Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Devian

Als ik nu in mijn modem kijk dan zie ik toch echt dat mijn modem plots nog maar intraint op 49589kbps. Dus er is wel degelijk een technische aanpassing gedaan. Dus zeer zeker niet puur een stukje communicatie naar de klant.

Wel heeft deze 'aanpassing' er in mijn geval ervoor gezorgd dat ik nu downloadsnelheden haal van maar 1400 tot 1800kbps en dit schommelt vandaag enorm. Daar waar dit tot gisteravond nog ruimschoots tussen de 3400 en 3600 kbps zat.

Lijkt mij dat Tele2 zich toch even achter de oren moet gaan krabben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk26
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07:12
bassiez1987 schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 16:52:
ik ga binnenkort verhuizen en moet dus weer een nieuw internet-abonnement aanschaffen. nu lijkt dit pakket in beginsel aantrekkelijk maar volgens mij gaat er links en rechts nog wel eens iets mis, ik ben dus even aan het uitpluizen gegaan.
(...
)
ik las op de vorige pagina ook nog iets over een analoge lijn, daar moet ik nog even naar kijken, ik heb geen idee wat er nu ligt.
Als je de afstand zeker wilt weten of een inschatting van de snelheden en mogelijkheden, bel dan met de afdeling verkoop van Tele2. Aan je opgegeven afstand tot de centrale lijkt Fiberspeed geen probleem te zijn. Ik zit zelf ook op deze afstand van de centrale en haal ca. 45 mbit met 6mbit upload. Maar helaas bepaalt de kwaliteit van de kabels vanaf centrale tot aan je isra punt mede je snelheid en daar kan je niet zoveel invloed op uitoefenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleychui
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-09 14:11
Verwijderd schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 16:41:
[...]

Niet verkeerd! Je zit zeker dicht bij de centrale?
Ik heb het opgezocht:
288 meter

Ik heb nu vanaf woensdag Fiberspeed, en al 2 maal een outage ondergaan, net als de support voor fiberspeed dicht is.
Vandaag vanaf 16:30u geen internet, bellen lukt wel
Modem uit/aan zetten helpt niet..
Net het modem maar een reset gegeven, nu werkt e.e.a weer.
Gisterenavond hetzelfde, maar toen werd alles weer spontaan na een 1 1/2 uur weer operationeel.
Ik heb op het modem wel gezien dat er een wan ip wordt toebedeeld, dus daar ligt het niet aan.
Het is een schande dat er voor fiberspeed minder support is, dit moet beter.

Ik ben vanaf het begin dat versatel met adsl begon, aangesloten geweest en heb dit in het begin ook meegemaakt.
Ik denk dat fiberspeed van Tele2 nog niet helemaal "volwassen" is en dat het support dus beter moet.

charleyr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleychui
Verwijderd schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 18:22:
@ Devian

Als ik nu in mijn modem kijk dan zie ik toch echt dat mijn modem plots nog maar intraint op 49589kbps. Dus er is wel degelijk een technische aanpassing gedaan. Dus zeer zeker niet puur een stukje communicatie naar de klant.

Wel heeft deze 'aanpassing' er in mijn geval ervoor gezorgd dat ik nu downloadsnelheden haal van maar 1400 tot 1800kbps en dit schommelt vandaag enorm. Daar waar dit tot gisteravond nog ruimschoots tussen de 3400 en 3600 kbps zat.

Snelheid is bij mij ineens een stuk lager

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1001765309.png

charleyr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassiez1987
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01:43
sjakie334 schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 18:28:
[...]

Als je de afstand zeker wilt weten of een inschatting van de snelheden en mogelijkheden, bel dan met de afdeling verkoop van Tele2. Aan je opgegeven afstand tot de centrale lijkt Fiberspeed geen probleem te zijn. Ik zit zelf ook op deze afstand van de centrale en haal ca. 45 mbit met 6mbit upload. Maar helaas bepaalt de kwaliteit van de kabels vanaf centrale tot aan je isra punt mede je snelheid en daar kan je niet zoveel invloed op uitoefenen.
dat heb ik al gedaaan. het probleem met de afdeling verkoop van een organisatie is dat ze niet zo snel zullen zeggen: "het kan wel, maar gaat waarschijnlijk niet zo goed werken." oftewel "wij van wc-eend adviseren u andy"
Daarom zoek ik het liever zelf uit als zij van mening zijn dat het kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van een helpdesk kun je idd vaak niet veel verwachten.. je lokale situatie met bedrading en of bereik goed checken en daarna pas bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07:40
@ Devian

Nee, dat zou niet kunnen. Het zou misschien wel zo kunnen zijn dat je intrainsnelheid van het modem altijd al 49Mbit is geweest. Dat zou ik voor je kunnen nakijken als ik wat gegevens heb om je te kunnen vinden in de systemen(stuur anders even een pm).

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het feit dat het modem intraint op een bepaalde snelheid betekent toch echt dat er vanuit de wijk centrale (DSLAM) niet meer wordt uitgestuurd dan het modem uitleest.

Bovendien is het wel erg toevallig dat dit in het weekend gebeurt waarop een nieuwe dienst( Interactieve TV) wordt geïntroduceerd en het Fiberspeed 60 mbps worsdt vervangen door 50 mbps. Overigens is dit ook in mijn eigen status van mijntele2 terug te vinden.

Dus waarom dit niet gecommuniceerd wordt via een nieuwsbrief of mail is mij geheel onbekend. Wel vind ik het betreurenswaardig.

Is er al een officieuze lezing binnen Tele2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dewaterweg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-09 15:20
Verwijderd schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 18:20:
Het feit dat het modem intraint op een bepaalde snelheid betekent toch echt dat er vanuit de wijk centrale (DSLAM) niet meer wordt uitgestuurd dan het modem uitleest.

Bovendien is het wel erg toevallig dat dit in het weekend gebeurt waarop een nieuwe dienst( Interactieve TV) wordt geïntroduceerd en het Fiberspeed 60 mbps worsdt vervangen door 50 mbps. Overigens is dit ook in mijn eigen status van mijntele2 terug te vinden.

Dus waarom dit niet gecommuniceerd wordt via een nieuwsbrief of mail is mij geheel onbekend. Wel vind ik het betreurenswaardig.

Is er al een officieuze lezing binnen Tele2?
de meeste providers adverteren ook tot 20mbit, dit terwijl er weldegelijk vanuit de dslam 24mbit wordt verstuurd. Er zijn dus ook klanten die meer dan 20mbit binnenhalen!!! Ik neem dan ook aan dat het met VDSL2+ niet anders is, het kan natuurlijk wel zijn dat de lijn wat minder goed is geworden. Dat kan natuurlijk verschillende oorzaken hebben, ik zou zeggen contact devian dan kom je er denk ik wel achter waar het probleem zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 19:34:
Zojuist werd de lijn actief, heb ik effectief 15904 Kbps down & 1810 Kbps up (uitgelezen uit het modem). Ik ga maar eens bellen denk ik.
Zojuist helpdesk gebeld. Ik kreeg een zeer vriendelijke medewerker aan de telefoon die na mijn korte uitleg het hele verhaal vertelde dat in dit forum al voorbij is gekomen (afstand tot centrale, kwaliteit koper, ...). Daarna kreeg ik de 3 bekende opties (behouden, downgraden, opzeggen) en kon ik de keus opzeggen zonder problemen maken. Dus tot zover mijn korte ervaring Tele2 :)

*Caiway weer aansluit*
Ik had toch nog niet opgezegd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kozz
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 09:20:
[...]

Zojuist helpdesk gebeld. Ik kreeg een zeer vriendelijke medewerker aan de telefoon die na mijn korte uitleg het hele verhaal vertelde dat in dit forum al voorbij is gekomen (afstand tot centrale, kwaliteit koper, ...). Daarna kreeg ik de 3 bekende opties (behouden, downgraden, opzeggen) en kon ik de keus opzeggen zonder problemen maken. Dus tot zover mijn korte ervaring Tele2 :)

*Caiway weer aansluit*
Ik had toch nog niet opgezegd :+
Netjes hoor, dan is het nog eens de moeite om uit te proberen, want als je bijvoorbeeld wel 40 mbit of meer krijgt is het wel voordelig. Ik wacht met spanning op mijn oplevering over een week of twee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleychui
Devian schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 12:50:
[...]

