volgens mij kan de imac nu wel tot 16gb aan mem slikken!Verwijderd schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 12:29:
[...]
Dat is ook weer waar. Een Mini kun je natuurlijk wel makkelijk op een tv aansluiten. Maar de iMac van 1099 is anderzijds wel weer 500 euro goedkoper dan de combi Mini-ACD van 1600 euro. Een iMac echter weer snellere processor en geheugen tot 8GB uitbreidbaar (Mini officieel tot 4GB).
Waarom heeft dit topic nog 'gerucht' in de titel, het is toch helemaal geen gerucht meer dat Apple gisteren nieuwe hardware heeft uitgebracht, of blijft dit topic open tot de volgende ronde volgend voorjaar ???
Bij mijn leverancier koste het nog geen 550 euro extra (inclusief inbouw). Apple is inderdaad erg duur, daar bestel ik mijn producten ook niet.Giant87 schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 12:44:
Ik zag een vergelijking op internet met die i5, i7 (oude en nieuwe) en een amd quad core geval. De i5 kwam er als beste bang for the bucks uit, qua fps scheelde het met de duurdere i7 nagenoeg niksDus ik ga denk ik ook voor de i5 iMac.
Een upgrade naar de i7 zal je weinig van merken.
Geheugen vervang ik wanneer nodig zelf wel een keer.
@hierboven, 16gb via apple ben je gek ofzo
'nog geen 550 euro extra' vind ik nog steeds riant veel voor 16GB geheugen + inbouw. Dat kan een stuk goedkoper zelf.
Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.
Ok kijk dat is al weer wat anders. Wat voor leverancier als ik vragen mag.O-)Nielsvr schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 12:47:
[...]
Bij mijn leverancier koste het nog geen 550 euro extra (inclusief inbouw). Apple is inderdaad erg duur, daar bestel ik mijn producten ook niet.
Trouwens ik zit even te kijken in de pricewatch en ik zie een ddr3 dual channel kit van 16gb ook niet onder de €1000.. Dus zo gek is het nog niet eens.
[ Voor 18% gewijzigd door Giant87 op 21-10-2009 13:13 ]
Gast ga naar de sportschool ofzo, ik verhuis m'n 24" iMac zo vaak.Verwijderd schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 11:18:
Ik vind de losse 24 inch LED display toch nog steeds mooier dan de iMac qua looks. Maar een Mini samen met een losse LED display kost 1600 euro en dat is wel meer dan een iMac (die ook nog betere specs heeft). Nadeel van een iMac vind ik verder dat het een vrij zwaar geval is. Een losse Mini kun je nog eens ergens anders neerzetten.
En bij die Mini moet je ook je LED nog verhuizen, anders heb je er vrij weinig aan.
Inderdaad ze rekening blijkbaar zogenaamd geen rente, echter de "geringe administratiekosten" kunnen zo maar 10% van het bedrag zijn. Kost dus altijd geld!rammes schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 09:57:
[...]
wil er toch even op reageren, let op! geld lenen kost geld! mijn advies. heb je geen geld, geef het dan ook niet uit!
Verder vind ik de nieuwe iMacs en de nieuwe muis er erg goed uitzien, het is dat ik de komende tijd even echt geen geld uit moet geven maar anders...
Er zit wel DDRIII so-dimm in he, laptop reepjes dus. Tenminste dat was altijd zo. Geen idee of dat nu veranders is sinds er een desktop CPU in zit.armageddon_2k1 schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 13:07:
'nog geen 550 euro extra' vind ik nog steeds riant veel voor 16GB geheugen + inbouw. Dat kan een stuk goedkoper zelf.
Ja, je hebt gelijk, dat zag ik even over het hoofd
Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.
Ik vind dat 't wel eens tijd wordt dat die 4GB SO-DIMMen goedkoper gaan worden. Ik wil m'n Early 2009 iMac met 4GB ook wel upgraden naar 8GB, maar meer dan €300 per reepje vind ik ietwat overdreven.
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
Ja, echt een enorm nadeel dit. Ik loop ook elke dag met m'n iMac door het hele huis heen. Na het eten ff Internetten aan de eettafel, dan weer helemaal naar m'n bureau slepen, en daarna mee naar bed om daar nog een beetje te browsen. Eigenlijk is het best een waardeloos dingVerwijderd schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 11:18:
Ik vind de losse 24 inch LED display toch nog steeds mooier dan de iMac qua looks. Maar een Mini samen met een losse LED display kost 1600 euro en dat is wel meer dan een iMac (die ook nog betere specs heeft). Nadeel van een iMac vind ik verder dat het een vrij zwaar geval is. Een losse Mini kun je nog eens ergens anders neerzetten.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Wow gast, het is echt kut als je met zo'n zwaar ding door het hele huis moet lopen alsof het een laptop van 2 kilo is!Exirion schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 14:09:
[...]
Ja, echt een enorm nadeel dit. Ik loop ook elke dag met m'n iMac door het hele huis heen. Na het eten ff Internetten aan de eettafel, dan weer helemaal naar m'n bureau slepen, en daarna mee naar bed om daar nog een beetje te browsen. Eigenlijk is het best een waardeloos ding
Het is nog veel kutter als je hem op de wc laat staan per ongeluk en je weer helemaal terug moet lopen om hem te gaan halen! Moet je weer die stank in! Dat vind ik nou écht een nadeel van de iMac!
PSN: Sluuz
Dit topic gaat echt nergens meer over
. De nieuwe producten kunnen in hun eigen (bestaande) topics worden besproken. Als iemand een topic wil openen over de magische muis, neem dan even contact op

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Dit topic is gesloten.