Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoraxx
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 06-07 22:33
Ik baal hier echt als een stekker :'(

Heb wekenlang de CAM proberen te kopen, maar was overal uitverkocht. Nu heb ik hem eindelijk bemachtigt kom ik erachter dat mijn TV het niet ondersteund!

Ik heb de Samsung LE40B650t2WXXN, maar deze heeft schijnbaar alleen een CI slot :S
Ik moet de LE40B650T2PXXN hebben.

De t.v heb ik inmiddels al 4 maanden en de verkoper bij de Mediamarkt zei toen dat hij gewoon CI+ had.

Ik ga even contact met Samsung opnemen, misschien dat hun nog iets kunnen doen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-07 06:36
Kortom, alle samsungs die eindigen met PXXN kunnen die CI+ module slikken?

Ik bezit namelijk de LE32B530P7WXXN, heb wel CAM slot aan zijkant.. maar kan nergens iets vinden over CI+ :?

[ Voor 30% gewijzigd door Soullancer op 23-10-2009 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
StormingSoul schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 18:20:
Kortom, alle samsungs die eindigen met PXXN kunnen die CI+ module slikken?

Ik bezit namelijk de LE32B530P7WXXN, heb wel CAM slot aan zijkant.. maar kan nergens iets vinden over CI+ :?
Omdat iedereen er overheen leest:
De tv's welke met CI+ zouden moeten werken staan op de ziggo site vermeldt: http://www.ziggo.nl/producten/televisie/ci-plus

Voor sommige tv's geldt dat ze er niet op staan en ook nooit ondersteund zullen worden.
Voor sommige tv's geldt dat ze nog niet getest zijn omdat het model net uit is, of (in geval van philips) nog niet helemaal lekker werken.
Wil je zekerheid.. kijk op de site, klik op het tabblad televisies.. en kijk of je tv er tussen staat.

De WXXN modellen werken niet met CI+.
Je kan er wel een alphacrypt instoppen.. dat werk waarschijnlijk wel, maar niemand weet voor hoelang.

[ Voor 12% gewijzigd door job op 23-10-2009 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rschenk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-03 12:47
Kom zojuist van de plaatselijke elektronicazaak (Mikro Elektro). Verkoper raadde een LCD mét Ziggo CI+ certificatie af. Hij had er al een aantal verkocht en de meeste worden teruggebracht omdat het niet zou werken.

Ik betwijfel dit en vermoed dat de verkoper eerst van z'n oude meuk (lees: niet Ziggo CI+ gecertificeerde LCDs) af wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoraxx
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 06-07 22:33
Ben net naar de Mediamarkt terug gegaan met mijn CI+ module die niet werkte.

Hun hadden toen ik in mei de tv kocht tegen mij gezegd dat hij WEL CI+ zou ondersteunen.
Na mijn verhaal heeft de medewerker zijn chef gebeld en die gaat maandag contact op nemen met Samsung, omdat hun weer doorkregen van Samsung dat de tv CI+ zou ondersteunen. Hopelijk kan er zo tot een oplossing gekomen worden waardoor ik bijv. wel de goede tv krijg!

Maarja dat zal wel weer niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-07 13:22

Arfman

Drome!

rschenk schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 21:12:
Kom zojuist van de plaatselijke elektronicazaak (Mikro Elektro). Verkoper raadde een LCD mét Ziggo CI+ certificatie af. Hij had er al een aantal verkocht en de meeste worden teruggebracht omdat het niet zou werken.

Ik betwijfel dit en vermoed dat de verkoper eerst van z'n oude meuk (lees: niet Ziggo CI+ gecertificeerde LCDs) af wil.
Zelfde verhaal kreeg ik te horen toen ik bij BCC een CI+ TV wilde kopen. Verkoper raadde het ons af, zei nog even te wachten totdat de kinderziektes eruit waren. Wel net advies, ik was bereid geweest om 79 euro meer uit te geven,

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:36
Arfman schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 10:50:
[...]

Zelfde verhaal kreeg ik te horen toen ik bij BCC een CI+ TV wilde kopen. Verkoper raadde het ons af, zei nog even te wachten totdat de kinderziektes eruit waren. Wel net advies, ik was bereid geweest om 79 euro meer uit te geven,
Persoonlijk vind ik dat niet netjes, de alphacrypt is nogal duurder. Daarnaast doe je met een TV minimaal 5 jaar, ik dernk dat CI+ dan verplicht is.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JantjeKoud
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-07 00:22
Loekie schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 11:50:
[...]

Persoonlijk vind ik dat niet netjes, de alphacrypt is nogal duurder. Daarnaast doe je met een TV minimaal 5 jaar, ik dernk dat CI+ dan verplicht is.
Tja...kinderziektes....
Of het nu mijn omgeving is (gem. Twenterand) of in combinatie met de tv (40W5500) met Ziggo kaart, feit is dat af en toe de zenders RTL4 t/m 8 het niet doen. Dit duurt niet lang, een paar minuten tot een uurtje maar wel gek dat het 's avonds optreed. De tv geeft dan de melding: "geen signaal". Misschien hebben meer mensen hier last van?
Nog 1 minpuntje: Het 'zappen' gaat erg traag. Je moet vaak seconden lang wachten voordat de zender verschijnt.
Verder...GAAF, uiteraard vooral de zenders in HD met echte HD uitzending.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnelheidsDuivel
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 30-09-2024
Heb sinds gisteren een Samsung UE40B7020WPXXN met CI+ kaart erin van Ziggo en na wat problemen met de authenciatie, werkt het nu super! Voor de zekerheid wel een hoge kwaliteit antennekabel genomen. Grote voordeel is dat je niet met een extra (stroomslurpend) kastje zit.

Moet zeggen dat het super werkt, geen problemen met teletekst, tijdelijk alle digitale zenders van Ziggo en de HD kwaliteit is helemaal goed. Zappen gaat inderdaad niet snel, maar door de uitgebreide 'guide' met programma's hoef je ook niet iedere keer alle zenders langs te zappen.

Nadeel vind ik dat je de digitale zenders niet zelf kunt rangschikken (kan dit niet of heb ik dit nog niet gevonden??)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17-07 09:22
Op mijn Sony Bravia 37V5500 werkt de CI+ nog niet helemaal hier.
Ik heb alleen nederland 1 (HD), Maar hij vind verder helemaal geen services.
Ik moet op mijn tv 5 nummers netwerkfrequentie ingeven, terwijl het er maar 4 zijn,
Ik moet : 9003 hebben, maar dat zijn dus maar 4 nummers.
Wat moet ik invullen ?

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JantjeKoud
SanderPS3 schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 15:59:
Ik moet op mijn tv 5 nummers netwerkfrequentie ingeven, terwijl het er maar 4 zijn,
Wat moet ik invullen ?
Staat wel in de handleiding: 0 (nul) ervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SanderPS3 schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 15:59:
Wat moet ik invullen ?
Ook nog even voor de duidelijkheid.
Het wel of niet vinden van zenders heeft niets, maar dan ook niets te maken met de cam.
Je tv heeft een tuner, deze tuner zoekt de zenders.. Vindt de tuner geen zenders, dan doe je iets verkeerds.. of je hebt een verkeerde tuner (dvb-t ipv dvb-c).

