https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
ik dacht: wtf is een Adres IDE igenaar
Pas toen ik de andere variable-namen las, had ik door dat het om een AdresId ging
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
HTMLDocument of HtmlDocument
IPAddress of IpAddress
Vroeger schreef ik afkortingen met hoofdletters, maar ben vrij recent overgestapt om ook afkortingen gewoon met kleine letters te schrijven, toen ik wel eens meerdere afkortingen achter elkaar kreeg.
Een leuke binnen Javascript:
XMLHttpRequest.
Snap niet echt waarom ze niet XmlHttpRequest of XMLHTTPRequest daarvan hebben gemaakt.
Lol, nu je het zegt.Gamebuster schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 16:27:
XMLDocument of XmlDocument
HTMLDocument of HtmlDocument
IPAddress of IpAddress
Vroeger schreef ik afkortingen met hoofdletters, maar ben vrij recent overgestapt om ook afkortingen gewoon met kleine letters te schrijven, toen ik wel eens meerdere afkortingen achter elkaar kreeg.
Een leuke binnen Javascript:
XMLHttpRequest.
Snap niet echt waarom ze niet XmlHttpRequest of XMLHTTPRequest daarvan hebben gemaakt.
Maak er vaak gebruik van, maar nooit echt opgevallen. Blijkbaar nooit wakker genoeg geweest toen ik met JS zat te werken
Als ik het goed heb is de regel in de Java standaard dat je afkortingen tot 3 lang met hoofdletters schrijft en alles langer gewoon normaal capitalized. Vandaar waarschijnlijk.GoTCoast schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 18:56:
[...]
Lol, nu je het zegt.
Maak er vaak gebruik van, maar nooit echt opgevallen. Blijkbaar nooit wakker genoeg geweest toen ik met JS zat te werken
https://niels.nu
Verwijderd
Ik ben ook met htaccess bezig. Ik probeer mijn urls http://domein.be/category.php?id=3 te redirecten naar http://domein.be/category/3.Gamebuster schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 22:40:
code:
1 RewriteEngine on
[...]
*geen toegang tot error logs*
Ik haat htaccess. Ik voeg enkel RewriteEngine on regel toe zonder ook maar 1 RewriteRule en krijg opeens overal 403's.
Daarbij volg ik deze tutorial. Mijn url ziet er net hetzelfde uit, en ik wil net hetzelfde resultaat bekomen.
1
| RewriteRule ^category/([0-9]+)$ category.php?id=$1 |
Copy-paste en gaan dacht ik, maar niets van. Ik wordt direct naar mijn 404 gestuurd
[ Voor 10% gewijzigd door Gamebuster op 25-03-2011 21:56 ]
Verwijderd
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| # ---------------------------------------------------------------------- # Start rewrite engine # ---------------------------------------------------------------------- # Turning on the rewrite engine is necessary for the following rules and features. <IfModule mod_rewrite.c> RewriteEngine On RewriteRule ^category/([0-9]+)$ category.php?id=$1 </IfModule> |
We are shaping the future
volgens mij is hier eerder al een AOP discussie geweestAlex) schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 22:15:
Hebben hier eigenlijk mensen ervaring met PostSharp? Het ziet er wel interessant uit namelijk...
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Ook al vaak genoeg gedaan toch.oisyn schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 22:36:
Idd. We kunnen het beter over de rarigheden van PHP hebben.
Verwijderd
Het zou anders ook fijn zijn moest iemand me even kunnen helpen met die verdomde htacces.oisyn schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 22:36:
Idd. We kunnen het beter over de rarigheden van PHP hebben.

