Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Only
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Ik ben dus 1 van de mensen die donderdag via de mediamarkt actie een FW51JF heb gekocht, nu heb ik verder nog niet met windows 7 gewerkt..maar hoeveel processen is normaal voor normale 7 installatie?
Er staat namelijk aardig wat probeerzooi en dergelijke standaard op...ik heb al een aantal programma's verwijderd nu al, maar toch heb ik het gevoel dat er nog hoop rommel opstaat. Iemand hier ervaring met hetzelfde? Ik moet nog even kijken naar die herstel discs die ik nu gemaakt heb, maar ik neem aan dat je daarmee ook weer die programma's erop zet die ik er nu af heb, of weet iemand of je dan toevallig kan kiezen welke programma's je wil? Normaal installeer ik van scratch..maarja bij een laptop staat het er natuurlijk weer op, en ik heb geen losse windows 7.

Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ook ik heb donderdag een FW51JF gekocht en loop nu tegen een probleem aan met draadloos internet. Afgelopen donderdag deed draadloos internet het wel op m'n laptop maar de volgende dag deed ie het op de een of andere manier niet. Ik krijg ook geen beschikbare draadloze netwerken te zien (dit kreeg ik donderdag wel te zien). Op mijn andere laptop doet draadloos internet het wel. Het knopje voor WiFi op de vaio staat op 'on' maar nog steeds doet ie het niet. Mijn LAn verbinding doet het overigens wel. Weet iemand misschien hoe ik dit kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Only schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 09:01:
Ik ben dus 1 van de mensen die donderdag via de mediamarkt actie een FW51JF heb gekocht, nu heb ik verder nog niet met windows 7 gewerkt..maar hoeveel processen is normaal voor normale 7 installatie?
Er staat namelijk aardig wat probeerzooi en dergelijke standaard op...ik heb al een aantal programma's verwijderd nu al, maar toch heb ik het gevoel dat er nog hoop rommel opstaat. Iemand hier ervaring met hetzelfde? Ik moet nog even kijken naar die herstel discs die ik nu gemaakt heb, maar ik neem aan dat je daarmee ook weer die programma's erop zet die ik er nu af heb, of weet iemand of je dan toevallig kan kiezen welke programma's je wil? Normaal installeer ik van scratch..maarja bij een laptop staat het er natuurlijk weer op, en ik heb geen losse windows 7.
3 oplossingen:

1. bemachtig een soortgelijk W7 versie en installeer deze
2. Verwijder de software die je niet wilt 1 voor 1, lang proces en je krijgt nooit het gevoel dat ie echt 100% schoon is
3. Leg je erbij neer dat je laptop vol met meuk zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17-09 09:01
Verwijderd schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 21:12:
Is het meer mensen opgevallen dat de AW serie een stuk minder helder scherm heeft dan de full-hd modellen uit FW serie? Bij de mediamarkt stond de VGN-FW51JF/H naast de VGN-AW41MF/H en de VGN-AW41ZF/B. De VGN-FW51JF/H had duidelijk een veel betere lamp erin. Raar toch want die AW's zijn de topmodellen
De FW51 heeft 2 lampen en de AW41 1, dat zal het verschil wel maken. Ik heb vandaag trouwens een AW41MF besteld (MM in Alkmaar had die niet meer op voorraad). Ben benieuwd naar het scherm ze hadden daar alleen het model erboven in de AW serie staan maar aan alleen het inlogscherm zie je niet echt veel.

Er staat trouwens op de Sony site bij de specs dat er 2x500 gig in zit, maar wanneer je gaat vergelijken staat er ineens 628gb (1x 500 gig schijf en 2x64gb ssd) nja ik vind het allebei prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Full HD schermen van de AW's hebben toch ook meerdere lampen hoor. Kijk maar op de Sony site.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2009 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

misschien stond de helderheid gewoon laag (soms is de helderheid lager als de stroomkabel erop zit dan erzonder, is te makkelijk te wijzigen) met FN knoppen... Misschien heeft klant met die knoppen zitten te spelen of iemand anders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorus12
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:55
Ik lees hier net over een MM korting.
Mijn Vaio FW51ZF_H heb ik 23 oktober gekocht in Eindhoven.
Valt er voor mij ook die korting nog terug te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dorus12 schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 19:45:
Ik lees hier net over een MM korting.
Mijn Vaio FW51ZF_H heb ik 23 oktober gekocht in Eindhoven.
Valt er voor mij ook die korting nog terug te halen.
Binnen 14 dagen na aankoop kan je nog beroep doen op laagste prijs garantie. Je zit erbuiten, je kan TOCH proberen om die korting alsnog te krijgen. Maar hoe eerder hoe beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorus12
@nietniks
Ga ik proberen en laat maandag weten of het gelukt is. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22-09 14:58
Verwijderd schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 21:58:
[...]

Ik heb een FW31ZJ en daar had ik eerst drivers van vista64 erop gezet om de FNknoppen werkend te krijgen in W7, nu heb ik W7drivers van dezelfde supportsite geplukt en eroverheen geinstalleerd en eigenlijk geen probs gehad tot en met nu. In een eerdere post van mij aan het eind van vorig topic vertel ik welke volgorde (schijnt belangrijk te zijn) en welke 5 programmas je moet installeren....
Heb jouw posts uit het vorige forum gebruikt om mijn FN toetsen werkend te krijgen. Nu nog twee dingen:

de AV-mode knop.

mijn touchpad.

Kan ik voor het touchpad gewoon de 'Pointing Device Driver ' 32 bit gebruiken? Ook al heb ik 64bit? Of heeft iemand hem ergens anders gevonden?

Bedankt alvast zo ver hè ;)

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

virtualJac schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 20:19:
[...]

Heb jouw posts uit het vorige forum gebruikt om mijn FN toetsen werkend te krijgen. Nu nog twee dingen:

de AV-mode knop.

mijn touchpad.

Kan ik voor het touchpad gewoon de 'Pointing Device Driver ' 32 bit gebruiken? Ook al heb ik 64bit? Of heeft iemand hem ergens anders gevonden?

Bedankt alvast zo ver hè ;)
Mijn AVknop werkt wel? Heb je onbekende apparaten in apparaatbeheer? Je kan voor je touchpad zoeken bij de topmodel van jouw lijn, die heeft volgens mij altijd 64 bits versies? Mijn FW31ZJ is de top van de 31 lijn en heeft 64 bits OS standaard...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
Verwijderd schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 20:42:
[...]

Mijn AVknop werkt wel? Heb je onbekende apparaten in apparaatbeheer? Je kan voor je touchpad zoeken bij de topmodel van jouw lijn, die heeft volgens mij altijd 64 bits versies? Mijn FW31ZJ is de top van de 31 lijn en heeft 64 bits OS standaard...
Alleen 'Base-System apparaat' is onbekend. Terwijl ik toch die drie drivers geinstalleerd had die jij zei? :?

Touchpad is inmiddels gefixed.

[ Voor 3% gewijzigd door virtualJac op 08-11-2009 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

virtualJac schreef op zondag 08 november 2009 @ 14:23:
[...]

Alleen 'Base-System apparaat' is onbekend. Terwijl ik toch die drie drivers geinstalleerd had die jij zei? :?
kijk ff in zijn post Fermion in "[Ervaringen] Het grote Sony Vaio VGN-FW ..."

Let wel op dat er nu nieuwere drivers beschikbaar kunnen zijn en down die dan.

