[PC][MMORPG] EVE-Online Topic - Deel 16 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste
Acties:
  • 30.511 views

Verwijderd

IJzerlijm schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 13:52:
In je eentje rats jagen heb je een goeie cruiser nodig (T2 mods, rigs, goeie skills) of een Battlecruiser. Zonder dat is er veel geld te verdienen met het leeghalen van wrakken die anderen achterlaten. Je kan mods tegenkomen die tot 10 miljoen opbrengen als je mazzel hebt en een populaire meta 4 (is te zien met Show Info) weet te vinden.

Je kan met de ingame map of op http://evemaps.dotlan.net/ zien waar er veel NPC's gekilled zijn. Als je wat onderzoekt kom je genoeg afgelegen systemen tegen waar neutrale spelers zitten die zich verstoppen als je in local komt zodat jij rustig de wrakken kan checken in een fregat of destroyer. Het vereist wel wat voorbereiding. Als je in deep 0.0 dit wil doen zal je wat Giant Secure Cans moeten plaatsen om je spullen in kwijt te kunnen, in NPC 0.0 space heb je stations die je kunt gebruiken maar is het wel veel drukker.
Op basis van eerdere opmerkingen eerst maar eens wat ervaring op doen voor ik mij naar 0.0 space begeef.
Trainings plan is aangepast: alles trainen om een fatsoenlijk uitgeruste cruiser te kunnen vliegen.

Die map ziet er vrij ingewikkeld uit. Hoe moet ik dit zien? Moet ik een salvager trainen en een schip met voldoende cargo space met salvagers uitrusten. Dan zoek ik een plek op waar veel nps zijn gesloopt en dan salvage ik de wrecks? Ik ga er vanuit dat ze allemaal geen cargo meer hebben. Die loot men wel, maar de meest miners die wat rats clearen die lastig zijn bij het minen zullen geen slavager hebben, of vergis ik me dan?

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:39
Ah ja, dat klopt inderdaad. Ik kan eens kijken of mijn character het geregeld krijgt kwa ratten, maar dan kan ik weer niet met m'n main verder skillen hehe.
Verwijderd schreef op woensdag 30 september 2009 @ 08:35:
[...]

Op basis van eerdere opmerkingen eerst maar eens wat ervaring op doen voor ik mij naar 0.0 space begeef.
Trainings plan is aangepast: alles trainen om een fatsoenlijk uitgeruste cruiser te kunnen vliegen.

Die map ziet er vrij ingewikkeld uit. Hoe moet ik dit zien? Moet ik een salvager trainen en een schip met voldoende cargo space met salvagers uitrusten. Dan zoek ik een plek op waar veel nps zijn gesloopt en dan salvage ik de wrecks? Ik ga er vanuit dat ze allemaal geen cargo meer hebben. Die loot men wel, maar de meest miners die wat rats clearen die lastig zijn bij het minen zullen geen slavager hebben, of vergis ik me dan?
Het beste schip in het begin als je witl gaan salvagen, is een destroyer. Als je caldari bent zou ik voor een Cormorant gaan :) 4x Tractor beams en 4x Salvagers. De cargo zal er misschien nog wel inzitten, maar of die de moeite waard is om te looten is nog maar de vraag :)

Wil je missie runners gaan salvagen of belt-ratters in lowsec? Als je kan proben kan je dat in highsec doen! Is een stuk veiliger voor je, alleen kan je geen tractorbeams gebruiken op iemand anders zijn wrecks.

[ Voor 80% gewijzigd door De_Bastaard op 30-09-2009 08:46 ]

• sHELL
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-08 14:02

sHELL

VR "connoisseur"

Je kunt ook rond gaan spoken in 0.0 space. Providence is een voor de beginner redelijk veilig.

Als je daar een tijdje rond spookt krijg je ook toegang tot hun intel kanalen.

Voordelen van Providence, de locale bewoners zullen je niet (niet direct) opblazen.
Ze hebben een actief NBDS beleid, met regels en nog een lading roleplay onzin. Als je iemand ziet die aan het ratten is (let dan op dat hij een lokale bewoner is) en vraag of je z'n loot mag salvagen als hij dat niet zelf doet. Brutalen hebben de halve wereld, met beleeft vragen krijg je de andere helft.

Nadeel is wel, mensen die lak hebben aan de regels in Providence zullen je zonder pardon jou opblazen. Je moet dock rechten betalen als je gebruik wil maken van de stations daar.

En hou echt in de gaten, waar je ook bent 0.0 space = 0.0 space. Dat is dus anders dan empire.

Laat je dus goed informeren, en je kunt een heel eind komen daar als beginner.

[ Voor 6% gewijzigd door sHELL op 30-09-2009 09:03 ]

het is niet mijn boedoeling om die oude koeien weer uit de sloot te halen.

Verwijderd

Hey mensen, nog bekenen van sulf0r hier op het forum? Volgens mij ken ik De_Bastaard nog wel vanuit mijn Ethereal Dawn periode totdat IMPA eruit geschopt werd wegens te weinig activiteit :(
Anyways ik wou ff hoi zeggen :P

• De_Bastaard
Ja kan inderdaad goed kloppen, ik ben sinds een of twee weken uit ED gestapt. De boel was aan 't instorten daar en nu is de CEO ook nog eens gekapt met CEO zijn :D

De corp waar ik in zat was ook niet al te actief, dus tijd voor wat anders. Ik zit nu in The Firm, in Curse... geen idee hoe lang ik het daar uit houdt :p Mijn oude co-CEO van Enrave gaat mogelijk bij Viper Squad, dat wil ik natuurlijk ook wel >:)

Verwijderd

Enrave, die ken ik nog wel, uit jullie corp kwam ook iemand die vlak bij mij woonde (ergens in Deventer).
Anyways ik had nog wel een van jullie in mijn adresboekje staan voor het geval ik me echt begon te vervelen in IMPA. Ik blijf beetje twijfelen of ik wel moet blijven, ondertussen veel 'vriendjes' gemaakt daar ;)

• De_Bastaard
Imperial Forces toch? Jullie hadden best een aantal goede FC's!

Verwijderd

Nope, Imperial Assasins. Of we goeie FC's hebben weet ik niet, tenminste ik dacht dat Cynic Tool er wel een was in die tijd. We hebben nu weinig tot geen ops dus kan er niet veel over zeggen. We zijn meer bezig met de industrial kan, we bouwen Caps en verkopen die wat een leuk zakcentje oplevert

[EDIT] Imperial Forces is een soort van dochter onderneming, met inderdaad goeie PVP lui en een paar goeie FC's

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2009 09:43 ]

• De_Bastaard
Ah, dan is IMPA inderdaad een flinke tijd terug geweest! :p ED is nu een stuk kleiner, er zitten overigens nog wel 'n paar man op GoT die je vast wel kent van ED.... CopyCatz, bangkirai, enz.

Verwijderd

Bangkirai, ken ik zeker :P Als ik het goed heb, woont hij namelijk binnen een straal van 1km van mij :).
Maar goed, wellicht dat ik opzoek ga naar nieuwe corp, iemand een goed idee?

