Ja hoor, geen probleem. Vergelijk het met een externe harde schijf aansluiten op de player.Oretet schreef op woensdag 30 september 2009 @ 11:01:
[...]
Hmmmm, inderdaadMaar meteen afspelen van de films op de disk......?
Tja zit wat in inderdaad! Ik schoot meteen in de anti fat32 modus waha.Kaj. schreef op woensdag 30 september 2009 @ 11:28:
[...]
Ja hoor, geen probleem. Vergelijk het met een externe harde schijf aansluiten op de player.
- We Are Borg
- Registratie: April 2000
- Laatst online: 21:21
Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
/u/5360/crop65d3c045ca48f_cropped.png?f=community)
Bedankt dat ga ik eens lezenOretet schreef op woensdag 30 september 2009 @ 10:18:
[...]
Dit is al langer mogelijk op de oudere types word dit ook al ondersteund.
Het kan bijv. met YAMJ - Yet another Movie Jukebox
Dan krijg je zoiets:
[afbeelding]
Iemand anders ook gezeur met WMV bestanden..??
Krijg een fractie van een seconde geluid en daarna houdt het ermee op.. beetje vreemd. Heb alles al op digital en analoog geprobeerd, maar geen succes helaas. Iemand anders ook last van?
Krijg een fractie van een seconde geluid en daarna houdt het ermee op.. beetje vreemd. Heb alles al op digital en analoog geprobeerd, maar geen succes helaas. Iemand anders ook last van?
i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60
Volgens mij zijn daar nog troubles mee, heb precies hetzelfde probleem. zal vast opgelost worden in de volgende update.Sp33dFr34k schreef op woensdag 30 september 2009 @ 17:47:
Iemand anders ook gezeur met WMV bestanden..??
Wat de HDD betreft, als ik een HD in de popcorn doe gebeurt er niets, kan niet in het menu die disk selecteren, fat32 en NTSF zouden idd herkend moeten worden, maar tot nu toe doet ie dat niet, bij mij altans.
Nu het gaat over het aansluiten van harddisks....
Stel je koopt een nieuwe disk en sluit die aan, zal hij dan dan automatisch geformatteerd worden?
Hoe is het kwa "plug and play"?
Schijf erin, automatisch format, reset en done?
Stel je koopt een nieuwe disk en sluit die aan, zal hij dan dan automatisch geformatteerd worden?
[ www.coredamage.com ] - [ Z mod (W40k:DOW) ]
Lees anders even de wiki en de posts die hierboven staan...RAZORDUDE schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 02:07:
Nu het gaat over het aansluiten van harddisks....
Kan de C200 ook streamen naar andere media players?
Mijn idee is om deze player in de woonkamer te zetten als centrale media opslag en dan via een goedkopere player als client op de slaapkamer te kijken. Is dit mogelijk en hoe snel moet mijn netwerk dan zijn (ik wil het bekabeld aan gaan leggen)
Mijn idee is om deze player in de woonkamer te zetten als centrale media opslag en dan via een goedkopere player als client op de slaapkamer te kijken. Is dit mogelijk en hoe snel moet mijn netwerk dan zijn (ik wil het bekabeld aan gaan leggen)
Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...
Ik heb hier een Sitecom Mimo-XR router staan. Er ligt een UTP-kabel van mijn pc naar de router. En weer een kabel naar de plaats waar de PCH komt te staan. Is dit netwerk snel genoeg om ZONDER problemen (haperingen, stotteringen) MKV, x264 en M2TS containers te streamen?
Het gaat om deze router;
http://www.sitecom.com/pr...code=WL-153&productid=510
Het gaat om deze router;
http://www.sitecom.com/pr...code=WL-153&productid=510
Ja, bedraad is het snel genoeg.
i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60
Bertreft het een nieuwe HD? Kan zijn dat de schijf eerst geïnitialiseerd en geformatteerd moet worden voordat de C200 de schijf ziet. Mijn C200 zag mijn nieuwe Samsung HD ook niet. Via het NMT forum ben ik er toen achter gekomen dat de schijf eerst geïnitialiseerd moet worden en vervolgens volledig NTFS moest worden geformatteerd (niet de optie snel formatteren gebruiken) in een PC.NoVaRaGnA schreef op woensdag 30 september 2009 @ 23:16:
[...]
Wat de HDD betreft, als ik een HD in de popcorn doe gebeurt er niets, kan niet in het menu die disk selecteren, fat32 en NTSF zouden idd herkend moeten worden, maar tot nu toe doet ie dat niet, bij mij altans.
Nadat dit was voltooid zag de C200 de schijf zonder problemen en startte met formatteren naar het EXT3 file system.
http://www.networkedmedia...C-200_Compatibility_Lists
[ Voor 6% gewijzigd door Dinky01 op 01-10-2009 11:12 ]
Right... net een Blu-ray drive in de C200 gezet die wel supported is. Kan nu dus Blu-ray afspelen maar we lopen weer tegen een nieuwe bug aan... audio output over optisch is bugged. Kan de DD5.1 track van Watchmen alleen haperend en tweekanaals over de optische output krijgen. Beetje nazoeken leert dat het hier een bug betreft.
Geez... is de C200 ècht zo slecht debugged voordat ze 'm op de markt gooide? Optische output is toch echt iets wat je wel test lijkt me.
Geez... is de C200 ècht zo slecht debugged voordat ze 'm op de markt gooide? Optische output is toch echt iets wat je wel test lijkt me.
Ik ben het met je eens dat ie misschien toch wat te vroeg is gereleased. Al was het later dan gepland. Ik kan er goed mee leven dat het apparaat nog niet helemaal foutloos werkt. Als je een probleemloos werkend product wil zou je toch nog wel een half jaartje moeten wachten met aanschaffen denk ik.Wildfire schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 20:38:
Right... net een Blu-ray drive in de C200 gezet die wel supported is. Kan nu dus Blu-ray afspelen maar we lopen weer tegen een nieuwe bug aan... audio output over optisch is bugged. Kan de DD5.1 track van Watchmen alleen haperend en tweekanaals over de optische output krijgen. Beetje nazoeken leert dat het hier een bug betreft.
Ach ik zit gewoon met smart te wachten op elke nieuwe firmware update. Heeft ook weer z'n charmes naar mijn idee. Volgens mij is het de bedoeling dat er deze week een nieuwe firmware uit komt
Ik wist wel dat ik een soort late bèta kocht, maar ik had toch wel verwacht dat de ergste bugs eruit zouden zijn. Problemen zoals gigabit en optical output zijn toch wel dingen die veel eerder hadden moeten opvallen?Oretet schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 21:18:
[...]
Ik ben het met je eens dat ie misschien toch wat te vroeg is gereleased. Al was het later dan gepland. Ik kan er goed mee leven dat het apparaat nog niet helemaal foutloos werkt. Als je een probleemloos werkend product wil zou je toch nog wel een half jaartje moeten wachten met aanschaffen denk ik.
Ach ik zit gewoon met smart te wachten op elke nieuwe firmware update. Heeft ook weer z'n charmes naar mijn idee. Volgens mij is het de bedoeling dat er deze week een nieuwe firmware uit komt
Maar goed, ik wacht af. Ik heb vertrouwen in toekomstige firmwares
Degene met de eerste batch zijn eigenlijk ook een soort beta testers geworden. Je moet in ieder geval geen 'gewone' consument zijn die een compleet foutloos werkend apparaat verwacht, maarja dat is volgens mij geen enkele media speler bij de introductie.Oretet schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 21:18:
[...]
Ik ben het met je eens dat ie misschien toch wat te vroeg is gereleased. Al was het later dan gepland. Ik kan er goed mee leven dat het apparaat nog niet helemaal foutloos werkt. Als je een probleemloos werkend product wil zou je toch nog wel een half jaartje moeten wachten met aanschaffen denk ik.
Las op het forum dat de nieuwe firmware morgen verwacht word, anders maandag of dindsdag. Hou dus nog even je adem niet in, maar binnen enkele dagen zou het allemaal stabieler/beter moeten lopen als we de berichten mogen geloven
Eens, ik zou hem ook zeker nog niet aan m'n schoonvader aanradenBlizzarD schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 21:34:
[...]
Degene met de eerste batch zijn eigenlijk ook een soort beta testers geworden. Je moet in ieder geval geen 'gewone' consument zijn die een compleet foutloos werkend apparaat verwacht, maarja dat is volgens mij geen enkele media speler bij de introductie.
Las op het forum dat de nieuwe firmware morgen verwacht word, anders maandag of dindsdag. Hou dus nog even je adem niet in, maar binnen enkele dagen zou het allemaal stabieler/beter moeten lopen als we de berichten mogen geloven
Ik las het inderdaad over de firmware, zal wel dinsdag worden dan
Heeft iemand het muziek afspelen vanaf USB-stick al geprobeerd zonder de TV aan te zetten. Is dit simpel? Dus popcorn aan, USB-stick erin en dan (random) playen.
Eigenlijk zouden ze hem dan nog niet via het normale retailkanaal dienen aan te bieden. Maar goedBlizzarD schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 21:34:
[...]
Degene met de eerste batch zijn eigenlijk ook een soort beta testers geworden. Je moet in ieder geval geen 'gewone' consument zijn die een compleet foutloos werkend apparaat verwacht, maarja dat is volgens mij geen enkele media speler bij de introductie.
True, gelukkig waren ze nog niet in massaproductie gemaakt (1e batch 600, waarvan 200 naar NL). Helaas is het volgens mij wel een beetje de trend bij de media spelers van tegenwoordig om ze uit te brengen met enkele toch wel grote fouten.Wildfire schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 22:43:
[...]
Eigenlijk zouden ze hem dan nog niet via het normale retailkanaal dienen aan te bieden. Maar goed
Gelukkig dat bij de 2e batch de nieuwe firmware al beschikbaar is, wat in ieder geval een groot aantal bugs zal moeten oplossen
Gisteren mijn C-200 bij Informatique opgehaald.
Ik had niet verwacht hem zo snel te krijgen
Ook bij DivxPlayer zijn ze binnengekomen.
Eerste ervaringen:
Zeer positief, alles speelt. Zowel vanaf netwerk, interne HDD als USB HDD
Meteen een 1.5TB WD Green erin gestopt en ik stond verbaast hoe makkelijk dat ging: schuiven en formatteren maar. Ook de NMT apps installatie verliep vlekkeloos.
Ook usenet is eenvoudig in te stellen en hij staat nu als het goed is flink te stampen
Vanmiddag controleren of alles goed uitgepakt is.
De afstandbediening is zeer fijn en reageert prima: geen klachten hierover.
Problemen:
Het grootste problemen die ik ondervonden heb is mbt subtitles. Na skipped / forwarden is deze geheel out of sync. Soms zijn ze helemaal niet zichtbaar en na restart weer wel.
Alle media pakt tot nu toe en bij 1 type file kreeg ik geen geleuid op mijn Yamaha v440 RDS.
Waarschijnlijk omdat deze geen WMA-PRO ondersteund? Het ging om de drie 1080p .wmv's van de Matrix Trilogy.
Verder heb ik nog problemen met streamen zeer grote iso's vanaf mijn PC over 10/100. Waarschijnlijk omdat ik SMB gebruik. NFS kreeg ik zo snel niet aan de praat, maar dat ga ik vandaag hopelijk fixen.
Workaround is om alles ff op een USB HDD te zetten.
Tot nu toe zeer tevreden: beter dan de cFULLHDMA die ik vorig jaar heb geprobeerd die toen al betere uitgewerkte firmware had.
Ik had niet verwacht hem zo snel te krijgen
Eerste ervaringen:
Zeer positief, alles speelt. Zowel vanaf netwerk, interne HDD als USB HDD
Meteen een 1.5TB WD Green erin gestopt en ik stond verbaast hoe makkelijk dat ging: schuiven en formatteren maar. Ook de NMT apps installatie verliep vlekkeloos.
Ook usenet is eenvoudig in te stellen en hij staat nu als het goed is flink te stampen
Vanmiddag controleren of alles goed uitgepakt is.
De afstandbediening is zeer fijn en reageert prima: geen klachten hierover.
Problemen:
Het grootste problemen die ik ondervonden heb is mbt subtitles. Na skipped / forwarden is deze geheel out of sync. Soms zijn ze helemaal niet zichtbaar en na restart weer wel.
Alle media pakt tot nu toe en bij 1 type file kreeg ik geen geleuid op mijn Yamaha v440 RDS.
Waarschijnlijk omdat deze geen WMA-PRO ondersteund? Het ging om de drie 1080p .wmv's van de Matrix Trilogy.
Verder heb ik nog problemen met streamen zeer grote iso's vanaf mijn PC over 10/100. Waarschijnlijk omdat ik SMB gebruik. NFS kreeg ik zo snel niet aan de praat, maar dat ga ik vandaag hopelijk fixen.
Workaround is om alles ff op een USB HDD te zetten.
Tot nu toe zeer tevreden: beter dan de cFULLHDMA die ik vorig jaar heb geprobeerd die toen al betere uitgewerkte firmware had.
- We Are Borg
Ik heb net de popcorn weten in te stellen maar loop nog wel bij 1 ding vast.
Als ik een blu-ray film open, maakt niet uit welke codering / format, dan lopen de eerste 5 sec goed en daarna hapert alles. Die eerste 5 sec zullen wel gebufferd zijn, waardoor dat soepel loopt.
Ik stream vanaf een windows 2008 netwerk map. Zowel de server als de popcorn hangen aan een Gbit switch.
Als ik van mijn server naar mijn vista PC copieeer heb ik rond de 43MB/s, wat volgens mij gewoon prima is (1 HD, geen raid). Alleen als de popcorn de video streamt vanaf de server, zie ik slecht 800KiB/s aan netwerkactiviteit. Ik kan me voorstellen dat dat wat weinig is voor een behoorlijke blu-ray.
Iemand idee
?
Als ik een blu-ray film open, maakt niet uit welke codering / format, dan lopen de eerste 5 sec goed en daarna hapert alles. Die eerste 5 sec zullen wel gebufferd zijn, waardoor dat soepel loopt.
Ik stream vanaf een windows 2008 netwerk map. Zowel de server als de popcorn hangen aan een Gbit switch.
Als ik van mijn server naar mijn vista PC copieeer heb ik rond de 43MB/s, wat volgens mij gewoon prima is (1 HD, geen raid). Alleen als de popcorn de video streamt vanaf de server, zie ik slecht 800KiB/s aan netwerkactiviteit. Ik kan me voorstellen dat dat wat weinig is voor een behoorlijke blu-ray.
Iemand idee
[ Voor 205% gewijzigd door We Are Borg op 02-10-2009 11:36 ]
Er zijn problemen met streamen over Gbit netwerken....zoals hier besprokenWe Are Borg schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 10:46:
Ik heb net de popcorn weten in te stellen maar loop nog wel bij 1 ding vast.
Iemand idee?
- We Are Borg
Stom
Dat had ik al eerder gelezen ergens maar vergeten. Van de GB switch gehaald en direct op de router aangesloten (100MBit) en het draait als een trein nu
. Mijn dank Oretet

Is erg irritant ja. Ik FTP normaal gesproken m'n films en series naar de PCH, maar dat gaat nu niet. Of ik moet Filezilla erg beperken in de uploadsnelheid maar dan heb je weer niets aan de gigabit verbinding. *zucht*Oretet schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 11:52:
[...]
Er zijn problemen met streamen over Gbit netwerken....zoals hier besproken
Mijn probleem is dat ik helemaal nergens meer 10/100 switches/Hub's heb. Zelfs de poorten van mijn router zijn GB 
Ik zit dus met smart te wachten op de update. Nou ja... hopelijk is hij er dinsdag (ik heb er namelijk weinig hoop op dat deze nog dit weekend gaat komen
) PCH/Syabas is over het algemeen een bedrijf dat met grote regelmaat updates uitbrengt, maar wel altijd met vertraging.
Dus ik heb er wel vertrouwen in dat het goedkomt, maar wanneer.
Overigens: Het lijkt er op dat de eerste modellen in bulk pas ergens in November uitgeleverd gaan worden. Dus wat dat betreft ben ik blij dat ik mijn pre-order al binnen heb
Ik zit dus met smart te wachten op de update. Nou ja... hopelijk is hij er dinsdag (ik heb er namelijk weinig hoop op dat deze nog dit weekend gaat komen
Overigens: Het lijkt er op dat de eerste modellen in bulk pas ergens in November uitgeleverd gaan worden. Dus wat dat betreft ben ik blij dat ik mijn pre-order al binnen heb
http://www.deyterra.com
De firmware zit nu in beta test en de resultaten zijn vrij goed, er zit een optie in om te schakelen tussen 10/100 en 10/100/1000. Maar je kan natuurlijk ook altijd zelf een kabeltje knippen en maar 2 paren aansluiten om 100mbit af te dwingenrally schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 12:19:
Mijn probleem is dat ik helemaal nergens meer 10/100 switches/Hub's heb. Zelfs de poorten van mijn router zijn GB
Ik zit dus met smart te wachten op de update. Nou ja... hopelijk is hij er dinsdag (ik heb er namelijk weinig hoop op dat deze nog dit weekend gaat komen) PCH/Syabas is over het algemeen een bedrijf dat met grote regelmaat updates uitbrengt, maar wel altijd met vertraging.
- We Are Borg
Wat me tot nu toe is opgevallen:
WMAPRO audio bij een film -> werkt niet
ISO's van blu-ray -> werkt hier niet
En dan nog de andere dingen die op het papiertje stonden. Ik ben benieuwd hoe snel ze alles oplossen met de firmwares
En dan nog de andere dingen die op het papiertje stonden. Ik ben benieuwd hoe snel ze alles oplossen met de firmwares
Dat WMAPRO niet werkt is idd een bug, schijnt snel te worden opgelost.We Are Borg schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 12:41:
Wat me tot nu toe is opgevallen:
Iso bestanden van Blu-Ray's zouden gewoon moeten werken, heb al diverse zonder problemen bekeken
Die optie is alleen maar een tijdelijk work-around totdat ze het echte probleem hebben gefixed. Ik zou zeer zeker nìet vrolijk zijn wanneer ik ten allen tijde beperkt zou zijn tot 100mbit.Mental schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 12:33:
[...]
De firmware zit nu in beta test en de resultaten zijn vrij goed, er zit een optie in om te schakelen tussen 10/100 en 10/100/1000. Maar je kan natuurlijk ook altijd zelf een kabeltje knippen en maar 2 paren aansluiten om 100mbit af te dwingen
Heeft iemand enig idee of het mogelijk is om binnen een directory meteen naar de eerst letter van een titel te springen zonder eerst heel de lijst door te moeten scrollen?
Stel ik wil een bestand afspelen waarvan de naam met een M begint, is het dan mogelijk meteen naar de namen/titels die beginnen met een M te springen?
Stel ik wil een bestand afspelen waarvan de naam met een M begint, is het dan mogelijk meteen naar de namen/titels die beginnen met een M te springen?
[ Voor 31% gewijzigd door Dinky01 op 02-10-2009 13:51 ]
- We Are Borg
Als je het nummer weet waar de M begint dan kan je dat ook op die manier doen. Bijv nr 20 is bij jou een film met de letter M, dan toets je 20 in en springt de popcorn naar die film.
Dat wmapro niet werkt is wel echt erg jammer, aangezien veel van mijn films dus niet werken nu. Als ik de supporttopics lees worden er veel beloftes gemaakt over nieuwe firmware, maar het komt niet uit wanneer ze beloven. Ben benieuwd hoe dat zal gaan
Nu weer iets raars. Ik heb 400+ mapjes via 1 smb share gedeeld. Alleen toont de popcorn ze niet allemaal, stopt ergens bij de letter T.
Ik dacht eerst dat ik aan de max qua mappen zou zitten, maar een paar verwijderd, zowel server als popcorn opnieuw opgestart en ik heb minder mapjes, maar de missende mapjes staan er nog steeds niet tussen.
Iemand een idee? Ik heb de map bekeken op de server, alles eronder is gedeeld.
