Ik heb een vraag. Ik heb nu een Sony vaio FW 31J met vista en ik wil er graag windows 7 op zetten. Als ik dat doe gaat dan al de Sony Software mee of gaat het er af? Alvast bedankt.
Ga je hem compleet herinstalleren of enkel een upgrade uitvoeren? Bij laatstgenoemde methode blijft de software aanwezig op de HDD.
Verwijderd
Ik wil eigenlijk liever een "Fresh start". Maar ik wil wel graag de Vaio software houden. Of alles wat er op het begin al op stond. Ik heb hem namelijk 2e handsgekocht en er staan heel veel programma's op die ik niet wil. Hoe kan ik dat het beste doen?
Verwijderd
Waarom installeer je niet gewoon W7 en download je alles wat voor je laptop te downloaden is van de vaiosite? Het enige wat je zult missen is windvd maar ik weet niet hoe tevreden je erover bent?
Kun je WinDVD niet herinstalleren met je licentie oid? Of je WinDVD licentie via Sony krijgen?Verwijderd schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 19:03:
Waarom installeer je niet gewoon W7 en download je alles wat voor je laptop te downloaden is van de vaiosite? Het enige wat je zult missen is windvd maar ik weet niet hoe tevreden je erover bent?
there's no tweak without the tweaker
Verwijderd
Waar kan ik dan die Sony Vaio programma's downloaden? En is het dan ook compleet? (Niet dat ik 2 programma's mis ofzo)
Verwijderd
ik ben mijn licentie juist kwijtgeraakt na de format, maar ah... het lukte me al niet om .ifo te openen itt tot powerdvd. Dus die gebruik ik nu. Ik denk niet dat Sony mij een WinDVD licentie geeft in goed vertrouwen?virtualJac schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 19:25:
[...]
Kun je WinDVD niet herinstalleren met je licentie oid? Of je WinDVD licentie via Sony krijgen?
http://genesis.sony-europ...x.jsp?m=VGN-FW31J&l=nl_NLVerwijderd schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 20:07:
Waar kan ik dan die Sony Vaio programma's downloaden? En is het dan ook compleet? (Niet dat ik 2 programma's mis ofzo)
Als je niet meteen op de goede pagina komt (doorlinken wordt soms niet toegestaan) moet je ff door de paginas heen worstelen of je productmodel opgeven, ook kan ik je vertellen dat vista32 of 64 bits 9 van de 10 keren ook prima op W7 werkt...
[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2009 20:21 ]
Verwijderd
Zijn dat dan alle programma's die Sony al vanaf het begin meeleverd? Zoja hoe zit het dan met "Ook beschikbaar via Vaio Update". En werken ze dan ook gewoon meteen?
Alvast bedankt
Alvast bedankt
Verwijderd
Vaio Update kan je niet installeren op een niet-sonywindows systeem (dus schone installatie bijv). Waarom Sony dat niet goedkeurt weet ik niet.Verwijderd schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 20:52:
Zijn dat dan alle programma's die Sony al vanaf het begin meeleverd? Zoja hoe zit het dan met "Ook beschikbaar via Vaio Update". En werken ze dan ook gewoon meteen?
Alvast bedankt
Verder moet je sommige dingen in een bepaalde volgorde installeren (vorig topic doorspitten is een goed idee
Pin me er niet op vast maar volgens mij heb je zo goed als alles mee kunnen nemen naar W7 zoals het was op vista afgezien van vaio update en windvd (tenzij je windvd licentie succesvol mee hebt kunnen nemen)
De Vaio update software is toch niet meer dan het doorlinken naar een webapplicatie waarbij een ActiveX besturingselement wordt geopend in Internet Explorer? Ik heb er in ieder geval geen toegevoegde waarde aan kunnen ontdekken.
Sony heeft trouwens nu ook de Firmware Extension Parser driver in Windows Update gezet, dus nu doen alle FN-toetsen het bij mij probleemloos onder Windows 7. Enige Sony programma's die ik na een clean install heb geinstalleerd zijn de volgende:
- Sony Shared Library
- Settings Utility
- Vaio Control Center
- Vaio Event Service
- Vaio Power Management
Dit zijn mijns inziens de enige programma's met toegevoegde waarde.
Sony heeft trouwens nu ook de Firmware Extension Parser driver in Windows Update gezet, dus nu doen alle FN-toetsen het bij mij probleemloos onder Windows 7. Enige Sony programma's die ik na een clean install heb geinstalleerd zijn de volgende:
- Sony Shared Library
- Settings Utility
- Vaio Control Center
- Vaio Event Service
- Vaio Power Management
Dit zijn mijns inziens de enige programma's met toegevoegde waarde.
Heb zojuist mijn laptop laten vallen 
Alles werkt nog prima en naar behoren, maar heb nu een dikke kras op mijn bovenklep zitten (waar in chroom dus VAIO staat), is het mogelijk om dit te vervangen? Zo ja, iemand enig idee waar ik zo een klep kan kopen? Heb gezocht op eBay met de zoektermen 'housing vaio fw' maar niets kunnen vinden..
Alles werkt nog prima en naar behoren, maar heb nu een dikke kras op mijn bovenklep zitten (waar in chroom dus VAIO staat), is het mogelijk om dit te vervangen? Zo ja, iemand enig idee waar ik zo een klep kan kopen? Heb gezocht op eBay met de zoektermen 'housing vaio fw' maar niets kunnen vinden..
Ben nu al een uurtje met mijn nieuwe VGN-FW51ZF aan het spelen en tot nu toe bevalt het erg goed.
Ik was het meeste bang voor het toetsenbord maar dat valt 100% mee. Ik had me wel verkeken op de beeldschermcover aan de buitenkant. Ik had in mijn hoofd zitten dat die ook zilver was, maar antraciet komt meer in de richting. Dat vind ik wel jammer helemaal zilver was mooier geweest.
Ik was het meeste bang voor het toetsenbord maar dat valt 100% mee. Ik had me wel verkeken op de beeldschermcover aan de buitenkant. Ik had in mijn hoofd zitten dat die ook zilver was, maar antraciet komt meer in de richting. Dat vind ik wel jammer helemaal zilver was mooier geweest.
Verwijderd
Beste allemaal,
Ik heb deze vraag al eerder gesteld, maar nog geen respons gehad. Misschien een tweede keer meer geluk?
Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop en bijzonder gecharmeerd van de VAIO serie.
Met de introductie van de 51 serie loop ik nu tegen een "dilemma" aan.
Ga ik voor de FW41ZJ dan wel de FW51MF. Deze zijn voor om en nabij de zelfde prijs te verkijgen en als ik de specs bekijk op de VAIO site, dan zijn er weinig verschillen (windows 7 ipv Vista, een BRreader ipv een BR reader/writer en een gebruikstijd van 200 ipv 155 min (FW51MF vs. FW41ZJ).
Daarnaast staat er in de specs op de VAIO site dat de 51MF een HDMI uitgang heeft en dat de 41ZJ een HDMI TV-uitgang heeft. Kan iemand mij misschien hier het verschil tussen uitleggen, want ik lees in eerste instantie hetzelfde.
FW51MF/H
Tv-uitgang N.v.t.
Type TV-uitgang N.v.t.
HDMIuitgang 1
FW41ZJ/H
Tv-uitgang 1
Type TV-uitgang HDMI
HDMI-uitgang N.v.t.
Of is het misschien zo dat ik een extra 300 moet reserveren voor het topmodel in de 51 serie (al zou ik die liever besteden aan een extra backup batterij, maar is wel een optie)).
Gebruik de laptop voor o.a. school, bij het afspelen van Blu Ray. Daarnaast moet hij bruikbaar zijn voor foto/video bewerking en games (en dan niet de meest veeleisende games, dus hoef geen game monster te hebben).
Hoop dat iemand mij een bruikbaar advies kan geven.
Bij voorbaat dank.
