Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perslucht
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15:24
Geen matches
Ik heb vanmiddag een 8800 GTS 640MB gereanimeerd door hem 11 minuten in een op 175 graden voorverwarmde oven te plaatsen.
Na het in elkaar zetten en plaatsen startte de kaart alsof er nooit iets gebeurt was. Ben er erg blij mee :)

@ Jack Hammer: Kan je mij even pm'en over die kaart van jou? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patjeee
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-09 02:46

Patjeee

Ik woon in Boston MA

Geen matches
Mijn 8800GTS is nog steeds intact ...de laatste keer dat ik een probleem has was met nfs undercover echt jaren geleden ... gebruik hem nu nog steeds , hij is zelfs over de oceaan0 gegaan sinds ik verhuist ben naar USA :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Geen matches
Ghost Dog schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 01:06:
Ik had de stickertjes gewoon laten zitten, werden iets bruiner, maar verder bleven ze prima. :P
Ging meer om de plastic stickertjes, dat ruikt niet zo lekker meer na 10 min in de oven op 200 graden. ;)

Zelf trouwens ook weer een laptop gemaakt. Was een Acer met nVidia chipset en MXM 8600GT(of met S) van nVidia. Ik het achterklepje eraf gehaald, was de CPU, chipset en de videokaart alle drie direct al zichbaar. :)
Grote kans dat de videokaart stuk was want de laptop gaf geen beeld meer, maar fans draaiden nog wel. Dus videokaart eruit gehaald en in twee lagen aluminium folie gewikkeld. Hierna een gat voor de GPU gemaakt zodat deze lekker warm kon worden onder de verfstripper. Videokaart daarna weer terug, maar de laptop deed nog hetzelfde....
Dan maar het chipset, maar had geen zin om de hele laptop uit elkaar te halen, dus vijf lagen aluminium folie op elkaar gelegt met een oppervlakte van zo'n 25x25 cm. Het chipset met een stanleymesje uitgesneden en daarna de chip verhit. Niet te lang natuurlijk ander liggen de toetsen gesmolten op het beeldscherm als ik de laptop weer openklapte. Na zo'n 1/2 minuutjes al gestopt, andere onderdelen zijn helemaal niet heet geworden en de laptop deed het weer. Lekker simpel dit keer. :)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
hey!
eergister is mijn 9800gtx artifacts gaan vertonen en hield er me op.
Bij het opstarten kreeg ik al blauwe gestipte lijnen en uitroeptekens te zien nog voor het inloggen van windows zelf.

na wat forums afgelezen te hebben kwam ik tot conclusie dat mijn 9800gtx tot zijn einde was maar er wellicht LICHT aan het einde van de tunnel zou zijn.

Om deze problemen te verhelpen heb ik een van de genoemde methodes op de forums gebruikt.

Koeler van de kaart geschroeft, pasta eraf gehaald en schoongemaakt en daarna in een 200 graden voorverwarmde oven gedaan voor 8 minuten en guess what....

de kaart werkt weer zo goed als nieuw!

heb nog niet veel gegamed sinds gister maar ben benieuwd hoe lang hij het nu gaat volhouden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXaLy
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-06-2022
Geen matches
Ruim half jaar geleden ééntje dood gegaan.
Moet nog gebakken worden.

Een 8800GT van Leadtek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detim
  • Laatst online: 10-09 23:30
Geen matches
Ik heb hier een xxodd laptop staan die strepen geeft midden in het beeld.
Zou ik die weer in leven kunnen krijgen door bakken? En kan ik dat gewoon in mijn goede oven in de keuken doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-09 07:40
Geen matches
En mijn broers macbook pro met 8600m gt is kapot gegaan..
Nu heeft hij via garantie een nieuw moederbord en gpu in zn laptop gekregen... En dat bij een 3,5 jaar oude laptop... Netjes apple.

Nu heeft bijna iedere 8000 videokaart in mijn omgeving problemen gehad...
Alleen mijn 8800gts niet, maar die had ik na een jaar verkocht.
Eén 8600m gt in mijn omgeving doet het nog voor zover ik weet, maar bij gamen wordt hij 100 graden en valt de laptop uit.

[ Voor 42% gewijzigd door aicaramba op 17-06-2011 19:07 ]

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Geen matches
Koeling van de laptop is gebouwd voor de GPU en CPU, meestal zit er stof in de koeler.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-09 07:40
Geen matches
We hebben hem uit elkaar gehaald om stof er uit te halen, maar dat hielp niet.

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drpeer_holland
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-09 22:40
Geen matches
Ik heb ook nog steeds een Geforce 8800 GTS, 640 MB. Vanmiddag nog even schoongemaakt, er zat wat stof op. Hij is van februari 2007 en nog nooit problemen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12:54

Nemesizz

Untouchable

Geen matches
Gisteren is m'n 6800GT weer doodgegaan. Is de 1e kaart die ik succesvol gebakken heb, en heeft ook het langste volgehouden tot nu toe (ok, gebruik em niet veel, maar m'n Acer laptop ook niet echt en die is inmiddels al 4x gebakken).

November 2009 (heb even post opgezocht) tot nu juni 2011 is een hele prestatie :P
Was gewoon een backup aan het maken, ineens een paar blauwe schiffers in beeld en woppa > zwart en pc vastgelopen. Hard reset en hele POST scherm vol artefacts en Windows loopt vast zo gauw drivers geladen worden.

Denk dat ik binnenkort een keer de kaart weer ga bakken.

Achja, vroeg of laat, ze gaan gegarandeerd een keer weer kapot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archimond
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-09 20:31

Archimond

Lopende Helpdesk

Geen matches
In maart dit jaar had ik nog met 2 bekenden (2 huisgenoten) over deze topic en het doodgaan van 8000 kaarten, zij geloofden mij niet en dachten dat een minderheid problemen hadden.
De kaarten waren een Asus 88800GT in een dure Cooler Master Cosmos 40C idle - 60C load en Point of View 8800GTS 320MB 56C - 78C in een goedkope noname kast met zijkant open.

De Asus 8800GT was bij Azerty gekocht en zij waren zeer coulant, omdat de kaart 2 maanden buiten de garantie was. Hij kon een nieuwe uitzoeken voor de dagwaarde en dat werd een GTS 450. Helaas wist hij niet dat de geforce 400 series slecht in OpenGL games en applicaties is, wat hij vaak gebruikt. Wikipedia: GeForce 400 Series

De Point of View 8800GTS was 3 jaar oud en had 2 jaar garantie, tevens had hij de bon niet meer.
Daarmee had hij de oventruc geprobeerd op 180 graden, na 3 dagen was die alweer kapot. Toen kocht hij ook maar een GTS 450 op de gok.

Mijn neefje heeft ook een 8800GT die is bijna 3 jaar ik heb hem al gewaarschuwd.
Een 3,5jaar oude MSI laptop van mijn nichtje met 8600M GT is nog niet kapot gegaan, maar zij speelt geen games. XviD video is het zwaarst wat het te verduren krijgt.

Eigen conclusie / stellingen:
- 9800 serie heeft ook last van uitval en is net zo slecht of slechter dan 8000 serie
- Boven de 60 graden vergroot kans op uitval
- Hou de computer 24/7 aan en verleng daarmee de levensduur, omdat temperatuurwisselingen minder groot zijn
- Geforce 8000 kaarten: ga er niet mee gamen en verwacht misschien zelfde levensduur als Intel videokaarten?
- Geforce 6 en 7 series hadden het probleem ook al, maar werden minder warm en lagere clocks.
- Radeon X19xx serie gingen ook vrij veel kapot en werden gerepareerd door oventruc, die waren ook slecht.

