Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX
Het was een hardlaunch. Er waren kaarten. Maar er zijn te veel mensen die kaarten willen. Dat laatste is vooral het probleem. Zie alleen Max-ICT al die al meer dan 40 backorders hebben op de Club3d HD5850. Er is gewoon veel vraag. De nVidia 8800 GT's waren eerst ook niet aan te slepen.Verwijderd schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 12:49:
Ja, Ik baal ook ontzettend!
Ik had toevallig vakantie op de 23e dus toen ik hoorde dat op die dag de vga-kaarten naar de winkels verstuurd zouden worden heb ik meteen een zak met geld apart gezet en tijd vrijgehouden.
Dat was dus voor niets. Geld al een keer overgegooit van Salland naar MaxICT vanwege veranderende levertijden, heb ik nu hetzelfde met MaxICT.
Ik wil nu eigelijk snauwen over de "hardlaunch", maar daar heeft ook niemand wat aan.
Al heb ik wel het idee dat er iets minder stock is bij de HD5xxx kaarten. Maar het is zeker niet slecht. Als ik zie hoeveel mensen al CF setups en sommige zelfs tripple en quad setups hebben.
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Volgens mij is die namelijk een stuk stiller dan de modellen met de reference cooler.
Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX
Als 2x 4890 al snel zat was voor je ,dan wist je al wat je van 2x 5870 moest verwachten.RappieRappie schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 12:52:
[...]
Mooi waardeloos.
Edit; ben benieuwd wat je van CF vindt Lup. Ik kreeg namelijk al snel het gevoel/ het besef dat 1 HD5870 snel zat is.
|2600k|Asus 290|
Waar ik het meeste van baal is dat forceren via CCC niet altijd werkt, en dat is bij nV wél zo. En anders kan je bij nV nHancer gebruiken om het te forceren, en dan werkt het alsnog.
Dat werkt bij ATi niet altijd. Echt zwaar kloten. Zonde van de power van de kaart.
Edit; hier gebruiken ze ATT wel volgens mij:
http://www.pcgameshardwar...hics-card/Reviews/?page=6
[ Voor 21% gewijzigd door Format-C op 05-10-2009 13:32 ]
De mensen die nu nog gefrustreerd lopen te klagen over leverdatums hebben over het algemeen bij de shops met de laagste prijs besteld.Astennu schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 12:59:
[...]
Al heb ik wel het idee dat er iets minder stock is bij de HD5xxx kaarten. Maar het is zeker niet slecht. Als ik zie hoeveel mensen al CF setups en sommige zelfs tripple en quad setups hebben.
Ga dadelijk wel proberen zoiets in elkaar te zetten, maargoed, even kijken wat er allemaal in moet
Hier ook niet, ATT+HD5870=Crash on boot, mijn eerdere probleem dus.RappieRappie schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 12:43:
Is er iemand met een HD5800 kaart die ATi tray tools aan de praat krijgt?
Ik wil AA in Wolfenstein forceren, en dat wil niet via CCC. (And its driving me crazy!)
[...]
RappieRappie in "[Algemeen] ATi Nieuwsdiscussie Topic - D..."
Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!
Denk dat als je naar de hele GPU markt incl. IGP kijkt die 99% redelijk opgaat. Echter onder gamers en kopers van kaarten van het kaliber 5850/5870 zal imo dit percentage fors lager liggen.Astennu schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 11:09:
[...]
Sorry maar ik heb het niet over de BETA's. 99% van de gebruikers willen geen beta rommel die willen spul wat gecertificeerd is. Dus WHQL. Maar de meeste van die gebruikers kunnen ook prima zonder driver updates omdat ze alleen maar office apps of soort gelijke apps gebruiken.
Verder is een beta niet perse rommel. Als ATI bijv. AA aan Batman weet toe te voegen en daarvoor een paar regels code aan de meest recente WHQL toevoegt, is zo'n driver dan gelijk rommel
Beta "klinkt" niet zo fijn voor de meeste mensen maar je daadwerkelijke kans op problemen tov de meest recente WHQL driver lijkt me erg minimaal.
Een betadriver is in mijn ogen wel degelijk nodig als bijv. een game gereleased wordt net nadat de laatste WHQL is gepubliceerd. Stel dat deze game niet goed werkt met de WHQL maar ATI heeft al wel code beschikbaar om dit op te lossen, dan vind ik het onzin om 4 a 6 weken te moeten gaan wachten.Ik gebruik liever ook geen beta drivers als het niet nodig is. In het verleden wel veel gedaan nooit grote problemen mee gehad. Maar tegenwoordig is het bij AMD niet meer nodig. Elke maand komt er toch een nieuwe driver dus ik kan dan wel vooruit. ik sla soms ook wel eens 1-2 maanden over. Heb eigenlijk al lange tijd helemaal geen problemen met games gehad. Maar update de drivers gewoon voor het geval er ergens weer een performance boost gevonden is.
Imo is het releasen van dit soort drivers toch een soort van verplichte service naar de kopers van je peperdure kaarten toe.....
PS voor welke prijs had je die 5870 besteld? Heb mijn Sapphire 5870 voor 329 bij informatique vandaan. Redelijk nette prijs op dit moment.
Das inderdaad zwaar minder.RappieRappie schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 13:26:
Mja, eigenlijk wel ja.
Waar ik het meeste van baal is dat forceren via CCC niet altijd werkt, en dat is bij nV wél zo. En anders kan je bij nV nHancer gebruiken om het te forceren, en dan werkt het alsnog.
Dat werkt bij ATi niet altijd. Echt zwaar kloten. Zonde van de power van de kaart.
Edit; hier gebruiken ze ATT wel volgens mij:
http://www.pcgameshardwar...hics-card/Reviews/?page=6

Ik wil als gebruiker zelf die controle hebben via het Controlcenter. Wat heeft dat hele CCC anders voor nut?
