Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Verwijderd schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 13:41:
Maar de pc-mensen hadden een goed systeem, waar ze tevreden mee waren, en gaan nu naar een systeem dat veel minder is...
Pas je aan aan de nieuwe omstandigheden en ik weet zeker dat je plezier aan het spel gaat hebben.
psychoclown schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 13:42:

Hmm ooit wel eens een shooter online gespeeld op de pc?
Ooit wel eens daar wars/tournaments/cups etc gespeeld? Zonder dedicated servers wordt dat al niks meer en sowieso wil je je eigen servers kunnen kiezen. Als je een beetje uitdaging wilt zoek je op zijn minst servers uit waarvan je weet dat daar skilled lui komen maar dan nog zijn matches veel leuker.
Ja dat heb ik inderdaad gedaan. Voordat ik een console kocht speelde ik BF2 heel veel met idd deticated servers. Toen kocht ik een console en speelde CoD met matchmaking en ik vond het helemaal geen probleem. Ik heb me gewoon aangepast aan de nieuwe situatie en heb heel veel plezier

[ Voor 61% gewijzigd door Slasher op 19-10-2009 13:46 ]

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-05 07:57

Donnie

AKA DonCorleone

@ Jeroen.tweakers AMEN!

[ Voor 64% gewijzigd door Donnie op 19-10-2009 13:44 ]

Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Slasher schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 13:43:
[...]

Pas je aan aan de nieuwe omstandigheden en ik weet zeker dat je plezier aan het spel gaat hebben.
Ik heb COD ook op de X-box gespeeld, dus ik weet van beide kanten hoe het werkt... En daarom weet ik nu al, uit eigen ervaring, dat als je matchmaking implementeert, nadat je ooit een goed systeem hebt gehad, nooit meer iets anders wil dan dat goede systeem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Verwijderd schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 13:37:
En wat betreft dat ze de PC-community helemaal niet nodig hebben > 8)7 Wat zou jij doen als bedrijf: Een grote afzetmarkt creeren door op zowel de console als de pc-markt te opereren, of lekker op tunnelvisiestand gaan en je doodstaren op de consolemarkt...

Achjah, sommige mensen...
Verkopen op de console vs PC waren voor CoD4 gewoon factor 10. Wat dat betreft zouden ze meer verdienen door de console gamers nog iets blijer te maken, dan de PC versie.

We hoeven ook niet te doen of PC gamers nu volledig in de steek worden gelaten. Ze kiezen voor een andere aanpak, die wellicht wel of niet goed uitpakt. En daar kunnen ze alsnog op reageren door over een half jaar dedicated servers te gebruiken.

Het is een verschil in inzicht, niet het einde van de wereld ;)

[ Voor 4% gewijzigd door PWM op 19-10-2009 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26
Ja dat heb ik inderdaad gedaan. Voordat ik een console kocht speelde ik BF2 heel veel met idd deticated servers. Toen kocht ik een console en speelde CoD met matchmaking en ik vond het helemaal geen probleem. Ik heb me gewoon aangepast aan de nieuwe situatie en heb heel veel plezier
Of je was al een casual gamer dat kan ook.. punt is jij hebt een console gekocht omdat je dat wilde en leuk leek (neem ik aan). CoD bevalt zo te horen goed en dat is prima maar waarom zou de PC dat ook moeten hebben?
Zat mensen die bij de PC blijven om juist dat soort redenen (en andere.. muis/tobo etc) omdat ze het gewoon niet willen en/of de PC leuker vinden.

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:47

Sandyman538

SandstorM [148839]

[...]

Dit is de grootste bullshit die ik in tijden heb gelezen...

De COD-serie is gebaseerd op de pc-fanbase...
Maar als ik een beetje google rond call of duty 4 en verkoopresultaten kom ik wel langs wat websites die getallen noemen en ook reactie's van IW. In dit artikel staat een vergelijking tussen de pc en xbox verkopen in Amerika en daar wordt gezegd dat op de pc de game 383.000 x is verkocht en op de xbox iets vaker dan 3 miljoen(!) keer. Op dezelfde website staat in dit artikel dat van alle game verkopen in Amerika maar 14% voor de pc zijn, de rest gaat naar de consoles.

Ik snap dat je graag de pc als het grote begin van de shooter ziet (wat natuurlijk ook zo is), maar het is niet zo dat ze zonder die fanbase niet kunnen bestaan als je naar de verkoopcijfers van de games kijkt. Als het ontwikkelen voor de console evenveel kost als de ontwikkeling voor de pc, maar op de consoles verkoop je het 10 voudige, dan hoef je geen economie gestudeerd te hebben om te zien wat meer oplevert :+

/edit
Ik zie dat ik niet de enige ben die de verkoopcijfers aanhaalt, ik typ misschien iets minder snel.

Verder snap ik de pc mensen ook wel dat het vervelend is dat zo'n mooi stukje software wordt weggelaten maar nog niemand heeft daadwerkelijk met MW2 gespeeld. Dus ik denk dat je beter even de reactie van pc spelers kunt afwachten als de game uit is en kijken wat dan je beslissing wordt om hem wel of niet te kopen.

[ Voor 14% gewijzigd door Sandyman538 op 19-10-2009 13:55 ]

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 13:41:
@slasher: Als jij begint met flamen op pc-mensen, kan ik ook wel gaan flamen op consolers. Ik zal het uitleggen door een simpel voorbeeld... Consolers hebben altijd in een Fiat Panda gereden, dus die weten niet beter... Pc-mensen hebben altijd BMW gereden en dat beviel altijd zo goed... Nu laten ze pc-mensen ook Fiat Panda rijden... En wrm zou je Fiat Panda willen rijden als je eerder al BMW hebt gereden? Kijk, consolers hebben altijd matchmaking gehad, dus die zijn niet anders gewend... Maar de pc-mensen hadden een goed systeem, waar ze tevreden mee waren, en gaan nu naar een systeem dat veel minder is...
Ach, laat mij maar lekker languit op de bank tussen de kussens hangen in m'n Pandaatje. :>

Ik heb CoD4 ook alleen maar op de PC gespeeld, en heb nu een PS3. Ik heb totaal niet het gevoel dat ik achteruit ben gegaan hoor. Eerder andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jullie vergeten dat dit een nekschot is voor de e-sports scene. De game die hot is in die scene krijgt een heleboel aandacht = meer verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@psychoclown: Juist! Je wilt qua producten toch altijd de meest uitgebreide keuze... Dan moet je dingen maken die zich van elkaar onderscheiden, zodat er een keuze is... Laat mensen zelf de keuze maken tussen:

- PC met MW2 zonder matchmaking
- Console met MW2 met matchmaking

i.p.v. mensen nu een soort van te dwingen een slap aftreksel van een consoleversie te spelen. En ik blijf maar niet snappen, waarom je een ''winning team changed''...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538

Sandyman538

SandstorM [148839]

Verwijderd schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 13:54:
@psychoclown: Juist! Je wilt qua producten toch altijd de meest uitgebreide keuze... Dan moet je dingen maken die zich van elkaar onderscheiden, zodat er een keuze is... Laat mensen zelf de keuze maken tussen:

- PC met MW2 zonder matchmaking
- Console met MW2 met matchmaking

i.p.v. mensen nu een soort van te dwingen een slap aftreksel van een consoleversie te spelen. En ik blijf maar niet snappen, waarom je een ''winning team changed''...
Ik snap je frustratie, maar het is juist WEL logisch dat IW het gaat aanpassen om piracy tegen te gaan, wat letterlijk door IW gezegd wordt in 1 van de artikelen die ik hiervoor aanhaalde. Dat ze daar heel erg van geschrokken zijn. Dus passen ze het nu aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Verwijderd schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 13:54:
Omdat, getuige de verkoopcijfers, het weinig "winning" was :+

Wellicht zorgt het juist voor een boost in de sales, omdat het makkelijker word voor casual games.

