Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The.Force
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-09 21:12

The.Force

*Bauer Addict

Geen matches
Hier een lijst van mogelijke kandidaten voor wifi-dongles : http://wikidrivers.com/wiki/Ralink_RT2870

Let wel: er is geen garantie aangezien fabrikanten vaak van chipset wisselen tussen revisies!

Offtopic: én post 500 in dit topic, i'm on a roll today :o

[ Voor 16% gewijzigd door The.Force op 04-11-2009 19:15 ]

System Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Matched: TV, WD
Zijn er mensen waar het op een 4:3 beeldbuis wel goed werkt? Dit is voor mij wel een belangrijk punt..
...same here!
Heb hem op een 2e exemplaar 4:3 tv aangesloten, en ook deze geeft niet de goede aspect-ratio weer. Op deze tv is wel wat te rommelen met beeldverhoudingen en dan lijkt het nog ergens op, maar het ziet er naar uit dat deze WD niet gemaakt is voor oudere buizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Matched: Live, TV, WD
BionicBunny schreef op maandag 02 november 2009 @ 19:07:
[...]

Ik ga voor de d-link 825 of de nieuwe netgear 3700, moet ff een nachtje over slapen.
Ik sta op het punt deze router (de D-link) te bestellen maar als laatste check heb ik gecontroleerd of deze compatible is met de wd tv live. Hij staat niet op de lijst met de compatible devices .....maar iemand dit al getest of een andere tip voor een router met Gigabit poort die wel compatible is?

groet

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2009 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-09 19:45

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Topicstarter
Geen matches
Bedank voor linkjes, toegevoegd aan startpost.

edit: ik kwam deze tegen in de tips:

Subtitle sync adjustment >
During video playback, press the left or right arrow keys on the remote to adjust subtitle synchronization by 100 ms at a time.

_/-\o_

Niet dat het vaak nodig is, maar leuk dat het kan. bij V1 heeft dit wel wat ge-eikel opgeleverd

[ Voor 91% gewijzigd door Pinin op 04-11-2009 20:16 ]

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:24

SaN

Matched: Live, WD
mad_dog schreef op woensdag 04 november 2009 @ 13:06:
2. Via het netwerk afspelen resulteert op willekeurige momenten in een "network loss". Op dit moment is verbinding met PC weg, en wordt alleen hersteld als je de wd live aan/uit zet. Dit probleem schijnt vaker voor te komen las ik op engelstalige fora. Iemand hier (toevallig) een oplossing / workaround gevonden?

dank :)
Bij mij heeft het geholpen om de pc waarvan ik de bestanden stream lid te maken van de werkgroep "WORKGROUP".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 04 november 2009 @ 19:38:
[...]

[...]

Heb hem op een 2e exemplaar 4:3 tv aangesloten, en ook deze geeft niet de goede aspect-ratio weer. Op deze tv is wel wat te rommelen met beeldverhoudingen en dan lijkt het nog ergens op, maar het ziet er naar uit dat deze WD niet gemaakt is voor oudere buizen.
:'( ...Volgens alles wat ik kan vinden, moet dit apparaat 4:3 tv's toch van fatsoenlijk beeld kunnen voorzien?! Zijn er nog andere mensen hier die het apparaat hebben, die dit kunnen onderschrijven?!
Mijn huidige 4:3 kan op zich nog wel even mee.....denk niet dat ik mijn vrouw nu overtuigd krijg van de "noodzaak" van de aanschaf van een nieuwe tv... :P
Pinin schreef op woensdag 04 november 2009 @ 20:11:

During video playback, press the left or right arrow keys on the remote to adjust subtitle synchronization by 100 ms at a time.

_/-\o_

Niet dat het vaak nodig is, maar leuk dat het kan. bij V1 heeft dit wel wat ge-eikel opgeleverd
...dat was ook 1 van de redenen, waarom ik die link doorgaf... :)

Is 't een idee om deze handleiding nog toe te voegen? Voor de beoogde kopers?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2009 22:49 . Reden: link ingevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BionicBunny
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-01-2022
Verwijderd schreef op woensdag 04 november 2009 @ 20:05:
[...]

Ik sta op het punt deze router (de D-link) te bestellen maar als laatste check heb ik gecontroleerd of deze compatible is met de wd tv live. Hij staat niet op de lijst met de compatible devices .....maar iemand dit al getest of een andere tip voor een router met Gigabit poort die wel compatible is?

groet
In welk opzicht zou een router compatible moeten zijn?

Volgens mij heeft de WD trouwens ook geen gigabit ethernet poort dus bekabeld "slechts" max.100Mbps.
Als je een werkende draadloos usb stickie van de N generatie aansluit met een bijbehorende N router dan krijg je wel een 300Mbps verbinding.

@The.Force

Ik laat de WD bekabeld, die Hercules dongle komt vast wel een keer van pas voor andere doeleinden.
Heb de netgear wndr3700 in bestelling vanwege de goede reviews op newegg.com en het uiterlijk is nog redelijk te pruimen.(lees: geen externe antennes). Deze komt in de woonkamer, de powerline adapters komen dan te vervallen.

Edit.

Ik lees net in de handleiding op blz. 59 dat je de keuze hebt om te bepalen welk type verbinding je wilt?
Deze optie heb ik eerlijk gezegd niet eerder gezien of doe ik nou wat verkeerd? :?

[ Voor 19% gewijzigd door BionicBunny op 05-11-2009 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MantaMania
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-05-2024

MantaMania

Pray Hard

Geen matches

_/-\o_

o das wel super zeg thanks waar vond je die tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Matched: WD
BionicBunny schreef op woensdag 04 november 2009 @ 23:34:
[...]

Thanx BionicBunny voor je snelle antwoord.

Gezien het feit dat er op de website van WD een lijst te vinden is waarop compatible devices staan, en 1 van de tabelletjes als naam Routers / Switches / Hubs heeft dacht ik dat het soort router ook nogal gevoelig lag om de WD op aan te sluiten.

Ik ben verder niet echt technisch maar als jij geen problemen ziet met de Netgear 3700, ondanks dat hij niet op dat lijstje als compatible vermeld staat, dan geloof ik je direct.

groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_dog
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-09 16:48
Geen matches
SaN schreef op woensdag 04 november 2009 @ 22:05:
[...]

Bij mij heeft het geholpen om de pc waarvan ik de bestanden stream lid te maken van de werkgroep "WORKGROUP".
Kan ik proberen, goeie tip!
Maar of ik dan opeens van 8 willekeurig zichtbare shares naar het precieze aantal shares (+/- 30) ga... I'll let you know!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een vreemd F.A.Q. item;

V:Ondersteund de WD TV Live ook dvd-menu's
A:Nee, en terecht. opzouten > open je eigen klaag topic.

Hoezo is dit terecht? Is toch wel een eigenschap die ik zeker kan waarderen.

Ik heb zojuist een WD Live besteld bij cool-prices, hoop hem een dezer dagen binnen te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 05 november 2009 @ 14:09:
Wat een vreemd F.A.Q. item;

V:Ondersteund de WD TV Live ook dvd-menu's
A:Nee, en terecht. opzouten > open je eigen klaag topic.