Nee, dat zou niet kunnen. Het zou misschien wel zo kunnen zijn dat je intrainsnelheid van het modem altijd al 49Mbit is geweest. Dat zou ik voor je kunnen nakijken als ik wat gegevens heb om je te kunnen vinden in de systemen(stuur anders even een pm).
Ik denk dat de snelheid momenteel weer acceptabel is.
Het hele weekend onder de 40 Mb en nu:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1003549091.png

charleyr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
@ Devian

Ik denk dat ik je gevonden heb, je snelheid is vanaf het moment dat je klant was rond de 50Mbit geweest, je woont op +/- 530meter van de centrale.

Snelheid:
Afbeeldingslocatie: http://94.100.120.142/1140300001-1140350000/1140336101-1140336200/1140336141_6_bWOD.jpeg

Er is dus geen aanpassing geweest aan je snelheid afgelopen weekend.

[ Voor 3% gewijzigd door Devian op 25-10-2010 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag *fiberspeed* opgeleverd.

Resultaat voor:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/992779511.png
En dan ook echt nooit hoger dan 13.12 (het leek wel capped. Zodra het een keer op 13.13 sprong, ging het meteen terug naar 12.xx)

Resultaat na:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1003771675.png

Ik ben niet echt te spreken over de ''snelheid''.
Ik zit op 850 meter hemelsbreed van de centrale, Tele2 zegt dat ik 1200 meter van de centrale af zit.
In Almelo, waar ik woon, zijn er 2 centrales. De 2e centrale zit op ruim 3/4 km afstand (hemelsbreed).

Ook wil ik het volgende even kwijt: Vorig jaar stonden er allemaal Tele2 folders langs de weg met de text: ''Tele2 Fiberspeed zone''. Vorige maand checkte ik op de site of het bij mij leverbaar was, en ja, het was leverbaar. Echter, nadat ze de naam naar *tot* 50Mbps hebben gewijzigd, staat er opeens dat het niet meer voor mij leverbaar is.

Ook wil ik graag weten waar ik kan zien met welke snelheid mijn modem intraint (ik kan niets vinden op 192.168.1.1).

Iemand?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2010 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
@Abovian, Ik kan het niet met 100% zekerheid zeggen, maar de maximale afstand waarop VDSL2 geleverd kan worden is/word ingekort. Allicht dat dit al gedaan is, en dan klopt dus wat je op dit moment merkt.

Bovenstaand word gedaan na veel meldingen van klanten die toch niet helemaal tevreden waren met de geboden snelheden op langere afstanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Devian schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 14:55:
@Abovian, Ik kan het niet met 100% zekerheid zeggen, maar de maximale afstand waarop VDSL2 geleverd kan worden is/word ingekort. Allicht dat dit al gedaan is, en dan klopt dus wat je op dit moment merkt.

Bovenstaand word gedaan na veel meldingen van klanten die toch niet helemaal tevreden waren met de geboden snelheden op langere afstanden.
Die richting zat ik ook al naar te denken, goed punt.
Maargoed, het is ook net een half uurtje geleden opgeleverd, denk je dat een paar dagen inwerktijd verandering zal laten zien? Ik betwijfel het wel iig.

Vanaf het begin (zonnet) al een trouwe klant geweest. Misschien moet ik toch een keer over naar kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 15:05:
[...]

Die richting zat ik ook al naar te denken, goed punt.
Maargoed, het is ook net een half uurtje geleden opgeleverd, denk je dat een paar dagen inwerktijd verandering zal laten zien? Ik betwijfel het wel iig.

Vanaf het begin (zonnet) al een trouwe klant geweest. Misschien moet ik toch een keer over naar kabel.
Bij mij bleef de snelheid constant, dus na oplevering of een aantal dagen/weken daarna blijft de snelheid die je meet gelijk. Inwerken lijkt dus niet van toepassing. Een eindje terug in het topic staan nog wat links naar extra pagina's op je router waar je misschien nog wat aan hebt (zoals de snelheid die je modem binnen krijgt).

Wat betreft kabel, UPC knijpt nog steeds usenet verkeer (van andere aanbieders weet ik het niet). Dus als je van plan bent te downloaden via nieuwsgroepen dan is de snelheid die je nu haalt waarschijnlijk nog een stuk hoger dan wat je met UPC 's avonds haalt (zelfs een 120 Mbit abo van UPC haalt soms maar 5 mbit 's avonds). Tenminste, dat is mijn ervaring bij twee kenissen met UPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D33F
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-09 09:52

D33F

Tweelingtemmer

Verwijderd schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 14:52:

Ook wil ik graag weten waar ik kan zien met welke snelheid mijn modem intraint (ik kan niets vinden op 192.168.1.1).

Iemand?
here you go ;) http://192.168.1.1/statsvdsl.cgi

Lies are obvious to read because the truth is already written

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thx.
De waarden waarop mijn modem intraint zijn 23687 down en 2436 up.
[ B0 Rate (Kbps): 23687-2436 ]

Net even een medewerkster aan de lijn gehad, die bevestigt de lage intrainsnelheid.
KPN zou er niets aan kunnen doen omdat de lijnen wel gewoon goed zijn, dit zou dus het max haalbare zijn hier. Ik mag het abonnement opzeggen of kosteloos downgraden. UPC is hier niet leverbaar, dus het wordt of gewoon dit houden, of over naar Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
Telecompaper:
http://www.telecompaper.com/nl/article.aspx?cid=764469
Tele2 heeft afstand genomen van de term fiberspeed in zijn aanbod. Het snelste pakket, voorheen Fiberspeed 60 Mbps, heet nu 'Internet tot 50 Mbps'. Daarmee wil het niet langer voeding geven aan de discussie of internet al dan niet over glasvezel wordt geleverd. Tele2 biedt internet over VDSL. Aan de snelheid is volgens de woordvoerder niks veranderd, maar 50 Mbps is realistischer als men kijkt naar de werkelijk verkregen snelheid. Deze kan ook oplopen tot boven de 50 Mbps, als men dicht genoeg bij de centrale woont. De prijs (29,95 euro per maand) en alle andere voorwaarden blijven gelijk. Het Internet tot 50 Mbps-pakket wordt op dit moment gepromoot voor 19,95 euro per maand voor de eerste drie maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jrs77 schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 14:37:
He Anyone en RoelientjeL

You are heroes! Where do I sent the beer?

Real great. How did you figure it out?

I didn't have time to check it very long, but it seemed that the quick start option for bridge mode was missing. A bit strange because it is in the manual.

Since it became possible to open up ssh access from the lan, it is probably possible to set up bridge mode from the command line. My knowledge of linux is limited, but I am going to look into this when I have more time...
Hey there! You are welcome, and beer...... anytime man.
The way I figured it out... well let just say the way the modem/router is designed is not very good, let alone the security module.. (base64 encoding is so 1992)

Anyway... now that i am your hero.. did you manage to bring up the bridge yet? otherwise let me know.. maybe i can help you. (Linux is my middel name, man)

Cherio to the lads!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masselink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 10:46

Masselink

Voor de dorst

Vandaag *fiberspeed* opgeleverd.

Resultaat voor:
[afbeelding]
En dan ook echt nooit hoger dan 13.12 (het leek wel capped. Zodra het een keer op 13.13 sprong, ging het meteen terug naar 12.xx)

Resultaat na:
[afbeelding]

Ik zit op 850 meter hemelsbreed van de centrale, Tele2 zegt dat ik 1200 meter van de centrale af zit.
In Almelo, waar ik woon, zijn er 2 centrales. De 2e centrale zit op ruim 3/4 km afstand (hemelsbreed).

Ook wil ik het volgende even kwijt: Vorig jaar stonden er allemaal Tele2 folders langs de weg met de text: ''Tele2 Fiberspeed zone''. Vorige maand checkte ik op de site of het bij mij leverbaar was, en ja, het was leverbaar. Echter, nadat ze de naam naar *tot* 50Mbps hebben gewijzigd, staat er opeens dat het niet meer voor mij leverbaar is.

