• ViNyL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Welke CI+ module moet ik nu eigenlijk hebben als ik gewoon het kastje en zapper van Ziggo kwijt wil? De nieuwe 1.3 module is namelijk ongeveer 2 keer zo duur.

Kan ik ook de goedkopere 'oudere versie nemen' ?

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:44
Als je VOD wilt kunnen gebruiken dan heb je de nieuwe interactieve CAM nodig, en een daarvoor geschikte TV. Anders kan het ook met een oud model.

• Reynoldino
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16-05 13:11
Is de Smit CI+ 1.3 module dezelfde als dat Ziggo uitlevert als je er 1 voor 90 euro bij hen bestelt? Ik vroeg me dat af, omdat de goedkoopste buiten Ziggo om 75,- kost, maar bij Ziggo krijg je er een smartcard bij (twv 29 euro?).
blackd schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 10:44:
Informatie over de SMIT CI+ 1.3 CAM:

Voor de mensen die een dergelijke module hebben, bij Ziggo gebruikers loopt nu een pilot:
http://ziggo-gebruikers.n...d.php?p=446936#post446936

• Reynoldino
Ik was bij de Ziggo winkel vandaag. Ze hebben de Quantis CI+ 1.3 CAM module daar dus. En die is momenteel in de aanbieding: € 65,- voor de module inclusief smartcard.

Verwijderd

Hallo Reijnaldino,
Mag ik weten in welke winkel en in welke plaats jij deze Quantis CI +3 cam module inclusief Ziggo card voor
65, 00 euro hebt gekocht. Ik ben bij mij in de buurt (Rosmalen) bij Ziggo dealer geweest en daar was niets bekend van deze aanbieding. Hoor graag van je. Alvast bedankt.
Groet Marjan

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:46
Reynoldino schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 18:29:
Ik was bij de Ziggo winkel vandaag. Ze hebben de Quantis CI+ 1.3 CAM module daar dus. En die is momenteel in de aanbieding: € 65,- voor de module inclusief smartcard.
Wat is 'de Ziggo winkel'? Op de Ziggo website kom ik alleen maar dealers zoals MediaMarkt en Saturn vinden. Voor 65 euro wil ik deze aanbieding wel gebruiken :)

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

• -Pjotrski-
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Volgens mij alleen bij de 3 Ziggo Studio's.
Ik heb de 1.3 module+smartcard eergisteren in Den Haag gekocht voor 65 euro.

• Reynoldino
-Pjotrski- schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 09:06:
Volgens mij alleen bij de 3 Ziggo Studio's.
Het was idd een Ziggo studio. Die in Utrecht tegenover de Bijenkorf. Er zijn er 3: https://www.ziggo.nl/#kla...ct-met-ziggo/ziggo-studio

• -Pjotrski-
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
En nu 56 euro bij 4Launch.

[ Voor 60% gewijzigd door -Pjotrski- op 31-10-2013 16:21 ]

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-11 10:34

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Is er al nieuws wanneer je uberhaubt iets hebt aan die 1.3 modules? Ik moest er een kopen voor mijn nieuwe 2013 samsung tv, want met de oude kon ik geen tv kijken meer (niet meer compatible met de tv). Maar de interactieve feature wordt nog niet beschikbaar gemaakt door ziggo voorlopig (eind dit jaar of begin volgend jaar volgens de helpdesk).

• Theodor
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17-10 22:13
80 Euro zul je bedoelen....

• divemaster1988
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 04-11-2013
Hoi hoi,

Ik heb een Sharp LC-40LE510E lcd kleurentelevisie met een CI+ slot en wil deze graag gaan gebruiken met een Ziggo abonnement. Hij staat echter niet bij de lijst van gecertificeerde toestellen. Hoe waarschijnlijk is het dat hij het dan niet doet?

Verwijderd

Theodor schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 19:29:
[...]

80 Euro zul je bedoelen....
Toen hij het schreef, niet. Het was een dagaanbieding. :)
Heb hem ook besteld (Excl. smartcard, maar die had ik nog liggen). Ben benieuwd of de nieuwe functies m.i.v. morgen ook daadwerkelijk functioneren! :)

• pt0x
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-01 13:33

pt0x

Why are we here..

Hallo, Ik heb een Quantis CI+ 1.3 module gekocht drie weken geleden bij de mediamarkt in zoetermeer.
Dit in samenwerking met een LG 47LM860V Smart TV. Werkt uitstekend, alleen kan ik blijkbaar geen gebruik maken van de interactieve TV functie, als ik de rode knop op mijn ab in druk gebeurt er namelijk niks.

Ik heb gezien dat de TV die ik heb niet "gecertificeerd" is voor interactieve TV, wel voor digitale TV. Ik kan mij alleen niet voorstellen dat dit uitmaakt.

Zojuist wel een software update geïnstalleerd voor de CI+ kaart, mocht helaas niet baten.
Wel Interactieve TV geactiveerd staan in het CI+ menu, en de rode knop beschikbaarheid op altijd.

Hier is alle info die ik kan vinden over de module en TV:

Quantis CI+ 1.3 Module
Neotion
PartNr: PRD-ACIZ-15XX
Product-ID: FE 02 0008 0055
SDK-versie: r47284
Boot-versie: r42857
Download ID: 3 (11:45 - 5-11-13)

Serving Area: 0

TV
Model: LG 47LM860V-ZB
Software: 04.50.12
SDK: 02.08

Weet iemand mij te vertellen waarom het niet werkt, of liever, hoe ik het werkend krijg? :)
pt0x schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 12:39:
Ik heb gezien dat de TV die ik heb niet "gecertificeerd" is voor interactieve TV, wel voor digitale TV. Ik kan mij alleen niet voorstellen dat dit uitmaakt.
Jouw tv is een 2012 model, en de 2012 modellen ondersteunen interactieve tv niet.
De optie voor interactief zit gewoon niet in de firmware/hardware van de tv.

[ Voor 9% gewijzigd door job op 05-11-2013 13:30 ]

• pt0x

pt0x

Why are we here..

argh is dat het echt? kan mij haast niet voorstellen dat dit er niet in zit. geloof nu wel dat het niet werkt, maar zal dat in de toekomst dan niet worden aangepast wellicht? lijkt mij aannemelijk.
Jouw tv ondersteunt CI+ 1.2. Voor interactief moet je tv CI+ 1.3 hebben.
Stel, dit is niets anders dan een softwarematig iets, ook dan moet je er vanuit gaan dat jouw tv nooit interactieve tv gaat weergeven.

Fabrikanten gaan niet een ouder model mogelijkheden geven die nu voorbehouden zijn aan de nieuwe modellen.

[ Voor 85% gewijzigd door job op 05-11-2013 15:25 ]

• pt0x

pt0x

Why are we here..

Duidelijk, bedankt voor de informatie! Ik dacht dat het door de CI+ module juist (grotendeels) TV onafhankelijk was. En dan nog, aangezien ik een vrij moderne TV heb, dat het wel zou werken. slecht onderzoek van mijn kant. nogmaals bedankt!