Edit: ik meen mij te herinneren dat iemand hier schreef dat die onbekende apparaat inmiddels in windows update stond (door sony gepost)?
Morgoth88 schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 14:09:
Sony heeft trouwens nu ook de Firmware Extension Parser driver in Windows Update gezet, dus nu doen alle FN-toetsen het bij mij probleemloos onder Windows 7. Enige Sony programma's die ik na een clean install heb geinstalleerd zijn de volgende:

- Sony Shared Library
- Settings Utility
- Vaio Control Center
- Vaio Event Service
- Vaio Power Management

Dit zijn mijns inziens de enige programma's met toegevoegde waarde.

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2009 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:07

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Zonet heb ik een poging getracht om drivers te zoeken. En jawel, drivers voor Windows 7 x64 heb ik kunnen vinden :) Ze zijn oorspronkelijk bedoeld voor de FW41-serie maar ik dank dat degenen met de FW31 en FW21 zich er prima mee kunnen redden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
Verwijderd schreef op zondag 08 november 2009 @ 14:32:
[...]

kijk ff in zijn post Fermion in "[Ervaringen] Het grote Sony Vaio VGN-FW ..."

Let wel op dat er nu nieuwere drivers beschikbaar kunnen zijn en down die dan.

Edit: ik meen mij te herinneren dat iemand hier schreef dat die onbekende apparaat inmiddels in windows update stond (door sony gepost)?
Ja, kan het er niet uithalen uit die posts 8)7

Hij zegt ook 'Ik merk op dat de AV Mode eigenlijk nog niet de juist applicatie opstart. Start nu de Vaio Controll Center op en eigenlijk ook niet elke keer weer, beetje weird.'

En ook is nog steeds dat Base-apparaat bij mij wat hij niet vind.

@ DaMarcus: Is de FW490 hetzelfde als de FW41 serie? Of moet ik ander model zelf selecteren?

[ Voor 6% gewijzigd door virtualJac op 08-11-2009 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

virtualJac schreef op zondag 08 november 2009 @ 14:43:
[...]

Ja, kan het er niet uithalen uit die posts 8)7

Hij zegt ook 'Ik merk op dat de AV Mode eigenlijk nog niet de juist applicatie opstart. Start nu de Vaio Controll Center op en eigenlijk ook niet elke keer weer, beetje weird.'

En ook is nog steeds dat Base-apparaat bij mij wat hij niet vind.
Oeps, het is niet de AV knop maar de S1 knop waar ik over schreef. 8)7

Die basement dinges, daar schreef ik al over in mijn vorige postje...

Ik zou het overigens bij de 41 lijn houden, dus FW41JF of FW41M of FW41ZJ of zoiets.

http://support.vaio.sony....nl_NL&m=VGN-FW41M_H&os=10

Voor die onbekende apparaat moet je deze hebben: # SFEP Driver 32 / 64 bits 22.38 kb 07/05/2009

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2009 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus

DaMarcus

Powered by

Het is inderdaad dezelfde serie, maar enkel een andere naamgeving :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
Verwijderd schreef op zondag 08 november 2009 @ 14:47:
[...]

Oeps, het is niet de AV knop maar de S1 knop waar ik over schreef. 8)7

Die basement dinges, daar schreef ik al over in mijn vorige postje...

Ik zou het overigens bij de 41 lijn houden, dus FW41JF of FW41M of FW41ZJ of zoiets.

http://support.vaio.sony....nl_NL&m=VGN-FW41M_H&os=10

Voor die onbekende apparaat moet je deze hebben: # SFEP Driver 32 / 64 bits 22.38 kb 07/05/2009
Onbekend is inderdaad opgelost met die Windows Update! Alleen dat Base-system apparaat blijft bij mij onbekend. Denk dat ik maar wacht tot Sony zelf via haar officiele Vaio Support site met drivers komt. Geen zin aan te klooien.

Alles werkt nu behalve de AV MODE knop. En ik krijg een vervelende melding als Windows opstart, dat mijn touch-pad proggie opstart en of ik toestemming geef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus

DaMarcus

Powered by

Ah, User Acces Control. Mocht je dit als storend ervaren, kan je het ook uitschakelen. Zie daarvoor deze handleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
DaMarcus schreef op zondag 08 november 2009 @ 14:59:
Ah, User Acces Control. Mocht je dit als storend ervaren, kan je het ook uitschakelen. Zie daarvoor deze handleiding.
Thnx! Handig.

Op die Amerikaanse Vaio support site kun je trouwens ook Vaio Update 4 downloaden. Zou dit compatibel zijn met onze versies? Iemand die dat al geprobeert heeft.

Ook staan de programmatjes voor je webcam erop. Voor diegene die dat blieft.

nietniks, jij had het over dat iemand uitlegde hoe je door je recovery cd's kan bladeren. Kan dit niet meer terugvinden in het vorige topic. Wat herinner jij je hier van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

virtualJac schreef op zondag 08 november 2009 @ 15:06:
[...]

Thnx! Handig.

Op die Amerikaanse Vaio support site kun je trouwens ook Vaio Update 4 downloaden. Zou dit compatibel zijn met onze versies? Iemand die dat al geprobeert heeft.

Ook staan de programmatjes voor je webcam erop. Voor diegene die dat blieft.

nietniks, jij had het over dat iemand uitlegde hoe je door je recovery cd's kan bladeren. Kan dit niet meer terugvinden in het vorige topic. Wat herinner jij je hier van?
Volgens mij was het sokolum01 die dit schreef.

Vaio update op een niet sony-windows gaat niet werken, google maar eens. Sony staat alleen VU toe op hun eigen windowsversies. Waarom ze dat zo willen weet ik niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
Verwijderd schreef op zondag 08 november 2009 @ 15:10:
[...]

Volgens mij was het sokolum01 die dit schreef.

Vaio update op een niet sony-windows gaat niet werken, google maar eens. Sony staat alleen VU toe op hun eigen windowsversies. Waarom ze dat zo willen weet ik niet...
Hmm, kan er echt niets over terugvinden. Ga het eens proberen met verkennen.
Ook geen definitieve oplossing gevonden voor het Base-system apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

virtualJac schreef op zondag 08 november 2009 @ 15:31:
[...]

Ik zit ook te zoeken al half uurtje maar kan het ook niet vinden. zou ik gek zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over twee weken verwacht ik mij Vaio en ben mij alvast aan het verdiepen in het herinstalleren. Traditioneel wordt er van allerlei rotzooi mee geinstalleerd waar ik geen behoefte aan heb. Daaronder zie ik de recovery centers van Sony. Ik ben zelf meer voorstander van schone installatie, laatste drivers downloaden en Ghost draaien. Dat wil ik ook graag bij mijn toekomstige laptop.

Wat ik mij afvraag is of dat mogelij is? Wordt er een dvd met windows7 meegeleverd of staat dat op de recovery partitie? Ik het mogelijk Windows 7 van de recovery partitie af te halen en op dvd te branden?

Bij de laptop zit een licentie voor windows 7 zie ik het dan goed dat je van de buurman de dvd van windws 7 kan kopieren en samen met je legale licentie van je laptop aan de slag kan? Klopt dit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
Verwijderd schreef op zondag 08 november 2009 @ 15:56:
Over twee weken verwacht ik mij Vaio en ben mij alvast aan het verdiepen in het herinstalleren. Traditioneel wordt er van allerlei rotzooi mee geinstalleerd waar ik geen behoefte aan heb. Daaronder zie ik de recovery centers van Sony. Ik ben zelf meer voorstander van schone installatie, laatste drivers downloaden en Ghost draaien. Dat wil ik ook graag bij mijn toekomstige laptop.

