De Devschuur Coffee Corner Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 115 ... 201 Laatste
Acties:
  • 852.152 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19:34

Matis

Rubber Rocket

Matis schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 15:54:
WPF aan de praat krijgen op Linux werkt echt hopeloos, heb om de frustratie van me af te schrijven maar een topique geopend in NOS :'(
Uiteindelijk toch maar besloten een Java client te maken, welke op zijn beurt weer verbinding maakt met een .Net-server, die op zijn beurt middels de API gebruik maakt van een Windows Service ergens op een server bij ons in het netwerk. Jammer dat het niet zo gemakkelijk ging als vooraf gedacht, maar het is niet anders :)

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffroiscool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-09 23:46

Jeffroiscool

Proud DD Member! :D

roy-t schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 08:24:
[...]

Mwa ok dat was te kort door de bocht. Laat ik het zo zeggen: het is in PHP programmas bijna onmogelijk om een private key te verstoppen. Er is niet zoals in .net (en volgens mij ook Java) een vpk bestand ofzo waar ze afgeschermd in gestopt kunnen worden waarmee windows ook meteen het geheugen afgescherm zodat dit niet te makkelijk uitgelezen kan worden.

Zelf zou ik geen oplossing kunnen bedenken. Maar het is natuurlijk altijd zo dat dit geen probleem is als het php bestand alleen op een server staat en alleen geparsed gaat worden. Maar zodra je de applicatie aan iemand anders geeft gaat het volgens mij fout.
Dit zal niet het geval zijn, ik denk dat ik het wel voor elkaar krijg met zo'n systeem. Bedankt voor jullie gedachten hierover.

League of Legends [Last Updated 22-08-2012]: [EUW] Jeffro (Now:Silver, S1:Bronze), RankedSolo5x5: 1502 [120W/106L], Dominion: 84W, TT: 3W, Normal: 504W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Jeuj, migratieplan SourceSafe 2005 naar TFS 2010 schrijven. Eerst MSDN maar even stuklezen. :)

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:17

Haan

dotnetter

CodeCaster schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 09:35:
Jeuj, migratieplan SourceSafe 2005 naar TFS 2010 schrijven. Eerst MSDN maar even stuklezen. :)
Dat zal nog wel een klus worden.. Maar wel lekker om SourceSafe straks vaarwel te kunnen zeggen :9

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-10 16:55
Jeuj, voor het eerst in maanden (?) weer eens een infinite loop gemaakt per ongeluk. Hele PC loopt vast als die tegelijk op je lokale Tomcat en je JUnit draait, :+. Dan denk je 'och, triviale functie, komt wel goed'...

Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
@SuppressWarnings("unchecked")
public static <T> T[] removeAllElements(T[] array, T element) {
    T[] output = array;
    while (org.apache.commons.lang.ArrayUtils.contains(array, element)) {
        output = (T[]) org.apache.commons.lang.ArrayUtils.removeElement(array, element);
    }
    return output;
}

Heb de hele output var maar even weggehaald, voegt weinig toe. En een unit test eraan toegevoegd, zodat dat soort slordigheidjes je lokale Tomcat niet stuq maken :+.

[ Voor 14% gewijzigd door YopY op 10-03-2011 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

@roy-t, nog bedankt voor je Sending objects via high speed asynchronous sockets in C# (Serialization + Socket programming) _O_

[ Voor 4% gewijzigd door Matis op 10-03-2011 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev10
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-10 15:21
Jeej, Xcode 4 beschikbaar. Eindelijk Interface Builder geïntegreerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dev10 schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 15:03:
_/-\o_

Daarvoor deed ik nooit UI design op m'n MacBook, gewoon teveel gekloot met al die verschillende schermpjes. Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-10 22:27

alienfruit

the alien you never expected

Altijd leuk als je XML terug krijgt van een web-service met bagger:

code:
1
Failed to Parse XML DocumentReason: An invalid XML character (Unicode: 0x1f) was found in the CDATA section. Line 2 Column: 701

Eens uitzoeken hoe je deze bagger kan opschonen in ASP.NET.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-09 10:19
Hey geen probleem :D. Ik zie dat de indenting van die tutorial wel een beetje stuk gemaakt is :(. Maar fijn dat je er wat aan hebt :D.

Edit: damn 2 jaar geleden had ik wel vrij pretentieuze blog titels, wat er nu zo high-speed is aan die sockets weet ik niet, het zijn gewoon sockets :P.

[ Voor 13% gewijzigd door roy-t op 10-03-2011 16:18 ]

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21:55
roy-t schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 16:17:
Edit: damn 2 jaar geleden had ik wel vrij pretentieuze blog titels, wat er nu zo high-speed is aan die sockets weet ik niet, het zijn gewoon sockets :P.
Ze zijn toch ook niet langzaam? :D

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-09 22:01
dev10 schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 15:03:
Hi Toby,
You must be an iOS or Mac Developer Program member to download Xcode 4 or you can purchase Xcode 4 from the Mac App Store.

:(

http://itunes.apple.com/u...de/id422352214?mt=12&ls=1

4 euro maar? ach ja, ik wacht wel tot ik mijn dev account heb.