[ Voor 12% gewijzigd door PWM op 19-10-2009 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sandyman538 schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 13:52:
[...]

Maar als ik een beetje google rond call of duty 4 en verkoopresultaten kom ik wel langs wat websites die getallen noemen en ook reactie's van IW. In dit artikel staat een vergelijking tussen de pc en xbox verkopen in Amerika en daar wordt gezegd dat op de pc de game 383.000 x is verkocht en op de xbox iets vaker dan 3 miljoen(!) keer. Op dezelfde website staat in dit artikel dat van alle game verkopen in Amerika maar 14% voor de pc zijn, de rest gaat naar de consoles.

Ik snap dat je graag de pc als het grote begin van de shooter ziet (wat natuurlijk ook zo is), maar het is niet zo dat ze zonder die fanbase niet kunnen bestaan als je naar de verkoopcijfers van de games kijkt. Als het ontwikkelen voor de console evenveel kost als de ontwikkeling voor de pc, maar op de consoles verkoop je het 10 voudige, dan hoef je geen economie gestudeerd te hebben om te zien wat meer oplevert :+

/edit
Ik zie dat ik niet de enige ben die de verkoopcijfers aanhaalt, ik typ misschien iets minder snel.

Verder snap ik de pc mensen ook wel dat het vervelend is dat zo'n mooi stukje software wordt weggelaten maar nog niemand heeft daadwerkelijk met MW2 gespeeld. Dus ik denk dat je beter even de reactie van pc spelers kunt afwachten als de game uit is en kijken wat dan je beslissing wordt om hem wel of niet te kopen.
Tuurlijk kunnen ze zonder die fanbase van pc ook bestaan! Maar de COD-serie zorgt niet alllen voor inkomsten bij IW, zoals eerder aangegeven... En als je het dan toch uitgeeft op de pc, doe het dan goed en laat er een keuze zijn! Anders kan je hem net zo goed alleen voor de console uitbrengen en de pc-versie schrappen, want er zit toch geen verschil in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06:51

beany

Meeheheheheh

[...]

Dit is de grootste bullshit die ik in tijden heb gelezen...

De COD-serie is gebaseerd op de pc-fanbase... Zoals eerder gezegd profiteert niet alleen IW steeds van een nieuwe COD, maar ook andere industrieen... Zoals eerder gezegd schaffen veel mensen steeds een nieuwe pc aan om COD maar goed te kunnen blijven spelen... Als er niks meer aan gedaan wordt, gaan de inkomsten van vele bedrijven achteruit...

En wat betreft dat ze de PC-community helemaal niet nodig hebben > 8)7 Wat zou jij doen als bedrijf: Een grote afzetmarkt creeren door op zowel de console als de pc-markt te opereren, of lekker op tunnelvisiestand gaan en je doodstaren op de consolemarkt...

Achjah, sommige mensen...
Andere industrieen zullen IW weinig doen, tenzij ze er aandelen in hebben.

Er zijn op internet verschillende berichten te lezen afkomstig van IW die verklaren nogal teleurgesteld te zijn in het aantal illegale kopieen waarmee online gespeeld wordt, betreffende CoD4.

Illegale kopies in PC land zijn nou eenmaal een probleem. Ik heb vorig jaar een keer een lijstje gezien met de verkoop aantallen van CoD4 uitgesplitst in platform. Ik kan de website helaas niet zo gauw vinden, maar ik weet nog wel dat ik me toen verbaasde over het feit dat de xbox versie vele malen meer verkocht werd dan de PC versie. Dus waarom zou je je als uitgever/studio nog druk maken over een platform waar A: niet veel verkocht wordt en B: veel illegaal gedownload wordt :?

Die grote afzetmarkt waar jij het over hebt is aan het slinken, en rap ook. Veel PC gamers zijn overgestapt op de xbox, en velen zullen denk ik nog volgen. Dat zowel jij als ik die-hard PC gamers zijn doet daar niks aan af. Ja, ik heb een xbox. No way dat ik een FPS op een console ga spelen. Ik hoop dus net zo hard als jij dat games op de PC zullen blijven verschijnen.

Het is dus niet zo dat ik een console-fanboy ben, integendeel zelfs. Maar ik zie wel de realiteit onder ogen dat een uitgever/studio simpelweg voor de centen gaat. Een community die steeds kleiner wordt is een slechte markt om in te investeren.

edit: ik type echt veels te langzaam...

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sandyman538 schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 13:57:
[...]

Ik snap je frustratie, maar het is juist WEL logisch dat IW het gaat aanpassen om piracy tegen te gaan, wat letterlijk door IW gezegd wordt in 1 van de artikelen die ik hiervoor aanhaalde. Dat ze daar heel erg van geschrokken zijn. Dus passen ze het nu aan.
Ik snap ook wel dat ze piracy tegen willen gaan, maar dat dit de enige juiste manier is dat gaat er bij mij niet in... Tuurlijk, elk spel heeft het volste recht om piracy tegen te gaan, graag zelfs... Maar door dit ga je niet alleen de piracy tegen, maar ga je ook in tegen de hele pc-community...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11-09 20:57

superwashandje

grofheid alom

beany schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 13:58:
[...]
Het is dus niet zo dat ik een console-fanboy ben, integendeel zelfs. Maar ik zie wel de realiteit onder ogen dat een uitgever/studio simpelweg voor de centen gaat. Een community die steeds kleiner wordt is een slechte markt om in te investeren.
maar het idee is nu juist dat het geen investeren is! het is het kreupel maken van de ene community om die over te laten stappen naar een andere.

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany

beany

Meeheheheheh

superwashandje schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 14:03:
[...]

maar het idee is nu juist dat het geen investeren is! het is het kreupel maken van de ene community om die over te laten stappen naar een andere.
Mja. Wat zou jij doen als uitgever?

Ze willen betaald worden voor hun werk. En dat lukt in de console-markt vele malen beter dan in de PC markt. Vergeet niet dat het bedrijven zijn met aandeelhouders en werknemers die hun salaris willen hebben.

Op de console speelt het gedoe met illegale kopieen een aanzienlijk stuk minder. Als ik het voor het zeggen zou hebben bij IW zou ik denk ik het zelfde pad kiezen, puur zakelijk gezien. En dat terwijl ik een echte PC gamer ben.

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beany schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 14:06:
[...]

Mja. Wat zou jij doen als uitgever?

Ze willen betaald worden voor hun werk. En dat lukt in de console-markt vele malen beter dan in de PC markt. Vergeet niet dat het bedrijven zijn met aandeelhouders en werknemers die hun salaris willen hebben.

Op de console speelt het gedoe met illegale kopieen een aanzienlijk stuk minder. Als ik het voor het zeggen zou hebben bij IW zou ik denk ik het zelfde pad kiezen, puur zakelijk gezien. En dat terwijl ik een echte PC gamer ben.
Als je het dan gelijk goed wil doen, stap dan helemaal van de pc-community af... Hoef je ook geen slappe console-zooi voor te schotelen en bespaar je die kosten ook weer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany

beany

Meeheheheheh

Verwijderd schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 14:07:
[...]

