Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

andries.t.net schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 19:01:
Dat word dingen verkopen......koelkast misschien?
ROFL
:)

Wanneer kunnen we het spul in de winkel verwachten? Wil die nieuwe muis wel gaan halen. Weet niet hoe snel dat te koop is, of kun je beter online bestellen (dan betaal je geloof ik verzendkosten?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
andries.t.net schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 19:01:
zo'n 27'' imac zou wel erg mooi staan hierzo, heb het geld helaas niet aangezien ik niet eens een maaand geleden een MBP heb gekocht. Dat word dingen verkopen......koelkast misschien?
Je hebt ook maar 1 nier nodig. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 19:00:
magicmouse 4 maanden batterylife... awesome,
Even sparen en halen denk ik...
Dat vind ik niet echt bijzonder hoor, mijn logitech'je haalt 1,3 jaar op z'n batterijtjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Mac mini heeft nog steeds geen hdmi :(

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0fbe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:27
Erhnam schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 19:07:
Mini DisplayPort naar HDMI werkt gewoon hoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-04 12:44
Als ik nou een Mac Mini bestel, dan heb ik 'm binnen 24u in huis. De remote heeft een levertijd van 7 dagen.

Krijg ik twee pakketjes, of moet ik sowieso 7 dagen wachten voor ik dan ook m'n Mac Mini heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxietheboss
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13-09 14:16
toch wel jammer dat die 27" iMac quadcore er niet was toen ik een nieuwe pc ging kopen zo'n 3 maanden geleden. Ik zat toen te twijfelen tussen een iMac of pc, maar omdat het scherm niet groot genoeg was en er geen quadcore inzat toch maar voor de pc gegaan. Nu ik dit zie toch wel een beetje spijt van mijn keuze, maar ja that's life. Mischien is de nieuwe mac mini leuk voor 'ernaast'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Laatst online: 07:41
7 dagen wachten. Sws moet je goed afvragen of je wel zon remote wil. Voor 2 tientjes meer heb je een weliswaar lelijke harmony die veel meer kan.

[ Voor 6% gewijzigd door lowfi op 20-10-2009 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andries.t.net
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09-2020
maxietheboss schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 19:11:
toch wel jammer dat die 27" iMac quadcore er niet was toen ik een nieuwe pc ging kopen zo'n 3 maanden geleden. Ik zat toen te twijfelen tussen een iMac of pc, maar omdat het scherm niet groot genoeg was en er geen quadcore inzat toch maar voor de pc gegaan. Nu ik dit zie toch wel een beetje spijt van mijn keuze, maar ja that's life. Mischien is de nieuwe mac mini leuk voor 'ernaast'
het begint als ernaast, na een weekje is je pc verkocht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxietheboss
andries.t.net schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 19:12:
[...]

het begint als ernaast, na een weekje is je pc verkocht!
tjah dat is een optie, wel zonde. De pc heeft me 3100 euro gekocht, de nieuwe iMac zou 2200 kosten, van die 900 euro had ik dan leuk een iphone kunnen kopen. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iedereen die geen geld heeft voor een iMac:
iPay 2011 zonder rente betalen in 2011 !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Movinghead
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-06 10:26

Movinghead

ing.

Zou die mac mini server ook RAID ondersteuning bieden dan wordt het natuurlijk erg leuk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andries.t.net
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09-2020
maxietheboss schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 19:17:
[...]

tjah dat is een optie, wel zonde. De pc heeft me 3100 euro gekocht, de nieuwe iMac zou 2200 kosten, van die 900 euro had ik dan leuk een iphone kunnen kopen. :'(
dan had die pc zeker wel aardige specs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeromussov
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Erg jammer dat de MBP geen speed update heeft gehad... €250 meer dan de Macbook voor alleen een aluminium behuizing, verlicht toetsenbord en SD/Firewire slot is een beetje veel. Zeker wanneer de Hardeschijf van de MBP zelfs kleiner is dan de nieuwe Macbook!

... weet niet wat te doen... (aluminium behuizing is toch wel erg mooi, en ook het verlichte toetsenbord :( ) Wanneer is er een kans dat deze geupdated wordt? Dit jaar nog?...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxietheboss
andries.t.net schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 19:19:
[...]

dan had die pc zeker wel aardige specs?
jah, ik ben nu toch eens gaan kijken voor hoeveel ik die kunnen verkopen :P. Maarja de specs zijn idd wel leuk.
De tweaker in je gaat toch een beetje dood he als je naar apple switched }). hier is maar een woord voor: baalmoment

[ Voor 5% gewijzigd door maxietheboss op 20-10-2009 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
MBPs worden pas interessant als de resoluties omhoog gaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekebakker94
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 15:52
Jarenlang zag je op verschillende fora de vraag of ze de iMac als scherm voor iets anders konden gebruiken (console, blu-ray speler).
En nu eindelijk de video-input. *O*
Volgens mij zijn hier heel veel mensen blij mee?
Of heb ik het nu mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcist
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-09 17:28
Heeft iemand toevalig het nieuwe uiterlijk van de macbook ook gezien ? Of was dit al langer. Die is namelijk nu ook unibody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Imac met 4 memory slots is fantastico :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-01-2023
mcdronkz schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 19:10:
Als ik nou een Mac Mini bestel, dan heb ik 'm binnen 24u in huis. De remote heeft een levertijd van 7 dagen.

