Op papier niet
Daarom ook m'n smile..
Ook weer een mooi apparaatje zeg..
Biedt niet heel veel meer dan de Acer 1810T en / of de Samsung N510.
Ook 2GB RAM, HDD is iets groter, maar heeft weer geen BlueTooth en 'n glare-scherm..
Ook weer een mooi apparaatje zeg..
Biedt niet heel veel meer dan de Acer 1810T en / of de Samsung N510.
Ook 2GB RAM, HDD is iets groter, maar heeft weer geen BlueTooth en 'n glare-scherm..
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Valt dat probleem niet op te lossen dmv een SSD of andere HD erin te stoppen?Philflow schreef op woensdag 02 september 2009 @ 21:34:
[...]
Ik vind de TZ ook nog steeds een topper. Ik heb er ooit 1 geimporteerd met een 32GB SSD toen dat nog heel spectaculair was. Maar was zo duur dat ik hem wel moest verkopen van mezelf. Maar wat een mooie laptop.
Maar ik denk niet dat ik er 899 voor ga betalen. Ook omdat ie te traag is als desktop. (4200rpm HDD)
39
Dat kan uiteraard, maar kost flink veel geld en 't is jammer dat het out of the box niet 't beste van het beste is.
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Jazeker een mooie 1.8" SSD zou een stuk helpen. Maarja moet wel ATA zijn, dus de keuze is beperkt en de value for money slecht.Fietsbel schreef op donderdag 03 september 2009 @ 16:09:
[...]
Valt dat probleem niet op te lossen dmv een SSD of andere HD erin te stoppen?
Verder ondersteunt ie maar 2GB, niet zo handig met het oog op Windows 7.
nieuws: Samsung brengt ultraportables en nieuwe netbooks op de marktPhilflow schreef op donderdag 03 september 2009 @ 15:15:
Voor degene die het niet wisten, dit topic is ook voor 11.6" notebooks.
Samsung X120 verschijnt op Samsung site:
http://www.samsung.com/uk...NP-X120-FA01UK&fullspec=F
De X120 is een model met de Celeron ulv 723, een singlecore die op 1,2GHz loopt en 1MB L2-cache heeft. Deze notebook heeft een 11,6"-led-scherm met een resolutie van 1366x768 pixels. De harde schijf heeft een opslagcapaciteit van 250GB en Samsung heeft een enkele ddr3 2GB-module ingebouwd, zodat er nog een sodimm-slot vrij blijft voor uitbreiding. Samsung levert volgens de specificaties een accu van maar liefst 8850mAh mee. Als dit klopt zal de X120 waarschijnlijk bijzonder lang zonder stopcontact kunnen, al moet de precieze accuduur nog blijken. Deze laptop moet het overigens zonder bluetooth doen. Het gewicht van de X120 ligt op 1,36 kilogram. De adviesprijs van de X120 is 600 euro.
Wat klopt er nou?

Allebei
Hmm waarom wordt dat niet vermeld dan
In 't artikel staat tevens:
De X420 heeft een 14"-scherm met led-backlights en een resolutie van 1366x768 beeldpunten.
Dit model krijgt een Pentium Dual Core SU4100 met een kloksnelheid van 1,3GHz en 2MB L2-cache.
Op de productpagina van onder andere de X120, staat dat deze CPU, slechts 1MB L2 cache heeft..

In 't artikel staat tevens:
De X420 heeft een 14"-scherm met led-backlights en een resolutie van 1366x768 beeldpunten.
Dit model krijgt een Pentium Dual Core SU4100 met een kloksnelheid van 1,3GHz en 2MB L2-cache.
Op de productpagina van onder andere de X120, staat dat deze CPU, slechts 1MB L2 cache heeft..
Even een request, Philflow, jij kan me allicht helpen:
Ik zoek een ultrathin met CULV kleiner dan 14 inch, met 3,5G mogelijkheden en hij moet te koop zijn in NL. Heb geen zin in import perikelen. Voor de rest maakt het me niet uit.
Dank
Ik zoek een ultrathin met CULV kleiner dan 14 inch, met 3,5G mogelijkheden en hij moet te koop zijn in NL. Heb geen zin in import perikelen. Voor de rest maakt het me niet uit.
Dank
Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
Ik kan je niet helpen Xander. Ik weet dat er wel 1810T versies met 3G op geizhals.at staan, maar in NL heb ik er nog niets over gehoord.XanderDrake schreef op donderdag 03 september 2009 @ 16:49:
Tsjaa wat is ultrathin... anders even bij XXODD gucken?
En anders een ultrathin kopen met 'n vrij PCI-Express slot voor [Ervaringen] Option GTM378 Mini PCIe Module
En anders een ultrathin kopen met 'n vrij PCI-Express slot voor [Ervaringen] Option GTM378 Mini PCIe Module
[ Voor 54% gewijzigd door CLB op 03-09-2009 17:04 ]
Ah op die manier, dan is het inderdaad niet de moeite om de HD te vervangen.Philflow schreef op donderdag 03 september 2009 @ 16:12:
[...]
Jazeker een mooie 1.8" SSD zou een stuk helpen. Maarja moet wel ATA zijn, dus de keuze is beperkt en de value for money slecht.
Verder ondersteunt ie maar 2GB, niet zo handig met het oog op Windows 7.
39
Mijn vriendin krijgt van haar werk waarschijnlijk deze, volgens mij voldoet dat aan jouw specs. Is alleen wel prijzig...XanderDrake schreef op donderdag 03 september 2009 @ 16:49:
Dank

Deze mag hier ook wel besproken worden toch: nieuws: Nokia Booklet 3G gaat 684 euro kosten
EDIT: Verplaatst naar Het Algemene Netbook topic
EDIT: Verplaatst naar Het Algemene Netbook topic
[ Voor 86% gewijzigd door CLB op 03-09-2009 18:03 ]
Hier nog een leuk filmpje over de Sony Vaio X 
http://www.netbooknews.co...ress-confernece-ifa-2009/
Edit : Lol als die op 1:08 het scherm opendoet buigt het scherm helemaal door
http://www.netbooknews.co...ress-confernece-ifa-2009/
[ Voor 24% gewijzigd door souljah1h op 03-09-2009 17:57 ]
CLB schreef op donderdag 03 september 2009 @ 17:50:
Deze mag hier ook wel besproken worden toch:
offtopic:
Mag wel, ik vind hem beter op z'n plaats in het netbook topic: én Atom én 10".
Is normaal met Sony carbon fibre laptops (Z, TZ) en maakt weinig uit want ze zijn sterk zat.souljah1h schreef op donderdag 03 september 2009 @ 17:56:
[ Voor 37% gewijzigd door Philflow op 03-09-2009 17:59 ]
Is beter jaPhilflow schreef op donderdag 03 september 2009 @ 17:57:
offtopic:
Klopt, ik heb zelf de SZ61 carbon versie en die is ook behoorlijk flexibel, maar de hardware kan daar prima tegen, zelfs na intensief gebruik werkt alles nog steeds perfect.Philflow schreef op donderdag 03 september 2009 @ 17:57:
[...]
offtopic:
[...]