Ik heb deze vraag al eerder gesteld, maar nog geen respons gehad. Misschien een tweede keer meer geluk?
Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop en bijzonder gecharmeerd van de VAIO serie.
Met de introductie van de 51 serie loop ik nu tegen een "dilemma" aan.
Ga ik voor de FW41ZJ dan wel de FW51MF. Deze zijn voor om en nabij de zelfde prijs te verkijgen en als ik de specs bekijk op de VAIO site, dan zijn er weinig verschillen (windows 7 ipv Vista, een BRreader ipv een BR reader/writer en een gebruikstijd van 200 ipv 155 min (FW51MF vs. FW41ZJ).
Daarnaast staat er in de specs op de VAIO site dat de 51MF een HDMI uitgang heeft en dat de 41ZJ een HDMI TV-uitgang heeft. Kan iemand mij misschien hier het verschil tussen uitleggen, want ik lees in eerste instantie hetzelfde.
FW51MF/H
Tv-uitgang N.v.t.
Type TV-uitgang N.v.t.
HDMIuitgang 1
FW41ZJ/H
Tv-uitgang 1
Type TV-uitgang HDMI
HDMI-uitgang N.v.t.
Of is het misschien zo dat ik een extra 300 moet reserveren voor het topmodel in de 51 serie (al zou ik die liever besteden aan een extra backup batterij, maar is wel een optie)).
Gebruik de laptop voor o.a. school, bij het afspelen van Blu Ray. Daarnaast moet hij bruikbaar zijn voor foto/video bewerking en games (en dan niet de meest veeleisende games, dus hoef geen game monster te hebben).
Hoop dat iemand mij een bruikbaar advies kan geven.
Bij voorbaat dank.
Hallo,
Heeft er iemand ervaring met de http://www.sony.nl/product/vn-nw-series/vgn-nw21mf-w ?
Mijn vriendin is van plan een Sony Vaio te kopen, en vond deze witte wel mooi, de hardware is ook wel oke toch?
Heeft er iemand ervaring met de http://www.sony.nl/product/vn-nw-series/vgn-nw21mf-w ?
Mijn vriendin is van plan een Sony Vaio te kopen, en vond deze witte wel mooi, de hardware is ook wel oke toch?
Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||
Voor gewoon alledaags gebruik kom je daar mee goed uit de voeten.Vis schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 10:57:
Hallo,
Beide hebben gewoon een HDMI-uitgang die je op je tv kan aansluiten en bijvoorbeeld films op laten afspelen. Die site is wat rommelig wat dat betreft omdat ze bij iedere nieuwe serie weer nieuwe termen bedenken of lijsten langer maken.Verwijderd schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 11:33:
FW51MF/H
Tv-uitgang N.v.t.
Type TV-uitgang N.v.t.
HDMIuitgang 1
FW41ZJ/H
Tv-uitgang 1
Type TV-uitgang HDMI
HDMI-uitgang N.v.t.
Verwijderd
Hey hallo!
Per toeval kom ik hier op het forum terecht, maar ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Op mijn zoektocht naar een goede laptop heb ik mijn scope verkleind tot de macbook pro 13" en de Vaio fw51jf .
Mijn wensen:
- HDMI (voor plug n play op HDTV)
- Blu ray
- Video's foto's bewerken
- Firewire
- Krachtig werkgeheugen (bv. tegelijkertijd multitable pokeren, content downloaden, werken in MS Office en ondertussen wat surfen)
- Goed voorbereid op de toekomst (minimale levensduur van 3 jaar)
- Gebruiksvriendelijk
- Goede support
- Degelijk
Mijn kapsel kleurt er odnertussne grijs van. Kom toevallig net van de Saturn in Tilburg waar men zweert bij de Macbook, maar op de 1 of andere manier zegt mijn buikgevoel anders.
Wie biedt mij soelaas? Alvast bedankt!
Gr. Noobienoob
Per toeval kom ik hier op het forum terecht, maar ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Op mijn zoektocht naar een goede laptop heb ik mijn scope verkleind tot de macbook pro 13" en de Vaio fw51jf .
Mijn wensen:
- Blu ray
- Firewire
- Krachtig werkgeheugen (bv. tegelijkertijd multitable pokeren, content downloaden, werken in MS Office en ondertussen wat surfen)
- Gebruiksvriendelijk
- Goede support
- Degelijk
Mijn kapsel kleurt er odnertussne grijs van. Kom toevallig net van de Saturn in Tilburg waar men zweert bij de Macbook, maar op de 1 of andere manier zegt mijn buikgevoel anders.
Gr. Noobienoob
Tippie van mij... laat de Mac-book links liggen.Verwijderd schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 22:47:
Hey hallo!
Mijn wensen:
- Blu ray
- Firewire
- Gebruiksvriendelijk
- Goede support
- Degelijk
Gr. Noobienoob
Heb twee jaar lang OS-X gedraaid. Twee jaar lang ellende!
OS-X is leuk als je toevallig de apps gebruikt die men voor OS-X ontwikkelt maar wil je eens iets anders of iets dat steve niet wilde da sta je mooi mat je macbook en is het een drama om werkend te krijgen.
Fire-wire zit tegenwoordig zelfs bijna nergens meer op. Ik dacht zelfs dat apple er vanaf aan het stappen was. Maar daar heb ik geen bronnen van.
Dit is niet waar, op mijn model Vaio (de FW41E/H) zit nog gewoon FireWire, al heeft Sony er de benaming i.Link voor. Het is de s400 poort aan de linkerkant van de laptop. Zie Wikipedia voor meer informatie over FireWire.911GT2 schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 10:30:
Fire-wire zit tegenwoordig zelfs bijna nergens meer op. Ik dacht zelfs dat apple er vanaf aan het stappen was. Maar daar heb ik geen bronnen van.
@Noobienoob: Ik vind persoonlijk een MacBook Pro te duur voor de specificaties die je krijgt, vandaar dat ik in jouw geval voor de Vaio zou kiezen. Al je eisen zitten immers op de Vaio, waar in de MacBook geen Bluray-station zit. De keus zou voor mij dus nogal snel gemaakt zijn.
Verwijderd
op de FW31ZJ zit ie ook. Er staat dan S400 met een grote i erbij.Morgoth88 schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 11:33:
[...]
Dit is niet waar, op mijn model Vaio (de FW41E/H) zit nog gewoon FireWire, al heeft Sony er de benaming i.Link voor. Het is de s400 poort aan de linkerkant van de laptop. Zie Wikipedia voor meer informatie over FireWire.
Hmm als apple er van af gaat stappen wat denk je dat dat doet voor de standaard die nooit echt groot is geworden?Morgoth88 schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 11:33:
[...]
Dit is niet waar, op mijn model Vaio (de FW41E/H) zit nog gewoon FireWire, al heeft Sony er de benaming i.Link voor. Het is de s400 poort aan de linkerkant van de laptop. Zie Wikipedia voor meer informatie over FireWire.
@Noobienoob: Ik vind persoonlijk een MacBook Pro te duur voor de specificaties die je krijgt, vandaar dat ik in jouw geval voor de Vaio zou kiezen. Al je eisen zitten immers op de Vaio, waar in de MacBook geen Bluray-station zit. De keus zou voor mij dus nogal snel gemaakt zijn.
Verwijderd
Heb full HD samsung '37 inch LCD tv en vroeg me af of ik nu ook full HD (dus bv de nieuwe 51-sony serie) laptop moet aanschaffen om films op topkwaliteit op mijn Tv te kijken?
Heeft dit met de reolutie 1920 x 1080 of met de grafische kaart te maken?
thx
thx
Ik reageerde slechts op de stelling dat het op bijna geen enkele laptop meer zat; het zit er wel op, maar onder een andere naam (i.Link).911GT2 schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 15:43:
Hmm als apple er van af gaat stappen wat denk je dat dat doet voor de standaard die nooit echt groot is geworden?