Dat wmapro niet werkt is wel echt erg jammer, aangezien veel van mijn films dus niet werken nu. Als ik de supporttopics lees worden er veel beloftes gemaakt over nieuwe firmware, maar het komt niet uit wanneer ze beloven. Ben benieuwd hoe dat zal gaan
Nu weer iets raars. Ik heb 400+ mapjes via 1 smb share gedeeld. Alleen toont de popcorn ze niet allemaal, stopt ergens bij de letter T.
Ik dacht eerst dat ik aan de max qua mappen zou zitten, maar een paar verwijderd, zowel server als popcorn opnieuw opgestart en ik heb minder mapjes, maar de missende mapjes staan er nog steeds niet tussen.
Iemand een idee? Ik heb de map bekeken op de server, alles eronder is gedeeld.
[ Voor 33% gewijzigd door We Are Borg op 02-10-2009 20:47 ]
Gezien het feit dat we nog met onvolwassen firmware werken lijkt me stabiele playback belangrijker dan snel films op de interne schijf kunnen zetten.Wildfire schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 13:05:
[...]
Die optie is alleen maar een tijdelijk work-around totdat ze het echte probleem hebben gefixed. Ik zou zeer zeker nìet vrolijk zijn wanneer ik ten allen tijde beperkt zou zijn tot 100mbit.
Kanttekening is wel dat in een aantal tests de playback op zowel auto (10/100/1000) als 10/100
problemen oplevert met x264 MKV's icm een DTS track.
Persoonlijk heb ik geen problemen met FTP/SMB transfers en een 1gbps connectie (w2k3 server met realtek gbit nic, netgear prosafe 5 poorts switch)
Hoeveel mappen liet hij zien? (getalletje voor de laatste map)Nu weer iets raars. Ik heb 400+ mapjes via 1 smb share gedeeld. Alleen toont de popcorn ze niet allemaal, stopt ergens bij de letter T.
En heb je al een hard reset (power cycle) geprobeerd voor je het weer probeerde?
[ Voor 34% gewijzigd door Mental op 03-10-2009 03:06 ]
Verwijderd
Zijn er meer mensen die een unit hebben gekregen via divxplayer.nl met een mooie verzegeling achterop de schroef zodat je de behuizing er niet vanaf kan halen en zodoende niet zelf een drive of disk kan toevoegen?
Op deze manier verplichten ze je om alles via hun te laten doen, terwijl dit niet juist niet de bedoeling van dit product vind ik persoonlijk.
Heb contact opgenomen met popcornhour.com maar tot op heden nog geen standpunt te horen gekregen.
Meer mensen dus met dit probleem?
Op deze manier verplichten ze je om alles via hun te laten doen, terwijl dit niet juist niet de bedoeling van dit product vind ik persoonlijk.
Heb contact opgenomen met popcornhour.com maar tot op heden nog geen standpunt te horen gekregen.
Jep, mijn C200 komt van Alternate en is ook voorzien van z'n sticker. Ben hier ook niet blij mee. Ging er vanuit dat dit standaard was maar heb inmiddels begrepen dat dit niet bij alle spelers zo is. Blijkt afhankelijk te zijn van de leverancier waar de speler gekocht is. Opzich wel vreemd, zijn de PC's die ze bij Alternate verkocht worden ook verzegeld?Verwijderd schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 11:21:
Zijn er meer mensen die een unit hebben gekregen via divxplayer.nl met een mooie verzegeling achterop de schroef zodat je de behuizing er niet vanaf kan halen en zodoende niet zelf een drive of disk kan toevoegen?
[ Voor 15% gewijzigd door Dinky01 op 03-10-2009 11:32 ]
Dit had ik inderdaad ontdekt. Vind het alleen jammer dat hij dan meteen de film begint te spelen en niet eerst een overzicht in het menu laat zien van alle films die met een M beginnen. Als je nu wilt kijken wat er op de schijf staat moet je steeds bij de A of de Z beginnen en dan heel de lijst naar boven of beneden doorscrollen.We Are Borg schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 17:09:
Als je het nummer weet waar de M begint dan kan je dat ook op die manier doen. Bijv nr 20 is bij jou een film met de letter M, dan toets je 20 in en springt de popcorn naar die film.
[ Voor 3% gewijzigd door Dinky01 op 03-10-2009 11:42 ]
- We Are Borg
Ja geprobeerd. Het waren er 60, nu 57 (3 verwijderd om te testen). Nu bestaan de eerste 57 mapjes wel weer soms uit submapjes. Maar als ik er 3 verwijder, had ik verwacht dat ik er weer 3 bij kreeg als het een soort max was.Mental schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 03:00:
Hoeveel mappen liet hij zien? (getalletje voor de laatste map)
En heb je al een hard reset (power cycle) geprobeerd voor je het weer probeerde?
Yep, die hebben dat ook. Erg vreemd, onnozele actie van Alternate moet ik zeggen..Dinky01 schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 11:30:
[...]
Opzich wel vreemd, zijn de PC's die ze bij Alternate verkocht worden ook verzegeld?

Verwijderd
Vanuit Divxplayer.nl gaan ze als het goed is naar de diverse resellers. Dus dit is echt een zure surprise van de Nederlandse importeur. Zelf zeggen ze hierover het volgende:Dinky01 schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 11:30:
[...]
Jep, mijn C200 komt van Alternate en is ook voorzien van z'n sticker. Ben hier ook niet blij mee. Ging er vanuit dat dit standaard was maar heb inmiddels begrepen dat dit niet bij alle spelers zo is. Blijkt afhankelijk te zijn van de leverancier waar de speler gekocht is. Opzich wel vreemd, zijn de PC's die ze bij Alternate verkocht worden ook verzegeld?
"Wij dienen 24 maanden garantie te verschaffen, ongeacht wat de fabrikant aan ons geeft. Indien wij toelaten dat een eindgebruiker zelf mag sleutelen aan het product, dan kan de eindgebruiker de garantie claimen binnen de 24 maanden ondanks dat hij mogelijk zelf de unit heeft defect gemaakt door mogelijk onkundig gebruik. Dit is bij deze Elektronica enorm moeilijk aan te tonen, aangezien de bewijslast bij ons ligt. Een seal voorkomt dit dus."
Verder geven ze aan de de garantie echt vervalt indien je de seal verbreekt. Het 1 of 2 jaar garantie vehaal maakt mij niet zo veel uit. Ik zie het echter niet zitten om de unit de halve wereld over te sturen voor eigen kosten mocht er wat mee zijn. Tevens is het een mooie constructie om alles bij je eigen verkooppunt te moeten laten doen, beetje koppelverkoop?
Van Popcornhour sales kreeg ik het volgende bericht:
"Hi, C-200 is designed to open the casing so that you can install the HDDinside the main unit. You can refer this question to Divxplayer.nl and ifthey still not fulfill the RMA please let us know and we will deal withthem directly. Thanks Regards,The Popcorn Hour Sales Team"
En toch vraag ik me af of ik in die positie wil zitten mocht ik na het verbreken van de seal met een defect aan het product kom te zitten. Maar goed, feit blijft dat de resellers hier in NL je beperken in het gebruik van het product... en dat zuigt behoorlijk. Wist ook niet van tevoren dat er een zegel op zou komen. Ze gaan dit nu wel op de site zetten vertelde men. Tot op heden zie ik nog niets...
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2009 12:34 . Reden: Toevoeging ]
Misschien toch nog eens even reageren op de mail van PopcornHour?Verwijderd schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 12:27:
[...]
"Hi, C-200 is designed to open the casing so that you can install the HDDinside the main unit. You can refer this question to Divxplayer.nl and ifthey still not fulfill the RMA please let us know and we will deal withthem directly. Thanks Regards,The Popcorn Hour Sales Team"
[ Voor 75% gewijzigd door Dinky01 op 03-10-2009 12:42 ]
Verwijderd
Hierna moest ik contact opnemen met reseller@popcornhour.com en wederom het hele verhaal voorleggen. Deze gaf aan contact op te nemen met divxplayer.nl en zou de zaak doorspreken. Hierna kreeg ik het bericht dat Divxplayer.nl contact met mij zou opnemen... Dit had ik natuurlijk allang gedaan dus kom ik niet verder. Heb wederom contact opgenomen met Popcorn en om een statement verzocht met betrekking tot de garantie voorwaarden. Hier is het wachten nog op.
Divxplayer geeft trouwens wel aan dat zij in de toekomst gaan bekijken of er upgrade mogelijkheden bestaan en dit tegen meerprijs te verrichten. Ze hadden het erover om een gratis verzend methode te hanteren.
Feit blijft nog steeds, zelf niets mogen doen, wel doen, garantie foetsie :-)
Zouden ze een multi disk NAS ook verzegelen zodat je hem moet opsturen als je een disk wilt plaatsen?
Ik blijf het grote onzin vinden, ik ben geen super tweaker maar kan toch wel een harde schijfje op de daarvoor bestemde plaats plaatsen... Mocht het me niet lukken kijk ik even op youtube waar de video handleiding door Werner gepost is. Ik zag nergens een waarschuwing "Don`t try this at home, you will loose your warranty!" Straks ben je 2 weken je unit kwijt voor een klusje wat je in nog geen 5 minuten doet. Straks wil ik de helderheid van mijn display wat aanpassen met het knopje achter het display zelf, ik ga alvast een verzenddoos zoeken :-)
Divxplayer geeft trouwens wel aan dat zij in de toekomst gaan bekijken of er upgrade mogelijkheden bestaan en dit tegen meerprijs te verrichten. Ze hadden het erover om een gratis verzend methode te hanteren.
Zouden ze een multi disk NAS ook verzegelen zodat je hem moet opsturen als je een disk wilt plaatsen?
Ik blijf het grote onzin vinden, ik ben geen super tweaker maar kan toch wel een harde schijfje op de daarvoor bestemde plaats plaatsen... Mocht het me niet lukken kijk ik even op youtube waar de video handleiding door Werner gepost is. Ik zag nergens een waarschuwing "Don`t try this at home, you will loose your warranty!" Straks ben je 2 weken je unit kwijt voor een klusje wat je in nog geen 5 minuten doet. Straks wil ik de helderheid van mijn display wat aanpassen met het knopje achter het display zelf, ik ga alvast een verzenddoos zoeken :-)
Je hebt niets met dat zegel te maken. Wettelijk heb jij het volste recht om zelf het apparaat uit breiden, omdat het apparaat ontworpen is met de mogelijkheid om de klant het zelf te laten uitbreiden. Divxplayer.nl kan zeggen wat ze wil, ze mogen jou niet beperken in de mogelijkheid tot het zelf uitbreiden van het apparaat want dat aspect is nou juist één van de verkooppunten van het apparaat. Ja, het kan moeilijk zijn om als winkelier aan te tonen dat de schade aan jou ligt, maar dat is hun probleem en niet het jouwe.Verwijderd schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 12:27:
[...]