Iemand?
Toevallig via de 2e centrale in de Ootmarsumsestraat? Dat is geen centrale maar een verdeel station. Mijn verkeer kwam daar nog maar met 30mbit binnen. Dan nog naar huis waar ik 16 haalde.

Tele2 deed er trouwens niet moeilijk over en ik kon alles opzeggen zonder problemen. kudos!

Koffie en meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DakuGosuto
  • Laatst online: 12-10-2024
Mijn verbinding moet vandaag worden opgeleverd, had vanmorgen geen internet meer met telfort dus ik dacht laat ik tele2 eens aansluiten. Heb wel internet, maar om nou te zeggen snel? Alles behalve dat:

B0 Rate (Kbps): (down)3927 (up)809

Nu zou dat kunnen liggen aan het feit dat de verbinding vanavond pas wordt opgeleverd als ik de berichten van Tele2 bekijk, maar ik ben bang dat het een somber vooruitzicht is. Denken jullie dat ik vanavond wel een redelijke snelheid ga halen of dat ik maar meteen moet gaan bellen?

Line Status (in dB*10): (down)(up)
SNR margin: 68 67
Output power: 142 32
Electrical Length: 1270 1176
LATN (Loop Attenuation): 91 428

Even de intrainwaardes erbij gezet, volgens speedtest.nl/adsl zit ik op hemelsbreed 63 meter van de centrale af, lijkt me dat dit soort waardes niet echt kloppen dan?

[ Voor 23% gewijzigd door DakuGosuto op 27-10-2010 13:30 . Reden: intrainwaardes/afstand centrale toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D33F
  • Laatst online: 11-09 09:52

D33F

Tweelingtemmer

DakuGosuto schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 13:25:
Mijn verbinding moet vandaag worden opgeleverd, had vanmorgen geen internet meer met telfort dus ik dacht laat ik tele2 eens aansluiten. Heb wel internet, maar om nou te zeggen snel? Alles behalve dat:

B0 Rate (Kbps): (down)3927 (up)809

Nu zou dat kunnen liggen aan het feit dat de verbinding vanavond pas wordt opgeleverd als ik de berichten van Tele2 bekijk, maar ik ben bang dat het een somber vooruitzicht is. Denken jullie dat ik vanavond wel een redelijke snelheid ga halen of dat ik maar meteen moet gaan bellen?

Line Status (in dB*10): (down)(up)
SNR margin: 68 67
Output power: 142 32
Electrical Length: 1270 1176
LATN (Loop Attenuation): 91 428

Even de intrainwaardes erbij gezet, volgens speedtest.nl/adsl zit ik op hemelsbreed 63 meter van de centrale af, lijkt me dat dit soort waardes niet echt kloppen dan?
Ik zou dus idd eens even gaan bellen, want zodra bij mij toen online uitviel en tele 2 actief werd (dus ook voor de avond wanneer het daadwerkelijk actief zou worden.)toen haalde ik ook al mijn huidige intrain waarden( 35808|5975) , deze is dan over verloop van tijd ook niet verbeterd of verslechterd.

Wat mij verder opvalt is dat de waardes van Electrical Length behoorlijk hoog zijn, deze zijn hier respectievelijk 185 en 193.

Heb je verder gekeken of alle bekabeling top notch is ? want dit kan natuurlijk ook veel uitmaken.

Lies are obvious to read because the truth is already written

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DakuGosuto
David Regeling schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 14:43:
[...]

Ik zou dus idd eens even gaan bellen, want zodra bij mij toen online uitviel en tele 2 actief werd (dus ook voor de avond wanneer het daadwerkelijk actief zou worden.)toen haalde ik ook al mijn huidige intrain waarden( 35808|5975) , deze is dan over verloop van tijd ook niet verbeterd of verslechterd.

Wat mij verder opvalt is dat de waardes van Electrical Length behoorlijk hoog zijn, deze zijn hier respectievelijk 185 en 193.

Heb je verder gekeken of alle bekabeling top notch is ? want dit kan natuurlijk ook veel uitmaken.
Heb alle kabels uit het pakket van tele2 gebruikt, behalve de ethernetkabel naar mijn pc, maar aangezien de lage intrainwaardes van mijn modem daardoor niet kunnen worden veroorzaakt lijkt me dat geen probleem.

Ik heb hiervoor Telfort 20mbit gehad en daar haalde ik 1.8mb mee, dus lijkt mij dat de rest van de kabels naar de wijkcentrale etc ook in orde zijn. Ik ga even de telefoonkabel veranderen naar een ander kijken of dat een effect heeft.

Edit: Kabels omgewisseld nog steeds hetzelfde. Ik wacht nog even de eigenlijke oplevering af mocht het probleem dan aanhouden dan ga ik even bellen. De helpdesk is tot 22.00 uur open dus moet tijd zat hebben om het te regelen.

[ Voor 9% gewijzigd door DakuGosuto op 27-10-2010 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DakuGosuto schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 14:49:
[...]

Heb alle kabels uit het pakket van tele2 gebruikt, behalve de ethernetkabel naar mijn pc, maar aangezien de lage intrainwaardes van mijn modem daardoor niet kunnen worden veroorzaakt lijkt me dat geen probleem.

Ik heb hiervoor Telfort 20mbit gehad en daar haalde ik 1.8mb mee, dus lijkt mij dat de rest van de kabels naar de wijkcentrale etc ook in orde zijn. Ik ga even de telefoonkabel veranderen naar een ander kijken of dat een effect heeft.

Edit: Kabels omgewisseld nog steeds hetzelfde. Ik wacht nog even de eigenlijke oplevering af mocht het probleem dan aanhouden dan ga ik even bellen. De helpdesk is tot 22.00 uur open dus moet tijd zat hebben om het te regelen.
Fiberspeed helpdesk tot half 6, die fout maakte ik dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DakuGosuto
Verwijderd schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 15:09:
[...]
Fiberspeed helpdesk tot half 6, die fout maakte ik dus ook.
Thanks, ga ik nu gelijk maar bellen!

Edit:
Inmiddels gebeld, daar schoot ik niet erg veel mee op, de helpdeskmedewerker bleef maar zeggen de oplevering is nog niet geschiedt en daarom is het waarschijnlijk dat u nog geen beschikking heeft over fiberspeed. Dus toch, maar even wachten dan. Heeft tele2 een ander telefoonnummer voor de fiberspeedhelpdesk dan? Ik zag daar niets over op de webpagina van de klantenservice namelijk. link

[ Voor 50% gewijzigd door DakuGosuto op 27-10-2010 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo te zien.. topictitel naar 50 mbps veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielb3
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20-05-2023
Hallo,

Ik heb zelf sinds vrijdag (22 okt) ook fiberspeed. Ik heb hier erg naar uitgekeken maar het valt me nu toch zwaar tegen.
Waar kan volgens jullie het probleem liggen?

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1006495441.png

Elke dag al een test gedaan maar nooit hoger gekomen dan de 12mbit/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertTCB
  • Laatst online: 21-12-2024

AlbertTCB

swing it baby

Als tevreden Speedlink/Telfort 20mbit klant (haal gemiddeld 1,8 mbyte/s met ping 30ms) toch ook overgestapt naar Tele2. Ben énorm benieuwd of het een verbetering is :s

I'm just taking care of business

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Masselink schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 10:18:
[...]

Toevallig via de 2e centrale in de Ootmarsumsestraat? Dat is geen centrale maar een verdeel station. Mijn verkeer kwam daar nog maar met 30mbit binnen. Dan nog naar huis waar ik 16 haalde.

Tele2 deed er trouwens niet moeilijk over en ik kon alles opzeggen zonder problemen. kudos!
http://adsl.hunen.net/index.php?id=12&nrc=25

Dit is de centrale die ik bedoel (naast de vrije school).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
Misschien ook leuk voor hier.
Tele2 is een eigen forum gestart, is te vinden op http://forum.tele2.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceM
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online
De hemelsbrede afstand zegt helemaal niets. De bekabeling volgt normaal gesproken gewoon het stratenplan, het is niet zo dat ze een zo kort mogelijke kabel trekken vanaf de wijkcentrale. Het is dus heel goed mogelijk dat er een kabel van 1.2KM loopt naar jou huis toe.