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03-11 21:59
Question dan. Misschien zie ik het verkeerd.. De 1,3 kaart heeft als voordelen dat interactieve tv werkt, maar werkt een 1.3 kaart dan ook in een tv die de oudere kaart ondersteunt? Of heeft de 1.3 geen verdere voordelen zoals snelheidswinst qua zappen oid?

Ik ben namelijk van plan om een module aan te schaff niet.

Edit: https://www.ziggo.nl/prod...eractieve-ci-plus-module/. Hier staat mijn tv wel tussen, onverwacht.. Dus de nieuwe module werkt dus wel in mijn tv, maar ik heb geen interactieve tv, dan is voordeliger om de oude kaart te kopen? Zonder nadelen tov de 1.3?

[ Voor 31% gewijzigd door rscheper op 06-11-2013 19:27 ]

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Op NED1, 2 & 3 heb je sowieso een soort van interactieve TV middels uitzending gemist via de "red button" (ik althans wel met een 2012 Philips CI+ 1.2 TV).

[ Voor 4% gewijzigd door Will_M op 06-11-2013 19:41 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 03-11 17:06
Als je een alles in 1 abo hebt, dan heb je wel vormen van interactieve tv.

Mijn philips en ci1.3 kunnen samen wel interactieve tv doen, echter vindt ik de guide en bediening via de tv alles behakve mooi, netjes en practisch.
Dat samen met dat de humax 5200 ook nog kan opnemen, gebruik ik de ci+ module dus helemaal niet. Helaas.

• rscheper
Duidelijk, ik heb voor nu echter geen all in one, heb alleen tv van ziggo.. Ben dus benieuwd of een 1.3 ook werkt zonder interactieve tv en of heeft voordelen heeft tov de oude.
Voor zover ik weet levert Ziggo gewoon interactieve TV bij het digitale TV Standaard pakket. Enige wat je nodig hebt is interactieve hardware (settopbox of nu dus een CI+ 1.3 TV met bijbehorende CAM).

Ik weet 99,999% zeker dat een 1.3 module in een 1.2 TV of andersom prima werkt. Als je van interactieve TV gebruik wilt maken moeten beide natuurlijk 1.3 ondersteunen. Of een 1.3 module sneller werkt dan een 1.2 module durf ik niet te zeggen.

[ Voor 38% gewijzigd door Jerrythafast op 06-11-2013 23:17 ]

• rscheper
Het staat zelfs duidelijk op de verpakking dat 1.3 wel zal werken op een 1.2 tv, maar dat het interactieve gedeelte dan niet werkt.. Ik heb echter wel de 1.2 versie genomen en de zaptijden vallen mij mee! Duurt welliswaar een seconde langer dan in de Humax 5050c, maar acceptabel!

Bedankt voor de reacties :)

• ATCO
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Ik ben van plan een samsung 55f8000 aan te schaffen maar twijfel of ik hier een ci+ bij neem of mijn huidige humax 5300c blijf gebruiken.
Een extra kastje is geen probleem door gebruik van harmony remote dus het gaat me vooral om beeldkwaliteit, snelheid van zappen en epg en eventuele extra functies.

Ik heb gelezen dat ci+ soms iets langzamer is, maar ligt dat puur aan de ci module of zou het bij een samsung mee kunnen vallen door een snelle processor van de tv?

• rscheper
De snelheid van zappen is afhankelijk van de TV volgens mij, ik heb een oudere 40ES5500 en hierop is de zaptijd een fractie trager tov de Humax 5050c.. Nu is het wel zo dat mijn tv stukken sneller opstart dan de Humax, dus dat is weer voordeel..

Verder is de guide van mijn TV net zo prettig als die van de Humax..

Gezien de 5300 ook geen interne harde schijf heeft en als jij geen gebruik maak van een externe schijf, zou ik het eens proberen met een CI module.

[ Voor 19% gewijzigd door rscheper op 15-11-2013 12:29 ]

• ATCO
  • Niet online
Thanx. Ik neig ook naar CI, alleen zonde als ik die koop en de kabels anders door de muur trek en het later flink tegenvalt.

• rscheper
Kan ik me voorstellen.. Desnoods koop je hem bij de mediamarkt en test je het thuis? Als het niets is lever je hem weer in.. dat kan prima bij de MM, bijvoorbeeld..

Desnoods leg je de kabel eerst neer zonder door de muur heen te trekken? Of iets dergelijks..

• ATCO
  • Niet online
Denk dat ik het inderdaad zo ga doen.

[ Voor 3% gewijzigd door ATCO op 15-11-2013 20:34 . Reden: correctie ]

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Kwam er hier en daar al wat over tegen, maar krijg na 24 uur de volgende melding niet opgelost: ci+ error: toestel certificaat ongeldig verlopen 17. Iemand een tip in welke richting ik het moet zoeken. Gaat om een 1.3 ci+ module die het sinds het begin goed heeft gedaan. Na de tv in fabrieksinstellingen te hebben teruggezet werkt het helaas niet meer.
Heb je de firmware van de tv al bijgewerkt?
En kijk ook eens of je je ci+ kan updaten.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Lijkt mij een kwestie van de gehele riedel qua installatie even opnieuw doorlopen. Dus zenders opnieuw laten zoeken zónder CI+ module nadat ook die settings uit je TV verwijderd zijn.

Uit ervaring: Op een Philips TV moet je daarvoor wat dieper in de "zender-zoek" menu's zoeken zodat je de frequentie én het "netnummer" opnieuw moet ingeven. Na een factory reset blijft er tóch nog wat achter (certificaat correspondeert daarna niet meer met hardwaresettings van je TV en wordt waarschijnlijk op "expired" gezet in de TV (revoked, maar dan op een "lompe" manier)).

Ik had in 2010 ook een keer zo'n issue met een niet gecertificeerd Philips model en daar kwam Ziggo ook niet aan uit terwijl ze me echt wel probeerde te helpen, zelfs terwijl 't toestel niet gecertificeerd was (en nog niet is terwijl 't wél gewoon werkt).

[ Voor 45% gewijzigd door Will_M op 20-11-2013 19:37 ]

• ATCO
  • Niet online
Hoe heb je deze update gedaan? Ik heb een oudere versie maar in het CI menu krijg ik de melding dat ik al de meest recente softwareversie heb.
pt0x schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 12:39:
Hallo, Ik heb een Quantis CI+ 1.3 module gekocht drie weken geleden bij de mediamarkt in zoetermeer.
Dit in samenwerking met een LG 47LM860V Smart TV. Werkt uitstekend, alleen kan ik blijkbaar geen gebruik maken van de interactieve TV functie, als ik de rode knop op mijn ab in druk gebeurt er namelijk niks.

Zojuist wel een software update geïnstalleerd voor de CI+ kaart, mocht helaas niet baten.
Wel Interactieve TV geactiveerd staan in het CI+ menu, en de rode knop beschikbaarheid op altijd.