Als je geen cam hebt kan je prima zenders zoeken. NL 1 is altijd te zien, ook zonder cam.
Je kan dus gelijk controleren of je tv uberhaupt wel werkt zoals het zou moeten, of dat je de boel correct heb ingesteld.

De cam zorgt icm met de smartcard alleen voor de decodering van de zenders.

Daarnaast.. kijk even goed wat je nu in moet vullen.
Je frequentie bestaat altijd uit 3 nummers, niet 4.
Het netwerkid heeft wel 4 nummers.

[ Voor 15% gewijzigd door job op 24-10-2009 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
Bedankt voor je info :)
Ik ga is even goed kijken wat er aan de hand kan zijn :)
analoog zijn alle zenders te vinden dus dat moet goed zitten wat betreft de tuner in de tv :)
Kan zijn dat mijn CAM module verkeerd om zit oid, dat maar is even nakijken dus :)

Bedankt voor de hulp !

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JantjeKoud
JantjeKoud schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 12:17:
[...]
Tja...kinderziektes....
Of het nu mijn omgeving is (gem. Twenterand) of in combinatie met de tv (40W5500) met Ziggo kaart, feit is dat af en toe de zenders RTL4 t/m 8 het niet doen. Dit duurt niet lang, een paar minuten tot een uurtje maar wel gek dat het 's avonds optreed. De tv geeft dan de melding: "geen signaal". Misschien hebben meer mensen hier last van?
Dacht, dit moet ik jullie laten weten.
OK, vreselijk veel getest vanmorgen. En.... Het ligt niet aan de TV, het ligt aan de HDMI kabel. Een goedkope van de Action.
Wanneer ik mijn WDtv Live aanzette verdwenen de zenders RTL4 t/m 8. Raar maar waar. Na uitrekken van de HDMI kabel kwamen ze weer terug. Heb nog meer apparaten, dus kabels gewisseld. Het is duidelijk, ik heb een nieuwe HDMI kabel nodig. Heb er 1 met van die ronde verdikkingen (Spoel met ferriet kern?) en die is wel goed. Wordt maandag (oeps zit het spul dicht), dinsdag dus, een reisje naar de electronica winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basset
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-07 15:36
eXisTa schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 14:56:
[...]

Voor Caiwai heb je geen CAM nodig tenzij je de extra paketten hebt.
En die heb ik dus :)

Bovendien heb je in het rekam gebied niet het basispaket van caiw digitaal, maar een aantal rekam zenders digitaal. (ned 123HD en RTL8 plus nog een paar niet NL)

Hop,hop,hop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 226360

basset schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 11:03:
[...]

En die heb ik dus :)

Bovendien heb je in het rekam gebied niet het basispaket van caiw digitaal, maar een aantal rekam zenders digitaal. (ned 123HD en RTL8 plus nog een paar niet NL)
Caiway verkoopt sinds een weekje ofzo ook CI+ CAM's. Dit zijn volgens mij precies dezelfde als die van Ziggo. Ik heb er één aangeschaft (€49,-) en ze worden zonder handleiding geleverd.
Na enig gepriegel in mijn Samsung LE32B650 en telkens de melding "vervormd signaal" ben ik op zoek gegaan naar een oplossing. Via het forum van Ziggo de aansluitwijze gevolgd en hij werkt nu perfect!
Moet wel zeggen dat de beeldkwaliteit een stuk beter is als van de Humax decoder die Caiway standaard uitleverd.
Wel een beetje jammer dat ik via Ziggo moet uitvinden hoe je de module werkend krijgt, maar goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoReseth
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:59
Ik heb zelf ook de caiway module gekocht. Welke een module van de fabrikant "Smit" is.

Het kostte mij ook enige moeite om hem werkend te krijgen, maar dat is me wel gelukt.
Enige wat mij opvalt is dat ik redelijk vaak bij het aanzetten van mijn televisie de melding krijg
"E 30-4" vervormd signaal.
Daarna werkt alles overigens prima.

@Junkenstein, heb jij deze melding kunnen oplossen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 226360

Dat krijg ik ook elke keer als ik mn tv aanzet. Eerst gaat ie de CI+ CAM & kaart valideren, daarna krijg ik 1 sec de "vervormd signaal" melding te zien, vervolgens werken alle zenders :)
Er zal wel enige vertraging in de validatie zitten denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-07 08:01

mace

Sapere Aude

Elke 6 uur worden de sleutels vervangen, en als je de TV dus een nachtje uit hebt gehad (wat meestal het geval is natuurlijk) dan moet hij weer de nieuwe sleutels binnenkrijgen. Dat duurt altijd heel even.

Op gewone ontvangers krijg je dan meestal E19 - Preview periode verlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoReseth
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:59
Het is dus volkomen normaal dat het met een CI+ kaart wat langer duurt voordat je echt tv kunt kijken nadat je de tv aangezet hebt, in vergelijking met een humax decoder bijv ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Friedchicken
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-06-2015
mace schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 11:51:
Elke 6 uur worden de sleutels vervangen, en als je de TV dus een nachtje uit hebt gehad (wat meestal het geval is natuurlijk) dan moet hij weer de nieuwe sleutels binnenkrijgen. Dat duurt altijd heel even.

Op gewone ontvangers krijg je dan meestal E19 - Preview periode verlopen.
Mace, hebben we die 6 uur wisseltijd kunnen vastleggen met een EMM/ECM capture? M.A.W. is het exact 6 uur?

[ Voor 12% gewijzigd door Friedchicken op 26-10-2009 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Laatst online: 21:27

Barrycade

Through the...

Squall schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 11:55:
Het is dus volkomen normaal dat het met een CI+ kaart wat langer duurt voordat je echt tv kunt kijken nadat je de tv aangezet hebt, in vergelijking met een humax decoder bijv ?
Als je de Humax aan laat staan heb je zodra je beeld hebt op je TV en de ingang goed staat meteen beeld.

Bij mijn 37V5500 met Irdata (ofzoiets) CI+ kaart van Ziggo heb ik geluid en beeld maar komt er door het beeld heen: "verificatie" en daarna "verificatie OK". Nu heb ik mijn TV nooit op standby staan en heb ook geen snelstart aanstaan. Wellicht kan dat in de opstart helpen. Maar ik heb dat niet geprobeerd aangezien ik het niet een probleem vind om 5 seconden te moeten wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
littlejoannes schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 13:37:
Als je de Humax aan laat staan heb je zodra je beeld hebt op je TV en de ingang goed staat meteen beeld.
Klopt. De humax staat in standby eigenlijk nog gewoon aan. Alleen de video-output is uitgeschakeld.
Trek maar eens de stekker van je humax eruit, doe hem erin en kijk eens hoe lang dat wel niet duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Friedchicken schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 13:26:
[...]