[ Voor 4% gewijzigd door IceM op 28-10-2010 11:24 ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masselink

Masselink

Voor de dorst

Verwijderd schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 16:48:
[...]

http://adsl.hunen.net/index.php?id=12&nrc=25

Dit is de centrale die ik bedoel (naast de vrije school).
Daar zit ik ook op (931 meter) Helaas loopt het via een verdeelstation in de ootmarsumse straat. Daar zit bij mij het grootste verlies. Ik zit in Markgraven.

Koffie en meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Masselink schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 12:06:
[...]
Daar zit ik ook op (931 meter) Helaas loopt het via een verdeelstation in de ootmarsumse straat. Daar zit bij mij het grootste verlies. Ik zit in Markgraven.
Hoe ben je erachter gekomen dat het door het verdeelstation in de ootmarsumsestraat komt? Wellicht iets voor KPN om daar iets te fixen? Ik zit in Schelfhorst btw., vlakbij het winkelcentrum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phreak
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-09 16:17

Phreak

KTM SuperDuke

Ik woon ook in Almelo en zit aangesloten op de centrale in het centrum.
Kennelijk zit ik op ongeveer 300mtr van de centrale.
Ik heb nu een 20mbit abbo van Telfort en zit al een tijdje naar dit abbo te kijken.
Ik haal overigens netjes 2.2MB/s nu.
Vooralsnog ziet alles er goed uit en zit ik er wel aan te denken om over te stappen naar tele2.
Nog maar even wat rondkijken en dan dit weekend maar ff de knoop doorhakken.

[ Voor 4% gewijzigd door Phreak op 28-10-2010 15:54 ]

Noobmeter WoT: Froekie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-09 20:28
Zit nu bij online en midden december loopt mijn contract af. Ik ben op zoek naar lekker snel internet in Rotterdam(zuid). En nu lijkt dit mij een hele goede aanbieding! Alleen ik vraag me af wat andere Rotterdammers ervaren qua snelheid en stabiliteit. Anders moet ik naar upc en dat zie ik niet zo zitten :P

How are you doing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t3q
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09 01:21

t3q

Say yes to teq

(jarig!)
Heb ook Tele2 50Mbit besteld. Ik heb nu Telfort 20Mb en haal praktisch altijd 19Mbit.

Volgens BBNed site:

Beschikbare Dienst Project Max snelheid
ADSL 2-8Mb/512Kb
ADSL2+ 16-24Mb/1Mb
SDSL 2.3Mb/2.3Mb
Gebundelde SDSL 9.2Mb/9.2Mb
FTTx WES-A-Far-net 100Mb/100Mb

DSL centrale
Afstand tot centrale 234 meter
Code centrale Rt-C
Naam centrale Rotterdam-Centrum

Oplevering geschied waarschijnlijk 1 december, ik ben benieuwd :)

Life goes as it goes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masselink

Masselink

Voor de dorst

Verwijderd schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 14:03:
[...]

Hoe ben je erachter gekomen dat het door het verdeelstation in de ootmarsumsestraat komt? Wellicht iets voor KPN om daar iets te fixen? Ik zit in Schelfhorst btw., vlakbij het winkelcentrum.
Ik heb het probleem bij tele2 aangekaart en die hebben een monteur langs gestuurd die alles na heeft gemeten. De KPn monteur ging er nog wel melding van maken bij KPN zelf want er data van tele2 drukte verkeer van de lijn. Ik verloor 30mbit tussen de centrale en het verdeel station.

KPN doet er niets aan, Tele2 kan er ook niets aan doen. Ik zit na 6 jaar tele2 bij Ziggo.
Tele2 deed niet moeilijk over mijn opzegging, en de aansluitkosten werden netjes gecrediteerd. TOP!

Koffie en meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phreak
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-09 16:17

Phreak

KTM SuperDuke

Ik heb gister ook de knoop doorgehakt en op de knop bestellen gedrukt :+

Dit zijn de lijn gegevens van mijn adres:

Beschikbare Dienst Project Max snelheid
ADSL 2-8Mb/512Kb
ADSL2+ 16-24Mb/1Mb
SDSL 2.3Mb/2.3Mb
FTTx WES-B-Far-net 100Mb/100Mb

DSL centrale
Afstand tot centrale 333 meter
Code centrale Aml-C
Naam centrale Almelo-Centrum

Oplevering rond 6 december, verlaat Sinterklaas cadeau <+:)

Noobmeter WoT: Froekie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

michielb3 schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 16:12:
Hallo,

Ik heb zelf sinds vrijdag (22 okt) ook fiberspeed. Ik heb hier erg naar uitgekeken maar het valt me nu toch zwaar tegen.
Waar kan volgens jullie het probleem liggen?

[afbeelding]

Elke dag al een test gedaan maar nooit hoger gekomen dan de 12mbit/s.
Probleem is waarschijnlijk de afstand tot de centrale, een verouderde wijkcentrale, te veel signaalverlies door slechte kabels of een combinatie van dingen. Je kan bellen met de tele2 helpdesk en een KPN monteur vragen die wat zaken kan doorlopen. Helaas is er vaak niks aan te doen en zit je vast aan de lage snelheden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DakuGosuto
Nou even een korte update.

27ste: Mijn verbinding zou op deze datum opgeleverd moeten worden, dit was echter niet het geval. Na een telefoontje naar de helpdesk werd mijn gevraagd nog even 24 uur te wachten aangezien de verbinding nog niet de status opgeleverd had. Goed ik ben dan wel ontzettend ongeduldig, maar 24 uur kan ik nog wel wachten.

28ste:
De status opgeleverd op de webpagina van tele2, nog steeds maar 4mbit down en nog geen 1mbit up. Nog een telefoontje naar de helpdesk. Hier werd mij weer gevraagd nog 24 uur te wachten aangezien de status nog niet opgeleverd was aan de kant van tele2(ondanks dat op de webpagina van de consument staat dat het opgeleverd is!). Na een discussie met de helpdeskmedewerker vroeg hij mij wat vragen over hoe ik het had aangesloten etc. en toen kon hij alleen nog maar vragen of ik 24 uur kon wachten.

29ste:
Nogmaals gebeld, de helpdeskmedewerker heeft nu eindelijk geconcludeerd dat er een probleem is. Nu komt er dus aankomende donderdag een monteur langs om mijn gedeelte van de verbinding te controleren. Ondanks herhaaldelijk verzoek van mij om dat niet te doen omdat dat zeer zeker in orde is, misschien is mijn modem defectief, maar lijkt mij dat je dan überhaupt geen verbinding krijgt die 1 stabiel is en 2 steeds rondom dezelfde snelheid blijft hangen, maar goed het is een stap die blijkbaar niet over geslagen kan worden.

Wel zal ik restitutie krijgen op mijn abonnementsgeld volgens de helpdeskmedewerker en dat schijnt mij toegezegd te worden in een e-mailtje dus ik wacht het maar weer af.

Eerlijk gezegd heb ik nu al geen goed woord meer over voor deze baggerprovider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
DakuGosuto schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 12:15:
Nou even een korte update.

27ste: Mijn verbinding zou op deze datum opgeleverd moeten worden, dit was echter niet het geval. Na een telefoontje naar de helpdesk werd mijn gevraagd nog even 24 uur te wachten aangezien de verbinding nog niet de status opgeleverd had. Goed ik ben dan wel ontzettend ongeduldig, maar 24 uur kan ik nog wel wachten.

28ste:
De status opgeleverd op de webpagina van tele2, nog steeds maar 4mbit down en nog geen 1mbit up. Nog een telefoontje naar de helpdesk. Hier werd mij weer gevraagd nog 24 uur te wachten aangezien de status nog niet opgeleverd was aan de kant van tele2(ondanks dat op de webpagina van de consument staat dat het opgeleverd is!). Na een discussie met de helpdeskmedewerker vroeg hij mij wat vragen over hoe ik het had aangesloten etc. en toen kon hij alleen nog maar vragen of ik 24 uur kon wachten.