Vragen voor jullie:
- Heeft de GTS 250 en 200 series ook last van uitval? Ik heb veel gezocht, maar zie niemand met slechte soldeer defecten
- Zal de 9400M GT in een Macbook ook slecht zijn?
- De Geforce 400 en 500 series hebben het denk ik toch niet meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Geen matches
GTS250 = gerelabelde 9800GTX(+). En er waren al verhalen dat de GF9 ook gebugd was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

Geen matches
GTS 250 is idd eigenlijk gewoon een rebrand 9800 wat op zijn beurt weer een rebrand 8800 (G92) is.

Wat ik zo zie zijn de meeste 200 serie kaarten nu richting de 2 jaar oud, dus ALS die anderen (dus de andere 200 serie kaarten die geen rebrand zijn) het ook krijgen kun je het toch wel binnenkort verwachten (kan ook nog wel een half jaar tot een jaar duren).

De 400 en 500 serie is het ook afwachten, deze zijn nog redelijk recent dus verwacht niet dat ze binnen een korte tijd al kapot gaan (als ze dat uberhaubt gaan doen, wie weet heeft nVidia wat geleerd).

Maar meende wel dat nVidia "toevallig" de garantie verkort had naar 1 jaar voor de 500 serie (of was dat alweer de 400 serie? tijd gaat snel in hardwareland).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Geen matches
9800 was een versimpelde 8800 hoor? Als ik me niet vergis.

En nVidia kan zoveel willen áls 't is zoals jij zegt (bron?), (Europees) recht > fabrikant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Geen matches
En als ik me niet vergis zijn de 9800GTX en 8800GT beiden G92's en zijn de 9800GTX+ en GTS250 beiden G92b's, dus het zou evt. in de overgang g92 -> g92b gefixt kunnen zijn. Geen idee of dat wel/niet realistisch is want daarvoor weet ik niet genoeg van de techniek zelf.
Archimond schreef op maandag 20 juni 2011 @ 15:46:
- Zal de 9400M GT in een Macbook ook slecht zijn?
Is niet zo'n groot risico als met de 9600M (die een flink stuk warmer wordt) maar de 9600M en 9400M zijn gewoon van dezelfde generatie en het kan best. Misschien blijft de GPU wel koel genoeg om dit probleem niet te laten spelen.
- De Geforce 400 en 500 series hebben het denk ik toch niet meer?
Wie weet :) ik vermoed van niet. De GT200-kaarten lijken het nog niet te hebben en daarvan zouden anders wel berichten van zijn binnengekomen. Maar GPU's kunnen tegenwoordig niet meer tegen een stootje (of 300W erdoor :P) dus ik ga geen garanties geven.
Jejking schreef op maandag 20 juni 2011 @ 16:07:
En nVidia kan zoveel willen áls 't is zoals jij zegt (bron?), (Europees) recht > fabrikant.
Recht voor handel tussen bedrijven onderling (NVidia en retailers als Asus etc.) is toch niet zo streng? Nvidia verkoopt voor zover ik weet nog niet direct aan consumenten in Europa (of heb ik het nu mis, ze zouden zelf kaarten gaan uitbrengen maar daar heb ik weinig van gezien tot nu toe?).

[ Voor 19% gewijzigd door bwerg op 20-06-2011 16:28 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Geen matches
Gaat hier idd over garantie op de GPU en niet op de videokaart.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archimond

Archimond

Lopende Helpdesk

Geen matches
Nederlands recht gaat over dat jij een overeenkomst hebt met de winkelier dat zij een deugelijk product leveren dat een verwachte levensduur.

Het recht geldt niet als jij direct bij de fabrikant aanklopt.

1 van mijn bekenden wilt zijn GTS450 verkopen en een videokaart die wel goed werkt met OpenGL / Linux.
Hij wilt dezelfde performance als 8800GT.

Ik heb gelezen dat de GTX 400 en GTX 500 series niet goed werken in OpenGL games en programma's zoals: Second Life, WoW, Quake 4, UT2004, Blender, 3D Studio Max en Maya op Linux en Windows in OpenGL mode, bron: http://www.thinkdigit.com...rivers-opengl-issues.html

Vraag:
Wie heeft een Mac Pro of Linux en welke videokaart is volgens jullie ongeveer zo goed in OpenGL als 8800GT? (moet minimaal 33,6Mtexels hebben, voor veel texture handlings)

Dit is echt een niche markt en na 4 dagen 30 uur goed gezocht te hebben kan ik alleen afgaan op Mtexels.
Alle benchmarks van Tomshardware en bijna alle review websites zijn gebaseerd op DirectX varianten.

Voorlopige keuzes:
- 9800GTX+ (G92b, hopelijk zijn daar alle problemen al weg)
- GTS 250 (G92b, hopelijk zijn daar alle problemen al weg)
- GTX 260
- GTX 275 (is wel duur, maar OpenGL performance blijft volgens sommigen na lange tijd niet altijd behouden)
- GTX 460 (als die 2ehands onder de 100 euro te krijgen is, maar OpenGL performance haalt het bij 8800GTS 320MB)
- Ati Radeon HD5850 (de kaart in een Mac Pro werkt goed)

________________________________________________________________________________

Misschien is geleidelijk warmer maken een betere procedure voor oventruc?
artificial_sun schreef op 16 november 2010:

ik denk dat het wel belangrijk is om niet zomaar je oven op 200 graden te zetten en dan daarna de deur open te trekken.
Ik heb zoiets gedaan (exact moet ik nog opzoeken):

- Kaart in de oven (alles wat niet warm hoeft/mag worden inpakken in alu folie)
- opwarmen naar 140 graden daarop 1 minuut laten voorverwarmen
- verder verwarmen naar 180 graden 30 sec wachten
- even pieken naar 200 (of 210 dacht ik)
- oven daarna op 160 zetten 1 minuut (dus koelt af tot 160)
- daarna uit en dichtlaten (niet actief laten koelen) 10min
- dan oven open 15min

artificial_sun in "[Ervaringen] Bakken grafische kaart"

[ Voor 22% gewijzigd door Archimond op 20-06-2011 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chendy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-01-2024
Matched: g80
Imprezzion schreef op maandag 20 december 2010 @ 10:47:
...
Dus, beschouw dit als een aanbod, wie een dode 8000/9000 kaart heeft, type maakt niet uit, 8400GS tot 9800GX2, kan hem aan mij kwijt tegen verzendkosten, of een kleine extra vergoeding. Ja, of ik moet hem kunnen komen halen :)
Sorrie dat ik deze heb opgegraven, maar vorige week heb ik mijn reserve-kaartje uit de doos gehaald om een test-setup te maken: XFX 9800GX2 1Gb BE. Ik had het werkend opgeborgen en nu geeft deze ineens geen beeld meer... :(
Ik heb 'm in 2 verschillende pc's geprobeerd, maar dit is wat ik heb ontdekt. Boot wel op, maar geeft geen beeld uit beide DVI-outs (hdmi heb ik niet geprobeerd). Ik krijg wel netjes 1x blue-led en 1x green-led bij de outputs.

Moet ik er wel nog bijvertellen, dat ik rond 6mnd geleden de foutmelding kreeg dat de driver niet goed is/was en alleen maar de orginele win-7 driver kon gebruiken met stock-resoluties.

