Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JantjeKoud
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-09 23:47
Matched: Media, Live, TV, WD
Verwijderd schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 09:11:
Hoi
Ik krijg mijn wd kastje niet gekoppeld aan mijn pc (via router)
De pc ziet de wdlive niet ook niet met de wd discovery tool.
Pingen gaat wel en You tube bv gaat ook.
Maar wat ik wil is films streamen via mijn PC.
Firewall staat ook uit
Wanneer ik in het menu van de WD klik op video en network shares gebeurt er ook niets.
Wie kan mij helpen ?
Ik zit helaas met het zelfde probleem als jou. Mijn WDtv live ziet mijn gedeelde mappen op mijn pc niet, maar nog belangrijker, een andere pc ziet OOK mijn gedeelde mappen niet. Gek genoeg zie ik ze in Netwerkbeheer zelf wel. Ik heb zo'n beetje alles al geprobeerd maar krijg het niet voor elkaar. Ik vermoed dat er Services niet aan staan vanwege tune-up dingen.
Hoop dat er iemand is die weet hoe en wat te doen om dit op te lossen, anders zal ik windows opnieuw moeten installeren.
PS. De PS3 mediaserver wordt wel gezien door de WD, en doet het prima.

Via mijn pc zie ik de aangesloten drives op de WD wel, en kan ik ook bestanden wissen en kopieren via het netwerk. Je moet daarvoor wel het vinkje hebben gezet in de WD setup zodat hijzelf zichtbaar is in het netwerk.

[ Voor 9% gewijzigd door JantjeKoud op 20-10-2009 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-09 23:21

SaN

Matched: WD
Voor de mensen met problemen met sharing via het netwerk. Ik had zelf problemen met het om de paar minuten wegvallen van de verbinding. Ik heb in het netwerkcentrum (vista) alle shares aangezet, dit heeft het probleem verholpen. Streamen werkt nu perfect met mijn nieuwe Linksys N Ultra range plus setje.

Heeft er trouwens nog iemand tips voor het instellen van Vista om er voor te zorgen dat er zo min mogelijk stroom gebruikt wordt. De computer moet dus in slaapstand gaan als hij niet gebruikt wordt, maar niet als er nog gestreamed wordt. Dit is me nog niet echt gelukt.

Het is nog niet mogelijk om de pc aan te laten gaan door de WD aan te zetten toch?

[ Voor 37% gewijzigd door SaN op 20-10-2009 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-09 09:58

Rub3s

+3 , omdat het kan

Matched: TV, WD
Tito129 schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 19:02:
[...]

euh volgens mij wel, is toch gpl..

Maar is idd een pre-beta. ,maar wel leuk om te proberen
dan zet ik de link wel neer 8)7

http://wdtvforum.com/main/index.php?topic=2439.0

ziet er veelbelovend uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:18
Matched: Live, TV, WD
Hoe zit het trouwens met Windows 7 shares? Gaat de WD TV Live hier goed mee om? Ik heb begrepen dat de Realtek spelers hier nog wel eens problemen mee hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakJerommeke
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 12:08

TweakJerommeke

Stay a while and listen

Flappie schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 22:37:
Hoe zit het trouwens met Windows 7 shares? Gaat de WD TV Live hier goed mee om? Ik heb begrepen dat de Realtek spelers hier nog wel eens problemen mee hebben.
Werkt zonder problemen hier (Win 7 64bit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kegeltje26
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02 18:55
Verwijderd schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 17:10:
[...]

Klopt ik gebruik geen router, gewoon een kabel van mijn pc naar de wd tv live verder niets.
Ik heb al van allerlei kabels geprobeert, maar niets werkt. Alleen een 2e pc die vlak bij de tv en de wd tv live staat en een kort kabeltje ertussen schijnt wel te werken. Ik kan dan shared drives zien op die pc en foto's enzo bekijken. Maar ik wil mijn andere pc die 15 meter verderop staat kunnen benaderen met de wd tv live, en dat vertikt ie gewoon. Die kabel van 15 meter is CAT6 dus dat lijkt mij voldoende. De netwerkkaart in de pc is een INTEL PRO Gigabit kaartje, ook niet al te slecht, met de laatste drivers van de Intel site.
Kan je soms in die Intel kaart op een of andere manier dan DHCP aanzetten?
Ik gebruik nu IP adres 169.254.0.4 submask 255.255.0.0 in de TCP/IP instellingen van zowel de Intel kaart als de WD TV Lve. Ook heb ik maar een DNS verzonnen (die dus niet werkt) van 169.254.0.1 en Gateway van 169.254.0.1 omdat de WD TV Live daar om vraagt. Helaas niets werkt. Of moet ik een ander protocol maken ofzo?

Wie weet wat ik fout doe? Ik ben een N00B wat betreft netwerken en protocollen, dus alle hulp is zeer gewaardeerd!! :)

Alvast bedankt _/-\o_

Jan.
Ik durf te wedden dat dat korte kabeltje er vast anders uitziet?

Zonder netwerkkaart kan je hem gewoon met een USB kabel verbinden, alleen die zijn inderdaad niet heel lang .

Via het Netwerk kan zoals gezegd wel, maar dan moet je je WDLive TV een vast adres geven zoiets als 192.168.0.2 bij Netwerkinstellingen en dan de DHCP client uitzetten. Subnetmask wordt dan 255.255.255.0
Je eigen pc geef je 192.168.0.1. Deze voer je in door in Windows Start->My network Places-> klik links van het scherm -> Networkdevices/Netwerkapparaten aan. Dan zie je een overzicht van de Netwerkapparaten in je PC en klik je de naam van je Netwerkkaart met je rechter muisknop aan en dan selecteer je "Eigenschappen/Properties".
Klik vervolgens Internet protocol (IP) aan en selecteer "Properties/Eigenschappen"aan. Selecteer dan "Ik gebruik mijn eigen IP adres/I use my own IP adres" en vul de adressen in.

Ga nu naar de harde schijf met je mediabestanden in Windows, klik de map met de rechtermuisknop aan met bestanden die je wil delen en kies "Delen/Share".

Als het goed is, laat de WD Live TV de bestanden van je PC zien.

Dit is nogal gedoe, de eenvoudigste manier via het netwerk is inderdaad met een router met meerdere LAN-poorten die via DHCP de adressen uitdeelt. Slinger de Firewall aan en bijna niemand kan bij de WD Live vanaf het internet komen.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebson
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-07-2024
henri8096 schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 10:52:
Heeft iemand de WDTV Live al bij een reguliere winkelketen gesignaleerd? (MM, BCC, Dixons ofzo)

Wil misschien vanmiddag nog ff kijken bij de MM in Utrecht of hij daar al is.
En? Issie al in normale winkels te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JantjeKoud
Matched: Live, WD
Verwijderd schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 09:11:
Hoi
Ik krijg mijn wd kastje niet gekoppeld aan mijn pc (via router)
De pc ziet de wdlive niet ook niet met de wd discovery tool.
Pingen gaat wel en You tube bv gaat ook.
Maar wat ik wil is films streamen via mijn PC.
Firewall staat ook uit
Wanneer ik in het menu van de WD klik op video en network shares gebeurt er ook niets.
Wie kan mij helpen ?
Yes, yes, gelukt. Heb nu verbinding met mn pc. Zal even uitleggen wat het was, zodat wellicht meer mensen er wat aan hebben.
Ondanks gepiel met instellingen en firewall kreeg ik het niet voor elkaar, totdat er een lampje ging branden. (figuurlijk) :*)
Ik gebruik Symantec Endpoint Protection als virusscanner. Hierin zit ook een Network protector, en dat was de boosdoener. :X
Oplossing:
Dubbelklik op het schildje rechtsonder. Klik op het knopje Options van Network protection. Klik op Change Settings. (ff w88) Kies het tabblad: Microsoft Windows Networking. Selecteer evt. de Netwerkadapter en zet een vinkje bij: Share my files and printers with others on the network.
Hè, hè, klaar. Helemaal blij. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had me zo verheugd op de WD TV Live. Routershop gaf eerst aan 1-3 werkdagen levertijd maar dit is tussentijds veranderd naar 2 weken tijd. Het geld wordt pas na een week teruggestort, geld overmaken kan in 1 minuut maar terugstorten duurt een week, ik ben niet blij :( Dat word dus weer een tijd wachten voordat ik hem kan bestellen bij een andere shop.

Ik had trouwens op een ander forum gelezen dat de interface wat traag overkomt. Iemand hier die dat kan bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clog
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-09 10:56
Geen matches
mijn ervaring is dat de interface soepel en vlot werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luappul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 14:31
Verwijderd schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 16:38:
Ik had me zo verheugd op de WD TV Live. Routershop gaf eerst aan 1-3 werkdagen levertijd maar dit is tussentijds veranderd naar 2 weken tijd.
Ik had precies hetzelfde bij Azerty, maandag rond 11.30 uur besteld en betaald, en hoorde na de orderbevestiging niets meer van ze... Dinsdagmiddag stond er rond 16.30 nog steeds dat er bij leverancier op voorraad was, maar ´s avonds hadden ze ineens niets meer op voorraad! Na gemaild te hebben kreeg ik te horen dat ook mijn bestelling van anderhalve dag eerder nog 2 weken zou duren.... |:(
Heb hem vandaag gelijk geannuleerd en bij Komplett besteld, en heb nu bevestiging dat hij op de post zit... Ook staan er op de site nog 30 op voorraad en dit lijkt wel te kloppen want vanmiddag stonden er nog 41... Als je de centjes nog ergens kan vinden lijkt het erop dat het hier dus wel gaat lukken!
Succes ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 16:38:
Ik had me zo verheugd op de WD TV Live. Routershop gaf eerst aan 1-3 werkdagen levertijd maar dit is tussentijds veranderd naar 2 weken tijd. Het geld wordt pas na een week teruggestort, geld overmaken kan in 1 minuut maar terugstorten duurt een week, ik ben niet blij :( Dat word dus weer een tijd wachten voordat ik hem kan bestellen bij een andere shop.