Trouwens, werkt het ook niet als je Catalyst A.I. disabled ? Miscchien blokkeert Catalyst A.I. de forcering
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Nee.Help!!!! schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 13:52:
Trouwens, werkt het ook niet als je Catalyst A.I. disabled ? Miscchien blokkeert Catalyst A.I. de forcering
Edit; AF forceren werkt wel, maar AA niet in sommige games. En in andere wel. En er zijn geen 3rd party tools waarmee je het alsnog kan. En daar baal ik flink van!
Met nHancer kon je echt in elke game AA forceren als het niet via CP wou.
[ Voor 34% gewijzigd door Format-C op 05-10-2009 13:58 ]
Ik heb em voor 299 ex verzend besteld. Ik wil er gewoon niet meer voor uit geven. Dat wordt het verschil met een HD5850 te groot. Kan ik beter een HD5850 voor 250 euro bij alternate gaan kopen.
Dus ik wacht gewoon rustig 1-2 weken af. In de tussentijd probeer ik een 5850 voor max 230 euro op de kop te tikken.
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Tja dat had ik eerst ook in gedachte maar ja had alleen 4350 in mijn pc dus ben toch maar overstag gegaan. 329 incl. twee mooie games is best redelijkAstennu schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 14:00:
@Help!!
Ik heb em voor 299 ex verzend besteld. Ik wil er gewoon niet meer voor uit geven. Dat wordt het verschil met een HD5850 te groot. Kan ik beter een HD5850 voor 250 euro bij alternate gaan kopen.
Dus ik wacht gewoon rustig 1-2 weken af. In de tussentijd probeer ik een 5850 voor max 230 euro op de kop te tikken.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Ghehe nee ik zit nog op een HD4890 @ 1000-1125 dat draait prima. Twee games voor 30 euro is geen slechte prijs nee....Help!!!! schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 14:02:
[...]
Tja dat had ik eerst ook in gedachte maar ja had alleen 4350 in mijn pc dus ben toch maar overstag gegaan. 329 incl. twee mooie games is best redelijk
Was wel €25euro duurder dan ik voor mijn Club3D5870 heb betaald, maar anders moest ik nog 14 dagen wachten (Had de club3d besteld omdat ze deze binnen 2-3 dagen zouden hebben, not)
Me geheugen bij azerty heb ik geannuleerd, want ook dit zou 14dagen duren ipv 2-3 dagen. Nu nog ff snel ergens anders geheugen bestellen dan is 't woensdag hopelijk allemaal binnen =)
Verwijderd
Dat lijkt mij geen hardlaunch, maar dit is zwaar offtopic.
Alternate heeft ze wéér op voorraad. Al bijna vanaf de laucnh hebben ze ze telkens op voorraad. OK, ze kosten wel 250, maar ze zijn er wel.
Dus het is imho gewoon een hardlaunch.
Alleen zijn ze bij shops die ze echt op voorraad hebben gewoon duurder.
[ Voor 22% gewijzigd door Format-C op 05-10-2009 14:25 ]
Waar haal je in godsnaam dat 200 getal vandaan? De duim? Dat zijn er echt factoren meer?Verwijderd schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 14:21:
Ik had het over de launch van de 5850, niet alleen van de 5870 die inderdaad wel redelijk goed te krijgen is. De 5850 lijkt wereldwijd nog geen 200x over de toonbank te zijn gegaan.
Dat lijkt mij geen hardlaunch, maar dit is zwaar offtopic.
De meeste mensen deugen!
Kan komen omdat ATi dat blokkeert omdat er problemen mee zijn of dat de drivers het gewoon niet toelaten bij dat spel, dus EXE renamen zou wel weer eens kunnen helpen.RappieRappie schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 13:55:
[...]
Nee.
Edit; AF forceren werkt wel, maar AA niet in sommige games. En in andere wel.
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
Verwijderd
Ik stel hoge eissen. Denk dus dat ik er wel wat aan zal hebben want was niet helemaal tevreden met de prestaties van 1 hd5870. En dan gaat het mij vooral omdat ik op 1920x1200 wil gamen en niet lager met 4xAARappieRappie schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 12:52:
[...]
Mooi waardeloos.
Edit; ben benieuwd wat je van CF vindt Lup. Ik kreeg namelijk al snel het gevoel/ het besef dat 1 HD5870 snel zat is.
En ik zit gelijk goed voor de toekomt want ik schat dat ik hier wel weer 1 jaar of langer mee kan doen.
Alles behalve Crysis kan ik zo spelen.
En zoals ik al eerder zei; de drivers hebben nog véél werk nodig. Ik denk dat daar nog fikse performance boosts uit te halen zijn.
CF is leuk, maar aan SLi heb je meer. Dit komt door het kunnen forceren van SSAA en AF bij nV.
Aangezien dit bij ATi niet kan/ wil, heb ik niks aan CF.
Maar goed. Het is wel leuk, en heerlijk snel. Maar voor mij vooralsnog overkill. Maar als jij het leuk vindt; vooral doen, en ervan genieten! Je kan alles met 16xAA spelen, als de game het forceren toelaat.
Misschien kan je Edge Detect AA gebruiken. Dat is ook erg mooi en erg zwaar.
[ Voor 9% gewijzigd door Format-C op 05-10-2009 15:00 ]
Verwijderd
Er zijn vast nog wel meer games dat dan het aantal fps onder de 60 duikt op drukke stukken.
Crysis en crysis warhead zal het zelfs nog moeilijk krijgen met 2 hd5870
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2009 15:05 ]
Verwijderd
Alternate had niets op voorraad en ook geen leverindicatie voor de 5850 op de 23e. (hardlaunch datum)
Meer dan een week later (heb ik dus allang besteld) en Alternate en enkele andere winkels verhogen de prijs omdat ze als enige op korte termijn voorraad hadden.
MaxICT, Salland en het overgrote deel van de andere winkels hebben tot afgelopen weekend toe nog geen 5850 binnen gehad en dat dus sinds de 23e.