Als je het dan gelijk goed wil doen, stap dan helemaal van de pc-community af... Hoef je ook geen slappe console-zooi voor te schotelen en bespaar je die kosten ook weer...
Dat is ook precies wat er nu gaande is, alleen doen ze het stapje voor stapje in plaats van direct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beany schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 14:15:
[...]

Dat is ook precies wat er nu gaande is, alleen doen ze het stapje voor stapje in plaats van direct.
Naja, in ieder geval; NO WAY dat ik een FPS op een console ga spelen!

Het enige voordeel wat er naar mijn inziens nu nog aan de pc zit is: iets beter aimen+iets snellere actie... Maar dit zal in de loop van de tijd ook wel gaan veranderen door muizen/tobo's voor consoles...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pgerrits
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 18-07 13:00
Sandyman538 schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 13:52:
[...]

/edit

Laat ik nu net echte cijfers hebben over de verkopen van de game en ook de verhoudingen. :

van de 10 codmw2 games zijn er 6,7 verkocht op de pc.

Nu jij weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
beany schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 14:15:
[...]

Ja maar daarom is het juist zo'n slechte zaak.
Veel mensen hierboven hebben al aangegeven dat IW de PC community helemaal niet nodig heeft maar stiekem wil IW nog wel van die bijna 400k meesnoepen door ze een port voor te schotelen. Blijkbaar vinden ze dat aantal toch nog wel groot genoeg om er zich om te bekommeren makkelijk slaatje uit te slaan..!

[ Voor 3% gewijzigd door psychoclown op 19-10-2009 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

pgerrits schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 14:19:
Laat ik nu net echte cijfers hebben over de verkopen van de game en ook de verhoudingen. :

Nu jij weer.
Hoe kan je dat nu weten? De verkoop is nog niet eens gestart.

Bron graag.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany

beany

Meeheheheheh

[...]

Nu jij weer.
Nou... jij bent nog want ik snap niet wat je nou bedoel.

Bedoel je dat van de 10 er 6,7 OP de PC zijn besteld?(online order formulier) of dat de stand momenteel is dat er van de 10 er 6,7 verkocht zijn voor het PC platform?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gunner schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 14:20:
[...]

Hoe kan je dat nu weten? De verkoop is nog niet eens gestart.

Bron graag.
Ja, ik ben een pc-fan en zou dit graag willen geloven, maar ik neem mijn woorden van eerder terug: DIT IS NOG GROTERE BULLSHIT DAN DAT ANDERE! Misschien is dat voor de pre-orders zo, al durf ik dat ook wel te betwijfelen. En de consoles zullen waarschijnlijk toch wel hogere verkoopcijfers hebben... Als het echt zo was dat van de 10 er 6,7 voor de pc waren, hadden ze deze stap natuurlijk nooit gezet, maar misschien eerder andersom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12:09
beany schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 14:22:
[...]

Nou... jij bent nog want ik snap niet wat je nou bedoel.

Bedoel je dat van de 10 er 6,7 OP de PC zijn besteld?(online order formulier) of dat de stand momenteel is dat er van de 10 er 6,7 verkocht zijn voor het PC platform?
Hij bedoeld dat van de 10 MW2 kopieen die zijn verkocht, er 6,7 (van de 10) op de pc zijn. Dus 3,3 (van de 10)op de XBOX360 & PS3. Dit betekend dus gewoon dat dit spel veel meer op de pc gespeeld gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Awsom schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 14:25:
[...]

Hij bedoeld dat van de 10 MW2 kopieen die zijn verkocht, er 6,7 (van de 10) op de pc zijn. Dus 3,3 (van de 10)op de XBOX360 & PS3. Dit betekend dus gewoon dat dit spel veel meer op de pc gespeeld gaat worden.
Dan zit hij er flink naast :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:21

Eijkb

Zo.

Slasher schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 13:43: Pas je aan aan de nieuwe omstandigheden en ik weet zeker dat je plezier aan het spel gaat hebben.
Je mist zijn punt. Op de PC had je bv. half life. Door gebruikers is toen de mod "Counterstrike" ontwikkeld. Dat modden zal nu ontbreken. Door Counterstrike werden er competities opgericht met spelregels welke middels een config op een dedicated server opgelegd konden worden. Dat kan bij COD:MW2 niet. Er waren third party plugins voor dedicated servers welke statistieken bijhielden, cheats onklaar maakte enzoverder. Wederom een gemiste kans bij COD:MW2. 10% was nog het originele spel en de rest is ontwikkeld door de community. Die hele community wordt nu buitenspel gezet. Dat is a) jammer voor de community en b) jammer voor IW, gezien al dat geen wat gedaan werd door de community ivm Half Life voor Valve een enorme omzetstijging veroorzaakt heeft. Daar teren ze nu nog steeds op. Het is dus niet alleen het matchmaking, maar ook het ontbreken van dedicated servers, modbaarheid e.d.

[ Voor 12% gewijzigd door Eijkb op 19-10-2009 14:28 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 22:00
Steam werkt toch prima voor Valve etc als controle middel? Waarom zo'n overtrokken maatregel ineens.
De PC community blijft een aanwinst voor ontwikkelaars omdat die het meest critisch zijn, als er iets niet fijn werkt *hop het ontwikkelaars forum op en klagen feedback geven maar*
Daarnaast worden er extraatjes ontwikkeld die op PC's te implementeren zijn en soms in vervolgen weer door de ontwikkelaars worden opgepakt (of iig inspiratie kan geven ;))
Dat zie ik console gamers toch minder doen heb ik het idee, *het is zoals het is, dus wat doe je eraan?*

Wil je dit op console spelen, prima, lekker met je joypadje prutsen met auto-aim, maar veel mensen zijn fan van muis/keyboard en waarderen de manier van online spelen, dus JA dan ga je klagen.
Dat JIJ als persoon (en wellicht zelfs console speler) dan daar vrede mee kan hebben wil nog niet zeggen dat mensen hier toch ineens niet over mogen klagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Klagen moet je bij de ontwikkelaar doen. Niet hier.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Gunner schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 14:28:
Klagen moet je bij de ontwikkelaar doen. Niet hier.
Jij snapt de werking van een forum niet he?
Wanneer je nu boeiende argumenten kan geven prima, maar tot nu toe heb je geen argumenten en vind je enkel dat men niet mag protesteren tegen de veranderde manier van werken!
Laten we vooral lekker volgzaam de ontwikkelaar volgen...

[ Voor 36% gewijzigd door Vandread op 19-10-2009 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ooojah, nu weet ik weer iets wat me een paar uur geleden even ontglipt was... :P Als ze de pc-markt buitenspel gaan zetten (uiteindelijk), zal dit negatief zijn voor innovatie. Er is geen keuze meer, dus je moet het maar doen met wat er voor handen is, en het wordt dan toch wel gekocht...

Door concurrentie is er meer innovatie waardoor het algemene speelplezier van alle mensen stijgt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandread schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 14:29:
[...]

Jij snapt de werking van een forum niet he?
Wanneer je nu boeiende argumenten kan geven prima, maar tot nu toe heb je geen argumenten en vind je enkel dat men niet mag protesteren tegen de veranderde manier van werken!
Laten we vooral lekker volgzaam de ontwikkelaar volgen...
Niet op reageren, joh. Doet ie wel vaker... Volgens mij wil die gewoon weer een forumpostje extra zonder constructief mee te doen aan dit topic...

