Ik heb de nieuwe ROM ook maar eens geinstalleerd. Ging simpel. Eerst even alle data veilig gesteld..
- SD kaart eruit en die ook ngo even op een HDD dumpen
- Contacten bij Google neerzetten, CSV bestandje laten maken en ver weg houden van Sync-activiteiten
- Backups gemaakt met MyBackup
En geinstalleerd, is zo gebeurd, 5 minuten hooguit. Op Windows 7 gewoon de drivers installeren via het Device Central, laten verbinden met Sync en het werkt.
Voor mijn gevoel is alles sneller, van het switchen tussen homescreens, het scrollen, het pinchen en scrollen bij foto's en Google Maps, het zoeken in allerlei zaken, het booten van de telefoon, het switchen tussen landscape en portrait (!), het enablen en disablen van services als WiFi, network, GPS, etc, het laden van webpagina's, alles. Er zit totaal geen lag meer in, alles gebeurd instant. Kan ook zijn natuurlijk omdat ik nog niet alle apps geïnstalleerd heb, maar het lijkt mij alsof ze ergens een fundamentele bug uit de kernel gehaald hebben die alles liep te laggen. Vind het in ieder geval een hele vooruitgang
Heb verder ook geen problemen gehad met het resyncen van contacten. Voordat de telefoon er de kans voor kreeg heb ik meteen uitgezet dat hij alle contacten moet syncen, maar alleen mijn zelf aangemaakte groepen. Scheelt een lijst met 200 info@...... contacten in People.
Ik hoop wel dat het SMS probleem is opgelost, heb er voor zover ik weet 2 keer last van gehad. Jammer dat het niet iets is wat je kunt controleren, maar de tijd (of een changelog van HTC...) zal het leren.
Alleen blijft nog één belangrijk ding over. Ik wil mijn week-view bij de calendar
Edit: Ziet mijn oog hier iets geweldigs wat eindelijk geimplementeerd is zoals het hoort? Ik kan nu bij lange lijsten met content (bijv. Music app of People) het scrollblokje aan de rechterzijkant vastpakken en door de letters scrollen. Dit lukte me eerst niet, is dit nieuw? Scheelt wle heel veel, nu alleen nog zo'n optie in de Select velden in de browser..
Heerlijke telefoon. Blijft ook leuk dat iPhone volk
(Nee, ik wil heir niet generaliseren/bashen, ik doel hier op het selecte groepje irritante fanboys die menen dat niks beter is) vaak toch een beetje beteuterd moet toegeven dat het systeem met widgets, apps without borders etc toch wel erg geniaal is.
[
Voor 21% gewijzigd door
doltishDuke op 18-09-2009 01:59
]