[ Voor 20% gewijzigd door .oisyn op 25-03-2011 22:56 ]
Fixed for ya ;-).Verwijderd schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 22:52:
[...]
Het zou anders ook fijn zijn moest iemand me even kunnen helpen met die verdomde htaccess
EDIT: blijkbaar wordt ;-) niet geparsed...
EDIT 2: te traag

[ Voor 11% gewijzigd door Styxxy op 25-03-2011 22:57 ]
Je sarcasmometer is zeker stuk?
Uhu, niet als smiley
Waarom gaat coding toch stukkie beter na 2 shotjes tequila... Beter comments bijschrijven
1
| // Written after drinking tequila |
Het zou veel fijner zijn als jij gewoon een topic opent als je een vraag hebt. Dit topic is niet bedoeld als snelle helpdesk.Verwijderd schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 22:52:
[...]
Het zou anders ook fijn zijn moest iemand me even kunnen helpen met die verdomde htacces
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Komt omdat je er direct een punt achter hebt staan. Als je daar een spatie tussen laat wordt het wel een smiley. Maar je kunt natuurlijk ook gewoon een smiley gebruiken als punt
[ Voor 94% gewijzigd door .oisyn op 25-03-2011 23:25 ]
Oww, je hebt gelijk. Ik was in de war, hij pakt hem namelijk niet als er een punt vóór staat.oisyn schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 23:24:
Hij heeft het erover dat ";-)" niet geparsed wordt. ";)" natuurlijk wel. Ook met een punt erachter:.
.;)
En waarom zou je een punt ervoor zetten?Avalaxy schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 23:32:
[...]
Oww, je hebt gelijk. Ik was in de war, hij pakt hem namelijk niet als er een punt vóór staat
Zow, genoeg gewerkt voor vandaag... Tijd om een filmpje op te zetten.
Nja punt komt niet veel voor. Maar een smiley tussen haakjes zetten gaat bijvoorbeeld dus niet zonder spatie. Dat is wel iets wat ik regelmatig wil doenStyxxy schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 23:49:
[...]
En waarom zou je een punt ervoor zetten?
Zow, genoeg gewerkt voor vandaag... Tijd om een filmpje op te zetten.
Inderdaad, dat heb ik ook vaak voor. Ik kan me niet herinneren dat een BB/Smiley-parser dat ooit goed heeft gedaan.Avalaxy schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 23:50:
[...]
Nja punt komt niet veel voor. Maar een smiley tussen haakjes zetten gaat bijvoorbeeld dus niet zonder spatie. Dat is wel iets wat ik regelmatig wil doen
En ik begin al aan mijn Nederlands schrijven te twijfelen. Veels te veel Engels tegenworodig (komt ook door studies in het buitenland, Finland).
Hulp functie:
1
| DECLARE_ALIGNED(16,uint8_t, outbuf)[(AVCODEC_MAX_AUDIO_FRAME_SIZE * 3) / 2]; |
tja.. als je dat niet doet krijg je niet te reproduceren errors soms, want het gaat soms goed en soms niet

Het is 16 byte, en het is niet verplicht ofzo. Er zijn verschillende SSE instructies die van/naar memory werken, en daar zijn zowel aligned als unaligned versies van, dus gewoon de goeie kiezen en het werktBoAC schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 12:18:
Oeps dat moet je ook maar weten.. sse wil 16 bits aligned buffers hebben.
Hulp functie:
C:
1 DECLARE_ALIGNED(16,uint8_t, outbuf)[(AVCODEC_MAX_AUDIO_FRAME_SIZE * 3) / 2];
tja.. als je dat niet doet krijg je niet te reproduceren errors soms, want het gaat soms goed en soms nietzie dat maar te vinden..
Maar ik heb dat ook wel eens gehad, je krijgt er niet echt een foutmelding op. De CPU geeft ook volgens mij geen exception als je het verkeerd doet. En vaak gaat het nog lang goed omdat 16b alignment op de heap tegenwoordig niet raar meer als standaard is
[ Voor 17% gewijzigd door MLM op 26-03-2011 12:40 ]
-niks-
Ik heb er mee gewerkt. Wat wil je weten? en is het wellicht niet iets voor een eigen topic ?Alex) schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 22:15:
Hebben hier eigenlijk mensen ervaring met PostSharp? Het ziet er wel interessant uit namelijk...
Herkenbaar, al mijn vakmateriaal is in het engels, alle code en documentatie die ik schrijf is in het engels. Valt nog mee dat ik op mn werk niet constant in het engels moet praten.Styxxy schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 00:06:
[...]
offtopic:
En ik begin al aan mijn Nederlands schrijven te twijfelen. Veels te veel Engels tegenworodig (komt ook door studies in het buitenland, Finland).
Al betrap ik mezelf er wel op dat als ik soms even niet op een woord kom, ik deze in het engels dan wel weet