Wat ik mij afvraag is of dat mogelij is? Wordt er een dvd met windows7 meegeleverd of staat dat op de recovery partitie? Ik het mogelijk Windows 7 van de recovery partitie af te halen en op dvd te branden?

Bij de laptop zit een licentie voor windows 7 zie ik het dan goed dat je van de buurman de dvd van windws 7 kan kopieren en samen met je legale licentie van je laptop aan de slag kan? Klopt dit
Is al meerdere keren besproken in dit topic, dus even terugzoeken voor details. Maar vooruit, je kan met een OEM DVD van Windows 7 je key gebruiken die onderop de laptop staat. Schone install is niet mogelijk met bijgeleverde software of recovery disk. Misschien als je gebruik maakt van een bug door de DVD er na een tijd uit te halen zoals eerder besproken, maar legaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vsteegman
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-05-2024
Ey ik heb afgelopen donderdag ook bij de MM actie een VGN-AW gekocht. Alleen had ik bij mijn vorige laptop (vgn-fw31M) die officiele Sony Vaio 16,4 inch sleeve gekocht en die past dus nu niet meer aangezien ik een 18,4 inch scherm heb. En ik denk aangezien hier iedereen een 16,4 inch scherm heeft mooi zou zijn om hier iemand blij mee te kunnen maken. Nieuw was hij 55€ en nu wil ik er 40 ofzo voor. 1 maand oud ongeveer. Bon zit erbij. Hij is bij Sony online gekocht (sony style).

Woon in omgeving Den Haag, kan em ook best thuis afleveren.
Hier is hij te zien: http://www.polectro.nl/images/merken/sony2/VGPCP20site.jpg

Groet Victor

[ Voor 5% gewijzigd door Vsteegman op 08-11-2009 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik woon in den haag en zoek een 16,4 inch sleeve op het moment, MAAR ik heb hem al besteld en volgend week zou ik hem binnen moeten krijgen. KON je niet eerder hier adverteren?????? :(

;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vsteegman
Kan je je bestelling niet annuleren? Dat lijkt me toch niet zo lastig als je hem pas volgende week zou ontvangen?

Gr Victor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vsteegman schreef op zondag 08 november 2009 @ 23:42:
Kan je je bestelling niet annuleren? Dat lijkt me toch niet zo lastig als je hem pas volgende week zou ontvangen?

Gr Victor
Nee, het is al onderweg naar mij vanuit het buitenland... Daarnaast is de mijne nep en goedkoperder dan de jouwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
Vsteegman schreef op zondag 08 november 2009 @ 22:11:
Ey ik heb afgelopen donderdag ook bij de MM actie een VGN-AW gekocht. Alleen had ik bij mijn vorige laptop (vgn-fw31M) die officiele Sony Vaio 16,4 inch sleeve gekocht en die past dus nu niet meer aangezien ik een 18,4 inch scherm heb. En ik denk aangezien hier iedereen een 16,4 inch scherm heeft mooi zou zijn om hier iemand blij mee te kunnen maken. Nieuw was hij 55€ en nu wil ik er 40 ofzo voor. 1 maand oud ongeveer. Bon zit erbij. Hij is bij Sony online gekocht (sony style).

Woon in omgeving Den Haag, kan em ook best thuis afleveren.

Groet Victor
Ik vind 40 nogal veel voor tweedehands. maar wil hem best kopen voor wat minder en als je hem op de post kan doen. DM maar even als je er mee blijft zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Only
  • Niet online
Is het trouwens normaal dat als je op de rand rondom het scherm drukt dat deze dan niet strak op het scherm zit? als ik zegmaar rond de cam druk dan veert het best wel aardig? Weet niet of dat normaal is bij sony of deze serie? Ik ben gewoon gewend dat de rand strak op het scherm zit namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteRaver
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online

WhiteRaver

Dank u.

@ Only,
Nu je het zegt, hij veert wel erg ver door ja. Ikzelf heb er geen problemen mee maar het is wel een vreemd dat hij zoveel speling heeft.

Graag gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Only
  • Niet online
Nee, ik heb er ook geen problemen mee (heb hem ook pas 4 dagen) maar goed, heb er in de winkel eigenlijk niet op gelet, maar viel me nu wel op. Ik heb verder geen ervaring met sony, maar bij HP en dell die me broer en vriendin hebben zit alles gewoon strak. Maar zal dan wel gewoon bij het ontwerp horen.

Ik heb er trouwens ook een bluetooth muis (wit) bij gekocht bij Bcc, geheel onbekend merk voor mij: IT Works, maar het werkt zonder usb ontvanger gewoon op de interne bluetooth, en ik moet zeggen het is een erg fijn muisje!

[ Voor 27% gewijzigd door Only op 09-11-2009 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muramasa
  • Laatst online: 22-09 00:17
virtualJac schreef op zondag 08 november 2009 @ 15:31:
[...]

Bij 64-bit Windows 7 is dit base-system apparaat de Ricoh MS card driver, Sony heeft deze zelf nog niet beschikbaar gesteld maar HP heeft deze al wel op hun site staan voor hun eigen modellen. Deze heb ik gebruikt voor dit apparaat en werkt perfect. ik kan helaas geen linkje verzorgen omdat ik op mijn telefoon dit typ maar als je googled op Ricoh MS driver HP dan zou je hem wel moeten kunnen vinden. Succes ermee!

Edit: Dit is de driver waar ik het over had: Ricoh MS Card driver. Voer de .exe uit, pak de bestanden uit in de opgegeven map uit, annuleer de installatie en installeer de driver vanuit Apparaatbeheer.

[ Voor 23% gewijzigd door Muramasa op 09-11-2009 16:18 . Reden: Link toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorus12
Verwijderd schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 19:49:
[...]

Binnen 14 dagen na aankoop kan je nog beroep doen op laagste prijs garantie. Je zit erbuiten, je kan TOCH proberen om die korting alsnog te krijgen. Maar hoe eerder hoe beter.
Het is niet gelukt.
Het boeken naar een datum in het verleden ging niet meer.
Omdat de actie naar Sony al was afgesloten.

Maar de baas/verkoper vond het ook wel sneu en uit coulance
Kon ik kiezen uit 50 euro cash of een tegoedbon van 75 euro.
Heb gekozen voor het laatste en ben er toch blij mee. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitByBit
  • Laatst online: 12:08
ik heb de FW-51JF/H bij MM gekocht en nu valt mij op dat als ik het scherm open heb staan de onderkant
rechts vooraan daar waar de harddisk zit mee omhoog komt waardoor er een speling van ongeveer 2 milimeter onstaat en tijdens het typen de onderkant op en neer wipt.
hebben hier toevallig meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Sony vaio fw21m gekocht in januari 2009 met Windows vista maar heb ik nou recht op Windows 7???

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
Verwijderd schreef op maandag 09 november 2009 @ 12:55:
Ik heb een Sony vaio fw21m gekocht in januari 2009 met Windows vista maar heb ik nou recht op Windows 7???

Alvast bedankt.
Natuurlijk heb jij daar recht op. www.microsoft.com daar kun je het zo bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

virtualJac schreef op maandag 09 november 2009 @ 13:06:
[...]

