Als je kijkt naar de testresultaten van anderen zou hij met deze uploadsnelheid ook veel meer moeten halen....
@Iceman I'm proven wrong. Had geen laptop tot mijn beschikking dus kon wired niet testen. Nu wel en significant beter resultaat.

Doordat de upload weinig tot geen last heeft van wireless en download significant wel (terwijl ik op een N netwerk zit met in ieder geval 60Mbps+) had ik ook een beter downspeed verwacht.

Doordat de upload weinig tot geen last heeft van wireless en download significant wel (terwijl ik op een N netwerk zit met in ieder geval 60Mbps+) had ik ook een beter downspeed verwacht.
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Nou Tele2 blijft mij verbazen. Van de week dus een KPN-Monteur langsgeweest die heeft eea nagekeken(volgens mij gewoon hetzelfde als de tele2 monteur, ik was er zelf niet bij dus zou het niet weten) en conclusie was niks aan het handje er moet gewoon rond de 46 mbit down gehaald worden!
Ik die avond gebeld, sorry de status van de kpn monteur melding is nog niet afgesloten dus hij is mogelijk nog bezig met de wijkcentrale of iets dergelijks ik zal je morgen terugbellen als de status veranderd. Vanmiddag kregen we dan eindelijk een telefoontje, we gaan het in orde maken voor u, we sturen het door naar een afdeling die het na gaat kijken, morgen of maandag moet de verbinding in orde zijn.
Ik dacht hehe eindelijk! Maar nee, krijg net een telefoontje wederom van de helpdesk dat ik mijn abonnement kan opzeggen/veranderen naar een lager abonnement, ik vertel hem zo vriendelijk mogelijk, dat ik afgelopen maandag gewoon 46 mbit down heb gehaald en dat ik geen ander abonnement wil en al helemaal niet wil opzeggen, want ik kan de snelheid gewoon halen. Nu wordt mijn melding dus doorgestuurd naar 'een hogere technische afdeling' waar de wachttijd 2 dagen bedraagt en ik dan pas überhaupt antwoord ga krijgen of er iets gedaan gaat worden.
Tevens contact zegt Danielle eerder op dit forum:
Kortom de service van tele2 gaat nergens over, wordt je lastig zeggen ze je kunt opzeggen. Er worden constant dingen beloofd die niet worden nagekomen(verschillende belafspraken en het hele monteur-debacle wat ik in een paar posts eerder heb aangehaald) en alle helpdeskmedewerkers/afdelingen werken compleet langs elkaar heen.
Ik die avond gebeld, sorry de status van de kpn monteur melding is nog niet afgesloten dus hij is mogelijk nog bezig met de wijkcentrale of iets dergelijks ik zal je morgen terugbellen als de status veranderd. Vanmiddag kregen we dan eindelijk een telefoontje, we gaan het in orde maken voor u, we sturen het door naar een afdeling die het na gaat kijken, morgen of maandag moet de verbinding in orde zijn.
Ik dacht hehe eindelijk! Maar nee, krijg net een telefoontje wederom van de helpdesk dat ik mijn abonnement kan opzeggen/veranderen naar een lager abonnement, ik vertel hem zo vriendelijk mogelijk, dat ik afgelopen maandag gewoon 46 mbit down heb gehaald en dat ik geen ander abonnement wil en al helemaal niet wil opzeggen, want ik kan de snelheid gewoon halen. Nu wordt mijn melding dus doorgestuurd naar 'een hogere technische afdeling' waar de wachttijd 2 dagen bedraagt en ik dan pas überhaupt antwoord ga krijgen of er iets gedaan gaat worden.
Tevens contact zegt Danielle eerder op dit forum:
Alleen heb ik al sinds dit bericht niets gehoord. Misschien is het mierenneukerij omdat ik haar ruwweg een dag geef om te reageren, maar als je al bijna 3 weken over 50mbit internet wil beschikken en maar 4mbit haalt en constant aan het lijntje wordt gehouden wordt je nu eenmaal een stuk zuurder dan normaal!Verwijderd schreef op woensdag 10 november 2010 @ 11:18:
Beste DakuGosuto,
Bedankt voor je gegevens! Ik ga dit voor je oppakken en houd je op de hoogte.
Met vriendelijke groet,
Danielle van Tele2
Kortom de service van tele2 gaat nergens over, wordt je lastig zeggen ze je kunt opzeggen. Er worden constant dingen beloofd die niet worden nagekomen(verschillende belafspraken en het hele monteur-debacle wat ik in een paar posts eerder heb aangehaald) en alle helpdeskmedewerkers/afdelingen werken compleet langs elkaar heen.
@ MrVegetaMrVegeta schreef op donderdag 11 november 2010 @ 16:04:
[afbeelding]
Tja, mijn snelheid blijft hetzelfde.
Ik heb het "lek" (wat een snertweer momenteel, maar zit lekker warm binnen), volgens mij gevonden hoor -)
Moet je kijken wat voor waardes ik krijg als ik de Veendam Server neem:

nu de Server Amsterdam

Server Arnhem

Oftewel, probeer eerst eens de servers van Asd en Arnhem, deze zijn volgens mij een stuk stabieler mbt de metingen.
charleyr
Ik heb zelf ook al grote verschillen gezien bij speedtest.net
Ben er ook mee bezig om even een 1000mb file op de www2.tele2 server te zetten.(nav verzoek hier)
Ben er ook mee bezig om even een 1000mb file op de www2.tele2 server te zetten.(nav verzoek hier)
https://wren.co/join/Devian
Maakt toch niet uit? Max download is 2,2 mb via usenet op een vaste pc. Ik heb die anderen ook getest maar ik tik overal op 20mb's aan.charleychui schreef op donderdag 11 november 2010 @ 19:39:
Oftewel, probeer eerst eens de servers van Asd en Arnhem, deze zijn volgens mij een stuk stabieler mbt de metingen.
[ Voor 9% gewijzigd door MrVegeta op 12-11-2010 00:44 ]
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Uiteindelijk geeft je download snelheid via usenet je max aan van je verbinding. Mijn modem traint in op 34646 en haal max 3.8 MB/s download via usenet. Dit wordt iets minder wanneer de t.v aanstaat (iPtv Tele2), dan haal ik nog 3.2 MB/s. (639 meter van centrale).
Verwijderd
Als je genoeg threads tegelijk hebt lopen kun je dat wel als test zien.KL643 schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 00:52:
Uiteindelijk geeft je download snelheid via usenet je max aan van je verbinding. Mijn modem traint in op 34646 en haal max 3.8 MB/s download via usenet. Dit wordt iets minder wanneer de t.v aanstaat (iPtv Tele2), dan haal ik nog 3.2 MB/s. (639 meter van centrale).

