Vaio... ik zie door de bomen het bos niet meer.
Ik heb besloten dat ik een nieuwe laptop wil. Beetje design en goede prestaties moeten te koppelen zijn. Helaas lukt het dell niet met hun Adamo en moet je bij apple nog steeds dat dramatische OS-X er bij nemen (ben er gelukkig net van af). Je kan er wel windows op zetten maar dat dan nog eens 120 euro extra voor een licentie op de toch al niet lage prijs. Dus het moet een Vaio worden en met name één uit de FW Serie.
So far so good... goeie topic gevonden, inlezen, modellen vergelijken en kiezen.
Modellen vergelijken en kiezen jaja ik kom er niet meer uit. De verschillen zijn nauwelijks zichtbaar en merkbaar in prestaties. (tenminste adhv de specs)
Waar twijfel ik tussen?
Tussen de:
VGN-FW51ZF/H
de
VGN-FW51MF/H
en de
VGN-FW51JF/H
Nou kan ik zelf ook lezen en zie ik dus eigenlijk dat het neer komt op 3 verschillende procs en verschillende interne geheugens (damn I'm good

)
Ik heb 1500 te besteden dus ze passen alle drie binnen het budget. De vraag is alleen betaal ik niet te veel voor wat ik krijg. Die reepjes geheugen maken het prijsverschil niet goed volgens mij dus het moet ook nog uit de proc komen.
Is er zoveel verschil tussen die resp 2.8, 2.53 en 2.13 GHz?
Wat ga ik er mee doen?
Foto's bewerken (uit een Canon EOS 450D dus grote bestanden)
Video uit een Full HD HDD camcorder
Maar niet dagelijks maar gewoon het moet kunnen als ik het wil en dan op zo'n manier dat ik niet tenenkrommend achter dat ding zit
Beetje corell draw
En de reguliere toepassingen, internet, office etc.
Is het overkill om de VGN-FW51ZF/H aan te schaffen? Voldoet de VGN-FW51JF/H ook prima? Of is zoals vaak de gulden middenweg VGN-FW51MF/H weer het beste?
Tips adviezen en raad zeer welkom
PS ik heb de aanname gedaan de de 51 de opvolger was van de 41 ik weet eigenlijk niet of dat correct is