Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickdew
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:30
dan moet ik hem modden met mobiity modder neem ik aan?

hij is btw grijs ( wel zichtbaar maar kan niets aanvinken)

bij apparaat beheer zie ik mijn videokaart niet eens staan..

[ Voor 57% gewijzigd door nickdew op 07-10-2009 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XtratT
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21-05-2017
Davetc schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 18:09:
Sinds kort staan er 3 nieuwe FW51 laptops op de site van Sony.

Sony Vaio VGN-FW51JF/H
Sony Vaio VGN-FW51MF/H
Sony Vaio VGN-FW51ZF/H

Vandaag heb ik de FW51MF/H besteld voor een mooi prijsje. Hij wordt alleen pas na de 22e geleverd vanwege Windows 7 :( .
Ben benieuwd waarom je voor de FW51MF/H gekozen hebt. Zelf denk ik erover om de VGN-FW51JF/H aan te schaffen, deze is € 300 goedkoper. Dan krijg je wel een minder snelle processor en de grafische kaart is iets minder. Maar heeft wel dezelfde hoge resolutie.

Voordat ik bestel wacht ik nog even op de nieuwe HP Pavilion DV6-13xx modellen. Iets kleiner scherm dan de Sony's en geen Blu-ray speler maar wel weer goedkoper. Deze komen ook uit met W7. Er is v.w.b. de Nederlandse modellen alleen nog weinig info over de specs te vinden.

Binnen dit topic zullen de meningen wel naar de Sony FW modellen uitgaan. Ben in dat geval benieuwd naar de argumenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid Vendetta
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20:07
XtratT schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 22:31:
[...]

Ben benieuwd waarom je voor de FW51MF/H gekozen hebt. Zelf denk ik erover om de VGN-FW51JF/H aan te schaffen, deze is € 300 goedkoper. Dan krijg je wel een minder snelle processor en de grafische kaart is iets minder. Maar heeft wel dezelfde hoge resolutie.

Voordat ik bestel wacht ik nog even op de nieuwe HP Pavilion DV6-13xx modellen. Iets kleiner scherm dan de Sony's en geen Blu-ray speler maar wel weer goedkoper. Deze komen ook uit met W7. Er is v.w.b. de Nederlandse modellen alleen nog weinig info over de specs te vinden.

Binnen dit topic zullen de meningen wel naar de Sony FW modellen uitgaan. Ben in dat geval benieuwd naar de argumenten.
Omdat ik hem voor 1249,- heb kunnen bestellen :). Vind 1400,- te veel als je hem vergelijkt met de FW41M/H.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickdew
ik heb trouwens voorheen w7 32bit gehad, daar heb ik het wel fixed gekregen zonder een modded driver... nu heb ik 64bit:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renskoenraadt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-08 20:56

renskoenraadt

Like No Other

Davetc schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 23:02:
[...]

Omdat ik hem voor 1249,- heb kunnen bestellen :). Vind 1400,- te veel als je hem vergelijkt met de FW41M/H.
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Want daar heb ik ook wel interesse in, liever nog in de FW51ZF/H. Desnoods stuur je me maar even een PM ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickdew
Ik heb nu bijv Call of Duty 4 via laptop op mijn LCD (HDMI) en kan nu alleen maar 1600x900 maar dan is mij fps heel erg laag, als ik 1024 x nog wat doe heb ik wel full screen alleen is alles wazig

http://img160.imageshack.us/i/img0651.jpg/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nickdew schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 15:40:
Ik heb nu bijv Call of Duty 4 via laptop op mijn LCD (HDMI) en kan nu alleen maar 1600x900 maar dan is mij fps heel erg laag, als ik 1024 x nog wat doe heb ik wel full screen alleen is alles wazig

Als je de driver download die ik je zei te downloaden en ook nog modt, dan kan je een lagere resolutie kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickdew
doet die dus niet:( heb die 4600 series (niet mobility) wat jij zij van de site

[ Voor 11% gewijzigd door nickdew op 08-10-2009 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien dat ik vloek in de kerk maar ga het toch vragen.....
Ik ben mij op dit moment aan het orienteren voor een nieuwe notebook (voornamelijk voor mijn studie) en mijn oog is gevallen op de nieuwe Vaio FW serie van Sony.
Mijn vraag: Is het mogelijk om er native Mac OSX op te draaien? Heb al op vele sites gekeken die zich hiermee bezig houden (lees: Hackintosh etc.) maar daar worden maar enkele notebooks vermeldt waarop dan ook nog eens een gekraakte versie iAtkos, iDeneb etc. draait. En welke niet alle hardware ondersteunen.
Hopelijk is er iemand die inmiddels ervaring heeft met Mac OSX op een Sony VAIO FW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fermion
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-09 11:50
De model FW41M heeft met zijn GDDR3 ATI Radeon HD4650 geen 1GB video geheugen zoals dat op de eerste pagina staat met specs. Het heeft 512MB video geheugen,

[ Voor 11% gewijzigd door Fermion op 10-10-2009 02:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-09 17:40
nickdew schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 15:40:

Ja, dat is ook niet gek. 1024x... is ook een lage resolutie. Overigens, als je de nieuwe drivers van de Sony site download heb je ook de 1280x768 resolutie die goed genoeg is voor het standaardscherm :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedenavond, ik ben op zoek naar een laptop en mijn oog viel daarbij op op de volgende 2 laptops:
- Sony Vaio VGN-FW51JF/H voor rond de 940
- Dell Studio 15 (de config van 799 met daarbij alleen nog het HD scherm) voor 850,-
De sony is dus bijna 100 euro duurder.

Verschillen zijn:
-De dell heeft core i7, een hardeschijf van 320 GB met 7200 RPM (voor 35,- extra die van 500gb), geen blu-ray, een 15,4 inch scherm
- De Sony heeft de p7450, een hardeschijf van 500 GB met 5400 RPM, wel blu-ray, een 16.4 inch scherm.

Verder zijn ze qua specs nagenoeg identiek (of zie ik iets belangrijks over het hoofd?).

Voor mij erg belangrijk zijn de kwaliteit van het scherm en de boxen. Welke zal wat dat betreft het beste zijn?
Ik wil er (voornamelijk) mee internetten, af en toe mee gamen en muziek/films mee kijken/luisteren/downloaden, voorwaarde voor mij is dat dit allemaal snel en soepel gaat.
Dat hij redelijk draagbaar is zou ook wel fijn zijn al ga ik hem voornamelijk thuis gebruiken.
Blu-ray is geen must, maar wel een (hele) mooie bonus.
Waar ik ook nog wel wat waarde aan hecht is het design, daarbij geniet de Sony mijn voorkeur.

Welke laptop raden jullie mij aan, het scherm, de boxen, dat je er prima op kunt gamen en de snelheid zijn voor mij het belangrijkst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
Verwijderd schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 19:46:
Goedenavond, ik ben op zoek naar een laptop en mijn oog viel daarbij op op de volgende 2 laptops:
- Sony Vaio VGN-FW51JF/H voor rond de 940
- Dell Studio 15 (de config van 799 met daarbij alleen nog het HD scherm) voor 850,-
De sony is dus bijna 100 euro duurder.

Verschillen zijn:
-De dell heeft core i7, een hardeschijf van 320 GB met 7200 RPM (voor 35,- extra die van 500gb), geen blu-ray, een 15,4 inch scherm
- De Sony heeft de p7450, een hardeschijf van 500 GB met 5400 RPM, wel blu-ray, een 16.4 inch scherm.

Verder zijn ze qua specs nagenoeg identiek (of zie ik iets belangrijks over het hoofd?).

Voor mij erg belangrijk zijn de kwaliteit van het scherm en de boxen. Welke zal wat dat betreft het beste zijn?
Ik wil er (voornamelijk) mee internetten, af en toe mee gamen en muziek/films mee kijken/luisteren/downloaden, voorwaarde voor mij is dat dit allemaal snel en soepel gaat.
Dat hij redelijk draagbaar is zou ook wel fijn zijn al ga ik hem voornamelijk thuis gebruiken.
Blu-ray is geen must, maar wel een (hele) mooie bonus.
Waar ik ook nog wel wat waarde aan hecht is het design, daarbij geniet de Sony mijn voorkeur.

