedergeval bedankt voor de hulp.
Gr.
Ik heb het getest met de video kabel die bij een N82 zit en dat werkte perfect.liffey schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 15:58:
Ik heb zo'n nokia kabeltje en daar heb ik ook scrambled beeld, alsof ik achter een decoder zit, erg irritant...
Heb je het volgende gecontroleerd?liffey schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 15:58:
[...]
Ik heb zo'n nokia kabeltje en daar heb ik ook scrambled beeld, alsof ik achter een decoder zit, erg irritant...
Anoniem: 322892
bekhh01 schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 18:04:
[/quote]
[...]
Om deze update te installeren moet ik ook de Nokia updater updaten. Na het downloaden daarvan en starten van het installatiebestand krijg ik de melding dat mijn OS (W7) niet ondersteund wordt.
Heeft iemand met W7 dit probleem ook of is dit een gevalletje "lokaal probleem"?
Anoniem: 96688
Anoniem: 241254
Ja dat probleem heb/had ik ook precies. Ik had hem dus ook al 3x gereset, met alle installaties vandien en het hopen dat 1 van m'n backups zou werken. Totdat ik gisteravond, toen hij het dus weer deed, m'n 16GB sandisk kaartje er uit haalde en voila hij starte gewoon op. Dus ik ga maar eens op zoek naar een goed kaartje. Er zit nu een sandisk class2 kaartje in, misschien moet ik eens een class4 kaartje proberen.Iemand suggestie?Anoniem: 96688 schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 22:19:
Oke, veel topics en N97 deel 1-2-3 zowat geheel gelezen. Ondanks dat ik altijd vrij weinig problemen heb gehad met Nokia (N95, 6630, etc..), heb ik alleen al dit weekend 4x een harde reset uit moeten voeren, omdat mijn telefoon blijft hangen. Intussen al ca. 10x totaal gereset. Begon 1 week nadat ik hem had, terwijl ik aan het kamperen was. Telefoon blokkeert, en als je hem aanzet alleen maar het nokia logo. Uren aangelaten, opgeladen, niets hielp. Uiteindelijk uitgevonden hoe hard te resetten, na dat weekend meteen een software update uitgevoerd. Wat progjes gedeinstalleerd, las ergens iets over de facebook widget, dat die problemen kon veroorzaken. Die ook gedeinstalleerd, en geprobeerd weer te installeren via OVI, maar dat ging ook niet. Toestel liep weer vast. Weer harde reset. Kon het toestel opeens mijn liedjes niet meer vinden, ook niet die van de nokia music shop. Uiteindelijk 1 liedje gestart via bestandsbeheer, en toen liep hij weer vast. Toen aan mijn pc gehangen om alle liedjes eraf te halen en weer erop te zetten, maar je raad het al: hij liep halverwege vast (= ging vanzelf uit en weer aan, waarna alleen het nokia logo nog te zien is...)
Nu ben ik het zat, en zit te dubben: fabrieksinstellingen terugzetten of naar een NSP? Of eerst Vodafone contacten? Of heeft iemand nog andere ideeen? Hoor ze graag... Heb nu mijn N95-1 maar weer van stal gehaald (niet kapot te krijgen na 2,5 jaar intensief gebruik!)
Trouwens, heb hem nu de screen-protector laat al los aan één kant, na 1x de stylus te gebruiken zaten er al krassen op de folie, en bij het maken van een foto merkte ik laatst ook het rare lichte randje op.
Software: V12.0.026 Branded Vodafone
Nu je het zegt... de eerste keer dat hij geblokkeerd was (kamperen) heb ik hem uiteindelijk ook opgestart gehad door mijn extra kaartje eruit te halen. Die had ik nog vanuit mijn N95. Daarna heb ik hem er uitgelaten, maar toch steeds weer ging dat ding in de stress... Kaartje was trouwens van Nokia zelf...Ja dat probleem heb/had ik ook precies. Ik had hem dus ook al 3x gereset, met alle installaties vandien en het hopen dat 1 van m'n backups zou werken. Totdat ik gisteravond, toen hij het dus weer deed, m'n 16GB sandisk kaartje er uit haalde en voila hij starte gewoon op. Dus ik ga maar eens op zoek naar een goed kaartje. Er zit nu een sandisk class2 kaartje in, misschien moet ik eens een class4 kaartje proberen.Iemand suggestie?
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq