WoeiWoei schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 01:21:
Ik heb nu voor de lol een cleric alt gemaakt en het viel me vanaf het begin al op hoeveel sterker deze class wel niet in vergelijking met andere , vindt het leuk om te spelen maar ben beetje verbaasd hoe OP het is. De schade die je doet is hoog en mana gaat tog niet snel op je blijft je zelf met gemak healen. Straks ook nog is meer damage skills als earth's wrath en punishing wind.
Als voorbeeld op lv 16 doodde ik lv 23-26 mobs in eltnen en theobamus.. dat moest ik met sorc niet eens proberen en daar blaten mensen al over dat het OP is (ben ik het overigens echt niet mee eens)
Iemand anders die mijn mening deelt over Clerics die OP zijn? ik bedoel leuk als je er zelf 1 bent maar zou tog beter zijn als het gebalanced wordt, of staat er een nerf op de planning ?
Ben zelf een level 50 cleric.
Over damage, nou we doen aardige damage als je full magicboost gear hebt al is je killing speed ongeveer de 70% van een dps klasse. Het grootte voordeel is je kan jezelf healen vandaar dat je ook hogere level mobs aankan.
Ik heb het idee dat je met je sorc niet wist wat je deed en erg slechte gear had want een sorc zeker op lagere levels doet meer als 2 keer je damage.
Over het algemeen levellen een templar en een cleric het langzaamste van alle classes.
Clerics in solo PvE zijn bijna niet dood te krijgen maar de prijs die we ervoor betalen is lagere DPS.
Als jij met een DPS klasse minder damage doet dan een cleric doe je iets met hun goed fout.
Oh en je mana gaat later veel veel sneller op

, maar ja daar heb je mana potions voor.
Helaas is een cleric altijd de lul in PvP of PvE, dus ben je altijd primary. Vandaar dat op level 50 clerics nog amper damage doen omdat ze nog langer willen level dan 5 seconden, dus hebben we HP of magic resist gear, en geen magicboost meer voor damage.
In 1v1 Verlies ik tot nu toe nog nagenoeg altijd van alle ranged classes. Sorc doet gewoon meer damage als ik healen kan en met een beetje pech 2 shot hij mij gewoon. Spirit master fear silence gg thx. Ranger is wat eerlijker maar met goed getimede silence en stuns wint hij het meestal. Assasins als ze mij eerst aanvallen winnen ze gewoon altijd.
De rest kan ik tegen winnen maar ze rennen altijd weg.
Probleem is om levend te blijven moet je jezelf constant healen geen tijd voor dps, enige kans die je hebt is 4k DP skill en later kan je met je laatste stigma summon noble energy (laatste advanced dps stigma) gebruiken welke nog een beetje zin heeft.
Als ik betere gear krijg veranderd dit wel. Ik heb echt meer magic resist nodig.
De reden dat een cleric op zich vrij veel klappen kan hebben is omdat we er ook veel ontvangen.
Ook in PvE maar het plezier van healing aggro zul je nog wel merken

.
Clerics persoonlijk vind ik op een goed niveau zitten.
De class balance is in Aion is vrij goed alleen hebben melee classes in de lucht nog wat hulp nodig.
van 1-49 zijn sorc en spiritmasters overpowered maar als mensen magicresist gear krijgen vallen ze wel mee hoor ik. (sorc met 4k DP skill zijn echt ziek een goede level 50 sorc kan gewoon met 1 skill een complete groep vermoorden als de targets lager zijn als level 50 )
Als je toevallig op Kahrun speelt ik ben Mysteriax (asmo). Als je vragen hebt stel maar.