Edit: srry voor de dubbelpost :(

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2009 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruzz321
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-01-2021
Ik kan heel goed begrijpen dat IW ziek werd van de gigantische aantallen illegale kopieën, maar nu ze de multiplayer heel erg hebben verminkt ben ik bang dat er alleen maar meer gaat worden gedownload, het is immers alleen de SP die nog interessant is en daar heb je al helemaal geen geldige cd-key voor nodig.

Matchmaking zal heus wel werken, maar wat ik ga missen is de favoriete servers waar je zo nu en dan lekker met dezelfde mensen kan knallen zonder dat je daarvoor moeilijk hoeft te doen met "friend invites" , "party invites" of andere "friendlist"-aftreksels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-05 07:57

Donnie

AKA DonCorleone

Wel jammer dat dit nieuws inderdaad het spel overschaduwd, in helaas een negative zin. Misschien kunnen we het weer inhoudelijk over de game gaan houden ipv te "zeuren" over iets wat nog niet uit is gekomen en we idd nog niet weten hoe het gaat werken. Wie weet is het op de 1 of andere manier briljant uitgewerkt het hele iw.net idee.

Ik ga het spel iig nog steeds kopen ;)

Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 14:18:
[...]

Naja, in ieder geval; NO WAY dat ik een FPS op een console ga spelen!

Het enige voordeel wat er naar mijn inziens nu nog aan de pc zit is: iets beter aimen+iets snellere actie... Maar dit zal in de loop van de tijd ook wel gaan veranderen door muizen/tobo's voor consoles...
Dan doe je dat toch niet jongen, je punt is inmiddels duidelijk. Laat ons vanaf 10 november lekker genieten op onze waardeloze consoles. :O

Ohja, en ik speel al met een muis op m'n PS3. Bestaat al 'n paar jaar. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Donnie schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 14:33:
Wel jammer dat dit nieuws inderdaad het spel overschaduwd, in helaas een negative zin. Misschien kunnen we het weer inhoudelijk over de game gaan houden ipv te "zeuren" over iets wat nog niet uit is gekomen en we idd nog niet weten hoe het gaat werken. Wie weet is het op de 1 of andere manier briljant uitgewerkt het hele iw.net idee.

Ik ga het spel iig nog steeds kopen ;)
Ik hoop inderdaad nog steeds dat het goed uitgewerkt gaat worden, maar als het match-making eruit ziet als op de consoles, hoeft het voor mij niet... Ik hoop eigenlijk dat dit een slechte nachtmerrie is en dat ik dalijk wakker wordt en het 10 november 2009 is; de dag waarop de meest gruwelijke game ooit gereleased wordt (zonder match-making etc...) :P Het lijkt me zoiezo onwaarschijnlijk dat dit een soort ''stunt'' is zoals veel mensen zeggen, omdat de aandacht voor de gamefanaten dit jaar toch al op deze game gericht is... Vanaf nu kunnen we alleen nog maar bidden, bidden en nog meer bidden! O-)

Ik zou het in ieder geval ook wel weer eens over de game zelf willen hebben! Voorzetje dan: Ik ben zelf het type sneaky > assault rifle, lekker sluipen, UAV jammer en Dead Silence, en dan nog extra kogels of granaten... Hoe zijn jullie van plan te gaan spelen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Qua speelstijl heb ik geen idee waar je het over hebt aangezien ik MW1 nooit online gespeeld heb ;)
Ik zoek wat variatie tov CS:Source, weer eens wat anders na tig jaar en in de hoop dat het een levend iets blijft.
Verder ben ik geen type om vast te zitten op 1 speel stijl en wil ik graag wars gaan spelen met m'n cs clan waar een aantal ook wel enthousiast zijn over MW2 dus dan zit ik NIET op matchmaking te wachten ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandread schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 14:54:
Qua speelstijl heb ik geen idee waar je het over hebt aangezien ik MW1 nooit online gespeeld heb ;)
Ik zoek wat variatie tov CS:Source, weer eens wat anders na tig jaar en in de hoop dat het een levend iets blijft.
Verder ben ik geen type om vast te zitten op 1 speel stijl en wil ik graag wars gaan spelen met m'n cs clan waar een aantal ook wel enthousiast zijn over MW2 dus dan zit ik NIET op matchmaking te wachten ^^
Qua speelstijl bedoel ik: Ben je iemand die graag van dichtbij mensen afknalt (SMG's etc...) of iemand die van ver weg mensen afknalt (sniper you know...)... Ben je iemand die graag rustig rondloopt en goed om zich heen kijkt, of ben je iemand die heel graag door het level rushed... Welke perks gebruik je enzo? Dat ebdoel ik met speelstijl...

Tsjaaah, als je de MP van MW1 niet hebt gespeeld, kan je daar inderdaad weinig over zeggen :P Zoals eerder gezegd, ik ben meer iemand die van dichtbij of middellange afstand iemand neerknalt. Ook loop ik graag rustig rond en kijk ik rustig om me heen om tegenstanders te spotten... Daarom gebruik ik UAV Jammer en Dead Silence, zodat de tegenstander mij niet ziet aankomen, maar ik hen wel zie! Want zeg nou zelf, wat is er nou mooier dan iemand in zijn rug te knifen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnetic_Man
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Vandread schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 14:27:
Steam werkt toch prima voor Valve etc als controle middel? Waarom zo'n overtrokken maatregel ineens.
Daar verbaas ik mij ook over. Alle Valve spellen hebben gewoon een serverbrowser, en dedicated servers.
Maar, ik quote:
Robert however doesn’t share this fear because he trusts in the newly added “matchmaking” system for PC through Steam.
(van mw247 interview)
Je kan dat op meerdere manieren lezen, maar misschien wordt dit een nieuwe 'feature' van Steam? Met dan als eerste implementatie die van MW2?
Ik kan er naast zitten, maar misschien dat Valve dus ook zijn nieuwe spellen van deze functie gebruik gaat laten maken.

En, misschien is de matchmaking functie wel helemaal niet zo beperkt als iedereen denkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:17

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Het is en blijft dat Call of duty groot is gebracht op de pc, en door fanatieke modders is verder ontwikkeld,
De modders waren de eerst met Zombie mods op Call of duty dit is door treyarch goed opgepakt.

Dat nu IW eerst mooi weer gaat spelen en trailer maakt en iedereen lekker maakt en dan in eens bam twee weken van te voren in eens met het verhaal komt ''ja geen dedicated server, maar wel match making en andere BS'' voel ik mij persoonlijk gewoon genaaid, ik heb de game al twee maand geleden ge-pre-orderd.

En ik zit er hard over na te denken om de game bij ontvangst gewoon terug te sturen.

Ik voel mij dus gewoon zwaar in de zeik genomen door IW, Call of duty zonder mod tools en zonder dedicated servers is geen call of duty dus laten ze het maar mooi weer ''Modern warfare 2'' noemen.

Ik ben grote fan van de call of duty reeks, maar dat komt nu tot een einde (denk ik)

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
rob1n schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 15:18:
[...]