Mijn vraag aan Imprezzion en/of andere bakkers: heeft iemand zin om mijn GX2 te bakken? Evt. tegen vergoeding natuurlijk. Ik heb zelf heel vaak mijn oude 8800GTS G80 open- en dichtgeschroefd, maar deze heeft toch meer (kwetsbare) parts zoals LED's etc... Deze durf ik eigenlijk niet te slopen. Zelfs als die al gesloopt is...

gr, Danny

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08:40

XanderDrake

Build the future!

Geen matches
Je kan ook gewoon 'geen pech' hebben hoor.

Mijn 8800GTS G92 SLI (dus 2x) doet het nog uitstekend, flink gamen, nu weer even Batman met physx aan.

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-08-2022
Geen matches
Een Geforce 9500M GS heeft toch een G84 chip welke een slechte underfill hebben en er elk moment mee kan stoppen(zeker na 2,5 jaar) ? Ben namelijk van plan een notebook te kopen met dergelijke chip en het is momenteel de nVidia chip die roet in het eten gooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Geen matches
Mijn ervaring is dat Medions nogal warm kunnen worden. Daarbij heb je dus zon typische grafische chip.
Daarnaast denk ik niet dat de failure rate 100% is...

Naja, wat ook uit dit topic hebt geleerd is dat je het ook zo weer kan fixen. Zelfs met een aansteker :Y)

Ik zou flink afdingen :P

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Laatst online: 16:44
Geen matches
Knul schreef op maandag 02 mei 2011 @ 19:26:
Ik volg dit topic al een tijdje en mijn broertjes laptop (een Vaio FZ21M) lijkt nu ook de geest te geven. Na het starten van windows kwam er alleen een zwart beeld, met hier en daar een artifact. Na het opnieuw geinstalleerd te hebben van Windows is dit verholpen, maar zodra ik de officiële Sony driver download heeft hij precies hetzelfde probleem.

Bij het installeren van de nVidia drivers zegt het installatieprogramma dat er geen gesupporte grafische kaart kon worden gevonden. Is dit het begin van het einde?

Edit: Het gaat overigens om een 8400M GT.
Mijn laptop is ondertussen gefixed door Sony :). Erg nette service, zit een nieuw moederbord in, laptop is volledig schoongemaakt, en kreeg er een microfiber doekje bij. Een koerier kwam de laptop halen en weer brengen _/-\o_ nu maar hopen dat ie niet weer stuk gaat. Ik vrees eigenlijk van wel, want er zit gewoon weer een 8400M GT in, of hebben latere batches geen last van dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Geen matches
XanderDrake schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 20:35:
Daarnaast denk ik niet dat de failure rate 100% is...
Waarom zouden sommigen het dan wel overleven? Dat sommigen het langer volhouden dan anderen is logisch iedereen gebruikt hem verschillend sommigen niet veel en als je hem niet uitzet heb je ook geen last van temp schommelingen.
Knul schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 20:43:
[...]
Ik vrees eigenlijk van wel, want er zit gewoon weer een 8400M GT in, of hebben latere batches geen last van dit probleem?
Er zijn meer mensen geweest waar de fabrikant het heeft opgelost en waar het na een paar maanden/jaren weer terug kwam. En aangezien nVidia de 8400M GT niet meer maakte (en dit dus oude voorraad is) nadat ze het probleem hebben opgelost ben ik toch bang dat dit niet echt een oplossing is.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Geen matches
-The_Mask- schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 19:31:
Klopt helemaal dat is vragen om problemen.
Wat is die laptop dan nog waard ?
Er zit trouwens een AZERTY tobo op i.p.v. een QWERTY tobo, maar ik kan blind typen dus dat is niet z'n probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Geen matches
madmaxnl schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 22:57:
[...]

Wat is die laptop dan nog waard ?
Wat de gek er voor geeft, ik zou hem als ik jouw was niet kopen er is vast wel iets beters te vinden.
Er zit trouwens een AZERTY tobo op i.p.v. een QWERTY tobo, maar ik kan blind typen dus dat is niet z'n probleem.
Verschil tussen Azerty en Qwerty qua letters is voor de meesten geen probleem, de speciale tekens zijn veel erger.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• base_
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17:02
Geen matches
[b][message=36470871,noline]
Naja, wat ook uit dit topic hebt geleerd is dat je het ook zo weer kan fixen.
Tijdelijk dan wel aangezien het een ontwerp/productiefout is die er gewoon voor zorgt dat de verbindingen slijten en je er op kunt wachten totdat e.e.a weer faalt (o.a. afhankelijk van intensiteit van gebruik en koeling) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Geen matches
Precies. :P Mijn kaart heeft 2 of 3 keer weer kunnen werken na de oven mod, maar helaas was het daarna echt over met hem. :P

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da Fox
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-09 21:51
Geen matches
Mijn Asus EN8800GT is er vanmiddag ook spontaan mee opgehouden :(
Na enig zoekwerk kwam ik dit topic tegen, en het lijkt er dus op dat dit een bekend probleem is.

Ik lees dat er veel mensen zijn die hun kaart weer (eventjes) hebben weten te reanimeren d.m.v. de oventruc. Ik heb echter als het even kan liever een verse of een vervangende kaart, anders zit ik volgende week weer met hetzelfde probleem en werkt de oventruc dan niet meer. Daarom wil ik graag aankloppen bij de verkoper. Probleem is echter dat mijn kaart inmiddels 6 maanden buiten de garantie termijn van 36 maanden zit. Nu vraag ik me af of dit probleem ooit bevestigd is door nvidia, of dat er iets anders is waarmee ik de verkoper een beetje onder druk kan zetten om me een vervangende kaart te zorgen. Wellicht iets van de redelijk te verwachten levensduur van het product ofzo? Het kan immers niet zo zijn dat het normaal is dat al deze kaarten binnen een paar maanden na het aflopen van de garantie termijn het loodje leggen?

Ik lees hierboven dat Archimond het bij azerty een nieuwe kaart heeft kunnen krijgen ondanks dat de garantie termijn al was verstreken. Nu was dat wel maar 2 maanden en geen 6, maar het geeft wel hoop.

Dus, is dit een bekend, door nvidia toegeven probleem?
Wat kan ik doen om de verkoper te overtuigen dat ik alsnog recht heb op een vervangende kaart?

"Man fears the darkness, and so he scrapes away at the edges of it with fire." - Rei Ayanami

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XRayXI
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-08-2020
Geen matches
Da Fox schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 22:19:
Na enig zoekwerk kwam ik dit topic tegen, en het lijkt er dus op dat dit een bekend probleem is.

Ik lees dat er veel mensen zijn die hun kaart weer (eventjes) hebben weten te reanimeren d.m.v. de oventruc. Ik heb echter als het even kan liever een verse of een vervangende kaart, anders zit ik volgende week weer met hetzelfde probleem en werkt de oventruc dan niet meer. Daarom wil ik graag aankloppen bij de verkoper. Probleem is echter dat mijn kaart inmiddels 6 maanden buiten de garantie termijn van 36 maanden zit. Nu vraag ik me af of dit probleem ooit bevestigd is door nvidia, of dat er iets anders is waarmee ik de verkoper een beetje onder druk kan zetten om me een vervangende kaart te zorgen. Wellicht iets van de redelijk te verwachten levensduur van het product ofzo? Het kan immers niet zo zijn dat het normaal is dat al deze kaarten binnen een paar maanden na het aflopen van de garantie termijn het loodje leggen?

