Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 13:39
fl2001 schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 15:41:
[...]

De unlimited dag bundel kost 4 euro en is onbeperkt zonder aanvullers.

Je hebt idd ook een dag bundel van 3 euro voor 10gb per dag + wat belminuten erbij.

Zijn dus 2 verschillende bundels.
A top, but ook nog wel eens handig in NL dan, bij 50GB worden de aanvullers toch wel een beetje vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaeltjeh1
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 28-06 21:17
Wij zijn momenteel in de Franse Ardèche op een camping zonder wifi.. nu kijk ik naar een esim van Free.fr kan ik deze ook gewoon online bestellen ipv op een automaat? Of zit ik dan aan een abonnement vast?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
michaeltjeh1 schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 07:42:
Wij zijn momenteel in de Franse Ardèche op een camping zonder wifi.. nu kijk ik naar een esim van Free.fr kan ik deze ook gewoon online bestellen ipv op een automaat? Of zit ik dan aan een abonnement vast?
Volgens mij is dat een abonnement die je wel gelijk weer kan opzeggen. Bij de automaat is helaas ook geen eSim beschikbaar (niet zo fijn voor de verificatiecodes als je je Sim niet in je toestel hebt zitten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxaixx
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 13:19
Zijn er hier lezers die ervaring hebben met een data esim van Dent wireless?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stijnec1
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-06 08:38
xxaixx schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 17:49:
heb deze geinstalleerd, ga het volgende week testen in USA, laat het weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
Roy Tollenaar schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 23:11:
[...]

A top, but ook nog wel eens handig in NL dan, bij 50GB worden de aanvullers toch wel een beetje vervelend.
Nou bundel even getest in NL 3 dagen Unlimited gekocht (ben dit weekend toch buiten het bereik van WiFi netwerken) en opeens stopte het internet en was me laatste beltegoed op. Bundel vanochtend pas gekocht en was dus geldig tm zondag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badmuts20
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 26-06 21:34
goededag allen,

Ik mag volgende week naar Curacao.
Nu wordt daar uiteraard mijn bundel van tele2 wel ondersteund, maar gezien de kosten niet interessant om die te gebruiken.
Nu lees ik in dit topic dat Chippie een goede keuze zou zijn.
Nu zijn deze berichten echter al wat jaartjes oud.
De vraag is of dit nog steeds zo is.

Nu heb ik ook meerdere devices en mijn collega ook en dus had ik het idee om een Mi-Fi aan te schaffen. En in dit geval heb ik de "TP-Link M7350 V4 4G Mi-Fi Hotspot met display".
De vraag die ik hierbij heb is of deze MI-FI daar wel gaat werken.

EDIT
Dit zouden de netwerken zijn die de Mi-Fi ondersteund. maar kan zo niet vinden welke netwerken op curacao worden gebruikt.

4G: FDD-LTE B1/B3/B7/B8/B20 (2100/1800/2600/900/800MHz)
3G: DC-HSPA+/HSPA/UMTS B1/B8 (2100/900MHz)
2G: EDGE/GPRS/GSM Quad Band (850/900/1800/1900MHz)

[ Voor 19% gewijzigd door Badmuts20 op 26-08-2022 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twkr18526
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-02 01:25
Wat free.fr betreft: vind het nog steeds een goede optie. Werkt prima. Zelfs nu in NL, goede snelheden. Let wel op als je buiten een Free.fr land komt. Ik was het vergeten uit te zetten toen ik de grens over ging en verbruikte blijkbaar 750kb. Dat komt overeen op €9. Niet zo’n hoge lesgeld, maar zal het toch even delen hier:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eMOJDi1oeqHD3DyeitXR4vwAhgc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/yy4rqzoQ1DwGc2sYIUzejzI4.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-06 17:50
driel24 schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 12:13:
[...]

Ik heb hem laten bezorgen naar mijn vakantie adres. Gokje van 13 euro. We gaan zien of het lukt.
https://mobile.lebara.com/fr/en

Gelukt. Werkt zeer goed in de mifi.

[ Voor 6% gewijzigd door driel24 op 31-08-2022 15:47 ]

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GoTyce
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

GoTyce

B S U R

Mexico

Provider: Telcel
Netwerk: 3G/4G
Kosten: prepaid simkaart ongeveer EUR 2,50 en 6 GB ongeveer EUR 25,- (plus onbeperkt bellen en sms’en binnen Mexico). Sommige data tellen niet mee voor je tegoed, zoals sociale media en Whatsapp.
APN/wachtwoord: worden toegezonden (niet in te zien bij instellingen op iPhone).
Omschrijving: Je kunt de simkaart kopen bij Oxxo, een supermarkt die veelvuldig voorkomt. Ook kun je het tegoed kopen bij Oxxo. De winkelmedewerker zet het tegoed op je telefoonnummer.

Je kunt een account aanmaken op mitelcel.com om je tegoed te zien. Verwarrend genoeg spreken ze over ‘amigo’. Dat gaat over jou als klant (en niet je vrienden die je tegoed geeft).

Het bereik van Telcel zou het beste zijn van de netwerken hier. In steden is het bereik goed en veelal 3G/4G. Ik heb nog geen 5G gehad, maar Telcel zou dit wel vanaf dit jaar uitrollen. Regelmatig is er geen bereik op de snelweg en in de jungle.

Kennelijk zou je de simkaart ook in de VS en Canada kunnen gebruiken, maar daar heb ik nog geen ervaring mee.

Edit: inmiddels ben ik aangekomen in Merida en voor het eerst 5G in mijn scherm.

[ Voor 4% gewijzigd door GoTyce op 31-08-2022 23:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stijnec1
xxaixx schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 17:49:
Mijn ervaring is prima zo ver, dekking is goed, weliswaar in nyc, maar overal 4g bereik. Snelheid is voor mij niet belangrijk, gaat mij vooral om WhatsApp, google maps etc en dat werkt prima. Voor 4 euro een bundel van 1gb gekocht die 1 week geldig is, ruim voldoende voor mijn gebruik, dus ik ben tevreden

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AMD and INTEL
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 28-06 14:17
Three in de UK is wel echt heel snel, soms zelfs uitschieters boven de 750mbps. Zou 1gbit hier mogelijk moeten zijn op 5g?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uyWKfWUFhCANX1AKvFvWu2RkyOI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/kvWO36XyGL05fo0Bua7T8OoH.png?f=fotoalbum_large

Edit:

1gbit is mogelijk.. wat een technologie!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VGo74sdi8Q0KA0JEh5-OCi1OSWk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/SsNMBmNLqE1fQlZTD5Td3L6t.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RSX5jkLWGZyElmqRO4qQqu3dcJY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/GjPdKc8AV8CtAhv7FhMqznbB.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 45% gewijzigd door AMD and INTEL op 01-10-2022 06:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.sharp
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 28-06 06:48
Airalo VS en Mex goede ervaringen. Thuis eSim geïnstalleerd en tijdens vlucht instellingen goedzetten. Werkt direct bij aankomst !

Mexico wel even opletten. Automatisch geselecteerde netwerk eSim was O2. Dit bleek juiste netwerk te zijn, alleen moest wel handmatig de APN worden aangepast.

Handige app van Airalo

( $3 korting op 1e eSim met code: ROB7380 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2L
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06 01:05

R2L

Wij gaan binnenkort naar Suriname. De twee landen sim van Telesur is momenteel niet meer leverbaar. Via Google zie ik een aantal wereldwijd providers met esim. Heeft iemand hier ervaring mee en welke zou ik het beste kunnen kiezen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twkr18526
R2L schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 13:25:
Wij gaan binnenkort naar Suriname. De twee landen sim van Telesur is momenteel niet meer leverbaar. Via Google zie ik een aantal wereldwijd providers met esim. Heeft iemand hier ervaring mee en welke zou ik het beste kunnen kiezen?
Net even gegoogled: kan je niet beter een lokale simkaart nemen van Telesur? Ben je goedkoper uit. Voor minder dan een tientje heb je data voor een week:

https://telesur.sr/mobiel/acties/2021/verjariosodata/

Over het algemeen zijn die 2-landen simkaarten erg duur in het gebruik. Het voordeel is dat je met 1 simkaart 2 nummers hebt. Tegenwoordig hebben veel mensen 2 sim-mogelijkheden in de telefoon. En kan je die lokale simkaart (voor data als Whatsapp en Google Maps) op het vliegveld al kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2L

R2L

twkr18526 schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 14:03:
[...]