Krijg ik twee pakketjes, of moet ik sowieso 7 dagen wachten voor ik dan ook m'n Mac Mini heb?
Gewoon de mini bestellen, en later eens een remote kopen in de winkel. Een weekje zonder remote moet wel lukken :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkselFris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-09 22:50

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

De nieuwe iMac ziet er goed uit. 27 inch dat is ook een heel lel van een scherm. Ik vindt het wel opvallend dat er nog steeds geen Blu-ray in zit.
Heb net een nieuwe 24 inch model gekocht dus ik denk dat ik voorlopig eventjes oversla.
Maar die Magic mouse, het ziet er lekker uit maar weer krijg ik sterk het gevoel dat ze eens bij Logitech in de leer moeten. De oude was al een tenenkrommend ding en ik vrees dat dit niet veel beter is.
Hij lijkt mij namelijk erg plat. en als ik het filmpje zie bied hij weer geen rust voor je hand. Zodra je iets grotere handen hebt kan je de handen er niet lekker op laten rusten zoals bijv de Logitech Performance MX. Lijkt mij dat je bij lang werken juist veel last van je hand krijgt.
Tevens zijn extra buttons aan de zijkant een gemis. bijvoorbeeld back and forward.
Design is mooi, maar voor handige muizen moet je dus nog steeds niet bij Apple zijn.

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Met die multitouch over het hele oppervlak kunnen ze al dat soort functies in software toevoegen...

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t1mmy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-08 16:39
Iemand al opgevallen dat de nieuwe tobo's een FN knop hebben? Heeft mijn fullscale alu tobo niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-09 12:36
wat ik me afvraag is wat slim is muis/keyboard in de us halen of gewoon hier kopen ?

als ik kijk naar de euro/dollar koers is het veel handiger om het in de us te halen toch ?

muis ziet er wel heel gaaf uit maar keyboard is niets mee gedaan toch ?

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .joeri.
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-02 07:06
angel00008 schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 19:38:
wat ik me afvraag is wat slim is muis/keyboard in de us halen of gewoon hier kopen ?

als ik kijk naar de euro/dollar koers is het veel handiger om het in de us te halen toch ?

muis ziet er wel heel gaaf uit maar keyboard is niets mee gedaan toch ?
Op welk werk je nu? Azerty of qwerty?
Tussen de azerty en US versie zijn er wel enkele verschillen (andere enter toets, qwerty,...).
t1mmy schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 19:37:
Iemand al opgevallen dat de nieuwe tobo's een FN knop hebben? Heeft mijn fullscale alu tobo niet.
Die Fn toets staat er bij mij wel op hoor... (wired met numeriek gedeelte).
(Boven de 'delete' knop ;) )

Klik: .joeri. !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-09 12:36
.joeri. schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 19:43:
[...]

Op welk werk je nu? Azerty of qwerty?
Tussen de azerty en US versie zijn er wel enkele verschillen (andere enter toets, qwerty,...).

[...]

Die Fn toets staat er bij mij wel op hoor... (wired met numeriek gedeelte).
(Boven de 'delete' knop ;) )
qwerty op het moment..

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Erhnam schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 19:07:
Apple biedt op haar macs een universele poort aan (mini displayport) waarmee je middels adapters de output naar vga, hdmi, dvi of dual link dvi kunt leiden. Op de mac mini zit er daarnaast nog een mini dvi poort en op de videokaarten in de mac pro is het een mini displayport plus dual link dvi. Scheelt een enorm scala aan poorten op een apparaat en dus ook ruimte.
lowfi schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 19:11:
7 dagen wachten. Sws moet je goed afvragen of je wel zon remote wil. Voor 2 tientjes meer heb je een weliswaar lelijke harmony die veel meer kan.
Dan heb je ook een andere IR poort nodig omdat de IR poort op de Macs alleen de eigen remote snappen :(
Movinghead schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 19:18:
Zou die mac mini server ook RAID ondersteuning bieden dan wordt het natuurlijk erg leuk ;)
OS X support gewoon softwarematige RAID, heb je niet eens de server editie voor nodig. Als er 2 hdd's in passen kun je dus een softwarematige RAID 0 of 1 array van maken. Reken ik externe disks uiteraard niet mee (data opslag kan bijv. ook op een DAS, SAN of een NAS waar OS X Server gebruik van maakt).
t1mmy schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 19:37:
Dat hebben ze al sinds de allereerste aluminium toetsenbordjes, zowel op de kleine wireless (en tegenwoordig ook wired) als de wired fullsize versie. De Fn toets op de mini toetsenbordjes bevindt zich linksonderaan naast de ctrl. Op de fullsize toetsenbord zit hij bij het gedeelte van pgup, pgdn, home, end, etc.

[ Voor 64% gewijzigd door ppl op 20-10-2009 20:02 . Reden: Chronologische volgorde leest wat makkelijker ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramquin
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 03-03 14:28

Ramquin

Nu ook met icon!

Op engadet.com staan al foto's van een unboxing van de nieuwe iMac :)
http://www.engadget.com/p...oxing-and-quick-hands-on/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
ppl schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 19:56:
Dan heb je ook een andere IR poort nodig omdat de IR poort op de Macs alleen de eigen remote snappen :(
Volgens mij niet. Tenminste ik kon toen ik nog een appletv had gewoon met mijn Harmony (one) daarmee bedienen. In de logitech database is ook Plexapp opgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0fbe
koekebakker94 schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 19:25:
Jarenlang zag je op verschillende fora de vraag of ze de iMac als scherm voor iets anders konden gebruiken (console, blu-ray speler).
En nu eindelijk de video-input. *O*
Volgens mij zijn hier heel veel mensen blij mee?
Of heb ik het nu mis?
Dat heb je vrij mis. (Mini) DisplayPort is een formaat wat niet compatible is met HDMI en Analoge video formaten. Er zijn wel DVI naar DisplayPort converters beschikbaar maar dat is meer dan alleen een adaptertje (die kosten namelijk +/- 150 euro). Het is dus (op het moment) niet mogelijk om HDMI weer te geven op de iMac. Eigenlijk kan alleen (mini) DisplayPort weergegeven worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lackaday
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-09 07:01
simplendi schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 20:04:
[...]