[ Voor 6% gewijzigd door Gamebuster op 10-03-2011 16:41 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

alienfruit schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 15:51:

code:
1
Failed to Parse XML DocumentReason: An invalid XML character (Unicode: 0x1f) was found in the CDATA section. Line 2 Column: 701

Ik gebruik voor xmlrpc logging via een webservice altijd Wireshark. Eventueel kun je hem nog pimpen met een xmlrpc-plugin, maar default begrijpt hij het ook al redelijk.

Happy debugging :)
Hey geen probleem :D. Ik zie dat de indenting van die tutorial wel een beetje stuk gemaakt is :(. Maar fijn dat je er wat aan hebt :D.
Ctrl+E D :+
Je zou zo een verkoper kunnen worden :P

[ Voor 29% gewijzigd door Matis op 10-03-2011 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
define("FOO","12345");
print FOO[0];
// Parse error: syntax error, unexpected '['

define("FOO","12345");
$foo = FOO;
print $foo[0];
// 1

:( 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Gamebuster schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 20:59:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
define("FOO","12345");
print FOO[0];

define("FOO","12345");
$foo = FOO;
print $foo[0];
// 1

:( 8)7
Logisch toch. Komt overeen met
PHP:
1
2
3
4
5
6
print "12345"[0];

$foo = "12345";
print $foo[0];
// 1

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Woy schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 21:02:
[...]

Logisch toch. Komt overeen met
PHP:
1
2
3
4
5
6
print "12345"[0];

$foo = "12345";
print $foo[0];
// 1
En waarom mag "12345"[0] niet werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
[...]
Ik moet zeggen dat ik het eigenlijk ook niet echt een goede tutorial/blog vind. Op deze manier ondersteund de Server ook niet meerdere clients tegelijk, dus het asynchrone heeft daar niet zo veel nut. Ook het asynchrone in de client heeft niet zo veel nut, aangezien alles alsnog sequentieel word uitgevoerd. Verder ook nogal onlogisch dat je je status class gaat serializen, maar ook daar de state van de connection in op slaat. En natuurlijk het feit dat de class die je wilt serializen daar ook zelf verantwoordelijk voor is ( Maar dat staat er ook in het commentaar al bij vermeld )

[ Voor 10% gewijzigd door Woy op 10-03-2011 21:09 ]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Gamebuster schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 21:06:
[...]

En waarom mag "12345"\[0] niet werken?
Omdat die syntax op een string literal niet ondersteund is. Er is natuurlijk van alles voor te zeggen om dat wel toe te staan, maar daar is blijkbaar niet voor gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
In huidige php versies niet nee.
In php 5.4 kan je ook doen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
<?php
function foo() {
    return array('bar', 'bar2');
}

echo foo()[1];
?>

Dus wie weet dat "string"[0] dan ook gewoon werkt.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
Dat zou misschien werken in een 'echte' OO taal of half-echte OO talen als Java, maar helaas is PHP dat niet, OO is pas in rudementaire vorm toegevoegd in PHP 4 en werkbare vorm in 5, en de string literal stamt nog van voor die tijd.

Alhoewel het volgens mij wel in C zou werken, niet helemaal zeker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-10 22:33

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Freeaqingme schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 21:21:
code:
1
2
3
4
5
6
7
<?php
function foo() {
}

echo foo()[1];
?>

Dus wie weet dat "string"\[0] dan ook gewoon werkt.
God zeg, werd tijd. Natuurlijk van de pot gerukt dat ze niet gewoon een fatsoenlijke expressie-grammatica hebben :)

@YopY: Het OO zijn van een taal heeft er dus weer compleet *niets* mee te maken :)

[ Voor 8% gewijzigd door .oisyn op 10-03-2011 21:52 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
.oisyn schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 21:52:
[...]

God zeg, werd tijd. Natuurlijk van de pot gerukt dat ze niet gewoon een fatsoenlijke expressie-grammatica hebben :)

@YopY: Het OO zijn van een taal heeft er dus weer compleet *niets* mee te maken :)
... het is 10 uur 's avonds, excuus :+. Ik bedoel meer iets als dat de string dinges direct als array te benaderen is (of constanten), ipv alleen via variabelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:50
[...]

Dat is wel een fijne inderdaad :)

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
[...]

Ach, men heeft ook nergens een language definition van php, en die gaat er niet komen ook voorlopig, dus je moet niet teveel verwachten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
Freeaqingme schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 22:16:
[...]

Ach, men heeft ook nergens een language definition van php, en die gaat er niet komen ook voorlopig, dus je moet niet teveel verwachten ;)
Gelukkig zijn er ook talen die wél officieel gedefinieerd (en onderhouden!) worden, x).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Het past idd precies in het straatje "het werkt zo omdat we het zo hebben ingetypt".