Ik lees hierboven dat Archimond het bij azerty een nieuwe kaart heeft kunnen krijgen ondanks dat de garantie termijn al was verstreken. Nu was dat wel maar 2 maanden en geen 6, maar het geeft wel hoop.

Wat kan ik doen om de verkoper te overtuigen dat ik alsnog recht heb op een vervangende kaart?
Ik ben "bang" dat je er niets aan kunt doen en je verkoper ook niet. Buiten garantie is wat je kunt proberen om een ticket bij de fabrikant aan te laten maken, maar heeft bij mijn XFX 8600 GTS XXX ook niet geholpen. Dat ding was een maand over garantie.

Tja, mijn Opel Kadett(1991) doet het nog en ik snap je punt :)

Wees beleefd en lief voor je PC, soms eet het niets en mag je uitzoeken, wat niet smaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Geen matches
@Da Fox

Garantie termijn is volgens mij 24 maanden en geen 36 maanden tenzij expliciet is aangegeven dat het 36 maanden is. Men mag trouwens niet expliciet minder maanden garantie aangeven. Want dat geld hoe dan ook niet want je hebt altijd 24 maanden standaard garantie. De verkoper onderdruk zetten hiermee zal dan ook denk ik niet werken. De oven is je enige redmiddel vrees ik, voorheen deed Blue-Tiger aanbieden voor mensen hun kaart te 'bakken' wellicht met hem eens contact te zoeken en te kijken of hij dat nog doet en of dat hij jou kan helpen. :) Je kunt natuurlijk ook gewoon zelf de kaart 'bakken' is niet zo moeilijk denk ik.

[ Voor 6% gewijzigd door madmaxnl op 02-08-2011 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Geen matches
Daarom wil ik graag aankloppen bij de verkoper. Probleem is echter dat mijn kaart inmiddels 6 maanden buiten de garantie termijn van 36 maanden zit.
Ik geef het weinig kans. Het is veel waarschijnlijker dat de verkoper niet eens hiervan gehoord heeft.
Na 42 maanden (!) kan er wel eens iets kapot gaan, dat valt binnen de verwachtingen.
Probeer gewoon eens te bakken :) Als je dit topic moet geloven is de succes rate rond de 90% ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archimond

Archimond

Lopende Helpdesk

Geen matches

Het was een ASUS 8800GT van een bekende hij had 3 jaar garantie genomen van Azerty op het volledig systeem van 2000 euro.

Hij emailde Azerty: "Mijn ASUS 8800GT is na iets meer dan 3 jaar kapot gegaan. Helaas had ik ondertussen geen tijd om op te sturen. "Kunnen jullie mij ergens mee tegemoet komen?"
Het duurde wel minimaal 4 dagen voordat Azerty met een antwoord kwam. Zij hadden hem een GTS450 aangeboden die als demo model had gediend. Daarom konden ze wel coulant zijn.

Je kunt proberen het eerst vriendelijk te vragen aan de winkel. Alleen als ze niet meewerken dan rustig aan meer informatie geven. Als je ze overspoelt met informatie en hard aan komt zetten willen ze niet zo graag hulp bieden.

ASUS biedt 3 jaar garantie op Grafische kaarten: http://livesupport.asus.com/Warranty.html
ASUS heeft ook een eigen hulplijn, maar daarvoor moet je wel de bon en serienummers hebben: http://support.asus.com/repair.aspx?no=580&Slanguage=en

Belangrijke informatie over Nvidia Issue
Op wikipedia staat wat de problemen waren en welke videokaarten (G84, G86) problemen mee hadden: Wikipedia: GeForce 8 Series

Een bron naar de rechtzaak in Californie is ook belangrijk om te weten: http://www.infoworld.com/...law-in-graphics-chips-439

Veel meer informatie op Tros Radar te vinden: http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?t=73753

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

Geen matches
nVidia heeft alleen bij de mobiele G84 en nogwat toegegeven. De andere kaarten vanaf Geforce 6000 t/m 9000 word nog steeds ontkent in alle talen...

Oven of heatgun is het enige (tijdelijke) redmiddel voor een defecte kaart die buiten de garantie valt.
Het is altijd te proberen bij het verkooppunt aan te kloppen, maar kans is over het algemeen erg klein dat ze tegemoet komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da Fox
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-09 21:51
Geen matches
Bedankt voor alle reacties. Als ik het zo hoor heb ik weinig kans op een vervangende kaart van de winkel. Ik heb inmiddels de kaart wat beter onderzocht, en onder een van de koelers heb ik een chipje gevonden wat finaal is doorgebrand. De oventruc zal bij mij dus helaas niet gaan werken :(. Ik denk dat ik de 'kans' maar moet aangrijpen om m'n computer een kleine update te geven met een betere videokaart :).

"Man fears the darkness, and so he scrapes away at the edges of it with fire." - Rei Ayanami

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archimond

Archimond

Lopende Helpdesk

Geen matches
Eigenlijk kun je het altijd proberen te vragen aan de winkel.
Als je niet probeert weet je ook niet of ze ja of nee zeggen. De kans op ja zit er wel in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archimond

Archimond

Lopende Helpdesk

Geen matches
Anders geef je deze ENORME lange uitleg met de precieze oorzaak van de bumpgate: http://www.overclock.net/...pu-defects-explained.html
Het materiaal Tg wat ze hadden gebruikt had de volgende eigenschap: "It starts to lose strength at about 60C and by a little over 80C it has 100 times less rigidity".

Het komt door een combinatie van slechte fabricage door TSMC en keuzes in materiaal door Nvidia.

The defective parts appear to make up the entire line-up of Nvidia parts on 65nm and 55nm processes, no exceptions

Volgens TG Daily zijn nog meer kaarten in problemen: G86, G86A2, G84, C51, G72, G72M, G73, G72A3, MCP67 and NV42.
http://www.tgdaily.com/bu...ver-faulty-chips-payments

Ik weet niet welke kaarten horen bij G86A2, C51, G72A3, MCP67 en NV42.

Weet iemand welke GPU in de eerste 3 versies van de XBOX360 zat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Geen matches
G86A2 lijkt mij A2 revisie van de G86.
C51 is een workstation chipset van heel wat jaren terug.
G72A3 lijkt mij A3 revisie van de G72.
MCP67 is een chipset voor laptops.
NV42 is een GPU voor een paar GeForce 6000 kaarten.

Iig zijn al deze dingen al genoemd behalve de C51, maar het is logisch dat als de consumenten chipsets en videokaarten het hebben dat de vergelijkbare workstation moederborden of videokaarten het ook hebben. Dus eigenlijk is er niks bijgekomen. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door -The_Mask- op 04-08-2011 21:59 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
8600gs 256mb hiero, sinds vanmiddag heb ik geen beeld meer, bij het opstarten geeft de pc 2 zeer korte piepjes gevolgd door 8 minder korte piepjes. Alle ventilatoren incl.die van de videokaart draaien wel gewoon. Is mn videokaart kapot of is het iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Geen matches
Makkelijkst is om even te kijken welke fabrikant het bios heeft gelevert kun je opzoek naar wat de piepjes betekenen. Kan net zo goed namelijk een moederbord of geheugen zijn.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patjeee
  • Laatst online: 07-09 02:46

Patjeee

Ik woon in Boston MA

Geen matches
AIAIAI gisteren is m'n 8800GTS 320 doodgegaan ... kan niet geloven dat mijn oude gasoven van de jaren 60 ofzo hem weer heeft gemaakt... belachelijk! :)

ik heb alleen de koelpads & koelpasta niet vervangen , heb er ook echt schijt aan ...oud ding :')
hij werkt en max temp was 63C toen ik shift 2 aan het spelen was , en de plastic kap zit er niet eens op :)
geen glitches niets dus ik ben blij :)

[ Voor 45% gewijzigd door Patjeee op 15-08-2011 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Laatst online: 13:05

BLACKfm

o_O

Geen matches
Hallo,

Wellicht een beetje uit de serie, maar over het bakken van videokaarten ben ik hier wel aan het goede adres denk ik.

