[BBG Aanschaf] Game- en high-end gamesysteem september 2009

Pagina: 1 ... 20 ... 35 Laatste
Acties:
  • 123.355 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je bedoelt OC Genie dat heeft dit mobo pricewatch: MSI P55M-GD45 zelfs. :)
Siebe19 schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 19:23:
Een Medion. :$
ik bestel namelijk alles bij Cool-Prices, maar ik zie dat ze die videokaart niet in het assortiment hebben.
Zijn genoeg andere HD5850's te vinden voor iets meer dan 200 euro.
Waarom dit beter is kun je ook wel snel Googlen hoor. ;)

[ Voor 33% gewijzigd door -The_Mask- op 05-10-2009 20:29 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Helix schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 19:22:
[...]

Thanks voor je hulp, resolutie moet iets van 1920*1200 zijn, is dit systeem dan juist?
Dit beter. ;)
#ProductPrijsSubtotaal
1Antec TruePower TP-650€ 96,04€ 96,04
1Cooler Master HAF 922 Zwart€ 83,91€ 83,91
1Cooler Master Hyper TX3€ 12,95€ 12,95
1Creative Fatal1ty Gaming Headset€ 28,93€ 28,93
1Creative Inspire T6100€ 59,90€ 59,90
1Intel Core i5 750€ 159,85€ 159,85
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 74,09€ 74,09
1Logitech G11 Gaming Keyboard€ 54,62€ 54,62
1Logitech MX518 Optical Gaming Mouse€ 26,95€ 26,95
1MSI P55-GD65€ 121,-€ 121,-
1Samsung SH-S223B€ 19,03€ 19,03
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 61,20€ 61,20
1Samsung Syncmaster 2443BW€ 247,-€ 247,-
1Sapphire HD5850 1GB GDDR5 PCI-E (Game Edition)€ 211,82€ 211,82
ImporterenTotaal€ 1.257,29
Heb je toevallig ook een tip waar ik zou hem moeten laten samenstellen? _/-\o_
Goedkoopste. ;) Druk op importeren en scroll iets naar onder dan zie je welke winkel alles kan leveren en voor welke prijs. :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-08 22:42
Verwijderd schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 18:55:
Overclocken is zeer zeker wel zo simpel. Hoe kan het anders dat ik volledige leeken het zelfde heb verteld en dat hun het gewoon lukte? Misschien omdat overclocken zo simpel is.
Yep. Todat iemand iets meer doet dan gevraagt en de voltlijn te hoog zet. Het is simpel en het is goed te doen, dat klopt. Het is echter niet 100% veilig en je moet mensen dan ook vooral erop wijzen, dat sommige settings in je bios weldegelijk riskant kunnen zijn.
Daarbij, de policy is niet verranderd. Google vragen zijn nog steeds niet gewenst. Van mensen op tweakers.net word nog steeds eigen inzet verwacht. Dat is het lezen van een handleiding. Het googlen hier van. Je inlezen is en blijft een vereiste. Daarbij snap je volgensmij niet dat ik bedoel, een overclockhandleiding. Die gewoon kan vinden met google.
Wel, dan word er bijzonder slechtt gemoddereerd. Geef op meerdere vragen een antwoord, die men zelf met google had kunnen vinden; ook in dit forum. Niemand zie ik daarover klagen, jij wel ?

Neemt verder niet weg, dat je mensen die voor het eerst een pc zelf samenstelt gelijk maar gaat aanmoedigen om te gaan oc'en. Zeker als ze ook nog de ballen verstand van hardware hebben. Overklokken is verradelijk simpel, dat is het. Als het echt zo veilig was, zou ik het iedereen aanraden.
Zoals Reinman al aangaf, bedoelde hij niet de officieele handleidingen bij het moederbord, maar de overklok handleidingen op het internet door gebruikers geschreven. Ik doelde op de officieel handleiding.
Dank je voor de link, die had ik anders nooit gevonden 8) (mijn profiel wel eens bekeken?)

[ Voor 15% gewijzigd door Madrox op 05-10-2009 19:34 ]

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helix
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-09 23:46
-The_Mask- schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 19:28:
[...]

Dit beter. ;)
#ProductPrijsSubtotaal
1Creative Fatal1ty Gaming Headset€ 28,93€ 28,93
1Logitech G11 Gaming Keyboard€ 54,62€ 54,62
1Samsung Syncmaster 2443BW€ 247,-€ 247,-
ImporterenTotaal€ 1.257,29

[...]

Goedkoopste. ;) Druk op importeren en scroll iets naar onder dan zie je welke winkel alles kan leveren en voor welke prijs. :)
Oke.. en waarom kies je voor deze processor ipv de AMD Phenix X4 black?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Madrox schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 19:29:
[...]

Yep. Todat iemand iets meer doet dan gevraagt en de voltlijn te hoog zet. Het is simpel en het is goed te doen, dat klopt. Het is echter niet 100% veilig en je moet mensen dan ook vooral erop wijzen, dat sommige settings in je bios weldegelijk riskant kunnen zijn.
Dan heeft hij niet de handleiding gevolgd. Daarbij heb ik bij de risico's toch aangegeven? Ja dacht ik ook.
Wel, dan word er bijzonder slechtt gemoddereerd. Geef op meerdere vragen een antwoord, die men zelf met google had kunnen vinden; ook in dit forum. Niemand zie ik daarover klagen, jij wel ?
Dat er wat gedoogd word, betekend nog niet dat het niet in de regels staat. Juist omdat er niet veel over geklaagd word het gedoogd.
Neemt verder niet weg, dat je mensen die voor het eerst een pc zelf samenstelt gelijk maar gaat aanmoedigen om te gaan oc'en. Zeker als ze ook nog de ballen verstand van hardware hebben. Overklokken is verradelijk simpel, dat is het. Als het echt zo veilig was, zou ik het iedereen aanraden.
Dat ligt er gewoon aan. Ik merkte op dat het kan en dat het simpel is. Ik zeg nergens je MOET DIT DOEN WANT ANDERS KRIJG JE SLAAG!!!111oneoneone. En wat jij aanwil raden moet jij weten, ik raad aan wat ik weet en ik weet dat overclocken makkelijk is en dat iedereen die een beetje een handleiding op internet kan volgen zijn pc kan overclocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Helix schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 19:31:
[...]

Oke.. en waarom kies je voor deze processor ipv de AMD Phenix X4 black?
Omdat deze in de meeste programma's sneller is. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
SniperC: Ik ben totaal geen overclocker.
Duidelijk. Hij is ook nieuw hier.
Verwijderd schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 12:56:
Ik zou een i5 met een goeie koeler pakken samen met de 5870. Overclock dat ding een beetje en je bent goedkoop en snel. Overclocken is zeker als je het niet hardcore doet echt super makkelijk. Het kost je een dagje testen.
Moet je maar net zin in hebben, een dagje testen...
Sniperc schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 13:00:
Ik heb geen ervaring met overclocken, ik weet niet of het moeilijk is en de moeite waard is.

Zijn er ook risico's?
-The_Mask- schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 13:05:
[...]
Vaak wel de moeite waard om de CPU te overklokken.

Normaal gesproken niet.
Tja, de moeite waard of niet. Dat is toch heel persoonlijk. Voor de een gaat het nooit snel genoeg en de ander is tevreden met wat hij heeft. Als je al een dik systeem hebt en op 1680x1050 gamed, heeft overklokken weinig meerwaarde, zeker voor games. Het gaat al snel genoeg.

Normaal gesproken geen risico's. Tja, als je geen fouten maakt en precies doet wat er verteld word; klopt dat. Risico's zijn er echter wel degelijk; een minder/niet stabiel systeem bijv. Geen CPU is het hetzelfde; de een klokt beter over dan de ander...etc.etc.
Verwijderd schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 13:09:
[...]

1)blck stapje hoger zetten(5 ofzo)
2)Orthos/TAT een 10-15min draaien
3)Geen fouten geconstateerd? Ga naar stap 1 anders stap 4
4)Fout gevonden, zet blck een ruime stap lager of voltage stap hoger

Dan kom je op een gegeven moment aan de max van je CPU/koeler en laatje orthos 12 uur draaien.

http://www.bit-tech.net/h...cking-intel-core-i7-920/1

Zolang je niet te gek gaat doen met het voltage, ook daarbij geld kleine stapjes, en de temperatuur onder load niet hoger dan 60graden komt, kan er heel erg weinig mis gaan. Eigenlijk kan ik dan niets verzinnen wat mis kan gaan.
Dat zijn nogal wat handelingen, simpel ?
Mag ieder voor zichzelf bepalen.
Sniperc schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 13:14:
En als ik nou is niet ga overclocken, en dan de i5 ga nemen. Is de I5 dan genoeg om minimaal 4 jaar mee te gaan?
Of moet ik dan toch de I7 nemen?
Weet je, begin eerst eens met het systeem goed neer te zetten en als je zin hebt kan je later altijd nog met overklokken gaan stoeien. Met beide platformen kan je wel vier jaar mee. Als je niet overklokt, ben je beter af met het s1156 platform. De i7 8*** heeft HT, wat vooral profijt geeft in applicaties. Voor games doet het niets.
[b]Reinman schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 13:23:[/b
Waarom zou je niet overclocken?
Omdat hij er totaal onbekend mee is ? Omdat, ondanks dat het simpel genoemt word je toch behoorlijk wat stappen moet doorlopen ? Omdat hij zich wellicht prettiger voelt bij een 100% stabiel (en accuraat) systeem, wat met overklokken algauw kritischer word ? Omdat hij de snelheid nu al goed genoeg vind ?
Kortom; genoeg redenen om vooral niet te willen overklokken. Hoe flauw wij tweakers dat ook mogen vinden, het zijn stuk voor stuk geldige argumenten.
Verwijderd schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 14:41:
[...]

