Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Crusader schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 19:22:
[...]

Weet niet wat je precies wilt zeggen met die link, maar wat Help!!! zegt, klopt wel aardig.
In elk geval dat de beeld- en geluidskwaliteit (klank, kleur, scherpte, etc.) absoluut niet te beïnvloeden valt door de kwaliteit van een HDMI kabel, omdat dit een digitaal signaal is.
Dat dus..... :p

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpinside
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-11-2022
Totaalgeflipt schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 16:57:
[...]

Ik maakte gebruik van de standaard meegeleverde kabel van PCH.
Zojuist thuis geariveerd. Instellingen weer op 1080p 24hz gezet, andere kabel ertussen, en het werkt vlekkeloos.
Ook oude kabel weer terug gedaan, en het werkt nog steeds.
Geluid heb ik gewoon via hdmi naar boxen van de tv lopen, en met tulp naar versterker. Geen DTS-HD hier ;)

Volgende keer zal ik even wat uitgebreider trouble shooten.

Voor zover werkt het weer.
Bij mij werkte de 1080p 50Hz pas na opnieuw starten van de PCH, daarvoor had ik een schokkerig beeld, en alleen op 720p werkte het goed.
Ik gebruik een HDMI kabel van 10mtr .

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:41
bvsteyn schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 08:36:
[...]

Wat heb je tot nu toe gedaan? Ik heb het vanaf dag 1 draaien en het werkt prima!
Dus laat maar weten wat je gedaan hebt...dan zal ik kijken of ik je op weg kan helpen! ;)
Inmiddels heb ik alles weer ongedaangemaakt.

1) install mmxproxyservice on the pc (like in the manual which is within the ZIP.file (WELKE???) )
2) enter a new web app in the C200 (http://www.microchange.nl/uzg) (Dit lukt wel)
3) open the web app in the C200 en check the mmsproxy allways on (C200 only) (Ja stap 1 lukt al niet)
4) go to the firewall settings in Win 7. Make an exception for mmsproxyservice (it's not in the list, but add it manually by going to the installation folder on your c:\)
5) on the PCH you will be able to see "uitzending gemist",.....but:
* bufferings takes a while (some minutes)

Het bufferen duurt ook erg lang lees ik is er geen snellere mannier?Met mijn oude Xbox is het klikwerk.. En dat is nou ook geen mega krachtig apparaat.

Verder heb ik het het liefst werkend zonder server ertussen. Naja volgens die handleiding moet dit. Kan dit dan een Ubuntu servertje zijn? Die draait dan toch al.
* you will get a tiny screen, which you can enlarge by using the zoom button on your remote
* on a 40" HD TV quality is poor but acceptable if you really want to see something back!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:55

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Lees nou nog eens wat ik precies heb geschreven -O- Ik geef slechts een vermoeden aan voor problemen die verdacht veel lijken op een kabel die niet helemaal lekker werkt...

Ik beweer nergens dat het signaal verbeterd wordt (waar dat topic over gaat en waar ik overigens ook één van de vaste en juist kritische bezoeks ben). Maar ook digitaal signaal is storingsgevoelig en bij HDMI, DVI, S/PDIF of digitale kabel betekend dat gewoon weg vallen van signaal. Bij HDMI en DVI uit zich dat in het wegvallen van complete frames, HDCP fouten, blokkerigheid in het beeld en downscalen van 1080p naar bijv. 720i. In die zin beïnvloed het de beeldkwaliteit wel (alle effecten hebben simpelweg het effect dat het plaatje minder mooi wordt), maar de inhoud van het digitale signaal (de daadwerkelijke content) zal bij ontvangst niet anders zijn dan bij verzending, mits alles binnen de fout-marge blijft.

Door de waanzinnige hoge datadichtheid (HDMI 1.3 en 1.4 draaien op max 10.2 Gbit/s wat ongeveer 1 GB per seconde aan data is) is het gewoon storingsgevoeliger. Daarnaast is het ontwerp elektrotechnisch en mechanisch gezien ook niet geweldig, met 19 contacten (en evenveel draden) in een dergelijk kleine plug...
Dit maat het geheel gewoon gewoon vatbaar voor rare storingen, die vaak terug te leiden zijn naar een matig contactje in één van de connectoren of een draadje dat niet helemaal lekker werkt...

offtopic:
Ik vind het terecht dat men kritisch is naar opmerkingen over kabels e.d. Maar het lijkt wel extremisme te worden inmiddels... De één roept dat het probleem een goedkope kabel is (bestaat dat? Is er echt altijd een direct verband tussen prijs en kwaliteit?), de ander verbant een opmerking over een kabel per direct als onzin zodra het over audio/video gaat, maar als een SATA schijf of netwerk niet helemaal betrouwbaar werkt, mag het ineens wel weer de kabel zijn...