Welke laptop raden jullie mij aan, het scherm, de boxen, dat je er prima op kunt gamen en de snelheid zijn voor mij het belangrijkst.
Nou ja, gamen moet wel lukken met de 51 serie. Heb zelf de 31 serie met de mindere 3650 videokaart.
Een vriend van mij heeft de oudere studio 15 (zonder de i7) en die "voelt" een stuk goedkoper aan dan de vaio. Het plastic is niet je van het, en hij maakt ook aardig wat lawaai zodra de fan aanslaat. Beide laptops zijn aardig draagbaar. Over het scherm kan ik niet veel zinnigs zeggen, mijn vriend heeft een scherm met een 1378xnogwat resolutie.

De boxen zijn van beide laptop's niet goed. Er is in een laptop naar mijn idee te weinig ruimte om fatsoenlijke boxen te maken. Als je veel films wilt kijken is de harde schijf van 180 gig groter wel wat makkelijker. Qua accuduur wint de Dell overigens.

Tsja, ik kan voor jou de keuze niet maken :) Veel plezier met het uitzoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ikzelf vind de studio vrij stil hoor, op school e.d. hoor je hem echt niet, en tijdens gamen heb je toch de muziek aan, zelfs zonder is hij bijna onhoorbaar

maar dat kan ook komen omdat ik slchthorend ben, en een zeer luidruchtige medion gewend ben (fan herrie hoor je 10 meter verderop nog duidelijk... en hij springt al aan met surfen 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20-09 17:43

robertwebbe

Robert Webbe

Afgelopen week ben ik naar een Microsoft Technet Live bijeenkomst geweest en na afloop kregen we allemaal een Windows 7 Ultimate pakketje mee naar huis. In het zakje zaten 2 DVD's, een met 32 bits en een met 64 bits. Op één DVD envelopje zat licentiesleutel, deze is voor beide versies bruikbaar.

De afgelopen maanden was ik al druk bezig geweest met Windows 7 en was er al van overtuigd dat zodra het officieel beschikbaar kwam, ik mijn FW41M/H wou updaten. De laatst geïnstalleerde versie was een clean install van de 64 bits versie omdat daar de meeste drivers beschikbaar voor waren. En eigenlijk beviel met het wel dus ik dacht een update te gaan doen vanaf mijn Vista. Dan zou ik de PowerDVD BD versie en de Adobe Photoshop behouden. Echter, dat ging niet. Je kunt blijkbaar dus geen update doen van 32bits naar 64bits. Nou ja, dan maar de 32 bits dacht ik maar ook dat lukte me niet want MS had me een standaard Engelstalige versie meegeven (na installatie kun je NL gewoon downloaden). Dus het is toch maar een clean install geworden van de 64 bits versie.

Ik heb eerst maar eens de oude test WIN7 meuk eraf gegooid (hele paritie verwijderd) en vervolgens opgestart via de DVD. Installatie ging probleemloos en vervolgens kwam dan nog even het probleem van de geheugenkaartlezer en de Vaio buttons (oplossing staan al in vorige deel). Echter wilde ik eigenlijk nog wel de PowerDVD BD en Photoshop terug en het liefst zonder te betalen. Op deze site vond ik een artikel van iemand die precies hetzelfde dacht en beschreven heeft hoe dat te doen. Ik denk dat de komende weken wel meer mensen deze wens zullen hebben, vandaar het me wel handig leek om dit even te posten.

Edit: te vroeg gejuicht... Na een lange rapidshare download en vervolgens installatie krijg ik nu de foutmelding:
Module C:\Program Files (x86)\InterVideo\Common\Bin\IVIVIDEO.ax kan niet registreren. HRESULT -2147220473. Neem contact op met het ondersteuningspersoneel.
Heeft iemand een suggestie?

[ Voor 7% gewijzigd door robertwebbe op 11-10-2009 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 08:25

911GT2

en blazen maar!

Vaio... ik zie door de bomen het bos niet meer.

Ik heb besloten dat ik een nieuwe laptop wil. Beetje design en goede prestaties moeten te koppelen zijn. Helaas lukt het dell niet met hun Adamo en moet je bij apple nog steeds dat dramatische OS-X er bij nemen (ben er gelukkig net van af). Je kan er wel windows op zetten maar dat dan nog eens 120 euro extra voor een licentie op de toch al niet lage prijs. Dus het moet een Vaio worden en met name één uit de FW Serie.

So far so good... goeie topic gevonden, inlezen, modellen vergelijken en kiezen.

Modellen vergelijken en kiezen jaja ik kom er niet meer uit. De verschillen zijn nauwelijks zichtbaar en merkbaar in prestaties. (tenminste adhv de specs)

Waar twijfel ik tussen?
Tussen de:
VGN-FW51ZF/H
de
VGN-FW51MF/H
en de
VGN-FW51JF/H

Nou kan ik zelf ook lezen en zie ik dus eigenlijk dat het neer komt op 3 verschillende procs en verschillende interne geheugens (damn I'm good 8)7 )

Ik heb 1500 te besteden dus ze passen alle drie binnen het budget. De vraag is alleen betaal ik niet te veel voor wat ik krijg. Die reepjes geheugen maken het prijsverschil niet goed volgens mij dus het moet ook nog uit de proc komen.

Is er zoveel verschil tussen die resp 2.8, 2.53 en 2.13 GHz?

Wat ga ik er mee doen?
Foto's bewerken (uit een Canon EOS 450D dus grote bestanden)
Video uit een Full HD HDD camcorder Maar niet dagelijks maar gewoon het moet kunnen als ik het wil en dan op zo'n manier dat ik niet tenenkrommend achter dat ding zit ;)
Beetje corell draw
En de reguliere toepassingen, internet, office etc.

Is het overkill om de VGN-FW51ZF/H aan te schaffen? Voldoet de VGN-FW51JF/H ook prima? Of is zoals vaak de gulden middenweg VGN-FW51MF/H weer het beste?

Tips adviezen en raad zeer welkom _/-\o_

PS ik heb de aanname gedaan de de 51 de opvolger was van de 41 ik weet eigenlijk niet of dat correct is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickdew
heb ook de drivers van sony site geinstalleerd... als ik mijn resolutie in windows aanpas, krijg ik ook van die rare strepen op mijn beeld kan alleen op 1600x900 en 1900 zoveel x ...

Heb deze strepen dus niet alleen met games met lage resolutie maar ook via LCD in windows bij lage resolutie....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laat ik beginnen met het aanbieden van mijn excuses. Het zal niet helemaal het juiste topic wezen. Maar ik hoop op enige flexibiliteit van de VAIO gebruiker. O-)

De zoektocht naar een desktopvervanger waar cad-tekeningen/3d-tekeningen op gemaakt worden is al een tijdje onderweg. Dit heeft alles te maken met het opstarten van een nieuwe studie, en hiermee gecombineerd het op kamers gaan. Ik hik alleen elke x weer tegen de prijs aan van dit soort systemen. Nou liep ik zaterdag in de plaatselijke mediamarkt en zag hier een Sony Vaio vgn ar61m staan. Dit demo-model moest 700eu kosten. Even wat specs:

Specs

- C2D T7500
- Blueray-speler
- 2GB intern
- GF 8400M G

Hierbij opgemerkt dat de hardeschijf dan eventueel vervangen wordt voor een sneller model. Kunnen jullie mijn gevoel bevestigen dat dit een leuke/verstandige koop is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muramasa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13:51
- C2D T7500
- Blueray-speler
- 2GB intern
- GF 8400M G

€700
Nee, mijns inziens is dit veel te duur voor wat je krijgt. Daarnaast is het een demo-model waar jan en alleman op heeft staan te klooien. De videokaart is eveneens niet krachtig genoeg voor het beoogde gebruik. Je kunt denk ik beter voor een FW-41 serie of FW-51 serie Vaio gaan, die geven je veel meer kwaliteit voor die prijs.

[ Voor 4% gewijzigd door Muramasa op 12-10-2009 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Morgoth88 schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 14:24:
[...]