Hoezo is dit terecht? Is toch wel een eigenschap die ik zeker kan waarderen.
Dat snap ik, het is niet zo, het komt niet, en elke pagina komt deze discussie weer terug, dus vandaar dit geïrriteerde Faq

[ Voor 3% gewijzigd door Pinin op 05-11-2009 15:37 ]

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Pinin schreef op donderdag 05 november 2009 @ 15:36:
[...]

Dat snap ik, het is niet zo, het komt niet, en elke pagina komt deze discussie weer terug, dus vandaar dit geïrriteerde Faq
Duidelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Matched: TV
Ik heb ook het probleem, dat op een 4:3 tv de films niet helemaal goed worden weergegeven.
Hij rekt ze verticaal iets uit en volgens mij gaat er aan de zijranden van de TV een stukje af.

Helaas helpt het veranderen van de optie; "widescreen" of "normal" in het menu ook niet..,
Sterker nog, als ik hem op normal zet, (wat je zou verwachten voor een 4:3 tv) is het nog erger....

Dus tot nu toe staat het op widescreen en heb ik een redelijk beeld. Hopelijk wordt dit nog in een firmware opgelost, anders toch maar eens een nieuwe tv kopen.

Voor de rest werkt het apparaat wel prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Matched: Live, HD, TV, WD
Verwijderd schreef op donderdag 05 november 2009 @ 16:32:
Ik heb ook het probleem dat op een 4:3 tv de films niet helemaal goed worden weergegeven.
Hij rekt ze verticaal iets uit en volgens mij gaat er aan de zijranden van de TV er een stukje af.
Helaas helpt het veranderen van de optie "widescreen" of "normal" in het menu ook niet.
Sterker nog als ik hem op normal zet (wat je zou verwachten voor een 4:3 tv) is het nog erger.
Dus tot nu toe staat het op widescreen en heb ik een redelijk beeld. Hopelijk wordt dit nog in een firmware opgelost, anders toch maar eens een nieuwe tv kopen.

Voor de rest werkt het apparaat wel prima.
Podver....dit is voor mij op zich toch wel een behoorlijke reden om van aankoop af te zien.
Ik vind het vertonen van foto's en afspelen van muziek een leuke nevenoptie...maar zeker niet dé reden om dit apparaat aan te schaffen...

Is dit trouwens met alle film content het geval of alleen met de HD bestanden (welk format dan ook)..dus m.a.w. speelt de WD TV Live op een 4:3 (crt) tv een "normale" dvd (SD content) wel goed af?

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2009 16:45 . Reden: kleine verduidelijking toegevoegd...+ type-o ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 05 november 2009 @ 16:36:
[...]

Is dit trouwens met alle film content het geval of alleen met de HD bestanden (welk format dan ook)..dus m.a.w. speelt de WD TV Live op een 4:3 (crt) tv een "normale" dvd (SD content) wel goed af?
Voor zover ik heb gezien is dit met zowel HD als DVD.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2009 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Matched: HD
Verwijderd schreef op donderdag 05 november 2009 @ 16:42:
[...]

Voor zover ik heb gezien is dit met zowel HD als DVD.
:'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN

SaN

BionicBunny schreef op woensdag 04 november 2009 @ 23:34:
[...]

Volgens mij heeft de WD trouwens ook geen gigabit ethernet poort dus bekabeld "slechts" max.100Mbps.
Als je een werkende draadloos usb stickie van de N generatie aansluit met een bijbehorende N router dan krijg je wel een 300Mbps verbinding.

@The.Force

Ik laat de WD bekabeld, die Hercules dongle komt vast wel een keer van pas voor andere doeleinden.
Heb de netgear wndr3700 in bestelling vanwege de goede reviews op newegg.com en het uiterlijk is nog redelijk te pruimen.(lees: geen externe antennes). Deze komt in de woonkamer, de powerline adapters komen dan te vervallen.

Edit.

Ik lees net in de handleiding op blz. 59 dat je de keuze hebt om te bepalen welk type verbinding je wilt?
Deze optie heb ik eerlijk gezegd niet eerder gezien of doe ik nou wat verkeerd? :?
Als je geen usb stick gebruikt krijg je de keuze ook niet.

Bij mij kan ik trouwens geen N speed gebruiken. Als ik "N only" selecteer in de router werkt het niet. Volgens mij gaat hij automatisch op G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Ik heb hem nu een week in huis, ben wel ff aan het pielen geweest.
Ik heb een Linksys WUSB600N doggle aanhangen en die doet wat ie moet doen.

Bij het streamen ging het niet goed, als ie 5 min. bezig was werd de verbinding verbroken met het netwerk, maar door een tip van SaN om de naam te veranderen in WORKGROUP heb ik geen verbroken verbindingen meer, dank daar voor! :) :)
Waar ik nu wel op stuit als ik aan het streamen ben na een tijdje de film langzaamer en langzaamer gaat afspelen, weet iemand hier de oplossing voor. :'(
Mvg.
Eric

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Heeft hier iemand buiten de wd live misschien ook een ps3 staan ? Ik ben benieuwd of de beeldkwaliteit van de wd live vergelijkbaar is met de ps3 bij het afspelen van dvd/mkv/enz , voor ik er 1 bestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN

SaN

Verwijderd schreef op donderdag 05 november 2009 @ 20:12:
Ik heb hem nu een week in huis, ben wel ff aan het pielen geweest.
Ik heb een Linksys WUSB600N doggle aanhangen en die doet wat ie moet doen.

Bij het streamen ging het niet goed, als ie 5 min. bezig was werd de verbinding verbroken met het netwerk, maar door een tip van SaN om de naam te veranderen in WORKGROUP heb ik geen verbroken verbindingen meer, dank daar voor! :) :)
Waar ik nu wel op stuit als ik aan het streamen ben na een tijdje de film langzaamer en langzaamer gaat afspelen, weet iemand hier de oplossing voor. :'(
Mvg.
Eric
Ik heb hetzelfde probleem. Ik hoopte eigenlijk dat het door de afstand kwam, maar zo ver staat mijn wdtv live niet van de router af. Ik schat 7 meter en een verdieping. Ik ben er dus wel achter gekomen dat N speeds niet werken. Misschien kan er nog wat anders gedaan worden met instellingen in de router...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN

SaN

Geen matches
Dubbel

[ Voor 99% gewijzigd door SaN op 05-11-2009 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kanja
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01-03-2021
Volgens mij is de WD Live mega populaire want hij is gewoon overal uitverkocht. Heb een bestelling staan die al 2 keer is verplaatst. Eerst naar 30 oktober dan 3 november en nu zelfs tot 30 november, damn it.