@Totaalgeflipt
Het lijkt erop dat iets van vuil of toch iets oxidatie dan in heeft gezeten. Maar goed om te horen dat het nu wel weer werkt zoals het zou moeten.

Morgenavond komt er bij mij een C-200 met 1TB te staan *O* Ik heb hem gisteravond besteld bij Informatique (niet direct de goedkoopste, maar deze combi is een leuke prijs en bij Informatique kan ik hem morgen zo ophalen, ipv moeilijk moeten doen met pakketdiensten die altijd langskomen als ik niet thuis ben...). Dan komt de volgende klus... In ieder geval een groot deel van mijn cd's (zeg wat ik de laatste 10 jaar hebt gekocht en nog regelmatig luister) overzetten naar FLAC en m'n DVD's rippen... Daar zullen nog wel heel wat avonden in gaan zitten... En ik kan het niet op de PCH zelf, want ik koop hem zonder Bluray speler...

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

deepbass909 schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 10:23:
[...]
..... lang verhaal.

Lees nou nog eens wat ik precies heb geschreven -O- Ik geef slechts een vermoeden aan voor problemen die verdacht veel lijken op een kabel die niet helemaal lekker werkt...
Dessalniettemin kan het geen kwaad, genoemd topic onder de aandacht te brengen. :o

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12-09 22:08
Gisteren dus weer aan de slag geweest met de pch. Alles wordt goed afgespeeld, behalve als een film ook blu-ray live heeft. Er is een interne hd geinstalleerd, geformateerd en al. Een film met br-live blijft eerst een hele tijd hangen in het laad scherm, hierna laadt de film wel maar blijft daarna weer hangen.

Dit is zo bij elke film met blu-ray live. Heeft iemand hier ook last van gehad.

• deepbass909

deepbass909

Help!!!! schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 11:29:
[...]

Dessalniettemin kan het geen kwaad, genoemd topic onder de aandacht te brengen. :o
Ik vind persoonlijk het topic niet echt geschikt voor als je problemen met kabels hebt. De algemene tendens daar is namelijk enerzijds het ophemelen van extreem dure kabels en anderszijds uit alle macht proberen de gestelde claims onderuit te halen. Daarnaast wekte je bij mij in ieder geval de indruk dat je mijn verhaaltje hiermee naar het rijk der fabelen wou verbannen.

De enige stelling die ik wil nemen wat betreft HDMI, werkt een kabel probleemloos, ook al is het een kabeltje van 10 cent, dan zal een kabel van €100 echt geen verbetering geven. Heb je last van beeld uitval e.d. dan zou ik eens een andere kabel proberen.

Overigens ben ik persoonlijk nog steeds niet overtuigd van HDMI... Ik hoor van een vriend van mij, die veel met grote en dure HT-setups te maken heeft, nog steeds verhalen van problemen. Kwalitatief kan je vaak net zo goed RGB of Component aansturing gebruiken (als HDCP geen keiharde eis is voor het afspelen van de content), waarbij je alle problemen van HDMI omzeilt. Via RGB of Component, zeker als je een goede bron gebruikt en de tv of beamer kan goed overweg met analoge aansturing, is 1080p net zo scherp als via HDMI. Zeker als je kabels gaat gebruiken van 5 meter of langer is RGB of Component gewoon een stuk bedrijfszekerder. Het zure is alleen dat je voor bluray in veel gevallen wel vastzit aan HDCP en dus aan HDMI....

Maar goed, dit gaat way offtopic...

* deepbass909 gooit een ankertje uit en trekt de discussie terug het topic in :+

[back on topic]

Ik ga vrijdag dus m'n C-200 halen, maar ik wil er natuurlijk ook gelijk mee kunnen spelen. Nu heb ik alle content nog op een pc staan (slechts 150GB...) en dat moet overgepompt worden. Nu kan ik dat via het netwerk doen, maar met de snelheden van de C-200 die ik hier hoor, ben ik daar wel een paar dagen zoet mee...