Verbinding blijft niet optimaal. Max blijft rond de 30 en 35Mbit liggen. Toch niet wat je verwacht voor een 60Mbit verbinding. Misschien maar eens Tele2 een belletje geven.
... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...
Inmiddels heeft Tele2 dit al bijgesteld naar een "tot 50mbit" verbinding.Zware Unit schreef op zondag 14 november 2010 @ 15:57:
[afbeelding]
Verbinding blijft niet optimaal. Max blijft rond de 30 en 35Mbit liggen. Toch niet wat je verwacht voor een 60Mbit verbinding. Misschien maar eens Tele2 een belletje geven.
xDSL is nou eenmaal geen kabel of glas, dus je zal zelden de geadverteerde snelheid halen.
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Ik ben ook aan het overwegen om over te stappen naar dit abonnement.
Heb momenteel Alles-in-1 Extra van Ziggo (120mb), maar heb daar sinds de oplevering niets dan problemen mee (continu uitvallend modem en nooit de beloofde snelheid).
Ik kwam van een 20mb speedlinq/telfort abonnement, waarbij ik rond de 16mb haalde (en eigenlijk nooit problemen had).
Volgens de bbned site zit ik op 552 meter van de centrale.
Gelukkig kan je tegenwoordig per maand opzeggen bij Ziggo, dus een overstap is snel gemaakt.
Weet iemand of het trouwens mogelijk is om eerst het 50mb internet abonnement te nemen en hier later telefonie aan toe te voegen? (met overname huidig nummer)
Dan zou ik namelijk eerst de internetverbinding aanvragen om de snelheid en stabiliteit te testen (50mb is toch zat eigenlijk) en wanneer dit bevalt ook de telefonie over laten zetten.
Mocht het bij mij erg slecht zijn dan begrijp ik dat je nog de optie hebt om kostenloos op te zeggen bij Tele2?
Heb momenteel Alles-in-1 Extra van Ziggo (120mb), maar heb daar sinds de oplevering niets dan problemen mee (continu uitvallend modem en nooit de beloofde snelheid).
Ik kwam van een 20mb speedlinq/telfort abonnement, waarbij ik rond de 16mb haalde (en eigenlijk nooit problemen had).
Volgens de bbned site zit ik op 552 meter van de centrale.
Gelukkig kan je tegenwoordig per maand opzeggen bij Ziggo, dus een overstap is snel gemaakt.
Weet iemand of het trouwens mogelijk is om eerst het 50mb internet abonnement te nemen en hier later telefonie aan toe te voegen? (met overname huidig nummer)
Dan zou ik namelijk eerst de internetverbinding aanvragen om de snelheid en stabiliteit te testen (50mb is toch zat eigenlijk) en wanneer dit bevalt ook de telefonie over laten zetten.
Mocht het bij mij erg slecht zijn dan begrijp ik dat je nog de optie hebt om kostenloos op te zeggen bij Tele2?
There are no stupid questions, just stupid people...
Je zou ook beide verbindingen een maandje naast elkaar kunnen houden....
Aangezien je naast je Kabel abbo ook een abbo via Tele2 kunt nemen
Kan je na die maand beslissen wat je doet
dat is inderdaad de bedoeling, maar ik kan Tele2 toch niet weer binnen een maand opzeggen? contractduur staat op de site voor 1 jaar.nooberke schreef op maandag 15 november 2010 @ 15:14:
Je zou ook beide verbindingen een maandje naast elkaar kunnen houden....
Mocht de snelheid van je Tele2 verbinding erg tegenvallen (lees: onder de 30Mbit), dan zal Tele2 in veel gevallen niet moeilijk doen en kun je kosteloos opzeggen.NiGHtrAidEr schreef op maandag 15 november 2010 @ 15:16:
[...]
dat is inderdaad de bedoeling, maar ik kan Tele2 toch niet weer binnen een maand opzeggen? contractduur staat op de site voor 1 jaar.
ok dan hou ik dit zeker open als optie! bedankt!
ziggo nog maar 1 kans geven, eerst m'n wandaansluiting nog maar es loshalen en opnieuw aansluiten en als dat niet helpt monteur laten komen...
usenet download van 200 KB/s word je niet echt vrolijk van als je veel sneller gewend bent (en zou moeten halen)...
ziggo nog maar 1 kans geven, eerst m'n wandaansluiting nog maar es loshalen en opnieuw aansluiten en als dat niet helpt monteur laten komen...
usenet download van 200 KB/s word je niet echt vrolijk van als je veel sneller gewend bent (en zou moeten halen)...
Verwijderd
Misschien doen ze dat alleen als de snelheid 24/7 daaronder zit, zou het niet.Devian schreef op maandag 15 november 2010 @ 16:03:
[...]
Mocht de snelheid van je Tele2 verbinding erg tegenvallen (lees: onder de 30Mbit), dan zal Tele2 in veel gevallen niet moeilijk doen en kun je kosteloos opzeen.
Ik heb een vraag maar weet of hier moet of in een nieuw topic. Heb dus tele2 fiber sinds kort. Hiervoor dus adsl met sip modem/router in 1.Ik heb voipbuster met inbound nummer. Maar nu ik dus de comtrend heb daar kan ik geen sip in zitten (ander protocol).
Nu had ik een linksys pap2 liggen en kreeg die maar niet aan de praat. Krijg ip nummer alles in werkend. Maar de volgende ochtend lig ie eruit. Iemand ervaringen met pap2 achter vdsl en waar op te letten ?
Nu had ik een linksys pap2 liggen en kreeg die maar niet aan de praat. Krijg ip nummer alles in werkend. Maar de volgende ochtend lig ie eruit. Iemand ervaringen met pap2 achter vdsl en waar op te letten ?
Hier geen problemen met de linksysy SPA 3000, je hoeft op het modem niets in te stellen.saharoen schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 17:22:
Ik heb een vraag maar weet of hier moet of in een nieuw topic. Heb dus tele2 fiber sinds kort. Hiervoor dus adsl met sip modem/router in 1.Ik heb voipbuster met inbound nummer. Maar nu ik dus de comtrend heb daar kan ik geen sip in zitten (ander protocol).
Gebruik in geen geval een vast ip nummer.
Ik gebruik ook voipbuster.
Check de instellingen, misschien kunnen deze links je op weg helpen:
http://www.voipuser.nl/Sipura%20SPA%203000.htm
Gratis bellen met Voipbuster [deel 3]
http://www.snapthetooknietzogoed.nl/sipura.htm
Veel succes!
charleyr
Ik heb sinds deze week 50 MB fiberspeed van tele2 maar ben verre van tevreden.
Ik haal slecht 16 MB, en tele2 stuurt geen monteur om alle zaken in de centrale etc. te
controleren.
Ik krijg alleen de bekende mogelijkheden van gratis opzeggen, downgraden of het huidige abbonement behouden....droevig dus.
Wie herkent dit en heeft nog een juiste oplossing gevonden/gekregen van tele2?
Ik haal slecht 16 MB, en tele2 stuurt geen monteur om alle zaken in de centrale etc. te
controleren.
Ik krijg alleen de bekende mogelijkheden van gratis opzeggen, downgraden of het huidige abbonement behouden....droevig dus.
Mjah, ik zit op 22MB, verre van leuk maar voor die 2 euro extra per maand ga ik niet terug naar Online. Al dat gedoe, ik heb ook nog geen enkel contact gehad met de helpdesk oid, moet ook maar eens.
Ik vindt het bizar en echt onacceptabel. Mijn "oude" 20 mb-lijn is bijna even snel. Ik ga ook niet akkoord met de zaken die ze zullen aanbieden.
MrVegeta schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 12:58:
Mjah, ik zit op 22MB, verre van leuk maar voor die 2 euro extra per maand ga ik niet terug naar Online. Al dat gedoe, ik heb ook nog geen enkel contact gehad met de helpdesk oid, moet ook maar eens.
Verwijderd
Ik heb sinds gisteren het 50Mb abonnement van Tele2. Hiervoor had ik het 20Mb-abonnement met een constante downloadsnelheid van rond 14Mb (702 meter vanaf de centrale). Met mijn nieuwe abonnement van 50Mb haal ik een schamele 16Mb. Bedroevend laag dus. Zowel een test op speedtest.net en een download via usenet laat deze snelheid zien. Ik kijk het een aantal dagen aan en hang dan bij Tele2 aan de telefoon want dit slaat nergens op.pitchdown schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 10:30:
Ik heb sinds deze week 50 MB fiberspeed van tele2 maar ben verre van tevreden.
controleren.
Beschikbare Dienst - Max snelheid
ADSL - 2-8Mb/512Kb
ADSL2+ - 16-24Mb/1Mb
SDSL - 2.3Mb/2.3Mb
Gebundelde SDSL - 9.2Mb/9.2Mb
FTTx WES-B-Far-net - 100Mb/100Mb
DSL centrale
Afstand tot centrale 702 meter
Code centrale Zt-Nijh
Naam centrale Zeist-Nijenheim
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2010 11:27 ]
Dat klinkt inderdaad bekend. Ik zit zo`n 850 meter van de centrale vandaan.
Als het goed is wordt ik vandaag of morgen door Tele2 gebelt....
De oplossingen m.b.t. terugdraaien etc. ga ik niet mee akkoord!
Als het goed is wordt ik vandaag of morgen door Tele2 gebelt....
De oplossingen m.b.t. terugdraaien etc. ga ik niet mee akkoord!
Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2010 @ 11:23:
[...]
Ik heb sinds gisteren het 50Mb abonnement van Tele2. Hiervoor had ik het 20Mb-abonnement met een constante downloadsnelheid van rond 14Mb (702 meter vanaf de centrale). Met mijn nieuwe abonnement van 50Mb haal ik een schamele 16Mb. Bedroevend laag dus. Zowel een test op speedtest.net en een download via usenet laat deze snelheid zien. Ik kijk het een aantal dagen aan en hang dan bij Tele2 aan de telefoon want dit slaat nergens op.
Beschikbare Dienst - Max snelheid
ADSL - 2-8Mb/512Kb
ADSL2+ - 16-24Mb/1Mb
SDSL - 2.3Mb/2.3Mb
Gebundelde SDSL - 9.2Mb/9.2Mb
FTTx WES-B-Far-net - 100Mb/100Mb
DSL centrale
Afstand tot centrale 702 meter
Code centrale Zt-Nijh
Naam centrale Zeist-Nijenheim
Wat wil je daar mee zeggen, wat verwacht je van ze als het gewoon niet gaat? Het is vervelend voor je, maar Tele2 doet helemaal niet moeilijk. Dan is het toch klaar.pitchdown schreef op woensdag 24 november 2010 @ 14:35:
ga ik niet mee akkoord![...]
Verwijderd
Hoezo gewoon niet gaat? Ze weten vanaf het moment dat je wilt oversluiten van 20 naar 50Mb waar je woont en dus of je die 50Mb kunt benaderen. Dat je die 50Mb niet haalt kan ik nog mee leven maar dat de snelheid maar heel iets hoger ligt als in mijn vorige abo vind ik onacceptabel. Lijkt me niet dat ik de enige ben in deze wijkcentrale die een 50Mb abo heeft.Kozz schreef op woensdag 24 november 2010 @ 14:45:
[...]
Wat wil je daar mee zeggen, wat verwacht je van ze als het gewoon niet gaat? Het is vervelend voor je, maar Tele2 doet helemaal niet moeilijk. Dan is het toch klaar.
@ Pitchdown. Ik zou een downgrade ook niet accepteren.
Verwijderd
Ze hebben echter geen glazen bol en kunnen niet zien wat de lijnkwaliteit is vanaf de centrale naar jouw huis.Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2010 @ 15:23:
[...]
Hoezo gewoon niet gaat? Ze weten vanaf het moment dat je wilt oversluiten van 20 naar 50Mb waar je woont en dus of je die 50Mb kunt benaderen. Dat je die 50Mb niet haalt kan ik nog mee leven maar dat de snelheid maar heel iets hoger ligt als in mijn vorige abo vind ik onacceptabel. Lijkt me niet dat ik de enige ben in deze wijkcentrale die een 50Mb abo heeft.
Het enige wat ze weten is dat je aan de minimale eisen voldoet voor zo'n abonnement. Een garantie is het echter niet. Theorie/praktijk verhaal. Dat kan je onacceptabel vinden, maar dat verandert niks aan de situatie. Voor hen is het ook een verlies.Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2010 @ 15:23:
[...]
Hoezo gewoon niet gaat? Ze weten vanaf het moment dat je wilt oversluiten van 20 naar 50Mb waar je woont en dus of je die 50Mb kunt benaderen. Dat je die 50Mb niet haalt kan ik nog mee leven maar dat de snelheid maar heel iets hoger ligt als in mijn vorige abo vind ik onacceptabel. Lijkt me niet dat ik de enige ben in deze wijkcentrale die een 50Mb abo heeft.
Haal zelf wel goede snelheden. Als dat niet zo was, ging ik over naar Ziggo of een ander. Simpel.
Verwijderd
Zit ie niet met een jaarcontract dan in het begin.Kozz schreef op woensdag 24 november 2010 @ 16:16:
[...]
Haal zelf wel goede snelheden. Als dat niet zo was, ging ik over naar Ziggo of een ander. Simpel.
Verwijderd
Maar de snelheden zijn wel heel beroerd die je met Tele2 haalt. Het is leuk dat je het abo kan opzeggen als het niks wordt maar voordat je zover bent heb je 30 euro gespendeerd aan de helpdesk, een aantal keer vrij moeten nemen voor een monteur (die 2 keer niet kwam) en dan kom je erachter dat 60 mbit onmogelijk is op je locatie.Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2010 @ 15:33:
[...]
Ze hebben echter geen glazen bol en kunnen niet zien wat de lijnkwaliteit is vanaf de centrale naar jouw huis.
Wat jandoedel60 volgens mij bedoeld is dat je "gelokt" wordt met 60 Mbit (tegenwoordig 50) en uiteindelijk kom je uit op 20 Mbit. Online 20 Mbit was bij mij in het weekend nog sneller dan Tele2 60 Mbit en dat is onacceptabel, ook al kun je het abo opzeggen. Tele2 kan beter een beleid invoeren waarbij je maximaal 400 meter van de centrale mag wonen want blijkbaar is het onmogelijk om meer dan 20 Mbit te leveren over meer dan 400 meter. Hoe zou het toch komen dat Tele2 zo'n slechte naam heeft

Ik haal hier gewoon intrain waarden van 36616 down en 5960 up met een lijn lengte van +- 1KMVerwijderd schreef op donderdag 25 november 2010 @ 11:37:
[...]
Tele2 kan beter een beleid invoeren waarbij je maximaal 400 meter van de centrale mag wonen want blijkbaar is het onmogelijk om meer dan 20 Mbit te leveren over meer dan 400 meter. Hoe zou het toch komen dat Tele2 zo'n slechte naam heeft
Verder trek ik usenet lekker dicht met een constante snelheid van 4,05 tot 4,07MB/s ongeacht het tijdstip.
In jouw geval zou het misschien aan de lijnkwaliteit kunnen liggen of er is capaciteit tekort in de centrale aangezien de snelheid inkakt in het weekend.
[ Voor 34% gewijzigd door D33F op 25-11-2010 12:52 ]
Lies are obvious to read because the truth is already written
Verwijderd
Zou kunnen, maar mijn punt blijft dat je niet iets kan verkopen wat op sommige plekken goed werkt en op andere plekken waardeloos werkt. Je zou toch iets van een controlesysteem moeten maken waarmee je kan voorkomen dat je een product koopt waarvan de fabrikant eigenlijk gokt dat het wel goed zou werken. Of dat nu met afstand gemeten wordt, leeftijd van de wijkcentrale, of iets anders dat maakt niet uit.David Regeling schreef op donderdag 25 november 2010 @ 12:48:
[...]
Ik haal hier gewoon intrain waarden van 36616 down en 5960 up met een lijn lengte van +- 1KM
Verder trek ik usenet lekker dicht met een constante snelheid van 4,05 tot 4,07MB/s ongeacht het tijdstip.
In jouw geval zou het misschien aan de lijnkwaliteit kunnen liggen of er is capaciteit tekort in de centrale aangezien de snelheid inkakt in het weekend.
Van te voren is het dus niet mogelijk om te bepalen wat voor snelheden je behaalt.Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2010 @ 15:23:
[...]
De VDSL2 techniek is geheel anders dan ADSL2+ techniek.
Wat Tele2 wel kan doen, en wat ook word gedaan, is het verkopen tot een redelijke afstand (1200meter), een redelijke snelheid in de marketing gebruiken (50Mbit, terwijl er 60Mbit uitgestuurd word) en op het moment dat de snelheden erg onredelijk zijn(<30Mbit) de klant de mogelijkheid bieden om kosteloos op te zeggen.
Ook Tele2 is niet helemaal blij met de situatie, en er word ook gekeken om een betere indicatie vooraf te kunnen geven.
Toch leuk om te zien dat mensen hier denken dat Tele2 het leuk vind om 200EUR te investeren om een lijn aan te leggen die vervolgens kosteloos word opgezegd en eventuele abonneekosten worden gecrediteerd omdat de snelheid niet word gehaald
Om alvast wat reacties voor te zijn:
Er is voor gekozen om 1 VDSL2 snelheid aan te bieden en daarbij altijd de maximale snelheid aan te bieden aan een klant. Het prijsverschil met de normale Tele2 Compleet pakketten is te klein om bvb een 30Mbit of 40Mbit abonnement te kunnen aanbieden.
Bovenstaande heb ik btw uit mijn eigen perspectief verteld. Ben deze week verder veel snachts aan het werk, kan dus momenteel niet zo snel reageren op vragen/comments als ik zou willen doen.
Edit:
Oja, er hangt natuurlijk in een topic als dit al snel een negatieve sfeer over prestaties/gehaalde snelheden. Klanten met een slechte verbinding klagen snel, terwijl klanten met een goede verbinding niet snel een compliment achterlaten. Ik kan echter met goede zekerheid zeggen dat het overgrote gedeelte van de VDSL2 klanten een goede snelheid halen
[ Voor 8% gewijzigd door Devian op 25-11-2010 19:45 ]
Haal rond de 45 Mbps down, mij zal je niet horen... Ik ben zeer tevreden voor zo'n maandbedrag!Devian schreef op donderdag 25 november 2010 @ 19:41:
Oja, er hangt natuurlijk in een topic als dit al snel een negatieve sfeer over prestaties/gehaalde snelheden. Klanten met een slechte verbinding klagen snel, terwijl klanten met een goede verbinding niet snel een compliment achterlaten. Ik kan echter met goede zekerheid zeggen dat het overgrote gedeelte van de VDSL2 klanten een goede snelheid halen.
Maar het is waar, zo'n topic geeft al snel een vertekend beeld.
Ik vind het prachtig hoe het allemaal door Devian genuanceerd wordt, ongetwijfeld zal dat ook zo zijn, negatieve dingen blijven toch langer bij dan positieve.
Echter is mijn situatie nog steeds niet verholpen, na heel wat telefoontjes en monteurbezoekjes en onderhand door 5 verschillende afdelingen te zijn geholpen en last but not least 5 weken geduld met een 4 mbit verbinding. Alsof voorgaande nog niet erg genoeg was, heb ik sinds gisterochtend helemaal geen internet meer! Ik vandaag gebeld, het is dus blijkbaar een storing als het vandaag nog niet verhoilpen was moest ik morgen maar terugbelle. Fijn tele2 ik heb ook weleens andere dingen te doen dan wachten op telefoontjes van jullie o een halve dag vrijplannen om jullie te kunnen bereiken. Kortom dat wordt waarschijnlijk een weekend zonder internet!
En niet om de sfeer te verzieken hoor, maar ik heb onderhand geen enkel goed woord meer over voor jullie. En dat is echt niet omdat ik alleen negatieve ervaringen post, dat is omdat Tele2 mij nog geen enkele keer positief heeft verrast, met uitzondering van Devian en Danielle dan.
Echter is mijn situatie nog steeds niet verholpen, na heel wat telefoontjes en monteurbezoekjes en onderhand door 5 verschillende afdelingen te zijn geholpen en last but not least 5 weken geduld met een 4 mbit verbinding. Alsof voorgaande nog niet erg genoeg was, heb ik sinds gisterochtend helemaal geen internet meer! Ik vandaag gebeld, het is dus blijkbaar een storing als het vandaag nog niet verhoilpen was moest ik morgen maar terugbelle. Fijn tele2 ik heb ook weleens andere dingen te doen dan wachten op telefoontjes van jullie o een halve dag vrijplannen om jullie te kunnen bereiken. Kortom dat wordt waarschijnlijk een weekend zonder internet!
En niet om de sfeer te verzieken hoor, maar ik heb onderhand geen enkel goed woord meer over voor jullie. En dat is echt niet omdat ik alleen negatieve ervaringen post, dat is omdat Tele2 mij nog geen enkele keer positief heeft verrast, met uitzondering van Devian en Danielle dan.
Waarom heeft Tele2 gekozen voor 60 Mbit max?
VDSL2 kan nog veel sneller dan dit.
Probeer altijd mijn best te doen hierDakuGosuto schreef op donderdag 25 november 2010 @ 22:24:
Ik vind het prachtig hoe het allemaal door Devian genuanceerd wordt, ongetwijfeld zal dat ook zo zijn, negatieve dingen blijven toch langer bij dan positieve.
Tele2 blijft heel erg afhankelijk van de koperkabel van KPN die in de grond ligt, als die niet lekker is en KPN lost dat niet op dan kunnen ze eigenlijk niet veel meer doen. Wat ik nu van je hoor is dat er in ieder geval wel het 1 en ander geprobeerd word om het in orde te krijgen. Je mag me altijd een PM sturen met je pc/huisnr, dan kan ik even voor je kijken hoe het precies ervoor staat.
VDSL2 kan tot 30mhz signaal sturen, echter in Nederland is afgesproken om voorlopig tot 12mhz te doen. Dit ivm dat het signaal kan storen op andere klanten/adsl2 signalen. Ook dat hoe hoger de bandbreedte hoe minder afstand het af kan leggen.cornfed99111 schreef op donderdag 25 november 2010 @ 22:50:
Waarom heeft Tele2 gekozen voor 60 Mbit max?
In de toekomst kun je lijnen bundelen en daarmee ook op langere afstanden betere snelheden halen.
De 60Mbit komt dus door afspraken/regelgeving die in Nederland gelden, niet de hele bandbreedte van VDSL2 kan op dit moment gebruikt worden.
Update : er was binnen 2 dagen geen contact opgenomen. Vanmorgen 25 minuten in de wacht gezeten met de tekst dat je binnen 1 minuut word geholpen.
Vervolgens iemand aan de lijn gekregen die mij meld dat ik heb opgezegd!!
Half uur aan de lijn gezeten met de melding dat als ik blijf ik hier een jaar aan vast zit! Ik krijg 1 maand gratis....echt een waardeloze service. Ik ga kijken wat ik via een andere weg voor elkaar kan krijgen...dit is echt droevig....
@ Daniëlle, kan jij hier nog wat mee?
Vervolgens iemand aan de lijn gekregen die mij meld dat ik heb opgezegd!!
Half uur aan de lijn gezeten met de melding dat als ik blijf ik hier een jaar aan vast zit! Ik krijg 1 maand gratis....echt een waardeloze service. Ik ga kijken wat ik via een andere weg voor elkaar kan krijgen...dit is echt droevig....
@ Daniëlle, kan jij hier nog wat mee?
Ik zit nu 3 dagen zonder internet. Ik heb net de klantenservice gebeld, wordt me het volgende verteld: Wij gaan er iemand op afsturen! Ik reageer daarop: Dus ik zit minimaal tot maandag zonder internet? Dat is mogelijk meneer! Wanneer wordt er iemand gestuurd? Dat weet ik niet. Kortom ik krijg zoals gewoonlijk 0 informatie en bovendien zit ik nu zonder internet het hele weekend + waarschijnlijk de maandag ook nog wel!
Ik had verwacht dat mensen zonder internet de hoogste prioriteit krijgen, maar blijkbaar dacht ik daarin verkeerd. Ik ben behoorlijk afhankelijk van internet en nu wordt me gewoon doodleuk verteld of ik nog maar even 2 dagen zonder kan zitten.
Sorry hoor, maar zo hoor je niet met klanten om te gaan, ik wordt nu al 5 weken aan een lijntje gehouden vwb mijn snelheid en nu eenzelfde iets met helemaal geen verbinding! Dit is gewoon echt niet normaal misschien moet ik Youp maar eens een brief schrijven of hij het voor me kan gaan regelen.
Voor de tweede maal getypt vanaf mijn telefoon die gelukkig enige internetfunctionaliteit bezit!
Ik hoop dat Danielle(of haar afdeling) ook nog eens de moeite neemt te bellen, ze beloofde mij vorige week donderdag terug te bellen en heb daarvan ook nog steeds niets gehoord!
Ik had verwacht dat mensen zonder internet de hoogste prioriteit krijgen, maar blijkbaar dacht ik daarin verkeerd. Ik ben behoorlijk afhankelijk van internet en nu wordt me gewoon doodleuk verteld of ik nog maar even 2 dagen zonder kan zitten.
Sorry hoor, maar zo hoor je niet met klanten om te gaan, ik wordt nu al 5 weken aan een lijntje gehouden vwb mijn snelheid en nu eenzelfde iets met helemaal geen verbinding! Dit is gewoon echt niet normaal misschien moet ik Youp maar eens een brief schrijven of hij het voor me kan gaan regelen.
Voor de tweede maal getypt vanaf mijn telefoon die gelukkig enige internetfunctionaliteit bezit!
Ik hoop dat Danielle(of haar afdeling) ook nog eens de moeite neemt te bellen, ze beloofde mij vorige week donderdag terug te bellen en heb daarvan ook nog steeds niets gehoord!
Verwijderd
Je verwacht de hoogste prioriteit, terwijl je wel voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten? Dat klopt natuurlijk niet. Als je afhankelijk bent van internet en je neemt het goedkoopste van het goedkoopste zonder SLA, weet je dat je moet wachten als het mis gaat.DakuGosuto schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 17:09:
Ik zit nu 3 dagen zonder internet. Ik heb net de klantenservice gebeld, wordt me het volgende verteld: Wij gaan er iemand op afsturen! Ik reageer daarop: Dus ik zit minimaal tot maandag zonder internet? Dat is mogelijk meneer! Wanneer wordt er iemand gestuurd? Dat weet ik niet. Kortom ik krijg zoals gewoonlijk 0 informatie en bovendien zit ik nu zonder internet het hele weekend + waarschijnlijk de maandag ook nog wel!
Verder ben ik met je eens dat je niet netjes bent behandeld zover en een beetje informatievoorziening jou kant op zou ook geen kwaad kunnen.
Verwijderd
Ik denk dat DakuGosuto niet de hoogste prioriteit verwacht maar 5 weken wachten is natuurlijk wel veel. Ik snap ook best het standpunt van Tele2, die de moeite nemen om problemen te proberen op te lossen. Maar het blijft vreemd dat je iets verkoopt wat misschien wel goed werkt maar waar de kans groot is dat je onder je oude 20 Mbit uitkomt of weken lang een probleemverbinding krijgt. Als ik aan klanten een server verhuur waarbij ik 4 GB geheugen verkoop maar af en toe maar 1 GB lever omdat ik niet meer heb dan zijn die klanten natuurlijk ook niet tevreden. Ik denk dat het probleem daarnaast ook ligt aan de infrastructuur die blijkbaar niet goed genoeg is voor VDSL2. Maar goed, het blijft jammer 50 Mbit klinkt mooi maar ik zou dit helaas aan niemand aanbevelen.Verwijderd schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 17:38:
[...]
Je verwacht de hoogste prioriteit, terwijl je wel voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten? Dat klopt natuurlijk niet. Als je afhankelijk bent van internet en je neemt het goedkoopste van het goedkoopste zonder SLA, weet je dat je moet wachten als het mis gaat.
Verder ben ik met je eens dat je niet netjes bent behandeld zover en een beetje informatievoorziening jou kant op zou ook geen kwaad kunnen.
Het is niet zo dat hij al 5 weken geen internet heeft. Dit is pas "slechts" 3 dagen.Verwijderd schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 21:14:
[...]
Ik denk dat DakuGosuto niet de hoogste prioriteit verwacht maar 5 weken wachten is natuurlijk wel veel.
Verder heeft hij inderdaad een abbo genomen bij de Aldi onder de internet providers, maar verwacht vervolgens wel excellente service. Tja.... Dat gaat natuurlijk niet samen.
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Verwijderd