Net even gegoogled: kan je niet beter een lokale simkaart nemen van Telesur? Ben je goedkoper uit. Voor minder dan een tientje heb je data voor een week:

https://telesur.sr/mobiel/acties/2021/verjariosodata/

Over het algemeen zijn die 2-landen simkaarten erg duur in het gebruik. Het voordeel is dat je met 1 simkaart 2 nummers hebt. Tegenwoordig hebben veel mensen 2 sim-mogelijkheden in de telefoon. En kan je die lokale simkaart (voor data als Whatsapp en Google Maps) op het vliegveld al kopen.
Thnx, dit is natuurlijk ook een idee, maar dan moet ik wel mijn NL simkaart gaan omzetten naar esim. Anders werkt de bank app etc niet meer op het moment dat ik van sim wissel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twkr18526
R2L schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 14:07:
[...]

Thnx, dit is natuurlijk ook een idee, maar dan moet ik wel mijn NL simkaart gaan omzetten naar esim. Anders werkt de bank app etc niet meer op het moment dat ik van sim wissel.
Dat zou ik idd doen. Zeker voor landen als Suriname. Ik vermoed dat zij zelf niet zo ver zijn met e-sim? Maar ik zou het verkeerd kunnen hebben. Zelfs in NL bieden niet alle providers e-sim aan.

Wat bankapps betreft verschilt het per bank hoe gevoelig ze zijn voor simkaarten, dus goed om even te checken.

Buiten Europa (Amerika en Azie) heb ik altijd gewoon een lokale simkaart erbij gedaan. Soms was het zelfs goedkoper om van die landen (Azie) te bellen naar Nederland, dan vanuit NL naar NL.

* met een 2-landen simkaart van Telesur, had je overigens dezelfde uitdagingen gehad met je bank apps, als met een goedkopere lokale sim.

[ Voor 8% gewijzigd door twkr18526 op 23-12-2022 15:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R2L

R2L

twkr18526 schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 15:25:
[...]

* met een 2-landen simkaart van Telesur, had je overigens dezelfde uitdagingen gehad met je bank apps, als met een goedkopere lokale sim.
Dit klopt, maar dan kon ik van te voren al mijn abbo nummer naar de 2 landensim doorschakelen en de simwissel inclusief aanpassing in de bank app uitvoeren. Was inderdaad een stuk duurder dan een Surinaamse sim lokaal te kopen, maar ik kreeg er een hoop gemak voor terug en was volledig vanuit NL op mijn eigen nummer bereikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twkr18526
R2L schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 15:49:
[...]

Dit klopt, maar dan kon ik van te voren al mijn abbo nummer naar de 2 landensim doorschakelen en de simwissel inclusief aanpassing in de bank app uitvoeren. Was inderdaad een stuk duurder dan een Surinaamse sim lokaal te kopen, maar ik kreeg er een hoop gemak voor terug en was volledig vanuit NL op mijn eigen nummer bereikbaar.
Laat maar weten welke oplossing je gekozen hebt en wat je ervaringen zijn. Alvast veel plezier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R2L

R2L

twkr18526 schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 14:44:
[...]

Laat maar weten welke oplossing je gekozen hebt en wat je ervaringen zijn. Alvast veel plezier.
Dankjewel! Ik ga waarschijnlijk mijn eigen mobiele telefoonnummer omzetten naar een esim en voor vertrek doorschakelen naar een "vast" voip nummer (bij cheapconnect). Dit voip nummer komt al op mijn mobiel uit (App linphone).

Zodra we in Suriname aankomen koop ik gelijk een lokale sim voor data. Hopelijk ben ik dan op mijn NL mobiele nummer bereikbaar.

Ik installeer voor de zekerheid ook nog een vpn cliënt op mijn router thuis, voor het geval hetgeen ik heb bedacht door de Surinaamse provider wordt tegengehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-06 13:53
Mijn vrouw gaat donderdag voor een weekje naar de USA, Washington en New York en bedacht zich zojuist dat het wel makkelijk zou zijn om de MiFi mee te nemen (Huawei E5577). Met vertrek over een paar dagen lijkt het bestellen van bijvoorbeeld een Engelse Three sim geen optie meer, en dus zal ze met een USA sim aan de gang moeten. Ergens tussen 5-10GB lijkt me voldoende. Jullie nog fool-proof plug en play suggesties? Naar wat ik lees lijken de meeste data sims in de USA eerst via een telefoonnummer geactiveerd te moeten worden. Dat is lastig via een MiFi...

[ Voor 0% gewijzigd door coelho op 23-04-2023 11:59 . Reden: verkeerde MiFi typenummer ]

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 14:33
coelho schreef op zondag 23 april 2023 @ 11:18:
Mijn vrouw gaat donderdag voor een weekje naar de USA, Washington en New York en bedacht zich zojuist dat het wel makkelijk zou zijn om de MiFi mee te nemen (Huawei E5331).
Dat ding is toch 3G?
uitvoering: Huawei E5331
Helaas is 3G uitgezet in de States:
Verizon discontinued its 3G network at the end of 2022, becoming the last of the major carriers to shutter the now obsolete service. Both AT&T and T-Mobile completed their own 3G shutdowns in the first half of last year.
https://www.google.com/am...-service.html%3f_amp=true

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coelho
Oops, heb het serienummer van mijn oude MiFi genoteerd. Ik heb een E5577, die is wel 4G :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:12
@coelho wat kost de data in het abonnement van je vrouw als bundel aanzetten versus ter plekke kopen?
Zal vast duurder zijn in het abonnement maar wel makkelijker voor je vrouw zonder mifi te lopen en zonder activatie gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
swhnld schreef op zondag 23 april 2023 @ 13:28:
@coelho wat kost de data in het abonnement van je vrouw als bundel aanzetten versus ter plekke kopen?
Zal vast duurder zijn in het abonnement maar wel makkelijker voor je vrouw zonder mifi te lopen en zonder activatie gedoe.
20 euro per 2GB. Dochter gaat ook mee, dus die wil dan ook een bundel. Ik vrees dan al snel richting 100 euro te gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
coelho schreef op zondag 23 april 2023 @ 13:30:
[...]

20 euro per 2GB. Dochter gaat ook mee, dus die wil dan ook een bundel. Ik vrees dan al snel richting 100 euro te gaan
Ja, dat tikt aan. Is een eSim nog een optie?
https://esim.holafly.com/nl/esim-usa/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
Nee, dat ondersteunt haar telefoon niet, evenmin als duosim

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10:42
coelho schreef op zondag 23 april 2023 @ 11:18:
... lijken de meeste data sims in de USA eerst via een telefoonnummer geactiveerd te moeten worden. Dat is lastig via een MiFi...
Volgens mij kan je toch dmv de Huawei HiLink app rechtstreeks via de mifi communiceren en sms lezen/sturen. Is het op die manier misschien mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD and INTEL
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 28-06 14:17
Heeft iemand hier ervaringen met een esim voor Japan? Ben benieuwd wat de beste opties zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reb87
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
-edit nvm-

[ Voor 96% gewijzigd door Reb87 op 08-05-2023 20:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:05
Wellicht niet voor iedereen relevant, maar voor Groenland zocht ik een oplossing. Een lokale simkaart van Tusass (de enige aanbieder) is onbetaalbaar. Airalo bood de oplossing. Een 1GB Esim geldig voor een week kost slechts $9 en het werkt perfect. Aanrader, trouwens ook voor andere bestemmingen.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piotr123
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 27-06 19:49
Heeft iemand nog tips voor mexico, ga over anderhalve week 21 dagen rondreizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:52
piotr123 schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 15:03:
Heb je een telefoon met eSIM mogelijkheid? Of moet het een fysieke simkaart zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piotr123
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 27-06 19:49
Rub147 schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 15:22:
[...]