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abeker
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-10 16:03

abeker

...

abeker schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 09:10:
[...]
Wauw, sommige levels kunnen sneller dan ik had gedacht _/-\o_

Tijd voor nieuwe levels (en graphics, mobile support, cookies, ...)
Er staat een nieuwe versie online op http://www.ttkaart.nl/proto/boxy/index.html
Drie nieuwe levels toegevoegd (die wel minder evil zijn dan de oude level 7), en een todo + version history.

the less one forgets, the less one remembers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

level 1: 3
level 2: 5
level 3: 7
level 4: 9
level 5: 8
level 6: 8
level 7: 14
level 8: 10
level 9: 13
level 10: 13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

.oisyn schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 22:21:
Het past idd precies in het straatje "het werkt zo omdat we het zo hebben ingetypt".
Klinkt net als verificatie van hardware, als een designer zegt "Ja, kijk maar in de RTL hoe het werkt.". Dan zeg ik altijd "Joepie! Ik ben klaar! Verifieren dat de RTL doet wat de RTL is een triviaal simpele taak en per definitie is het waar. Toedeloe!". Toch leuk dat er ineens nog wel ergens specs bestaan dan. :)

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsln
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-10 23:43
alienfruit schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 15:51:

code:
1

Strijd tegen non-well-formed XML!! Niet opschonen maar prutsers bij naam roepen om hun crap te fixen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
Woy schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 21:07:
[...]

Ik moet zeggen dat ik het eigenlijk ook niet echt een goede tutorial/blog vind. Op deze manier ondersteund de Server ook niet meerdere clients tegelijk, dus het asynchrone heeft daar niet zo veel nut. Ook het asynchrone in de client heeft niet zo veel nut, aangezien alles alsnog sequentieel word uitgevoerd. Verder ook nogal onlogisch dat je je status class gaat serializen, maar ook daar de state van de connection in op slaat. En natuurlijk het feit dat de class die je wilt serializen daar ook zelf verantwoordelijk voor is ( Maar dat staat er ook in het commentaar al bij vermeld )
Mea culpa, dat is inderdaad allemaal waar. Het is ook zeker een van mijn mindere tutorials (ding is maar 2 jaar oud, maar damn het lijkt erg amateuristisch als ik er nu naar kijk). Tutorials schrijven blijft een echte kunst vind ik. De tutorials waar ik het trotste op ben zijn denk ik diegene waar ik de Farseer physics engine mee uitleg, er was nog geen enkele goede tutorial daarvoor te vinden en die van mij om een platformer te maken is een leuke primer, daar heb ik ook een prijs mee gewonnen :).

Staat trouwens (niet direct) op mijn site maar op http://www.sgtconker.com/...latform-physics-tutorial/

Ik had ook een tutorial over MVC in games, leuk concept imho, maar ik denk dat deze te abstract is uitgewerkt (later toch nog code toegevoegd om het duidelijker te maken). Ik loop ook vaak in de soep met zinnen in tutorials, eigenlijk zijn ze alleen goed als ik ze 3x herschrijf, maar daar heb ik niet altijd zin in.

Zijn er nog meer tutorial schrijvers hier? En wat zijn jullie ervaringen daarmee (tips?). als er animo voor is misschien een topicje

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-10 10:35
matthijsln schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 07:50:
[...]

Strijd tegen non-well-formed XML!! Niet opschonen maar prutsers bij naam roepen om hun crap te fixen :)
Helemaal mee eens. Een oud collega is daar een keer helemaal loos op gegaan. Hij werd er helemaal gek van dat als hij een webservice van een third party moest aanroepen dat ie de meest achterlijke XML berichten moest opbouwen. Hij heeft er ook een toch wel vermakelijke blogpost over geschreven.

Ik werd er overigens ook gestoord van, gelukkig hoef ik dat tegenwoordig niet meer te doen. Of beter zelfs, als ik dat soort crap voorgeschoteld krijg dan zit ik in de positie om het gewoon terug te gooien. Erg fijn.

[ Voor 0% gewijzigd door D-Raven op 11-03-2011 10:26 . Reden: bitchslap edit vanuit .oisyn ^^ ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
roy-t schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 08:48:
[...]
Mea culpa, dat is inderdaad allemaal waar. Het is ook zeker een van mijn mindere tutorials (ding is maar 2 jaar oud, maar damn het lijkt erg amateuristisch als ik er nu naar kijk).
Hehe, het was ook zeker niet bedoeld om jou persoonlijk aan te vallen, maar meer om @matis te behoeden voor het direct overnemen van de gebruikte code.

Tutorials schrijven is inderdaad best lastig. Je wil het niet te complex maken, maar zeker ook niet te eenvoudig, want dan heb je er immers niks meer aan. Ik ben zelfs niet zo'n schrijver, dus begin er maar niet aan, kritiek hebben is veel makkelijker :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-10 15:39
Freeaqingme schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 21:21:
code:
1
2
3
4
5
6
7
<?php
function foo() {
}

echo foo()[1];
?>

Dus wie weet dat "string"\[0] dan ook gewoon werkt.
Heb je daar een bron van? :)

Overigens weet ik dat dit inderdaad als update is doorgevoerd, maar ik zoek de officiële documentatie ervan)..

[ Voor 14% gewijzigd door PeterSelie op 11-03-2011 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Actief
Wát was de virtuele machine toen ik het scherm opende?

Engelstalige Server 2008R2 met eveneens Engelstalige Hyper-V Manager trouwens. :P

[ Voor 22% gewijzigd door CodeCaster op 11-03-2011 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

CodeCaster schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 09:16:
[afbeelding]
Wát was de virtuele machine toen ik het scherm opende?
Actief *O*

halve localizations ftw :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
Actief, dat zie je toch? :*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
SoaDmaggot schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 09:13:
[...]