Mace, hebben we die 6 uur wisseltijd kunnen vastleggen met een EMM/ECM capture? M.A.W. is het exact 6 uur?
Dat weet ik niet, dat kan je het beste aan ArChie vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Friedchicken schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 13:26:
Helaas zit dit soort geldigheids informatie van de EMM en ECM berichten in het deel van de data van de pakketjes dat van encryptie is voorzien, dus heeft het capturen van EMM en ECM berichten voor dergelijke informatie niet veel zin. Het gaat overigens om de EMM berichten aangezien die gebruikt worden om de abonnementsinformatie op de smartcard bij te werken. Voor zover ik een beetje begrijp hoe het werkt is er sprake van twee soorten geldigheid, namelijk eerst de geldigheid van het abonnement in dagen wat bij Ziggo voor de meeste pakketten 30 dagen is. Dit is nog wel op te vragen aan de smartcard en wordt bijvoorbeeld getoond door veel softCAM toepassingen in de logging en ook is die informatie als het goed is op te vragen via het AlphaCrypt menu. Bij zo'n abonnement hoort ook een decryptie sleutel die weer gebruikt wordt bij het openen van de ECM berichten. En de geldigheid van die decryptie sleutel die bij het abonnement behoort is hetgeen waar Ziggo veel aan zit te rommelen. Die sleutel is voor zover mij bekend momenteel zo'n 24 uur geldig aangezien de Humax iHDR-5050C nogal onbetrouwbaar is met opnames als die langere tijd uit heeft gestaan. Men heeft dus die geldigheid tijdelijk langer gezet om minder problemen te hebben met de Humax, maar Ziggo kennende zal dit ongetwijfeld weer korter worden gezet zodra de firmware update voor de Humax iHDR-5050C gereed is. Bijkomend voordeel van de 24 uurs geldigheid is dat ook de E19 niet meer te zien is op sommige aanbevolen ontvangers zolang je maar minimaal iedere dag een keer je ontvanger hebt aangehad.

In de tijd dat Multikabel nog Multikabel was heb ik eens geëxperimenteerd met een niet goed gekeurde PVR om te achterhalen hoelang die bij het abonnement behorende sleutel geldig was en kwam toen uit op zo'n 48 uur. Dit was te controleren doordat die PVR de opnames maakte met encryptie die ik dan later handmatig kon laten decrypten als de AlphaCrypt CAM en smartcard niet in gebruik waren om TV te kijken. Loewe TV's gebruiken dezelfde techniek. Ziggo wil echter niet hebben dat wij PVR's met dergelijke achteraf decoderen techniek gebruiken, dus zetten ze de abonnementssleutel geldigheid het liefst zo kort mogelijk zodat dergelijke PVR's niet meer de kans krijgen om het decrypten in standby stand uit te voeren als de gebruiker zijn PVR niet gebruikt. Dat een dergelijk beleid ook als consequentie heeft dat sommige aanbevolen ontvangers even een E19 tonen na het aanzetten boeit ze verder niet want het is belangrijker om een paar klanten met een niet goedgekeurde ontvanger het gebruik daarvan onmogelijk te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Was die niet goedgekeurde ontvanger waar je het over hebt de topfield die toen grijs uit Duitsland werd geïmporteerd?

En voordat die Humax 5050 problemen er waren was het toch een uur of 6? Of vergis ik mij daarin?

[ Voor 29% gewijzigd door mace op 26-10-2009 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mace schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 16:05:
Was die niet goedgekeurde ontvanger waar je het over hebt de topfield die toen grijs uit Duitsland werd geïmporteerd?
Nee, geen Topfield maar een ander merk met standaard DVB CI sloten i.p.v. een softCAM.
En voordat die Humax 5050 problemen er waren was het toch een uur of 6? Of vergis ik mij daarin?
Ik heb later geen testjes meer gedaan aangezien ik de PVR maar kort gehad heb om eens te testen of deze bruikbaar was bij de Irdeto kabelbedrijven. Ik weet in ieder geval dat de tijd veel minder dan een dag was voordat deze is aangepast vanwege de Humax iHDR-5050C aangezien ook mijn DVB-C PC-TV kaart in combinatie met de AlphaCrypt Classic CAM ieder dag niet direct beeld gaf. Eerst moest er even gewacht worden op de sleutel update en daar heb ik nu ook geen last meer van als ik iedere dag een keer de TV applicatie een keer gebruikt heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Loekie schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 11:50:
[...]

Excuus, ze raadden wel een CI+ TV aan, alleen nog niet de module, ze zeiden dat ik beter eerst de kinderziektes kon afwachten. Ik had aangegeven dat ik al een HDTV decoder had, vandaar.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Laatst online: 28-06 15:30
Nou ik zou de mijne gister binnen krijgen, maar helaas. Nu zeggen ze woensdag..

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulti23
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-07 14:12

Ulti23

Quality Time

Heb een Samsung UE40B7020WP aangeschaft met een CI+ Cam module erbij (na bestelling van dat ding wat effe geduurd heeft). Nou zet ik mijn TV aan met de module erin, en hij authenticeert de module in een keer goed, naar 100%. Ik moest wel de firmware updaten van het toestel, anders kon ik hem niet authenticeren.

Wat ik nou vreemd vind is dat elke keer als ik de TV opnieuw aanzet, hij aangeeft dat de authenticatie ok is, dan krijg ik heel even de melding vervormd signaal en dan komt meteen beeld. Beeldkwaliteit is goed en kan ook zonder problemen alle zenders kijken, zolang ik wil. Ik vind het alleen vreemd dat ik bij het aanzetten van de TV telkens die melding even krijg, maar goed. Smartcard is overigens ook geactiveerd.

I pitty the fools who took my game-station.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfisti
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:50

Alfisti

So macht Reisen Spaß

Dj Neo Ziggy schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 09:10:
Nou ik zou de mijne gister binnen krijgen, maar helaas. Nu zeggen ze woensdag..
De module's komen langzaan weer binnen, wij hebben er maandag bijvoorbeeld 20 weer binnen gekregen.
Klein beetje geduld nog dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
SanderPS3 schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 16:30:
Bedankt voor je info :)
Ik ga is even goed kijken wat er aan de hand kan zijn :)
analoog zijn alle zenders te vinden dus dat moet goed zitten wat betreft de tuner in de tv :)
Kan zijn dat mijn CAM module verkeerd om zit oid, dat maar is even nakijken dus :)

Bedankt voor de hulp !
Je analoge tuner heeft weinig te maken met je dvb-c tuner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Arfman schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 18:46:
[...]

Excuus, ze raadden wel een CI+ TV aan, alleen nog niet de module, ze zeiden dat ik beter eerst de kinderziektes kon afwachten. Ik had aangegeven dat ik al een HDTV decoder had, vandaar.
I stand corrected ;)
Dan kan ik me onder voorwaarden in het advies vinden ;)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
De prijstopper in rijswijk zei nog dat het tot ongeveer 9 november kon duren voordat de mijne binnen was. Damn das lang wachten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:10

timovd

Voorsprong door techniek

Bij 4Launch is de module nu €59,- Maar wel Op=Op. Betekent dit dat er een nieuwe versie komt?
Wat is de Neotion (gekoppels aan dit topic)?

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Trabi schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 08:13:
[...]

