HTC Hero [part three] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 73.351 views

Verwijderd

Ik heb mij hier ook al eens aan geergerd, dat soort sites ga je nou juist bezoeken met een telefoon op een verveeld moment. Beetje vreemd dat ze dan weer een afwijkend niet-ondersteund videoplayer dinges gebruiken.

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:51

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Ik heb via wifi even geprobeerd en kan gewoon video's afspelen vanaf m.uitzendinggemist.nl. Wel op inimini formaat.

Ik zou mijn Gmail en Exchange contacts op een of andere manier willen synchen. Ik mis nu soms contacten in m'n Gmail omdat ik Exchange als hoofdzaak gebruik.

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Eigenlijk is dit meer iets voor de software tread, maar wil toch even inhaken
Ik hoop (en ga er ook vanuit) dat er wel een android applicatie gaat komen voor uitzendinggemist. Dit hebben ze zelf al aangekondigd, en zou er eigenlijk al moeten zijn.
Overigens hoorde ik vandaag dat de iphone applicatie voor uitzenddinggemist niet van Apple in de appstore mag 8)7
Ah, bron gevonden
Hoe betrouwbaar dat is weet ik niet maar is wel weer typisch......

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Verwijderd

u_nix_we_all schreef op donderdag 03 september 2009 @ 17:40:
Eigenlijk is dit meer iets voor de software tread, maar wil toch even inhaken
Ik hoop (en ga er ook vanuit) dat er wel een android applicatie gaat komen voor uitzendinggemist. Dit hebben ze zelf al aangekondigd, en zou er eigenlijk al moeten zijn.
Overigens hoorde ik vandaag dat de iphone applicatie voor uitzenddinggemist niet van Apple in de appstore mag 8)7
Ah, bron gevonden
Hoe betrouwbaar dat is weet ik niet maar is wel weer typisch......
Deze bron is wel betrouwbaar.. 8)

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Beekforel schreef op donderdag 03 september 2009 @ 16:40:
Ik heb via wifi even geprobeerd en kan gewoon video's afspelen vanaf m.uitzendinggemist.nl. Wel op inimini formaat.
Ah, dat werkt bij mij nu ook. Ik had de optie "mobiel weergeven" uitgezet,(of stond die standaard uit, weet ik niet meer) en dan werkt het niet. ;)
Edit: nope, toch niet. Kan geen verbinding maken met de server .....

[ Voor 8% gewijzigd door u_nix_we_all op 03-09-2009 20:33 ]

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Verwijderd

Zelfs het mini formaat lukt niet........ 8)7

Verwijderd

Beekforel schreef op donderdag 03 september 2009 @ 16:40:

Ik zou mijn Gmail en Exchange contacts op een of andere manier willen synchen. Ik mis nu soms contacten in m'n Gmail omdat ik Exchange als hoofdzaak gebruik.
Ik heb ook zoiets. Alle contacten moesten van mijn Nokia E71 naar de Hero. Ik dus een csv-bestandje maken en dat in Gmail importeren, achter de computer dus. Vervolgens wordt die boel automatisch gesynchroniseerd met de Hero. Allemaal prima. Maar ik mis een hoop contacten in de bellersdatabase (in de contactendatabase staan ze wel) en alle mobiele nummers, die online bij Gmail correct zijn geïmporteerd, staan in de Hero bij het kopje opmerkingen. Daar kun je niet op het nummer klikken om ermee te bellen. Met copy en paste (lang de geselecteerde tekst indrukken) kan ik die nummers wel naar het goede vakje krijgen, maar met 400 contacten is dat best een klus. :(

• Terranca
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 09:12
Paul O'Brien van MoDaCo heeft zijn handen gelegd op de gelekte 'shipped' update. Als dat inderdaad 'de update' blijkt te zijn, zou dat wel eens kunnen betekenen dat HTC hem waarschijnlijk zeer binnenkort op de eigen site zet. De ROM staat iig op hier. Paul heeft toegezegd morgen een custom (rooted) rom te maken en als een paar mensen me voor gaan, ben ik wel van plan die te flashen. Ben benieuwd wat ze er van gemaakt hebben..

Verwijderd

Maandag heb ik een HTC Hero gekocht met internet bij verlenging van Vodafone abonnement.

Nu ben ik al 2 dagen aan het proberen mobiel internet werkend te krijgen maar dit wil niet lukken.

Heb al diverse malen met Vodafone contact gehad en met diverse winkels maar niemand kan mij helpen. Elke keer krijg ik andere instellingen voor APN's maar geen enkele werkt.

Bij eigenschappen van toestel krijg ik bij "Status mobiel netwerk" steeds te staan "Verbinding verbroken" en er komt geen 3g vakje boven in de balk te staan.

Ik ben ten einde raad omdat niemand mij kan vertellen wat de 100% juiste instellingen zijn en hoe ik het werkend kan krijgen. Het ergste is nog dat een aantal winkels die HTC Hero met Vodafone verkopen gewoon keihard zeggen dat het nog niet werkt.

Op diverse forums heb ik gelezen dat het vodafone met internet bij mensen werkt, daarnaast heb ik op dit forum ook gelezen dat mensen het zelfde probleem hebben dan mij. Maar nergens staat een goede oplossing voor het probleem.

Kan iemand mij verder helpen. :'(

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 september 2009 @ 23:26:
Maandag heb ik een HTC Hero gekocht met internet bij verlenging van Vodafone abonnement.

Nu ben ik al 2 dagen aan het proberen mobiel internet werkend te krijgen maar dit wil niet lukken.

Helpt dit ook niet?

Ik had in het begin ook grote moeite om op mobiel internet van Telfort te geraken, totdat ik via wifi thuis een internetverbinding maakte en toen stelde alles zichzelf in. Ik heb niets meer hoeven doen aan die APN instellingen. Misschien moet je even zoeken op instellingen voor de HTC Magic die Vodafone exclusief verkoopt.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2009 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svenzeau
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-09 10:57
Terranca schreef op donderdag 03 september 2009 @ 23:20:
Paul O'Brien van MoDaCo heeft zijn handen gelegd op de gelekte 'shipped' update. Als dat inderdaad 'de update' blijkt te zijn, zou dat wel eens kunnen betekenen dat HTC hem waarschijnlijk zeer binnenkort op de eigen site zet. De ROM staat iig op hier. Paul heeft toegezegd morgen een custom (rooted) rom te maken en als een paar mensen me voor gaan, ben ik wel van plan die te flashen. Ben benieuwd wat ze er van gemaakt hebben..
Op het moment gebruik ik MoDaCo's 1.5.1 custom rom en ik zweer het je; het heen en weer scheuren over het homescherm met je duim is daar al wat vanaf het begin had moeten zijn. Het is echt sneller en de overall experience is gewoon beter. Je hebt veel minder de neiging Taskiller erbij te roepen. Nog een paar uurtjes en de custom rom met de nieuwe (2.0 voor het gemak) firmware moet beschikbaar zijn, op z'n Twitter staat al dat hij aan het uploaden is. Ik kan echt niet wachten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand Android Wifi Tether aan de gang gekregen? Ik krijg steeds de mededeling 'unable to start tethering'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 september 2009 @ 23:26:

Heb al diverse malen met Vodafone contact gehad en met diverse winkels maar niemand kan mij helpen. Elke keer krijg ik andere instellingen voor APN's maar geen enkele werkt.

Bij eigenschappen van toestel krijg ik bij "Status mobiel netwerk" steeds te staan "Verbinding verbroken" en er komt geen 3g vakje boven in de balk te staan.

Ik ben ten einde raad omdat niemand mij kan vertellen wat de 100% juiste instellingen zijn en hoe ik het werkend kan krijgen. Het ergste is nog dat een aantal winkels die HTC Hero met Vodafone verkopen gewoon keihard zeggen dat het nog niet werkt.

Op diverse forums heb ik gelezen dat het vodafone met internet bij mensen werkt, daarnaast heb ik op dit forum ook gelezen dat mensen het zelfde probleem hebben dan mij. Maar nergens staat een goede oplossing voor het probleem.

Ik heb een Hero met Vodafone abonnement. Ik heb gewoon de instellingen voor de Magic overgenomen van de vodafone site, en het werkte meteen. Je moet er wel even opletten dat je internet APN ook actief is, dus groen bolletje er achter. Anders werkt het inderdaad niet.
Wellicht is er iets mis met het toestel, en moet je hem ter reparatie aanbieden als hij het dan nog niet doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefSOFT
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:22

StefSOFT

Caravanshaker Nr. 1

Svenzeau schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 00:02:
[...]

Op het moment gebruik ik MoDaCo's 1.5.1 custom rom en ik zweer het je; het heen en weer scheuren over het homescherm met je duim is daar al wat vanaf het begin had moeten zijn. Het is echt sneller en de overall experience is gewoon beter. Je hebt veel minder de neiging Taskiller erbij te roepen. Nog een paar uurtjes en de custom rom met de nieuwe (2.0 voor het gemak) firmware moet beschikbaar zijn, op z'n Twitter staat al dat hij aan het uploaden is. Ik kan echt niet wachten :D
Check ook dit filmpje. Blijkbaar hebben ze wel de animatie van de klok eruit gegooid. Voor de rest ziet het er idd lekker vloeiend uit.

'I'm nearly thirty you know. I'm not 15. By now I should be able to talk to a woman without accidentally saying "nipples" or "gusset". Or, or, "Did you know you can make candles out of human fat"'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02:04

Fjeze

AllesPerfect!

Svenzeau schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 00:02:
[...]

Ik gebruik ook MoDaCo's 1.5.1 Custom Rom, en als je die eenmaal geprobeerd hebt wil je echt niet meer terug! er zitten misschien wat extra's in die niet iedereen gebruikt, maar die zijn er ook weer af te gooien...
Maar de snelheid is echt een hele grote sprong vooruit! Zo hoort de hero te zijn.
Ik heb een aanvraag gedaan of die de nieuwe Rom wil uploaden met alleen Root en A2SD, verder origineel.
dan kan ik die mooi vergelijken met de MoDaCo 1.6 Custom Rom.

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:33

Koppensneller

winterrrrrr

Ik heb net de 2.73.405.5 software op mijn telefoon geflashed, en mijn Hero is nu écht veel sneller. Een verschil van dag en nacht! Zie hier voor instructies:

http://android.modaco.com...ios-in-update-zip-format/

En ik ontdek nu net een nieuwe feature van de camera: bij het maken van foto's wordt nu automatisch scherpgesteld als je hem even stil houdt. Dat zorgt er dus voor dat je veel minder vertraging hebt bij het maken van foto's!

[ Voor 29% gewijzigd door Koppensneller op 04-09-2009 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-09 16:00
Kun je me precies vertellen hoe ik die op mijn hero zet?

Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeIsTwisted
  • Laatst online: 28-07-2023

MeIsTwisted

not a Twisted mind

KoppenSneller schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 10:22:
Ik heb net de 2.73.405.5 software op mijn telefoon geflashed, en mijn Hero is nu écht veel sneller. Een verschil van dag en nacht! Zie hier voor instructies:

En ik ontdek nu net een nieuwe feature van de camera: bij het maken van foto's wordt nu automatisch scherpgesteld als je hem even stil houdt. Dat zorgt er dus voor dat je veel minder vertraging hebt bij het maken van foto's!
komt dat puur door zijn tweaks of als HTC de update uitbrengt is hij ook zo snel?

Multimonitor is relax :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blite
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-09-2022
u_nix_we_all schreef op donderdag 03 september 2009 @ 20:16:
[...]

Ah, dat werkt bij mij nu ook. Ik had de optie "mobiel weergeven" uitgezet,(of stond die standaard uit, weet ik niet meer) en dan werkt het niet. ;)
Edit: nope, toch niet. Kan geen verbinding maken met de server .....
Bij mij werkt die site perfect, krijg gewoon via HSDPA alles gestreamed. Geen topkwaliteit [via wifi is het beter]...maar werkt perfect hoor :-) Zeer kijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller

Koppensneller

winterrrrrr

Voor zover ik weet is de software die ik geflashed heb een (pre-release) update van HTC, die door de community (MoDaCo) alleen is ge-repacked om het mogelijk te maken hem op je telefoon te zetten.
boaty schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 10:46:
Kun je me precies vertellen hoe ik die op mijn hero zet?
-Download dit bestand en pak het uit op je computer.
-Zet op je Hero bij Settings/Applications/Development het vinkje bij USB Debugging aan
-Hang je Hero via USB aan je PC, en zorg ervoor dat je de drivers geinstalleerd hebt (hier downloaden)
-Open een opdrachtprompt in de map waar je bestanden van de eerste stap hebt uitgepakt, en voor deze commando's in:

code:
1
2
3
4
5
adb shell reboot bootloader (wait for device to reboot into bootloader)
fastboot boot cm-hero-recovery.img
adb shell mount /sdcard
adb push cm-hero-recovery.img /sdcard/cm-hero-recovery.img
adb shell flash_image recovery /sdcard/cm-hero-recovery.img

-Herstart je telefoon
-Plaats dit bestand op je SD-kaart, en hernoem het naar update.zip
-Herstart je telefoon, en hou tijdens het booten de Home knop ingedrukt
-Kies in de bootloader ervoor om /sdcard/update.zip te flashen, en wacht tot het klaar is.
-Herstart je telefoon

Klaar!

Op eigen risico uiteraard, ik ben natuurlijk niet verantwoordelijk voor eventuele schade of gebrickte toestellen ;)

[ Voor 78% gewijzigd door Koppensneller op 04-09-2009 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu alles redelijk zoals ik het wil, wat ik nog niet snap is de native gmail app. Ik had verwacht dat je daar wel contacts kon selecteren, of op eoa manier email adressen uit je contacts kon gebruiken. Het enige dat nu lukt is dat ik gewoon handmatig email adressen intikm dan vult ie ze wel zelf aan. Maar ik wil gewoon een lijstje kunnen kiezen, nu moet ik alsnog uit mn hoofd weten wie welk email adres heeft. Zie ik nu iets oersimpels over het hoofd of hoe werkt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HTC Hero en Vodafone werkt perfect.
Hier http://www.vodafone.nl/pr...llingen?#settingslocation
Kiezen voor de Magic en die instellingen overnemen. Of ze nu echt goed zijn weet ik niet, ik heb vorige week gebeld met de vodafone helpdesk en die verwezen me naar deze, maar ik moest ergens een op de site wel staande mms toch niet invoeren. Maar het lijkt erop dat dat veld nu op hun site ook leeg is.
Groet ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
KoppenSneller schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 10:51:
Voor zover ik weet is de software die ik geflashed heb een (pre-release) update van HTC, die door de community (MoDaCo) alleen is ge-repacked om het mogelijk te maken hem op je telefoon te zetten.

[...]

-Zet op je Hero bij Settings/Applications/Development het vinkje bij USB Debugging aan
-Hang je Hero via USB aan je PC, en zorg ervoor dat je de drivers geinstalleerd hebt (hier downloaden)
-Open een opdrachtprompt in de map waar je bestanden van de eerste stap hebt uitgepakt, en voor deze commando's in:

code:
1
2
3
4
5
adb shell mount /sdcard

-Herstart je telefoon
-Kies in de bootloader ervoor om /sdcard/update.zip te flashen, en wacht tot het klaar is.
-Herstart je telefoon

Klaar!

Op eigen risico uiteraard, ik ben natuurlijk niet verantwoordelijk voor eventuele schade of gebrickte toestellen ;)
Ik neem aan dat de hero hiervoor root-access moet hebben?

Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekhouse
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-08-2024

[...]

-Open een opdrachtprompt in de map waar je bestanden van de eerste stap hebt uitgepakt, en voor deze commando's in:.....
Is het niet nodig om hiervoor je telefoon te rooten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller

Koppensneller

winterrrrrr

Nee, dat is niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekhouse
Dan is het wel interessant :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeIsTwisted

MeIsTwisted

not a Twisted mind

Maar je bent wel al je data kwijt toch (behalve van je SD)?

edit: zie nu:
No 'wipe' is required for anyone coming from MCR 1.2 onwards, or the stock 2.73.x updates.
Aangezien ik nu 2.6.27, zal dus wel moeten

[ Voor 29% gewijzigd door MeIsTwisted op 04-09-2009 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:00
Als ik een SMS krijgt blijft mijn trackball na het lezen van de SMS nog een tijdje na gloeien (aantal minuten). Ik wil als ik het bericht gelezen heb dat ie daarmee stopt. is dit een fout of doe ik iets verkeerd? Na een aantal minuten stopt het uiteindelijk wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller

Koppensneller

winterrrrrr

MeIsTwisted schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 11:15:
[...]

Maar je bent wel al je data kwijt toch (behalve van je SD)?
Ja, dat klopt. Dus als je gehecht bent aan je smsjes en zo, kun je misschien beter even een backup draaien van tevoren...
jongentje schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 11:17:
Als ik een SMS krijgt blijft mijn trackball na het lezen van de SMS nog een tijdje na gloeien (aantal minuten). Ik wil als ik het bericht gelezen heb dat ie daarmee stopt. is dit een fout of doe ik iets verkeerd? Na een aantal minuten stopt het uiteindelijk wel.
Heb je de notification verwijderd uit je notification bar?

[ Voor 41% gewijzigd door Koppensneller op 04-09-2009 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeIsTwisted

MeIsTwisted

not a Twisted mind

KoppenSneller schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 11:20:
[...]

Ja, dat klopt. Dus als je gehecht bent aan je smsjes en zo, kun je misschien beter even een backup draaien van tevoren...

[...]

Heb je de notification verwijderd uit je notification bar?
Al je apps ws ook opnieuw installeren. Is daar een backupapp voor?
jongentje schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 11:17:
Ik heb het nagloeien ook, maar bericht ook al wel verwijderd uit notification bar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller

Koppensneller

winterrrrrr

MeIsTwisted schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 11:22:
[...]

Geen idee, maar als je de Market opent, staan al je gedownloade apps nog gewoon bij My Downloads na de reset!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:00
Ik heb het nagloeien ook, maar bericht ook al wel verwijderd uit notification bar
Ik heb er helemaal geen melding van staan na het lezen in mijn notificatiebar, die is er dan automatisch uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeIsTwisted

MeIsTwisted

not a Twisted mind

KoppenSneller schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 11:23:
[...]

Geen idee, maar als je de Market opent, staan al je gedownloade apps nog gewoon bij My Downloads na de reset!
relax. Hoe meer ik van Android komt te weten hoe enthousiaster ik word

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-09 11:13

Deem

Ontcijfer mij!

MeIsTwisted schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 11:25:
[...]

relax. Hoe meer ik van Android komt te weten hoe enthousiaster ik word
Kunnen meer mensen dit bevestigen? Dat zou echt daadwerkelijk super zijn _/-\o_ Bespaard een hoop tijd en ellende na een hardreset!

"May our framerates be high and our temperatures low."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
Je moet alleen wel zorgen dat je alle apps in een keer installeert nadat je ge hard reset hebt. Als je de market 1 keer afsluit is hij alles vergeten.

Edit:

Ik heb die nieuwe softwareversie dus ook geinstalleerd, maar dat maakt een groot verschil zeg. Zeker voor het scrollen in de homescreens is er een aanmerkelijke verbetering.

