Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-09 08:05
Het is de laatste weken erg druk in het geruchtencircuit. De Mac Mini en de iMac zijn voor het laatst in maart geupdate. Zie voor meer informatie de buyersguide van MacRumors. De afgelopen jaren was oktober de tijd voor een Mac georiënteerd special event.

De geruchten lopen nogal uiteen. Het lijkt erop dat er sowieso een update komt voor de Mac Mini en de iMac. De laatste zal volgens AppleInsider ook een redesign krijgen. Maar ze zijn er niet helemaal over uit, hoe dat er dan uit gaat zien. Eerst heeft Apple Insider het over dunner en later over het wegvallen van de kin (denk aan de LED Cinema Display). Het is ook onduidelijk wat voor processoren erin komen. Volgens de site Mac4Ever komen er quadcore processoren in de iMac en mogelijk zelfs een topmodel met Xeon processor. We zullen zien ;) Daarnaast zijn er nog geruchten dat ook de witte Macbook een redesign zal krijgen: wel plastic, maar mogelijk dunner en meer afgerond, om meer op de huidige Macbook Pro's te lijken.

Apple ready and waiting with redesigned iMac line

Apple close to unveiling all-new MacBook line

Apple warns of near-term iMac, Mac mini constraints

Tot slot was het gisteren "FCC Friday" en dat betekent dat Engadget leuke ontdekkingen doet. Normaal gesproken laat Apple pas later de testen openbaar maken. Maar dat hebben ze dit keer niet gedaan. Er waren zeker niet genoeg geruchten :+ Dus het is via de FCC uitgelekt dat er een nieuwe bluetooth muis en toetsenbord aankomen. Er zullen waarschijnlijk ook wel weer bedrade versies komen, maar de hoeven niet langs de FCC.

Afbeeldingslocatie: http://images.macrumors.com/article/2009/10/02/130435-apple_keyboard_500.jpg

Afbeeldingslocatie: http://images.macrumors.com/article/2009/10/02/130436-apple_mouse.jpg

Het scrollballetje van de Mighty Mouse loopt snel vol met vuil en dan is het voorbij met de pret. Ik vind de Mighty Mouse een heerlijke muis als hij werkt. Maar daarmee bevind ik me nog in de minderheid. Dus een nieuwe muis is geen overbodige luxe :)

Apple heeft een aantal jaar geleden Fingerworks overgenomen. Mede door die kennis zijn de iPhone en de nieuwe multitouch touchpad in de Macbook Pro tot stand gekomen. Maar wat zullen ze hebben bedacht voor de muis? Of zijn het gewoon een zwarte muis en een toetsenbord met zwarte toetsen? :P

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een update voor de imac is wel een veilige gok, dat gebeurt toch zo om het halve jaar? Updates voor de macmini laten geloof ik wat langer op zich wachten. De laatste update van de mini liet anderhalf jaar op zich wachten.

Een nieuwe muis en een nieuw toetsenbord is inderdaad geen overbodige luxe. Hoewel de producten van Apple op het moment hartstikke mooi zijn zijn ze verre van ergonimisch. Microsoft en hardware-boeren als Logitech doen het een stuk beter op dit gebied. En de mighty-mouse heb ik nog nooit geprobeerd maar ik hoor er nu van hoedje voor het eerst een beetje een positief geluid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigJeff
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-03-2022
De might mouse mag wel een keer een fatsoenlijke vervangen krijgen,
de toetsen borden heb ik daarin tegen geen problemen mee, ik vind ze zelfs heel fijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:31

breinonline

Are you afraid to be known?

Hoedje schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 10:05: Maar wat zullen ze hebben bedacht voor de muis? Of zijn het gewoon een zwarte muis en een toetsenbord met zwarte toetsen? :P
Moet je voor een andere kleur muis weer door de FCC keuring? Lijkt me wat overbodig.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
breinonline schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 10:59:
[...]

Moet je voor een andere kleur muis weer door de FCC keuring? Lijkt me wat overbodig.
Dat denk ik ook. Maar ik vond het wel een leuke uitsmijter om de verwachtingen wat te temperen. Alhoewel je je wel kan afvragen wat ze aan het toetsenbord nog kunnen veranderen / verbeteren, behalve een andere kleur toetsen. Het schijnt dat de afmetingen gelijk zijn aan de breedte van de toetsen op het huidige toetsenbord. Dan zou de rand dus verdwijnen. Dat is nou ook niet echt een schokkende verandering :P Het huidige toetsenbord is immers al heel klein.

Edit:

Een mockup van het toetsenbord (een touchpad op deze manier is onwaarschijnlijk gezien de FCC plaatjes):

Afbeeldingslocatie: http://att.macrumors.com/attachment.php?attachmentid=160638&d=1236114303
BigJeff schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 10:59:
De might mouse mag wel een keer een fatsoenlijke vervangen krijgen,
de toetsen borden heb ik daarin tegen geen problemen mee, ik vind ze zelfs heel fijn...
:Y

[ Voor 12% gewijzigd door Hoedje op 03-10-2009 11:23 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Zo, een Xeon-iMac zou precies de 'tussenvorm' top-consumenten/instap-businessmachine kunnen worden waar iedereen het al lang over heeft. :D

Die Mighty mouse vind ik een verschrikkelijk onding, wat dat betreft een waardige opvolger van die ellendige puck. Weg ermee. En eens een goed nieuw design. :r Apple houdt zo kunstmatig Logitech in stand, wat mij betreft. :P

Een multitouch-pad zou wat dat betreft werkelijk fantastisch zijn!

Die alu-ramplankjes zijn echter sowieso goddelijk!

Ik ben benieuwd of Apple ooit nog eens met HDMI-achtige uitgangen wil komen, in plaats van dat displayport. Een MacMini is immers, mits HD-waardig qua videokaart, een perfecte HTPC/NMT.