Aan de andere kant wil praktisch alles en iedereen aligned memory hebben tegenwoordig omdat het gewoon efficienter is ;-).BoAC schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 12:18:
Oeps dat moet je ook maar weten.. sse wil 16 bits aligned buffers hebben.
avcodec moet een aligned pointer hebben omdat decoderen van ogg anders mis gaat.. maar niet altijd...MLM schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 12:37:
[...]
Het is 16 byte, en het is niet verplicht ofzo. Er zijn verschillende SSE instructies die van/naar memory werken, en daar zijn zowel aligned als unaligned versies van, dus gewoon de goeie kiezen en het werkt
Maar ik heb dat ook wel eens gehad, je krijgt er niet echt een foutmelding op. De CPU geeft ook volgens mij geen exception als je het verkeerd doet. En vaak gaat het nog lang goed omdat 16b alignment op de heap tegenwoordig niet raar meer als standaard is
Gaat al jaren prima hoor.CodeCaster schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 10:03:
Dat is echt sinds kort pas (of ik heb het al heel lang niet meer geprobeerd omdat ik dacht dat het toch niet zou werken).
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Verwijderd
In een lekkere buurt woon je dan.. ben dan toch blij dat ik niet in de "grote" stad woon..oisyn schreef op zondag 27 maart 2011 @ 19:33:
Godverdomme, fiets wéér voor de deur gejat nadat ik 'm vergeten was op slot te zetten. Hij was op de kop af een maand oud, aangezien mijn vorige fiets ook al gejat was omdat ik 'm vergeten was op slot te zetten.![]()
[ Voor 34% gewijzigd door .oisyn op 27-03-2011 19:58 ]
Verwijderd
maar mn fiets iig nog nooit gejat..
Uiteraard vind ik natuurlijk dat je met je poten van andermands spullen af moet blijven, maar momenteel ben ik nog vooral boos op mezelf om het slot te vergeten

[ Voor 47% gewijzigd door .oisyn op 27-03-2011 20:15 ]
Wat slotjes betreft, hoever moeten we gaan om een tweede deel van deze watercooler te krijgen?
No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.
Ik denk niet dat ik hier aan terugdenk als ik weer een halve fles wiskey heb opgedronkenFreeaqingme schreef op zondag 27 maart 2011 @ 20:16:
Daar leer je wel van je fiets op slot te zetten
[ Voor 7% gewijzigd door .oisyn op 27-03-2011 20:18 ]
What's the point? Alles en iedereen vereist al aligned geheugen en AVX is over 1-2 jaar pas mainstream genoeg om daadwerkelijk gebruikt te worden, kortom aan die alignment regels zitten we nog wel even vast. Om geheugen te besparen lijkt 't me ook sterk, immers is dat nooit echt een probleem op PC itt de consoles..oisyn schreef op zondag 27 maart 2011 @ 15:13:
Gelukkig worden de alignment restricties met AVX gerelaxeerd.
Haha je zei fiets..oisyn schreef op zondag 27 maart 2011 @ 19:33:
Godverdomme, fiets wéér voor de deur gejat nadat ik 'm vergeten was op slot te zetten. Hij was op de kop af een maand oud, aangezien mijn vorige fiets ook al gejat was omdat ik 'm vergeten was op slot te zetten.![]()
[ Voor 3% gewijzigd door PrisonerOfPain op 27-03-2011 20:25 ]
Welke idioten het in hun hoofd halen om een fiets over de schutting te tillen is mij een raadsel... En dan hadden ze niet eens de mooiste fiets gejat. Is net of ze persee die fiets van mijn huisgenote wilde hebben ipv gewoon "een fiets".
[ Voor 45% gewijzigd door Gamebuster op 27-03-2011 21:26 ]
En het is logisch dat die mooiste fiets staan bleef. Die valt teveel op, stationsfietsen vallen veel minder op.
No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.
The point is dat AVX theoretisch 1024 bit brede registers ondersteunt (momenteel nog niet, sandy bridge doet 256 bits, maar de specs zijn er op voorbereid). 128 byte aligned adressen gaan gewoon nergens over.
[ Voor 4% gewijzigd door .oisyn op 27-03-2011 21:54 ]
Ten tweede, woei, terug van een weekje (noord) Finland,

