Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb de vaio sleeve 17 inch (was bang dat het te ruim zou zijn maar hij past als gegoten) van marktplaats voor 15 euro incl verzendkosten binnengekregen. Fotos staan hieronder....

http://img252.imageshack.us/i/img0352w.jpg/

http://img524.imageshack.us/i/img0356u.jpg/

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2009 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ransom_nl
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-03-2024
krotwijk schreef op donderdag 19 november 2009 @ 18:02:
[...]

Misschien maar eens voor mobility modder .net kiezen. dan kan je de desktop drivers voor mobile kaarten gebruiken. heb je een stuk nieuwere drivers en betere opties. Zelf op mijn Radeon mobile 4650 gedaan en werkt perfekt.
Zie http://www.driverheaven.net/modtool.php
Ah,dit had ik ook gedaan, maar ik zie nu dat het kennelijk niet gelukt was. Driver was goed aangepast, maar bij het runnen van het setup bestand daarna wordt de driver niet geinstalleerd. Raar want normaal ging dit altijd zonder problemen. Heb het uiteindelijk handmatig in apparaatbeheer moeten doen.

Zit nu op: Versie stuurprogrammapakket 8.671-091104a-091526C-ATI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nobleone
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:54
De status van de wireless connectie blijft op 54 Mbps staan terwijl alles qua instellingen op zowel de Vaio als mijn Netgear WPN824v2 klaar staan voor N naast B/G.
Ik verwacht dan ook 108 Mbps.
Ligt dit aan de draft-n van mijn router waarmee de Vaio niet overweg kan of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk26
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:26
nobleone schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 22:11:
De status van de wireless connectie blijft op 54 Mbps staan terwijl alles qua instellingen op zowel de Vaio als mijn Netgear WPN824v2 klaar staan voor N naast B/G.
Ik verwacht dan ook 108 Mbps.
Ligt dit aan de draft-n van mijn router waarmee de Vaio niet overweg kan of zie ik iets over het hoofd?
Bij mij wilde het eerst ook niet, toen onder apparaat eigenschappen -> geavanceerd de kanaalmodus voor de 5 ghz band ingeschakeld. Deze heb je nodig voor hogere snelheden mbv draft N. Op mijn router (Linksys 320N) moest de 5.2 Ghz band ook zijn ingeschakeld. Op dat moment ging het bij mij pas lopen, mogelijk heb je er iets aan (of had je het al gedaan).

Onlangs is de nieuwe firmware uitgebracht voor de bleu ray combo station voor o.a. FW41M. Hebben meer mensen de ervaring dat het branden van dvd's in slechtere resultaten resulteert? Met de oude firmware ging het prima met dezelfde dvd's, lezen was geen enkel probleem. Nu met de nieuwe firmware gaat het allemaal moeizamer met soms dvd's tot gevolgd die niet leesbaar zijn in geen enkele dvd speler :? (merk Arita 16x dvd+r dvd-5).

[ Voor 22% gewijzigd door henk26 op 22-11-2009 10:59 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nobleone
De '802.11n modus' staat bij de geavanceerde instellingen van mijn Vaio's netwerkadapter inderdaad op "Ingeschakeld".
Verder staan de instellingen voor 802.11n kanaalbreedte voor 2.4 èn 5.2 band beide op "Automatisch".
De router staat in "Auto 108Mbps" mode maar er staat in de beschrijving wel bij:
Auto 108 Mbps - All 802.11g, 802.11b, and NETGEAR 108-Mbps wireless stations can be used. .
Ik vermoed dat de WPN824v2 'gewoon' een rare n-variant is waar de Vaio niet mee overweg kan.
Die router is trouwens afkomstig van UPC, misschien dat dat er ook mee te maken kan hebben (rare firmware of iets dergelijks)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exabart
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-04 16:54
Enige weken geleden W7 Ultimate 64-bit geinstalleerd, en qua performance geen moment spijt van gehad: t.o.v. 32-bit Vista een ENORME verbetering, tenminste in 'snappy-ness': het voelt allemaal veel vlotter en robuuster aan!

Maar...1 ding drijft mij nog steeds tot wanhoop, en is mij ondanks ettelijke uren prutsen nog niet gelukt:

ik krijg op mijn HDTV geen beeldvullend beeld zonder elke keer handmatig instellingen te wijzigen.

Elke keer als ik mijn HDMI-kabel aansluit, of de klep van mijn laptop sluit, moet ik de Underscan weer terugzetten van 15% naar 0%.

Al geprobeerd:
  • Mobility drivers (diverse driver builds)
  • "Gewone" Radeon drivers (zowel het pakket van ATI als van Sony, Sony drivers van EU en van VS site geprobeerd)
  • Alles van ATI volledig verwijderen (restjes drivers op de harde schijf, registry schoonmaken en dan pas weer een driver installeren)
  • Powerstrip installeren
  • Extended desktop ipv Clone (raar genoeg werken de Sony opties om de zwarte balk weg te krijgen in VAIO Control Center tegengesteld?!)
Het frustreert mij mateloos, is er IEMAND die dit probleem niet heeft, of die het heeft kunnen oplossen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

/me Meld zich met een Sony Vaio VGN-FW51JF

Eigenlijk van mijn vader maar ik heb er ook al een hoop uren opzitten, wat een werkelijk waar top apparaat!
Niet al te lomp, en toch een 16,4 inch scherm met full hd resolutie. Dikke hardware, 64 bits win7, 2 jaar garantie, scherm is super fijn en prachtig beeld. Blue ray dvd speler, hoop multimedia mogelijkheden, etc etc.

Echt een super apparaat!

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

nobleone schreef op zondag 22 november 2009 @ 14:58:
De '802.11n modus' staat bij de geavanceerde instellingen van mijn Vaio's netwerkadapter inderdaad op "Ingeschakeld".
Verder staan de instellingen voor 802.11n kanaalbreedte voor 2.4 èn 5.2 band beide op "Automatisch".
De router staat in "Auto 108Mbps" mode maar er staat in de beschrijving wel bij:
Auto 108 Mbps - All 802.11g, 802.11b, and NETGEAR 108-Mbps wireless stations can be used. .
Ik vermoed dat de WPN824v2 'gewoon' een rare n-variant is waar de Vaio niet mee overweg kan.
Die router is trouwens afkomstig van UPC, misschien dat dat er ook mee te maken kan hebben (rare firmware of iets dergelijks)?
Het is vrij logisch dat 802.11n niet werkt met deze router, aangezien hij dat helemaal niet ondersteunt. Auto 108Mbps is gewoon 802.11g, maar met MIMO (waar 802.11n ook gebruik van maakt) om de transfersnelhied te verdubbelen. De Sony ondersteunt dat echter niet, aangezien het geen echte standaard is.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joopieboy schreef op zondag 22 november 2009 @ 17:56:
/me Meld zich met een Sony Vaio VGN-FW51J

Eigenlijk van mijn vader maar ik heb er ook al een hoop uren opzitten, wat een werkelijk waar top apparaat!
Niet al te lomp, en toch een 16,4 inch scherm met full hd resolutie. Dikke hardware, 64 bits win7, 2 jaar garantie, scherm is super fijn en prachtig beeld. Blue ray dvd speler, hoop multimedia mogelijkheden, etc etc.

Echt een super apparaat!
Alleen de videokaart (HD4570) heeft toch wel moeite met met het scrollen door sommige internet paginas ivm de hoge desktop resolutie. Het scrollen verloopt soms niet volledig vloeiend. Voornamelijk bij paginas met veel afbeeldingen.
En de fan mocht wel van hogere kwaliteit vind ik. Als deze begint de blazen geeft dat echt een irritant stofzuiger geluid.