Heb je een telefoon met eSIM mogelijkheid? Of moet het een fysieke simkaart zijn?
Mag allebij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boerenlater
  • Registratie: April 2022
  • Niet online
Napsju schreef op maandag 8 mei 2023 @ 20:59:
Wellicht niet voor iedereen relevant, maar voor Groenland zocht ik een oplossing. Een lokale simkaart van Tusass (de enige aanbieder) is onbetaalbaar. Airalo bood de oplossing. Een 1GB Esim geldig voor een week kost slechts $9 en het werkt perfect. Aanrader, trouwens ook voor andere bestemmingen.
Groenland hoort toch bij Denemarken en is dan toch onderdeel van de EU?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r.sharp
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 28-06 06:48
piotr123 schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 15:03:
Zie mijn post van 5 december 2022 (één pagina terug)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14:53
Boerenlater schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 19:02:
[...]

Groenland hoort toch bij Denemarken en is dan toch onderdeel van de EU?
https://european-union.eu...%C3%B6er%20en%20Groenland
Denemarken is een constitutionele monarchie. Het heeft een representatief parlementair stelsel. De regeringsleider is de premier en het staatshoofd is de koningin. Zij bezit formeel de uitvoerende macht, maar voert strikt representatieve en ceremoniële taken uit. Het koninkrijk omvat ook twee autonome landen in de Atlantische Oceaan die geen EU-lid zijn: de Faeröer en Groenland.
Dus ja ze horen binnen het koninkrijk, maar nee ze zijn geen lid van de EU.
Voor de Faeröer Eilanden kan het wel per provider verschillen, tmobile en kpn bieden het wel voor binnen de EU aan, maar bij Vodafone en tele2 bijvoorbeeld niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-06 08:51
Ik overweeg om voor een trip naar zuid en centraal amerika volgende week(en) een esim aan te schaffen voor 4G/5G internet toegang. Belangrijk hierbij is dat het een reputabel bedrijf is (toch een stukje data veiligheid), maar ook dat 4G overal mogelijk is en dat de breakout naar het internet veilig (en semi lokaal) is. Het is belangrijk om de dienst te kunnen gebruiken voor Whatsapp audio, Teams, etc.

De meest professionele lijkt Ubigi te zijn, daar zit ook een grote internationale toko achter (NTT). Maar hun 5GB plan vereist een 3-maand lidmaatschap, dat gaat vrij ver voor een 2 weken trip.

Veruit de goedkoopste is Airalo.com en een beetje ertussen in zit Truphone.com.

Ik vraag me af of er mensen zijn die ervaringen hebben met dit soort diensten, en dan in het bijzonder of de latency een beetje te behappen is om audio/video calls te kunnen doen richting Europa? Wordt het data verkeer direct in het land waar je bent, in de buurt, of compleet ergens anders het internet op gestuurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Nu online
Xandrios schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 20:13:
Ik overweeg om voor een trip naar zuid en centraal amerika volgende week(en) een esim aan te schaffen voor 4G/5G internet toegang. Belangrijk hierbij is dat het een reputabel bedrijf is (toch een stukje data veiligheid), maar ook dat 4G overal mogelijk is en dat de breakout naar het internet veilig (en semi lokaal) is. Het is belangrijk om de dienst te kunnen gebruiken voor Whatsapp audio, Teams, etc.

De meest professionele lijkt Ubigi te zijn, daar zit ook een grote internationale toko achter (NTT). Maar hun 5GB plan vereist een 3-maand lidmaatschap, dat gaat vrij ver voor een 2 weken trip.

Veruit de goedkoopste is Airalo.com en een beetje ertussen in zit Truphone.com.

Ik vraag me af of er mensen zijn die ervaringen hebben met dit soort diensten, en dan in het bijzonder of de latency een beetje te behappen is om audio/video calls te kunnen doen richting Europa? Wordt het data verkeer direct in het land waar je bent, in de buurt, of compleet ergens anders het internet op gestuurd?
Ik ben vorig jaar in Canada geweest en gebruik gemaakt van airolo. Prima verbinding bij de landing en goede snelheden. Canada is wat minder gedekt dan Nederland, dus soms wat gaten in de dekking (Rogers 4g). Dus ik raad je airolo gewoon aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d22wth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 14-06 20:03

d22wth

... 𝗁𝖾𝗍 𝗁𝗈𝖾𝖿𝗍 𝗇𝗂𝖾𝗍 𝗉𝖾𝗋𝖿𝖾𝖼𝗍

Hi! Ik bump dit even want ik kan er vrij weinig over vinden maar heeft iemand goede ervaring met holafly esim?

Ik ga naar Amerika maar ben er altijd skeptisch over die ‘unlimited’

20 dollar voor 5 dagen is nou niet zo bijzonder duur ofzo…

𝚒𝙿𝚑𝚘𝚗𝚎 16 𝙿𝚛𝚘 - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖡-3800 - 2𝖳𝖡 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖤𝗅𝗂𝗍𝖾

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
d22wth schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 19:04:
Hi! Ik bump dit even want ik kan er vrij weinig over vinden maar heeft iemand goede ervaring met holafly esim?

Ik ga naar Amerika maar ben er altijd skeptisch over die ‘unlimited’

20 dollar voor 5 dagen is nou niet zo bijzonder duur ofzo…
Holafly is echt unlimited al gaat naar 3GB per dag de snelheid naar 1mbps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d22wth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 14-06 20:03

d22wth

... 𝗁𝖾𝗍 𝗁𝗈𝖾𝖿𝗍 𝗇𝗂𝖾𝗍 𝗉𝖾𝗋𝖿𝖾𝖼𝗍

Roy Tollenaar schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 19:10:
[...]

Holafly is echt unlimited al gaat naar 3GB per dag de snelheid naar 1mbps.
Aha vandaar, dacht t al ergens gelezen te hebben.

Is er wel een mogelijkheid een esim ergens te kopen met volledige unlimited voor 5 dagen?

𝚒𝙿𝚑𝚘𝚗𝚎 16 𝙿𝚛𝚘 - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖡-3800 - 2𝖳𝖡 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖤𝗅𝗂𝗍𝖾

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
d22wth schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 19:17:
[...]

Aha vandaar, dacht t al ergens gelezen te hebben.

Is er wel een mogelijkheid een esim ergens te kopen met volledige unlimited voor 5 dagen?
Heb ik nog niet kunnen vinden (ben al 2 maanden opzoek maar dan voor binnen Europa) Alleen lokaal zou kunnen, T-mobile usa heeft ook een test drive app dan krijg je gratis een esim met 30GB al weet ik niet of je die als buitenlader kan activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterRozenveld
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 02-06 08:19
Ik heb de link prepaid wiki gelezen, maar voor Luxemburg, vind dat best ingewikkeld.
Ik heb NORDVPN.
Kan iemand raad geven voor een goedkope Data Sim bundel?

Heb net een nieuwe Huawei maar miste de externe antenne aansluiting, dus die gaat terug...
Antennes zijn trouwens wel duur !?

Peter

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
PeterRozenveld schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 07:38:
Ik heb de link prepaid wiki gelezen, maar voor Luxemburg, vind dat best ingewikkeld.
Ik heb NORDVPN.
Kan iemand raad geven voor een goedkope Data Sim bundel?

Heb net een nieuwe Huawei maar miste de externe antenne aansluiting, dus die gaat terug...
Antennes zijn trouwens wel duur !?

Peter
Vodafone prepaid bied unlimited bundels die in hele EU geldig zijn (de genoemde fup van 2GB per dag) wordt niet gehandhaafd.
https://www.vodafone.nl/abonnement/prepaid/prepaid-bundels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterRozenveld
Roy Tollenaar schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 09:05:
[...]

Vodafone prepaid bied unlimited bundels die in hele EU geldig zijn (de genoemde fup van 2GB per dag) wordt niet gehandhaafd.
Mijn Dank is groot,
Dus nu naar een Meneer Cactus Supermarché ! ?
Of speciaal Vodafone ...?
Jammer dat ze de uitleg alleen aan klanten doen.

Groetjes Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
PeterRozenveld schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 14:01:
[...]

Mijn Dank is groot,
Dus nu naar een Meneer Cactus Supermarché ! ?
Of speciaal Vodafone ...?
Jammer dat ze de uitleg alleen aan klanten doen.

Groetjes Peter
Ik heb hem gewoon online besteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyRuS
  • Laatst online: 12:45
Roy Tollenaar schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 09:05:
[...]