QueVerwijderd schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 21:14:
Ik denk dat DakuGosuto niet de hoogste prioriteit verwacht
--DakuGosuto schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 17:09:
Ik had verwacht dat mensen zonder internet de hoogste prioriteit krijgen, maar blijkbaar dacht ik daarin verkeerd.
Mee eens, maar...maar 5 weken wachten is natuurlijk wel veel
--DakuGosuto schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 17:09:
Ik zit nu 3 dagen zonder internet.
Als jij een server verhuurt met 4GB weet je van te voren dat daar 4GB in zit (of niet). Als Tele2 een abbonnement van max 50mbit verkoopt, weten ze niet of ze dat kunnen leveren. Het is trial & error. Als het niet goed genoeg werkt kun je kosteloos opzeggen. Lijkt me de enige oplossing die hier mogelijk is.Ik snap ook best het standpunt van Tele2, die de moeite nemen om problemen te proberen op te lossen. Maar het blijft vreemd dat je iets verkoopt wat misschien wel goed werkt maar waar de kans groot is dat je onder je oude 20 Mbit uitkomt of weken lang een probleemverbinding krijgt. Als ik aan klanten een server verhuur waarbij ik 4 GB geheugen verkoop maar af en toe maar 1 GB lever omdat ik niet meer heb dan zijn die klanten natuurlijk ook niet tevreden. Ik denk dat het probleem daarnaast ook ligt aan de infrastructuur die blijkbaar niet goed genoeg is voor VDSL2. Maar goed, het blijft jammer 50 Mbit klinkt mooi maar ik zou dit helaas aan niemand aanbevelen.
Nou, dat aldi onder de internetproviders wil ik nog wel een beetje tegenspreken. Als je het Tele2 van nu vergelijkt met 5 jaar geleden zie je een hele grote groei qua kwaliteit, service en klantenservice. Ze zijn er nog niet helemaal maar, maar ik kan jullie verzekeren dat men kwaliteit en service bijzonder hoog heeft staan, en dat ze willen aantonen dat dat ook valt te leveren icm lage abbo kosten voor de klant.TFHfony schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 21:21:
[...]
Het is niet zo dat hij al 5 weken geen internet heeft. Dit is pas "slechts" 3 dagen.
Verder heeft hij inderdaad een abbo genomen bij de Aldi onder de internet providers, maar verwacht vervolgens wel excellente service. Tja.... Dat gaat natuurlijk niet samen.
@lfs
De kans is super groot dat, indien leverbaar, je snelheid hoger komt te liggen dan 20-30Mbit.
Ik zal voor jullie allemaal binnenkort even kijken of ik een grafiek hier mag posten met reallife afstand/snelheid waardes binnen het netwerk. Daar kom ik binnenkort op terug.
Verwijderd
Dan krijgen we dus een grafiek te zien van klanten die tevreden zijn over de snelheid. De rest heeft namelijk binnen een week opgezegd en komt dus niet voor in reallife data. Hoeveel waarde heeft dat?Devian schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 22:16:
[...]
Ik zal voor jullie allemaal binnenkort even kijken of ik een grafiek hier mag posten met reallife afstand/snelheid waardes binnen het netwerk. Daar kom ik binnenkort op terug.
Ik moet mijn standpunt omtrent hoogste prioriteit iets nuanceren. Ik verwacht niet dat ik de beste service moet krijgen, maar ik verwacht dat klanten zonder internet binnen een helpdesk(dit zou ik ook verwachten bij andere providers en dat heeft helemaal niks te maken met SLA's of voor een dubbeltje op de eerste rang zitten!) De hoogste prioriteit krijgen. Dus niet verteld wordt wacht nog maar even het weekend af.
Verder is het voor mij was de keuze Tele2r door de snelheid. Ik ken namelijk geen provider die 50/6 levert. Enaangezien er geen glas ligt in Gouda en tevens ziggo hier niet beschikbaar is het enige abonnement biedt boven (gelijk aan) de 50 mbit. Deze snelheid wordt ook gehaald ik train namelijk in met 54mbit en 5987 mbit up, ik heb nu dus alleen geen internet.
En ik ben wat dat betreft een unicum, familie die Tele2 heeft, heeft er nooit problemen mee(zitten op dezelfde wijkcentrale dus best wel representatief).
Verder is het voor mij was de keuze Tele2r door de snelheid. Ik ken namelijk geen provider die 50/6 levert. Enaangezien er geen glas ligt in Gouda en tevens ziggo hier niet beschikbaar is het enige abonnement biedt boven (gelijk aan) de 50 mbit. Deze snelheid wordt ook gehaald ik train namelijk in met 54mbit en 5987 mbit up, ik heb nu dus alleen geen internet.
En ik ben wat dat betreft een unicum, familie die Tele2 heeft, heeft er nooit problemen mee(zitten op dezelfde wijkcentrale dus best wel representatief).
Kreeg in Haarlem ook een geweldige aanbieding, met een brief. voor u 2x sneller internet, heb maar eens gebeld en gevraagt hoe ze dan 180Mbit kunnen leveren via vdsl, toen werd het behoorlijk stil wil best wel 2x sneller maar dan moeten ze het wel waar kunnen maken( wat natuurlijk niet kan via vdsl) heb namelijk al 90Mbit van upc maar volgens tele2 kan het dus 2x sneller
Verwijderd
Kun je als end-user ook je fritzbox 7170 achter het modem hangen en deze als VoIP-box gebruiken (viopbuster etc.)?
Kun je ook zelf een Fritzbox 7340 of 7390 aansluiten en daar je VDSL2-signaal op binnenhengelen, of zit je aan een stasi-modem vast zonder enige flexibiliteit?
(Is met de modemhack zoals ik hiervoor las, de modem in bridge-mode te zetten, of heb je dan direct een connection-loss te pakken?)
Zit er nog iets van bandwith-limiting op de Comtrend of is het allemaal zeer basic?
Krijg je als abonnee nog wat gegevens los v.w.b. de VoIP-dienst van Tele2 (als je bellen erbij besteld hebt) of is dat allemaal "geheim" net als bij sicko?
thnx alvast
Kun je ook zelf een Fritzbox 7340 of 7390 aansluiten en daar je VDSL2-signaal op binnenhengelen, of zit je aan een stasi-modem vast zonder enige flexibiliteit?
(Is met de modemhack zoals ik hiervoor las, de modem in bridge-mode te zetten, of heb je dan direct een connection-loss te pakken?)
Zit er nog iets van bandwith-limiting op de Comtrend of is het allemaal zeer basic?
Krijg je als abonnee nog wat gegevens los v.w.b. de VoIP-dienst van Tele2 (als je bellen erbij besteld hebt) of is dat allemaal "geheim" net als bij sicko?
thnx alvast
Verwijderd
Een hoop vragen maar volgens mij is het niet mogelijk om je VOIP via een ander modem te gebruiken. Ik heb zelf geen telefoon maar er was wel al eerder een discussie over in het topic.
Verwijderd
Hmm ja, ik heb het hele topic aandachtig gelezen, maar vond daar niet steevast een antwoord op, meer over het plaatsen van settings in de Comtrend t.b.v. VoIP-verkeer.
Wat ik van Ziggo weet bijv. (maar die modems staan gebridged, je krijgt je IP van hun DHCP-server) is dat je je eigen modem erachter kunt hangen en dan kan laten fungeren als DHCP-server en VoIP-machine.
Het lijkt mij cool als iemand met Fiberspeed kan testen of een Fritzbox 7170 bijv. erachter gehangen kan worden, deze een IP van de Comtrend ontvangt, je dan vervolgens in deze Comtrend een port-forwarding aanmaakt vanuit je Fritz en zodoende al het VoIP-verkeer (je Mac/PC connect dan tevens via deze Fritz) wat daarop ingesteld staan + de telefoons die eraan hangen gewoon naar "buiten" gaan.
Lijkt mij theoretisch mogelijk, maar ik kan het niet testen natuurlijk.
Het lijkt mij niet zo lauw, dat je voor wat meer Mbit'jes ineens al je mooie VoIP-functionaliteiten op moet geven
Normaal zou je altijd (ongeacht je type verbinding) een VoIP-desktop-client moeten kunnen gebruiken, omdat je internet-verkeer toch TCP/IP is, alleen om dat ik niet zo bekend ben met hoe de VDSL-standaard allerlei zaken afhandelt, twijfel ik.
Het staat mij bij, dat Alice (ISP) gebruik maakt van VoDSL, een iets andere standaard dan VoIP en dat mensen niet in staat zijn, om VoIP-verkeer te routen o.i.d.
Dat is wat ik bedoel....
Wat ik van Ziggo weet bijv. (maar die modems staan gebridged, je krijgt je IP van hun DHCP-server) is dat je je eigen modem erachter kunt hangen en dan kan laten fungeren als DHCP-server en VoIP-machine.
Het lijkt mij cool als iemand met Fiberspeed kan testen of een Fritzbox 7170 bijv. erachter gehangen kan worden, deze een IP van de Comtrend ontvangt, je dan vervolgens in deze Comtrend een port-forwarding aanmaakt vanuit je Fritz en zodoende al het VoIP-verkeer (je Mac/PC connect dan tevens via deze Fritz) wat daarop ingesteld staan + de telefoons die eraan hangen gewoon naar "buiten" gaan.
Lijkt mij theoretisch mogelijk, maar ik kan het niet testen natuurlijk.
Het lijkt mij niet zo lauw, dat je voor wat meer Mbit'jes ineens al je mooie VoIP-functionaliteiten op moet geven
Normaal zou je altijd (ongeacht je type verbinding) een VoIP-desktop-client moeten kunnen gebruiken, omdat je internet-verkeer toch TCP/IP is, alleen om dat ik niet zo bekend ben met hoe de VDSL-standaard allerlei zaken afhandelt, twijfel ik.
Het staat mij bij, dat Alice (ISP) gebruik maakt van VoDSL, een iets andere standaard dan VoIP en dat mensen niet in staat zijn, om VoIP-verkeer te routen o.i.d.
Dat is wat ik bedoel....
Toevoeging : Nu zie je dat het "team van daniëlle" eigenlijk in de praktijk niets meer bied dan de helpdesk. Ik heb niets meer vernomen. Dit zegt genoeg over de service...
Nee modem is niet in bridge mode te zetten. Tenminste, het kan misschien wel, maar dan moet je het doen vanaf de command line via ssh of telnet en ik heb nergens ook maar enige informatie kunnen vinden over hoe je dit dan zou moeten doen.(Is met de modemhack zoals ik hiervoor las, de modem in bridge-mode te zetten
Tele2 heeft de webinterface voor bridge mode uit het modem gesloopt. Het zit namelijk wel in originele firmware.
Dat is toch wel jammer. Ik ben erg tevreden over de snelheid en de prijs van fiberspeed.
En zou ook graag mijn vriendin overzetten Bij haar in huis hebben ze nu een duurder en langzamer ADSL abonnement. Toch is switchen naar tele2 daar uit den boze. Eigenlijk al omdat tele2 geen vast ipadres garandeert (in verband met een mailserver) maar zeker omdat het modem niet in bridge mode kan en er dus niet de eigen (linux) firewall en router achter kunnen worden gehangen. (Dat kan natuurlijk wel, maar dan zit je met dubbele NAT achtige problemen)
Er gaan langzaam meer providers met VDSL aan de slag, dus hopelijk zit er daar één bij die je meer vrijheid geeft....
Verwijderd
OK, duidelijk. Maar zolang je op je tweede modem alles open kan zetten en op je comtrend kan forwarden, werkt het dus, voor zover ik het theoretisch begrijp.
Question answered.
Question answered.
Ik wordt aankomende vrijdag aangesloten op Tele2 Fiberspeed. Ik ben benieuwd welke snelheden ik kan halen (afstand tot centrale +- 600m).
De klantenservice van Tele2 heb ik al een paar keer gebeld. Ik werd steeds te woord gestaan door iemand die de tijd voor je neemt en niet zo snel mogelijk door wil naar de volgende klant. Tevens zijn de wachttijden minimaal. Door een wat afwijkende situatie thuis had ik wat rare technische vragen die zonder probleem konden worden beantwoord (al kan dat er ook net aan liggen wie je aan de lijn krijgt natuurlijk). Ik heb in ieder geval een erg goed gevoel bij de klantenservice tot nu toe en dat is veel waard.
Ik ben benieuwd hoe de rest van de oplevering gaat.
De klantenservice van Tele2 heb ik al een paar keer gebeld. Ik werd steeds te woord gestaan door iemand die de tijd voor je neemt en niet zo snel mogelijk door wil naar de volgende klant. Tevens zijn de wachttijden minimaal. Door een wat afwijkende situatie thuis had ik wat rare technische vragen die zonder probleem konden worden beantwoord (al kan dat er ook net aan liggen wie je aan de lijn krijgt natuurlijk). Ik heb in ieder geval een erg goed gevoel bij de klantenservice tot nu toe en dat is veel waard.
Ik ben benieuwd hoe de rest van de oplevering gaat.
Ik heb nu ongeveer 2 maand de verbinding en ik haal ~19 tot ~23 mb's. Niet wat ik had gehoopt, maar wat kan de helpdesk nu nog voor me doen dan? Ik wil best bellen en klagen over de snelheid maar ja, wat is er aan te doen?
Verwijderd
Heb je met tele2 fiberspeed nog steeds hetzelfde modem als bij normaal adsl.
Dus zo een multimodem dv-201amr ?
Dus zo een multimodem dv-201amr ?
@loepoes, je krijgt een nieuw Comtrend modem.
@MrVegeta, er valt misschien wel wat aan te doen. Proberen is nooit verkeerd.
Je zou kunnen vragen of ze kunnen kijken hoever je van de centrale af zit. VDSL is gevoelige voor lange afstanden. Tevens kan je de binnen bekabeling zo kort mogelijk maken. Vooral als je wat verder van de centrale woont is dat wel handig om te doen.MrVegeta schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 16:08:
Ik heb nu ongeveer 2 maand de verbinding en ik haal ~19 tot ~23 mb's. Niet wat ik had gehoopt, maar wat kan de helpdesk nu nog voor me doen dan? Ik wil best bellen en klagen over de snelheid maar ja, wat is er aan te doen?
Ik zit er zelf ook over te denken om Fiberspeed te nemen van Tele2. Ik heb op het moment telfort en train gemiddeld in op 19500 van de 20mbit dus mijn lijn is op dit moment prima in orde. Verder is mijn lin 850meter naar de centrale. Dat heb ik op mijn werk al nagekeken.
Tele2 50Mb net aangesloten en de 1e test