[ Voor 96% gewijzigd door kanja op 06-11-2009 05:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin2005
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-09 10:45
Ooooo... wat ben ik blij dat ik hem tijdens mijn vakantie vorige maand uit de VS heb meegenomen. Kreeg net het creditcardafschrift... hij heeft me net 100 euri gekost :+
Werkte rechtstreeks uit de doos, in één keer. Streamt alles netjes van mijn WD MyBook NAS. Heerlijk apparaat! Ben alleen nog aan het stoeien met de playlists voor muziek, dat gaat nog niet naar mijn zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebson
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-07-2024
Geen matches
Pinin schreef op donderdag 05 november 2009 @ 15:36:
[...]

Maar echt professioneel staat het niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 11:14
Geen matches
misschien tof ook de youtube preview linkjes toevoegen van functies zoals flickr, youtube en pandora die ik eerder had geplaatst. Misschien ook vermelden dat er Pandora op zit maar niet werkt in NL.

[ Voor 35% gewijzigd door funrider op 06-11-2009 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kanja schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 00:07:
Volgens mij is de WD Live mega populaire want hij is gewoon overal uitverkocht. Heb een bestelling staan die al 2 keer is verplaatst. Eerst naar 30 oktober dan 3 november en nu zelfs tot 30 november, damn it.
inderdaad :(:( same here. nergens hebben ze hem en dit is al 2 weken zo zonder enige updates over levering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed_surfer
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:56
Matched: HD, TV
Werkt goed met usb stick van d-link (600) en 2 jaar "oude router" van netgear , fluitje van een cent als je alles goed invult .
Kan nu rechtstreeks van laptop film draaien. Heb nog geen hd film op laptop staan maar dvd speelt hij keurig af. Alleen beeld is niet gevuld op tv maar iets kleiner. Vind dat zelf geen probleem is misschien op te lossen in de specs. :)

Ed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ed_surfer schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 16:44:
Werkt goed met usb stick van d-link (600) en 2 jaar "oude router" van netgear , fluitje van een cent als je alles goed invult .
Kan nu rechtstreeks van laptop film draaien. Heb nog geen hd film op laptop staan maar dvd speelt hij keurig af. Alleen beeld is niet gevuld op tv maar iets kleiner. Vind dat zelf geen probleem is misschien op te lossen in de specs. :)

Ed
4:3, 16:9, plasma, lcd.....quelle tv?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed_surfer
Sharp full HD LCD 32 inch :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antipode
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-09 22:29

antipode

-=Got is in the details=-

Voor mensen die benieuwd zijn naar ervaringen mbt wifi en 1080P. Bij mij speelt de wd tv live alles soepel af in de opstelling:

pc met 1080P films---------wifi------------d-link 655 router-----draad----- eminent 10/100 switch----draad--- wd tv live ----- panasonic fullhd plasma

Ben zeer content met dit ding, het speelt werkelijk alles moeiteloos af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMY
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-06-2012

RMY

Ik heb de WD HD Live aangesloten op een 1,5TB Samsung Story en er wat films opgezet om te testen. Ziet er allemaal erg scherp uit.

Wat me wel opvalt is dat het beeld (nog) niet 100% vloeiend is bij langzaam bewegende beelden. Als ik bijvoorbeeld het snowboard filmpje afspeel, wat op de WD CD-ROM staat, zie je vanaf 0.19 een berg in beeld, waarbij de camera van beneden naar boven filmt. Hier zie ik het beeld duidelijk stotteren. Ik heb alle mogelijke instellingen uitgetest, en merk dat het wel verschil maakt of je 1080i, 1080p, 780. 23,9, 24, 50, 60hz kiest als video output, maar geen van allen lost het probleem op.

Ik heb ook andere films getest en zie dit steeds terug bij langzaam bewegende beelden. Heeft iedereen hier last van?

Opstelling:
-Samsung 26inch (in afwachting van een Sony 46Z4500), 50hz, hd ready (ook getest met een Loewe Indiv. 32inch, 100hz, hd ready)
-Samsung Story 1,5 TB
-hdmi kabel

geteste films:
-snow.mp4 (WD cd-rom)
-King.Kong.2005.Extended.BluRay.1080p.DTS + ac3 + DTS-MA.remuxed.dxva-KNiCKER.m2ts
-Constantine VC-1 TRUE-HD + AC3 + DTS.m2ts

{edit] Na wat verdere research te hebben gedaan ben ik erachter dat het gaat om judder, ligt ook aan ondersteuning van tv? [edit]

[ Voor 7% gewijzigd door RMY op 07-11-2009 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Vandaag een Sitecom WL-344 Wireless USB Dongle gekocht bij Dynabite.
Deze wordt niet herkend door de WD TV Live. Een waarschuwing in de topic start is op zijn plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The.Force

The.Force

*Bauer Addict

Geen matches
Dat is jammer, ik had gehoopt dat ie zou werken met zijn compatibele chipset. Ik heb ondertussen de topic-starter al op de hoogte gebracht met een DM... Het kan uiteraard zijn dat er wel ondersteuning voor komt in de volgende versie van de firmware.

Deze zijn alvast werkend getest :

pricewatch: Sitecom WL-302 Wireless USB Adapter 300N

pricewatch: Linksys Wireless-N USB Network Adapter with Dual-Band WUSB600N

pricewatch: ink DWA-140 Draadloze N USB-mini-adapter Let hier wel op de revisie!

pricewatch: Sitecom WL-329

System Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Topicstarter
Geen matches
Aangepast > thx

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BionicBunny
@RMY

Het judder probleem was de reden waarom ik de xtreamer weg heb gedaan.
Met de WD heb ik hier absoluut geen last van. Beide apparaten zijn getest icm. een Toshiba 42Z3030 lcd tv.

Wat ik wel ontdekt heb is dat het streamen van "Terminator Salvation" 1080p vanaf mijn nas niet lekker loopt.
Na +/- 10 minuten zie je dat hij moeite heeft bij telkens dezelfde scene, het lijkt wel of de WD moet bufferen.
Vanaf een externe schijf kan ik de film probleemloos bekijken.
Als het niet aan mijn router uit grootmoeders tijd ligt dan ben ik bang dat de ethernet poort van de WD toch zijn beperkingen heeft. Volgende week komt de nieuwe router binnen, resultaten volgen.

[ Voor 87% gewijzigd door BionicBunny op 07-11-2009 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The.Force

The.Force

*Bauer Addict

Normaal gezien zou de ethernetpoort van de WD het moeten aankunnen.

Het schijnt dat ie tot +- 60 Mbit zou kunnen trekken (wel NFS) althans dat heb ik toch meermaals gelezen...

Nu maar hopen dat je router aan het overlijden is ;)

System Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BionicBunny schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 23:04:
@RMY

Het judder probleem was de reden waarom ik de xtreamer weg heb gedaan.
Met de WD heb ik hier absoluut geen last van. Beide apparaten zijn getest icm. een Toshiba 42Z3030 lcd tv.