Wanneer is de laatste ervaring dat de FUP niet wordt gehandhaafd? Morgen middag vertrek ik met de camper naar Frankrijk en het plan is om een Franse sim te halen. Maar nu ga ik morgen eerst nog even langs de Vodafone winkel om een sim te halen, dan kan ik een testje doen met een 1-day unlimited bundel.

Ik verwacht op sommige dagen wel iets meer dan 2GB te verstoken, uitgaande van een 1GB per uur voor youtube/televisie kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strontvlieg
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 26-06 13:32
XyRuS schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 00:25:
[...]

Wanneer is de laatste ervaring dat de FUP niet wordt gehandhaafd? Morgen middag vertrek ik met de camper naar Frankrijk en het plan is om een Franse sim te halen. Maar nu ga ik morgen eerst nog even langs de Vodafone winkel om een sim te halen, dan kan ik een testje doen met een 1-day unlimited bundel.

Ik verwacht op sommige dagen wel iets meer dan 2GB te verstoken, uitgaande van een 1GB per uur voor youtube/televisie kijken.
Ik gebruik mijn vodafone prepaid simkaart nu anderhalf jaar voor vakantie en zakentrips in europa. Afgelopen zomer Frankrijk met 2 kids met data hongerige tablets en afgelopen Maart ikzelf in Spanje met data hongerige werklaptop (cloud services, Teams). Nooit iets gemerkt van een beperking in data of snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
XyRuS schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 00:25:
[...]

Een vriend van mij zit nu 3 weken in Duitsland en heeft verdeeld over 3 week bundels 195GB verbruikt. Ze handhaven dus nog steeds niet. Hopelijk blijf dat deze zomer ook zo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyRuS
Top, bedankt voor jullie reacties!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XyRuS
@Roy Tollenaar @Strontvlieg

Bedankt mannen, het werkt! Was nog een leuke discussie in de Vodafone winkel waar de verkoper echt beweerde dat 2GB de max per dag zou zijn in het buitenland, hij heeft ook nog even gebeld met HQ die bevestigde dat 2GB de max zou zijn.

Inmiddels zit ik in Frankrijk en als test een 1-day unlimited afgesloten. Gisteren 8 GB erdoorheen gepompt als test en dat liep lekker door. Om 24:00 exact stopte de verbinding omdat de bundel op was. (en het resterende beltegoed van 80 cent er snel doorheen was met 10 cent per mb)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NsiQCeXhtbBETKg8j-U8AWE8jrs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/3mY2EwrKSIBIm2cE7ixbcEWK.png?f=user_large

Laten we hopen voor iedereen die deze "cheat" gaat gebruiken dat het nog lang werkt! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
XyRuS schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 00:55:

Bedankt mannen, het werkt! Was nog een leuke discussie in de Vodafone winkel waar de verkoper echt beweerde dat 2GB de max per dag zou zijn in het buitenland, hij heeft ook nog even gebeld met HQ die bevestigde dat 2GB de max zou zijn.

Inmiddels zit ik in Frankrijk en als test een 1-day unlimited afgesloten. Gisteren 8 GB erdoorheen gepompt als test en dat liep lekker door. Om 24:00 exact stopte de verbinding omdat de bundel op was. (en het resterende beltegoed van 80 cent er snel doorheen was met 10 cent per mb)

[Afbeelding]

Laten we hopen voor iedereen die deze "cheat" gaat gebruiken dat het nog lang werkt! :D
Komt omdat bij hun in de systemen gewoon staat dat er een fup is van 2GB per dag. Maar op een of andere manier staat dat limiet niet het systeem wat het verbruik bijhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strontvlieg
Roy Tollenaar schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 08:02:
[...]

Komt omdat bij hun in de systemen gewoon staat dat er een fup is van 2GB per dag. Maar op een of andere manier staat dat limiet niet het systeem wat het verbruik bijhoud.
Het zou me niets verbazen als het technisch niet uitvoerbaar is, omdat de roaming provider bijvoorbeeld maar 1x per dag het verbruik doorgeeft.

Ik beschouw het nu meer als een fair use policy. Ik houd er rekening mee, dat je erop aan gesproken kan worden of geblokkeerd als je regelmatig excessief eroverheen gaat.

In mijn ervaring is op vakantielocaties zowel de wifi als het 4g netwerk bijna continu overbelast. Vorig jaar had ik op sommige momenten alleen data als ik handmatig terugschakelde naar 3g.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
Strontvlieg schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 12:24:
[...]

Het zou me niets verbazen als het technisch niet uitvoerbaar is, omdat de roaming provider bijvoorbeeld maar 1x per dag het verbruik doorgeeft.

Ik beschouw het nu meer als een fair use policy. Ik houd er rekening mee, dat je erop aan gesproken kan worden of geblokkeerd als je regelmatig excessief eroverheen gaat.

In mijn ervaring is op vakantielocaties zowel de wifi als het 4g netwerk bijna continu overbelast. Vorig jaar had ik op sommige momenten alleen data als ik handmatig terugschakelde naar 3g.
Ik gebruik de Vodafone bundels ook puur als back up. Heb al 50GB via NL provider en een NL data Sim waarvan de volle bundel (100GB) in het buitenland gebruikt mag worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterRozenveld
Roy Tollenaar schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 14:29:
[...]

Ik heb hem gewoon online besteld :)
Roy Tollenaar schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 07:06:
[...]

Een vriend van mij zit nu 3 weken in Duitsland en heeft verdeeld over 3 week bundels 195GB verbruikt. Ze handhaven dus nog steeds niet. Hopelijk blijf dat deze zomer ook zo :P
OOIT is de FUP bij het Internet thuis afgeschaft.
Ik denk dat sommigen zelfs niet kunnen geloven , dat het destijds zo was.
Net zoals een Buletin board in Tilburg, voordat het worldwideweb bestond.
(Diskette kopen voor 5 gulden , bij een sigaren en magazin zaak )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffvrie
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 27-06-2023
Hallo tweakers, ik ga eind juli met 6 man een doorreis maken in Amerika, van west naar midden en weer terug in 23 dagen, ik heb naar verschillende opties gekeken voor mobiel internet en zie heel veel verschillen met prijzen.
Ik vind op sites deals van 30 dagen unlimited data + bellen met prijzen tussen de €40 en €100. Voor mij klink het allemaal hetzelfde.

Ook heb ik zitten denken aan een mifi router met een sim, maar dan heb je het met 6 man wel lastig als je iets uit elkaar gaat. Ook heb ik 2 kleine kinderen mee dus iets van bereikbaarheid vind ik ook wel fijn. (sticker met telefoonnummer op kleding)

Bijgevoegd heb ik wat voorbeelden van wat ik heb gevonden.

Kan iemand mij voorzien van goed advies? Wil geen miskoop doen, het is allemaal al duur genoeg😅Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uBSA8RN_TV1Hl578mCpsFXjPxCo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CzinvFEZBjjrlEf8oVtxMBP1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fxi-qGVzW37dXFqIP6r_FDK269E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z3ZKK0dlgoqwDYWRW5WuqOPi.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-06 13:21

Barrycade

Through the...

Ligt beetje aan je telefoon, US frequenties zijn anders dan bij ons. Dus niet alle providers zullen werken op je EU telefoon.

Zoals ook in de omschrijvingen is opgenomen van die kaartjes.

En reken je niet rijk, sommige bieden heb je gewoon geen dekking.

Ik heb een keer een mifi router van Verizon uit de grabbelbak van de Walmart gevist met een bundeltje. Was 50 dollar ofzo toen.

En een keer een visit US kaartje van T Mobile gekocht in een T-Mobile store.

Met T-Mobile heb je meer kans met een EU telefoon. Maar bereik is echt anders dan hier in NL waar je overal vollebak bereik hebt. Veel gebieden kom je niet boven Edge snelheden uit.

Als je deze bedragen al prijzig vind wens ik je veel sterkte en voldoende credit op je cards.