Nee daar heb je geen laptop met een Full HD beeldscherm voor nodig, slechts een laptop met een videokaart of processor die sterk genoeg is voor het afspelen van films (bijna alle laptops vanaf € 599 doen dit zonder moeite).Verwijderd schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 11:37:
Heb full HD samsung '37 inch LCD tv en vroeg me af of ik nu ook full HD (dus bv de nieuwe 51-sony serie) laptop moet aanschaffen om films op topkwaliteit op mijn Tv te kijken?
thx
Waar kan men deze informatie vinden als ik vragen mag?niels88 schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 22:17:
Vanaf volgende week is de Sony FW51JF voor 809 euro te koop bij Mediamarkt
Ik heb net de VGN-FW51MF/H en VGN-FW51JF/H met elkaar vergeleken. Je betaald die volgens mij die 400 euro meer voor de 0,4 GHz extra, en een iets betere grafische kaart. Stom toch? 200 zou meer dan genoeg moeten zijn.
Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Keek net de folder nog even door maar daar vind ik het niet inMorgoth88 schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 22:26:
[...]
Waar kan men deze informatie vinden als ik vragen mag?
[ Voor 21% gewijzigd door ErikKam op 01-11-2009 11:45 ]
Verwijderd
Is al eerder in dit topic uitgelegd. Je moet inloggen om de prijzen te kunnen zien...Morgoth88 schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 22:26:
[...]
Waar kan men deze informatie vinden als ik vragen mag?
Het zal wel aan mij liggen dan want ik zie alleen de Vaio FW41E/H in de productlijst van Mediamarkt staan, niet de FW51JF. Ook de zoekfunctie bij de Mediamarkt levert niets op. Bij deze zou ik dus toch uitleg vragen waar ik dit kan vinden.Verwijderd schreef op zondag 01 november 2009 @ 12:07:
[...]
Is al eerder in dit topic uitgelegd. Je moet inloggen om de prijzen te kunnen zien...
Hij is voor €949,- in de actie, die resterende €140,- krijg je uitgekeerd als waardebon.niels88 schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 22:17:
Vanaf volgende week is de Sony FW51JF voor 809 euro te koop bij Mediamarkt
Contante korting kan ook maar veelal krijg je dan maar de helft in contanten...
Verwijderd
Is er iemand die ervaring met deze laptop heeft ?Vis schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 10:57:
Hallo,
Leuke specs , goede design en ook nog eens een leuke prijs .
Je krijgt de korting gewoon op de laptop hoorPlucky schreef op zondag 01 november 2009 @ 15:51:
[...]
Hij is voor €949,- in de actie, die resterende €140,- krijg je uitgekeerd als waardebon.
Contante korting kan ook maar veelal krijg je dan maar de helft in contanten...
Leuke laptop, voor 100 euro minder kun je ook voor de Toshiba L500-128 krijgen. Iets mindere HDD + T6500Verwijderd schreef op zondag 01 november 2009 @ 18:15:
[...]
Is er iemand die ervaring met deze laptop heeft ?
Leuke specs , goede design en ook nog eens een leuke prijs .
Sure? Kan ik namelijk nergens terugvinden.niels88 schreef op maandag 02 november 2009 @ 03:27:
[...]
Je krijgt de korting gewoon op de laptop hoor
Waarom zouden er dan mensen kiezen voor waardebonnen als je de korting ook direct kunt krijgen?
Het staat nu in de flyer, in de middenpagina staat: u kunt kiezen voor het uitkeren van het voordeel in kadobonnen of directe kassakorting.Plucky schreef op maandag 02 november 2009 @ 06:51:
[...]
Sure? Kan ik namelijk nergens terugvinden.
Waarom zouden er dan mensen kiezen voor waardebonnen als je de korting ook direct kunt krijgen?
Ik denk dat ze standaard kadobonnen geven tenzij je om korting vraagt, om mensen terug te laten komen naar de winkel voor meer aankopen.
Verwijderd
Net als bovenstaande reactie ben ik idd benieuwd of de beter videokaart, de 6 ipv 4 mb intern geheugen en de iets hogere processor snelheid de €400 prijsverschil waard zijn.QErikNL schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 23:59:
Ik heb net de VGN-FW51MF/H en VGN-FW51JF/H met elkaar vergeleken. Je betaald die volgens mij die 400 euro meer voor de 0,4 GHz extra, en een iets betere grafische kaart. Stom toch? 200 zou meer dan genoeg moeten zijn.
Ben niet genoeg op de hoogte van de omschrijvingen van m.n. de videokaart om daar een goed beeld van te krijgen. Hoop dus ook dat iemand hier iets aan kan toevoegen.
364,36 om precies te zijn maar dat terzijde.Verwijderd schreef op maandag 02 november 2009 @ 08:30:
[...]
Net als bovenstaande reactie ben ik idd benieuwd of de beter videokaart, de 6 ipv 4 mb intern geheugen en de iets hogere processor snelheid de €400 prijsverschil waard zijn.
Ben niet genoeg op de hoogte van de omschrijvingen van m.n. de videokaart om daar een goed beeld van te krijgen. Hoop dus ook dat iemand hier iets aan kan toevoegen.
De grafische kaart in de VGN-FW51MF/H (Mobility Radeon HD4650) presteert beduidend beter dan de grafische die ze in de VGN-FW51JF/H (Mobility Radeon HD4570) hebben neergelegd. Grof gesteld zet de HD4650 2x zoveel prestaties.
Als we het in toekomstperspectief bekijken dan is de HD4570 leuk voor nu om er mee te gamen maar over 2 kun je het haast een no go noemen. De HD4650 is wat dat betreft beter futureproof en beter geschikt als je op native reso wil gamen.
De P8700 presteert ± 25% beter dan de P7450. Nu zal je dit niet direct merken als je Windows opstart, maar in CPU-intensieve applicaties (gaming, videobewerking) zal je dit wel degelijk merken.Verwijderd schreef op maandag 02 november 2009 @ 08:31:
En dan ook nog de vraag of de processoren (P8700 t.o.v. P7450) een groot prestatieverschil teweeg brengen.
De meerprijs zou ik er wel voor neerleggen, al was het omdat ik een over jaar dan nog prima kan doorgamen met de HD4650 en met de 4570 al moet gaan spelen met m'n settings om het speelbaar te houden. Daarnaast vind ik een P8700 ook niet onaardig, mede omdat ik de CPU ook zal benutten.
Over 6GB RAM kan je twisten maar 2 / 3 jaar geleden dachten we ook dat 4GB RAM onzinnig was. Ik krijg 4GB RAM niet vol, maar ik zit af en toe ruim over 2GB RAM heen. Wat mij betreft een zinvolle investering.
Als je nog ergens een VGN-FW41MF/H, dus het vorige model, voor een aardig prijsje op de kop kan tikken, DOEN! Het verschil zit hem alleen in het geheugen wat is uitgebreid van 4 naar 6.DaMarcus schreef op maandag 02 november 2009 @ 10:03:
[...]
364,36 om precies te zijn maar dat terzijde.
De grafische kaart in de VGN-FW51MF/H (Mobility Radeon HD4650) presteert beduidend beter dan de grafische die ze in de VGN-FW51JF/H (Mobility Radeon HD4570) hebben neergelegd. Grof gesteld zet de HD4650 2x zoveel prestaties.
Als we het in toekomstperspectief bekijken dan is de HD4570 leuk voor nu om er mee te gamen maar over 2 kun je het haast een no go noemen. De HD4650 is wat dat betreft beter futureproof en beter geschikt als je op native reso wil gamen.
[...]
De P8700 presteert ± 25% beter dan de P7450. Nu zal je dit niet direct merken als je Windows opstart, maar in CPU-intensieve applicaties (gaming, videobewerking) zal je dit wel degelijk merken.