Dat is in ieder geval mijn ervaring van de hardlaunch. Vandaar mijn teleurstelling.
Als je vanaf pagina 1 leest kan je zien dat ik vanaf launch erg veel moeite doe om er 1 (liefst 2) te krijgen. Dat is dus tot nu toe niet gelukt.
Edit:laat maar zitten,mijn probleem.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2009 15:22 ]
In BIAHH heb ik geen problemen.Verwijderd schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 15:04:
Oblivion heeft he soms moeilijk en bia hh ook.
Er zijn vast nog wel meer games dat dan het aantal fps onder de 60 duikt op drukke stukken.
Crysis en crysis warhead zal het zelfs nog moeilijk krijgen met 2 hd5870
Oblivion heb ik nog niet geprobeerd.
GTA 4 draait ook ruk op deze kaart trouwens. GTA4, Prototype, Fallout 3, Far Cry 2, Crysis, Lost Planet, DIRT en SHIFT draaien echt zwaar slecht. En dat zijn (misschien op Crysis na) de games die ik juist wil spelen. (Batman, HAWX, Bioshock, STALKER, Riddick AODA, Overlord 1 en 2, COJ 2, Wolfenstein, BIAHH, GRID, COD4 en 5, TR Legend en Underworld, Burnout Paradise, MotoGP07 en RE:5 draaien wel goed, alleen is in een aantal van die games geen AA te forceren)
* Format-C wacht wel op de GT300...
Of er moet een fatsoenlijke driver komen. Wat ik vreemd vind is dat er bijvoorbeeld nog geen hotfix is. Voor bijvoorbeeld SHIFT. Slapen ze bij ATi ofzo? Die game is erg populair!

De HD4890 TOXIC was voor mij een hele goeie ervaring (super drivers!), maar dit wat ik nu meemaak maakt het toch allemaal ff weer wat minder, mijn ATi gevoel.
Ik heb het idee dat nV drivers veel beter optimaliseert voor games, EN dat er meer games geoptimaliseerd zijn voor nV hardware. Ik kom echt verschrikkelijk veel bugs tegen met deze kaart. En dingen die ik anders zou willen zien.
Dat SSAA ook, dat maakt alles blurry, omdat ook op textures AA wordt toegepast, en de LOD is niet aan te passen omdat ATi Tray Tools het niet doet.

Alles bij elkaar opgeteld ben ik (nog) niet echt tevreden met de kaart.
[ Voor 11% gewijzigd door Format-C op 05-10-2009 15:35 ]
HD5850 is niet op die datum gelanceerd maar 1-2 weken later. Alternate en Max-ICT hebben stock gehad.Verwijderd schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 15:14:
Mijn ervaring over het (niet kunnen) verkrijgen van 2 5850's:
Alternate had niets op voorraad en ook geen leverindicatie voor de 5850 op de 23e. (hardlaunch datum)
Meer dan een week later (heb ik dus allang besteld) en Alternate en enkele andere winkels verhogen de prijs omdat ze als enige op korte termijn voorraad hadden.
MaxICT, Salland en het overgrote deel van de andere winkels hebben tot afgelopen weekend toe nog geen 5850 binnen gehad en dat dus sinds de 23e.
Dat is in ieder geval mijn ervaring van de hardlaunch. Vandaar mijn teleurstelling.
Als je vanaf pagina 1 leest kan je zien dat ik vanaf launch erg veel moeite doe om er 1 (liefst 2) te krijgen. Dat is dus tot nu toe niet gelukt.
Edit:laat maar zitten,mijn probleem.
@Rappie:
Het wisselt bij jou echt om de week van mening. Eerst was het helemaal geweldig. Toen was het weer ruk. Toen kocht je twee kaarten en was het weer top. Toen had je aan een meer dan genoeg en liepen alle games goed. En nu is het weer helemaal ruk en ga je terug naar nVidia.
Ik speel lang niet zo veel games meer als voorheen. En ik weet niet hoe de HD58xx serie het in games doet maar mijn HD4890 doet het prima. Ik heb nergens problemen mee gehad. En het kan inderdaad zo zijn dat veel games beter werken op nVidia hardware. nVidia stopt er miljoenen in om defs om te kopen om alleen maar op hun hardware te optimaliseren dus dan vind ik het niet zo raar dat sommige games beter presteren op nVidia hardware. Dat zal de consument overigens niets uitmaken hun willen gewoon de beste performance voor het minste geld. De vraag is nu alleen even wie dat kan bieden.
Drivers kunnen wellicht dingen oplossen. Ik voorzie ook betere support in upcomming titels omdat er nu meer op AMD hardware ontwikkeld wordt aangezien nVidia nog geen goed werkende DX11 hardware heeft.
En misschien is het voor jou wel de beste oplossing om gewoon terug te gaan naar een GTX295 tot de GT300 er is. Die HD5870 ben je zo weer kwijt....
[ Voor 38% gewijzigd door Astennu op 05-10-2009 15:39 ]
Vind ik ook heel terecht, als de vraagt groter is dan het aanbod kun je daar mooi gebruik van maken als webwinkel zijndeRappieRappie schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 14:24:
Ze zijn er wel, alleen vliegen ze direkt de winkel uit...
Alternate heeft ze wéér op voorraad. Al bijna vanaf de laucnh hebben ze ze telkens op voorraad. OK, ze kosten wel 250, maar ze zijn er wel.
Dus het is imho gewoon een hardlaunch.
Alleen zijn ze bij shops die ze echt op voorraad hebben gewoon duurder.
Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP
Misschien is dat (gedeeltelijk) inderdaad zo wat je zegt. Dat de kaart ruk is zeg ik niet. Drivers kunnen een hoop doen. Maar het is nu gewoon nog niet goed genoeg. En op zich kan dat ook niet anders; de kaart is er nog maar net. Alleen is het wat jammer. Ik wacht de volgende keer echt een paar maanden met de aanschaf van een ATi kaart. Tot de drivers wat beter zijn. Want ze kunnen wel goeie drivers maken. Dat heb ik bij de HD4890 wel gezien.
