Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 17:36:
Over de iMAC, Buyersguide zegt niet kopen er komt een update aan. Maar de meeste updates komen 1 keer per jaar, op zijn vroegst in januari 2010 maar waarschijnlijk gewoon pas in maart 2010.

Ik ben nog niet echt berichten tegen gekomen die anders beweren.
Sinds wanneer is 220 dagen een jaar? ;) (het gemiddelde van het aantal dagen dat tussen releases zit volgens macrumors)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sOid schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 17:39:
[...]

Sinds wanneer is 220 dagen een jaar? ;) (het gemiddelde van het aantal dagen dat tussen releases zit volgens macrumors)
Het lijkt me onwaarschijnlijk dat de update in 2009 komt. Zeker als updates worden aangeduid met 2008 model, 2009 model etc. 2 verschillende updates in 1 kalender jaar zie ik niet gebeuren. Uiteraard gebaseerd op niets maar het lijkt me gewoon onwaarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 14:48:
[...]

Het lijkt me onwaarschijnlijk dat de update in 2009 komt. Zeker als updates worden aangeduid met 2008 model, 2009 model etc. 2 verschillende updates in 1 kalender jaar zie ik niet gebeuren. Uiteraard gebaseerd op niets maar het lijkt me gewoon onwaarschijnlijk.
Ze hebben altijd nog twee updates in een jaar gedaan.. dus lijkt me erg vreemd waarom nu niet? De geruchten zijn veel te sterk.. vooral Apple Insider is meestal goed geinformeerd.. Ik verwacht in oktober nog een update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenGans
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-09 15:53
Dan mogen ze wel aanmaken met een uitnodiging voor de pers m.b.t. een meeting. Een redesign wordt 9 vd 10x aangekondingd met een event.. En aangezien we daar nog geen uitnodigingen van hebben gezien.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andries.t.net
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09-2020
ze hebben toch ook wel eens gewoon de site ge-udate?
ik verwacht dat ze in october een update doen en in januari, de nieuwe iphone lijkt me wat voor januari

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
andries.t.net schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 17:13:
ze hebben toch ook wel eens gewoon de site ge-udate?
ik verwacht dat ze in october een update doen en in januari, de nieuwe iphone lijkt me wat voor januari
iPhones zijn altijd tijdens het summer event, in juni geloof ik. Elk jaar hetzelfde, dus reken er maar niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Verwijderd schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 14:48:
Het lijkt me onwaarschijnlijk dat de update in 2009 komt. Zeker als updates worden aangeduid met 2008 model, 2009 model etc. 2 verschillende updates in 1 kalender jaar zie ik niet gebeuren.
Alle kunststof macbooks zijn bijvoorbeeld tweemaal per jaar geupdate. Zie Wikipedia: MacBook
Dus geen reden waarom dat niet met een iMac zou kunnen. Apple is er aan gewend.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
JeroenGans schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 16:58:
Dan mogen ze wel aanmaken met een uitnodiging voor de pers m.b.t. een meeting. Een redesign wordt 9 vd 10x aangekondingd met een event.. En aangezien we daar nog geen uitnodigingen van hebben gezien.....
Event wordt meestal minder dan een week van te voren bekend gemaakt. Ik verwacht deze week eigenlijk ook wel dat er uitnodigingen worden verstuurd voor een event voor dinsdag. Echter verwacht ik dit nu al twee weken.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRaptor
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 06-08 23:29
Waarom verwachten zovelen een event? Apple heeft vaak genoeg haar computers geüpdate zonder de pers erbij te halen, zo ook tijdens de laatste update van 3 maart waar toen de Mac Pro, iMac en Mac Mini alledrie tegelijk werden geüpdate. Dus om je nou te blijven te focussen op uitnodigingen, lijkt me niet echt zinvol. ;)

[ Voor 15% gewijzigd door iRaptor op 13-10-2009 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huig
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-07 21:41

Huig

Merino Fanatic

Oh mijn god, ik moest vandaag werken op een of andere stand en daar liet iemand het volgende filmpje zien:
http://www.youtube.com/watch?v=9BnLbv6QYcA
Ik dacht weer een nieuwe macbook?
spoiler:
Bleek het fake te zijn :)