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2009 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Met scrollen heb ik niet zoveel moeite eigenlijk, gaat iig niet merkbaar stroever als met mijn gewone c2d 4400 pc met 2gb ram etc. En de ventilator is hoorbaar, maar niet irritant.

Verder ben ik nog niet veel dingen tegen gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het gaat ook niet stroever. Het touchpad werkt prima. Alleen de videokaart heeft soms duidelijk moeite tijdens het scrollen omdat de pagina niet vloeiend naar beneden schuift.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2009 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkme
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-08 10:34
Heb twee probleempjes met mijn VGN FW51JF/H. (Windows 7 >> 64-bit)

Ik ben de enigste die op de laptop werkt. Als ik de laptop opstart met het wachtwoord dan kan ik de schijf benaderen vanaf elke andere Pc in het netwerk. Ik moet dan wel eerst even het wachtwoord intoetsen. Omdat ik de enigste gebruiker ben start ik op zonder wachtwoord alleen kan ik dan vanuit het netwerk niet meer bij de gedeelde schijf van de Sony komen.

Het tweede probleem is dat ik de harde schijf heb opgedeeld in een C en een D partitie. Ik kan echter de partitie niet zodanig indelen dat C ongeveer 50GB is en D de rest.
C kan wel kleiner, maar D kan dan niet groter worden gemaakt!?

Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:35
Is de D: partitie NTFS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 22 november 2009 @ 19:46:
Het gaat ook niet stroever. Het touchpad werkt prima. Alleen de videokaart heeft soms duidelijk moeite tijdens het scrollen omdat de pagina niet vloeiend naar beneden schuift.
Ik begrijp wat je bedoelt, ik ondervind dit vooral op hyves. Tweakers gaat stuk vlotter maar om nou te zeggen dat ie zoeft nee... Mijn PC heeft er veel minder moeite mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nobleone
@Zer0:
Ah... Dat is jammer. Bedankt voor de uitleg in elk geval.
Nu weet ik waar ik vanaf nu naar moet kijken op Webkoop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QErikNL
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-09 15:54
Hey,
Ik ben nog steeds aan het sparen voor de 51MF/H maar ik vroeg me af hoe vaak Sony met nieuwe FW modellen op de markt komt. Ze begonnen bij de 11 serie en zijn nu 4 series verder. Sony komt denk ik met 2 modellen per jaar, wanneer zouden dan de nieuwe komen?

thnx voor het antwoorden,
Erik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22-09 14:58
Verwijderd schreef op zondag 22 november 2009 @ 19:28:
[...]

Alleen de videokaart (HD4570) heeft toch wel moeite met met het scrollen door sommige internet paginas ivm de hoge desktop resolutie. Het scrollen verloopt soms niet volledig vloeiend. Voornamelijk bij paginas met veel afbeeldingen.
En de fan mocht wel van hogere kwaliteit vind ik. Als deze begint de blazen geeft dat echt een irritant stofzuiger geluid.
Was bij mij ook. Installeer FireFox zou ik zeggen. Nu loopt alles wel vloeiend bij mij. :)

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

virtualJac schreef op zondag 22 november 2009 @ 20:44:
[...]

Was bij mij ook. Installeer FireFox zou ik zeggen. Nu loopt alles wel vloeiend bij mij. :)
Ook hyves?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Laatst online: 12:07

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Verwijderd schreef op zondag 22 november 2009 @ 19:28:
Dat klinkt als een verkeerd geïnstalleerde GPU-driver, dat heeft niks met de hoge resolutie te maken :)

Ik zou zeggen, pak de Mobility Modder er eens bij en mod de Catalyst-driver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkme
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-08 10:34
De C en D partitie zijn beide NTFS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Verwijderd schreef op zondag 22 november 2009 @ 19:46:
Ik heb net wat lopen testen en ik kan echt niks vinden...

Heb wel problemen met live messenger en 64 bits, na een update installeren van live messenger krijg ik een kruis ervoor en staat ie niet meer op de pc. En office 2003 pro krijg ik ook niet aan de praat. Installeren met aangepaste opties dat hij alles op de harde schijf zet en alles lukt, alleen dan als je word, of wat dan ook opent, moet hij de 1e keer installeren, dat doet ie, maar dan opent ie word niet... 8)7

Malle zooi. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
Jep... had het zelf alleen bij Hyves (als me vriendin er op zat) en op Dumpert. Beide gefixed.
Had overigens dat het gewoon golvend verliep. Niet vloeiend zeg maar, nu geen last meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

virtualJac schreef op maandag 23 november 2009 @ 08:53:
[...]

Jep... had het zelf alleen bij Hyves (als me vriendin er op zat) en op Dumpert. Beide gefixed.
Had overigens dat het gewoon golvend verliep. Niet vloeiend zeg maar, nu geen last meer van.
Net ff getest, het is idd stuk vloeiender met FF. Ik kan me herinneren dat in het begin toen FF net was geinstelleerd niet zo vloeiend was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:57
Ik ben vandaag ook bezig om windows 7 ultimate 64 op mijn Vaio FW 41E/H te zetten. Nu schijnt het zo te zijn dat je dan windvd BD kwijt bent. Echter heb ik van een maatje WinDVD 2010 Pro gekregen. Dan heb je toch ongeveer dezelde functies of zit ik er naast?

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ejsp
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:16
Ik ben aan het rondkijken voor een nieuwe laptop en mijn oog is op de VGN-FW51JF/H gevallen.

Is deze laptop een beetje geschikt om op te gamen? Ik speel af en toe Team Fortress 2 en Call of Duty MW2.

Wat zijn veel voorkomende defecten en problemen bij deze laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een laptop met 1920x1080 zou ik niet op gaan gamen. Ik gok dat het met de HD4570 op hoge resolutie echt onspeelbaar wordt. En op lage resolutie zal het ook nog steeds niet vloeiend zijn denk ik. De HD4570 is maar een heel simpel kaartje.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2009 01:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ejsp schreef op maandag 23 november 2009 @ 22:57:
Ik ben aan het rondkijken voor een nieuwe laptop en mijn oog is op de VGN-FW51JF/H gevallen.

Is deze laptop een beetje geschikt om op te gamen? Ik speel af en toe Team Fortress 2 en Call of Duty MW2.

Voor games moet je nooit de goedkoopste laptop uit een serie kiezen maar of uit het middenmoot of de top ervan....

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2009 01:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik speel team fortress op "high" zonder AA/AF op mijn studio 1555 (1080p, hd4570)
gaat lekker, geen last van stotteren

edit: net even getest, minimaal 35 fps, meestal 40 met team fortress

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2009 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
Verwijderd schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 00:49:
Een laptop met 1920x1080 zou ik niet op gaan gamen. Ik gok dat het met de HD4570 op hoge resolutie echt onspeelbaar wordt. En op lage resolutie zal het ook nog steeds niet vloeiend zijn denk ik. De HD4570 is maar een heel simpel kaartje.
COD MW2 op mijn FW41M/H op 1920x1080 op high! :9 Loopt als een tiet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cripsiee
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Vorige week een nieuwe Sony Vaio FW51J/F in een gesealde doos gekocht voor iets minder dan Euro 750,00! Moet zeggen dat het scherm echt prachtig is! Het enige waar ik minder over te spreken ben is (ook even vermelden; het feit dat er geen clean install cd bij zit...) het programma Sony Vaio Media Plus oid; ik probeer hier mijn .avi films in op te nemen (deze bevinden zich gewoon in de mappen die staan aangevinkt bij de controle door Media Plus) alleen deze verschijnen niet in het Media Plus menu! Iemand een idee hoe dit aan te pakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cripsiee
  • Niet online
Ook irritant dat de accesoires zo lang op zich laten wachten =( Iemand een idee over een verwachte release?