Ik had trouwens op een ander forum gelezen dat de interface wat traag overkomt. Iemand hier die dat kan bevestigen?
Informatique.nl vandaag besteld, morgen in huis :)
met kortingscode ontvang je 5% korting en dat is ongeveer gelijk aan geen verzendkosten!

Interface loopt keurig zoals het hoort (zeker niet traag)

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2009 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:49
Geen matches
Hem hem net aangesloten en even wat files geprobeerd. Hier mijn bevindingen:
1080p film speelde goed af(5 min getest)
Killa sample niet.

Dit is op gigabit netwerk.

[ Voor 11% gewijzigd door pingkiller op 21-10-2009 19:20 ]

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rayman_
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08-2023

_Rayman_

Verwacht het onverwachte.

Geen matches
Gisteravond zat ik wat te kijken hoe dat met foto's en flickr werkt. Na de 1ste beste zoekopdracht (was iets heel simpels), crasht het apparaat.

Gelukkig start het dan opnieuw op en valt je niet lastig met foutmeldingen enzo. Werkte hierna weer als normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Matched: Media, Live, HD, TV, WD
kegeltje26 schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 23:04:
[...]

Ik durf te wedden dat dat korte kabeltje er vast anders uitziet?

Zonder netwerkkaart kan je hem gewoon met een USB kabel verbinden, alleen die zijn inderdaad niet heel lang .

Via het Netwerk kan zoals gezegd wel, maar dan moet je je WDLive TV een vast adres geven zoiets als 192.168.0.2 bij Netwerkinstellingen en dan de DHCP client uitzetten. Subnetmask wordt dan 255.255.255.0
Je eigen pc geef je 192.168.0.1. Deze voer je in door in Windows Start->My network Places-> klik links van het scherm -> Networkdevices/Netwerkapparaten aan. Dan zie je een overzicht van de Netwerkapparaten in je PC en klik je de naam van je Netwerkkaart met je rechter muisknop aan en dan selecteer je "Eigenschappen/Properties".
Klik vervolgens Internet protocol (IP) aan en selecteer "Properties/Eigenschappen"aan. Selecteer dan "Ik gebruik mijn eigen IP adres/I use my own IP adres" en vul de adressen in.

Ga nu naar de harde schijf met je mediabestanden in Windows, klik de map met de rechtermuisknop aan met bestanden die je wil delen en kies "Delen/Share".

Als het goed is, laat de WD Live TV de bestanden van je PC zien.

Dit is nogal gedoe, de eenvoudigste manier via het netwerk is inderdaad met een router met meerdere LAN-poorten die via DHCP de adressen uitdeelt. Slinger de Firewall aan en bijna niemand kan bij de WD Live vanaf het internet komen.

Succes!
Je, dat korte kabeltje is geel , maar niet crossed, en die lange CAT 6 is grijs en ook niet crossed. Ze werken bijde op 1 pc die vlak naast de WDTVLIVE staan, dus kabellengte kan het niet zijn.
Ik heb alles wat je gezegt hebt ook al geprobeerd, niet helpt. Ik moet er wel bij zeggen dat die verderop staande pc 3 netwerkkaartjes heeft inmiddels. Ik denk dat het daar aan ligt. 1 = verbonden met de ADSL/modem/router. 2 = verbonder met pc # 3 met gigabit om grote bestanden te copieren, en de 3e nu dus om de WDTV te bedienen.
Inmiddels heb ik wel succes, door een 2e router tussen de 3e netwerkkaart en de WDTV te plaatsen (een ongebruikte Speedtouch 780), en dan werkt de DHCP server wel en wordt alles correct herkent. Ik moet er wel bij zeggen dat het tot wel 10 minuten kan duren eerdat de WDTV je pc herkent, hebben jullie dat ook? Erg snel is die WDTVLIVE dus niet in het herkennen van netwerkshares!! USB-sticks en USB-HD's worden meteen herkent.

Toch bedankt voor je hulp!

Jan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-09 21:19
Geen matches
Dat is wel erg exotisch, waarom niet gewoon alles op een router met eventueel extra switchen erachter zodat alle apparaten erop kunnen? 2 Netwerkkaarten heb ik wel eens gezien, maar 3 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salipander
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-09 21:56
Eerste ervaringen met de WDTV2:
- 1080p24 en 1080p23.976 worden vloeiend weergegeven, maar als je deze modes kiest zijn er een paar nadelen:
1) het hele systeem wordt trager: de menus openen en sluiten schokkerig, Alsof de CPU het beeld moet bufferen en gladstrijken. Niet bepaald elegant opgelost dus, maar dit is niet het ergste wat er is.
2) Heel supervervelend is dat audio uit sync loopt met het beeld (beeld loopt erachteraan). Dit gaat weg als je 1080p60 kiest, maar dan is je beeld weer minder vloeiend voor 24p films...<-- dit MOET gefikst!!!!
3) Het contrast is in de 1080p24 of 1080p23.976 mode zichtbaar lager dan in de 1080p50/60 modes. Mss niet erg, maar het oogt softer

- Sub/idx ondertitels in mkv worden weergegeven, maar anders dan bij de WDTV1: bij de WDTV2 zijn ze vaak grijs ipv. wit zoals bij de WDTV1. Ik weet niet of dit 'fout' is, maar wit vind ik beter.

Verder is de menubediening minder handig dan bij de WDTV1 omdat er meer keuzes gemaakt kunnen/moeten worden. Soms moet je echt door een doolhof van links, boven, rechts, beneden, rechts, ok, beneden en nog eens rechts wandelen om ergens te komen, bijvoorbeeld als je de schermresolutie wilt veranderen en weer terug wilt naar je film. Dat kost je wel 12 navigatiebewegingen. Een resume knop zou welkom zijn.

De beeldkwaliteit is niet slechter of beter dan bij de WDTV1: deze had ook al contrastveranderingen die afhankelijk waren van de resolutie (720p had meer contrast dan 1080p).

Wat betreft snelheid: Als je niet in de 24p modus zit, loopt het wandelen door de menu's en het opstarten van films merkbaar sneller dan bij de WDTV1, maar zolang je niet makkelijker van het ene menu naar de andere kunt krijg je er geen beter gevoel bij..

to be continued..

[ Voor 16% gewijzigd door salipander op 22-10-2009 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kegeltje26
Matched: Live, HD, TV, WD
Verwijderd schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 23:39:
[...]

Je, dat korte kabeltje is geel , maar niet crossed, en die lange CAT 6 is grijs en ook niet crossed. Ze werken bijde op 1 pc die vlak naast de WDTVLIVE staan, dus kabellengte kan het niet zijn.
Ik heb alles wat je gezegt hebt ook al geprobeerd, niet helpt. Ik moet er wel bij zeggen dat die verderop staande pc 3 netwerkkaartjes heeft inmiddels. Ik denk dat het daar aan ligt. 1 = verbonden met de ADSL/modem/router. 2 = verbonder met pc # 3 met gigabit om grote bestanden te copieren, en de 3e nu dus om de WDTV te bedienen.
Inmiddels heb ik wel succes, door een 2e router tussen de 3e netwerkkaart en de WDTV te plaatsen (een ongebruikte Speedtouch 780), en dan werkt de DHCP server wel en wordt alles correct herkent. Ik moet er wel bij zeggen dat het tot wel 10 minuten kan duren eerdat de WDTV je pc herkent, hebben jullie dat ook? Erg snel is die WDTVLIVE dus niet in het herkennen van netwerkshares!! USB-sticks en USB-HD's worden meteen herkent.

Toch bedankt voor je hulp!

Jan. :)
Wel veel, 3 netwerkkaarten :P
Maar als ik goed begrijp heeft die ADSL/modem/router, maar een LAN-poort, voor de PC?
Zo niet, kan je hier alle apparatuur aanhangen en 2 netwerkkaarten terugsturen/verkopen.
Dan wel in die modem/router, DHCP aanzetten. Hoe dat moet staat in de (meegeleverde?) handleiding :)

Is er maar 1 poort om een pc aan te sluiten, dan kan je een switch achter de modem/router aansluiten, en op die switch alle apparatuur, of je kijkt of er een ander type modem/router beschikbaar is voor jouw verbinding, met wel 4 of 5 poorten voor een computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodKimble
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-09 14:00
Geen matches
Erg jammer dat er alsnog zo'n problemen zijn met de framerate. Begrijp ik goed dat je dus bij ieder bestand, de framerate handmatig moet instellen met 12 navigatiebewegingen? Dat is wel erg omslachtig..

The Soul.... of an Eagle!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Nou we gaan het zien, ik had hem bij azerty besteld maar daar staat hij idd op 2 weken.. :s
Kijken of informatique sneller is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kegeltje26 schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 12:39:
[...]

