MrAcid schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 21:35:
[...]
Onzin! Niks speciaals aan die IR poort. Werkt gewoon met andere, universele afstandsbedieningen zoals een Harmony. Heb hier thuis twee Mac's die allebei gewoon prima door Harmony's bediend kunnen worden.
Mwoah, gezien de informatie op het internet en mijn eigen informatie kan ik het geen onzin noemen. Die poort is alleen maar een receiver wat al verschilt met de meeste IR poorten. Als je iets anders dan een Apple Remote wil gebruiken dan kan dit alleen als hij de coding van die Apple Remote kan leren (zoals de Harmony, wat overigens niet geheel zonder slag of stoot gaat, universele afstandsbedieningen aan de praat krijgen is vaak een mission impossible, ook met een Harmony). Je kunt dus 20 euro meer uitgeven aan iets wat hetzelfde doet als datgene wat 20 euro goedkoper is. Je kunt gewoon niet meer dan dat met die IR poort en de Apple Remote. Als je die Harmony sowieso al wil kopen omdat je bijv. meer dan je Mac er mee wil bedienen dan is het zinnig om 20 euro meer uit te geven, anders is het gewoon dief van eigen portemonnee spelen. Overigens heb ik hier diverse afstandsbedieningen geprobeerd met 4 Macs die verschillen in leeftijd waarbij alleen de Apple Remote een succes was. Verder zie ik dingen als:
http://discussions.apple.com/thread.jspa?messageID=10235513 waarbij blijkt dat het alleen in frontrow werkt.
simplendi schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 20:04:
[...]
Dat heb je vrij mis.
(Mini) DisplayPort is een
formaat standaard wat
niet compatible is met HDMI en
sommige Analoge video formaten. Er zijn wel DVI naar DisplayPort converters beschikbaar maar dat is meer dan alleen een adaptertje (die kosten namelijk +/- 150 euro). Het is dus (op het moment) niet mogelijk om HDMI weer te geven
op de iMac. Eigenlijk kan alleen
(mini) DisplayPort weergegeven worden.
Zo klopt het wat beter. Dat mini DisplayPort is alleen de aansluiting, de gebruikte standaard is gewoon DisplayPort. De mini DisplayPort geeft echter geen audio door, wat een DisplayPort aansluiting wel kan. Bij Apple is het prima mogelijk om een mini DisplayPort - VGA adapter te gebruiken. Het enige wat je niet kunt gebruiken is composite en s-video. Je hebt daar specifiek die vga adapter voor nodig waarop je dan adapters schroeft om vga om te zetten naar s-video/composite. Verder zijn er ook diverse HDMI converters waarmee je je Mac op een tv kunt aansluiten (met en zonder geluid, de adapters met geluid vereisen een vrije usb poort). Dat soort informatie vindt je ook gewoon op de
specs pagina, vrij duidelijke informatie daar.
Als input voor die iMac 27" kun je inderdaad alleen gebruik maken van dingen die DisplayPort praten. Je hebt inderdaad converters die DVI om kunnen zetten naar dat DisplayPort (ze hebben mini DisplayPort aansluiting voor de Macs) maar het punt is alleen dat Apple de input beperkt heeft tot DisplayPort; zodra iets dus geen DisplayPort praat werkt het niet (zie eerder genoemde specs pagina).
Ik ben bang van niet maar als schrale troost kun je de Exposé knop op je toetsenbord gebruiken (op de alu toetsenborden is dat de F3 toets) of je wijst wat aan de linkerkant van het toetsenbord toe als Exposé-knop(als je rechts muist) zodat je de hand op je muis kunt houden.
Ja en als je virtualisatie doet of wilt doen dan heb je daar wellicht ook profijt van want die nieuwe Core i7 processoren doen VT-d. Hetzelfde als wat de Xeons in de Mac Pro en Xserve kunnen. Geldt ook voor hun powermanagement. Daardoor is voor velen die Core i7 quad versie toch wel interessant, zeker als je ziet dat er 16 GB max in die iMac gaat. Geduchte concurrent voor de goedkoopste Mac Pro.
[
Voor 7% gewijzigd door
ppl op 20-10-2009 23:55
]