De meerprijs zou ik er wel voor neerleggen, al was het omdat ik een over jaar dan nog prima kan doorgamen met de HD4650 en met de 4570 al moet gaan spelen met m'n settings om het speelbaar te houden. Daarnaast vind ik een P8700 ook niet onaardig, mede omdat ik de CPU ook zal benutten.
Over 6GB RAM kan je twisten maar 2 / 3 jaar geleden dachten we ook dat 4GB RAM onzinnig was. Ik krijg 4GB RAM niet vol, maar ik zit af en toe ruim over 2GB RAM heen. Wat mij betreft een zinvolle investering.
Anders zou ik ook voor de VGN-FW51MF/H gaan.
Verwijderd
Muah donderdag is die voor 600 euro bij de mediamarkt en daar zit ook de T6600 inniels88 schreef op maandag 02 november 2009 @ 03:31:
[...]
Leuke laptop, voor 100 euro minder kun je ook voor de Toshiba L500-128 krijgen. Iets mindere HDD + T6500
En ik vind dat je een merk als toshiba niet echt kan vergelijken met sony , alleen al kwa naam laat staan design en kwaliteit
Welke MM?Verwijderd schreef op maandag 02 november 2009 @ 13:02:
[...]
Muah donderdag is die voor 600 euro bij de mediamarkt en daar zit ook de T6600 in![]()
En ik vind dat je een merk als toshiba niet echt kan vergelijken met sony , alleen al kwa naam laat staan design en kwaliteit
DLNA
Ben van plan om overmorgen de Vaio FW51JF/H bij de MM te halen. Nu kan ik onder de technische gegevens van dit model zo gauw niets vinden over DLNA. Het lijkt mij handig om foto's te streamen naar mijn Sony Bravia TV die ook DLNA support. Iemand ervaring met DLNA op een FW-model en hoe bevalt dit?
Ben van plan om overmorgen de Vaio FW51JF/H bij de MM te halen. Nu kan ik onder de technische gegevens van dit model zo gauw niets vinden over DLNA. Het lijkt mij handig om foto's te streamen naar mijn Sony Bravia TV die ook DLNA support. Iemand ervaring met DLNA op een FW-model en hoe bevalt dit?
Verwijderd
Ik ben momenteel op zoek naar de sony vaio VGN-FW51ZF/H.
Ik kom net van het centrum van Tilburg af en daar was hij niet te verkrijgen. Alleen de oudere versie bij de Saturn waarvoor je dezelfde prijs moet betalen dan de nieuwe en dit ga ik namelijk niet doen.
Nu is mij vraag is er bij bepaalde personen bekend of hij bij de MM Eindhoven of Breda tekoop is of andere winkels in het centrum. Zag namelijk dat er donderdag bij de MM een mooie actie is waardoor ik 240 euro korting kan krijgen op mijn aankoop.
Heb al een mail gestuurd naar de MM maar op het moment nog niets ontvangen
Ik kom net van het centrum van Tilburg af en daar was hij niet te verkrijgen. Alleen de oudere versie bij de Saturn waarvoor je dezelfde prijs moet betalen dan de nieuwe en dit ga ik namelijk niet doen.
Nu is mij vraag is er bij bepaalde personen bekend of hij bij de MM Eindhoven of Breda tekoop is of andere winkels in het centrum. Zag namelijk dat er donderdag bij de MM een mooie actie is waardoor ik 240 euro korting kan krijgen op mijn aankoop.
Heb al een mail gestuurd naar de MM maar op het moment nog niets ontvangen
Nieuwste folder van de MM staat de FW51JF/H in, en bij de specs staat dat er een Radeon 4650 in zit. Ik neem aan dat dit weer eens een foutje is van de mediamarkt?
Komende donderdag is de prijs sowieso niet verkeerd, 949 minus 140 'megamerkkorting'
Komende donderdag is de prijs sowieso niet verkeerd, 949 minus 140 'megamerkkorting'
Precies.. komende donderdag vliegen er Vaio's uit de MM denk ik!
Erg dikke aktie... hopen dat ze in de avond nog wat hebben liggen
Erg dikke aktie... hopen dat ze in de avond nog wat hebben liggen
Verwijderd
Lekker afgelopen vrijdag laptop gekocht. Valt weinig meer te regelen zeker?
Boeit me verder ook niks eigenlijk. Ben blij met de FW51JF
Maar vraagje:
Is het normaal dat je toetsen van de muis wat meer speling hebben? Links zit wat meer beweging in en maakt ander klikgeluid vergeleken met rechts of is dit gewoon normaal? Verder niks mis mee maar viel me op..
Maar vraagje:
Is het normaal dat je toetsen van de muis wat meer speling hebben? Links zit wat meer beweging in en maakt ander klikgeluid vergeleken met rechts of is dit gewoon normaal? Verder niks mis mee maar viel me op..
Als je m bij de Mediamarkt gehaald heb krijg je het verschil contant terug. Binnen 14 dagen, moet je wel op die dag komen!Verwijderd schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 18:11:
Lekker afgelopen vrijdag laptop gekocht. Valt weinig meer te regelen zeker?
Verwijderd
donderdagochtend is de enige tijd dat ik m kan halen en dat ga ik ook doenLordLynx schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 15:34:
Nieuwste folder van de MM staat de FW51JF/H in, en bij de specs staat dat er een Radeon 4650 in zit. Ik neem aan dat dit weer eens een foutje is van de mediamarkt?
mijn hp heeft het een goede 3,5 jaar uitgehouden en ik vind het wel tijd voor vervanging. Zat ook eerst te twijfelen tussen de fw51 en fw 41 serie vanwege de videokaart. Ik las ook dat er een Radeon 4650 in zit terwijl op de sony site staat dat er een mindere versie in zit. Ik kijk donderdag nog wel ff een extra keer op de doos of er bij de MM echt geen mindere kaart in zit. Laat ik zo snel mogelijk weten zodat de avondshoppers er wat aan kunnen hebben
Ik krijg morgen mijn Windows 7 Ultimate 64bit binnen. Jeej!
Nu heb ik alle losse drivers wel zo'n beetje gevonden voor mijn FW41M/H, alleen nu vraag ik me af of Vaio (sony) geen driverpack beschikbaar stelt, zodat je alle OEM software ook weer terug kan installeren? (voor diegene die dat zou willen).
Ik zou o.a. wel de volgende app's terug willen:
- webcam software
- Vaio control centre
- Vaio update
- WinDVD
- adobe Photoshop elements
etc.
Iemand die hier een oplossing voor heeft? Ik ga van 32bit naar 64bit dus upgrade is niet mogelijk.
Nu heb ik alle losse drivers wel zo'n beetje gevonden voor mijn FW41M/H, alleen nu vraag ik me af of Vaio (sony) geen driverpack beschikbaar stelt, zodat je alle OEM software ook weer terug kan installeren? (voor diegene die dat zou willen).
- webcam software
- Vaio control centre
- Vaio update
- WinDVD
etc.
Iemand die hier een oplossing voor heeft? Ik ga van 32bit naar 64bit dus upgrade is niet mogelijk.
Interessant, waar kan je dat ergens vinden?mrc16 schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 18:43:
[...]
Als je m bij de Mediamarkt gehaald heb krijg je het verschil contant terug. Binnen 14 dagen, moet je wel op die dag komen!
Check this out: http://anebg.net/2009/09/20/intervideo-windvd-bd-for-vaio/virtualJac schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 20:48:
Ik krijg morgen mijn Windows 7 Ultimate 64bit binnen. Jeej!![]()
Staat volgens mij gewoon in de algemene voorwaarden op mediamarkt.nlsjakie334 schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 21:51:
[...]
Interessant, waar kan je dat ergens vinden?
Die sony laptop is wel erg mooi bij mm voor 809 euro. Zeker nu bij de laptop die ik heb de usb poorten niet meer werken (Wat echt *** is omdat ik hierdoor ook geen muis/telefoon/webcam etc. meer op kan aansluiten.