Is normaal met Sony carbon fibre laptops (Z, TZ) en maakt weinig uit want ze zijn sterk zat.
Ik hoop wel dat ze de CPU aanpassen naar een geavanceerder type ipv een atom, nog een mooie prijs erbij en het is een ideale office laptop
[ Voor 12% gewijzigd door Fietsbel op 03-09-2009 21:50 ]
39
Ik heb nu een kleine week de Samsung Q320 in mijn bezit. Voor een relatief zacht prijsje (€700 met personeelskorting) heb ik deze laptop op de kop kunnen tikken, en imho is dat geen geld voor deze laptop.
Allereerst de behuizing: strak, stevig, geen gekke dingen en mooi. Ik weet nauwelijks laptops die er beter uit zien. Het "frameless"-scherm is erg mooi. Enige minpuntje is wellicht dat het scherm verticaal gezien niet helemaal in het midden zit, een tikkeltje vreemd. Wellicht komt het door de webcam? Ik heb geen idee.
Het tweede punt waarom ik erg over de laptop te spreken ben is de compleetheid. Eigenlijk zit alles er op en er aan voor een laptop in deze prijsklasse. HDMI, VGA, e-sata, powered USB-port (die ik gek genoeg nog niet aan de praat heb kunnen krijgen, maar wellicht ligt dat aan mijn iPhone), cardreader, qua aansluitingen is alles prima in orde. Erg belangrijk voor mij: het geluid zit aan de zijkant. Wie ooit verzonnen heeft dat het mooi of handig om deze aansluitingen aan de voorkant te doen mag wat mij betreft ontslagen worden, helaas hebben toch veel laptops dit. Erg jammer!
Dan de performance. Sja, als een laptop tegenwoordig een fatsoenlijke dual core processor heeft (en daar schaar ik de T3400 toch wel onder) kan er eigenlijk weinig mis gaan, zo ook bij deze laptop. Een ander punt is de nVidia-videokaart, de G105M. Dit is een soort 9300GM "on steroids", en deze presteert prima in het low-end segment. H264-acceleratie biedt deze kaart ook, maar in hoeverre dat tegenwoordig nog nut heeft vraag ik mij af. Andere noemenswaardigheden: standaard heeft de laptop 802.11n en bluetooth. Gebruikt bijna niemand, maar toch leuk dat het er in zit.
Een ander positief punt: 0,0 ruis op de 3,5mm audio-uitgang. Ik had nog nooit een laptop gebruikt waarin je met het gebruik van oordopjes niet zachtjes wat ruis op de achtergrond kon ontdekken totdat ik deze laptop in gebruik nam. Stiekem toch wel een verademing! Dit brengt mij gelijk tot een nadeel van deze laptop, de gebrekkige interne speakers. Zo slecht heb ik ze dan weer nog nooit meegemaakt. Gelukkig gebruik ik deze speakers toch nooit, dus veel maakt het niet uit.
Dan het fysieke aspect: de laptop is 13,4", en is hiermee zo'n beetje de enige laptop van dit formaat. De enige andere laptop met dezelfde schermgrootte is volgens mij de Thinkpad SL400. Hoewel de laptop klein is, is hij wel redelijk zwaar (2,2kg) en ietwat aan de dikke kant (meer dan 3cm). Desondanks maakt mij dit weinig uit, want ondanks dat hij dik is ziet hij er niet erg dik uit, en dat is toch de eigenlijk de enige reden waarom een dunne laptop mij tevreden zou stemmen: het ziet er gewoon goed uit
. Boeit het echt iemand of zijn laptop 2,5cm of 3,5cm dik is als hij in je tas zit? Mij niet.
Het toetsenbord en het touchpad zijn fijn om te gebruiken. Het toetsenbord kent nauwelijks tot geen flex (ik ben geneigd "geen" te zeggen) en typt heerlijk. Het touchpad is eveneens goed te gebruiken, ook hier worden dus geen fouten gemaakt. Enig minpuntje is wel dat de Synaptics-drivers geen middelklik ondersteunen. Op mijn oude laptop kon ik met twee vingers tegelijk klikken om te dubbelklikken (middelklik dus) en met drie vingers voor de rechtermuisknop. Technisch gezien moet het volgens mij prima kunnen, want het touchpad ondersteunt ook "pinching", ik denk beter bekend als "zoomen zoals op de iPhone"
.
De batterijduur is uitstekend. Op een volle lading gaat de laptop met gemak drie uur mee, en met het uitschakelen van wifi en het terugschroeven van de helderheid van het scherm moet de batterijtijd vast nog wel beter kunnen.
Conclusie: voor iets meer dan €700 heb je een zeer degelijke kleine laptop waarbij eigenlijk geen fouten worden gemaakt. Qua specificaties en aansluitingen ontbreekt er niks, het toetsenbord is prima en de performance is uitstekend. Uitstekende laptop dus, zeker voor het geld. Een soortgelijke Macbook Pro (toch eigenlijk zo'n beetje de enige noemenswaardige concurrent op het 13" vlak) is volgens mij al gauw €400 duurder en dan heb je een laptop met ongeveer dezelfde specificaties.
Foto's kunnen gemaakt worden op aanvraag
.
Allereerst de behuizing: strak, stevig, geen gekke dingen en mooi. Ik weet nauwelijks laptops die er beter uit zien. Het "frameless"-scherm is erg mooi. Enige minpuntje is wellicht dat het scherm verticaal gezien niet helemaal in het midden zit, een tikkeltje vreemd. Wellicht komt het door de webcam? Ik heb geen idee.
Het tweede punt waarom ik erg over de laptop te spreken ben is de compleetheid. Eigenlijk zit alles er op en er aan voor een laptop in deze prijsklasse. HDMI, VGA, e-sata, powered USB-port (die ik gek genoeg nog niet aan de praat heb kunnen krijgen, maar wellicht ligt dat aan mijn iPhone), cardreader, qua aansluitingen is alles prima in orde. Erg belangrijk voor mij: het geluid zit aan de zijkant. Wie ooit verzonnen heeft dat het mooi of handig om deze aansluitingen aan de voorkant te doen mag wat mij betreft ontslagen worden, helaas hebben toch veel laptops dit. Erg jammer!
Dan de performance. Sja, als een laptop tegenwoordig een fatsoenlijke dual core processor heeft (en daar schaar ik de T3400 toch wel onder) kan er eigenlijk weinig mis gaan, zo ook bij deze laptop. Een ander punt is de nVidia-videokaart, de G105M. Dit is een soort 9300GM "on steroids", en deze presteert prima in het low-end segment. H264-acceleratie biedt deze kaart ook, maar in hoeverre dat tegenwoordig nog nut heeft vraag ik mij af. Andere noemenswaardigheden: standaard heeft de laptop 802.11n en bluetooth. Gebruikt bijna niemand, maar toch leuk dat het er in zit.