Ik heb geen idee wat het veroorzaakt, maar als er een AJAX-postback (UpdatePanel) plaatsvindt in dat control, of als ik met de developer tools een property (zoals Width) aanpas, hertekent IE de boel en is het in orde.
Geen idee wat dit nou weer veroorzaakt
Haal eens je doctype weg. Daar kan IE heel gevoelig voor zijn (so I was told).
En mij niet komen bezoeken, tssYopY schreef op zondag 27 maart 2011 @ 21:54:
Ten tweede, woei, terug van een weekje (noord) Finland,
Ehm ja, doctype weghalen en dan quirks-mode krijgen. Daar worden we vrolijk vanFreeaqingme schreef op zondag 27 maart 2011 @ 22:30:
[...]
Haal eens je doctype weg. Daar kan IE heel gevoelig voor zijn (so I was told).

Volgens mij heeft dat hiermee te maken.Alex) schreef op zondag 27 maart 2011 @ 22:19:
Wat is IE toch een draak van een browser. Ik heb een aantal elements die in een soort-van slideshow achter elkaar moeten verschijnen, maar in IE 7-modus zorgt dat ervoor dat een container uitgerekt wordt en de footer omlaag wordt gedrukt.
Ik heb geen idee wat het veroorzaakt, maar als er een AJAX-postback (UpdatePanel) plaatsvindt in dat control, of als ik met de developer tools een property (zoals Width) aanpas, hertekent IE de boel en is het in orde.
Geen idee wat dit nou weer veroorzaakt

*snik*
Waarschijnlijk twee databases die nog niet helemaal aan elkaar gesynced hebben. Ik zal morgen wel eens opnieuw proberen
Edit; Epic lolz: [url="chrome://browser/content/browser.xul"]chrome://browser/content/browser.xul[/url] plakken in je Firefox URL-balk
[ Voor 34% gewijzigd door Matis op 28-03-2011 00:01 ]
Yo Dawg, I heard you liked browsing so I put a browser in your browser so you can browse while you browse.Matis schreef op zondag 27 maart 2011 @ 23:03:
Edit; Epic lolz: [url="chrome://browser/content/browser.xul"]chrome://browser/content/browser.xul[/url] plakken in je Firefox URL-balk
Kunt in de browser die verschijnt in je browser overigens ook weer een nieuwe openen met die link.
Overigens is deze: [url]about:robots[/url] ook wel leuk in firefox, moet je vooral op het knopje drukken
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Net zoiets dat ik vorige week zaterdag een nieuwe identiteitskaart heb aangevraagd op het gemeentehuis en de vrijdag erop een brief kreeg dat m'n identiteitskaart bijna verloopt en ik toch wel snel een nieuwe moet gaan bestellen.Matis schreef op zondag 27 maart 2011 @ 23:03:
Waarschijnlijk twee databases die nog niet helemaal aan elkaar gesynced hebben. Ik zal morgen wel eens opnieuw proberen

'And they have a plan.' BSG.Gertjan. schreef op maandag 28 maart 2011 @ 07:32:
[...]
Yo Dawg, I heard you liked browsing so I put a browser in your browser so you can browse while you browse.
Kunt in de browser die verschijnt in je browser overigens ook weer een nieuwe openen met die link.
Overigens is deze: [url]about:robots[/url] ook wel leuk in firefox, moet je vooral op het knopje drukken