Ik verander misschien elke week van mening, omdat ik eigenlijk pas nu de conlusie kán trekken. Ik heb bijna 2 weken lang alles uitgebreid getest en geprobeerd, en mijn conclusie staat in mijn vorige post.
Ik denk inderdaad dat games meer geoptimaliseerd worden voor nV. En dat ATi wat meer tijd nodig heeft.
Ik hou deze kaart voorlopig mooi. Hij is stil, koel, energiezuinig, heeft goede IQ, is snel in een hoop games, en voor andere games moeten wat drivertweaks gedaan worden.
Ik wacht gewoon rustig af, en wacht hoe het zich allemaal ontwikkelt. Met name op driver gebied.
Ik ben er namelijk van overtuigd dat het allemaal goedkomt, en dat de volledige potentie er nog wel uitkomt. En zo niet, dan kan ik altijd nog een GT300 nemen.
Ik hoef iig geen GT200 kaart meer.
Zo zit de markt van vraag en aanbod inderdaad nou eenmaal in elkaar.StefanvanGelder schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 15:42:
[...]
Vind ik ook heel terecht, als de vraagt groter is dan het aanbod kun je daar mooi gebruik van maken als webwinkel zijnde
[ Voor 19% gewijzigd door Format-C op 05-10-2009 15:51 ]
RappieRappie schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 15:44:
Ik denk inderdaad dat games meer geoptimaliseerd worden voor nV gesponserd worden door nVidia.
Maar ik ben het met je eens dat ATI wel eerder had mogen zijn met goede drivers... Ik kan me helemaal niet herinneren dat eerder een probleem was. Bij de launch van de 3870 had ik dit niet. Die had ik toch vrij vroeg, half december 2007 ofzo... Al moet ik wel zeggen dat ik niet veel spellen uitgeprobeerd had, speelde toen vooral CoD4 en Crysis...
Wat drivers betreft missen ze dan toch een beetje de boot.
Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP
Volgens mij, was het voor de HD3xxx reeks wat makkelijker qua drivers. De HD3xxx borduurde immers voort op de HD2xxxx reeks.StefanvanGelder schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 15:51:
[...]
Maar ik ben het met je eens dat ATI wel eerder had mogen zijn met goede drivers... Ik kan me helemaal niet herinneren dat eerder een probleem was. Bij de launch van de 3870 had ik dit niet. Die had ik toch vrij vroeg, half december 2007 ofzo... Al moet ik wel zeggen dat ik niet veel spellen uitgeprobeerd had, speelde toen vooral CoD4 en Crysis...
Wat drivers betreft missen ze dan toch een beetje de boot.
Bij de RV7xx en de RV8xx zijn ook nog andere dingen op de schop gegaan zoals de shader layout. Het kan best zijn dat AMD daar nog wat moet optimaliseren. Ze hebben aardig wat moeten veranderen onder de motorkap om de RV870 mogelijk te maken. Maar ze zijn allemaal gebaseerd op de R600. De volgende generatie zou volgens geruchten weer een compleet nieuwe architectuur krijgen.
Ik hoop dat we inderdaad nog heel wat extra performance uit de drivers krijgen.
Ik hoop ook dat ik deze / volgende week eindelijk een kaart binnen krijg zodat ik het zelf kan ervaren. Ben nu wel benieuwd wat er zo slecht is aan die drivers. Kan er eigenlijk niet over mee praten omdat ik geen HD58xx heb......
[ Voor 25% gewijzigd door Astennu op 05-10-2009 16:15 ]
Verwijderd
Dat zou heel erg zonde zijn..... Kun je beter even wachten op de HD53xx.Verwijderd schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 16:14:
Heeft iemand al een 5850 aangeschaft voor zijn HTPC? Ik ben zelf benieuwd naar de lengte van de kaart of hij in een gangbaar HTPC behuizing past en of deze Dolby TrueHD en DTS-MA bitstreamed?
Verwijderd
Ik vraag me toch af of de hd5870 echt wel het probleem is met de drivers. Ik heb hier een hd4770 en die heeft in Fallout 3 en Far cry 2 ook alleen maar gestotter. Dit is dus niet alleen met de hd5870 zo. Ik heb voor beide wel een fix. FC2 zet ik op 40 fps locked (Dat ziet er echt een stuk beter uit als 30). Bij fallout 3 zet gebruik een java-tool die fps-limiter heet. Ik zet het locked ook op 40 en vervolgens pas ik in een of andere config-file aan: ifpsclamp = 40 (gelijk aan het min. fps dat je hebt).RappieRappie schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 15:27:
[...]
In BIAHH heb ik geen problemen.
Oblivion heb ik nog niet geprobeerd.
GTA 4 draait ook ruk op deze kaart trouwens. GTA4, Prototype, Fallout 3, Far Cry 2, Crysis, Lost Planet, DIRT en SHIFT draaien echt zwaar slecht. En dat zijn (misschien op Crysis na) de games die ik juist wil spelen. (Batman, HAWX, Bioshock, STALKER, Riddick AODA, Overlord 1 en 2, COJ 2, Wolfenstein, BIAHH, GRID, COD4 en 5, TR Legend en Underworld, Burnout Paradise, MotoGP07 en RE:5 draaien wel goed, alleen is in een aantal van die games geen AA te forceren)
/me wacht wel op de GT300...
Of er moet een fatsoenlijke driver komen. Wat ik vreemd vind is dat er bijvoorbeeld nog geen hotfix is. Voor bijvoorbeeld SHIFT. Slapen ze bij ATi ofzo? Die game is erg populair!![]()
De HD4890 TOXIC was voor mij een hele goeie ervaring (super drivers!), maar dit wat ik nu meemaak maakt het toch allemaal ff weer wat minder, mijn ATi gevoel.