Een ander positief punt: 0,0 ruis op de 3,5mm audio-uitgang. Ik had nog nooit een laptop gebruikt waarin je met het gebruik van oordopjes niet zachtjes wat ruis op de achtergrond kon ontdekken totdat ik deze laptop in gebruik nam. Stiekem toch wel een verademing! Dit brengt mij gelijk tot een nadeel van deze laptop, de gebrekkige interne speakers. Zo slecht heb ik ze dan weer nog nooit meegemaakt. Gelukkig gebruik ik deze speakers toch nooit, dus veel maakt het niet uit.
Dan het fysieke aspect: de laptop is 13,4", en is hiermee zo'n beetje de enige laptop van dit formaat. De enige andere laptop met dezelfde schermgrootte is volgens mij de Thinkpad SL400. Hoewel de laptop klein is, is hij wel redelijk zwaar (2,2kg) en ietwat aan de dikke kant (meer dan 3cm). Desondanks maakt mij dit weinig uit, want ondanks dat hij dik is ziet hij er niet erg dik uit, en dat is toch de eigenlijk de enige reden waarom een dunne laptop mij tevreden zou stemmen: het ziet er gewoon goed uit
Het toetsenbord en het touchpad zijn fijn om te gebruiken. Het toetsenbord kent nauwelijks tot geen flex (ik ben geneigd "geen" te zeggen) en typt heerlijk. Het touchpad is eveneens goed te gebruiken, ook hier worden dus geen fouten gemaakt. Enig minpuntje is wel dat de Synaptics-drivers geen middelklik ondersteunen. Op mijn oude laptop kon ik met twee vingers tegelijk klikken om te dubbelklikken (middelklik dus) en met drie vingers voor de rechtermuisknop. Technisch gezien moet het volgens mij prima kunnen, want het touchpad ondersteunt ook "pinching", ik denk beter bekend als "zoomen zoals op de iPhone"
De batterijduur is uitstekend. Op een volle lading gaat de laptop met gemak drie uur mee, en met het uitschakelen van wifi en het terugschroeven van de helderheid van het scherm moet de batterijtijd vast nog wel beter kunnen.
Conclusie: voor iets meer dan €700 heb je een zeer degelijke kleine laptop waarbij eigenlijk geen fouten worden gemaakt. Qua specificaties en aansluitingen ontbreekt er niks, het toetsenbord is prima en de performance is uitstekend. Uitstekende laptop dus, zeker voor het geld. Een soortgelijke Macbook Pro (toch eigenlijk zo'n beetje de enige noemenswaardige concurrent op het 13" vlak) is volgens mij al gauw €400 duurder en dan heb je een laptop met ongeveer dezelfde specificaties.
Foto's kunnen gemaakt worden op aanvraag
Concurrenten op het 13" vlak zijn er genoeg hoor.. en foto's hoef je niet te vragen, maar gewoon neerplempen!
Leuke foto van de Samsung X120: http://www.engadget.com/p...-series-hands-on/2254425/
H264 acceleratie zorgt voor veel lagere CPU load en meer accu duur. Ik zal aan jou overlaten of je dat nuttig vindtMarcoC schreef op donderdag 03 september 2009 @ 21:52:
H264-acceleratie biedt deze kaart ook, maar in hoeverre dat tegenwoordig nog nut heeft vraag ik mij af.
Verder is dit nog een alternatief: pricewatch: HP Pavilion dv3650ed Entertainment notebook pc (FW737EA#ABH)Een soortgelijke Macbook Pro (toch eigenlijk zo'n beetje de enige noemenswaardige concurrent op het 13" vlak) is volgens mij al gauw €400 duurder en dan heb je een laptop met ongeveer dezelfde specificaties.
Goede accuduurPhilflow schreef op donderdag 03 september 2009 @ 22:06:
Leuke foto van de Samsung X120: http://www.engadget.com/p...-series-hands-on/2254425/
Dell heeft ook wel een paar leuke 13,3" modelletjes, zoals de Studio XPS 13, die ook al te krijgen is vanaf 700,-Verder is dit nog een alternatief: pricewatch: HP Pavilion dv3650ed Entertainment notebook pc (FW737EA#ABH)
Ik keek er vandaag naar. € 748 voor een model met T6400. En daar komt nog eens € 100 bij voor een LED scherm.CLB schreef op donderdag 03 september 2009 @ 22:11:
[...]
Dell heeft ook wel een paar leuke 13,3" modelletjes, zoals de XPS1330, die ook al te krijgen is vanaf 700,-

[ Voor 25% gewijzigd door Philflow op 03-09-2009 22:18 ]
Je moet ook niet bij de consumentensectie kijken natuurlijk:
713,- voor een T6500 / 2GB RAM / 320GB 7200rpm / GO9400 =)
Tevens beding je met wat gepriegel en kortingscodes nog wat korting, ben je voor 700,- klaar inclusief LED.
EDIT: O dit is de Studio XPS 13, die ik gebruik.. Weet ik veel dat die anders is
Tevens beding je met wat gepriegel en kortingscodes nog wat korting, ben je voor 700,- klaar inclusief LED.
EDIT: O dit is de Studio XPS 13, die ik gebruik.. Weet ik veel dat die anders is

[ Voor 11% gewijzigd door CLB op 03-09-2009 22:21 ]
Woo het nieuwe model is veel beter en goedkoper dan het oude model. Apart.CLB schreef op donderdag 03 september 2009 @ 22:19:
Je moet ook niet bij de consumentensectie kijken natuurlijk:
PS. mijne was ook consumenten trouwens.
[ Voor 4% gewijzigd door Philflow op 03-09-2009 22:23 ]
Je moet juist niet bij de consumentensectie kijken, maar bij 'middel- en kleinbedrijf'Philflow schreef op donderdag 03 september 2009 @ 22:22:
PS. mijne was ook consumenten trouwens.
EDIT @ Hieronder: Beetje Tweaker weet dat je gewoon een bedrijfsnaam in kunt vullen en dus geen BTW betaald.. Als ik de E-value code wil invoeren krijg ik te zien 'pagina bestaat niet' dus kan niet verder puzzelen.
Moet bijna wel dat ik fout zit, alhoewel ik 't erg erg betwijfel..
Zal is proberen op te zoeken wat de bestelling was icm kortingen en dergelijke.. want normaal was 't niet.
[ Voor 47% gewijzigd door CLB op 04-09-2009 00:09 ]
Als we dan toch bezig zijn, volgens mij moet je aanbiedingen van de consumenten site kopieren naar de EPP site voor de beste prijs.CLB schreef op donderdag 03 september 2009 @ 22:25:
[...]
Je moet juist niet bij de consumentensectie kijken, maar bij 'middel- en kleinbedrijf'
PS. die prijs van jou was ex. btw.