Weet iemand of je ook gebruik kan maken van beide S-ATA aansluitingen om van schijf naar schijf te kopiëren/verplaatsen? En haalt het dan nog een beetje acceptabele doorvoersnelheden (meer dan over het netwerk haalbaar is)? De huidige schijf extern aansluiten is geen optie bij gebrek aan een geschikte behuizing...

En welke bestandsystemen accepteert de C-200? Gezien de ondersteuningen gaat het volgens mij om een embedded linux OS (Samba en NFS zijn typische *nix termen, waarbij NFS ook nogeens vrijwel alleen in *nix omgevingen gebruikt wordt en Samba is de naam van het *nix-project om ondersteuning voor het Windows-netwerk te krijgen...). Dus ik verwacht (lees: hoop) dat hij dus ook de standaard Linux FS-en zal ondersteunen (zoals ext3, waarin mijn huidige harddisk is geformatteerd...)

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:02

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Ik heb al een paar keer rond de 100GB gekopieerd vanaf usb disk naar de interne HDD. Gewoon via file mode op de pch zelf. Duurt een uurtje of 3. (en het lijkt net of je pch hangt) Dus dat is het makkelijkst.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• dreameater
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:57

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Ik dacht dat ik zo'n beetje alles had afgespeeld op dit ding.. Niet dus 8)7

Ik zou graag zo'n Blueray film af willen spelen maar krijg dit niet voor elkaar...

Dit heb ik nu : Share: \\fileserverdata\films\American Gangster 1080p\BDMV

Maar hij speelt niet af!?

Er zatten nog 2 mappen in die american gangster map namelijk : ''certificate" & "any"

Hoe moet ik die mapstructuur maken? of gewoon de inhoud van BDMV in de filmmap zetten?

bedankt! :X

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

• Tylen

Tylen

dreameater schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 13:21:

Ik zou graag zo'n Blueray film af willen spelen maar krijg dit niet voor elkaar...

Er zatten nog 2 mappen in die american gangster map namelijk : ''certificate" & "any"

Hoe moet ik die mapstructuur maken? of gewoon de inhoud van BDMV in de filmmap zetten?

Staat er een mapje stream? Of heb je m2ts bestanden? Die meot je afspelen.

• deepbass909

deepbass909

Tylen schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 12:55:
Ik heb al een paar keer rond de 100GB gekopieerd vanaf usb disk naar de interne HDD. Gewoon via file mode op de pch zelf. Duurt een uurtje of 3. (en het lijkt net of je pch hangt) Dus dat is het makkelijkst.
Dat gaat voor mij dus niet werken, bij gebrek aan een USB-disk, of ik moet alles via een 40GB 2,5" schijfje gaan doen, maar dat zie ik ook niet echt zitten (in de laatste plaats niet omdat het schijfje niet heel betrouwbaar meer is...)
Vandaar mijn vraag of het ook met 2 intern aangesloten hdd's kan, maar dan moet de PCH wel ext3 ondersteunen. Ik kan wel vinden dat hij ext2 ondersteund en ik weet vanuit Linux dat als iets ext2-ondersteuning biedt er ook bijna altijd ext3-ondersteuning aanwezig zal zijn, maar dat ligt er dus aan hoever het OS uitgekleed is.

Ik denk dat het vrijdagavond gewoon lekker sleutelen wordt.

• Ayrton
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-08 11:21
Ik heb een vraag mbt de c-200 en het sharen van media.

Wat is nu de beste manier van sharen?

Mijn ervaring tot dus ver:
myihome is goed maar mist ISO files.
media player share mist mkv's en misschien wel andere zelfs, blijft microsoft.
traditioneel sharen zie ik al een hoop werk.

Jammer dat myihome geen iso ondersteund anders was het DE manier van sharen voor mij.

Zijn er andere applicaties die hetzelfde doen als myihome maar dan ondersteunen zij alles?

myihome ziet er simpel uit en doet wat het moet doen voor de c-200 maar iso is een gemis voor mij. Ik weet dat ik kan combineren met myihome en traditioneel sharen, maar ik zie op dit moment traditioneel sharen als omslachtig op de c-200. Ik heb op de wiki gekeken voor traditioneel sharen met Windows 7, maar ik vind het persoonlijk niet de oplossing.