Hier is alle info die ik kan vinden over de module en TV:

Quantis CI+ 1.3 Module
Neotion
PartNr: PRD-ACIZ-15XX
Product-ID: FE 02 0008 0055
SDK-versie: r47284
Boot-versie: r42857
Download ID: 3 (11:45 - 5-11-13)

Serving Area: 0

TV
Model: LG 47LM860V-ZB
Software: 04.50.12
SDK: 02.08

Weet iemand mij te vertellen waarom het niet werkt, of liever, hoe ik het werkend krijg? :)
ATCO schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 12:36:
Hoe heb je deze update gedaan? Ik heb een oudere versie maar in het CI menu krijg ik de melding dat ik al de meest recente softwareversie heb.
Interactief gaat alleen werken met een 1.3 CI+ cam. De oudere cams zijn versie 1.2.

• ATCO
  • Niet online
job schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 20:40:
[...]

Interactief gaat alleen werken met een 1.3 CI+ cam. De oudere cams zijn versie 1.2.
Die heb ik ook, Quantis CI+ 1.3. Ik bedoelde dat ik een oudere software versie op de quantis heb staan, was inderdaad niet duidelijk.

[ Voor 17% gewijzigd door ATCO op 23-11-2013 21:43 ]

Ah, excuses. Dan heb ik het niet goed begrepen.

Ik las hier elders in het topic dat je met Sony tv's niet je cam kan updaten. Ik heb zelf geen Sony tv dus kan het niet bevestigen. Als jij een Sony tv hebt zou je je cam eens in een tv van een ander merk kunnen doen (buren,vrienden, ouders) en daar een update proberen.

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:14
Met mijn Sony tv lukt updaten iig wel.
Ik heb hier een paar maandjes terug ook probleemloos een paarse Smit in een Sony uit 2010 geüpdatet.
tiguan schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 22:04:
Met mijn Sony tv lukt updaten iig wel.
Ah, ik had juist mijn bericht gebaseerd op jouw bericht.
tiguan in "\[DVB-C] Ziggo CI+ Praat"

Maar het is je dus uiteindelijk wel gelukt?

[ Voor 7% gewijzigd door job op 24-11-2013 23:55 ]

• tiguan
Lol, de tv gaf toen inderdaad het idee dat het niet kon, maar er was gewoon geen update. Als er wel een update is, dan lukt het wel.

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ik heb zelf laatst de Panasonic p55st60 in combinatie met de quantis 1.3 ci+ module aangeschaft.
Het valt me op dat de oude 1.2 smit+ module in mn panasonic p42gt20 sneller is qua zappen tussen kanalen. Ik heb nog niet geprobeerd om de 1.2 smit+ in mn nieuwe tv te doen om te kijken hoe snel het zappen dan gaat. Is dit het proberen waard?

Verder valt me op dat de p55st60 inderdaad de rode knop heeft voor ziggo on demand, maar ik kom niet verder dan het scherm wat volgt na het drukken op de rode knop. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik weet dat de p55st60 nog niet op de lijst staat van tvs bij ziggo die geschikt zijn voor interactieve tv.

Al met al beleef ik nog geen plezier aan m'n quantis 1.3 ci+ module....
Ferra schreef op woensdag 04 december 2013 @ 20:35:
Ik heb nog niet geprobeerd om de 1.2 smit+ in mn nieuwe tv te doen om te kijken hoe snel het zappen dan gaat. Is dit het proberen waard?
Ik ben ergens wel benieuwd of je dan merkbaar en/of meetbaar snelheidsverschil ziet, in zowel opstarten als zappen. Sommige mensen zweren dat 't aan hun CI module ligt, anderen zweren dat 't niks uitmaakt en de TV zelf sloom is, etc. Als je nu een duidelijk verschil tussen beide TV's merkt zou dat een mooie test zijn om te zien waar 't nou aan ligt :)

• Ferra
  • Niet online
Jerrythafast schreef op donderdag 05 december 2013 @ 21:08:
[...]
Ik ben ergens wel benieuwd of je dan merkbaar en/of meetbaar snelheidsverschil ziet, in zowel opstarten als zappen. Sommige mensen zweren dat 't aan hun CI module ligt, anderen zweren dat 't niks uitmaakt en de TV zelf sloom is, etc. Als je nu een duidelijk verschil tussen beide TV's merkt zou dat een mooie test zijn om te zien waar 't nou aan ligt :)
Ik heb het getest. Het maakte bij mij niks uit voor de zap-snelheid. Dus dat zal aan de tv liggen.

• NLF
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21-10 09:37

NLF

Ik ben sinds een tijdje in het bezit van een Quantis cam+ module, helaas heb ik zo nu en dan last van een gecodeerd signaal melding. Soms wanneer ik snel zap of of wanneer ik de tv aan zet. Zappen of tv aan en uit is de enigste oplossing.. erg vervelend. Heeft iemand hier ook last van?

Mijn tv ondersteund nog niet officieel de interactieve versie.

Het beeld is trouwens uitstekend!

• TiMMieJ
  • Laatst online: 11:24

TiMMieJ

PSN: Orixez

Allen zit er behalve de prijs nog verschil in de CI+ 1.3 modules van Quantis en Smit? Ik kom er niet echt uit namelijk of er nog verschil in zit. Wat raden de gebruikers aan? Ik zie hier veel quantis voorbij komen. Hij moet gaan werken in samsung 2013 tv's. Ik ga intussen verder met googelen :)

• Wirehub
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-11 22:04

Wirehub

Blaat

TiMMieJ schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 09:51:
Allen zit er behalve de prijs nog verschil in de CI+ 1.3 modules van Quantis en Smit? Ik kom er niet echt uit namelijk of er nog verschil in zit. Wat raden de gebruikers aan? Ik zie hier veel quantis voorbij komen. Hij moet gaan werken in samsung 2013 tv's. Ik ga intussen verder met googelen :)
ik heb zelf een Quantis in een Samsung 46F8000en werkt prima met Ziggo ITV

Xiaomi - Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ OnePlus One 64GB / Mi5 64GB / Mi Pad 2 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 128GB / Mi pad 4 / Mi 10 / Xiaomi 12 / Xiaomi 14 Pro / Redmi pad pro

Ziggo ITV? Ik denk dat je DVB-C bedoelt. Voor ITV moet je niet bij Ziggo zijn ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Jerrythafast op 03-01-2014 23:08 . Reden: Foutje! ]

• tiguan
Huh, hoezo niet? Ziggo biedt ook I(nteractieve) TV.
Oooh interactieve! Ik was in de war met IPTV 8)7

Moet nog even wennen aan het feit dat je interactieve TV via CI+ kunt krijgen tegenwoordig :p

• arj1o1
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11:00
Hier maar eens proberen, aangezien de Ziggo helpdesk niks van mijn probleem snapt.

Onlangs verhuisd en had eerst een Ziggo-abo, welke ik heb opgezegd per 31 dec. Op mijn nieuwe adres neem ik internet/tv af van een glasvezel-aanbieder welke gebruik maakt van de Ziggo-smartcard voor digitale televisie. 21 dec. het verzoek gegeven aan mijn nieuwe aanbieder mijn oude smartcard te activeren voor mijn nieuwe adres. Eind december werkt de smartcard nog steeds niet, en nogmaals het verzoek gedaan deze te activeren, maar heb nu nog steeds geen televisie.