Dat heb je vrij mis. (Mini) DisplayPort is een formaat wat niet compatible is met HDMI en Analoge video formaten. Er zijn wel DVI naar DisplayPort converters beschikbaar maar dat is meer dan alleen een adaptertje (die kosten namelijk +/- 150 euro). Het is dus (op het moment) niet mogelijk om HDMI weer te geven op de iMac. Eigenlijk kan alleen (mini) DisplayPort weergegeven worden.
Dat heb je vrij mis.

Een adapter van mini-DisplayPort naar DVI heb je voor €29,- en dan hoef je alleen nog maar naar HDMI. Het signaal gaat met andere woorden gewoon door de mini-DisplayPort. Op de nieuwe iMacs inderdaad in 2 richtingen.

edit: met een 3rd-party kabeltje kun je zelfs in 1 keer naar HDMI. Ook zijn er tegenwoordig kabels beschikbaar die van Mini-DisplayPort en TOSLINK (of USB-audio) een volwaaridge HDMI-aansluiting maken.

edit2: iets te snel gelezen, iets te bijdehand.

[ Voor 14% gewijzigd door lackaday op 20-10-2009 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:48

Osxy

Holy crap on a cracker

Movinghead schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 19:18:
Software raid sowieso, hardware betwijfel ik.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lackaday
Osxy schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 20:20:
[...]

Software raid sowieso, hardware betwijfel ik.
Er wordt wel gesproken over "dual 500GB", en nergens over 1TB opslag, dus ik denk dat RAID sowieso een insteek is, en wellicht dus ook hardwarematig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Ja want met hardwarematige raid komen die laptop harddiskjes pas echt uit de verf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar haalt iedereen vandaan dat er een video-input op de nieuwe iMacs zit? Jullie hebben het allemaal over dat je je ps3/xbox360 er nu op kunt aansluiten, maar ik zie het nergens staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0fbe
lackaday schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 20:16:
[...]

Dat heb je vrij mis.

Een adapter van mini-DisplayPort naar DVI heb je voor €29,- en dan hoef je alleen nog maar naar HDMI. Het signaal gaat met andere woorden gewoon door de mini-DisplayPort. Op de nieuwe iMacs inderdaad in 2 richtingen.

edit: met een 3rd-party kabeltje kun je zelfs in 1 keer naar HDMI. Ook zijn er tegenwoordig kabels beschikbaar die van Mini-DisplayPort en TOSLINK (of USB-audio) een volwaaridge HDMI-aansluiting maken.
Er is inderdaad een adapter van mini-DisplayPort naar DVI, HDMI en VGA. De display driver in de iMac 27" slikt echter alleen het pure DisplayPort protocol, welke niet compatible is met het TDMS! Over DisplayPort is wel DVI/HDMI en VGA te sturen maar dat slikt die iMac dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i7x
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-08 21:24

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

Verwijderd schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 20:25:
Waar haalt iedereen vandaan dat er een video-input op de nieuwe iMacs zit? Jullie hebben het allemaal over dat je je ps3/xbox360 er nu op kunt aansluiten, maar ik zie het nergens staan?
Kan alleen met de 27"versie geloof ik.

🦅 U.S. ETFs kopen in Europa? https://europoor.com/ 📈 ARKK, 📈 UPRO, 📈 TECL, 📈 QQQJ, ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Verwijderd schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 20:25:
Van de apple-site:

Mini DisplayPort output port with support for DVI, VGA, and dual-link DVI (adapters sold separately). 27-inch models also support input from external DisplayPort sources (adapters sold separately).

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
ppl schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 19:56:

Onzin! Niks speciaals aan die IR poort. Werkt gewoon met andere, universele afstandsbedieningen zoals een Harmony. Heb hier thuis twee Mac's die allebei gewoon prima door Harmony's bediend kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook leuk dat SD Card slot onder de Superdrive.
Was nooit z'n fan van de iMac, maar deze "breedbeeld" Macs zien er toch goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-09 19:16
Verwijderd schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 19:18:
Iedereen die geen geld heeft voor een iMac:
iPay 2011 zonder rente betalen in 2011 !!
kan dat ook met studentenkorting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
simplendi schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 20:26:
[...]

Er is inderdaad een adapter van mini-DisplayPort naar DVI, HDMI en VGA. De display driver in de iMac 27" slikt echter alleen het pure DisplayPort protocol, welke niet compatible is met het TDMS! Over DisplayPort is wel DVI/HDMI en VGA te sturen maar dat slikt die iMac dus niet.
hmm, dat betekent dus geen xbox360 op je imac aansluiten, maar enkel een macbook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor mij wodt het een 21.5, mijn eerste mac, ik wacht er al lang genoeg op... Nu is de 250 euro meerprijs voor grafische kaart en 1TB het waard. Die TB opslag heb ik niet nodig, daavoor doe ik het niet, maar wat ik wel wil weten, is het verschil in grafische kaart, is dat de meerprijs waard? Ik speel geen geen games, ga waarschijnlijk wel veel in iPhoto enzo bezig zijn, waarschijnlijk photoshop elements aanschaffen, en daarmee aan de slag, misschien die iMovie ook leren gebruiken.
Dus is deie nvidea 9400m voldoende of is die ATI Radeon zoveel beter dat ik er 250 euro meer voor moet betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lackaday
DarkShadow schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 21:36:
[...]

Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Verwijderd schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 21:50:
Dus is deie nvidea 9400m voldoende of is die ATI Radeon zoveel beter dat ik er 250 euro meer voor moet betalen?
De verschillen tussen die twee kaarten zitten enkel en alleen in 3D performance, dus voor het gestoei met losse pixels wat Photoshop doet ga je geen voordeel hebben van de dure videokaart.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
gaat dat ipay enkel via a mac? Waar kan ik de voorwaarden vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DarkShadow schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 21:36:
[...]

Geen idee..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DarkShadow schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 22:00:
[...]

gaat dat ipay enkel via a mac? Waar kan ik de voorwaarden vinden?
www.ipay10.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lackaday
burne schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 21:59:
[...]

De verschillen tussen die twee kaarten zitten enkel en alleen in 3D performance, dus voor het gestoei met losse pixels wat Photoshop doet ga je geen voordeel hebben van de dure videokaart.
Klopt niet echt als de adoptie van OpenCL door softwareontwikkelaars een beetje spoedig verloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:39
Verwijderd schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 21:50:
Voor mij wodt het een 21.5, mijn eerste mac, ik wacht er al lang genoeg op... Nu is de 250 euro meerprijs voor grafische kaart en 1TB het waard. Die TB opslag heb ik niet nodig, daavoor doe ik het niet, maar wat ik wel wil weten, is het verschil in grafische kaart, is dat de meerprijs waard? Ik speel geen geen games, ga waarschijnlijk wel veel in iPhoto enzo bezig zijn, waarschijnlijk photoshop elements aanschaffen, en daarmee aan de slag, misschien die iMovie ook leren gebruiken.
Zit met hetzelfde......voor mij wordt het de 9400M met waarschijnlijk 8gb, ik twijfel alleen of iPhoto en iMovie hier optimaal gebruik van kunnen maken, 32 bit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
De Magic Mouse is besteld. Past veel beter bij de aluminium Mac en het wireless toetsenbord en dan nog de touch-functionaliteit. Helemaal fijn.

Nu de iPhone nog strak en aluminium. :)

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Graag je bevindingen. Ik zit er over te denken mijn net gekochte logitech naar kantoor te verhuizen en toch weer een apple muis te proberen.

Jeukt…

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben benieuwd of het nou mogelijk is om toch Expose werkend te krijgen met de nieuwe Magic Mouse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WAUW.. wat is i toch mooi de nieuwe 27" iMac.. jammer genoeg wel erg prijzig..

En bovendien in de US store veel goedkoper: 27" basis model is in de US shop 1699 US Dollars, dat is met de huidige koers zón 1137 euro.

Hetzelfde model 27" basis model kost in de NL store 1499 euro..

toch erg jammer, misschien toch maar ff heen en weer vliegen en weekendje New York tegen aan doen..
Maar ja hoe krijg je die iMac in je handbagage :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-09 13:06
Damn he wat een updates. Het is dat ik voorlopig geen geld beschikbaar heb, zou bijna flink geld gaan uitgeven in de store.
Vind het alleen jammer dat er geen 24" iMac meer is (best grote stap tussen 21,5" en 27"), en dat ze toch voor 16:9 zijn gegaan. Maar goed dat mijn huidige set-up voorlopig nog wel even vooruit kan.
Heb nog zoveel wensen (goede speakerset voor pc, monitoren voor dj-set, nieuwe HT 5.1 set om huidige overleden set te vervangen, HTPC, upgrade/vervaning PC etc etc, maar rijbewijs, motor + pak gaan voor).

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net het nieuwe low-end model Mac Mini besteld voor naast mijn MacBook als thuis pc. :) Na deze update wmb een prima prijs/kwaliteit verhouding. Die nieuwe muis ziet er trouwens ook wel erg kick uit!

Een mooie Apple dag! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 13:28
Ik lig er stevig aan te denken de c2d versie van de 27" iMac te halen. Incl surfspot korting kost die €1350 :) Wel een stapje terug qua specs van mijn pc, maar ach my first mac 8).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
THE_BASE schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 23:01:
Nu de iPhone nog strak en aluminium. :)
amen

de iphone is niet lelijk, maar qua uiterlijk heb ik toch liever de zune hd. Zou het mooi vinden als apple ook met alu design kwam voor de iphone. Sowieso mag die wel een nieuw design krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
Giant87 schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 23:30:
Ik lig er stevig aan te denken de c2d versie van de 27" iMac te halen. Incl surfspot korting kost die €1350 :) Wel een stapje terug qua specs van mijn pc, maar ach my first mac 8).
even doorsparen en je hebt een core i5 of i7 proc. Is toch het wel waard imho. Het verschil tussen de low end 27inch en de high end is behoorlijk groot. Voor de verandering is het het extra geld eens waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11:28
Ik ben het daar totaal niet mee eens eerlijk gezegd enige verschil is een quadcore ipv dualcore proc en iets snellere grafische kaart, ik vind het geen 300,- meer waard, ik vind het basismodel meer bang for the buck geven, zeker dat er voor die prijs niet alleen een hele computer maar ook een IPS paneel in zit van 27" WAUW. Centjes centjes ghighi

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
bokkow schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 23:44:
enige verschil is een quadcore ipv dualcore proc
De quads hebben ook een modernere architectuur.
en iets snellere grafische kaart
Behoorlijk snellere grafische kaart. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
MrAcid schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 21:35:
[...]