Natuurlijk heb jij daar recht op. www.microsoft.com daar kun je het zo bestellen.
Ik gok zo erop dat hij de gratis licentie bedoelt van vaio. Het antwoord is nee, je moet tussen julli 2009 en januari 2010 ongeveer (zelf ff googelen voor exacte datum) je vaio gekocht hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerNL
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Ik zag bij de Saturn deze sony vaio staan: https://www.sonystyle.nl/...erie-15-5/VGNNW21MF/W.NL3

Echter op de website van sony staat dat hij al niet meer leverbaar is en ook niet meer wordt, wat zou hier de reden van kunnen zijn, aangezien deze laptop (naar mijn weten) pas zo'n 2 maanden op de markt is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:57

Vis

HammerNL schreef op maandag 09 november 2009 @ 16:18:
Ik zag bij de Saturn deze sony vaio staan: https://www.sonystyle.nl/...erie-15-5/VGNNW21MF/W.NL3

Echter op de website van sony staat dat hij al niet meer leverbaar is en ook niet meer wordt, wat zou hier de reden van kunnen zijn, aangezien deze laptop (naar mijn weten) pas zo'n 2 maanden op de markt is?
Hmm ja zeer vreemd... Mijn vriendin heeft vorige week bij de MM (met de actie) deze Vaio gekocht.

Daar hoorde ik trouwens ook dat dit type enkel en alleen te koop zou zijn bij de MM en Saturn.

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerNL
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Vis schreef op maandag 09 november 2009 @ 16:31:
[...]

Hmm ja zeer vreemd... Mijn vriendin heeft vorige week bij de MM (met de actie) deze Vaio gekocht.

Daar hoorde ik trouwens ook dat dit type enkel en alleen te koop zou zijn bij de MM en Saturn.
Ja klopt, dit werd mij ook verteld, zou kunnen zijn dat ze hem daarom van hun webshop hebben geschrapt (alleenrecht). Maar blijf het vreemd vinden, want opzich prima laptop toch? Zou niet weten waarom Sony deze al zou gaan schrappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Laatst online: 20:57

Vis

Ik denk dat ze maar een x aantal keer zijn geproduceerd, omdat ze zo exclusief verkocht zouden zijn.

Een fijne laptop idd! Hij doet wat je ervan mag verwachten, met goede specs voor die prijs!

[ Voor 32% gewijzigd door Vis op 09-11-2009 17:30 ]

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exabart
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-04 16:54
Morgoth88 schreef op maandag 09 november 2009 @ 11:11:
[...]

Bij 64-bit Windows 7 is dit base-system apparaat de Ricoh MS card driver, Sony heeft deze zelf nog niet beschikbaar gesteld maar HP heeft deze al wel op hun site staan voor hun eigen modellen. Deze heb ik gebruikt voor dit apparaat en werkt perfect. ik kan helaas geen linkje verzorgen omdat ik op mijn telefoon dit typ maar als je googled op Ricoh MS driver HP dan zou je hem wel moeten kunnen vinden. Succes ermee!

Edit: Dit is de driver waar ik het over had: Ricoh MS Card driver. Voer de .exe uit, pak de bestanden uit in de opgegeven map uit, annuleer de installatie en installeer de driver vanuit Apparaatbeheer.
Sony heeft ook een driver, het is de Sony Memory Stick card reader driver. Ik heb die ERGENS gevonden op de Sony site, kan alleen even niet meer herleiden waar.

Edit: hier dus.

De zoek-trucs zijn in ieder geval:

* zoek bij het topmodel van je serie (die wordt met de 64-bits versie van Vista geleverd)
* zoek bij de FW51-serie (die wordt standaard met Windows 7 geleverd)

Zo vind je vrijwel alle drivers wel.

Ik heb zelf nog 2 lastige problemen, die ik niet opgelost krijg na een clean install van Windows 7.

1. De laptop loopt vaak vast tijdens een sleep of hibernate-actie. Ik heb dan een zwart scherm, groene power- button-led brandt en het enige dat ik nog kan doen is de power knop 4 seconden ingedrukt houden en rebooten.
2. Als ik via HDMI mijn Full HD Samsung TV aansluit, moet ik handmatig de 15% Underscan veranderen in 0% Underscan in Catalyst Control Center om beeldvullend beeld te krijgen (Catalyst Suite 9.10). Hij onthoudt deze instellingen niet. Overigens rapporteert Vaio Control Center dat er 720p beeld wordt doorgegeven (incorrect, hij geeft 1080p door), dus helemaal kloppen doet dat ook niet. Niet onoverkomelijk, maar wel ergerlijk: bij elke film die ik wil kijken moet ik eerst CCC opstarten en de underscan-instellingen aanpassen.

Iemand die deze probleempjes ook heeft gehad en de oplossing kent??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
exabart schreef op maandag 09 november 2009 @ 17:53:
[...]

Sony heeft ook een driver, het is de Sony Memory Stick card reader driver. Ik heb die ERGENS gevonden op de Sony site, kan alleen even niet meer herleiden waar.

Edit: hier dus.

De zoek-trucs zijn in ieder geval:

* zoek bij het topmodel van je serie (die wordt met de 64-bits versie van Vista geleverd)
* zoek bij de FW51-serie (die wordt standaard met Windows 7 geleverd)

Zo vind je vrijwel alle drivers wel.

Ik heb zelf nog 2 lastige problemen, die ik niet opgelost krijg na een clean install van Windows 7.

1. De laptop loopt vaak vast tijdens een sleep of hibernate-actie. Ik heb dan een zwart scherm, groene power- button-led brandt en het enige dat ik nog kan doen is de power knop 4 seconden ingedrukt houden en rebooten.
2. Als ik via HDMI mijn Full HD Samsung TV aansluit, moet ik handmatig de 15% Underscan veranderen in 0% Underscan in Catalyst Control Center om beeldvullend beeld te krijgen (Catalyst Suite 9.10). Hij onthoudt deze instellingen niet. Overigens rapporteert Vaio Control Center dat er 720p beeld wordt doorgegeven (incorrect, hij geeft 1080p door), dus helemaal kloppen doet dat ook niet. Niet onoverkomelijk, maar wel ergerlijk: bij elke film die ik wil kijken moet ik eerst CCC opstarten en de underscan-instellingen aanpassen.

Iemand die deze probleempjes ook heeft gehad en de oplossing kent??
Het schijnt dat je tweede probleem opgelost wordt door de driver etc voor de normale Radeon versie te downloaden ipv de mobility. Ook heb ik in het vorige (of begin dit) topic iets gelezen over Ati Modder waar o.a. resolutie problemen mee opgelost werden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exabart
virtualJac schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 07:50:
[...]

Het schijnt dat je tweede probleem opgelost wordt door de driver etc voor de normale Radeon versie te downloaden ipv de mobility. Ook heb ik in het vorige (of begin dit) topic iets gelezen over Ati Modder waar o.a. resolutie problemen mee opgelost werden.
Het is het proberen waard om daar nog eens mee te stoeien. Ik zal laten weten of het heeft gewerkt. Momenteel draai ik de 'gewone' Radeon driver (Radeon 9.10 Suite), de mobiele driver is de laatste driver suite 9.9. Thx voor de tip iig!

Weet iemand of de Sony drivers afwijken van de ATI drivers? (Heb ze beiden geprobeerd, maar het lijkt identiek te zijn.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
exabart schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 09:05:
[...]

Het is het proberen waard om daar nog eens mee te stoeien. Ik zal laten weten of het heeft gewerkt. Momenteel draai ik de 'gewone' Radeon driver (Radeon 9.10 Suite), de mobiele driver is de laatste driver suite 9.9. Thx voor de tip iig!