5D MK II | 24-105L | 35 1.44 Art | 50 1.8 MKII | 100L | 15" RMBP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Haha ik weet nog wel dat toen ik die voor het eerst zag ik helemaal plat lag :p Update pls :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
iRaptor schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 22:00:
Waarom verwachten zovelen een event? Apple heeft vaak genoeg haar computers geüpdate zonder de pers erbij te halen, zo ook tijdens de laatste update van 3 maart waar toen de Mac Pro, iMac en Mac Mini alledrie tegelijk werden geüpdate. Dus om je nou te blijven te focussen op uitnodigingen, lijkt me niet echt zinvol. ;)
Geruchten zeggen redesign iMac, redesign MacBook en nieuw toetsenbord en muis. Upgrades doen ze idd gewoon zonder een event, maar redesigns bijna nooit (uitzondering is de originele macbook).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petrr
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 26-09-2024
Redesign kunststof macbook bedoel je? Ik ben wel heel benieuwd naar een nieuwe muis..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Registratie: April 2008
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilf
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

StefSOFT schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 23:23:
[...]

Als ik eerlijk ben, denk ik eigenlijk dat er op de markt geen betere te krijgen is. Verder is dat hele multitouch heel goed en logisch ingezet.
Ik kan niet meer zonder, je voelt je gehandicapt bij een andere laptop. Sterker nog; op de MBP gebruik ik nooit meer een externe muis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eswip schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 14:59:
[...]

Ze hebben altijd nog twee updates in een jaar gedaan.. dus lijkt me erg vreemd waarom nu niet? De geruchten zijn veel te sterk.. vooral Apple Insider is meestal goed geinformeerd.. Ik verwacht in oktober nog een update.
Maar niet voor de iMAC uit 2008, in 2008 is er maar 1 update van de imac geweest, als ik me niet vergis..
Dus dat is niet echt een reden..

Als Apple een betere modelaanduiding gebruikte zou het nog zinvol zijn zo voor de kerst..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-09 08:05
Apple noemt z'n computermodellen altijd naar de tijd van het jaar dus begin / medio / eind jaartal. Maar dan nog lijkt het me weinig relevant. Immers om een update nu wel of niet te doen vanwege de naamgeving (die vrijwel alleen intern wordt gebruikt voor supportdocs e.d.) lijkt me wat vergezocht...

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 20:46

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Verwijderd schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 12:27:
[...]

Maar niet voor de iMAC uit 2008, in 2008 is er maar 1 update van de imac geweest, als ik me niet vergis..
Dus dat is niet echt een reden..

Als Apple een betere modelaanduiding gebruikte zou het nog zinvol zijn zo voor de kerst..
1. het is iMac, niet iMAC, of imac. Als je het dan toch verkeerd schrijft, doe het dan consequent ;)

2. ik heb een mid-2007 MacBook Pro en een late-2008 MacBook. Ik zie geen reden waarom Apple niet met een late-2009 iMac zou kunnen komen. Bovendien zullen ze met het oog op het 'holiday season' wel wat nieuws op de markt willen hebben, om wat tegenwicht te geven aan de lancering van Windows 7.

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluedude3410
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08-01-2024
M'n baas kreeg vanochtend te horen bij het iCenter in Alkmaar (om een nieuw werkstation te halen voor ondergetekende O+ ) dat ze nieuwe Mini's hadden liggen, maar deze nog niet uitgeleverd mochten worden. Het "oude" model hebben ze niet meer op voorraad..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clementine
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-08 19:39
Nu ik dit zo allemaal lees krijg ik toch wat kriebels.

Is het de moeite waard om nu mijn "juli model iMac 2,66ghz Dual core" te verkopen en over een paar weken een nieuwe iMac aan te schaffen?

Wat zou ik zoiezo voor deze iMac terug krijgen?