[ Voor 6% gewijzigd door Barrycade op 25-06-2023 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twkr18526
@Jeffvrie Het is een handvol jaren geleden, maar ik stapte toen een t-mobile binnen en kocht een onbeperkt internet simkaart. Werkte prima op mn iPhone. In sommige gebieden had je minder/geen bereik zoals death valley en grand canyon. Dat zal je met meerdere providers hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• draak42
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 13:53
Jeffvrie schreef op zondag 25 juni 2023 @ 11:45:
Hallo tweakers, ik ga eind juli met 6 man een doorreis maken in Amerika, van west naar midden en weer terug in 23 dagen, ik heb naar verschillende opties gekeken voor mobiel internet en zie heel veel verschillen met prijzen.
Ik vind op sites deals van 30 dagen unlimited data + bellen met prijzen tussen de €40 en €100. Voor mij klink het allemaal hetzelfde.

Ook heb ik zitten denken aan een mifi router met een sim, maar dan heb je het met 6 man wel lastig als je iets uit elkaar gaat. Ook heb ik 2 kleine kinderen mee dus iets van bereikbaarheid vind ik ook wel fijn. (sticker met telefoonnummer op kleding)

Kan iemand mij voorzien van goed advies? Wil geen miskoop doen, het is allemaal al duur genoeg😅[Afbeelding]

[Afbeelding]
Het kan ook gratis als je een beetje wil prutsen en de mogelijkheid hebt voor een eSim. Zie een van de volgende links.
T-Mobile 3 maanden onbeperkt data inclusief hotspot
https://www.t-mobile.com/offers/free-trial
Verizon een maand 100 gb (geen hotspot)
https://www.verizon.com/a...network-america-relies-on
Beide opties hebben een USA Apple ID nodig. Als je Android gebruikt is het mogelijk om de APK te installeren. Gegevens invullen en een willekeurig telefoonnummer + adres gebruiken (hierop zit geen controle) en je kunt aan de slag.
Airalo (www.airalo.com) is ook een optie, dit is niet gratis maar wel goedkoper dan veel van de andere simkaarten die aangeboden worden. Let erop dat je bij Airalo geen telefoonnummer krijgt, alleen data. Bij de eerder genoemde opties krijg je wel een telefoonnummer om mee te bellen.
Als je geen eSim kunt gebruiken is het lastiger. Ik heb geen ervaring met opties via een fysieke sim. Bovenstaande opties heb ik allemaal succesvol gebruikt in de afgelopen maanden op een Pixel en iPhone telefoon binnen onze groep.

Oost west 127.0.0.1 best

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
....
Ook heb ik zitten denken aan een mifi router met een sim, maar dan heb je het met 6 man wel lastig als je iets uit elkaar gaat.....
Toch is dit mi de beste optie, maar koop dan wel in de US een mifi router met sim.
(of via Ebay en een losse US sim)
Europese toestellen ondersteunen maar een beperkt aantal of geen US frequenties.

Kijk even bij de specs. van je smartphone of mifi welke frequentiebanden worden ondersteund.
Evt. via Kimovil kan je daar ook achter komen als je toestel daar wordt vermeld.

De volgende banden worden gebruikt in:
EU LTE 1,3,7,8,20
US LTE 2,4,5,12,13,17
bron

[ Voor 48% gewijzigd door elinx op 26-06-2023 01:03 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Je Moeder
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-05 11:16
XyRuS schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 00:55:

[Afbeelding]

Net terug van drie weken op reis door Europe met de Voda Prepaid Sim in een mobiele router en het werkt echt perfect. Minsten 200GB verbruikt in die tijd.

Mijn specs zijn beter, mijn gadgets vetter, om over persoonlijkheid nog maar niet te spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaYo86
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:01
Je Moeder schreef op maandag 26 juni 2023 @ 09:54:
[...]

Net terug van drie weken op reis door Europe met de Voda Prepaid Sim in een mobiele router en het werkt echt perfect. Minsten 200GB verbruikt in die tijd.
Linkje naar die Voda Prepaid Sim met data?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
YaYo86 schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 19:47:
[...]

Linkje naar die Voda Prepaid Sim met data?
Hier kun je een gratis sim betellen: https://www.vodafone.nl/abonnement/prepaid
Hier kun je de bundels aanschaffen: https://www.vodafone.nl/abonnement/prepaid/prepaid-bundels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaseLine
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14:31
Welke mobiele router heb je gebruikt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
BaseLine schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 11:11:
Ik heb de Sim gewoon in me telefoon Esim KPN en dan fysiek de Vodafone Sim.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Je Moeder
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-05 11:16
BaseLine schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 11:11:
HUAWEI E5377 4G LTE

Mijn specs zijn beter, mijn gadgets vetter, om over persoonlijkheid nog maar niet te spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Kan iemand mij voorzien van goed advies? Wil geen miskoop doen, het is allemaal al duur genoeg😅

[Afbeelding]
Ik zoek zo iets voor Canada (Ontario & Quebec) Ik heb wel unlimited gevonden voor de USA maar dan heb je maar 5GB voor Canada.
Ik zoek een iets grotere bundel voor Canada. (20-50GB). Maar dat schijnt niet te bestaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mozart
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:01
Thombias schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 17:00:
[...]

Ik zoek zo iets voor Canada (Ontario & Quebec) Ik heb wel unlimited gevonden voor de USA maar dan heb je maar 5GB voor Canada.
Ik zoek een iets grotere bundel voor Canada. (20-50GB). Maar dat schijnt niet te bestaan.
Hier ook al gekeken? https://mobimatter.com/travel-esim/canada

PSN: PcDCch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-06 22:49

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

Hallo tweakers,

Ik zit nu even met een uitdaging. Op vakantie in Slovenie, in een huisje in de bergen, en het beloofde internet daar is stuk. Nu is mijn simyo 12 GB per maand even niet voldoende voor mijzelf en de Kids (Netflix + youtube)

Ik heb een Samsung S21, dus esim is zeker een mogelijkheid. Wat ik al gevonden heb is een esim aanvragen bij simyo (gaan ze dat leuk vinden, 2 telefoonnummers op 1 account?) of esim bij vodafone. Bij die laatste moet je wel al een Vodafone abonnement hebben volgens mij als je het aanvraagt, dus volgens mij is dat geen optie?

Ik moet nog 2 weken, verwachtte verbruik is ca 20GB nog..

Iemand nog andere goede tips? Moet volgens mij wel e-sim worden, gezien de middle of nowhere waar ik nu zit..

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:14
@Sparhawk Deze gezien? U123456 in "[Ervaringen] Mobiel internet in het buitenland"
De supermarkt 'Hofer' lijkt nog steeds goede bundels te hebben, als ik zo gauw even kijk op hun site hebben ze 100GB voor €9,99. Ik neem toch aan dat je de komende 2 weken nog wel een keer boodschappen gaat doen en een SIM kan kopen :P

[ Voor 17% gewijzigd door ThinkPad op 18-07-2023 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparhawk

Sparhawk

ThinkPad schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 11:41:
@Sparhawk Deze gezien? U123456 in "[Ervaringen] Mobiel internet in het buitenland"
De supermarkt 'Hofer' lijkt nog steeds goede bundels te hebben, als ik zo gauw even kijk op hun site hebben ze 100GB voor €9,99. Ik neem toch aan dat je de komende 2 weken nog wel een keer boodschappen gaat doen en een SIM kan kopen :P
Niet gezien deze (schaam) dus dank je voor de link. Ga wel even puzzelen wat het beste is. Lichte voorkeur is nog wel een esim (voor die 4 euro verschil tov simyo) ben ik liever lui dan moe :P

Nog meer mensen goede ideeën ? Slovenië is eu, dus leef je uit >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
Sparhawk schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 11:15:
Hallo tweakers,

Ik zit nu even met een uitdaging. Op vakantie in Slovenie, in een huisje in de bergen, en het beloofde internet daar is stuk. Nu is mijn simyo 12 GB per maand even niet voldoende voor mijzelf en de Kids (Netflix + youtube)

Ik heb een Samsung S21, dus esim is zeker een mogelijkheid. Wat ik al gevonden heb is een esim aanvragen bij simyo (gaan ze dat leuk vinden, 2 telefoonnummers op 1 account?) of esim bij vodafone. Bij die laatste moet je wel al een Vodafone abonnement hebben volgens mij als je het aanvraagt, dus volgens mij is dat geen optie?