[ Voor 38% gewijzigd door boaty op 04-09-2009 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller

Koppensneller

winterrrrrr

boaty schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 11:34:
Je moet alleen wel zorgen dat je alle apps in een keer installeert nadat je ge hard reset hebt. Als je de market 1 keer afsluit is hij alles vergeten.
Mmm, dat wist ik niet, maar als ik nu in mijn Market kijk, lijkt het wel te kloppen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RunaR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 10:48

[...]

code:
1
2
3
4
5
adb shell mount /sdcard

-Herstart je telefoon
-Herstart je telefoon

Klaar!

Voor dat je de update.zip flashed is het heel handig om een nandroid backup te maken. Hiermee kan je terug naar orginele staat.
[...]
[...]
Bij de filemanager ASTRO zit een app backup programma onder menu -> tools. Die kopieert de apk's naar een directory op je sd.

ISS Detector en meer voor Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem

Deem

Ontcijfer mij!

boaty schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 11:34:
Aha! Top top top! Dit is een feature die ik al jaren heb gewenst op andere telefoons. O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het ziet er echt zeer slick uit met die MoDaCo rom, hopelijk komt die update snel officieel beschikbaar. Snelheid door de menu's en homescreens is iphone-stijl zo 8) (En ik vind het nu al snel zat kun je nagaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben meer mensen last van traagheid in de standaard sms applicatie? Als ik een sms conversatie open kan ik niet scrollen via het touch scherm of de trackball. Ook krijg ik het menu niet (om bijvoorbeeld iemand terug te bellen) als ik mijn vinger er een paar seconden op druk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thespeed
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:18
Ik zou toch even een Nandroid backup maken,
voordat je hem flasht naar een Modaco rom.
Na het flashen heb je namelijk wel ROOT Acces.

Met een backup kun je bij problemen je Hero weer terugzetten naar
de oude status zonder Root.
Ik hoor dat je er vanwege je garantie anders problemen mee kunt krijgen.

k had hem voor de backup geroot en later de oude rom weer teruggezet,
om de Root toegang te verwijderen en hem in fabrieksinstellingen terug te zetten.
Daarna weer een backup gemaakt.
Als je geen backup hebt dan kun je de officiele rom nog wel vinden op bijvoorbeeld
de Wiki van XDA developers.
De backup kun je maken in de bootloader die hier door iemand anders al is besproken.
Daar zie je Nandroid v2.2 backup in de lijst staan.

Ik draai nu de 1.5.1 van Modaco.. stukken sneller dan de officiele.
Vanavond de nieuwere er maar weer opzetten.

Het hinderlijke stotteren van de muziek speler is bij mij nu wel opgelost.
Hier had ik bij de officiele software problemen mee.

[ Voor 22% gewijzigd door thespeed op 04-09-2009 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikao
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-02-2022
net de phone gekregen en ik ben er vooralsnog zeeer happy mee!
Ik krijg alleen de Exchange niet aan de gang. Via de standard app krijg ik een authenticion error en via TouchDown 'gebeurt er gewoon nix'.
Na wat Googlen lijkt het erop dat je SSL op de Echangeserver uit moet hebben staan?? En/of wachtwoord authenticatie uitzetten (kan op gebruikersniveau).
Lijkt mij logisch dat de IT afdeling hier niet bepaald blij mee is en dit niet zal doen...

Ik lees alleen wel diverse mensen hier die het aan de praat hebben, is bovenstaande oude info of is er inmiddels wel een oplossing voor??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baca
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-10-2024
Ik heb nu al 2x keer meegemaakt dat mijn mp3 bestanden corrupt zijn geraakt, ze spelen niet meer, zelfs niet in windows, ik heb het vermoeden dat dit komt door de speler RockOn, hebben meer mensen dit meegemaakt? (ik heb een 8 gig kaartje van memorex erin gestopt, ik weet niet of meer mensen dit kaartje hebben?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada.
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05:24
Ik heb het beruchte probleem van niet herkennen oordopjes en geen verlichte knopjes enzo. Terugsturen of softwareupdate afwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimbo
  • Laatst online: 11-09 12:19

[...]

code:
1
2
3
4
5
adb shell mount /sdcard

-Herstart je telefoon
-Herstart je telefoon

Klaar!

Weet wel dat je op deze manier de HTC recovery overschrijft.

Als je alleen onderstaande uitvoerd in CMD, dan start je de Modded recovery op, zonder de originele te overschijven.

code:
1
2

Ik heb de updates op deze manier gedaan, omdat ik de standaard bootloader niet wil overschrijven.

Edit:
En het word aangeraden om voordat je de custom ROM installeerd, de Radio ROM te upgraden naar de laatste versie.

Edit2:
Originele Roms en Radio Roms staan hier:

[ Voor 5% gewijzigd door Wimbo op 04-09-2009 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
SpartanArmada schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 13:02:
Ik heb het beruchte probleem van niet herkennen oordopjes en geen verlichte knopjes enzo. Terugsturen of softwareupdate afwachten?
Hangt er vanaf hoe irritant je het probleem vindt, en hoe erg je het vindt om je telefoon een poosje kwijt te zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sms probleem (soms sms niet ontvangen): ik heb n.a.v. discussie op xda-developer.com de app smstomailbox geinstalleerd. Deze stuurt een ontvangen sms direct door naar een mailadres.

Vanochtend merkte ik dat een sms per mail was doorgestuurd, maar niet in de berichten app was binnengekomen. Kortom: de app werkt goed als tussen-oplossing voor het niet ontvangen van sms.

Blijkbaar wordt de SMS soms wel in het OS ontvangen maar niet (goed) doorgezet naar de Berichten app.

Ik had al eerder Handcent SMS verwijderd, waardoor het probleem minder vaak voorkwam. Maar blijkbaar dus nog wel eens.

Advies aan iedereen met een hero: installeer smstomailbox totdat het probleem echt is opgelost door HTC. Op xda-developer wordt inmiddels ook besproken dat het installeren van een hero ROM op een niet hero telefoon ook tot dezelfde sms problemen heeft geleid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wimbo schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 13:20:
[...]

Weet wel dat je op deze manier de HTC recovery overschrijft.

Als je alleen onderstaande uitvoerd in CMD, dan start je de Modded recovery op, zonder de originele te overschijven.

code:
1
2

Ik heb de updates op deze manier gedaan, omdat ik de standaard bootloader niet wil overschrijven.
1. Je overschrijft je originele recovery met eentje die veel beter is (ik heb eigenlijk helemaal nooit een originele recovery image gezien, is dat het witte scherm met het grote icoon?). Daarbij kan je je orignele altijd weer teruhalen door een formele HTC update of een nandroid restore. Ik vind het gemak van de enhanced recovery de eenmalige moeite zeker waard!