Wel veel, 3 netwerkkaarten :P
Maar als ik goed begrijp heeft die ADSL/modem/router, maar een LAN-poort, voor de PC?
Zo niet, kan je hier alle apparatuur aanhangen en 2 netwerkkaarten terugsturen/verkopen.
Dan wel in die modem/router, DHCP aanzetten. Hoe dat moet staat in de (meegeleverde?) handleiding :)

Is er maar 1 poort om een pc aan te sluiten, dan kan je een switch achter de modem/router aansluiten, en op die switch alle apparatuur, of je kijkt of er een ander type modem/router beschikbaar is voor jouw verbinding, met wel 4 of 5 poorten voor een computer.
Ja, het is wat veel.Maar ik heb geen geld over voor een gigabitswitch/router, die heb ik eigenlijk nodig. Maar ook zoals ik al eerder in een posting uitlegde wil ik niet dat de wdtvlive aan Internet mag hangen ivm met "phone-home", maar daar werd ik hier een beetje mee uitgelachen, dus ben ik er maar over op gehouden.
Mijn ADSL/MODEM/ROUTER is een Speedtouch 546 met 4 LAN poorten, als ik daar de WDTVLIVE opaansluit, werkt alles gelijk prima, .....maaaar het duurt wel eeuwig voordat de wdtv mijn netwerkshares herkent, daarom dacht ik eerst dat het helemaal niet werkte. Ik denk dat er een ultra traag flut netwerkkaartje in die WDTVLIVE is gezet, in alle haast, omdat de WDTV-1 zo'n succes was. Dus nu gebruik ik NIC #3 (Intel PRO GIgabite) via een 2e router (Speedtouch 780) die ik nog had liggen omdat die WDTVLIVE blijkbaar een DHCP server nodig heeft om behoorlijk te functioneren. Ik heb ook nog een Edimax router liggen, maar die verschaft blijkbaar geen DHCP, of die uitstaat weet ik niet, ik kan geeneens in de setup komen van dat ding. Het was trouwens een pest ding, want telkens als ik aan het werk ermee was, vroeger, viel zomaar de verbinding naar alle pc's uit, en moet ik het ding aan en uit zetten. Miskoop dus!

Maar waarom het met die ene simpele pc met ASROCK MBO en onboard VIA NIC het wel met 1 simpel kabeltje doet blijft een raadsel!! :? 8)7

Verder vind ik het wel een top ding, ik kan nu eindelijk allerlei HD 1080p film en series bekijken, schitterend beeld op m'n Sony LCD. Het menu bevalt me ook wel, alleen als je muziek afspeelt en je klikt op een .m3u file, houd ie soms op na 1 nummer. USB HDs en sticks werken ook prima en worden onmiddelijk herkend.

Maar zei jij nou dat ik ook het oude model had kunnen aansluiten via USB op een PC en dat ie dan al je shared drives zou herkennen? Want dat wilde ik in eerste instantie doen. Maar ik dacht dat ie alleen maar externe HD's en USBstick zou herkennen? :?

Jan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds vandaag ook de wdtv live.
Krijg het alleen niet voor elkaar om folders te sharen vanaf Windows 7.

Mijn laptop is wel te zien bij network shares op de wdtv.
Zodra ik daar dan op klik vraagt ie om een gebruikersnaam en wachtwoord.
Ik heb hier mijn standaard inlog van windows 7 geprobeert, dan gaf ie usern/pass onjuist.

Dus toen geprobeerd in windows de toegang op iedereen te zetten, lukte nog niet.

De optie via media server werkt trouwens wel. Maar omdat ik .mkv wil streamen moet ik een folder sharen, want mkv's pakt ie niet via media server.

Iemand anders die dit wel aan de praat heeft gekregen met windows 7 (64b)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BionicBunny
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-01-2022
Geen matches
Hoi msrspcs

Selecteer de folder die je wilt delen met de rechter muisknop kies "Delen met" en vervolgens
"Specifieke personen" .
Kies uit het lijstje de gebruiker die toegang voor de desbetreffende map krijgt en selecteer toevoegen.

Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Matched: Player, Media, Live, TV, WD
Hallo,

In mijn speurtocht naar de meest geschikte mediaplayer die 1080p goed afspeelt zat ik te twijfelen tussen de nieuwe Eminent en deze WD Live. Ik wil een mediaplayer die DTS downmixed naar stereo zodat ik zonder Home Cinema set direct op de tv beeld + geluid kan krijgen. De Eminent viel af en mijn ogen waren gericht op de WD live.

Echter nog iets onduidelijk voor mij;
Klopt het dat er maar 1 usb poort op zit?
Ik vraag dat aangezien ik het liefst draadloos de WD Live wil verbinden met het netwerk. Dat betekent dat ik de usb poort moet opofferen voor een usb netwerkdongel. Ik werk het liefst ook met een externe Harddisk. Gezien de WD Live maar 1 usb poort heeft kan ik niet meer van deze optie gebruik maken. Klopt dit of is hier een work around voor?

Daarnaast vraag ik mij af of ik met een standaard wireless thuisnetwerkje (ik heb zo'n livebox van Wanadoo met een standaard internetabbonement) wel goed kan streamen. Zeker gezien de grote bestanden die ik af wil spelen.

Kunnen jullie mij helpen met dit dilemma? Of richt ik me misschien op de verkeerde mediaplayer?

groeten Ruud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zitten 2 usb poorten op. Overigens vind je hier: http://www.wdc.com/wdproducts/wdfwdtv_live/um.asp de handleiding van het ding in diverse talen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:45

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 16:10:
[...]

Maar waarom het met die ene simpele pc met ASROCK MBO en onboard VIA NIC het wel met 1 simpel kabeltje doet blijft een raadsel!! :? 8)7
Je schrijft dat je geen crosscable's gebruikt, en dat wil 1:1 niet altijd lukken, sommige netwerk kaarten zien dit niet en "crossen" niet zelf. mogelijk dat je onboard via nic dat wel doet.

In mijn wifi/bedraad netwerkje doet het zien van shares een paar seconden, don't blame the WD het zou wel kunnen liggen aan dat bizarre "netwerk"

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:37
Matched: HD, TV, WD
Ik was net bij de MM, waar ze een WD1 hadden staan. Ik heb er een beetje mee gespeeld, hij was aangesloten op een hdtv (weet alleen niet wat voor type etc.). Bij het afspelen van een 1080p film, Star Wars Phantom Menace, die een MM medewerker er blijkbaar op had gezet, was het beeld echter korrelig. Bij de gezichten was het zelfs zo korrelig dat de korrels leken te 'bewegen' en de kleuren af en toe leken te hangen, terwijl het beeld gewoon doorliep.

Het is echt een beetje brak uitgelegd, maar hoop dat jullie het snappen wat ik bedoel.

Ligt dit aan verkeerde instellingen van de MM, de WD1 of is het 'normaal'? Over het algemeen begreep ik nl dat ie prima 1080p films af kan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MantaMania
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-05-2024

MantaMania

Pray Hard

salipander schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 12:15:
Eerste ervaringen met de WDTV2:
- 1080p24 en 1080p23.976 worden vloeiend weergegeven, maar als je deze modes kiest zijn er een paar nadelen:
1) het hele systeem wordt trager: de menus openen en sluiten schokkerig, Alsof de CPU het beeld moet bufferen en gladstrijken. Niet bepaald elegant opgelost dus, maar dit is niet het ergste wat er is.
2) Heel supervervelend is dat audio uit sync loopt met het beeld (beeld loopt erachteraan). Dit gaat weg als je 1080p60 kiest, maar dan is je beeld weer minder vloeiend voor 24p films...<-- dit MOET gefikst!!!!
3) Het contrast is in de 1080p24 of 1080p23.976 mode zichtbaar lager dan in de 1080p50/60 modes. Mss niet erg, maar het oogt softer

- Sub/idx ondertitels in mkv worden weergegeven, maar anders dan bij de WDTV1: bij de WDTV2 zijn ze vaak grijs ipv. wit zoals bij de WDTV1. Ik weet niet of dit 'fout' is, maar wit vind ik beter.

Verder is de menubediening minder handig dan bij de WDTV1 omdat er meer keuzes gemaakt kunnen/moeten worden. Soms moet je echt door een doolhof van links, boven, rechts, beneden, rechts, ok, beneden en nog eens rechts wandelen om ergens te komen, bijvoorbeeld als je de schermresolutie wilt veranderen en weer terug wilt naar je film. Dat kost je wel 12 navigatiebewegingen. Een resume knop zou welkom zijn.

De beeldkwaliteit is niet slechter of beter dan bij de WDTV1: deze had ook al contrastveranderingen die afhankelijk waren van de resolutie (720p had meer contrast dan 1080p).

Wat betreft snelheid: Als je niet in de 24p modus zit, loopt het wandelen door de menu's en het opstarten van films merkbaar sneller dan bij de WDTV1, maar zolang je niet makkelijker van het ene menu naar de andere kunt krijg je er geen beter gevoel bij..

to be continued..
Weet niet wat jij voor systeem hebt maar ik heb gewoon witte ondertitels en hoef echt niet per bestand de frame rate aan te passen.
Daarbij is een doolhof van menus zwaar overdreven je kan wel een paar stappen door maar zo moeilijk is het niet.
Sommige zijn ook wel altijd erg kritisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodpecker
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-07-2023
Matched: HD
Zo, eentje besteld :) Ik ga er een externe HD aanhangen en hem met een wifi-stick aansluiten op mijn wireless-G netwerk (voorlopig nog), waarna ik vanaf mijn pc videocontent daar heen kan slepen om het vervolgens te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Heb hem net binnen alleen krijg ik met geen mogelijkheid Windows 7 shares te zien op het apparaat. Verder mooi ding, interface is mooi kan alleen nog niks bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
The.Force schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 20:44:
Zou je die component kunnen aansluiten op een (RGB)-scart of heb je dan verplicht een convertor nodig?

Mijn composietingangen op de oude CRT zijn niet meer 'top of the bill' dus zou ik scart willen gebruiken (met composietconvertor) gaat dat nog acceptabel beeld opleveren? (Natuurlijk verwacht ik geen HD-toestanden, vergelijkbare dvd-kwaliteit is al ideaal.)
Beetje late reply maar misschien heb je er nog wat aan. Ik heb zojuist de WD TV Live aangesloten via een composiet/scart adapter op de scart van mijn tv en het levert exact dezelfde beeldkwaliteit op als direct aan de composiet.

Heb hem laatst even aan de lcd tv in de woonkamer gehangen en daar komt 'ie toch wel echt tot z'n recht. Maar aan een crt is het ook een prima apparaat. :)

[ Voor 9% gewijzigd door Frietsaus op 23-10-2009 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de WD TV Live nu een aantal dagen in bezit. Een aantal zaken die mij erg tegenvielen, waar hopelijk nog oplossingen voor komen (via firmware)

- ISO's worden afgespeeld zonder gebruik te maken van de .SRT subtitle bestanden. Handmatig is ook geen subtitle te selecteren.

