thewizard2006 schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 08:59:
Ik lees dit topic al behoorlijk lang en ben die 520 corsair niet echt tegen gekomen madrox. Wellicht er over heen gelezen. Als hij inderdaad, zoals je aangeeft, beter is dan is het geen probleem voor mij om die te nemen tov de 450. Graag zelfs. echter is hij weer 20 euro duurder dan de 450 + niet/slecht leverbaar(bij cool-prices iig waar ik mijn systeem heb besteld). Nu is het "maar" 20 euro maar dan blijf je doorgaan (ipv mATX een ATX, ipv die timings iets snellere timings, iets betere kast etc etc etc).
Pagina 7 :
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/32519364Daarnaast, laten we niet mensen gaan aanvallen. The Mask geeft over het algemeen goed onderbouwde informatie gebaseerd op bronnen van goede websites.
Daar heb ik dan ook geen/weinig kritiek op. Mijn kritiek is dat als een ander met goed onderbouwde informatie komt en en ook gebaseerd op betrouwbare bronnen hij dat klakkeloos naast zich neerlegt. Je krijgt zelfs dan ook maar niet een klein beetje gelijk.
Daarnaast kan je zelf ook wel een beetje nadenken dat een voeding van 140 euro nogal veel is en dat je beter een voeding kan halen voor 90 euro (prijs/kwaliteit). Wil niet zeggen dat die van 140 euro een slechte keus is qua kwaliteit. maar je betaald teveel voor wat je nodig hebt.
Net zoals de config van super.gabber. Het is geen slechte configuratie. Maar als je dat geld er voor uit wil geven kan je dat veel efficienter uitgeven. Dat is wat TheMask goed weet aan te raden.
Het is een goed systeem, punt. Het kan goedkoper met andere merken, dat klopt. De vraag is dan: wil hij dat wel ?
Of je inderdaad een coolermaster of corsair voeding wil, tja dat is wellicht merk gebonden.
Of een Zalman, of een Antec. etc.etc. Kijk, zolang het geen echt slecht merk is, kan het weinig kwaad. Zo zie ik het. Hij kiest zelf die Zalman, heeft het er blijkbaar voor over, terwijl hij ons toch overal met antec's en Corsair's ziet strooien. Blijkbaar gaat zijn voorkeur naar die Zalman, die idd een beetje prijzig is. Wie ben ik dan (of enig ander) om hem perse van die keus af te praten. Wetende dat hij geen kat in de zak koopt en weldegelijk een goed produkt koopt, ook al is het duurder, respecteer ik zijn keus.
Echter is het "logisch" dat je nu voor de samsung F3 gaat ipv de F1
Of een Western digtital. Maargoed, als hij ze gewoon naast elkaar draait is er nog niets aan de hand.
en een moederbord van 230 euro kan veel goedkoper want je gebruikt al die extra's toch niet (en degene die dat wel doen hebben hier geen advies nodig).
Wie zijn wij om te bepalen wat hij gebruikt of niet gebruikt. Wie weet komt het tweakersbeest in hem los en dan is het toch reuzehandig dat je al zo'n heerlijk plankje hebt. Wat we moeten doen is aangeven wat de voor en nadelen zijn, dat het ook anders kan maar als hij toch voor dat dure plankje gaat: dat is dan toch zijn keus. De reactie was echter ook niet onderbouwt, maar gewoon puur denigrerend.
Een voeding van 850 watt en van 140 euro is voor dat systeem gewoon teveel> Zowel voor vermogen als voor prijs. Maakt het niet per definitie slecht, want dat is het niet. Maar het kan prijs/kwaliteits technisch een stuk beter (en daar heb je geen charts of benchmarks voor nodig om dat te zien).
Hij wil ook nooit CF gaan draaien. Ow wacht, dat weten we niet.
Als laatste: een hoop mensen zijn blij dat er iemand als TheMask advies geeft> Hij is erg actief, geeft advies, is vaak behulpzaam, komt met benchmarks etc. Of mensen hem als "God" gaan zien.... tja dat moeten ze zelf weten. Persoonlijk heb ik liever meer dan 1 bron, maar alle advies is meegenomen.
Ben het alleen niet altijd eens met zijn adviezen; zeker niet als het over voedingen gaat

Je hebt er zelf geen eentje, begrijp ik

Zo dacht ik ook, tot 3 weken terug

Ik draai zelf RAID0 en het bloedsnel, iig snel genoeg voor wat je doet plus het is snel voor grote bestanden uitpakken kopieren, gaat echt snel.
Jaja, grote bestanden. lekker snel. Maar dan je OS, kleine files, random read/write operaties. OMG, wat zijn ze dan brak. Zelfs de WD Raptor vind ik nu gewoon retetraag. (hij is al verkocht)
SSD slijt ofzo had ik gelezen, iets met elke keer als je firmware update ofzo?
SSD slijt niet, dat is onzin. Iig ivm met firmware updates. Er waren een paar fitmware updates bij Intel waar je al je data mee verloor; dit is ondertussen opgelost heb ik begrepen.
En als laatste de opslagcapaciteit natuurlijk, 80GB teven 2TB, het is maar waar je de voorkeur left. Ja of je moet 2 SSD's in RAID0 zetten dan wordt het pas interessant maarja $$$$

1 SSD is al heerlijk kan ik je vertellen. Heb nu zo'n drie weken een Intel SSD 80Gb Postville en ik zou iig voor mijn OS nooit meer terug willen. Maximale doorvoer means nothing voor je OS disk, random read/write en! een supersnelle accestime ruleren hier. En dat doe de SSD zoveel beter dan welke harddisk dan ook, ja zelfs veel beter dan de snelste SAS-disks! I Love IT!
En praat me niet over RAID-0 met twee diskjes. Draai(de) hier met zes WD blues in RAID-5 en RAID-0 op een Perc 5/i hardware raid-controller met max 600+ read/write sequentieel (wat je in reallife never nooit haalt/ tenzei je twee van zulke dikke arrays hebt). Voor je OS = een SSD superieur. Eentje al, gewoon eentje die goed random read/write doet.
Raid-0 bloedsnel ? Neh...
[
Voor 18% gewijzigd door
Madrox op 08-10-2009 10:51
]