Ik heb het idee dat nV drivers veel beter optimaliseert voor games, EN dat er meer games geoptimaliseerd zijn voor nV hardware. Ik kom echt verschrikkelijk veel bugs tegen met deze kaart. En dingen die ik anders zou willen zien.
Dat SSAA ook, dat maakt alles blurry, omdat ook op textures AA wordt toegepast, en de LOD is niet aan te passen omdat ATi Tray Tools het niet doet.
Alles bij elkaar opgeteld ben ik (nog) niet echt tevreden met de kaart.
Bij crysis heb ik ook wel drops hoor. Maar deze irriteren me minder dan die van Far cry 2. Ik kan crysis heel goed spelen met 30fps. natuurlijk is iets meer ook wel mooi maar jij had toch een benchmark gedraaid met crysis op high met 8x aa en dat gaf 60 fps, toch (was dit met een enkele hd5870?)? Dat is meer dat voldoende. Shaders op very high is ook nog wel te doen denk ik en dan is het beel prachtig.
Gta 4 is gewoon heel zwaar maar draait bij mij zonder al te veel fps-drops. Helaas moet je wel aa forceren en dat heeft nog al een negatief effect op de performance.
Deze dingen ervaar ik niet bij Nvidia kaarten. De drivers zorgen daar voor een veel stabielere framerate.
Ik ben trouwens van plan de hd5870 te gebruiken icm een 2048 x 1152 scherm. Dit verschil ongeveer 2.7% met 1920 x 1200 en 13.7% met 1920 x 1080. Denken jullie dat ik echt performance verschil ga merken?
Verwijderd
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2009 16:28 ]
Verwijderd
Levering verwacht binnen 3 dagen bij Salland, volgens "ons aller pricewatch" dan toch
Jammer, maargoed behalve dit ben ik verder geen bugs tegengekomen die ik specifiek kan toerekenen aan de HD5870. Crysis is net speelbaar, FPS in SHIFT is nog steeds klote, maar dat kan ik niet linken aan de HD5870 zelf, dat ligt hoofdzakelijk aan ATI's drivers, en die moeten nog komen. Voor de rest ben ik heel blij met de kaart, dus ik ga hem zeker niet vervangen, ook al is GT300 goed
Dat was gisteren ook alGurneyhck schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 16:42:
pricewatch: Asus EAH5850/G/2DIS/1GD5
Levering verwacht binnen 3 dagen bij Salland, volgens "ons aller pricewatch" dan toch
Het is nu weer 1-10 dagen volgens Salland zelf.
PSN ID= initsix, steamid = slashdev
Precies, ik ook niet. Vandaar dat ik me eraan irriteer.Verwijderd schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 16:25:
Deze dingen ervaar ik niet bij Nvidia kaarten. De drivers zorgen daar voor een veel stabielere framerate.
Maar goed. Ik wacht de eerstkomende driverupdate wel ff af. Ik denk dat die nog wel een hoop fixen. De kaart is er net, dus dit soort dingen kan je een beetje verwachten. Het kost gewoon even tijd. Ik zal komende week nog wel wat op WIN7 proberen. Misschien werkt die beter in die games waarin ik probleempjes heb.
Deze kaart is gruwelijk snel, dus daar zal het verder niet aan liggen.
Als de volgende driverupdate nog niet alles fixed, speel ik eerst wel wat games die wel goed draaien, en die ik nog lang niet uitgespeeld heb. Geen nood aan de man.
Geduld is een schone zaak. Er zijn meer games die wel goed draaien dan games die slecht draaien. Veel meer.
[ Voor 47% gewijzigd door Format-C op 05-10-2009 16:49 ]
Verwijderd
Verder kun je voor haast alles een fix vinden en bij mij loopt crysis soepel
Hoe loopt stalker clear sky trouwens? Ik zit nu erg te twijfelen tussen een 2048 x 1152 monitor en een 1920 x 1080 monitor. De eerste heeft toch wel 13,7 % meer pixels maar verschil maar 2,7 % met 1920 x 1200. Ga ik dit merken met een hd5870? Ik wil namelijk alles op het hoogst met aa als het even kan. Crysis vind ik op high al prachtig (alleen shaders op enthusiast) en stalker heb ik nog nooit gedaan.
Misschien is het handig als we met z'n allen even bij houden welke games goed lopen op een hd5870 en welke niet.
Als het moet kan ik wel zo'n topic maken, maar dan niet met zo'n mooie OP
Iemand enig ervaring mee over hoelang ik op het geld moet wachten?
Signature
Meestal één a twee dagen, is mijn ervaring bij het terugkrijgen van geld na het annuleren van een bestelling (niet bij MaxICT though).mouzetc schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 18:15:
Bah was ook unlucky bij maxict, net asl een hoop anderen hier geloof ik. Mooi 5850 kaartje besteld, zogezegd op voorraad, maar bleken helemaal nog niets te hebben. Had wel al betaald..
Iemand enig ervaring mee over hoelang ik op het geld moet wachten?
The devil is in the details.
Maar natuurlijk heb ik een probleem ermee
Voordat ik hem in mijn pc gooide heb ik eerst de catalyst 9.9 gedeïnstalleerd en vervolgens nog eens driver cleaner eroverheen. Dan mijn hd4870 eruitgesloopt en de nieuwe geplaatst.
Als ik de pc aanzet draait de fan heel de tijd op 100% en dat veranderd ook nooit. Ik dacht als ik de drivers geïnstalleerd heb zal het wel ophouden maar blijkbaar niet
Als ik dan vervolgens in CCC kijk bij overdrive zegt hij dat de fan maar op 21% procent draait en als ik dan probeer het handmatig in te stellen dan veranderd er ook niets.
Heb overigens alle kabels enzo goed aangesloten en mijn voeding is een realpower 620 dus moet dit makkelijk aankunnen.