2. Recovery is geen bootloader, heeft er niets mee te maken. Je komt in de bootloader door power+back toets in te drukken als het toestel uitstaat.

3. Volgorde radio/firmware maakt helemaal niets uit, zijn 2 afzonderlijke flashes.

Valt me overigens wel op dat de 1.5 release van Modaco sneller is dan de 2.0 release (ja, ik heb wat afgeflashed de laatste paar dagen, erg leuk :9)

Altijd een nandroid backup maken van je origineel voordat je gaat flashen, dan kan je zonder problemen (getest!) weer terug naar de oorpronkelijke situatie. Maak van je nandroid backup een copy naar PC voor de zekerheid.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2009 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimbo
  • Laatst online: 11-09 12:19
Verwijderd schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 13:32:
[...]

1. Je overschrijft je originele recovery met eentje die veel beter is (ik heb eigenlijk helemaal nooit een originele recovery image gezien, is dat het witte scherm met het grote icoon?). Daarbij kan je je orignele altijd weer teruhalen door een formele HTC update of een nandroid restore. Ik vind het gemak van de enhanced recovery de eenmalige moeite zeker waard!

2. Recovery is geen bootloader, heeft er niets mee te maken. Je komt in de bootloader door power+back toets in te drukken als het toestel uitstaat.

3. Volgorde radio/firmware maakt helemaal niets uit, zijn 2 afzonderlijke flashes.

Valt me overigens wel op dat de 1.5 release van Modaco sneller is dan de 2.0 release (ja, ik heb wat afgeflashed de laatste paar dagen, erg leuk :9)

Altijd een nandroid backup maken van je origineel voordat je gaat flashen, dan kan je zonder problemen (getest!) weer terug naar de oorpronkelijke situatie. Maak van je nandroid backup een copy naar PC voor de zekerheid.
Volgorde radio/firmware maakt idd niet uit, maar radio upgrade word wel aangeraden voor custom roms.
De rest is een persoonlijke keuze, ik heb zelf gewoon een script gemaakt die het meeste voor de doet, omdat ik niet zeker wist of dat de Recovery ook gerestored word bij nandroid restore.

Heb ook de laatste paar dagen nogal wat geflashed, 1.0, 1.1, 1.3, 1.4, 1.5, 1.5.1, 2.0.
Snelheids verschil tussen 1.5.1 en 2.0 is niet veel inderdaad, langerzamer is ie hier niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnve
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 13:55
Sta op het punt modaco 2.0 te flashen.

Ik vind dit nogval verwarrend:
"- A2SD included (fully automatic - thanks cyanogen!) - create a EXT3 partition as your second partition to use. dalvik-cache remains on device. EXT4 is NOT supported."

Moet ik nu wel of niet met de hand zon partitie maken? 8)7

edit: Oh dus als je geen partitie maakt gebruik je geen apps2sd?
Mooi datw as ik eigenlijk ook niet van plan maar dacht dat het niet zou werken als ik een rom emt apps2sd zou gebruiken zonder de partitie aan te maken.

En zo'n Wipe moet je daar met de hand wat voor doen of gaat dat vanzelf?

[ Voor 32% gewijzigd door martijnve op 04-09-2009 13:57 ]

Mini-ITX GamePC: Core i5 3470 | 16GB DDR3 | GTX 970 4GB | Samsung 830 128GB | Dell u2711 (27", IPS,1440p), 2343BW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RunaR
martijnve schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 13:50:
Sta op het punt modaco 2.0 te flashen.

Ik vind dit nogval verwarrend:
"- A2SD included (fully automatic - thanks cyanogen!) - create a EXT3 partition as your second partition to use. dalvik-cache remains on device. EXT4 is NOT supported."

Moet ik nu wel of niet met de hand zon partitie maken? 8)7
Als je A2SD wilt gebruiken wel. Maar de Hero heeft vrij veel geheugen, dus het is niet echt super nodig. Ik heb het niet gedaan en het loopt lekker soepel allemaal.

Als je een ext3 partitie aanmaakt, zullen je apps automagisch naar sd worden gekopieert.

edit: Wipen kan vanuit de recovery image. Het staat er tussen als optie.

[ Voor 12% gewijzigd door RunaR op 04-09-2009 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Havocnl
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-09 15:18
RunaR schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 13:55:
[...]

Als je A2SD wilt gebruiken wel. Maar de Hero heeft vrij veel geheugen, dus het is niet echt super nodig. Ik heb het niet gedaan en het loopt lekker soepel allemaal.

Als je een ext3 partitie aanmaakt, zullen je apps automagisch naar sd worden gekopieert.

edit: Wipen kan vanuit de recovery image. Het staat er tussen als optie.
Hoe maak je die partitie aan?

Wèh zedde gij??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-09 20:24

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Als ik het goed begrijp is de versie 'HTC Generic 2.73.405.5' dus de zogenaamde gelekte update voor de Hero, die dus ook sneller reageert dan de oorspronkelijke versie? Is het ook aan te raden om voor die versie een update te draaien voor de radio (of de rom te gebruiken met de nieuwe radio ingebakken)?

En áls je een nandroid-backup heb gemaakt (die ik al eens heb gedaan nadat ik de cm-recovery had geboot mbv fastboot) ... kun je dan áltijd weer terug naar die backup als er iets misgaat met een nieuwe rom, of zitten daar ook haken en ogen aan?

Misschien domme vragen maar ik stel liever een domme vraag dan dat ik straks met een duur presse-papier opgescheept zit. :P

ingen vill veta var du köpt din tröja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gday schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 14:09:
Als ik het goed begrijp is de versie 'HTC Generic 2.73.405.5' dus de zogenaamde gelekte update voor de Hero, die dus ook sneller reageert dan de oorspronkelijke versie? Is het ook aan te raden om voor die versie een update te draaien voor de radio (of de rom te gebruiken met de nieuwe radio ingebakken)?

En áls je een nandroid-backup heb gemaakt (die ik al eens heb gedaan nadat ik de cm-recovery had geboot mbv fastboot) ... kun je dan áltijd weer terug naar die backup als er iets misgaat met een nieuwe rom, of zitten daar ook haken en ogen aan?

Misschien domme vragen maar ik stel liever een domme vraag dan dat ik straks met een duur presse-papier opgescheept zit. :P
Je kan altijd terug. Eerst radio en dan rom. Als je restored ben je namelijk je root kwijt en kan je de radio niet meer terugzetten.

Domme vragen bestaan niet, wel domme antwoorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RunaR
of (met wat meer moeite) gparted-live. Je kan een bootable usb-stick maken en je partities editen. Hiermee blijft je data wel bewaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnve
Zojuist modaco 2.0 core geinstalleerd.
Hij heeft geen wipe gedaan, alles staat er nog op en ik gebruik geen apps2sd en hij is echt bloedsnel!