Hier helaas wel... aantal messages vragen nu de verkeerde data op, of hebben dat afgelopen weekend gedaan. Zo even samen met iemand naar kijken.
Ik haat datum/tijd issues
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Ja leuk debiel! maar er draaien wel sites en applicaties op die nu dus niet meer werken. Echt, waar the fuck zit die gast met zn gedachten!
Ja maar die hadden meer te maken met het "vroeger" opstaanBM schreef op maandag 28 maart 2011 @ 09:48:
Nog mensen met DST issues?
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Nee geen problemenBM schreef op maandag 28 maart 2011 @ 09:48:
Hier helaas wel... aantal messages vragen nu de verkeerde data op, of hebben dat afgelopen weekend gedaan. Zo even samen met iemand naar kijken.
Anderen wel
[ Voor 13% gewijzigd door BoAC op 28-03-2011 10:00 ]
Hier ook geen DST problemen, maar onze webservices communiceren dan ook gewoon in een gestandaardiseerd formaat.
Wel überbrak dat de iPhone alweer z'n klok/alarm verkloot. Waarom zou je überhaupt los van de klok de tijden van de ingestelde alarmen aan moeten passen? Dat klinkt als slecht design. Zo'n alarminstelling moet geheel los staan van de weergave (DST/non-DST) van de tijd.
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
Ik niet, maar mijn kinderen werden wel een uur later wakker. Aangezien ik die als wekker gebruik was het vanochtend nogal hectischBM schreef op maandag 28 maart 2011 @ 09:48:
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Jaaa...DST problemen in een live systeem, alle nodes offline....terwijl alles met UTC tijd werkt.BM schreef op maandag 28 maart 2011 @ 09:48:
Gaat ergens iets fout tussen tijdsynchronisatie tussen de systemen onderling...zucht
Overigens lijkt de "relaxed alignment restrictions" er eerder op te lijken dat alles nu 32-bit aligned moest zijn; niet dat de alignment restricties weg zijn. Linkje Ow en congrats, 3 Nixxes medewerkers in een dag op de frontpage gebeurt niet vaak ;-).oisyn schreef op zondag 27 maart 2011 @ 21:53:
[...]
The point is dat AVX theoretisch 1024 bit brede registers ondersteunt (momenteel nog niet, sandy bridge doet 256 bits, maar de specs zijn er op voorbereid). 128 byte aligned adressen gaan gewoon nergens over.
[ Voor 6% gewijzigd door PrisonerOfPain op 28-03-2011 10:44 ]
Mja, ik dacht zelf geen issues te hebben. Helaas had ik alleen naar het scheduling deel van het systeem gekeken, dat lijkt gewoon goed gewerkt te hebben. Jammer genoeg schrijf ik ook nog wat datums weg in de requestmessages, en dat lijkt wat stuk gegaan te zijnEddoH schreef op maandag 28 maart 2011 @ 10:24:
[...]
Jaaa...DST problemen in een live systeem, alle nodes offline....terwijl alles met UTC tijd werkt.
Gaat ergens iets fout tussen tijdsynchronisatie tussen de systemen onderling...zucht

'Gelukkig' lijkt ook 1 van onze partners problemen te hebben, daar krijg ik sinds de switch alleen maar errormessages van terug, terwijl volgens mij onze berichten kloppen.
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Ik kreeg net wel de vraag waarom deze grafiek er zo gek uitzietWoy schreef op maandag 28 maart 2011 @ 09:53:
[...]
Ja maar die hadden meer te maken met het "vroeger" opstaan

Ik heb als reactie maar gestuurd of ze de video beelden op dat tijdstip op kunnen zoeken
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Dat mag natuurlijk gewoon niet gebeuren.. wat nu als de tijd terug wordt gezet.. dan mis je gewoon infoWoy schreef op maandag 28 maart 2011 @ 11:29:
[...]
Ik kreeg net wel de vraag waarom deze grafiek er zo gek uitziet
[afbeelding]
Ik heb als reactie maar gestuurd of ze de video beelden op dat tijdstip op kunnen zoeken
Of krijg je dan een uur lang 2 lijnen?
[ Voor 4% gewijzigd door BoAC op 28-03-2011 11:32 ]
Hoezo mag dat niet gebeuren? Alle tijden zijn netjes in UTC, maar als je het aan de gebruiker presenteert word het gewoon naar zijn locale omgerekend. En ja als de klok een uur terug gaat, ziet het er nog gekker uit, want dan gaat hij opeens terug in de tijd, maar hoe zou jij het anders weer willen geven?BoAC schreef op maandag 28 maart 2011 @ 11:31:
[...]
Dat mag natuurlijk gewoon niet gebeuren.. wat nu als de tijd terug wordt gezet.. dan mis je gewoon info
Ja dus, maar heb jij een alternatief? ( Behalve gewoon alles in UTC weergeven, wat de gebruikers al helemaal niet snappenOf krijg je dan een uur lang 2 lijnen?
[ Voor 23% gewijzigd door Woy op 28-03-2011 11:39 ]
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
Verhuizen naar een "rood" of "oranje" landCloud schreef op maandag 28 maart 2011 @ 11:37:
Dat is inderdaad een weergave probleem en niet op te lossen als je de boel simpel wilt houden voor je gebruikers. Eigenlijk moeten we gewoon af van die DST-ellende; datum/tijd shizzle neemt al genoeg problemen met zich mee zonder dat uurtje heen en weer springen