• De_Bastaard
Wat voor corp zoek je?

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Verwijderd schreef op woensdag 30 september 2009 @ 08:35:
[...]

Wat je zoekt zijn plekken waar neutrale ratters (misschien isk farmers) actief zijn in hoekjes space waar niemand van de territorium bezitters in geintresseerd is.

Neem bijvoorbeeld deze regio:

http://evemaps.dotlan.net/map/Detorid#npc24
http://evemaps.dotlan.net/map/Detorid#sec

Er zijn een aantal systemen met meer dan 1000 NPC kills de laatste 24 uur. Een groot deel van de regio is in bezit van Atlas alliance maar dat betekent niet dat er geen neutralen daar aan het ratten zijn. Atlas in een flinke oorlog verwikkeld wat betekent dat hun piloten minder hun gebied gebruiken en in de systemen die niet een goeie security rating hebben (-0,01 is slecht, -1,00 is het beste) onstaat er dan een wildgroei aan neutrale Ravens. Deze zullen meestel 100km boven de belts hangen en hun cloak aanzetten zodra er iemand bij ze in local komt. Ze zullen nooit de wrecks gaan leeghalen of salvagen, het is niet ongebruikelijk dat je 75+ BS wrakken op je scanner ziet in zo'n systeem.

Een paar trips in een goedkope newbie frigate om de wrakken te checken van wie ze zijn zal snel genoeg laten zien hoe de situatie daar is.

And to think they once said that computers would take away jobs.

• Hurtebise
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-08 22:19
Dus Enrave collapse en ED collapse? Jammer. Want Enrave was door de jaren heen toch vrij stabiele bende.
Hoopte stiekem nog eens terug te keren. Heb afgehaakt toen ze naar 0.0 verhuisden. Was nog te noob toen (nu nog hoor :))

• De_Bastaard
Nah Enrave is niet collapsed :)

De CEO (Sander/Rednas) is er nog altijd, en een groot deel van de members ook. Enrave was alleen niet zo actief als ik graag had gewild, daarom ben ik vertrokken. Ik denk ook doordat Enrave meer een mining/industrial corp is, een aantal members hun ei niet kwijt konden in ED nadat we uit 0.0 gewerkt waren.

Er zijn trouwens een flink aantal corps bij ED weggegaan, en het leek er de laatste tijd een beetje doelloos bij te liggen. Daarom is volgens mij Ralian er ook mee gekapt als CEO. Ik heb ook geen idee wat zij nu gaan doen, maar ik denk niet dat ik er terug naar toe ga.

Zelf zit ik nu dus even in Curse bij The Firm, een kleine maar vrij actieve corp die wat zit te pvp'en in die regio. Ik heb nu toch geen bergen met tijd vanwege afstudeerstage, dan ga ik niet applyen bij een pro PVP corp zoals Viper Squad maar even lekker relaxen en wat isk maken in 0.0 NPC space :)

• Hurtebise
Wat gaat Endo Dy doen?
Maar Enrave zit nog in 0.0 of zijn ze er dankzij ED uitgeflikkerd?

Zit met bedrag van 30 miljoen isk, allicht te weinig voor een pvp-starter?

[ Voor 30% gewijzigd door Hurtebise op 30-09-2009 10:42 ]

• De_Bastaard
Endo heeft geapplied bij Viper Squad (Triumvirate)

enrave zit nog bij ED ja, ergens in de buurt van Geminate.

30 mil is wel ok, kan je wel een cruiser voor fitten :)

Verwijderd

Wat ik zoek, nouja activiteit, gezelligheid en pvp wil ik wel weer gaan doen :)
En uiteraard waar ik veel ervaring kan opdoen met fittings en pvp

• De_Bastaard
Kom ook bij the firm :D

• Wabs
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik zit op mn stage en VEEL sites mbt games zijn geblockt dus kan zelf neit zoeken. Heb EFT mee op een usb stick dus zo nu en dan even een bootje fitten kan prima.
Nu de vraga: ik heb net een poging gewaagd op de veel geprezen sleipnir. Ik kom er alleen niet echt uit, ik kan niet het beest fitten waar ik mensen altijd zo enthousiast over hoor zijn.

Heeft iemand een idee voor een goede sleip fit? (kan dus niet zoeken op killboards of op battleclinic ofzo)

• Hurtebise
Staan ze ook open voor pvp beginners met 20 milj SP?

• GamemasterByte
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-09 20:21
Wabs schreef op woensdag 30 september 2009 @ 12:14:
Heeft iemand een idee voor een goede sleip fit? (kan dus niet zoeken op killboards of op battleclinic ofzo)
Probeer deze eens:

[Sleipnir, Sleip final]
Gyrostabilizer II
Gyrostabilizer II
Overdrive Injector System II
Damage Control II
Power Diagnostic System II

Large Shield Booster II
Invulnerability Field II
Medium Capacitor Booster II, Cap Booster 800
Invulnerability Field II
10MN MicroWarpdrive II

425mm AutoCannon II, Republic Fleet EMP M
[empty high slot]

Medium Core Defence Operational Solidifier I
Medium Core Defence Operational Solidifier I

Warrior II x5
Warrior II x3

Ik ben normaal geen fan van de rigs die repper cycle time verminderen, maar in dit geval maak ik toch een uitzondering. 667 dps damage en 404 dps tanked met mwd aan(cap voor ongeveer 2min 12sec), 556 met mwd uit(cap voor ongeveer 10min) en een leeg highslot waar je in principe alles kan fitten (nos/neut/ganglink/cyno/salvager/whatever). De stats zijn wel met alles @ lvl 5, dus het kan een beetje lager uitvallen voor normale spelers ;)

who is General Failure and why the hell is he reading my disk?!

• ZenTex
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:43

ZenTex

Doet maar wat.

Hurtebise schreef op woensdag 30 september 2009 @ 12:30:
[...]

Lijkt me dat de meeste corps wel happig zijn op 20M SP chars. Skilled of niet. Een 20M SP char is meestal wel self-sufficient en kunnen aardig wat losses verhapstukken en gewoon weer in een volgend schip stappen.
Dat is vaak beter dan een goede maar arme PvPer. :p
Trouwens, PvP beginners worden met goede begeleiding en veel PvPen meestal vanzelf PvP vets/Pro's.
Ken een paar uber PvPers die als industry carebears begonnen zijn. Nadat hun industry specialiteit zowat maxed was zetten ze voor de lol wat PvP skills aan en begonnen voor de lol wat te PvPen. Met als resultaat: Bloedorstige bloedfanatieke PvPers die bulkten van het geld en hun eigen schepen bouwen. brrr.

Verwijderd

Waar zijn jullie based?
Ik neem aan dat mijn char met 30mil SP (113skills, 40% level5) wel kan joinen?
Is er een ingame channel waar ik vanavond even plaats kan nemen?

• De_Bastaard
Verwijderd schreef op woensdag 30 september 2009 @ 12:44:
[...]