- DVD menu's niet ondersteund, valt mee te leven omdat normaliter de belangrijkste zaken (subtitles/audio) handmatig in te stellen zijn tijdens het afspelen. Geen chaptermenu's dus ook, ook niet zo erg als het mogelijk was om te skippen tussen hoofdstukken.. DIT IS DUS TOT NU TOE NIET GELUKT..

- DVD (video_ts map) : Aleen de eerste .VOB in een reeks kan worden gestart, de opvolgende .VOB bestanden kunnen niet apart worden aangeroepen. Ik heb zo bijv. 4 films op 1 dvd staan. Omdat het dus niet mogelijk is om te skippen, of een volgende VOB in de map te starten MOET je dus langs de voorgaande film spoelen om de volgende ( 2e ..3e of 4e film) kunt zien.. Ook gewoon met 1 film is het niet mogelijk om te skippen naar een andere chapter. Verplicht spoelen of heel de film weer bekijken dus..

- Youtube - zoekfunctie erg onhandig. Toetsenbord niet in QWERTY lay out, maar op alfabetische volgorde. Is ook nergens te wijzigen zover ik kon zien. Youtube heeft tegenwoordig ook het "automatisch aanvullen" van je zoekopdracht bij gevonden matches.. Dit zou ook in de WD tv handig zijn aangezien het intoetsen van een titel soms langer duurt dan het gezochte filmpje.

- Bij het streamen van video content vanaf een pc elders in het huis, is het beeld tot nu toe 2 keer op zwart geslagen bij het doorspoelen van stukken film. Hierna speelde geen enkele film meer af (zowel locaal hd of via netwerk)..(wel status balk, maar zwart beeld)
Na een reset van apparaat weer werkende films.. Instellingen die ik had gedaan zijn hierna ook verdwenen.. (lijstweergave, audio voorkeuren etc.)
erg vervelend..!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jody.vandertorn
  • Laatst online: 02-09 23:58
antipode schreef op maandag 07 september 2009 @ 20:25:
Ben vooral benieuwd naar:
- of die een beetje stil is;
We mogen dat wel verwachten, aangezien de Live qua formaat net zo groot is als zijn voorganger. Hierdoor lijkt actieve koeling mij onmogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
TweakJerommeke schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 22:58:
[...]

Werkt zonder problemen hier (Win 7 64bit).
Zou je misschien kunnen aangeven hoe je dat voor elkaar hebt gekregen want ben er nu inmiddels een aantal uur mee bezig en krijg het niet voor elkaar. Lees op diverse fora dat meerdere mensen problemen hebben met een Windows 7 share te zien krijgen. Ik heb het over een folder share.

Edit: Heb de share inmiddels werkend alleen ziet hij de map met mkv bestanden nog niet. Avi, dvd etc. werkt wel.

Edit2: Heb het inmiddels voor elkaar gekregen door 'Everyone' lees rechten te geven per map.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2009 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 23:53
Geen matches

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
BionicBunny schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 18:34:
Hoi msrspcs

Selecteer de folder die je wilt delen met de rechter muisknop kies "Delen met" en vervolgens
"Specifieke personen" .
Kies uit het lijstje de gebruiker die toegang voor de desbetreffende map krijgt en selecteer toevoegen.

Succes.
Heb ik geprobeerd, zelfs een nieuwe user toegevoegd aan windows. Maar zelfs daarmee krijg ik geen toegang tot de share.
Verwijderd schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 12:31:
Heb hem net binnen alleen krijg ik met geen mogelijkheid Windows 7 shares te zien op het apparaat. Verder mooi ding, interface is mooi kan alleen nog niks bekijken.
Zelfde probleem dus.
Vond ook nog ergens wat register tweaks, daarmee lukte het wel.
Maar dan kreeg ik me hele user folder te zien en dat lijkt me ook niet de bedoeling. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Verwijderd schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 13:11:
- DVD menu's niet ondersteund, valt mee te leven omdat normaliter de belangrijkste zaken (subtitles/audio) handmatig in te stellen zijn tijdens het afspelen. Geen chaptermenu's dus ook, ook niet zo erg als het mogelijk was om te skippen tussen hoofdstukken.. DIT IS DUS TOT NU TOE NIET GELUKT..

- DVD (video_ts map) : Aleen de eerste .VOB in een reeks kan worden gestart, de opvolgende .VOB bestanden kunnen niet apart worden aangeroepen. Ik heb zo bijv. 4 films op 1 dvd staan. Omdat het dus niet mogelijk is om te skippen, of een volgende VOB in de map te starten MOET je dus langs de voorgaande film spoelen om de volgende ( 2e ..3e of 4e film) kunt zien.. Ook gewoon met 1 film is het niet mogelijk om te skippen naar een andere chapter. Verplicht spoelen of heel de film weer bekijken dus..
Hoe zit het dan bv. met DVD's als Prison Break en andere series ?

Kan je niet een aflevering kiezen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Matched: Player, Media, Live, HD, TV, WD
Verwijderd schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 13:11:
Ik heb de WD TV Live nu een aantal dagen in bezit. Een aantal zaken die mij erg tegenvielen, waar hopelijk nog oplossingen voor komen (via firmware)

- ISO's worden afgespeeld zonder gebruik te maken van de .SRT subtitle bestanden. Handmatig is ook geen subtitle te selecteren.
Dit ga je in geen enkele mediaplayer terug zien, puur en alleen vanwege het feit dat een ISO op zich al een soort van "dvdspeler" is. Losse subtitle files neemt ie dan dus niet mee.

Ik heb dit op geen enkele mediaplayer gezien, ook niet op de C200 van PCH of de PCH-A110/HDX1000

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Matched: Player, Media, HD
redfoxert schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 14:41:
[...]

Dit ga je in geen enkele mediaplayer terug zien, puur en alleen vanwege het feit dat een ISO op zich al een soort van "dvdspeler" is. Losse subtitle files neemt ie dan dus niet mee.

Ik heb dit op geen enkele mediaplayer gezien, ook niet op de C200 van PCH of de PCH-A110/HDX1000
Ahh ok..eerst de ISO's " unrarren" tot je een Video_TS folder overhoudt dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Verwijderd schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 14:31:
[...]

Heb ik geprobeerd, zelfs een nieuwe user toegevoegd aan windows. Maar zelfs daarmee krijg ik geen toegang tot de share.

[...]

Zelfde probleem dus.
Vond ook nog ergens wat register tweaks, daarmee lukte het wel.
Maar dan kreeg ik me hele user folder te zien en dat lijkt me ook niet de bedoeling. :)
Heb het inmiddels voor elkaar gekregen door per map de user 'Everyone' lees rechten te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Verwijderd schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 14:35:
[...]

Hoe zit het dan bv. met DVD's als Prison Break en andere series ?

Kan je niet een aflevering kiezen ?
Bij bijv een rijtje .AVI bestanden in een folder kun je gewoon rustig naar het volgende bestand skippen tijdens het afspelen..

DVD:
Zelf skippen naar volgende .VOB niet mogelijk..Als je handmatig een volgende .VOB selecteert, speelt hij automatisch het eerste bestand in de reeks af en komt met de vraag om "te hervatten of opnieuw spelen te starten" , je kunt dus alleen film hervatten waar je bent gestopt OF opnieuw beginnen..
Episodes kiezen via menu is niet mogelijk, omdat dvd-menuweergave er gewoonweg niet is.
Het is mij tot nu toe niet gelukt om met de skipknoppen (|< , >| ) op de afstandsbediening elders in de film te komen, wel met terug/vooruitspoelen. Schiet niet op dus..

Als iemand andere ervaringen heeft met de dvd's (en/of evt oplossingen voor bovenstaande) hoor ik het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisg
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 03-07 11:24
Dat is wel heel erg jammer, als iemand inderdaad toch die optie vindt heeft WD er weer een klantje bij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
Geen matches
Verwijderd schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 14:50:
[...]

Ahh ok..eerst de ISO's " unrarren" tot je een Video_TS folder overhoudt dus..
Ik weet niet of het dan uberhaubt ook wel mogelijk is. Heb me daar niet zo in verdiept dus dat zou je zelf uit kunnen zoeken :)

Je zit namelijk dan nog altijd "in" de DVD structuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kegeltje26
Verwijderd schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 16:10:
[...]

Ja, het is wat veel.Maar ik heb geen geld over voor een gigabitswitch/router, die heb ik eigenlijk nodig. Maar ook zoals ik al eerder in een posting uitlegde wil ik niet dat de wdtvlive aan Internet mag hangen ivm met "phone-home", maar daar werd ik hier een beetje mee uitgelachen, dus ben ik er maar over op gehouden.
Mijn ADSL/MODEM/ROUTER is een Speedtouch 546 met 4 LAN poorten, als ik daar de WDTVLIVE opaansluit, werkt alles gelijk prima, .....maaaar het duurt wel eeuwig voordat de wdtv mijn netwerkshares herkent, daarom dacht ik eerst dat het helemaal niet werkte. Ik denk dat er een ultra traag flut netwerkkaartje in die WDTVLIVE is gezet, in alle haast, omdat de WDTV-1 zo'n succes was. Dus nu gebruik ik NIC #3 (Intel PRO GIgabite) via een 2e router (Speedtouch 780) die ik nog had liggen omdat die WDTVLIVE blijkbaar een DHCP server nodig heeft om behoorlijk te functioneren. Ik heb ook nog een Edimax router liggen, maar die verschaft blijkbaar geen DHCP, of die uitstaat weet ik niet, ik kan geeneens in de setup komen van dat ding. Het was trouwens een pest ding, want telkens als ik aan het werk ermee was, vroeger, viel zomaar de verbinding naar alle pc's uit, en moet ik het ding aan en uit zetten. Miskoop dus!