Heb je daar een bron van? :)

Overigens weet ik dat dit inderdaad als update is doorgevoerd, maar ik zoek de officiële documentatie ervan)..
http://wiki.php.net/rfc/functionarraydereferencing
Nevermind, gevonden :*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19:54
Gisteren mijn HBO diploma Informatica gehad. Nu dus officieel ingenieur in de programmeerkunde *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Laatst online: 07-10 14:42

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Gefeliciteerd jip_86! Nu op zoek naar een baan, of heb je die al? :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
Woy schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 09:10:
[...]

Hehe, het was ook zeker niet bedoeld om jou persoonlijk aan te vallen, maar meer om @matis te behoeden voor het direct overnemen van de gebruikte code.

Tutorials schrijven is inderdaad best lastig. Je wil het niet te complex maken, maar zeker ook niet te eenvoudig, want dan heb je er immers niks meer aan. Ik ben zelfs niet zo'n schrijver, dus begin er maar niet aan, kritiek hebben is veel makkelijker :+
Oh ik vatte het niet op als aanval, ik bedoelde oprecht dat je helemaal gelijk had :).

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Gefeliciteerd jip_86! Nu begint het echte leren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
D-Raven schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 08:52:
[...]

Helemaal mee eens. Een oud collega is daar een keer helemaal loos op gegaan. Hij werd er helemaal gek van dat als hij een webservice van een 3th party moest aanroepen dat ie de meest achterlijke XML berichten moest opbouwen. Hij heeft er ook een toch wel vermakelijke blogpost over geschreven.

Ik werd er overigens ook gestoord van, gelukkig hoef ik dat tegenwoordig niet meer te doen. Of beter zelfs, als ik dat soort crap voorgeschoteld krijg dan zit ik in de positie om het gewoon terug te gooien. Erg fijn.
Weigeren is altijd leuk. Word nog leuker als je het door je leidinggevende laat doen, door richting hem aan te geven "Doordat partij X een webservice aanbiedt dat zich niet aan bestaande standaarden zoals XML houdt, ben ik genoodzaakt een eigen parser hiervoor te schrijven dmv reverse engineering. Dit zal 200 uren toevoegen aan de benodigde uren voor dit project." Bam, owned.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
YopY schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 09:36:
[...]

Weigeren is altijd leuk. Word nog leuker als je het door je leidinggevende laat doen, door richting hem aan te geven "Doordat partij X een webservice aanbiedt dat zich niet aan bestaande standaarden zoals XML houdt, ben ik genoodzaakt een eigen parser hiervoor te schrijven dmv reverse engineering. Dit zal 200 uren toevoegen aan de benodigde uren voor dit project." Bam, owned.
Dat is zonder grap wel eens voorgekomen. Tot nu toe is het pas 2x voorgekomen dat een project is opgelost door de "probleem service, cq partij" uit het project te halen. Andere gevallen kon er normaal worden samen gewerkt met de partij om de output van desbetreffende service te fatsoeneren.
Vaak als je eenmaal voorbij die laag van managers en ander gespuis (:P) bent en een van de ontwikkelaars aan de lijn hebt, blijkt er een hoop mogelijk te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

D-Raven schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 08:52:
[...]

Helemaal mee eens. Een oud collega is daar een keer helemaal loos op gegaan. Hij werd er helemaal gek van dat als hij een webservice van een 3th party moest aanroepen dat ie de meest achterlijke XML berichten moest opbouwen. Hij heeft er ook een toch wel vermakelijke blogpost over geschreven.
De haat druipt van z'n blogpost af ja :P Zelf ben ik dergelijke praktijken ook al meermaals tegengekomen. Ik vermoed dat het komt doordat xml blijkbaar een hip modewoordje was in de automatiseringswereld, een aantal jaar terug. Zoals 'Cloud' nu is ( ;) ). Iedereen wilde dus xml gaan gebruiken omdat het zo cool was, zonder echt te begrijpen hoe het werkt. Trieste zaak :P

Zelf werken wij regelmatig met 'xml' bestanden die:
  • Geen enkele rootnode kennen
  • Geen attributes gebruiken, maar alles unescaped binnen de tags plaatsen
  • Geen self closing tags kennen (anders parse error)
  • Alle tags verplicht in CAPSLOCK moeten hebben (anders parse error)
  • De volgorde van de childelementen vooraf al vastgesteld hebben (anders parse error)
Serieus, het heeft dan wel de .xml bestandsextensie, maar het lijkt nergens op.

edit:
@hieronder: pas op .oisyn! Denk om je bloeddruk! ;)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

AAaargh. Third party. THIRD. Niet thirth. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
:D Force of habit :P Maar ik heb m al aangepast ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-10 23:32

Hoogie2004

Whohooooo

jip_86 schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 09:22:
Gisteren mijn HBO diploma Informatica gehad. Nu dus officieel ingenieur in de programmeerkunde *O*
Gefeliciteerd !