Was een hele makkelijke procedure ik heb die recovery img niet overschreven maar alleen gebruikt zoals us1111 postte.

Zeker doen!

Mini-ITX GamePC: Core i5 3470 | 16GB DDR3 | GTX 970 4GB | Samsung 830 128GB | Dell u2711 (27", IPS,1440p), 2343BW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:01
martijnve schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 15:46:
Zojuist modaco 2.0 core geinstalleerd.
Hij heeft geen wipe gedaan, alles staat er nog op en ik gebruik geen apps2sd en hij is echt bloedsnel!

Was een hele makkelijke procedure ik heb die recovery img niet overschreven maar alleen gebruikt zoals us1111 postte.

Zeker doen!
Kun je een link geven naar goe je dat hebt gedaan? Wil eigenlijk ook wel updaten.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3 SMGII
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-02-2022
nog geen nieuws van de update die er normaal gezien vandaag moest komen (4sept)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem

Deem

Ontcijfer mij!

M3 SMGII schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 16:26:
nog geen nieuws van de update die er normaal gezien vandaag moest komen (4sept)?
Er is een update uitgelekt maar niet via de officieele weg. Ik wacht toch nog even totdat ie bij htc te downloaden valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nikao schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 12:54:
net de phone gekregen en ik ben er vooralsnog zeeer happy mee!
Ik krijg alleen de Exchange niet aan de gang. Via de standard app krijg ik een authenticion error en via TouchDown 'gebeurt er gewoon nix'.
Na wat Googlen lijkt het erop dat je SSL op de Echangeserver uit moet hebben staan?? En/of wachtwoord authenticatie uitzetten (kan op gebruikersniveau).
Lijkt mij logisch dat de IT afdeling hier niet bepaald blij mee is en dit niet zal doen...

Ik lees alleen wel diverse mensen hier die het aan de praat hebben, is bovenstaande oude info of is er inmiddels wel een oplossing voor??
heb je wel ssl aangevinkt op de hero, staat een beetje verborgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maverick schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 15:55:
[...]

Kun je een link geven naar goe je dat hebt gedaan? Wil eigenlijk ook wel updaten.
Zelf heb ik de lange weg moeten doen omdat ik al vrij snel was met rooten..Zo heb ik het gedaan

1. Rooten
http://forum.xda-developers.com/showpost.php?p=4257045

2. Sd-kaart partioneren
http://androidandme.com/2...card-for-android-apps2sd/

3. Rom van Modaco installen
http://android.modaco.com...-based-on-the-new-update/

Bovenstaande is, nogmaals, de lange weg.

Een goeie tip schijnt te zijn! Na stap 3 nogmaals de rom installeren, maar daarvoor een 'wipe' doen. Dan is je Hero zo schoon als hij maar kan zijn, en kan je beginnen met je apps te installen.

Uiteraard zijn er zeker te weten nog een helehoop andere manieren, maar de bovenstaande werkte voor mij prima. Al met al ben je dan een uurtje of twee zoet.. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3 SMGII
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-02-2022
Deem schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 16:36:
[...]

Er is een update uitgelekt maar niet via de officieele weg. Ik wacht toch nog even totdat ie bij htc te downloaden valt.
ja ik wil ook de officiele. Daarom dat ik nog even wacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranca
Hier ook van de stock rom naar MoDaCo 1.5.1 (met wipe) en daarna door naar MoDaCo 2.0. En wat een verschil! Het 'swipen' van de homescreens is zó enorm soepel, en browsen door de contacten ook zo veel minder laggy. Ben erg benieuwd hoe hij het doet als hij een dag of 2-3 in gebruik is, maar erg fijn dat HTC (en Paul) hier zo hard aan hebben gewerkt. Maakt het, wat mij betreft, een iPhone-killer.

[edit] overigens denk ik ook te merken dat de WiFi van de nieuwste radio iets beter is. Heb nu in 1 kamer meer ontvangst dan dat ik eerder had.

[ Voor 15% gewijzigd door Terranca op 04-09-2009 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
sorry, maar dat is echt te vel in een keer. Is er nergens een guide for dummie oid? Ik heb hier werkelijk geen ervaring mee. Rooten lukt wel maar dat waren dan ook maar 3 stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranca
Lees deze eerste post eens van boven naar onder door, en dan nog een keer. Dan moet het wel ongeveer duidelijk zijn. Basicly: de nieuwe rom op je sd kaar zetten, opstarten naar (patched) recovery rom via windows, backup maken dmv nandroid, de update toepassen, rebooten, klaar. Maar ik zou zeggen; lees die post. Is het enige wat ik nodig heb gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maverick schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 16:57:
sorry, maar dat is echt te vel in een keer. Is er nergens een guide for dummie oid? Ik heb hier werkelijk geen ervaring mee. Rooten lukt wel maar dat waren dan ook maar 3 stappen.
Als rooten lukt of al gebeurd is, dan doe je stap 2 en 3 met twee vingers in je neus. Stap 1 is namelijk het spannends... >:)

Maar goed..w/e
Het is jouw feestje.
Terranca schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 17:03:
Lees deze eerste post eens van boven naar onder door, en dan nog een keer. Dan moet het wel ongeveer duidelijk zijn. Basicly: de nieuwe rom op je sd kaar zetten, opstarten naar (patched) recovery rom via windows, backup maken dmv nandroid, de update toepassen, rebooten, klaar. Maar ik zou zeggen; lees die post. Is het enige wat ik nodig heb gehad.
Mis je volgens mij alleen apps2sd. Maar als je daar geen behoefte aan hebt, is dat ook een optie. De korte route zullen we maar zeggen.. ;)

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2009 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada.
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05:24
RoD schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 13:21:
[...]

Hangt er vanaf hoe irritant je het probleem vindt, en hoe erg je het vindt om je telefoon een poosje kwijt te zijn...
UIteindelijk moet het probleem ooit wel verholpen worden. Maar ik las ergens dat het een softwarematig probleem was, dus evenveel kan worden verholpen met een update ofzo. Telefoon lang kwijt zijn heb ik het niet zo op:.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranca
Verwijderd schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 17:04:
[...]

Mis je volgens mij alleen apps2sd. Maar als je daar geen behoefte aan hebt, is dat ook een optie. De korte route zullen we maar zeggen.. ;)
Heb nog een trage SD kaart en zoveel apps wil ik toch niet. Sterker nog; heb nu bijna alles wat ik wil en nog 108MB vrije ruimte op de telefoon. Dus apps2sd is voor mij overrated :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Terranca schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 17:21:
[...]