Verder vind ik het wel een top ding, ik kan nu eindelijk allerlei HD 1080p film en series bekijken, schitterend beeld op m'n Sony LCD. Het menu bevalt me ook wel, alleen als je muziek afspeelt en je klikt op een .m3u file, houd ie soms op na 1 nummer. USB HDs en sticks werken ook prima en worden onmiddelijk herkend.

Maar zei jij nou dat ik ook het oude model had kunnen aansluiten via USB op een PC en dat ie dan al je shared drives zou herkennen? Want dat wilde ik in eerste instantie doen. Maar ik dacht dat ie alleen maar externe HD's en USBstick zou herkennen? :?

Jan.
Even over dat ene kabeltje: was dat wel een netwerkkabel? of zo'n USB printerkabel? Ik heb zelf een mediaplayer (geen WDTVLive), die kan je met USB verbinden om de bestanden over te zenden naar de mediaplayer. Alleen je kan dan geen bestanden meteen op de TV afspelen. Wellicht kan dat bij de WDTVLive wel?

Zo niet, dan kan je alsnog 1 netwerkkaart de deur uit doen, als je perse wil dat de WDTVLive niet op het Internet komt: verbind NIC#1 met de ADSL-router, verbind NIC#2 met de 2e router. Sluit je andere PC en de WDTVLive beiden aan op die 2e router. Slinger DHCP aan in die router. Zorg ervoor dat NIC#2, 2e PC en de WDTVLive een ip ophalen (kijk in de handleiding van de WDTVLive en je netwerkkaart, of zoek ff op google hoe dat moet, zoek op "dhcp client instellen")

Als laatste natuurlijk de WDTVLive aansluiten op je TV. Shares zoeken en bekijken maar.

Succes

PS: Kom je er nog niet uit, vraag iemand om hulp die hem kan instellen (kan ik niet vanaf hier :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 14:58:
[...]

Heb het inmiddels voor elkaar gekregen door per map de user 'Everyone' lees rechten te geven.
Dit ook nog maar even geprobeerd, alleen de wdtv blijft vragen om een password.
standaard geeft ie dan "anonymous"zonder password.
Dan krijg ik nog steeds geen toegang.
Ook heb ik nog geprobeerd het username en password veld leeg te laten, wederom geen toegang.

Het zal vast ergens een instelling zijn in windows 7, maar tot nu toe is het mij nog niet gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rayman_

_Rayman_

Geen matches
Nog 2 zaken die je kunt doen in o.a. windows 7:
- Niet everyone, maar de "gebruiker" anonymous full control geven
- Windows firewall uitzetten.

Dan moet het toch echt lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 13:11:

Er schijnen wel meer mensen problemen te hebben met het selecteren van subtitles bij het afspelen van ISO's, heel vreemd, bij mij geen enkel probleem met ISO's die ik via m'n netwerk op m'n pc benader, audio en subtitle kan ik gewoon kiezen.
Ben tot nu toe erg tevreden, alles wat ie moet doen doet ie, super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Matched: Player, Media, Live, TV, WD
Verwijderd schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 14:58:
[...]

Bij bijv een rijtje .AVI bestanden in een folder kun je gewoon rustig naar het volgende bestand skippen tijdens het afspelen..

DVD:
Zelf skippen naar volgende .VOB niet mogelijk..Als je handmatig een volgende .VOB selecteert, speelt hij automatisch het eerste bestand in de reeks af en komt met de vraag om "te hervatten of opnieuw spelen te starten" , je kunt dus alleen film hervatten waar je bent gestopt OF opnieuw beginnen..
Episodes kiezen via menu is niet mogelijk, omdat dvd-menuweergave er gewoonweg niet is.
Het is mij tot nu toe niet gelukt om met de skipknoppen (|< , >| ) op de afstandsbediening elders in de film te komen, wel met terug/vooruitspoelen. Schiet niet op dus..

Als iemand andere ervaringen heeft met de dvd's (en/of evt oplossingen voor bovenstaande) hoor ik het graag!
Iemand ervaringen met serie dvd's , bv. Lost, Prison Break etc. om losse afleveringen te selecteren ???

Of kan dat niet met de WD TV Live ? :X

Zoniet, welke (vergelijkbare) mediaplayer kan wel een dvd-menu tevoorschijn toveren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salipander
MantaMania schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 10:33:
[...]

Weet niet wat jij voor systeem hebt maar ik heb gewoon witte ondertitels en hoef echt niet per bestand de frame rate aan te passen.
Daarbij is een doolhof van menus zwaar overdreven je kan wel een paar stappen door maar zo moeilijk is het niet.
[/quote]

Tja wat is superkritisch? Ik noem gewoon wat opmerkelijke zaken in vgl. met de WDTV1. Just FYI.
Leg mij maar eens uit hoe je de framerate automatisch laat meelopen met die van het bestand, er is geen autoframe zoals bij de NMP's. Kijk, als je allemaal 1 soort DVD rips hebt, dan hoef je niks aan te passen, maar wel als je HD en SD materiaal doorelkaar afspeelt en als je PAL en NTSC DVD's hebt.

Als compromis kun je als beste resolutie 1080p60 kiezen, dan ziet 24p er redelijk schokvrij uit en 50Hz DVDs gaan ook best..maar dat kon je bij de WDTV1 ook al kiezen. De klacht van veel mensen is juist: maak 24p helemaal goed, want dat soort bestanden zijn de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salipander
MantaMania schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 10:33:
[...]

[/quote]

Tja wat is superkritisch? Ik noem gewoon wat opmerkelijke zaken in vgl. met de WDTV1. Just FYI.
Leg mij maar eens uit hoe je de framerate automatisch laat meelopen met die van het bestand, er is geen autoframe zoals bij de NMP's. Kijk, als je allemaal 1 soort DVD rips hebt, dan hoef je niks aan te passen, maar wel als je HD en SD materiaal doorelkaar afspeelt en als je PAL en NTSC DVD's hebt.

Als compromis kun je als beste resolutie 1080p60 kiezen, dan ziet 24p er redelijk schokvrij uit en 50Hz DVDs gaan ook best..maar dat kon je bij de WDTV1 ook al kiezen. De klacht van veel mensen is juist: maak 24p helemaal goed, want dat soort bestanden zijn de toekomst.

Bij sub/idx (let op: dus niet .srt) zie ik ondertitels varieren van halfgrijs tot lichtgrijs, en diezelfde ondertitels waren bij de WDTV1 wit of heel lichtgrijs en dus beter te lezen. Ik zeg het maar om iedereen de verschillen met de WDTV1 te laten weten en kan iedereen er zelf mee doen wat hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clog
Iemand ervaringen met serie dvd's , bv. Lost, Prison Break etc. om losse afleveringen te selecteren ???

Ik los dit op door de ISO of video_ts bestanden door het programma makemkv te halen.
In een paar minuten is er voor elke episode een mkv bestandje aangemaakt, dat zich prima laat afspelen op je WDTVlive. Sukses !!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MantaMania

MantaMania

Pray Hard

salipander schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 17:43:

Bij sub/idx (let op: dus niet .srt) zie ik ondertitels varieren van halfgrijs tot lichtgrijs, en diezelfde ondertitels waren bij de WDTV1 wit of heel lichtgrijs en dus beter te lezen. Ik zeg het maar om iedereen de verschillen met de WDTV1 te laten weten en kan iedereen er zelf mee doen wat hij wil.
Ik weet niet eens hoe ik mn framerate moet aanpassen heb overal zitten zoeken dus zou persoonlijk niet weten wat het verschil is en ik download alles wat los en vast zit maar nog geen vreemde dingen tegen gekomen! Dus misschien download ik wel veel het zelfde dat zou kunnen.

En idd ik heb nog geen sub ondertitels gezien ga het zo eens proberen kijken of ze dan wel idd grijs zijn.

tis uiteraard ook goed om je bevindingen te posten maar leek wel heel erg negatief zo alsof er niks goed aan is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Topicstarter
Matched: Player, Media, HD
omg, Ook dit hele topic wordt weer vern&#kt door mensen die dvd support willen.

1. dit is een HD media player
2. koop een ander player als het om dvd-support gaat.
3. maar vooral........ open een ander topic waar je het over dvd support (of het gebrek hier aan) wilt hebben. De mensen die wel geïnteresseerd zijn in (full) HD moeten nu 50% van de klaag posts skippen. omdat er zo'n onbenullig ouderwets format niet ondersteund wordt. Jammer, maar het is niet anders

Dus ga aub een ander topic openenen. :(

edit: niet aankomen met..., "van zo'n app. mag je toch wel verwachten dat....," nee dat mag je niet het is er niet voor gemaakt en ook nooit zo verkocht of beloofd.

[ Voor 25% gewijzigd door Pinin op 23-10-2009 19:43 ]

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:37
Mee eens met de post hierboven. Mij interesseert dvd support ook niet. Download dan gewoon de film in 720p dat is namelijk ongeveer dezelfde filesize.

Wat ik me meer afvraag. Hoe is de 24p support. Hierboven is iemand daar erg kritisch over, maar las ergens anders (zit nu in de trein met mijn htc g1, dus kan even niet vinden waar) dat de WD de befaamde birds scene uit planet earth wel gewoon trekt.

Kan iemand dit objectief beoordelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Topicstarter
Geen matches
Versie 1 trok de birdscene niet, en V2 nu wel.

Maar... Ik heb hem wel op 1080p, maar ik denk niet in de allerhoogste kwal. want de rip is iets van 8Gb

[ Voor 5% gewijzigd door Pinin op 23-10-2009 20:16 ]

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kegeltje26 schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 16:05:
[...]

Even over dat ene kabeltje: was dat wel een netwerkkabel? of zo'n USB printerkabel? Ik heb zelf een mediaplayer (geen WDTVLive), die kan je met USB verbinden om de bestanden over te zenden naar de mediaplayer. Alleen je kan dan geen bestanden meteen op de TV afspelen. Wellicht kan dat bij de WDTVLive wel?