Ik heb een defecte Nvidia Go 7900gs (vanmiddag overleden) en deze ligt intussen gestript op me bureau.
In voorbeeld filmpjes op internet zie ik echter grote ovens, hier staat alleen maar een klein oventje waar net een pizza heel in past. Met 2 coils (aan boven en onderkant).

Is het bakken van de videokaart ook mogelijk met dergelijke kleine ovens?

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

Geen matches
Past 'ie erin? Zoja -> Ja :) (wel hetelucht he?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maranello
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-05 15:16
Geen matches
Dat zijn van die (camping) grill oventjes: volgens mij zijn die niet aan te raden. Die geven te directe warmte af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Was het ook mogelijk om een föhn/verfbrander te gebruiken? miss is dat een optie. Natuurlijk wel iets bedenken om de juiste temperatuur aan te houden, zal wel geen grote marge op zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Geen matches
Archimond schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 21:50:
Anders geef je deze ENORME lange uitleg met de precieze oorzaak van de bumpgate: http://www.overclock.net/...pu-defects-explained.html
Het materiaal Tg wat ze hadden gebruikt had de volgende eigenschap: "It starts to lose strength at about 60C and by a little over 80C it has 100 times less rigidity".

Het komt door een combinatie van slechte fabricage door TSMC en keuzes in materiaal door Nvidia.

The defective parts appear to make up the entire line-up of Nvidia parts on 65nm and 55nm processes, no exceptions

Volgens TG Daily zijn nog meer kaarten in problemen: G86, G86A2, G84, C51, G72, G72M, G73, G72A3, MCP67 and NV42.
http://www.tgdaily.com/bu...ver-faulty-chips-payments

Ik weet niet welke kaarten horen bij G86A2, C51, G72A3, MCP67 en NV42.

Weet iemand welke GPU in de eerste 3 versies van de XBOX360 zat?
Wikipedia: Xenos (graphics chip)

Dat is dus geen NVIDIA. ;)
De PS3 heeft wel een NVDIDIA namelijk de:

Wikipedia: RSX 'Reality Synthesizer'

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Geen matches
De Xbox360s kregen alleen een ROD omdat de koeling slecht was en niet omdat de chips slecht waren en of mankementen hadden. Bij nVidia ligt het anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
kopje 1.2 'causes'
Wikipedia: Xbox 360 technical problems

Ik stuit al direct op een probleem met de 'solder joints', zegt genoeg lijkt me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Geen matches
Verwijderd schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 03:16:
kopje 1.2 'causes'
Wikipedia: Xbox 360 technical problems

Ik stuit al direct op een probleem met de 'solder joints', zegt genoeg lijkt me...
Inderdaad, klinkt precies hetzelfde als de solder problemen die nVidia had. Ware het niet dat er geen nVidia chips bij betrokken waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

Geen matches
Als je het stukje doorleest blijkt dat ook de Xbox360 een niet al te beste soldeertin gebruikte, die net als bij nVidia erg snel brittle (broos) word bij grote temperatuur verschillen.
Daarnaast hadden de eerste paar Xbox360 modellen een designfout in de koeling zitten zodat er veel stress op het moederbord/chips kwam te staan waardoor er ook breukjes ontstonden.

Dus voor een deel komt het wel overeen met nVidia (slecht soldeer tin) maar nVidia heeft, volgens dat artikel op de vorige pagina, meer domme designfouten erin zitten (foute materialen, slecht getest, design fouten die de kans op falen vergroten, enz).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-09 16:34
Geen matches
Hier ook een 8800 met problemen.
Na de tweede keer bakken blijft de kaart nu wel goed werken ( na de eerste keer bakken kwamen de problemen na twee maanden terug).

Alles van de chips gepoetst en na het bakken verse pasta erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Geen matches
De videokaart zal de problemen altijd houden, was al van de fabriek uit niet goed en zal dat ook nooit worden.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Geen matches
-The_Mask- schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 15:11:
De videokaart zal de problemen altijd houden, was al van de fabriek uit niet goed en zal dat ook nooit worden.
Mja, deze opmerking doet me aan de volgende quote denken: Over a long enough timeline, the chances of hardware failure are 100%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaosstorm
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13:56
Geen matches
Gisteren voor de 2e keer een 8600m GT gebakken, bij de betreffende laptop ook gelijk alles ge-repaste met arctic mx4, hopen dat hij nu langer blijft werken dan een half jaar :P

Weet iemand hoevaak je een kaart gemiddeld kunt bakken voordat hij echt stuk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

Geen matches
Chaosstorm schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 17:19:
Weet iemand hoevaak je een kaart gemiddeld kunt bakken voordat hij echt stuk is?
Zal per kaart verschillen denk ik. Ik had bij 2 identieke laptops, dat de ene na 4x bakken niks meer wilde en de ander weer voor een aantal weken werkte.

@Xander: Tja, maar deze nVidia's geven het wel in een hele korte periode op. Ik heb een boel hardware dat 10-15 jaar oud is en nog steeds werkt, deze nVidia's geven het al na 2.5 a 3 jaar op en dat vind ik snel.
(van S3 trio, tot Geforce4 ti, werkt allemaal nog)

Nu is het wel zo dat moderne dingen sneller zijn en meer te verduren hebben...maar toch 2.5 a 3 jaar is erg kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naluh!
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Geen matches
Chaosstorm schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 17:19:
Gisteren voor de 2e keer een 8600m GT gebakken, bij de betreffende laptop ook gelijk alles ge-repaste met arctic mx4, hopen dat hij nu langer blijft werken dan een half jaar :P

Hehe, ik heb hem ook, verwacht al 2 jaar dat het ding er mee op gaat houden maar het is nog steeds ok.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Geen matches
Nemesizz schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 17:39:
@Xander: Tja, maar deze nVidia's geven het wel in een hele korte periode op. Ik heb een boel hardware dat 10-15 jaar oud is en nog steeds werkt, deze nVidia's geven het al na 2.5 a 3 jaar op en dat vind ik snel.
(van S3 trio, tot Geforce4 ti, werkt allemaal nog)

Nu is het wel zo dat moderne dingen sneller zijn en meer te verduren hebben...maar toch 2.5 a 3 jaar is erg kort.
Dan rest mij de vraag, hoe lang gaat een GPU mee nadat hij gebakt is? Iedereen hier meldt successen maar ik heb nog niet gehoord of dat nu voor een paar weken is of maanden of langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

Geen matches
Is wel een paar keer gemeld, en verschild per keer.
M'n 8800 hield het na het bakken ongeveer 3 weken vol (2x gebakken, 2x 3 weken waarna die weer opgaf), de Geforce 6100 Go's hielden het een maand, of 2 uit (op het moment houdt eentje het al 4 maand ofzo vol), en m'n 6800GT heeft het net iets meer dan een jaar (of anderhalf) volgehouden.