Weet iemand hoe het met de warmteontwikkeling van deze laptop zit? De fujitsu siemens (rotmerk) wordt echt veels te heet, brand mijn handen er bijna aan.
[ Voor 43% gewijzigd door NinTeNdO_FrEaK op 03-11-2009 22:43 ]
Ps4/switch gamer
Verwijderd
Heb vandaag mijn FW51M/F gehaald. Met €180 euro korting. En ik hoef hiervoor niet op donderdag terug te komen! Verkoper heeft de bon voor hun systeem gedateerd op donderdag a.s.Verwijderd schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 20:45:
[...]
donderdagochtend is de enige tijd dat ik m kan halen en dat ga ik ook doen![]()
mijn hp heeft het een goede 3,5 jaar uitgehouden en ik vind het wel tijd voor vervanging. Zat ook eerst te twijfelen tussen de fw51 en fw 41 serie vanwege de videokaart. Ik las ook dat er een Radeon 4650 in zit terwijl op de sony site staat dat er een mindere versie in zit. Ik kijk donderdag nog wel ff een extra keer op de doos of de M er echt geen mindere kaart in zit. Laat ik zo snel mogelijk weten zodat de avondshoppers er wat aan kunnen Mhebben
Voor hen die mij feedback gaven op mijn vragen aangaande dit lekkere systeem, dank jullie wel.
Er zit een HD4570 in, 100% zeker...Verwijderd schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 20:45:
[...]
donderdagochtend is de enige tijd dat ik m kan halen en dat ga ik ook doen![]()
mijn hp heeft het een goede 3,5 jaar uitgehouden en ik vind het wel tijd voor vervanging. Zat ook eerst te twijfelen tussen de fw51 en fw 41 serie vanwege de videokaart. Ik las ook dat er een Radeon 4650 in zit terwijl op de sony site staat dat er een mindere versie in zit. Ik kijk donderdag nog wel ff een extra keer op de doos of de M er echt geen mindere kaart in zit. Laat ik zo snel mogelijk weten zodat de avondshoppers er wat aan kunnen Mhebben
Verwijderd
Aanstaande donderdag? Of kan ik bijvoorbeeld vrijdag ook langskomen en wat moet je dan zeggen?mrc16 schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 18:43:
[...]
Als je m bij de Mediamarkt gehaald heb krijg je het verschil contant terug. Binnen 14 dagen, moet je wel op die dag komen!
Verwijderd
naja ik ben morgen toch vrij dus dan ik ga nog ff op onderzoek uit
media markt is toch niet zo gek ver bij mij vandaan dus...
Thnx! Ziet er goed uit. Nu kom ik op het volgende probleem. Ik heb per ongeluk mijn recovery partitie leeg gemaakt. Nu wil ik graag deze terug zetten, maar dit kan volgens mij alleen met de recovery disks en die resetten direct je hele laptop. Dit zou betekenen dat ik mijn andere partities kwijt ben.
Heeft iemand iets gevonden, zodat ik mijn herstelpartitie weer kan vullen (Hij is er nog wel, alleen hij is leeg). Zonder mijn hele laptop te herstellen en dus zonder het verlies van mijn overige partities/data.
Weet iemand toevallig of die MM actie alleen voor de VGN-FW51JF/H (en andere laptops uit de folder) geldt of ook voor andere Vaio's? Omdat ik niet zo gecharmeerd ben van de zilveren behuizing van de FW serie ben ik wel geinteresseerd in deze:
http://www.sony.nl/product/vn-nw-series/vgn-nw21sf-t
Is volgens mij qua specs gelijk aan de VGN-FW51JF/H, op de de blu-ray en het mindere scherm na dan dus is voor mij wel een aardig alternatief. Zou wel leuk zijn als die ook met wat korting aan te schaffen is. Thanks!
Is volgens mij qua specs gelijk aan de VGN-FW51JF/H, op de de blu-ray en het mindere scherm na dan dus is voor mij wel een aardig alternatief. Zou wel leuk zijn als die ook met wat korting aan te schaffen is. Thanks!
Misschien een vage vraag, maar kan je bij de MM iets reserveren? Durf het niet te gokken dat er morgenavond nog een vgn-nw21mf-w ligt.
offtopic:
Ik zie door de vele mediamarkt en waar goedkoopst posts de 'ervaringen' en knelpunten posts niet meer...
Ik zie door de vele mediamarkt en waar goedkoopst posts de 'ervaringen' en knelpunten posts niet meer...
Verwijderd
virtualJac schreef op woensdag 04 november 2009 @ 07:52:
[...]
Thnx! Ziet er goed uit. Nu kom ik op het volgende probleem. Ik heb per ongeluk mijn recovery partitie leeg gemaakt. Nu wil ik graag deze terug zetten, maar dit kan volgens mij alleen met de recovery disks en die resetten direct je hele laptop. Dit zou betekenen dat ik mijn andere partities kwijt ben.
Heeft iemand iets gevonden, zodat ik mijn herstelpartitie weer kan vullen (Hij is er nog wel, alleen hij is leeg). Zonder mijn hele laptop te herstellen en dus zonder het verlies van mijn overige partities/data.
Hoi, ik ben niet zo een MM babbelaar, dus hier dan mijn advies. De herstelpartitie pas herstellen als je je laptop ooit een keer formatteert of als je hem verkoopt...? Tot die tijd, gewoon genieten van je laptopvirtualJac schreef op woensdag 04 november 2009 @ 11:17:
offtopic:
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2009 11:30 ]
Heb ik ook naar gekeken. Eigenlijk twijfelde ik aan de bruine kleur van de behuizing. Maar nadat ik bij Paradigit beide systemen naast elkaar heb gezien schrok ik eigenlijk van de fors mindere beeldkwaliteit van de NW21 (is nl. niet alleen de resolutie die minder is). Op basis daarvan de knoop doorgehakt in het voordeel van de FW51JF/Hjap85 schreef op woensdag 04 november 2009 @ 10:58:
Thanks!Verwijderd schreef op woensdag 04 november 2009 @ 11:01:
Geld voor alles sony systemen, dus ook voor de NW21SF-T
Hmm ok dat is dan wel jammer, dacht dat het niet zoveel uit zou maken aangezien de NW ook een X-black scherm oid had. Heeft aleen wel 1 lamp ipv 2 dat maakt dan misschien het verschil. Als de FW gewoon in het zwart te krijgen was er niets aan de hand geweest, want al mn andere electronica is ook zwart en ik vind dat gewoon mooier. Maar misschien moet ik gewoon niet zo zeuren en die FW51JF/H halen, is wel een super laptop voor een goeie prijs momenteel. Aan de andere kant heb ik er nog geen haast mij eigenlijk, maar hoe groot is de kans dat de volgende FW (of vergelijkebare) serie wel in zwart te krijgen is? Dan kan ik blijven wachten.XtratT schreef op woensdag 04 november 2009 @ 11:40:
[...]
Heb ik ook naar gekeken. Eigenlijk twijfelde ik aan de bruine kleur van de behuizing. Maar nadat ik bij Paradigit beide systemen naast elkaar heb gezien schrok ik eigenlijk van de fors mindere beeldkwaliteit van de NW21 (is nl. niet aleen de resolutie die minder is). Op basis daarvan de knoop doorgehakt in het voordeel van de FW51JF/H
Ik ga zaterdag wel even kijken of er uberhaubt nog wat te krijgen is (heb eerder geen gelegenheid om te gaan) en beslis dan wel of ik wacht of gewoon de FW51JF/H haal en maar moet wennen aan het zilver
[ Voor 11% gewijzigd door jap85 op 04-11-2009 12:18 ]
Ja, ik ga hem ook formatteren (aangezien ik Windows 7 64bit ga installeren). Alleen ik heb de herstelpartitie nodig om OEM software vanaf te halenVerwijderd schreef op woensdag 04 november 2009 @ 11:30:
[...]