Daar verbaas ik mij ook over. Alle Valve spellen hebben gewoon een serverbrowser, en dedicated servers.
Nu is dit ook niet helemaal waar, zie bv L4D, maar je kan wel de console openen en intikken openserverbrowser ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Niet online
Volgens mij komt dit allemaal door de piraterij. Er zijn vast wel mensen die hier gereageerd hebben en een illegale kopie van een pc spel hebben. Aan de downloaders : Eigen schuld dikke bult. Jullie hebben het er zo naar gemaakt. Waarom veel geld naar de pcversie doen als het toch heel erg veel gedownload wordt? Je kan dat beter dat geld ergens anders instoppen

En nog iets

Stel je voor je maakt een game voor de xbox360/ps3 en de pc en je ziet dat er op de pc bijvoorbeeld 12% wordt verkocht. En de ps3/xbox360 44% . Dan denk je toch als ontwikkelaar van, ik laat die pc barsten omdat er toch teveel piraterij op zit, ik ga lekker met de console versies verder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rockvee2 schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 15:30:
Volgens mij komt dit allemaal door de piraterij. Er zijn vast wel mensen die hier gereageerd hebben en een illegale kopie van een pc spel hebben. Aan de downloaders : Eigen schuld dikke bult. Jullie hebben het er zo naar gemaakt. Waarom veel geld naar de pcversie doen als het toch heel erg veel gedownload wordt? Je kan dat beter dat geld ergens anders instoppen
Als piraterij je enige argument is....
Misschien zegt gesloten systeem iets..

Gesloten systeem = controle = $$$ voor alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PWM schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 14:27:
[...]

Dan zit hij er flink naast :+
Maar die 1 op 10 kopies persoon zit er ook naast ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En nog iets

Stel je voor je maakt een game voor de xbox360/ps3 en de pc en je ziet dat er op de pc bijvoorbeeld 12% wordt verkocht. En de ps3/xbox360 44% . Dan denk je toch als ontwikkelaar van, ik laat die pc barsten omdat er toch teveel piraterij op zit, ik ga lekker met de console versies verder :)
1. Jij zou dus nooit een bedrijf kunnen leiden... Even zomaar een deel van je klanten laten barsten... 2. Als je dat doet, doe het dan goed en schaf het helemaal af en geef de pc geen wannabe-console-versie! De piraterij is inderdaad een probleem dat aangepakt dient te worden, maar zoals hierboven een paar keer aangegeven, hoeft dat niet zo drastisch als nu.

Ik haat het dat de discussie steeds weer blijft komen! Kunnen we het niet een beetje inhoudelijk over de game hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Verwijderd schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 15:33:
[...]

Als piraterij je enige argument is....
Misschien zegt gesloten systeem iets..

Gesloten systeem = controle = $$$ voor alles.
Blijkbaar kunnen mensen, ook hier, niet met zo'n open systeem omgaan :+

Even de kleuters aan de hand nemen. Er hebben in het CoD4 topic ook stapels mensen hier op GoT laten weten op cracked servers te spelen. Of kwamen met de vragen: Als ik nu deze update draai, werkt crack 1.0 dan nog wel.

Of het de juiste manier is het zo aan te pakken laat ik lekker in het midden, maar een deel van de klagers hier, heeft CoD4 alleen op een DVD-R op de plank staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

[...]
Helaas. PC gamers willen innovatie dan devolutie hoor van het hele MP gebeuren....
Iedereen kan zich aanpassen, maar dat PC gamers laten zich niet zomaar over hun heen lopen hoor.

Ik snap echt niet waarom voor ford zou kiezen als je voor een Ferrari kan..
Eerder gezegd waarom zou voor een ford gaan als je altijd een Ferrari heb gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Verwijderd schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 15:41:
[...]

Ik snap echt niet waarom voor ford zou kiezen als je voor een Ferrari kan..
Eerder gezegd waarom zou voor een ford gaan als je altijd een Ferrari heb gereden.
Omdat de prijs-kwaliteit van de Ford beter is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 15:35:
[...]

1. Jij zou dus nooit een bedrijf kunnen leiden... Even zomaar een deel van je klanten laten barsten... 2. Als je dat doet, doe het dan goed en schaf het helemaal af en geef de pc geen wannabe-console-versie! De piraterij is inderdaad een probleem dat aangepakt dient te worden, maar zoals hierboven een paar keer aangegeven, hoeft dat niet zo drastisch als nu.

Ik haat het dat de discussie steeds weer blijft komen! Kunnen we het niet een beetje inhoudelijk over de game hebben?
Ik zou dat deel van mijn klanten gewoon laten barsten en me meer focussen op de consoleversies :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

[...]

Nu jij weer.
We zullen het zien, maar volgens mij is het dus niet zo. Maar ik heb nog steeds geen bron gezien, zolang je dat niet met officiele bronnen kunt staven hecht ik er weinig aan.

Vooral omdat er van eerdere COD versies factor 10 verkocht zijn vind ik deze aantallen wel heel erg twijfelachtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PWM schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 15:47:
[...]

Omdat de prijs-kwaliteit van de Ford beter is ;)
Jammer dat dit niet op gaat. Je betaalt in het geval van COD evenveel voor een Ferrari als voor een Ford.

Consoles: Prijs hoger dan bij PC, kwaliteit > matchmaking, limited players etc...
PC: Prijs lager dan bij consoles, kwaliteit > geen matchmaking, gewoon een browserlist en veel keuzemogelijkheden, geen limited players, geen lag etc...

Dus voor dezelfde prijs rijd je een Ferrari ipv in een Ford... Wat zou jij liever hebben? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rockvee2 schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 15:49:
[...]

Ik zou dat deel van mijn klanten gewoon laten barsten en me meer focussen op de consoleversies :)
Ja, maar jij bent gewoon een mongool :+
Modbreak:Doe eens ff normaal.

Als je het ene deel van de markt laat barsten, heeft dat invloed op het andere deel van de markt. Er is geen innovatie meer, omdat er maar één keuzemogelijkheid is: een COD met match-making! Er is geen keuze meer, dus mensen die voorheen op de computer speelden, worden gedwongen consoles te gaan spelen (wat veel niet gaan doen). Ik zou dan liever kiezen voor twee keuzemogelijkheden:

Consoles: COD met match-making, veel winsten, omdat hier hogere opbrengsten zijn...
PC: COD zonder match-making, alsnog winst, ondanks lagere opbrengsten...

Dan heb je ook nog dat beetje winst uit PC en zijn de pc-mensen ook nog blij... MW1 zal op deze manier niet overtroffen worden (iig op de pc), omdat dat systeem gewoon heel goed werkte...

[ Voor 2% gewijzigd door TheZeroorez op 19-10-2009 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
rob1n schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 15:18:
[...]

Maar, ik quote:

[...]
(van mw247 interview)
Je kan dat op meerdere manieren lezen, maar misschien wordt dit een nieuwe 'feature' van Steam? Met dan als eerste implementatie die van MW2?
Ik kan er naast zitten, maar misschien dat Valve dus ook zijn nieuwe spellen van deze functie gebruik gaat laten maken.

En, misschien is de matchmaking functie wel helemaal niet zo beperkt als iedereen denkt?
Matchmaking is, als je het mij vraagt, het probleem niet knal er een serverbrowser met uitgebreide filterfunctie naast en dat is klaar. Dedicated servers is een ander verhaal, er worden nu veel functies/mogelijkheden afgekapt te denken aan: tournaments/matches, modding, mapeditor etc etc..

Ben het dan ook grotendeels eens met jeroen.tweakers.
Of houdt de PC gamers ten vriend en doe het goed, gebruik de winnende formule die ze al jaren hanteren.
Of kap meteen met een PC versie, bespaart je de moeite van het porten en klaar maken van het gebruik van eigen dedicated servers.

Nu lijkt het alsof ze de PC gamers langzaam naar de consoles proberen te trekken door er een makkelijk slaatje uit te slaan.. tenminste zo komt het bij mij over en dat vind ik erg zonde!

[ Voor 20% gewijzigd door psychoclown op 19-10-2009 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Verwijderd schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 15:53:
[...]

Jammer dat dit niet op gaat. Je betaalt in het geval van COD evenveel voor een Ferrari als voor een Ford.