Alvast bedankt.

The yellow helmet has gone now. All that remains are the tyre tracks on the asphalt. A void in our hearts and the memories...

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:08
dreameater schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 13:21:

De C-200 kan alleen Blu Ray afspelen als je gebruik maakt van een intere HD of een USB stick. Verder hoef je met de Blu Ray verder niks te doen, want de C-200 kan zowel omgaan met de Blu Ray mapstructuur als met Blu Ray iso's.

• dreameater
  • Laatst online: 19:57

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

bvsteyn schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 15:30:
[...]
De C-200 kan alleen Blu Ray afspelen als je gebruik maakt van een intere HD of een USB stick. Verder hoef je met de Blu Ray verder niks te doen, want de C-200 kan zowel omgaan met de Blu Ray mapstructuur als met Blu Ray iso's.
Oh ok, ik dacht dit dit alleen nodig was als je Blueray content via ingebouwde blueray drive wou bekijken...
Nouja ik heb hier nog wel ergens een stickje liggen ga ik het even proberen, bedankt voor de info ;)

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14:26

Totaalgeflipt

De enige echte

Iemand die me kan vertellen of dit een beetje een goede fan is voor in de C-200?
http://nl.farnell.com/sun...0x60x25mm-5vdc/dp/1568441

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:13

rally

Deyterra Consultancy

Sunon maakt hele goede fans.

Ik heb net even gekeken, maar helaas hebben ze geen 60x60x25 VAPO fans, want die zijn NOG stiller en nog slijtvaster.

De laatste fan mods/replacements die ik heb gedaan waren allemaal met Sunon en daar ben ik erg tevreden over.

Overigens ga je 31dB wel horen... Het is niet storend, maar het gaat niet super stil zijn,

http://www.deyterra.com

• deepbass909

deepbass909

Kijk eens of je een Papst kan krijgen, die zijn over het algemeen nog een tandje (of heel wat) beter dan Sunon. Sunon is een standaard fan, zeker niet slecht, maar er zijn er betere.
Het mooie aan Papst-fans is dat de rotor ook echt gebalanceerd wordt.

Deze produceert maar 27dB op vol vermogen en mijn ervaring met Papst is dat dat ook daadwerkelijk betekend dat ze stil zijn.

Je kan natuurlijk ook een thermische schakelaar inbouwen, zodat de fan alleen aanslaat bij temperaturen van bijv. 40 graden of meer, of een temperatuurgestuurde controller die de snelheid automatisch aanpast. Ik heb zo'n dingetje ooit zelf gemaakt voor m'n CPU fan. Bij 30 graden sloeg de fan aan, en bij ongeveer 50 graden zou hij op vol vermogen draaien. Maar dat dingetje heb ik ooit zelf gebouwd aan de hand van een speciaal controller ic. Ik weet niet of ze inmiddels ook kant-en-klaar te koop zijn voor de pc.

• Totaalgeflipt

Totaalgeflipt

De enige echte

rally schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 17:51:
Sunon maakt hele goede fans.

Ik heb net even gekeken, maar helaas hebben ze geen 60x60x25 VAPO fans, want die zijn NOG stiller en nog slijtvaster.

De laatste fan mods/replacements die ik heb gedaan waren allemaal met Sunon en daar ben ik erg tevreden over.

Overigens ga je 31dB wel horen... Het is niet storend, maar het gaat niet super stil zijn,
Bedankt voor jullie duidelijke antwoord.

Maar produceert hij dan 31d8 bij 5v?

Ik wil hem juist een beetje stil houden. Heb er nu 1 inzitten die draait alleen op 12v en dat is echt mega storend. Ik nog wel even goed zoeken op die site.

Ik moet er sowieso wat inhebben. Want hij wordt echt te warm...

// Toevoeging

Op die website geen 60mm 5v papst fan kunnen vinden.
Wel deze: http://nl.farnell.com/sepa/mfb60d05/fan-60mm-5vdc/dp/1118525

Die is 5v, 60mm en maakt het minst geluid. Maar zit daar een connector op die op het mobo van de pch kan?