Waar zijn jullie based?
Ik neem aan dat mijn char met 30mil SP (113skills, 40% level5) wel kan joinen?
Is er een ingame channel waar ik vanavond even plaats kan nemen?
Hurtebise schreef op woensdag 30 september 2009 @ 12:30:
[...]

We zitten in Curse :)

Ingame channel voor de corp waar ik in zit moet ik ff nakijken, ik dacht The Ancients of The Ancients Public. Zelf heb ik ook maar 21 SP, en was meer dan welkom :) Er is elke avond pvp, fleet van zo'n 15 a 20 man gok ik.

Verwijderd

Dat van Curse had ik kunnen weten xD.
Wellicht dat ik vanavond even kom kijken en anders stuur ik je wel een PM.

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-08 19:32

Bezulba

Formerly known as Eendje

oops. vanmorgen even de autopilto aangezet om m'n cargoscheepje van a naar b te krijgen. Daarna naar m'n werk gegaan Kwam ik uit in 0.4 space en is m'n scheepje aan gort geschoten. Dat had ik niet helemaal handig aangepakt. Had helemaal niet door dat m'n destination zo'n lage sec had. de rest van de route was 0.9 en hoger. oh well, 10million down the drain. Er zijn ergere dingen in het leven. :)

blup

• De_Bastaard
Ja is goed, ingame heet ik Bastaardicious, voeg me maar toe als buddy :)

• Wabs
  • Niet online
wat is nou 10m :+

Een corp genoot van mij is eergister een proteus kwijt geraakt omdat we een domi probeerde te slopen, de domi had iets te veel neuts.... Leuke los van 2b (faction fit) en 5 dagen skillen, (lvl 5 skill weg). Natuurlijk is voor sommige mensen 10m veel en voor anderen 2b weinig, niet dat ik wil zeggen dat je niet moet zeuren ofzo ;) O-)

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-08 19:32

Bezulba

Formerly known as Eendje

ik had er ook een :) achterstaan. ik nam bewust het risico omdat ik dacht dat het een heel laag risico was, turned out i was wrong. That's life. Jammer maar helaas :)

blup

Verwijderd

Van fouten leer je, nu zul je de vorige keer niet weer gaan autopiloten door lowsec xD
Been there done that!

• De_Bastaard
Shit happens :p Ik verloor gisteren m'n buzzard ala 70mil ofzo omdat er een sabre cloaked @ gate hing ..

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:44
Ik zit op dit moment in een Drake en wil zo snel mogelijk overstappen naar een Raven. Nu vroeg ik me af hoe ik mijn inkomsten een beetje kan verhogen, ik doe op dit moment veel level 3 missies (heb de standing al voor level 4 maar heb nog geen vertrouwen in de tank van mijn Drake). Van de level 3 missies loot ik alleen de wrecks en laat ik de wrecks zelf voor wat ze zijn. Nu vroeg ik me af, zal het echt zoveel lonen om een dedicated salvager in elkaar te bouwen en de wrecks ook te salvagen?

• -ko-
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-09 16:32

-ko-

Leidend Voorwerp

Verwijderd schreef op woensdag 30 september 2009 @ 14:51:
Van fouten leer je, nu zul je de vorige keer niet weer gaan autopiloten door lowsec xD
Been there done that!
Dat heb ik gisteren ook geleerd. Dahaaag Tristan....

Ben er wel op vooruit gegaan. Vriend vond me zielig en gaf mij een miljoen ISK. Dus toen maar gelijk de Gallente Destroyer gekocht. :+

Wa Doede Nou

• De_Bastaard
UTwizard schreef op woensdag 30 september 2009 @ 15:35:
Ik zit op dit moment in een Drake en wil zo snel mogelijk overstappen naar een Raven. Nu vroeg ik me af hoe ik mijn inkomsten een beetje kan verhogen, ik doe op dit moment veel level 3 missies (heb de standing al voor level 4 maar heb nog geen vertrouwen in de tank van mijn Drake). Van de level 3 missies loot ik alleen de wrecks en laat ik de wrecks zelf voor wat ze zijn. Nu vroeg ik me af, zal het echt zoveel lonen om een dedicated salvager in elkaar te bouwen en de wrecks ook te salvagen?
Jep, als jij gone berzerk helemaal salvaged heb je zo een paar miljoen extra :)

• Wabs
  • Niet online
salvagen is zeker de moeite waard. Zeker nu er meer rigs verkocht worden door de laatste patch.

Even doorskillen en sparen voor lvl 4. Als je die alleen kan verdien je vrij snel 20m per uur.
Let wel op dat je voor lvl 4 echt de goede tank fit en leest wat de triggers zijn etc. Eerste raven die ik kocht was ik meteen in de eerste lvl 4 die ik deed weer kwijt geraakt.... :( dat was balen! Vriend van me gevraagd of hij mijn wreck op kon halen.... hij ook een raven kwijt :P (iets met BS die warp disruptor had en ik had een trigger gesloopt dus er waren er te veel om alleen te tanken.) Wel meteen geleerd om alles goed door te nemen.

Sommige lvl 4 missies zijn vrij simpel. sommige moeilijk (zeker in een t1 raven zijn sommige gewoon niet echt haalbaar alleen) (Angel Extravaganza, Enemies Abound, Worlds Collide en er zijn er tegenwoordig vast een paar bij gekomen, is al een tijdje terug dat ik missies deed.)

Laatste keer was in een Golem samen met een Raven (alt) en dan als alles bijna dood was de raven terugvliegen en salvager halen, ondertussen met de tractor van de golem alles naar je toe trekken (40km range, 1km/s >:) ) deze setup ging HEEL SNEL, 50m per uur als je even je best deed 8) niet slecht voor high sec :*)

[ Voor 14% gewijzigd door Wabs op 30-09-2009 16:12 ]

Gone berserk heeft bagger salvage, misschien de moeite waard voor iemand die in raven relatief langzaam de missies zelf doet, maar blijft redelijk slechte salvage. Loot is wel erg goed.

En als je bij angel extravaganza gewoon missie guide leest krijg je helemaal niet veel dps op je. Bij worlds collide hangt het er een beetje vanaf, soms krijg ik veel meer agro in de laatste room dan andere keren.

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-09 11:43
hehe, nog 17d en dan kan ik ook een sleipnir vliegen :) Alleen even bedenken wat ik daarna wil gaan skillen. Ik kan voor Damnation gaan, dat kost me bijelkaar 38d, of ik kan eerst voor kronos gaan, dat kost me 22d :P

• De_Bastaard
Voor de geinteresseerden om naar Curse te komen:

http://www.eveonline.com/...?a=topic&threadID=1060154

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

@UTwizard:

Wat jij moet doen: Voorlopig geen Raven kopen als je al weinig vertrouwen in je Drake tank in lvl 3's hebt.
Je tanking skills zijn uitermate belangrijk in een Raven. Sterker nog, als je low-skilled bent gaan zelfs lvl 3's makkelijker en sneller in een Drake.