Consoles: Prijs hoger dan bij PC, kwaliteit > matchmaking, limited players etc...
PC: Prijs lager dan bij consoles, kwaliteit > geen matchmaking, gewoon een browserlist en veel keuzemogelijkheden, geen limited players, geen lag etc...

Dus voor dezelfde prijs rijd je een Ferrari ipv in een Ford... Wat zou jij liever hebben? :P
Ik heb 2 zakelijke laptops, en geen gamepc. Als ik zou gamen op de PC, dan zou ik zo'n ding ook alleen kopen voor gaming, niks anders. Console gaming is gewoon goedkoper in mijn geval.

Ik rijd in een Ferrari voor Ford prijs :) Dat kan voor jou dus anders uitvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Doe eens normaal man, met je "jij bent gewoon een mongool".

Als ik het goed begrijp: jij onderbouwd je zogenaamde "innovatie" door te zeggen dat dit veroorzaakt wordt door "concurrentie", en dat dit weg valt als een game niet meer voor de PC ontwikkeld wordt. Dat is toch onzin? Concurrentie zit 'm niet in de verschillende platforms, maar in andere soortgelijke games. Call of Duty vs. Brothers in Arms bijvoorbeeld. Ontwikkelaars die telkens de lat hoger leggen. Heeft in die zin niets te maken met de verschillende platformen waarvoor een game ontwikkeld wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Kunnen we elkaar hier even iets waardiger gaan behandelen? jeroen.... ;) en nee hier hoef je niet op te antwoorden....

Ik zie de discussie ook niet als "PC vs Console" maar als "PC gamers vinden het prettiger om op de normale manier games te kunnen joinen".
Consoles vind ik prima maar zijn verder niet mijn cup of tea / hobby, waarom een dure console EN een dure pc hebben als je het met 1 af kan.

[ Voor 9% gewijzigd door Vandread op 19-10-2009 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bram1984 schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 16:15:
Doe eens normaal man, met je "jij bent gewoon een mongool".

Als ik het goed begrijp: jij onderbouwd je zogenaamde "innovatie" door te zeggen dat dit veroorzaakt wordt door "concurrentie", en dat dit weg valt als een game niet meer voor de PC ontwikkeld wordt. Dat is toch onzin? Concurrentie zit 'm niet in de verschillende platforms, maar in andere soortgelijke games. Call of Duty vs. Brothers in Arms bijvoorbeeld. Ontwikkelaars die telkens de lat hoger leggen. Heeft in die zin niets te maken met de verschillende platformen waarvoor een game ontwikkeld wordt.
OMG! COD wordt als deze niet gezien als een homogeen goed, maar als een heterogeen goed, omdat er degelijke verschillen inzitten tussen de platformen (die ze er nu dus uit gaan halen)... Als er nog maar één soort is, is er geen keuze en is het voor de ontwikkelaar makkelijker te zeggen: we ontwikkelen niet verder, want er is toch maar één keuze, die toch iedereen wel koopt ;) Daar komt het vandaan dat er geen innovatie meer komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandread schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 16:19:
Kunnen we elkaar hier even iets waardiger gaan behandelen? jeroen.... ;)

Ik zie de discussie ook niet als "PC vs Console" maar als "PC gamers vinden het prettiger om op de normale manier games te kunnen joinen".
Consoles vind ik prima maar zijn verder niet mijn cup of tea / hobby, waarom een dure console EN een dure pc hebben als je het met 1 af kan.
Ik wil iedereen met alle genoegen waardig behandelen, maar dan moeten ze niet zo gaar reageren, want daar kan ik niet tegen... Ook heb jij denk ik ook liever dat als je argumenten aandraagt, die onderbouwt kunnen worden... En dat als mensen jouw argumenten ''aanvallen'' daar ook een goede onderbouwing voor hebben... Niet alleen maar zoiets van: ''dat is gewoon zo''

Ik heb een paar posts samen met nog anderen ook gezegd dat deze discussie eigenlijk niet plaats moet vinden, maar dat we gewoon inhoudelijk over de game moeten gaan praten...

Edit: srry dubbelpost :(

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2009 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 16:20:
[...]

OMG! COD wordt als deze niet gezien als een homogeen goed, maar als een heterogeen goed, omdat er degelijke verschillen inzitten tussen de platformen (die ze er nu dus uit gaan halen)... Als er nog maar één soort is, is er geen keuze en is het voor de ontwikkelaar makkelijker te zeggen: we ontwikkelen niet verder, want er is toch maar één keuze, die toch iedereen wel koopt ;) Daar komt het vandaan dat er geen innovatie meer komt...
M.a.w. IW ontwikkeld niet "verder" omdat men alleen de console versie kan kiezen? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bram1984 schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 16:32:
[...]

M.a.w. IW ontwikkeld niet "verder" omdat men alleen de console versie kan kiezen? 8)7
Dat horr je mij niet zeggen, maar de nood is minder hoog... Het gaat hen tenslotte nu alleen maar om geld, geld en... geld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Nu online

Nakebod

Nope.

Verwijderd schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 16:34:
[...]

Dat horr je mij niet zeggen, maar de nood is minder hoog... Het gaat hen tenslotte nu alleen maar om geld, geld en... geld!
Weet je wat bedrijven proberen te doen in onze maatschappij?
Nee? Ik wel. Ze proberen geld te verdienen.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Jeroen.tweaker, je ziet het wel extreem eenzijdig gezien je concurentie uitsluit, andere ontwikkelaars met andere FPS games zorgen ervoor dat er geinoveerd moet blijven worden en de kwaliteit goed moet zijn.
Ga over je volgende reactie eens een nachtje slapen, je geeft nu filmische doomsday scenario reacties :P
edit: en ja ik heb op een blauwe maandag economie gestudeerd, je ziet het geheel TE zwart/wit en dat draagt niet bij aan een constructieve discussie ;)

Het leuke aan de PC community is dat die meer dan console spelers bij kunnen dragen aan ontwikkelingen.

[ Voor 32% gewijzigd door Vandread op 19-10-2009 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nakebod schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 16:44:
[...]

Heb jij economie gehad? Heb jij ooit gehoord over bedrijfsdoelen? Heb je dan ook wel eens gehoord dat er voor bedrijven soms meer doelen zijn dan geld, geld, geld?

Maar ik wil terug naar een leuke discussie, niet dit kansloze gemiereneuk! :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bram1984 schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 16:32:
[...]

Dat zegt ie toch niet....
Console games kunnen het nog veel beter krijgen lag free/vrije mods mp ervaring.. iets wat wij sinds 1995 standaard. moet voor jullie nog een standaard worden.

Dus op innovatie vlak gebeurd er echt niet veel behalve dat meer gemelkt word voor de zelfde product..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nakebod schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 16:44:
[...]

Ook hebben bedrijven een maatschappelijk en sociale functie :+
game bedrijven hebben ook doelstellingen.. Zoals een betere mp ervaring en dat doe je niet met p2p match making...

Als ze echt inovatief waren hadden geprobeerd om het open systeem te integreren in hun bedrijfs model. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 16:47:
[...]

Dat zegt ie toch niet....
Console games kunnen het nog veel beter krijgen lag free/vrije mods mp ervaring.. iets wat wij sinds 1995 standaard. moet voor jullie nog een standaard worden.

Dus op innovatie vlak gebeurd er echt niet veel behalve dat meer gemelkt word voor de zelfde product..
hehe, eindelijk! En dan @Vandread: ik sluit concurrentie niet uit, maar ging er voor het gemak even uit dat COD de maatstaf is waar veel games zich aan willen meten, maw dat COD al voorop loopt...