Betreft de volgende;

Bluetooth®-lasermuis VGPBMS77.CE

Draagtas voor FW-serie, polyurethaan, Zwart, VGPCP20.AE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speel aan games alleen COD: MW2 en heb een FW41 M/H met een ATI 4650 en moet toch wel aanraden om een laptop te nemen met minstens een 4650 erin als je hem wat mooier en vloeiender wilt spelen. Ik kan m soepel spelen op 1920x1080 met graphics op hoogst en AA uit. Met AA op 2 of 4x moet je hem spelen op 1280x720. Bij beide settings af en toe haperingen tijdens drukke levels waar veel gebeurt.

Heb m nu een half jaar en nog geen defecten, en hoop dat ook zo te houden. Draait als een tierelier. Heb W7 x64 ultimate draaien en werkt ook perfect. Enige probleem waar ik af en toe tegen aan loop is een uitvallende WIFI-verbinding, maar dat is volgens mij een driverprobleem of routerprobleem. Het duurt een paar dagen en dan is het weer voorbij.

Verder heel fijne laptop. :)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2009 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fermion
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-09 11:50
Mijn Windows 7 32bit upgrade is vandaag binnen. Opgevraagd via Sony upgrade program.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cripsiee schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 11:53:
Vorige week een nieuwe Sony Vaio FW51J/F in een gesealde doos gekocht voor iets minder dan Euro 750,00!
Das wel heel goedkoop, waar heb je 'm gehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cripsiee
  • Niet online
Van een collega, die had een partij FW51J/F's op een veilingssite gekocht, inboedel van een failliet bedrijf, ik heb de bon erop nagekeken, heb hem zelfs voor Euro 650,00! Werd naar hem via bol.com verstuurd dus zelfs dat was heel degelijk! Maar iemand maybe die hetzelfde probleem heeft met dat Vaio Media Plus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:20
Die collega van je heeft niet toevallig niet nog 1 over? :P

[ Voor 12% gewijzigd door Possible op 25-11-2009 22:38 ]

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Verwijderd

Possible schreef op woensdag 25 november 2009 @ 22:37:
Die collega van je heeft niet toevallig niet nog 1 over? :P
Ik heb 'm ook zojuist besteld voor 730 euro wat ook niet echt veel is :) Gewoon via de goedkoopste uit de pricewatch maar dan excl. btw. (hail the btw-aftrek)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2009 13:26 ]

• hberntsen
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:52
Met behulp van de techpowerup gputool heb ik m'n 4650(fw41m) eens 'overgeklokt' naar de snelheden die de chip standaard zou moeten draaien maar sony zelf verlaagd heeft.Core van 450 -> 550(+20%) en mem van 600 -> 800(+33%) Die snelheden lijken me niet echt een probleem aangezien de chip ervoor ontworpen is.
3Dmark06 testje:
5128_3dmarks
Naar:
6353_3dmarks
Nogal een verbetering dus :*)
In een nieuwe reviewheeft florejaen de core zelfs op 630 draaien

[ Voor 7% gewijzigd door hberntsen op 26-11-2009 20:45 ]

• RamO
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-04 13:58

RamO

The Alchemist of Happiness

Ahh hele mooie resultaten zie ik, ik denk dat ik het ook maar ga proberen.. Maar hoe zit het met de temperaturen???

Floccinoccinihilipilification

• florejaen
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01-08 23:27
Aangezien de Vaio FW bij gewoon gebruik automatisch terugklokt naar 220/250 valt de temperatuur redelijk mee, alleen zou ik niet té lang aan het gamen gaan met een serieuze overklok, het blijft namelijk een laptop.

Alleen bij gamen gaat de mijne dus naar 630/800 welke een mooie snelheidswinst oplevert.

Ik heb hem zojuist even op 675/800 gehad en even de Stability test gedaan: een max van 72°C

[ Voor 13% gewijzigd door florejaen op 26-11-2009 21:03 . Reden: temp vergeten ]

• hberntsen
Ik heb gpu-z gedraaid tijdens 't gamen en de maximumtemperatuur van de gpu was 67 graden, niks aan de hand dus

[ Voor 3% gewijzigd door hberntsen op 26-11-2009 21:20 ]

Verwijderd

hberntsen schreef op donderdag 26 november 2009 @ 21:20:
Ik heb gpu-z gedraaid tijdens 't gamen en de maximumtemperatuur van de gpu was 67 graden, niks aan de hand dus
Erg interessant dit overclocken. Wel een vraagje, schakelt de boel zich uit als de gpu te warm wordt of gaat ie lekker door tot ie doorbrandt?

• hberntsen
Geen idee wat de maximum temp is, wat ik op de amd/ati site zie staan bij specs:
ATI PowerPlay™ Technology5
...
  • Central thermal management – on-chip sensor monitors GPU temperature and triggers thermal actions as required

Verwijderd

Is de 4570 ook een beetje te overklokken?

• florejaen
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01-08 23:27
Normaal wel, maar je moet wel oppassen,
de hd4650 is lager geklokt door sony en we zetten hem gewoon terug op de "normale" snelheid waar hij voor gemaakt is.

Bij de hd4570 is dit niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan2002
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-04-2023
Hoi mensen,

Wil de Sony Vaio VGN-FW51MF/H aanschaffen.

Heb hierbij 3 vragen:
Hoe is de windows 7 geinstalleerd ? is het een recovery versie met cd? Hoe is de harde schijf ingedeeld? Meerdere partities? Als het een recovery is, kun je dan ook daarmee zelf partities aanmaken? ( wil zelf meerdere partities!)
Lees dat veel mensen windows 7opnieuw installeren vlak na aanschaf. Waarom? Doen ze dat met een andere windos 7 cd of via de recovery?
Zit er veel aan bijgeleverde overbodige software bij? Kun je die er gemakkelijk vanaf halen? Wat is de beste manier?
Bedankt voor jullie reacties,
Jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid Vendetta
  • Laatst online: 22:53
Jan2002 schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 11:49:
Hoi mensen,

Wil de Sony Vaio VGN-FW51MF/H aanschaffen.

Heb hierbij 3 vragen:
Hoe is de windows 7 geinstalleerd ? is het een recovery versie met cd? Hoe is de harde schijf ingedeeld? Meerdere partities? Als het een recovery is, kun je dan ook daarmee zelf partities aanmaken? ( wil zelf meerdere partities!)
Lees dat veel mensen windows 7opnieuw installeren vlak na aanschaf. Waarom? Doen ze dat met een andere windos 7 cd of via de recovery?
Zit er veel aan bijgeleverde overbodige software bij? Kun je die er gemakkelijk vanaf halen? Wat is de beste manier?
Bedankt voor jullie reacties,
Jan
1. Er zit een recovery partitie op de harde schijf die niet toegankelijk is via Windows. Als je recovery doet maakt hij 1 partitie.

2. Via een originele dvd heb je niet de software die automatisch via de recovery geïnstalleerd wordt. Dat is ook de reden dat mensen gelijk Windows 7 opnieuw installeren.