29ste:
Nogmaals gebeld, de helpdeskmedewerker heeft nu eindelijk geconcludeerd dat er een probleem is. Nu komt er dus aankomende donderdag een monteur langs om mijn gedeelte van de verbinding te controleren. Ondanks herhaaldelijk verzoek van mij om dat niet te doen omdat dat zeer zeker in orde is, misschien is mijn modem defectief, maar lijkt mij dat je dan überhaupt geen verbinding krijgt die 1 stabiel is en 2 steeds rondom dezelfde snelheid blijft hangen, maar goed het is een stap die blijkbaar niet over geslagen kan worden.

Wel zal ik restitutie krijgen op mijn abonnementsgeld volgens de helpdeskmedewerker en dat schijnt mij toegezegd te worden in een e-mailtje dus ik wacht het maar weer af.

Eerlijk gezegd heb ik nu al geen goed woord meer over voor deze baggerprovider.
Als je je PM aanzet dan kan ik misschien even voor je kijken ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DakuGosuto
Staat nu aan! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apollovenlo
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-09 20:25
Sinds vandaag ook fiberspeed van Tele 2 gekregen.
En ja het is sneller als mijn 20 mbit's abbo, maar ook niet dat wat het zijn moet.

Ik heb in huis de hele telefoon zooi er uit gehaald en vanaf in het aansluitpunt waar dus die blauwe draad op binnen komt een verbinding gemaakt naar mijn modem, dat met een stukje kabel van 15 cm.
Maar ook dat mocht helaas niet helpen. De modem traint in op B0 Rate (Kbps):27811 en up 5975.

Mijn upload is dan ook perfect, maar down wil het nog niet echt lukken.
De gegevens zijn

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1009219289.png

[ Voor 3% gewijzigd door apollovenlo op 29-10-2010 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand wellicht al moeten vaststellen dat zijn/haar verbinding in het weekend stelselmatig langzamer is dan doordeweeks?

Ik heb dit tot op heden 2 gehele weekenden meegemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infant
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11-08 11:15

Infant

It's a floating Dino!

Ik heb dit nu ook een dagje of 10 (besteld als zijnde 60Mbit, maar op magische wijze is 60 ineens 50....ook op tweakers...... zal er tijdens mijn tentamen morgen rekening mee houden.)

Wat interessant is, als ik het modem reset en in http://192.168.1.1/statsvdsl.cgi kijk, is de downstream van mijn lijntje steeds anders.
Dit resetten doet hij zelf kennelijk ook, want ik heb er verder niet aangezeten, en het was toch echt 6mbit minder t.o.v. gisteren.

De ene keer is hij van mening dat 24Mbit the way to go is, en vandaag is het nieuwe record gevestigd op 30.5Mbit.

De upload is wel telkens close bij de 5500kbit.

Enig idee waarom hier zulke enorme verschillen tussen zitten?

[ Voor 12% gewijzigd door Infant op 31-10-2010 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infant

Infant

It's a floating Dino!

Verwijderd schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 21:44:
iemand wellicht al moeten vaststellen dat zijn/haar verbinding in het weekend stelselmatig langzamer is dan doordeweeks?

Ik zou zeggen, reset het modem eens .... en kijk of er iets veranderd.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@infant

Hoezo zou dat een oplossing zijn als de verbinding alleen gedurende het weekend langzamer is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik heb op het moment Telfort internet en train in op 19665 of iets dergelijks. Mijn afstand tot de centrale is volgens de bbned meting 525 meter, maar ik weet dat het iets verder is maar het is nog onder de 800 meter.

Nou ben ik wel benieuwd hoeveel ik zou kunnen halen aangezien de bbned site dit aangeeft:

eschikbare Dienst Project Max snelheid
ADSL 2-8Mb/512Kb
ADSL2+ 16-24Mb/1Mb
SDSL 2.3Mb/2.3Mb
FTTx WES-A-Far-net 100Mb/100Mb
B-SDSL.bis BDE 16Mb/16Mb
SDSL.bis BDE 4Mb/4Mb
VDSL BDE 19Mb/4Mb

DSL centrale
Afstand tot centrale 584 meter
Code centrale Amf-C
Naam centrale Amersfoort-Centrum

Vind die 19Mb nogal weird :) maar goed dat zal wel zo ingesteld zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ik ben benieuwd hoe alles er voor staat thuis, als het goed is is Online afgesloten en staat er een modem van Tele2 op me te wachten en gaat de verbinding vanavond online...

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand enig idee of de klantenservice van Tele2 ook een email adres heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 21:44:

Ja, door de week is het hier 1.7 MB/s. In het weekend 1.4 MB/s.

Waarschijnlijk is het dan drukker op het netwerk en hebben ze capaciteitsproblemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 01 november 2010 @ 12:51:
Iemand enig idee of de klantenservice van Tele2 ook een email adres heeft?
uhh.. http://www.tele2.nl/adsl/klantenservice.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Laatst online: 06-07 09:23
uhh..Oeroude site van jaren geleden met verouderde gegevens.
Tele2 heeft een e-mail adres, maar daar kan je alleen op uitnodiging naar mailen.
Mails op eigen initiatief komen direct in de bin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Ifs

Ze hebben duidelijk een probleem met de capaciteits. Het verklaart ook daarmee de aanpassing van 60mbps naar 50 mbps.

@ cornfed9911

dus toch!!!! Vervelend dat ze op deze manier afhankelijk maken door alleen de mogelijkheid 'aan te bieden' van bellen naar een 0900 nummer a zoveel cent per minuut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Tja, bellen brengt nog geld in het laatje. E-mail brengt niets in het laatje. Zo simpel is dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

06-40191602 <--- goedkoper :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Hm beetje jammer, maar 2 mb hier. Dat is maar een verhoging van 500kb ivm het oude online abbo... morgen even bellen of er wat aan te doen valt.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
Verwijderd schreef op maandag 01 november 2010 @ 15:23:
[...]

Ja, door de week is het hier 1.7 MB/s. In het weekend 1.4 MB/s.

Waarschijnlijk is het dan drukker op het netwerk en hebben ze capaciteitsproblemen?
Nee, er zijn geen capaciteits problemen op het netwerk. Er moet dus een andere reden zijn waarom de verbinding iets langzamer word.
@Ifs

Ze hebben duidelijk een probleem met de capaciteits. Het verklaart ook daarmee de aanpassing van 60mbps naar 50 mbps.

@ cornfed9911

dus toch!!!! Vervelend dat ze op deze manier afhankelijk maken door alleen de mogelijkheid 'aan te bieden' van bellen naar een 0900 nummer a zoveel cent per minuut.
De uitgestuurde snelheid vanaf de wijkcentrale is niet verlaagd. Tele2 stuurt nog steeds 60Mbit uit, en deze snelheid kan ook gewoon gehaald worden. Omdat deze snelheid echter alleen op erg korte lijn afstanden te halen is hebben ze besloten om eerlijker te communiceren naar de klant toe, en daarom word er nu 50Mbit gemeld. Het enige wat veranderd is is dus de klant communicatie, technisch is er niks naar beneden geschroeft.

Mocht je duur mobiel bellen naar de klantenservice, geef dit gewoon aan in het gesprek met de medewerker van Tele2 en je krijgt deze kosten gecrediteerd.

[ Voor 53% gewijzigd door Devian op 02-11-2010 12:08 . Reden: quote toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infant

Infant

It's a floating Dino!

Verwijderd schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 23:38:
@infant

Hoezo zou dat een oplossing zijn als de verbinding alleen gedurende het weekend langzamer is?
Nou, mijn ervaring is namelijk dat het niet zozeer in het weekend langzamer is. Bijv:

Vanochtend vond het modem het kennelijk nodig om de verbinding te resetten, dus gedurende 5 minuten was er geen internet.
De snelheid waar hij toen op vast stond was 19000kbit. Waardeloos laag natuurlijk.

Ik heb hem zojuist weer gereset, en nu staat hij op 30700kbit (Een nieuw record....)

Elke keer dat ik hem reset, neemt mijn verbinding een andere snelheid aan, met dus meer dan 10Mbit verschil...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• igdirli_ilhan
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-02-2022
Ik heb vandaag mijn tele2 fiberspeed aangesloten en downloaden via newsleecher ging dan met 4.5MB/s, dat is 3x sneller vergeleken met telfort wat ik hiervoor had.