Ben je lang bezig geweest? (volgens mij is de titel al minstens 2 jaar Bachelor of Information and Communication Technology :+ , want die kreeg ik namelijk in februari 2009). Als ik het misheb, please correct me, want dan kan ik me maybe ook ingenieur noemen :9

[ Voor 12% gewijzigd door Hoogie2004 op 11-03-2011 10:36 ]

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:54
Volgens mij was ik van de laatste lichting die zichzelf ingenieur of bachelor mocht noemen (start 2000).
Mensen die in 2001 begonnen waren volgens mij bachelor als ze waren afgestudeerd.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Gefeliciteerd man! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Jan_V schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 10:51:
Volgens mij was ik van de laatste lichting die zichzelf ingenieur of bachelor mocht noemen (start 2000).
Mensen die in 2001 begonnen waren volgens mij bachelor als ze waren afgestudeerd.
Mij is destijds verteld dat je zelf mag weten welke titel je voert. Ing of Bachelor (2007).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

EddoH schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 11:02:
[...]

Mij is destijds verteld dat je zelf mag weten welke titel je voert. Ing of Bachelor (2007).
Dat is mij ook verteld toen ik rond dezelfde tijd afstudeerde. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-10 14:12

defcon84

Multipass?

jip_86 schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 09:22:
proficiat kerel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmega
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Cloud schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 11:04:
[...]

Dat is mij ook verteld toen ik rond dezelfde tijd afstudeerde. :)
Ik ook (vorig jaar) Maar ingenieur staat echter nergens beschreven op het diploma en wikipedia geeft aan 'alleen universitair'.

[ Voor 2% gewijzigd door Dutchmega op 11-03-2011 11:37 . Reden: typos ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-10 22:27

alienfruit

the alien you never expected

matthijsln schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 07:50:
Ja, maar je moet zullke fouten toch niet kunnen krijgen als je XmlTextWriter gebruikt in ASP.NET?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Dutchmega schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 11:36:
[...]

Ik ook (vorig jaar) Maar ingenieur staat echter nergens beschreven op het diploma en wikipedia geeft aan 'alleen universitair'.
Wikipedia zegt:
Universitair geschoolde ingenieurs voeren de titel ir, Hogeschool-ingenieurs daarentegen de afkorting ing.
Bron: Wikipedia: Ingenieur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffroiscool

Jeffroiscool

Cloud schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 10:18:
[...]

De haat druipt van z'n blogpost af ja :P Zelf ben ik dergelijke praktijken ook al meermaals tegengekomen. Ik vermoed dat het komt doordat xml blijkbaar een hip modewoordje was in de automatiseringswereld, een aantal jaar terug. Zoals 'Cloud' nu is ( ;) ). Iedereen wilde dus xml gaan gebruiken omdat het zo cool was, zonder echt te begrijpen hoe het werkt. Trieste zaak :P

Zelf werken wij regelmatig met 'xml' bestanden die:
  • Geen enkele rootnode kennen
  • Geen attributes gebruiken, maar alles unescaped binnen de tags plaatsen
  • Geen self closing tags kennen (anders parse error)
  • Alle tags verplicht in CAPSLOCK moeten hebben (anders parse error)
  • De volgorde van de childelementen vooraf al vastgesteld hebben (anders parse error)
Serieus, het heeft dan wel de .xml bestandsextensie, maar het lijkt nergens op.

edit:
@hieronder: pas op .oisyn! Denk om je bloeddruk! ;)
Net die blogpost gelezen, nou nou kan niet geloven dat iemand zo'n foute XML durven te schrijven. Heb ook maar direct http://themeticulousgeek.com/2009/12/07/about-being-agile/ gelezen. Voel me een beetje aangesproken als ze het hebben over dat je die mensen moet kennen :/

Ok programmeren is misschien niet mijn hoofdvak maar ik werk er wel regelmatig mee, en ik vind dat iedereen iig dat kans moet krijgen om het te leren.

League of Legends [Last Updated 22-08-2012]: [EUW] Jeffro (Now:Silver, S1:Bronze), RankedSolo5x5: 1502 [120W/106L], Dominion: 84W, TT: 3W, Normal: 504W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Cloud schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 10:18:
De XML standaard definieert toch ook helemaal niet dat volgorde irrelevant is? Zou wat zijn als de browser de paragrafen in een XHTML document gewoon maar naar eigen inzicht mag herordenen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
Jeffroiscool schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 11:47:
[...]
Voel me een beetje aangesproken als ze het hebben over dat je die mensen moet kennen :/

Ok programmeren is misschien niet mijn hoofdvak maar ik werk er wel regelmatig mee, en ik vind dat iedereen iig dat kans moet krijgen om het te leren.
Het is niet erg dat je die namen of personen (nog) niet (allemaal) kent. Als je het vak/kunst leuk en interessant vind zul je ze vanzelf eens tegenkomen in een artikel of een boek. Zelf vergeet ik meestal de namen van personen, tenzij ik iets gebruik/lees wat ik interessant vind. Het gaat er meer om dat je in de loop der tijd meer technieken leert om te gebruiken (en er is een kans dat een van deze mensen daar iets mee te maken heeft gehad).
Geloof dat Scott Hanselman daar onlangs wel een leuke podcast over heeft gehad. Weet alleen niet meer of het in Hanselminutes was of in This Developer's Life.