''Het leuke aan de PC community is dat die meer dan console spelers bij kunnen dragen aan ontwikkelingen.''

Hier ben ik het deels mee eens. Ze kunnen enlkaar positief beinvloeden, want in consolegaming zit misschien wel iets goeds wat ook in pc-gaming geimplementeerd zou moeten worden... Maar andersom ook zekers, dat er bij pc-gaming facetten aanwezig zijn, die goed zijn voor consolegaming (denk dan inderdaad aan lag-vrije servers, servers met meer capacity, in mijn ogen browserlist e.d...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Voor het gemak vergeet je de Battlefield (grote servers) & RB6 (co-op gameplay) reeksen? Wellicht iets anders maar ook zeker concurrentie.
Far Cry / Crysis dragen ook zeker hun steentje bij (visueel etc) & zowiezo word online gameplay getoetst aan de oudere generaties zoals CS en CoD2.
Dus het geheel zo eenzijdig blijven bekijken is naar mijn bescheiden mening niet echt realistisch
Verwijderd schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 17:20:
[...]
(Ik ben stom dat ik hier op reageer)...
kijk noe!.... waarheid als een koe...! :+

[ Voor 21% gewijzigd door Vandread op 19-10-2009 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Verwijderd schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 16:47:

Maar ik wil terug naar een leuke discussie, niet dit kansloze gemiereneuk! :X
Dan moet je niet blijven reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Slasher schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 17:13:
[...]

Dan moet je niet blijven reageren.
(Ik ben stom dat ik hier op reageer)...

Er zijn nada mensen die constructief bezig zijn... Ik heb al drie keer aangedragen weer inhoudelijk te gaan discussieren, maar ho maar... Ze reageren wel op de rest van de zooi, dus dan behoud ik mij het recht voor daar weer op te reageren... Ik zou het het liefst ook anders zien, maar blijkbaar heeft niemand de behoefte inhoudelijk over de game te praten en is het veel leuker over de maatregelen getroffen door IW te praten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 16:39

RMX

Zeg, kunnen jullie dat geouwehoer over dedicated servers niet hier (Geen Linux Dedicated voor Modern Warfare 2 PC) voorzetten ?

Ik word nogal gek van dat gejank over de servers, en ben op zoek naar nieuwtjes over MW2 in dit topic..

Niet over die servers.. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 09:51
RMX schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 17:21:
Zeg, kunnen jullie dat geouwehoer over dedicated servers niet hier (Geen Linux Dedicated voor Modern Warfare 2 PC) voorzetten ?

Ik word nogal gek van dat gejank over de servers, en ben op zoek naar nieuwtjes over MW2 in dit topic..

Niet over die servers.. >:)
eensch, back to de nieuwtjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lexi schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 17:49:
[...]

eensch, back to de nieuwtjes!
dat was het nieuws :P. maar topics zijn bedoeld voor discussie ;)
http://files.shareholder....Activision_08_AR_full.pdf

156.1 miljoen de PC ;) leuk bedragje voor iw hoor.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2009 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En toch ben ik nog steeds benieuwd naar speelstijlen van andere mensen ;) Met welk type wapen spelen jullie het liefst: Assault Rifles, SMGs, LMGs, Shotguns, Snipers, evt. Pistols...? Welke perks gebruiken jullie het liefst?

Ik weet wel dat er in MW2 veranderingen zullen zijn in wapens en perks, maar ben toch benieuwd naar speelstijlen van andere mensen. Als ik alsnog MW2 ga kopen wordt het toch weer een sneaky tactic: Assault Rifletje, met lekker rondsluipen en de daarbijbehorende perks...

Wat betreft de cijfers van activision die ace lightning postte; ik vind 156.1 miljoen voor de pc idd ook een leuk bedragje voor IW... Voor de rest wil ik hier niks mee zeggen, want mijn standpunt is volgens mij na vele posts al wel duidelijk geworden...

Ik hoop dat MW2 gewoon de meest gruwelijke game aller tijden wordt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Assault Rifle , m4 carbine

pistol desert eagle

mijn vafo >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minkie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:27

Minkie

Groazers Unite.

Ik speel meestal een btje in de achterhoede. Kijken wat de enemy doet er daarop reageren.
Mijn wapens weet ik nog niet want heb MW1 niet online gedaan :P

Joke, stop toch met koken, kom uit de keuken. Want ik wil zo graag samen met je neu......tronenbommenstickers op mijn nieuwe tas gaan plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 18:21:
Assault Rifle , m4 carbine

pistol desert eagle

mijn vafo >:)
Ja, mijnes ook... En welke perks gebruik je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Verwijderd schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 17:52:
[...]

dat was het nieuws :P. maar topics zijn bedoeld voor discussie ;)
http://files.shareholder....Activision_08_AR_full.pdf

156.1 miljoen de PC ;) leuk bedragje voor iw hoor.
Dat is volledig Activision :+

Maar goed, als we die cijfers gebruiken is het best:
  • 313 Miljoen voor de PS3
  • 716 Miljoen voor de PS2
  • 785 Miljoen voor de Xbox 360
  • 310 Miljoen voor de Wii
Ja, die PC springt er echt uit daar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PWM schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 18:57:
[...]

Dat is volledig Activision :+

Maar goed, als we die cijfers gebruiken is het best:
  • 313 Miljoen voor de PS3
  • 716 Miljoen voor de PS2
  • 785 Miljoen voor de Xbox 360
  • 310 Miljoen voor de Wii
Ja, die PC springt er echt uit daar :P
Volgens mij gebruikte die niet het bedrag om aan te geven dat het ver boven consoles staat... Het is om aan te geven dat het pc-gedeelte in ieder geval niet te verwaarlozen valt... Consoles worden altijd met een factor 10 meer verkocht, alleen de inkomsten gaan niet met een factor 10 ;) Tegenover de PS3 is het maar met een factor 2, net zoals tegenover de Wii... Tegenover de PS2 is het ongeveer een factor 4 3/4 en tegenover de xbox 360 is het een factor 5... Dit laat zien dat de pc-community wel degelijk meetelt en dus niet zo makkelijk te verwaarlozen moet zijn... Factor 10 qua verkopen, factor <5 qua inkomsten! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Verwijderd schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 19:03:
[...]

Volgens mij gebruikte die niet het bedrag om aan te geven dat het ver boven consoles staat... Het is om aan te geven dat het pc-gedeelte in ieder geval niet te verwaarlozen valt... Consoles worden altijd met een factor 10 meer verkocht, alleen de inkomsten gaan niet met een factor 10 ;) Tegenover de PS3 is het maar met een factor 2, net zoals tegenover de Wii... Tegenover de PS2 is het ongeveer een factor 4 3/4 en tegenover de xbox 360 is het een factor 5... Dit laat zien dat de pc-community wel degelijk meetelt en dus niet zo makkelijk te verwaarlozen moet zijn... Factor 10 qua verkopen, factor <5 qua inkomsten! _/-\o_
En waar haal je die wijsheid vandaan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PWM schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 19:06:
[...]

Dat kan je berekenen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PWM schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 19:06:
[...]

ik denk uit je post :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Ben benieuwd hoe je de inkomsten eruit kan halen zonder omzet per unit of uberhaupt verkocht units :?