De module's komen langzaan weer binnen, wij hebben er maandag bijvoorbeeld 20 weer binnen gekregen.
Klein beetje geduld nog dus ;)
Wellicht kun jij uitleggen of de gelinkte producten hierboven incl of excl smartcard zijn?
Ik heb al een tuner met smartcard en hoef niet zo nodig een 2e smartcard erbij waar ik toch weer rond de 30 voor betaal.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlrb
  • Laatst online: 22-06 13:03
timovd schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 14:39:
Bij 4Launch is de module nu €59,- Maar wel Op=Op. Betekent dit dat er een nieuwe versie komt?
Wat is de Neotion (gekoppels aan dit topic)?
De eerste batch CAMs waren van SMiT. De nieuwe batch is van Neotion. Gewoon twee verschillende leveranciers van CI+ CAMs. Beide zijn door Ziggo goedgekeurd. De authenticatie schijnt bij de Neotion iets sneller te zijn dan bij de SMiT. De Neotion is ook degene die 4launch verkoopt voor € 59,- (pakket prijs, dus incl. smartcard). Ik heb er zelf gisteren een gehaald - werkt perfect (voor een goede prijs)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coachman1978
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:17
Ik heb ook de caiway cam icm een philips 32PFL8404.
Scheelt een extra kastje en kan nu ook een paar HD kanalen kijken dankzij de ingebouwde decoder.
Het aan de gang krijgen was ff tobben, maar als het eenmaal werkt wil je niks anders meer :D
Maar wel slordig dat er helemaal geen instructies bij de cam geleverd wordt.

Nu vh weekend kijken of het ook allemaal wil werken op mijn 40PFL9704 die morgen binnen komt.

xbox 360, xbox one gt:coachman1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:10

timovd

Voorsprong door techniek

...En inmiddels binnen. Direct geïnstalleerd op mn 37 PF5604. Werkt erg goed!

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corkscrew
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-02-2024
Ik heb inmiddels ook mijn CAM CI+ kaart werkend gekregen op m'n nieuwe tv: een UE32B6000VPXXN. Bij mij werkte het ook niet in eerste instantie. Voor degene die problemen hebben, zo heb ik het gedaan:

- .2005 firmware erop zetten met usb
- Laten zoeken naar digitale kanalen via kabel, zo krijg je NL 1 HD als het goed is
- Dan tv uit, alleen de CAM CI+ kaart er in, dus niet de smartcard erbij
- Tv aan en laten authenticeren
- Als alles goed gaat: tv uit, en de CAM CI+ kaart met smartcard erin (zorg er wel voor dat hij op de juiste manier er in zit, dus niet zoals in de handleiding, maar andersom)
- Tv aan, en zappen maar. in eerste instantie kreeg ik de 'vervormd beeld' melding, maar dat ging na een paar seconden weg.

Trouwens, ik heb nog een (misschien domme) vraag:

Morgen krijg ik waarschijnlijk mijn harddisk recorder binnen die ik wil aansluiten via HDMI. Maar hoe krijgt de recorder nou het televisie signaal binnen zodat hij kan opnemen als de tv uitstaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
edit: dubbelpost

[ Voor 96% gewijzigd door job op 30-10-2009 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
corkscrew schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 09:25:
Morgen krijg ik waarschijnlijk mijn harddisk recorder binnen die ik wil aansluiten via HDMI. Maar hoe krijgt de recorder nou het televisie signaal binnen zodat hij kan opnemen als de tv uitstaat?
Niet.
Tenminste, waarom zou je tv signaal via de hdmi poort uitsturen als het ding verder op stand-by staat?
Je had ipv een harddisk recorder beter een decoder met Harddisk kunnen bestellen. De humax 5050C bijvoorbeeld. Die heeft zijn eigen digitale tuners.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corkscrew
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-02-2024
Dus als ik het goed begrijp kan ik alleen digitaal opnemen als er ook een decoder inzit voor digitale signalen? En dat ding heeft dus ook weer een smartcard nodig denk ik? Misschien kan ik dan idd beter iets bestellen wat jij omschrijft. Bedankt!

edit: maar als ik een recorder met ingebouwde tuner koop, wat heb ik dan nog aan de CAM CI+ module?

[ Voor 17% gewijzigd door corkscrew op 30-10-2009 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die cam ci+ module heb je om via je tv te kunnen kijken.
Een externe decoder is juist iets waar mensen vanaf willen. Je zit telkens te prutsen met een extra afstandbediening.

Tuurlijk kan je die externe decoder als decoder gebruiken, maar ik zie het ding (als je toch al een tv hebt met dvb-c tuner) meer als moderne vervanger van de ouderwetse videorecorder.
Maar inderdaad.. met een decoder heb je gaan cam meer nodig.

Iemand anders die hier nog een mening over heeft? :)

[ Voor 18% gewijzigd door job op 30-10-2009 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

corkscrew schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 09:56:
edit: maar als ik een recorder met ingebouwde tuner koop, wat heb ik dan nog aan de CAM CI+ module?
Niets. Je had beter even vantevoren kunnen kijken wat je precies wilde en daarop je aankopen afstemmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
corkscrew schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 09:56:
Het voordeel van een CI+ CAM in de TV is dat je TV zelf het digitale signaal kan verwerken i.p.v. dat dit via een externe ontvanger moet gebeuren. Dat zorgt ervoor dat de TV dus beschikt over bijvoorbeeld de teletext stream van een kanaal zodat de interne teletext decoder van de TV gebruikt kan worden, maar ook dat de TV beschikt over allerlei tijd synchronisatie informatie in de audio en video streams van een kanaal die bijvoorbeeld via HDMI ontbreken. Verder wil de HDMI aansluiting in combinatie met HDCP van digitale ontvangers nog wel eens voor compabiliteitsproblemen zorgen waar je ook geen last van hebt als de TV zelf het digitale signaal verwerkt.

Zoals door Job al opgemerkt kan je als je ook een CI+ CAM hebt een PVR zien als de "ouderwetse" videorecorder van vroeger die ook niet persé aan hoeft te staan als je digitale TV wilt bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51729

Mensen ,
Ik ben effe de weg kwijt kwa cam-module en mijn LE37B650T2P. Krijg constant de volgende melding in beeld :
CI+ Error Toestel certificaat.
Ongeldig - Verlopen- 16

en na een paar seconden gaat 't beeld op zwart en krijg de melding 'vervormd signaal' in beeld.
Toestel al verschillende malen terug gezet naar fabriekswaarden
Toestel is voorzien van de laatste firmware voor zover ik weet.
Weet iemand van jullie meer van deze melding en de uiteindelijke oplossing ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Dan lijkt het alsof de CAM je TV niet meer accepteert. :?

Erg vaag, ik zou even de helpdesk bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:38
Anoniem: 51729 schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 12:11:
Mensen ,
Ik ben effe de weg kwijt kwa cam-module en mijn LE37B650T2P. Krijg constant de volgende melding in beeld :
CI+ Error Toestel certificaat.
Ongeldig - Verlopen- 16

en na een paar seconden gaat 't beeld op zwart en krijg de melding 'vervormd signaal' in beeld.
Toestel al verschillende malen terug gezet naar fabriekswaarden
Toestel is voorzien van de laatste firmware voor zover ik weet.
Weet iemand van jullie meer van deze melding en de uiteindelijke oplossing ?
Kijk hier eens:
Ziggo-gebruikers Forum: CI+ERROR: Toestel Certificaat Ongeldig-Verlopen-16
Ziggo-gebruikers Forum: Probleem van CI+ERROR: is opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 301514

De meesten die digitaal ook willen opnemen en alles met 1 afstand bediening willen bedienen, kunnen wat mij betreft beter een Humax iHDR5050 aanschaffen.
Geen gezeur met CI+ modules en eventuele strubbelingen die ik hier lees, nu en in de toekomst.