Heb nog een trage SD kaart en zoveel apps wil ik toch niet. Sterker nog; heb nu bijna alles wat ik wil en nog 108MB vrije ruimte op de telefoon. Dus apps2sd is voor mij overrated :P
Hehe..ok.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
nou, de eerste boot na de update is bezig. Ik ben benieuwd :)

Jezus, dit is echt een wereld van verschil. Alles laadt vele malen sneller. Top date.

[ Voor 42% gewijzigd door Maverick op 04-09-2009 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnve
Wat ik gedaan heb is dit:
Gewoon vanaf een stock htc hero, niet moeilijk gedaan met apps2sd niet zelf hoeven rooten.
- (Backup gemaakt met mybackup)
- Download the custom ROM, and copy it to your SD card (modaco 2.0 core)
- download this file (http://content.modaco.net...copatchedrecovery-1.0.zip) and extract it to your PC or mac
- open a command prompt to the directory containing the extracted files
- type the following commands (prefix each command with ./ if you're on a mac)
- adb shell reboot bootloader (wait for device to reboot into bootloader)
- fastboot boot cm-hero-recovery.img
- Select 'nandroid backup' from the menu to do a backup
- Select wipe (this will erase all data on the phone not the sd card)
- If you copied the custom rom as update.zip, select 'apply sdcard:update.zip', else select the option below.
- all done
- (mybackup weer installeren en data terug zetten)
5 minuten werk en veel voordeel! _/-\o_
Dezelfde procedure werkt ook met de orginele htc 2.0 die hier te vinden is:

edit: hier staan de verschillen met de htc 2.0

edit2: backup - wipe - restore toegevoegd omdat anders je sms niet meer werkt!

[ Voor 34% gewijzigd door martijnve op 05-09-2009 02:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeIsTwisted

MeIsTwisted

not a Twisted mind

de modaco 2.0 is beter dan de standaard HTC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MeIsTwisted schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 17:52:
de modaco 2.0 is beter dan de standaard HTC?
Als ik de reacties hier en op XDA lees, blijkbaar wel... 8) En ik onderschrijf die reacties..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeIsTwisted

MeIsTwisted

not a Twisted mind

martijnve schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 17:29:
Gewoon vanaf een stock htc hero, niet moeilijk gedaan met apps2sd niet zelf hoeven rooten.

[...]

ok, lijkt me duidelijk, maar hoe maak je die nandroid backup?
Moest jouw hele mobiel ook leeg? Hoe deed je dat? gewoon naar fabrieksinstellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Verwijderd schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 18:01:
[...]

Als ik de reacties hier en op XDA lees, blijkbaar wel... 8) En ik onderschrijf die reacties..
Beter qua inhoud of qua snelheid? :)

[ Voor 26% gewijzigd door gday op 04-09-2009 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Havocnl
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-09 15:18
als iemand nog meer leuke androidjes wil hebben tijdens opstarten (Vriendin: "ah lief!!")
http://androidcommunity.c...hanging-boot-image-19845/

Wèh zedde gij??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gday schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 18:09:
[...]

Beter qua inhoud of qua snelheid? :)
Vooral snelheid. Wat je extra krijgt, kan je op die Modaco-site lezen.. :) Daar is al vaak genoeg naar gelinkt.. :P

De originele shipped WWE van HTC heeft men inmiddels ook voor D/L beschikbaar...volgens mij niet echt legaal, maar toch.

http://htcpedia.com/64/soft/htc-hero-rom.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Verwijderd schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 18:22:
[...]

Vooral snelheid. Wat je extra krijgt, kan je op die Modaco-site lezen.. :) Daar is al vaak genoeg naar gelinkt.. :P

De originele shipped WWE van HTC heeft men inmiddels ook voor D/L beschikbaar...volgens mij niet echt legaal, maar toch.

http://htcpedia.com/64/soft/htc-hero-rom.html
Ohhh, wacht, ik dacht dat het ging om het verschil tussen de MoDaCo-rom en de HTC Generic-rom waar die MoDaCo-rom op gebaseerd is. Ik kan me niet voorstellen dat dáár zo veel snelheidsverschil tussen zal zitten?

Die MoDaCo-rom kun je trouwens ook op Nederlands instellen mbv CustomLocale begrijp ik?

[ Voor 6% gewijzigd door gday op 04-09-2009 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gday schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 18:23:
[...]

Ohhh, wacht, ik dacht dat het ging om het verschil tussen de MoDaCo-rom en de HTC Generic-rom waar die MoDaCo-rom op gebaseerd is. Ik kan me niet voorstellen dat dáár zo veel snelheidsverschil tussen zal zitten?

Die MoDaCo-rom kun je trouwens ook op Nederlands instellen mbv CustomLocale begrijp ik?
Gewoon allebei eens proberen?

En dat laatste is correct. Van die CustomLocale

Modaco zou vanavond nog met een eigen rom komen gebaseerd op de laatste HTC. Zal wel versie 1.6 worden

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2009 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Huh, maar ik dacht dat MoDaCo 2.0 gebaseerd was op de laatste versie van HTC? Ik snap het onderhand echt niet meer ... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gday schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 18:31:
Huh, maar ik dacht dat MoDaCo 2.0 gebaseerd was op de laatste versie van HTC? Ik snap het onderhand echt niet meer ... :P
Ook dat klopt.. :) Naar wat ik heb begrepen gaat hij nog een andere maken, zijn eigen rom met wat andere troep erop en er af..Gewoon even afwachten wat ie gaat doen. Zou ook zomaar kunnen dat hij 1.6 heeft overgeslagen en meteen naar die modaco 2.0 is geswitched. Zijn site in de gaten houden lijkt mij een goede optie.

En nu wachten op andere cooks, die aan de gang gaan met roms.. |:(

Komt ook een nieuwe Market aan... filmpje

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2009 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekhouse
martijnve schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 17:29:

[...]

Hoe zit dat met die Radio dingen dan of heb ik dat helemaal niet nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnve
MeIsTwisted schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 18:07:ok, lijkt me duidelijk, maar hoe maak je die nandroid backup?
Moest jouw hele mobiel ook leeg? Hoe deed je dat? gewoon naar fabrieksinstellingen?
Nandroid backup is een optie in dat menu? verder gaat het vanzelf.
Beekhouse schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 18:48:
[...]

Hoe zit dat met die Radio dingen dan of heb ik dat helemaal niet nodig?
Dat heb ik daarna gedaan. zelfde procedure maar dan de zip met radio er op zetten en dan die kiezen bij apply zip. Maar of het zin heeft weet ik niet. Bij mij kon het iig geen kwaad. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Club-Mobile
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-05 00:11
gday schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 18:23:
[...]