3. Er zit erg veel bijgeleverde software bij wat in mijn ogen overbodig is. Windows 7 installeren van een originele dvd gaat veel sneller dan alles 1 voor 1 verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan2002
Bedankt voor je reactie. Als ik het goed begrijp heeft de HD dus alleen de c-drive, buiten het recovery gedeelde om. Wel een beetje dom vind ik.
En moet je eigenlijk een nieuwe windows 7 versie kopen om een goede 'schone' installatie te krijgen. Welke versie van windows 7 komt dan vooral in aanmerking voor thuisgebruik? Ik gebruik de computer met name voor multimedia, HD bekijken en streamen
Bedankt,
Jan

[ Voor 22% gewijzigd door Jan2002 op 27-11-2009 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cripsiee
  • Niet online
Als je recovert met de VAIO herstel mogelijkheden kan je zelf aangeven hoe groot je de C en eventueel een D schijf wil hebben, tenminste in windows 7, maar lijkt me dat de VAIO herstel software ook op de vista versie geïnstalleerd is.. Je krijgt bij deze recovery wel alle voorgeïnstalleerde software terug!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob2007
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-05 19:46
Ter info voor degenen met een Sony VGN-FW41MH:

Ik heb een clean install met Windows 7 64bits Business edition uitgevoerd op mijn FW41MH (wel eerst de BIOS update met de BIOS voor de FW41MH). Echte Windows 7 64bits drivers waren op de support site van Sony voor dit model niet altijd voor handen. Ik heb toen alle drivers geinstalleerd van de FW51MH. De installatie ging vlekkeloos en tot nu toe werkt de laptop 100% (met uitzondering van het AV-knopje).

Als iemand dit ook al gedaan heeft (ongetwijfeld al een hoop mensen) en problemen heeft ontdekt, graag je reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob2007
Was trouwens Windows 7 64 Enterprise Ed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freelh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-09 20:24
Ik heb ook een overclock op me Sony VGN-FW41MH geprobeerd, eender welke OC gaf artifacts en crashen van MW2 (MP)... Dus hij staat terug op normale waarden, lager dan een reguliere, mobiele HD4650.
Is het mogelijk dat die gpu's minderwaardige versies zijn, dat ze daarom zijn underclocked?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nobleone
Tot nu toe weinig tips & trucs in dit draadje.
Niet helemáál VAIO gerelateerd maar het (Windows 7 64-bit) staat nou eenmaal wel op mijn FW51JF dus een leuke tip:
gebruik eens Aero Shake!

Ik zocht eigenlijk een manier om snel IE uit te lijnen vanuit de linkerkant tot aan Live Messenger geopend aan de rechterkant en dacht: "Snap", maar helaas is dat niet wat ik bedoel...
...wel handig maar naar de linkerkant 'snappen' heeft niet het resultaat dat mijn IE-scherm reikt tot aan Live Messenger. Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RamO
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-04 13:58

RamO

The Alchemist of Happiness

freelh schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 21:12:
Ik heb ook een overclock op me Sony VGN-FW41MH geprobeerd, eender welke OC gaf artifacts en crashen van MW2 (MP)... Dus hij staat terug op normale waarden, lager dan een reguliere, mobiele HD4650.
Is het mogelijk dat die gpu's minderwaardige versies zijn, dat ze daarom zijn underclocked?
Ik kan makkelijk gamen op een overclock van 550/800 ( is ook de standaard clock va deze GPU), ook 600/800 werkt maar ik wil dat ding niet te heet maken.

Floccinoccinihilipilification

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exabart
Rob2007 schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 21:00:
Ter info voor degenen met een Sony VGN-FW41MH:

Ik heb een clean install met Windows 7 64bits Business edition uitgevoerd op mijn FW41MH (wel eerst de BIOS update met de BIOS voor de FW41MH). Echte Windows 7 64bits drivers waren op de support site van Sony voor dit model niet altijd voor handen. Ik heb toen alle drivers geinstalleerd van de FW51MH. De installatie ging vlekkeloos en tot nu toe werkt de laptop 100% (met uitzondering van het AV-knopje).

Als iemand dit ook al gedaan heeft (ongetwijfeld al een hoop mensen) en problemen heeft ontdekt, graag je reactie.
Alles werkt perfect hier, behalve 1 ding. Dit krijg ik op mijn FW41MH nog steeds niet voor elkaar:

Elke keer als ik mijn HDMI-kabel aansluit, of de klep van mijn laptop sluit, moet ik de Underscan instellingen in Ati Catalyst Control Center terugzetten van 15% naar 0%, om beeldvullend beeld te krijgen op mijn HDTV.

Hij spring elke keer terug naar 15% underscan. Dat was bij de originele Vista 32-bit niet. Ik heb overigens W7 Ultimate 64-bit geinstalleerd. Rob2007, als je een TV met HDMI ingang hebt (en een HDMI-kabel), zou je eens willen kijken of jouw FW41MH hetzelfde gedrag vertoont?

Al diverse pogingen gedaan dit op te lossen, namelijk:
  • "Gewone" Radeon drivers (zowel het pakket van ATI als van Sony, Sony drivers van EU en van VS site geprobeerd)
  • Alles van ATI volledig verwijderen (restjes drivers op de harde schijf, registry schoonmaken en dan pas weer een driver installeren)
  • Powerstrip installeren
  • Extended desktop ipv Clone (raar genoeg werken de Sony opties om de zwarte balk weg te krijgen in VAIO Control Center tegengesteld?!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Adder
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22-09 11:05

The Adder

Happy racing from Holland

Fermion schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 20:23:
Mijn Windows 7 32bit upgrade is vandaag binnen. Opgevraagd via Sony upgrade program.
Hoeveel dagen heeft het geduurd nadat je betaald hebt, en welke versie krijg je eigenlijk?

Ik zit namelijk al een paar weken te wachten op de bestelling (bestelling bevestigd, hierna niets meer gehoord ook niet dat de betaling binnen is) :?

[ Voor 5% gewijzigd door The Adder op 30-11-2009 15:56 ]

1e Kona: Premium Sky, Wit, 64kWh, schuifdak, Michelin, 76000km, [juni 2021->juni 2023->GESTOLEN] | 2e Kona: Limited Sky, Azur Blauw, 64kWh, Juni 2021, schuifdak, Michelin, 75000km, [juni 2023->]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben op zoek naar een laptop waar ik goed op kan gamen én die een duidelijk scherm heeft. Daarom ben ik naar de sony vayo's aan het kijken, maar wat me niet aanstaat zijn hun beeldformaten. Die resoluties vind ik echt super hoog voor de grootte van hun schermen. (1900 x ... op 16.4 inch ) Hoe zijn jullie ervaringen hiermee?

Verder lees ik hier in het topic dat er nogal wat problemen zijn met het spelen van games als je die op een niet 16:9 verhouding wilt spelen. Zijn deze laptops dan eigenlijk niet echt geschikt om te gamen?

Verder las ik hier in het topic dat sommige mensen de AW versie hebben aangeschaft. Hier heb je een groter scherm met dezelfde resolutie, wellicht iets voor mij dus. Ik las echter dat deze maar 1 lamp hebben en daardoor niet zo mooi zijn als bij de FW serie? Kan iemand met een AW versie aangeven wat zijn/haar ervaringen hiermee zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Laatst online: 22:35
De 1600 x 900 is echt perfect. Verder kun je ook fullHD pakken (1920 bij 1080). Je kunt in Windows 7 DPI instellen (Zeg maar lettergrootte) en alles schaalt dan mee. Werkt echt supergoed. Je houd dus wel veel werkplek, maar de interface is dan wel gewoon goed leesbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob2007
exabart schreef op zondag 29 november 2009 @ 21:25:
[...]

Alles werkt perfect hier, behalve 1 ding. Dit krijg ik op mijn FW41MH nog steeds niet voor elkaar:

Elke keer als ik mijn HDMI-kabel aansluit, of de klep van mijn laptop sluit, moet ik de Underscan instellingen in Ati Catalyst Control Center terugzetten van 15% naar 0%, om beeldvullend beeld te krijgen op mijn HDTV.

Hij spring elke keer terug naar 15% underscan. Dat was bij de originele Vista 32-bit niet. Ik heb overigens W7 Ultimate 64-bit geinstalleerd. Rob2007, als je een TV met HDMI ingang hebt (en een HDMI-kabel), zou je eens willen kijken of jouw FW41MH hetzelfde gedrag vertoont?