[ Voor 6% gewijzigd door Ramzzz op 03-10-2009 11:27 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:27
HDMI zullen ze denk ik niet gaan ondersteunen. Met Displayport en Mini-Displayport hebben ze daar al nadrukkelijk voor gekozen. Overigens moet er voor HDMI weer licenties worden betaald, wat niet het geval is met Displayport.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Blackberry, dat hetzelfde soort trackballetje op hun telefoon heeft als Apple op hun muizen, is bij de nieuwe Curve al afgestapt van het balletje naar een soort mini trackpadje. Kan Apple natuurlijk ook doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-09 22:00

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Ik zou het geweldig vinden als ze het nieuwe toetsenbord van zwarte toetsen en verlichting voorzien, dat wordt mijn volgende toetsenbord, zeker weten. :)

Verder zullen inderdaad de Mac Minis en iMacs vernieuwd worden, er is niet voor niets schaarste bij de resellers in onder andere de US.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De nieuwe iMacs gaan echt dik worden :) Hoop dat ze het snel gaan uitbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
Ik heb al enkele maanden het geld voor een nieuwe iMac op mijn rekening staan, maar heb gewacht tot een update. Dit zit er nu binnen twee weken wel aan te komen.

Ik hoop dat de iMacs LED-display hebben en ook graag een core i7.. Blu Ray boeit me verder niks.. nieuwe muis en toetsenbord zou ook wel gaaf zijn.. alhoewel ik het huidige toetsenbord ook al wel heel erg nice vindt.

Ik gok eigenlijk dat er begin aankomende week een uitnodiging komt voor een special event. Het ziet er naar uit dat ze nogal wat dingen in de pipe-line hebben en daarvoor zullen ze vast de pers wel willen uitnodigen.

Waar ik nog helemaal niks over gehoord heb is iWork en iLife.. vraag me af of ze weer een jaartje overslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emile|IA
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-04-2015

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarscheinlijk komen ze inderdaad met een redesign, om klanten weer te lokken om een nieuwere versie te kopen van hun oude versleten product..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er had iemand wel eens een shopje gemaakt van een normaal maat keyboard maar in plaats van het nummerieke deel een multitouch touchpad. Lijkt me een heerlijke oplossing. Anders ga ik maar eens kijken naar de nieuwe Wacom Touch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-09 13:06
Een nieuwe, goed liggende muis zou zeer welkom zijn.
Daarnaast zou ik het vreemd vinden als ze met de witte Macbooks door blijven gaan, en daarnaast ook de aluminium versies. Stap dan volledig over (zoals je ook de witte iMac behuizingen of oude tobo's niet meer ziet).
En dan weer een echt nieuwe lijn met weer duidelijk verschil tussen 'normale' en pro versie.
Maar goed, is gewoon afwachten. Straks wacht je weer een half jaar op een mogelijke update, die niet komt of erg tegenvalt.

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-04 12:44
Oei, het zal mij benieuwen wanneer de nieuwe Mac Mini uitkomt. Ik had 'm besteld, maar nu toch maar even geannuleerd. Het lijkt me namelijk erg zuur om erachter te komen dat ik, door even te wachten, 100 euro had kunnen besparen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waarom niet gewoon de muis weg en dan een multiouch track pad, gewoon het muismatje inruilen voor de muis zelf, kan je lekker je handje op tafel leggen en met je vingers klikken en bewegen.. werkt altijd beter dan iets vast houden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een aparte trackpad zou heerlijk zijn, maar de prijs zal ook niet min zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-09 09:10

DeluxZ

Livin' the good life

Hopelijk komen ze met een nieuwe Macbook Pro inclusief Mobile Core i7 CPUs :) Wat lichter is altijd leuk maar niet nodig wat mij betreft. High-res 15" scherm zou ook een verademing zijn

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
DeluxZ schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 12:38:
Hopelijk komen ze met een nieuwe Macbook Pro inclusief Mobile Core i7 CPUs :) Wat lichter is altijd leuk maar niet nodig wat mij betreft. High-res 15" scherm zou ook een verademing zijn
Ik durf er flink wat geld op te zetten dat de MBP geen update krijgt dit jaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petrr
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 26-09-2024
Verwijderd schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 11:35:
waarom niet gewoon de muis weg en dan een multiouch track pad, gewoon het muismatje inruilen voor de muis zelf, kan je lekker je handje op tafel leggen en met je vingers klikken en bewegen.. werkt altijd beter dan iets vast houden..
Een multitouchpad werkt echt fijn maar is voor sommige applicaties niet geschikt en zal naar mijn mening de muis of wacom niet kunnen vervangen. Als aanvulling bij een Imac zal het ideaal zijn, op mijn macbook gebruik ik het dagelijks voor het betere surf en email werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zegato
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Vandaag heb ik nog een stukje toekomstmuziek geschreven over Apple, misschien vinden jullie het ook wel interessant:
Apple lijkt ver van de boom te vallen

"Dit zal de geschiedenis ingaan als het keerpunt in de muziekindustrie.” Apple’s CEO en visionair Steve Jobs draaide er geen doekjes om in een interview met Fortune in begin 2003. Enkele dagen daarvoor had hij de digitale muziekwinkel in iTunes geopend. Mede dankzij de goede hardwareondersteuning in de vorm van de iPod –en later ook de iPhone- wist het een marktaandeel te veroveren van maarliefst 70 procent in januari 2009. Een commercieel schot in de roos. Ruim acht miljard gedownloade nummers verder, gonst het al maanden van de geruchten dat er een tablet in de pijplijn zit: een potentieel nieuw medium voor kranten. Kan Apple met deze hardware uitgevers overtuigen om kranten te digitaliseren en een nieuw tijdperk in te luiden in krantenland?

Wat betekent dit?
Maar wat betekent dit voor de journalistiek? In tijden van teruglopende oplagecijfers en stagnerende advertentie-inkomsten is het zoeken naar kostendrukkende maatregelen. Maar in budgetten snijden doet pijn: bijna altijd lijdt de kwaliteit onder bezuinigen. Misschien is het tijd om kritisch naar papier als medium te kijken? Het papier zelf en de druk- en verspreidingskosten kunnen vrijwel geheel geschrapt worden als naar een digitaal medium overgestapt wordt. Daarnaast kunnen uitgevers zo een sprong voorwaarts nemen op de weg naar CO2-neutraliteit.

Technologie
Gedacht kan worden aan verspreiding via zogenaamde tablets of e-readers. Dat zijn apparaten met mogelijkheden om digitale boeken, kranten enzovoorts weer te geven. Amazon, Bol.com en Selexyz hebben al een ruim assortiment van e-books, digitale boeken. Het NRC heeft al enige tijd een digitale versie (e-paper) van hun krant. Echt van de grond komt het allemaal nog niet: de techniek staat nog in zijn kinderschoenen, maar de toekomst is rooskleurig. E-readers met kleurenschermen, video-ondersteuning, voorleesfunctie en draadloos internet (via GPRS, 3G, Wimax of LTE) zijn er nog niet. Mogelijkheden om aantekeningen te maken en mp3’s af te spelen zijn wel al geïmplementeerd. Wie wil er niet een ctrl+f doen in z’n studieboeken in plaats van eindeloos door het register bladeren?