Nu vraag ik mij af wat de oorzaak hiervan is en wat ik eraan kan doen, of zal het een gevalletje RMA worden???
PS: ik gebruik windows 7 64bit ultimate
edit
Andere drivers al geprobeerd?
[ Voor 41% gewijzigd door Bullus op 05-10-2009 19:01 ]
|2600k|Asus 290|
EDIT 1: Heb trouwens een nieuw topic opgestart voor mijn probleem: KLIK.
Aangezien het hier eigenlijk een beetje offtopic is
EDIT 2: Heb al de drivers van op de meegeleverde cd en die van op de amd site geprobeerd maar beide hetzelfde probleem.
[ Voor 90% gewijzigd door glennvho op 05-10-2009 19:04 ]
Ik wil er wel één maken. Ga wel ff bezig nu.Darkasantion schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 17:22:
Kan iemand een ervaringen topic maken? Probeerde de oude layout van Reinman te gebruiken, maar ik maakte daar maar een zooitje van, zonder echt te weten wat ik nu allemaal deed![]()
Als het moet kan ik wel zo'n topic maken, maar dan niet met zo'n mooie OP
Ja dagGurneyhck schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 16:42:
pricewatch: Asus EAH5850/G/2DIS/1GD5
Astennu schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 20:00:
[...]
Ja dagheb 4 dagen terug al besteld. Vandaag een mail dat die de 27-10-09 pas binnen komen
Vieze n@#!#@!# daar bij salland die houden alles echt expres voor de gek. Dit is al de zoveelste keer bij die shop.

zelfde met Max ICT
Wordt daar vanuit de tweakers-pricewatch afdeling eigenlijk niets aan gedaan eigenlijk? Want dit is dan gewoon keihard misbruik maken van de pricewatch om klanten te lokkenAstennu schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 20:00:
[...]
Ja dagheb 4 dagen terug al besteld. Vandaag een mail dat die de 27-10-09 pas binnen komen
Vieze n@#!#@!# daar bij salland die houden alles echt expres voor de gek. Dit is al de zoveelste keer bij die shop.

Deze gaan een Sapphire HD4870 (512mb) en 2 x WD740GD (raid0) vervangen.
Ook ben ik dan van plan meteen over te stappen van Vista64 naar Win7-64 RC7600
Moet zeggen dat ik erg benieuwd ben.
Nee die zeggen niet dat ze in 1-5 werkdagen kunnen leveren. 1-5 werkdagen = 4 weken. Dan wil ik niet weten wat 10-20 bij hun ispeakaboo schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 20:22:
[...]
hahahaha dat had je van te voren kunnen weten
zelfde met Max ICT
En vanuit tweakers of hardwareinfo wordt er volgens mij niets aangedaan.
Ik had daar ook een hd5870 in bestelling, heb hem ondertussen ook al geannuleerd en bij alternate gekocht. De bestelling was bij salland al vanop de 23ste besteld (op de launch dus) omdat dat een van de eerste winkels was die em had voor een redelijke prijs. En als ik las dat al verschillende mensen hem hadden ontvangen van andere shops was ik het echt kotsbeu bij die shop.Astennu schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 20:00:
[...]
Dit zijn nu precies de redenen dat ik alleen bestel als ik het ook meteen af kan halen. Geen afhaalmogelijkheid nu? Geen bestelling.Astennu schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 20:00:
[...]
"Toevallig" ververste ik mijn verlanglijst bij informatique... groen vinkje? bestel! 15 seconden later bevestiging van bestelling in de mailbox en 1 minuut later het bericht in de mailbox dat hij klaar lag... Uurtje later in mijn handen.
Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD
Ik zou zeggen schrijf een mooie shopreview bij zowel HWI als Tweakers.Astennu schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 20:35:
[...]
Nee die zeggen niet dat ze in 1-5 werkdagen kunnen leveren. 1-5 werkdagen = 4 weken. Dan wil ik niet weten wat 10-20 bij hun is![]()
En vanuit tweakers of hardwareinfo wordt er volgens mij niets aangedaan.
Dat is het enige wat je kan doen.
Ik koop/ bestel daar nooit, omdat ze toch bijna NOOIT iets echt op voorraad hebben, die dozenschuivers. Het is gewoon een lijntje naar een leverancier. En zij zitten er tussen en doen eigenlijk niets.
Ja, rente trekken van het geld van al die brave mensen die vooraf geld overmaken.
Informatique is iid wel een goeie shop.
[ Voor 66% gewijzigd door Format-C op 06-10-2009 08:05 ]
Toch maar weer op zoek naar een winkel die echt voorraad heeft tot 230 euro. Waarschijnlijk heb ik me HD5870 eerder dan die kaart. Maar ik vind een 5850 voor 250 te duur. Voor 50 euro meer heb ik die 5870 die ik nu bestelt heb en die zou eind deze week / volgende week komen.
[ Voor 28% gewijzigd door Astennu op 05-10-2009 20:54 ]
Ik ben juist blij met die dozenschuivers. Ze verdienen namelijk zo goed als niks, dus kunnen wij onze hardware lekker goedkoop krijgen.RappieRappie schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 20:40:
die dozenschuivers.
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
Verwijderd
welk probleem bij fc 2Verwijderd schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 17:02:
Ja ik hoop alleen DAT ze het gaan fixen. Ik bedoel dat probleem met Fallout 3 en FC 2 is er nu al een jaar ofzo
Verder kun je voor haast alles een fix vinden en bij mij loopt crysis soepel![]()
Hoe loopt stalker clear sky trouwens? Ik zit nu erg te twijfelen tussen een 2048 x 1152 monitor en een 1920 x 1080 monitor. De eerste heeft toch wel 13,7 % meer pixels maar verschil maar 2,7 % met 1920 x 1200. Ga ik dit merken met een hd5870? Ik wil namelijk alles op het hoogst met aa als het even kan. Crysis vind ik op high al prachtig (alleen shaders op enthusiast) en stalker heb ik nog nooit gedaan.
