Woy schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 21:07:
[...]
Ik moet zeggen dat ik het eigenlijk ook niet echt een goede tutorial/blog vind. Op deze manier ondersteund de Server ook niet meerdere clients tegelijk, dus het asynchrone heeft daar niet zo veel nut. Ook het asynchrone in de client heeft niet zo veel nut, aangezien alles alsnog sequentieel word uitgevoerd. Verder ook nogal onlogisch dat je je status class gaat serializen, maar ook daar de state van de connection in op slaat. En natuurlijk het feit dat de class die je wilt serializen daar ook zelf verantwoordelijk voor is ( Maar dat staat er ook in het commentaar al bij vermeld )
Mea culpa, dat is inderdaad allemaal waar. Het is ook zeker een van mijn mindere tutorials (ding is maar 2 jaar oud, maar damn het lijkt erg amateuristisch als ik er nu naar kijk). Tutorials schrijven blijft een echte kunst vind ik. De tutorials waar ik het trotste op ben zijn denk ik diegene waar ik de Farseer physics engine mee uitleg, er was nog geen enkele goede tutorial daarvoor te vinden en die van mij om een platformer te maken is een leuke primer, daar heb ik ook een prijs mee gewonnen

.
Staat trouwens (niet direct) op mijn site maar op
http://www.sgtconker.com/...latform-physics-tutorial/
Ik had ook een tutorial over MVC in games, leuk concept imho, maar ik denk dat deze te abstract is uitgewerkt (later toch nog code toegevoegd om het duidelijker te maken). Ik loop ook vaak in de soep met zinnen in tutorials, eigenlijk zijn ze alleen goed als ik ze 3x herschrijf, maar daar heb ik niet altijd zin in.
Zijn er nog meer tutorial schrijvers hier? En wat zijn jullie ervaringen daarmee (tips?).
als er animo voor is misschien een topicje