[...]
Hoi, ik ben niet zo een MM babbelaar, dus hier dan mijn advies. De herstelpartitie pas herstellen als je je laptop ooit een keer formatteert of als je hem verkoopt...? Tot die tijd, gewoon genieten van je laptop
Kwestie van back-uppen en toch maar volledig herinstalleren dan?
Verwijderd
Hier staan ook een aantal zaken die je zoekt:virtualJac schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 20:48:
Ik krijg morgen mijn Windows 7 Ultimate 64bit binnen. Jeej!![]()
- webcam software
- Vaio control centre
- Vaio update
- WinDVD
etc.
http://support.vaio.sony....px?l=nl_NL&m=VGN-FW41ZJ_H
Verwijderd
Net even gebeld met de media markt. Je krijgt inderdaad gewoon die korting terug als je de afgelopen een laptop had gekocht.
850 euro voor een vaio FW51jf is toch een leuk bedrag
850 euro voor een vaio FW51jf is toch een leuk bedrag
Verwijderd
Ben vandaag dus ff naar de MM geweest en de medewerker gaf dan toe dat het een typfout was helaas. Begon me toch wel aan het twijfelen te zetten. Ben nog even verder wezen zoeken en daarbij kwam ik op het CW model uit.
http://www.sony.nl/product/vn-cw-series/vpccw1s1e-b
Alle technische dingen beetje met elkaar vergeleken en de grafische kaart is beter dan de kaart in de VGN-FW51JF/H, voor de VGN-FW51MF/H heb ik het geld helaas niet voor, en de prijs is een stukkie gunstiger. Zag dat er alleen nog geen reviews ofzo voor deze nieuwe serie is.
http://www.sony.nl/product/vn-cw-series/vpccw1s1e-b
Alle technische dingen beetje met elkaar vergeleken en de grafische kaart is beter dan de kaart in de VGN-FW51JF/H, voor de VGN-FW51MF/H heb ik het geld helaas niet voor, en de prijs is een stukkie gunstiger. Zag dat er alleen nog geen reviews ofzo voor deze nieuwe serie is.
Ik kan nog nergens iets vinden dat de VGN-FW met een i7 processor geleverd kan worden. Ben ik zo blind of is dit idd nog niet mogelijk?
Ik koop namelijk de Vaio rond de kerstperiode, altijd fijn zo'n 13de maand
, dus ik had gehoopt dat de i7 processor dan ook wel present zou zijn.
Ik koop namelijk de Vaio rond de kerstperiode, altijd fijn zo'n 13de maand
[ Voor 36% gewijzigd door Juancho op 04-11-2009 15:55 ]
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
Die NW zat ik ook op te azen sinds ik hem bij MM in Amsterdam zag. Mooi formaat maar mij niet helemaal duidelijk of er nou wèl of geen BD-drive in zit (site van Sony is hier ook niet duidelijk over).jap85 schreef op woensdag 04 november 2009 @ 10:58:
Omdat ik niet zo gecharmeerd ben van de zilveren behuizing van de FW serie ben ik wel geinteresseerd in deze:
In de diverse webshops staat ie de ene keer wèl en de andere keer níet met BluRay afspeelmogelijkheid.
Enniewee, nu met die MM actie ga ik toch maar voor de FW.
Hier bij MM in Arnhem is de levertijd van de NW trouwens "3 tot 5 weken" en geldt dat, als je van deze grandioze korting wilt profiteren, je "het gehele bedrag moet betalen, dus niet €10 aanbetalen of zo"...
...dus...
En ik quote mijzelf even:Juancho schreef op woensdag 04 november 2009 @ 15:52:
Ik kan nog nergens iets vinden dat de VGN-FW met een i7 processor geleverd kan worden. Ben ik zo blind of is dit idd nog niet mogelijk?
Ik koop namelijk de Vaio rond de kerstperiode, altijd fijn zo'n 13de maand, dus ik had gehoopt dat de i7 processor dan ook wel present zou zijn.
Bovendien is de FW5-serie net nieuwshadownetwork schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 22:51:
[...]
Ik verwacht dat dit nog wel even duurt, om de simpele redenen dat de i7 net nieuw is. Dat betekent dat ze:
-meer stroom verbruiken dan latere revisies
-meer warmte opwekken
en dus daardoor meer ruimte innemen, dat betekent dikkere laptops, zwaardere accu's, meer gewicht en meer koeling. Ik denk dat sony er daarom even mee wacht.
Volgens mij zit er geen Bluray in, zou ook wel logisch zijn gezien de lagere prijs. Maar dat is voor mij niet belangrijk, enige waar Bluray voorlopig leuk voor is zijn films en daar heb ik een ps3 voor. Het scherm is voor mij eigenlijk het enige nadeel.nobleone schreef op woensdag 04 november 2009 @ 16:42:
[...]
Die NW zat ik ook op te azen sinds ik hem bij MM in Amsterdam zag. Mooi formaat maar mij niet helemaal duidelijk of er nou wèl of geen BD-drive in zit (site van Sony is hier ook niet duidelijk over).
In de diverse webshops staat ie de ene keer wèl en de andere keer níet met BluRay afspeelmogelijkheid.
Enniewee, nu met die MM actie ga ik toch maar voor de FW.
Hier bij MM in Arnhem is de levertijd van de NW trouwens "3 tot 5 weken" en geldt dat, als je van deze grandioze korting wilt profiteren, je "het gehele bedrag moet betalen, dus niet €10 aanbetalen of zo"...
...dus...
Wel mooi trouwens dat je evengoed nog van de korting kunt profiteren als een model is uitverkocht! (ik heb toch niet echt haast).
Mijn oog is trouwnens ook gevallen op deze: http://www.sony.nl/product/vn-aw-series/vgn-aw41mf-h
Wel een asociaal ding met 18,4'', maar hij is ieder geval wel zwart en er zit 2x 500gb in en 2 audio uitgangen, wat leuk meegenomen is. Aangezien ik hem nooit onderweg gebruik of met de fiets/ov hoef te vervoeren denk ik dat de grootte geen probleem moet zijn, alhoewel het voor mij eigenlijk wel overkill is aangezien ik er geen fotos/video's mee ga bewerk of op ga gamen/films kijken. Maar een mooi groot scherm is nooit erg natuurlijk.
Hopen dat ze deze nog hebben bij de MM en hij met de actie een beetje betaalbaar is (rond de 1000 ofzo).
Maar wil m eerst nog wel een keer in het echt zien, net als de NW voor ik een keuze ga maken. Ik hoop dat ze e.e.a. nog hebben staan zaterdag..
Okay. Succes nog met het beslissen.
Ik heb vanavond de FW51JF gehaald. Morgen moet ik met de bon terugkomen voor de korting.
De MM in Arnhem doet dus niet aan: "Wat maakt het uit, vanavond of morgen, hier heb je die korting"-beleid.
Ik heb vanavond de FW51JF gehaald. Morgen moet ik met de bon terugkomen voor de korting.
De MM in Arnhem doet dus niet aan: "Wat maakt het uit, vanavond of morgen, hier heb je die korting"-beleid.
Ik stuitte op iets vreemds... De FW41M/H heeft dezelfde grafische kaart als de 51MF/H maar met 512mb GDDR3 geheugen ipv 1gb GDDR3.
Weergavegegevens
VGN-FW51MF/H
VGN-FW41M/H
Naam grafische kaart
ATI Mobility Radeon™ HD 4650 Graphics
ATI Mobility Radeon™ HD 4650
Totaal grafisch geheugen
2790 MB aan beschikbaar graphics-geheugen* en 1 GB aan speciaal GDDR3-videogeheugen
1770 MB aan beschikbaar graphics-geheugen* en 512 MB aan speciaal GDDR3-videogeheugen
Opmerkingen
* Beschikbaar grafisch geheugen verwijst naar Windows®-classificatie voor grafisch geheugen, afhankelijk van bedrijfsomstandigheden, driverversie van apparaat en grootte van systeemgeheugen.