Nee, mijns inziens is dit veel te duur voor wat je krijgt. Daarnaast is het een demo-model waar jan en alleman op heeft staan te klooien. De videokaart is eveneens niet krachtig genoeg voor het beoogde gebruik. Je kunt denk ik beter voor een FW-41 serie of FW-51 serie Vaio gaan, die geven je veel meer kwaliteit voor die prijs.
Bedankt voor de snelle reactie! Ik ga mij eens verdiepen in de genoemde serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Diegenen die Windows 7 (64bits) installeren en dingen zoeken die up te daten zijn in apparaatbeheer, dat zijn deze 5:

Onbekend apparaat = na de update wordt het Sony Firmware extension parser driver
Onbekend apparaat = na de update wordt het Ricoh memory stick Host controller
IDE ATA/ATAPI Controller>Standard ahci 1.0 serial ata controller = na de update wordt het Intel ICH9M- E/M Sata ahci controller
Modems>HDA CX11270 soft modem = na de update wordt het HDAUDIO Soft V92 Data fax modem with CP
SD-Hostadapter>SDA standard compliant SD Host Controller = na de update wordt het Ricoh SD Controller.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2009 02:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 20:13:
Misschien dat ik vloek in de kerk maar ga het toch vragen.....
Ik ben mij op dit moment aan het orienteren voor een nieuwe notebook (voornamelijk voor mijn studie) en mijn oog is gevallen op de nieuwe Vaio FW serie van Sony.
Mijn vraag: Is het mogelijk om er native Mac OSX op te draaien? Heb al op vele sites gekeken die zich hiermee bezig houden (lees: Hackintosh etc.) maar daar worden maar enkele notebooks vermeldt waarop dan ook nog eens een gekraakte versie iAtkos, iDeneb etc. draait. En welke niet alle hardware ondersteunen.
Hopelijk is er iemand die inmiddels ervaring heeft met Mac OSX op een Sony VAIO FW.
Geen mensen met OSX ervaring op een Sony VAIO dus?...... jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2

911GT2

en blazen maar!

Verwijderd schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 09:58:
[...]

De grote vraag is waarom je dat wil. Ik kom net van OS-X af en de ondersteuning voor randapparatuur is echt dramatisch.

Ik heb een full hd HDD camcorder... waar op staat dat die zou moeten werken met OS-X. Ja prima hij ziet hem wel maar OS-X kan vervolgens niets met de bestandsformaten die er op staan. hetzelfde voor mijn canon scanner. Mijn oude sony dvd camcorder, webcams, messenger, nokia n97 sony ericsson s500i, nokia e71... en zo kan ik nog wel even doorgaan.

OS-X is leuk als je je puur op mac wil toeleggen, maar dan zou ik gewoon een macbook kopen. zelfde prijs en betere looks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet hoor maar ik heb alleen maar goede ervaringen wat ondersteuning betreft op het Mac OSX platform. Alles wat je er aankoppelt werkt meteen.
Ik heb dat juist met het Windows platform..... altijd maar drivers moeten downloaden en specifieke software voor het desbetreffende apparaat om het werkend te krijgen.
Maar goed das een andere discussie...

Ik vind op dit moment de Apple hardware te duur voor wat je ervoor krijgt. Je kan van andere fabrikanten veel betere courantere specs krijgen voor soms wel de helft van de prijs die je betaalt voor een Apple.
Neem een 17" notebook. Een knappe HP heb je al voor een €800,00. Voor een Apple 17" MBP betaal je doodleuk €2299,00. Mac OSX en het uiterlijk van een notebook is me veel waard maar geen €1499,00!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Morgoth88 schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 14:24:
[...]

Ik zit nu aan de Vaio FW41E/H te denken. Voor die 200eu meer, krijg je idd. een hoop extra. De FW41M/H heb ik ook nog bekeken, maar de 300eu die je meer betaald bovenop de 41E/H vind ik niet genoeg toegevoegde waarde hebben. Naar mijn mening is de 41E/H capabel genoeg om autocad en 3d-tekenen aan te kunnen. Kunnen jullie hierin meegaan?

Net een telefoontje richting Sony Style gedaan. Dit omdat ik de modellen niet op hun website meer kan selecteren. Deze man wist mij te vertellen dat er vanaf de 19e ongeveer nieuwe FW modellen op de markt komen. Met nieuwe specificaties, waarbij de prijzen op hetzelfde niveau blijven. Denk dat ik nog maar even afwacht.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2009 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier moet je kijken, daar staan de nieuwe modellen al op. de fw51 serie.

http://www.sony.nl/product/vn-fw-series/tab/models

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 22:26:
Hier moet je kijken, daar staan de nieuwe modellen al op. de fw51 serie.

http://www.sony.nl/product/vn-fw-series/tab/models
Okee, dankje! Als ik dat dan zo bekijk dan wordt het de Vaio VGN-FW51JF/H. Wel vreemd dat die man zegt dat die nog niks van de specificaties kan zeggen. Wanneer ik in de pricewatch kijk dan kost de FW41E/H nog 899,- euro. De FW51JF/H kost 918,- euro. Dan ben je toch "gek" om een 41E/H te nemen, of zie ik dat nou verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muramasa
Verwijderd schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 11:38:
[...]

Okee, dankje! Als ik dat dan zo bekijk dan wordt het de Vaio VGN-FW51JF/H. Wel vreemd dat die man zegt dat die nog niks van de specificaties kan zeggen. Wanneer ik in de pricewatch kijk dan kost de FW41E/H nog 899,- euro. De FW51JF/H kost 918,- euro. Dan ben je toch "gek" om een 41E/H te nemen, of zie ik dat nou verkeerd?
Niet noodzakelijk, gezien de 41E/H een ATI Radeon 4650 aan boord heeft welke veel beter presteert dan de Radeon 4570 in de 51J/F. Voordeel is wel dat je Windows 7 64-bit er alvast bij krijgt, waar je bij de 41E/H van het gratis upgradeprogramma gebruik moet maken. De processor in de 51J/F is eveneens beter dan de T6400 in de 41E/H, net als het scherm (1920x1080 pixels tov 1600x900 pixels).

Ik zou als ik nu een laptop moest kopen dus persoonlijk gaan voor de 51J/F vanwege de totale prijs/kwaliteit verhouding. Ik heb echter al een 41E/H en ben er volledig tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online
Ik heb een raar probleem: Ik heb een Sony Vaio FW21e. Ik draai Windows 7 op het moment. Ik ervaar problemen met mijn touchpad, als ik de adapter aangesloten heb, dan reageert deze heel haperig. Als ik op de accu werkt dan functioneert het touchpad wel goed. Ik snap er helemaal niets van! Usb muis werkt in beide gevallen wel goed. Kan het iets te maken hebben met Windows settings of drivers? Ik weet niet wat ik hier mee aan moet.

Ik moet eerlijk bekennen dat mijn laptop laatst gevallen is. Dat is enkele weken geleden en daar heb ik verder nooit last van ondervonden. Voor de rest functioneert hij dus ook prima. Als niemand tips heeft dan installeer ik hem binnenkort nog eens vers om even te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Morgoth88 schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 11:46:
[...]

Niet noodzakelijk, gezien de 41E/H een ATI Radeon 4650 aan boord heeft welke veel beter presteert dan de Radeon 4570 in de 51J/F. Voordeel is wel dat je Windows 7 64-bit er alvast bij krijgt, waar je bij de 41E/H van het gratis upgradeprogramma gebruik moet maken. De processor in de 51J/F is eveneens beter dan de T6400 in de 41E/H, net als het scherm (1920x1080 pixels tov 1600x900 pixels).