Een CI+ in de tv is pas leuk als er ook een Harde Schijf in de tv zou zitten om op te nemen.
Maar goed, dan zou hij ook moeten werken als de tv uit staat en dat is dan weer een verhaal apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51729

Gistermiddag contact opgenomen met Samsung. Gisteravond werd ik gebeld dat er maandagochtend een monteur van Samsung langskomt. Op diverse fora gelezen dat de monteur iets uitvoerd ( soort diepe reset ) met de afstandbediening van de TV en dan zou mijn probleem verholpen moeten zijn. Ik zal proberen te achterhalen wat hij dan precies doet en plemp 't hier dan wel neer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 01:01
Kan je deze module nou ook in je PC gebruiken icm met een PCI of USB kaart? Ik heb namelijk geen zin om bv een FloppyDTV + alphacrypt te kopen of een AnySee, en dat Ziggo doodleuk over een jaar de hele codering omgooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101381

ik wil een samsung 32b550 kopen maar niet ieder model blijkt ci+ gecertificeerd te zijn. Zou het mogelijk zijn wel de juiste firmware te installeren??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuxie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:52

Tuxie

En WeL nU!

Sinds dit weekend ook een samsung LE37B650 met een CI+ cam staan. Beeld is echt perfect! Alleen wel even wat gepruts met die CAM, die kun je er dus ook op 2 manieren insteken...... En de smartcard ook.....

Het wordt er ook niet consument-vriendelijker op, nieuwe firmwares installeren om de ingebouwde CI+ interface te mogen gebruiken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewoud86
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-07 10:42
Anoniem: 101381 schreef op zondag 01 november 2009 @ 17:51:
ik wil een samsung 32b550 kopen maar niet ieder model blijkt ci+ gecertificeerd te zijn. Zou het mogelijk zijn wel de juiste firmware te installeren??
Ik heb deze TV ook aangeschaft. Heb voordat ik de tv heb besteld gewoon het bedrijf gemailt om te vragen of het echt dat type (LE32B550A5PXXN) was. Heb inmiddels het juiste typenummer binnen, nu nog wachten op de cam module.

Als je de TV toch nog moet aanschaffen kun je beter gelijk voor het juiste type gaan. Denk niet dat het via een firmware update ineens wel gaat werken met de andere types.

[ Voor 14% gewijzigd door Ewoud86 op 02-11-2009 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 16:42
Megamind schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 11:18:
Kan je deze module nou ook in je PC gebruiken icm met een PCI of USB kaart? Ik heb namelijk geen zin om bv een FloppyDTV + alphacrypt te kopen of een AnySee, en dat Ziggo doodleuk over een jaar de hele codering omgooid.
k weet dat ik hier beter niet op kan reageren, maar dit onderwerp is al zo vaak naar voren gekomen. Hier is zo veel over te lezen, de conclusie is dat je (we) het niet weet. Ziggo kán dit doen, wil niet zeggen dat ze het ook gaan doen.
Voorheen was men in de veronderstelling dat dit niet zou kunnen omdat dan ook de humax en samsung decoders afgesloten zouden worden, maar dit is niet het geval. Ze kunnen een uitzondering maken voor die type apparaten. Of alphacrypt middels een firmware dit zou kunnen omzeilen? geen idee... maar, wil je hier meer over lezen dan zal je dit moeten doen in een ander topic, dit topic gaat over CI+, niet over alphacrypts of andere gewone CI apparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnvh
  • Laatst online: 03-06 12:10
Ik heb sinds kort problemen met het signaal op m'n Samsung tv. Nederland 3 is sinds afgelopen weekend volledig in ruis te zien. Allemaal blokjes en het signaal. Dit is alleen op zender #3 (de HD versie). Zender 73 (SD) werkt wel correct.

Iemand die dit probleem ook heeft of een verklaring heeft? Best vervelend! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumuhtsop
  • Niet online
Ewoud86 schreef op maandag 02 november 2009 @ 13:53:
[...]

Als je de TV toch nog moet aanschaffen kun je beter gelijk voor het juiste type gaan. Denk niet dat het via een firmware update ineens wel gaat werken met de andere types.
Dit kan zeker niet, de hardware is anders. In de PX modellen zit andere hardware ( ander revision board ) die de CI+ ondersteunen.
Check bij aanschaf de model naam op de doos, er moet PX in voorkomen dus: LE***PX*
Dit staat ook op de site van samsung zelf.
Ik heb zelf een LE32B550A5PXGZ ( aanbieding bij alternate ) gehaald en die werkt prima. :)

Als je via een webshop besteld kan je alleen maar hopen dat je een LE***PX* model krijgt.

Dit geldt iig bij de B** modellen dan.

[ Voor 8% gewijzigd door Sumuhtsop op 04-11-2009 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kibber
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22-06 15:31
Ik heb inmiddels ook een CI+ module besteld. Aangezien niemand direct kan leveren heb ik er maar één besteld bij It's in Amersfoort... Levertijd? Vermoedelijk 2 weken, maar dat kon nog naar achteren geschoven worden omdat Ziggo maar mondjes maat uitlevert... Toch wel slordig, dat ze CAM's zo slecht leverbaar zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlrb
kibber schreef op woensdag 04 november 2009 @ 17:05:
Ik heb inmiddels ook een CI+ module besteld. Aangezien niemand direct kan leveren heb ik er maar één besteld bij It's in Amersfoort... Levertijd? Vermoedelijk 2 weken, maar dat kon nog naar achteren geschoven worden omdat Ziggo maar mondjes maat uitlevert... Toch wel slordig, dat ze CAM's zo slecht leverbaar zijn...
Ik heb geen aandelen, maar hier gewoon op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:02
Postjuh schreef op woensdag 04 november 2009 @ 13:18:
[...]

Dit kan zeker niet, de hardware is anders. In de PX modellen zit andere hardware ( ander revision board ) die de CI+ ondersteunen.
Check bij aanschaf de model naam op de doos, er moet PX in voorkomen dus: LE***PX*
Dit staat ook op de site van samsung zelf.
Ik heb zelf een LE32B550A5PXGZ ( aanbieding bij alternate ) gehaald en die werkt prima. :)

Als je via een webshop besteld kan je alleen maar hopen dat je een LE***PX* model krijgt.

Dit geldt iig bij de B** modellen dan.
Ik heb ook al een paar webshops gemaild over welk model ze hebben, want ik zou graag ook een CI+ model willen van de LE32B550.
Ook Alternate had ik gemaild maar die zeiden dat ze een LE32B550A5WXXN leverde, maar nu blijken ze dus ook het "P" model te leveren. Heb je hiervoor nog specifiek om gevraagd?
Binnenkort maar eens een bezoekje aan Alternate wagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewoud86
Prolution schreef op woensdag 04 november 2009 @ 18:38:
[...]

Ik heb ook al een paar webshops gemaild over welk model ze hebben, want ik zou graag ook een CI+ model willen van de LE32B550.
Ook Alternate had ik gemaild maar die zeiden dat ze een LE32B550A5WXXN leverde, maar nu blijken ze dus ook het "P" model te leveren. Heb je hiervoor nog specifiek om gevraagd?
Binnenkort maar eens een bezoekje aan Alternate wagen :)
Hier staat op de site het juiste typenummer erbij, heb het ook voor de zekerheid via de mail nagevraagd, heb de juiste gekregen. Heb inmiddels de CI+ cam ook binnen, werkt erg goed!