Wat ik wel ontdekt heb is dat het streamen van "Terminator Salvation" 1080p vanaf mijn nas niet lekker loopt.
Na +/- 10 minuten zie je dat hij moeite heeft bij telkens dezelfde scene, het lijkt wel of de WD moet bufferen.
Vanaf een externe schijf kan ik de film probleemloos bekijken.
Als het niet aan mijn router uit grootmoeders tijd ligt dan ben ik bang dat de ethernet poort van de WD toch zijn beperkingen heeft. Volgende week komt de nieuwe router binnen, resultaten volgen.
Welke versie heb je (grootte in GB's), want ik speel deze draadloos zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BionicBunny
Geen matches
Heb de Terminator Salvation Directors Cut (2009) 1080p NL versie.
-- Audio: Engels DTS (1.5 Mbps)
-- Beeld: 1080p (1920 x 800)
-- Formaat: MKV (12.3 GB)

Ben nu andere 1080p flms aan het testen. Tot nu toe gaan ze goed.

[ Voor 6% gewijzigd door BionicBunny op 08-11-2009 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
BionicBunny schreef op zondag 08 november 2009 @ 10:32:
Heb de Terminator Salvation Directors Cut (2009) 1080p NL versie.
-- Audio: Engels DTS (1.5 Mbps)
-- Beeld: 1080p (1920 x 800)
-- Formaat: MKV (12.3 GB)

Ben nu andere 1080p flms aan het testen. Tot nu toe gaan ze goed.
Het probleem zit hem in de doorvoersnelheid van de netwerkaansluiting, niet in het decoderen. Een mkv van ~10GB zal dus eerder goed gaan dan een ongecomprimeerde m2ts van ~35GB. Probeer dus eens de echte bluray rips. (Ik heb een krap weekje de WDTV Live gehad en hem toen teruggebracht.)
Wat bij mij zeker ging haperen (waarbij meestal ook het geluid wegviel/haperde):
Indiana.Jones.And.The.Kingdom.Of.The.Crystal.Skull.2008.BluRay.True-HD +ac3 + DTS.Remuxed.m2ts (~35GB)
Transformers.Revenge.of.the.Fallen.2009.1080p.Bluray.AC3.DTS.DTSHD.m2ts (~45GB)
Gladiator.ExtCut.2000.BluRay.1080p.DTS-MA + ac3 + DTS.Remuxed.dxva-KNiCKER.m2ts (~40GB)
Troy.DC.2004.BluRay.1080p.DTS-MA + ac3 + DTS.Remuxed.dxva-KNiCKER.m2ts (~26GB)

Het netwerk bestaat hier uit Gigabit certified cat.5e bekabeling, een D-Link Gigabit switch en een Synology Diskstation DS-207. Een PC (en nu ook een Asriok ION 330) trekken dezelfde videobestanden wel gewoon door het netwerk.
Aangezien (volgens berichten) niet iedereen hier last van heeft, zou een andere netwerkconfiguratie wellicht een oplossing zijn. Alleen moet je dan wel specifieke netwerkonderdelen hebben die in de smaak vallen bij de WD TV Live.
M'n Speedtouch 716g router/switch/modem is in ieder geval niet snel genoeg voor deze bestanden, die heb ik dus uit de "loop" gehaald.

[ Voor 4% gewijzigd door BounceMeister op 08-11-2009 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MantaMania
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-05-2024

MantaMania

Pray Hard

Geen matches
RMY schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 15:52:
. Hier zie ik het beeld duidelijk stotteren. Ik heb alle mogelijke instellingen uitgetest, en merk dat het wel verschil maakt of je 1080i, 1080p, 780. 23,9, 24, 50, 60hz kiest als video output, maar geen van allen lost het probleem op.
Misschien ben ik gek maar ik kan echt niet vinden waar ik deze instellingen kan aanpassen heb het menu 10x doorgelopen maar niks te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN

SaN

BounceMeister schreef op zondag 08 november 2009 @ 12:44:
[...]

Het probleem zit hem in de doorvoersnelheid van de netwerkaansluiting, niet in het decoderen. Een mkv van ~10GB zal dus eerder goed gaan dan een ongecomprimeerde m2ts van ~35GB. Probeer dus eens de echte bluray rips. (Ik heb een krap weekje de WDTV Live gehad en hem toen teruggebracht.)
Wat bij mij zeker ging haperen (waarbij meestal ook het geluid wegviel/haperde):
Indiana.Jones.And.The.Kingdom.Of.The.Crystal.Skull.2008.BluRay.True-HD +ac3 + DTS.Remuxed.m2ts (~35GB)
Gladiator.ExtCut.2000.BluRay.1080p.DTS-MA + ac3 + DTS.Remuxed.dxva-KNiCKER.m2ts (~40GB)

Het netwerk bestaat hier uit Gigabit certified cat.5e bekabeling, een D-Link Gigabit switch en een Synology Diskstation DS-207. Een PC (en nu ook een Asriok ION 330) trekken dezelfde videobestanden wel gewoon door het netwerk.
Aangezien (volgens berichten) niet iedereen hier last van heeft, zou een andere netwerkconfiguratie wellicht een oplossing zijn. Alleen moet je dan wel specifieke netwerkonderdelen hebben die in de smaak vallen bij de WD TV Live.
M'n Speedtouch 716g router/switch/modem is in ieder geval niet snel genoeg voor deze bestanden, die heb ik dus uit de "loop" gehaald.
Ik heb toevallig net een email gestuurd naar WD met de vraag wat de optimale instellingen zijn voor mijn combinatie van router/usb stick. Ik zal het hier melden als er wat nuttigs uit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMY
  • Laatst online: 06-06-2012

RMY

MantaMania schreef op zondag 08 november 2009 @ 12:50:
[...]

Misschien ben ik gek maar ik kan echt niet vinden waar ik deze instellingen kan aanpassen heb het menu 10x doorgelopen maar niks te vinden.
settings-->audio/video-->video output (hdmi kiezen en doorklikken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb nu een week of 2 de WDTV Live (na eerst een Eminent EM7075 gehad te hebben), maar ben nu weer erg aan het twijfelen om hem te houden...

De beste voordelen van de WDTV Live zijn de compatibiliteit, het makkelijk in gebruik zijn, de weergave van 1080p materiaal en de DTS downmixing, ... maar vind toch de GUI niet super, en erg summier in vergelijking met XBMC (wat ik hiervoor altijd had..)

Ben erg aan t twijfelen om een ION systeem te kopen, waar dus XBMC op zou kunnen draaien, en ook gewoon 1080p materiaal afspeelt.... nadeel; wel 2 1/2 x zo duur....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zou iemand die de 'live' heeft even voor mij willen kijken of het toslink signaal uit gaat als je de WDTV uit zet? Bij de eerste WDTV was dit niet zo. Betekent dat ik niet een goedkope splitter kan gebruiken om toslink via digitenne en via WDTV te switchen zonder de kabels los te trekken.

Bij voorbaat dank! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BionicBunny
Geen matches
Nope, het signaal blijft actief in standby mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-09 23:23

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Verwijderd schreef op maandag 09 november 2009 @ 16:59:
zou iemand die de 'live' heeft even voor mij willen kijken of het toslink signaal uit gaat als je de WDTV uit zet? Bij de eerste WDTV was dit niet zo. Betekent dat ik niet een goedkope splitter kan gebruiken om toslink via digitenne en via WDTV te switchen zonder de kabels los te trekken.