Ik zou als ik nu een laptop moest kopen dus persoonlijk gaan voor de 51J/F vanwege de totale prijs/kwaliteit verhouding. Ik heb echter al een 41E/H en ben er volledig tevreden over.
Wat een lastige keuzes allemaal. Soms zie je door de bomen het bos niet meer. Maar bedankt voor wederom je snelle reactie! Als ik het nu begrijp is de 51J/F op het totaalgebied een niveautje hoger dan de 41E/H. Alleen op het gebied van de videokaart heeft de 41E/H een streepje voor. Als ik dan naar de behoeftes kijk voor mezelf. Ik game niet op de laptop, voornamelijk 2d en 3d tekenen, dan geniet de 51J/F de voorkeur. Want daar is extra rekenkracht altijd lekker, en een hogere resolutie ook. Waarbij opgemerkt dat ik zoals het nu lijkt niet 350eu meer overheb voor de FW51MF/H.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muramasa
Verwijderd schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 13:21:
[...]

Wat een lastige keuzes allemaal. Soms zie je door de bomen het bos niet meer. Maar bedankt voor wederom je snelle reactie! Als ik het nu begrijp is de 51J/F op het totaalgebied een niveautje hoger dan de 41E/H. Alleen op het gebied van de videokaart heeft de 41E/H een streepje voor. Als ik dan naar de behoeftes kijk voor mezelf. Ik game niet op de laptop, voornamelijk 2d en 3d tekenen, dan geniet de 51J/F de voorkeur. Want daar is extra rekenkracht altijd lekker, en een hogere resolutie ook. Waarbij opgemerkt dat ik zoals het nu lijkt niet 350eu meer overheb voor de FW51MF/H.
Ik geloof dat AutoCad en andere tekenprogramma's juist afhankelijk zijn van de videokaart, dus misschien dat je de 41E/H voor een zacht prijsje op de kop kunt tikken, ik neem aan dat deze wel in waarde dalen zodra de nieuwe series zijn geïntroduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WWJD
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23-08 21:36

WWJD

*pluh*

I-King schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 11:52:
Ik ervaar problemen met mijn touchpad, als ik de adapter aangesloten heb, dan reageert deze heel haperig.
Constant haperen, of ineens eventjes? Als het af en toe voorkomt even (zachtjes ;) ) op het touchpad slaan. Helpt bij mij ook altijd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Knul schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 19:58:
[...]

Nou ja, gamen moet wel lukken met de 51 serie. Heb zelf de 31 serie met de mindere 3650 videokaart.
Een vriend van mij heeft de oudere studio 15 (zonder de i7) en die "voelt" een stuk goedkoper aan dan de vaio. Het plastic is niet je van het, en hij maakt ook aardig wat lawaai zodra de fan aanslaat. Beide laptops zijn aardig draagbaar. Over het scherm kan ik niet veel zinnigs zeggen, mijn vriend heeft een scherm met een 1378xnogwat resolutie.

De boxen zijn van beide laptop's niet goed. Er is in een laptop naar mijn idee te weinig ruimte om fatsoenlijke boxen te maken. Als je veel films wilt kijken is de harde schijf van 180 gig groter wel wat makkelijker. Qua accuduur wint de Dell overigens.

Tsja, ik kan voor jou de keuze niet maken :) Veel plezier met het uitzoeken :)
Bedankt voor je reactie!
Ik neig op dit moment meer naar de sony. Maar hoeveel beter is de i7 processor in de sutido 15 t.o.v. de p7450 in de sony?
En heeft iemand al ervaring met de boxen en het scherm v/d sony Vaio VGN-FW51JF/H?
Ik denk dat ik het trouwens wel red met 320 gb. Is 7200 rpm (in de dell) een groot voordeel t.o.v. 5400 rpm (in de sony) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online
WWJD schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 16:26:
[...]

Constant haperen, of ineens eventjes? Als het af en toe voorkomt even (zachtjes ;) ) op het touchpad slaan. Helpt bij mij ook altijd :P
Het is weer over. Ik weet niet waarom of hoe en wat. Maar hij haperde flink. Hij wil dan wel een hele beweging maken en de volgende keer doet hij helemaal niets meer. Hoop dat het een tijdelijke glitch was!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WWJD

WWJD

*pluh*

Verwijderd schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 16:36:
[...]
En heeft iemand al ervaring met de boxen en het scherm v/d sony Vaio VGN-FW51JF/H?
Ik heb een FW van de eerste serie maar ik denk dat de boxen gelijk zijn. Ik ben zelf in iedergeval super tevreden over de speakers, er zit (bijna)geen bas in maar ze kunnen wel lekker hard. :) (harder iig dan de HP's en Acers hier)
Ik denk dat ik het trouwens wel red met 320 gb. Is 7200 rpm (in de dell) een groot voordeel t.o.v. 5400 rpm (in de sony) ?
Hardeschijf kun je achteraf altijd nog vervangen door je favoriete model of SSD. Ik denk persoonlijk dat je het verschil tussen 7200 rpm en 5400 rpm niet gaat merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Verwijderd schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 02:21:
Diegenen die Windows 7 (64bits) installeren en dingen zoeken die up te daten zijn in apparaatbeheer, dat zijn deze 5:

Onbekend apparaat = na de update wordt het Sony Firmware extension parser driver
Onbekend apparaat = na de update wordt het Ricoh memory stick Host controller
IDE ATA/ATAPI Controller>Standard ahci 1.0 serial ata controller = na de update wordt het Intel ICH9M- E/M Sata ahci controller
Modems>HDA CX11270 soft modem = na de update wordt het HDAUDIO Soft V92 Data fax modem with CP
SD-Hostadapter>SDA standard compliant SD Host Controller = na de update wordt het Ricoh SD Controller.
Waar haal ik deze updates vandaan? Als ik zeg Stuurprogramma bijwerken dan vind hij niets nieuws. En met de 64bit drivers van http://esupport.sony.com/US/perl/swu-list.pl?mdl=VGNFW400 kan ik alleen de 2 onbekende apparaten en het modem opgelost krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieter
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-03-2024
Ik zit erover te denken de FW51JF te kopen, vooral voor gebruik op school, niet direct zware dingen, maar wil wel een laptop die lekker 'loopt'. Maar ik heb eigenlijk nog 2 vragen:
1. Maakt het uit of er DDR2 in zit voor de performance(t.o. DDR3).
2. Wat voor WiFi chip zit in deze laptop. Ik ga er voornamelijk linux op draaien.

=)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09:31
Weet iemand of de Sony Vaio VGN-FW series een mat of een glanzend scherm hebben? Op de plaatjes lijkt het mat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

slow whoop schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 19:15:
Weet iemand of de Sony Vaio VGN-FW series een mat of een glanzend scherm hebben? Op de plaatjes lijkt het mat.
Glanzend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robertwebbe schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 23:18:
[...]

Waar haal ik deze updates vandaan? Als ik zeg Stuurprogramma bijwerken dan vind hij niets nieuws. En met de 64bit drivers van http://esupport.sony.com/US/perl/swu-list.pl?mdl=VGNFW400 kan ik alleen de 2 onbekende apparaten en het modem opgelost krijgen.
Ik heb alles gedownload wat er te downloaden viel voor mijn laptop FW31ZJ, na afloop zag ik dat sommige mappen een setup.exe hadden en sommige mappen alleen maar INF of SYS. Deze laatstgenoemde mappen deed ik allemaal in 1 map en dan ging ik in apparaatbeheer bij elk onderdeel laten scannen in deze ene map voor een update en uiteindelijk konden alleen deze 5 geupdated worden.

Als ik moest gokken moet het in jouw link de motherboarddriver zijn. Heb je overigens de FW400 of probeer je gewoon 64 bits drivers te vinden voor jouw laptop?

Waarom gaan de meeste mensen hier naar de amerikaanse vaio site? De nederlandse vaio site is ook prima en up to date?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2009 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2

911GT2

en blazen maar!

911GT2 schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 21:52:

Is het overkill om de VGN-FW51ZF/H aan te schaffen? Voldoet de VGN-FW51JF/H ook prima? Of is zoals vaak de gulden middenweg VGN-FW51MF/H weer het beste?

Tips adviezen en raad zeer welkom _/-\o_
Zijn er al mensen met adviezen richting de aanschaf van één van deze 3 laptops?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Verwijderd schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 20:35:
[...]
Ik heb alles gedownload wat er te downloaden viel voor mijn laptop FW31ZJ, na afloop zag ik dat sommige mappen een setup.exe hadden en sommige mappen alleen maar INF of SYS. Deze laatstgenoemde mappen deed ik allemaal in 1 map en dan ging ik in apparaatbeheer bij elk onderdeel laten scannen in deze ene map voor een update en uiteindelijk konden alleen deze 5 geupdated worden.