Zie link 2 posts hieroven, daar heb ik de cam ook vandaan, heb de Neotion gekregen.

[ Voor 5% gewijzigd door Ewoud86 op 04-11-2009 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kibber
nlrb schreef op woensdag 04 november 2009 @ 18:31:
[...]

Ik heb geen aandelen, maar hier gewoon op voorraad.
Hmm verdorie. Ik heb al aanbetaald, ik wacht wel even. Zo enorm vaak kijk ik ook weer geen tv :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuxie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:52

Tuxie

En WeL nU!

Vorige week heb ik een CI+ kaart gehaald bij koopjeskampioen in Apeldoorn. Ze hadden er nog genoeg in de winkel liggen (74,95). En nee, ik heb ook geen aandelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfisti

Alfisti

So macht Reisen Spaß

Tuxie schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 13:55:
Vorige week heb ik een CI+ kaart gehaald bij koopjeskampioen in Apeldoorn. Ze hadden er nog genoeg in de winkel liggen (74,95). En nee, ik heb ook geen aandelen ;)
Dingen zijn inmiddels goed verkrijgbaar, op dit moment hebben wij zelfs niets meer in backorder staan. Van de week kreeg ik tot mijn verrasing wel een aantal Ziggo Neotion CI+ pakketten zonder bijgevoegde smartcard, een los smartcard-pack ( die van 29,95 ) werd er los bijgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 325795

Gisteren op mijn Samsung (gecertificeerd) de nieuwe kaart ci + van
Ziggo geïnstalleerd. Woon in het voormalige @home gebied.

maar ik mis een paar zenders
discovery HD national Geographic HD bbc 1 en 2 canvas en vrt
ik heb het Hd. pakket van ziggo
Al vele malen een volledige scan al drie maal uitgevoerd zonder resultaat.
"Japje" had ook dit probleem zijn er meer die dit probleem hebben??
Mijn Humax decoder 5050 herkent bij dezelfde atenne aansluiting wel alles. Iemand enig idee??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teake
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 31-05 21:57
Wel de juiste codes ingevuld bij het postcode gebied? Als je dat niet doet pakt hij niet alle zenders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 325795

teake schreef op zondag 08 november 2009 @ 15:27:
Wel de juiste codes ingevuld bij het postcode gebied? Als je dat niet doet pakt hij niet alle zenders.
Hoezo postcodes ingevoerd?? Kaart geactiveerd bij de electronica winkel
Cam+ met kaart erin op volledige automatische scan heeft echter nooit om postcode gevraagd. Waar moet dat dan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teake
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 31-05 21:57
Die staan in het menu van de televisie onder digitale setup ergens.(tenminste, bij mijn Sony 40W5500. Op jouw Samsung staan ze wellicht ergens anders. Lees even goed de gebruiksaanwijzing van de CI+ en de TV na, dan kom je er wel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Geen postcode, de codes die je ook in de 5050C in moet voeren.
netwerkid en frequentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
Wat een ellende zeg.
Nu heb ik zo'n Ci ding, is de ontvangst ineens niet goed!
Alle SD kanalen kan ik zonder problemen ontvangen, maar alle HD kanalen is pixel porno.
Signaal sterkte is ongeveer 85%, maar krijg alleen maar blokjes en haperend geluid.
Al met ziggo gebeld en die zeiden dat er wel wat aan de hand was, en dat ik woensdag opnieuw moest bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kibber
Vanmiddag ook mijn CI+ module opgehaald. Werkt allemaal erg makkelijk en erg snel. Het enige nadeel wat ik heb kunnen ontdekken is dat het zappen relatief traag gaat... Vooral tussen/naar HD zenders moet je soms 3 seconden wachten voordat je beeld hebt... Het zappen tussen digitale kanalen gaat een stuk sneller! Is daar al een oplossing voor? Ik heb een Samsung LE40B650 TV met de laatste firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
Het zappen ligt volgens mij aan de tuner van je TV.
Als die traag is, word hij ook nooit sneller :)

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101381

dus als goed is werkt deze ook met ziggo ci+ omdat er px instaat? http://www.koopjeskampioe...samsung-le-32b554-m2pxxn/

is weer net wat goedkoper vandaar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewoud86
Anoniem: 101381 schreef op maandag 09 november 2009 @ 18:31:
dus als goed is werkt deze ook met ziggo ci+ omdat er px instaat? http://www.koopjeskampioe...samsung-le-32b554-m2pxxn/

is weer net wat goedkoper vandaar :P
Klopt, zie hier, en dan bij het kopje televisies. Heb daar zelf ook een TV gekocht, zou alleen wel voor de zekerheid navragen of je dat type krijgt. Bij mij zeiden ze toen dat er ervoor gingen zorgen dat ik dat type kreeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
kibber schreef op maandag 09 november 2009 @ 17:12:
Vanmiddag ook mijn CI+ module opgehaald. Werkt allemaal erg makkelijk en erg snel. Het enige nadeel wat ik heb kunnen ontdekken is dat het zappen relatief traag gaat... Vooral tussen/naar HD zenders moet je soms 3 seconden wachten voordat je beeld hebt... Het zappen tussen digitale kanalen gaat een stuk sneller! Is daar al een oplossing voor? Ik heb een Samsung LE40B650 TV met de laatste firmware.
Je kan in het register van je TV (oftewel servicemenu) kan je het een en ander aanpassen.
Wel je CI eruit halen anders boot ie door.
Tevens reset je ook je instellingen als je eenmaal in je service menu bent geweest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Laatst online: 21:27

Barrycade

Through the...

Hebben de mensen hier met een CI+ module in een Bravia ook dat op regelmatige tijden het beeld stoort alsof de zender opnieuw wordt geselecteerd?
Vooral op de Nederland 1/2/3 HD zenders gebeurt dit. Maar ook de niet HD zenders hebben er last van. Valt me op dat het op ronde tijden gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-07 17:30
Had de vraag in het Ziggo topic gesteld maar geen antwoord, denk dat de vraag hier ook beter staat :)

Heb 3 weken geleden een CI+ pakket gekocht en de bijbehorende smartcard geactiveerd via 0900-20 20 000. Wanneer ik mijn ziggo bekijk op de ziggo website zie ik de smartcard niet bijgeschreven staan, heb tot nu toe wel alle zenders (preview periode). Moet ik de smartcard alsnog invoeren in mijn ziggo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eschwin1234
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-11-2024
Flex schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 11:36:
Had de vraag in het Ziggo topic gesteld maar geen antwoord, denk dat de vraag hier ook beter staat :)

Heb 3 weken geleden een CI+ pakket gekocht en de bijbehorende smartcard geactiveerd via 0900-20 20 000. Wanneer ik mijn ziggo bekijk op de ziggo website zie ik de smartcard niet bijgeschreven staan, heb tot nu toe wel alle zenders (preview periode). Moet ik de smartcard alsnog invoeren in mijn ziggo?
Nee dat hoeft niet, na de previewperiode komt het er vanzelf bij. Bijmij duurde het ook een tijdje voor het er bij kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-07 17:30
Eschwin1234 schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 14:46:
[...]

