Ik woon in het gebied van Caiway. Daar heb ik pech en geluk tegelijkertijd. Geluk omdat Caiway voor het basispakket digitaal geen smartcard vereist, pech omdat Caiway vanaf oktober 2010 geen analoog signaal meer gaat doorgeven. Vandaag kwam daar nog eens een brief bovenop dat vanaf 30 november aanstaande nog slechts 15 kanalen analoog doorgegeven worden. Ik heb een decoder met smartcard van Caiway. Die gebruiken we om TV te kijken. Voor de HTPC met MCE gebruik ik een Hauppage MCE150 kaartje in combinatie met Vista MCE.
Ik heb me wat verdiept in DVB-C PCI kaartjes. Van fabrikant KNC kreeg ik op vragen een mail terug met daarin de uitleg dat hun kaarten niet werken in MCE, door beperkingen van MCE zelf. Ik dacht daardoor dat er geen mogelijkheden waren, tot ik de topicstart van dit topic las. Als ik het goed begrijp, dan werken deze kaarten met MCE:
Technotrend Budget C1000, C1500 (download drivers)
Terratec Cinergy 1200 DVB-C (download drivers)
Heeft iemand ervaringen met deze kaarten in MCE?
Ik ga liever niet over naar MediaPortal. Mijn gezin is erg gehecht aan de simpelheid van MCE. Mij beviel MP prima, maar zoonlief en vrouw niet. En dat is een meerderheid.
edit: deze mail ontving ik op 9 oktober van KNC:
Windows Vista/7 MCE is not supporting DVB-C properly. This is a problem of Microsoft.Our products are running under Vista/7, but with our own application or third party applications.
Ik bezoek net de site en zie BDA drivers van 16-10-09.
Hier. Heeft iemand ervaring met deze drivers en de kaart van KNC?
[
Voor 14% gewijzigd door
Hans C op 31-10-2009 16:56
]