Nederlands recht gaat over dat jij een overeenkomst hebt met de winkelier dat zij een deugelijk product leveren dat een verwachte levensduur.
Het recht geldt niet als jij direct bij de fabrikant aanklopt.
1 van mijn bekenden wilt zijn GTS450 verkopen en een videokaart die wel goed werkt met OpenGL / Linux.
Hij wilt dezelfde performance als 8800GT.
Ik heb gelezen dat de GTX 400 en GTX 500 series niet goed werken in OpenGL games en programma's zoals: Second Life, WoW, Quake 4, UT2004, Blender, 3D Studio Max en Maya op Linux en Windows in OpenGL mode, bron:
http://www.thinkdigit.com...rivers-opengl-issues.html
Vraag:
Wie heeft een Mac Pro of Linux en welke videokaart is volgens jullie ongeveer zo goed in OpenGL als 8800GT? (moet minimaal 33,6Mtexels hebben, voor veel texture handlings)
Dit is echt een niche markt en na 4 dagen 30 uur goed gezocht te hebben kan ik alleen afgaan op Mtexels.
Alle benchmarks van Tomshardware en bijna alle review websites zijn gebaseerd op DirectX varianten.
Voorlopige keuzes:
- 9800GTX+ (G92b, hopelijk zijn daar alle problemen al weg)
- GTS 250 (G92b, hopelijk zijn daar alle problemen al weg)
- GTX 260
- GTX 275 (is wel duur, maar OpenGL performance blijft volgens sommigen na lange tijd niet altijd behouden)
- GTX 460 (als die 2ehands onder de 100 euro te krijgen is, maar OpenGL performance haalt het bij 8800GTS 320MB)
- Ati Radeon HD5850 (de kaart in een Mac Pro werkt goed)
________________________________________________________________________________
Misschien is geleidelijk warmer maken een betere procedure voor oventruc?
artificial_sun schreef op 16 november 2010:
ik denk dat het wel belangrijk is om niet zomaar je oven op 200 graden te zetten en dan daarna de deur open te trekken.
Ik heb zoiets gedaan (exact moet ik nog opzoeken):
- Kaart in de oven (alles wat niet warm hoeft/mag worden inpakken in alu folie)
- opwarmen naar 140 graden daarop 1 minuut laten voorverwarmen
- verder verwarmen naar 180 graden 30 sec wachten
- even pieken naar 200 (of 210 dacht ik)
- oven daarna op 160 zetten 1 minuut (dus koelt af tot 160)
- daarna uit en dichtlaten (niet actief laten koelen) 10min
- dan oven open 15min
artificial_sun in "[Ervaringen] Bakken grafische kaart"
[
Voor 22% gewijzigd door
Archimond op 20-06-2011 18:55
]