Commerciële kansen
Met de komst van e-readers kan het crossmediale gat gevuld worden dat nu bestaat tussen de papieren en de online versie van de krant. Vrijwel niemand leest de krant op de bank met de laptop erbij om verder te lezen op het net. Het is enorm omslachtig. De opties met e-readers voor uitgevers zijn legio: complementaire video’s bij geschreven stukken, 24/7 publiceren, advertenties toegespitst op individuele lezers, statistieken, direct boeken kopen die gerecenseerd worden, enzovoorts. De krant zal veel beter kunnen concurreren met het internet en commercieel aantrekkelijker worden voor adverteerders. Kranten moeten in deze tijd verder gaan kijken willen ze overleven.

Implementatie
Zoals bij de introductie van een nieuwe technologie is het wachten dat het uit de niche van early adopters komt en grootschalig geaccepteerd wordt. Apples community is hier uitermate geschikt voor. Vrijwel alle producten zijn in dusdanige mate ontworpen dat ze een must have worden en gretig aftrek vinden. Het Californische bedrijf lijkt van informatie lekken een marketingstrategie gemaakt te hebben. De introductie van nieuwe producten gaat vrijwel altijd gepaard met een maandenlange geruchtenstroom om kopers ‘warm’ te maken.
Schaalvergroting zal uiteindelijk de productieprijs per stuk gaan drukken zodat deze e-readers voor het grote publiek betaalbaar worden. De kranten kunnen een grote rol gaan spelen in deze fase. Gedacht kan worden aan een marktintroductie àla die van mobiele telefonie. Het combineren van per maand betaalde abonnementen met een gratis tablet of e-reader. Combinaties van verschillende kranten die van één uitgever komen in één pakket kunnen mensen over de streep trekken. Er zal een tussenfase moeten bestaan waarin zowel een digitale als papieren versie bestaat om zo min mogelijk lezers te verliezen die de overstap (nog) niet aan durven.

Apple
Terug naar Apple. Gizmodo, een toonaangevende technologiewebsite in de Verenigde Staten, heeft naar eigen zeggen twee hooggeplaatste informanten binnen de New York Times. De krant is volgens deze bronnen benaderd door Apple voor het uitbrengen van een digitale versie op de –nog te introduceren- tablet. iTunes zal meer en meer het digitale middelpunt van de consument worden als tevens boeken en kranten beschikbaar komen.
Maar waarom iTunes? Waarom leveren kranten niet zélf hun media aan? Als alle printmedia zelf alles gaan aanbieden ontstaat er een wildgroei aan websites met content. Het is een gezamenlijk belang dat er een transparant systeem ontstaat waar abonnementen en losse edities verstrekt worden. Als consumenten door de bomen het bos niet meer kunnen zien, wordt het onaantrekkelijk om van de e-reader gebruik te gaan maken. Kiezen voor een bewezen sterk hard- en softwareplatform is in het belang van de kranten zelf. Een eigen systeem ontwikkelen is waarschijnlijk duurder en risicovoller. Net als bij podcasts zou abonneren simpel moeten worden.

Maar het is ook het in het belang van Apple zelf, ze hebben op de mp3-markt concurrentie van onder andere Amazon. Het digitale warenhuis is al eerder in de opkomende e-bookmarkt gedoken. Als Apple zowel in de e-book als e-papermarkt investeert, komt men tot een totaalpakket van alle media. De kans is groot dat de hardware (tablet/e-reader) alleen ‘gevuld’ kan worden met iTunes of een soortgelijk softwarepakket. Eerder heeft dit ook succesvol gewerkt met de iPod en iPhone.

Nu zijn alleen nog applicaties en audio- en videocontent beschikbaar, maar e-books en e-papers zijn relatief makkelijk in het systeem te implementeren. Kortom: Apple heeft met zijn huidige iTunes platform een ijzersterke troef in handen, het is nu wachten op een ‘go’ van Steve Jobs.
Gericht overigens op journalisten, vandaar de 'basic stuff' af en toe.
Feitelijke incorrectheden? Ik hoor het graag :)

[ Voor 5% gewijzigd door Zegato op 05-10-2009 19:21 . Reden: Links toegevoegd ]

T.net gallery | V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Ik vind het een leuk geschreven stuk. Maar ik denk niet dat het zo'n vaart zal lopen. De uitgeverijen lijken ook al de krachten te gaan bundelen om deze (r)evolutie tegen te gaan. Nog voordat Apple zelfs is begonnen :).

Je moet immers niet vergeten dat Apple ook een grote bedreiging vormt voor de grote partijen in de branche. In de muziekmarkt hebben de platenmaatschappijen ook veel minder te zeggen dan voorheen.
Het Californische bedrijf lijkt van informatie lekken een marketingstrategie gemaakt te hebben. De introductie van nieuwe producten gaat vrijwel altijd gepaard met een maandenlange geruchtenstroom om kopers ‘warm’ te maken.
Dit is maar de vraag. Je moet niet de kracht van de geruchtenmachine onderschatten. Later worden alleen de geruchten eruit gepakt die kloppen. Maar als er zoveel gespeculeerd wordt, klopt er altijd wel iets ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:51

ThunderNet

Flits!

Ramzzz schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 11:26:
Zo, een Xeon-iMac zou precies de 'tussenvorm' top-consumenten/instap-businessmachine kunnen worden waar iedereen het al lang over heeft. :D
Ik denk het eigenlijk niet :) er zit nog steeds een scherm aanvast.. Die ik bijvoorbeeld absoluut niet wil :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sergev
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21-04 10:40
ThunderNet schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 18:30:
[...]

Ik denk het eigenlijk niet :) er zit nog steeds een scherm aanvast.. Die ik bijvoorbeeld absoluut niet wil :)
Ik denk dat er best wel een grote markt voor zal zijn, maar indd ik denk ook dat er best veel mensen niet een scherm van apple willen kopen. Je hebt dan de keus tussen mac mini = underpowered, of de mac pro = te duur en veelal overpowered, (stroomverbruik en de prestaties niet echt nodig). Je hebt natuurlijk genoeg mensen die genoeg hebben aan een mac mini of mensen die juist een mac pro nodig hebben, maar er is geen echt middenweg.