Alleen heb ik een probleem, de Comtrend modem heeft 2 VOIP poorten, maar ik heb overal gezocht in het boekje en ook in de router (192.168.1.1). Ik heb nergens een plek gevonden om mijn gegevens voor VOIP account in te vullen. Ik heb zo'n gevoel dat er een aangepaste firmware erop zit. Ik heb tele2 gebeld, maar ze konden me niet echt helpen omdat de fibrespeed afdeling niet open was.

Heeft iemand het voor elkaar gekregen om je eigen VOIP gegevens te plaatsen in de Comtrend 6373?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Zelf een SIP server instellen kan je gerust vergeten.
De Comtrend is uitsluitend geschikt voor telefonie van Tele2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-09 11:42
cornfed99111 schreef op maandag 01 november 2010 @ 19:11:
uhh..Oeroude site van jaren geleden met verouderde gegevens.
Tele2 heeft een e-mail adres, maar daar kan je alleen op uitnodiging naar mailen.
Mails op eigen initiatief komen direct in de bin.
grappig ook dat ze nog de halve oueroude site online hebben staan zie ook dit super snelle 3MB internet abo an 24,95 toendertijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even mijn ervaring!! Een week of 2 terug postcode check gedaan en ja hoor, fiberspeed is mogelijk! Ik gebeld en alles telefonisch doorgenomen. Mijn oplevering zou 8 november zijn. Netjes een brief thuis gehad dat alles in werking wordt gezet. Hou vooral mijn tele2 bij ( ben al 8 jaar lid) . Zag iedere keer als ik keek een vinkje staan bij respijt dagen vervallen, verder gebeurde er niets. Ik maar eens gebeld vandaag een meneer aan de telefoon meneer u afstand naar de centrale is 1400 meter dus niet mogelijk. Zou het wel kunnen krijgen alleen wist die meneer niet wat mijn snelheid zou zijn heel vreemd!! Als ik kijk hoe ver ik van de centrale zit zie ik 760 meter. Echt ik heb zo vaak aan de telefoon gezeten met ze echt heel slecht allemaal. Ik ben weg als ik kan!! Ja Danielle of devian hoor ik nu wat van jullie? Het feit dat er eerst wordt gezegdt meneer u kan Fiberspeed krijgen aangezien de afstand tot de centrale goed is , en nu dit!! Echt een schandalige service net zoals die 10 cent per minuut, je belt men zegt de wachttijd bedraagt 1 minuut, wel geteld 8.45 in de wacht gestaan!! Voor heen was het 0900 nummer voor lokaal tarief. Heb mijn buik er meer dan vol van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
Je hebt een pm ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jrs77
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22-08 21:29
[b][message=34960479,noline]

Heeft iemand het voor elkaar gekregen om je eigen VOIP gegevens te plaatsen in de Comtrend 6373?
Geen idee en ik heb er geen verstand van maar geeft command line shell hier niet allerlei opties voor:

> voice --help
Command syntax:
voice --help - show the voice command syntax
voice show - show the voice parameters
voice emgcycall list - show the voice emgcycall list
voice start - start the voice application
voice stop - stop the voice application
voice set callagent <ipaddress> - set IP address for MGCP call agent
voice set gwname <gatewayname> - set gateway name used in MGCP messages
voice set interface <interface> - set interface name used by the voice application (br0, nas25, etc.)
voice set prefcodec <codec> - set the preferred codec (auto, G711U, G711A, G723, G726, G729)
voice set locale <name> - set the locale name (USA, FRA, ...)
voice set gwPort <gwPort> - set the gwPort
voice set rtpPortMax <rtpPortMax> - set the rtpPortMax
voice set rtpPortMin <rtpPortMin> - set the rtpPortMin
voice set CALLAGENT <CALLAGENT> - set the CALLAGENT(0|1)
voice set caDomainName <caDomainName> - set the caDomainName
voice set caDomainPort <caDomainPort> - set the caDomainPort
voice set caPort <caPort> - set the caPort
voice set endptid <endptid> - set the endpoint id
voice set endptstartno <endptstartno> - set the endpoint start channel
voice mgcp_trace <on|off> - turn on/off the mgcp log trace function
>

Ik heb hier geen interesse in, maar veel succes ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
jrs77 schreef op woensdag 03 november 2010 @ 16:21:
[...]

Geen idee en ik heb er geen verstand van maar geeft command line shell hier niet allerlei opties voor:

> voice --help
Command syntax:
voice --help - show the voice command syntax
voice show - show the voice parameters
voice emgcycall list - show the voice emgcycall list
voice start - start the voice application
voice stop - stop the voice application
voice set callagent <ipaddress> - set IP address for MGCP call agent
voice set gwname <gatewayname> - set gateway name used in MGCP messages
voice set interface <interface> - set interface name used by the voice application (br0, nas25, etc.)
voice set prefcodec <codec> - set the preferred codec (auto, G711U, G711A, G723, G726, G729)
voice set locale <name> - set the locale name (USA, FRA, ...)
voice set gwPort <gwPort> - set the gwPort
voice set rtpPortMax <rtpPortMax> - set the rtpPortMax
voice set rtpPortMin <rtpPortMin> - set the rtpPortMin
voice set CALLAGENT <CALLAGENT> - set the CALLAGENT(0|1)
voice set caDomainName <caDomainName> - set the caDomainName
voice set caDomainPort <caDomainPort> - set the caDomainPort
voice set caPort <caPort> - set the caPort
voice set endptid <endptid> - set the endpoint id
voice set endptstartno <endptstartno> - set the endpoint start channel
voice mgcp_trace <on|off> - turn on/off the mgcp log trace function
>

Ik heb hier geen interesse in, maar veel succes ermee.
Dat gaat niet werken, de commandset laat het ook al zien, MGCP agent.
Er zit geen SIP implementatie in het modem, alleen MGCP.
Het opzetten van een eigen verbinding naar bvb een voipstunt, voipbuster of een andere SIP aanbieder gaat dus niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Even crossposten hoor,
MrVegeta schreef op woensdag 03 november 2010 @ 18:32:
Sinds gister hebben we hier een router van tele2 staan voor de "Fibrespeed" verbinding maar om te zeggen dat het lekker werkt... nee. Met draad heb ik een prima verbinding maar draadloos kan ik er niet bij (en mijn huisgenootjes ook niet). Ik krijg de melding "Er kan geen verbinding worden gemaakt met tele2-607E" dus ik krijg niet de optie om mijn webkey in te voeren. Ik heb alle channels (1 t/m 9) geprobeerd en dat maakt ook geen verschil. Heb de router gereset en aan/uitgeschakeld maar niets lijkt te helpen :/
Bel ik net met de helpdesk "lol we zijn gesloten", staat op de site dat ze tot 22;00 open zijn.

/me Spijt heeft van de swtich

Probleem is opgelost, lag aan de beveiliging van de router. Gewonen WEPkey en het is klaar :)

[ Voor 5% gewijzigd door MrVegeta op 03-11-2010 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrVegeta schreef op woensdag 03 november 2010 @ 18:47:
Even crossposten hoor,

[...]

Bel ik net met de helpdesk "lol we zijn gesloten", staat op de site dat ze tot 22;00 open zijn.
Helpdesk != Fiberspeed Helpdesk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jrs77
WEP key? Aardig dat je de buren gratis internet geeft.

http://www.aircrack-ng.org/doku.php?id=simple_wep_crack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Alsof iemand serieus zit te hacken :/ en dan nog, so what? Zolang de verbinding stabiel is en mij +1mb's geeft vind ik het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jrs77
MrVegeta schreef op woensdag 03 november 2010 @ 19:56:
Alsof iemand serieus zit te hacken :/ en dan nog, so what?
He geen probleem...

Ik heb vaak genoeg internet geleend van mensen met WEP beveiliging. Heel handig als je op reis bent, want niet overal zijn cafe's met gratis internet...

Als gebruiker van een WEP beveiliging zou ik wel een beetje opletten met websites die passwords gebruiken zonder ssl, wireshark, ettercap zijn namelijk te gek gereedschap en ook niet zo heel moeilijk te gebruiken, maar dat weet een beetje tweaker wel...