Al diverse pogingen gedaan dit op te lossen, namelijk:
  • Powerstrip installeren
Heb de HDMI verbinding uitgeprobeerd op een Sony Full HD TV, met precies dezelfde resultaten als jij:
- de overscan ergens halverwege (dan is het beeld schermvullend bij mij) en op OK geklikt om de veranderingen op te slaan.
- laptop dicht --> beeldscherm en TV uit
- laptop open en aanzetten --> 1 a 2 seconden schermvullend beeld op de TV en daarna spingt het terug naar een kleiner formaat (15% overscan)

Op de een of andere manier "onthoudt" de laptop de instellingen niet. Zal wel een probleem zijn met de ATI driver. Ik weet eigenlijk niet of dit probleem zich ook met de originele drivers voordeed.

Ik zal deze faciliteit waarschijnlijk niet zoveel gebruiken, maar ik kan me voorstellen dat dit behoorlijk irritant is als je het wel veel gebruikt.

Mocht iemand de oplossing weten, laat het ons weten!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

I-King schreef op maandag 30 november 2009 @ 19:58:
De 1600 x 900 is echt perfect. Verder kun je ook fullHD pakken (1920 bij 1080). Je kunt in Windows 7 DPI instellen (Zeg maar lettergrootte) en alles schaalt dan mee. Werkt echt supergoed. Je houd dus wel veel werkplek, maar de interface is dan wel gewoon goed leesbaar!
Jij werkt onder 1600x900? Maar is de native resolutie niet 1920x1080 waardoor alles wazig is op die lagere resolutie? (welke laptop heb je precies?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

Vis

Hallo,

Mijn vriendin heeft sinds een dag een vaag probleem met het beeldscherm van de VGN-NW21MF.
Als ze hem opstart krijg ik heel even beeld wat zo af en toe flikkert... zodra ik in Windows 7 zit en opgestart is, valt het scherm gewoon uit, en blijft uit... je ziet als je heeel goed kijkt wel nog wat, maar dit is nihil!

Op de Vaio staat ook een knop Display Off... Zodra ik daar 2x op tik krijg ik telkens bij de 2e tik 1 mili sec. beeld. Waarna hij weer zwart wordt.

De laptop is niet gevallen, of nergens tegen aan gestoten...

Iemand die ons kan helpen, en wat kan het zijn?

Thanks!

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rob2007 schreef op maandag 30 november 2009 @ 20:01:
[...]

Heb de HDMI verbinding uitgeprobeerd op een Sony Full HD TV, met precies dezelfde resultaten als jij:
- de overscan ergens halverwege (dan is het beeld schermvullend bij mij) en op OK geklikt om de veranderingen op te slaan.
- laptop open en aanzetten --> 1 a 2 seconden schermvullend beeld op de TV en daarna spingt het terug naar een kleiner formaat (15% overscan)

Op de een of andere manier "onthoudt" de laptop de instellingen niet. Zal wel een probleem zijn met de ATI driver. Ik weet eigenlijk niet of dit probleem zich ook met de originele drivers voordeed.

Ik zal deze faciliteit waarschijnlijk niet zoveel gebruiken, maar ik kan me voorstellen dat dit behoorlijk irritant is als je het wel veel gebruikt.

Mocht iemand de oplossing weten, laat het ons weten!!!
Als je de laptop open hebt en de TV is aangesloten, staat de laptop dan in Clone modus, In extended modus of gewoon enkel output op het TV scherm? Wat je moet doen is hem tijdelijk instellen dat hij alleen beeld geeft op de TV. Vervolgens stel je alles naar wens in in Catalyst Control Center. Daarna zet je hem weer op clone of extended.

In Windows 7 wordt elke Display opstelling onthouden. Dit geld ook voor de instellingen in Catalyst Control Center. Dus als je hem dicht klapt dan wordt er alleen nog beeld weergegeven op de TV en niet meer op het laptop scherm. Dit is dus een andere display opstelling dan de clone of extended mode wanneer je het beeldscherm opengeklapt hebt. Vandaar dat de overscan setting anders staat als je de laptop dichtgeklapt hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17-09 09:01
Verwijderd schreef op maandag 30 november 2009 @ 19:54:

Verder las ik hier in het topic dat sommige mensen de AW versie hebben aangeschaft. Hier heb je een groter scherm met dezelfde resolutie, wellicht iets voor mij dus. Ik las echter dat deze maar 1 lamp hebben en daardoor niet zo mooi zijn als bij de FW serie? Kan iemand met een AW versie aangeven wat zijn/haar ervaringen hiermee zijn?
Ik heb een AW besteld en krijg die volgende week hoop ik. Maar das de M/H versie dus die heeft 900x1600 resolutie en 1 lamp. Het duurste model heeft wel full hd en 2 lampen, maar ik vond dat iets te duur worden, zeker voor wat ik ermee doe (beetje internetten :p)

Zodra ik hem heb zal k mn ervaringen delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XtratT
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21-05-2017
Rob2007 schreef op maandag 30 november 2009 @ 20:01:
[...]

Ik heb een FW51JF/H, met W7. Ik kon ook het beeld niet beeldvullend krijgen op mijn via HDMI aangesloten Sony Bravia 40W4500. Na wat posts op Tweakers te hebben gelezen en wat prutsen ben ik er achter dat ik mijn schermaansturing moet veranderen in 50Hz, i.p.v. 60Hz. Dit helpt in de schermuitbreidingsmodus. Ook na uit- een aanzetten blijven de instellingen van kracht. Wellicht helpt dit ook bij jullie. De optie overscan kom ik overigens niet tegen. Wellicht komt dit omdat de FW51 een ander videokaart heeft dan de FW41.

Wanneer ik de clone-mode activeer dan val ik weer terug op een scherm dat niet beeldvullend is. Ik snap hier niets van en ben er ook nog niet achter hoe ik dat kan oplossen.

Op mijn vorige PC kon ik op het scherm van mijn PC bijv PowerDVD starten terwijl de inhoud (de eigenlijke film) op mijn TV verscheen. Ik hem nog niet kunnen vinden hoe dat bij de Sony FW51 in te stellen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:17

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Mooi topic dit :)

Ik ben momenteel aan het rondkijken voor een nieuwe laptop. Op zich hoef ik er niet mee te gamen, maar het moet verder voor bijvoorbeeld fotobewerking en video afspelen goed werken. Nu kwam ik er twee tegen en het prijsverschil is ruim 200 euro:

Sony Vaio VGN-NW21EF/S
Intel Pentium Dual Core T4300

Sony Vaio VGN-NW21SF/T
Intel Core 2 Duo Mobile P7450

Het grootste verschil (op papier) is de CPU, verder zijn ze vrijwel gelijk aan elkaar. Mijn vraag is in hoeverre je in de praktijk het verschil gaat merken tussen beide CPU's. Is die T4300 echt een traag ding? Of is het verschil met de P7450 niet zo erg groot?

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaTr1x
  • Laatst online: 18:51
De vriendin van me vader wil een nieuwe laptop kopen en haar oog is gevallen op de VGN-FW51JF/H. Leuk model imho met goede specs. Ik heb begrepen dat de FW51 serie net nieuw is maar op de site van Sony staat
Dit product is niet langer beschikbaar.
Staat zowel op https://www.sonystyle.nl/...erie-16-4/VGNFW51JF/H.NL3 als op http://www.sony.nl/produc...51jf-h/tab/technicalspecs

What's up with that :?

π MW finishers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exabart
XtratT schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 09:16:
[...]