Persoonlijk als ik de apple lijn mocht verversen wist ik het wel. Aan de notebooks zou ik weinig doen, alleen de macbook lijn wat goedkoper maken, en nog een model uitbrengen. Nog meer budget dus.

Qua desktops zou ik best wat aanpakken. De mac mini lekker zo laten, precies goed voor veel mensen. Zou er alleen niet meer 2 mini video poorten opzetten. (niet echt lekker voor een desktop.) De iMac zou ik meer cinema display maken met een optie voor een mat scherm. De dikte ontkom je niet echt aan, 3,5 harde schijven, 45 watt procs met dikke heatsinks etc. Verder zou ik er zeker een model bijmaken. Een middenweg tussen de mac mini en de mac pro. Terug naar de cube zou ik zeggen, maar dan in een nieuw jasje. Helemaal in alu, met een enkele core i5/i7 er in en een mogelijkheid voor een twee 3,5 harde schijven, en een enkel pci express slot met een videokaart, maar ook onboard graphics zodat je ook andere dingen in je pci express slot kan steken. Zou er wel 4 geheugensloten in gooien en in de instap mac pro weer 8. (Wie zet er nou in godsnaam 4 sloten in een 'high end' werkstation?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:51

ThunderNet

Flits!

Om in mijn geval door te beredeneren.. Een mac pro is voor mij gewoon te duur.. Het prijsverschil met een pc is ook te groot (gaat bijna over de kop). Echter 8 cores zouden in mijn geval best ideaal zijn.
Een iMac heeft als grote nadeel dat er een scherm aanvast zit (wat moet ik met een matig, niet in hoogte, single input scherm als ik een goede om mijn bureau heb staan?). En is beperkt in schijfruimte.
Een Mac Mini is al helemaal beperkt en heeft slechts 2 cores.. Het gat tussen de Mac mini en de Mac pro is gewoon te groot.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zegato
  • Niet online
Hoedje schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 18:27:
Ik vind het een leuk geschreven stuk. Maar ik denk niet dat het zo'n vaart zal lopen. De uitgeverijen lijken ook al de krachten te gaan bundelen om deze (r)evolutie tegen te gaan. Nog voordat Apple zelfs is begonnen :).

Je moet immers niet vergeten dat Apple ook een grote bedreiging vormt voor de grote partijen in de branche. In de muziekmarkt hebben de platenmaatschappijen ook veel minder te zeggen dan voorheen.
Aah, thanks! Dat was ik nog niet tegengekomen, neem ik zeker mee in de definitieve versie. :)
[...]

Dit is maar de vraag. Je moet niet de kracht van de geruchtenmachine onderschatten. Later worden alleen de geruchten eruit gepakt die kloppen. Maar als er zoveel gespeculeerd wordt, klopt er altijd wel iets ;)
Ik vermoed dat het twee kanten op werkt. Zoals je weet maakte Apple afgelopen vrijdag via de FCC al min of meer hun nieuwe producten bekend. Dat lijkt toch een redelijk bewuste actie.

T.net gallery | V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
ThunderNet schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 19:01:
Om in mijn geval door te beredeneren.. Een mac pro is voor mij gewoon te duur.. Het prijsverschil met een pc is ook te groot (gaat bijna over de kop). Echter 8 cores zouden in mijn geval best ideaal zijn.
Een iMac heeft als grote nadeel dat er een scherm aanvast zit (wat moet ik met een matig, niet in hoogte, single input scherm als ik een goede om mijn bureau heb staan?). En is beperkt in schijfruimte.
Een Mac Mini is al helemaal beperkt en heeft slechts 2 cores.. Het gat tussen de Mac mini en de Mac pro is gewoon te groot.
Dat probleem heb ik ook. Mac mini is me te beperkt, iMac niet ideaal (heb bijv al 2 goede schermen) en Mac pro is me te duur. Ik verwacht er echter niet snel iets tussen.

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simplicidad
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07-09 16:12
Vandaag zag ik ook voor de eerste keer die befaamde Google Adwords campagne waar men het had over de splinternieuwe dunne iMac (weliswaar voor de Belgische store)

Iets waar ik minder blij om werd was dat er stond vanaf 1149 euro, vandaag koop je een iMac voor 1099 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz
Apple's Nieuwe Mac Mini
Sneller en betaalbaarder dan ooit.
Vanaf slechts €599. Bestel meteen.
store.apple.com/nl-store

:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRaptor
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 06-08 23:29
mcdronkz schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 23:29:
Apple's Nieuwe Mac Mini
Sneller en betaalbaarder dan ooit.
Vanaf slechts €599. Bestel meteen.
store.apple.com/nl-store

:(
Misschien een opkikker voor je, dit zijn niet de AdWord-advertenties die gisteren op Google stonden. Gisteren stond namelijk nog een prijs van € 499 voor de nieuwe Mac Mini (Apple heeft waarschijnlijk na de geruchten gedacht, die prijzen moeten we ff snel aanpassen). ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz
Dat weet ik. Ik hoop alleen dat de prijzen van de Mac Mini straks wél bij 499 beginnen, en niet bij 599.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• javami
  • Laatst online: 24-09-2021
mcdronkz schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 23:55:
Dat weet ik. Ik hoop alleen dat de prijzen van de Mac Mini straks wél bij 499 beginnen, en niet bij 599.
dat hoop ik dus ook, vind dat net het verschil maken.. t moet een backup zijn om op te kunnen werken en zal vooral dienst doen als mediacenter dus dan is 600 een flink bedrag.
Zijn er nog helemaal geen specificaties uitgelekt? En wanneer kunnen we ze ongeveer verwachten? Is dat een dezer dagen of binnen 2 weken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
  • Laatst online: 18-08 23:53
Er wordt steeds gesproken over oktober en dna een event maar welke dan? Wanneer moeten we de Apple site in de gaten gaan houden? Deze week al of einde van de maand?

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz
Ik zet m'n kaarten op vrijdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenGans
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13:58
Want? Aankondigingen worden doorgaans op dinsdag gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz
Ik heb connecties. O.a. ene K.P, die altijd goed geïnformeerd is.

Maarre, nee, de meeste grote websites hebben het nu over 9 oktober. Nou zullen ze elkaar wel allemaal napraten, maar 't zal wel ergens vandaan komen.

