Naja ik ben net zo ingesteld zoals Destruction. Ben gek op de Opel Astra's en de oudere Corsa's, kosten vaak niet veel. Rijden prima en zijn vaak ook zuinig ook. Tja en soms gaat er welles iets kapot.
Ik reken per auto zo'n 200~400 euro per jaar aan onderhoud + behoud van de auto. ik had eerst een Corsa uit 88 die ik beetje slechter vond worden, te veel roest e.d. dus verkocht voor 420,- euro en een Astra-F (knalgeel) terug gekocht omdat de kleur leuk was en de motor sterk was (100pk 1.6 zoals Destructions astra) heb er 1000 euro ingestoken om de auto te 'opknappen' hij had nogal wat achterstallig onderhoud en er had een petje ingereden....
Heb voor m'n vorige Astra dus 1080,- euro in totaal ge-investeert... Elektrische ramen, interieur e.d. vernieuwt omdat de oude versleten was, motor opgeknapt qua olie-verbruik en slijtage, uitlaat vernieuwt (naja deze heb ik reserve voor m'n nieuwe auto nu). Heb in totaal 30.000 km ermee gereden... Vaak rond de 1:14 omdat ik niet van rustig rijden hou, bijna 80% van de 30.000km heb ik 140km/h gereden, kortom stevig laten toeren maken.
En uiteindelijk na het sleuren van een caravan (ivm. campzone) heeft m'n motor de geest gegeven. (Kapotte klep, was gebroken/verbrand).
Afijn, dat was effe pech hebben met die auto, 7 maanden gehad, 30k mee gereden e.d. en moeten weg doen... (totale km-stand op de teller, 218.000, km-stand volgens historie: 360.000, teller was terug gedraaid)
Maar het kan ook anders

Mijn Corsa (2de auto), die is uit 1987 en heeft een 1.0 motortje, hij doet ong. 1:16~1:17 alsk rustig/door-rij (merk geen verschil). Hij rijd alsof hij nieuw is, 124k op de teller.
Kosten: 200,- euro en APK keuring. Verder preventief de ontsteking vernieuwt (zelf omdat het simpele techniek is) geen kosten aan deze auto, geen roest, geen problemen....
En met beide heb ik zwaar veel fun, en best of all...
Deze Astra-F bijv. als je een schakelaartje of bijv. een stoel zoekt. Kan je deze van de o.a. de volgende modellen zoeken:
- Vectra-A/B
- Corsa-A3/B
- Kadett-E (eigenlijk gewoon een Astra-F)
Point is: Oude auto's zijn beter te recyclen omdat ze vaker onderdelen onderling delen. Ipv. bijv de nieuwere 'hybride' auto's. Wacht maar tot die nieuwe 'hybride' allemaal naar de sloop worden gebracht, accu's e.d.