Twijfel tussen videokaarten

Pagina: 1
Acties:
  • 410 views

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01:26

MsG

Forumzwerver

Topicstarter
Doordat ik mijn 8800GTX 768MB heb verkocht ben ik nu op zoek naar een nieuwe videokaart.

Mijn budget is om en nabij: 150-160. Uiteraard zal een videokaart die er iets boven zit niet uitgesloten worden, maar het moet niet te gek worden.

Zelf heb ik al goed gezocht en kwam ik in eerste instatie uit op deze 2:

GTX260: pricewatch: Sparkle Geforce GTX260 core 216 - 55nm

of:

HD4870: pricewatch: Asus EAH4870 DK/HTDI/1GD5

Het probleem waar ik tegen aan liep was dat de GTX260 een tikje sneller was, maar wel 128 MB geheugen minder heeft dan die HD4870. En met games als GTA IV en ArmA II maakt videogeheugen juist weer wat uit. Maar een snellere videokaart is weer handiger voor nieuwere games.

Nu zag ik opeens dat deze ook wel goedkoop is: HD4890 pricewatch: Club3D HD 4890 1024MB GDDR5

Welke weer de GTX260 (althans vaak) verslaat en ook gewoon 1GB geheugen heeft.

Nou ving ik ook ergens op dat Ati met een 5-reeks oid komt, ik kan het zo 1 2 3 niet meer vinden.

Wat zouden jullie mij nu aanraden? De GTX275 is mij net weer wat te duur, dus dan neig ik zelf naar de HD4890.

Ik speel trouwens op 1920 * 1200, dus hoop dat 1GB videogeheugen eerst wel genoeg is, als ik de fancy dingen wat lager zet.

Overige specs:
Intel E6850
4GB geheugen
WINXPPRO

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• neliz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-02-2025

neliz

GIGABYTE Man

4890 of wacht een paar dagen

Miss you CJ....:'( en nee... ik kan niet aan samples komen

• MsG

MsG

Forumzwerver

Topicstarter
Ja en waar zou ik dan op moeten wachten? :) dat ben ik dus kwijt. Welke reeks? En dat is te vinden voor rond de 160?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Apoca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:37

Apoca

Array Technology Industry

Komt de nieuwe ATi 58xx range uit :)

Ik zou gewoon even afwachten om te kijken of der iets naar je smaak bij zit, die kaart kun je ook nog volgende week bestellen mocht der niets bij zitten.

[ Voor 7% gewijzigd door Apoca op 07-09-2009 19:47 ]

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / Radeon RX 9070 XT Red Devil / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / FSP Hydro Ti PRO 1000W

• -AzErTy-
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23-04 21:14
Tja je kan inderdaad wachten op de nieuwe reeks in de hoop dat de andere kaarten zullen dalen in prijs.
Die nieuwe reeks zal wel leuke prestaties bieden maar persoonijk denk ik dat er ook een redelijk prijskaartje aan zal zitten dus of je die kan kopen met een budget van 160€ valt nog te bezien.

God does not play dice

• MsG

MsG

Forumzwerver

Topicstarter
Maar het is inderdaad misschien wel even verstandig om een weekje te wachten in de hoop dat ik er in ieder geval een lagere prijs van de huidige opties uitsleep.

• MetalfanBlackness
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

MetalfanBlackness

♥ PV & SB ♥

Solarboiler: Top Senz 200 Nero-3 ⣿⣿ Photovoltaics: 9x LG 320N1K-A5, SE 3000H

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:23

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Zelf heb ik al goed gezocht
Leuk gezegd, maar je geeft niet aan waar je zocht, waarop en wat je vond (niet alleen de kaarten, maar ook de sites aan de hand waarvan je toevallig op deze twee uitgekomen bent).

Als je **LET OP** Welke videokaart moet ik kopen? leest zie je dat merk+kaart de laatste dingen zijn om te kiezen, niet de eerste :o

Verder kun je de stand van zaken in videokaartenland teruglezen in de laatste posts in deze topics:
[Algemeen] ATi Nieuwsdiscussie Topic - Deel 104
[Algemeen] nVidia Nieuws & Discussie Topic - Deel 38

Je hoeft ze heus niet helemaal door te lezen, maar een post of 50 zou al veel duidelijk gemaakt hebben, o.a. over de nieuwe ATi reeks die eraan zit te komen.

"Welke ... moet ik kopen?"-topics zijn niet strict verboden, maar we vragen wel wat meer inzet dan dit.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.