[ Voor 14% gewijzigd door Totaalgeflipt op 25-02-2010 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renkie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 15:44
Ik heb dit topic geruime tijd niet meer gevolgt, zie nu ineens dat UZG werkt

Net even alles goed ingesteld en werkt prima, goed bezig !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:46
'K heb als het goed is mijn 1e gen. WDTV verkocht en wil een mediaplayer kopen die AVCHD-ISO's afspeelt met ondertiteling. Kan de C-200 dat? Ik had al gelezen dat Blu-Ray ISO's kunnen worden afgespeeld, maar het is me niet duidelijk of dit dan ook inclusief de ondertiteling die erin zit is of moet je toch weer gaan rommelen met losse .srt's die dan ook meestal niet sync lopen?

Dat was mijn grote ergernis van de WDTV hoewel het verder een fijn handig playertje was. Tweede reden is dat ik een netwerkplayer wil en zat eerst te denken aan de WDTV Live, maar deze speelt, net zoals de oude WDTV, nog steeds geen AVCHD- en BD-ISO's met subs af. In menu's ben ik niet geïnteresseerd, maar subs moeten kunnen worden weergegeven bij het afspelen van AVCHD en BD ISO's. Kan iemand dit bevestigen bij de C-200?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Laatst online: 12-09 13:37
JazzySOB schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 00:37:
'K heb als het goed is mijn 1e gen. WDTV verkocht en wil een mediaplayer kopen die AVCHD-ISO's afspeelt met ondertiteling. Kan de C-200 dat? Ik had al gelezen dat Blu-Ray ISO's kunnen worden afgespeeld, maar het is me niet duidelijk of dit dan ook inclusief de ondertiteling die erin zit is of moet je toch weer gaan rommelen met losse .srt's die dan ook meestal niet sync lopen?

Dat was mijn grote ergernis van de WDTV hoewel het verder een fijn handig playertje was. Tweede reden is dat ik een netwerkplayer wil en zat eerst te denken aan de WDTV Live, maar deze speelt, net zoals de oude WDTV, nog steeds geen AVCHD- en BD-ISO's met subs af. In menu's ben ik niet geïnteresseerd, maar subs moeten kunnen worden weergegeven bij het afspelen van AVCHD en BD ISO's. Kan iemand dit bevestigen bij de C-200?
Geen probleem voor de C200 met de originele ondertitels.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

JazzySOB schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 00:37:

Alles kan met de PCH ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Totaalgeflipt schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 21:13:
[...]

Bedankt voor jullie duidelijke antwoord.

Maar produceert hij dan 31d8 bij 5v?

Ik wil hem juist een beetje stil houden. Heb er nu 1 inzitten die draait alleen op 12v en dat is echt mega storend. Ik nog wel even goed zoeken op die site.

Ik moet er sowieso wat inhebben. Want hij wordt echt te warm...

// Toevoeging

Op die website geen 60mm 5v papst fan kunnen vinden.
Wel deze: http://nl.farnell.com/sepa/mfb60d05/fan-60mm-5vdc/dp/1118525

Die is 5v, 60mm en maakt het minst geluid. Maar zit daar een connector op die op het mobo van de pch kan?
Ik neem aan dat hij niet op vol vermogen hoeft te draaien, dus je kan dan vaak ook wel een 12 volt fan op 5 volt laten draaien. Het gevaar is alleen dat hij dan niet op wil starten, maar dat is van te voren bijna nooit te zeggen als je de fan in kwestie niet kent...

Wat je ook kan doen, en ik ga er hierbij even vanuit dat de fan-aansluiting gewoon een domme 5- of 12volt voeding is en verder geen regelingselektronica bevat (correct me if I'm wrong...), is een printje als deze gebruiken. Die past de voedingsspanning aan afhankelijk van de gemeten temperatuur (maximum spanning bij 40 of 50 graden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:17

Wildfire

Joy to the world!

Totaalgeflipt schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 16:44:
Iemand die me kan vertellen of dit een beetje een goede fan is voor in de C-200?
http://nl.farnell.com/sun...0x60x25mm-5vdc/dp/1568441
Alhoewel het niet eens nodig is, heb ik er een PAPST fannetje inzitten. Zo goed als geruisloos, weet alleen ff niet meer welk model precies.

En dan alleen als exit-fan, dus geen fannetje op de C-200 CPU zelf.