Ik heb een FW51JF/H, met W7. Ik kon ook het beeld niet beeldvullend krijgen op mijn via HDMI aangesloten Sony Bravia 40W4500. Na wat posts op Tweakers te hebben gelezen en wat prutsen ben ik er achter dat ik mijn schermaansturing moet veranderen in 50Hz, i.p.v. 60Hz. Dit helpt in de schermuitbreidingsmodus. Ook na uit- een aanzetten blijven de instellingen van kracht. Wellicht helpt dit ook bij jullie. De optie overscan kom ik overigens niet tegen. Wellicht komt dit omdat de FW51 een ander videokaart heeft dan de FW41.

Wanneer ik de clone-mode activeer dan val ik weer terug op een scherm dat niet beeldvullend is. Ik snap hier niets van en ben er ook nog niet achter hoe ik dat kan oplossen.

Op mijn vorige PC kon ik op het scherm van mijn PC bijv PowerDVD starten terwijl de inhoud (de eigenlijke film) op mijn TV verscheen. Ik hem nog niet kunnen vinden hoe dat bij de Sony FW51 in te stellen is.
Dank voor de tip, maar helaas werkt dit bij mij niet. Ook op 50 Hz worden de instellingen niet onthouden.
Ook het instellen van de Projector-modus (alleen beeld op TV), zorgt er niet voor dat deze instellingen onthouden worden. 't Blijft een raadsel dus... :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid Vendetta
  • Laatst online: 22:53
Misschien interessant voor de mensen die een FW51MF/H willen gaan aanschaffen.

In de Vraag & Aanbod staat er een. Scheelt je weer een paar duiten :+

Klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exabart
Ook opvallend: de underscan is op 0% gezet (handmatig) en mijn beeld is beeldvullend. Als ik nu de HDMI-kabel eruit trek en er weer in steek, zie ik HEEL EVEN (halve seconde) beeldvullend beeld en - FLOEP - de zwarte randen zijn terug.

Over frustrerend gesproken!! :S

Ook geprobeerd of het met profielen is aan te passen, zodat ik tenminste met 1 druk op de knop de underscan kan herstellen, maar helaas: over/underscan wordt niet in de profielen van CCC Profiles Manager opgeslagen :-(

[ Voor 29% gewijzigd door exabart op 01-12-2009 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de FW51j maar nu heb ik af en toe dat na een nacht de accu leegloopt. Wat kan ik hier aan doen? Neem aan dat die laptop geen stroom verbruikt als dei uitstaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exabart
De boosdoener gevonden: VAIO Event Service!

Niet de ATI Driver, maar de VAIO Event Service zorgt ervoor dat de display instellingen automatisch naar 15% underscan springen. Nadat ik deze service gestopt heb, kan ik de TV via HDMI aansluiten en afkoppelen, en de over/underscan instellingen blijven staan.

Alleen...de VAIO Event Service is ook nodig voor de Fn-toetsen (brightness, display switch).
Ik vermoed dat het probleem zit in de HDMI resolution setting, welke via VAIO Control Center aan te passen is. Die rommelt met de over/underscan, en overruled blijkbaar de ATI default instellingen.

Goed, nu nog een definitieve oplossing: iemand een idee om WEL de Fn-toetsen te gebruiken maar NIET de underscan/HDMI instellingen van VAIO Control Center / VAIO Event Service?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exabart
Verwijderd schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 20:12:
Ik heb de FW51j maar nu heb ik af en toe dat na een nacht de accu leegloopt. Wat kan ik hier aan doen? Neem aan dat die laptop geen stroom verbruikt als dei uitstaat?
Dit heb ik bij mijn FW41MH ook al een aantal keren gemerkt: de laptop staat op Hibernate, maar de accu loopt leeg. Ik heb er meer mensen over gelezen in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XtratT
MaTr1x schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 14:00:
De vriendin van me vader wil een nieuwe laptop kopen en haar oog is gevallen op de VGN-FW51JF/H. Leuk model imho met goede specs. Ik heb begrepen dat de FW51 serie net nieuw is maar op de site van Sony staat
[...]

Staat zowel op https://www.sonystyle.nl/...erie-16-4/VGNFW51JF/H.NL3 als op http://www.sony.nl/produc...51jf-h/tab/technicalspecs

What's up with that :?
Ik heb zelf drie weken geleden voor € 809,- een VGN-FW51JF/H bij de Mediamarkt aangeschaft. Ik heb ook de melding op Sony.nl gezien, maar bij Sony.be staat ie nog wel en ook in de verschillende winkels is ie nog te koop. Wanneer ik nog een keer goed kijk dan valt het niet langer beschikbaar zijn ook onder de kop SonyStyle (de shop dus). De specs zijn ook nog gewoon op te vragen. Ik zou me dan ook geen zorgen maken.

[ Voor 10% gewijzigd door XtratT op 02-12-2009 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exabart
:-D

Eindelijk het HDMI underscan/overscan probleem opgelost! :*)

De oplossing lag in het installeren van een OUDERE Vista 32/64-bit Sony Event Service 4.3.0.13190.

De NIEUWERE 5.0.0.07010 (van de VGN-FW51 serie) die voor W7 is gemaakt, werkt blijkbaar niet goed (met de FW41?). De Vista Event Service die voor Vista is gemaakt werkt dus beter!

Is dit misschien een idee om alle tips voor Windows 7 clean install (ook) op de startpost te verzamelen?

Deze zou zijn: HDMI gebruiken: installeer Event Service 4.3 van Vista ipv 5.0 voor W7 als je underscan problemen hebt op je HDTV?

[ Voor 5% gewijzigd door exabart op 01-12-2009 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Ik heb net een FW-21E besteld. Ik weet het, deze is wat ouder qua type, maar hij is zelf wel nieuw. Voor 600,- lijkt het me een prima koop, met P8400, 4GB intern en als optie een Seagate 7200rpm schijf er in.

[ Voor 3% gewijzigd door PWM op 02-12-2009 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
Hebben meer mensen last van snelle krasvorming in de behuizing? Onder het toetsenbord heb ik toch wel last van lelijke krasjes (wellicht veroorzaakt door mijn mouw?)... Iemand een manier gevonden om deze er wellicht uit te poetsen? Of pogingen gedaan? Toch zonde, bewaar hem altijd in een sleeve. Vergeleken met de lenovo van de zaak is deze behuizing behoorlijk krasgevoelig.

Tweede item:
Ik heb het al eens aangehaald, maar wie weet zijn er nieuwe ontdekkingen. Ik zou graag bepaalde software terugwillen die geïnstalleerd was op mijn laptop voor de verse Windows Install. Nu is dit schijnbaar mogelijk als je je verborgen schijf kan benaderen. Ook heb ik mensen gehoord wie dit gelukt is door op een bepaalde manier je hersteldisks te benaderen. Wie weet meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob2007
exabart schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 21:29:
:-D

Eindelijk het HDMI underscan/overscan probleem opgelost! :*)

De oplossing lag in het installeren van een OUDERE Vista 32/64-bit Sony Event Service 4.3.0.13190.

De NIEUWERE 5.0.0.07010 (van de VGN-FW51 serie) die voor W7 is gemaakt, werkt blijkbaar niet goed (met de FW41?). De Vista Event Service die voor Vista is gemaakt werkt dus beter!

Is dit misschien een idee om alle tips voor Windows 7 clean install (ook) op de startpost te verzamelen?