Hoe stel je dat dan in? Is CustomLocale een aparte applicatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Club-Mobile schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 18:54:
[...]

Hoe stel je dat dan in? Is CustomLocale een aparte applicatie?
Met CustomLocales kun je verschillende talen instellen, ook al zijn die niet enabled in de rom die je gebruikt. Ik had dit zojuist echter helemaal niet nodig, want mijn Hero vroeg meteen of ik de Nederlandse taal wilde na het updaten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Club-Mobile
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-05 00:11
gday schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 19:06:
[...]

Met CustomLocales kun je verschillende talen instellen, ook al zijn die niet enabled in de rom die je gebruikt. Ik had dit zojuist echter helemaal niet nodig, want mijn Hero vroeg meteen of ik de Nederlandse taal wilde na het updaten. :)
Begrijp ik. Maar is CustomLocales een aparte applicatie, of is het ergens een setting op de Hero?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Club-Mobile schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 19:16:
[...]

Begrijp ik. Maar is CustomLocales een aparte applicatie, of is het ergens een setting op de Hero?
Dat is een aparte applicatie.

Edit:
Ben klaar met de update ... MoDaCo-rom erop gegooid en de nieuwe radio. Wat een verschil! Zo had de Hero moeten zijn toen ik hem voor het eerst aanzette! _O_

Nergens meer vertraging. Eindelijk een agenda die SNEL start!

[ Voor 31% gewijzigd door gday op 04-09-2009 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekhouse
Als ik adb shell reboot bootloader doe krijg ik:
daemon not running. starting it now
daemon started successfully
error: device not found

Wat doe ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranca
Settings > Applicaties > Development > USB Debugging aanzetten. Je ?an checken of het werkt met het commando 'adb devices'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekhouse
ok dat is gelukt en ik heb em gebackupped
nu wil ik die update uitvoeren zegt ie cant open update.zip
hoe ga ik weg uit dit recovery scherm?
ik ben echt een noob maar wil em nu niet los trekken ofzo voordat die brick is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beekhouse schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 20:32:
ok dat is gelukt en ik heb em gebackupped
nu wil ik die update uitvoeren zegt ie cant open update.zip
hoe ga ik weg uit dit recovery scherm?
ik ben echt een noob maar wil em nu niet los trekken ofzo voordat die brick is...
Of vanuit de shell ==> reboot
Of vanuit de recovery==> reboot system now

Daarna je telefoon uitzetten en weer aan met Home en End ingedrukt houden. Dan kom je weer in de recovery. Als je de update.zip in de root van je sd-kaart hebt gezet, dan apply sdcard:update.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekhouse
Ok tis weer gelukt maar waar is dat hele shell gebeuren eigenlijk voor?
Ik wil gewoon weten waarom ik bepaalde dingen moet doen of is dit te technisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beekhouse schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 21:27:
Ok tis weer gelukt maar waar is dat hele shell gebeuren eigenlijk voor?
Ik wil gewoon weten waarom ik bepaalde dingen moet doen of is dit te technisch?
Die commandline in the shell is handig als je daar iets anders moet uitvoeren op je toestel als back-uppen, updaten and so on.. ;) Het wordt te linux-achtig maar er zijn genoeg sites waar je wat kunt vinden over die ADB-shell.

ADB-Wiki

Denk dat je het nu je alles hebt geroot en die Modaco erop hebt, het niet meer zoveel zult gebruiken.. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
gday schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 19:21:
[...]
Nergens meer vertraging. Eindelijk een agenda die SNEL start!
Daar werd ik inderdaad ook heel vrolijk van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoop
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Het is maar een suggestie maar misschien is het handiger als iemand even een aparte handleiding/beschrijving geeft over Modaco. Wat is het? Hoe installeer je het van A tot Z? Etc. etc. (misschien voor de TS?)
Dat scheelt denk ik een hoop en maakt het allemaal wat duidelijker, aangezien er nu van alles door elkaar wordt gevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snoop schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 22:08:
Het is maar een suggestie maar misschien is het handiger als iemand even een aparte handleiding/beschrijving geeft over Modaco. Wat is het? Hoe installeer je het van A tot Z? Etc. etc. (misschien voor de TS?)
Dat scheelt denk ik een hoop en maakt het allemaal wat duidelijker, aangezien er nu van alles door elkaar wordt gevraagd.
De vraag is, of het überhaupt mag?! Het is en blijft uiteindelijk een illegale rom, omdat deze is gebaseerd en aangepast op die van HTC. Dan doel ik uiteraard niet op het prutsen aan Android

Maar op zich wel een strak voorstel. Aan de andere kant, er is al zoveel over geschreven dat je het niet kan missen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2009 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vind al dat ROM-geneuzel echt eeuwig zonde.. Daarvoor heb ik geen TS in lopen coden..
Er is al een request uit naar wat mods, om een speciaal ROM-topic te maken voor Android, dit ben ik zat.

Ik plaats niks in de TS over ROMs, omdat ik vind dat het meer Android related is dan HTC Hero.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CLB schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 22:18:
Ik vind al dat ROM-geneuzel echt eeuwig zonde.. Daarvoor heb ik geen TS in lopen coden..
Er is al een request uit naar wat mods, om een speciaal ROM-topic te maken voor Android, dit ben ik zat.

Ik plaats niks in de TS over ROMs, omdat ik vind dat het meer Android related is dan HTC Hero.
Op zich heb je gelijk. maar verder valt er over de Hero toch niet zoveel te vertellen? Er is al een software-topic, een dev-topic, SDK-topic, Navigatie-topic, leveringstijden-topic etc. Als dat rom-topic er mocht komen, dan kan dit topic wel gesloten worden... :+

Off topic, heb je m al gekocht?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2009 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

CLB schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 22:18:

Pfff, dat kan tot nu toe allemaal prima in dit topic imo. Al dat versplinter in topics die uiteindelijk niet verder komen dan 2 of 3 pagina's vind ik irritant. Van mij hoeft de ROM-informatie echter ook niet in een TS. In dát geval kun je er idd beter wél een nieuw topic voor aanmaken. :)

[ Voor 11% gewijzigd door gday op 04-09-2009 22:39 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Kijk, voordat je post, even of je vraag niet beter in een van onderstaande topics past:
Accessoires voor de HTC Hero
[ABO] HTC Hero levertijden en abonnementen topic
HTC Hero: Rooten & Custom ROM's
Android Software & Discussie