Vanuit Divxplayer.nl gaan ze als het goed is naar de diverse resellers. Dus dit is echt een zure surprise van de Nederlandse importeur. Zelf zeggen ze hierover het volgende:
"Wij dienen 24 maanden garantie te verschaffen, ongeacht wat de fabrikant aan ons geeft. Indien wij toelaten dat een eindgebruiker zelf mag sleutelen aan het product, dan kan de eindgebruiker de garantie claimen binnen de 24 maanden ondanks dat hij mogelijk zelf de unit heeft defect gemaakt door mogelijk onkundig gebruik. Dit is bij deze Elektronica enorm moeilijk aan te tonen, aangezien de bewijslast bij ons ligt. Een seal voorkomt dit dus."
Verder geven ze aan de de garantie echt vervalt indien je de seal verbreekt. Het 1 of 2 jaar garantie vehaal maakt mij niet zo veel uit. Ik zie het echter niet zitten om de unit de halve wereld over te sturen voor eigen kosten mocht er wat mee zijn. Tevens is het een mooie constructie om alles bij je eigen verkooppunt te moeten laten doen, beetje koppelverkoop?
[..]
En toch vraag ik me af of ik in die positie wil zitten mocht ik na het verbreken van de seal met een defect aan het product kom te zitten. Maar goed, feit blijft dat de resellers hier in NL je beperken in het gebruik van het product... en dat zuigt behoorlijk. Wist ook niet van tevoren dat er een zegel op zou komen. Ze gaan dit nu wel op de site zetten vertelde men. Tot op heden zie ik nog niets...
Als Divxplayer bij dit standpunt blijft zou ik ze toch eens met de neus op wetgeving èn jurisprudentie drukken.
Ik heb zojuist per mail contact opgenomen met de Consumentenauthoriteit, eens kijken hoe zij hierop reageren.
BTW: Mijn C200 kwam van Azerty en ook ik had zo'n zegel. Die ik gewoon verbroken heb natuurlijk, waarom denken ze anders dat ik meteen een 500gb 2.5" HDtje en een Blu-ray drive had meebesteld?
[ Voor 4% gewijzigd door Wildfire op 03-10-2009 13:41 ]
Toch vreemd, en al helemaal omdat dit nergens vermeld staat. Naar mijn idee moeten ze dit op de site vermelden. Toekomstige kopers kunnen hier dan rekening mee houden en het apparaat eventueel op een andere manier aanschaffen. Het moet niet gekker worden, je kunt er een 2.5" HD inbouwen of een DB-speler maar je mag 'm niet openmakenVerwijderd schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 13:15:
Hierna moest ik contact opnemen met reseller@popcornhour.com en wederom het hele verhaal voorleggen. Deze gaf aan contact op te nemen met divxplayer.nl en zou de zaak doorspreken. Hierna kreeg ik het bericht dat Divxplayer.nl contact met mij zou opnemen... Dit had ik natuurlijk allang gedaan dus kom ik niet verder. Heb wederom contact opgenomen met Popcorn en om een statement verzocht met betrekking tot de garantie voorwaarden. Hier is het wachten nog op.

Misschien een idee om dit in de inleiding van dit topic op te nemen.
Verwijderd
Hierbij nog wat verweer stukken van Divxplayer.nl:Wildfire schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 13:36:
[...]
Je hebt niets met dat zegel te maken. Wettelijk heb jij het volste recht om zelf het apparaat uit breiden, omdat het apparaat ontworpen is met de mogelijkheid om de klant het zelf te laten uitbreiden. Divxplayer.nl kan zeggen wat ze wil, ze mogen jou niet beperken in de mogelijkheid tot het zelf uitbreiden van het apparaat want dat aspect is nou juist één van de verkooppunten van het apparaat. Ja, het kan moeilijk zijn om als winkelier aan te tonen dat de schade aan jou ligt, maar dat is hun probleem en niet het jouwe.
Als Divxplayer bij dit standpunt blijft zou ik ze toch eens met de neus op wetgeving èn jurisprudentie drukken.
Ik heb zojuist per mail contact opgenomen met de Consumentenauthoriteit, eens kijken hoe zij hierop reageren.
BTW: Mijn C200 kwam van Azerty en ook ik had zo'n zegel. Die ik gewoon verbroken heb natuurlijk, waarom denken ze anders dat ik meteen een 500gb 2.5" HDtje en een Blu-ray drive had meebesteld?
"Nogmaals, het punt dat je er als gebruiker zaken aan kan modificeren, ok, maar wij moeten ons houden aan de wettelijke regelgeving en de (mogelijke) juridische aspecten en/of gevolgen welke dit product met zich mee kan brengen. De bijsmaak is naar mijn mening veroorzaakt door de fabrikant, welke nergens officieel verklaard dat de unit gekeurd is oor gebruik met modificaties en zelf geen 24 maanden garantie geeft. Nogmaals, ons besluit is genomen na afweging van een groot aantal feiten en aspecten, en heeft niets te maken met ons eigen persoonlijk gevoel aangaande de unit."
"Wij zijn de verkoper aan u. Niet Popcorn Hour. Als u de unit openmaakt, verzorgen wij dus niet de garantie. Als Popcorn dit zelf wenst te doen, prima. Bijkomend feit, als u de unit openmaakt en komt onder stroom te staan, of er ontstaat brand, zijn wij ook niet aansprakelijk. U kunt altijd gebruik maken van uw retourrecht binnen 7 dagen als consument als u het niet eens bent met onze voorwaarden. Wij hebben te maken met de wet, en niet met de gedachte van de fabrikant. Ik hoop dat het nu een stuk duidelijker is?
Dus waar het hier om draait:
1. Juridische verantwoordelijkheid bij ontstane schade
2. Juridische verplichting bij afhandeling garantie
3 . De CE keuring van het product
4. De juridische benaming en werking van het product
Waarbij voor punt 1 wij (als verkoper) aansprakelijk zijn indien wij het zouden toelaten als u de unit modificeert. Wij geven middels o.a. de seal duidelijk aan dat wij geen verantwoordelijkheid nemen bij verbreken zegel.
Punt 2 moeten wij zien in het kader van Europese regelgeving. Wij dienen 24 maanden garantie te verschaffen, ongeacht wat de fabrikant aan ons geeft. Indien wij toelaten dat een eindgebruiker zelf mag sleutelen aan het product, dan kan de eindgebruiker de garantie claimen binnen de 24 maanden ondanks dat hij mogelijk zelf de unit heeft defect gemaakt door mogelijk onkundig gebruik. Dit is bij deze Elektronica enorm moeilijk aan te tonen, aangezien de bewijslast bij ons ligt. Een seal voorkomt dit dus. Punt 3 is ook duidelijk, de unit is niet gekeurd met een ingebouwde BluRay drive en/of 2.5” drive. Indien er een unit uitgeleverd zal worden, zal de CE keuring moeten geschieden met de desbetreffende aanpassingen. Dan pas kunnen wij juridische verantwoordelijkheid nemen voor zo een product. Punt 4, de unit word niet officieel door de fabrikant verkocht als een product waar er achteraf andere zaken in gebouwd kunnen worden. Als zij dit wel doen, is dat alvast stap 1. Daarna moeten wij ook nog eens aan de wettelijke eisen voldoen."
Ik heb totaal geen idee waar men als consument nu staat, recht hebben en het ook daadwerkelijk krijgen zijn twee verschillende zaken.
Uit bovenstaande maak ik op dat men zich overal aan vastklampt om maar vooral geen risico te willen lopen. Ga dan lekker andere producten verkopen?
Ik hoop dat ik nog bericht van popcorn zelf krijg en dat hun willen of erachter staan dat hun product zo verkocht wordt in Nederland.
Wel een idee inderdaad om dit in de topicstart op te nemen als wellicht een waarschuwing voor divxplayer. Nogmaals ik wist dit niet van tevoren en had wellicht ergens anders een bestelling gedaan zonder zegel.
@wildfire, wil je me de uitkomst van je mailwisseling laten weten?
Tot zover, "zegel gate"
Gezien het verweer van punten 2, 3 en 4 kan je DivXPlayer volgens mij aanpakken voor misleiding via hun website waar openlijk voor allerlei optionele uitbreidingsmogelijkheden van de C-200 wordt geadverteerd. Verder lijkt het mij verstandig als kopers de fabrikant van de Popcorn Hour blijven bestoken met mail t.a.v. deze beperkingen zodat DixXPlayer zo snel mogelijk het officiele resellerschap kwijtraakt. Kennelijk wil DivXPlayer wel de lusten, maar niet de lasten die bij een dergelijk product horen. Er wordt ook niet uitdrukkelijk op de website van DivXPlayer gewaarschuwd voor dergelijke onlogische beperkingen t.a.v. dit product zodat potentiele kopers op voorhand van de aankoop kunnen afzien. Als ieder bedrijf net als DivXPlayer zou redeneren dan zou er in Nederland geen computer of aan computers verwante apparatuur meer verkocht kunnen worden.
Verwijderd
Dan blijf ik met de vraag achter, hoe pak je een Divxplayer aan voor hun "misleiding"?
Ik heb ook een vraag verzonden richting ConsuWijzer, antwoorden zal ik hier weer vermelden.
Ik heb ook een vraag verzonden richting ConsuWijzer, antwoorden zal ik hier weer vermelden.
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2009 16:59 ]
Zoals boven jouw bericht; Ik zou idd Popcornhour melden dat deze importeur niet toelaat het apparaat te openen en daar maatregelen tegen te laten treffen.Verwijderd schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 16:43:
Dan blijf ik met de vraag achter, hoe pak je een Divxplayer aan voor hun "misleiding"?
Eens zien wat popcornhour hiervan vindt.