[ Voor 9% gewijzigd door Philflow op 03-09-2009 22:30 ]
Dus je pleegt eigenlijk fraude ? =OCLB schreef op donderdag 03 september 2009 @ 22:25:
[...]
Je moet juist niet bij de consumentensectie kijken, maar bij 'middel- en kleinbedrijf'
EDIT @ Hieronder: Beetje Tweaker weet dat je gewoon een bedrijfsnaam in kunt vullen en dus geen BTW betaald.. Als ik de E-value code wil invoeren krijg ik te zien 'pagina bestaat niet' dus kan niet verder puzzelen.
Neehoor, je ontwijkt alleen hun lompheid van het niet nachecken van alle informatie 
EDIT @ Hieronder: Vorig jaar zelf zo 'n laptop besteld voor een vriendin. Bedrijf heette 'X'.
Hoe 't hedentendage zit, geen idee. Zit niet zo into Dell namelijk, maar neem aan dat 't hetzelfde is.
Tevens is dit niet het topic om dit te bespreken. Kan zijn dat 't inmiddels anders is, heb m'n twijfels.
EDIT @ Hieronderonder: Koop dan voor meer geld ook geen Dell, maar een ander merk
EDIT @ Hieronder: Vorig jaar zelf zo 'n laptop besteld voor een vriendin. Bedrijf heette 'X'.
Hoe 't hedentendage zit, geen idee. Zit niet zo into Dell namelijk, maar neem aan dat 't hetzelfde is.
Tevens is dit niet het topic om dit te bespreken. Kan zijn dat 't inmiddels anders is, heb m'n twijfels.
EDIT @ Hieronderonder: Koop dan voor meer geld ook geen Dell, maar een ander merk
[ Voor 78% gewijzigd door CLB op 03-09-2009 22:47 ]
Uhm, je kunt EPP-korting van 3% of 6% krijgen, je kunt niet zonder btw (19%) bestellen lijkt me...?
Edit: je kan niet zonder btw bestellen, dat is afaik gewoon niet hoe het werkt. Een bedrijf kan de btw terugkrijgen aan het eind van een boekjaar, maar betaalt het in eerste instantie wel. Dus je kan heus wel een bedrijfslaptop bestellen bij dell, dat wil ik niet ontkennen, maar volgens mij kan het niet zonder btw.
Edit: je kan niet zonder btw bestellen, dat is afaik gewoon niet hoe het werkt. Een bedrijf kan de btw terugkrijgen aan het eind van een boekjaar, maar betaalt het in eerste instantie wel. Dus je kan heus wel een bedrijfslaptop bestellen bij dell, dat wil ik niet ontkennen, maar volgens mij kan het niet zonder btw.
[ Voor 64% gewijzigd door woekele op 03-09-2009 22:56 ]
Maar toch pleeg je fraudeCLB schreef op donderdag 03 september 2009 @ 22:41:
Neehoor, je ontwijkt alleen hun lompheid van het niet nachecken van alle informatie
Edit: hierbovenboven (-.-'
Dell staat ook *niet* boven in mijn lijst dus maakt het mij niks uit
edit2:
Omg mijn nederlands is niet top vandaag

[ Voor 20% gewijzigd door Negaiido op 03-09-2009 23:43 ]
Na lang zoeken en lezen wil ik eigenlijk de knoop eens gaan doorhakken. Ik heb er nu nog drie op mijn lijstje staan: de HP DV3650 (Core2Duo T6400, 4Gb RAM), de Dell Vostro 1320, (met Core2Duo T6670) en nu gratis upgrade naar 4Gb ram en nog wat voordeeltjes tot 8 sept., en de Dell XPS M1330 (Dual Core T4200, 2 Gb RAM).
Wat zou (technisch) de betere keus zijn? Technisch, voor zover ik er verstand van heb, de Vostro, maar misschien heeft een van de andere twee voordelen die ik nu even niet zie.
Nee, geen games.
Wat zou (technisch) de betere keus zijn? Technisch, voor zover ik er verstand van heb, de Vostro, maar misschien heeft een van de andere twee voordelen die ik nu even niet zie.
Nee, geen games.
[ Voor 26% gewijzigd door CWH op 04-09-2009 09:44 ]
Technisch?CWH schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 09:24:
Wat zou (technisch) de betere keus zijn?
Als jij de specs hier post kunnen wij je vertellen welke het beste zal presteren.
Gaat het je ook om game performance?
[ Voor 7% gewijzigd door Philflow op 04-09-2009 09:28 ]
Zijn er nog meer laptops die van aluminium / carbon o.i.d zijn in dit segment? Moet igg sterker zijn als plastic
[ Voor 26% gewijzigd door souljah1h op 04-09-2009 14:23 ]
Volgens mij zijn dat de Aspire Timeline en PB Butterfly notebooks.
Die zijn alle 2 van plasticGENETX schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 14:18:
Volgens mij zijn dat de Aspire Timeline en PB Butterfly notebooks.
[ Voor 9% gewijzigd door souljah1h op 04-09-2009 14:28 ]
Beide hebben een aluminium bovenkant afaik. Maar de rest is i.d.d. van plastic.
Nou zegt plastic ook niet zoveel want een Lenovo T400 is volgens mij ook van plastic, maar die zijn ijzersterk.
Nou zegt plastic ook niet zoveel want een Lenovo T400 is volgens mij ook van plastic, maar die zijn ijzersterk.
Klopt helemaal wat je zegt. Maar je hebt plastic en plasticPhilflow schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 15:02:
Beide hebben een aluminium bovenkant afaik. Maar de rest is i.d.d. van plastic.
Zou je dan wat specifieker kunnen zijn? Volgens mij zijn nml alleen de Apple Macbooks dan een optie. De netbook Nokia is ook van alu of magnesium. De rest is of deels van een metaal, of niet. Wel heeft de nieuwe Samsung X-serie een ijzersterk plastic behuizing. Volgens Engadget kun je er op staan.
Dat is net wat ik zeg.souljah1h schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 15:06:
[...]
Klopt helemaal wat je zegt. Maar je hebt plastic en plastic
Ik ben opzoek naar een laptop die ik voor school kan gebruiken die "ijzer" sterk isGENETX schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 15:20:
Zou je dan wat specifieker kunnen zijn? Volgens mij zijn nml alleen de Apple Macbooks dan een optie. De netbook Nokia is ook van alu of magnesium. De rest is of deels van een metaal, of niet. Wel heeft de nieuwe Samsung X-serie een ijzersterk plastic behuizing. Volgens Engadget kun je er op staan.
Nou dat carbon van Sony is wel leuk en redelijk sterk, maar Sony's zijn nou niet echt super sterke laptops. Het is meer gebouwd voor superlicht, en toch redelijk sterk.
Ik heb zelf een Z en TZ gehad dus kan er wel over oordelen vind ik
Neem anders een Macbook Air. Supersterk.