Maar de 6100Go heb ik nu wel op het laagste pitje gezet (op powersaving) dan houdt ie het blijkbaar iets langer uit dan op volle "snelheid" (ding is hoe dan ook zo traag als wat).
M'n 8800 is een factory OC versie, misschien als ik die op stock of lager zet dat ie iets langer leeft...maar wat heb je dan aan zo'n kaart?

Hoe dan ook, echt betrouwbaar zijn ze zeker niet... ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaosstorm
Geen matches
De pc van mijn broer heeft ook een factory oc 8800 gtx met stock cooler en die werkt nog steedst en hij heeft nog nooit artifacs gehad.. ik snap er niks van want hij laat dat ding soms gewoon uren aanstaan.

Mijn 8800 gtx is watergekoeld en haalt max 50 graden en doet het ook nog zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

Geen matches
Schijnbaar is aan laten staan ook beter dan aan/uit zetten. Staat ook wel in dat ene artikel op de vorige pagina over heat cycles, dat het materiaal meer te verduren heeft als die warm word en weer afkoeld dan wanneer die op temperatuur blijft. Maar ook zonder afkoelen verliest het materiaal z'n "stevigheid" (kan even geen ander woord verzinnen) op temperaturen boven de 60ºC volgens het artikel en dat is echt peanuts voor de meeste GPU's.

Zelf zet ik de PC altijd uit na gebruik omdat ik een beetje op de energiekosten moet letten, dus best wat heat-cycles op een dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebTC
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23-07 01:24
Geen matches
Hier de 8600GT, heb al een tijdje bluescreens als flash soms iets wil tonen. Kaart is ook wel aan vervanging toe. Vreemd dat het zo veel gebeurd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaosstorm
Geen matches
SebTC schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 13:04:
Hier de 8600GT, heb al een tijdje bluescreens als flash soms iets wil tonen. Kaart is ook wel aan vervanging toe. Vreemd dat het zo veel gebeurd!
Wat jij hebt zijn drivers die niet goed werken, flash + BSOD = slechte driver. (had ik in iedergeval)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgervdland
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-06 21:56
Geen matches
Haha vandaag videokaart van aspire 5920g kapot 8600m gt gaf helemaal geen beeld meer niks,
8 minuten op 180 graden en je raad het al: HIJ DOET HET WEER ;D

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-09 17:07
Geen matches
Ik ga de topic ook nog even kicken.
Gisteren een Asus C90 laptop met een Geforce 8600M GT MXM2 kaart erin onder handen gehad. Je raad het al hij gaf geen beeld meer :+ Nu had ik al eens eerder met succes een MXM kaart gebakken dus ik durfde het wel aan. De kaart voor 15 minuten in een voorverwarmde oven bij 200 graden Celsius, hierna werkte hij weer prima!

Het is natuurlijk maar de vraag voor hoelang, de vorige laptop kon weer 5 maanden weer.

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dockterbob
  • Laatst online: 14-09 21:02
Geen matches
Mijn oude 8600GS uit de laptop heb ik ook al eens gerepareerd met deze prachtige methode (met een föhn). Alleen 1 maand later was het ook weer zover. Ik heb op dit forum ook wel eens gelezen dat een re-ball ook het probleem op kan lossen. Is dat werkelijk zo? en weet iemand waar je dan kan laten doen?

Ik wil het oude beestje nieuw leven in blazen zodat ie iemand blij kan maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

Geen matches
Reball helpt (blijkbaar) niet veel, omdat er meer mis is dan alleen slecht tin. nVidia heeft meerdere materialen gebruikt die van slechte kwaliteit zijn waardoor het tin blijkbaar ook niet goed "pakt" met de chip (de juiste uitleg staat in een artikel 1 of 2 pagina's terug).
In het PS3 Defecten topic hebben een aantal mensen ook een reball laten doen (zit ook een nVidia chip in die ook met dezelfde redenen kapot gaat), maar ook weer na de zelfde tijd als een gewone reflow weer dood.

Reball is dus eigenlijk weggegooid geld, want die chip gaat hoe dan ook weer kapot.

--------------
Verder m'n eigen 6100go was afgelopen maand weer kapot gegaan. Dus hele laptop weer uitelkaar en met een heatgun weer geprobeert te fixen, maar nu hielp het niet meer en de chip is fysiek gewoon kapot (de bovenkant van de chip kwam een mysterieuze bobbel/buld op). Inmiddels is die chip al iets van 2x gefohnd, 2x in een oven, en 2 keer met een heatgun gefixed, maar nu is het toch einde verhaal.

M'n 6800GT en 8800GTS heb ik eigenlijk geen zin meer om te bakken, is gewoon bijvoorbaat al nutteloos gezien die dingen toch weer na een bepaalde tijd kapot gaan (meestal net als je ergens mee bezig bent).
Wel jammer opzich want qua prestaties waren het nog hele fijne kaartjes (6800GT had mooi in m'n "workstation" gekunt, zit nu een GF4 ti in, maar die is te traag voor 1280x720 reso met games).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dockterbob
  • Laatst online: 14-09 21:02
Geen matches
Nemesizz schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 12:24:

Reball is dus eigenlijk weggegooid geld, want die chip gaat hoe dan ook weer kapot.
Ok, Thanks voor de tip, het is me duidelijk nu. Dan ga ik nog maar eens de föhn pakken :Y) en de kaart terug klokken, zodat ie wat koeler blijft. Gamen was zowiezo al een hell op dat ding :X :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gert Pronk
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-07 21:26
Geen matches
Nou mijn 8800GT heeft vandaag de geest ook gegeven, was al afgedaald naar de PC van mijn ouders. Maar geeft nu (code 43) aan. Met artifacts, wat me toch wel een vaag teken lijkt.

Moet hem morgen even testen met mijn eigen PC maar ik verwacht er weinig meer van. Ik vermoed geen over verhitting maar iets anders. Helaas heb ik er nu weinig tijd voor om verder uit te zoeken. Ik begrijp dat de 8000-serie met bakken opnieuw leven ingeblazen kan worden. Had het nog niet eerder van gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:46
Geen matches
Is dit probleem opgelost bij de nieuwere kaarten als in een nVidia 560Ti? Ik heb een 8800GT gehad, die dus snel stuk ging en dat weerhoudt mij er een beetje van om nog een keer een nVidia graka aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

Geen matches
Tot nu toe blijkt het goed te gaan vanaf de GT200 serie (behalve de 8800/9800 rebrands met G92 core).
Al beginnen de GT200 series (GT260 is uit 2008 blijkbaar) toch aan die eind 2 jaar begin 3 jaar grens te komen en dan zullen we weten of die ook massaal doodgaan of dat ze toch eindelijk voorbij die 3 jaar grens leven.