Met Usenet top ik regelmatig de 5,1 en 5,2 aan
Ik ben tevreden

Met Usenet top ik regelmatig de 5,1 en 5,2 aan
Ik ben tevreden
[ Voor 20% gewijzigd door t3q op 03-12-2010 19:17 ]
Life goes as it goes.
Devian,
wat kan je nog voor mij betekenen? Ik betaal nu voor iets wat ik niet heb gekregen.
wat kan je nog voor mij betekenen? Ik betaal nu voor iets wat ik niet heb gekregen.
Devian schreef op woensdag 01 december 2010 @ 10:05:
@loepoes, je krijgt een nieuw Comtrend modem.
Stuur me even eenPM met je pc/huisnr,dan zal ik kijken wat ik doen kan.pitchdown schreef op donderdag 02 december 2010 @ 09:07:
Devian,
[...]
gedaan per mail!
Devian schreef op donderdag 02 december 2010 @ 11:58:
[...]
Stuur me even eenPM met je pc/huisnr,dan zal ik kijken wat ik doen kan.
Betaal momenteel 49,95 voor 60mbit en telefoon. Haal ongeveer 30 Mbit download en 5Mbit upload. Modem is vrij onstabiel. Eens per maand verliest hij het WAN adres en moet ik hem opnieuw opstarten.
Mijn beoordeling:
- Download is stabiel, maar komt niet in de buurt van 60Mbit (tegenwoordig 50Mbit). Max 35Mbit bij mij
- Upload is goed en zeker een verbetering ten opzichte van ADSL2+
- Modem is zeer beperkt mbt instellingen en is vrij instabiel
- 'Oude' prijs (39,95 voor internet en 10,00 voor telefoon) is te hoog mbt de dienst
Mijn beoordeling:
- Download is stabiel, maar komt niet in de buurt van 60Mbit (tegenwoordig 50Mbit). Max 35Mbit bij mij
- Upload is goed en zeker een verbetering ten opzichte van ADSL2+
- Modem is zeer beperkt mbt instellingen en is vrij instabiel
- 'Oude' prijs (39,95 voor internet en 10,00 voor telefoon) is te hoog mbt de dienst

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...
Aldus een monteur van Tele2 is alles goed aangesloten. Ik haal maximaal 23 Mb/s Down en 2,2Mb/s Up.
Een medewerker vertelde me dat ze maandag a.s. kan laten weten hoe ze mij verder kunnen helpen. Als de Download snelheid 30Mb/s of hoger is, heb je in ieder geval geen recht op klagen. Voor Upload is er geen ondergrens.
I.v.m. een thuis-servertje wil ik in ieder geval een flinke upload. Als ik het forum een beetje doorlees, worden de opties:
update://
Ik kan 30 euro retour krijgen (2,50 per maand) en het huidige abonnement behouden, of kostenloos opzeggen / downgraden.
Een medewerker vertelde me dat ze maandag a.s. kan laten weten hoe ze mij verder kunnen helpen. Als de Download snelheid 30Mb/s of hoger is, heb je in ieder geval geen recht op klagen. Voor Upload is er geen ondergrens.
I.v.m. een thuis-servertje wil ik in ieder geval een flinke upload. Als ik het forum een beetje doorlees, worden de opties:
- kostenloos opzeggen (en overstappen naar het duurdere Ziggo? Nml geen UPC beschikbaar)
- downgraden naar ADSL (lage upload)
- niet zeuren (en 100% betalen voor minder dan 50% van de beloofde snelheid)
update://
Ik kan 30 euro retour krijgen (2,50 per maand) en het huidige abonnement behouden, of kostenloos opzeggen / downgraden.
- UPC levert niet in Den Haag
- Ziggo vind ik wat te duur (51,50 voor een verbinding met 4Mb/s upload)
- ADSL heeft een te lage upload
[ Voor 17% gewijzigd door Purn0 op 06-12-2010 12:16 ]
never mind.
[ Voor 93% gewijzigd door Devian op 03-12-2010 13:15 ]
Verwijderd
@Purn0: geen oplossing ben ik bang, tenzij ze glasvezel in de buurt kunnen leveren
@basjhu: welkom bij de club
@basjhu: welkom bij de club
Vandaag zou m'n verbinding opgeleverd worden, maar ik heb nog steeds verbinding op m'n oude modem... 
Ik heb net even gechecked of vdsl actief is met m'n nieuwe tele2 modem, maar helaas
Ik ben bang dat er iets hopeloos mis gaat hier...
Positieve tot nu toe.. ik heb nog internet
Ik heb net even gechecked of vdsl actief is met m'n nieuwe tele2 modem, maar helaas

Ik ben bang dat er iets hopeloos mis gaat hier...
Positieve tot nu toe.. ik heb nog internet
Noobmeter WoT: Froekie
Ik heb Tele2 Fiberspeed ook besteld maar was van plan om er een Cisco 877V op aan te sluiten. Het zou echter handig zijn als iemand me kon vertellen hoe de verbinding wordt opgebouwd zodat ik kan gaan beginnen met een config. Is het zo simel als het definiëren van een Ethernet0 interface en een IP adres verkrijgen via ip negotiated of moet er meer werk worden verricht?
Ik heb de modem nog niet in mijn bezit maar als iemand met een gehackte modem me kan vertellen hoe zijn VDSL en/of WAN configuratie eruit ziet dan zou ik daar erg blij mee zijn.
Vanzelfsprekend post ik de volledige config als alles werkt voor wie daar interesse in heeft.
Thnxs,
Mukky
Ik heb de modem nog niet in mijn bezit maar als iemand met een gehackte modem me kan vertellen hoe zijn VDSL en/of WAN configuratie eruit ziet dan zou ik daar erg blij mee zijn.
Vanzelfsprekend post ik de volledige config als alles werkt voor wie daar interesse in heeft.
Thnxs,
Mukky
Vanochtend had ik dus toch geen internet meer. Direct het nieuwe modem eraan gehangen maar het resultaat daarvan werd ik toch echt verdrietig 
Max download snelheid 680kb/s , op de oude verbinding was het 2200kb/s.
Vanavond maar eens gaan bellen... dit kan niet waar zijn.

Ik heb even voor je gekeken, en het lijkt erop dat er iets niet goed aangesloten is. Het modem traint inderdaad maar in op +/- 6Mbit. Buren van je, volgens mij verderweg van de centrale dan jij, halen de volle 60Mbit.Phreak schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 08:28:
Vanochtend had ik dus toch geen internet meer. Direct het nieuwe modem eraan gehangen maar het resultaat daarvan werd ik toch echt verdrietig
Het is bij VDSL2 heel erg belangrijk dat het modem rechtstreeks op het IS/RA zit aangesloten. Mocht er bvb tussen het IS/RA en het modem een aftakking zitten (naar bvb een andere kamer omdat daar ook een telefoon aansluiting zit), dan heeft dat een hele grote impact op de snelheid.
Het modem staat in de meterkast rechtstreeks naar het witte kpn kastje.
Het kabeltje wat er tussen zit is het standaard 50cm kabeltje wat meegeleverd is.
Dus dat zou het probleem niet moeten zijn.
Met adsl2+ wat ik had haalde ik ook de volle 20mbit.
Maar in iedergeval bedankt voor de genomen moeite.
Het kabeltje wat er tussen zit is het standaard 50cm kabeltje wat meegeleverd is.
Dus dat zou het probleem niet moeten zijn.
Met adsl2+ wat ik had haalde ik ook de volle 20mbit.
Maar in iedergeval bedankt voor de genomen moeite.
Ik snap dat het bij veel mensen natuurlijk wel goed gaat en dat die hier amper of niet zullen posten. Maar als ik dit zo allemaal lees word ik wel een beetje huiverig om Tele2 te nemen. Ik heb op het moment Telfort en train in op 19500kbps. Nou zit er tussen de isra en waar mijn modem is aangesloten heel veel kabel denk wel 40 meter, maar dat werkt met ADSL2+ dus prima. Er zitten geen aftakingen in dus dat zou geen probleem moeten zijn. Maar ik vraag me nu dus wel beetje af wat de inpact zal zijn voor Tele2 Fiberspeed.
Oh ja ISRA is wel goed afgewerkt door KPN trouwens. Dus de bekabeling is prima in orde anders had ik al niet ingetraind op deze snelheid natuurlijk
Oh ja ISRA is wel goed afgewerkt door KPN trouwens. Dus de bekabeling is prima in orde anders had ik al niet ingetraind op deze snelheid natuurlijk
[ Voor 12% gewijzigd door WeAreLegion op 07-12-2010 12:15 ]
Verwijderd
Bij de helpdesk kunnen ze zeggen wat je max. snelheid theoretisch zou kunnen zijn.WeAreLegion schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 12:07:
Ik snap dat het bij veel mensen natuurlijk wel goed gaat en dat die hier amper of niet zullen posten. Maar als ik dit zo allemaal lees word ik wel een beetje huiverig om Tele2 te nemen. Ik heb op het moment Telfort en train in op 19500kbps. Nou zit er tussen de isra en waar mijn modem is aangesloten heel veel kabel denk wel 40 meter, maar dat werkt met ADSL2+ dus prima. Er zitten geen aftakingen in dus dat zou geen probleem moeten zijn. Maar ik vraag me nu dus wel beetje af wat de inpact zal zijn voor Tele2 Fiberspeed.
Maar vooruit ga je in iedergeval lijkt me.
Nou wat ik in theorie kan halen weet ik eigenlijk wel. Maar goed ik heb met ADSL2+ echt een prima lijn dus het zou geen probleem moeten zijn eigenlijk. Denk er nog wel even over na maar opzich lijkt het me wel wat slecht er als 20mbit zou het niet worden anders zou het wel echt heel raar zijnVerwijderd schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 17:53:
[...]
Bij de helpdesk kunnen ze zeggen wat je max. snelheid theoretisch zou kunnen zijn.
ik woon trouwens 820m van centrale af
Verwijderd
Ik heb zelf nogal een dubbel gevoel over de helpdesk. Als ik iemand te spreken krijg dan zijn ze altijd extreem vriendelijk. Wat dat betreft krijgen ze van mij een 9, niks op aan te merken! Maar met dit soort, wat meer technische vragen, kunnen ze je echt niet helpen.Verwijderd schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 17:53:
[...]
Bij de helpdesk kunnen ze zeggen wat je max. snelheid theoretisch zou kunnen zijn.
Maar voor LordHades, als je nu bijna op de max zit dan heb je dus een hele goede lijn en zou je met Tele2 ook wel 40 Mbit moeten kunnen halen als ik de verhalen hier zo lees.
Ik heb vanavond 3 verschillende 0.5mtr kabeltjes tussen het isra en modem gedaan om te kijken of dit snelheidsverschil maakt.
Helaas niet, ik heb in het witte kastje blauwe en rode aders zitten, ik ga er vanuit dat dit de juiste zijn.
Ik kan ook nog ff een verhaaltje doen over de helpdesk.
Het keuzemenu van Tele2 is ook een hell.
Op de website van tele2 staat dat ze tot 22:00 bereikbaar zijn.
Als ik bel naar het 0900 nummer en kies voor menu 1 (internet) dan krijg ik direct te horen dat ze gesloten zijn
Daarna wordt de verbinding verbroken.
Ik had dit gisteren ook al, toen dacht ik dat het wel zo zou zijn.. foutje..
Vanavond dus hetzelfde.
Toen maar wat opties gegokt in het menu, optie 3 (verkoop) , daar kreeg ik wel iemand te pakken.
Die konden me helaas niet doorverbinden en ik moest het later nog maar eens proberen.
Na nog 5x gebelt kreeg ik een 06 nummer via de verkoop door waarbij ik in hetzelfde keuze menu kwam.
Zelfde tekst in menu 1 "we zijn gesloten tuut tuuut tuuut tuut tuut"
Uiteindelijk via de website maar een mail gestuurd dat ze me terug moeten bellen.
Toch vond ik dat te lang duren, ik wilde iemand spreken heb ik nog maar wat anders geprobeerd.
Na wat testjes via een vaste lijn bellen met een vast toestel kom je wel door het menu 1 heen, dan gaat ie dus wel verder.
Toen heb ik het volgende maar geprobeerd:
Bellen naar een vast nummer van iemand anders, vanaf dat nummer doorverbinden naar het 0900 nummer en waarempel ik kom bij de helpdesk uit
Daar kreeg ik te horen dat de fiberspeed afdeling tot 17:30 aanwezig is.
De helpdesker kon zien dat ik idd maar intrain op 6mbit.
Nu ben ik genoodzaakt morgen tussen kantooruren terug te bellen.
Ik hoop niet dat ze gaan vragen m'n modem uit te zetten, dat gaat wat lastig vanaf het werk...
To be continued.
Helaas niet, ik heb in het witte kastje blauwe en rode aders zitten, ik ga er vanuit dat dit de juiste zijn.
Ik kan ook nog ff een verhaaltje doen over de helpdesk.
Het keuzemenu van Tele2 is ook een hell.
Op de website van tele2 staat dat ze tot 22:00 bereikbaar zijn.
Als ik bel naar het 0900 nummer en kies voor menu 1 (internet) dan krijg ik direct te horen dat ze gesloten zijn
Daarna wordt de verbinding verbroken.
Ik had dit gisteren ook al, toen dacht ik dat het wel zo zou zijn.. foutje..
Vanavond dus hetzelfde.
Toen maar wat opties gegokt in het menu, optie 3 (verkoop) , daar kreeg ik wel iemand te pakken.
Die konden me helaas niet doorverbinden en ik moest het later nog maar eens proberen.
Na nog 5x gebelt kreeg ik een 06 nummer via de verkoop door waarbij ik in hetzelfde keuze menu kwam.
Zelfde tekst in menu 1 "we zijn gesloten tuut tuuut tuuut tuut tuut"
Uiteindelijk via de website maar een mail gestuurd dat ze me terug moeten bellen.
Toch vond ik dat te lang duren, ik wilde iemand spreken heb ik nog maar wat anders geprobeerd.
Na wat testjes via een vaste lijn bellen met een vast toestel kom je wel door het menu 1 heen, dan gaat ie dus wel verder.
Toen heb ik het volgende maar geprobeerd:
Bellen naar een vast nummer van iemand anders, vanaf dat nummer doorverbinden naar het 0900 nummer en waarempel ik kom bij de helpdesk uit