Ik moet nog 2 weken, verwachtte verbruik is ca 20GB nog..

Iemand nog andere goede tips? Moet volgens mij wel e-sim worden, gezien de middle of nowhere waar ik nu zit..
Let met Simyo wel even op, veel providers eisen dat je tijdens het activeren aanmeldt op het thuis netwerk. Dus voor Simyo zou dat KPN in NL zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparhawk

Sparhawk

Roy Tollenaar schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 12:02:
[...]

Let met Simyo wel even op, veel providers eisen dat je tijdens het activeren aanmeldt op het thuis netwerk. Dus voor Simyo zou dat KPN in NL zijn.
Edit: eerst zelf zoeken. (ik stelde een domme vraag wat ik zelf met 3 seconden google kon vinden)

Dank voor je tip, maar als ik google, blijk je de esim gewoon te kunnen activeren in het buitenland..

https://www.simyo.nl/blog/esim-buitenland/

[ Voor 30% gewijzigd door Sparhawk op 18-07-2023 12:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
Sparhawk schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 12:55:
[...]

Edit: eerst zelf zoeken. (ik stelde een domme vraag wat ik zelf met 3 seconden google kon vinden)

Dank voor je tip, maar als ik google, blijk je de esim gewoon te kunnen activeren in het buitenland..

https://www.simyo.nl/blog/esim-buitenland/
Goed nieuws bij Simyo kun je een abonnement met eSim gewoon in de EU activeren: https://forum.simyo.nl/si...iet-wat-kan-ik-doen-44517

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparhawk

Sparhawk

Roy Tollenaar schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 13:01:
[...]

Goed nieuws bij Simyo kun je een abonnement met eSim gewoon in de EU activeren: https://forum.simyo.nl/si...iet-wat-kan-ik-doen-44517
Yep, ook gezien, en omdat ik KPN thuis heb, heb ik een verdubbelaar voor Simyo. Dus 30GB voor deze maand...

Dank allen voor het meedenken, en ik update deze post wel hoe het ging met de e-sim
Nou, dat is appeltje eitje. 3 emails verder en15 minuten later zit ik met 30GB extra online :-).

Mooie uitvinding dat e-sim d:)b

[ Voor 11% gewijzigd door Sparhawk op 18-07-2023 13:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
Sparhawk schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 13:31:
[...]

Yep, ook gezien, en omdat ik KPN thuis heb, heb ik een verdubbelaar voor Simyo. Dus 30GB voor deze maand...

Dank allen voor het meedenken, en ik update deze post wel hoe het ging met de e-sim
Nou, dat is appeltje eitje. 3 emails verder en15 minuten later zit ik met 30GB extra online :-).

Mooie uitvinding dat e-sim d:)b
Nu wel op tijd opzeggen anders betaal je voor 2 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald53
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 01-01 20:09
Kan iemand mij vertellen of ik ergens informatie kan vinden m.b.t. downloadsnelheden van diverse providers tijdens roaming in Europa? Of heeft iemand daarmee zelf ervaring?

Toelichting:
Ik overweeg mijn Vodafone Red SIM only abbo op te zeggen, ik verlies namelijk spoedig de dubbel data, en dan wordt het pakket wel wat duur voor het gebodene. Ik wil dus overstappen naar een goedkopere provider. Het hoeft ook weer niet de allergoedkoopste te worden. Ik wil nog wel fatsoenlijk via 4G data kunnen downloaden. (Ik kijk overigens zowel in NL als in het buitenland hoogstzelden tv via 4G, maar af en toe kijk ik wel eens in webinar of iets dergelijks). Ik ben enigszins bevreesd dat er addertjes onder het gras zitten die je niet 1-2-3 ziet als je overstapt naar een budget provider. Zoals het afknijpen van de downloadsnelheid.

Alvast bedankt,
Groet,
Ronald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14:53
Ronald53 schreef op zondag 23 juli 2023 @ 11:57:
Kan iemand mij vertellen of ik ergens informatie kan vinden m.b.t. downloadsnelheden van diverse providers tijdens roaming in Europa? Of heeft iemand daarmee zelf ervaring?

Toelichting:
Ik overweeg mijn Vodafone Red SIM only abbo op te zeggen, ik verlies namelijk spoedig de dubbel data, en dan wordt het pakket wel wat duur voor het gebodene. Ik wil dus overstappen naar een goedkopere provider. Het hoeft ook weer niet de allergoedkoopste te worden. Ik wil nog wel fatsoenlijk via 4G data kunnen downloaden. (Ik kijk overigens zowel in NL als in het buitenland hoogstzelden tv via 4G, maar af en toe kijk ik wel eens in webinar of iets dergelijks). Ik ben enigszins bevreesd dat er addertjes onder het gras zitten die je niet 1-2-3 ziet als je overstapt naar een budget provider. Zoals het afknijpen van de downloadsnelheid.

Alvast bedankt,
Groet,
Ronald
Download snelheid is hetzelfde zoals je in Nederland zou hebben. Alleen je moet er wel van uit gaan dat 4G niet hetzelfde kwaliteit is als in Nederland. Het ligt er uiteindelijk aan hoeveel data je verbruikt per maand welke provider je kiest. Kijk ook even naar de roaming landen. Turkije zit bijvoorbeeld bij Vodafone wel inbegrepen als roaming land, bij alle andere providers is dat niet.

De vraag is uiteindelijk hoeveel wil je betalen voor het x aantal data dat je wil verbruiken?

Ps: bij Budget providers wordt er geen data afgeknepen, of het stopt of je betaalt buitenbundel tarief.

[ Voor 3% gewijzigd door dutchnltweaker op 23-07-2023 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draak42
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 13:53
Ronald53 schreef op zondag 23 juli 2023 @ 11:57:

Toelichting:

Alvast bedankt,
Groet,
Ronald
Mijn ervaringen voor wat het waard is met kpn:
Snelheden zijn (als het netwerk zelf goed is) vaak prima. Op sommige netwerken kunnen de snelheden flink tegenvallen. Op O2 in Duitsland heb ik bijvoorbeeld vaak een trage dataverbinding ook als het bereik goed is. Op Telecom is het altijd stabiel met snelheden die maximaal rond de 150 mbps zijn. Of dat aan het netwerk ligt of aan kpn durf ik niet te zeggen.
Hou er rekening mee dat de ping in Nederland vaak tussen de 20 en 30 ms ligt en in het buitenland hoger, ongeveer het dubbele.

Oost west 127.0.0.1 best

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
@Ronald53 Er zit zeker een verschil per provider wat je kan en krijgt in het buitenland. Ook zit er een verschil in abonnementen qua dekking wat bijvoorbeeld in of buiten de EU bundel valt (denk aan landen als Zwitserland, Noorwegen, Ijsland).
En bij buitenland heb je bundels die je kunt kopen met een variatie van levensduur. KPN doet maandbundels, T-Mobile week- en dagbundels en Vodafone dagbundels.
Dus buiten de EU is dat heel belangrijk of je veel of weinig data gebruikt wat dan beter is. Betaal je bij Vodafone 4 Euro per dag voor een databundel van 500 Mb, of bij KPN 10 Euro voor 31 dagen en 500 MB. Als je weinig data gebruikt en 3 weken op vakantie gaat is KPN voordeliger , maar gebruik je veel data is Vodafone weer voordeliger.
Bij KPN is er binnen de EU buiten je bundel nog steeds lage snelheid internet, bij Vodafone betaal je dan per MB een bedrag, en bij beide kun je weer een nieuwe aanvullende bundel kopen.

Ga je bij budget providers heb je vaak in Nederland al dat je snelheid geknepen wordt en bij overbelasting ben je de eerste die van het netwerk af gegooid wordt om voor anderen ruimte te hebben. Echter, meestal is dat geen probleem, dus hoe belangrijk is het altijd te hebben, of red je je wel als het wat trager of een keer niet beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.marijnissen
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-06 07:24

r.marijnissen

sapphire512mb

Is er een NL provider die zijn unlimited bundel ook volledig buiten NL hanteert?

Ik heb nu Vodafone red together. Samen met de vrouw en een derde nummer van mijn ouweheer.