Weet iemand of de Sony drivers afwijken van de ATI drivers? (Heb ze beiden geprobeerd, maar het lijkt identiek te zijn.)
Zelf ook nog eens gekeken, maar het lijkt alsof het driver tooltje van Ati (ook die door Sony beschikbaar is gesteld) eerst je hardware bekijkt en vervolgens de goede driver installeert. Het verschil moet hem daarom zitten in de 'suite' eromheen. Wellicht dat je dat aan kan passen zoals eerder vermeld in dit topic met de Ati modder, of dat er toch verschil zit in de mobility en 'normale' radeon. Ik zal vanavond mijn laptop eens aansluiten op me tv om te kijken of ik hetzelfde heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meer mensen ineens weer last van een telkens uitvallende Wifi-verbinding?
Is weer sinds gister, en er is de laatste week niets veranderd aan m'n configuratie. Alleen de updates van Microsoft voor Wndows defender.

Wordt er echt knetter van. Ligt niet aan m'n router of modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 21:29:
Meer mensen ineens weer last van een telkens uitvallende Wifi-verbinding?
Is weer sinds gister, en er is de laatste week niets veranderd aan m'n configuratie. Alleen de updates van Microsoft voor Wndows defender.

Wordt er echt knetter van. Ligt niet aan m'n router of modem.
Wat voor router had je ook al weer? Ik heb gemerkt als ik download bij mijn vriendin thuis op maximale snelheid verbreekt de router de verbinding. Als ik de snelheid ietsjes afkap met de snelheidsbegrenzer van newsleecher dan kan ik onbeperkt doorgaan. Belkin54G heeft zij.

Hier kan ik gewoon voluit gaan zonder te begrenzen, heb hier ook een krachtigere router, sitecom WL308 gamingrouter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 21:37:
[...]

Wat voor router had je ook al weer? Ik heb gemerkt als ik download bij mijn vriendin thuis op maximale snelheid verbreekt de router de verbinding. Als ik de snelheid ietsjes afkap met de snelheidsbegrenzer van newsleecher dan kan ik onbeperkt doorgaan. Belkin54G heeft zij.

Hier kan ik gewoon voluit gaan zonder te begrenzen, heb hier ook een krachtigere router, sitecom WL308 gamingrouter...
Heb een sweex-router. Hij knalt er elke keer ook uit als ik newsleecher niet open heb staan. Zal jouw optie eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nobleone
  • Laatst online: 20:54
Ik had mijn spiksplinternieuwe FW51JF twee dagen niet gebruikt en ik weet zéker dat ie de laatste keer nog 89% acculading had. Ook weet ik zéker dat ik de laptop helemaal had afgesloten en niet in standby had gezet.
Vandaag wil ik 'm opstarten, gaat ie gelijk in hybernate stand na héél even de melding gemaakt te hebben dat de accu nog maar voor 3% 'vol' was.
Dit is toch niet normaal, of...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
nobleone schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 22:06:
Ik had mijn spiksplinternieuwe FW51JF twee dagen niet gebruikt en ik weet zéker dat ie de laatste keer nog 89% acculading had. Ook weet ik zéker dat ik de laptop helemaal had afgesloten en niet in standby had gezet.
Vandaag wil ik 'm opstarten, gaat ie gelijk in hybernate stand na héél even de melding gemaakt te hebben dat de accu nog maar voor 3% 'vol' was.
Dit is toch niet normaal, of...?
Ook al een aantal keer meegemaakt met mijn FW41M/H. Zat je acculader er nog in? Zonder dat deze in de stroom zat? Dit was één van mijn mogelijke oorzaken. Andere is dat je hem te vroeg dichtgeklapt had. Anders weet ik het ook niet. Heb namelijk ook aantal keer gehad dat hij nog gewoon vol was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 21:45:
[...]

Heb een sweex-router. Hij knalt er elke keer ook uit als ik newsleecher niet open heb staan. Zal jouw optie eens proberen.
sweex is niet zo een geweldige merk. Maar dat terzijde, wel de laatste firmware van de router geinstalleerd? Staat de router op een plek waar hij makkelijk (te) warm wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vsteegman

Woon in omgeving Den Haag, kan em ook best thuis afleveren. In den haag..

Groet Victor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nobleone
Heb je twee sleeves!? ;)

@virtualJac: Nee, mijn Vaio stond gewoon onaangesloten op tafel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
nobleone schreef op woensdag 11 november 2009 @ 06:39:
Heb je twee sleeves!? ;)

@virtualJac: Nee, mijn Vaio stond gewoon onaangesloten op tafel.
Heb het ook een aantal keer gehad, maar heb ook weer een aantal x meegemaakt dat hij nog wel vol was. Heb het ook al eens gehad toen ik de accu eruit gehaald had. 8)7

Als je oorzaak vind, keep us posted.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 22:23:
[...]

sweex is niet zo een geweldige merk. Maar dat terzijde, wel de laatste firmware van de router geinstalleerd? Staat de router op een plek waar hij makkelijk (te) warm wordt?
Weet dat het geen geweldig merk is. Hij staat maar een paar meter van de laptop af en helemaal vrij, dus wordt niet te warm. Hij doet het nu al weer een paar uur goed, zelfs met downloaden vol aan. Maar even hopen dat het weer goed blijft gaan.
Als ie het binnenkort weer laat zien, dan haal ik wel een andere router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exabart
Verwijderd schreef op woensdag 11 november 2009 @ 10:29:
[...]

Weet dat het geen geweldig merk is. Hij staat maar een paar meter van de laptop af en helemaal vrij, dus wordt niet te warm. Hij doet het nu al weer een paar uur goed, zelfs met downloaden vol aan. Maar even hopen dat het weer goed blijft gaan.
Als ie het binnenkort weer laat zien, dan haal ik wel een andere router.
Soortgelijke problemen hier gehad, maar dan aan de router kant: twee Sitecom-klonen (1 van Digiconnect, maar onderhuids Sitecom, en een 'echte' Sitecom router) klapten er elke keer uit met mijn FW41M/H. Wel 5 keer per dag de router rebooten. Voorheen nooit last van gehad met diverse laptops: het zal wel de combi Intel 5100 chip + Sitecom router zijn.

Toen maar een Linksys N-router gekocht (WRT-160N) en nooit meer problemen gehad.

Wat voor chipje zit er in jouw Sweex? Niet toevallig dezelfde als in een Sitecom??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005

robertwebbe

Robert Webbe

Zitten jullie niet toevallig ook allemaal bij UPC? Ik dacht eerst ook dat het aan mijn Sony zou liggen maar veel meer vrienden en kennissen bleken router problemen te hebben. Volgens mij is dat ontstaan bij de introductie van EuroDocsis 3.0 en pas sinds een week of 3 lijkt het over te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exabart
Telfort, met een los modem en daarachter een wireless router.

In mijn geval speelde dat geen rol, lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

exabart schreef op woensdag 11 november 2009 @ 11:20:
[...]

Soortgelijke problemen hier gehad, maar dan aan de router kant: twee Sitecom-klonen (1 van Digiconnect, maar onderhuids Sitecom, en een 'echte' Sitecom router) klapten er elke keer uit met mijn FW41M/H. Wel 5 keer per dag de router rebooten. Voorheen nooit last van gehad met diverse laptops: het zal wel de combi Intel 5100 chip + Sitecom router zijn.

Toen maar een Linksys N-router gekocht (WRT-160N) en nooit meer problemen gehad.