Hardwareoverzicht:

Mac OS: OS X Snow Leopard
Modelnaam: iMac
Modelaanduiding: iMac9,1
Processornaam: Intel Core 2 Duo
Processorsnelheid: 2,66 GHz
Aantal processors: 1
Totaal aantal cores: 2
L2-cache: 6 MB
Geheugen: 4 GB DDR3
Bussnelheid: 1,07 GHz
Opstart-ROM-versie: IM91.008D.B08
SMC-versie (systeem): 1.37f3
Serienummer (systeem): ---------------------
Hardware-UUID: CE307639-23A6-5D1D-A39B-AA3F54490543

[ Voor 48% gewijzigd door Clementine op 14-10-2009 18:06 ]

Macbook Pro 15" 

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
Bluedude3410 schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 18:04:
M'n baas kreeg vanochtend te horen bij het iCenter in Alkmaar (om een nieuw werkstation te halen voor ondergetekende O+ ) dat ze nieuwe Mini's hadden liggen, maar deze nog niet uitgeleverd mochten worden. Het "oude" model hebben ze niet meer op voorraad..
Hmmm, vind dit soort verhalen toch altijd wat vreemd.. want als zelfs resellers ze al hebben liggen, waarom zijn er dan nog geen foto's van de (verpakte) machines??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andries.t.net
*O* *O* *O* *O* *O*

het is dus een kwestie van tijd voordat ze uitkomen

*O* *O* *O* *O* *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:11

breinonline

Are you afraid to be known?

Catz schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 18:05:
Wat zou ik zoiezo voor deze iMac terug krijgen?

Hardwareoverzicht:

Mac OS: OS X Snow Leopard
Modelnaam: iMac
Modelaanduiding: iMac9,1
Processornaam: Intel Core 2 Duo
Processorsnelheid: 2,66 GHz
Aantal processors: 1
Totaal aantal cores: 2
L2-cache: 6 MB
Geheugen: 4 GB DDR3
Bussnelheid: 1,07 GHz
Opstart-ROM-versie: IM91.008D.B08
SMC-versie (systeem): 1.37f3
Serienummer (systeem): ---------------------
Hardware-UUID: CE307639-23A6-5D1D-A39B-AA3F54490543
http://www.tweedehandsmac.nl/ en http://www.mac2sell.net/ geven je een indicatie.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andries.t.net
wat mij erg aantrekkelijk lijkt maar ook erg onwaarschijnlijk: een goedekope macbook: gewoon een macbook met 1gb(optioneel 2 of 4)gb aan geheugen, 80 gb HD, 1.86 Ghz C2D, 9400M. En dan zonder extra's als SD kaart/ verlicht toetsenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raar verhaal. Het is niet gebruikelijk dat Resellers dat zomaar zeggen tegen klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-09 12:48
Als het gebruikelijk was, was het ook niet interessant. Nu wel.

[ Voor 3% gewijzigd door torp op 14-10-2009 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 20:05:
[...]

Raar verhaal. Het is niet gebruikelijk dat Resellers dat zomaar zeggen tegen klanten.
Waarom zouden ze liegen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenGans
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-09 15:53
Naamsbekendheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torp
Zodat ze bekend staan als liegebeest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Wat een discussie :D gewoon nog 1/2 weken wachten is er vast meer bekend ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluedude3410
Verwijderd schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 20:05:
[...]
Zou best kunnen, maar dat is toch echt wat men daar heeft gezegd.. De medewerker bevestigde eerst dat ze Mini's op voorraad hadden (na controle van hun voorraadsysteem), maar kwam even later terug met de melding dat hij deze nog niet uit mocht leveren. Ik vond het iig opmerkelijk genoeg om even te melden hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clementine
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-08 19:39
Bluedude3410 schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 22:36:
[...]

Zou best kunnen, maar dat is toch echt wat men daar heeft gezegd.. De medewerker bevestigde eerst dat ze Mini's op voorraad hadden (na controle van hun voorraadsysteem), maar kwam even later terug met de melding dat hij deze nog niet uit mocht leveren. Ik vond het iig opmerkelijk genoeg om even te melden hier.
Dus niet zoals je het eerst vertelde ;)

Tuurlijk zijn het de nieuwe, dat zou ik ook uit dit verhaal halen maar 100% zekerheid heb je niet.

Macbook Pro 15" 

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluedude3410
Sorry, wellicht vertelde ik het in m'n enthousiasme iets té interessant, maar van wat ik begreep had men het echt over "Nieuwe Mini's" (waarom zouden ze ze anders nog niet mogen uitleveren?!). 100% zekerheid heb je pas als ze op apple.com staan (daarom is dit toch ook een geruchten-topic :)).