Bij voorbaat dank! ;)
Je hebt de goedkope-goedkope splitters, die geen "licht-stopper" hebben, en een goedkope splitter, waar je kunt KIEZEN welke toslink ingang je wilt kiezen; die kun je kopen. ;)

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svanzon
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-09 14:40
Matched: Media
MantaMania schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 22:00:
En wmv (digital pro) bestanden waarbij geen geluid word afgespeeld nu converteer ik deze naar mkv bestanden (haali matroska) maar dan stond deze na 5 sec met afspelen als ik hem dan nog een keer met tsremuxer converteer werkt deze wel maar om een bestand 2 x te converteren is het wel erg veel werk, iemand een idee hoe dat in 1 keer kan??
Heb je hier toevallig al een oplossing voor gevonden? Gebruikt namelijk het programma van Sipper, werkt echt makkelijk en snel, echter loopt dan steeds naar 5 seconden, zoals bij jouw, vast. Zie hieronder de url voor de link naar het programma.
http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=11991

Wat mij trouwens wel opviel wat dat de 1080p bestanden naar 5 seconden vastlopen en dat een 720p bestand (heb er maar één) naar 10 seconden vast liep. Zou dit toeval of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JantjeKoud
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-09 23:47
Matched: Media, HD, WD
svanzon schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 00:09:
[...]

Heb je hier toevallig al een oplossing voor gevonden? Gebruikt namelijk het programma van Sipper, werkt echt makkelijk en snel, echter loopt dan steeds naar 5 seconden, zoals bij jouw, vast. Zie hieronder de url voor de link naar het programma.
http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=11991

Wat mij trouwens wel opviel wat dat de 1080p bestanden naar 5 seconden vastlopen en dat een 720p bestand (heb er maar één) naar 10 seconden vast liep. Zou dit toeval of niet?
Bestand: WMVHD
Omzetten met: Wmv2mkv naar een MKV bestand.
(Jammer genoeg wil de WDhd dit gemaakte bestand niet goed afspelen)
Het gemaakte bestand laden in: mkvmerge GUI (MKVtoolnix). Output filename kiezen, en drukken
op: Start muxing (meer is niet nodig)
Het door mkvmerge gemaakte bestand laat zich nu wel afspelen met de WDhd speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BounceMeister schreef op zondag 08 november 2009 @ 12:44:
[...]

Bedankt voor je gedetailleerde tests!
Als ik je nu goed begrijp is een m2ts bestand van 40GB geen enkel probleem vanaf een aangesloten harde schijf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
salimrmaf schreef op maandag 09 november 2009 @ 19:54:
[...]

Je hebt de goedkope-goedkope splitters, die geen "licht-stopper" hebben, en een goedkope splitter, waar je kunt KIEZEN welke toslink ingang je wilt kiezen; die kun je kopen. ;)
Weet ik. De switches zijn alleen al 30 euro als je zelf opstaat om de knop om te zetten. Laat staan als je zo'n switch hebt en je hem via AB wil bedienen. Dan zou ik zeker 100 euro uit de pocket moeten trekken. Kan ik net zo goed een nieuwe receiver kopen met WEL 2 toslink ingangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rayman_
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08-2023

_Rayman_

Verwacht het onverwachte.

Geen matches
Zelf heb ik de volgende toslink switch (over): *linkje* . Toch nog iets goedkoper (11,75 euro).

[ Voor 4% gewijzigd door _Rayman_ op 10-11-2009 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salipander
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-09 21:56
Matched: HD, TV, WD
Heeft iemand ook gemerkt dat er een flinke audio delay is wanneer je audio via de Toslink gebruikt en de audio setting op 'digital out' hebt staan? Het valt het meest op wanneer je de 1080p24 of 1080p23.976 mode gebruikt om bijv. blu-ray files te spelen. Bij DVD o.i.d. met 50Hz materiaal gaat het ok.

Als je de audio op 'stereo' zet, is het probleem miniem (maar nog steeds niet helemaal in sync).

Totdat dit gefixt is -geen HD bluray genot ..of de oude WDTV nog maar uit de kast halen.. Die had af en toe een schokje in het beeld, maar lipsync problemen zijn veel irritanter..

[ Voor 18% gewijzigd door salipander op 10-11-2009 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turrican
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-09 00:38
Matched: Media, Live, TV, WD
Ik overweeg dit apparaat te kopen ter vervanging van mijn huidige Zyxel DMA-1000. Die laat zich buitengewoon moeilijk bedienen via UPnP (ondersteunt bijvoorbeeld geen playlists) en er zitten bugs in. Plus de bediening is supertraag bij een flinke lijst liedjes.

Kan iemand misschien voor mij de UPnP capabilities van de WD TV Live uitlezen met een UPnP tool zoals bijvoorbeeld magpie (daarmee kan de informatie ook gelijk geupload worden naar de UPnP/AV Device Capability Database). Een andere mogelijkheid is de UPnP Inspector van Coherence. Voor deze laatste heb je wel een vrij nieuwe GTK+ runtime nodig.

Ik ben vooral geïnteresseerd in de output van urn:upnp-org:serviceId:ConnectionManager:GetProtocolInfo. Dit laat namelijk alle via UPnP ondersteunde formaten zien. Dan wel van het MediaRenderer device, niet die van de ook ingebouwde MediaServer.

Alvast bedankt! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svanzon
  • Laatst online: 20-09 14:40
JantjeKoud schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 12:44:
[...]

Bestand: WMVHD
Omzetten met: Wmv2mkv naar een MKV bestand.
(Jammer genoeg wil de WDhd dit gemaakte bestand niet goed afspelen)
Het gemaakte bestand laden in: mkvmerge GUI (MKVtoolnix). Output filename kiezen, en drukken
op: Start muxing (meer is niet nodig)
Het door mkvmerge gemaakte bestand laat zich nu wel afspelen met de WDhd speler.
Top dank je wel. Nu werken de MKV bestanden wel. Daarbij is de laatste stap op mijn Q9000 processor binnen 5 minuten gedaan. Dit is acceptabel en vervolgens draait de .mkv wel op de WD TV Live.

Nu maar hopen dat ze bij WD een update gaan uitbrengen dat ze WMApro kunnen downscalen naar DTS of Dolby Digital, dat zou weer wat werk schelen. Ze kunnen natuurlijk ook zorgen dat de .mkv bestanden gewoon gelijk af te spelen zijn. En als laatste moeten ze ondersteuning bieden aan toetsenborden, dit is altijd handig bij het gebruik van YouTube.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo WD TV Live gebruikers,

ik ben van plan binnenkort ook een WD TV Live aan te schaffen wanneer deze weer beschikbaar is. Maar ik zou graag willen weten uit een aantal ervaringen, omdat het mij niet helemaal duidelijk is, of je nu met dit kastje gewoon 'vloeiend' 1080p kunt bekijken. Omdat ik vanuit sommige reacties lees dat er nog soms een hapering of schokje voor komt. 720p kijken lijkt mij ook al geweldig, maar 1080p is natuurlijk het mooiste. Btw ik ben van plan er een 3,5" externe schijf op aan te sluiten.