[ Voor 16% gewijzigd door PWM op 19-10-2009 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SR8
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

SR8

Revenue betekent omzet en dat schijnen sommige hier niet te begrijpen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ice737
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20-08-2022
Geen dedicated servers denk goed na voor je deze game koopt betekend Geen eigen server maar beheert door IW met slechte ping geen mods meer voor competieve wedstrijden geen punkbuster maar VAT. Leuke game voor single player.
Ik wil de game voor Multiplayer en niks anders heb hem al gecanceld. Je kan hier nee stemmen .

http://www.petitiononline.com/dedis4mw/petition-sign.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zou een flauw excuus zijn van hun. Door de piraterij straffen ze dan maar de mensen af die het spel eerlijk kopen, is toch niet logisch? Het is ook net die groep van mensen (die het spel eerlijk kopen) die nu gaat verkleinen (dus voor hun minder inkomsten), en de groep van downloaders zal stijgen (om toch maar de SP te kunnen spelen).
Dus gaat het hem om de piraterij, ik denk het niet (of ze moeten wel heel dom zijn)...
Verwijderd schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 18:15:
En toch ben ik nog steeds benieuwd naar speelstijlen van andere mensen ;) Met welk type wapen spelen jullie het liefst: Assault Rifles, SMGs, LMGs, Shotguns, Snipers, evt. Pistols...? Welke perks gebruiken jullie het liefst?
Assault rifle (M14, G3), stopping power, snel lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skybullet
  • Laatst online: 08:40
Verwijderd schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 18:15:
heb het al ruime tijd niet meer gespeeld ( vanaf world at war uitkwam ) maar:

- perks was standaard , claymore, uav jammer, dead silence
- fragmentatiegranaat en stun
- pistool: m9
- wapen verschilde tussen m4, m16, mp5, ak-47 en Ak-74. Allemaal met silencer natuurlijk

speelstijl: stille rusher _/-\o_ . Ongezien proberen door te breken en van achter hele teams af te slachten :D . met clays om te voorkomen om in een hoekje gedreven te worden en een route vrij te houden om terug naar rest van team te komen mocht de situatie fubar worden. M9 i.p.v. eagle vanwege optie om te silencen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Skybullet schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 20:58:
[...]

- wapen verschilde tussen m4, m16, mp5, ak-47 en Ak-74. Allemaal met silencer natuurlijk

speelstijl: stille rusher _/-\o_ . Ongezien proberen door te breken en van achter hele teams af te slachten :D . met clays om te voorkomen om in een hoekje gedreven te worden en een route vrij te houden om terug naar rest van team te komen mocht de situatie fubar worden. M9 i.p.v. eagle vanwege optie om te silencen.
Ik doe hetzelfde als jij. Alles zo stil mogelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvho
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07:28
Mijn speelstijl is vooral afwisselend, de ene keer speel ik met een heavy machine gun en zorg ik voor support en de andere keer heb ik dan weer zin om met een sniper van op een afstandje alles af te knallen. Is natuurlijk ook een beetje afhankelijk van de map waar ik in zit dan, vb in broadcast speelde ik bijna altijd als support en soms af en toe eens met een m4 ofzo. Snipen doe ik vooral graag in de wat grotere maps met meer open ruimte. Maar ondertussen is het weeral een hele tijd geleden dat ik nog cod 4 gespeeld heb :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-09 23:21

PromoX

Flying solo

Bij deze het verzoek om discussie over de dedicated servers (of het ontbreken ervan) in Geen Linux Dedicated voor Modern Warfare 2 PC voort te zetten zodat het hier weer over de game zelf kan gaan.

Ik wil iedereen bij deze ook verzoeken om het vriendelijk te houden. De manier zoals een aantal hier de discussie meent te moeten aangaan is verre van wenselijk.

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

inderdaad, piraterij is onzin.
Een goede MP optie is juist ! de rede om een spel te kopen, het niet ondersteunen van een PC versie moedigt juist piraterij aan.

Wie neemt dan nog de moeite om het te kopen? ik niet in iedergeval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Skybullet schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 20:58:
[...]

bijna het zelfde alleen heb ik bandolier ipv claymore
en soms
perks: bandolier, stopping power, dead silence
frags + stun
deagle
m16,mp5
en dit is gwn als ik zin heb om als een idioot rondjes te rennen en dat gebeurt de laatste tijd vaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:24

BaRF

bijna kerst

Sniper in hart en nieren! Zo'n geniaal moment als je met een omtrekkende beweging naar een mooi plekje stealtht, en dan iemand die op een zogenaam heel goed plekje zit vol door zn kop te treffen :+

hééééérlijk! :P

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538

Sandyman538

SandstorM [148839]

Verwijderd schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 09:03:
[...]

bijna het zelfde alleen heb ik bandolier ipv claymore
en soms
perks: bandolier, stopping power, dead silence
frags + stun
deagle
m16,mp5
en dit is gwn als ik zin heb om als een idioot rondjes te rennen en dat gebeurt de laatste tijd vaak
Bandolier vind ik eigenlijk zonde van mijn perk, tenzij je natuurlijk een wapen hebt wat snel door zijn kogels heen is. Ik geloof dat ik het alleen gebruik bij die uzi's. Het kost je namelijk de schitterende claymore perk en de wapens die jij gebruikt die liggen ten overvloede op de grond bij gesneuvelde comrad's en vijanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 31-08 14:53
Meestal rush ik niet zoveel. Hangt van het level af of ik een sniper pak of een assault rifle. Sommige levels een RPD met reddot, kan je op hoge reso snipers nog eruit schieten :D.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikkuh84
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
M14 of Carbine voor de iets langere afstanden + P90 of MP5 voor de kleine gangetjes enzo :) Heerlijk sproeien. En dan nog 3 frag grenades. Heerlijk

Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sandyman538 schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 10:45:
[...]

Bandolier vind ik eigenlijk zonde van mijn perk, tenzij je natuurlijk een wapen hebt wat snel door zijn kogels heen is. Ik geloof dat ik het alleen gebruik bij die uzi's. Het kost je namelijk de schitterende claymore perk en de wapens die jij gebruikt die liggen ten overvloede op de grond bij gesneuvelde comrad's en vijanden.
claymore zijn schitterend maar met td heb ik er zelf meer aan bandolier want zonder heb ik soms dat ik zonder ammo zit ... mischien moet ik meer over lijken gaan lopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 31-08 14:53
Verwijderd schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 11:47:
[...]

claymore zijn schitterend maar met td heb ik er zelf meer aan bandolier want zonder heb ik soms dat ik zonder ammo zit ... mischien moet ik meer over lijken gaan lopen
Of gewoon een ander gun pakken die ook wel ok is ipv pistol bij de eerste gelegenheid.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4gick
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02-09 22:43
Verwijderd schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 11:47:
[...]

Claymores zijn *** ik ren eraltijd in.. Tsja dat is het nadeel van rushen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@tassadar jah das ook een mogelijkheid maar dan moet ik alsnog meer over lijken lopen
@m4 jah dat heb ik ook welleens...meestal is het de mede ruscher die derin rent(A)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
Als er veel piracy zou zijn is dit door de slechte programmering van de game.
Hoeveel BF2 cracked servers zijn er }:O

Daarnaast zuigt matchmaking gewoon zie BFH.

En dan moeten we op IW.net servers gaan spelen?
Geen dedicated servers = geen admins en dit heeft tot gevolg dat er zwaar geziekt en gecheat gaat worden zonder dat iemand er ook maar wat aan doet of kan gaan doen.

Had hoge verwachtingen van deze game maar ik laat hem nu gewoon links liggen...
Ga Borderlands kopen en spelen tot dat 1943 en BC2 er zijn.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.