[ Voor 37% gewijzigd door Bluedude3410 op 14-10-2009 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torp
Ik geloof je, Bluedude3410. Damn, waar wachten ze nog op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bluedude3410 schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 22:59:
Sorry, wellicht vertelde ik het in m'n enthousiasme iets té interessant, maar van wat ik begreep had men het echt over "Nieuwe Mini's" (waarom zouden ze ze anders nog niet mogen uitleveren?!). 100% zekerheid heb je pas als ze op apple.com staan (daarom is dit toch ook een geruchten-topic :)).
Zou mooi zijn als het klopt en dan zou de officiële melding van een update ook heel snel moeten komen want lijkt me niet logisch dat resellers dagen lang met voorraad zitten die nog niet verkocht mag worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Als er nu al nieuwe modellen bij de resellers liggen was dit allang gelekt :). Er zijn genoeg medewerkers die wel even een pic willen schieten en dit op internet plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
souljah1h schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 22:32:
Wat een discussie :D gewoon nog 1/2 weken wachten is er vast meer bekend ;)
Ja, laten we gewoon afwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 20:46

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Bluedude3410 schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 22:36:
[...]

Wellicht waren de serienummers nog niet ingeboekt in het voorraad-beheersysteem. In dat geval is het niet ongebruikelijk dat de machines nog niet uitgeleverd mogen worden. Het is immers niet na te gaan welke machines verkocht zijn in dat geval.

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
  • Laatst online: 10-09 12:36
hmm ik krijg binnenkort mijn macbook pro binnen maar zat dus te denken aan het draadloze tobo en muis maar als ik het hier zo lees is het verstandig om nog eventjes te wachten hiermee ?

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluedude3410
Could be. De term "Nieuwe Mini's" zou ook kunnen slaan op nieuwe voorraad. Ik zeg ook niet dat ik zeker weet dat er nieuwe modellen aankomen, maar met de geruchten van de laatste tijd zou dit best een aanwijzing kunnen zijn die duidt op dat er nieuws op komst is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen Smolders
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-01 13:06
Mac mini's staan nu in de store op levertijd 5 dagen, normaal is dat binnen 24 uur....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVE_NL
  • Laatst online: 10-09 09:43
angel00008 schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 11:55:
hmm ik krijg binnenkort mijn macbook pro binnen maar zat dus te denken aan het draadloze tobo en muis maar als ik het hier zo lees is het verstandig om nog eventjes te wachten hiermee ?
Ja even wachten..
Tenmindste dat is wat ik doe, ik krijgt ook komende weekmijn nieuwe mabook pro en wacht nog even af op het nieuwe toetsenbord en muis, het is tenslotte geen primair iets omdat je macbook pro al een mooi verlicht toetsenbord en een heerlijke muis heeft.

Ik vind jammergenoeg bijna geen informatie over de nieuwe functies van het toetsenbord/muis of vormgeving :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-09 09:10

DeluxZ

Livin' the good life

RVE_NL schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 12:55:
[...]
Ik vind jammergenoeg bijna geen informatie over de nieuwe functies van het toetsenbord/muis of vormgeving :(
Welkom bij Apple :) Apple laat vrijwel nooit iets lekken over vormgeving van nieuwe producten ;)

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brsm
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-09 23:27
Ik had verwacht dat ze afgelopen dinsdag uit zouden komen.

Zelf denk ik dat het geen re-design wordt. Dan hadden ze wel eerst een keynote gehouden. Dat is hoe ze dat normaal toch ook doen.. Tenzij ze boel weer eens omgooien.

We zullen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
@ Hoedje,
Ik dacht trouwens dat geruchtentopics helemaal niet de bedoeling waren op GoT? Vanwaar deze dan wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andries.t.net
sOid schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 15:54:
@ Hoedje,
Ik dacht trouwens dat geruchtentopics helemaal niet de bedoeling waren op GoT? Vanwaar deze dan wel?
volgens mij mochtn ze wel als je er (netzoals hier) een goede bron bij hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Laatst online: 13-09 08:05
sOid schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 15:54:
@ Hoedje,
I didn't get the memo -O-