Wat voor chipje zit er in jouw Sweex? Niet toevallig dezelfde als in een Sitecom??
Weet niet welke chip er in de Sweex LV 050v2 zit. Kan ik nergens vinden.
Weet wel dat het nu weer telkens gebeurt en krijg zo langzamerhand zin om de hele boel het raam uit te gooien. Ik heb Online-internet met een orange-livebox.
Gister nog eens alle instellingen ingesteld zoals ze op een forum aangaven (voor online-klanten). Gaat het even goed, en dan gaat ie weer loos. Heb de laptop nu zo'n 5 maanden, en de eerste 3 maanden ging het zonder problemen. Toen begon de verbinding telkens uit te vallen, en deed het weer als je softwarematig in W7 "problemen oplossen" aanklikte. Nu een week of drie W7 x64 draaien, geen problemen, tot twee dagen terug. Ik heb werkelijk geen idee wat het probleem is. Als het aan de Intel Wifi-adapter in de laptop ligt, dan zuigt Sony behoorlijk om zo'n kutding in een laptop van 1200€ te stoppen.
Alles draait prima, behalve draadloos internet.
Zo! :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vsteegman schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 23:50:

Woon in omgeving Den Haag, kan em ook best thuis afleveren. In den haag..

Groet Victor
Stuur me maar een berichtje als je genoegen neemt met 30 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vsteegman
Voor 35 hebben we een deal oke? Tussen onze prijzen in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WWJD
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23-08 21:36

WWJD

*pluh*

Is het iemand al gelukt om de bios te updaten met de firmware-update van Sony waarmee je virtualisatie aan kan zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteRaver
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online

WhiteRaver

Dank u.

Ik heb de bios update al gedaan maar nog niet uitgeprobeerd met een virtualisatie programma. In de bios komt ook mooi een regeltje erbij voor het wel of niet inschakelen van VT... dat ze dat niet direct erin hebben verwerkt :s .

[ Voor 40% gewijzigd door WhiteRaver op 11-11-2009 22:39 ]

Graag gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RamO
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-04 13:58

RamO

The Alchemist of Happiness

Ik huiver altijd van bios updates, one wrong move en je notebook is naar de mallemoeren.

Floccinoccinihilipilification

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exabart
WhiteRaver schreef op woensdag 11 november 2009 @ 22:36:
Ik heb de bios update al gedaan maar nog niet uitgeprobeerd met een virtualisatie programma. In de bios komt ook mooi een regeltje erbij voor het wel of niet inschakelen van VT... dat ze dat niet direct erin hebben verwerkt :s .
Yep, na de bios update en in de bios virtualisatie aanzetten, kan ik in W7 de XP mode draaien. Dat werkt dus naar behoren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
Vsteegman schreef op woensdag 11 november 2009 @ 22:02:
Voor 35 hebben we een deal oke? Tussen onze prijzen in.
Zeg Zeg, ik had al 35 geboden :P

Ik heb bios update wel gedaan. Succesvol verlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vsteegman
Ja maar inclusief verzendkosten.. Das dan rond de 30 voor mij... Ik wil er gewoon 35€ voor hebben exclusief verzendkosten. Deal?

• virtualJac
Vsteegman schreef op woensdag 11 november 2009 @ 23:45:
Ja maar inclusief verzendkosten.. Das dan rond de 30 voor mij... Ik wil er gewoon 35€ voor hebben exclusief verzendkosten. Deal?
Prima, lees je DM.

ontopic: Heb gisteren de driver voor Base-system apparaat geinstalleerd. Gewoon degene van de Nederlandse support site van de FW51. Geen onbekende hardware meer. Thnx voor de tip :)

• WWJD
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23-08 21:36

WWJD

*pluh*

exabart schreef op woensdag 11 november 2009 @ 22:58:
[...]

Yep, na de bios update en in de bios virtualisatie aanzetten, kan ik in W7 de XP mode draaien. Dat werkt dus naar behoren!
Nice! 8)

Waar heb je die update vandaan, en wat voor model heb je?
Ik heb de FW11M en bij mij staat er geen BIOS-update op de sony website.

-edit-
Ik heb zojuist mijn BIOS succesvol geüpdatet, ik heb hiervoor het tooltje van de FW31M gebruikt!

[ Voor 22% gewijzigd door WWJD op 12-11-2009 21:26 ]

Verwijderd

WWJD schreef op woensdag 11 november 2009 @ 22:19:
Is het iemand al gelukt om de bios te updaten met de firmware-update van Sony waarmee je virtualisatie aan kan zetten?
ik had de illegale hack al gedaan van ene levinski of zoiets, en nu heb ik de officiele bios geinstalleerd op FW31ZJ. Ging zonder problemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Die XPM in Windows 7 is wel heerlijk hoor. Nu kan ik mijn "oude" photoprinter weer gebruiken waar geen Vista en Win7 drivers voor zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Sony Vaio laptop ... als er awards waren voor laptops had deze zeker er 3 van me gehad!!! Stijlvol, krachtig en betaalbaar, vanwege zijn uitgebreide prijs klasse.... Mij hoor je egt niet klagen over de Sony Vaio... ik heb er zelf één kunnnen aanschaffen tegen een leuke prijs op http://vaio-laptop.hardware.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb eindelijk mijn hd vervangen van mijn fw 21Z. Heb uiteindelijk toch niet gekozen voor een ssd wegens te duur voor te weinig opslag. Het is een WD scorpio black geworden. Heb ook even windows 7 64 bit geïnstalleerd en mijn vaio vliegt zoals nooit tevoren. Booten gaat 3 maal sneller en programma's openen zeer snel.

Aanrader voor iedereen imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boer96
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-06-2024
virtualJac schreef op donderdag 12 november 2009 @ 08:18:
[...]

Prima, lees je DM.

ontopic: Heb gisteren de driver voor Base-system apparaat geinstalleerd. Gewoon degene van de Nederlandse support site van de FW51. Geen onbekende hardware meer. Thnx voor de tip :)
En dan kunnen jullie nu stoppen dit forum te vervuilen :)
Toch ooit wel eens gehoord van Marktplaats, wat wel een plek is om je spullen te (ver)kopen :+

Heb trouwens vorige week mn 41M/H laten vallen van de bank. |:(
Niet echt hard gevallen (ving hem nog redelijk op met mijn onnavolgbare reflexen), maar toch is nu de aansluiting voor de acculader los komen te zitten. Werkt nog wel, maar ben bang dat deze in de loop van de tijd toch helemaal af gaat breken.
Iemand ervaring met het vervangen of repareren hiervan....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vsteegman
boer96 schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 16:40:
[...]

Toch ooit wel eens gehoord van Marktplaats, wat wel een plek is om je spullen te (ver)kopen :+

Niet echt hard gevallen (ving hem nog redelijk op met mijn onnavolgbare reflexen), maar toch is nu de aansluiting voor de acculader los komen te zitten. Werkt nog wel, maar ben bang dat deze in de loop van de tijd toch helemaal af gaat breken.
Ja ik had precies hetzelfde bij mijn oude Sony Vaio laptop. Naar sony gestuurd en geprobeerd hem te laten repareren onder de garantie, werd ik teruggebeld of ik 260€ reparatiekosten wou betalen of dat ik hem ongerepareerd terug wou sturen. Ik heb voor het laatste gekozen. Misschien heb jij geluk en repareren ze het wel.