Nee dat hoeft niet, na de previewperiode komt het er vanzelf bij. Bijmij duurde het ook een tijdje voor het er bij kwam.
Omdat ik Ziggo toch nog moest mailen over wat andere dingen heb ik dit gelijk maar even nagevraagd. De smartcard was niet goed doorgekomen via de telefoon activatie, of ik dit nog even via de website wilde doen. Dit dus gedaan maar zie hem er nog niet bij staan, even afwachten dan maar.....mag aannemen dat het goed gaat komen voor 2010 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:25
littlejoannes schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 09:58:
Hebben de mensen hier met een CI+ module in een Bravia ook dat op regelmatige tijden het beeld stoort alsof de zender opnieuw wordt geselecteerd?
Vooral op de Nederland 1/2/3 HD zenders gebeurt dit. Maar ook de niet HD zenders hebben er last van. Valt me op dat het op ronde tijden gebeurt.
Jeps, hier het zelfde probleem met een Bravia KL37 W5500 (fw 1.6) met Neotion CI+ kaart.
Af en toe verschijnen er blokjes in het beeld en komt ook de info balk weer naar voren met zender info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hdamhof
  • Laatst online: 12-02 18:11
Hoor nog weinig mensen iets horen zeggen over de Neotion versie van de Ziggo module. Hebben deze momenteel met SmartCard in de aanbieding bij Komplett voor 70 Euries (excl. verzend).
Zijn er aanwijsbare verschillen tussen de twee types (Neotion vs. SMiT)?

http://www.komplett.nl/k/k.aspx?action=weekly

Is bijv. de ene module sneller als de andere (zappen),
Wel / of geen teletekst
etc...

[ Voor 15% gewijzigd door hdamhof op 16-11-2009 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
hdamhof schreef op maandag 16 november 2009 @ 10:49:
Hoor nog weinig mensen iets horen zeggen over de Neotion versie van de Ziggo module. Hebben deze momenteel met SmartCard in de aanbieding bij Komplett voor 70 Euries (excl. verzend).

Wel / of geen teletekst
etc...
Zappen heeft niks met de smartcard te maken toch ?
Er is mij hier geleerd dat zappen ligt aan de snelheid van je ontvanger in de tv :+

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
we zijn weer een paar maanden verder en ik heb nog beeld met me alphacrypt.
weet iemand al waneer het op zwart gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlrb
Mr. Noodle schreef op maandag 16 november 2009 @ 13:45:
we zijn weer een paar maanden verder en ik heb nog beeld met me alphacrypt.
weet iemand al waneer het op zwart gaat?
In CI+ toestellen gaat de alphacrypt in december op zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 15:42
hdamhof schreef op maandag 16 november 2009 @ 10:49:

Wel / of geen teletekst
etc...
Volgens mij zijn het precies dezelfde kaarten. Allebei van Irdeto makelij, alleen een andere sticker erop.

Ik heb hem trouwens hier gehaald voor € 64,95 zonder verzendkosten dus dat is nog iets goedkoper:
http://www.ci-plus.nl/index.php?action=home&lang=NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Irdeto is de bedenker van het coderings protocol waarmee ziggo werkt.
Neotion en smit zijn allebei fabrikanten van o.a. cams.

De cams zijn dan dus ook door hen gemaakt, en ze hebben een licentie van irdeto genomen op de irdeto2 codering.
Dus nee, irdeto heeft die dingen niet gemaakt.
Het zijn dus ook twee verschillende cams.. en het zou dus kunnen dat de een beter is/werkt dan de ander.

[ Voor 24% gewijzigd door job op 21-11-2009 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 15:42
job schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 17:17:
Irdeto is de bedenker van het coderings protocol waarmee ziggo werkt.
Neotion en smit zijn allebei fabrikanten van o.a. cams.

De cams zijn dan dus ook door hen gemaakt, en ze hebben een licentie van irdeto genomen op de irdeto2 codering.
Dus nee, irdeto heeft die dingen niet gemaakt.
Het zijn dus ook twee verschillende cams.. en het zou dus kunnen dat de een beter is/werkt dan de ander.
Oh, oké sorry wist ik niet :X
Maar bij mij werkt hij in ieder geval prima.. Dus als je al een smartcard hebt is het zeker een optie.. scheelt toch weer een paar euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hdamhof
  • Laatst online: 12-02 18:11
HyperioN schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 17:12:
[...]

Volgens mij zijn het precies dezelfde kaarten. Allebei van Irdeto makelij, alleen een andere sticker erop.

Ik heb hem trouwens hier gehaald voor € 64,95 zonder verzendkosten dus dat is nog iets goedkoper:
http://www.ci-plus.nl/index.php?action=home&lang=NL
Super. Dank voor de tip. _/-\o_
Een module zonder Smartcard. Iedereen heeft toch al een smartcard. We willen alleen van het losse decoder kastje af.
Net wat ik nodig heb.
Ook nog zonder extra verzendkosten. Gelijk 1 besteld. *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ziggo ondertekend DVB-C2 protocol
september 14th, 2009

Ziggo steunt de komst van de nieuwe standaard DVB-C2 voor digitale kabel-tv, maar heeft nog geen plannen de standaard daadwerkelijk in te voeren. DVB-C2 biedt een flinke bandbreedtebesparing ten opzichte van zijn voorganger. De beschikbaar gekomen bandbreedte kan ingezet worden voor o.a. HD televisie en/of internetdiensten.

De Nederlandse kabelaanbieder Ziggo steunt de komst van de DVB-C2-standaard voor digitale televisie. Het bedrijf heeft op de IBC-beurs in Amsterdam een document ondertekend dat onder meer oproept tot ondersteuning van DVB-C2 in digitale decoders. De nieuwe standaard maakt een bandbreedtebesparing van ten minste dertig procent mogelijk ten opzichte van zijn voorganger, DVB-C.

Volgens Ziggo-woordvoerder Martijn Jonker betekent de ondertekening echter “zeker niet dat Ziggo daadwerkelijk voor DVB-C2 kiest”. Een groot nadeel van de standaard is volgens hem dat deze niet backwards compatible is, waardoor klanten hun bestaande decoders niet meer zouden kunnen gebruiken als de nieuwe standaard wordt ingevoerd. “We gaan natuurlijk geen standaard invoeren als onze klanten dan hun settopbox bij het grofvuil kunnen zetten”, aldus Jonker. Een woordvoerder van de The Digital Video Broadcasting Project, een consortium van bedrijven die gezamenlijk tot de ontwikkeling van open communicatiestandaarden willen komen, bevestigt dat ondertekening van het document niet persé betekent dat de providers definitief voor DVB-C2 kiezen,maar er wordt niet voor niets getekend. >:)

De komst van de standaard wordt tevens gesteund door acht andere Europese kabelaars; Ziggo is de enige uit de Benelux. UPC wil niet zeggen of het plannen heeft met DVB-C2. Ronald Sutmuller, woordvoerder van UPC: “Op dit moment zijn onze klanten gewoon tevreden 8)7 met onze Mediabox, maar we houden de ontwikkelingen in de gaten.”