[ Voor 54% gewijzigd door mcdronkz op 06-10-2009 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
mcdronkz schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 21:03:
Maarre, nee, de meeste grote websites hebben het nu over 9 oktober. Nou zullen ze elkaar wel allemaal napraten, maar 't zal wel ergens vandaan komen.
Bron?

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
  • Laatst online: 18-08 23:53
goed morgen weten we misshcien meer :)

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigJeff
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-03-2022
ErikRo schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 19:09:
goed morgen weten we misshcien meer :)
Ik hoop het, ben namelijk toe aan een nieuwe muis :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joke_name
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
Paar dagen geleden mij mighty mouse binnengekregen en vandaag mij return bij apple aangevraagd en dan meteen de nieuwe bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andries.t.net
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09-2020
helaas heb ik 1 week geleden bij de MM een MM gekocht, laten we hopen op iets spectaculairs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVE_NL
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-09 09:43
andries.t.net schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 22:26:
helaas heb ik 1 week geleden bij de MM een MM gekocht, laten we hopen op iets spectaculairs.
Als je bij de MM (media markt) gekocht heb kun je gewoon binnen 2 weken terug bellen krijg je je geld terug.
Zonder gezeik, zonder vragen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

andries.t.net schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 22:26:
hoewel opfftopic ga ik er toch mooi op in. wat heb je precies gekocht? een MacMini of een MightyMouse?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Laatst online: 12-09 17:27
Verwijderd schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 08:54:
[...]

hoewel opfftopic ga ik er toch mooi op in. wat heb je precies gekocht? een MacMini of een MightyMouse?
Lijkt me een Mighty Mouse, die waren in de reclame bij de MM in Enschede volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:21

Hertog

Aut bibat, aut abeat

De naam Mighty Mouse zal in ieder geval snel gaan verdwijnen, aangezien het handelsmerk hierop is toegekend aan een ander bedrijf: http://www.macrumors.com/...facturer-man-and-machine/

Verder vind ik dat de komst van nieuwe iMacs en MacMini's nogal lang duurt, eigenlijk. De geruchten zijn er al een tijdje, en bij verschillende winkels waren anderhalve week geleden al voorraadtekorten. Ik weet niet of deze introductie met een Special Event aangekondigd gaat worden, maar dan had ik toch zeker al een uitnodiging verwacht inmiddels.

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Vandaag ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn theorieën over de aankomende refreshments:

Ik vermoed dat de iMac dezelfde looks krijgt als het LED scherm en wellicht dat dunner wordt. De duurdere modellen krijgen een quad core processor, terwijl de instapmodelletjes snellere dual cores krijgen. De "goedkope" Mac Mini die nu te koop is gaat pleite en de duurdere snelle Mac Mini neemt zijn plaats in voor een lagere prijs en wellicht wat betere specs (kleine speedbump in processorsnelheid wellicht?).

De MacBooks dalen allemaal in prijs en krijgen een kleine speedbump. De Mighty Mouse wordt vervangen door iets nieuws, wellicht iets van aluminium?

Oh, en de witte plastic Macbook gaat (hopelijk) ook gewoon van aluminium worden gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Apple lanceert nog 9 nieuwe producten dit jaar !
Dat is tenminste de verwachting van Pascal Cagni, Vice President en Managing Director van Apple Europe. OK, hij is natuurlijk geen Steve Jobs, maar vermoedelijk toch wel redelijk ingevoerd in de roadmap van het bedrijf. Met trots meldt hij vandaag op de Apple Media Summit in Lissabon dat Apple dit jaar in 26 weken al 21 nieuwe producten heeft gelanceerd. En daar blijft het dus niet bij. Maar wat komt er dan nog aan de komende 12 weken? Alle 100 aanwezigen in de zaal denken: “Tablet“, maar niemand durft het nog te vragen. Wie weet komen we de komende twee dagen nog wel iets te weten.
Dat is toch wel interessant. Ik kom tot 5 als we de geruchten in dit topic nemen: iMac, Macbook, Mac Mini, nieuwe muis en nieuw toetsenbord :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
Hoedje schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 10:25:
[...]

Dat is toch wel interessant. Ik kom tot 5 als we de geruchten in dit topic nemen: iMac, Macbook, Mac Mini, nieuwe muis en nieuw toetsenbord :).
iWork en iLife misschien?? Anyway, vraag me ook af hoe serieus we dit verhaal moeten nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Eswip schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 10:32:
[...]

iWork en iLife misschien?? Anyway, vraag me ook af hoe serieus we dit verhaal moeten nemen.
Wellicht nog meer software. Logic, Aperture...

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

We wachten vandaag af ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Laatst online: 12:32

iMars

Full time prutser

Hoedje schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 11:19:
[...]

Dat denk ik ook. Maar ik vond het wel een leuke uitsmijter om de verwachtingen wat te temperen. Alhoewel je je wel kan afvragen wat ze aan het toetsenbord nog kunnen veranderen / verbeteren, behalve een andere kleur toetsen. Het schijnt dat de afmetingen gelijk zijn aan de breedte van de toetsen op het huidige toetsenbord. Dan zou de rand dus verdwijnen. Dat is nou ook niet echt een schokkende verandering :P Het huidige toetsenbord is immers al heel klein.

Edit:

Een mockup van het toetsenbord (een touchpad op deze manier is onwaarschijnlijk gezien de FCC plaatjes):

Afbeeldingslocatie: http://att.macrumors.com/attachment.php?attachmentid=160638&d=1236114303

[...]

:Y
Dat zou geweldig zijn als er zoiets zou komen. Maar dan liever een laptop-model, met het touchpad in het midden. Of dat de touchpad 'los' zit, zodat je hem ook links kan plaatsen.

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Hoedje schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 10:25:
[...]

De MacPro is ook niet onwaarschijnlijk. Wordt afaik vaak tegelijk met nieuwe iMacs geïntroduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
Ramzzz schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 10:43:
[...]

Wellicht nog meer software. Logic, Aperture...
Logic heeft net een update gehad.. net als Final Cut Studio.. Aperture zou inderdaad wel kunnen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Verwijderd schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 10:09:
Oh, en de witte plastic Macbook gaat (hopelijk) ook gewoon van aluminium worden gemaakt.
Wil je wel geruchten, speculaties en wishfull thinking scheiden aub? :P Het zou niet veel zin hebben de plastic MacBook van aluminium te gaan maken, dan heb je weinig onderscheid meer tussen de 13" MacBook en de 13" MacBook Pro.