Als je een beetje tweaker bent, dan moet je bij de aanschaf van nieuwe onderdelen/pc toch wel een beetje rekening houden met overclocken.. over een paar jaar als mijn E8400 het niet meer gaat trekken, wil ik toch wel wat gaan overclocken.. zoals al gezegd is, meer value voor de prijs..
Dat is nu precies de kern van deze discussie; "als je ene beetje tweaker bent"!
Wel, iemand die hier nieuw is en totaal geen ervaring heeft met overklokken is allesbehalve "een beetje tweaker".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En iedereen moet ergens beginnen. Waarom dan direct het weg laten inplaats van iemand stimuleren nieuwe kennis op te doen? Nee we moeten ze ook dom houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
Verwijderd schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 20:02:
En iedereen moet ergens beginnen. Waarom dan direct het weg laten inplaats van iemand stimuleren nieuwe kennis op te doen? Nee we moeten ze ook dom houden.
Je doet alsof die mensen niet weten dat overklokken bestaat. Wel, dat lijkt me sterk; de forums staan er vol mee.
Als iemand interresse heeft te willen gaan overklokken, zeggen ze dat vaak zelf al. Dan heb je iets om mee door te gaan. In zo'n geval als hierboven zou ik toch echt iets terughoudener zijn.

[ Voor 20% gewijzigd door Madrox op 05-10-2009 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Madrox schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 20:04:
[...]

Je doet alsof die mensen niet weten dat overklokken bestaat. Wel, dat lijkt me sterk; de forums staan er vol mee.
als iemand interresse heeft te willen gaan overklokken, zeggen ze dat vaak zelf al. Dan heb je iets om mee door te gaan. In zo'n geval als hierboven zou ik toch echt iets terughoudener zijn.
Jij doet net alsof ze allemaal te dom zijn om 4 stappen te volgen. Daarbij denken de meeste mensen dat het moeilijk is, terwijl dat het niet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak_IT
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-08 10:34
Ben het met Reinman eens. misschien gaat er wel een hele nieuwe wereld voor hem/haar open.
Als je daar geen behoefte aan hebt, ga je er niet op in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Mja, als je gewoon aangeeft dat het geen risico's heeft zolang je het voorzichtig doet of iets dergelijks kan het in ieder geval geen kwaad. Advies is ook maar persoonlijk. Maar als iemand vraagt wat overklokken inhoudt, kent hij de details niet en zou ik er wel bij zeggen dat je er wel even de tijd voor moet nemen en zich goed moet inlezen enzo. Als iemand niet weet wat het inhoudt en je zegt meteen "ja, zeker doen!" weet je nog niet of die persoon het wel interesseert en of hij er überhaupt een goed beeld van heeft. Is het trouwens niet makkelijker om iedereen met dit soort vragen gewoon naar het OC-topic te verwijzen? (of wiki 8) )

[ Voor 7% gewijzigd door bwerg op 05-10-2009 20:26 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak_IT
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-08 10:34
-The_Mask- schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 19:23:
[...]

Je bedoelt OC Gene dat heeft dit mobo pricewatch: MSI P55M-GD45 zelfs. :)

[...]
Zelfs het instap model van MSI P55 heeft OC Genie.. :*)
dit is natuurlijk niet het echte werk maar wel iets om rekening mee te houden tijdens het aanschaffen van je hardware..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
Verwijderd schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 20:06:
[...]

Jij doet net alsof ze allemaal te dom zijn om 4 stappen te volgen. Daarbij denken de meeste mensen dat het moeilijk is, terwijl dat het niet is.
Lickt overklokken is niet moeilijk. Zwaar overklokken is dat wel. Nergens zeg ik dat mensen te dom zijn om vier stappen te doen, ik heb het woord zelf trouwens nooit gebruikt. Wat ik zeg is dat voor iets, wat voor jou simpel is, er toch wat meer bij komt kijken en er zeker tijd in gaat zitten.

Een nieuwe overklokker zal zich idd moeten gaan informeren; Wat is licht overklokken dan? Waar moet ik op letten ? Welke settings verander je en welke vooral niet. etc.etc.etc.

Maar goed, als iemand al begint met "ik ben totaal geen overklokker", is dat zeker geen aanmoediging om te gaan overklokken waard. Wat je hem/haar beter ook kan vragen is ? Heb je zin om te gaan overklokken ? Ben je bereid om er tijd in steken ? (met een half uurtje red je het niet).
bwerg schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 20:22:
Mja, als je gewoon aangeeft dat het geen risico's heeft zolang je het voorzichtig doet of iets dergelijks kan het in ieder geval geen kwaad. Advies is ook maar persoonlijk. Maar als iemand vraagt wat overklokken inhoudt, kent hij de details niet en zou ik er wel bij zeggen dat je er wel even de tijd voor moet nemen en zich goed moet inlezen enzo. Als iemand niet weet wat het inhoudt en je zegt meteen "ja, zeker doen!" weet je nog niet of die persoon het wel interesseert en of hij er überhaupt een goed beeld van heeft. Is het trouwens niet makkelijker om iedereen met dit soort vragen gewoon naar het OC-topic te verwijzen? (of wiki 8) )
Goed idee :)

[ Voor 30% gewijzigd door Madrox op 05-10-2009 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Madrox schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 20:34:
[...]

Lickt overklokken is niet moeilijk. Zwaar overklokken is dat wel. Nergens zeg ik dat mensen te dom zijn om vier stappen te doen, ik heb het woord zelf trouwens nooit gebruikt. Wat ik zeg is dat voor iets, wat voor jou simpel is, er toch wat meer bij komt kijken en er zeker tijd in gaat zitten.
Wie heeft het hier over zwaar overclocken? Daarbij met een simpele luchtkoeler word dat hem toch niet. Je zeg
Dat zijn nogal wat handelingen, simpel ?
Mag ieder voor zichzelf bepalen.
Alsof dat dus moeilijk zou zijn om 4 handelingen uit te voeren. 8)7
Een nieuwe overklokker zal zich idd moeten gaan informeren; Wat is licht overklokken dan? Waar moet ik op letten ? Welke settings verander je en welke vooral niet. etc.etc.etc.
Goh, is dat niet ook wat ik verder zeg, handleidingen lezen?
Maar goed, als iemand al begint met "ik ben totaal geen overklokker", is dat zeker geen aanmoediging om te gaan overklokken waard. Wat je hem/haar beter ook kan vragen is ? Heb je zin om te gaan overklokken ? Ben je bereid om er tijd in steken ? (met een half uurtje red je het niet).
Ik ben totaal geen overklokker is zeker wel een aanmoediging waard. Waarom zou je dat niet aanmoedingen, als het kan, als het ook winst op levert. Zegt die gene, nee dat durf ik echt niet aan klaar. Daarom kan het nog steeds gewoon gezegd worden. Juist omdat mensen denken dat het echt moeilijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SJB
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-09 08:26

SJB

Na 5jaar is het weer eens tijd voor een nieuwe pc!
Ik gebruik de pc niet heel intensief, maar wil wel de mogelijkheid hebben om nieuwe games te spelen. De monitor die ik heb is een Samsung P2370 (1920x1080). Daarnaast vind ik het belangrijk dat ik een aantal jaar vooruit kan met de pc, eventueel met een kleine upgrade.

Na het doornemen van dit topic ben ik op het volgende uitgekomen:

#ProductPrijsSubtotaal
1Antec Three Hundred Zwart€ 48,60€ 48,60
1Cooler Master Real Power M520€ 65,25€ 65,25
1MSI P55-CD53€ 98,45€ 98,45
1Sapphire HD 4890 1GB GDDR5 PCI-E€ 146,90€ 146,90
ImporterenTotaal€ 654,34

- Is het de moeite waard om voor een duurder moederbord met crossfire te gaan? Denk dat ik met de 4890 zeker wel een tijd vooruit kan toch?
- Zie dat sommige mensen voor de Vaper-X gaan voor de stilte. Is de 4890 ook lawaaiig in idle (pc staat in de huiskamer)? Geldt dit ook voor de processorkoeler?
- Is het aan te raden extra ventilatoren te kopen bij deze kast?
- Budget tussen de E600 en E800, liever goedkoper dan duurder:)

Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sja, ik zou dan toch die extra mile gaan voor de HD5850 of ff wachten op de HD5770. Dan heb je al DX11 wat toch een stuk toekomst is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De HD5850 schijnt ook erg stil te zijn.

Dus lijkt mij dit beter:
#ProductPrijsSubtotaal
1Corsair HX450W€ 58,40€ 58,40
1Gigabyte GA-P55M-UD2€ 84,35€ 84,35
ImporterenTotaal€ 698,31

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SJB
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-09 08:26

SJB

@ Reinman: Zie dat de HD5850 net wat beter presteert dan de HD4980, helaas is deze wel zo'n E60 duurder en nog niet echt goed leverbaar. Is DX11 echt zo'n grote meerwaarde?

@ The Mask:dit moederbord is goedkoper en ondersteunt ook crossfire, welke 'nadelen' heeft dit bord tov de MSI P55-CD53 om het goedkoper te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SJB schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 22:21:
@ Reinman: Zie dat de HD5850 net wat beter presteert dan de HD4980, helaas is deze wel zo'n E60 duurder en nog niet echt goed leverbaar. Is DX11 echt zo'n grote meerwaarde?
Imo wel. :)
@ The Mask:dit moederbord is goedkoper en ondersteunt ook crossfire, welke 'nadelen' heeft dit bord tov de MSI P55-CD53 om het goedkoper te maken?
Is een mATX mobo, maar geschikt voor CrossFire is die niet echt. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
Verwijderd schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 20:38:
[...]

