chimo schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 22:09:
Ik krijg ook geen serieus antwoord en dat bedoel ik nou, je krijgt alleen maar "als" en "waarschijnlijk" en "zal wel moeten werken" dus je hebt er niks aan. Je hebt me door Reinman maar ik wilde even m'n standpunt duidelijk maken. Mij boeit het echt niet hoor als mensen gaan pielen met een klein voedinkje maar ze moeten niet gaan huilen als dadelijk hun PC niet opstart.
Het is dus duidelijk dat jij geen verklaring hebt voor het feit dat reviews wel zware voedingen gebruiken en tweakers lichte bij hetzelfde systeem en claimen dat het hetzelfde werkt.

Reviewers gebruiken zware voedingen omdat ze met diezelfde voedingen ook CF, triple en Quad Cf/SLI setups testen

Dat is mijn idee erover.
Punt is, dat de jongens vooral de Corsair HX450 pushen, omdat die oa. 7jr garantie heeft. Dan denk ik: mooi daar kan je dan zeker zeven jaar mee vooruit. Ehmm...., tja, wat als ik over 2 , 3 of 4jr ga upgraden ? Juist. Daar heb je gewoon geen antwoord op, behalve dat het zeer waarschijnlijk is dat je systeem dan meer juice nodig gaat hebben. Hoeveel meer dan? Ook daar heeft niemand een antwoord op; allemaal natte vinger werk.
Terwijl die HX450, zeker met een X58 plankje en een core i7 920 al snel dik over de 300watt load gaat.
Waarom ik me zo druk maak om die 300watt load? Omdat daar een kantelpunt is bij de HX450; daarboven gaat die rap meer hitte genereren en veel luidruchtiger worden dan daaronder. Koop je over 2 jr toch weer een nieuwe ?
Natuurlijk kan dat, heb je aan die 7jr garantie iig geen ruk gehad en heb je binnen 3jr 2x een voeding gekocht; ala 110/120 euro.
Is het dan zo onverstandig om nu een paar luttele tientjes extra uit te geven ? nee, natuurlijk niet!
Pot verwijt de ketel word er geroepen, dan zeg ik: nou nee. Ik ga muggenziftterigge verschillen niet uitvergroten, laat staan uitleggen. (zie het gedoe bij de mobo's) Wat de PSU aangaat, de HX450 levert max. bijna 388watt op de 12v lijnen , de HX520 levert er 480Watt. Kijk, dat is niet een flut procentje , nee da's 25 a 30% verschil!
[
Voor 8% gewijzigd door
Madrox op 08-10-2009 22:51
]