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Wat apart dat Australië niet geheel gelijk is?Matis schreef op maandag 28 maart 2011 @ 11:41:
[...]
Verhuizen naar een "rood" of "oranje" land
[afbeelding]
Dat valt ook nog wel mee zolang je alles maar met de UTC tijd doet. Je komt alleen vaak in de knoop met sorteringen, aangezien dat vaak in de front-end afgehandeld word. Als je bijvoorbeeld client-side sorting ondersteunt zou dat betekenen dat je niet alleen de Date/Time voor presentatie mee moet sturen maar ook de UTC Date/Time.Janoz schreef op maandag 28 maart 2011 @ 11:41:
Ach, een uur vooruit is nog wel te overzien, vergelijkingen gaan nog gewoon goed (zitten er misschien alleen een uur naast, maar wel aan de goede kant). Het uur terug daarentegen is veel dramatischer aangezien je een 'eerdere' tijd na een 'latere' tijd komt.
allen dat het deze morgen weer donker was toen ik vertrok
Lol, heeft Arizona (minus een stukjeMatis schreef op maandag 28 maart 2011 @ 11:41:
[...]
Verhuizen naar een "rood" of "oranje" land
[afbeelding]
Kater? Eerst water, de rest komt later
Nou, ik merk wel dat ik ergens een uurtje mis, die ik voorlopig nog niet terug hebdefcon84 schreef op maandag 28 maart 2011 @ 11:50:
van dat uurtje minder slapen, heb ik eigenlijk niets gemerkt
allen dat het deze morgen weer donker was toen ik vertrok
Gek genoeg lijkt de betreffende code niet bepaald DST gerelateerd, en in mijn beleving had dat tijden terug ook al fout moeten gaan, maar goed. Nu maar testen en dan laten deployen.
Xbox
duurt nog 6 maand aleer je 'm echt terug hebt ^^D-Raven schreef op maandag 28 maart 2011 @ 12:07:
[...]
Nou, ik merk wel dat ik ergens een uurtje mis, die ik voorlopig nog niet terug heb
haha geloof ik bestYopY schreef op maandag 28 maart 2011 @ 12:28:
Alleen persoonlijk verwarring met DST, x). Eerst tijdzone, uur vooruit. Dan op de dag van teruggaan, weer uur vooruit ivm zomertijd... dan klok weer achteruit ivm tijdzone. Ik moest vanochtend even twee keer kijken om zeker te weten dat ik niet een uur te vroeg op het werk was.
Op de x-as gewoon de geconverteerde UTC-tijd weergeven.Woy schreef op maandag 28 maart 2011 @ 11:33:
[...]
Hoezo mag dat niet gebeuren? Alle tijden zijn netjes in UTC, maar als je het aan de gebruiker presenteert word het gewoon naar zijn locale omgerekend. En ja als de klok een uur terug gaat, ziet het er nog gekker uit, want dan gaat hij opeens terug in de tijd, maar hoe zou jij het anders weer willen geven?
[...]
Ja dus, maar heb jij een alternatief? ( Behalve gewoon alles in UTC weergeven, wat de gebruikers al helemaal niet snappen)
Je bedoelt dus eigenlijk dat je van 2:00 naar 4:00 gaat, en bij een uur terug van 2:00 naar 2:00. Op zich zou dat inderdaad wel netjes zijn, helaas is dat in de meeste charting tools niet zo 1,2,3 te doen. En wat dat betreft is het probleem ook niet groot genoeg om er veel tijd in te stoppen.BoAC schreef op maandag 28 maart 2011 @ 12:52:
[...]
Op de x-as gewoon de geconverteerde UTC-tijd weergeven.
Je kan ook altijd UTC naar de client sturen en de client laten bepalen in welke tijdzone het weergegeven moet worden.Woy schreef op maandag 28 maart 2011 @ 11:47:
Dat valt ook nog wel mee zolang je alles maar met de UTC tijd doet. Je komt alleen vaak in de knoop met sorteringen, aangezien dat vaak in de front-end afgehandeld word. Als je bijvoorbeeld client-side sorting ondersteunt zou dat betekenen dat je niet alleen de Date/Time voor presentatie mee moet sturen maar ook de UTC Date/Time.