Deze zou zijn: HDMI gebruiken: installeer Event Service 4.3 van Vista ipv 5.0 voor W7 als je underscan problemen hebt op je HDTV?
Way 2 Go exabart !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

BeQuietAndDrive schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 09:50:
Mooi topic dit :)

Ik ben momenteel aan het rondkijken voor een nieuwe laptop. Op zich hoef ik er niet mee te gamen, maar het moet verder voor bijvoorbeeld fotobewerking en video afspelen goed werken. Nu kwam ik er twee tegen en het prijsverschil is ruim 200 euro:

Sony Vaio VGN-NW21EF/S
Intel Pentium Dual Core T4300

Sony Vaio VGN-NW21SF/T
Intel Core 2 Duo Mobile P7450

Het grootste verschil (op papier) is de CPU, verder zijn ze vrijwel gelijk aan elkaar. Mijn vraag is in hoeverre je in de praktijk het verschil gaat merken tussen beide CPU's. Is die T4300 echt een traag ding? Of is het verschil met de P7450 niet zo erg groot?
Weet niemand dit? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan2002
Heb de Sony Vaio VGN-FW51MF/H gekocht. Heb een router die zowel op 2.4 als 5 Ghz draadloos uitzendt. Echter zie op de laptop alleen het netwerk voor de 2.4 Ghz terug! Ondersteunt deze laptop de 5 GHz niet?

Verder sluit ik mij aan bij een eerdere opmerking: kan er een overzicht komen van alle drives en waar te verkrijgen die nodig zijn voor een clean install voor windows 7 op deze computer? Wie zet alles op een rij?
Bedankt,
Jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005

robertwebbe

Robert Webbe

Jan2002 schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 14:17:
Heb de Sony Vaio VGN-FW51MF/H gekocht. Heb een router die zowel op 2.4 als 5 Ghz draadloos uitzendt. Echter zie op de laptop alleen het netwerk voor de 2.4 Ghz terug! Ondersteunt deze laptop de 5 GHz niet?
Apparaatbeheer > Netwerkadapters > Intel WiFi Link 5100 > Eigenschappen > Geavanceerd > Wirless Mode > waarde wijzigen naar 6. 802.11a/b/g

[ Voor 3% gewijzigd door robertwebbe op 04-12-2009 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exabart
Jan2002 schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 14:17:

Verder sluit ik mij aan bij een eerdere opmerking: kan er een overzicht komen van alle drives en waar te verkrijgen die nodig zijn voor een clean install voor windows 7 op deze computer? Wie zet alles op een rij?
Bedankt,
Jan
Van de sony site plukken (Kies 64-bits Vista of W7 drivers van een of ander FW41/51 model)
  • Sony Settings Utility Series
  • Sony Event Service (Vista v4.3 als je problemen hebt met HDMI, evt W7 v5.0)
  • VAIO Control Center
  • VAIO Power Management (VAIO Energiebeheer)
En da's alles wat je nodig hebt. Voorheen moest je ook de Firmware Extension Parser installeren, maar die komt via Windows Update al binnen. Mag wat mij betreft ook naar de startpost.

Als je verder nog software wilt installeren, kun je die van de Sony site plukken, maar voor het functioneren van je laptop heb je niet meer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan2002
Bedankt voor alle reacties

herhaling:

De aangeboden oplossing:
Apparaatbeheer > Netwerkadapters > Intel WiFi Link 5100 > Eigenschappen > Geavanceerd > Wirless Mode > waarde wijzigen naar 6. 802.11a/b/g

Op deze wijze lukt het niet. Je kunt daar geen specifiek netwerk instellen. Het lijkt wel of je daar een aantal mogelijkheden hebt waarvan je er niet één specifiek kunt uitkiezen. De computer kiest kennelijk zelf uit de lijst! De computer ziet alleen het netwerk van de 2.4 Ghz en niet het 5 Ghz netwerk. Ook in de overzichtslijst is het 5 GHz netwerk niet te zien. Op een andere laptop zijn beide netwerken wel zichtbaar! Wat is hier mis??

.

[ Voor 25% gewijzigd door Jan2002 op 04-12-2009 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Bij normaal gebruik merk je echt geen enkel verschil in prestaties tussen een T4300 en een P7450. Ik zou voor die upgrade niet meer dan 50 euro over hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XtratT
Je kan wel een boze reactie geven, maar je zit wel op het Sony Vaio VGN-FW Series topic, terwijl je een vraag over een VGN-NW stelt. Ik kan je niet helpen.

[ Voor 3% gewijzigd door XtratT op 05-12-2009 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan2002
robertwebbe schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 14:20:
[...]

Het is mij gelukt. Begreep je antwoord eerst even niet. Nu zie ik beide netwerken: heb nog wel de volgende vragen als ik naar de instellingen in apparaatbeheer voor de wifilink 5100AGN kijk:

1) Wat betekent: agressiviteit bij zwerven? En op welke waarde moet je die instellen? ( 1 tot 5)

2) Ad hoc Qos mode: Heb nu WMM ingeschakeld? Is dit juist en wat betekent dit?

3) Beveiliging van gemengde modus: Heb nu CTS naar zelf ingeschakeld. Is dit juist en wat betekent dit? Je hebt ook nog de keuze: RTS/CTS ingeschakeld.

Bedankt voor de reacties,
Jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

XtratT schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 22:33:
[...]

Je kan wel een boze reactie geven, maar je zit wel op het Sony Vaio VGN-FW Series topic, terwijl je een vraag over een VGN-NW stelt. Ik kan je niet helpen.
Nee, ik ben niet boos hoor! :) sorry... er is helaas geen NW topic, en om hier nu een apart topic voor te openen? Ik dacht, die vraag kan hier wel even tussendoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005

robertwebbe

Robert Webbe

Jan2002 schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 11:09:
[...]
Het is mij gelukt. Begreep je antwoord eerst even niet. Nu zie ik beide netwerken: heb nog wel de volgende vragen als ik naar de instellingen in apparaatbeheer voor de wifilink 5100AGN kijk:

1) Wat betekent: agressiviteit bij zwerven? En op welke waarde moet je die instellen? ( 1 tot 5)

2) Ad hoc Qos mode: Heb nu WMM ingeschakeld? Is dit juist en wat betekent dit?

3) Beveiliging van gemengde modus: Heb nu CTS naar zelf ingeschakeld. Is dit juist en wat betekent dit? Je hebt ook nog de keuze: RTS/CTS ingeschakeld.
Google is je beste vriend! Dan kom je bijvoorbeeld op de Intel pagina met uitleg: http://www.intel.com/support/wireless/wlan/sb/CS-025393.htm.

Ik heb de volgende waardes staan:
1) 3. Medium
2) WMM enabled
3) CTS-to-self Enabled

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan2002
Bedankt, alles doet ut!
Groeten,
jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:06
virtualJac schreef op woensdag 02 december 2009 @ 16:51:
Hebben meer mensen last van snelle krasvorming in de behuizing? Onder het toetsenbord heb ik toch wel last van lelijke krasjes (wellicht veroorzaakt door mijn mouw?)... Iemand een manier gevonden om deze er wellicht uit te poetsen? Of pogingen gedaan? Toch zonde, bewaar hem altijd in een sleeve. Vergeleken met de lenovo van de zaak is deze behuizing behoorlijk krasgevoelig.
Ja, heb hetzelfde probleem. Vervoer hem altijd in een laptoptas + sleeve zodat hij niet in contact komt met wat voor scherps dan ook, en toch zitten er lelijke krassen op de bovenkant en bij het touchpad. Ik doe altijd mijn horloge af voordat ik ga typen op mijn laptop, dus daar kan het ook niet aan liggen. Verder wordt hij ook snel vies maar gelukkig is hij makkelijker om schoon te maken door de ruimte tussen de toetsenborden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:57
exabart schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 17:12:
[...]