Kom er op vakantie achter dat maar 40Gb buiten NL geldig is op 1 nummer. Dit terwijl de bundel 200Gb is.
Tja hele nut is in 1 klap weg voor mij.
Ok dacht dat zon bundel geldig is voor de hele EU.

Thuis, werk overal wifi.
Ik zoek vast bedrag met genoeg data voor buitenland.

Red together is zoals ik het gebruik te prijzig. 3e nummer gebruikt weinig data en betaald €12,50 mee aan mij.
De vrouw en ik gebruiken de rest samen en betalen dus ieder zon kleine €34.

Of abbo met zon 20Gb pp per maand waarbij die ene keer op vakantie makkelijk te plussen is. Want van die 200Gb is meestal 170Gb over.
Ik gebruik zo een 100Gb op vakantie dan is een duur abbo plus ook nog bij betalen voor de hoofdprijs voor 60Gb een dure grap.

Wel moet abbo dus makkelijk te plussen zijn.
€20 abbo maar b.v €300 bij betalen voor 60Gb omdat prijs per Gb duur is zit ik ook niet op te wachten.

Iemand tips.

[ Voor 10% gewijzigd door r.marijnissen op 27-07-2023 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnec1
neem een vodafone prepaid sim voor op vakatie (zie hierboven), voor een paar euro heb je onbeperkt internet, en kun je de rest van het jaar een goedkoper abonnement nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12:21

knakworst

Get more sats!

r.marijnissen schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 16:01:
Is er een NL provider die zijn unlimited bundel ook volledig buiten NL hanteert?

Ik heb nu Vodafone red together. Samen met de vrouw en een derde nummer van mijn ouweheer.

Kom er op vakantie achter dat maar 40Gb buiten NL geldig is op 1 nummer. Dit terwijl de bundel 200Gb is.
Tja hele nut is in 1 klap weg voor mij.
Ok dacht dat zon bundel geldig is voor de hele EU.

Thuis, werk overal wifi.
Ik zoek vast bedrag met genoeg data voor buitenland.

Red together is zoals ik het gebruik te prijzig. 3e nummer gebruikt weinig data en betaald €12,50 mee aan mij.
De vrouw en ik gebruiken de rest samen en betalen dus ieder zon kleine €34.

Of abbo met zon 20Gb pp per maand waarbij die ene keer op vakantie makkelijk te plussen is. Want van die 200Gb is meestal 170Gb over.
Ik gebruik zo een 100Gb op vakantie dan is een duur abbo plus ook nog bij betalen voor de hoofdprijs voor 60Gb een dure grap.

Wel moet abbo dus makkelijk te plussen zijn.
€20 abbo maar b.v €300 bij betalen voor 60Gb omdat prijs per Gb duur is zit ik ook niet op te wachten.

Iemand tips.
3 keer deze aanbieding, HollandsNieuwe 2 jaar 20GB voor €5,- per maand

En dan voor de vakantie een vodafone prepaid met voor zo lang het duurt, echt unlimited in EU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gronkspike87
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 28-01 20:14
Informatie over de verschillende sim kaart opties in Frankrijk:
https://prepaid-data-sim-card.fandom.com/wiki/France

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inTIMidate
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-06 19:56
Ik heb de prepaid sim van Vodafone, maar om een onbeperkt internet bundel te kopen moet je eerst opwaarderen of mis ik iets?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elinx
inTIMidate schreef op maandag 31 juli 2023 @ 15:22:
....prepaid sim van Vodafone, maar om een onbeperkt internet bundel te kopen moet je eerst opwaarderen....
Voor prepaid geldt dat je eerst een saldo op je account moet hebben en daarna een bundel kiest.
Dat geldt niet alleen voor onbeperkt internet maar voor alle bundels die je kan kiezen.
Helaas zijn de bundelprijzen anders dan de bedragen om op te waarderen, waardoor je meestal een restbedrag overhoudt.
Bovendien is dat saldo ook nog beperkt houdbaar als je niet regelmatig gebruik maakt van de sim.
Bij tijdelijk vakantiegebruik dus een kwestie van uitkienen en accepteren dat je iets meer betaald dan verwacht.

[ Voor 16% gewijzigd door elinx op 31-07-2023 16:12 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• vandeven66
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 27-06 14:13
Voor de geïnteresseerden nu en in de toekomst:
Ik ben 3 weken in Zuid-Korea geweest en deel hier even mijn ervaringen met het mobiele netwerk van Korea.
Ik had zelf een simkaart op het SKTelecom netwerk en mijn reisgenoot op het LG U+ netwerk.

SKTelecom:
Had zelf een simkaart met 100GB voor 30 dagen. Snelheid was extreem goed, in Seoul op meeste plekken, zowel binnen in gebouwen als buiten 300-400+ mbps. Busan, Jeju-si en Seogwipo idem. Voor toeristen is er alleen 4G+ beschikbaar (vrijwel dezelfde banden als hier). Ook op de treinrit van Seoul naar Busan zo goed als altijd goed bereik. Hier kan Nederland wel wat van leren, ondanks dat we een netwerk van wereldklasse hebben. 90% van de tijd vol bereik (onder de 100-90 dbm)

LG U+ was wat minder, vooral tijdens de treinrit van Seoul naar Busan. Nog steeds meer dan voldoende.

Er is op héééél veel plekken gratis openbare WiFi (van de gemeente/overheid). Dit is altijd WiFi 6 of soms WiFi 6e en als je goed bereik hebt zijn snelheden van 200+ mbps vrij normaal. In Jeju-si haalde ik zelfs op de ''Jeju Free WiFi'' netwerken 600+ mbps. Telecomproviders hebben zelf ook eigen WiFi netwerken overal, zeker in metro's, metrostations, busstations, drukke plekken en daarmee verbind hij automatisch vanuit de sim kaart.

Ook enkele dagen in Tokyo geweest en de kwaliteit was vele malen slechter. We hadden allemaal een SIM op het NTT DoCoMo netwerk. Hier was wel 5G beschikbaar voor toeristen, maar de 5G dekking was vrij beperkt (maar enkele keren gezien, wel dan gelijk 3500MHz en 700+ mbps). Regulier 4G+ bereik: Buiten is het bereik vaak wel prima, maar toch hier en daar geen bereik, zeker in gebouwen. Had meerdere keren gehad dat ik een gebouw moest uitlopen om iets met Google Lens te vertalen.
Ook op het Narita vliegveld had ik bij de gate 4G 800MHz met minder dan 1Mbps. Het bereik in Tokyo moest me erg denken aan Duitsland.

Wat mij ook wel erg opviel is dat het lijkt alsof er echt hele zware setups gebruikt worden in Korea. En met een hele hoge densiteit. Hieronder wat foto's van de antenne's:

Zulke setups zaten op veel gebouwen, soms kon ik wel 3 van deze setups zien in een oogopzicht. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/02c7p4FT3NXd6NcgVcV7301bovY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/e0OaRhGLz5TeAJvSpykJTh2k.jpg?f=fotoalbum_tileBinnen in een domestic vlucht terminal. (Jeju)Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fwSpdTBjeF_3j7tiOSp7EAQgjOQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cZDoX9QRK2l21XkdmlhMx0PY.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qpZnn9Cb3-SAFxqJ94afFNWfLbk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Pm5o1pZmWzBvCSrq2oQEvvwJ.jpg?f=fotoalbum_tile
Van een andere foto afgehaald. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7nwQSB5-HYs7h0EyhVKizLCJ9TA=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/sUYHv7PYCyj14ZVv4IxBfUMf.png?f=fotoalbum_tile

In Tokyo zag het er allemaal wat minder indrukwekkend uit.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Cq1-h012cieE6hXEmRuzvb2PsTo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xZBs8cCbGXUYt68pSqbNahVJ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fL3qxp7qb_kBdrSTOuiw2BFOUSM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p6Mo5kk2gbN0iZiCVbLscFsX.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o_X-pdFBkD_4p_N0lfmDvTvyEgA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6OoCLNvDA2tAhAP9lHfXV59y.jpg?f=fotoalbum_tile

Dit waren allemaal foto's van antennes op drukke plekken. Bijvoorbeeld de foto met de blauwe lucht, die was gemaakt voor het station van Harajuku. De andere twee foto's zijn gemaakt in Akihabara, waar ook veel drukte was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• driel24
  • Laatst online: 28-06 17:50
Tip voor Spanje. Lobster.
https://www.lobster.es/pay-as-you-go-plans

Bijv:
150gb voor 19 euro
75gb voor 11
Ze werken op Movistar netwerk.