Daar kreeg ik te horen dat de fiberspeed afdeling tot 17:30 aanwezig is.

De helpdesker kon zien dat ik idd maar intrain op 6mbit.
Nu ben ik genoodzaakt morgen tussen kantooruren terug te bellen.
Ik hoop niet dat ze gaan vragen m'n modem uit te zetten, dat gaat wat lastig vanaf het werk...
To be continued.
Verwijderd
Ik had hetzelfde probleem. Als je met een android telefoon belt en je toetst 1 (internet) krijg je te horen dat ze gesloten zijn. Via een sony ericsson had ik dat probleem niet. Waarschijnlijk een bug in de helpdesk
Ondertussen heb ik een klein probleempje met het modem.
De DHCP lease word niet automatisch vernieuwd.
Dus ik heb de lease op 48uur gezet en precies 48 uur later geen verbinding meer.
Iemand hier ervaringen mee of een oplossing?
Ik heb de lease nu maar op 4 weken gezet...
Dus ik heb de lease op 48uur gezet en precies 48 uur later geen verbinding meer.
Life goes as it goes.
Ik heb vandaag weer met de helpdesk gebelt, de helpdesker begreep m'n probleem gelukkig.
Hij heeft de lijn doorgemeten en de systemen aan zijn kant nagekeken, daar leek alles ok te zijn.
Hij heeft toen maar een kpn monteur ingeschakeld. 2 uur later werd ik al gebeld door iemand van kpn voor een afspraak.
De monteur kon smiddags al langskomen, prima... afspraak gemaakt en een paar uur vrij genomen om thuis te kunnen zijn.
Zit ik de hele middag te wachten, komt die monteur niet opdagen
Morgen weer bellen.
Hij heeft de lijn doorgemeten en de systemen aan zijn kant nagekeken, daar leek alles ok te zijn.
Hij heeft toen maar een kpn monteur ingeschakeld. 2 uur later werd ik al gebeld door iemand van kpn voor een afspraak.
De monteur kon smiddags al langskomen, prima... afspraak gemaakt en een paar uur vrij genomen om thuis te kunnen zijn.
Morgen weer bellen.
Verwijderd
Ik heb 5 keer een afspraak gemaakt met een monteur waarvan deze 2 keer niet kwam opdagen. Heel apart, ze nemen ook niet de moeite om af te bellen. Maar ja, daar kan tele2 niks aan doenPhreak schreef op woensdag 08 december 2010 @ 22:01:
Ik heb vandaag weer met de helpdesk gebelt, de helpdesker begreep m'n probleem gelukkig.
Morgen weer bellen.
Zo... de monteur is langsgeweest.
Een erg vriendelijk man, hij had het probleem snel gevonden.
Aderpaar 1 bleek afgemonteerd te zijn en tele2 had op Aderpaar 2 geleverd.
Na de een meting zou het modem op 36mbit moeten intrainen en max 38mbit moeten kunnen halen.
Een kleine test leverde het volgende op:

En een download via usenet leverde het volgende op:

Kan ik eindelijk van m'n verbinding genieten, dit lijkt er meer op \o/
Een erg vriendelijk man, hij had het probleem snel gevonden.
Aderpaar 1 bleek afgemonteerd te zijn en tele2 had op Aderpaar 2 geleverd.
Na de een meting zou het modem op 36mbit moeten intrainen en max 38mbit moeten kunnen halen.
Een kleine test leverde het volgende op:

En een download via usenet leverde het volgende op:

Kan ik eindelijk van m'n verbinding genieten, dit lijkt er meer op \o/
Verwijderd
Volgens mij heb je geen invloed op de DHCP leasetijd van jouw Tele2 internet ip.t3q schreef op woensdag 08 december 2010 @ 21:08:
Ondertussen heb ik een klein probleempje met het modem.
Dat zou dan alleen lokaal zijn.
Sorry dat ik je er even uitpik, maar dit vind ik elke keer vervelend om te lezen (ben niet van Tele2 of een klant). 50mbit is geen beloofde snelheid !! De stelling dat je dan 100% voor 50% product betaalt is dan ook erg krom, hoe je het went of keert.Purn0 schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 10:45:
• niet zeuren (en 100% betalen voor minder dan 50% van de beloofde snelheid)
Natuurlijk is het erg vervelend, dat is iets wat zeker is.. maar zet jezelf en andere mensen niet op verkeerde gedachtes aub.
Dat ik de volle snelheid niet zou halen had ik wel verwacht (wat op het moment dat ik het afsloot zelfs 60Mb/s download en 6Mb/s upload was). Dat is met ADSL ook nooit anders geweest. Ik stel ook niet dat het een 50% product is (als je quote, quote dan goed). Het product omvat immers meer, zoals de service, de hardware en het hebben van een stabiele verbinding. Echter ben ik er nu achter dat er een minimum download van 30Mb/s en geen minimum upload voor Tele2 is.s3. schreef op maandag 13 december 2010 @ 12:18:
[...]
Sorry dat ik je er even uitpik, maar dit vind ik elke keer vervelend om te lezen (ben niet van Tele2 of een klant). 50mbit is geen beloofde snelheid !! De stelling dat je dan 100% voor 50% product betaalt is dan ook erg krom, hoe je het went of keert.
Natuurlijk is het erg vervelend, dat is iets wat zeker is.. maar zet jezelf en andere mensen niet op verkeerde gedachtes aub.
Ik bestel 60Mb/s - 6Mb/s internet en krijg 20Mb/s - 2Mb/s. Dat is een risico waar anderen die over Fiberspeed nadenken ook rekening moeten houden. En één van de opties die je dan hebt is het abonnement behouden en betalen voor minder snelheid dan wat Tele2 zelf als ondergrens stelt.
Gewoon een optie, geen kritiek.
Over krom gesproken: Het is dat ik (net als velen hier) weet dat met een veel hogere snelheid geadverteerd wordt dan gemiddeld behaald wordt. Ook al staat er in kleine lettertjes dat het een maximum is. Het blijft misleidend.
Bij de groenteboer koop je ook niet tot één kilo aan appels voor 2 euro, wat als je pech hebt ook 450 gram kan zijn.
Op bovenstaande wil ik dan nog toevoegen dat de groenteboer van te voren kan afmeten wat 1kg is. Tele2 kan van te voren niet zien welke snelheid te behalen is. En binnen die beperking probeert men toch een zo goed mogelijke dienstverlening te bieden, met goede voorwaarden en een prijs die marginaal hoger ligt als het tot 20Mbit product.Purn0 schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 12:46:
[...]
Dat ik de volle snelheid niet zou halen had ik wel verwacht (wat op het moment dat ik het afsloot zelfs 60Mb/s download en 6Mb/s upload was). Dat is met ADSL ook nooit anders geweest. Ik stel ook niet dat het een 50% product is (als je quote, quote dan goed). Het product omvat immers meer, zoals de service, de hardware en het hebben van een stabiele verbinding. Echter ben ik er nu achter dat er een minimum download van 30Mb/s en geen minimum upload voor Tele2 is.
Ik bestel 60Mb/s - 6Mb/s internet en krijg 20Mb/s - 2Mb/s. Dat is een risico waar anderen die over Fiberspeed nadenken ook rekening moeten houden. En één van de opties die je dan hebt is het abonnement behouden en betalen voor minder snelheid dan wat Tele2 zelf als ondergrens stelt.
Gewoon een optie, geen kritiek.
Over krom gesproken: Het is dat ik (net als velen hier) weet dat met een veel hogere snelheid geadverteerd wordt dan gemiddeld behaald wordt. Ook al staat er in kleine lettertjes dat het een maximum is. Het blijft misleidend.
Bij de groenteboer koop je ook niet tot één kilo aan appels voor 2 euro, wat als je pech hebt ook 450 gram kan zijn.
En Tele2 zou niet in staat zijn geweest om van tevoren een inschatting te maken van wat minimaal, gemiddeld en maximaal haalbaar is met VDSL?Op bovenstaande wil ik dan nog toevoegen dat de groenteboer van te voren kan afmeten wat 1kg is. Tele2 kan van te voren niet zien welke snelheid te behalen is. En binnen die beperking probeert men toch een zo goed mogelijke dienstverlening te bieden, met goede voorwaarden en een prijs die marginaal hoger ligt als het tot 20Mbit product.
Er wordt in die zin misbruik gemaakt van de algemene acceptatie van (veel) lagere dan geadverteerde internetsnelheden. En het argument dat de prijs er ook naar zou zijn....