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-09 14:38
Zo'n losse trackpad lijkt me echt geweldig! Maar ben benieuwd of er een 'multitouch' mighty mouse komt, ben benieuwd hoe dat zou werken :)

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Laatst online: 07:41
Een glazen multitouch keyboard (op batterijen)? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-07 16:50

dawuss

gadgeteer

ZpAz schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 11:42:
Zo'n losse trackpad lijkt me echt geweldig! Maar ben benieuwd of er een 'multitouch' mighty mouse komt, ben benieuwd hoe dat zou werken :)
Mocht Apple er niet mee komen, dan kun je ook bij Wacom terecht voor een multitouch pad: De Wacom Bamboo Touch. Ik heb hem zelf nog niet kunnen proberen, maar zodra ik de kans heb te ondervinden of dat een beetje fijn werkt, overweeg ik mijn Wacom Graphire te vervangen door een Bamboo met Touch en Pen.

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz
dawuss schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 12:10:
[...]

Mocht Apple er niet mee komen, dan kun je ook bij Wacom terecht voor een multitouch pad: De Wacom Bamboo Touch. Ik heb hem zelf nog niet kunnen proberen, maar zodra ik de kans heb te ondervinden of dat een beetje fijn werkt, overweeg ik mijn Wacom Graphire te vervangen door een Bamboo met Touch en Pen.
Ik vind 69 dollar wel meevallen voor zoiets, volgens mij ben ik echt gewend geraakt aan Apple prijzen waarbij je voor een simpel toetsenbord nog 75 euro betaald. Anyway, tenzij Apple met iets heel moois komt (multi-touch device dus hè) vind ik dit wel erg interessant :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

mcdronkz schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 12:15:
[...]

Ik vind 69 dollar wel meevallen voor zoiets, volgens mij ben ik echt gewend geraakt aan Apple prijzen waarbij je voor een simpel toetsenbord nog 75 euro betaald. Anyway, tenzij Apple met iets heel moois komt (multi-touch device dus hè) vind ik dit wel erg interessant :).
€75,- ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz
Oh, ik dacht me te herinnneren dat ik ongeveer dat geld voor een toetsenbord had betaald, US International layout welliswaar. Wel een tijdje geleden hoor.

Maar goed, de draadloze variant kost 80 euro. Nu snap ik wel dat Wacom spullen waarschijnlijk van plastic zijn, en dat Apple wat betreft materiaalkeuze veruit superieur is (de unibody heeft me een switcher gemaakt). Desondanks hanteert Apple hoge prijzen, maar dat lijkt me niet echt een discussie voor dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lhoBas
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Beetje offtopic, maar ik heb zo'n Wacom Bamboo Pen & Touch, en hij werkt heerlijk. Zal er binnenkort een uitgebreide review over schrijven :) De meeste APR's hebben ze inmiddels liggen om te proberen, zijn vaak ook goed op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

lh-Online.nl schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 12:57:
Beetje offtopic, maar ik heb zo'n Wacom Bamboo Pen & Touch, en hij werkt heerlijk. Zal er binnenkort een uitgebreide review over schrijven :) De meeste APR's hebben ze inmiddels liggen om te proberen, zijn vaak ook goed op voorraad.
En hij werkt ook goed met een Mac samen, incl. multitouch gestures?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcusso
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 16:10
Ik hoop dat ze de iMac van een LED backlight gaan voorzien zodat hij mooi dun wordt.

Daarnaast zouden ze de VESA standaard moeten gaan ondersteunen, zodat je de iMac makkelijk kan ophangen.

No Shame, only Fame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
S2801 schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 14:08:
Daarnaast zouden ze de VESA standaard moeten gaan ondersteunen, zodat je de iMac makkelijk kan ophangen.
De 24 inch heeft dat al..

[ Voor 15% gewijzigd door Eswip op 09-10-2009 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zegato
  • Niet online
Hertog schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 13:40:
[...]

Ik heb gister de Bamboo Touch Fun geprobeerd op een Mac Pro met 30" display. Ik stond versteld van de response van het touchpad: het werkt heerlijk. Enige puntje wat me opviel was dat bij Google Maps je kan inzoomen met de scroll-functie, terwijl je geneigd bent om de zoom-functie te gebruiken. Echt een aanrader als je je Macbook op een M-stand oid hebt staan en toch een touchpad wilt gebruiken. :)

T.net gallery | V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Zegato schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 14:30:
[...]

Ik heb gister de Bamboo Touch Fun geprobeerd op een Mac Pro met 30" display. Ik stond versteld van de response van het touchpad: het werkt heerlijk. Enige puntje wat me opviel was dat bij Google Maps je kan inzoomen met de scroll-functie, terwijl je geneigd bent om de zoom-functie te gebruiken. Echt een aanrader als je je Macbook op een M-stand oid hebt staan en toch een touchpad wilt gebruiken. :)
God wat hoop ik nu dat Apple met een eigen alternatief komt. Mooi in een aluminium behuizing, alle gestures die ook op de mobiele lijn van toepassing zijn ook beschikbaar maken voor de iMac/Mini en Pro. Zou tof zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz
osc4r schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 14:36:
[...]

God wat hoop ik nu dat Apple met een eigen alternatief komt. Mooi in een aluminium behuizing, alle gestures die ook op de mobiele lijn van toepassing zijn ook beschikbaar maken voor de iMac/Mini en Pro. Zou tof zijn!
+1!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
dawuss schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 12:10:
[...]

Mooi apperaatje, 3 minpunten.

- De 'vorige/volgende' gesture is met twee ipv 3 vingers. (Als instelbaar, niet zo'n ramp).
- Niet draadloos (dat zou prima over BT kunnen lijkt me, netzoals de huidige muis).
- Design, geen lelijk design, maar de mockup in dit topic is toch een stuk mooier, denk ook dat Apple dat beter kan dan dat ontwerp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 19:39
precies, ik zou dit alleen aanschaffen als ik het aan mijn huidige alu toetsenbord kan "klikken", of dat er een toetsenbord met zo'n pad geintegreerd wordt uitgebracht. Zo'n losse vind ik niet echt fraai staan. Ook omdat hij zwart is.