Gr Victor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Ik heb gisteren de Windows 7 update DVD ontvangen van Sony Vaio. Als ik straks tijd heb, ga ik de update uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robertwebbe schreef op zondag 15 november 2009 @ 12:26:
Ik heb gisteren de Windows 7 update DVD ontvangen van Sony Vaio. Als ik straks tijd heb, ga ik de update uitvoeren.
Ik heb me ook aangemeld en in het scherm stond dat ik het binnen 3 weken zou krijgen. Maar ik kreeg geen mail of zo. Als ik opnieuw alles invul staat er dat de serienummer al in gebruik is. kreeg jij wel een email?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:20
Vsteegman schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 17:33:
[...]

Ja ik had precies hetzelfde bij mijn oude Sony Vaio laptop. Naar sony gestuurd en geprobeerd hem te laten repareren onder de garantie, werd ik teruggebeld of ik 260€ reparatiekosten wou betalen of dat ik hem ongerepareerd terug wou sturen. Ik heb voor het laatste gekozen. Misschien heb jij geluk en repareren ze het wel.

Gr Victor
Naar mijn idee is dit gewoon een zwak punt van de hele constructie. Van de 3 mensen die ik ken hebben er 2 ook hetzelfde probleem. Waaronder ik. Hij schoot uit mijn hand waardoor hij beetje lomp op het bureau terechtkwam. Gelijk de connector afgebroken. Ik kon hem voor 250 euro laten repareren, maar heb dat niet gedaan.. Heb het zelf gelijmd. Niet ideaal mer het heeft 4 maanden goed gewerkt.

Probleem is echter dat nu de harde schijf kaduuk is en ik hem dus wel opstuur. Ik ben echter bang dat alles nu onder het kopje valschade komt... Dinsdag wordt hij opgehaald, dus ben erg benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
boer96 schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 16:40:
[...]

Vandaar dat er ook staat: lees je DM :) Bovendien is dit wel de uitgelezen plek om mensen met deze laptop serie op beschikbare betaalbare accessoires te attenderen.

Wat betreft je vraag over reparatie. Ik zou er vanuit gaan dat je de laptop alleen tegen betaling kan laten repareren. Je bent dan slimmer af om gewoon eens bij een aantal onafhankelijke laptop reparateurs prijsopgaaf te doen. Dit scheelt aanzienlijk in prijs en kunnen gewoon behoorlijke onderdelen leveren. In deel 2 van dit topic (of deel 3) zijn de ervaringen van een aantal mensen te lezen en o.a. iemand die een beeldscherm heeft laten vervangen op deze manier. Mocht je het officieel door Sony willen doen, rijd langs een officiële Sony 'dealer'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-town
  • Laatst online: 22-09 20:19
Ik weet niet of het al gemeld is;

JE KAN EEN CLEAN-INSTALL DOEN VAN WINDOWS 7.

gewoon je Vaio wndows 7 upgrade dvd insteken en herstarten. Dacht dat dit wel interessant was aangezien sony zegt van niet.
Alles is vlot verlopen, de programma's die geïnstalleerd waren, ben je wel kwijt.

Ps; ligt het aan mij, of heb ik geen browserkeuze?

[ Voor 16% gewijzigd door t-town op 15-11-2009 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boer96
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-06-2024
virtualJac schreef op zondag 15 november 2009 @ 15:53:
[...]

Vandaar dat er ook staat: lees je DM :) Bovendien is dit wel de uitgelezen plek om mensen met deze laptop serie op beschikbare betaalbare accessoires te attenderen.
Hahaha, ja graag tips en advies voor betaalbare spullen voor ons pareltje....maar dan wel voor iedereen en niet voor eentje die toevallig het hoogste wilt bieden _O- Maareh...ik ben niet boos hoor *O*

Bedankt verder voor je tips en ervaring betreft de reparatie! Denk niet dat ik hem voorlopig laat repareren voor dat geld (of de winkle moet zeggen dat het onder garantie gaat lukken). Alles werkt gewoon, kan altijd nog repareren als ie echt de geest geeft O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nobleone
Werkt de 'batterijbeheer Functie' uit Vaio Control Center, waarin de accu dus niet verder wordt opgeladen dan 80% zodat de levensduur als het goed is wordt verlengd, ook als de laptop wordt opgeladen terwijl hij niet is opgestart?

Ik bedoel de functie onder:
Vaio Control Center - Energiebeheer - Functies batterijlading - Geavanceerd - Batterijbeheer Functie (bovenste radiobutton).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

nobleone schreef op maandag 16 november 2009 @ 09:45:
Werkt de 'batterijbeheer Functie' uit Vaio Control Center, waarin de accu dus niet verder wordt opgeladen dan 80% zodat de levensduur als het goed is wordt verlengd, ook als de laptop wordt opgeladen terwijl hij niet is opgestart?

Ik bedoel de functie onder:
Vaio Control Center - Energiebeheer - Functies batterijlading - Geavanceerd - Batterijbeheer Functie (bovenste radiobutton).
Ja, dat werkt. Als ik hem een dag of wat niet heb gebruikt en hij heeft ondertussen al die tijd aan de lader gelegen, dan is hij nog 80% vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:13
Is er een beetje een schatting te maken van wat de Vaio's gaan kosten met een i7 processor en waneer deze ongeveer op de markt komen?

Ik zit namelijk sterk te twijfelen of ik komende kerst een Vaio zonder i7 neem of een HP/Dell met i7.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davitos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-04 20:57
Verwijderd schreef op zondag 15 november 2009 @ 13:58:
[...]

Ik heb me ook aangemeld en in het scherm stond dat ik het binnen 3 weken zou krijgen. Maar ik kreeg geen mail of zo. Als ik opnieuw alles invul staat er dat de serienummer al in gebruik is. kreeg jij wel een email?
Een paar weken terug besteld, maar ook geen bevestigingsmail oid ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Juancho schreef op maandag 16 november 2009 @ 11:39:
Is er een beetje een schatting te maken van wat de Vaio's gaan kosten met een i7 processor en waneer deze ongeveer op de markt komen?

Ik zit namelijk sterk te twijfelen of ik komende kerst een Vaio zonder i7 neem of een HP/Dell met i7.
Vraag het de klantenservice van vaio eens? Daar denk ik krijg je betere antwoorden dan hier...

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2009 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

t-town schreef op zondag 15 november 2009 @ 19:53:
Ps; ligt het aan mij, of heb ik geen browserkeuze?
Ligt aan jou... De browservrije keuze is nooit doorgevoerd in Nederland (de W7E) of de mediaplayer vrije keuze (W7N) of een combinatie van beiden (W7EN)

Ik snap zelf ook niet goed waarom niet, staat vast wel ergens beschreven, vind het wel heel jammer maar ja, ik ben toch al gewend dat IE ongewild erop staat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wharfedale
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-08 20:24
Davitos schreef op maandag 16 november 2009 @ 22:28:
[...]

Een paar weken terug besteld, maar ook geen bevestigingsmail oid ontvangen.
Het duurt wel ff voordat ze je contacteren via mail, reken maar een paar weken.
Ik had mij eerst ook aangemeld, maar ben te weten gekomen dat je gewoon een 32 bits versie krijgt (41m/h) en heb dan maar via mijn studentenkaart een w7 ultimate versie 64 bit voor 65 euro gekocht. Ik vond het wat spijtig dat anders maar 3 van de 4 gb kon gebruiken. Je hebt er tenslotte voor betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattijsken
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10:08
Wharfedale schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 15:51:
[...]