* Beschikbaar grafisch geheugen verwijst naar Windows Vista®-classificatie voor grafisch geheugen, afhankelijk van bedrijfsomstandigheden, stuurprogrammaversie van apparaat en grootte systeemgeheugen
Weergavegegevens
VGN-FW51MF/H
VGN-FW41M/H
Naam grafische kaart
ATI Mobility Radeon™ HD 4650 Graphics
ATI Mobility Radeon™ HD 4650
Totaal grafisch geheugen
2790 MB aan beschikbaar graphics-geheugen* en 1 GB aan speciaal GDDR3-videogeheugen
1770 MB aan beschikbaar graphics-geheugen* en 512 MB aan speciaal GDDR3-videogeheugen
Opmerkingen
* Beschikbaar grafisch geheugen verwijst naar Windows®-classificatie voor grafisch geheugen, afhankelijk van bedrijfsomstandigheden, driverversie van apparaat en grootte van systeemgeheugen.
* Beschikbaar grafisch geheugen verwijst naar Windows Vista®-classificatie voor grafisch geheugen, afhankelijk van bedrijfsomstandigheden, stuurprogrammaversie van apparaat en grootte systeemgeheugen
Verwijderd
Ik heb in deze thread een aantal keer gelezen dat mensen bij een Win 7 upgrade hun VAIO software kwijt waren. Ik heb van de week de FW51MF/H gekocht met Win 7 Home Premium.
Kan via mijn werk aan de Win 7 Ultimate upgrade komen. Als ik deze over de Home Premium draai, gaat dit dan dezelfde gevolgen hebben voor de Sony Software of geld dit alleen voor upgrades vanuit XP dan wel Vista?
Bij voorbaat dank voor de reacties.
Kan via mijn werk aan de Win 7 Ultimate upgrade komen. Als ik deze over de Home Premium draai, gaat dit dan dezelfde gevolgen hebben voor de Sony Software of geld dit alleen voor upgrades vanuit XP dan wel Vista?
Je kan die software vast wel via de site van de fabrikant downloadenVerwijderd schreef op donderdag 05 november 2009 @ 09:54:
Ik heb in deze thread een aantal keer gelezen dat mensen bij een Win 7 upgrade hun VAIO software kwijt waren. Ik heb van de week de FW51MF/H gekocht met Win 7 Home Premium.
Ja, en als je geluk hebt kom je hem tegen op een cd'tje op straat in de gootLee245 schreef op donderdag 05 november 2009 @ 10:15:
[...]
Je kan die software vast wel via de site van de fabrikant downloaden

Als je upgrade weet ik niet of je de software kwijt bent, met een verse install sowieso. Ik weet niet of je van 32bit naar 32bit of van 64bit naar 64bit upgrade? Dan kun je volgens mij gewoon upgraden met behoud van al je data en installaties (dus ik neem aan ook je OEM software). Misschien heeft iemand dit in de praktijk bewezen?
Heb vanmorgen direct om 10 uur een FW51JF/H gehaald bij MM Utrecht. Gelukkig was ik één van de eersten en werd direct geholpen om een bon te maken. Het liep daarna echt storm. Ik heb nog even gezocht naar een bluetooth muis, maar toen ik 10 min. later weer keek stond er al een hele lange rij bij de verkopers.
Nu maar wachten tot vanavond om te beginnen met uitpakken
Diegenen die vanavond of zaterdag gaan suc6.
Nu maar wachten tot vanavond om te beginnen met uitpakken
Diegenen die vanavond of zaterdag gaan suc6.
Hebbes, die FW51... 
Was gelukkig op tijd klaar met mijn eerste afspraak zodat ik om 09.30u op de parkeerplaats stond. Om 09:45u stapten de eerste mensen uit hun auto en groeide de rij snel.
Gelukkig wist ik precies waar ik moest wezen en hoefde ik - net als veel anderen - niet te zoeken naar de goede doos. De rij bij de verkopers voor een bon groeide snel met mensen die allemaal een Vaio in hun handen handen en om 10.30u stond ik weer buiten.
Al en met een succesvolle actie als je het mij vraagt...
Enige nadeel is dat ik de komende drie avonden geen tijd heb om m'n nieuwe speeltje uit te pakken...
Was gelukkig op tijd klaar met mijn eerste afspraak zodat ik om 09.30u op de parkeerplaats stond. Om 09:45u stapten de eerste mensen uit hun auto en groeide de rij snel.
Gelukkig wist ik precies waar ik moest wezen en hoefde ik - net als veel anderen - niet te zoeken naar de goede doos. De rij bij de verkopers voor een bon groeide snel met mensen die allemaal een Vaio in hun handen handen en om 10.30u stond ik weer buiten.
Al en met een succesvolle actie als je het mij vraagt...
Enige nadeel is dat ik de komende drie avonden geen tijd heb om m'n nieuwe speeltje uit te pakken...
[ Voor 9% gewijzigd door Plucky op 05-11-2009 12:27 . Reden: Typo... ]
Om de extra korting (€140,-) te krijgen zul je je inderdaad eerst moeten melden aan een infobalie.Vis schreef op donderdag 05 november 2009 @ 12:28:
Voor een bon?
Daar wordt een kassabon gemaakt met daarop de korting verwerkt. Die bon moet je bij de kassa betalen en that's is.
Kortom, wel wat omslachtig maar voor dit bedrag aan korting heb ik dat wel over...
Heb de mijne ook net gehaald. Waren tegelijk 2 andere mensen die er ook één mee namen. Vrouwtje bij de ophaalbalie zei dat het de hele dag al goed liep. Er stonden er wel redelijk wat nog. (MM Rotterdam centrum).
Ik ga hem zo aanzetten enzo, post binnenkort wel ervaringen, maar is minder dat ik morgen tentamen heb waar ik nog aan moet werken.
Ik zet net mijn ps3 aan, herkent ook meteen mijn laptop. Kan dus makkelijk streamen zonder tversity oid.
Ik ga hem zo aanzetten enzo, post binnenkort wel ervaringen, maar is minder dat ik morgen tentamen heb waar ik nog aan moet werken.
Ik zet net mijn ps3 aan, herkent ook meteen mijn laptop. Kan dus makkelijk streamen zonder tversity oid.
[ Voor 13% gewijzigd door NinTeNdO_FrEaK op 05-11-2009 17:21 ]
Ps4/switch gamer
Weet iemand hoe ik door mijn verborgen 'herstelpartitie' kan bladeren? Door de data die hierop staat? Is hier een tooltje voor?
Kan iemand mij vertellen hoe ik gedeelde mappen toevoeg in vaio media plus.
Ik ga namelijk naar instellingen voor folder delen, dan krijg ik een pop up. Hier moet ik zogenaam mappen aanvinken die ik wil delen, maar dit aanvinken lukt helemaal niet. Ook kan ik de al gedeelde mappen niet verwijderen.
Ik ga namelijk naar instellingen voor folder delen, dan krijg ik een pop up. Hier moet ik zogenaam mappen aanvinken die ik wil delen, maar dit aanvinken lukt helemaal niet. Ook kan ik de al gedeelde mappen niet verwijderen.
Ps4/switch gamer
Over de herstelpartitie gesproken:
Als ik in 'Schijfbeheer' naar mijn partities kijk, zie ik een herstelpartitie van 11,17GB groot die voor 100% vrij is.
Hoe kan dat nou dat er niks op staat? Mijn Vaio is net vers!
Van de 'System Reserved' partitie is dan weer wèl 30GB van de 100GB gevuld (70% vrij)...
Als ik in 'Schijfbeheer' naar mijn partities kijk, zie ik een herstelpartitie van 11,17GB groot die voor 100% vrij is.