Onzin! Niks speciaals aan die IR poort. Werkt gewoon met andere, universele afstandsbedieningen zoals een Harmony. Heb hier thuis twee Mac's die allebei gewoon prima door Harmony's bediend kunnen worden.
Mwoah, gezien de informatie op het internet en mijn eigen informatie kan ik het geen onzin noemen. Die poort is alleen maar een receiver wat al verschilt met de meeste IR poorten. Als je iets anders dan een Apple Remote wil gebruiken dan kan dit alleen als hij de coding van die Apple Remote kan leren (zoals de Harmony, wat overigens niet geheel zonder slag of stoot gaat, universele afstandsbedieningen aan de praat krijgen is vaak een mission impossible, ook met een Harmony). Je kunt dus 20 euro meer uitgeven aan iets wat hetzelfde doet als datgene wat 20 euro goedkoper is. Je kunt gewoon niet meer dan dat met die IR poort en de Apple Remote. Als je die Harmony sowieso al wil kopen omdat je bijv. meer dan je Mac er mee wil bedienen dan is het zinnig om 20 euro meer uit te geven, anders is het gewoon dief van eigen portemonnee spelen. Overigens heb ik hier diverse afstandsbedieningen geprobeerd met 4 Macs die verschillen in leeftijd waarbij alleen de Apple Remote een succes was. Verder zie ik dingen als: http://discussions.apple.com/thread.jspa?messageID=10235513 waarbij blijkt dat het alleen in frontrow werkt.
simplendi schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 20:04:
[...]

Dat heb je vrij mis. (Mini) DisplayPort is een formaat standaard wat niet compatible is met HDMI en sommige Analoge video formaten. Er zijn wel DVI naar DisplayPort converters beschikbaar maar dat is meer dan alleen een adaptertje (die kosten namelijk +/- 150 euro). Het is dus (op het moment) niet mogelijk om HDMI weer te geven op de iMac. Eigenlijk kan alleen (mini) DisplayPort weergegeven worden.
Zo klopt het wat beter. Dat mini DisplayPort is alleen de aansluiting, de gebruikte standaard is gewoon DisplayPort. De mini DisplayPort geeft echter geen audio door, wat een DisplayPort aansluiting wel kan. Bij Apple is het prima mogelijk om een mini DisplayPort - VGA adapter te gebruiken. Het enige wat je niet kunt gebruiken is composite en s-video. Je hebt daar specifiek die vga adapter voor nodig waarop je dan adapters schroeft om vga om te zetten naar s-video/composite. Verder zijn er ook diverse HDMI converters waarmee je je Mac op een tv kunt aansluiten (met en zonder geluid, de adapters met geluid vereisen een vrije usb poort). Dat soort informatie vindt je ook gewoon op de specs pagina, vrij duidelijke informatie daar.

Als input voor die iMac 27" kun je inderdaad alleen gebruik maken van dingen die DisplayPort praten. Je hebt inderdaad converters die DVI om kunnen zetten naar dat DisplayPort (ze hebben mini DisplayPort aansluiting voor de Macs) maar het punt is alleen dat Apple de input beperkt heeft tot DisplayPort; zodra iets dus geen DisplayPort praat werkt het niet (zie eerder genoemde specs pagina).
Verwijderd schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 23:09:
Ik ben benieuwd of het nou mogelijk is om toch Expose werkend te krijgen met de nieuwe Magic Mouse.
Ik ben bang van niet maar als schrale troost kun je de Exposé knop op je toetsenbord gebruiken (op de alu toetsenborden is dat de F3 toets) of je wijst wat aan de linkerkant van het toetsenbord toe als Exposé-knop(als je rechts muist) zodat je de hand op je muis kunt houden.
Frietsaus schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 23:51:
[...]

Ja en als je virtualisatie doet of wilt doen dan heb je daar wellicht ook profijt van want die nieuwe Core i7 processoren doen VT-d. Hetzelfde als wat de Xeons in de Mac Pro en Xserve kunnen. Geldt ook voor hun powermanagement. Daardoor is voor velen die Core i7 quad versie toch wel interessant, zeker als je ziet dat er 16 GB max in die iMac gaat. Geduchte concurrent voor de goedkoopste Mac Pro.

[ Voor 7% gewijzigd door ppl op 20-10-2009 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
Frietsaus schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 23:51:
[...]

[...]

Behoorlijk snellere grafische kaart. :P
Och voor de gemiddelde gebruiker niet te merken en als ik heel eerlijk ben, doe ik met mn PC ook niet veel meer dan beetje surfen, films kijken (HD is wel een vereiste) en af en dan een fotootje door photoshop heen halen, games ben ik ondertussen ook overheen maar toch zit ik hier met een C2Q + 4870X2 zonde zonde zonde.
Mjaaa je wil het hebben he :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Verwijderd schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 23:14:
Vind 1500 euro voor een goed 27 inch met prima computer eraan eigenlijk zeer netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-09 22:00

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Ik moet zeggen dat de prijzen mij erg meevallen, en die specs! Ik had het niet verwacht, maar ze duwen er toch zo even de nieuwste generatie quad cores in. :)

Daarnaast is het super dat ze weer volledig op IPS panelen zijn overgegaan, zo is het 22" model ineens ook heel interessant voor een hele groep mensen. Het is jammer dat ze de Core i5 en i7 niet in het 22" formaat hebben weten te proppen, maar das puur een technisch obstakel lijkt me.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quinny
  • Laatst online: 04-06 21:24
Ik vind het een beetje apart dat ze niets aan de pricing van de 30" monitor hebben gedaan...

De 27" iMac kan ook als monitor dienen (Mini DisplayPort input op de 27" modellen, volgens de Apple website), de resolutie is bijna hetzelfde (Alleen dan 16:9 ipv 16:10, dus 1440 in plaats van 1600 pixels, verticaal...), alleen kost de 30" monitor 1799 euro en de 27" iMac 1499 euro.