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Laatst online: 12:32

iMars

Full time prutser

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fukutoshin
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12-09 14:09
ik zit te wachten op iets tussen een mac book air en een iphone in, met hsdpa support, volledig scherm zonder toetsen bord, geheel touch screen, ideaal voor kranten lezen, films kijken, app store, email, gewicht ongeveer 500 gram, en dan lekker plat, scherm rond de 13 inch, schuif je zo in je tas..
dus eigenlijk gewoon een plat scherm dat volledig te bedienen is op je schoot.
als dat er komt koop ik er gelijk 1 en met mij velen denk ik. eventueel met een t-mobile abo >:)

[ Voor 4% gewijzigd door fukutoshin op 09-10-2009 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-09 17:35

Tourniquet

Hiya, fellas!

fukutoshin schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 19:32:
ik zit te wachten op iets tussen een mac book air en een iphone in, met hsdpa support, volledig scherm zonder toetsen bord, geheel touch screen, ideaal voor kranten lezen, films kijken, app store, email, gewicht ongeveer 500 gram, en dan lekker plat, scherm rond de 13 inch, schuif je zo in je tas..
dus eigenlijk gewoon een plat scherm dat volledig te bedienen is op je schoot.
als dat er komt koop ik er gelijk en en met mij vele denk ik.
Het langverwachte Apple Tablet dus eigenlijk. ;)

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die informatie klopt niet, tis al oktober.. en k gok dat er Snow Leopard op komt en geen leopard (aan de achtergrond te zien..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Sluuz schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 14:48:
precies, ik zou dit alleen aanschaffen als ik het aan mijn huidige alu toetsenbord kan "klikken", of dat er een toetsenbord met zo'n pad geintegreerd wordt uitgebracht. Zo'n losse vind ik niet echt fraai staan. Ook omdat hij zwart is.
Heb denk ik wel liever een losse dan één die in de apple tobo is geintegreerd :) Desnoods kan je een losse er zelf voor plaatsen niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRaptor
sOid schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 10:59:
De MacPro is ook niet onwaarschijnlijk. Wordt afaik vaak tegelijk met nieuwe iMacs geïntroduceerd.
Wat valt er op dit moment aan de Mac Pro te veranderen? Er zijn geen nieuwe Xeon's uitgebracht (volgens AppleInsider zullen er waarschijnlijk zelfs geen 32nm Xeon's verschijnen) en de Mac Pro heeft al DDR3, dus veel kan er op dit moment niet worden verbeterd (hooguit een nieuwe (high-end) ATI-videokaart toevoegen) aan deze prachtmachine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz
iRaptor schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 22:43:
[...]

Wat valt er op dit moment aan de Mac Pro te veranderen?
De prijs bijvoorbeeld :P

Maargoed, wat mij betreft introduceren ze een variant die 1000-1500 euro kost. Dan kan ik m'n Eizo eraan hangen en hoef ik niet meer onhandig te gaan doen met m'n MacBook in clamshell modus enzo.

[ Voor 32% gewijzigd door mcdronkz op 09-10-2009 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zegato
  • Niet online
Met ^^
Een prijsverlaging van de Mac Pro zou ook wel welkom zijn, zie de posts onderaan dit artikel:
I should point out again that the 2 x 2.8GHz E5462 Harpertown processors in the 2008 Mac Pro are worth 2 x $797 or have a $1594 value. In comparison, the 1 x 2.66GHz W3520 Nehalem in the 2009 Mac Pro is only costs $284. This is according to Intel's CPU price lists.

Harpertown Xeon pricing on page 3:

http://files.shareholder....1EA-87F8-410F752F12EF/Feb22091kuPrice.pdf

Nehalem Xeon pricing:

http://www.tomshardware.c...ct-roadmap-2009,6384.html

Even with the $200 price drop, Apple is using significantly cheaper components ($1000) in the 2009 Mac Pro relative to the 2008 Mac Pro. The new Mac Pros are fast, but they could have been a lot faster if Apple didn't decrease the cost CPUs they are using in the new Mac Pro.

I wonder where that $1000 CPU price difference went? It's hard to believe there are $1000 worth on design changes between the 2008 and 2009 Mac Pro. No doubt most went to increase profit margins, which may make sense given the economic situation.
Overigens, kwam de tablet maar in de buurt van deze artist-impression:
Afbeeldingslocatie: http://cache.gawker.com/assets/images/4/2009/09/500x_apple-tablet-natgeo.jpg
O+

T.net gallery | V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 07:46

Kettrick

Rantmeister!

Ziet er stoer uit, maar dat is toch gewoon een een iPhone op zijn kant :+, niets mis mee overigens, een 17..20" iPhone :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:33
[...]

Wat valt er op dit moment aan de Mac Pro te veranderen? Er zijn geen nieuwe Xeon's uitgebracht (volgens AppleInsider zullen er waarschijnlijk zelfs geen 32nm Xeon's verschijnen) en de Mac Pro heeft al DDR3, dus veel kan er op dit moment niet worden verbeterd (hooguit een nieuwe (high-end) ATI-videokaart toevoegen) aan deze prachtmachine.
Design? Het huidige design is al meer dan zes jaar onveranderd en is onderhand wel toe aan een update zou ik denken. En een goedkoper model is ook wel een 'must'. De huidige 2300 Euro voor de instapper is absurd; computers worden alsmaar goedkoper, maar de goedkoopste Mac Pro/Power Mac is de laatste jaren juist honderden Euro's in prijs toegenomen(!)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
[...]

Abbadon schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 23:30:
[...]

Design? Het huidige design is al meer dan zes jaar onveranderd en is onderhand wel toe aan een update zou ik denken. En een goedkoper model is ook wel een 'must'. De huidige 2300 Euro voor de instapper is absurd; computers worden alsmaar goedkoper, maar de goedkoopste Mac Pro/Power Mac is de laatste jaren juist honderden Euro's in prijs toegenomen(!)
O.a. En bijvoorbeeld de optie voor SSD's en (onwaarschijnlijker) een Blu Ray speler.