Zon opbrengst http://plugwise.grimson.nl/ | Fotomeuk
Juridische bijstand zoeken door bijvoorbeeld eens te polsen via de een eventuele rechtsbijstandsverzekering wat je rechten zijn? Contact opnemen met een ombudsman? Wetswinkels? Radar of Kassa? Of je laat bij DivxPlayer de term misleiding vallen op basis waarvan je de C-200 wil retourneren met volledige terugbetaling van alle gemaakte kosten, dus inclusief verzendkosten e.d., zodat je op zoek kan gaan naar een andere leverancier waarbij niet dergelijke beperkingen gelden. Ik heb verder ook geen idee. Je kan het natuurlijk ook accepteren en de C-200 gedurende de garantie periode niet openen om uitbreidingen te maken.Verwijderd schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 16:43:
Verwijderd
Ok, ConsuWijzer en Popcornhour.com zijn inmiddels op de hoogte en ik wacht af wat hier de respons op zal zijn.
Alvast bedankt voor het meedenken en mochten er meer mensen zijn die problemen hebben met een verzegeling op het apparaat ook even een mailtje richting Popcornhour!
Alvast bedankt voor het meedenken en mochten er meer mensen zijn die problemen hebben met een verzegeling op het apparaat ook even een mailtje richting Popcornhour!
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2009 17:32 . Reden: Typo ]
Onzin natuurlijk een van de voordelen is dat je een HD in kunt bouwen dan moet je dat ding toch open slopen?ArChie schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 16:59:
Je kan het natuurlijk ook accepteren en de C-200 gedurende de garantie periode niet openen om uitbreidingen te maken.
Elect a clown, expect a circus.
Ik kan me jurisprudentie herinneren betreffende computers, maar om die terug te vinden zal wel flink wat voeten in aarde hebben. Waar het iig om draaide was dat de garantie van een PC niet kon vervallen omdat je de verzegeling had verbroken om bv. een HD of videokaart in te bouwen, omdat het bij een PC nou juist expliciet bij het ontwerp/principe hoorde dat je als consument het apparaat zelf kon uitbreiden. Het lijkt me dat hier hetzelfde principe van toepassing is.
Als ik een reactie heb van ConsuWijzer zal ik deze hier posten.
-- Edit: geez, wat een reactie van Divxplayer.nl zeg:
Als ik een reactie heb van ConsuWijzer zal ik deze hier posten.
-- Edit: geez, wat een reactie van Divxplayer.nl zeg:
Toch grappig dat Syabas overal duidelijk de mogelijkheid tot uitbreiding met een HD en DVD of Blu-ray vermeld, zoals bv:Punt 4, de unit word niet officieel door de fabrikant verkocht als een product waar er achteraf andere zaken in gebouwd kunnen worden.
Daarnaast adverteren veel retailers ook met de mogelijkheid tot uitbreiding.Add a Blu-ray drive** to turn your Popcorn Hour C-200 into a full-featured Blu-ray player
[ Voor 31% gewijzigd door Wildfire op 03-10-2009 19:49 ]
Even een vraag aan degenen die al een C-200 hebben.
Kun je ook een cardreader met meerdere sloten op de USB poort aansluiten ? Om bijvoorbeeld foto's te bekijken van een SD kaartje.
Kun je ook een cardreader met meerdere sloten op de USB poort aansluiten ? Om bijvoorbeeld foto's te bekijken van een SD kaartje.
Divxplayer is in dit geval fout aangezien zij een product aanbieden en zonder dit te melden een beperking opleggen aan het gebruik ervan.
Leuk detail is nog wel dat ze zelf adverteren met:
Juridisch hebben ze in ieder geval geen poot om op te staan. Het is echter inderdaad mogelijk de unit binnen 7 dagen terug te sturen; wat het waarschijnlijk lastig maakt om ze te verplichten de garantie alsnog te verstrekken nadat de consument op de hoogte is wat wel en niet mag met het apparaat en toch besluit het apparaat te houden.
Leuk detail is nog wel dat ze zelf adverteren met:
Als ze zich aan de wet moeten houden en dit product niet in zijn oorspronkelijke vorm kunnen/willen verkopen dan kunnen ze er simpelweg voor kiezen hem niet te verkopen. Andere players worden door deze zelfde winkel wel uitgeleverd zonder zegel dus ik zie totaal niet wat het probleem hier is.Add a Blu-ray drive to turn your Popcorn Hour C-200 into a full-featured Blu-ray player.
Juridisch hebben ze in ieder geval geen poot om op te staan. Het is echter inderdaad mogelijk de unit binnen 7 dagen terug te sturen; wat het waarschijnlijk lastig maakt om ze te verplichten de garantie alsnog te verstrekken nadat de consument op de hoogte is wat wel en niet mag met het apparaat en toch besluit het apparaat te houden.
[ Voor 17% gewijzigd door Mental op 04-10-2009 03:02 ]
Maak wel even een screenshot van de website als bewijs. Ze horen je van te voren op de hoogte te stellen van zo'n maatregel en ze kunnen de site alsnog aanpassen.
ze zullen zelf ook wel weten dat ze geen schijn van kans maken als men het uit wil spelen, maar de gemiddelde consument trapt er natuurlijk in.
ze zullen zelf ook wel weten dat ze geen schijn van kans maken als men het uit wil spelen, maar de gemiddelde consument trapt er natuurlijk in.
Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD
Heb die screenshot ook al staan ja 
Op Networkedmediatank.com is een draadje aangemaakt; wie weet dat iemand van Syabas hier wat duidelijkheid over kan verschaffen.
http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=29025
Op Networkedmediatank.com is een draadje aangemaakt; wie weet dat iemand van Syabas hier wat duidelijkheid over kan verschaffen.
http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=29025
Verwijderd
Thanks Mental voor het opzetten van het garantie topic. Werner is op de hoogte en zou de uitkomst laten weten na het contact met divxplayer.nl. Ik had eerlijk gezegd gehoopt dat popcornhour er niet mee eens zou zijn dat hun product op deze manier met extra beperkingen door verkocht zou worden. Er moet vast wel een reseller ergens zijn die dit soort crappy stickers achterwegen wil laten. Als ze het enkel doen om die 24 maanden garantie, dan neem ik ook wel genoegen met 12 maanden mits ik het apparaar kan gebruiken zoals het de bedoeling is. Maar goed, time will tell...
Ik heb niet uitgezocht hoe het zit bij DivXPlayer, maar bij veel Internet winkels mag je een product terugsturen binnen 7 dagen, maar krijg je alleen het aankoop bedrag exclusief verzendkosten terug. Iets om toch rekening mee te houden mocht je besluiten om het apparaat vanwege de gebruiksbeperkingen binnen 7 dagen retour te zenden.Mental schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 02:37:
Het is echter inderdaad mogelijk de unit binnen 7 dagen terug te sturen; wat het waarschijnlijk lastig maakt om ze te verplichten de garantie alsnog te verstrekken nadat de consument op de hoogte is wat wel en niet mag met het apparaat en toch besluit het apparaat te houden.
Edit:
Even de Leveringsvoorwaarden van DivXPlayer erop nagekeken en dan blijkt dat er dus allerlei kosten worden gemaakt die niet vergoed worden indien producten binnen 7 dagen worden retour gezonden. Des te meer een reden dus voor DivXPlayer om eventuele klanten voor aankoop te informeren over de afwijkende gebruiksbeperkingen die zij toepassen in verband met de garantie, want anders heb je straks geen C-200 maar wel de nodige euro's minder omdat DivXPlayer je niet goed geïnformeerd heeft.
7. Zichttermijn. DivXPlayer.nl hanteert de wet koop op afstand bij de afhandeling van retouren, wat onder andere inhoud dat de klant het recht heeft om binnen zeven werkdagen zonder opgaaf van reden van de koop af te zien bij aankoop via de telefoon, fax of internet. De datum van ontvangst van de goederen door de klant is bepalend voor de ingang van de bedenktijd. De datum van aanbieding bij een transporteur is bepalend voor de uiterste bedenktijd. De kosten van retourzenden zijn voor de rekening van de klant. Wij accepteren géén ongefrankeerde zendingen. Deze zullen worden geweigerd. Wij adviseren om retouren ten alle tijden verzekerd te laten vervoeren, met handtekening voor ontvangst. U dient de goederen compleet en ongeschonden in de originele verpakking inclusief alle verpakkingsmaterialen en goed te verpakken zodat de originele verpakking ongeschonden blijft, met begeleiding van de originele aankoopnota te retourneren. U dient uw bank of gironummer inclusief de tenaamstelling te vermelden waar wij het uiteindelijke bedrag op terug kunnen storten. Wij behouden ons het recht voor om bij onvolledige of beschadigde retourzendingen het product niet te accepteren, en de koop zal dan ook niet worden ontbonden. Hieronder word o.a. verstaan beschadigingen aan het product (krassen/deuken), handleidingen die beschreven zijn, opengescheurde erpakkingen etc. Wij zullen u hiervan tijdig op de hoogte stellen om u nog de mogelijkheid te bieden om binnen 5 werkdagen alsnog de ontbrekende zaken ons te doen toekomen. Voor de daarbij behorende dministratieve handelingen zullen wij u €4,95 in rekening brengen. Voor betalingen die gedaan zijn via PayPal, zullen wij de retourbetaling tevens uitvoeren middels PayPal, aangezien de betaalde fee dan ook retour betaald zal worden. Voor zendingen die onder rembours zijn geleverd, zal 1% van het geïnde bedrag in mindering worden gebracht aangezien TPG dit bij uitbetaling van het geinde bedrag als kosten aan ons aanrekent. Handelingen als regiovrij zijn uitgevoerde werkzaamheden, en die vallen niet onder de wet koop op afstand, alsmede de aanschaf van licentie codes. Het uiteindelijk te retourneren bedrag zal, indien de goederen compleet en ongeschonden bevonden zijn, binnen de wettelijk gestelde termijn van 30 dagen overgeschreven worden op het door de klant verstrekte rekeningnummer. Wij streven ernaar in beginsel dit binnen 7 werkdagen uit te voeren. De tijd die de banken nodig hebben om de overschrijving te verwerken, is hierbij niet inbegrepen. Deze bepaling is alléén van toepassing op consumenten. Zakelijke klanten, bedrijven of natuurlijke personen die handelen in opdracht van een beroep of bedrijf, kunnen geen rechten ontlenen aan deze bepaling. Hier valt onder andere onder alle verkopen waarvan de klant een factuur op bedrijfsnaam wenst te ontvangen. (zie artikel 3, onder algemeen) Het recht op ontbinding van de koop volgens de wet koop op afstand vervalt indien u komt afhalen en een demonstratie, of ter plekke informatie wenst van het bestelde product. Wij bieden eventueel wel indien buiten de termijn, of u buiten de regelgeving valt, een terugkoop service tegen een percentage van het aankoopbedrag. Hiervoor dient u met ons in contact te treden om de eventuele mogelijkheden te bespreken.