Van de sony site plukken (Kies 64-bits Vista of W7 drivers van een of ander FW41/51 model)
  • Sony Settings Utility Series
  • Sony Event Service (Vista v4.3 als je problemen hebt met HDMI, evt W7 v5.0)
  • VAIO Control Center
  • VAIO Power Management (VAIO Energiebeheer)
En da's alles wat je nodig hebt. Voorheen moest je ook de Firmware Extension Parser installeren, maar die komt via Windows Update al binnen. Mag wat mij betreft ook naar de startpost.

Als je verder nog software wilt installeren, kun je die van de Sony site plukken, maar voor het functioneren van je laptop heb je niet meer nodig.
Ik heb nu ook eindelijk na veel klooien met partities maken enzo windows 7 erop. Ik heb van de Vaio site alle drivers gedownload van mijn model. Zowel de oorspronkelijke 64 bit drivers als de windows 7 64 bit drivers.
Maar is het inderdaad zo dat windows 7 de meesten al heeft geinstalleerd? Want als ik via systeem, apparaat beheer deze drivers wil installeren geeft windows aan dat de meest recente drivers al zijn geinstalleerd. Toen heb ik voor de zekerheid alle gedownloade drivers maar een voor een aangeklikt, waarbij sommige een setup hadden, en bij weer anderen gebeurde er helemaal niets. Hierna werkte alles goed volgens mij. Heb nog de nieuwe Catalyst ATI drivers geinstalleerd met een modder. Kan iemand mij verder vertellen waar de FN knop voor dient? Als ik deze indruk gebeurt er niets namelijk....

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
zwembroek schreef op maandag 07 december 2009 @ 09:44:
[...]

Ik heb nu ook eindelijk na veel klooien met partities maken enzo windows 7 erop. Ik heb van de Vaio site alle drivers gedownload van mijn model. Zowel de oorspronkelijke 64 bit drivers als de windows 7 64 bit drivers.
Maar is het inderdaad zo dat windows 7 de meesten al heeft geinstalleerd? Want als ik via systeem, apparaat beheer deze drivers wil installeren geeft windows aan dat de meest recente drivers al zijn geinstalleerd. Toen heb ik voor de zekerheid alle gedownloade drivers maar een voor een aangeklikt, waarbij sommige een setup hadden, en bij weer anderen gebeurde er helemaal niets. Hierna werkte alles goed volgens mij. Heb nog de nieuwe Catalyst ATI drivers geinstalleerd met een modder. Kan iemand mij verder vertellen waar de FN knop voor dient? Als ik deze indruk gebeurt er niets namelijk....
De FN knop is voor bepaalde toetsencombinaties, bijvoorbeeld FN +F2 is geluid dempen, FN + F5 is helderheid omlaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KLEINE CORRECTIE MIJNER ZIJNS!
N.a.v. bericht mrs16.

Beste mrs16,

Je vergist je mogelijk met de twee types: Sony VAIO FW51MF/H en Sony VAIO FW51ZF/H met of zonder Blu-ray als speler en brander. De Sony VAIO FW51ZF/H heeft een Blu-ray Speler en Brander en de Sony VAIO FW51MF/H een Blu-ray alleen Speler. (Branden alleen op traditionele DVD's en niet op een Blu-ray schijf)

Vrgr. HC

PS. vergis ik mij laat het me snel weten, anders koop ik de verkeerde. Ik wil er juist een hebben met een Blu-ray met Spelen inclusief Brander op Blu-ray. En dat is type: Sony VAIO FW51ZF/H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XtratT
Verwijderd schreef op maandag 07 december 2009 @ 15:52:
KLEINE CORRECTIE MIJNER ZIJNS!
N.a.v. bericht mrs16.

Beste mrs16,

Je vergist je mogelijk met de twee types: Sony VAIO FW51MF/H en Sony VAIO FW51ZF/H met of zonder Blu-ray als speler en brander. De Sony VAIO FW51ZF/H heeft een Blu-ray Speler en Brander en de Sony VAIO FW51MF/H een Blu-ray alleen Speler. (Branden alleen op traditionele DVD's en niet op een Blu-ray schijf)

Vrgr. HC

PS. vergis ik mij laat het me snel weten, anders koop ik de verkeerde. Ik wil er juist een hebben met een Blu-ray met Spelen inclusief Brander op Blu-ray. En dat is type: Sony VAIO FW51ZF/H
Volgens mij heb je gelijk. Alleen het duurste model uit de 51 serie kan Blu-ray zowel lezen als branden. De andere modellen kunnen alleen Blu-ray lezen en DVD branden.

Ik hecht zelf niet zoveel waarde aan het branden van Blu-ray. Schijven zijn te duur en gedownloade content is vaak al gecomprimeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
XtratT schreef op maandag 07 december 2009 @ 20:03:
[...]

Volgens mij heb je gelijk. Alleen het duurste model uit de 51 serie kan Blu-ray zowel lezen als branden. De andere modellen kunnen alleen Blu-ray lezen en DVD branden.

Ik hecht zelf niet zoveel waarde aan het branden van Blu-ray. Schijven zijn te duur en gedownloade content is vaak al gecomprimeerd.
Correctie, alle Z of ZJ modellen kunnen Blue-Ray's branden. Ik heb een 31ZJ en die kan het ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XtratT
Knul schreef op maandag 07 december 2009 @ 23:26:
[...]

Correctie, alle Z of ZJ modellen kunnen Blue-Ray's branden. Ik heb een 31ZJ en die kan het ook :)
Ik doelde ook op de 51 serie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
Welke drivers moet ik hebben om de BD drive aan het werk te krijgen? Heb de Mathisha firmware geinstalleerd, alleen hij herkent mijn Blue-Ray nog steeds niet (niet als videobestand iig). Heeft iemand een oplossing hiervoor?

Ik kan wel de map verkennen, dus ik neem aan dat de drivers goed zijn.

[ Voor 190% gewijzigd door Knul op 08-12-2009 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu heb ik een nieuwe sony VGN-FW51MF/H ik moet zeggen een genot om mee te werken.
Alleen weet iemand waar ik de verborgen recovery vandaan haalt op mijn laptop?
Van de totaal 500gb is er maar 454 gb beschikbaar.
Kan iemand mij helpen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
Verwijderd schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 20:34:
Nu heb ik een nieuwe sony VGN-FW51MF/H ik moet zeggen een genot om mee te werken.
Alleen weet iemand waar ik de verborgen recovery vandaan haalt op mijn laptop?
Van de totaal 500gb is er maar 454 gb beschikbaar.
Kan iemand mij helpen??
Hoe bedoel je vandaan haalt? Tevoorschijn tovert? Verwijderd? Benaderen? Leeg maken? Je laptop ermee herstellen?

Heb je al gezocht in deze draad? Of de vorige (deel 2)? Staat genoeg over te vinden namelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In het vaio herstelcentrum zit ook een wisprogramma. Dus volgens mij kun je het dan wissen... maar goed.. is dat echt wel wat je wilt? Want dan ben je wel je legale windows etc. kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
Verwijderd schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 21:52:
In het vaio herstelcentrum zit ook een wisprogramma. Dus volgens mij kun je het dan wissen... maar goed.. is dat echt wel wat je wilt? Want dan ben je wel je legale windows etc. kwijt.
Als je je hersteldisks netjes gemaakt hebt niet hoor :) Daar kun je hem namelijk mee herstellen. Verder zou ik een ander partitieprogramma gebruiken om hem te wissen (bijvoorbeeld Gparted), kun je gelijk je schijf opnieuw indelen.

Neem even een kijkje op de tweede pagina

[Ervaringen] Het grote Sony Vaio VGN-FW Series topic, deel 2[filter_keywords]=partitie&data[boolean]=AND

Zoeken op 'partitie' dus in aangegeven topic...

//jongens hoe link ik dit naar behoren? Help?

[ Voor 25% gewijzigd door virtualJac op 08-12-2009 22:03 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.