Als ik moest gokken moet het in jouw link de motherboarddriver zijn. Heb je overigens de FW400 of probeer je gewoon 64 bits drivers te vinden voor jouw laptop?

Waarom gaan de meeste mensen hier naar de amerikaanse vaio site? De nederlandse vaio site is ook prima en up to date?
De reden dat ik naar de Amerikaanse VAIO site ga is omdat alleen daar de 64 bits drivers te vinden zijn voor mijn FW41M/H (en aangezien ze die in Amerika niet hebben, neem ik de FW400 maar).
In Nederland wordt die alleen als 32 bits verkocht en zijn er ook alleen maar 32 bits drivers te vinden. Maar ik zie dat de Nederlandse VGN-FW41ZJ/H wel 64 bits is dus ik zal eens kijken of die drivers goed gaan werken.

[ Voor 5% gewijzigd door robertwebbe op 16-10-2009 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
911GT2 schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 13:21:
[...]
Zijn er al mensen met adviezen richting de aanschaf van één van deze 3 laptops?
Ik denk dat de gulden middenweg in dit geval het beste is :). Voor jou eisen voldoen ze alle 3 eigenlijk prima, maar is de Z inderdaad een overkill.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raze88
  • Laatst online: 20-09 11:09
Zo, Ik heb de vaio weer terug. Heb alleen een nieuwe behuizing gekregen. De rest scheen normaal te zijn. Vandaag maar eens een andere hardeschijf erin gedaan en win7 geinstalleerd. Alles werkt behalve de functieknoppen voor brightness en smart network loopt vast. Iemand enig idee hoe ik deze aan de gang krijg? Ik heb de programma's die in topic deel 2 stonden geinstalleerd.

Groetjes Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb wederom enkele sleeves op het oog. Heb al een laptoptas maar ik gebruik vaak een sporttas waar ik kleren en dergelijke in stop als ik bij mijn vriendin ga logeren en met de trein reis (dan wil ik niet 2 tassen sjouwen).

Iemand ervaring met 1 van deze 2?

http://www.4launch.nl/shop/#p-4-productid-058039

http://link.marktplaats.nl/285081246

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
Verwijderd schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 00:52:
Ik heb wederom enkele sleeves op het oog. Heb al een laptoptas maar ik gebruik vaak een sporttas waar ik kleren en dergelijke in stop als ik bij mijn vriendin ga logeren en met de trein reis (dan wil ik niet 2 tassen sjouwen).

Ik heb ondertussen gewoon een sleeve bij de blokker gehaald a 3 euro. Hij past er in, alleen is de sleeve niet echt stevig. Heb hem ook alleen gekocht omdat in mijn laptoptas soms losse spullen liggen wat krassen kan veroorzaken :). Die sleeve op marktplaats is een vrij stevige, die heb ik bij de MM in mijn handen gehad. Daar vond ik hem wat te duur (€45).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Knul schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 10:57:
[...]

Ik heb ondertussen gewoon een sleeve bij de blokker gehaald a 3 euro. Hij past er in, alleen is de sleeve niet echt stevig. Heb hem ook alleen gekocht omdat in mijn laptoptas soms losse spullen liggen wat krassen kan veroorzaken :). Die sleeve op marktplaats is een vrij stevige, die heb ik bij de MM in mijn handen gehad. Daar vond ik hem wat te duur (€45).
ik ben gisteren ook toevallig bij blokker geweest, daar hadden ze alleen (stevige) sleeve voor 15 inch voor weinig geld. Je schrijft die van marktplaats, ik denk dat je die van 4launch bedoelt? Die is namelijk ook 45 euro.

Ik zou die van marktplaats willen maar ze hebben alweer geen 16.4 inch sleeves net zoals half jaar geleden... Vind een te ruime sleeve ook niet echt geweldig....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
911GT2 schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 21:52:
Waar twijfel ik tussen?
Tussen de:
VGN-FW51ZF/H
de
VGN-FW51MF/H
en de
VGN-FW51JF/H

Nou kan ik zelf ook lezen en zie ik dus eigenlijk dat het neer komt op 3 verschillende procs en verschillende interne geheugens (damn I'm good 8)7 )

PS ik heb de aanname gedaan de de 51 de opvolger was van de 41 ik weet eigenlijk niet of dat correct is
De aanname klopt al ;) En verder moeten jou toepassingen op alle 3 de vaio's zonder problemen lukken. Met die ZF versie heb je wel het topje van de ijsberg, maar deze is waarschijnlijk wel wat overkill inderdaad.
[...]

Nope, ik zou ook niet weten waarom je dat zou willen. Ubuntu heb ik wel ervaring mee, en dat werkt perfect, alleen de fn knoppen icm helderheid is wat werk, maar zijn veel tutorials over te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog helemaal niemand gehoord over de gratis upgrade naar Windows 7 actie van Sony?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij de vorige serie was er ook een Laptop van 750 €
Is er in de nieuwe serie ook een laptop met dezelfde prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WWJD

WWJD

*pluh*

Verwijderd schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 13:38:
[...]
Ik zou die van marktplaats willen maar ze hebben alweer geen 16.4 inch sleeves net zoals half jaar geleden... Vind een te ruime sleeve ook niet echt geweldig....
Ik heb zelf de officiële sleeve van Sony, deze past perfect alleen maakt de laptop rondom nogal breed(de naden van de sleeve zijn naar buiten gevouwen). Wel een aanrader! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

shadownetwork schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 14:44:
[...]

De aanname klopt al ;) En verder moeten jou toepassingen op alle 3 de vaio's zonder problemen lukken. Met die ZF versie heb je wel het topje van de ijsberg, maar deze is waarschijnlijk wel wat overkill inderdaad.
[...]

Nope, ik zou ook niet weten waarom je dat zou willen. Ubuntu heb ik wel ervaring mee, en dat werkt perfect, alleen de fn knoppen icm helderheid is wat werk, maar zijn veel tutorials over te vinden.
Het is niet "het topje van de ijsberg" maar "het neusje van de zalm" wat je bedoelt....

En om antwoord te geven op je vraag: Ik wil graag "the best of both worlds". Hét OS voor mij is Mac OS X en de hardware... ja, daar is in de "Windows"-wereld meer keus voor een betere prijs. Vandaar...
Linux is niks voor mij... hele slechte software ondersteuning. Niets wat ik gebruik werkt onder linux en de alternatieven daarvoor zijn onder de maat. Daarbij vind ik het eigenlijk meer een server-OS en geen desktop-OS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2

911GT2

en blazen maar!

Weet iemand of de FW serie ook nog met een i7 core uit komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb niet zoveel zin om door te spitten maar ik zie wel wat interessante onderwerpen voor jou? http://www.google.nl/sear...Vaio+i7&btnG=Zoeken&meta=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorus12
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:16
Het is mij nog niet duidelijk uit de specificaties.
Hebben de 51 types nou een Blue-ray schrijver aan board?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dorus12 schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 19:15:
Het is mij nog niet duidelijk uit de specificaties.
Hebben de 51 types nou een Blue-ray schrijver aan board?
Alleen de topmodel van een bepaalde lijn gok ik, dit is wel zo bij de 31 lijn (eindigt op ZJ). De overige hebben alleen een blu ray lezer....

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2009 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2

911GT2

en blazen maar!