Misschien is het handig als we met z'n allen even bij houden welke games goed lopen op een hd5870 en welke niet.
Toevallig HT aan bij de core i7?
Als jij die uit zet is het probleem weg. Teminste el bij mij en ikhaal flink wat fps in fc2
Okay, was ook al begonnen. Wiethoofd had al lief aangeboden de layout te doen als ik maar de inhoud zou aanleveren
Toch wel jammer dat je zo'n drastische oplossing moet topassen en zonde van de features van je processor. Is dit een fout in de game of drivers ofzo?Verwijderd schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 20:59:
[...]
Als jij die uit zet is het probleem weg.
[ Voor 7% gewijzigd door chim0 op 05-10-2009 21:34 ]
Nee dat gaat gewoon werken... inclusief alle HD geluidsformaten. hangt ook wel af van de gebruikte software, maar vanaf PowerDVD 9.?? kun je kiezen uit origineel streaming of omzetten naar multikanaal LPCMBLACK SPIDER NL schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 21:31:
Even een vraagje, als je een tv of receiver via HDMI aansluit op de HD 5850, stuurt de 5850 dan ook het (5.1) geluid door? (mits de tv/receiver dit dan ondersteund). Moet je dan nog een kabeltje tussen de videokaart en mobo of geluidskaart doen?
Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD
Okee, bedankt. Gister nieuw systeem besteld bij cool-prices (zonder videokaart), vandaag verzonden dus morgen in huis.winwiz schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 21:39:
[...]
Nee dat gaat gewoon werken... inclusief alle HD geluidsformaten. hangt ook wel af van de gebruikte software, maar vanaf PowerDVD 9.?? kun je kiezen uit origineel streaming of omzetten naar multikanaal LPCM
Ik heb nog een oude ati x1950 liggen die ik komende week kan gebruiken. En als er een webshop is met de 5850 die het groene lampje heeft branden (met een aantrekkelijke prijs), dan issie van mij!
Hij is erDarkasantion schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 21:10:
[...]
Okay, was ook al begonnen. Wiethoofd had al lief aangeboden de layout te doen als ik maar de inhoud zou aanleverenDus wie maakt hem nu
?
Alleen qua inhoud kan ik evt wel hulp gebruiken. Heb nu overal wat vandaag gehaald, maar er kan altijd gecommuniceerd worden om het beter te maken
[ Voor 6% gewijzigd door Vos op 05-10-2009 22:04 ]
XFX HD5870 1 GB 850M + Dirt2 €379.96 Groen lampje!!! nu 10 op voorraad.
Verwijderd
Ja ik heb een I7 met HT aan. Ik zal het wel eens proberen. Gaat bij jouw dat gestotter met fallout 3 dan ook weg?Verwijderd schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 20:59:
[...]
welk probleem bij fc 2
Toevallig HT aan bij de core i7?
Als jij die uit zet is het probleem weg. Teminste el bij mij en ikhaal flink wat fps in fc2
Dr Lup, Met welke games heb jij problemen ondervonden?
@Rappie.
Heb jij ook een I7 met HT aan? Dan kun je dit ook even proberen
Ik denk ook dat Windows 7 een gedeelte van het probleem oplost.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2009 07:26 ]
Ik denk drivers.
Maar we gaan lekker verder in het HD5000 topic.
http://unigine.com/download/
Verwijderd
Moet je maar niet telkes wachten waar de goedkoopste te koop is daat zijn ze ook het snelste weg dus uiteindelijk echen schuld. Ik bestel dan maar wat duurder 320 deze keer voor een hd5870 maar wel zaterag besteld en vandaag in huisAstennu schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 20:00:
[...]
Verwijderd
Hoezo zonde HT word nog nergens toegepast zowat bij een game pcchimo schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 21:33:
[...]
Toch wel jammer dat je zo'n drastische oplossing moet topassen en zonde van de features van je processor. Is dit een fout in de game of drivers ofzo?
Alleen vantage en 3dm06 hebben er wat aan tot nu toe bij mij, en aan en uit zetten is totaal gen probleem
eerde handig
Want voor de processor is er geen driver die games bete laten lopen
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2009 09:08 ]
Vannacht even een speurtocht gedaan langs de websites en opeens was er een XFX HD5870 op voorraad bij Azerty voor 339 euro. Prima prijs gezien de beschikbaarheid, dus direct besteld en betaald. Nu is de levertijd alweer 14 dagen voor die videokaart.. (en de prijs is 12 euro hoger opeens.. http://www.azerty.nl/8-97...on-hd-5870-grafische.html)BLACK SPIDER NL schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 23:44:
Update voor cool-prices.nl
XFX HD5870 1 GB 850M + Dirt2 €379.96 Groen lampje!!! nu 10 op voorraad.
Zou er dan echt zoveel vraag zijn of zullen ze er maar eentje op voorraad hebben gehad
Ik heb ook nog een modelletje van Club3D en Sapphire in pre-order, kijken welke eerst komt. Als één kaart goed genoeg is voor mij annuleer ik die andere (daar zal niemand last van hebben
[ Voor 6% gewijzigd door frankknopers op 06-10-2009 09:10 ]
Goud is geen geld
Verwijderd
Fallout 3 heb ik niet maar alle games die ik wel heb draaien zonder gestotterVerwijderd schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 07:17:
[...]
Ja ik heb een I7 met HT aan. Ik zal het wel eens proberen. Gaat bij jouw dat gestotter met fallout 3 dan ook weg?
Dr Lup, Met welke games heb jij problemen ondervonden?
@Rappie.
Heb jij ook een I7 met HT aan? Dan kun je dit ook even proberen
Ik denk ook dat Windows 7 een gedeelte van het probleem oplost.
Verwijderd
Is de sappire daar niet meer op voorraad voor 120-130 euro's ?frankknopers schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 09:10:
[...]