[ Voor 25% gewijzigd door Philflow op 04-09-2009 15:33 ]
Ik dacht zelf dat die redelijk sterk warenPhilflow schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 15:32:
Nou dat carbon van Sony is wel leuk en redelijk sterk, maar Sony's zijn nou niet echt super sterke laptops. Het is meer gebouwd voor superlicht, en toch redelijk sterk.
Ze zijn ook redelijk sterk, zoals ik al zei. Maar dat is iets anders dan de super sterk categorie.souljah1h schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 15:36:
[...]
Ik dacht zelf dat die redelijk sterk waren
http://www.engadget.com/2...t-test-other-hands-on-im/
Plastic Fantastic
En verder, je hebt dus al een goede stevige notebook. Als je er gewoon netjes mee omgaat kun je ook prima met een normale notebook anar school. Mijn Asus F3Sc is na 2 jaar ook nog in prima staat en dat is gewoon een simpel plastic ding.
Plastic Fantastic
En verder, je hebt dus al een goede stevige notebook. Als je er gewoon netjes mee omgaat kun je ook prima met een normale notebook anar school. Mijn Asus F3Sc is na 2 jaar ook nog in prima staat en dat is gewoon een simpel plastic ding.
[ Voor 49% gewijzigd door GENETX op 04-09-2009 16:04 ]
Een Thinkpad is geen optie? een X200, een X200s of een T400?souljah1h schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 15:26:
[...]
Ik ben opzoek naar een laptop die ik voor school kan gebruiken die "ijzer" sterk isEen macbook heb ik al. De netbook van nokia vind ik echt spuuglelijk en de specs wat minder. De sony VAIO X zou echt perfect voor me zijn. Gebruik hem toch alleen voor wat office, surfen, msnen etc maar wil toch iets met wat uitstraling
Ben zelf de eigenaar van een X200s en kan je zeggen dat het ding echt super stevig is
[ Voor 8% gewijzigd door Lex_brugman op 04-09-2009 19:58 ]
I'm With ^^, je kan er letterlijk mee gooien (been there, done that met een x200sLex_brugman schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 19:57:
[...]
Een Thinkpad is geen optie? een X200, een X200s of een T400?
Ben zelf de eigenaar van een X200s en kan je zeggen dat het ding echt super stevig is
Als je op een Hbo/uni zit, kan je via Surfspot erg leuke thinkpads krijgen tegen mooie prijzen.
Nieuwe HP CULV 13": de HP DM3
http://forum.notebookrevi...php?p=5281633#post5281633
De DM1 lijkt me een 11.6"
http://forum.notebookrevi...php?p=5281633#post5281633
De DM1 lijkt me een 11.6"
[ Voor 18% gewijzigd door Philflow op 05-09-2009 16:45 ]
Oe lala ziet er mooi uit zeg qua laptopje..
DM1 info is er niet tot nihil.. 11,6" / CULV platform.. hmm Acer 1810T tegenhanger..
DM1 info is er niet tot nihil.. 11,6" / CULV platform.. hmm Acer 1810T tegenhanger..
Dell Latitude E4200 12,1" en E4300 13,3" hebben volledig metalen behuizing.
E4200 weegt slechts 1kg en wordt alleen met SSD geleverd.
Heb er even op gewerkt en was er erg van onder de indruk, hoge bouwkwaliteit en zeer stil/koel.
E4200 weegt slechts 1kg en wordt alleen met SSD geleverd.
Heb er even op gewerkt en was er erg van onder de indruk, hoge bouwkwaliteit en zeer stil/koel.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=d8_eCoWfdFA&eurl=http%3A%2F%2Fforum.notebookreview.com%2Fshowthread.php%3Fp%3D5282217&feature=player_embedded]
[ Voor 76% gewijzigd door Philflow op 05-09-2009 19:34 ]
Without HDMI? Ik bekeek 't filmpje op 'n 2" schermpje, dus veel details zag ik niet =p
Ja er is een hele dikke VGA poort aanwezig.CLB schreef op zondag 06 september 2009 @ 00:04:
Without HDMI? Ik bekeek 't filmpje op 'n 2" schermpje, dus veel details zag ik niet =p
Volgens mij is er een HDMI naast de VGA? Of is dat een mini USB?Philflow schreef op zondag 06 september 2009 @ 08:26:
[...]
Ja er is een hele dikke VGA poort aanwezig.
of had ik mn lenzen in moeten doen voor ik post?
Volgens mij is dat geen HDMI. (vrijwel zeker, te klein namelijk).MadDonkey schreef op zondag 06 september 2009 @ 08:41:
[...]
Volgens mij is er een HDMI naast de VGA? Of is dat een mini USB?
Is geen hdmi volgens mij, er is ook geen teken naast van een hdmi poort.
Bij het tweakers artikel erover staat ook geen hdmi vermeld en op foto's kan ik ook geen hdmi vinden, dus waarschijnlijk alleen maar vga.
Bij het tweakers artikel erover staat ook geen hdmi vermeld en op foto's kan ik ook geen hdmi vinden, dus waarschijnlijk alleen maar vga.
Het gaat hier overigens wel om een pre-productie model. Aangezien Sony ook nog niet schijnt te weten wat voor CPU er in komt is het mogelijk dat er alsnog een HDMI poort komt.
Zou het? aangezien ze toch al filmpjes laten zien met een vga poort lijkt mij niet dat ze het meer gaan aanpassen, ik hoop het wel.
39
Als ze nog niets eens de CPU zeker weten kan er nog aardig wat aangepast worden, lijkt me.
___
Edit: Ik zag trouwens net de Toshiba U500 in de MM, verrassend mooi afgewerkt imo.
___
Edit: Ik zag trouwens net de Toshiba U500 in de MM, verrassend mooi afgewerkt imo.
[ Voor 34% gewijzigd door Philflow op 06-09-2009 15:01 ]
Een vga poort betekent niet dat hij opeens geen HDMI gaat krijgen. Beide uitgangen hebben verschillende doeleinden.Fietsbel schreef op zondag 06 september 2009 @ 13:33:
Zou het? aangezien ze toch al filmpjes laten zien met een vga poort lijkt mij niet dat ze het meer gaan aanpassen, ik hoop het wel.
Ik heb hier al vaker over mijn HP DV3650 gepost, en ik ben muv het niet verlichte toetsenbord nog steeds erg tevreden over de laptop. De accu doet het nog steeds erg goed en heb nog geen last van slijtage bij toch een regelmatig, maar juist, gebruik.
Ik draai er sinds het begin al Win7 RC op en dat werkt ook prima...alleen heb ik nu een probleem...
Van het ene op het andere moment doet mijn afstandsbediening het niet meer...
Ik had hem gisteren in de PC-card slot laten zitten toen ik de notebook intensief ben gaan gebruiken. En toen ik hem vanmorgen eruit haalde deed hij het niet meer. Ik hoop niet dat de temperatuur een negatieve invloed heeft gehad op de kleine afstandsbediening...