Wie heeft het hier over zwaar overclocken? Daarbij met een simpele luchtkoeler word dat hem toch niet. Je zeg
Ik. ik verfijn jouw uitspraak: overklokken is simpel ;)
Alsof dat dus moeilijk zou zijn om 4 handelingen uit te voeren. 8)7
Goh, is dat niet ook wat ik verder zeg, handleidingen lezen?
Ah, het gaat verder dan vier handelingen, je zegt het zelf al.
Ik ben totaal geen overklokker is zeker wel een aanmoediging waard. Waarom zou je dat niet aanmoedingen, als het kan, als het ook winst op levert. Zegt die gene, nee dat durf ik echt niet aan klaar. Daarom kan het nog steeds gewoon gezegd worden. Juist omdat mensen denken dat het echt moeilijk is.
Het is altijd makkelijk met andermans spullen/geld te speculeren :+
Maar goed, als jij het acceptable vind om iemand overklokken aan te moedigen, wetende dat het een totale beginner is, weinig/niets afweet van hardware, laat staan het bios etc. ; dat mag jij vinden.
Zelf denk ik daar heel anders over en dat heb ik ondertussen wel duidelijk gemaakt. Einde discussie.
Zal wel weer de wind van voren krijgen met wat ik nu ga zeggen, maar dat ben ik ondertussen wel gewend :+

Voorlopig heeft DX11 nul meerwaarde, de eerste twee spellen die DX11 ondersteunen komen met een beetje geluk nog voor de kerst uit; en die zijn geeneens full-dx11 zover ik weet. Het eerste kwartaal volgend jaar komen er nog zo;n drietal bij, als alle prognoses kloppen. Zo hard gaat het dus niet. De meerwaarde is in mijn ogen dan ook voorlopig nog zeer beperkt. Met ene beetje geluk zit je aan het einde van 2010 met een dozijn titels. Ga ervan uit dat slechts 1/3 ofzo van die titles jouw ook daadwerkelijk aanspreekt; is de keus nog beperkter. Verder kan je al die titels ook met ene HD4890 of GTX285 spelen, je mist "slechts" wat eye-candy.

Daarmee wil ik niet zeggen dat je wellicht beter een HD5850 kan kopen, die is zowiezo sneller dan de HD4890.
Aan de andere kant kan je prima uit de voeten met een Hd4890 op jouw resolutie. De vraag die overblijft is: heb je het erover over ? Het scheelt nml. nog steeds zo'n 60 euro.

De Vapor-X is idd een stuk stiller dan de standaard Hd4890 koeling.

[ Voor 36% gewijzigd door Madrox op 05-10-2009 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal :)

Ik ben sinds kort bezig met het samenstellen van een nieuwe pc.

Eisen: Snel ;) + optimaal voor games
Budget: <1000 euro, voor een cpu, mobo, kast, psu, geheugen, hdd (ssd) en fans/koelers etc

Grafische kaart, monitor en muis/keyboard heb ik even niet nieuw nodig. Ik heb een G9 en scherm en grafische kaart kunnen nog wel even wachten. (Ik heb sowieso een arm in het gips waardoor ik toch voorlopig even geen games kan spelen) Ook heb ik geen andere HDDs nodig aangezien ik deze gewoon overzet. OS krijg ik omdat ik student ben :P

Dit is wat ik tot nu toe heb:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 860€ 234,23€ 234,23
1Intel X25-M Postville SSDSA2MH080G2C1 80GB€ 179,-€ 179,-
1MSI P55-GD80€ 154,95€ 154,95
1OCZ Platinum Low Voltage OCZ3P1600LV4GK€ 97,81€ 97,81
1Prolimatech Megahalems CPU Cooler€ 45,90€ 45,90
ImporterenTotaal€ 795,80

Over de meeste dingen ben ik wel uit, maar ik heb nog een paar vraagjes.
PSU: ik ben van plan om er later een single GPU in te zetten, waarschijnlijk een HD5870. Wat raden jullie aan qua merk en vermogen?
Koeler i.c.m MSI-P55-GD80 + geheugen (gaat dat passen)?
Geheugen: iemand die iets anders aanraad? (misschien 1333 ipv 1600?)
Andere tips zijn natuurlijk van harte welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgras
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
De Scythe Mugen 2 gaat niet op dat socket passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rgras schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 23:07:
De Scythe Mugen 2 gaat niet op dat socket passen.
ai, groot gelijk ;)
even opzoek naar iets anders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 860€ 234,23€ 234,23
ImporterenTotaal€ 705,18

Lijkt mij al een betere prijs/prestatie hebben. ;)
Maar denk je echt wat aan de Core i7 te hebben als je kijkt naar een Core i5?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trolando
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 25-08 13:47
Volgens mij moet de conclusie gewoon zijn:

* Vraag mensen of ze willen overklokken, als ze hier niets over zeggen.
Met andere woorden: ga er niet vanuit dat ze er niet in geinteresseerd zijn.

* Geef informatie: door frequenties en voltages te verhogen, produceert een processor meer warmte; bovendien kan een te hoge voltage onderdelen beschadigen. En als je een hogere frequentie vraagt terwijl de voltage niet hoog genoeg is (hogere voltage = kortere schakeltijd) dan gaat je systeem sneller fouten maken. Zorg voor goede temperatuur & stabiliteit tests, verhoog en verlaag in de juiste volgorde (eerst hogere frequentie proberen, daarna misschien iets met voltage doen) en als je bij de 55 graden weg blijft, zit je sowieso niet in de gevarenzone.

Overigens heb ik nooit overgeklokt. Evenwel ben ik geen newbie met computers, het is simpelweg iets waar ik me tot nu toe niet mee bezig heb gehouden. Ik ben behoorlijk bewust in deze topic op deze site actief, juist omdat ik verwacht dat mensen met verstand van zaken goed advies kunnen geven en ik van plan ben om m'n 955BE/GA-MA770-UD3/DDR2 systeempje wat op te klokken.

Het kan ook best zijn dat mensen bij overklokken wegblijven vanuit pure onwetendheid. Misschien tijd voor een goede Tweakers.net overclock-FAQ waar we met z'n allen naar gaan verwijzen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus P7P55D€ 119,08€ 119,08
1Club3D HD 5850 1GB (CGAX-58524IDP)€ 214,94€ 214,94
1Kingston HyperX KHX12800D3K2/4G€ 88,60€ 88,60
ImporterenTotaal€ 855,60

Ik ben van plan om dit te gaan bestellen en ik vind het qua prijs/snelheid een goede combinatie, ik heb ieder onderdeel zorgvuldig afgewogen. Zou iemand mij willen voorzien van commentaar/tips?

Het enige waar ik mogelijk nog over twijfel is het moederbord. Wat zijn de werkelijke verschillen (in het algemeen) voor de Intel Core i5 750 tussen Asus P7P55D x, Gigabyte GA-P55-UDx en MSI P55-GDx? Ik heb sowieso gekozen voor een mobo met CrossFire(X)-ondersteuning. Qua prijs zitten ze alle 3 ongeveer in dezelfde richting, maar daar heb je bij Asus 2x x16 voor en bij Gigabyte en MSI maar 1x. Ik ben niet genoeg thuis om een uitspraak te kunnen doen welk merk met deze processor het meest praktische is qua BIOS en overclocken. (Over MSI lees ik overigens niet veel goeds.)

Laatste vraag, hoe weet men hoeveel wattage-voeding benodigd is? Wat tel je dan precies bij elkaar op?

Thanks alvast :)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2009 02:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02:29
Verwijderd schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 01:20:
Laatste vraag, hoe weet men hoeveel wattage-voeding benodigd is? Wat tel je dan precies bij elkaar op?
http://new.coolermaster.com/support/psu_calculator.php :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat heeft zeer zeker een meer waarde. Zeker omdat je zegt dat je er ook lang mee wil doen. DX11 is eigenlijk wat DX10 had moeten zijn. DX11 kan sneller, mooier en het is gewoon de toekomst. Games gaan er komen, hell er zijn al patches waar je al wat DX11 functionaliteiten kan krijgen. Maar als je naar de specs gaat kijken dan zie je dat de HD5850 veel meer shader power heeft, dus hoe shader intensiever de game, hoe meer de HD5850 afstand gaat nemen. Reken er maar op dat games steeds meer shaders gaan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dunbar
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-07 12:12
Na wat verder kijken denk ik dat ik dit ga aanschaffen

#ProductPrijsSubtotaal
1Antec Performance One P183 Zwart€ 102,50€ 102,50
1Intel Core i7 860€ 234,95€ 234,95
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K3/6G€ 110,54€ 110,54
1Nexus Tranquillity RX-8500€ 104,83€ 104,83
ImporterenTotaal€ 673,82

Videokaart heb ik al. XFX GFX275.

Nu eigenlijk nog 2 concrete vragen. Hoeveel ruimte zit er in zo'n antec kast, past die GFX275 daar in? Iemand wist me te vertellen dat het paste maar als iemand anders er ook nog een mening over heeft dan hoor ik die graag.
En zijn er nog tips voor een goede processorcooler? Het is belangrijk dat ie stil is :)

Tomorrow is often the busiest day of the week

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Waarom zou het niet passen? Ik heb een GTX260 gehad die is even groot en paste zonder problemen in m'n cheapass Aopen kastje, zou het raar vinden als ie niet in jouw dure Antec past en anders een andere kast he. ;)

Verder moet je 4 of 8GB nemen, die 860 ondersteund dual channel. Je kan wel 6GB nemen maar dan verlies je dual channel en dus snelheid, verder wel ok systeem, voeding zou iets minder mogen. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door chim0 op 06-10-2009 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dunbar schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 09:24:
Na wat verder kijken denk ik dat ik dit ga aanschaffen

#ProductPrijsSubtotaal
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K3/6G€ 110,54€ 110,54
ImporterenTotaal€ 673,82

Videokaart heb ik al. XFX GFX275.

Nu eigenlijk nog 2 concrete vragen. Hoeveel ruimte zit er in zo'n antec kast, past die GFX275 daar in? Iemand wist me te vertellen dat het paste maar als iemand anders er ook nog een mening over heeft dan hoor ik die graag.
En zijn er nog tips voor een goede processorcooler? Het is belangrijk dat ie stil is :)
Waarom zon overkill voeding? Dat is echt nergens voor nodig. Een goeie 500 watter kan dit systeem makkelijk al hebben.
#ProductPrijsSubtotaal
1Asus P7P55D€ 119,08€ 119,08
1Kingston HyperX KHX12800D3K2/4G€ 88,60€ 88,60
ImporterenTotaal€ 855,60

Ik ben van plan om dit te gaan bestellen en ik vind het qua prijs/snelheid een goede combinatie, ik heb ieder onderdeel zorgvuldig afgewogen. Zou iemand mij willen voorzien van commentaar/tips?