Zo niet, dan kan je alsnog 1 netwerkkaart de deur uit doen, als je perse wil dat de WDTVLive niet op het Internet komt: verbind NIC#1 met de ADSL-router, verbind NIC#2 met de 2e router. Sluit je andere PC en de WDTVLive beiden aan op die 2e router. Slinger DHCP aan in die router. Zorg ervoor dat NIC#2, 2e PC en de WDTVLive een ip ophalen (kijk in de handleiding van de WDTVLive en je netwerkkaart, of zoek ff op google hoe dat moet, zoek op "dhcp client instellen")

Als laatste natuurlijk de WDTVLive aansluiten op je TV. Shares zoeken en bekijken maar.

Succes

PS: Kom je er nog niet uit, vraag iemand om hulp die hem kan instellen (kan ik niet vanaf hier :P)
Ja,. dat was een echt netwerkkabeltje, ik heb geeneens een USB kabel om 2 pc's aanelkaar te verbinden, alleen kables om printers enzo aan je pc te verbinden, met aan de ene kant zo'n vierkant stekkertje. Dan heb jij zeker een mediaspeler met ingebouwde HD? Ik geloof niet, ookal zou ik de juiste USB kabel kopen, ik mijn pc-bestanden zou kunnen afpelen als ware het een losse HD die aan de USB poort van de WDTV zou hangen. Want dan had ik het vorige model wel allang gekocht.
Zo niet, dan kan je alsnog 1 netwerkkaart de deur uit doen
Helaas gaat dat niet, ik heb NIC#2 (Gigabit) nodig om zosnel mogenlijk bestanden tusseb pc #2 en pc #1 uitwisselen, pc #1 is nmlk mijn download pc die bijna dag en nacht aanstaat zie je. Dus ik moest wel NIC#3 inbouwen. Inmiddels werk alles trouwens naar behoren, ik heb NIC#3 aan een SPeedtouch 780 die ik over had gehangen en mijn WDTV ook, en de DHCP zoekt keurig alles uit en het werkt wel nu. EINDELIJK!!!

Bedankt voor je hulp! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Start hem vandaag weer op. Weer geen Windows 7 folder shares te zien. krijg het nu helemaal niet meer aan de praat. Klikken op Network Shares kan niet. Gisteren werkte het perfect na 3 uur rommelen. Heb nog eens op AVS forum gekeken en er zijn meerdere mensen die problemen hebben met sharen onder Windows 7. Ben nu inmiddels weer 2 uur bezig op mijn vrije dag om het aan de praat te krijgen en laat het nu maar voor wat het is.

Toen ik alles aan de praat had gisteren was het gewoon top. Alle files die ik er op af wilde spelen konden afgespeeld worden. 1080p via het netwerk ook zeer vloeiend zonder problemen. Ik heb nu kunnen proeven en wil de WD TV Live nog niet opgeven maar zit nu echt met mijn handen in het haar. Alle guides geprobeerd, diverse share opties / rechten etc. doorlopen. Shares van een XP bak ziet hij wel. Jammer. Tips zijn welkom.

Edit: Soms ziet hij de shares wel en soms niet is me nu opgevallen.

Edit2: Besloten dat als ik hem maandag nog niet aan de praat heb dat hij terug gaat. YouTube etc. werken altijd, netwerkverbinding klapt er nooit uit. Het is gewoon puur dat de shares random wel of niet gezien kunnen worden.

Edit3: Probleem lijkt nu verholpen door het IP van de WDTV Live in DMZ te zetten in de router.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2009 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste gebruikers,

Ik heb gekeken naar de lijst met usb wireless adapters die zouden moeten kunnen werken met de WD live. Echter, als ik de Linksys WUSB100 op de WD Live aansluit gebeurt er niks. Dit terwijl hij wel als compatible wordt aangeduid op de wd site. Iemand ervaring hiermee?

groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JantjeKoud
Wie van de jullie Tweakers heeft een 1.5 terrabyte (of meer) harddisk aan zijn WDtv Live hangen. Vraagjes...

1. Werkt dit ? En goed?
2. 1 of meerdere partities? (is dit uberhaubt mogelijk?)
3. Gaat de drive uit als je de Wdtv Live op standbye zet? (disk spint niet meer?)

Ik heb nu 2 passports er aan hangen maar deze zitten al bijna vol, vandaar mijn vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s

Rub3s

+3 , omdat het kan

Geen matches
1: dit werkt gewoon goed (1,5tb hier)
2: 1 partitie, maar meerdere moeten geen probleem zijn
3: bij mij gaat hij geloof ik niet op standbye, maar het zou kunnen dat dat aan de behuizing ligt (cm xcraft 350)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben zojuist terug gekomen uit USA en heb daar de WD live goedkoop kunnen kopen, alleen zit ik nu met een amerikaanse stroomstekker... Weet iemand een goede site waar ik een NL stroom stekker kan kopen? Voor 220 volt en zelfde ampere output niveau?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Iemand enig idee hoe ik WMA pro digital kan afspelen??

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s

Rub3s

+3 , omdat het kan

Verwijderd schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 12:36:
Ben zojuist terug gekomen uit USA en heb daar de WD live goedkoop kunnen kopen, alleen zit ik nu met een amerikaanse stroomstekker... Weet iemand een goede site waar ik een NL stroom stekker kan kopen? Voor 220 volt en zelfde ampere output niveau?
bij mij, en bij de meeste mensen denk ik, zat er een apart hulpstuk bij wat je op de adapter kon klikken voor 230v. (standaard zat er een driepins stekker ofzo op)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JantjeKoud
Rub3s schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 12:28:
1: dit werkt gewoon goed (1,5tb hier)
2: 1 partitie, maar meerdere moeten geen probleem zijn
3: bij mij gaat hij geloof ik niet op standbye, maar het zou kunnen dat dat aan de behuizing ligt (cm xcraft 350)
Dank voor de info. Hoewel me een harddisk die 24/7 aant draaien is niet fijn lijkt.
Misschien iemand met een ander merk behuizing?
Iemand deze: Samsung Story Station HX-DU015EB - Vaste schijf - 1.5 TB?
Of wellicht een My Book Essential WDBAAF0015HBK - Vaste schijf - 1.5 TB?
Hoe gedragen deze zich?
Kan meestal wel goed dingen vinden via Google, maar de compatibiliteitslist....Heeft iemand een linkje?
Rub3s schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 13:16:
[...]

bij mij, en bij de meeste mensen denk ik, zat er een apart hulpstuk bij wat je op de adapter kon klikken voor 230v. (standaard zat er een driepins stekker ofzo op)
Tip: Voeding heeft als uitgang gelijkspanning 12 volt bij 1,5 ampère.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Rub3s schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 13:16:
[...]

Klopt, hulpstuk zat er bij mij ook bij.
En ik heb ook nog van de winkel (komplett.nl) een losse verloop gekregen. (ze wisten waarschijnlijk niet dat die gewoon in het doosje zat :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JantjeKoud
Geen matches
Vraag-probleempje:
Krijg geen Albumcover (art) te zien als ik een mp3 afspeel. Heb wel degelijk een cover.jpg (256x256 pixels) in de map staan.
Hoe krijg ik Coverart te zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-09 23:21

SaN

Geen matches
Zo'n verloopstuk zit er waarschijnlijk niet bij als je dat ding in Amerika koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakius
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-09 06:43
Wat een prachtig apparaat, gisteren een bluray Knowing gekeken, zonder hapering. Menu voelt sneller aan t.o.v. WDTV1. Extra functies als bestand verwijderen erg handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Weet iemand waarom de WD Live de linksys WUSB100 niet pakt terwijl hij wel als compatible staat aangegeven op de WD website?

Ik heb support van WD al gemaild maar nog geen reactie ontvangen. Wellicht dat jullie het weten.

groeten Ruud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook de WD Live TV getest. En het werkt in mijn ogen perfect.
Beeld
HD Mkv's (720/1080) spelen moeiteloos af via het netwerk (waar het apparaat uiteindelijk voor bedoeld is). Upscaling niet uitgebreid getest nog, maar met de avi's die ik heb getest werkte het goed, leken bijna HD films. Youtube HD filmpjes werken ook snel en soepel. Testsetup: Samsung FullHD 100hz 40 inch LCD TV en Sony LCD HD Ready TV.
Codec Support
De codec support lijkt beter dan de WD1 ik kan nu meer afspelen. Voornamelijk avi's dan. Zeer snelle interface en opstarttijd vergeleken met andere players. Ook in vergelijking met de WD TV1 sneller.
Windows 7 Shares
Ik zie meerdere posts dat het apparaat niet goed zou werken met Windows 7 shares. Merk ik absoluut niets van. Op 2 pc's (windows 7 64bit) en 1 laptop (windows 7 64bit) werkt het prima. Makkelijkste is om een extra user aan te maken en die rechten te geven. Windows firewall en mijn routerfirewall staan gewoon aan en het werkt prima met elkaar. Ook afspelen vanaf een Netwerkhd (NAS) gaat moeiteloos. Alle windows 7 pc's zien de WD TV automatisch. Handige feature vind ik dat alle aangesloten USB HD's op de WDTV direct te benaderen zijn door het gehele netwerk.

Nog een paar vragen:
- Heeft iemand hier nog een linkje naar meerdere skins en hoe die erop gezet kunnen worden?
- Is het mogelijk om meer streaming media toe te voegen naast youtube e.d?
- Heeft iemand al een USB toetsenbord getest of werkend gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodpecker
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-07-2023
Geen matches
Ik heb een film (Public Enemies) in 1080p-formaat waarvan het beeld het wel doet, maar de audio niet. Het is een WMV-bestand (WVC1) met WMA Pro-geluid. Doe ik iets verkeerds?