Ik heb de driver (met heel veel moeite) weer kunnen vinden via de website van Dell, ITE CIR, en opnieuw geinstalleerd omdat ik dacht dat het misschien daaraan kon liggen, echter zonder effect..(waarom heeft HP hier zelf eigenlijk geen driver voor online staan...het ding werkt ook niet out of the box onder Vista voor zover ik weet
??? en hetzelfde geldt voor het ALPS touchpad...
)
Het zou kunnen, aangezien het om een lithium batterijtje (3V CR2016) gaat, dat deze door de warmte van de notebook het opeens helemaal begeven heeft (vreemd maar toch...) is er een manier om te checken of het hieraan kan liggen..? Heb geen multimeter bij de hand helaas, maar dan nog, de kans is groot dat hij, ook al zou hij bijna morsdood zijn nog steeds spanning afgeeft en het meten dus niet echt zin heeft.
Ik heb de afstandsbediening uiteraard zo dicht mogelijk op de receiver gehouden, maar ook dat heeft geen effect...en ik vind het maar behoorlijk vervelend...ism media center was de afstandbediening echt ideaal (zeker voor een zondagmiddag als vandaag, om lekker film te kijken)
Iemand een idee voor een oplossing of driver fatsoenlijke driver van en voor de HP? Zou ik bijvoorbeeld eens een 3v DC adapter (of 2 AA batterijen, want dat is het enige wat ik nu op voorraad heb) aan de afstandbediening kunnen plakken om te kijken of deze het nog wel doet?
Ik draai er sinds het begin al Win7 RC op en dat werkt ook prima...alleen heb ik nu een probleem...
Van het ene op het andere moment doet mijn afstandsbediening het niet meer...
Ik had hem gisteren in de PC-card slot laten zitten toen ik de notebook intensief ben gaan gebruiken. En toen ik hem vanmorgen eruit haalde deed hij het niet meer. Ik hoop niet dat de temperatuur een negatieve invloed heeft gehad op de kleine afstandsbediening...
Ik heb de driver (met heel veel moeite) weer kunnen vinden via de website van Dell, ITE CIR, en opnieuw geinstalleerd omdat ik dacht dat het misschien daaraan kon liggen, echter zonder effect..(waarom heeft HP hier zelf eigenlijk geen driver voor online staan...het ding werkt ook niet out of the box onder Vista voor zover ik weet
Het zou kunnen, aangezien het om een lithium batterijtje (3V CR2016) gaat, dat deze door de warmte van de notebook het opeens helemaal begeven heeft (vreemd maar toch...) is er een manier om te checken of het hieraan kan liggen..? Heb geen multimeter bij de hand helaas, maar dan nog, de kans is groot dat hij, ook al zou hij bijna morsdood zijn nog steeds spanning afgeeft en het meten dus niet echt zin heeft.
Ik heb de afstandsbediening uiteraard zo dicht mogelijk op de receiver gehouden, maar ook dat heeft geen effect...en ik vind het maar behoorlijk vervelend...ism media center was de afstandbediening echt ideaal (zeker voor een zondagmiddag als vandaag, om lekker film te kijken)
Iemand een idee voor een oplossing of driver fatsoenlijke driver van en voor de HP? Zou ik bijvoorbeeld eens een 3v DC adapter (of 2 AA batterijen, want dat is het enige wat ik nu op voorraad heb) aan de afstandbediening kunnen plakken om te kijken of deze het nog wel doet?
De prijzen van HP DM1 en DM3 liggen op straat 
HP PAVILION DM1-1020ED C2D SU2300 320GB 2GB 11.6IN W7P NL € 481,89
HP PAVILION DM3-1010ED NEO MV40 320GB 2GB 13.3IN W7P NL € 577,09
HP PAVILION DM3-1020ED C2D SU2300 500GB 4GB 13.3IN W7P NL € 677,11
http://notebookspot.nl/ni...v8-notebook-lekt-uit.html
Het is immers een pre-productie exemplaar.
Meer info: http://www.notebookcheck....ands-On-Test.20314.0.html
HP PAVILION DM3-1010ED NEO MV40 320GB 2GB 13.3IN W7P NL € 577,09
HP PAVILION DM3-1020ED C2D SU2300 500GB 4GB 13.3IN W7P NL € 677,11
http://notebookspot.nl/ni...v8-notebook-lekt-uit.html
Maar als Sony nog niet eens weet wat voor CPU ze gaan gebruiken, weten ze blijkbaar ook nog niet welk moederbord ze gaan gebruiken. En dat betekent weer dat van alles mogelijk isNegaiido schreef op zondag 06 september 2009 @ 15:04:
[...]
Een vga poort betekent niet dat hij opeens geen HDMI gaat krijgen. Beide uitgangen hebben verschillende doeleinden.
Meer info: http://www.notebookcheck....ands-On-Test.20314.0.html
[ Voor 10% gewijzigd door Philflow op 06-09-2009 16:18 ]
Hoe lang doe je eigenlijk met een acculading?StraightOn.NL schreef op zondag 06 september 2009 @ 15:13:
De accu doet het nog steeds erg goed en heb nog geen last van slijtage bij toch een regelmatig, maar juist, gebruik.
Oewh... HDMI / Wat voor GPU? Als er 'n GMA4500 inzit, moet ik er toch maar voor gaan..Philflow schreef op zondag 06 september 2009 @ 15:47:
Mits het design 't zelfde is als die van de DM3, want dat is toch wel erg mooi.. En 'n C2D.. leuk leuk! Win7!
Ja idd, voor die prijs zal het zeker Intel 4500 zijn. Mooi laptopje, goede concurrent voor de Acer 1810t. Ben benieuwd naar het gewicht en accuduur.
Vind 'm erg erg mooi zeg qua specs die we nu weten!
SU3500 en SU2300 scheelt nog 60 plaatsen qua snelheid joh (notebookcheck.net)
Als die er mooi uit ziet, goed afgewerkt is en dan 'n GMA4500 mocht bevatten, laat ik die ION / GO9400
maar varen denk ik... Nu nog wachten op HDMI / schermtype (waar ik op mat / glare doel) / resolutie...
Hmm even afwachten nog
Als die er mooi uit ziet, goed afgewerkt is en dan 'n GMA4500 mocht bevatten, laat ik die ION / GO9400
maar varen denk ik... Nu nog wachten op HDMI / schermtype (waar ik op mat / glare doel) / resolutie...
Hmm even afwachten nog
Ben het er mee eens dat de SU2300 sneller zal zijn, maar 60 plaatsen op notebookcheck zegt erg weinig.CLB schreef op zondag 06 september 2009 @ 17:03:
Ik verwacht glossy 1366*768. Iedere HP Pavillion heeft namelijk glossy.CLB schreef op zondag 06 september 2009 @ 17:03:
schermtype (waar ik op mat / glare doel) / resolutie...