Ben benieuwd hoe de beeldkwaliteit is als je ze met elkaar vergelijkt (en of ook de brightness vanuit OSX werken, als je de iMac als monitor gebruikt...).

Ik was aan het hopen op een update op de 30" monitor, nu lijkt het voordeliger om een iMac als monitor te gaan gebruiken in plaats van de 30" monitor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
Haha dat doe ik nu dus ook. Alleen maar Photoshop e.d. aanverwante programma's op een c2q q9550 8gb geheugen en een hd4870x2 + 26"samsung scherm 8). Beetje overkill (behalve het scherm, dat is heerlijk)

Door jullie ga ik nu nog meer twijfelen of ik voor de quad ga... tsss :9
bokkow schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 23:59:
[...]

Och voor de gemiddelde gebruiker niet te merken en als ik heel eerlijk ben, doe ik met mn PC ook niet veel meer dan beetje surfen, films kijken (HD is wel een vereiste) en af en dan een fotootje door photoshop heen halen, games ben ik ondertussen ook overheen maar toch zit ik hier met een C2Q + 4870X2 zonde zonde zonde.
Mjaaa je wil het hebben he :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan_el
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 24-01 17:55
Zonder vast inkomen is iPay geen optie, dus voor studenten helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
En dat is maar goed ook, als je het nu niet kan betalen gewoon geen aankoop doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lackaday
stefan_el schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 00:30:
[...]

Zonder vast inkomen is iPay geen optie, dus voor studenten helaas
En studenten kunnen geen vast inkomen hebben omdat?

Als je bijvoorbeeld de helft van je aankoop financiert met iPay moet je in veel gevallen €50-70 per maand aflossen (x10). Dat lukt ook wel met een fatsoenlijk bijbaantje.

Wil 't niemand aanpraten maar het kan natuurlijk een prima keus zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lounge Deluxe
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door Lounge Deluxe op 21-10-2009 07:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-09 20:46
Ik ben erg benieuwd wat de magic mouse gaat doen qua toekomst features in bijv. photoshop.
Denk dat daar flink potentie inzit! Het is toch erg anders dan bijv een iPhone mouseapp.

daarom ook net maar 1 besteld om eventueel m'n microsoft wireless laser mouse 7000 te vervangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:21

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Verwijderd schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 23:14:

En bovendien in de US store veel goedkoper: 27" basis model is in de US shop 1699 US Dollars, dat is met de huidige koers zón 1137 euro.

Hetzelfde model 27" basis model kost in de NL store 1499 euro..
Het is al (veel) vaker gezegd, maar in de US komt daar nog belasting bij, afhankelijk van de staat waar je in woont. Die belasting is wel minder dan hier in Nederland (6 a 9%) maar dat is Apple niet aan te rekenen. :)

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 19:39
Hertog schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 08:56:
[...]

Het is al (veel) vaker gezegd, maar in de US komt daar nog belasting bij, afhankelijk van de staat waar je in woont. Die belasting is wel minder dan hier in Nederland (6 a 9%) maar dat is Apple niet aan te rekenen. :)
Niet als je hem in een staat koopt zonder tax (Alaska, Delaware, Hawai, Montana, New Hampshire, New Mexico, Oregon)

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tom schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 00:02:
[...]

Vind 1500 euro voor een goed 27 inch met prima computer eraan eigenlijk zeer netjes.
Ik verbaasde mij ook al over die opmerking waar jij op reageerde. Koop ergens een 27 inch scherm los (als die al ergens te vinden zijn?), dan wel een LED variant en je kan je portomonnee trekken. Laten we zeggen voor 2x de prijs van een 27 inch LED scherm heb je er ook nog een dikke pc achter en een erg mooie gestylde computer. Nu houd ik hardware land niet zo meer bij, maar volgens mij zijn de specs die erin zitten voor nu prima te noemen.

Heb in de Apple store het 24 inch LED scherm eens goed bekeken, net als het LED scherm van mijn eigen MacBook Pro (duh) en moet zeggen dat het echt wel super oogt!
Sluuz schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 08:59:
[...]

Niet als je hem in een staat koopt zonder tax (Alaska, Delaware, Hawai, Montana, New Hampshire, New Mexico, Oregon)
Wat denk je dat de douane er hier mee doet? Pas nog een zending uit Amerika gehad, mag flink bijbetalen helaas.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2009 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 19:39
Verwijderd schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 08:59:

Wat denk je dat de douane er hier mee doet? Pas nog een zending uit Amerika gehad, mag flink bijbetalen helaas.
Tja dat probleem heb je altijd als je zoiets koop in de USA. Het ging er alleen om dat die tax in de US omzeild kan worden. De tax omzeilen in NL is wat lastiger met een 27'' iMac.

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Sluuz schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 08:59:
[...]

Klopt, maar ook dan is het niet een ongunstige wisselkoersberekening die voor het prijsverschil zorgt.

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-09 09:10

DeluxZ

Livin' the good life

lowfi schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 19:23:
MBPs worden pas interessant als de resoluties omhoog gaan ;)
Denk dat daar ook het verschil in gaat komen :)

* DeluxZ hoopt

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

DeluxZ schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 09:33:
[...]

Denk dat daar ook het verschil in gaat komen :)

* DeluxZ hoopt
Dat zal bij de volgende update van de MBP's vast wel gebeuren lijkt me. Vooral de 1280*800 is echt te laag imo. Zouden ze met de volgende update van de MBP's ook naar 16:9 gaan :+?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OxiMoron
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-07 14:27
Die nieuwe muis lijkt me eigenlijk maar raar.
op m'n touchpad is het 2-finger-scroll en 3-finger-swipe, bij de muis is het precies 1 vinger minder.