[ Voor 4% gewijzigd door jrs77 op 04-11-2010 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DakuGosuto
Nou even een korte update, nog steeds geen fatsoenlijke snelheid, maar inmiddels is de monteur van Tele2 langsgeweest, heeft geheel in lijn der verwachting geconstateerd dat er niets mis is aan mijn kant van de verbinding.
Nu gaat tele2 hun kant controleren en dat gaat ongeveer 2 dagen(dus morgen en maandag, weekend is soms echt vervelend :P) duren en dan maar hopen dat mijn snelheid op een acceptabel niveau komt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:24
vandaag ook online met fiber mag niet klagen draadloos

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1017035982.png

kabel

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1017038969.png

en de modem helemaal open }) }) }) }) }) }) dank je wel forum *O* *O* *O* *O* *O*

[ Voor 21% gewijzigd door saharoen op 04-11-2010 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
geforce5_guy schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 23:20:
Ik heb het vandaar aangevraagd, hoop dat ik er op vooruit ga kwa snelheid.
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/985473423.png
Ik heb nu ook fiberspeed. Maar valt vies tegen. Lijkt er op dat ik nog op ADSL snelheden sta want dit is nou niet echt een vooruit gang. bekabbeling is gecontroleerd en alles is netjes aangesloten.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1017172513.png

Eens kijken of er iets aan te doen is :)

[ Voor 26% gewijzigd door geforce5_guy op 04-11-2010 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleychui
Hedenochtend maar even een meting uitgevoerd, omdat er toch vaak instabiliteit in de capaciteit zit en zeker in het weekend.

Uitgangspunt is nu de meting op 6-11 om 10:18 (onbelast)
Ik ga het een weekje bijhouden, want ik vind het nog steeds niet stabiel.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1019277663.png

Ik heb vanaf de realisatie een 2-tal weken geleden, regelmatig last van een modem, dat vast zit.
De afgelopen 2 weken heb ik al 6 maal het modem uit/aan moeten zetten omdat de verbinding dan (spontaan) weg is gevallen.

Het is vreemd, want via dezelfde lijn heb ik toch een aantal jaren ADSL tot 20 Mb afgenomen van dezelfde provider en eigenlijk nooit problemen gehad.
Ik heb tijdens de overgang alleen maar het modem hoeven te vervangen, dus verder geen interne wijzigingen aan mijn bekabeling.
Hebben meer gebruikers hier last van en heeft men ook het gevoel, dat de aangeboden capaciteit niet altijd stabiel is?

charleyr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08:31

KL643

beeldaandemuur

Volgens mij is mijn modem dood :( geen internet/bellen en reset help ook al niet...branden wel lampje (vdsl/lan1 en 2 en power) maar vaagjes....stekker eruit/in werkt ook niet en de klantenservice is ook al niet bereikbaar vandaag... :( iemand een goed id/suggestie..?

Edit: is het modem ook van binnenuit te resetten?

[ Voor 8% gewijzigd door KL643 op 06-11-2010 13:19 ]

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
charleychui schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 10:25:
Hedenochtend maar even een meting uitgevoerd, omdat er toch vaak instabiliteit in de capaciteit zit en zeker in het weekend.

Uitgangspunt is nu de meting op 6-11 om 10:18 (onbelast)
Ik ga het een weekje bijhouden, want ik vind het nog steeds niet stabiel.

[afbeelding]

Ik heb vanaf de realisatie een 2-tal weken geleden, regelmatig last van een modem, dat vast zit.
De afgelopen 2 weken heb ik al 6 maal het modem uit/aan moeten zetten omdat de verbinding dan (spontaan) weg is gevallen.

Het is vreemd, want via dezelfde lijn heb ik toch een aantal jaren ADSL tot 20 Mb afgenomen van dezelfde provider en eigenlijk nooit problemen gehad.
Ik heb tijdens de overgang alleen maar het modem hoeven te vervangen, dus verder geen interne wijzigingen aan mijn bekabeling.
Hebben meer gebruikers hier last van en heeft men ook het gevoel, dat de aangeboden capaciteit niet altijd stabiel is?
Mocht je modem nog met een normale rj-11 flatcable zijn aangesloten dan kan het misschien nog een mbitje schelen als je daar een twisted kabel van maakt. Tegenwoordig zitten die in de installatiepakketten van het VDSL2 product, in het verleden niet.

Verder heb ik zelf ook af en toe gemerkt dat de verbinding instabiel word, ik denk dzelf dat dit koment omdat het modem niet helemaal lekker omgaat met bvb een torrent client (ik download zelf ook veel via torrents). Ik zal eens kijken of ik daar een relatie in vinden kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643

KL643

beeldaandemuur

Heeft iemand nog een fiberspeed modem over toevallig? :)

Edit: Het wonder is geschied....na anderhalf uur de stekker eruit gehad te hebben zit er weer leven in het modem :)

[ Voor 64% gewijzigd door KL643 op 06-11-2010 16:02 ]

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@charleychui

Ik heb ook idd dat de mijn verbinding kwalitatief minder is dan mijn voorgaande 20mbps bij Internlnet. Wel heb ik reeds delen van de bekabeling vervangen maar hier geen verbetering in gevonden. Inmiddels 2 keer het modem moeten resetten in een kleine maand tijd. Daar waar ik mijn vorige modem niet 1 enkele keer heb hoeven resetten over een totaal duur va 5 jaar.

@ Devian

Het modem gaat idd niet netjes om met torrents...maar loopt ook vast na een sessie met het downloaden via nieuwsgroepen.

Bovendien de problemen in de weekenden blijven aanhouden. Je houdt een fractie van je download snelheid over. sinds tele1 abo houdt ik in het weekend een schamele 40%. Met mijn vorige abo ook in het weekend steevast 75 a 88%.

Mijn conclusie is voorlopig dat de capaciteit in de centrale niet toestaat boven een bepaalde grens uit te mogen komen gedurende de weekenden.

Just my 2 cents

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleychui
Meting om 18:58

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1019806711.png

Snelheid is dus gedaald.

charleyr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleychui
Zondag 7-11 15:26

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1020723428.png

charleyr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleychui
Devian schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 13:16:
[...]

Mocht je modem nog met een normale rj-11 flatcable zijn aangesloten dan kan het misschien nog een mbitje schelen als je daar een twisted kabel van maakt. Tegenwoordig zitten die in de installatiepakketten van het VDSL2 product, in het verleden niet.

Verder heb ik zelf ook af en toe gemerkt dat de verbinding instabiel word, ik denk dzelf dat dit koment omdat het modem niet helemaal lekker omgaat met bvb een torrent client (ik download zelf ook veel via torrents). Ik zal eens kijken of ik daar een relatie in vinden kan.
@Devon: Wat houdt een twisted kabel in, naar mijn weten heb ik nl 2 aders voor vdsl beschikbaar, waar het signaal overgaat, bedoel je dat ik de aders moet verdubbelen vanaf het ISRA punt, of de aders van de aansluiting naar het modem?

charleyr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dewaterweg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-09 15:20
charleychui schreef op zondag 07 november 2010 @ 15:30:
[...]

@Devon: Wat houdt een twisted kabel in, naar mijn weten heb ik nl 2 aders voor vdsl beschikbaar, waar het signaal overgaat, bedoel je dat ik de aders moet verdubbelen vanaf het ISRA punt, of de aders van de aansluiting naar het modem?
hij bedoelt het type kabel vanaf je isra naar je modem! Het kan zijn dat je het modem hebt aangesloten op het isra dmv een flatkabel(platte kabel) het is beter voor het signaal om hiervoor een twisted kabel (is een ronde kabel) te gebruiken. Je herkent zo een kabel aan het feit dat de kabels om elkaar zijn heen gedraaid, je kan ook de twee kabels voelen die om elkaar zijn heen gedraaid. Succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DakuGosuto
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1021721597.png

Nou de monteur heeft het dus gefixed in de centrale :) Zeer content met deze snelheid. Zo zie je maar geduld is een schone zaak! :)

Edit:
Nu kom ik dus vanmiddag thuis, is mijn verbinding weer zoals hij sinds oplevering is, dus maar 4 mb down en 1 up en de heldeskmedwerker vertelt mij nu dat er geen monteur langs is geweest en dat deze ook niet is afgestuurd.