Ze verzenden alleen naar Spaans adres.
Mag gewoon Hotel, appartement of camping zijn.

Voordeel:
Volledig Engels (werken vanuit Gibraltar)
Ik kreeg een onverwachte gratis extra sim om weg te geven.

Wel even auto-renew uitzetten!

[ Voor 6% gewijzigd door driel24 op 14-08-2023 11:13 ]

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Roy Tollenaar schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 07:06:
[...]

Ik vraag me dan altijd af wat je in de vakantie doet om aan die aantallen te komen. Zit je de hele dag video te streamen?

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
Slasher schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 13:10:
[...]

Ik vraag me dan altijd af wat je in de vakantie doet om aan die aantallen te komen. Zit je de hele dag video te streamen?
Streaming video zit tussen 600 Mb en 2Gb per uur. 3 weken is dan 13 Gb tot 42 Gb bij 1 uur per dag kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
Slasher schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 13:10:
[...]

Ben nu zelf op vakantie en met muziek streamen, TikTok en avonds 2 uurtjes YouTube zit ik in 2 dagen al op 21GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:30

The Wizard

Moderator Mobile
Roy Tollenaar schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 14:17:
[...]

Ben nu zelf op vakantie en met muziek streamen, TikTok en avonds 2 uurtjes YouTube zit ik in 2 dagen al op 21GB.
Is logisch, TikTok is een slurper, door de 4/5G wordt er al veel gebufferd en dan swipe je weer door, hierdoor neemt het verbruik behoorlijk toe. Youtube op 720p is nog goed te kijken en scheelt behoorlijk in het gebruik.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HRJ
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 06:58

HRJ

Voor wat betreft de unlimited bundel van de prepaid kaart van Vodafone verwijs ik naar het volgende topic in de community van Vodafone waarin een moderator melding maakt van een limiet van 75 gb per dag (NL/EU):
https://community.vodafon...iet-unlimited/td-p/217827

[ Voor 3% gewijzigd door HRJ op 14-08-2023 22:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
HRJ schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 21:45:
Voor wat betreft de unlimited bundel van de prepaid kaart van Vodafone verwijs ik naar het volgende topic in de community van Vodafone waarin een moderator melding maakt van een limiet van 75 gb per dag (NL/EU):
https://community.vodafon...iet-unlimited/td-p/217827
En dit lijkt ook gewoon te kloppen, vandaag in Slovenie 25,4GB verbruikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Strontvlieg
Ik ben in Spanje met een TP-Link M7650 Mifi en een Vodafone prepaid kaart. Momenteel voor 1 euro per dag 'unlimited' internet. Tot zover alles goed.

Ik heb een probleem met het opzetten van VPN verbindingen vanaf een WIndows 11 laptop via zowel Wireguard als L2TP naar huis. Beide methoden brengen wel een connectie tot stand. Het benaderen van het lokale netwerk thuis gaat oneindig traag. Soms worden de eerste bytes geladen maar dan stokt de verbinding. Lokale webservers laden niet of nauwelijks en bij het benaderen van mijn thuis NAS kan ik net aan door de mappenstructuur bladeren, maar bestanden benaderen is kansloos.

Via een Android telefoon en dezelfde Mifi een een Wireguard verbinding kan ik wel bij lokale bestanden thuis komen.

In ons huisje hebben we ook een Wifi verbinding. Als de laptop hiermee verbind werken de VPN verbindingen op de Windows 11 laptop wel.

De oorzaak lijkt dus niet 1 specifieke component. De combinatie Vodafone (Spanje) netwerk - Windows 11 - VPN (zowel Wireguard als L2TP) lijkt geen gelukkige. Ik lees wel op internet berichten dat Vodafone VPN verbindingen zou blokkeren of hinderen. Raar is dan wel dat het via Android dan wel werkt. Iemand vergelijkbare ervaringen?

Via de lokale WIFI en de android telefoon heb ik op zich een workaround, maar het frustreert toch ergens dat deze case niet werkt (en ik de oorzaak niet ken).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
@Strontvlieg Windows is als besturingssysteem niet gemaakt met onbetrouwbare netwerkverbindingen in het achterhoofd. Android is dat wel. Dus waarschijnlijk is dat dan ook de oorzaak van je probleem.
Een voorbeeld, ik had thuis problemen met mijn glasvezel connectie. Resultaat waren teams meetings die er na een aantal haperingen dan opeens uitklapte gedurende 2 minuten omdat Windows van slag raakte en intern zichzelf ging resetten of zo. De glasvezel verbinding werd uiteindelijk gerepareerd, en was weer stabiel, en geen enkele fout meer met online vergaderen.
Dus mijn aanname voor jou probleem, de mobiele verbinding is niet helemaal stabiel, Windows kan er niet goed mee omgaan, en klapt er uit.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Strontvlieg
swhnld schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 11:58:
@Strontvlieg Windows is als besturingssysteem niet gemaakt met onbetrouwbare netwerkverbindingen in het achterhoofd. Android is dat wel. Dus waarschijnlijk is dat dan ook de oorzaak van je probleem.
Een voorbeeld, ik had thuis problemen met mijn glasvezel connectie. Resultaat waren teams meetings die er na een aantal haperingen dan opeens uitklapte gedurende 2 minuten omdat Windows van slag raakte en intern zichzelf ging resetten of zo. De glasvezel verbinding werd uiteindelijk gerepareerd, en was weer stabiel, en geen enkele fout meer met online vergaderen.
Dus mijn aanname voor jou probleem, de mobiele verbinding is niet helemaal stabiel, Windows kan er niet goed mee omgaan, en klapt er uit.
Dank voor je reactie. Ik kon me er toch niet bij neerleggen (zelfs of juist op vakantie) en ik heb de richting van de oorzaak en belangrijker een oplossing gevonden. Sleutelwoord is MTU grootte van de ip pakketten. Dit staat voor Wireguard standaard op 1420 ingesteld. Dit lijkt voor de Vodafone verbinding te groot. Pakketten worden gedropt of de terugmelding ICMP wordt door een firewall tegengehouden Ik vermoed dat Vodafone mijn verkeer ook weer in een tunnel inpakt (mogelijk ipv6) en dat geeft een extra overhead op het ip verkeer waardoor er minder voor de netto payload overblijft.
Als ik in in de Wireguard client de MTU limiteer tot 1392 (met trial and error gevonden) dan functioneert de verbinding ineens weer. Ik ben op het goede spoor gezet door deze en deze website.
Ik neem aan dat de L2TP verbinding last heeft van hetzelfde euvel. Ik laat dat voor wat het is, aangezien het protocol toch niet veilig meer is en uitgefaseerd moet worden.
Hopelijk kan ik hiermee anderen een dienst bewijzen die tegen hetzelfde aanlopen.
Het issue openbaart zich nu bij mij bij deze specifieke provider (Vodafone Spanje), maar kan natuurlijk ook bij andere providers optreden.

edit: toevoeging:
Ik blijk in Spanje gewoon een Nederlands IP adres te krijgen op:
VFNL-AS Vodafone NL Autonomous System.
Dit lijkt te bevestigen dat er een tunnel naar Nederland wordt gebruikt.

[ Voor 4% gewijzigd door Strontvlieg op 20-08-2023 20:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jant
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Strontvlieg schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 20:21:
[...]

Dit lijkt te bevestigen dat er een tunnel naar Nederland wordt gebruikt.
Dat is altijd met roaming.

Scherpe vondst die MTU.

Een album per dag; een selectie: https://open.spotify.com/playlist/6s3nNLl8pJpCwLR3LPligA?si=dddc51153b2a49e8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08:56
Klopt inderdaad. Als je met een MTU van 1400 uberhaupt probeert om een 4G-verbinding op te bouwen over de grens dan krijg je ook geen IP-adres op je WAN-interface.
Pagina: 1 ... 53 ... 55 Laatste

Let op:
Informatie over buitenlandse data abonnementen: http://prepaid-data-sim-c...iki/Prepaid_SIM_with_data.