Iedereen kan leren ontwikkelen. Het ligt alleen aan de interesse en motivatie van de persoon hoe goed die er in wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffroiscool

Jeffroiscool

Jan_V schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 12:10:
[...]

Het is niet erg dat je die namen of personen (nog) niet (allemaal) kent. Als je het vak/kunst leuk en interessant vind zul je ze vanzelf eens tegenkomen in een artikel of een boek. Zelf vergeet ik meestal de namen van personen, tenzij ik iets gebruik/lees wat ik interessant vind. Het gaat er meer om dat je in de loop der tijd meer technieken leert om te gebruiken (en er is een kans dat een van deze mensen daar iets mee te maken heeft gehad).
Geloof dat Scott Hanselman daar onlangs wel een leuke podcast over heeft gehad. Weet alleen niet meer of het in Hanselminutes was of in This Developer's Life.

Iedereen kan leren ontwikkelen. Het ligt alleen aan de interesse en motivatie van de persoon hoe goed die er in wordt.
Daarom probeer ik dan ook zelf steeds een systeem te bouwen (zoals het systeem wat ik al een paar keer voorbij heb laten komen) er zaten alleen veel slechte design choices bij of verkeerd gebruik van functies. Soms heb ik toch zoiets van was er maar een groep die je script hier juist op na kijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
Jeffroiscool schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 12:16:
[...]
Soms heb ik toch zoiets van was er maar een groep die je script hier juist op na kijken ;)
Die is er: CodeReview op StackExchange :)
Uiteraard is er natuurlijk ook GoT voor specifieke vragen dacht ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffroiscool

Jeffroiscool

Jan_V schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 12:32:
[...]

Die is er: CodeReview op StackExchange :)
Uiteraard is er natuurlijk ook GoT voor specifieke vragen dacht ik zo.
Ja specifieke vragen :P

Maar een topic aanmaken over mijn CMS mocht niet (had het netjes gevraagd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-10 14:12

defcon84

Multipass?

shanselminutes & devlife volg ik ook, maar of je er echt veel mee bijleert weet ik niet.. ooit is het wel informatief maar laatste was best saai (over cloud of iets) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
Moet nog het een en ander inhalen, ben nog bij 1.1.1.
Bijleren is volgens mij ook niet echt het doel, meer bewustwording van sommige dingen, of gewoon vermaak :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19:54
Thanks allemaal :) Ik ben per 1 februari in dienst getreden bij mijn afstudeerbedrijf.
Hoogie2004 schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 10:35:
[...]

Gefeliciteerd !

Ben je lang bezig geweest? (volgens mij is de titel al minstens 2 jaar Bachelor of Information and Communication Technology :+ , want die kreeg ik namelijk in februari 2009). Als ik het misheb, please correct me, want dan kan ik me maybe ook ingenieur noemen :9
Bij mij staat het letterlijk op het diploma iets in de trant van: "en geeft tevens recht op het voeren van de titel Ingenieur" (Windesheim).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otherside1982
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-10 18:56
Iemand deze al gezien:
Populariteitsmeting voor GUIDs: Hot Or Not?
Compleet met statistieken, je kan je favoriete GUID ook adopteren of op T-Shirt kopen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
alienfruit schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 11:38:
[...]

Ja, maar je moet zullke fouten toch niet kunnen krijgen als je XmlTextWriter gebruikt in ASP.NET?
Nee dat klopt. Maar niet alle software wordt in .Net geschreven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

.oisyn schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 12:03:
[...]

De XML standaard definieert toch ook helemaal niet dat volgorde irrelevant is? Zou wat zijn als de browser de paragrafen in een XHTML document gewoon maar naar eigen inzicht mag herordenen :)
Klopt, dat is ook zo. Dat vermeldde ik meer om het algehele beeld van die file te scheppen. ;) Voor XHTML is de volgorde natuurlijk van het grootste belang, maar als ik denk aan XML serialisatie van een object dan vind ik het toch minder relevant. Maar inderdaad, officieel zegt de XML standaard niet dat de volgorde irrelevant is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-10 23:32

Hoogie2004

Whohooooo

Otherside1982 schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 13:02:
Iemand deze al gezien:
Populariteitsmeting voor GUIDs: Hot Or Not?
Compleet met statistieken, je kan je favoriete GUID ook adopteren of op T-Shirt kopen :D
* Hoogie2004 valt van bureaustoel van het lachen
T-Shirt Testimonal:

"I was wearing a t-shirt of my favorite guid
when a girl approached me and told me it was also
her favorite guid. We are now married and have
several children."
--target customer

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
Jeffroiscool schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 11:47:
[...]