Verwijderd schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 16:00:
Ik heb niet zoveel zin om door te spitten maar ik zie wel wat interessante onderwerpen voor jou? http://www.google.nl/sear...Vaio+i7&btnG=Zoeken&meta=
Ik heb het niet over de vaio maar over de FW series... das een verschil ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
911GT2 schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 10:25:
Weet iemand of de FW serie ook nog met een i7 core uit komt?
Ik verwacht dat dit nog wel even duurt, om de simpele redenen dat de i7 net nieuw is. Dat betekent dat ze:
-meer stroom verbruiken dan latere revisies
-meer warmte opwekken
en dus daardoor meer ruimte innemen, dat betekent dikkere laptops, zwaardere accu's, meer gewicht en meer koeling. Ik denk dat sony er daarom even mee wacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog helemaal niemand gehoord over de gratis upgrade naar Windows 7 actie van Sony?
Als ik goed hebt loopt de aktie af op 22 oktober, nog helemaal niemand van jullie is benaderd?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2009 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17-09 09:01
Heeft iemand een idee of er ook Vaio's van de FW serie (of iets vergelijkbaars) in het zwart komen of misschien al zijn?

Ik wil binnenkort ook graag een Vaio kopen, maar ik heb liever een zwarte..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wharfedale
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-08 20:24
Hoe geraak je in de bios bij de fw serie (41m) ? Ik moet namelijk vt aanzetten van het programma virtualbox in de bios.Met F2 tijdens boot kan ik alleen de bootsequence veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RamO
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-04 13:58

RamO

The Alchemist of Happiness

VT staat standaard uit op de FW, via het flashen van de bios wordt deze optie vrijgegeven, het staat volgens mijn beschreven in het vorige deel van dit topic.

Floccinoccinihilipilification

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wharfedale
dank voor je reactie.

Heb wat verder gelezen en er wordt gemeld dat de vt wordt vrijgegeven in de bios bij de introductie van windows 7.

Ik w8 wel eventjes en anders gebruik ik het flashtool. Ik vind het toch spijtig dat sommige fabrikanten hun bios zo vergrendelen.

[ Voor 0% gewijzigd door Wharfedale op 19-10-2009 21:10 . Reden: Had beter mijn vorige bericht ge-edit ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thocla
  • Registratie: Februari 2005
  • Nu online
Nu bij MediaMarkt Zwolle

VGN FW41 E/H - € 799,00
VGN FW41 M/H - € 949,00

Volgens mij hele nette prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 00:52:

ik heb de sleeve van marktplaats maar besteld. 14.95 incl verzendkosten. Zodra ik hem heb dan vertel ik dat in dit topic hoe het bevalt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkme
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-08 10:34
thocla schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 10:03:
Nu bij MediaMarkt Zwolle

VGN FW41 E/H - € 799,00
VGN FW41 M/H - € 949,00

Volgens mij hele nette prijzen.
Er zijn belachelijke prijsverschillen tussen de verschillende Mediamarkt vestigingen. Shoppen loont echt wel.

Net even ingelogd bij de site van MediaMarkt.
Als je bij de vestiging Zwolle kijkt dan kost de VGN FW41 E/H inderdaad € 799,00.
Bij de vestiging Hengelo kost dezelfde VGN FW41 E/H € 949,00 en bij MM in Enschede zelfs € 979,00.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
henkme schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 08:53:
[...]

Er zijn belachelijke prijsverschillen tussen de verschillende Mediamarkt vestigingen. Shoppen loont echt wel.

Net even ingelogd bij de site van MediaMarkt.
Als je bij de vestiging Zwolle kijkt dan kost de VGN FW41 E/H inderdaad € 799,00.
Bij de vestiging Hengelo kost dezelfde VGN FW41 E/H € 949,00 en bij MM in Enschede zelfs € 979,00.
Hoe krijg jij die prijzen te zien dan via de website?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkme
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-08 10:34
shadownetwork schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 12:53:
[...]

Hoe krijg jij die prijzen te zien dan via de website?
Ga naar http://www.mediamarkt.nl/

Klik in het bovenste menu op Producten >> Computer.
Klik vervolgens in het linker menu op Notebook.
Hier zie je de aanbiedingen van de desbetreffende locatie.

Als je hierna naar “Mijn Media Markt” gaat zie je.
“Kies direct uw Media Markt”
Selecteer hier een andere vestiging en viola zie de prijsverschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Laatst online: 17-09 10:13
Verwijderd schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 15:55:
[...]

Als ik goed hebt loopt de aktie af op 22 oktober, nog helemaal niemand van jullie is benaderd?
Vandaag nog eens opnieuw aangemeld, denk misschien is er iets misgegaan aangezien er duidelijk op de ClubVaio website staat dat er vóór 22oktober een mail gestuurd zou worden. Nog steeds niets gehoord :( :'(

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

virtualJac schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 20:36:
[...]

Vandaag nog eens opnieuw aangemeld, denk misschien is er iets misgegaan aangezien er duidelijk op de ClubVaio website staat dat er vóór 22oktober een mail gestuurd zou worden. Nog steeds niets gehoord :( :'(
Ik vraag me af of ik net zoals sommigen van jullie een nepdatum moet opgeven. Het is in theorie fraude. Hoe moet dat als de laptop stuk gaat en ze zien dat de aankoopdatum niet klopt op de bon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
Hier een nieuwspost op de Club Vaio site:
Club VAIO Windows 7 upgrade order website will go live tomorrow. So get in starting position as I will announce the website URL to you tomorrow. People who have pre-registered will also get an email announcement.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
De upgrade via Vaio kost 27.50 (25 als je met creditcard betaald). Waarschijnlijk krijg je dan een 32bit versie van Windows 7 Home Premium.

Een Windows 7 Ultimate 64bit kost met studentenkorting 69.95.

Wat is er nu beter? 32bit versie voor 27,50 of de 64bit versie voor drie tientjes meer..

Mijn vraag aan jullie:

Is het mogelijk om met de Sony Vaio Fw41M/H met als standaard besturingssysteem Windows Vista 32bit up te graden naar Windows 7 Ultimate 64bit? Of kun je alleen upgraden naar de 32bit variant? En heb je een retail licentie nodig voor 64bit? Kan iemand me hier uitsluitsel over geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

32 bit, met de key kan je ook 64 bit activeren, legaal gedownload van tpb.com

that is, als de activatie niet zit ingebakken in het bios..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 13:55:
32 bit, met de key kan je ook 64 bit activeren, legaal gedownload van tpb.com

that is, als de activatie niet zit ingebakken in het bios..
Bij een OEM licentie heb je geen vrije keuze tussen 32 bits en 64 bits....
virtualJac schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 13:44:
De upgrade via Vaio kost 27.50 (25 als je met creditcard betaald). Waarschijnlijk krijg je dan een 32bit versie van Windows 7 Home Premium.

Een Windows 7 Ultimate 64bit kost met studentenkorting 69.95.

Wat is er nu beter? 32bit versie voor 27,50 of de 64bit versie voor drie tientjes meer..

Mijn vraag aan jullie:

Is het mogelijk om met de Sony Vaio Fw41M/H met als standaard besturingssysteem Windows Vista 32bit up te graden naar Windows 7 Ultimate 64bit? Of kun je alleen upgraden naar de 32bit variant? En heb je een retail licentie nodig voor 64bit? Kan iemand me hier uitsluitsel over geven?
Ik kan nergens vinden dat het 27.50 euro kost. Waar lees je dit?

Overigens wordt hier gedacht dat als je een upgrade doet via vaio niet zomaar naar een andere bits versie kan gaan.

Ultimate bied natuurlijk net wat meer en die studentenkorting is erg gunstig en ook nog eens 64 bits. Mijn laptop heeft al 64 bits OS en ik ben geen student. Dus voor mij is de keuze moeilijker...

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2009 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
Verwijderd schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 13:58:
[...]

Bij een OEM licentie heb je geen vrije keuze tussen 32 bits en 64 bits....

[...]

Ik kan nergens vinden dat het 27.50 euro kost. Waar lees je dit?

Overigens wordt hier gedacht dat als je een upgrade doet dit niet via vaio zomaar naar een andere bits versie kan gaan.

Ultimate bied natuurlijk net wat meer en die studentenkorting is erg gunstig en ook nog eens 64 bits. Mijn laptop heeft al 64 bits OS en ik ben geen student. Dus voor mij is de keuze moeilijker...
Gewoon als je de upgrade aanvraagt via clubvaio hier 25 euro, met 2,50 adminkosten als je nietmet creditcard betaald.