Op Mijn Ziggo staat dat de smartcard is geactiveerd (maar mogelijk nog op het oude adres?).

Moet ik mijn smartcard eerst laten deactiveren, zodat mijn nieuwe aanbieder deze kan activeren voor mijn nieuwe adres?

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 03-11 16:23

psy

arj1o1 schreef op zondag 05 januari 2014 @ 16:40:
Hier maar eens proberen, aangezien de Ziggo helpdesk niks van mijn probleem snapt.

Onlangs verhuisd en had eerst een Ziggo-abo, welke ik heb opgezegd per 31 dec. Op mijn nieuwe adres neem ik internet/tv af van een glasvezel-aanbieder welke gebruik maakt van de Ziggo-smartcard voor digitale televisie. 21 dec. het verzoek gegeven aan mijn nieuwe aanbieder mijn oude smartcard te activeren voor mijn nieuwe adres. Eind december werkt de smartcard nog steeds niet, en nogmaals het verzoek gedaan deze te activeren, maar heb nu nog steeds geen televisie.

Op Mijn Ziggo staat dat de smartcard is geactiveerd (maar mogelijk nog op het oude adres?).

Moet ik mijn smartcard eerst laten deactiveren, zodat mijn nieuwe aanbieder deze kan activeren voor mijn nieuwe adres?
Volgens mij heb je het zelf niet begrepen.
Je glasvezelaanbieder kan helemaal niets met die Ziggo kaard.
Wat waarschijnlijker is is dat je gewoon dvb-c kan kijken "zoals vroeger bij Ziggo" maar zonder die smartcard.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

• arj1o1
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11:00
psy schreef op zondag 05 januari 2014 @ 22:51:
[...]

Volgens mij heb je het zelf niet begrepen.
Je glasvezelaanbieder kan helemaal niets met die Ziggo kaard.
Wat waarschijnlijker is is dat je gewoon dvb-c kan kijken "zoals vroeger bij Ziggo" maar zonder die smartcard.
Toch wel. In een ander topic ook aangegeven, maar misschien ook hier ter verheldering: Volgens mij is mijn aanbieder een zakelijke reseller van Ziggo tv (als dat mogelijk is?).

In een van de emails spreekt de aanbieder over het volgende: "Voor elk apparaat dat u bestelt, heeft u een Ziggo Smartcard nodig. Deze zijn €15,- per stuk.

U kunt uw huidige Ziggo Smartcard gebruiken, wel hebben we dan het nummer nodig van de smartcard om deze te kunnen activeren. Ook uw CAM module kunt u meenemen, hetzelfde geldt voor de standaard HD decoder."

Ik heb het probleem uiteraard ook bij hun gelegd, maar verder dan het bericht dat ze zullen proberen de smartcard opnieuw te activeren komen ze niet.

[ Voor 19% gewijzigd door arj1o1 op 05-01-2014 22:58 ]

• Phasis
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-06 17:58

Irdeto CI+ CAM voor Ziggo

SMiT Irdeto CI+ 1.2 CAM
[afbeelding]
[afbeelding]
Fabrikant:
SMiT
Introductie datum:
September 2009
CI+ versie:
1.2
Interactieve TV:
Nee
CAM SW:
IRD-SCL3ZIG-4.1.16
CAM HW:
3.2.1
CAM Build Date:
Jun 28 2013
Manufacturer Code:
90
Device Type Name:
CAM-1659
CI+ Software Version:
V1.1
CI+ Hardware Identification:
3300

Ik heb deze Cam module alleen kan ik deze niet updaten vanaf mijn TV Panasonic P50ST60e
De foutmelding:
"Het is niet mogelijk om de CI+ module vanuit het menu te upgraden."

Nu wil de verkoper dit voor mij doen. Gaat dit werken? Ik had namelijk begrepen dat dit per TV verschilt.
Iemand op het Ziggo gebruikersforum had exact hetzelfde probleem alleen na een dag of 5 lukte het ineens wel.

Volgens Panasonic gaat het alleen werken met een cam module vanaf 2012.

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
arj1o1 schreef op zondag 05 januari 2014 @ 22:54:
[...]

Toch wel. In een ander topic ook aangegeven, maar misschien ook hier ter verheldering: Volgens mij is mijn aanbieder een zakelijke reseller van Ziggo tv (als dat mogelijk is?).

In een van de emails spreekt de aanbieder over het volgende: "Voor elk apparaat dat u bestelt, heeft u een Ziggo Smartcard nodig. Deze zijn €15,- per stuk.

U kunt uw huidige Ziggo Smartcard gebruiken, wel hebben we dan het nummer nodig
Dat zou betekenen dat er een glasvezelaanbieder (welke is het? ) is, die de Ziggo DVB-C content over glasvezel aanbiedt. Daar heb ik nog nooit van gehoord, het lijkt dat er sprake is van miscommunicatie.

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 03-11 21:06
Henk007 schreef op zondag 19 januari 2014 @ 21:22:
[...]

Dat zou betekenen dat er een glasvezelaanbieder (welke is het? ) is, die de Ziggo DVB-C content over glasvezel aanbiedt. Daar heb ik nog nooit van gehoord, het lijkt dat er sprake is van miscommunicatie.
jammer dat er nog geen antwoord is gegeven, want ik ben ook heel benieuwd welke aanbieder dat is!

• Loekie
  • Laatst online: 03-11 01:39
Henk007 schreef op zondag 19 januari 2014 @ 21:22:
[...]

dcl! schreef op maandag 20 januari 2014 @ 11:42:
[...]

jammer dat er nog geen antwoord is gegeven, want ik ben ook heel benieuwd welke aanbieder dat is!
Na enig zoekwerk zou dat Comsave zijn.
Maar die doet geen TV over glasvezel volgens hun eigen pagina, misschien dat het om kabel gaat?
Als ze idd reseller zijn, zal kaart ws uit Ziggo-domein gehaald moeten worden voordat deze geregistreerd kan worden bij Comsave. Comsave zal dan in een sub-domein van Ziggo registreren.
Een andere referentie naar comsave heeft het over AVhuis, zit je daar Arj101?

specs

• Wokkel1982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-11 23:27
Ik heb de Philips 32PFL3258H/12 nu een aantal dagen geïnstaleerd. Gewoon TV kijken werkt prima, echter het aan de praat krijgen van i-Tv lukt mij niet. Ik krijg de foutmelding: iTV-540 interactieve televisie tijdelijk niet beschikbaar probeer het later nog eens. Weet iemand wat dit probleem kan verhelpen? Ik heb de tv op de meest recente software staan, en de tv zou interactieve tv moeten ondersteunen aldus de Ziggo website. Ik werk met de @Smit 1.3 CAM module. Internet op de tv functioneert verder prima.

• Oggy
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-11 20:05
Ik heb de UE40F6400 samsung smart-tv die ondersteuning bied voor CI+ 1.3.
Maakt het nog uit welk merk CI+ 1.3 module ik koop? Die van Smit of Quantis?