[ Voor 72% gewijzigd door ArChie op 04-10-2009 10:57 ]
Ja hoor, moet gewoon werken. Je kunt ook een digitale camera meteen aansluiten op de USB poorten.Renkie schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 22:30:
Ja, maar een camera, usbstick, etc heeft altijd maar 1 driveDinky01 schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 14:07:
[...]
Ja hoor, moet gewoon werken. Je kunt ook een digitale camera meteen aansluiten op de USB poorten.
Een cardreader vaak 3 of 4.
Ziet de C-200 dan gewoon netjes de 4 driveletters ?
Ik denk dat het geen probleem is maar kan het momenteel niet testen omdat ik niet z'n cardreader tot mijn beschikking heb. Zal er morgen een van mijn werk mee nemen en het voor je proberen.Renkie schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 14:17:
[...]
Ja, maar een camera, usbstick, etc heeft altijd maar 1 drive
Een cardreader vaak 3 of 4.
Ziet de C-200 dan gewoon netjes de 4 driveletters ?
Verwijderd
Kan iemand mij een 54 jarige computer analfabeet zeggen hoe en waarmee ik deze C-200 van Popcorn draadloos aan mijn computer hang en of ik er een gewone dvd speler of een slimmline dvd speler in kan (laten) zetten zijn er grotere Hd's dan de 2,5 Inch versie van 500 Gb ?
Kortom ik wil draadloos via WIFI aan de comp.
Een dvd speler en een joekel van een Hd
Graag uw deskundige mening in deze,
Vrg Bart
Vrg Bart
Dit is allemaal te vinden op de site van de fabrikant en het gebruikersforum: http://www.popcornhour.com, http://www.networkedmediatank.com en http://www.networkedmediatank.com/WikiVerwijderd schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 16:39:
Kan iemand mij een 54 jarige computer analfabeet zeggen hoe en waarmee ik deze C-200 van Popcorn draadloos aan mijn computer hang en of ik er een gewone dvd speler of een slimmline dvd speler in kan (laten) zetten zijn er grotere Hd's dan de 2,5 Inch versie van 500 Gb ?
Vrg Bart
Die 7 dagen is wettelijk vastgelegd en is geen coulance van de online winkel.Ik heb niet uitgezocht hoe het zit bij DivXPlayer, maar bij veel Internet winkels mag je een product terugsturen binnen 7 dagen, maar krijg je alleen het aankoop bedrag exclusief verzendkosten terug. Iets om toch rekening mee te houden mocht je besluiten om het apparaat vanwege de gebruiksbeperkingen binnen 7 dagen retour te zenden.
Kosten die gemaakt (en aangetoond kunnen worden) mogen ingehouden worden inderdaad.
[ Voor 0% gewijzigd door Mental op 04-10-2009 18:07 . Reden: whoops, onbewuste 2e post binnen 24 uur.. kan er niet eens ingesteld worden dat hij zelf de posts merged? zou een hoop gemekker schelen. ]
Dat is onderdeel van de wet "koop op afstand" (een voortvloeisel uit de colportage wet)Mental schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 18:06:
[...]
Die 7 dagen is wettelijk vastgelegd en is geen coulance van de online winkel.
Kosten die gemaakt (en aangetoond kunnen worden) mogen ingehouden worden inderdaad.
Je mag een aankoop (SW/HW) dus binnen 7 dagen in de originele verpakking terugsturen zonder opgaaf van reden. De winkel moet je dan je geld terug geven (incl de verzendkosten of je kunt er voor kiezen het produkt kostenloos retour te zenden, waarbij de winkel dus wel de verzendkosten voor de originele verzending in mindering mag brengen)
On-topic: Ik las dat er al eerste test zijn gedaan met de nieuwe firmware en dat daar behoorlijk wat bugs geplet zijn. Echter het probleem met SMB werd groter, i.p.v. kleiner, dus daar gaan ze maandag nog aan sleutelen.
Verder is er bevestigd dat de mogelijkheid om de GB interface vast te zetten op 10/100 een tijdelijke fix is totdat ze de driver voor de GB connectie kunnen verbeteren/updaten.
De hoop was dinsdag de nieuwe firmware te kunnen posten, maar ik denk dat het later gaat worden.
Overigens heb ik liever later een stabiele firmware dan snel een instabiele/incomplete.
[ Voor 55% gewijzigd door rally op 04-10-2009 19:09 . Reden: Linkjes toegevoegd ]
Verwijderd
Heeeeeeeeeeeel wat lees voer maar wat er ook gebeurd ik sla me er doorheen, THX's for helping me out on this !Mental schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 18:06:
[...]
Die 7 dagen is wettelijk vastgelegd en is geen coulance van de online winkel.
Thx's Sailorbart
Hello Bart.Verwijderd schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 16:39:
Vrg Bart
Er is inderdaad een wireless adapter voor de popcorn c200 (los te koop)
En je kan ook een (blu ray) DVD speler installeren, dat is best mogelijk om zelf te doen. En daarnaast kan je ook een harde schijf inbouwen, is ook niet ingewikkeld. weet niet precies welk formaat, maar denk dat het best een gewone HD kan zijn van 3,5inch, en dan is een 1,5 terra schijf ook mogelijk.
Maar het lijkt me beter om een netwerk kabel te gebruiken ipv wifi, bedraad is stabieler en sneller.
Groetjes en die linkjes zijn zeer infomatief
Wat een gejank zeg met die gesealde apparaten. Is te knots voor woorden
Het is in feite toch gewoon een computertje waarin je een harde schijf en blueray drive wilt stoppen ? Zelfs een laptop heeft schroeven voor geheugen uitbreidingen/andere hdd - daar zit toch ook geen seal op en kan net zo goed gesloopt worden als je iets verkeerd doet..
Ben erg benieuwd waar dit op gaat uitlopen...

Ben erg benieuwd waar dit op gaat uitlopen...
Met een normale Blu-ray drive ben je beperkt tot het inbouwen van een 2.5" HD. Als je een slimline Blu-ray drive gebruikt kun je dmv een soort speciale inbouwsleuf zowel een Blu-ray als 3.5" HD plaatsen. Plaats je geen Blu-ray, kun je gewoon de reeds aanwezige drivebay gebruiken om een 3.5" HD te plaatsen. Zowel met de slimline Blu-ray optie als de geen-Blu-ray optie heb je de mogelijkheid om zowel een 2.5" als 3.5" HD in te bouwen.NoVaRaGnA schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 22:51:
[...]
Hello Bart.
Er is inderdaad een wireless adapter voor de popcorn c200 (los te koop)
En je kan ook een (blu ray) DVD speler installeren, dat is best mogelijk om zelf te doen. En daarnaast kan je ook een harde schijf inbouwen, is ook niet ingewikkeld. weet niet precies welk formaat, maar denk dat het best een gewone HD kan zijn van 3,5inch, en dan is een 1,5 terra schijf ook mogelijk.
Maar het lijkt me beter om een netwerk kabel te gebruiken ipv wifi, bedraad is stabieler en sneller.
Groetjes en die linkjes zijn zeer infomatief
Even een vraag mbt de wireless mogelijkheden.
- Werkt ieder merk/type WLAN -> USB stick op dit apparaat ? Of is er ergens een lijst met ondersteunde apparaten ?
- Werkt ieder merk/type WLAN -> MiniPCI kaartje op dit apparaat ? Kan iemand een foto maken van de antenne aansluiting ? Ik heb nog een aantal HP laptops liggen met minipci kaartjes, die zou ik wel willen gebruiken in het begin. (Tbv internet radio / downloaden. Snap dat 54G niet voldoende is voor streamen.)
- Werkt ieder merk/type WLAN -> USB stick op dit apparaat ? Of is er ergens een lijst met ondersteunde apparaten ?
- Werkt ieder merk/type WLAN -> MiniPCI kaartje op dit apparaat ? Kan iemand een foto maken van de antenne aansluiting ? Ik heb nog een aantal HP laptops liggen met minipci kaartjes, die zou ik wel willen gebruiken in het begin. (Tbv internet radio / downloaden. Snap dat 54G niet voldoende is voor streamen.)
Bedankt ! Ik ben benieuwdDinky01 schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 14:50:
[...]
Ik denk dat het geen probleem is maar kan het momenteel niet testen omdat ik niet z'n cardreader tot mijn beschikking heb. Zal er morgen een van mijn werk mee nemen en het voor je proberen.
Na het zegel-geneuzel, uiteraard ben ik het wel met jullie eens, post ik even mijn ervaringen van dit weekend:
C-200 issues
1) subs out of sync bij skippen/pauze 1080p
2) subs soms niet zichtbaar, ook icm eerste punt
3) subs niet selecteerbaar bij DVD's zonder menu
4) geen geluid bij WMAPro (via Yamaha RX-V440 RDS)
5) USB transfer zeer traag
C-200 wishes
I) subs menu: track/taal-selectie bovenaan ipv onderaan
II) power-status: aan/uitzetten NZBget
Tot nu toe een aantal films zonder problemen egeken, waarbij de NZBget volop bezig was. Helaas kreeg ik bij "Fast and Furious" een hickup, waardoor subs uit sync kwamen. Dit is helaas ook niet meer recht te trekken
Ook bij pauze gaan subs fout: het lijkt wel of de subs onder water gewoon doorlopen, terwijl de film op pauze staat.
Bij DVD's leek ik wel gewoon te kunnen skipped, maar 1080P zeker niet.