Hebben jullie verder nog een voorkeur voor HDMI kabel en optische kabel bij dit kastje? Stel dat ik em uiteindelijk online bestel...

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2009 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Topicstarter
Geen matches
Coolie, de schokkerige beelden zijn -vlgs mij- enkel bij wifi

www.casarodriguillo.com

• salipander
Verwijderd schreef op woensdag 11 november 2009 @ 18:39:
Hallo WD TV Live gebruikers,

ik ben van plan binnenkort ook een WD TV Live aan te schaffen wanneer deze weer beschikbaar is. Maar ik zou graag willen weten uit een aantal ervaringen, omdat het mij niet helemaal duidelijk is, of je nu met dit kastje gewoon 'vloeiend' 1080p kunt bekijken. Omdat ik vanuit sommige reacties lees dat er nog soms een hapering of schokje voor komt. 720p kijken lijkt mij ook al geweldig, maar 1080p is natuurlijk het mooiste. Btw ik ben van plan er een 3,5" externe schijf op aan te sluiten.

Hebben jullie verder nog een voorkeur voor HDMI kabel en optische kabel bij dit kastje? Stel dat ik em uiteindelijk online bestel...
Zie mijn commentaar hier vlak boven: Videoweergave van 24p is uitstekend, voor 720p en voor 1080p, maar er zijn audio sync problemen die erg vervelend zijn. Ik zit met spanning te wachten op een bugfix en als dit probleem opgelost is, is de WDTV Live ideaal.

Verwijderd

Er zit waarschijnlijk een firmware update aan te komen:

http://twitter.com/WDTVLive/status/5596437549

Verwijderd

Nog 'ns even over DVD menu: (ja ik weet het, maar dit is gewooneen serieuze vraag)
Ik heb nu een Freecom35. Daar stop ik iso's in en dan heb ik een DVD menu. Ik begrijp dat dit bij de WD TV Live niet zo is.

Ik zou graag willen weten wat ik dan wel krijg? Ik meen dat ik wel iso's kan aanklikken, maar begint ie dan gewoon met de hoofdfilm? En moet ik dan met de zapper subs en taal selecteren tijdens het spelen?

Ik hoef niet per se een menu; ik gebruik het toch alleen maar om subs en taal te selecteren, maar ik heb ook geen zin om door een lijst met IFO's te worstelen om te zien welke de film doet starten.

• BionicBunny
Matched: HD, TV, WD
Hmm.. heb anders totaal geen last van sync problemen.
De wd is aangesloten op een onkyo TX-SR507 versterker. De bron is een synology nas in de meterkast en mijn signaal komt binnen via powerline adapters. Tot heden kan ik niets van out-of-sync problemen waarnemen.

Waar je naar kunt kijken is of je tv niet gebruik maakt van allerlei beeldverbeteringstechnieken.
Mijn buurman met zijn philips lcd en de WD, had pas alles in sync nadat hij enkele instellingen van de tv had veranderd. Tevens heb ik gezien dat een knaken hdmi kabel toch diverse problemen veroorzaakt zoals het uitvallen van het geluid, vertraging/lag met gamen. Zorg dat deze enigszins kwalitatief is.

Bedankt voor het melden van een aankomende update. Zal hem in de gaten houden

[ Voor 0% gewijzigd door BionicBunny op 12-11-2009 22:08 . Reden: Typo ]

• RodKimble
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-09 14:00
1080p, 720p etc gaat hier ook allemaal vloeiend als je de framerate op auto zet.
Het sync probleem heeft idd waarschijnlijk met je tv te maken. Heb zelf ook een delay in de AVR moeten instellen om dit te voorkomen...

The Soul.... of an Eagle!

• Pinin

Pinin

Topicstarter
Nice... er zou ook nog een "goodie" aankomen.

Ik hoop vooral op satbiele netwerkverbinding, en iets van shoutcast zou ook te gek zijn

www.casarodriguillo.com

Verwijderd

Geen matches
Leuk, een fw update of goodie. Maar eerst moeten die apparaten leverbaar zijn en voorlopig staat alles op "bestelling". (of weet iemand nog een bron waar ze hem ook daadwerkelijk hebben?)

Maarre btw: Mijn vraag over DVD menu cq iso hierboven. Kan iemand die ff beantwoorden please?

• Samjung
  • Laatst online: 27-06 22:12
Matched: Player, Media, HD, TV
Hallo eigenaren!

Ik sta op het punt om ook dit (naar verwachting) fijne apparaat te kopen. Echter zit ik nog wel met een vraagje. Thuis hebben we een versterker staan die is aangesloten op een cd speler en 2 afzonderlijke boxen. De versterker heeft een AUX ingang, die wordt gebruikt voor de dvd speler. Er zitten ook nog 2 zogenaamde tape in en uitgangen op. Is het mogelijk om de media player via HDMI aan te sluiten op de tv, en de av kabel aan te sluiten vanuit de media player op de versterker zodat het geluid over de losse boxen komt? Of is het nodig om de tv weer via tulpen aan te sluiten op de tv? Ik hoop dat iemand mij kan helpen met deze kwestie:)

• BionicBunny
Geen matches
Volgens mij komt de versterker niet verder dan "Pro Logic II" aangezien de kabel die je gebruikt analoog is.
Lees het stukje Filmgeluid op wikipedia.
Ik kan het nu even niet testen, zal het morgen voor je uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salipander
BionicBunny schreef op donderdag 12 november 2009 @ 19:24:
Hmm.. heb anders totaal geen last van sync problemen.
De wd is aangesloten op een onkyo TX-SR507 versterker. De bron is een synology nas in de meterkast en mijn signaal komt binnen via powerline adapters. Tot heden kan ik niets van out-of-sync problemen waarnemen.

Waar je naar kunt kijken is of je tv niet gebruik maakt van allerlei beeldverbeteringstechnieken.
Mijn buurman met zijn philips lcd en de WD, had pas alles in sync nadat hij enkele instellingen van de tv had veranderd. Tevens heb ik gezien dat een knaken hdmi kabel toch diverse problemen veroorzaakt zoals het uitvallen van het geluid, vertraging/lag met gamen. Zorg dat deze enigszins kwalitatief is.
Het ligt eraan hoe je de boel hebt aangesloten. Heb jij geluid via de optische link (wat ik heb) of via HDMI? Met de oude WDTV had ik geen audio sync problemen, net zoals met andere apparatuur die op de optical link zat aangesloten. Het is duidelijk dat de WDTV Live een bug heeft. Dat blijkt ook nog eens uit het feit dat wanneer je audio op 'stereo' instelt (nog steeds via de optical link) ipv. 'digital', dat er dan bijna geen lipsync problemen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 12 november 2009 @ 21:44:
Leuk, een fw update of goodie. Maar eerst moeten die apparaten leverbaar zijn en voorlopig staat alles op "bestelling". (of weet iemand nog een bron waar ze hem ook daadwerkelijk hebben?)