[ Voor 4% gewijzigd door Woodpecker op 25-10-2009 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan eindelijk ook mijn windows 7 shares benaderen.
Heb ook de wdtv in een DMZ gezet in de router.

En nog een register aanpassing gedaan.
Weet nu niet welke van de twee acties er voor gezorgd heeft dat het werkt.
Moet ik nog eens uizoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieterrr
  • Niet online
Geen matches
Verwijderd schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 14:25:
En nog een register aanpassing gedaan.
Welke aanpassing? Dan ga ik dat ook even proberen.
Heb nog even gekeken, ik heb geen DMZ in mijn router. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
pieterrr schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 15:30:
[...]

Welke aanpassing? Dan ga ik dat ook even proberen.
Heb nog even gekeken, ik heb geen DMZ in mijn router. :(
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\services\LanmanWorkstation\Parameters

Enableplaintextpassword op 1 zetten.

Volgens mij had ik trouwens nog wat veranderd, zal kijken of ik nog kan terugvinden wat dat was :)

edit:
en deze
MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\LanManServer\Parameters
restrictnullsessaccess op 0 zetten

komt overigens hier vandaan
http://www.avsforum.com/a...p?p=17354648#post17354648

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2009 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-09 23:23

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Woodpecker schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 14:00:
Ik heb een film (Public Enemies) in 1080p-formaat waarvan het beeld het wel doet, maar de audio niet. Het is een WMV-bestand (WVC1) met WMA Pro-geluid. Doe ik iets verkeerds?
WMA wordt niet ondersteund. :/ Lang verhaal, maar voglens mij speelt ie geen WMA version 3 geluid af in een WMV bestand. Ik kon ook de WMV-HD bestanden samples niet uitlezen op mijn WDTV1.

Kleine verbeteringen:

-WMA in WMV bestanden 100% compatible maken
-RMVB Ondersteunen
-USB toetsenbord-ondersteuning?
-Shoutcast als radio-aanbieder.

:Y)

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylax
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-10-2024
Heeft iemand de WD TV Live Media player succesvol kunnen testen op het doorgeven van DTS-MA en Dolby TrueHD?
Op het internet kom ik namelijk verschillende resultaten tegen:

1. "We can confirm that after this change, it outputs movie audio tracks as they were ripped - you won't get TrueHD or DTS-HD MA on this device, but you do get the next best - DTS. We were surprised to see our Onkyo TX SR-705 amplifier reporting DTS 5.1 output whilst playing back a Blu-ray copy of Kill Bill: Volume 2 that we made. It just keeps getting better."
http://www.tweaktown.com/...r_video_review/index.html

2. "This device will bitstream Dolby TrueHD over HDMI to a compatible receiver. I remuxed an EVO file (Bourne Ultimatum HD-DVD rip) containing VC-1 video and TrueHD audio into a M2TS file using TsRemux and it played great over my 100Mbps wired network. Finally got to see that TrueHD light up on my Onkyo 705 receiver. I didn't have anything with DTS-HD MA available to test."
http://www.engadgethd.com...st-buy/comments/22296105/

3. Dolby Digital TrueHD passthrough Ja
DTS-MA passthrough Ja
http://www.hardware.info/...V_Live_WDBAAP0000NBKEESN/

Thuis heb ik een Harman Kardon AVR-255 welke de mogelijkheid heeft om deze formaten via HDMI te decoden.
Ik weet dat de WD TV Live Media Player deze formaten zelf niet kan decoden naar LPCM, maar ik kan dus niet goed opmaken of de WD TV ze wel als bitstream kan doorgeven aan een receiver via HDMI.
Is er iemand die dit succesvol heeft getest? Dus dat de Receiver ook daadwerkelijk aangeeft dat het DTS-MA of Dolby TrueHD betreft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MantaMania

MantaMania

Pray Hard

salimrmaf schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 16:12:
[...]

WMA wordt niet ondersteund. :/ Lang verhaal, maar voglens mij speelt ie geen WMA version 3 geluid af in een WMV bestand. Ik kon ook de WMV-HD bestanden samples niet uitlezen op mijn WDTV1.

Kleine verbeteringen:

-WMA in WMV bestanden 100% compatible maken
-RMVB Ondersteunen
-USB toetsenbord-ondersteuning?
-Shoutcast als radio-aanbieder.

:Y)
Inderdaad ik heb mn wma file geconvert naar mkv maar dan houdt ie ineens op na 5 seconden spelen heel vreemd geluid werkt wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
MantaMania schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 18:51:
[...]

Inderdaad ik heb mn wma file geconvert naar mkv maar dan houdt ie ineens op na 5 seconden spelen heel vreemd geluid werkt wel ;)
Wie weet wat een goede converter is voor dit soort "probleempjes"??
wma pro digital naar een ander formaat??

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2009 01:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rayman_

_Rayman_

Geen matches
Hoe je dat gedaan hebt is voor mij een raadsel. MKV is niets anders dan een container, waarin een audio en videospoor kunnen zitten (en eventueel ondertitel).

Je kunt b.v. een divx videobestand met een mp3 audio bestand in een mkv container zetten.

Waarom zet je het niet om naar mp3 of iets dergelijks?

@Stylax
Ik kan zo gauw even geen sample bestand vinden (van b..v enkele minuten). Als ik een sample heb, dan zal ik kijken voor je. Mijn receiver is een onkyo TX-SR507
-edit-
Zie net dat hun getest hebben met mijn receiver. Ik hoef dus niet meer te testen :P

[ Voor 29% gewijzigd door _Rayman_ op 26-10-2009 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylax
_Rayman_ schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 10:12:
@Stylax
Ik kan zo gauw even geen sample bestand vinden (van b..v enkele minuten). Als ik een sample heb, dan zal ik kijken voor je. Mijn receiver is een onkyo TX-SR507
-edit-
Zie net dat hun getest hebben met mijn receiver. Ik hoef dus niet meer te testen :P
@Rayman
Op deze website kan je allerlei hd samples downloaden:
http://www.demo-world.eu/...h-definition-trailers.php
Als je scrolt naar Dolby en DTS staan er test bestanden met:
- Dolby TrueHD 7.1
- Dolby Digital+ 7.1
- DTS-HD MA 7.1
- DTS-HD HR 7.1
Ik ben echt benieuwd of je versterker aangeeft dat de WD-TV inderdaad dit signaal doorgeeft :)
In de test hebben ze het namelijk over een Kill Bill blu-ray en een 5.1 signaal, dat lijkt er op dat hij alleen de Core doorgeeft en niet het "volledige" TrueHD signaal.
Zou je willen testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rayman_

_Rayman_

Geen matches
Ga ik testen. Voorlopig is me nog niet gelukt om een demo te downloaden. De linkjes lijken het niet te doen. Ik ga op zoek naar wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylax
Geen matches
_Rayman_ schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 11:17:
Ga ik testen. Voorlopig is me nog niet gelukt om een demo te downloaden. De linkjes lijken het niet te doen. Ik ga op zoek naar wat anders.
Thanks in advance. Om de bestanden te downloaden moet je klikken op de "1" naast de bestandsnaam. Dat zijn de parts zegmaar. Sommige bestanden zijn opgedeeld in stukjes. Klikken op de bestandsnaam werkt inderdaad niet, beetje vaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stylax schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 11:06:
[...]

Ik ben echt benieuwd of je versterker aangeeft dat de WD-TV inderdaad dit signaal doorgeeft :)
In de test hebben ze het namelijk over een Kill Bill blu-ray en een 5.1 signaal, dat lijkt er op dat hij alleen de Core doorgeeft en niet het "volledige" TrueHD signaal.
Zou je willen testen?
Interesse + 1 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clonedonkey
  • Laatst online: 19-09 11:28
Is er een mogelijkheid youtube filmpjes in hd af te spelen als dit beschikbaar is ? Kan het niet zo 1,2,3 vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rayman_

_Rayman_

Hij kiest automatisch voor HD, als je op youtube iets tegen komt en het kan in HD. Wel moet je bij de instellen aangeven dat je ook HD video wilt zien (HD Feed).

Ik ga eens wat samples downloaden en testen. Eind van de middag, begin avond het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Stylax schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 12:45:
[...]

Thanks in advance. Om de bestanden te downloaden moet je klikken op de "1" naast de bestandsnaam. Dat zijn de parts zegmaar. Sommige bestanden zijn opgedeeld in stukjes. Klikken op de bestandsnaam werkt inderdaad niet, beetje vaag.
Klopt, hij doet het ook wel, het is alleen even zoeken naar "download".
De site werkt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylax
Voor het gemak heb ik even de linkjes gepost naar de pagina's waar je de bestanden kunt downloaden.
De website laat maar één download tegelijk toe, dus even wachten tot het downloaden van het volgende bestand.

Bit Harvest (Lossless) 1 39,1MB 0:10 Dolby TrueHD 7.1
http://www.demo-world.eu/..._bit_harvest_lossless.rar
Dolby Digital Plus (Lossless) 1 9,7MB 0:11 Dolby Digital+ 7.1
http://www.demo-world.eu/...digital_plus_lossless.rar
Orchestra (Long) (Lossless) 1 95,1MB 0:19 DTS-HD MA 7.1
http://www.demo-world.eu/...chestra_long_lossless.rar
Orchestra (Short) (Lossless) 1 57,6MB 0:14 DTS-HD HR 7.1
http://www.demo-world.eu/...hestra_short_lossless.rar

Op deze pagina staan nog meer samples:
Om een bestand te downloaden -> klikken op de part nummers rechts van de bestandsnaam. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bob.ross
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17-07-2024
Afgelopen zaterdag heb ik bij MyCom een WD TV Live en een WD Worldbook 1TB gekocht.
In mijn eerste indrukken ben ik bijzonder de indruk, maar dit komt ws vooral door het feit dat ik nu voor 't eerst echt full HD films en series kan kijken (heb BBC's Planet Eart als 1e serie gekeken :9~ :9~ )

Maar goed, er is iets nog niet perfect en vraag me af of iemand hier een oplossing voor heeft.
Dit is mijn situatie:
Afbeeldingslocatie: http://picasaweb.google.nl/lh/photo/YOkV7Pgs31yM-7usP0tH-Q?feat=directlink

Sinds ik zaterdag alles heb aangesloten is mijn internet snelheid structureel gezakt van 1600+ (eigenlijk altijd rond de 1600 via usenet) naar nu max 400/ 500 kb/s MAX, ook via usenet, hoger komt ie echt niet.