Grootste probleem bij DVD's is dan weer dat het submenu een "!" geeft als de DVD geen menu heeft. Ik kan hierdoor dus ook geen subs kiezen, terwijl ze wel aanwezig zijn (met Xbox 1 nooit geen problemen)
Meeste problemen heb ik dus met subs en verder is kopieren van USB HDD enorm traag.
Hoop dat nieuwe firmware snel komt...
C-200 issues
C-200 wishes
Tot nu toe een aantal films zonder problemen egeken, waarbij de NZBget volop bezig was. Helaas kreeg ik bij "Fast and Furious" een hickup, waardoor subs uit sync kwamen. Dit is helaas ook niet meer recht te trekken
Ook bij pauze gaan subs fout: het lijkt wel of de subs onder water gewoon doorlopen, terwijl de film op pauze staat.
Grootste probleem bij DVD's is dan weer dat het submenu een "!" geeft als de DVD geen menu heeft. Ik kan hierdoor dus ook geen subs kiezen, terwijl ze wel aanwezig zijn (met Xbox 1 nooit geen problemen)
Meeste problemen heb ik dus met subs en verder is kopieren van USB HDD enorm traag.
ik loop al een paar maanden reikhalzend uit te kijken naar dit apparaat, maar gezien de problemen die er nog mee zijn (zoals hierboven weer met de subs) en het hele gedoe met die 'zegel', begin ik toch steeds meer te twijfelen of het wel een goede set is om dit apparaat te nemen.
Ik begin zelf steeds meer richting de Dune 3 te neigen...
Divxplayer.nl is dus de officiele importeur, en alternate krijgt ook via divxplayer.nl uitgeleverd? of zie ik het verkeerd?
kortom.. bij welke nederlandse resellers zit er wel en bij welke zit er geen seal op?
heeft divxplayer.nl bij al hun mediaplayers (bv ook de hdx en de oude popcorns) zo'n seal er op zitten? of doen ze het nu specifiek voor de c-200?
Divxplayer.nl is dus de officiele importeur, en alternate krijgt ook via divxplayer.nl uitgeleverd? of zie ik het verkeerd?
kortom.. bij welke nederlandse resellers zit er wel en bij welke zit er geen seal op?
heeft divxplayer.nl bij al hun mediaplayers (bv ook de hdx en de oude popcorns) zo'n seal er op zitten? of doen ze het nu specifiek voor de c-200?
Er zit geen optie op om geluid/subs weer te syncen?RayMan schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 08:34:
Na het zegel-geneuzel, uiteraard ben ik het wel met jullie eens, post ik even mijn ervaringen van dit weekend:
C-200 issues
C-200 wishes
Tot nu toe een aantal films zonder problemen egeken, waarbij de NZBget volop bezig was. Helaas kreeg ik bij "Fast and Furious" een hickup, waardoor subs uit sync kwamen. Dit is helaas ook niet meer recht te trekken![]()
Die optie gebruik ik echt heel vaak bij XBMC...
Dat met die subs zijn wel serieuze issues. Vooral dat subs niet te selecteren zijn als er geen menu is is essentieel. Mijn tvix 3000 van 5 jaar oud doet het nog als de beste en heeft al die dingen die je daar noemt gewoon standaard - zit op de ab zelfs een sync knop voor als de subs achterlopen. Ik heb wel een keer gehad dan de audio out-of-sync is. Dat is heel irritant maar dan ga je gewoon een chapter terug en voila... Deze issues moeten echt opgelost zijn voor ik dat ding ga kopen.. anders zit is sterk te denken aan een tvix 6500 of 7000..tis alleen jammer dat ze niet passen tussen je andere audioset en dat de fan (misschien inmiddels niet meer) wat rumoerig is. Wat een gedoeRayMan schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 08:34:
C-200 issues
[..]
C-200 wishes
[..]
[ Voor 43% gewijzigd door shades op 05-10-2009 12:02 ]
Ik zit ook de issues eens te lezen op het nmt forum. Ik denk dat ik nog even ga wachten met aanschaffen, want als ik het zo lees word ik er niet echt vrolijk van.
Erm..sync-button?? geen idee...handleiding ontbreekt namelijk ook4of9 schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 11:53:
[...]
Er zit geen optie op om geluid/subs weer te syncen?
Die optie gebruik ik echt heel vaak bij XBMC...
Hoe ziet die icoon/button eruit? Dat zou een perfecte work-around zijn.
Edit: ow..XBMC, geen remote knopje dus
@shades:
dat heb ik geprobeerd, maar ik krijg ze niet meer in orde: het wordt juist steeds erger.
Subs uitzetten en dan weer aan helpt ook niet.
[ Voor 4% gewijzigd door RayMan op 05-10-2009 13:15 ]
Verwijderd
De units gaan via divxplayer.nl naar de overige verkoop kanalen. Ook bij de overige resellers zit een zegel en of hebben de opdracht een zegel te plaatsen voor verkoop. Het is een probleem waar ik nog niet helemaal uit ben. Werner van Syabas gaat contact opnemen met divxplayer.nl en om uitleg vragen, dit krijg ik of in ieder geval op het nmt forum te horen. Het is ondertussen duidelijk dat er van een vorm van misleiding sprake is omdat van verzegeling nergens sprake is op welke website van welke reseller dan ook. Mocht je een unit willen bemachtigen dan raad ik je aan dit niet via Divxplayer.nl te doen en elders te kijken. Tip om eerst eens contact op te nemen met bijvoorbeeld wifimedia.nl om te horen hoe het zit met de verzegeling en de daaraan hangende consequenties. Of gewoon bestellen via popcornhour.com.Pusherman_ schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 11:23:
ik loop al een paar maanden reikhalzend uit te kijken naar dit apparaat, maar gezien de problemen die er nog mee zijn (zoals hierboven weer met de subs) en het hele gedoe met die 'zegel', begin ik toch steeds meer te twijfelen of het wel een goede set is om dit apparaat te nemen.
Ik probeer nu te achterhalen wat de verschillen zijn in de units die verkocht zijn door divxplayer.nl in de mpcclub.com inkoop actie en de units die divxplayer.nl via de site verkoopt. De inkoop units hebben geen zegel, andere wel. Divxplayer.nl geeft aan dat hun alleen facilitair geweest zijn en zodoende niets met garantie te maken heeft. Echter als je als bedrijf de betaling en verzending voor je rekening neemt, dan is dat toch een gewone verkoop overeenkomst? Ik probeer dit te achterhalen maar krijg vooralsnog van bijvoorbeeld mpcclub.com geen medewerking.
Mensen van de inkoop actie moeten ook in het bezit zijn van een verkoop bon, van wie is deze bon en wie neemt de garantie afhandeling voor zijn rekening? Is divxplayer.nl hier niet gewoon verantwoordelijk voor omdat ze verzonden en voor de betalingen zorg hebben gedragen?
Het roept allemaal een hoop vragen op en zoek naar de antwoorden, wie o wie :-)
Kom er maar in
ik had het ook over oude tvix heRayMan schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 13:13:
[...]
@shades:
dat heb ik geprobeerd, maar ik krijg ze niet meer in orde: het wordt juist steeds erger.
Subs uitzetten en dan weer aan helpt ook niet.
Vandaag even een 4 in 1 kaartlezer (USB 2.0) aan de C200 gehangen om te kijken of dit werkt. Op het scherm verscheen de melding: USB_Drive_E_failed. Met deze kaartlezer werkt het dus niet. Zal komen omdat de kaartlezer meerdere drive letters heeft.Renkie schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 22:30:
Mijn enkelvoudige kaartlezer werkt wel.
[ Voor 7% gewijzigd door Dinky01 op 05-10-2009 18:07 ]
Ook via Informatique worden garantie zegels geplakt
Duidelijk, dat was te verwachten.Bedankt voor het testen !Dinky01 schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 18:01:
[...]
Vandaag even een 4 in 1 kaartlezer (USB 2.0) aan de C200 gehangen om te kijken of dit werkt. Op het scherm verscheen de melding: USB_Drive_E_failed. Met deze kaartlezer werkt het dus niet. Zal komen omdat de kaartlezer meerdere drive letters heeft.
Mijn enkelvoudige kaartlezer werkt wel.
Ben geloof ik wel een beetje klaar met dit ding - iig via nederlandse winkels. enige mogelijkheid is om dat ding af-fabriek (dus via divxplayer of wie/wat dan ook) gelijk maar vol te hangen met alle opties die je evt. nog wil installeren.. Juridisch heb je door dat kl0tezegel waarschijnlijk ook nog geen poot om op te staan als dat ding toevallig echt kapot is..RayMan schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 18:41:
Ook via Informatique worden garantie zegels geplakt
Blijf het gejank vinden - dat ding is uit te breiden met een wifikaart en hdd enzo. Daar moeten ze de consument dan ruimte voor geven anders gewoon 50% van de prijs af ivm afbreuk van bruikbaarheid ofzo
[ Voor 9% gewijzigd door shades op 05-10-2009 20:18 ]
Als ik de reacties zo zie, hier en op het NMT forum, vinden de meeste lezers het een erg vreemde gang van zaken. En ja, ik stond inderdaad ook erg vreemd te kijken toen ik de C200 uit de doos haalde en die zegel zag zitten. Heb hier een satelliet ontvanger staan waar ook een verzegeling op zit maar aangezien daar niets aan toe te voegen is heb ik daar nooit een probleem mee gehad. Maar dit is toch echt een heel ander verhaal.shades schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 20:17:
[...]
Blijf het gejank vinden - dat ding is uit te breiden met een wifikaart en hdd enzo. Daar moeten ze de consument dan ruimte voor geven anders gewoon 50% van de prijs af ivm afbreuk van bruikbaarheid ofzo
Heb bij de aanschaf van mijn C200, om te beginnen, meteen een 3.5" HD gekocht welke gelukkig zonder het apparaat te openen te plaatsen was. Maar was echt niet vrolijk geworden als ik met een 2.5" HD en/of BD-speler thuis was gekomen en die zegel had ontdekt. Iets waar op deze manier zeker mensen tegenaan gaan lopen. Ben toch benieuwd hoe dit af gaat lopen want wil in de toekomst zeker een 2.5" HD en BD-speler plaatsen. Zie het echt niet zitten mijn C200 in de doos aan de post mee te geven. Moet niet gekker worden, werk zelf dagelijks met dit soort electronica...