Vannacht even een speurtocht gedaan langs de websites en opeens was er een XFX HD5870 op voorraad bij Azerty voor 339 euro. Prima prijs gezien de beschikbaarheid, dus direct besteld en betaald. Nu is de levertijd alweer 14 dagen voor die videokaart.. (en de prijs is 12 euro hoger opeens.. http://www.azerty.nl/8-97...on-hd-5870-grafische.html)
Zou er dan echt zoveel vraag zijn of zullen ze er maar eentje op voorraad hebben gehad![]()
Ik heb ook nog een modelletje van Club3D en Sapphire in pre-order, kijken welke eerst komt. Als één kaart goed genoeg is voor mij annuleer ik die andere (daar zal niemand last van hebben)
Is namelijk gewoon de zelfde kaart Zaterdag was hij iig nop op voorraad en vandaag
krijg ik hem binnen
Verwijderd
Komt voor de bakker ik edit deze post met de resultaten zowel met als zonder htchimo schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 08:30:
Kent iemand Unigine? Ben benieuwd naar de resultaten van de 5870 met alles op max!
http://unigine.com/download/
Hoppa dx10.1 aangevinkt

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2009 09:38 ]
Dacht ik al, het is altijd de software die nalatig is. Maar toch zonde, zou toch gaaf zijn als ze er wel gebruik van maakten zodat je meer prestaties hebt? Dat bedoel ik een beetje, dat software zo moet worden aangepast dat hardware volledig in al haar glorie kan worden gebruikt.Verwijderd schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 09:07:
[...]
Het is verder geen driver probleem maar het probleem zit in het spel denk ik.
Thanks!Verwijderd schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 09:25:
[...]
Komt voor de bakker ik edit deze post met de resultaten zowel met als zonder ht
Verwijderd
Op stock had ik 15478 3dmarks met een Q8400 op 2,8Ghz, 4GB ram en HD5850 op stock.Verwijderd schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 03:16:
[...]
En de max oc?
Ik ben echt benieuwd naar de gemiddelde max oc met/zonder voltageverhoging.
Met onderstaande link kan je software ervoor vinden: (Ik maak het je makkelijk, hehe)
http://www.techpowerup.co...0.9.26.0_For_HD_5870.html
Hij draait nu op 755 en 1100 en m'n Q8400 op 2,9Ghz.
Verwijderd
Ok, als ik beter lees zie ik dat je geen voltageverhoging hebt, want je gaat van 725 naar 755?
Thats it?
[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2009 10:01 ]
Verwijderd
Verwijderd
http://www.misco.nl/produ...product.htm?affiliate=129
Ze geven op de wesite aan dat ze op voorraad zijn voor 216 euro inclusief btw.
Ik zou wel even bellen alvorens te bestellen...
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2009 11:06 ]
Waar slaat dat nou weer op? Die hd5850 is momenteel de enigste die een beetje leverbaar zal zijn voor deze prijs.peakaboo schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 11:26:
Weet je voor die 215 euro zou ik nog liever een 4870x2 kopen!
Ga jij maar eens de benchmarks bekijken, voor hetzelfde geld meer performanceMarce schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 11:56:
[...]
Waar slaat dat nou weer op? Die hd5850 is momenteel de enigste die een beetje leverbaar zal zijn voor deze prijs.

[ Voor 11% gewijzigd door peakaboo op 06-10-2009 12:04 ]
Verwijderd
Wat ik wil zeggen is, dat het voor jouw situatie zo is, wil niet zeggen dat dat voor anderen ook zo is.
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2009 12:13 ]
[ Voor 44% gewijzigd door bwerg op 06-10-2009 12:16 ]
Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.
Verwijderd
2e hands bedoel je? Waar dan voor 215 euro?peakaboo schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 11:26:
Weet je voor die 215 euro zou ik nog liever een 4870x2 kopen!
Verwijderd
Verwijderd schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 09:25:
[...]
Komt voor de bakker ik edit deze post met de resultaten zowel met als zonder ht
Hoppa dx10.1 aangevinkt
[afbeelding]

DX11, leuk, welke games zijn er dan?

4870x2 heeft goed geoptimaliseerde drivers vanwege zijn leeftijd.
eyefinitiy? lol
Ik koop ook liever een hd5850 dan een hd4870x2
minder performance so what.
stroomverbruik: minder is nooit verkeerd
dx11 er zijn nog geen games, maar je kan maar vast voorbereid zijn.
4870x2 heeft geoptimaliseerde drivers, ja, dat betekend dus dat de performance van de hd4870x2 niet meer veel zal verbeteren, en die van de hd5850 des te meer.
eyefinity, makkelijk mee genomen toch.
BTW, ik weet ook wel dat de x2 meer perfomance heeft, denk je nou dat ik geen benchmarks kijk?
Edit2: en ik doelde erop dat als je toch een hd5850 zou halen je niet goedkoper zal krijgen, niet dat er geen betere opties waren.
Maargoed, ik heb geen zin in geruzie op niks af, dus ieder zijn eigen mening en opties, en laten we het er dan maar bij houden.
[ Voor 27% gewijzigd door Marce op 06-10-2009 12:51 ]
Lekker hoor, zo'n stroomslurpende, warme, oude, niet toekomstgerichte, van CF profielen afhankelijke HD4870X2.
Ik zou ook 10x liever een HD5850 hebben.
Stiller, koeler, DX11, niet duur, toekomstgericht, betere IQ, niet afhankelijk van profielen en snel zat.
[ Voor 31% gewijzigd door Format-C op 06-10-2009 13:01 ]
Grapjurk!peakaboo schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 13:04:
Haha wat zijn we weer allemaal meteen op de teentjes getrapthap hap hap
zeg maar gerust verwaarloosbaar.
[ Voor 17% gewijzigd door maxoss op 06-10-2009 13:15 ]
Dit topic is gesloten.