Zelf ben ik momenteel ook huiverig voor nVidia kaarten (metname in laptops), maar ik hoop dat ze toch eindelijk een keer orde op zaken hebben gesteld, want dit probleem speelt al erg lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Geen matches
Voor de twee boven mij, ik weet bijna 100% zeker dat met alle nVidia kaarten na de G92 (die doet het volgens mij ook veel beter dan alles met een G8x) dit probleem niet hebben.
Waarom? het zou het einde betekenen van nVidia, en er zijn nogal wat fanboys out there die als bloedhonden zitten te wachten tot het weer fout gaat met de soldering. Ze springen erop bij het eerste teken van falen. En als dat was gebeurt, hadden we het zeker wel gehoord, echt waar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• base_
Geen matches
Toch zijn er geruchten dat NVidia weer naar het foute materiaal gegrepen heeft in nieuwere kaarten: http://semiaccurate.com/2...ls-gf100gtx480-underfill/
En nee ik zit niet als bloedhond te wachten totdat NVidia opnieuw de fout in gaat, maar NVidia heeft wel duidelijk laten merken dat ze e.e.a. niet zo serieus nemen met betrekking tot levensduur en garantie, dus mijn voorkeur gaat voorlopig toch nog even uit naar andere merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Geen matches
XanderDrake schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 14:20:
Waarom? het zou het einde betekenen van nVidia, en er zijn nogal wat fanboys out there die als bloedhonden zitten te wachten tot het weer fout gaat met de soldering. Ze springen erop bij het eerste teken van falen. En als dat was gebeurt, hadden we het zeker wel gehoord, echt waar...
Klinkt meer dat je zelf een fanboy bent, wie hoopt hier nu op? En nee al zouden ze het weer gebruiken dan nog is dit natuurlijk niet het einde van nVidia. De GeForce 4 serie had het al, misschien de GeForce 3 en 2 ook wel en pas bij de GeForce 9 was het over. Zou dus zo maar kunnen dat alle kaarten er in het verleden last van hadden, maar omdat ze zuiniger waren kwam het probleem pas later aan het licht. En heeft nVidia er nu echt last van gehad om jaren zulke kaarten uit te brengen? Niet echt volgens mij. Dus als ze het weer doen met een generatie zal het de meeste mensen niet eens opvallen, alleen hier op Tweakers, rest van NL merkt er weinig van.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

A87

Geen matches
Dit is voor mij de reden om nooit meer reference aan te schaffen.. heb er nu ook mooi enen lightning in hangen

[ Voor 26% gewijzigd door A87 op 19-10-2011 22:07 ]

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Geen matches
Het probleem was de GPU en die is bij elke nVidia kaart toch echt van nVidia. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noel
  • Laatst online: 14-09 17:45
Geen matches
Lias schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 22:07:
Dit is voor mij de reden om nooit meer reference aan te schaffen.. heb er nu ook mooi enen lightning in hangen
Funny. :)

Server: Xeon X3430 21TB RAID 5 | Game: 5900X, 6900XT, dual FS2735 | Mobile: Lenovo X1 Carbon, Thinkpad T440s, Moto G7 Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

Geen matches
Volgens mij zijn de GF4 en 5 serie nog wel safe, volgens mij ging het meer mis vanaf de 6 serie.
Heb meerdere series van nVidia gehad, TNT2 kaarten zwaar misbruikt en mishandeld (keer de koeling afgevallen, overklokken tot je arti's krijgt, dingen bleven altijd maar werken), wel een paar dooie GF2 kaarten (de spanningsregelaar brande door, de GPU zelf was niet het probleem), GF3 helaas niet gehad, GF4 werkt nog steeds en word nog regelmatig gebruikt (bijna dagelijks, ook voor gamen).

Zelfde manier (op het misbruiken zoals de TNT2 na) m'n 6000, 7000 en 8000 gebruikt, en die zijn allemaal kadoek gegaan. GF7 zelfs binnen 5 maand, toen liet het spul al los.

En wil het niet als fanboy bestempelen, fanboy is meer als je perse 1 merk de hemel in prijst en de ander afkraakt op dingen die niet kloppen. Ik heb in voorgaan jaren zowel Ati als nVidia gehad, meestal nVidia omdat die qua drivers beter waren (en vaak ook performance...op de 5 serie na).
Ik had nu liever ook gewoon een GeForce willen kopen zonder dat ik bang hoef te zijn dat ie na 2.5 a 3 jaar kapot is (wat dus tot nu toe met een paar series is gebeurt).
Als fanboy zou je denk ik eerder ontkennen dat er problemen zijn, en nog steeds beweren dat 8800's de beste en betrouwbaarste kaarten ooit zijn! :P

En als bloedhonden erop af, tja, je zoekt soms wel naar dat soort dingen, maar zoek net zo goed naar defecte Ati kaarten, of problemen met moederbord x of processor y.

En tot nu toe was het nVidia worst dat die kaarten kapot gingen, mensen kochten toch wel gewoon weer hun kaarten, ook na dat al overduidelijk was van het massale sterven van 8000 serie kaarten.
Denk ook dat veel mensen niet eens door hebben dat het gewoon een productiefout is, ik dacht bij m'n 6800 eerst ook dat ie gewoon versleten was, totdat ik van de 8000 serie las en ook eens een oven geprobeert had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• base_
Geen matches
Nemesizz schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 12:24:
Reball helpt (blijkbaar) niet veel, omdat er meer mis is dan alleen slecht tin....
Lees het nu pas, helemaal voorin staan meerdere posts waar het probleem uigelegd wordt: komt er in het kort op neer dat de "underfill" (materiaal tussen chip en chipbehuizing, en dus niet pcb, zie http://en.wikipedia.org/wiki/Flip_chip) icm de tinverbindingen op den duur microscheurtjes krijgen. Door het tin te verzachten rond 200 graden C helen deze een beetje waardoor de kaart weer even werkt. Het is dus niet hetzelfde als reballing of reflowen.

oja inquirer artikel hier: http://www.theinquirer.ne...52/nvidia-chips-underfill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Geen matches
Dit is meer een foute keuze wat betreft koeling ipv een productie fout. De GTX 480 AMP! editie presteert veel beter dan de vanilla GTX 480 door zijn nieuwe koeling, hij is zelfs energie zuiniger!

The Mask, voordat jij de alle nVidia kaarten sinds de TNT2 in twijfel trekt, ik heb een Medion laptop uit 2003, deze is voorzien van een nVidia FX 5300m. Een meest vreselijke kaart wat prestatie/watt betreft, maar dit kan ik garanderen: hoge temperaturen waren geen probleem. Hoogst gemeten temperatuur: 116 graden! Bij gamen kwam ie makkelijk boven het kookpunt. En nu komt de kicker, na 4 jaar elke dag te gebruiken en vervolgens 4 jaar af en aan als linux en LAN party bak, HIJ DOET HET NOG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Geen matches
Wat één kaart doet zegt helemaal niks, kijk het topic door. Alleen hoe langer geleden hoe minder het zal opvallen, doordat het veel later voor kwam. Zelf nog een GeForce4 Ti 4400 gehad die het had trouwens.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:09
Geen matches
de mobile radeon9600 in m'n ouwe laptop had dit probleem ook, heb het ook bij een ouwe macbook met een intel chipje zien gebeuren. Beide laptops wilden nog wel booten als je flink op de gpu drukte. Alleen een lijmklem om je laptop en de tafel komt de draagbaarheid niet ten goede.

Mijn ouwe 8800gtx doet het nog steeds, heb er wel een agressiever fanprofile ingeflashed ooit en hem een keer schoongemaakt, dat scheelde ook een graad of 8.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Geen matches
Ik heb daarom ook het gevoel dat heel veel mankementen tegenwoordig worden toebedeelt aan slechte soldering. Artifacts kunnen in feite heel veel oorzaken hebben, uitvallende kaarten nog meer.