Ik heb het zelf gedaan toen ik low SP was. Volgens mij had ik iets van 5 of 7M SP's toen ik van de Drake in een Raven stapte. Missies gingen veel moeizamer, langzamer, en ben meer dan eens op het nippertje uitgewarpt waar ik in m'n drake geen moeite had.

Ga maar een maandje shield skills trainen terwijl je spaart, en wat missile skills die overlap hebben met de raven's launchers. Spaar door totdat je genoeg cahs hebt om 2 ravens te kopen en fitten. 99% van de nieuwe Raven pilots blaast 'm binnen 2 weken op in een missie. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trin1ty
  • Laatst online: 30-01-2024

Trin1ty

Uhm..

Klopt het trouwens dat je op 1 emailadres meerdere trials kunt starten? Ik heb een aantal maanden geleden op emailadres X een trial van 14 dagen gedaan en nu lukte me dat gewoon weer op hetzelfde emailadres. Wel andere username geloof ik want die wist ik niet meer.

EVE blijft toch trekken dus maar weer een trial gestart om te zien of het me over kan halen gewoon een account te starten :) Kun je die overigens net als bij WoW ook gewoon stopzetten en weer heractiveren?
Alleen al de rust van het scherm en de ambient geluiden en muziek is een verademing t.o.v. een avondje raiden in WoW (wat ik ook speel).
Maar wat me het meeste trekt en ook misschien wel afschrikt is het feit dat er geen voorafgesproken doel/pad is. Dwingt je dus om na te denken over wat je echt wil gaan doen en als ik alles zo op internet lees kan eigenlijk alles. Lijkt beetje op een schaduwwereld van de echte :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Die accounts worden nadat er niet betaald is op inactief gezet. Dan stopt ook de skill die je aan het trainen bent, etc. Zodra je dan weer activeerd gaat het verder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wabs
  • Niet online
dat inactief zetten is voor (oneindig?) lange periodes ook prima. Ik heb die van mij na de trial een jaar gestopt, toen exact een jaar later toch weer opgepakt. en verder gegaan waar ik gestopt was. Heb ook mensen gehoord die er 3 jaar uit zijn geweest waar de accounts ook nog van bestaan.

Dat raven en lvl 4 missies verhaal: Ben het eens met bovengenoemde, een drake meot MAKKELIJK lvl3 kunnen tanken, de meeste lvl 4 missies kan je ook prima in een drake vliegen namelijk. Minder DPS dan de raven, dus duurt wat langer, maar de tank trekt het wel.
Als je toch over wilt stappen, zorg dat je de belangrijke skils als engenering, electronics en al die andere basic skils die voor echt elk schip nuttig zijn zeker op 4 hebt staan, het liefste 5. Dit geeft je meer CPU en powergrid dus het fitten van je schip is makkelijker. Verder is navigation en evasive manuevering ook een aanrader, je draait sneller en een BS is traag....
Daarnou zou ik iig zorgen dat je t2 shield hardners kan fitten voor de raven. Duurt misschien een week of 2 maar ze zijn ZOOO veel beter dan de t1 variant. En als je de eerste paar missies in je raven dan gaat doen, fit je raven dan vooral op VEEL TANK. ombouwen naar meer DPS kan altijd nog als je zeker weet dat je tank het houdt. Je kan tlijd hier wel vragen of je de fitting die je gepland hebt ook echt goed is. (vraag het me ook een beetje af bij je drake namelijk, moet prima tanken.) succes! 8)

@ Rav, heb zelf besloten on een Tengu (Strategic Cruiser) aan te schaffen voor Sleepers in wormholes. Mijn NH kan sommige BS spawns niet tanken terwijl een Tengu dat met gemak kan, alle skils zijn 1x multiplyer dus is prima te doen. en de centen komen ook wel goed. Zodra ik weer in K-space ben ga ik iig even de skils kopen. 8)
Daarna de planning om gallente en minmatar cruiser naar 5 te skillen voor alle command ships en recons van die 2 rassen. Heb nu alleen caldari recons en commandships. Lang leve de Arazu en Rapier _/-\o_ (al kunnen de proteus en loki het zelfde...wel prijzig voor pvp alleen ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Wabs op 01-10-2009 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:44
@ZenTex: Bedankt, ik ga nog wel een tijdje door in m'n Drake dan. Wat betreft het gebrek aan vertrouwen in m'n tank, dat bedoelde ik voor level 4. In level 3 missies komt m'n shield niet onder de 75% en vaak hangt het stabiel rond de ~85%. Ik heb hem al voor een groot deel t2 fitted met rigs erbij namelijk. Ik moet alleen nog even mijn dps zien te verhogen, de missies mogen van mij namelijk nog wel iets sneller gaan. Ik heb nog niet alle Drone skills maxed out en ik geloof dat ik Heavy Missile Specialization ook nog moet.

Ik kan alleen niet beloven of ik ook echt een maand wacht met het kopen van een Raven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Punt van de Raven in missies is dat je over het algemeen een actieve tank gebruikt wat heel anders vliegen en fitten is.
De drake kan je iedere lvl 3 mee passive tanken.

Zorg voor de Raven in ieder geval voor hoge standaard skills als electronics etc, dat helpt grandioos bij het fitten en hoge cap ga je nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Om eerlijk te zijn vlieg ik persoonlijk echt zeer zelden Ravens. Met een leuke T2 weapon setup is het wel leuk, maar verder vind ik het maar trage dingen. Een raven met t2 torps lijkt me nog wel leuk voor te ganken, maar daar is het dan wat mij betreft ook mee gedaan :) Sommige rats/missies/complexes zijn bijzonder lastig (rats met scram/web), als je dan ook nog gejammed wordt ben je tenzij je een perma-tank raven kan vliegen aardig de sjaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, maar wat moet je dan vliegen als je alleen maar Caldari kan vliegen en toch snel missies wil doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Golem of een raven navy issue pakken met een pith booster, die tanken namelijk vet hard en kosten een stuk minder cap

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Raven doet missies prima, op domis na heeft iedereen grote problem als je gejammed ben, en bij domis kan je er dan nog aan toevoegen dat als je pech hebt je drones een trigger schieten en je de sjaak bent. Ravens hebben zat tank voor lvl 4s en zijn ook nog eens immuun voor tracking disruptors. En als het echt nodig is heb je ook nog eens FOF missiles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sHELL

sHELL

VR "connoisseur"

Afbeeldingslocatie: http://i10.photobucket.com/albums/a134/bakasheru/wallpaper/soon_S.jpg
http://www.eveonline.com/...?a=topic&threadID=1189031

Had ff een wallpaper in elkaar gedraaid. In overleg met wat ccp luitjes pas uitgebracht tijdens fanfest. Dus voor hun die niet naar fanfest 2009 gaan :>

Zo, nu naar bed :O

[ Voor 28% gewijzigd door sHELL op 01-10-2009 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De_Bastaard schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 11:03:
Golem of een raven navy issue pakken met een pith booster, die tanken namelijk vet hard en kosten een stuk minder cap
Dan moet ik toch maar voor een golem gaan denk ik.
Heb je nog leuke fits?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Nein, maar ik gok iets van 4x t2 torpedos, tractors, salvagers
Pith booster, invul(s) en wat meuk om je cap te rechargen. 3x CCC rigs enzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wabs
  • Niet online
je weet dat een golem meer dan 1b kost en dat de pith booster (ik zou een gist nemen, maargoed..) ook snel 1b kost? Dan ben je dus 2.5b kwijt aan een missie boot. Flink wat missies vliegen voor je die terug verdient hebt dus....! Ik gebruik mijn golem voor complexes runnen, levert me wat meer op.
Verder schiet ik cruise missiles en heb ik gewoon een XL t2 booster en geen pith / gist. dan 2 boost amps, 2 CN invuls en nog een Gist X type photon scatering field zo uit mn hoofd. Misschien had ik ook nog een painter, weet ik niet zeker, hapt al een tijdje stof.
3 CN BCU in low en een PDU. 1 CCC rig en 1 bay loading rig.

Verschil tussen gist en pith booster (iig bij de XL variant) Pith boost HEEL VEEL schield maar gebruikt ook veel cap. Gist boost ongeveer even veel als de T2 maar gebruikt de helft van de cap als de T2, je kan dus meer dan 2x zo lang boosten voor je cap op is. Meer dan genoeg tijd om 2-3 BS te slopen. Ik heb iig in missies liever een tank die lang loopt dan 1 die kort heel veel boost. 8) smaken verschillen uiteraard.

mooie golem fit: (faction omdat je schip toch al veel kost, die paar 100m meer maakt dan ookniet heel veel uit, kan nog veel erger natuurlijk, Gist Xtype booster, Pith Xtype shield boost amps, officer PDU etc etc, maar de nut daarvan is niet heeel groot, dit tankt al meer dan genoeg :) )
[Golem, pve]
Caldari Navy Ballistic Control System
Power Diagnostic System II

Caldari Navy Invulnerability Field
Caldari Navy Invulnerability Field
Gist X-Type Photon Scattering Field
Gist B-Type X-Large Shield Booster
Shield Boost Amplifier II
Shield Boost Amplifier II
Target Painter II

Caldari Navy Cruise Missile Launcher, Paradise Cruise Missile
Small Tractor Beam I
Salvager II
Salvager II

Bay Loading Accelerator II
Capacitor Control Circuit I

Hammerhead II x5
Hobgoblin II x5
O-)

[ Voor 34% gewijzigd door Wabs op 01-10-2009 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Complexes heb ik me ooit eens twee keer met een normale raven in geminate aangewaagd.... ai ai....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wabs schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 11:34:
je weet dat een golem meer dan 1b kost en dat de pith booster (ik zou een gist nemen, maargoed..) ook snel 1b kost? Dan ben je dus 2.5b kwijt aan een missie boot. Flink wat missies vliegen voor je die terug verdient hebt dus....!
Ja ok, dat is duidelijk, maar ik denk dat ik als caldari niet veel andere keuzes hebben aangezien ik nog geen andere race heb geskilled. Gewoon bij een Raven houden, heb hem iig perma tanked gekregen met een XXL t2 shield booster :). Maarja dat is niet alles...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Zo'n X-Large T2 booster en t2 amps lijkt me wel vet, maar damn dat is gewoon een maand extra skillen :( Ik denk dat ik beter eerst andere dingetjes kan skillen, die wat minder tijd in beslag nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wabs
  • Niet online
perma tanken heb ik dus echt nooit nooit geprobeerd te bereiken met een XL booster. Ik zet de booster alleen aan als ik voorbij 50% shield zak, laad dan alles weer op tot 100% en dan booster weeer uit om cap weer op te laden.
Zie het nut niet van perma tanken met active booster, je gebruikt cap (of iig slots die meer cap geven) terwijl je het alleen op sommige momenten nodig hebt. Continu boosten is niet heel nuttig imo... just my 2 cents. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Wabs: Klopt heb je helemaal gelijk aan.
Eigenlijk moet ik ervoor zorgen dat ik voldoende cap heb om mijn shield van 40% naar 70% te brengen en dat me cap weer wordt geladen zodat als me shield weer 40% is dat ik het hele riedeltje kan herhalen. Wat natuurlijk meer slots voor DPS modifiers oplevert, tenminste dat is de bedoeling :P

Maar ja nu nog een mooie fitting...
Ben allang blij dat ik alles t2 kan fitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
Perma tank Golem met XL booster is niet te doen. Ik heb een faction L Booster met 2 SBA II's, 2 invul II's en 1 photon hardener. Tankt alle level 4's met gemak, in de torpedo setup gooi ik een painter erbij in mid. In de cruise setup pak in een cap recharger II in mid en een extra ballistic in low.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Ja ja een X-L Booster is ook niet nodig :) Een oude corpmate van me had ook een Golem, met Pith Large booster, permatankte vrijwel alles :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-09 21:59
Drake is perfect voor lvl3 zeker als je wat betere skills hebt. De drake is ook zeer eenvoudig aan te passen aan elke missie als je dat wenst.

Mijn drake skills zijn zo goed als maxed waardoor je relatief weinig hoeft aan te passen aan je setup ongeacht welke lvl 3 missie (op 1 of 2 missies na) en mijn fitting bevat dan ook altijd een omni tank en 3x bcu t2.

Persoonlijk vind ik een targetpainter op de drake nutteloos, frigs knal je af met je small drones (warriors/hobs) en al de rest gaat simpel aan met heavies. Gebruik die mid voor extra tank. En op een missie drake fit ik nooit een mwd altijd een AB omdat het meer dan genoeg speed geeft om alles te outrunnen behalve frigs (primary met drones!), mwd teveel powergrid en cap vreet waardoor je je setup niet optimaal kunt krijgen.

Let wel dat je ook de support skills trained want die worden vaak erg onderschat (missile expl radius reduction, missile speed etc). DPS alleen is niet wat je schip goed maakt.

Mijn setup voor lvl 3:
7x hml t2
1x tractor beam (salvaging doe je met een alt of erna met een dedicated salvager)
2x invul t2
2x lse t2
1x ab t2
3x bcu t2 (evt 1 vervangen door 2e sprt2 indien nodig)
1x spr t2
3x medium core defence field purgers

Vwb lvl 4's gebruik ik dezelfde setup maar dan op de Nighthawk (geen slowboating bssen voor mij ;) ) met t2 heavy missiles voor de taaiere bs wat resulteert in 500-700 dps omni tank (1 of 2 spr) en 500-550 outgoing dps. Een cruise raven of Golem perst er zeker niet meer uit zonder heavy faction stuff en een torp versie is leuk voor 0.0 ratting maar in missies schiet het echt niet op (mwd gimpt setup fors).

Maar goed, iedereen speelt het spelletje anders en das nu net het leuke, er is geen setup die overal en altijd het beste is.
UTwizard schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 09:30:
@ZenTex: Bedankt, ik ga nog wel een tijdje door in m'n Drake dan. Wat betreft het gebrek aan vertrouwen in m'n tank, dat bedoelde ik voor level 4. In level 3 missies komt m'n shield niet onder de 75% en vaak hangt het stabiel rond de ~85%. Ik heb hem al voor een groot deel t2 fitted met rigs erbij namelijk. Ik moet alleen nog even mijn dps zien te verhogen, de missies mogen van mij namelijk nog wel iets sneller gaan. Ik heb nog niet alle Drone skills maxed out en ik geloof dat ik Heavy Missile Specialization ook nog moet.

Ik kan alleen niet beloven of ik ook echt een maand wacht met het kopen van een Raven :P
als je altijd op 75-85% blijft vervang 1 of 2 lowslot mods (spr/dam control) door bcu t2's, dps schiet omhoog en waarom moet je meer tanken dan nodig...(rond de 40-60% stabiel is enoeg, op 30% is je max tank rond dat getal moet je echt gaan opletten want als je er onder beland is het snel richting 0...)

En de raven moet je gewoon proberen, heb ik ook gedaan, ligt nu al 2 jaar in een station niets te doen 8) )

[ Voor 24% gewijzigd door FreeMen op 01-10-2009 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

Wat doet iedereen toch altijd moeilijk met faction fit golems enzo. De Vanilla raven voldoet prima. Navy kan ik me nog wel voorstellen (extra launcher als ik me het goed herinner) die kost niet zoveel.
Skills zijn veel belangrijker. En mocht ik door lag of wat dan ook m'n Raven verliezen haal ik m'n schouders op en koop een nieuwe. (niet dat ik ooit een raven in een missie verloren ben).
T2 fit raven met 3 cap-rigs kunnen de meesten nog wel verhapstukken. Een 2B faction fit... Dat zijn heel veel missies om die weer terug te verdienen.
Dus nogmaals, als je een fanatieke mission runner bent (diegenen die echt bloedfanatiek tig missies per dag runnen en bijhouden hoeveel seconden ze sneller zijn dan de vorige keer) volstaat een normale, of een Navy raven ook.
Kun je die 1.8B die je overhoud besteden aan een nieuwe char en een paar bootjes om mee te PvPen. Dat is wat zowat elke Caldari Raven piloot gaat missen.

De Bastaard heeft het vast ook wel eens meegemaakt. 0.0 Corp/alliance fleet aankondiging met de vermelding "Bring BS, dont bring a Raven!" of iets in de trant van dat als je komt opdraven in een raven je gelijk doot de FC gepod wordt. :+
(Ben zelf in PvP al lange tijd fan van de ondergewaardeerde Ferox. Prima mid-range gang/fleetsniper die bijv. een Sabre en ander spul m.u.v inties in een paar salvo's de lucht uit knalt. Zelfs ook gelukt met nano-hacs)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Ravens zijn inderdaad vrijwel nooit welkom in grote fleets, tenzij het om een shield-rep fleet of een pos bashing fleet gaat. Dan zijn ravens wel leuk :D Torps ftw!

Ferox is idd een sappig bootje, ik moet nog altijd eventjes die medium hybrid V aanslingeren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wabs
  • Niet online
hehe, 3 dagen terug ook aan het spelen geweest in een ferox, al haal ik meer DPS en buffer uit een brutix...

Raven is als brute DPS dealer toch geen slechte voor in een fleet toch? 1200dps met torps en dan 25km range haal ik uit die van mij (met 108k ehp en een mwd). Snap niet echt wat het nadeel is, het is extra DPS, point ofzo kan je er niet echt op kwijt.
Meestal vlieg ik een megathron met zware PVP fleets (wel web en scram), maar ben niet erg tegen een torp raven, zeker niet om een capitol te slopen of een pos ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor snipen zijn cruise missiles niet erg nuttig, en hij is niet heel erg geschikt voor RR BS gangs. Maar gewoon als damage dealer is het 1 van beste zo niet beste pvp BS met torps.

En ik fit standaard geen tackle gear op mijn BS voor fleets/gangs, laat andere maar leuk tacklen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Probleem is dat ze niet armor tanked zijn, en de meeste battleships in fleets zijn dat wel. Zodra je dan armor tanked gaat fitten, kan je weer geen damage mods fitten ... doe je shield tanked mis je weer tackle en zit je met je armor buffer te klooien :P

Daarnaast duurt het even voordat de damage aankomt, wat niet altijd handig is...

[ Voor 14% gewijzigd door De_Bastaard op 01-10-2009 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Welke punten ik beide al had vermeld in mijn post...

Enige probleem is flight time can cruise missiles en dat problemen dat ze niet echt geweldige armor tankers zijn voor RR BS gangs (in niet RR BS gangs maak het niemand een drol uit of je met shield tanker of armor tanker komt. Dan ligt het aan logistics en bij kleinere gangs hebben wij normaal gesproken meer shield logistics dan armor logistics, shield logistics zijn allround zowiezo stuk beter dan armor).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Het ligt er aan welk shield tanker je hebt. In de fleets die ik altijd had in ED/IRC of als ik met andere alliances meevloog werd van te voren altijd al vermeld dat ravens niet welkom waren. Rokhs zijn altijd wel sexy schepen geweest kwa range, alleen zie ik ook daar het nut niet echt van in. Als je toch al Hybrid V hebt kan je net zogoed voor een megathron gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor grote fleets zijn ze gewoon niet gewenst omdat die snipen en dat werkt niet met cruise missiles, voor kleinere niet RR BS fleets zijn het prima schepen met monsterlijke dps.

Ik zie niet in waarom je een mega zou nemen om te snipen als je een rokh kan vliegen (ik heb nog 1 sniper mega maar als die eraan is zal ook hij vervangen worden door sniper rokh, ze zijn gewoon beter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Omdat een rokh veel duurder is? De range die je hebt klinkt natuurlijk wel leuk, maar als je met 3 Rokh's zón 40km van de rest van je sniperfleet zit, zie ik het nut niet in van een rokh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Prijs verschil is redelijk klein na insurance (voor insurance is het wel significant, ook 1 van de redenen dat ik aan het begin sniper megas meer gebruikte). Maar als je eenmaal een paar er heb is het nauwlijks verschil nog.

En rokhs gebruiken meestal faction ammo (of t2 ammo als ze zwaar getanked zijn), maar ze gaan niet van andere range snipen, schiet je niks mee op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

Rokh is voor als je Caldari BS V hebt, en als vulling tot Gallente BS V, of als je gewoon geen zin hebt om uberhaupt maandenlang Gallente te trainen maar toch mee wilt doen in fleets.
(enige andere optie is EW scorp. Als je in een EW scorp aankomt in een fleet word je meestal warm onthaald in de fleet. Reken er wel op dat je gegarandeerd primary bent en je kunt je mids niet voor tanken gebruiken wil je een goede EW fitten. Vaak alignen, warpen en terug, en reken er op dat je bij elke battle wel een scorp verliest :+)
Rangevoordeel heb je niet, want dan ben je een lone target, en je tank geef je op voor target painters enzo. Dus blijf je lekker bij de andere snipers hangen. DPs is bij max range ook gewoon zielig, en op MegaT range ietsje meer dan de de MegaT's zelf.

En ja, het grote nadeel van Ravens is toch de flight time van de missiles. Met een beetje range verlies je minimaal 1/3 van je DPS doordat de target al dood is terwijl je missiles nog onderweg zijn. Als de fleet goed luistert naar de FC is de target zelfs al kapot voordat je eerste missile nog moet raken.
Enige optie is dan om met andere Ravens een eigen target af te spreken.
Aan de andere kant kan een Raven prima burst DPS tanken en wel dienstdoen als afleiding. :p
(Simpele T2 fit Raven kan belachelijk veel burst DPS tanken, Zoveel zelfs dat het al een paar keer is voorgekomen dat een groepje BSen die mij in een fleet op de korrel namen het uiteindelijk opgaven, net op tijd trouwens, want mijn cap was op, shield was nog op optimum)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Kan met een scorpion ook trouwens! Als je die fit om puur dps te tanken en te baiten kan dat voor aardig wat verwarring zorgen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

Een sniper fleet BS werkt sowieso op 150km. Wat een rokh meer kan, is het vereiste bereik halen zonder naar spike te grijpen. Faction lead en tracking computers met optimal range scripts laden. 4 rokhs doen even veel dps als 5 exemplaren van de 2de beste fleet sniper BS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yared
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-01 18:40

yared

No Scope, Bitch!

sHELL schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 11:09:
[afbeelding]
http://www.eveonline.com/...?a=topic&threadID=1189031

Had ff een wallpaper in elkaar gedraaid. In overleg met wat ccp luitjes pas uitgebracht tijdens fanfest. Dus voor hun die niet naar fanfest 2009 gaan :>

Zo, nu naar bed :O
Ze zijn mooi!

Dacht hierna even mijn eigen site te bekijken, maar SMF forum probleem dus die lag plat.

Tja, dan maar even snel http://www.v3spa.com/index_onderhoud.html

Mag ik het hiervoor gebruiken?

Toevallig eergisteren nog een oproepje gedaan voor een 404 en forum_plat index.html dus hij komt goed van pas bij onderhoud :)

So you think I should vaporize, my tech_info, triple the bulk 25a-d/1, enhance the filterarray & raid the isometric fusion!? KEEP IT PLAIN AND SIMPLE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Hmmm! Cyclones zijn een stuk goedkoper dan Hurricanes tegenwoordig :D Ze kosten maar 16m voor de hull >:)

Met een beetje leuke fit is het ook nog niet eens zo'n slecht bootje *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wabs
  • Niet online
heb het idee dat de fit altijd duurder is dan de hull (maar misschien is dat nu met kleinere rigs veranderd...) 16m is niet veel. Ik ga even spelen in EFT. 8)

prima voor gate camps / inwarpen op groep die sleeper ops doet (dubbele point, uiteraard met wat backup en een guardian/oneiros voor wat rep)
[Cyclone, pvp]
Energized Adaptive Nano Membrane II
Energized Adaptive Nano Membrane II
1600mm Reinforced Rolled Tungsten Plates I
Gyrostabilizer II

Warp Disruptor II
Warp Scrambler II
Stasis Webifier II
Y-T8 Overcharged Hydrocarbon I Microwarpdrive
Sensor Booster II

220mm Vulcan AutoCannon II, Republic Fleet EMP M
'Arbalest' Heavy Assault Missile Launcher I, Caldari Navy Torrent Assault Missile
'Arbalest' Heavy Assault Missile Launcher I, Caldari Navy Torrent Assault Missile

Trimark Armor Pump I
Projectile Burst Aerator I
Anti-Explosive Pump I

Hammerhead II x3
Hobgoblin II x2

Op/aanmerkingen? (arbalest launchers omdat er wat pg tekort was.) >:)

[ Voor 77% gewijzigd door Wabs op 02-10-2009 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Ik heb gisteren ook al eens gespeeld, kwam uit op dit volgens mij:

2x Gyro II
1x co proc II
1x dam control II

Large shield booster II
Warp Scrambler II
Medium cap booster met 800 charges

5x 220mm vulcans II
3x T2 HAMs of medium nosjes *D

2x operational shield solidifier ding
1x anti-em shield rig

5x light drones

Dan heb je nog een mid slot over maar ik weet uit mn blote kop niet meer of daar nu een shield boost amplifier zat of dat ik er wat anders gezet heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wabs
  • Niet online
ja, zat ff te twijfelen met de Shield tank of de armor tank. wel mooi, beiden totaal andere fit.
Ik gebruik BC's (op drakes na) altijd voor pvp dus dan wil ik een sensorbooster en een point. Dan ben je al 2 mids kwijt dus is een armor tank (buffer met een logistics nabij) ook wel een optie :)

fit ziet er prima uit, heb alleen een hekel aan co processors en reactor dingen in low, vind het een verlies :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riotrick
  • Laatst online: 08-07 18:48
Wabs schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 10:05:
heb het idee dat de fit altijd duurder is dan de hull
Ligt eraan wat voor hull je gebruikt :+

Facebook :: Twitter :: PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Die co-processor hoeft ook niet perse volgens mij :) Als je een 1% cpu implant fit, of een aantal named modules erop zet zou het ook moeten passen :)

Verder is de fit van zo'n ding niet zo duur ... en die insurancevalue van een BC is volgens mij ook meer dan datje voor het schip betaald :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riotrick
rapture schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 01:43:
Een sniper fleet BS werkt sowieso op 150km. Wat een rokh meer kan, is het vereiste bereik halen zonder naar spike te grijpen. Faction lead en tracking computers met optimal range scripts laden. 4 rokhs doen even veel dps als 5 exemplaren van de 2de beste fleet sniper BS.
Wat overigens onzin is. All level 5 doet een rokh die 150km kan schieten (navy lead) met 3 magstabs 369dps.
Vergelijk dat met een megathron met spike en 3 magstabs 351dps.

4 x 369dps = 1476dps / 5 x 369dps = 1845dps
5 x 351dps = 1755dps.