De DVB-C2-standaard heeft momenteel nog de ontwerpstatus, en zal waarschijnlijk later dit jaar een officiële standaard worden. DVB-C2 is dan wel niet compatible met DVB-C, maar het is wel mogelijk om beide standaarden naast elkaar te gebruiken en op later tijdstip de DVB-C techniek uit te faseren. De DVB-organisatie verwacht dan ook dat de standaarden op veel markten een aantal jaren naast elkaar zullen bestaan, zolang nog niet iedereen een decoder met ondersteuning voor DVB-C2 heeft.

Bron: tweakers.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 301514 schreef op maandag 23 november 2009 @ 20:45:
Ziggo ondertekend DVB-C2 protocol
september 14th, 2009
Wat heeft dit met CI+ te maken en waarom plaats je een volledig bericht van Tweakers.net? Ofwel wat wil je hier nu mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

I'm confused 8)7

Zit Ziggo nu iedereen gek te maken met CI+, wat nog in de kinderschoenen staat.
En er kondigd zich al weer een ander systeem aan, wat ze willen gaan ondersteunen.
Het wordt er niet leuker van.......... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
DVB-C2 heeft toch weinig te maken met CI+?
Volgens mij is het eerste meer hoe (data vorm) het bij je thuis komt en het 2e hoe die inhoud gecodeerd is. (Kort door de bocht.)
Nah iemand anders kan het vast beter uitleggen, maar deze 2 worden tegelijk gebruikt, de een is niet de vervanger van de ander.

[ Voor 41% gewijzigd door Saturnus op 25-11-2009 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 301514 schreef op woensdag 25 november 2009 @ 00:25:
Zit Ziggo nu iedereen gek te maken met CI+, wat nog in de kinderschoenen staat.
En er kondigd zich al weer een ander systeem aan, wat ze willen gaan ondersteunen.
Het wordt er niet leuker van.......... :+
Ja, en over een tijdje zullen zich wel weer verbeteringen en/of nieuwe technieken aandienen. De techniek blijft innoveren anders zouden we nu nog steeds naar zwartwit TV kijken. Neemt niet weg dat er zelfs in het gecopieerde artikel staat dat nog helemaal niet zeker is of Ziggo ook aan de slag zal gaan met DVB-C2 en dat DVB-C2 verder niets van doen heeft met CI+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Saturnus schreef op woensdag 25 november 2009 @ 00:36:
DVB-C2 heeft toch weinig te maken met CI+?
Precies en daarom hoort het in dit topic ook niet thuis.
Volgens mij is het eerste meer hoe (data vorm) het bij je thuis komt en het 2e hoe die inhoud gecodeerd is.
DVB-C of DVB-C2 is een specificatie voor het versturen van het digitale RTV data via de kabel. Daarin worden ondermeer zaken vastgelegd hoe het signaal op de kabel gemoduleerd moet worden en welke foutcorrectie er worden toegepast. Op basis van die specificatie weet het tuner deel van de ontvanger dan hoe het signaal weer gedemoduleerd en gecorrigeerd moet worden zodat de digitale RTV data weer uit het signaal gehaald kan worden. Bij DVB-C2 gebruikt men andere technieken zodat er meer data over de kabel kan worden verstuurd en er dus meer ruimte is voor extra digitale kanalen op de kabel.

De standaard DVB CI specificatie of de CI+ specificatie beschrijft een hardware interface in een ontvanger, het CI(+) slot, waarin modules kunnen worden gestoken en het protocol dat gebruikt wordt tussen de ontvanger en de ingestoken module. De CI+ specficatie is een extensie op de standaard DVB CI specificatie waarmee extra DRM-achtige mogelijkheden worden toegevoegd. Dit is als het ware te vergelijken met de optionele HDCP beveiliging van een HDMI aansluiting. De CI+ specificatie is dus geen andere "codering" van het signaal zoals dat via bijvoorbeeld de kabel wordt verstuurd wat velen denken. Het heeft wel voorzieningen om het signaal dat een CI+ Conditional Access Module (CAM) verlaat indien vereist van encryptie te voorzien net als op een HDMI aansluiting indien de content dat vereist de HDCP beveiliging kan worden aangezet. Ontvangers zonder CI(+) slot hebben dan ook helemaal niets met CI+ specficatie van doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Reken overigens maar niet dat DVB-C2 wordt ingezet als ook analoog nog via kabel aangeboden wordt. DVB-C en DVB-C2 zijn niet complementair, dus het is of het een of het ander op een frequentie. Ze hebben dus nog niet de mogelijkheid om dit naast elkaar te gebruiken zolang analoog ook nog op de kabel zit.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Loekie schreef op woensdag 25 november 2009 @ 09:31:
Reken overigens maar niet dat DVB-C2 wordt ingezet als ook analoog nog via kabel aangeboden wordt. DVB-C en DVB-C2 zijn niet complementair, dus het is of het een of het ander op een frequentie. Ze hebben dus nog niet de mogelijkheid om dit naast elkaar te gebruiken zolang analoog ook nog op de kabel zit.
Deze discussie past hier niet, maar je kan het signaal voor DVB-C2 naast andere type signalen gebruiken net zoals er nu DVB-C naast andere type signalen wordt gebruikt. Analoog is één van die andere type signalen. Ieder signaal zit immers op eigen frequenties en heeft een bepaalde bandbreedte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
ArChie schreef op woensdag 25 november 2009 @ 09:35:
[...]

Deze discussie past hier niet, maar je kan het signaal voor DVB-C2 naast andere type signalen gebruiken net zoals er nu DVB-C naast andere type signalen wordt gebruikt. Analoog is één van die andere type signalen. Ieder signaal zit immers op eigen frequenties en heeft een bepaalde bandbreedte.
Is idd OT, maar die ruimte is er nu niet naast. Omdat er ook voor internet ruimte is ingeruimd, kan het daar niet op, dan blijven de frequenties voor analoog over. Dus eerst analoog wippen en dan pas DVB-C2. Sowieso verstandig want er is nog geen apparatuur voor C2, even wachten(2012?) en het kan loos.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Loekie schreef op woensdag 25 november 2009 @ 10:27:
[...]
Is idd OT, maar die ruimte is er nu niet naast. Omdat er ook voor internet ruimte is ingeruimd, kan het daar niet op, dan blijven de frequenties voor analoog over. Dus eerst analoog wippen en dan pas DVB-C2. Sowieso verstandig want er is nog geen apparatuur voor C2, even wachten(2012?) en het kan loos.
Er wordt nu zo'n 70% van de ruimte op de kabel daadwerkelijk benut. Er kan dus nog wel het één en ander op. Maar goed, tegen de tijd dat DVB-C2 echt gaat spelen zal het analoge kanalen pakket wel verder uitgedund zijn en dan zal er nog sprake zijn van een overgangspeiode waarbij DVB-C en DVB-C2 naast elkaar zullen bestaan. Misschien laten ze hier in Nederland DVB-C2 wel links liggen om in plaats daarvan met IP-TV technieken aan de slag te gaan. Ziggo heeft immrs nog helemaal niet aangegeven dat ze ook echt met DVB-C2 aan de slag zullen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfisti

Alfisti

So macht Reisen Spaß

Ter info: Ziggo gaat alleen nog maar CI+ module's zonder smartcard leveren, smartcard moet je voortaan dus los kopen. Normale verkoopprijs zakt 10 euro naar 69 euro.
Pagina: 1 ... 4 ... 16 Laatste