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Op appleinsider meld men dat apple met de aankondiging van nieuwe mac's waarschijnlijk rond de release van Windows 7 komt. Nog een weekje wachten dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jay-v schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 19:19:
Op appleinsider meld men dat apple met de aankondiging van nieuwe mac's waarschijnlijk rond de release van Windows 7 komt. Nog een weekje wachten dus!
Dat lijkt me inderdaad een mooi moment waarop Apple weer kan meeliften op Microsoft's campagne. Hebben ze vaker gedaan (zie artikel AppleInsider van vorige week over de historie van Apple verkopen t.o.v. releases van Microsoft).
Windows 7 brengt vast veel teleurstellingen met zich mee (als ik verhalen lees over een 'tich-stappenplan om te upgraden vanaf XP). Kan Apple mooi van profiteren door een paar relatief goedkope ads t.o.v. de miljoenen die MS uitgeeft aan de campagne rondom Windows 7.
Het verhaal over iCenter lijkt me zeer onwaarschijnlijk. Het lijkt me eerder dat er verwarring is ontstaan over een sale (EOL) model en het "nieuwe" (lees: huidige) model. De verkoper zal wel hebben bedoeld dat ze eerst de oude moesten proberen te verkopen en dan pas de huidige. Anders blijft een APR met z'n EOLs zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeroen Smolders schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 12:28:
Mac mini's staan nu in de store op levertijd 5 dagen, normaal is dat binnen 24 uur....
Dat is ergens midden volgende week. Zullen we volgende week wel updates krijgen. Sluit aan bij het Windows 7 verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torp
Verwijderd schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 21:52:
Het verhaal over iCenter lijkt me zeer onwaarschijnlijk. Het lijkt me eerder dat er verwarring is ontstaan over een sale (EOL) model en het "nieuwe" (lees: huidige) model. De verkoper zal wel hebben bedoeld dat ze eerst de oude moesten proberen te verkopen en dan pas de huidige. Anders blijft een APR met z'n EOLs zitten.
Je bent goed op de hoogte van de termen dus je zult er meer van weten, maar het lijkt me sterk dat ze het huidige model nog niet mogen verkopen omdat ze nog met het oude model zitten. Bovendien kunnen ze daar gewoon een aanbieding van maken zoals bij A Mac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• javami
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 24-09-2021
torp schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 10:22:
[...]

Je bent goed op de hoogte van de termen dus je zult er meer van weten, maar het lijkt me sterk dat ze het huidige model nog niet mogen verkopen omdat ze nog met het oude model zitten. Bovendien kunnen ze daar gewoon een aanbieding van maken zoals bij A Mac.
Dat is wel de oude mini dus niet degene die je nu in Appstore aantreft. Is er eigenlijk al meer bekend over die prijs van 499? Dat is later gecorrigeerd begreep ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torp
javami schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 10:28:
[Dat is wel de oude mini dus niet degene die je nu in Appstore aantreft.
Klopt, zoals ik hierboven beschrijf. Maar de mini die je nu in de Appstore aantreft wordt volgende week 'de oude mini'. Hopelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-09 21:58

RnB

Ik weet niet of het iemand al is opgevallen, maar de store is down.
Zou er iets nieuws in komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andries.t.net
RnB schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 20:49:
kijk! nu komt het!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:25

rammes

koekebakker 1e klas

het is wel een tijdje een policy geweest in apple talk dat kun je niet ontkennen.

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilf
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

RnB schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 20:49:
Afbeeldingslocatie: http://i38.photobucket.com/albums/e112/Wilf13/title_backsoon1.gif
Ben benieuwd... Prijsverlagingen? Nieuwe macs? Lijkt me toch wel een redelijke aanpassing als ze de winkel er voor offline gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze gooien de store altijd offline als ze iets aanpassen. Maar ik hoop ook op een update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andries.t.net
toch al iets van 40 minuten offline, hoelang duurt zoiets normaal bij apple?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacFeek
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-09 15:45
minimaal een hele keynote ;)

hopelijk iets moois voor het weekend

===

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andries.t.net
ben ik de enige die erg ongeduldig is:
eens kijken wie er allemaal gelijk had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t1mmy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-08 16:39
De store is alleen maar down voor onderhoud, geloof me, ze gaan niet producten updaten zonder een keynote.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gokje
  • iTablet?
  • Nieuwe iMac
  • iPod met camera?
  • Software
Of wat bugfixes :')

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2009 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

t1mmy schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 22:07:
De store is alleen maar down voor onderhoud, geloof me, ze gaan niet producten updaten zonder een keynote.
Het kan best zijn dat ze alleen voor onderhoud dicht zijn maar dat laatste is natuurlijk onzin. Er worden regelmatig producten stil geupdate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij, doet hij het weer...(de nederlandse)

O sorry,, de store is inderdaad dicht..

't zou wel een erg mooi weekend kunnen worden,...anders wordt het een mooie week

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2009 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andries.t.net
t1mmy schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 22:07:
doen ze nooit:
nieuws: Apple geeft Macbook stilletjes betere specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 22:12:
Volgens mij, doet hij het weer...(de nederlandse)

O sorry,, de store is inderdaad dicht..

't zou wel een erg mooi weekend kunnen worden,...anders wordt het een mooie week
Volgensmij niet :9~

Oeps. Late reactie :s

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2009 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-09 09:10

DeluxZ

Livin' the good life

Nieuw design gaat nooit zonder een KeyNote en aangezien de geruchten lopen over re-design van de iMac

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-04 12:44
Er komt niks nieuws.. er komt niks nieuws... er komt niks nieuws..

Verdomme, er moet iets nieuws komen! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VaioVip
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-09 10:43
De store is weer online! :) En ik zie zo niet gelijk iets wat veranderd is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij is er niets veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andries.t.net
ik zie niks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-04 12:44
I was right :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t1mmy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-08 16:39
Maar vlak daarna was wel een keynote, ze gaan nooit een hele lijn updaten zonder keynote.

Ik had gelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

t1mmy schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 22:48:
[...]

Maar vlak daarna was wel een keynote, ze gaan nooit een hele lijn updaten zonder keynote.

Ik had gelijk :)
Ah, het wordt een wedstrijdje. In dat geval : ik ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torp
Eigenlijk wel opmerkelijk dat de Apple Store nog steeds helemaal dicht gaat voor het toevoegen van producten. Daar hebben ze toch wel een cms voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:08

Exirion

Gadgetfetisjist

torp schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 09:44:
Eigenlijk wel opmerkelijk dat de Apple Store nog steeds helemaal dicht gaat voor het toevoegen van producten. Daar hebben ze toch wel een cms voor?
Maar dan krijgen ze niet meer dit soort massale speculaties van nerds op fora :+ Stilletjes dingen updaten zonder dat een werbsite down gaat is veel te ongemerkt en saai :P

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Exirion schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 09:47:
[...]

Maar dan krijgen ze niet meer dit soort massale speculaties van nerds op fora :+ Stilletjes dingen updaten zonder dat een werbsite down gaat is veel te ongemerkt en saai :P
Precies. Het hoort gewoon bij de marketingstrategie van Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torp
Snap ik wel, maar op deze manier vind ik het een bizar anachronisme. Als het erom gaat aandacht te trekken kunnen ze toch wel iets creatievers verzinnen dan een bordje 'We'll be back soon'...

Ik bedoel, dan vertoon je toch een speciaal gemaakte film van Pixar over de Apple successen of weet ik veel. Daarmee trek je meer belangstelling dan met zo'n bordje.

[ Voor 30% gewijzigd door torp op 17-10-2009 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:08

Exirion

Gadgetfetisjist

torp schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 10:31:
Snap ik wel, maar op deze manier vind ik het een bizar anachronisme. Als het erom gaat aandacht te trekken kunnen ze toch wel iets creatievers verzinnen dan een bordje 'We'll be back soon'...

Ik bedoel, dan vertoon je toch een speciaal gemaakte film van Pixar over de Apple successen of weet ik veel. Daarmee trek je meer belangstelling dan met zo'n bordje.
Kracht zit vaak in eenvoud :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torp
Dooddoener. Hoe langer ik er over nadenk, hoe zekerder ik ben dat dit nog wel eens gaat gebeuren. Ze moeten alleen nog op het idee komen. ;)

Ander ideetje: er komen wat nieuwe iPods aan, dus Apple zet een leuke show in elkaar met optredens van de hipste artiesten van dat moment. En dan maar 1 uur te zien: reken maar dat de belangstelling overweldigend is. Naderhand fragmenten op YouTube (moeten weer verwijderd van Apple), blogs met 'Ik heb het live gezien', artiesten teleurgesteld omdat ze niet uitgekozen waren (dus willen best gratis meedoen)... Een geheid succes en veel mediagenieker dan klappend publiek bij een keynote.

[ Voor 55% gewijzigd door torp op 17-10-2009 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
torp schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 11:00:
[...]

Dooddoener. Hoe langer ik er over nadenk, hoe zekerder ik ben dat dit nog wel eens gaat gebeuren. Ze moeten alleen nog op het idee komen. ;)
Jouw manier zou ook wel kunnen werken (hoewel dat veeeeeel duurder is voor Apple), maar iedereen weet inmiddels wat die grote gele post-it kan betekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torp
Wel wat duurder maar meteen terugverdiend. En ik denk dat die keynotes ook niet goedkoop zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
torp schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 12:08:
Wel wat duurder maar meteen terugverdiend. En ik denk dat die keynotes ook niet goedkoop zijn.
Het voordeel van die keynotes is dat er a) naar toe wordt geleefd en b) de uitgenodigde journalisten vaak direct daarna de producten kunnen uitproberen. Vooral het laatste is denk ik van grote waarde voor Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torp
Ben ik met je eens, maar als media-event is het inmiddels old school. Niet alles blijft bij het oude.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wasco
  • Laatst online: 12-09 09:45

wasco

brightest crayon in the box

stel je voor dat ze met nieuwe macs komen op dezelfde dag als windows 7, met als klap op de vuurpijl een optie om meteen bootcamp met windows 7 erop te hebben staan. (OEM licentie)

"Your new PC, will be a Mac."

wasco [the brightest crayon in the box]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
wasco schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 12:47:
stel je voor dat ze met nieuwe macs komen op dezelfde dag als windows 7, met als klap op de vuurpijl een optie om meteen bootcamp met windows 7 erop te hebben staan. (OEM licentie)

"Your new PC, will be a Mac."
Grappige theorie, maar denk niet dat het heel logisch is. Ik denk dat het 't verstandigst is voor Apple om nieuwe producten een dag vóór Windows 7 te releasen. Heel ICT land praat dan over de nieuwe producten en 'vergeet' een beetje de release van W7 de dag erna.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-09 13:06
Mja, denk dat dat ook niet zo heel veel uit zal maken. Verwacht geen grote veranderingen omtrent nieuwe producten, meer updates. Het is niet dat iedereen met W7 gelijk een nieuwe pc nodig heeft en dan ook gelijk maar voor een Mac gaat.

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-01-2023
Als er een keynote zou komen, moeten er dan niet allang uitnodigingen verstuurd zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Serenity schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 15:12:
Als er een keynote zou komen, moeten er dan niet allang uitnodigingen verstuurd zijn?
Als die Keynote bijvoorbeeld vrijdag de 23e komt dan kunnen die uitnodigingen maandag 19 of zelfs dinsdag 20 ook nog verzonden worden. Als sprake is van een redesign van iMac en Macbook gaat dat via een keynote. Gaat het alleen om verbeterde specs dan kan het ook via een quiet update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
sOid schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 12:55:
[...]

Grappige theorie, maar denk niet dat het heel logisch is. Ik denk dat het 't verstandigst is voor Apple om nieuwe producten een dag vóór Windows 7 te releasen. Heel ICT land praat dan over de nieuwe producten en 'vergeet' een beetje de release van W7 de dag erna.
Die vlieger gaat bij lange na niet altijd op. In België was de zangeres Yasmine overleden wat prompt werd vergeten toen bekend werd dat Michael Jackson overleden was. De ene grootheid kan de andere overstemmen en dat zal hier niets anders zijn. Het is een mogelijkheid met een groot risico. De vraag is of Apple dat risico wil nemen. Ik vind het overigens een rare gedachte, nieuwe hardware vs een nieuw OS in de Windows reeks. Dat zijn niet dezelfde producten die direct met elkaar concurreren. Dat zullen ze bij Apple ook wel door hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ppl schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 16:13:
[...]

Die vlieger gaat bij lange na niet altijd op. In België was de zangeres Yasmine overleden wat prompt werd vergeten toen bekend werd dat Michael Jackson overleden was. De ene grootheid kan de andere overstemmen en dat zal hier niets anders zijn. Het is een mogelijkheid met een groot risico. De vraag is of Apple dat risico wil nemen. Ik vind het overigens een rare gedachte, nieuwe hardware vs een nieuw OS in de Windows reeks. Dat zijn niet dezelfde producten die direct met elkaar concurreren. Dat zullen ze bij Apple ook wel door hebben.
maar de release van w7 is geen verrassing, het hele os is geen verrassing omdat zowat elke tech website de rc2 al gereviewd heeft. Als Apple nieuwe producten toont de dag van of ervoor is dat wel nieuws...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 19:31:
[...]

maar de release van w7 is geen verrassing, het hele os is geen verrassing omdat zowat elke tech website de rc2 al gereviewd heeft. Als Apple nieuwe producten toont de dag van of ervoor is dat wel nieuws...
Wat ppl zegt is waar. Apple zal nieuwe producten niet vóór de release van Windows 7 lanceren, denk ook niet direct erna. Ik verwacht eerder half / eind november; toch op tijd voor het holiday shopping season, en lang genoeg om in te kunnen haken op de reviews en gebruikerservaringen van Windows 7 met hun bekende "I'm a Mac vs I'm a PC" ads.
Iets in de zin van: de gemiddelde computeraar wil geen computer die hergeïnstalleerd moet worden om van XP naar 7 te upgraden. De gemiddelde computeraar wil een systeem dat direct werkt vanuit de doos zonder zorgen over instellingen en onderhoud - een Mac dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torp
Volgens dit artikel kan het dinsdag zover zijn. Met meerdere bronnen.

[ Voor 17% gewijzigd door torp op 18-10-2009 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Ik heb ook indirect via een medewerker van Apple gehoord dat dinsdag het nieuws vrij komt. (er werd door ons een flyer pagina voorbereid voor Apple, ze hebben vervolgens gevraagd om ons te richten op de MacBook Pro's of te wachten tot na dinsdag)...

[ Voor 74% gewijzigd door Jay-v op 19-10-2009 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
  • Laatst online: 10-09 12:36
Jay-v schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 08:53:
Ik heb ook indirect via een medewerker van Apple gehoord dat dinsdag het nieuws vrij komt. (er werd door ons een flyer pagina voorbereid voor Apple, ze hebben vervolgens gevraagd om ons te richten op de MacBook Pro's of te wachten tot na dinsdag)...
dat zou zwaar balen zijn als er nu nieuwe macbook pro's komen ik heb de mijne net amper 1 week geleden gekocht :+

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

angel00008 schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 09:16:
[...]

dat zou zwaar balen zijn als er nu nieuwe macbook pro's komen ik heb de mijne net amper 1 week geleden gekocht :+
Dat bedoel ik niet ;). Er zou een pagina in een lokale flyer komen met Apple producten. Apple heeft ons gevraagd om ons enkel te richten op MacBook Pro's (die dus waarschijnlijk geen wijziging ondergaan)! Of om te wachten tot na a.s. dinsdag :). Snappie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Jay-v schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 09:56:
[...]

Dat bedoel ik niet ;). Er zou een pagina in een lokale flyer komen met Apple producten. Apple heeft ons gevraagd om ons enkel te richten op MacBook Pro's (die dus waarschijnlijk geen wijziging ondergaan)! Of om te wachten tot na a.s. dinsdag :). Snappie?
Waar werk je dan en wat voor werk doe je? Ik neem aan iets als drukker/DTP'er/vormgever?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:11

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Ik ben benieuwd. Ze mogen de complete lineup wel vervangen. Mac mini's, Mac Pro's en iMacs zijn nodig aan een upgrade toe!

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-09 19:16
er zijn enkel nog geruchten, niets geen aankondiging van een keynote. Ik verwacht toch dat er op zn minst een keynote is voor een redesign. Ik denk dus dat het nog wel even duurt. Wel dom overigens, want nieuwe specs zijn hard nodig met al dat core i7 geweld.
Pagina: 1 2 ... 7 Laatste

Dit topic is gesloten.