Verwijderd schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 10:16:
[...]
Je vergeet nog een paar..
Je blijf terug gekomen op bepaalde servers, dus je leert spelers kunnen
dedicated server = Zijn community's, terwijl bij matchmaking altijd gwn wel anoniem is.
Je bent verzekerd dat de host niet zomaar quit.
Lag loos spelen sinds
1995
Meer dan
16 man online.
Zit je vast aan matchmaking, zal zowat elke optie weg vallen. Dus we gaan gewoon terug in de tijd
edit
Zo te zien hebben de IW moderaters elke grote topic gedelete.. over noord-korea style gesproken. Als straf is de hele forum ge4chand zo te zien
En waarom heeft tweakers net er geen nieuwsartikel over... Ik vind dit best wel een groot nieuwsbericht voor het gehypde game van het jaar, voor alle platformen.
^^ Eensch. Belachelijk wat IW probeert te doen, namelijk het console'ificeren van PC's. Ik moet nog maar zien of we in de toekomst inderdaad met meer dan 16 man online in een server kunnen spelen, en of dat het hele matchmaking-systeem niet ervoor zorgt dat multiplayer gecastreerd aanvoelt.
Het toffe van COD4 is juist dat je, als je zin had om close quarter-battles (dus kleine maps zoals shipment of showdown) in free for all te spelen, je met de juiste selecties binnen een minuut een goeie server had gevonden. Andere spelers, die jouw manier van spelen ook leuk vinden, zie je dan als je de volgende keer terug komt, weer terug. En zo bouw je een community op.
Waar ik zo bang voor ben is dat we meerdere keren op een knop, laten we 'm 'Play Now' noemen, moeten drukken voordat je uberhaupt een geschikte server hebt gevonden waar ze de gametype van jouw keuze spelen. Niet meer inloggen op een server waar een deel van je vrienden ook is te vinden, niet meer inloggen op servers waarvan de ping onder de 70 ligt...Nee, het wordt hopen dat het matchmaking-systeem je op een server zet waar je ping wel onder de 100 is, want 'je moet wel spelen met mensen van je eigen skill en rank'. Lekker dan.
De enige hoop die ik heb is dat Robert Bowling in zijn beruchte interview bij Bash and Slash zich min of meer heeft vergist in een aantal zaken, puur omdat 'ie de know-how niet heeft van hoe multiplayer PC gaming in elkaar zit. Aanleiding tot deze gedachte is dat 'ie bij een aantal vragen forfait moest geven en moest toegeven dat 'ie niet precies wist hoe het zat.
Het frappante is nog dat een groot deel van wat COD4 nu zo succesvol maakt (hardcore, competitive play, mods), begonnen is op dedicated servers waar modders van alles konden uitproberen... Met het onmogelijk maken van mods weet je nu dus dat innovatie voortaan puur vanuit IW/Treyarch moet komen. Een slechte ontwikkeling als je het mij vraagt.
Misschien herhaal ik nu een hele hoop van wat andere mensen al gezegd hebben in dit topic, maar ik moest mijn two cents gewoon even kwijt.
Intel Core 2 Quad Q6600, Asus P5K, 4x1GB Corsair XMS2 PC2 6400 CL4, Asus 8800 GTS 512 MB, Creative Audigy 4, Vista Home Premium 32-bits