Maarre btw: Mijn vraag over DVD menu cq iso hierboven. Kan iemand die ff beantwoorden please?
Bij iso's hoef je niets te selecteren > klik and go
en video_ts kies ik gewoon de bovenste en klik op play

Betreft levertijd: > dit was ook zo met Versie 1, was in no-time uitverkocht en de productie is gewoon niet hoog genoeg. De eerste serie was opgebouwde voorraad. Ik zou hem gewoon bij een grote shop in back-order laten staan.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Verwijderd schreef op donderdag 12 november 2009 @ 21:44:

Cool-prices heeft ze (zoals verwacht) in bestelling, ze verwachten maandag een hoeveelheid binnen te krijgen (wat ze al 3x gemeld hebben, elke keer wordt deze datum verschoven)

Wordt gewoon een kwestie van afwachten. Zodra cool-prices de order binnen krijgt zullen ze nog 6 stuks over hebben nadat ze de reeds geplaatste bestellingen hebben verwerkt... (tenminste dat werd mij telefonisch medegedeeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DreGTI
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-04 18:11
Geen matches
Volgens de gegevens, nu op voorraad bij Redcoon !

Gr.
Andre

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
ok, thx voor de reakties. Wordt dus even afwachten.
Vwb Redcoon: Ik ben ook bij hen een beetje bang dat, na bestellen / betalen, de mededeling backorder berschijnt. Ze hebben zelf geen voorraad, maar "verwachten" ze binnen 2 dagen na bestelling. Of je daar nu op wilt blindvaren...

Pixmania misschien, maar informeren kan alleen via een duur 0900 nummer (hier geblokkeerd) of via 033-14503498 maar dat is altijd in gesprek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebson
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-07-2024
Geen matches
DreGTI schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 10:35:
Volgens de gegevens, nu op voorraad bij Redcoon !

Gr.
Andre
En bij de mycom in de offline winkels ook!! Net eentje gehaald, zo maar de bestelling bij informatique cancellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samjung
Matched: Player, Media, HD, TV
BionicBunny schreef op donderdag 12 november 2009 @ 22:16:
Volgens mij komt de versterker niet verder dan "Pro Logic II" aangezien de kabel die je gebruikt analoog is.
Lees het stukje Filmgeluid op wikipedia.
Ik kan het nu even niet testen, zal het morgen voor je uitzoeken.
Bedankt, ik wacht je reactie af :). Overigens maakt dat verder niet uit, als het geluid van de mediaplayer maar over de versterker gaat(av) en het beeld via de tv (hdmi).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Wiebson schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 13:38:
[...]

En bij de mycom in de offline winkels ook!! Net eentje gehaald, zo maar de bestelling bij informatique cancellen.
Kijk dit is helemaal mooi !

Zojuist besteld, ligt klaar om afgehaald te worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben net achter een rare issue gekomen, waar ik geen workaround voor kan vinden:
Als ik een .MKV heb, waar één of meerdere subtitels in gemuxed zijn, dan kijkt de WD Live niet meer naar eventuele externe .SRT bestanden. Ik kijk via een USB harddisk.

Heeft iemand dit probleem kunnen omzeilen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Gewoon de SRT erin muxen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

...of de andere srt streams eruit muxen, zoveel was me al duidelijk :)

Inmiddels heb ik van WD bericht gekregen dat het probleem bekend is. Ik hoop dat dit met een firmware update opgelost kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Check!
Bedankt voor de tip; gevonden bij Mycom. Morgen ophalen. Hadden er nog 2.

Alvast nog een vraagje: Hoe kan ik de afzonderlijke delen van een TV serie, die als DVD geheel in een iso zit, toch apart bekijken? (als er dus geen menu is?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Laatst online: 18-09 23:23

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Verwijderd schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 17:17:
Ik ben net achter een rare issue gekomen, waar ik geen workaround voor kan vinden:
Als ik een .MKV heb, waar één of meerdere subtitels in gemuxed zijn, dan kijkt de WD Live niet meer naar eventuele externe .SRT bestanden. Ik kijk via een USB harddisk.

Heeft iemand dit probleem kunnen omzeilen?
Dit probleem is er al vanaf de WDTV, ik merkte het op. :/ Dat was echt irritant. |:(

De enige oplossing lijkt mij; ALLE subtitles showen m.b.v. de Ondertiteling-knop; dus:

English (MKV)
French (MKV)
Nederlands (SRT)

>:)

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
  • Laatst online: 20-09 23:07
Hoe is het beeld eigenlijk van dvd en al het NIET HD materiaal ik hoorde dat die slechter was dan de oude WB speler. Alleen HD beeld zou mooi zijn.
Is het echt zo erg of valt het wel mee. Want ik kijk nogal wat gewoon dvd materiaal.

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ErikRo schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 23:46:
Hoe is het beeld eigenlijk van dvd en al het NIET HD materiaal ik hoorde dat die slechter was dan de oude WB speler. Alleen HD beeld zou mooi zijn.
Is het echt zo erg of valt het wel mee. Want ik kijk nogal wat gewoon dvd materiaal.
Is het echt zo erg? Ja het is echt zo erg mooi beeld!! Ik heb sinds gister hier de WD TV Live (vd Mycom) aangesloten op een 42PFL9664.

Ik heb gister The Dark Knight 1080p erop gezet. Nou dat is echt GEWELDIG. Ik heb ook de dvd versie van The Dark Knight, en die loopt nu op het moment. Zoals al eerder gezegd, wordt het beeld volgens mij geupscaled. En ik kan je zeggen, over de kwaliteit hoef je je geen zorgen te maken. PERFECTE kwaliteit. Ik zou bijna geen 720p meer gaan downloaden. Want dvds gaan hier perfect.

Alleen zoals eerder gezegd heb ik hier ook geluid via tos-link (optical out), en dan komt het geluid iets eerder als het beeld via digital out op de WD TV Live (met een 1080p film). Dus ik hoop dat het met een update opgelost wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
  • Laatst online: 20-09 23:07
Geen matches
Mooi dan ga ik er ook maar 1 bestellen zodra ze weer beschikbaar zijn :)
bedankt!

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Matched: Media, Live, WD
Ik had begrepen dat de externe harddisk die aan de WD live zit, ook geshared wordt en benaderbaar is vanuit windows. Is het dan ook mogelijk om een opstelling te maken van 2 Wd live's :

1- wd live + externe harddisk A
2- wd live die de media files kan op harddisk A aan wd-live 1

Kan dit ?

Zou erg handig voor mij zijn omdat ik op 2 locaties de wd live wil hebben, maar niet heen en weer wil sjouwen met een externe drive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Matched: Player, Media, TV
Heb dezefde vraag als labiaminori:
Alvast nog een vraagje: Hoe kan ik de afzonderlijke delen van een TV serie, die als DVD geheel in een iso zit, toch apart bekijken? (als er dus geen menu is?)