Van de 'System Reserved' partitie is dan weer wèl 30GB van de 100GB gevuld (70% vrij)...
Verwijderd
Hoeft toch niet. Ik moet me zaterdag melden met mijn kassabon bij de infobalie meen ik en dan krijg ik mijn geld toch terug??Plucky schreef op donderdag 05 november 2009 @ 13:29:
[...]
Om de extra korting (€140,-) te krijgen zul je je inderdaad eerst moeten melden aan een infobalie.
Daar wordt een kassabon gemaakt met daarop de korting verwerkt. Die bon moet je bij de kassa betalen en that's is.
Kortom, wel wat omslachtig maar voor dit bedrag aan korting heb ik dat wel over...
Verwijderd
In de vorige topic werd verteld hoe je door de 4 hersteldisks kon bladeren, heel misschien kan je op diezelfde manier door de herstelpartitie bladeren?virtualJac schreef op donderdag 05 november 2009 @ 18:55:
Weet iemand hoe ik door mijn verborgen 'herstelpartitie' kan bladeren? Door de data die hierop staat? Is hier een tooltje voor?
In Breda heb ik op twee dagen twee verschillende medewerkers gesproken die allebei anders beweerden.Verwijderd schreef op donderdag 05 november 2009 @ 23:51:
[...]
Hoeft toch niet. Ik moet me zaterdag melden met mijn kassabon bij de infobalie meen ik en dan krijg ik mijn geld toch terug??
Namelijk donderdag óf zaterdag aanschaffen, anders geen korting...
Verwijderd
Bij het begin van windows installatie de herstalpartitie ongemoeid laten, de C verwijderen en kleinere C maken (in mijn geval 40 GB) en een D (in mijn geval 460 GB of zo) en zodoende kan je alles op D flikkeren en C zo vaak formatteren en opnieuw installeren zonder alles kwijt te raken.Plucky schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 01:10:
Heeft iemand ook enig idee hoe ik een schone install kan doen zónder dat ik mijn herstelpartitie verpruts?
Kan namelijk ook nergens losse drivers vinden...
Nadat setup is voltooid zelf ff handmatig je documenten, afbeeldingen, downloads, muziek, videos op D instellen.
Overigens heeft mijn makker gisteren een HP laptop gekocht met de korting die eergisteren was en niet gisteren. Verkoper zei al dat op zaterdag alle kortingen zullen gelden en dat hij niet moeilijk ging doen over de korting. (MM in rijswijk-bogaard)
Verwijderd
Ja, maar als je hem vorige week kocht krijg je die korting gewoon terug. Dat vertelden ze in rijswijk.Plucky schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 00:48:
[...]
In Breda heb ik op twee dagen twee verschillende medewerkers gesproken die allebei anders beweerden.
Namelijk donderdag óf zaterdag aanschaffen, anders geen korting...
Verwijderd
is dit na de setup ook nog te regelen of moet ik dat met de herstelschijven gaan klooien?Verwijderd schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 01:20:
[...]
Bij het begin van windows installatie de herstalpartitie ongemoeid laten, de C verwijderen en kleinere C maken (in mijn geval 40 GB) en een D (in mijn geval 460 GB of zo) en zodoende kan je alles op D flikkeren en C zo vaak formatteren en opnieuw installeren zonder alles kwijt te raken.
Nadat setup is voltooid zelf ff handmatig je documenten, afbeeldingen, downloads, muziek, videos op D instellen.
verder heb ik een klein probleempje met mijn toetsen. als ik een @ wil hebben dan moet ik eerst crtl+shift hebben ingedrukt voordat het werkt, anders krijg ik " te zien. Dat is bij alle tekens, geen hoofdletters, zo waar je shift voor nodig hebt. weet iemand wat dit kan zijn?
Check even de standaardinstelling van je toetsenbord indeling...Verwijderd schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 11:35:
[...]
is dit na de setup ook nog te regelen of moet ik dat met de herstelschijven gaan klooien?
verder heb ik een klein probleempje met mijn toetsen. als ik een @ wil hebben dan moet ik eerst crtl+shift hebben ingedrukt voordat het werkt, anders krijg ik " te zien. Dat is bij alle tekens, geen hoofdletters, zo waar je shift voor nodig hebt. weet iemand wat dit kan zijn?
Verwijderd
Ja hoor... opnieuw partioneren en formatteren, dit moet je wel doen met een extern dvdtje van microsoft, dus niet met de ingebouwde vaio setup. Je hebt dus na de installatie een schone windows en geen vaio meuk, Zelf ff van de fabrikant site halen.
Verwijderd
zijn er nog mensen die na 22 oktober een W7 upgrade licentie hebben aangevraagd bij sony? En hoe gaat het met die aanvraag? Moet je vooraf betalen of achteraf na de levering? Krijg je een mail met instructies?
Is bij mij ook. Alleen in de Windows 7 setup zie ik gewoon dat er nog maar 0,nogwat gig vrij is. Data is dus aanwezig. Nu alleen nog een manier om door deze data heen te kunnen bladeren, zonder Linux install oidnobleone schreef op donderdag 05 november 2009 @ 23:09:
Over de herstelpartitie gesproken:
@ hier stukje boven: Bedankt. Ga het topic nog eens doorspitten.
Heb een aantal drivers geïnstalleerd van de Vaio Support site. Na het installeren van Windows 7 Ultimate x64 op mijn FW41M/H. Nu vind ik het raar dat Sony niet alle drivers gewoon beschikbaar stelt. Vaio update en de driver waarmee de AV knop weer werkt zijn toch wel gewenst. Iemand al een officiele Sony Vaio link voor deze drivers gevonden?
edit: Heb het topic nog eens teruggelezen en kan alleen sites met drivers vinden die niet specifiek voor de FW41M/H zijn. Ook veel in de beta fase van Windows 7.
Wat zou het beste zijn? Wachten tot de officiele drivers specifiek voor de FW41M/H uitkomen voor Windows7 (Voor de FN toetsen etc). Of iemand goede ervaringen met drivers ergens anders vandaan plukken?
edit: Heb het topic nog eens teruggelezen en kan alleen sites met drivers vinden die niet specifiek voor de FW41M/H zijn. Ook veel in de beta fase van Windows 7.
Wat zou het beste zijn? Wachten tot de officiele drivers specifiek voor de FW41M/H uitkomen voor Windows7 (Voor de FN toetsen etc). Of iemand goede ervaringen met drivers ergens anders vandaan plukken?
[ Voor 35% gewijzigd door virtualJac op 06-11-2009 21:26 ]
Verwijderd
Is het meer mensen opgevallen dat de AW serie een stuk minder helder scherm heeft dan de full-hd modellen uit FW serie? Bij de mediamarkt stond de VGN-FW51JF/H naast de VGN-AW41MF/H en de VGN-AW41ZF/B. De VGN-FW51JF/H had duidelijk een veel betere lamp erin. Raar toch want die AW's zijn de topmodellen
[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2009 21:30 ]
Verwijderd
Ik heb een FW31ZJ en daar had ik eerst drivers van vista64 erop gezet om de FNknoppen werkend te krijgen in W7, nu heb ik W7drivers van dezelfde supportsite geplukt en eroverheen geinstalleerd en eigenlijk geen probs gehad tot en met nu. In een eerdere post van mij aan het eind van vorig topic vertel ik welke volgorde (schijnt belangrijk te zijn) en welke 5 programmas je moet installeren....virtualJac schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 20:58:
Heb een aantal drivers geïnstalleerd van de Vaio Support site. Na het installeren van Windows 7 Ultimate x64 op mijn FW41M/H. Nu vind ik het raar dat Sony niet alle drivers gewoon beschikbaar stelt. Vaio update en de driver waarmee de AV knop weer werkt zijn toch wel gewenst. Iemand al een officiele Sony Vaio link voor deze drivers gevonden?
Dit topic is gesloten.