Het enige waar ik mogelijk nog over twijfel is het moederbord. Wat zijn de werkelijke verschillen (in het algemeen) voor de Intel Core i5 750 tussen Asus P7P55D x, Gigabyte GA-P55-UDx en MSI P55-GDx? Ik heb sowieso gekozen voor een mobo met CrossFire(X)-ondersteuning. Qua prijs zitten ze alle 3 ongeveer in dezelfde richting, maar daar heb je bij Asus 2x x16 voor en bij Gigabyte en MSI maar 1x. Ik ben niet genoeg thuis om een uitspraak te kunnen doen welk merk met deze processor het meest praktische is qua BIOS en overclocken. (Over MSI lees ik overigens niet veel goeds.)

Thanks alvast :)
De MSI GD65 en de UD4 komen het beste uit de tests. Ik zou die dus ook nemen. Je zou ook nog wat op je geheugen kunnen besparen door 1333mhz value ram te nemen. Veel winst van sneller geheugen ga je toch niet merken. Hoe we dat weten? Ervaring, reviews lezen.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2009 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dunbar
chimo schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 09:28:
Waarom zou het niet passen? Ik heb een GTX260 gehad die is even groot en paste zonder problemen in m'n cheapass Aopen kastje, zou het raar vinden als ie niet in jouw dure Antec past en anders een andere kast he. ;)

Verder moet je 4 of 8GB nemen, die 860 ondersteund dual channel. Je kan wel 6GB nemen maar dan verlies je dual channel en dus snelheid, verder wel ok systeem, voeding zou iets minder mogen. ;)
Ah, dat dat mobo alleen DC ondersteunt wist ik niet :) Merci. Zware voeding kies ik omdat ik nogal es op de ondergrens ben gaan zitten en dan bij een upgrade net wat prik te kort kwam :/ Zoals nu, met mijn GFX275 die 40A kan trekken op de 12V. Mijn 450W klapt er dan uit, dus ik kan nu ff niet alle spellen draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dunbar schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 09:34:
[...]

Ah, dat dat mobo alleen DC ondersteunt wist ik niet :) Merci. Zware voeding kies ik omdat ik nogal es op de ondergrens ben gaan zitten en dan bij een upgrade net wat prik te kort kwam :/ Zoals nu, met mijn GFX275 die 40A kan trekken op de 12V. Mijn 450W klapt er dan uit, dus ik kan nu ff niet alle spellen draaien.
Maar om dan direct zo veel te nemen is natuurlijk ook een beetje zot. Neem dan een Antec True Power TP650 watt. Daarbij zegt wattage niet alles over een voeding. Een sterke 12volt lijn is zeer zeker een vereiste.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2009 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dunbar
Qua stroomverbruik maakt het toch niet uit of je een 650W of een 850W neemt? Het lijkt me dat een 850W zelfs misschien wat efficienter kan draaien dan een 650W die vol wordt belast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dunbar schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 09:36:
Qua stroomverbruik maakt het toch niet uit of je een 650W of een 850W neemt? Het lijkt me dat een 850W zelfs misschien wat efficienter kan draaien dan een 650W die vol wordt belast.
Dat maakt zeer zeker wel uit, al zou het verschil marginaal zijn. De 650 watter is goedkoper, dus al zou de 850watt efficienter zijn, dat verschil is zo klein dat je binnen de levensduur van de pc hem niet terug verdient. Daarbij gaat de 650watt het wss in idle winnen qua efficientie(reken er maar op ~100 watt idle ~250 watt load).

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2009 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dunbar
Ok, ik zal er es over nadenken :)

Ik heb wat moeite om coolers te vinden voor de i7. Is Zalman nog steeds the way to go?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
Ik ben er ongeveer wel uit. Totaal kom ik bij Cool-prices uit op 1030 euro incl verzending + pixelgarantie (verbied pixelgarantie btw en lever gewoon goede producten + garantie)

Heb alleen nog een vraag openstaan mbt de 5850, wanneer ze die verwachten. Zit wel sterk te twijfelen of een 4890 vapor niet voldoende is. Als ik meer dan 4 weken moet wachten denk ik dat ik omschakel naar die kaart. Scheelt toch ook weer 50 euro.

#ProductPrijsSubtotaal
1Cooler Master CM 690 Zwart€ 58,-€ 58,-
1Cooler Master Real Power M520€ 65,25€ 65,25
1OCZ Fatal1ty OCZ2F10664GK€ 54,97€ 54,97
1Samsung SH-S223B€ 17,50€ 17,50
2Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 61,20€ 122,40
1Samsung Syncmaster 2343BW€ 189,50€ 189,50
ImporterenTotaal€ 976,59

Wat ga ik er mee doen:
Gamen op zo hoog mogelijk. Geen crysis maar genoeg andere spellen. Op dit moment voornamelijk WoW maar dat mede doordat ik nu nog een 1900XT heb en de andere games dit minder leuk vinden.
Andere zaken zijn internetten, films kijken, dvd/cd branden, (un)rarren en het liefst allemaal tegelijk. Daarnaast wil ik minimaal 3 jaar met deze pc doen (huidige is nu ook precies 3 jaar oud)

Resolutie: het scherm kan 2048 x 1152. Ben nu 1650 x 1080 gewendt dus ben beniewd. Of anders 1920 x 1200 (correct me if iam wrong met de resoluties, haal ze altijd door elkaar). Als iemand anders een beeldscherm van 23 a 24 inch weet, met verstelbare voet van onder de 200 euro hou ik mij aanbevolen.
  • Systeemkast: Niet al te duur. Schijnt goed stil te zijn, Makkelijk alles in te bouwen en koelt goed.
  • Processorkoeler: Om hem toch iets stiller te krijgen en eventueel wat koeler bij licht overklokken.
  • Voeding: Goede voeding. Maakt niet teveel lawaai. Niet al te duur. Voldoende vermogen (ga niet (veel) overklokken of iig niet heel erg en ga geen CF nemen of wat dan ook)
  • Moederbord: Het is wel een mATX maar als het goed is past alles er op en zijn er voldoende aansluitingen. Iemand nog een reden waarom ik dit board Niet moet nemen???
  • Processor: Het was de i5 of de 955. Ik voel me gewoon wat meer happy bij een intel atm. Puur gevoel. Voordat de i5 uitkwam wilde ik wel de 955 maar mede doordat de prijs/kwaliteit toen een stuk anders lag imo.
  • Geheugen: Volgens mij gewoon goed DDR2 geheugen. Bij andere zaken dan cool-prices is hij 20 euro duurder.
  • DVD-brander: spreekt voor zich
  • HDD: Wil genoeg ruimte hebben en de nieuwste telg van de spinpoints trekt me heel erg. Geen Raid maar gewoon 1 app/win/games schijf en 1 download schijf. SSD was een optie maar is prijstechnisch gewoon nog te duur.
  • Videokaart: De 5850 moet ervoor zorgen dat ik voorlopig weer mee kan. Als hij echt heel slecht leverbaar is (lees meer dan 4mnd) dan ga ik voor de 4890 Vapor.
Als iemand nog op of aanmerkingen heeft dan hoor ik het graag. Het is toch een hele investering :)

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dunbar schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 09:41:
Ok, ik zal er es over nadenken :)
Die TP is echt een mooie voeding hoor. 4x een PCI-e 6pins(waarvan er w nog naar 8 pins kunnen).
Ik heb wat moeite om coolers te vinden voor de i7. Is Zalman nog steeds the way to go?
Was zalman ooit the way to go? Die vond ik altijd al overpriced voor de koel vermogen.
Dit is een van de besten op dit moment:
pricewatch: Prolimatech Megahalems CPU Cooler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Toen ik die GTX260 had, had ik ook een OCZ Modstream 500W en daarmee startte m'n PC niet op, fans draaiden wel maar zwart beeld, kaart eruit en PC startte netjes op. Omgeruild voor een CM Silent Pro 700W en PC startte probleemloos op met videokaart. Een andere gebruiker met precies dezelfde specs zei dat het niet aan de voeding ligt maar bij mij wel dus maar de voeding was dus niet stuk omdat de PC zonder videokaart gewoon opstartte. Maar goed, het kan een brak modelletje zijn geweest ofzo, of m'n PC in z'n totaliteit had misschien toch net te weinig stroom dus daarom bespaar ik zelf nooit op een voeding, ook al is het overkill, je weet nooit wat er kan gebeuren en je hebt er geen omkijken meer naar en wat Reinman zegt, zwaardere voeding zijn idd vaak efficienter. Die CM Silent Pro 700W had goede reviews en een sterke 12V lijn en is superstil vandaar dat ik toen voor die heb gekozen en hij dient mij nog steeds vlekkeloos. 8)

[ Voor 9% gewijzigd door chim0 op 06-10-2009 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dunbar
Nu ff een heel basic noob vraagje, ik lees nu dat de i5 is uitgekomen ná de i7, en dat de performance van de i5 beter is dan die van de i7? Ben ik een idioot om een i7 te kopen, of is het prijsverschil het wel waard op een of andere manier?

Afbeeldingslocatie: http://media.bestofmicro.com/U/4/218812/original/3DMark%20Vantage%20GPU%20Score.png

De i7 wordt pas stukken beter met 2 GPU's, en dat ben ik niet van plan.