Heb alles al geprobeerd, alles afgesloten/afgekoppeld, router 5 min zonder stroom gehad, DSL line gereset via router menu online, splitter tussen telefoonlijn en router eruit gehaald, dus zonder splitter geprobeerd.

Dus het gekke is, ik heb gewoon continue internet, alleen, het lijkt alsof hij gedowngrade is oid? Is het mogelijk dat de router iets gedaan heeft toen er 2 nieuwe apparaten aangehangen werd? iets van bandbreedte verdeling ofzo?

[ Voor 6% gewijzigd door bob.ross op 26-10-2009 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Gebruikers,

Ik wil graag mijn WD live op een NAS aansluiten. In een ander topic (nas topic) zie ik veel opties.

Echter, ik vraag me af of de WD live nog types / merken NAS heeft waar hij niet compatible mee is? Ik heb een qnap op het oog pricewatch: QNAP TS-210 Turbo NAS of een Synology pricewatch: Synology Disk Station DS209.

Mijn vraag is of jullie bij voorbaat al kunnen zeggen of deze twee merken al dan niet functioneren icm de WD TV Live. Ik heb op de website van WD gekeken maar daar wordt geen uitsluitsel gegeven op deze twee merken.

Daarnaast heb ik een router nodig om de NAS op de WD TV Live aan te sluiten. Hoe krachtig moet de Router minimaal zijn om streaming van 1080p van mijn NAS naar de WD Live te ondersteunen? (er even vanuit gaande dat er een USB dongel in de WD TV Live zit die krachtig genoeg is).

Alvast dank,

groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rayman_

_Rayman_

Stylax schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 14:33:
Voor het gemak heb ik even de linkjes gepost naar de pagina's waar je de bestanden kunt downloaden.
De website laat maar één download tegelijk toe, dus even wachten tot het downloaden van het volgende bestand.

Bit Harvest (Lossless) 1 39,1MB 0:10 Dolby TrueHD 7.1
http://www.demo-world.eu/..._bit_harvest_lossless.rar
Dolby Digital Plus (Lossless) 1 9,7MB 0:11 Dolby Digital+ 7.1
http://www.demo-world.eu/...digital_plus_lossless.rar
Orchestra (Long) (Lossless) 1 95,1MB 0:19 DTS-HD MA 7.1
http://www.demo-world.eu/...chestra_long_lossless.rar
Orchestra (Short) (Lossless) 1 57,6MB 0:14 DTS-HD HR 7.1
http://www.demo-world.eu/...hestra_short_lossless.rar

Op deze pagina staan nog meer samples:
Om een bestand te downloaden -> klikken op de part nummers rechts van de bestandsnaam. :)
Thanks voor de links, enkel heb ik te laat gezien.

De WD-TV is aangesloten via HDMI 1.3a op de receiver Onky TX-SR507.

De volgende video's getest:
code:
1
2
3
4
5
6
7
Video                                                   Receiver geeft aan
Orchestra (Long) (Lossless) - DTS-HD MA 7.1             DTS MA
Orchestra (Short) (Lossless)  - DTS-HD HR 7.1        DTS HRA
Catalyst (Lossless)  - Dolby TrueHD 7.1                 Dolby Digital TrueHD 7.1
Dolby Digital Plus (Lossless)- Dolby Digital+ 7.1       Dolby Digital+ 7.1
Bit Harvest (Lossless) - Dolby TrueHD 7.1               Dolby Digital TrueHD 7.1    
LED TV Series - Dolby Digital 2.0                       PCM

Ik heb eventueel nog een toslink kabel liggen om wat mee te testen.

Als je nog wat getest wilt hebben, just ask :)

-edit-
Andere video's ook getest en tabelletje gemaakt.

[ Voor 21% gewijzigd door _Rayman_ op 26-10-2009 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauricetgol
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-04 21:03
Sinds dit weekend geniet ik ook van het nieuwe kleine wonderkastje. Als tweaker vind ik het leuk om met nieuwe firmware te spelen. Ik zag dat er al wat links waren geplaatst naar http://wdtvforum.com/main/index.php?topic=2439.0. Deze site heeft het volgens de melding echter te druk om nieuwe bezoekers toe te laten.

Heeft iemand nog kunnen testen? En zo ja, kan iemand aanbevelingen doen?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s

Rub3s

+3 , omdat het kan

Geen matches
ik heb et al wel getest, maar ik weet nog niet hoe ik die firmware aan moet passen (zoals achtergrond enzo :P ). dus tot nu toe heeft et voor mij nog weinig meerwaarde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylax
_Rayman_ schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 17:11:
[...]

Thanks voor de links, enkel heb ik te laat gezien.

De WD-TV is aangesloten via HDMI 1.3a op de receiver Onky TX-SR507.

De volgende video's getest:
code:
1
2
3
4
5
6
7
Video                                                   Receiver geeft aan
Orchestra (Long) (Lossless) - DTS-HD MA 7.1             DTS MA
Orchestra (Short) (Lossless)  - DTS-HD HR 7.1        DTS HRA
Catalyst (Lossless)  - Dolby TrueHD 7.1                 Dolby Digital TrueHD 7.1
Dolby Digital Plus (Lossless)- Dolby Digital+ 7.1       Dolby Digital+ 7.1
Bit Harvest (Lossless) - Dolby TrueHD 7.1               Dolby Digital TrueHD 7.1    
LED TV Series - Dolby Digital 2.0                       PCM

Ik heb eventueel nog een toslink kabel liggen om wat mee te testen.

Als je nog wat getest wilt hebben, just ask :)

-edit-
Thanks! _/-\o_
Echt nice dat het werkt. Dan weet ik nu in ieder geval dat ik 'm ga bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clonedonkey
  • Laatst online: 19-09 11:28
_Rayman_ schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 13:37:
Hij kiest automatisch voor HD, als je op youtube iets tegen komt en het kan in HD. Wel moet je bij de instellen aangeven dat je ook HD video wilt zien (HD Feed).

Ik ga eens wat samples downloaden en testen. Eind van de middag, begin avond het resultaat.
En waar kan ik dat dan aangeven ?

edit:
het is al gelukt bedankt !

[ Voor 5% gewijzigd door clonedonkey op 26-10-2009 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
_Rayman_ schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 17:11:
[...]

-edit-
Super overzicht! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:28
Goedendag allen,

Vraagje, ik heb een WD TV met 1.02.11 erop en een WD TV Live.
Nu werkt mijn WD TV Live perfect met mijn netwerk en gedeelde mappen op mijn imac.
De WD TV staat nu op mijn slaapkamer, maar zat me af te vragen of het lukt, als ik een custom firmware van B-Rad met een netwerk adapter op mijn WD TV installeer, kan streamen vanaf de WD TV Live met een USB Harddisk naar de WD TV op mijn slaapkamer.

Iemand dit al geprobeerd?

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afgelopen vrijdag de WD TV Live aangeschaft, en erg tevreden.
Probeer m nu mbv Linksys WUSB100 Wireless-N Network USB Adapter draadloos te krijgen, maar lijkt dat de hele stick niet wordt herkend door de WD.

Lees ook net ergens dat als er een stick inzit die wel herkend wordt, er een dialog box verschijnt.
Kan iemand hier iets meer over vertellen, cq bevestigen...

bvd dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 14:50:
Afgelopen vrijdag de WD TV Live aangeschaft, en erg tevreden.
Probeer m nu mbv Linksys WUSB100 Wireless-N Network USB Adapter draadloos te krijgen, maar lijkt dat de hele stick niet wordt herkend door de WD.

Lees ook net ergens dat als er een stick inzit die wel herkend wordt, er een dialog box verschijnt.
Kan iemand hier iets meer over vertellen, cq bevestigen...

bvd dank
Je kan niet zomaar elke willekeurige wireless usb stick inprikken ivm driver support in de "kernel" van de WD TV Live. Deze zal dus aan bepaalde voorwaarden moeten voldoen. Volgens mij stond hier ergens in het topic welke usb sticks geschikt zijn. Alleen een aantal wireless USB sticks op basis van een Realtek chipsets zullen werken dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clog
hier een linkje naar de door WD ondersteunde devices:

http://wdc.custhelp.com/c...2U9MQ!!&p_li=&p_topview=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

redfoxert schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 15:09:
[...]

Je kan niet zomaar elke willekeurige wireless usb stick inprikken ivm driver support in de "kernel" van de WD TV Live. Deze zal dus aan bepaalde voorwaarden moeten voldoen. Volgens mij stond hier ergens in het topic welke usb sticks geschikt zijn. Alleen een aantal wireless USB sticks op basis van een Realtek chipsets zullen werken dacht ik.
Deze Linksys komt in de lijst voor met compatible sticks, ook de Linksys WUSB600N Dual Band Wireless-N komt in die lijst voor. Maar kun je bevestigen dat er een dialogscherm moet komen zodra de WD de stick herkent, dan kan ik de stick omruilen, en de WUSB600N is gaan proberen.

thx voor snelle reactie
Pagina: 1 ... 4 ... 36 Laatste

Let op:
Let op!

Bezitter van een WDTV Live (najaar 2011) of de WD TV Live Hub? Beide apparaten hebben een eigen topic!

[Mediaplayer] WD TV Live en WD TV Personal Edition

[Mediaplayer] WD TV Live Hub