kegeltje26 schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 12:39:
[...]
Wel veel, 3 netwerkkaarten

Maar als ik goed begrijp heeft die ADSL/modem/router, maar een LAN-poort, voor de PC?
Zo niet, kan je hier alle apparatuur aanhangen en 2 netwerkkaarten terugsturen/verkopen.
Dan wel in die modem/router, DHCP aanzetten. Hoe dat moet staat in de (meegeleverde?) handleiding
Is er maar 1 poort om een pc aan te sluiten, dan kan je een switch achter de modem/router aansluiten, en op die switch alle apparatuur, of je kijkt of er een ander type modem/router beschikbaar is voor jouw verbinding, met wel 4 of 5 poorten voor een computer.
Ja, het is wat veel.Maar ik heb geen geld over voor een gigabitswitch/router, die heb ik eigenlijk nodig. Maar ook zoals ik al eerder in een posting uitlegde wil ik niet dat de
wdtvlive aan Internet mag hangen ivm met "phone-home", maar daar werd ik hier een beetje mee uitgelachen, dus ben ik er maar over op gehouden.
Mijn ADSL/MODEM/ROUTER is een Speedtouch 546 met 4 LAN poorten, als ik daar de
WDTVLIVE opaansluit, werkt alles gelijk prima, .....maaaar het duurt wel eeuwig voordat de
wdtv mijn netwerkshares herkent, daarom dacht ik eerst dat het helemaal niet werkte. Ik denk dat er een ultra traag flut netwerkkaartje in die
WDTVLIVE is gezet, in alle haast, omdat de
WDTV-1 zo'n succes was. Dus nu gebruik ik NIC #3 (Intel PRO GIgabite) via een 2e router (Speedtouch 780) die ik nog had liggen omdat die
WDTVLIVE blijkbaar een DHCP server nodig heeft om behoorlijk te functioneren. Ik heb ook nog een Edimax router liggen, maar die verschaft blijkbaar geen DHCP, of die uitstaat weet ik niet, ik kan geeneens in de setup komen van dat ding. Het was trouwens een pest ding, want telkens als ik aan het werk ermee was, vroeger, viel zomaar de verbinding naar alle pc's uit, en moet ik het ding aan en uit zetten. Miskoop dus!
Maar waarom het met die ene simpele pc met ASROCK MBO en onboard VIA NIC het wel met 1 simpel kabeltje doet blijft een raadsel!!
Verder vind ik het wel een top ding, ik kan nu eindelijk allerlei
HD 1080p film en series bekijken, schitterend beeld op m'n Sony LCD. Het menu bevalt me ook wel, alleen als je muziek afspeelt en je klikt op een .m3u file, houd ie soms op na 1 nummer. USB
HDs en sticks werken ook prima en worden onmiddelijk herkend.
Maar zei jij nou dat ik ook het oude model had kunnen aansluiten via USB op een PC en dat ie dan al je shared drives zou herkennen? Want dat wilde ik in eerste instantie doen. Maar ik dacht dat ie alleen maar externe
HD's en USBstick zou herkennen?
Jan.