[ Voor 29% gewijzigd door sOid op 09-10-2009 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRaptor
Abbadon schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 23:30:
Design? Het huidige design is al meer dan zes jaar onveranderd en is onderhand wel toe aan een update zou ik denken.
Dat ben ik met je eens (ook al vind ik het huidige design nog steeds oogverblindend in vergelijking met andere desktops), maar dat zie ik niet gebeuren. Geruime tijd voordat de Mac Pro Early 2009 uitkwam, las ik al vele geruchten/uitspraken over een mogelijke designverandering, maar die bleef gewoon uit. Het lijkt net of Apple erg gesteld is op het huidige design van de Mac Pro en deze zo weinig wil aanpassen (alleen intern).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

iRaptor schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 22:26:
[...]

Dat ben ik met je eens (ook al vind ik het huidige design nog steeds oogverblindend in vergelijking met andere desktops), maar dat zie ik niet gebeuren. Geruime tijd voordat de Mac Pro Early 2009 uitkwam, las ik al vele geruchten/uitspraken over een mogelijke designverandering, maar die bleef gewoon uit. Het lijkt net of Apple erg gesteld is op het huidige design van de Mac Pro en deze zo weinig wil aanpassen (alleen intern).
Het design is tamelijk tijdloos en wat mij betreft is verandering niet nodig. :)

Van biuiten en van binnen is het én een ust voor het oog, en vrijwel alles is ook nog eens praktisch.

Never change a winning team (if you don't have a better one) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
Blijf de Mac Pro's ook mooi vinden. Een goedkopere mini zou wel interessant zijn als HTPC oplossing, stuk kleiner dan een zelf samengestelde (en ook wat goedkoper) en met alle mogelijkheden (in tegenstelling tot Apple TV). Maar goed, je kan jezelf wel lekker lopen maken met geruchten, maar het is en blijft afwachten of er überhaupt wel een update komt. :)
Een oplossing tussen de mini en pro, zonder display verwacht ik niet snel, maar denk dat er wel veel animo voor is.

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:33
iRaptor schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 22:26:
[...]

Ik vind het ook nog steeds een prachtig design hoor, binnen de computerwereld eigenlijk een tijdloos designicoon :P Maar Apple is als bedrijf waar design hoog in het vaandel staat aan z'n stand verplicht toch eens met een nieuw ontwerp te komen; het kan niet eeuwig doorgaan met dezelfde kast. Vraag is alleen wanneer.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Hertog schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 13:40:
[...]

Met pen werkt ie prima, niks op aan te merken maar die multitouch is niet zo soepel als dat je van een MacBook Pro/Air bent gewend. Het is wat minder nauwkeurig, hakkeliger, etc. maar bovenal is het niet native en mist het een aantal swipes. Je hebt alleen 2 finger swipes, geen 3 en 4 finger. Daarnaast ligt het ook heel erg aan de app of het werkt of niet wat je nou net weer niet of heel veel minder hebt met de native versie in de MacBook Pro/Air. Het veel grotere multitouch oppervlak is dan weer wel erg fijn, vooral met scrollen :) Als je de muis movement van het multitouch gedeelte wat sneller zet is het ook prima werken op een groot 30" scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andries.t.net
ik hoop echt op iets van een touchpad, ik betrap mezelf er dagelijks op dat ik mijn arm in een vreemde positie zet om het touchpad te kunnen gebruiken i.p.v. de mighty mouse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

andries.t.net schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 18:49:
ik hoop echt op iets van een touchpad, ik betrap mezelf er dagelijks op dat ik mijn arm in een vreemde positie zet om het touchpad te kunnen gebruiken i.p.v. de mighty mouse.
ik ben het "apple touchpad" niet echt gewend alleen van eventjes in de winkel proberen, werkt die dan zo lekker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andries.t.net
Verwijderd schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 19:14:
[...]

ik ben het "apple touchpad" niet echt gewend alleen van eventjes in de winkel proberen, werkt die dan zo lekker?
ik vind het heerlijk, groot, glad en dan die multi-finger gestures, ik erger me dood op school als ik weer ens op een windows laptop expose probeer te openen of to scrollen met 2 vingers. Zelf vind ik het ook meer precies dan een standaard muis. Als er zoiets uitkomt raad ik je het zeker aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Laatst online: 07:41
Voor mij is het ook 1 van de redenen om een apple laptop te kopen (ideaal voor op de bank/bed/etc). Maar toch gebruik ik voor een desktop nog altijd liever een normale muis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefSOFT
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 23:22

StefSOFT

Caravanshaker Nr. 1

Verwijderd schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 19:14:
[...]

Als ik eerlijk ben, denk ik eigenlijk dat er op de markt geen betere te krijgen is. Verder is dat hele multitouch heel goed en logisch ingezet.

'I'm nearly thirty you know. I'm not 15. By now I should be able to talk to a woman without accidentally saying "nipples" or "gusset". Or, or, "Did you know you can make candles out of human fat"'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie weet dinsdag 13 oktober updates?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz
Verwijderd schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 23:56:
Wie weet dinsdag 13 oktober updates?
Please, laat het zo zijn. Een opdrachtgever zou een week of 2 geleden al een Mac Mini voor me kopen in ruil voor een simpele website. Dat heb ik even tijdelijk in de wacht gezet omdat er op korte termijn nieuwe producten aan zouden komen. Ik wil dat ding nou toch wel eens gaan bestellen :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mcdronkz schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 01:47:
[...]

Please, laat het zo zijn. Een opdrachtgever zou een week of 2 geleden al een Mac Mini voor me kopen in ruil voor een simpele website. Dat heb ik even tijdelijk in de wacht gezet omdat er op korte termijn nieuwe producten aan zouden komen. Ik wil dat ding nou toch wel eens gaan bestellen :D.
Er wordt gezegd dat de Google ads van vorige week in plaats van 3 oktober op 13 oktober hadden moeten worden geplaatst. Dus een '1' ervoor was vergeten. Verder was er vorig jaar op dinsdag 14 oktober ook een laptop-update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-09 20:21
Heb je daar een bron van?

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-09 20:46
Al dat soort gegevens zijn terug te vinden op: http://buyersguide.macrumors.com/\

14 oktober 2008:

http://www.macrumors.com/...pros-updates-macbook-air/

[ Voor 20% gewijzigd door Arnold op 12-10-2009 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over de iMAC, Buyersguide zegt niet kopen er komt een update aan. Maar de meeste updates komen 1 keer per jaar, op zijn vroegst in januari 2010 maar waarschijnlijk gewoon pas in maart 2010.

Ik ben nog niet echt berichten tegen gekomen die anders beweren.
Pagina: 1 2 ... 7 Laatste

Dit topic is gesloten.