[ Voor 27% gewijzigd door Dunbar op 06-10-2009 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thewizard2006 schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 09:42:
[list]
• Systeemkast: Niet al te duur. Schijnt goed stil te zijn, Makkelijk alles in te bouwen en koelt goed.
Je moet alleen de fan uit het deurtje halen, die zorgt nog wel eens voor trillingen.
• Processorkoeler: Om hem toch iets stiller te krijgen en eventueel wat koeler bij licht overklokken.
• Voeding: Goede voeding. Maakt niet teveel lawaai. Niet al te duur. Voldoende vermogen (ga niet (veel) overklokken of iig niet heel erg en ga geen CF nemen of wat dan ook)
Sja ik zou toch voor de corsair 450w gaan, zeker omdat je daar 7 jaar garantie op krijgt.
• Moederbord: Het is wel een mATX maar als het goed is past alles er op en zijn er voldoende aansluitingen. Iemand nog een reden waarom ik dit board Niet moet nemen???
Als alles voor jouw er op zit zie ik geen reden tot om hem niet te nemen.
• Processor: Het was de i5 of de 955. Ik voel me gewoon wat meer happy bij een intel atm. Puur gevoel. Voordat de i5 uitkwam wilde ik wel de 955 maar mede doordat de prijs/kwaliteit toen een stuk anders lag imo.
I5 is wat sneller, maar wel duurder.
• Geheugen: Volgens mij gewoon goed DDR2 geheugen. Bij andere zaken dan cool-prices is hij 20 euro duurder.
i5 is ddr3 only.
• DVD-brander: spreekt voor zich
• HDD: Wil genoeg ruimte hebben en de nieuwste telg van de spinpoints trekt me heel erg. Geen Raid maar gewoon 1 app/win/games schijf en 1 download schijf. SSD was een optie maar is prijstechnisch gewoon nog te duur.
• Videokaart: De 5850 moet ervoor zorgen dat ik voorlopig weer mee kan. Als hij echt heel slecht leverbaar is (lees meer dan 4mnd) dan ga ik voor de 4890 Vapor.
[/list]
Als iemand nog op of aanmerkingen heeft dan hoor ik het graag. Het is toch een hele investering :)
Sja ik zou gedult hebben. Je gaat toch een DX versie omhoog, met alle voordelen van dien.
Dunbar schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 09:47:
Nu ff een heel basic noob vraagje, ik lees nu dat de i5 is uitgekomen ná de i7, en dat de performance van de i5 beter is dan die van de i7? Ben ik een idioot om een i7 te kopen, of is het prijsverschil het wel waard op een of andere manier?

[afbeelding]

De i7 wordt pas stukken beter met 2 GPU's, en dat ben ik niet van plan.
Ik persoonlijk vind het prijs verschil het niet waard, maar dat komt omdat ik fanboy ben van prijs prestatie.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2009 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
thewizard2006 schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 09:42:
Als iemand nog op of aanmerkingen heeft dan hoor ik het graag.
Als ik 1300 had, zou ik dit doen. :9~

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X4 965 Black Edition€ 173,61€ 173,61
1Asus M4A79T Deluxe€ 142,90€ 142,90
1Cooler Master Real Power M620€ 76,99€ 76,99
2Kingston SSDNow V-Series SATA2 2.5 64GB€ 109,-€ 218,-
2Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 73,71€ 147,42
1Sapphire HD5870 1GB GDDR5 PCI-E (Game Edition)€ 295,75€ 295,75
ImporterenTotaal€ 1.191,37

Heerlijk alles op z'n hoogst en 8GB maakt wel uit in zware games op hoge resoluties, heb ik gezien in een video.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-09 20:08

superwashandje

grofheid alom

en 2x2 + 2x1 dan? zou je wel 2 aparte kitjes voor moeten bestellen.

[ Voor 4% gewijzigd door superwashandje op 06-10-2009 09:58 ]

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ie, ik echt niet. 1 SSD is tof, maar ik zou dat niet ten koste laten gaan van de snellere i5+erg goeie koeler=super snelle proc.

Was die video van Corsair? Laat me niet lachen die hele video slaat nergens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Waarom niet? Dat zijn wel leuk betaalbare leuke SSD'tjes in RAID-0 en dit is duidelijk een AMD/ATI systeem, dat is toch goed? Die zijn toch gericht op gamen? Snap niet wat er mis mee is maar goed, ieder z'n voorkeur en ik heb het snelste gepakt omdat allkes lekker stock zou blijven bij mij, lekker goed en stabiel. En ja, die video van Corsair :D Ach wat maakt het uit, is gewoon een goeie bak, klaar. :+
superwashandje schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 09:54:
[...]

en 2x2 + 2x1 dan? zou je wel 2 aparte kitjes voor moeten bestellen.
Gewoon twee kitjes van 4GB (wat 2x 2GB is), dus 4 reepjes in totaal.

[ Voor 7% gewijzigd door chim0 op 06-10-2009 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chimo schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 09:59:
Waarom niet? Dat zijn wel leuk betaalbare leuke SSD'tjes in RAID-0 en dit is duidelijk een AMD/ATI systeem, dat is toch goed? Die zijn toch gericht op gamen? Snap niet wat er mis mee is maar goed, ieder z'n voorkeur en ik heb het snelste gepakt omdat allkes lekker stock zou blijven bij mij, lekker goed en stabiel.
Wat boeit het dat het een AMD/ATI systeem is? Niets! De Core i5 is stock sneller, heeft meer oc headroom. Daarom dus de betere keuze.
En ja, die video van Corsair :D Ach wat maakt het uit, is gewoon een goeie bak, klaar. :+
Die hele videoreview die klopte van geen kant. Of ga jij allemaal zware programma's open zetten en dan gamen?
Gewoon twee kitjes van 4GB (wat 2x 2GB is), dus 4 reepjes in totaal.
Wat hij zegt werkt gewoon hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dunbar
#ProductPrijsSubtotaal
2Corsair XMS3 TW3X4G1333C9€ 78,47€ 156,94
ImporterenTotaal€ 658,07

Zoiets wordt het denk ik :)

Voeding hou ik zo. Ik heb hier nu 2 voedingen liggen die te licht zijn, dus een overkill aan voeding nu zal misschien wel goedkoper zijn dan nu net op het randje gaan zitten :) Verder heb ik erg goeie ervaringen met Nexus voedingen.
i7 vervangen door een i5, en de 6GB DDR3 vervangen door 2 4GB kits :)

Op- of aanmerkingen? De videokaart die erbij komt is een GFX275

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Verwijderd schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 10:05:
[...]

Wat boeit het dat het een AMD/ATI systeem is? Niets! De Core i5 is stock sneller, heeft meer oc headroom. Daarom dus de betere keuze.
Prima maar ik vind een i5 niet echt high-end.. neem dan i7.. Ik vind het wel mooi hoor proc + mobo + chipset allemaal hetzelfde..
[...]

Die hele videoreview die klopte van geen kant. Of ga jij allemaal zware programma's open zetten en dan gamen?
Ik wel ja, weet je wat ik allemaal open heb staan? Geheugen is altijd minimaal 2 a 3GB vol en ik game gewoon met alles aan en dat werkt perfect op m'n 940BE + 4GB, als je genoeg kracht hebt is het onzin om dingen uit te zetten, maakt qua frames iig geen flikker uit en ja ik heb het zelf getest...
[...]

Wat hij zegt werkt gewoon hoor.
Ik had het over 8GB...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chimo schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 10:15:
[...]
Prima maar ik vind een i5 niet echt high-end.. neem dan i7.. Ik vind het wel mooi hoor proc + mobo + chipset allemaal hetzelfde..
BS dan is de 965 ook niet high end. Gaat er om wie sneller is.
[...]
Ik wel ja, weet je wat ik allemaal open heb staan? Geheugen is altijd minimaal 2 a 3GB vol en ik game gewoon met alles aan en dat werkt perfect op m'n 940BE + 4GB, als je genoeg kracht hebt is het onzin om dingen uit te zetten, maakt qua frames iig geen flikker uit en ja ik heb het zelf getest...
Sja ik doe het niet, het is ook nergens voor nodig. Maar je haalt zo wel de video onderuit, het maakt geen flikker uit, tenzij je zo veel aanzet zoals corsair.
Ik had het over 8GB...
Hij niet, hij had het over 6GB, dat kan gewoon met 2x2+2x1.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2009 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje

superwashandje

grofheid alom

nee je had het erover dat 6 gb niet zou werken in dual channel en dat je dus 4 of 8 moet nemen.

wat niet waar is als je dus een kitje van 4 en 2 neemt.

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
chimo schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 10:15:
[...]

[...]

Ik had het over 8GB...
8GB is gewoon overbodig en die video van Corsair slaat idd nergens op. Niemand draait met 20+ draaiende applicaties zoals Excel, Pohotshop, Premiere etc.etc.etc. en gaat dan ook nog een spel spelen.
Want dan is mijn vraag aan jou: hoeveel kan je tegelijk doen ? Ah!
Het is onzin om je Word, excel etc. te laten draaien terwijl je aan het gamen bent. Het is ook nog eens onveiliger, want games laten je pc nog wel eens hangen en de kans bestaat dan, dat je dat document en spreadsheet waarmee je bezig was; je werk verloren gaat.

Waarom je er perse 6Gb in zou willen vind ik ook vreemd, je banken zitten dan allemaal vol en wil je later wel 8GB (waarom weet ik niet) moet je eerst die 2x1 gb verkopen. Waarom kijk je niet eerst hoeveel geheugen er daadwerkelijk gebruikt word en/of je swap file steeds dikker word ? Goede kans dat je niet eens de 4GB haalt.
Dunbar schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 09:36:
Het zal iig niet veel uitmaken. Je systeem zit in idle algauw op een dikke 100watt. Dan is de efficiency bij beide PSU's aan elkaar gewaagt. Pas onder de 100watt idle zie je grotere verschillen. Wat er in jouw geval dus niet toe doet. Een 850watt is een goede keus als je later dikke updates gaat doen; een Corsair Hx850 heeft bijv 7jr garantie dus je kan dan een hele tijd vooruit.

Zie bijv. hier de efficiency bij 90watt output en hoger tussen een 850 en 430 watts voeding:
850watt
http://www.silentpcreview.com/article898-page4.html
430watt
http://www.silentpcreview.com/article802-page4.html
Verschil ? Vrijwel nihil vanaf 90watt output. Bij 60 watt (wat je systeem nooit zal halen in idle; scheelt het een magere 1%.).