Moet ik ook letter op welke kleur de smartcard van ziggo is? Zit in oud @home gebied.

i7 8700k @ 4.8ghz 24/7, 16gb ddr4 3200, MSI 1080 Gaming / CM Mastercase Maker 5T, Audio Technica AD900X

• dhm00
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-10 21:48
Het maakt niet echt uit welke module je neemt als het maar een 1.3 versie is.

Waar heb je je TV gehaald hoop voor je bij de Mediamarkt?

• Zanzarismo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-11 17:06
Ik heb laatst een 3D tv gekocht die t/m CI+ 1.2 ondersteunt.
Nou zie ik o.a. deze 2 module's staan bij de Pricewatch:
pricewatch: Ziggo CI+ Module Smit 3D (exclusief smartcard)
pricewatch: Ziggo CI+ Cam Module (Smit)

Kan iemand me het verschil uitleggen?

• AlexFL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-11 12:39
Kan ik een CI+ Module met irdeto kaart gebruiken in een Digital Devices dvb-c tuner met ci slot?

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

dhm00 schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 11:07:
Het maakt niet echt uit welke module je neemt als het maar een 1.3 versie is.

Waar heb je je TV gehaald hoop voor je bij de Mediamarkt?
Zijn de tv's ook backwards compatiblee? Werkt een 1.2 ook?

• Loekie
thejoker80 schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 21:07:
[...]

Zijn de tv's ook backwards compatiblee? Werkt een 1.2 ook?
Bij mijn zwager wel, die had paar jaar oude CI+ van Neotion liggen en die werd na enig prutsen wel in TV(Samsung UE40F6740) ge-accepteerd. Moesten wel eerst naar Brava(meen ik) zappen om daarvandaan de software via het CAM-menu te updaten.

specs

• hlubach
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18-08 16:01
Zit met een probleem , ben in bezit van een niet door Ziggo gecertificeerde tv , de Smit ci+ v1.00 werkt naar behoren.
Soms floept hij er wel uit maar uit en aanzetten en het is weer verholpen nu zie ik dat de software versie v1.2 is upgraden via de tv gaat dus niet .
De vraag is hoe kan ik toch de software upgraden zonder tv kanaal

• Loekie
hlubach schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 19:54:
Zit met een probleem , ben in bezit van een niet door Ziggo gecertificeerde tv , de Smit ci+ v1.00 werkt naar behoren.
Soms floept hij er wel uit maar uit en aanzetten en het is weer verholpen nu zie ik dat de software versie v1.2 is upgraden via de tv gaat dus niet .
De vraag is hoe kan ik toch de software upgraden zonder tv kanaal
Hoe bedoel je zonder TV kanaal? Je kunt de CAM lleen upgraden via de COAX aansluiting.
Als het niet via je TV zelf kan, bij buren met gecertificeerde TV?

specs

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:27
Misschien dat hier iemand mij kan helpen.

Bij mijn oma jaren geleden een Philips 32PFL5605H/12 neergezet en omdat deze ook in de CI+ gecertificeerde TV-lijst van Ziggo stond ook een CI+ module erin gezet. Dit zodat ze maar 1 afstandbediening nodig heeft ivm ouderdom.

Het heeft een hele tijd fatsoenlijk gewerkt, maar bleek net voor afgelopen kerst dat Eurosport het niet deed (zowel HD als normaal). Geen idee hoe lang dat precies zo is, ik kreeg het toen pas te horen.
Naast Eurosport (HD en normaal) werken echter ook Nickelodeon, Disney Channel, National Geographic, TLC, MTV niet.
Stom genoeg Discovery HD werkt ene keer wel andere keer niet.

Ik ben bij de Ziggo shop langs geweest met de CI+ module & kaart, daar werkte deze prima, tip gekregen om de kabel van hoofdaansluiting naar de TV te vervangen.
Netjes zoals aangegeven een 75 ohms kabeltje eraan gehangen, maakte geen zier uit, maar voordat ik een monteur laat komen die zegt eigen schuld en je een rekening van 300 euro in je mik schuift wil ik eerst even kijken of ik hier misschien achter het probleem kan komen en nog mooier een oplossing kan vinden.

Naast dit alles heb ik ook al een keer de hele TV een factory reset gegeven en alles opnieuw ingesteld, hielp ook niets. Ik heb echter geen Humax om mee te testen, omdat er in deze situatie begonnen is met CI+ module voor digitale televisie.

Heeft iemand hier misschien ervaringen hiermee welke hij/zij kan delen?

Alvast bedankt!

edit:
Regio Zwolle
Neotion Module HW version 2.0

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Zijn de signaalsterkte en bler-waarden in orde?
Wat bedoel je precies met 'doet het niet' ? Geeft de TV aan dat het kanaal encrypted is, of iets anders.
Verder kan het geen kwaad om de firmware van de TV te updaten als dat nog niet is gebeurd.
http://www.philips.nl/c/t...605h_12/prd/nl/?t=support

[ Voor 43% gewijzigd door Henk007 op 06-02-2014 11:46 ]

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:27
Dat is een goede, ik weet het niet zo snel uit mijn hoofd, hij blijft in elk geval de zender 'zoeken' en kan hem niet vinden.
De waarden/signaalsterkte moet ik gaan kijken hoe ik deze kan vinden, ik heb zelf geen kabelTV dus ik moet zelf alles opzoeken.

De firmware zal ik naar kijken, de TV heeft nu nog de FW die fabriek afgeleverd is bij aanschaf.

edit:
Ik lees nu dat ik bij zenders zoeken na de factory reset het ook niet goed heb gedaan :P
Blijkbaar moet je zenders zoeken ZONDER de CI+ module in de TV, wist ik veel :+

Ik ga ermee bezig, mijn dank alvast :)

[ Voor 24% gewijzigd door Suicyder op 06-02-2014 11:54 ]

• tweakje-2018
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10:25
Bij de tv van mijn oma ( een lg 32lv3550) hebben om de paar weken dat de zender volgorde (bij digitale tv via de smartkaart in de tv) wordt omgegooid, de zender die we geblokkeerd hebben blijven wel onzichtbaar.

Volgens de handleiding van de tv is het niet mogelijk om automatische kanaalupdates uit te zetten bij ziggo.
De zenders hebben we handmatig gesorteerd omdat de standaard indeling totaal onlogisch is bijvoorbeeld nederland 1 op een plek ergens in de honderd.

Is er een manier om dit te voorkomen?
Dat klinkt voor mij alsof er iets anders misgaat, want Nederland 1 hoort gewoon standaard op 1 te zitten. Zelfs als je zelf ingestelde lijstje verdwijnt zouden de zenders in deze volgorde moeten staan.

Ik heb onvoldoende kennis van DVB-C om te kunnen zeggen waar dat aan zou kunnen liggen, maar je zou om te beginnen kunnen checken of je Ziggo Netwerk ID enzovoorts goed staan. (Eerlijk gezegd heb ik geen idee of je überhaupt beeld kunt krijgen als die niet goed staan, maar er is in ieder geval *iets* niet goed dus 't is een goede plek om te beginnen checken :p)

• tweakje-2018
Jerrythafast schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 14:32:
Dat klinkt voor mij alsof er iets anders misgaat, want Nederland 1 hoort gewoon standaard op 1 te zitten. Zelfs als je zelf ingestelde lijstje verdwijnt zouden de zenders in deze volgorde moeten staan.