Ik ben zelf niet zo bekend met javascript, maar is de support voor timezone's daarin niet erg gelimiteerd? Verder kun je natuurlijk ook niet alles in JS voor elkaar krijgen. Een chart control render je immers doorgaans op de server. Het zou ook jammer zijn als je die dan per ongeluk in verschillende timezones weergeeft. Dat zou je dan ook weer op moeten lossen door iets van een hidden input waar je met JS de client timezone inzet.Erkens schreef op maandag 28 maart 2011 @ 14:11:
[...]
Je kan ook altijd UTC naar de client sturen en de client laten bepalen in welke tijdzone het weergegeven moet worden.
Eigenlijk best goed. Ik moet zeggen dat ik het een erg mooie omgeving vind, en het is vooral mooi dat ook niet programmeurs er snel mee aan de gang kunnen om algoritmes te ontwikkelen. De IDE is ook gewoon erg goed. Ik heb hier een tijdje met Octave gewerkt omdat we nog geen licentie voor Matlab hadden, maar dan is Matlab zelf echt een verademing.
[ Voor 16% gewijzigd door Woy op 28-03-2011 14:45 ]
Van 1:00 naar 3:00Woy schreef op maandag 28 maart 2011 @ 13:53:
[...]
Je bedoelt dus eigenlijk dat je van 2:00 naar 4:00 gaat
Dat bedoel ik ja. Even kijken of jullie wel opletten
Idd, dat is echt zwaar #$%^&*(. Ik mis dan vooral de feature dat hij automatisch namespaces resolved en aan je using block toevoegt.Alex) schreef op maandag 28 maart 2011 @ 15:00:
Ik zit nu even tijdelijk zonder ReSharper te werken om wat uit te testen... wat voel ik me nu gehandicapt zeg
[ Voor 42% gewijzigd door CodeCaster op 28-03-2011 15:18 ]
[ Voor 61% gewijzigd door Cloud op 28-03-2011 15:19 ]
Dat kan met Resharper ook, kun je configureren, staat alleen standaard uit.Cloud schreef op maandag 28 maart 2011 @ 15:18:
Dat is nu net iets wat al wel kon in Visual Studio vanillaDie van VS vind ik overigens nog iets lekkerder ook, omdat je óók kunt kiezen om de namespace voor het daadwerkelijk gebruik te plakken, in plaats van per definitie in een aparte using regel.
Resharper Options -> Languages -> C# -> Namespace Imports
[ Voor 6% gewijzigd door D-Raven op 28-03-2011 15:33 ]
Wat ik me nou afvroeg... Wat nou als je je wekker op 2:30 had staan, gaat die dan nog wel af? Of gaat hij af om 3:30?
En de IntelliSense die ineens niet meer met CamelCaseHopping kan omgaan, en allerlei handige refactoringdingen, enzovoorts.Woy schreef op maandag 28 maart 2011 @ 15:13:
[...]
Idd, dat is echt zwaar #$%^&*(. Ik mis dan vooral de feature dat hij automatisch namespaces resolved en aan je using block toevoegt.
Dit topic is gesloten.
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep, niet als vraagbaak