Ik snap dat het bij mij muis niet nodig is natuurlijk, maar toch..

Ga wel even langs de apple store straks :)

Albert Einstein: A question that sometime drives me hazy: Am I or are the others crazy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Laatst online: 12:54

rammes

koekebakker 1e klas

wil er toch even op reageren, let op! geld lenen kost geld! mijn advies. heb je geen geld, geef het dan ook niet uit!

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-07 10:57
Zou je nou je xbox kunnen hangen aan die 27" iMac? Dat zou namelijk super zijn, het scherm van die iMac heeft namelijk dezelfde verhouding als de xbox aankan ( 1920x1080 > 2560x1440 = 16:9 ). Dus dan heb je ook geen last van zwarte balken etc en kan je mooi op een riant scherm xboxen!

* orange.x gaat even zoeken naar HDMI > displayport kabeltjes.

Het zou toch wel heel vet zijn, dat scheelt weer in de aankoop van een medium LCD TV dan.

In deze shop hebben ze er genoeg, vraag me alleen af of het de goede kant op is.... Even aankijken wanneer ze bij allekabels.nl zoiets gaan krijgen. Site ligt er nu helaas even uit!

[ Voor 25% gewijzigd door orange.x op 21-10-2009 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

OxiMoron schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 09:54:
Die nieuwe muis lijkt me eigenlijk maar raar.
op m'n touchpad is het 2-finger-scroll en 3-finger-swipe, bij de muis is het precies 1 vinger minder.

Ik snap dat het bij mij muis niet nodig is natuurlijk, maar toch..

Ga wel even langs de apple store straks :)
Ik weet niet of ze hem nu al binnen hebben :) Als je echt hetzelfde als een trackpad wilt hebben kun je altijd nog een Wacom Bamboo overwegen. Die zijn zelfs goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0fbe
orange.x schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 10:04:
Zou je nou je xbox kunnen hangen aan die 27" iMac? Dat zou namelijk super zijn, het scherm van die iMac heeft namelijk dezelfde verhouding als de xbox aankan ( 1920x1080 > 2560x1440 = 16:9 ). Dus dan heb je ook geen last van zwarte balken etc en kan je mooi op een riant scherm xboxen!

* orange.x gaat even zoeken naar HDMI > displayport kabeltjes.

Het zou toch wel heel vet zijn, dat scheelt weer in de aankoop van een medium LCD TV dan.

In deze shop hebben ze er genoeg, vraag me alleen af of het de goede kant op is.... Even aankijken wanneer ze bij allekabels.nl zoiets gaan krijgen. Site ligt er nu helaas even uit!
Dat kan technisch gezien dus niet, een HDMI naar DisplayPort adapter. Zoals hier boven ook al uitgelegd staat. Wel zou je misschien HDMI naar DVI kunnen krijgen en dan met een converter (a 180 euro) DVI naar DisplayPort kunnen doen. En daar achter dan weer een adapter DisplayPort naar MiniDisplayPort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
rammes schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 09:57:
[...]

wil er toch even op reageren, let op! geld lenen kost geld! mijn advies. heb je geen geld, geef het dan ook niet uit!
Dit ^^

Hele financiële wereld is het afgelopen jaar bijna ineengestort, en hier wordt vrolijk aangespoord om pas in 2011 te betalen.... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Waar heb je gelezen dat de iMac alleen maar puur displayport slikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
lowfi schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 10:33:
Waar heb je gelezen dat de iMac alleen maar puur displayport slikt?
http://estore.circuitasse...pter-thread-5.html#post84 in deze post op datzelfde forum zegt iemand dat Apple zou werken aan adapters die er wel voor zouden zorgen dat je HDCP beelden naar de iMac zou kunnen sturen. Apple kennende zou dat kabeltje dan een redelijke prijs krijgen maar ik denk lang niet de 180 $ of euro die simplendi aangeeft.

Ik denk dat het wachten wordt, net zoals op de iMac zelf :) ze komen pas over paar weken en dan zal ook wel duidelijk zijn / worden wat er aan extra kabeltjes gaan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Hmmm zo verhelderend is die post niet :P Maar bv een xbox heefttoch geen hdcp compatible scherm nodig? Ik snap dan nog steeds niet waar een mini DP > female hdmi van bv monoprice niet voldoet. Deze zijn voor 10 dollar op ebay ed te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
lowfi schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 11:02:
Hmmm zo verhelderend is die post niet :P Maar bv een xbox heefttoch geen hdcp compatible scherm nodig? Ik snap dan nog steeds niet waar een mini DP > female hdmi van bv monoprice niet voldoet. Deze zijn voor 10 dollar op ebay ed te krijgen.
Tkan prima zijn dat deze andersom werkt, dus om te zorgen dat het miniDP signaal van een MBP omgezet kan worden naar HDMI of DVI zodat je er ook een ander scherm ( met dus HDMI of DVI ) er op aan kan sluiten. Tgaat er nu om dat het signaal van DVI of HDMI omgezet moet worden naar miniDP, of zeg maar gewoon naar DP. Dus daar zit wel wat verschil in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
bokkow schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 23:44:
Ik ben het daar totaal niet mee eens eerlijk gezegd enige verschil is een quadcore ipv dualcore proc en iets snellere grafische kaart, ik vind het geen 300,- meer waard, ik vind het basismodel meer bang for the buck geven, zeker dat er voor die prijs niet alleen een hele computer maar ook een IPS paneel in zit van 27" WAUW. Centjes centjes ghighi
het verschil tussen een core i5 en een core 2 duo is behoorlijk. de core i5 is een nieuwe architectuur. De grafische kaart is ook een enorme verhoging. Als je er een spelletje mee wilt spelen dan moet je wel voor de hd4850 gaan, simpelweg vanwege de resolutie op de 27 inch. Op de 21,5 inch kan je misschien nog met de hd4670 wegkomen.

basismodel core i5 is de beste bang for buck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind de losse 24 inch LED display toch nog steeds mooier dan de iMac qua looks. Maar een Mini samen met een losse LED display kost 1600 euro en dat is wel meer dan een iMac (die ook nog betere specs heeft). Nadeel van een iMac vind ik verder dat het een vrij zwaar geval is. Een losse Mini kun je nog eens ergens anders neerzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
SMulTiE schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 10:31:
[...]