Ik heb onvoldoende kennis van DVB-C om te kunnen zeggen waar dat aan zou kunnen liggen, maar je zou om te beginnen kunnen checken of je Ziggo Netwerk ID enzovoorts goed staan. (Eerlijk gezegd heb ik geen idee of je überhaupt beeld kunt krijgen als die niet goed staan, maar er is in ieder geval *iets* niet goed dus 't is een goede plek om te beginnen checken :p)
Bedankt voor de tip over het standaard lijstje van ziggo.
Volgende week zal ik even de network id van ziggo en andere instellingen triple checken en ze hier even posten.

Update 15-02 helaas zijn er afgelopen week wat dingen tussen gekomen. Ga volgorde week een nieuwe poging wagen.

[ Voor 5% gewijzigd door tweakje-2018 op 15-02-2014 17:36 ]

• tweakje-2018
De instellingen van de tv van m'n oma heb ik even nagekeken:

Volledige model type: 32LV3550-ZB
software versie: 04.01.22 (versie 03.01.47 is beschikbaar op de website van lg zag ik, maar update zal wel betekenen zender volgorde opnieuw goed zetten ;)
serienummer 103MATWXXXXX

verder stond nadat de zender volgorde om ver geschopt waren nostalgienet op 1 en discovery op 4 op 2 en 3 waren zenders die niet in het pakket zitten.
verder kwam ik tegen bij ned 1 frequentie 826000, symbolrate 6875 en 256QAM bij rtl 4 was de frequentie 356000, symbolrate 6875 en 64QAM.
De verschillen in QAM modulatie getallen lijken mij wat vreemd maar goed.

Netwerk id kon ik niet meer terug kijken zonder opnieuw de zenders in te stellen.

Verder zit er een Ci+ module in met hardware indification 3300 en software version 1.1. Het merk van de CAM module ben ik vergeten op te schijven.

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-10 16:34
@mrt-tweak, als ik zo naar je versie nummer kijk is de firmware op lg website ouder dan die je nu hebt, 04.01.22 en op website 03.01.47 wat ouder lijkt.
De CI+ module lijkt me een paarse Smit, uitgaande van de eerste post in dit topic.

't is altijd verstandig firmware updates voor je TV te installeren, ze zijn er immers niet voor niets. Misschien lost dat het probleem wel op. Aangezien je in de huidige situatie toch steeds de zenders opnieuw mag instellen is die ene keer extra die dat misschien veroorzaakt toch niet zo'n ramp. Maar zoals devil-strike hierboven al zegt lijkt de versie op jouw TV juist nieuwer te zijn. (De LG website loopt vaak 1 of 2 versies achter trouwens, updates komen via het menu op de TV zelf veel eerder binnen, in ieder geval bij mijn LG TV van een jaartje oud.)

Ik zit wat door de frequentietabellen van ArChie te zoeken (meest recente is deze, maar ook de andere in dat topic zit ik te bekijken). Als ik zo de frequenties bekijk en ArChie's overzichten goed interpreteer lijkt het me dat je oma in het voormalige Casema-gebied zit, of dat je Network ID op 500 staat ingesteld (of beide). Je zou voor de grap eens kunnen kijken of het Network ID inderdaad 500 is. We kunnen van ArChie leren dat dit netwerk wordt gebruikt om op te testen, en dan zou 't mij niet zo veel verbazen als dat zo nu en dan een hakkeltje vertoont wat je TV in de war maakt.

Waar die Nostalgienet op 1 vandaan komt is me trouwens echt een raadsel.

• tweakje-2018
@ devil-strike: de versie nummering van de lg firmware is mij een raadsel: de tv is gekocht in 2011 verder nooit geupdate. De firmware versie 03.01.47 op de lg website is van eind 2013. er staat ook nog versie van maart 2013 op de website met nummers 04.99.99 en 05.00.03 zag ik net (http://www.lg.com/nl/ondersteuning-product/lg-32LV3550#).

@Jerrythafast:
tja de firmware update doen is geen slecht idee inderdaad. Tja alleen welke: van de website of degene die lg/ziggo zelf aanbied via de tv ( ik neig naar de laatste, al kon ik daar de versie nummering niet van zien).

Het is een voormalig casema gebied inderdaad, kan met herinneren ooit network id 5555 gebruikt te hebben, maar na tien keer af wisselend automatisch of in handmatige modus zenders zoeken weet ik ook niet waar ie nu op staat. Hij ooit in ieder geval tijdelijk op als land zwitserland terecht gekomen.
Dus wie weet is op id 500 terecht gekomen.

Nou ja, eerst maar eens de firmware en dan automatisch met id 5555 de zenders zoeken. In ieder geval bedankt voor de tips.

• Whiskey48
  • Laatst online: 08:00
Een domme vraag hoor, maar welke is beter om te halen.Ik zit te denken om de Quantis 1.3 CI+ te bestellen via onderstaand

http://link.marktplaats.nl/a1005620891

[ Voor 28% gewijzigd door Whiskey48 op 16-03-2014 09:50 ]

maurits82 schreef op zondag 16 maart 2014 @ 09:45:
Een domme vraag hoor, maar welke is beter om te halen.
Je kan beter uitzoeken welke CI+ CAM het beste werkt in combinatie met jouw apparaat met CI+ slot (TV of ontvanger).

Ik ben ondertussen aan mijn tweede CI+ CAM toe nadat de eerste Neotion CI+ CAM na een niet goed door Ziggo geteste firmware update onbruikbaar werd in combinatie met mijn Panasonic TV als gevolg van allerlei authenticatie problemen. De vervangende SMiT CI+ CAM is in combinatie met mijn TV "bruikbaarder". Ook voor deze CI+ CAM is er een firmware update, maar om problemen zoals bij de Neotion CI+ CAM te voorkomen durf ik het niet meer aan om te updaten.

In feite is er maar één CAM die al jaren lang probleemloos werkt zonder de gebruiker lastig te vallen met allerlei onnodige meldingen en dat is de AlphaCrypt CAM. Dat is echter geen CI+ CAM, dus die mag je van Ziggo niet gebruiken in apparatuur met CI+ slot.

• Whiskey48
  • Laatst online: 08:00
ArChie schreef op zondag 16 maart 2014 @ 10:23:
[...]

Je kan beter uitzoeken welke CI+ CAM het beste werkt in combinatie met jouw apparaat met CI+ slot (TV of ontvanger).
Ja, mijn Neotion 1.2 CI+ module is ook onbruikbaar geworden in mijn vlamnieuwe Toshiba tv. (kan smartcard niet vinden, die nog helemaal prima is).
Ook in een 1,5 jaar oude Samsung werkt de Neotion 1.2 module ook niet meer.

... Kan ik anders beter bij Ziggo zelf iets kopen, dat ik voor garantie bij hun aan kan kloppen? (wel een stuk duurder via hun).