Maar begrijp me niet verkeerd: Ik heb de gok ook bewust genomen en heb pech. De opties die je dan hebt:
- Kosteloos opzeggen
- beetje korting op abonnement
[ Voor 0% gewijzigd door Purn0 op 14-12-2010 16:59 . Reden: typo ]
Die inschatting is wel gemaakt, en daardoor word er niet geleverd op afstanden hoger dan 1200meter.Purn0 schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 14:03:
[...]
En Tele2 zou niet in staat zijn geweest om van tevoren een inschatting te maken van wat minimaal, gemiddeld en maximaal haalbaar is met VDSL?Daar geloof ik echt niet in.
Er wordt in die zin misbruik gemaakt van de algemene acceptatie van (veel) lagere dan geadverteerde internetsnelheden. En het argument dat de prijs er ook naar zou zijn....![]()
Maar begrijp me niet verkeerd: Ik heb de gok ook bewust genomen en heb pech. De opties die je dan hebt:En dat is best helemaal niet onaardig. Echter, had ik het van tevoren geweten, dan had ik wellicht wat anders besloten.
- Kosteloos opzeggen
- beetje korting op abonnement
Er is van te voren echter niet te zeggen wie de uitzonderingen zijn, want daar hebben we het hier over.
Iemand op 600meter van de centrale die bvb 20Mbit haalt is een uitzondering.
Iemand op 150meter van de centrale die bvb 30Mbit haalt is ook een uitzondering.
Er is van te voren niet goed te bepalen wie wel of niet de snelheid zal halen zoals die verwacht mag worden op basis van afstand van de centrale. Ook geeft de huidige ADSL2+ intrainsnelheid geen goede indicatie. ADSL2+ gebruikt van de kabel het spectrum tot 2.2Mhz waar VDSL2 tot 12Mhz van het spectrum gaat.
Als de verstoring van dusdanige aard is dat alleen de hogere frequenties impact ondervinden zul je met ADSL2+ gewoon goede snelheden halen, terwijl dit met VDSL2 niet lukt.
Mochten de uitzonderingen ook van te voren zekerheid willen hebben over welke snelheid behaalt kan worden dan zal er voor elke klant die aangesloten word een monteur gestuurd moeten worden, die de lijn gaat doormeten. Op dat moment is het echter niet meer haalbaar om het product te leveren voor de huidige prijs en zover ik weet is er geen enkele provider die vooraf garanties geeft over de snelheden/ metingen door monteurs laat uitvoeren. (correct me if i'm wrong)
Daarbij als iemand hier een goede suggestie heeft om toch op een rendabele manier van te voren een inschatting te kunnen maken over de te behalen snelheid dan heb ik hier uiteraard wel oren naar
Verwijderd
Toch blijft het vreemd, een 60 (of 50) Mbit verbinding verkopen en gokken dat het goed gaat. Dat vind ik een vreemde manier van zaken doen.
Ik zou toch een relatief goedkoop systeem bedenken om een redelijke schatting te maken van de snelheid. Voor Tele2 is Fiberspeed misschien niet meer winstgevend ivm met alle klachten, opzeggingen en monteurs. Daarnaast heeft Tele2 natuurlijk al een slechte naam, die wordt er nu niet beter op. Maar goed, dit is misschien makkelijker gezegd dan gedaan
Ik zou toch een relatief goedkoop systeem bedenken om een redelijke schatting te maken van de snelheid. Voor Tele2 is Fiberspeed misschien niet meer winstgevend ivm met alle klachten, opzeggingen en monteurs. Daarnaast heeft Tele2 natuurlijk al een slechte naam, die wordt er nu niet beter op. Maar goed, dit is misschien makkelijker gezegd dan gedaan
Ik denk dat de slechte naam wel meevalt hoor
, daarbij is de afstand dus bedoeld om een redelijke schatting te maken. De mensen di ehier klagen/de snelheid echt niet halen zijn er misschien 20 in totaal geweest? Als je dat afzet tegen het totaal aantal klanten dat fiberspeed heeft+ de snelheid ook goed haalt, is allemaal heel erg klein en gering.
Jammer genoeg is de volgende pagina al een tijdje niet geupdate, maar laat wel wat zien:
http://se.tele2.nl/bestgetest2.html
Ik ben het er wel mee eens dat vanuit het verleden uit het image van Tele2 wat bedenkelijker is, maar dat is de afgelopen jaren al flink veranderd en zal ook nog wel meer verbeteren.
Jammer genoeg is de volgende pagina al een tijdje niet geupdate, maar laat wel wat zien:
http://se.tele2.nl/bestgetest2.html
Ik ben het er wel mee eens dat vanuit het verleden uit het image van Tele2 wat bedenkelijker is, maar dat is de afgelopen jaren al flink veranderd en zal ook nog wel meer verbeteren.
Verwijderd
Hier een persoon die al 15 jaar klant bij zonnet/versatel/tele2 is. Vanaf inbellen naar 4 mb naar 20 mb en nu naar 50 mb. En eigenlijk altijd erg tevreden geweest. Nu sinds een paar weken 50 mb internet en bellen en naar volle tevredenheid. Haal gemiddeld down 27mb en up 5,2mb, okay is geen 50mb, maar wist vantevoren met 1255 meter tot centrale dat dat niet haalbaar zou zijn. Kan ik erg gaan klagen, maar tov m'n 20mb abo toch een verdubbeling van snelheid, en dat voor maar 5 euro per maand meer.
En op nuria.nl, deze registratie-site houdt snelheid van gebruikers bij. En daarbij komt tele2 er toch als 2e uit de bus onder de adsl/vdsl aanbieders. Ik denk ook dat merendeel van de klanten best tevreden zal zijn.
En op nuria.nl, deze registratie-site houdt snelheid van gebruikers bij. En daarbij komt tele2 er toch als 2e uit de bus onder de adsl/vdsl aanbieders. Ik denk ook dat merendeel van de klanten best tevreden zal zijn.
Verwijderd
De gegarandeerde snelheid t.o.v. kabel is gewoon moeilijker te halen. Dat heeft te maken met het type lijn dat onder de grond ligt. Bij DSL is dit koper en bij kabel glasvezel. DSL loopt dus gewoon achter de feiten aan.
Bij kabel is dit geen glasvezel maar een coaxkabel.Verwijderd schreef op donderdag 16 december 2010 @ 14:44:
De gegarandeerde snelheid t.o.v. kabel is gewoon moeilijker te halen. Dat heeft te maken met het type lijn dat onder de grond ligt. Bij DSL is dit koper en bij kabel glasvezel. DSL loopt dus gewoon achter de feiten aan.
Sinds maandag hier ook dit abo, en het werkt belabberd. Maandag haalde ik 11mbit, één keer de uitschieter naar 16. Bedroevender in ieder geval dan mijn voormalige Telfort 20mbit abo die de 19 aantikte.
Vandaag is het helemaal beroerd:

Pakket met televisie besteld, televisie valt door haperingen en knetterende geluiden gewoon niet naar te kijken. De helpdesk was overdag erg behulpzaam, niet dat het iets opleverde, maar ik werd aangeraden om 's avonds terug te bellen - omdat ik dan zelf ook thuis ben. Helaas is de helpdesk voor de 3e avond op rij op dit tijdstip al gesloten, ondanks de belofte dat deze dagelijks tot 22.00 open is.
Ik word er niet vrolijk van!
Edit: En van 'Danielle van Tele2' word ik via Twitter ook al weinig wijzer.
Vandaag is het helemaal beroerd:

Pakket met televisie besteld, televisie valt door haperingen en knetterende geluiden gewoon niet naar te kijken. De helpdesk was overdag erg behulpzaam, niet dat het iets opleverde, maar ik werd aangeraden om 's avonds terug te bellen - omdat ik dan zelf ook thuis ben. Helaas is de helpdesk voor de 3e avond op rij op dit tijdstip al gesloten, ondanks de belofte dat deze dagelijks tot 22.00 open is.
Ik word er niet vrolijk van!
Edit: En van 'Danielle van Tele2' word ik via Twitter ook al weinig wijzer.
[ Voor 4% gewijzigd door ImPrEzA op 16-12-2010 18:18 ]
Blackbird singing in the dead of night, take these broken wings and learn to fly... all your life... you were only waiting for this moment to be free. ][ Wanna fight for human rights? www.amnesty.nl