Ik haal mijn oude GPU aan, om wat tegengas te geven aan de notie dat iedereen die eens een falende nVidia grafische kaart heeft gehad het spontaan kan toekennen aan een grote algemene uitval-plaag. Met jou claims erbij zitten er in dit topic mensen die zeggen dat alles vanaf de 4 Ti reeks tot de GTX 260 in twijfel trekken. Zover ik zie is het de G8x serie faalt. De G92 is mogelijk maar lijkt me minder een probleem, en vanaf de G92b is het volgens mij afgelopen met de hoger-dan-gemiddeld failure rate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Geen matches
Met jou claims erbij zitten er in dit topic mensen die zeggen dat alles vanaf de 4 Ti reeks tot de GTX 260 in twijfel trekken.
Waar zeg ik de GTX 260? Ik zei hierboven toch echt nog iets heel anders
Zover ik zie is het de G8x serie faalt.
Zucht een heel topic vol met kaarten en discussies erover en één keer in de zoveel tijd moet er weer iemand de helft of alles ontkennen en dan worden de mensen die de feiten erbij pakken als fanboy bestempeld. :|

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• base_
Geen matches
GPU coretypes, en overlijdingsleeftijden willen we weten (evt met gebruiksintensiteit, en overlijdenswijze), daar hebben we wat aan. En voor diegenen die niet weten waar het over gaat: lees het topic even goed door ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:44
Geen matches
Ik heb mijn goeie vertrouwde 8800GT even een opschoonbeurt gegeven. Het ding deed idle 60 graden en dat was voorheen niet zo. Maar goed, na 3 jaar mocht het ook wel een keer :) Een meter stof is er vanaf gegaan. Ik heb het koelelement er vanaf gehaald en schrok toch best wel van de hoeveelheid koelpasta; veel te veel. Hier hoeven echt maar een paar drupjes op. Anyway, alle stof weggeblazen, vervolgens met een droge kwast de resterende stof verwijderd, daarna het koelelement en de gpu zelf ontdaan van de oude koelpasta en schoongemaakt. Nieuwe drupjes d'r op en vast maken maar weer.

Voorheen idle: 60 graden
Nu idle: 48 graden

Wat een beetje stof en teveel koelpasta al niet kan doen. :)

Weer een 8800GT van de vuilnisbelt gered :P

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• auto660
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-09 21:44

auto660

1991 240 GL Brick

Geen matches
Hier draait nog oud en vertrouwt (tot in zoverre een geforce 9xxx kan zijn) een geforce 9400gt. Alleen deze heeft een ander probleem die de geforce 8xxx niet heeft; de ventilator is aan het einde van zijn leven :(

Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Matched: g80
-The_Mask- schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 00:24:
Waar zeg ik de GTX 260? Ik zei hierboven toch echt nog iets heel anders
Dat waren andere mensen op andere momenten.

Maar goed, voor de rest erken ik (en nVidia ook) dat er veel misging bij de G80 en aanverwanten. Voor de rest heb ik mijn zegje gedaan, we hebben inderdaad meer aan statistische gegevens en eigenschappen. Een poll misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

Geen matches
Ja fabrikanten gooien er vaak teveel koelpasta tussen, mijn 8800 had ook dikke dikke klodders pasta overal zitten. Heb er zelf later (na het bakken) een dun laagje opgedaan maar maakte qua temps niet veel uit (heb nooit de burn-in periode kunnen halen van AS5, gezien de kaart voor die tijd alweer ophield).
Ik had overigens bijna geen stof in de heatsink zitten, alleen een paar plukjes aan de fan zelf.

Waar ik zelf nu het meest voor vrees is de 7800 in m'n PS3's, dat is ook zo'n tikkende tijdbom (9/10x de oorzaak van de beruchte YLOD).

Denk trouwens dat de 8000 serie het bekents/beruchtste is qua uitvallen omdat er heel veel nét na de garantie doodgaan en dat lijkt verdacht. De oudere kaarten gaan meestal ruim na het einde van de garantie kapot en mensen (ik eerst ook) denken dat de kaart gewoon versleten is.
De 7000 serie (iig die van XFX die ik ook had) ging dood ruim binnen de garantie, dus die kaart stuurde je op en kreeg je of een nieuwe kaart terug of een deel van je geld terug (ik kreeg geld terug), dus daar hoor je ook niet zo veel over. Op het forum van XFX gaven ze aan dat het soldeer van het geheugen losliet, maar achteraf denk ik dat het ook de core had kunnen zijn (net als de 6000 en 8000 serie).

Denk dat het punt meer is, apparaten die nét buiten garantie kapot gaan, die krijgen de meeste aandacht (8800's, PS3's, en Xbox360's voordat MS de RROD garantie versoepelde, enz).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RavonsDaro
  • Laatst online: 04-09 14:11

RavonsDaro

Mens-erger-je-nietje

Geen matches
Paar maanden terug een HP Pavilion DV9000 bemachtigt met crashes gerelateerd door de 8600M die er in zat. Moederbord eruit gehaald, folie er om heen behalve bij de chipset en de grafische chip en in de oven. En ja hoor; draait als een zonnetje. Perfecte timing. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerNL
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Geen matches
Vanmorgen keek ik tegen een zwart scherm aan (Acer 5920 & 8600mGT) Dus vanmiddag maar even aan het bakken geweest: Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/2wnn3ib.jpg

Net geïnstalleerd en werkt weer, de 'bak' goden weten voor hoe lang...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Geen matches
HammerNL schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 16:59:
Vanmorgen keek ik tegen een zwart scherm aan (Acer 5920 & 8600mGT) Dus vanmiddag maar even aan het bakken geweest: [afbeelding]

ik krijg spontaan zin in pizza :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• triskele10
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 04-09 07:22
Geen matches
HammerNL schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 16:59:
Vanmorgen keek ik tegen een zwart scherm aan (Acer 5920 & 8600mGT) Dus vanmiddag maar even aan het bakken geweest: [afbeelding]

Ik heb mijn 9500m GS ( Acer 5920 ) voor de 2de keer gebakken. De eerste keer 2 mnd en de 2de keer doet ie het al 3 mnd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• auto660

auto660

1991 240 GL Brick

Geen matches
Nou, ik heb mijn pc met een ati radeon hd 3870x2 3maanden geleden weggezet. Wil ik hem nu gebruiken, geen beeld met piepjes van de bios :(. Blijkt mijn videokaart (3870x2) kapot te zijn :(. Nu maar hopen dat het helpt om te bakken.

Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noel
  • Laatst online: 14-09 17:45
Geen matches
auto660 schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 18:04:
Nou, ik heb mijn pc met een ati radeon hd 3870x2 3maanden geleden weggezet. Wil ik hem nu gebruiken, geen beeld met piepjes van de bios :(. Blijkt mijn videokaart (3870x2) kapot te zijn :(. Nu maar hopen dat het helpt om te bakken.
Want op je 3870X2 zitten 2 nvidia chips? :)

Alsof alles op te lossen is door het in de oven te gooien....

[ Voor 7% gewijzigd door Noel op 23-10-2011 18:36 ]

Server: Xeon X3430 21TB RAID 5 | Game: 5900X, 6900XT, dual FS2735 | Mobile: Lenovo X1 Carbon, Thinkpad T440s, Moto G7 Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• auto660

auto660

1991 240 GL Brick

Geen matches
Het valt te proberen........
En ik heb perongeluk mijn cooling pads vernielt van mijn geheugen, zijn deze erg hard nodig op lange termijn? En ik lees je reactie net te laat Noel, de kaart ligt al in de oven :), nja had toch geen garantie meer. En op de geluidskaart die hier voorbij is gekomen, zat ook geen nvidia chip en die werkt ook weer....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• auto660

auto660

1991 240 GL Brick

Geen matches
Kaart is aan het afkoelen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• auto660

auto660

1991 240 GL Brick

Geen matches
En het werkte niet.......
:(

Pagina: 1 ... 14 ... 17 Laatste