[ Voor 28% gewijzigd door Madrox op 06-10-2009 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
superwashandje schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 10:51:
[...]

nee je had het erover dat 6 gb niet zou werken in dual channel en dat je dus 4 of 8 moet nemen.

wat niet waar is als je dus een kitje van 4 en 2 neemt.
Hij heb toch een i7 860 + P55 + 6GB kit, scroll nog een terug naar z'n winkelmandje en kijk nog eens goed, daar doelde ik op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje

superwashandje

grofheid alom

chimo schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 11:12:
[...]

Hij heb toch een i7 860 + P55 + 6GB kit, scroll nog een terug naar z'n winkelmandje en kijk nog eens goed, daar doelde ik op ;)
dat snap ik maar dat zei je er niet bij, en omdat hij dat schijnbaar niet weet is het wel zo handig om dat er duidelijk bij te vermelden (net zoals dat overklokken niet aanbevolen moet worden of alleen met disclaimer in het geval van iemand die er nog niet van gehoord heeft :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
superwashandje schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 11:16:
[...]
(net zoals dat overklokken niet aanbevolen moet worden of alleen met disclaimer in het geval van iemand die er nog niet van gehoord heeft :P)
Hehehe :P Nou je het zegt, ik heb een kennis (of goede vriend eigenlijk) die een hoge functie heeft bij Intel. Ik ga gewoon proberen ervoor te zorgen dat HIJ ervoor zorgt dat INTEL ervoor zorgt dat MOEDERBORD FABRIKANTEN ervoor zorgen dat oc'en onmogelijk wordt gemaakt anders krijgen ze geen procs meer, pas dan zal ik rust hebben }) 7(8)7 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisdekloris
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:59
Ik wil mijn game pc upgraden en na verticaal doorstruinen van dit topic kom ik tot het volgende. Gaarne tips:

#ProductPrijsSubtotaal
1MSI P55M-GD45€ 91,50€ 91,50
ImporterenTotaal€ 518,14

Tierelier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje

superwashandje

grofheid alom

jorisdekloris schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 11:42:
Ik wil mijn game pc upgraden en na verticaal doorstruinen van dit topic kom ik tot het volgende. Gaarne tips:

#ProductPrijsSubtotaal
ImporterenTotaal€ 518,14
tip: neem DDR3 geheugen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisdekloris
Je hebt gelijk:

#ProductPrijsSubtotaal
1OCZ OCZ3G10664GK€ 65,46€ 65,46
ImporterenTotaal€ 528,63

Heeft het nog zin om voor de 5870 te gaan ipv de 5850?

Tierelier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
Ah ik was van DDR2 geheugen uitgegaan. Maar het is 4GB DDR3 geheugen> Daar was ik mee in de war :) omdat DDR3 voorheen 6GB was met triple channel en nu hoeft dat niet meer op de 1156 sockets
Dan wordt het OCZ Value PC3-10666 Value Series 4GB edition (OCZ3V13334GK)

Als die voeding dat gaat trekken dat is dat prima. Hij is weer iets goedkoper. Is hij verder ook stiller etc Of is hij identiek zeg maar alleen omdat hij wat minder wattage levert ook weer iets goedkoper.

Het gaat mij bij het moederbord er meer om dat bijv de 5850 niet het geheugen blokkeerd. En dat de TX3 niet te groot is en tegen de zijkanten of iets dergelijks aankomt. Verder heb je niet veel meer nodig dan 2-4 HDD aansluitingen, 2 Sata aansluitingen, 1 processor, 1 videokaart, 2-4 reepjes geheugen en voldoende USB. Of zie ik wat over het hoofd (heb geen firewire, cf, 2x lan of wat dan ook nodig)

Het budget ligt btw rond de 1000 euro en niet 1300. Was een tiepvoud.

PC op een aantal punten aangepast. Iemand die nog wat zinnigs kan zeggen over de monitor of alternatieven?
#ProductPrijsSubtotaal
1OCZ Value PC3-10666 Value Series 4GB edition (OCZ3V13334GK)€ 69,-€ 69,-
2Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 61,20€ 122,40
1Samsung Syncmaster 2343BW€ 189,50€ 189,50
ImporterenTotaal€ 983,77

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdnanKananda
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-05-2023
jorisdekloris schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 11:51:
[...]

Heeft het nog zin om voor de 5870 te gaan ipv de 5850?
Dat ligt eraan, wat wil je ermee gaan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisdekloris
AdnanKananda schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 12:24:
[...]

Dat ligt eraan, wat wil je ermee gaan doen?
Gamen. Ik wil vooral OFP:DR gaan spelen. Rechtvaardigd het prijsverschil het verschil in specs?

Tierelier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jorisdekloris schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 12:27:
[...]

Gamen. Ik wil vooral OFP:DR gaan spelen. Rechtvaardigd het prijsverschil het verschil in specs?
Dat kan alleen jij bepalen of het verschil jouw waard is. Heb je al bulten reviews gelezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisdekloris
Verwijderd schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 12:29:
[...]

Dat kan alleen jij bepalen of het verschil jouw waard is. Heb je al bulten reviews gelezen?
Ik heb al reviews gelezen van de kaarten los van elkaar maar ik kon geen comparison vinden.

Tierelier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
Net een mailtje van cool-prices (wat waarschijnlijk voor alle leveranciers geldt) mbt de 5850:
Dit is helaas heel moeilijk te zeggen aangezien leveranciers geen uitspraken doen over de leverdatum. Als u er 1 besteld word er een gereserveerd, maar de verwachting is dat we hele kleine plukjes binnen gaan krijgen, en er staan een aantal voornoteringen voor u. Dat wil zeggen dat wij niet kunnen garanderen dat u meteen met de eerste levering een kaart kunt verwachten, onze excuses daarvoor. Wij verwachten deze kaart op z’n vroegst half tot eind oktober binnen te krijgen.

dus alternatief is een 4890 vapor of gewoon een 4870 en over 2jaar ofzo een nieuwe kaart halen....

[ Voor 8% gewijzigd door thewizard2006 op 06-10-2009 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-09 11:37

defcon84

Multipass?

thewizard2006 schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 12:32:

dus alternatief is een 4890 vapor of gewoon een 4870 en over 2jaar ofzo een nieuwe kaart halen....
als je echt niet meer kan wachten wel ja..
ik zou eens bij een andere firma navragen als ik jou was..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterz20
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-09 13:09
Toch nog eens hard zitten nadenken i.v.m. core i5/i7.

Heb reeds een XFX Radeon HD 4850 512MB DDR3 XXX
Heb ook HDD / tobo / muis / dvd

Ben tot volgende, nieuwe setup gekomen:
#ProductPrijsSubtotaal
1Gigabyte GA-P55-UD4€ 136,90€ 136,90
1OCZ Platinum Low Voltage OCZ3P1333LV4GK€ 77,-€ 77,-
ImporterenTotaal€ 493,70

Dan kan ik eventueel nog videokaart upgraden over een tijdje. Dit mobo gekozen omdat ik eigenlijk wel ATX wil en niet mATX of nog kleiner, weet niet waarom, voelt beter.

Heb ook nog wel een voeding van AOpen (400 watt, type 12AHNF). Zou deze ook nog voldoen? (ipv de corsair HX450W)

Verder niets vergeten, betere mogelijkheden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga dus een nieuw systeem kopen en had nu dit bij elkaar gezocht, maar wat voor voeding past hier het beste in, en moet ik deze video kaarten nemen of moet ik wachten op De nieuwe kaar van Ati HD5870x2 ?

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus P7P55D Premium€ 219,27€ 219,27
1Creative X-Fi Titanium€ 58,79€ 58,79
2Maxtor DiamondMax 23 STM31000528AS, 1TB€ 65,99€ 131,98
1OCZ OCZ3G10662GK€ 46,16€ 46,16
2Sapphire HD5870 1GB GDDR5 PCI-E (Game Edition)€ 295,75€ 591,50
1Thermaltake Xaser VI MX Rood, Zwart€ 83,74€ 83,74
ImporterenTotaal€ 1.366,39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Ik zie nog wel wat vreemde dingen in je setup.
Je moederbord is vreselijk duur.
De X-fi is waarschijnlijk overbodig.
2TB storage, ga je die echt in RAID0 gebruiken?
2GB traag DDR3, moet worden 4GB 1333MHz?
Geen voeding?

Ik zal zo eens een ander lijstje voor je maken.
Wat voor speakers en scherm heb je op het moment?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPims
  • Laatst online: 24-07-2024

iPims

~Lv200 Broan Nightlord~

Heb ook nog wel een voeding van AOpen (400 watt, type 12AHNF). Zou deze ook nog voldoen? (ipv de corsair HX450W)
Ik weet niet of een 400 watt voeding zo'n kaart trekt. Heb even gegoogled en ze zeggen dat je een 450 watt voeding moet hebben. Een A-merk voeding zal dit nog wel kunnen, maar ik weet niet of AOpen een A-merk voeding is :P
Was zelf voor de 450w Corsair gegaan, maar dat is mijn keuze ;) .

What the BBQsaurusrex?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu nog een Acer X193HQ en Z-5500 speakers;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Wat dacht je van zoiets?
#ProductPrijsSubtotaal
1Corsair HX750W€ 117,85€ 117,85
1Corsair XMS3 TW3X4G1333C9€ 77,97€ 77,97
2Sapphire HD5870 1GB GDDR5 PCI-E (Game Edition)€ 295,75€ 591,50
1Thermaltake Xaser VI MX Rood, Zwart€ 83,74€ 83,74
ImporterenTotaal€ 1.467,21

Dit is om je een idee te geven wat je met je budget van €1500 kunt doen. Je kunt eens nadenken of de i5 750 geen optie is voor je. Die is net zo snel in games als de 860 (al ben ik ook voor de 860 gegaan). Verder: 2xHD5870 is retesnel, maar alleen van nut bij hoge resoluties. Bedenk je dan ook goed of je het de extra €300 waard vindt of dat je met een enkele 5870 ook tevreden zou zijn.
Hebje die case gekozen om het uiterlijk, of sta je open voor andere suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Verwijderd schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 14:29:
Ik heb nu nog een Acer X193HQ en Z-5500 speakers;)
Met dat beeldscherm heb je niets aan 2xHD5870. Koop 1 zo'n graka en investeer in een fijn 24"scherm, als de 2443BW van Samsung.