Er wordt er nu dus alsnog een afgestuurd. Echt belachelijk, heb ik voor 12 uur gewoon 50 mbit en 's middags ineens niet meer. Elk redelijk logisch nadenkend persoon kan daar toch uit concluderen dat er iets veranderd is! Echt achterlijk!

Mijn advies zoek een andere provider voor 50mbit!

[ Voor 56% gewijzigd door DakuGosuto op 08-11-2010 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleychui
Dewaterweg schreef op zondag 07 november 2010 @ 15:55:
[...]

hij bedoelt het type kabel vanaf je isra naar je modem! Het kan zijn dat je het modem hebt aangesloten op het isra dmv een flatkabel(platte kabel) het is beter voor het signaal om hiervoor een twisted kabel (is een ronde kabel) te gebruiken. Je herkent zo een kabel aan het feit dat de kabels om elkaar zijn heen gedraaid, je kan ook de twee kabels voelen die om elkaar zijn heen gedraaid. Succes :)
thx, bij mij betreft het een platte kabel, dus ga deze eens omwisselen.

charleyr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kozz
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Sinds vandaag heb ik ook Fiberspeed en ben zeer tevreden over de snelheid voor die prijs! :)

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1022282825.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk26
@ Devian
Vraag: Het huidige testbestand op www2.tele2.nl/100mb.bin is 100mb groot, kan je ook een groter testbestand hier plaatsen (1 gig of groter?). Het huidige testbestand is zo snel binnen dat je de snelheid niet fantsoenlijk kan testen :9 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0de1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-09 09:51
Hallo,

Ook ik heb nu (nog) een fiberspeed tot 50 MB aansluiting en ik ben ook niet echt blij met het resultaat.

Ik woon in Oud-Beijerland en de afstand bedraagt volgens de bbned site 469 meter.
Het modem traint in met 26 MB down en 5 MB up

Tele2 gebeld, ze hebben (zeggen ze) een lijnmeting gedaan en de snelheid is niet te verhogen.
Wat ik raar vind want het is een nieuwe wijk, nieuwe kabels etc. en zit redelijk dichtbij de centrale.

Modem staat direct boven ISRA punt, met standaard flatcable (in doos) geconnect naar het modem -- ISRA punt

Wie kan mij verder helpen ?

p.s.
Hoe kan ik zorgen dat iemand mij kan PM sturen en ik naar hen ?
Misschien dat Devian mij een PM wil sturen vandaar de vraag :)

[ Voor 10% gewijzigd door c0de1 op 09-11-2010 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

c0de1 schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 09:07:
Hallo,

Ook ik heb nu (nog) een fiberspeed tot 50 MB aansluiting en ik ben ook niet echt blij met het resultaat.

Ik woon in Oud-Beijerland en de afstand bedraagt volgens de bbned site 469 meter.
Het modem traint in met 26 MB down en 5 MB up

Tele2 gebeld, ze hebben (zeggen ze) een lijnmeting gedaan en de snelheid is niet te verhogen.
Wat ik raar vind want het is een nieuwe wijk, nieuwe kabels etc. en zit redelijk dichtbij de centrale.

Modem staat direct boven ISRA punt, met standaard flatcable (in doos) geconnect naar het modem -- ISRA punt

Wie kan mij verder helpen ?

p.s.
Hoe kan ik zorgen dat iemand mij kan PM sturen en ik naar hen ?
Misschien dat Devian mij een PM wil sturen vandaar de vraag :)
Dan zou je denken aan de telecombedrading in de meterkast die niet optimaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste DakuGosuto,

Is je internetsnelheid inmiddels weer zoals het hoort te zijn?
Zoniet, dan wil ik dit graag voor je in behandeling nemen.
Wil je je postcode en huisnummer of klantnummer naar Danielle@tele2.com o.v.v. DakuGosuto sturen?

Met vriendelijke groet,

Danielle van tele2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk26
Ik zag dat je vanaf nu ook TV icm fiberspeed kunt bestellen. Weet iemand of de kwaliteit van de TV stream beter is dan het 20mb pakket of gelijk aan? Hebben er uberhaupt al mensen ervaring met het TV pakket icm fiber?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste DakuGosuto,

Bedankt voor je gegevens! Ik ga dit voor je oppakken en houd je op de hoogte.

Met vriendelijke groet,

Danielle van Tele2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dsp4life
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-09 21:29
na meer dan een maand telefoneren hebben ze eindelijk mijn verbinding werkend (internet en telefonie werkte beide niet (leuk met 2 online winkels)
helaas...... nog trager dan mijn adsl van online (20 mbit)
ik haal nu op glasviber een max dl van 16mbit en een upload van 0,8 mbit

met tig mensen gesproken en nu komen ze met het antwoord . ja sorry het lukt ons niet u mag downgraden :S
voor ik overstapte vroeg ik wel 10 x of ik echt met volle 100% zekerheid glasviber kon krijgen en een snelheidswinst

mobiele belkosten nu 72 euro
verlies winkel 2700 euro (ongeveer)
geen telefonie
en nu mag ik dan opzeggen mijn vaste telefoon nummer kwijtraken en weer terug naar mijn oude provider

wat een ongeloflijke slechte service
klantenservice met een standaart a4 velletje voor hun neus en te beroerd om de case is door te lezen
vraag je naar een specifiek persoon zijn ze altijd ziek
belofte's om terug te bellen hebben ze 5x belooft en niet 1x gedaan !

dit is echt de meest slechte provider die ik ooit heb meegemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643

KL643

beeldaandemuur

sjakie334 schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 20:10:
Ik zag dat je vanaf nu ook TV icm fiberspeed kunt bestellen. Weet iemand of de kwaliteit van de TV stream beter is dan het 20mb pakket of gelijk aan? Hebben er uberhaupt al mensen ervaring met het TV pakket icm fiber?
Sinds vandaag digitale TV aangesloten (Fiberspeed had ik al). Eerste indruk positief (had Digitenne) maar nog te kort om een oordeel te kunnen geven. Ik weet niet of de stream beter is dan het 20mb pakket...Kon de decoder trouwens gewoon aansluiten op de switch in mijn kamer :)

[ Voor 5% gewijzigd door KL643 op 10-11-2010 23:22 ]

beeldaandemuur

• Devian
sjakie334 schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 20:10:
Zijn dezelfde streams/kwaliteit als bij het 20mb product.

• Monsterboy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-08-2024
Sinds gisteren is ook mijn VDSL opgeleverd, kreeg een reminder dmv SMS . Modem keurig van te voren ontvangen van Tele2. Gisteren aangesloten. Antennes zijn een stuk krachtiger dan van het oude modem, dat is alvast een plus.

Aantal metingen gedaan, maar ben niet tevreden over de snelheid. - Wireless meting -
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1024952731.png
Prachtige upload but who cares :)

Deze download haalde ik ruim met mijn 20Mbit Tele2. Alhoewel het leek alsof tele2 de laatste maand mijn internet aan het knijpen was. Het werd steeds langzamer. Volgens mij heet dat verwachtingsmanagement ;)
Je ziet sinds de zomer een duidelijke halvering van mijn download snelheid op speedtest.net.

Ga nog even knutselen maar ben bang dat ik bij Tele2 aan de bel moet gaan trekken.

Andere vraag:
Standaard pakt de modem channel 1, waarvan ik weet dat het druk is met de 20+ wifi zenders in de buurt. Ik zet hem op de minder populaire 6 en mijn download en upload vallen praktisch weg. Naar 0.08 MB/s en 0.02 MB/s. Heeft iemand daar ook last van?
De kwaliteit van het signaal (uitstekend) en verbindingssnelheid (130mbs) lag wel veel hoger.

edit: typos

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08:09
Zet 'm eens bekabeld, en kijk dan eens welke snelheid je haalt?

• IceM
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online
Een wireless snelheid zegt natuurlijk helemaal niets, en al helemaal niet als de wlan band zo overbevolkt is zoals je aangeeft. Test je snelheid met een kabel, punt.

Welk kanaal je moet pakken is gewoon een kwestie van testen en is situatie afhankelijk, ook hier is niets zinnigs over te zeggen.

...

Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste