exabart schreef op zondag 29 november 2009 @ 21:25:
[...]
Alles werkt perfect hier, behalve 1 ding. Dit krijg ik op mijn FW41MH nog steeds niet voor elkaar:
Elke keer als ik mijn HDMI-kabel aansluit, of de klep van mijn laptop sluit, moet ik de Underscan instellingen in Ati Catalyst Control Center terugzetten van 15% naar 0%, om beeldvullend beeld te krijgen op mijn HDTV.
Hij spring
elke keer terug naar 15% underscan. Dat was bij de originele Vista 32-bit niet. Ik heb overigens W7 Ultimate 64-bit geinstalleerd. Rob2007, als je een TV met HDMI ingang hebt (en een HDMI-kabel), zou je eens willen kijken of jouw FW41MH hetzelfde gedrag vertoont?
Al diverse pogingen gedaan dit op te lossen, namelijk:
- Mobility drivers (diverse driver builds)
- "Gewone" Radeon drivers (zowel het pakket van ATI als van Sony, Sony drivers van EU en van VS site geprobeerd)
- Alles van ATI volledig verwijderen (restjes drivers op de harde schijf, registry schoonmaken en dan pas weer een driver installeren)
- Powerstrip installeren
- Extended desktop ipv Clone (raar genoeg werken de Sony opties om de zwarte balk weg te krijgen in VAIO Control Center tegengesteld?!)
Heb de HDMI verbinding uitgeprobeerd op een Sony Full HD TV, met precies dezelfde resultaten als jij:
- de overscan ergens halverwege (dan is het beeld schermvullend bij mij) en op OK geklikt om de veranderingen op te slaan.
- laptop dicht --> beeldscherm en TV uit
- laptop open en aanzetten --> 1 a 2 seconden schermvullend beeld op de TV en daarna spingt het terug naar een kleiner formaat (15% overscan)
Op de een of andere manier "onthoudt" de laptop de instellingen niet. Zal wel een probleem zijn met de ATI driver. Ik weet eigenlijk niet of dit probleem zich ook met de originele drivers voordeed.
Ik zal deze faciliteit waarschijnlijk niet zoveel gebruiken, maar ik kan me voorstellen dat dit behoorlijk irritant is als je het wel veel gebruikt.
Mocht iemand de oplossing weten, laat het ons weten!!!