Het duurt wel ff voordat ze je contacteren via mail, reken maar een paar weken.
Ik had mij eerst ook aangemeld, maar ben te weten gekomen dat je gewoon een 32 bits versie krijgt (41m/h) en heb dan maar via mijn studentenkaart een w7 ultimate versie 64 bit voor 65 euro gekocht. Ik vond het wat spijtig dat anders maar 3 van de 4 gb kon gebruiken. Je hebt er tenslotte voor betaald.
Je had ook een Home Premium 64 bit dvd kunnen 'lenen' en gewoon activeren met de key die je krijgt bij de upgrade-dvd. Heb ik ook gedaan, en geen enkel probleem bij activatie. Maakt Microsoft ook niks uit of je de 64 of 32 bit versie gebruikt, zolang je maar betaald :).

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Kan iemand mij vertellen wat nu de verschillen zijn tussen de Sony Vaio VGN-FW41M/H en de Sony Vaio VGN-FW41E/H.
Het kan aan mij liggen hoor maar ik zie het gewoon niet. Alleen de prijs is anders.

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

• Ransom_nl
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-03-2024
Ben sinds kort overgeschakeld naar windows 7 premium (x86) op mijn fw21z en heb de laptop gisteren voor het eerst na de upgrade aan een HD-Ready tv gehangen. In Vista ging dit perfect en bleef mijn laptop netjes op 1920*1080 terwijl het beeld op de tv in de maximale 1280*720 getoond werd, geluid over de tv en met fn+F7 kon ik switchen tussen lcd - monitor - lcd+monitor.In windows 7 werkt het switchen met fn+F7 niet meer en het geluid blijft gewoon op de laptop. Verder moet ik een resolutie van 1280*720 of lager selecteren die dan voor zowel laptop als tv geld.
Heeft iemand van jullie het al wel voor elkaar gekregen dat al deze zaken perfect automatisch goed gaan zoals het in Vista het geval was?

Versie stuurprogrammapakket 8.632.1.2-090817a-087324C-ATI
Versie Catalyst™ Control Center 2009.0813.2131.36817

• virtualJac
zwembroek schreef op donderdag 19 november 2009 @ 10:07:
Kan iemand mij vertellen wat nu de verschillen zijn tussen de Sony Vaio VGN-FW41M/H en de Sony Vaio VGN-FW41E/H.
Het kan aan mij liggen hoor maar ik zie het gewoon niet. Alleen de prijs is anders.
Kijk maar eens op de spec site van Sony Vaio Support. Staan alle verschillen duidelijk weergegeven. Niet altijd blind varen op de specs uit de pricewatch.

edit: in de PW staat het ook gewoon. Andere processor, resolutie/beeldscherm etc

[ Voor 8% gewijzigd door virtualJac op 19-11-2009 13:00 ]

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:20
Ransom_nl schreef op donderdag 19 november 2009 @ 11:24:
Heeft iemand van jullie het al wel voor elkaar gekregen dat al deze zaken perfect automatisch goed gaan zoals het in Vista het geval was?
Wat ik heb gedaan: Gebruik Windowstoets + p om te switchen. Stel eenmaal de resolutie goed in voor beide monitors (waarschijnlijk heb je ze nu op kloonstand staan). Stel het geluid eenmaal goed in via 'afspeelapparaten'. Als je daarna de tv weer eraan hangt herkent hij het gewoon en moet ook het geluid automatisch overschakelen. Dat doet hij bij mij tenminste!

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Thanx....ik heb de specs even naast elkaar in een word document gezet. En het is inderdaad nogal een verschil. Heb me er echt blind op zitten staren, en bijna de E/H gekocht.

Misschien een domme vraag, maar als je de FW E/H met scherm resolutie 1600x900 aansluit op een Full HD 1080p LCD, ben je dan ook beperkt tot deze lagere resolutie of kan je dan wel gewoon je blu ray film in 1080p kijken.
virtualJac schreef op donderdag 19 november 2009 @ 12:58:
[...]

Kijk maar eens op de spec site van Sony Vaio Support. Staan alle verschillen duidelijk weergegeven. Niet altijd blind varen op de specs uit de pricewatch.

edit: in de PW staat het ook gewoon. Andere processor, resolutie/beeldscherm etc

[ Voor 17% gewijzigd door zwembroek op 19-11-2009 14:08 ]

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

• Muramasa
  • Laatst online: 22-09 00:17
zwembroek schreef op donderdag 19 november 2009 @ 13:44:Misschien een domme vraag, maar als je de FW E/H met scherm resolutie 1600x900 aansluit op een Full HD 1080p LCD, ben je dan ook beperkt tot deze lagere resolutie of kan je dan wel gewoon je blu ray film in 1080p kijken.
Je kunt zonder problemen 1080p resolutie gebruiken mits je televisie deze resolutie ondersteunt uiteraard.

• b00ster
  • Laatst online: 24-08 19:51
Hoogstwaarschijnlijk is dit een post in het verkeerde topic (excuus hiervoor), a.u.b. hulp want kan de goede niet vinden...

Heb sinds deze week een VGN-Z21MN-B. Heb hier Windows 7 x64 op geïnstalleerd, en het werkt over het algemeen best goed. Enige probleem is dat ik de driver voor de cardreader (x64) niet goed werkt en de fn combinatie-toetsen doen het niet (wellicht is hiervoor een sony hulpprogramma voor nodig?)
Enige die het doen zijn, volume +/- en dempen. Kan iemand mij hier misschien helpen aan de goede programma's/drivers? Thanks! :)

• krotwijk
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12:21
Ransom_nl schreef op donderdag 19 november 2009 @ 11:24:
Ben sinds kort overgeschakeld naar windows 7 premium (x86) op mijn fw21z en heb de laptop gisteren voor het eerst na de upgrade aan een HD-Ready tv gehangen. In Vista ging dit perfect en bleef mijn laptop netjes op 1920*1080 terwijl het beeld op de tv in de maximale 1280*720 getoond werd, geluid over de tv en met fn+F7 kon ik switchen tussen lcd - monitor - lcd+monitor.In windows 7 werkt het switchen met fn+F7 niet meer en het geluid blijft gewoon op de laptop. Verder moet ik een resolutie van 1280*720 of lager selecteren die dan voor zowel laptop als tv geld.

Versie stuurprogrammapakket 8.632.1.2-090817a-087324C-ATI
Versie Catalyst™ Control Center 2009.0813.2131.36817
Misschien maar eens voor mobility modder .net kiezen. dan kan je de desktop drivers voor mobile kaarten gebruiken. heb je een stuk nieuwere drivers en betere opties. Zelf op mijn Radeon mobile 4650 gedaan en werkt perfekt.
Zie http://www.driverheaven.net/modtool.php

• virtualJac
b00ster schreef op donderdag 19 november 2009 @ 17:46:
Hoogstwaarschijnlijk is dit een post in het verkeerde topic (excuus hiervoor), a.u.b. hulp want kan de goede niet vinden...

Heb sinds deze week een VGN-Z21MN-B. Heb hier Windows 7 x64 op geïnstalleerd, en het werkt over het algemeen best goed. Enige probleem is dat ik de driver voor de cardreader (x64) niet goed werkt en de fn combinatie-toetsen doen het niet (wellicht is hiervoor een sony hulpprogramma voor nodig?)
Enige die het doen zijn, volume +/- en dempen. Kan iemand mij hier misschien helpen aan de goede programma's/drivers? Thanks! :)
Als je een pagina terug leest of gewoon heel even zoekt dan heb je binnen 10 sec je antwoord. 8)7

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.