De X-fi zou je met die speakers kunnen overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na die 2 videokaarten zijn wel nodig, want ik wil uiteindelijk em computer ook aan me tv hangen SONY KDL 40Z5500. dus hij moet wel een Resolutie van 1920x1080 trekken en op full hd kunnen draaien
, en die kast heb ik gekozen omdat hij me wel groot genoeg leek voor die 2 videokaarten;)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2009 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterz20
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-09 13:09
iPims schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 14:22:
[...]

Ik weet niet of een 400 watt voeding zo'n kaart trekt. Heb even gegoogled en ze zeggen dat je een 450 watt voeding moet hebben. Een A-merk voeding zal dit nog wel kunnen, maar ik weet niet of AOpen een A-merk voeding is :P
Was zelf voor de 450w Corsair gegaan, maar dat is mijn keuze ;) .
Ok, en als ik later wil upgraden naar :
2x 4850 of
1x 5850 / 5870

dan kan ik beter een 550 watt voeding nemen natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Verwijderd schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 14:35:
Na die 2 videokaarten zijn wel nodig, want ik wil uiteindelijk em computer ook aan me tv hangen SONY KDL 40Z5500. dus hij moet wel een Resolutie van 1920x1080 trekken en op full hd kunnen draaien
Dat doe ik nu ook met een enkele HD4890 op hoog detail. Een enkele HD5870 maakt echt gehakt van die resolutie. Maak je daar maar geen zorgen over.
, en die kast heb ik gekozen omdat hij me wel groot genoeg leek voor die 2 videokaarten;)
Dat zijn er zo veel. Als je voor een gamer's case wil gaan, dan kun je ook de HAF922, CoolerMaster Scout, Lancool Dragonlord PC-K62 (mijn favoriet) of Antec NineHundred Two bekijken.
Als het minder opzichtig mag, dan is de Antec Threehundred een fijne keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dat zijn heel wat gruwlijkere kasten, en met die videokaarten maakt dus geen verschil, want dan ga ik gewoon 300 euro uitsparen:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

En met een nekele graka kun je ook een wat goedkopere voeding nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

#ProductPrijsSubtotaal
1Corsair HX750W€ 117,85€ 117,85
1Corsair XMS3 TW3X4G1333C9€ 77,97€ 77,97
1Sapphire HD5870 1GB GDDR5 PCI-E (Game Edition)€ 295,75€ 295,75
ImporterenTotaal€ 1.171,63

Dit is dus wat ik nu heb geselecteerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja maar mocht ik later nog wel willen uitbreiden me een nieuwe of extra videokaart heb ik de voeding al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Lijkt me dan een fijn lijstje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey0416
  • Laatst online: 26-02 14:29
hoe maak je zon lijstje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84
  • Laatst online: 12-09 11:37

defcon84

Multipass?

Verwijderd schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 14:49:
Ja maar mocht ik later nog wel willen uitbreiden me een nieuwe of extra videokaart heb ik de voeding al.
en nu draait je voeding ook wat efficienter :)

prachtig lijstje, zo gaat mijn systeem ook worden,
maar ik wacht nog een week of 3 op windows 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Zoek een artikel op in de pricewatch en voeg het toe aan je winkelmandje.
Als je alle artikelen erin hebt geplaatst, bekijk je de inhoud van het winkelmandje en klik je op de knop 'RML genereren', die je onder je lijstje ziet.
Er verschijnt een veld met code op je scherm. Selecteer de code en plak deze (ctrl+c, ctrl+v) in je forumboodschap. Et voila!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanaroth
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-06 18:07
Ik zit al tijdje dat eyefinity te volgen, is het misschien een idee dat in de volgende BBG mee te nemen - dus aanschaf van 3 monitoren ipv 1 voor het high-end.

Veel zal er trouwens niet bezuinigd hoeven te worden, aangezien met de september BBG maar dan een 5870 en 3 wat kleinere schermen (20") de 1750 al mogelijk is. Later kan dan altijd nog een tweede 5870 worden bijgestoken, of misschien gaan voor 2x 5850?

En hoewel ik zeg kleinere schermen.. met 3x is het natuurlijk niet 1600x maar 5400x wat niet vergeten moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

De BBG opdracht is nog niet binnen. Het hangt af van het gestelde budget en het beoogde nut van Eyefinity.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RainerSGF
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14-09 16:42
Hallo beste tweakers,

Recent ben ik aan het uitkijken voor de aanschaf van een nieuwe desktop-computer. Deze zou ik gaan gebruiken als hoofdcomputer waar ik dan ook zowat alles (internetten, mailen, tekstverwerking, audio beluisteren, video bekijken) ga mee doen, echter de voornaamste (professionele) zaken zullen webontwikkeling (wat zowel programmeren in html/javascript/php als webdesign-gedeelte inhoud met 'GIMP') en applicatieprogrammeren (java, ...) zijn. Daarnaast wil ik toch algemeen ook meerdere zaken tegelijkertijd kunnen doen (vb. surfen op internet terwijl vloeiend op de achtergrond audio/muziek afspeelt en/of iets gedownload wordt).

Mijn vooropgesteld budget is rond de 1000 € (zo weinig mogelijk er boven en nog het liefst van al indien mogelijk er dus onder :) ). Nu heb ik daarvoor heel wat opzoek-werk verricht, vooral hier met de BBG op tweakers.net alsook op externe sites. Nu heb ik twee mogelijke lijstjes voor een systeem samen te stellen (waar de ene rond de AMD II X4 955 processor):

#productPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X4 955 Black Edition151,90 €151,90 €
1Gigabyte GA-MA785GT-UD3H79,90€79,90 €
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9/2G34,84 €34,84 €
1XFX Radeon HD 4770 HD-477A-YDFC 92 €92,00 €
1Scythe Mugen 2 - SCMG-200034,24 €34,24 €
1Samsung Spinpoint F1 HD103UJ, 1TB59,86 €59,86 €
1Thermaltake Element T57,29 €57,29 €
1be quiet! BQT P7-PRO 650W113,20 €113,20 €
1Samsung Syncmaster 2333SW175,05 €175,05 €
1Trust Slimline Keyboard KB-145015,90 €15,90 €
1Logitech Cordless Optical Trackman51,00 €51,00 €
1Labtec Pulse 28511,95 €11,95 €
1arctic silver 55,00 €5,00 €
TOTAAL882,13 €

Met de beste winkels hier voor België, raak ik aan een totaal bedrag van 1110,98 €

In mijn eerder opgestelde systeem-lijst had ik eerst:
- processor: intel core 2 duo 8500
- mobo: Asus P5Q Deluxe
- geheugen: kingston 1GB 1066MHz DDR2 Non-ECC CL5 DIMM, KHX8500D2/1G (2x)
- processor-koeler: Artic Cooling Freezer 7 Pro
- systeem-koeler: Coolermaster Super Fan 120 SU2 (3x)
- behuizing: Cooler Master Gladiator 600
- voeding: Zalman ZM600-HP
Met de beste winkels hier voor België, raak ik aan een totaal bedrag van 1198,50 €
  1. Heeft iemand andere of betere ideeën voor een nog beter systeem die voldoet aan goede kwaliteit/prijs -verhouding, mijn budget en verwachtingen? Ook opmerkingen op de huidige samenstelling-voorstellen zijn welkom!
  2. Verder wou ik nog even vragen of iemand nog andere interessante leveranciers kent dan 'alternate', 'itware', 'tones', 'all in one systems', 'BMx' en 'LASystems' (die mogelijk ook lage transportkosten biedt)?

Systeem - I'm learning, I learn it from a book :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste tweakers/tweaksters.

Ik zoek een mooie setup voor een nieuwe computer die ik ga financiëren, rond het budget van +- 1000 euro. Ik dacht zelf aan al die eerste setup: het gewone gaming system:
Configuratie

1 AMD Phenom II X4 955 Black Edition
1 Antec TruePower TP-650
1 Asus M4A79XTD EVO
2 Club3D HD 4850 1GB GDDR3 PCI-E
1 Thermaltake Armor+ MX
1 Cooler Master Hyper TX3
1 Creative Inspire T6100
1 Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G
1 Samsung SH-S223B
1 Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB
1 Samsung Syncmaster P2370
1 Razer Diamondback 3G
1 Goedkoop keyboard... geen fancy stuff
1 Netwerkkaart

Nou kom ik dus rond de 1000 euro... maar het probleem is mijn vriend zegt dat deze setup zuigt (hij heeft niks met AMD en kraakt deze af 8)7 , ik weet niet of AMD goed is) en dat hij voor een budget van 1000 euro beter kan krijgen... heeft iemand tips?

Oja... en ik wil heeel graag CoD:MW2 spelen !! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zegt niet veel over gamen? Ik zou dan richting DDR2 gaan kijken, met een goedkoper kleiner moederbord. Een veel lichtere voeding, een nieuwere hardeschijf(F3), Een X4 945(mits hij echt goedkoper is). Betere koelpasta(OCZ Freezer Extreme).
Verwijderd schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 16:14:
Beste tweakers/tweaksters.

Ik zoek een mooie setup voor een nieuwe computer die ik ga financiëren, rond het budget van +- 1000 euro. Ik dacht zelf aan al die eerste setup: het gewone gaming system:
Configuratie

1 Antec TruePower TP-650
1 Asus M4A79XTD EVO
2 Club3D HD 4850 1GB GDDR3 PCI-E
1 Thermaltake Armor+ MX
1 Creative Inspire T6100
1 Samsung SH-S223B
1 Razer Diamondback 3G
1 Netwerkkaart

Nou kom ik dus rond de 1000 euro... maar het probleem is mijn vriend zegt dat deze setup zuigt (hij heeft niks met AMD en kraakt deze af 8)7 , ik weet niet of AMD goed is) en dat hij voor een budget van 1000 euro beter kan krijgen... heeft iemand tips?