Net die blogpost gelezen, nou nou kan niet geloven dat iemand zo'n foute XML durven te schrijven. Heb ook maar direct http://themeticulousgeek.com/2009/12/07/about-being-agile/ gelezen. Voel me een beetje aangesproken als ze het hebben over dat je die mensen moet kennen :/

Zoals Jan_V ook al aangeeft is het ook niet erg dat je al die personen niet kent. Het gaat erom dat je passie voor je vak hebt en dat je continue de drive hebt om jezelf te verbeteren, om nieuwe invalshoeken te zoeken, om nieuwe dingen te willen leren, ook al ondersteund je werkgever je daar in of niet.
Het gaat erom dat je bij wijze van spreken op 3 maanden oude code kan kijken en dingen ziet die beter kunnen omdat je in de tussentijd nieuwe dingen hebt geleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Rot Netbeans IDE 7.0 beta sloopt gewoon mijn website bij het uploaden van bestanden :P

Ik doe "upload" en krijg opeens een lading aan errors en een hele serie aan bestanden die geupload zijn, zijn leeg geupload. Na herstarten van netbeans en opnieuw uploaden ging het wel goed.

Ik download nu beta 2 en anders maar weer terug naar 6.9

[ Voor 12% gewijzigd door Gamebuster op 11-03-2011 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
Gadverdamme wat is IE 7 toch een ruk browser. Probeer al zeker een uur lang om een layout te maken die in IE7, 8 en Firefox fatsoenlijk wordt weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D-Raven schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 15:56:
Gadverdamme wat is IE 7 toch een ruk browser. Probeer al zeker een uur lang om een layout te maken die in IE7, 8 en Firefox fatsoenlijk wordt weergegeven.
Zelfde hier. :') Maar ik ben er bijna!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
Ik probeer een 2 column layout te maken waarbij de sidebar absoluut gepositioneerd is met een fixed width. Vervolgens wordt de content div relatief gepositioneerd en met margin-left op de juiste plaats geduwd.

IE 7 negeert de margin-left. left werkt wel, maar dan breekt die rechts uit wat opzich wel logisch is. Echt om geschift van te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffroiscool

Jeffroiscool

Volgende week IE9, nog iets om het op uit te proberen D:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
Bij IE 9 ga ik vooralsnog er vanuit dat deze hetzelfde zal zijn als IE 8, kwa CSS gedrag dan. Ik zie het vanzelf wel als het niet zo is.

Overigens, ondertussen mag ik Victory claimen. Had in een van de containers een typo zitten waardoor die style niet goed doorkwam. Een lullige margin: 0 px auto; ipv margin: 0px auto;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D-Raven schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 16:11:
Ik probeer een 2 column layout te maken waarbij de sidebar absoluut gepositioneerd is met een fixed width. Vervolgens wordt de content div relatief gepositioneerd en met margin-left op de juiste plaats geduwd.

IE 7 negeert de margin-left. left werkt wel, maar dan breekt die rechts uit wat opzich wel logisch is. Echt om geschift van te worden.
Heb je een voorbeeld / testcase van je HTML en je CSS?

Edit; zag je edit. :) Laat maar dus. :P

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2011 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffroiscool

Jeffroiscool

D-Raven schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 16:21:
Bij IE 9 ga ik vooralsnog er vanuit dat deze hetzelfde zal zijn als IE 8, kwa CSS gedrag dan. Ik zie het vanzelf wel als het niet zo is.

Overigens, ondertussen mag ik Victory claimen. Had in een van de containers een typo zitten waardoor die style niet goed doorkwam. Een lullige margin: 0 px auto; ipv margin: 0px auto;
Serieus?

Een simpele spatie D:
Damn -.-"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
Mjah ik had het initieel gemist, waardoor ik het probleem in andere gebieden ging zoeken. Uiteindelijk was het zo'n bende geworden dat ik vanaf scratch opnieuw ben begonnen.
Toen het tot mijn verbazing wel werkte heb een div tool over de twee versies gegooid, toen zag ik de fout pas :+.

Ach.. het is vrijdag.. dan mag dat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
Gaan jullie allemaal ie7 ook blijven ondersteunen als ie9 uit is? Hier niet in iedergeval, we ondersteunen ook geen ff2 meer. Moet wel gezegd worden dat wij ons in een luxe positie bevinden waarin we enigzins kunnen bepalen welke browsers we ondersteunen zonder klanten te verliezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Freeaqingme schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 16:48:
Gaan jullie allemaal ie7 ook blijven ondersteunen als ie9 uit is? Hier niet in iedergeval, we ondersteunen ook geen ff2 meer. Moet wel gezegd worden dat wij ons in een luxe positie bevinden waarin we enigzins kunnen bepalen welke browsers we ondersteunen zonder klanten te verliezen.
Wat is er nou weer mis met IE7 wat niet mis is in IE8?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
Weekend!!! *roar*!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:17

Haan

dotnetter

Gamebuster schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 17:03:
[...]
Wat is er nou weer mis met IE7 wat niet mis is in IE8?
Het is met de komst van IE9 dan gewoon een browser van twee generaties terug. Ik kan me goed voorstellen dat je, als je de keus hebt, zo weinig mogelijk verschillende browsers ondersteunt.

* Haan zit ook in een luxe positie, veel maatwerk is voor in een webapplicatie die alleen in IE werkt (Dynamics CRM) :P

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Aight, mijn uitnodiging voor de Summit is binnen. Evil laughter @ mensen die moeite hebben gestoken in het doen van de challenge >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-10 23:51
D-Raven schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 16:37:
Mjah ik had het initieel gemist, waardoor ik het probleem in andere gebieden ging zoeken. Uiteindelijk was het zo'n bende geworden dat ik vanaf scratch opnieuw ben begonnen.
Toen het tot mijn verbazing wel werkte heb een div tool over de twee versies gegooid, toen zag ik de fout pas :+.