Maar met de Windows 7 Ultimate 64bit upgrade Is het dan wel mogelijk om mijn 32bit Vista up te graden? Kun je met zo'n upgrade een schone install uitvoeren? Of hoe zit dat? Of kan dit alleen met de retail versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

virtualJac schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 14:06:
[...]

Gewoon als je de upgrade aanvraagt via clubvaio hier 25 euro, met 2,50 adminkosten als je nietmet creditcard betaald.

Maar met de Windows 7 Ultimate 64bit upgrade Is het dan wel mogelijk om mijn 32bit Vista up te graden? Kun je met zo'n upgrade een schone install uitvoeren? Of hoe zit dat? Of kan dit alleen met de retail versie?
Er is toch een upgrade advisor te downloaden? Die kan je vast meteen vertellen of je een upgrade kan uitvoeren en met welke versies precies? Je moet dit wel op je laptop installeren (duh). Maar ik las volgens mij ooit ergens op internet dat je nooit van een 32 OS kan upgraden naar 64. Dit moet dan retailversie worden.

Edit: Raar maar waar, ik mag geen upgradeset kopen omdat ik mijn laptop in maart gekocht hebt... :? Die datums, ik dacht dat dat alleen voor de gratis upgrade was. En aangezien ik erbuiten zat dacht ik dat ik ervoor moest betalen maar dat kan niet eens... :?

Edit2: Nu zie ik up de drivers sectie van FW31ZJ dat er een extra tab erbij is gezet, voor windows XP :? en geen windows 7? De enige update die ik zie voor vista is die voor de bios om de VT te enablen. http://support.vaio.sony....W31ZJ&ip=EP0000208408.htm

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2009 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
Verwijderd schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 14:09:
[...]

Er is toch een upgrade advisor te downloaden? Die kan je vast meteen vertellen of je een upgrade kan uitvoeren en met welke versies precies? Je moet dit wel op je laptop installeren (duh). Maar ik las volgens mij ooit ergens op internet dat je nooit van een 32 OS kan upgraden naar 64. Dit moet dan retailversie worden.

Edit: Raar maar waar, ik mag geen upgradeset kopen omdat ik mijn laptop in maart gekocht hebt... :? Die datums, ik dacht dat dat alleen voor de gratis upgrade was. En aangezien ik erbuiten zat dacht ik dat ik ervoor moest betalen maar dat kan niet eens... :?
Ja, dat snap ik wel, maar de vraag is of je gewoon met de Upgrade versie een verse install kan doen met Windows 7 64bit... laat ik de vraag anders formuleren.

Is de upgrade om met Vista geinstalleerd naar Windows 7 te komen? Of
Is de upgrade bedoelt voor mensen die al gebruik maken van Windows Vista en die zo korting te geven?

Ik zou graag overstappen naar 64bit, 't zou natuurlijk mooi zijn dat dat met de Upgrade versie gaat. Scheelt aardig wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polmannetje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-12-2021
Ik heb destijds op mijn FW41E/H een upgrade naar 64bits home premium doorgevoerd, nu kan ik echter niet op de Windows 7 upgrade website selecteren dat ik 64bits wil. Hij gaat er automatisch vanuit dat ik 32bits Win7 wil... Is er een manier om dat te veranderen?

Zo niet, is het mogelijk dat ik voor mijn andere PC (ook vista 64bit Home premium) legaal een Win7 Ultimate 64 bit upgrade set koop en deze dan ook installeer op mijn Vaio laptop met de serial die ik krijg bij de 32bits home premium upgrade kit van Sony?

[ Voor 3% gewijzigd door polmannetje op 22-10-2009 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
Net gebeld met Microsoft. Clean install is mogelijk met de upgrade O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier vragen of meelezen in 1 van deze topicjes levert meer op denk ik? Windows Clients

@VirtualJac, mazzelaar, was ik nog maar student. Kijk, voor 25 zou ik wel de home premium willen kopen maar 100 of zo is me teveel.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2009 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polmannetje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-12-2021
Verwijderd schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 14:40:
Hier vragen of meelezen in 1 van deze topicjes levert meer op denk ik? Windows Clients
Het gaat echter wel met name om het eerste deel wat met name betrekking heeft op de Vaio upgrade website.

Is het mogelijk een 64bits Windows 7 te bestellen als je Vaio laptop standaard een 32 bits Vista installatie had?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
polmannetje schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 14:50:
[...]

Het gaat echter wel met name om het eerste deel wat met name betrekking heeft op de Vaio upgrade website.

Kort en bondig: Is het mogelijk een 64bits Windows 7 te bestellen als je Vaio laptop standaard een 32 bits Vista installatie had?
Kort en bondig: Nee
Bron: Bel Sony Vaio upgrade lijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wharfedale
Voor de mensen die vt willen enablen, zie op de sony site. Je hebt de truc van levicki dus niet meer nodig en je blijft je garantie behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wharfedale schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 15:37:
Voor de mensen die vt willen enablen, zie op de sony site. Je hebt de truc van levicki dus niet meer nodig en je blijft je garantie behouden.
Verwijderd schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 14:09:
[...]

Edit2: Nu zie ik up de drivers sectie van FW31ZJ dat er een extra tab erbij is gezet, voor windows XP :? en geen windows 7? De enige update die ik zie voor vista is die voor de bios om de VT te enablen. http://support.vaio.sony....W31ZJ&ip=EP0000208408.htm
Natuurlijk geldt dit voor meer vaio laptoppen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-town
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19-09 13:53
Shame on you Sony! 25 EUR vragen voor een 'gratis' upgrade naar windows 7. Met vista moest ik 19 EUR betalen aan Medion... En dan betaal je zo veel voor de service...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
t-town schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 17:22:
Shame on you Sony! 25 EUR vragen voor een 'gratis' upgrade naar windows 7. Met vista moest ik 19 EUR betalen aan Medion... En dan betaal je zo veel voor de service...
Ik heb de bestelling geannuleerd. Aangezien je een 32bit versie krijgt en de OEM licentie niet gaat werken op een 64bit versie volgens velen.

Voor 4 tientjes meer Windows 7 Ultimate 64bit gekocht. Van tevoren eerst naar Microsoft gebeld of ik met deze een 'clean install' kon uitvoeren... en dat kon, na 5 minuten overleggen met zijn technische collega's, volgens hem :)

Ik wacht het af :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:23

TF

bla bla

Ik vind het wel erg jammer dat mijn VGN-FW11 niet voldoet aan de eisen om Windows 7 uopgrade programma te mogen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb gisteren windows 7 (64bits) op mijn vaio (fw21e) geïnstalleerd.
Echter nu zijn er een aantal problemen:

1. mijn scroll functie op de touchpad werkt niet meer.
2. de FN knop doet het niet meer.
3. ik kan de knoppen van AV mode, geluid harder en zachter de S knop enz. niet meer gebruiken.
4. Er is 1 onbekend apparaat zichtbaar bij apparaatbeheer. Er staat "base-system apparaat. (heeft iemand enig idee welk apparaat dit is en hoe ik het werkend kan krijgen.

bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerhardBurger
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-09 11:30
TF schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 09:23:
Ik vind het wel erg jammer dat mijn VGN-FW11 niet voldoet aan de eisen om Windows 7 uopgrade programma te mogen doen.
Tsja dat heb ik ook, zit al tijden op die website om te kijken, wanneer nou toch die drivers komen. Gaat op 22 oktober die website open. zeggen ze dat mijn FW11M niet aan de eisen voldoet. WTF!
Ik de windows 7 upgrade advisor gedraaid: geeft geen problemen aan. Volgens mij weer een cheap stunt van Sony. Maar ga Windows 7 gewoon installeren, volg wel zo'n guide van notebookreviews, en dan werkt het waarschijnlijk alsnog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Misschien is dit wel interessant voor je:

http://www.crunchgear.com...y-hackintoshing-required/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:23

TF

bla bla

GerhardBurger schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 10:55:
[...]