[ Voor 29% gewijzigd door Philflow op 06-09-2009 17:11 ]
Dat klopt uiteraard, maar 't gaat wel meer richting m'n T7500Philflow schreef op zondag 06 september 2009 @ 17:10:
Ben het er mee eens dat de SU2300 sneller zal zijn, maar 60 plaatsen op notebookcheck zegt erg weinig.
Hmm hmm ik wacht 't af, want dit zijn niet echt PavillionsIk verwacht glossy 1366*768. Iedere HP Pavillion heeft namelijk glossy.

Volgens mij zijn dit 100% pavilions = consumenten lijn. (net als DV2, DV3, DV4, DV5 etc)
HP Compaq 2230s is de zakelijke lijn.
Maar wie weet maakt HP dit keer een uitzondering
HP Compaq 2230s is de zakelijke lijn.
Maar wie weet maakt HP dit keer een uitzondering
[ Voor 32% gewijzigd door Philflow op 06-09-2009 17:21 ]
Verwijderd
@ phil: ik las ergens dat je schreef dat de Acer 1810tz volgende week uitkomt..bedoel je hiermee Nederland? Zo ja, waar en voor welke prijs?
Denk je dat door de dual core de batterijduur flink omlaag zal gaan?
veel dank,
bosanceros
Denk je dat door de dual core de batterijduur flink omlaag zal gaan?
veel dank,
bosanceros
525,- en waar... Overal.
Verwijderd
in Nederland? show me....bij voorbaat dankCLB schreef op maandag 07 september 2009 @ 00:39:
525,- en waar... Overal.
Ik ben hem nog niet tegengekomen bij Nederlandse winkels. Wel duitse, oostenrijkse, UK en tsjechische.
[ Voor 46% gewijzigd door Philflow op 07-09-2009 10:07 ]
Lenovo U350 getest door Notebookjournal
http://www.notebookjourna...ad-u350-m22e2ge-u2700-988
HP Compaq doet mee aan de ION trend
http://www.netbooknews.de...-atom-n270-nvidia-ion-le/
http://www.notebookjourna...ad-u350-m22e2ge-u2700-988
[ Voor 39% gewijzigd door Philflow op 07-09-2009 11:11 ]
Jammer dat ook daar weer 'n Atompje in zit.. Of kunnen alleen die CPU'tjes overweg met de ION chipset? Lijkt me niet...
Is dit niks voor je CLB? pricewatch: Asus N10JH-HV001E Zilver met een GeForce G 105M en "10CLB schreef op maandag 07 september 2009 @ 11:32:
Jammer dat ook daar weer 'n Atompje in zit.. Of kunnen alleen die CPU'tjes overweg met de ION chipset? Lijkt me niet...
[ Voor 3% gewijzigd door souljah1h op 07-09-2009 11:45 ]
Dat zijn dan de enige pluspuntjes..
Atom N280 = FAIL
VGA-out = FAIL
Resolutie = FAIL
Uiterlijk = FAIL
Dus dat wordt 'm zeker niet =) Uiteraard wel bedankt voor 't meedenken!
@ Philflow:
Wat is je bron? Zou heel vet zijn, dit design in 11,6" formaat:
Atom N280 = FAIL
VGA-out = FAIL
Resolutie = FAIL
Uiterlijk = FAIL
Dus dat wordt 'm zeker niet =) Uiteraard wel bedankt voor 't meedenken!
@ Philflow:
CLB: And is there anything more known about the DM1?
Will it have HDMI?
What kind of screenresolution will it have?
What kind of screen will they use? Glare / matte?
What will it look like? A smaller version of the DM3?
(ik ga niet telkens dat topicje op NBR checken dus zodoende even hier geplaatst)Phil: HDMI, 1366*768, Glare, yes.
Wat is je bron? Zou heel vet zijn, dit design in 11,6" formaat:

[ Voor 72% gewijzigd door CLB op 07-09-2009 13:45 ]
Bron: speculation / educated guesses
Die acer 1810tz en hp dm1 gaan wel leuke kandidaten worden voor mij
Goedkoop, dual core, 11.6inch... hdmi (zeker voor de 1810tz, dm1 waarschijnlijk).
Als je ze ook mooi vind qua design en qua merk is er geen probleem (daarom mijn 1810T twijfels)
Vind die van HP toch mooier!CLB schreef op maandag 07 september 2009 @ 14:56:
Als je ze ook mooi vind qua design en qua merk is er geen probleem (daarom mijn 1810T twijfels)
EDIT @ Hierboven: Eerst alle final details / uiterlijk maar is afwachten!
nieuws: HP voorziet Mini 311c-notebook van Ion LE-chipsetPhilflow schreef op maandag 07 september 2009 @ 11:05:
[ Voor 9% gewijzigd door CLB op 07-09-2009 15:20 ]
Wel lachen: notebookspot op Engadget: http://www.engadget.com/
Ze blijven die fouten maken met conversie.
Ze blijven die fouten maken met conversie.
De HP tegelijk met Windows 7: 22 october.souljah1h schreef op maandag 07 september 2009 @ 15:11:
[...]
Vind die van HP toch mooier!enig idee wanneer ze uitkomen?
[ Voor 19% gewijzigd door Philflow op 07-09-2009 18:20 ]
Vandaag de Acer 1810T gehaald, bevalt me dusver erg goed. Één vreemd dingetje; als ik de laptop uit slaapmode haal blijft het scherm zwart, terwijl het systeem gewoon draait. Als ik het scherm dan een klein stukje naar achteren druk kom het beeld opeens tevoorschijn. Het kan geen los contact zijn want als ik het scherm daarna flink heen en weer wiebel blijf ik gewoon beeld houden. Is dit een bekende bug? Ik draai er momenteel Windows 7 ultimate op
I need that specs!Philflow schreef op maandag 07 september 2009 @ 18:09:
De HP tegelijk met Windows 7: 22 october.
Waar gehaald en voor welke prijs? En waarom niet even gewacht op de dualcore versie?Xanthium schreef op maandag 07 september 2009 @ 21:28:
Vandaag de Acer 1810T gehaald, bevalt me dusver erg goed.
Je hebt 'n zwart / zilveren versie of niet? En zoja, zou je daarvan 'n bunch foto's kunnen neerplempen?
ik zat eigenlijk te wachten op de zwarte samsung n510. Maar gezien de prestaties hier naar verluid tegenvallen (en wat ik zelf ook heb gezien) ben ik gaan kijken naar alternatieven. Ik had er snel een nodig voor mn opleiding die alweer aan de gang is dus ik heb ook geen tijd om op een dual core te wachten die waarschijnlijk duurder zal zijn. Ik heb deze voor 465 gekocht. Foto's maak ik morgen wel even. (heb idd de zwarte)CLB schreef op maandag 07 september 2009 @ 21:30:
[...]
I need that specs!
[...]
Waar gehaald en voor welke prijs? En waarom niet even gewacht op de dualcore versie?