Dit ^^

Hele financiële wereld is het afgelopen jaar bijna ineengestort, en hier wordt vrolijk aangespoord om pas in 2011 te betalen.... |:(
tja, ik heb even het nagelezen, en primeline vertrouw ik toch niet helemaal. Er zal waarschijnlijk niets aan de hand zijn als het allemaal lukt, maar mocht je door onvoorziene zaken niet op tijd kunnen betalen dan ben je mooi de lul. Daarnaast krijg je er natuurlijk weer een bkr registratie bij en kan je dus minder lenen bij andere banken mocht dat nodig zijn. Of als je een hypotheek gaat zoeken.

Verder heb ik geen zin om mijn vrienden en familie uit te leggen dat ik die dure imac wel kan betalen, want het hoeft pas in 2011 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigJeff
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-03-2022
Ik ben heel benieuwd hoe deze muis werkt, maar even wachten tot hij hier in Enschede bij de Xando is en dan maar proberen :)

Ik vraag me alleen nu wel af, aangezien dat de Macbook Air EN de Macbook nu beiden een nieuw type Magsafe hebben, of deze ook worden uitgebracht binnen kort voor de Unibody's/Macbook Pro's...

Iemand daar meer informatie over? :9
't lijkt me namelijk wel fijn omdat ding minder "uitstekend" te hebben. _/-\o_
En die van mij is bijna kapot en wil een vervanger aanvragen (garantie) maar als iemand denkt dat ze binnen kort overstappen dan wacht ik nog eventjes :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Verwijderd schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 11:18:
Ik vind de losse 24 inch LED display toch nog steeds mooier dan de iMac qua looks. Maar een Mini samen met een losse LED display kost 1600 euro en dat is wel meer dan een iMac (die ook nog betere specs heeft). Nadeel van een iMac vind ik verder dat het een vrij zwaar geval is. Een losse Mini kun je nog eens ergens anders neerzetten.
Badkamer, gang... etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
vergeet niet de kabeltroep bij een losse mac mini. Mn pa heeft er een, maar heb er toch spijt van dat we niet voor een imac zijn gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcusso
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 16:10
Een losse Mini kun je nog eens ergens anders neerzetten.
Maar dan moet je wel weer een monitor meenemen.

Een iMac kan je prima oppakken en op de keukentafel neerzetten, of weet ik veel waar. Heb je enkel nog stroom nodig. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Marcusso op 21-10-2009 11:47 ]

No Shame, only Fame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

S2801 schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 11:46:
[...]

Maar dan moet je wel weer een monitor meenemen.

Een iMac kan je prima oppakken en op de keukentafel neerzetten, of weet ik veel waar. Heb je enkel nog stroom nodig. :)
Dat is ook weer waar. Een Mini kun je natuurlijk wel makkelijk op een tv aansluiten. Maar de iMac van 1099 is anderzijds wel weer 500 euro goedkoper dan de combi Mini-ACD van 1600 euro. Een iMac echter weer snellere processor en geheugen tot 8GB uitbreidbaar (Mini officieel tot 4GB).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
DarkShadow schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 11:14:
[...]

het verschil tussen een core i5 en een core 2 duo is behoorlijk. de core i5 is een nieuwe architectuur. De grafische kaart is ook een enorme verhoging. Als je er een spelletje mee wilt spelen dan moet je wel voor de hd4850 gaan, simpelweg vanwege de resolutie op de 27 inch. Op de 21,5 inch kan je misschien nog met de hd4670 wegkomen.

basismodel core i5 is de beste bang for buck.
//Offtopic:
Ok dan houden we het op waar je het voor gaat gebruiken ;) mijn gebruik zou die C2D beste bang for the buck geven jouwe wellicht die i5 en vergeet niet "nieuwe architectuur" betekent niet perse 2x zo goed he.

Ik moet zeggen dat mn portomonnee wel serieus begint te jeuken en ik niet kan wachten de eerste set-ups te zien in Show je Apple, morgen/overmorgen wellicht al? O-) Ns kijken wat ik hier allemaal kan verkopen :P O en mensen die een goedkope iMac 24" zoeken, nu is het moment, de markt(plaats) wordt werkelijk overspoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsvr
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-08 14:55
De 27" / 2.8GHz i7 / 1TB / 16GB geheugen besteld bij mijn leverancier, levering waarschijnlijk begin november. *kriebelt*. Ter vervanging van mijn MacBook - Cinema LED Display opstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
Ik zag een vergelijking op internet met die i5, i7 (oude en nieuwe) en een amd quad core geval. De i5 kwam er als beste bang for the bucks uit, qua fps scheelde het met de duurdere i7 nagenoeg niks :) Dus ik ga denk ik ook voor de i5 iMac. :) Een upgrade naar de i7 zal je weinig van merken.

Geheugen vervang ik wanneer nodig zelf wel een keer.

@hierboven, 16gb via apple ben je gek ofzo 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door Giant87 op 21-10-2009 12:45 ]

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste

Dit topic is gesloten.