Hoe weet je eigenlijk welke CI+ module het beste werkt op jouw tv?
Misschien dat het iets zegt, maar ik heb een Toshiba LED-TV 39L2333G 39", HDMI, HD1080 (zwart)

[ Voor 42% gewijzigd door Whiskey48 op 16-03-2014 10:53 ]

maurits82 schreef op zondag 16 maart 2014 @ 10:51:
... Kan ik anders beter bij Ziggo zelf iets kopen, dat ik voor garantie bij hun aan kan kloppen? (wel een stuk duurder via hun).
Ziggo en garantie? Over het algemeen is het Ziggo die de boel verpruts door gebrek aan technisch inzicht en als gevolg daarvan slecht testen van nieuwe firmware versies. Ik word door Ziggo verplicht om van hun "gecertificeerde" oplossingen gebruik te maken, maar zodra ze die "gecertificeerde" oplossingen om zeep helpen geven ze niet thuis. Ik heb van Ziggo nog geen hulp gezien om mijn door hun firmware update onbruikbaar gemaakte Neotion CI+ CAM weer aan de praat te krijgen in mijn TV.
Misschien dat het iets zegt, maar ik heb een Toshiba LED-TV 39L2333G 39", HDMI, HD1080 (zwart)
Zoeken naar gebruikerservaringen van de TV in kwestie aan die gebruikers vragen welke CI+ CAM zij gebruiken.

• mrmatiz
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 26-11-2021
Ik heb een Sony KDL-42W655, welke geen interactieve TV kan ontvangen met CI+. Ik kan dan geen programma's terugkijken toch? Wat is het voordeel van CI+, naast dat je geen apart kastje nodig hebt? Ik kan nu bij Ziggo een abonnement afsluiten waarbij ik de Interactieve HD ontvanger gratis krijg. Als ik een CI+ module wil, moet ik hiervoor extra betalen en kan ik geen interactieve tv ontvangen. Als dat extra kastje mij niet zoveel boeit, kan ik dan toch veel beter voor de gratis Interactieve HD ontvanger kiezen?
Als je het extra kastje niet zo veel uit maakt en je graag Ziggo Interactieve TV wilt gaan gebruiken zou ik inderdaad gewoon de interactieve ontvanger nemen.

Zelf had ik liever gewoon één apparaat en daarom heb ik in plaats van een interactieve ontvanger van Ziggo een USB-harddisk aangesloten op mijn TV. Mijn TV (een LG 32LM660S) kan daarmee programma's opnemen, pauzeren en terugspoelen. Voor uitzending gemist e.d. heeft LG apps in de Smart TV omgeving. Dus ik kan alle functionaliteiten van Ziggo's interactieve ontvanger al mijn mijn TV doen. Betekent dus wel dat ik een CI+ module en USB harddisk heb aangeschaft, maar ik kon destijds geen gratis ontvanger krijgen bij Ziggo dus dat was voor mij ruimschoots goedkoper en makkelijker in gebruik.

Op Sony.nl vind ik deze handleiding van de KDL-42W655A (geen idee waar de A voor staat). Ik lees daarin dat jouw TV ook kan opnemen en pauzeren op USB harddisks. Als zaken als Uitzending Gemist etc. ook op jouw Smart TV te ontvangen zijn zou je dus ook zonder interactieve ontvanger kunnen. Dus in dat geval heb ik bij deze je keuze weer wat lastiger gemaakt ;)

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ook grappig: De zender van de maand bij Ziggo is nu "H&C" (normaal kanaal 144).

Op m'n 55PFL8007K/12 kan die zender op beide kanalen bekijken, op m'n 42PFL8404H/12 kan ik die zender wél bekijken als zender van de maand maar niet op het reguliere kanaal (144). Ik krijg op die TV wel het zenderlogo maar ook meteen de melding "geen programma beschikbaar" (niet eens een "unauthorised") 8)7

Beide TV's hebben gewoon een CI+ module + kaart alleen is die 8404 niet gecertificeerd door Ziggo, Dit is overigens de enige zender met dat issue dus.... lekker belangrijk :o

[ Voor 9% gewijzigd door Will_M op 28-03-2014 19:30 ]

• amx
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 01-11 10:21

amx

Ik heb sinds een uurtje de e-16-4 melding ( geen abonnement).
Ziggo heeft in de afgelopen 4 maanden 2 keer eerder digitale tv verwijderd,
dit keer staat het abonnement gewoon nog op Mijn Ziggo.
Ik heb op Mijn Ziggo al enkele malen het signaal geprobeerd te herstellen.
Signaalsterkte 99%, kwaliteit 100%
Tv: sony Bravia ex521

Heeft iemand tips waar het aan kan liggen of wat ik eraan kan doen?
Het viel uit terwijl ik aan het kijken was.

• Flexboy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:12
Dit gebeurt bij mij ook op gezette tijden.
Sony televisies (maar ook andere merken) hebben een niet heel stevige steker verbinding tussen het CAM slot en de CAM module. Haal je CAM module uit je tv en stop hem er opnieuw in. Dit kun je beter doen als de tv uit staat, hoewel ik tot nu toe geen problemen heb ondervonden als je dit doet terwijl hij aan staat.
Het lijkt er op dat de contacten enigszins snel vervuilen door stof.

• Onno_Devine
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:01
Kan iemand mij misschien iets verder helpen, ik heb een Samsung UE42F5000 tv (uit 2013), met een CI+ module aansluiting, samsung zelf zegt alleen maar voor CI+1.3.
Nu heb ik van iemand een CI+ 1.2 van Neotion (een welbekende in dit topic) geleend. Via Ziggo heb ik de smartcard geactiveerd, alleen blijft de tv maar aangeven zender gecodeerd.

Volgens verschillende bronnen op internet moet deze setup wel werken, maar dan moet de tv geüpdatet zijn (net gedaan via USB). En de CI+ module van neotion ook updaten.
Echter kan ik deze niet updaten via het update menu van de tv, hij zegt geen software beschikbaar op dit moment.
Terwijl de software/firmware van de module uit 2011 komt, heeft iemand een overzicht waar de meest recente firmware versies staan?

Of nog andere tips, ik hoor het graag.
De vraag is of de firmware van de module het probleem is.
Heb je de smartcard er correct inzitten? Maak de chip eens schoon.

Als dat ook niet werkt kan je inloggen op mijn ziggo en een activatiepuls versturen.
De smartcard moet ten tijde van de puls in de module zitten, de module in de tv, de tv op nederland 1.

Zorg er ook voor dat de smartcard daadwerkelijk werkt op jouw adres. Dus probeer het ding ook uit in een decoder (in jouw huis) en bevestig ook dat je nederland 1 kan zien.
Nederland 1 is ongecodeerd en werkt ook zonder smartcard en ci+ module.

[ Voor 30% gewijzigd door job op 09-04-2014 15:00 ]

• Onno_Devine
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:01
Dankjewel Job voor je reactie.
Ik ben er even mee aan de slag gegaan, bedankt voor je tips!
We hebben een versterker in huis, deze bleek het probleem in het ontvangen van Nederland 1, zit nu direct op het signaal via een splitter, en nu komt Nederland 1 strak door.