Die zegel, is dat een sticker met een barcode erop?
Als ik het me goed herinner stond er "Warranty" op, maar iig geen barcode. Tenminste, niet bij mijn via Azerty geleverde C200.NoVaRaGnA schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 23:55:
Die zegel, is dat een sticker met een barcode erop?
Dan heb ik geen seal, heb bij RHiSC deze gekocht. gewoon normale garantie, 24 maanden.
en ze hadden alvast de laatste firmware geinstaleerd voor me.
Goed werk van die lui dan.. Zie dat ze op steenworp afstand van me zitten. Maar eens buurten zodra er berichten hier zijn van een zeer stabiele en nagenoeg bugvrije firmware..NoVaRaGnA schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 00:48:
Dan heb ik geen seal, heb bij RHiSC deze gekocht. gewoon normale garantie, 24 maanden.
Het is niet mogelijk toch om bijvoorbeeld audio te streamen via Wifi? Want dit zit niet in de PCH toch? Kan hier niet direct iets over vinden maar toch vraag ik het maar even voor de zekerheid
WiFi modules zouden wel beschikbaar moeten komen (er zit een mini-pci slot op het moederboard).
Echter, je zou ook een wireless bridge kunnen gebruiken.
Audio is eenvoudig te streamen via wireless. SD materiaal is ook geen probleem, maar HD gaat lastig worden (hoewel met de juiste setup 720p materiaal wel redelijk zou moeten kunnen).
Echter, je zou ook een wireless bridge kunnen gebruiken.
Audio is eenvoudig te streamen via wireless. SD materiaal is ook geen probleem, maar HD gaat lastig worden (hoewel met de juiste setup 720p materiaal wel redelijk zou moeten kunnen).
Hoe het met de C-200 zit weet ik niet, maar mijn A-110 die ik daar laatst (14dagen geleden) gekocht heb heeft geen verzegeling.Verwijderd schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 14:39:
..Tip om eerst eens contact op te nemen met bijvoorbeeld wifimedia.nl om te horen hoe het zit met de verzegeling en de daaraan hangende consequenties...
Ze hadden al wel netjes de meebestelde HDD voor me ingebouwd.
I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve
hoe meer ik er over lees en hoe meer ik er over nadenk, hoe belachelijker ik het vind...
De c200 wordt juist aangeboden als NMT met de mogelijkheid om hem uit te breiden door verschillende componenten aan te sluiten of in te bouwen. Dat is juist de kracht en een van de belangrijkste mogelijkheden van het apparaat...
Het zou hetzelfde zijn als een zegel op een mobiele telefoon doen, zodat als je je microsd memorykaartje er in wil doen, je hem eerst terug naar de fabrikant moet sturen...
Of als er een vriend je belt, weet je wel. Een vriend belt je op en hij zegt, ik kom langs met de auto, en hij komt langs met de auto, je stapt in, en hij neemt je helemaal mee naar Duitsland. In Duitsland kom je aan in Műnchen-Gladbach, in een enorme hal. In die hal is Schlager-muziek, meisjes in prachtige kostuums, die dansen, en bloemen overal. En dan wordt er een pul bier voor je neergezet. Dan ga je toch ook geen foto’s van je moeder in dat bier gooien?
De c200 wordt juist aangeboden als NMT met de mogelijkheid om hem uit te breiden door verschillende componenten aan te sluiten of in te bouwen. Dat is juist de kracht en een van de belangrijkste mogelijkheden van het apparaat...
Het zou hetzelfde zijn als een zegel op een mobiele telefoon doen, zodat als je je microsd memorykaartje er in wil doen, je hem eerst terug naar de fabrikant moet sturen...
Of als er een vriend je belt, weet je wel. Een vriend belt je op en hij zegt, ik kom langs met de auto, en hij komt langs met de auto, je stapt in, en hij neemt je helemaal mee naar Duitsland. In Duitsland kom je aan in Műnchen-Gladbach, in een enorme hal. In die hal is Schlager-muziek, meisjes in prachtige kostuums, die dansen, en bloemen overal. En dan wordt er een pul bier voor je neergezet. Dan ga je toch ook geen foto’s van je moeder in dat bier gooien?
Norrod werkt ook niet met een zegel is mij via email verteld.
Ga de C-200 vanavond ophalen !
Ga de C-200 vanavond ophalen !
Wat die Hans Teeuwen quote daar mee te maken heeft weet ik niet.
Maar verzegeling is wel een beperking van geadverteerd gebruik en dat mag niet. Maar daar waren we het wel over eens
Maar verzegeling is wel een beperking van geadverteerd gebruik en dat mag niet. Maar daar waren we het wel over eens
Verwijderd
Dat is raar omdat alle units in de eerste batch via divxplayer.nl zijn gegaan en voorzien zijn van de firmware update EN zegel. Dan heb je geluk, of niet mocht je unit stuk gaan en de importeur wil hem niet in behandeling nemen... maar dat is dan jouw resellers probleem.NoVaRaGnA schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 00:48:
Ik zou dit voor de zekerheid toch even navragen!shades schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 08:52:
[...]
Goed werk van die lui dan.. Zie dat ze op steenworp afstand van me zitten. Maar eens buurten zodra er berichten hier zijn van een zeer stabiele en nagenoeg bugvrije firmware..
Wifimedia.nl wil wellicht wel samen met de klant kijken wat ze eventueel kunnen doen met die zegel, ook al zijn ze eigenlijk ook met handen en voeten gebonden met wat divxplayer.nl doet. De c-200 schijnt wat ongelukkiger in elkaar te zitten en zodoende willen ze extra zekerheid inbouwen en garantie claimen voorkomen. Laf, moeten ze maar niet dit soort open design en flexibele producten verkopen. Ik heb het wel eens voorbij zien komen, wel de lusten en niet de lasten.Oscar the Grouch schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 10:31:
[...]
Hoe het met de C-200 zit weet ik niet, maar mijn A-110 die ik daar laatst (14dagen geleden) gekocht heb heeft geen verzegeling.
Ze hadden al wel netjes de meebestelde HDD voor me ingebouwd.
Kreeg net nog een reply van resellers@popcornhour.com over mijn issues met divxplayer:
"Hi Marco,
We have informed by reseller that there is some rules in EU which they need to obey.
Thus, they take some precaution by using the a seal as preventive measure.
Since, you have purchase the player from our reseller and they also offer you the warranty terms which apply in EU which is 2 years.
While we only offer 1 year warranty for customer, so you have no choice and have to abide the rules laid down by Divxplayer.
As we understand that every country has their own policy and rules needed to follow.
Thank you for your understanding.
Regards,
Eyvone
The Popcorn Hour Reseller Team"
Had stiekum gehoopt dat ze hun idee achter de c-200 en dit soort apparaten wat meer zouden verdedigen, maar helaas nemen ze alles over wat divx ze voor schotelt.
Staat er in de garantievoorwaarden van divxplayer.nl dat je het zegel niet mag verbreken en het apparaat niet zelf mag open maken??
Dus de meegeleverde garantievoorwaarden?
Zo niet, dan hebben ze geen poot om op te staan.
Heb de mijne bij een andere leverancier besteld (die hem vast via divxplayer krijgt), maar als daar neits in de garantievoorwaarden staan, dan maak ik hem gewoon open. Het ding is namelijk gebouwd om er zelf een hd in te zetten of een usb stick aan te sluiten als je een BR drive erin steekt. Het staat zelfs op de website dat je er dan een usb stick in MOET stoppen.
Als divxplayer niet wil dat je dat zelf doet, dan zullen ze dus zelf gratis het support daarop moeten leveren, omdat zij het product kreupel maken door het te verzegelen en te zeggen dat je er zelf niet aan mag zitten.
Heb de mijne bij een andere leverancier besteld (die hem vast via divxplayer krijgt), maar als daar neits in de garantievoorwaarden staan, dan maak ik hem gewoon open. Het ding is namelijk gebouwd om er zelf een hd in te zetten of een usb stick aan te sluiten als je een BR drive erin steekt. Het staat zelfs op de website dat je er dan een usb stick in MOET stoppen.
Als divxplayer niet wil dat je dat zelf doet, dan zullen ze dus zelf gratis het support daarop moeten leveren, omdat zij het product kreupel maken door het te verzegelen en te zeggen dat je er zelf niet aan mag zitten.
Verwijderd
Tijdens de aankoop heb ik hier niets van vernomen. Nog steeds staat er nergens op de site dat er spraken zal zijn van een beperking van het gebruiksgemak dmv een verzegeling. Men heeft wel aangeven met de tijd een service op te zetten om tegen meerprijs bepaalde zaken te laten inbouwen. Maar zou jij dit apparaat een aantal keer heen en weer sturen met de tnt voor het plaatsen van een 2,5" hdd`tje?sundace schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 21:31:
Staat er in de garantievoorwaarden van divxplayer.nl dat je het zegel niet mag verbreken en het apparaat niet zelf mag open maken??
Blijf je ook nog eens afhankelijk van de producten die de shop zelf verkoop, laat die prijs nou net weer wat hoger liggen, en net niet je merk schijf zijn....
Blijft al met al een zure verrassing
Helemaal mee eens! Hier gaan ook zeker nog meer reactie's op komen. Zeker als straks de 2e zending uitgeleverd gaat worden en meer kopers "aangenaam verrast" worden.
Zou dan ook fijn zijn als dit in toekomstige testen & reviews in bladen en op internet vermeld gaat worden, natuurlijk bij de negatieve punten, zodat dit dus geen verrassing meer is en mensen hier bij aanschaf rekening mee kunnen houden.
Heb vanavond de C200 bij Norrod gekocht, was al voorzien van de meest recente firmware en er zat geen zegel op.
Lijkt prima in orde zo.
Lijkt prima in orde zo.
Let op:
Dit topic is enkel voor discussies over het apparaat zelf. Levertijden, prijzen, bestellingen en dat soort randzaken, horen hier niet thuis.
Dit topic is enkel voor discussies over het apparaat zelf. Levertijden, prijzen, bestellingen en dat soort randzaken, horen hier niet thuis.