GENETX schreef op zondag 13 september 2009 @ 12:46:
Achja, hoeveel scheelt het... Sowieso lijkt de Asus mij degelijker (zoals Phil al zegt: Alu) en krijg je een jaar extra garantie. Ik kijk niet meer puur naar specs en in mijn ogen krijg je bij de Asus dan ook veel meer voor je geld.
Uiteraard! Vandaar dat ik ook zo enthousiast ben over UL serie en dan met name de UL80. De Acer Aspire Timeline 4810T was tot voor de aankondiging van de Asus UL serie en de Dell Inspriron 14z, die het meeste in de buurt kwam van mijn wensen, maar eigenlijk het nog steeds niet helemaal was.
De Acer 4810T
+ Lange Accuduur
+ Licht en compact
+ Dual core "low voltage" CPU
+ Optische station
+ Aardige bouwkwaliteit
+ Mogelijkheid dedicated GPU
- Acer (hoewel ze wel een stijgende lijn lijken te zitten en de Timeline goed ontvangen wordt)
- 1 jaar garantie (+ service)
- Geen Windows DVD('s) of recovery DVD('s) meegeleverd.
- Glossy / glimmend scherm
Dell Inspiron 14z
+ Lange Accuduur
+ Licht en compact
+ Optische station
+ Dell
- 1 jaar garantie (bijkopen kost al snel flink meer (~150 euro? of meer))
- Geen Windows DVD('s) of recovery DVD('s) meegeleverd.
- Glossy / glimmend behuizing
Asus UL80
+ Lange Accuduur
+ Licht en compact
+ Asus
+ 2 jaar garantie
+ Optische station
+ Wel Windows DVD('s) en recovery DVD('s) meegeleverd.
+ Géén glossy afwerking behuizing
+ Gedeeltelijke Aluminium afwerking
+ Chiclet keyboard
+ (mogelijk) extra's zoals muis en tas
+ Lage(re) prijs (~ € 700?)
Het is nog even afwachten op reviews en ervaringen, leverbaarheid en de prijzen of alles klopt aan het lijstjes, maar tot nu toe is de Asus UL80 helemaal bovenaan het lijstje. De kwaliteit van Dell en Asus zal naar mijn verwachting ook gewoon goed zijn. Verder nog over het glossy / glimmend scherm. Als de lichtopbrengst van het scherm hoog genoeg is zou dit niet zo'n probleem kunnen zijn. Verder zou je eventueel een screenprotector / folie erop kunnen zetten om het glossy effect teniet te doen, dacht ik ergens te hebben gelezen.
Aangezien de Asus zoveel pluspunten heeft en nauwelijks concessies lijkt te hebben gedaan had ik juist een hogere prijs verwacht. Maar aan de andere kant ~800 euro vragen voor iets als dit is het relatief veel geld. Richting de 700 zou inderdaad veel beter zijn.
[
Voor 11% gewijzigd door
Regeneration op 13-09-2009 13:38
]