In ieder geval een rokh is een prima sniper, je hebt zeker voordeel van de range bonus, maar de 4/5 vergelijking is gewoon niet correct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riotrick
ZenTex schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 18:45:
En ja, het grote nadeel van Ravens is toch de flight time van de missiles. Met een beetje range verlies je minimaal 1/3 van je DPS doordat de target al dood is terwijl je missiles nog onderweg zijn. Als de fleet goed luistert naar de FC is de target zelfs al kapot voordat je eerste missile nog moet raken.
Enige optie is dan om met andere Ravens een eigen target af te spreken.
Dat maakt cruise missiles in fleet fights dan ook gelijk compleet nutteloos om op de primary te schieten. Je kunt met de ravens beter support schepen afschieten.
Verder kan ik me nog wel wat BoB fc's herinneren die volledig uit hun plaat gingen als er weer ravens in de fleet hingen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Uit hun plaat als in goed? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wabs
  • Niet online
nee als in negatief, iig zo vat ik em op :P

en die hull duurder dan de fitting... Als je weet waar Riot in vliegt dan klopt dat wel ja. Alles is t2 of t3 of pirate BS ofzo. (Kronos, Proteus, Vindicator etc etc >:) ) Wabs spaart rustig verder 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je cyclone neemt shield tank hem dan, neem anders een hurricane of myrm (active tanked AC = myrm, buffer tanked= hurricane)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wabs
  • Niet online
kwam ik ook al achter ^^
Wabs is geen cyclone fan dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Die cyclone is overigens ook grappig om te gebruiken voor op langere range :) Met een paar 650mm artilleries erop heb je een flinke range, en toch aardig wat dps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wabs
  • Niet online
misschien dan wel nuttiger, dan heb je ook geen point en web etc nodig.
Active shield tank en verder lng range dmg. Alleen doen die missiles er wel ff over om aan te komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Nja gewoon wel een point erop :) De range van die artillery is 30km ofzo? Als je dan met 'n point orbit @ 20km doe je toch aardig wat dps terwijl je target nergens heen gaat :p Missiles passen er niet meer bij, die arties verbruiken flink wat grid :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

De Cyclone is in alles minder dan de Hurricane maar wordt dus wel onderschat. Met goeie skills en fittings is het een behoorlijk naar schip met autocannons. Nu de Warp Scrambler het effect van een Stasis Web meeneemt en je een Skirmish Warfare Mod erop kan ztten (wordt vaak vergeten) zullen schepen die binnen bereik komen het niet lang overleven.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Warfare mods had ik zelf nog niet eens bij nagedacht :) Krijg je veel meer shield boost met zo'n ding? Ik zal toch maar eens Leadership skillen en dan kijken dat ik wat warfare skills train :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:50
Zo,ben lekker aan het ratten geweest in lowsec de laatste dagen. Gek genoeg heb ik maar 1 keer een pirate achter me aan gehad, maar kon net op tijd weg warpen. Heb nog een tijdje met die gozer zitten chatten. Best aardige gozer opzich.

Anyways, ik gebruik een omen voor het lowsec ratten in amarr space. Ik gebruik deze loadout:

[Omen, lowsecratter]
Medium I-a Polarized Armor Regenerator
Capacitor Power Relay I
Thermal Exhaust System I
Capacitor Power Relay I
Damage Control I

10MN Afterburner I
Barton Reactor Capacitor Recharger I
'Langour' Drive Disruptor I

Quad Afocal Light Maser I, Multifrequency M
Salvager I

Hobgoblin I x1
Hobgoblin I x1
Hobgoblin I x1

Wat zou daar nog beter aan kunnen? Zelf dacht ik aan specifieke hardeners tegen de dmg die sansha rats doen. Ook een armor repair II zou leuk zijn, maar daar heb ik de skills niet voor.
Turrets ben ik ook niet zeker van. Ze lijkt niet heel veel dmg te doen. Mijn taktiek tegen 500k sansha lord spawns is orbiten op 2.5k, drive disrupter aan en dan afterburner uit. Dat laatste omdat ik denk dat mijn turrets anders niet snel genoeg kunnen tracken. Maar geen idee of dat klopt.

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Jou turrets tracken hem wel, maar hij jou niet denk ik :) Krijg je die rats goed getankt?

Je zou overigens kunnen denken aan het skillen van T2 mods, zoals T2 damage control, T2 armor tanking mods en dan T2 cap recharge mods. Je zou eigenlijk al die electronics en engineering skills goed moeten skillen, dat zijn basic skills die je altijd nodig zult hebben in EVE :) Ze duren overigens nog niet eens zo extreem lang om te skillen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien zou je in plaats van multifrequency, microwave kunne gebruiken? Doet iets minder damage, maar wel meer range, en die rats komen volgens mij niet ver boven de 10km uit kwa range (mijn medium laser met microwave zit rond de 17km als optimal, maar raak ze ook nog als ze rond de 3 km zitten. Ideaal dus om ze vanaf afstand aan te pakken, en als sommige wel vlakbij je komen kun je ze alsnog (iets langzamer)neerschieten. maar goed, ik weet nog niet zoveel van eve, ben nu ongeveer 4 weken bezig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die BS rats hebben meer dan zat range om hem te raken. Dichtbij met multifreq orbitting werkt stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

Hoe goedkoop de Cyclone hull ook is, het verschil is weinig wanneer eenmaal gefit, en de 'Cane is uiteindelijk toch veel beter, dus doe mij maar de 'Cane.
Gewoon een sexy bootje en heerlijk om te spelen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wabs
  • Niet online
I agree, die Hurricane ziet er ook enorm geil uit O+ vind em erg gaaf.

Enige probleem is dat je vaak sneller primary bent dan in bijv een myrm. (iig mijn ervaring)...

meestal vlieg ik met zo iets als setup:
2x Gyrostabilizer II
1x 1600mm Reinforced Rolled Tungsten Plates I
1x Damage Control II
2x Energized Adaptive Nano Membrane II

1x Warp Scrambler II
1x Sensor Booster II, Scan Resolution
1x Medium Capacitor Booster II, Cap Booster 50 (cap 50 omdat dit al stable is, painter zou eventueel ook kunnen omdat er genoeg cap is voor 8 min MWD met alles aan)
1x 10MN MicroWarpdrive II

6x 220mm Vulcan AutoCannon II, Republic Fleet EMP M
2x Heavy Assault Missile Launcher II, Caldari Navy Terror Assault Missile

Medium Trimark Armor Pump I
Medium Anti-Explosive Pump I
Medium Projectile Burst Aerator I

Hobgoblin II x5
Hobgoblin II x1

monsterlijke 680 dps! 770 overloaded! >:) en web vind ik beetje overbodig (is wel fijn voor frigs en inty's maar vlieg meestal niet alleen) meeste andere schepen zijn traag genoeg met alleen een scram. verder nog 60k ehp en een SB voor snel locken. Past overigens PRECIES met pg. Wel alle relevante skils op 5 nodig dus.

[ Voor 74% gewijzigd door Wabs op 02-10-2009 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Imo voegt een cap booster niet veel toe als alleen je mwd serieus cap verbruikt. Target painter of tracking disruptor (staat hoog op mijn lijstje favoriete modules) zal je meer opleveren.

En fit een t1 mwd, kost nog wat meer cap, bespaart je 8M ofzo.

[ Voor 15% gewijzigd door Sissors op 02-10-2009 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sHELL

sHELL

VR "connoisseur"

yared schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 09:01:
Mag ik het hiervoor gebruiken?

Toevallig eergisteren nog een oproepje gedaan voor een 404 en forum_plat index.html dus hij komt goed van pas bij onderhoud :)
Voor 10.000.000 ISK maak ik er een leuk 404 plaatje speciaal voor je forum O-)

In ander nieuws... http://www.youtube.com/watch?v=uY32NGfbCrA :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 14:45
Heh.. was het topic al kwijt...

Hier een vers filmpje :)

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=CxWpc31cCfw]
Pagina: 1 2 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.