Echter blijft bij de rest de volgende melding staan: "I34-9: Deze zender is tijdelijk niet beschikbaar", na enig zoeken heb ik andere mensen gevonden die dit probleem hebben, quote van het forum van ziggo-gebruikers.nl:
Onlangs een nieuwe Samsung Ziggo CI+ gecertificeerd Led Smart Tv aangeschaft met dus een aansluiting voor Ziggo CI+ module aansluiting
Ik kreeg op mijn nieuwe Samsung de I34-9 melding. IK ontving namelijk alleen ned 1 + de Ziggo TV kanalen. Bij alle overige zenders ontving ik geen beeld met de melding I34-9 en "deze zender is tijdelijk niet beschikbaar" Deze melding wordt veroorzaakt door de verouderde Ziggo CI +2 module. Echter om dit probleem op te lossen hoef je geen nieuwe Ziggo CI 3+ module aan te schaffen, Het probleem is door mij ism Ziggo helpdeskmedewerkster opgelost nadat we via het Samsung TV- menu de software van de CAM Module gedownload/geupdate hadden. Plotsklaps ontving ik gelukkig weer alle digitale zenders.
Oftewel morgen ga ik even langs een ziggo winkel, ik heb goede hoop dat zij het kunnen oplossen door middel van een software update. Ik laat het weten :)

• van D
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 03-11 13:28
Ben al jaren klant bij Ziggo en heb sinds kort een Quantis TV Module CI+ 1.3 voor mijn Sony W8. Maar wat is interactieve tv via de Ci+ traag zeg. Het is bijna niet te doen. Er zit gewoon een paar seconden vertraging tussen het indrukken van een knop en een actie binnen het menu.

Ik wilde graag gebruik maken van uitzending gemist, maar op deze manier kijk ik wel op de Ipad... Mocht ik het geduld de souplesse hebben om wel een programma te starten draait dit wel prima overigens. Ik begrijp best dat het allemaal niet flitsend en ultra snel kan maar hier is echt niet mee te werken.

Zijn er nog tips om dit, iets, vloeiender te laten lopen?

• teake
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01-11 14:32
Helaas (vrees ik) op de humax is het ook zooo traaahaaaaaaag......
Ik druk heel vaak een keer teveel op de knopjes omdat ik denk dat hij niet gereageerd heeft. En dan gaat hij dus na enige tijd ineens twee stapjes, of nog meer.... IRRITANT!

Dus ik zou ook heel blij zijn met een snellere versie.

EN, met een goed signaal op National Geographic... pfff, dat stoort irritant veel de laatste weken.
Helpdesk komt niet verder dan een nieuwe antenne kabel sturen etc, die moet ik nog even testen, maar het lijkt me stug dat het daar aan ligt, aangezien de andere zenders wel goed zijn.

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:25
teake schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 20:00:

EN, met een goed signaal op National Geographic... pfff, dat stoort irritant veel de laatste weken.
Helpdesk komt niet verder dan een nieuwe antenne kabel sturen etc, die moet ik nog even testen, maar het lijkt me stug dat het daar aan ligt, aangezien de andere zenders wel goed zijn.
Grote kans dat het juist WEL aan de bekabeling ligt, als er één of een aantal zenders niet goed werkt komt dat vaak door interferentie

Zou bijvoorbeeld kunnen komen door de opkomst van 4G, in het normale Ziggo topic zijn er wel een aantal mensen die daar meer van weten

Interactieve TV is hier op een Sony W6 ook erg langzaam

• teake
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01-11 14:32
nooberke schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 20:31:
[...]
Grote kans dat het juist WEL aan de bekabeling ligt, als er één of een aantal zenders niet goed werkt komt dat vaak door interferentie
Ah, ok. Dank voor de tip, dan ga ik daar toch nog maar eens verder mee stoeien!

• dbz1985
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10:14
maurits82 schreef op zondag 16 maart 2014 @ 10:51:
[...]

Ja, mijn Neotion 1.2 CI+ module is ook onbruikbaar geworden in mijn vlamnieuwe Toshiba tv. (kan smartcard niet vinden, die nog helemaal prima is).
Ook in een 1,5 jaar oude Samsung werkt de Neotion 1.2 module ook niet meer.

Ik heb mijn oude neotion uit mijn samsung D8000 gebruikt op mijn nieuwe toshiba 39l4333 en dat werkte prima...nou weet ik alleen niet hoe het zit met de huidige ci+ modules aangezien er blijkbaar verschil zit in snelheid...iemand een idee voor deze tv's welke modules er het beste voor zijn...ik lees zelf veel quantis en de nieuwere smit module

• mrmatiz
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 26-11-2021
Hebben er mensen ervaring met DGI - Design? Interessante aanbieding op marktplaats:

http://www.marktplaats.nl...le-ziggo-startpakket.html

• dbz1985
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10:14
mrmatiz schreef op donderdag 24 april 2014 @ 12:48:
Hebben er mensen ervaring met DGI - Design? Interessante aanbieding op marktplaats:

Mijn vader heeft daar vorig jaar iets gekocht en als ik hem mag geloven hebben top service daar en betrouwbaar....ik zit er aan te denken om daar mijn ci+ module aan te schaffen, is voor mij maar 5 min. Fietsen

Verwijderd

Vraagje, heb al gezocht op internet maar kan niet een duidelijk antwoord vinden.
Ik wil de LG 55LA6608 bestellen bij amazon.de omdat hij daar veel goedkoper is dan in Nederland.
Maar kan ik de Ziggo CI+ module gebruiken in deze tv en werkt deze dan ook? aangezien de tv uit Duitsland komt?
De tv is in Nederland Ziggo gecertificeerd.

• Oggy
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-11 20:05
mrmatiz schreef op donderdag 24 april 2014 @ 12:48:

hier de WK actie gekocht, Quantis CI+ 1.3 interactief + ziggo smartcard voor 59,95+4,95 verzendkosten. Dag later in de bus.

Gewoon via marktplaats mailtje sturen met gegevens, je krijgt factuur binnen. Geld overmaken met factuurnummer, klaar!

Marktplaats linkje naar lopende aanbieding

[ Voor 17% gewijzigd door Oggy op 07-05-2014 13:25 ]

i7 8700k @ 4.8ghz 24/7, 16gb ddr4 3200, MSI 1080 Gaming / CM Mastercase Maker 5T, Audio Technica AD900X

• Ferra
  • Niet online
Wat is nu de snelste ci+ module voor de panasonic st60 serie?

• amx

amx

Sinds een paar dagen hoeft mijn tv niet meer steeds volledig te authenticeren na standby. Het tv-kijken is nu veel sneller opgestart *O* . Hebben meer mensen dit gemerkt? Ik heb een sony ex521 bravia 40"

• tiguan
Ik merk geen verschil. Heb zelf de 40W5500. Maar misschien heb je de standby stand op minder eco gezet? Dan blijft de CI+ module namelijk actief.

• amx

amx

Dinsdag kreeg ik nog de authenticatiemelding, woensdag niet meer. Wel een verademing zo
Pagina: 1 ... 14 ... 16 Laatste