Ach.. het is vrijdag.. dan mag dat :P
Ik heb weleens meegemaakt dat na een aanpassing een bepaalde functie ineens niks meer deed. Ik alles dubbelgecheckt, bleek de touchpad van mijn laptop tijdens het omlaag scrollen ergens bij een andere functie het e.e.a. geselecteerd en verwijderd te hebben... Erg leuk zo'n laptop waar je hand telkens per ongeluk op het touchpad komt :F

Staat meestal dan ook standaard uit, kutdingen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
Yay, vanmiddag m'n 70-573 gehaald (SP2010 App Dev).
Best een pittig examen, in ieder geval lastiger dan ik had verwacht. Zeker gezien het boek dat ik had gelezen, Building Solutions for SharePoint 2010 van Apress. Het is geen slecht boek, maar veel dingen van het examen staat er niet of te minimaal in. Gelukkig kun je met wat praktijkervaring en logisch nadenken toch ver komen. Nu eerst even vieren :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:57
Een tijdje geleden heb ik onze afdeling omgedoopt.
Van R&D naar Q&D. (Ja, van Quick and Dirty). Fuck zeg.

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Laatst online: 21-08 11:20
Vertel, vanwaar die namechange?

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakBoy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 22:16

TweakBoy

---

.oisyn schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 17:20:
Aight, mijn uitnodiging voor de Summit is binnen. Evil laughter @ mensen die moeite hebben gestoken in het doen van de challenge >:)
Wil jij je kaartje niet misschien delen? >:)

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand misschien een idee wat een mooie NL'se vertaling zou zijn voor 'visual transient'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zag het ja O-) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
:') like /care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elnaeth
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 25-09 08:53
Verwijderd schreef op zondag 13 maart 2011 @ 08:19:
Iemand misschien een idee wat een mooie NL'se vertaling zou zijn voor 'visual transient'?
Tijdelijk zichtbaar fenomeen? :P

Zou het anders ook niet weten, vervelend vertaalbare woordcombinaties ftl :< :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakBoy

TweakBoy

---

de edwin van minian dus.. haha.. ben benieuwd hoeveel mensen er komen (200, 300 of 500)

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
whoami schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 20:34:
Een tijdje geleden heb ik onze afdeling omgedoopt.
Van R&D naar Q&D. (Ja, van Quick and Dirty). Fuck zeg.
Och, zolang het maar officieel prototypes blijven maakt dat niet zoveel uit. Toch? Of je zit natuurlijk in een omgeving waar de directeur zegt 'Euh, het lijkt te werken, verkoop die zooi maar. Watte? Prototype? Maar het werkt toch?'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-10 17:45

MBV

YopY schreef op zondag 13 maart 2011 @ 20:05:
[...]

Och, zolang het maar officieel prototypes blijven maakt dat niet zoveel uit. Toch? Of je zit natuurlijk in een omgeving waar de directeur zegt 'Euh, het lijkt te werken, verkoop die zooi maar. Watte? Prototype? Maar het werkt toch?'
Research = onderzoek, development = onderzoek naar de markt brengen. Dus bij de D hoort ook een marktrijp product.

En mijn ervaring met Q&D is dat als je 5x iets Q&D moet doen wat op elkaar lijkt, je 10x zoveel tijd kwijt bent dan wanneer je het een keer goed doet, maar daar was jij vast en zeker ook al achter O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
Ach ja natuurlijk, in software is R&D de afdeling waar nieuwe zooi ontwikkeld wordt. Zit nog teveel in het industriele R&D, waar die afdeling het ontwerp doet en het geheel uitdenkt en het bouwen aan productie overlaat. Maar bij software development is dat het product natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Hoe moet ik R&D in softwareontwikkeling zien dan? :) Een team wat verantwoordelijk is voor het uitzoeken van het nut van nieuwe technieken en daar wrappers / documentatie / producten omheen schrijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakBoy

TweakBoy

---

CodeCaster schreef op zondag 13 maart 2011 @ 22:31:
Hoe moet ik R&D in softwareontwikkeling zien dan? :) Een team wat verantwoordelijk is voor het uitzoeken van het nut van nieuwe technieken en daar wrappers / documentatie / producten omheen schrijven?
Bij mij is het zo ingedeeld:
1 team doet R&D, nieuw product, helemaal de specs van uitwerken en prototypes aanleveren
1 team doet TTD, het nieuwe product in een "verkoopbaar" vorm, niet feature complete maar werkbaar. Software is eigenlijk bloatware, een dikke server nodig om dit te draaien, maar zolang marketing maar doorkan gaan...

Wanneer het TTD team klaar is, zal deze R&D helpen om het echte product te maken volgens diverse goedgekeurde (goed geteste) onderdelen.

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
http://www.onzin.com/gsmfun.php

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/TATAb.png

Wie wilt er een leuke wallpaper voor zijn mobieltje? :D

Pagina: 1 ... 115 ... 201 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep, niet als vraagbaak