Je hebt 'n zwart / zilveren versie of niet? En zoja, zou je daarvan 'n bunch foto's kunnen neerplempen?
Was vanmiddag bij MM om te kijken naar de HP dv3650 en wellicht te kopen. Maar helaas, hij was uitverkocht en zou niet meer geleverd worden want het was een "oud model"
Volgens mij is ie pas sinds mei dit jaar op de markt, of zit ik er naast? Ik weet wel dat hij op genoeg andere plaatsen te koop is maar als er idd over een week een nieuw model komt, wacht ik nog even.
Dus is er misschien dan al een opvolger bekend, met ongeveer dezelfde specs, dus duo2core T6400 processor, 320 gb HD, 4 Gb RAM, optische schijf, kleine 2 kg en 13"scherm?

Volgens mij is ie pas sinds mei dit jaar op de markt, of zit ik er naast? Ik weet wel dat hij op genoeg andere plaatsen te koop is maar als er idd over een week een nieuw model komt, wacht ik nog even.
Dus is er misschien dan al een opvolger bekend, met ongeveer dezelfde specs, dus duo2core T6400 processor, 320 gb HD, 4 Gb RAM, optische schijf, kleine 2 kg en 13"scherm?
Op NBR hebben ze het over een Compaq cq36. Ik heb alleen geen idee wat het is. Misschien is het een 13".CWH schreef op maandag 07 september 2009 @ 23:45:
Ps. De MM a'dam noord en arena hebben 'm nog gewoon staan.
http://notebookspot.nl/ni...v8-notebook-lekt-uit.htmlCWH schreef op maandag 07 september 2009 @ 23:45:
Was vanmiddag bij MM om te kijken naar de HP dv3650 en wellicht te kopen. Maar helaas, hij was uitverkocht en zou niet meer geleverd worden want het was een "oud model"![]()
Dat noem ik in ieder geval niet echt de vervanger van de dv3... Daarnaast zijn de specs niet zo oud van die dv3. Ik hoorde wel dat er de Pavilion reeks een refresh krijgt met een multitouch touchpad en allemaalled en 1366x768 (voor zover ik de heren @ notebookreview mag geloven). Maar dat zal allemaal sowieso pas na de intro van Windows 7 zijn.
Als je de dv3 echt een prima notebook vind op dit moment dan zou ik hem gewoon halen. Je weet niet wat hierna komt en of de notebook überhaupt terugkomt en door de veel minder krachtige dm3 wordt vervangen. Veel verbetering komt er in ieder geval niet. Hooguit mis je dus een multitouch touchpad en eventueel led backlit, voor zover de dv3 die nog niet mocht hebben.
Edit: De dv3 en CQ36 worden in één adem genoemd in die files. Volgens mij is de CQ-serie gewoon de budget lijn. Mogelijk dezelfde notebook, maar dan wat goedkoper uitgevoerd.
[ Voor 5% gewijzigd door GENETX op 08-09-2009 09:48 ]
Ik zit nu te kijken naar de HP Probook 4310s, (Core2Duo T6670, 3 Gb RAM, 320 Gb HD en 13"scherm).
Nadeel van de 4310s is het grafische deel (Mobile Intel Graphics Media Accelerator 4500MHD) tov de dv3650, (nvidia 9300 M GS). Maar als je geen games speelt heb je hier toch geen last van?
Voordeel van de 4310s is dat het scherm mat is. Ook een voordeel van de 4310s is dat er meteen een bruikbaar keyboard op zit, scheelt weer de meerkosten van een backlit kb. Dat maakt ze beide dan ook ongeveer even duur.
Wat denken jullie, dv3650 of 4310s, bij gebruik voor office, internet en af en toe flimpje kijken?
Nadeel van de 4310s is het grafische deel (Mobile Intel Graphics Media Accelerator 4500MHD) tov de dv3650, (nvidia 9300 M GS). Maar als je geen games speelt heb je hier toch geen last van?
Voordeel van de 4310s is dat het scherm mat is. Ook een voordeel van de 4310s is dat er meteen een bruikbaar keyboard op zit, scheelt weer de meerkosten van een backlit kb. Dat maakt ze beide dan ook ongeveer even duur.
Wat denken jullie, dv3650 of 4310s, bij gebruik voor office, internet en af en toe flimpje kijken?
Inderdaad. Een dedicated GPU heeft dan alleen maar nadelen: accu duur en hitte.CWH schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 10:00:
Maar als je geen games speelt heb je hier toch geen last van?
Wil jij een bling bling consumenten ding of wil jij een sober afgewerkt business notebook?Wat denken jullie, dv3650 of 4310s, bij gebruik voor office, internet en af en toe flimpje kijken?
(ik heb het dan over het uiterlijk, niets ten nadele van de kwaliteit van de DV3650)
Maar zo te horen ben jij beter af met de Probook. Maar voor jouw gebruik zou CULV nog beter zijn: HP DM3, Acer Timeline 3810T (of travelmate met mat scherm).
[ Voor 28% gewijzigd door Philflow op 08-09-2009 10:16 ]
Geen bling bling, hij moet doen waar ik 'm voor aanschaf. Hoewel het oog natuurlijk ook wel wat wil. Maar als het dus alleen daar vanaf hangt is de 4310s de betere keus?
Wij kunnen de meeste van je vragen beantwoorden maar kiezen moet je zelf doen
[ Voor 9% gewijzigd door Philflow op 08-09-2009 10:35 ]
Ik heb nu een P4 2.6 ghz laptop en de prestaties mogen best wat beter zijn. In dat geval ga ik er met bv een 3810T niet echt op vooruit.
Ik denk dat de keuze op de 4310s gaat vallen. Nog een voordeeltje tov de 3650: de accuduur is beter.
Ik denk dat de keuze op de 4310s gaat vallen. Nog een voordeeltje tov de 3650: de accuduur is beter.
Dat je je zit te verlekkeren op de CPU power die je nodig hebt.. Deze dingen vragen namelijk helemaal niks..CWH schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 10:00:
Dus waarom je perse naar notebooks zit te kijken van 7 a 800,- vraag ik me eigenlijk af..
De snelheid voor office is meer afhankelijk van je harde schijf dan van je CPU. Een 1.4Ghz CPU is al meer dan genoeg voor office en zal niet de bottleneck zijn. Als je investeert in een goede SSD zal alles veel sneller opstarten.CWH schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 10:35:
Ik heb nu een P4 2.6 ghz laptop en de prestaties mogen best wat beter zijn. In dat geval ga ik er met bv een 3810T niet echt op vooruit.
Heb je dat geverifieerd in reviews? Ik zie namelijk dat de Probook wordt geleverd met een 4 cell 37Wh accu.Nog een voordeeltje tov de 3650: de accuduur is beter.
Hier een review: http://www.laptopmag.com/...probook-4310s.aspx?page=2
[ Voor 9% gewijzigd door Philflow op 08-09-2009 11:45 ]
Dit topic is gesloten.