Daar mijn Freecom mediaplayer II het begeven heeft, zoek ik een opvolger.
Het niet in het menu van een dvd komen lijkt me bij een serie met meerdere episodes een probleem. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed_surfer
Weet iemand hoe je het volgende probleem oplost:
wd live met toslink naar dts versterker zover geen probleem (perfect geluid) en een toslink ( via een splitter)van dvd speler naar versterker ook goed alleen met ik de wd live van de sroom halen anders komt er geen geluid via de dvd speler?? ondanks dat de wd uit staat. :?

Ik had hiervoor de dvd speler en de digitale ontvanger via de splitter en daar had ik geen probleem mee.
Iemand enig idee??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 15 november 2009 @ 20:16:
Heb dezefde vraag als labiaminori:
Alvast nog een vraagje: Hoe kan ik de afzonderlijke delen van een TV serie, die als DVD geheel in een iso zit, toch apart bekijken?
Niet, dit kan niet. net als bij de vorige wd-tv. Misschien een ander merk. want hierin gaat het niet komen

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodpecker
  • Laatst online: 01-07-2023
RodKimble schreef op donderdag 12 november 2009 @ 20:43:
1080p, 720p etc gaat hier ook allemaal vloeiend als je de framerate op auto zet.
Het sync probleem heeft idd waarschijnlijk met je tv te maken. Heb zelf ook een delay in de AVR moeten instellen om dit te voorkomen...
Sync-probleem is alleen bij HD-opnames, waarschijnlijk omdat er dan meer gerekend moet worden op het beeld. Bij 'simpele' AVI-bestanden is er geen sync-probleem. Het instellen van een delay op mijn AVR is dan ook niet handig, omdat ik meerdere types bestanden wil bekijken zonder eerst een delay aan of uit te schakelen... Hopelijk wordt dit opgelost bij de nieuwe firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clog
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12:13
Heb dezefde vraag als labiaminori: Alvast nog een vraagje: Hoe kan ik de afzonderlijke delen van een TV serie, die als DVD geheel in een iso zit, toch apart bekijken? (als er dus geen menu is?)

Gebruik het programma makemkv. Dit progje zet in een paar minuten je dvd-iso om in losse episodes van je TV serie, in mkv formaat. De WD speelt deze prima af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finwe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 20:54
Geen matches
Heeft iemand van jullie ervaringen met de WUSB600N versie 2 voor wireless? Ik zie op de site alleen staan dat WUSB600n v1 supported is, maar tegenwoordig lijk je alleen maar v2 in de winkels te kunnen krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 04 november 2009 @ 19:38:
[...]

[...]

Zou dit ook hiermee te maken kunnen hebben...en dat 't dan toch (zoals ik het begrijp althans) aan de gebruikte tv's ligt?

Wikipedia: Anamorphic widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodpecker
  • Laatst online: 01-07-2023
Sinds ik een nieuwe router heb, kan ik geen YouTube-filmpjes meer afspelen op mijn WD TV Live. Ik krijg wel contact, en ik zie ook de filmpjes in thumbnail-mode, maar ze spelen niet af, het beeld gaat op zwart. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een heel andere vraag:

Waarvoor dienen de 2 'stickertjes' die bij de WD TV Live geleverd worden? Het lijken een soort van rubbertjes ofzo voor als je de WD TV Live op een kast plaatst? Of is het bedoeld voor de achterkant van de kleine afstandsbediening? Als een soort van bescherming tegen vallen? En weet iemand van jullie waarom de achterkant van de afstandsbediening 'gedeeltelijk' soort van glanzend is? en een klein bovenstukje op de achterkant ook? Of moeten daar die dingen komen? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Ik heb ook een probleem met het afspelen van mkv bestanden ik heb dit gedownload maar hij pakt hem niet

http://twilightnzb.com/forums/showthread.php?t=91136

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-09 09:58

Rub3s

+3 , omdat het kan

Geen matches
voor die link moeten we echt member zijn van die site......

@coolie_nl
die glanzende plekken zijn er denk ik om ruimte te creeren voor stikkers: misschien gebruiken andere merken ook deze afstandbediening en willen die er een stikker op plakken bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is dit bestand

Terminator Salvation (2009)

ViDEO ......: 1280*536 @ 6481 kbps
AUDiO ......: 1509 kbps DTS
RUNTiME ....: 117 mins
SUBTiTLES ..: Dutch/English Selectable

Spotinformatie
Categorie : Beeld
Formaat : x264HD
Bron : Retail

Die zou het toch moeten doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rub3s schreef op maandag 16 november 2009 @ 14:44:

@coolie_nl
die glanzende plekken zijn er denk ik om ruimte te creeren voor stikkers: misschien gebruiken andere merken ook deze afstandbediening en willen die er een stikker op plakken bijvoorbeeld.
Oke, en waarvoor dienen de 2 'plakkertjes' die bij de WD TV Live geleverd worden? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:07

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Verwijderd schreef op maandag 16 november 2009 @ 16:09:
[...]

Oke, en waarvoor dienen de 2 'plakkertjes' die bij de WD TV Live geleverd worden? :)
Uhm, wellicht als de pootjes waarop hij staat?

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samjung
Weet iemand of de speler gelijktijdig via hdmi en av kan uitzenden? en dan is de av eigenlijk alleen voor geluid. Kan het niet in de handleiding terug vinden..Bij de speler van sitecom staat het namelijk wel, maar die is ook weer duurder..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JantjeKoud
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-09 23:47
Matched: HD, WD
Verwijderd schreef op maandag 16 november 2009 @ 15:20:

Het is dit bestand

Terminator Salvation (2009)

ViDEO ......: 1280*536 @ 6481 kbps
AUDiO ......: 1509 kbps DTS
RUNTiME ....: 117 mins
SUBTiTLES ..: Dutch/English Selectable

Spotinformatie
Categorie : Beeld
Formaat : x264HD
Bron : Retail

Die zou het toch moeten doen
Het bestand laden in: mkvmerge GUI (MKVtoolnix). Output filename kiezen, en drukken
op: Start muxing (meer is niet nodig, hoewel je zo ook subtitels kan weghalen EN/OF TOEVOEGEN!!!)
Het door mkvmerge gemaakte bestand laat zich nu prima afspelen met de WDhd speler.
(Wordt er nu zo slecht gelezen? of worden vele nieuw lid en plumpen ze hun vraag hier maar neer. Lees veel dezelfde vragen die al tig keer beantwoordt zijn.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gebruik het programma makemkv. Dit progje zet in een paar minuten je dvd-iso om in losse episodes van je TV serie, in mkv formaat. De WD speelt deze prima af.
THX. dat was het antwoord dat ik zocht.
Pagina: 1 ... 6 ... 36 Laatste

Let op:
Let op!

Bezitter van een WDTV Live (najaar 2011) of de WD TV Live Hub? Beide apparaten hebben een eigen topic!

[Mediaplayer] WD TV Live en WD TV Personal Edition

[Mediaplayer] WD TV Live Hub