Tsja dat heb ik ook, zit al tijden op die website om te kijken, wanneer nou toch die drivers komen. Gaat op 22 oktober die website open. zeggen ze dat mijn FW11M niet aan de eisen voldoet. WTF!
Ik de windows 7 upgrade advisor gedraaid: geeft geen problemen aan. Volgens mij weer een cheap stunt van Sony. Maar ga Windows 7 gewoon installeren, volg wel zo'n guide van notebookreviews, en dan werkt het waarschijnlijk alsnog.
Installeren lukt goed hoor, zelfs 64-bits. De drivers moet je een beetje voor zoeken maar in dit topic is er al wel het eea aangegven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-05 22:54
Heb net een reactie gehad over dat update programma. Via deze website kun je het afronden:

http://www.vaiowindows7upgrade.com/

Noushka's Magnificent Dream | Unity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proximus
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:54

Proximus

100% OC

Verwijderd schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 10:27:
Hallo,

Ik heb gisteren windows 7 (64bits) op mijn vaio (fw21e) geïnstalleerd.
Echter nu zijn er een aantal problemen:

1. mijn scroll functie op de touchpad werkt niet meer.
2. de FN knop doet het niet meer.
3. ik kan de knoppen van AV mode, geluid harder en zachter de S knop enz. niet meer gebruiken.
4. Er is 1 onbekend apparaat zichtbaar bij apparaatbeheer. Er staat "base-system apparaat. (heeft iemand enig idee welk apparaat dit is en hoe ik het werkend kan krijgen.

bedankt!
Dat probleem heb ik ook (nr.1)

2. Installeer de Sony Firmware Parser (o.i.d.) en de Sony Utilities
3. Zie hierboven
4. Cardreader drivers installeren (dat is de Sony-kaartlezer, dus niet de SD). Het kan ook komen doordat je de Sony Firmware Parser oid.

Xeon X5650 - Asus P6T Deluxe - 9GB DDR3 - R9 280X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is een nieuw model uit zie ik net!! de FW55X

https://www.sonystyle.nl/...rie-16-4/VGNFW55X002H.CEK

Wat een lekkere versie :D Precies wat ik zoek. Weg met die zinloze Blu-ray drive en hallelujah met de snellere CPU. Jammer van die iets kleinere harde schijf maar de adviesprijs die €100,- lager is is heel interessant imo :D

(voor 60 euro koop je een 1TB externe harde schijf)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QErikNL
  • Laatst online: 03-09 15:54
@.Rick, dat is precies alles wat ik in een Vaio FW zoek... Die wil ik. Nog even doorsparen alleen :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2

911GT2

en blazen maar!

Yeay ik heb eindelijk de Vaio FW51ZF/H besteld... *O*
Ik kon gewoon niet levem et de gedachte dat ik een mindere variant heb, en dus dat ik wat op performance ingeleverd zou hebben. Nu weet ik iig dat ik niet het gevoel ga krijgen had ik maar...

Nu maar wachten totdat hij binnenkomt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop en bijzonder gecharmeerd van de VAIO serie.
Met de introductie van de 51 serie loop ik nu tegen een "dilemma" aan.
Ga ik voor de FW41ZJ dan wel de FW51MF. Deze zijn voor om en nabij de zelfde prijs te verkijgen en als ik de specs bekijk op de VAIO site, dan zijn er weinig verschillen (windows 7 ipv Vista, een BRreader ipv een BR reader/writer en een gebruikstijd van 200 ipv 155 min (FW51MF vs. FW41ZJ).

Daarnaast staat er in de specs op de VAIO site dat de 51MF een HDMI uitgang heeft en dat de 41ZJ een HDMI TV-uitgang heeft. Kan iemand mij misschien hier het verschil tussen uitleggen, want ik lees in eerste instantie hetzelfde.

FW51MF/H
Tv-uitgang N.v.t.
Type TV-uitgang N.v.t.
HDMIuitgang 1

FW41ZJ/H
Tv-uitgang 1
Type TV-uitgang HDMI
HDMI-uitgang N.v.t.

Of is het misschien zo dat ik een extra 300 moet reserveren voor het topmodel in de 51 serie (al zou ik die liever besteden aan een extra backup batterij, maar is wel een optie)).
Gebruik de laptop voor o.a. school, bij het afspelen van Blu Ray. Daarnaast moet hij bruikbaar zijn voor foto/video bewerking en games (en dan niet de meest veeleisende games, dus hoef geen game monster te hebben).

Hoop dat iemand mij een bruikbaar advies kan geven.

Bij voorbaat dank.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2009 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digilb
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:33
Ik zit zelf ook erg te denken over de aankoop van een Vaio uit de FW-serie. Mijn grootste twijfelpunt is de schermresolutie. Ik ben namelijk bang dat deze voor mij te hoog is, waardoor de verschillende scherm-elementen (teksten, knoppen etc.) te klein worden. Ik heb e.e.a. uitgewerkt m.b.v. de on-line pixel-calculator en dan krijg ik dit overzicht:

Afbeeldingslocatie: http://www.luukbruins.nl/documents/resoluties.jpg

Mijn "ouwe trouwe" laptop heeft een ppi van 91, mijn netbookje een ppi van 116 en een fullHD 16,4 inch FW-Vaio een ppi van 134. Punt is dat ik 91 ppi fijn vind lezen en 116 ppi kan nog net (maar niet al te lang). Is een laptop met een scherm met 134 ppi dan onverstandig? Of is de GUI van Windows 7 groter vormgegeven waardoor het toch lekker werkt? Kortom: graag reacties van mensen met een FullHD FW-Vaio (mag natuurlijk ook een oudere serie zijn).

Mijn alternatief is de Vaio VGN-NW21SF met een veilige 100 ppi (maar ik vrees dat dit een enkellamps LED-paneel is, i.t.t. de dubbellamps HD-schermen in de FW-serie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me is in het bezit van een 141 ppi scherm op zijn studio 15, en is er blij mee

onder windows 7 kan je trouwens de DPI aanpassen, zet hem op 125%, dan heb je ongeveer (gok) 100 ppi
als je dan gaan fotoshoppen zet je hem lager

op een netbook ziet alles er zowizo priegelig uit, trouwens..
de lage resolutie zorgt voor de onleesbaarheid, niet het formaat van het scherm

ik vermoed trouwens dat het scherm van een *FW een stukje beter is dan die van jouw netbookje...

trouwens, een sony vaio W (1600*768 @ 8") heeft 222 ppi :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
digilb schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 23:43:
Ik zit zelf ook erg te denken over de aankoop van een Vaio uit de FW-serie. Mijn grootste twijfelpunt is de schermresolutie. Ik ben namelijk bang dat deze voor mij te hoog is, waardoor de verschillende scherm-elementen (teksten, knoppen etc.) te klein worden. Ik heb e.e.a. uitgewerkt m.b.v. de on-line pixel-calculator en dan krijg ik dit overzicht:

[afbeelding]

Mijn "ouwe trouwe" laptop heeft een ppi van 91, mijn netbookje een ppi van 116 en een fullHD 16,4 inch FW-Vaio een ppi van 134. Punt is dat ik 91 ppi fijn vind lezen en 116 ppi kan nog net (maar niet al te lang). Is een laptop met een scherm met 134 ppi dan onverstandig? Of is de GUI van Windows 7 groter vormgegeven waardoor het toch lekker werkt? Kortom: graag reacties van mensen met een FullHD FW-Vaio (mag natuurlijk ook een oudere serie zijn).

Mijn alternatief is de Vaio VGN-NW21SF met een veilige 100 ppi (maar ik vrees dat dit een enkellamps LED-paneel is, i.t.t. de dubbellamps HD-schermen in de FW-serie).
Heb zelf de FW41M/H en dit was voor mij ook een struikelblok (voor de aanschaf). Nu ik de laptop eenmaal in gebruk heb vind ik het heel erg meevallen. Ook kun je natuurlijk de lettergrootte in je browser iets groter zetten en in Windows7 zelf kun je alles goed aanpassen (mocht je je icoontjes te klein vinden). Mij is het alles meegevallen in ieder geval en door zijn scherpte en duidelijkheid vind ik alles prima leesbaar. Ga eens naar de mediamarkt oid om het te bekijken zou ik zeggen.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.