Oja... en ik wil heeel graag CoD:MW2 spelen !! :9
Je vriend onverdrijft dat sowieso. Maar de core i5 is nu uit, die is wel wat sneller en maar iets duurder. Ik zou de 2x HD4850 ook vervangen voor een HD5850 die nu uit is. Dan kan je voeding ook veel lichter en goedkoper. De Armor is imho veel te duur, ik zou kijken naar een Centurion 590 of CM 690.

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2009 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Waarom heb je maar 2GB DDR3 in je systeem? Je kunt beter voor 4GB DDR2 (en dus ook een ander mobo) gaan. Als je toch voor 4GB DDR3 kiest, dan is de i5 750 slechts €30 duurder dan wat je nu hebt staan (en zou dus mijn keuze zijn).

Vwb shops: in Nederland zijn winkels die voor een kleine meerprijs naar Belgie verzenden; dat kan aardig in prijs schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheHolyCow
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18-08 10:31
Ik wil binnenkort ook een nieuw systeem gaan kopen, ik volg het topic al een tijdje en heb op basis van de discussies een systeem samengesteld. Ik heb het onderstaand systeem in gedachte, hopelijk kunnen jullie daar feedback op gegeven.

#ProductPrijsSubtotaal
1Cooler Master Real Power M620€ 76,99€ 76,99
1Creative Fatal1ty Gaming Headset€ 28,75€ 28,75
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 73,71€ 73,71
1Logitech UltraX Premium Keyboard€ 18,92€ 18,92
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 60,95€ 60,95
1Samsung Syncmaster P2370€ 204,95€ 204,95
ImporterenTotaal€ 1.125,96

Ik gebruik het systeem voornamelijk om op te werken en te gamen. Helaas is m'n tijd om te gamen en budget niet onbegrensd, dus ik streef vooral naar een goede prijs/kwaliteitsverhouding.

Mijn budget is zo 1000+ euro, het is niet de bedoeling dat het systeem veel duurder wordt dan dat het nu is.

Ik heb een aantal keuzes gemaakt, die zal ik toelichten. Jullie krijgen dan hopelijk een beter beeld van wat ik precies wil.

Videokaart: Ik heb de 5850 gekozen vanwege de prijs/kwaliteitsverhouding en directx 11 ondersteuning.

CPU: De i5 750 leek me een hele mooie keuze. Hij geeft genoeg kracht voor zowel m'n spelletjes als de simulaties die ik soms moet draaien.

Moederbord & voeding: Deze heb ik uitgezocht met een mogelijke upgrade in het achterhoofd. Wellicht dat ik er later een 5850 bij wil prikken. Dat zal dan afhangen van wat er dan (1 tot 1,5) jaar op de markt is. Wellicht dat ook de CPU dan nog wil vervangen.

Beeldscherm: De P2370 leek me een mooi scherm. Voor de films die ik kijk en het werken met meerdere documenten tegelijk lijkt hij me perfect. Ik heb ook nog aan de LG W2261VP-PF gedacht, die is wel een maatje kleiner, maar scheelt ook weer 50 euro. Ik vind lastig in te schatten wat ik het fijnst zou vinden werken, ik kom van een 15 inch laptop. Wellicht is er iemand die hier ervaring mee heeft? (of met de kwaliteit van die schermen).

Ik ben erg benieuwd naar wat jullie er van vinden en of jullie nog tips hebben.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
TheHolyCow schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 16:20:
Hij geeft genoeg kracht voor zowel m'n spelletjes als de simulaties die ik soms moet draaien.
Leuk systeem alleen met een i7 860 ben je denk ik beter uit w.b.t. je simulaties i.v.m Hyperthreading, die is sowieso sneller dan de i5 maar ook weer iets duurder, als je ergens kan inleveren zou ik dus die processor nemen, op langere termijn heb je er meer profijt van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok.. effe goed nagedacht maar kwam toch op de beslissing dat ik wel wat geld overheb voor een mooie/effiecente behuizing :P

1 Antec TruePower TP-650
1 Asus M4A79XTD EVO
1 Club3D HD 5850
1 Thermaltake Armor+ MX
1 Creative Inspire T6100
1 Samsung SH-S223B
1 Razer Diamondback 3G
1 Netwerkkaart

Wil wel overwegen naar i7/i5, maar het mag niet opeens 100 euro duurder worden 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RainerSGF
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14-09 16:42
@ Ed_L / Reinman : k'ga het systeem ook gebruiken voor testing met VMWare (om hierin zowel Linux als Windows OS-en en applicaties te testen). Als vast OS op het systeem zelf ga ik waarschijnlijk een Linux-distributie installeren....verandert hierbij iets aan jullie raadgevingen?

[ Voor 35% gewijzigd door RainerSGF op 06-10-2009 21:50 ]

Systeem - I'm learning, I learn it from a book :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheHolyCow
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18-08 10:31
chimo schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 16:26:
[...]

Leuk systeem alleen met een i7 860 ben je denk ik beter uit w.b.t. je simulaties i.v.m Hyperthreading, die is sowieso sneller dan de i5 maar ook weer iets duurder, als je ergens kan inleveren zou ik dus die processor nemen, op langere termijn heb je er meer profijt van.
Ik heb daar inderdaad om die reden even zitten twijfelen, maar omdat het prijs verschil dik 70 euro is toch voor de i5 gekozen. Ik verwacht dat ik daar ook met de simulaties wel uit de voeten kan, en ik kan wellicht over een jaar of anderhalf overstappen op een nieuwe cpu met HT als het een bottleneck gaat worden. Dit wel met het risico dat het traject van de P55 een (te snel) doodlopend spoor is.

[ Voor 0% gewijzigd door TheHolyCow op 06-10-2009 17:26 . Reden: typo's: te snel op versturen geklikt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb sowieso gekozen voor een mobo met CrossFire(X)-ondersteuning.
Een PCIe 2.0 x4 slot is wel een bottleneck voor CrossFireX hoor. ;)
Zou eerder kijken naar een mobo dat 2 keer PCIe 2.0 x8 doet zoals de pricewatch: MSI P55-GD65
Voor de rest is het prima al zou ik wel kijken naar iets goedkoper geheugen. :)
Ik hoop niet dat je die zelf gebruikt want die denkt dat ik met een Core i5 en twee HD5870's samen met een HD en DVD-RW. Makkelijk genoeg heb aan een 400 Watt voeding...
Verwijderd schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 16:32:
Wil wel overwegen naar i7/i5, maar het mag niet opeens 100 euro duurder worden 8)7
Als je de huidige CPU wisselt voor een Core i5 en het moederbord voor een goedkope socket 1156 ben je maar heel weinig duurder uit hoor. ;)
TheHolyCow schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 16:20:
Moederbord & voeding: Deze heb ik uitgezocht met een mogelijke upgrade in het achterhoofd. Wellicht dat ik er later een 5850 bij wil prikken. Dat zal dan afhangen van wat er dan (1 tot 1,5) jaar op de markt is. Wellicht dat ook de CPU dan nog wil vervangen.
Zou de voeding dan wel veranderen in deze: pricewatch: Antec TruePower TP-650
die is wel een maatje kleiner, maar scheelt ook weer 50 euro. Ik vind lastig in te schatten wat ik het fijnst zou vinden werken, ik kom van een 15 inch laptop.
Is vooral persoonlijk zelf heb ik liever een niet te groot scherm 22 inch maar met een in mens hoge resolutie. :P

[ Voor 67% gewijzigd door -The_Mask- op 06-10-2009 19:53 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Volgens mij bedoelen ze het totale vermogen van al die onderelen die je opnoemt, of niet? Geen idee, kwam zomaar bij me op, ben een keer op die site geweest. Persoonlijk weet je hoe ik over voedingen denk, als je het geld hebt gewoon een sterke kopen en niet zo pielen met kleine voedinkje, al zijn ze van diamant en goud gemaakt, dat is zo'n typisch langdurig onderdeel die je niet zomaar vervangt, een gemiddelde consument dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanjo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 04-11-2019
Ik wil bij een eventuele upgrade naar i5+p55 graag mijn Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G meenemen. Deze draait op 1.5 v en heb i toen aangeschaft omdat ik ergens had gelezen dat am3 lage voltages wou.

Gaat dit geheugen goed wekren met een i5+p55?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1 Antec TruePower TP-650
1 Asus M4A79XTD EVO
1 Club3D HD 5850
1 Thermaltake Armor+ MX
1 Creative Inspire T6100
1 Samsung SH-S223B
1 Razer Diamondback 3G
1 Netwerkkaart

Dit is ongeveer 1100 euro. Hoelang gaat deze computer "mee" totdat ik hem weer moet upgraden (vooral voor games, Adobe Photoshop enz.) en welke componenten kan voor de volgende keer gewoon houden (dus voor welke betaal ik eenmalig)??? 8)7

En even een vraagje, is deze een beetje goed voor gamen enzo want ben net nieuw in de hardware scene en begrijp net hoe je ongeveer je PC in elkaar moet zetten, en hoe maak je die mooie tabbelen?

M.v.g.

Hondenpoep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-The_Mask- schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 19:35:
[...]

Een PCIe 2.0 x4 slot is wel een bottleneck voor CrossFireX hoor. ;)
Zou eerder kijken naar een mobo dat 2 keer PCIe 2.0 x8 doet zoals de pricewatch: MSI P55-GD65
Voor de rest is het prima al zou ik wel kijken naar iets goedkoper geheugen. :)
- De Gigabyte GA-P55-UD4 heeft maar 1 x16 toch?
- De ASUS P7P55D heeft er 2, maar in CrossFire-opstelling lopen die niet op x16?
- De MSI P55-GD65 heeft er ook 2 en die lopen wel op x16 met CrossFire?

Geheugen raad je 1333 MHz-variant van Kingston voor aan ipv de 1600 MHz? Heel veel geld scheelt het nou ook weer niet, het leek mij in ieder geval wel stukje sneller...

Thanks voor de opheldering :)
Pagina: 1 ... 20 ... 35 Laatste

Dit topic is gesloten.