[ Voor 7% gewijzigd door Wildfire op 26-02-2010 12:11 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Count_B
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-09 15:14
Behalve HD audio formaten afspelen met losse streams :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
En HDDVD werkt ook niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt

Totaalgeflipt

De enige echte

Wildfire schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 12:11:
[...]

Alhoewel het niet eens nodig is, heb ik er een PAPST fannetje inzitten. Zo goed als geruisloos, weet alleen ff niet meer welk model precies.

En dan alleen als exit-fan, dus geen fannetje op de C-200 CPU zelf.
Kun je me vertellen welk type nr?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 20:08

Edgarz

Tweako-active since1986

Boeiend....baal er meer van dat ik mijn cassettebandjes niet meer kan afspelen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Edgarz schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 20:12:
[...]

Boeiend....baal er meer van dat ik mijn cassettebandjes niet meer kan afspelen O-)
Niet helemaal mee eens. Band of Brothers in HDDVD is echt beter overgezet als de Bluray variant. Als je kunt kiezen en de C200 zou beiden kunnen spelen, wist ik het wel. ;)
Maar ik begrijp je punt, ik maal er eigenlijk ook niet om. Vind het gewoon raar voor een apparaat wat de meest wazige codecs vreet, dattie die niet speelt. Das mijn punt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:46
winwiz schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 05:58:
[...]

Geen probleem voor de C200 met de originele ondertitels.
Dat is wat ik graag wil horen! Zo te zien zal er een C-200 aangeschaft gaan worden :)
Nog meer mensen met AVCHD-ISO ervaringen?
Laat de C-200 bij het afspelen van .m2ts bestanden ook de ondertiteling die daarin eventueel zitten zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 20:08

Edgarz

Tweako-active since1986

UltraSub schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 21:44:
[...]

Niet helemaal mee eens. Band of Brothers in HDDVD is echt beter overgezet als de Bluray variant. Als je kunt kiezen en de C200 zou beiden kunnen spelen, wist ik het wel. ;)
Maar ik begrijp je punt, ik maal er eigenlijk ook niet om. Vind het gewoon raar voor een apparaat wat de meest wazige codecs vreet, dattie die niet speelt. Das mijn punt. :)
Point taken. Sinds december 2008 is HD DVD officieel dood verklaard (laatste HDDVD uitgebracht), misschien is dat de overweging geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik me kan herinneren (kan er naast zitten) heeft het te maken met rechten op de "codec" voor HDDVD.
De chip die popcorn hour gebruikt heeft daar geen licentie voor om die "codec" voor HDDVD te mogen gebruiken en zodoende kan men dus geen HDDVD's afspelen.
UltraSub schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 21:44:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peet73
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 05-05-2022
Heeft iemand enig idee wat er aan de hand is als je de volgende problemen ondervind:

- soms start meerdere keren achter elkaar de software niet op bij het aanzetten van de PCH. D.w.z. het blauwe schermpje met daarin de popcorn komt niet in beeld, er gebeurd dus niks;
- na een paar weken zonder problemen mkv's gekeken te hebben stoppen ze nu na een willekeurige tijd, het beeld wordt ineens zwart maar de teller op het PCH schermpje tikt gewoon door. Ook als je op de STOP knop drukt zie je in het blauwe schermpje dat er een vierkantje in beeld komt en dat de tijd stopt maar verder kun je helemaal niks meer met de PCH. Behalve uitzetten dan: op UIT drukken en daarna DELETE zorgt ervoor dat de PCH netjes afsluit en daarna meestal ook weer normaal opstart;

Ik heb al meerdere keren de Firmware opnieuw erop gezet maar dit probleem is ineens behoorlijk hardnekkig.
Ik kijk de films vanaf de interne HDD. Ook films die eerder zonder problemen afspeelden lopen nu "vast".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:25
Peet73 schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 09:55:
Heeft iemand enig idee wat er aan de hand is als je de volgende problemen ondervind:

- soms start meerdere keren achter elkaar de software niet op bij het aanzetten van de PCH. D.w.z. het blauwe schermpje met daarin de popcorn komt niet in beeld, er gebeurd dus niks;
- na een paar weken zonder problemen mkv's gekeken te hebben stoppen ze nu na een willekeurige tijd, het beeld wordt ineens zwart maar de teller op het PCH schermpje tikt gewoon door. Ook als je op de STOP knop drukt zie je in het blauwe schermpje dat er een vierkantje in beeld komt en dat de tijd stopt maar verder kun je helemaal niks meer met de PCH. Behalve uitzetten dan: op UIT drukken en daarna DELETE zorgt ervoor dat de PCH netjes afsluit en daarna meestal ook weer normaal opstart;

Ik heb al meerdere keren de Firmware opnieuw erop gezet maar dit probleem is ineens behoorlijk hardnekkig.
Ik kijk de films vanaf de interne HDD. Ook films die eerder zonder problemen afspeelden lopen nu "vast".
Veel van deze zaken zijn terug te brengen tot de Hard Disk, kijk maar eens op het forum van hen. Best eens een HD proberen van HCL lijst.

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmb
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-08 14:59

fmb

deepbass909 schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 19:58:
...
Je kan natuurlijk ook een thermische schakelaar inbouwen, zodat de fan alleen aanslaat bij temperaturen van bijv. 40 graden of meer, of een temperatuurgestuurde controller die de snelheid automatisch aanpast. Ik heb zo'n dingetje ooit zelf gemaakt voor m'n CPU fan. Bij 30 graden sloeg de fan aan, en bij ongeveer 50 graden zou hij op vol vermogen draaien. Maar dat dingetje heb ik ooit zelf gebouwd aan de hand van een speciaal controller ic. Ik weet niet of ze inmiddels ook kant-en-klaar te koop zijn voor de pc.
Er zijn ook temperatuur gestuurde fans te koop zoals deze:
http://www.procase.nl/det...efferer=details.asp?ID=73

WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Ok ik heb Uitzendinggemist werkend...

Wat ik erg jammr vind is dat je echt een Windows machine nodig hebt om dit werkend te maken.

Kleine howto voor iemand anders die ook Uitzending gemist wil doen op zijn PCH-C200.

- Zorg dat je een stabiele Windows machine hebt. (Ikzelf heb eerst Windows 2008 server geprobeerd maar dit werkde niet bij mij. Ikzelf heb het nu op een Windows 2003 server werkend).

- Installeer het programma MMSproxyServer van Microchange.nl (http://www.microchange.nl/uzg/)

- Maak een nieuwe Web-app op je PCH-C200 en vul als web-adres in: http://www.microchange.nl/uzg/

- Zorg dat de pc waar MMSproxy aanstaat.

- Start op je PCH-C200 de web-app van Uitzending gemist.

- Check of MMSproxy goed werkt. Dit kan via de keuze MMSproxy te kiezen. Er moet een groene vink in het beeld komen. Is dit niet het geval. Loop alle stapjes na en eventuele firewalls kunnen het blokkeren.

- Kijk en luister... Oja 1 tip selecteer wat je wilt kijken laat hem vast laden ga naar de keuken pak je bak met chips en bier/ cola en als je terug komt is hij vast wel net geladen... (je moet echt geduld hebben)

Wat me opvalt is dat de MMSproxy server het een stuk beter doet kwa performance als je deze op een bedrade verbinding doet. Ik had hem eerst op een 54Mbit G verbinding werkend maar heb hem hierna op een 100Mbit bedraad getest en dit was merkbaar wel wat sneller (Servertje is een Dell Inspirion 1300 Centrino 2,0Ghz 2GB RAM en 40GB HDD). Dit komt mede doordat draadloos veelal zenden of ontvangen is en bedraad veelal zenden en ontvangen. Ik zag de netwerkload rond de 1,5% a 2,5% liggen (verschillende streams gedaan) en de cpu load was rond de 1% a 2% (was automatisch teruggeklokt naar 800MHz).

Waar ik zelf naar aan het zoeken ben momenteel is hoe kan ik de screensaver veranderen en of zo veranderen dat deze foto's van een ndere map pakt? Ik ben uitgekeken op de bloemen namelijk.

[ Voor 5% gewijzigd door Cave_Boy op 27-02-2010 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:55
Cave_Boy schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 10:54:

Waar ik zelf naar aan het zoeken ben momenteel is hoe kan ik de screensaver veranderen en of zo veranderen dat deze foto's van een ndere map pakt? Ik ben uitgekeken op de bloemen namelijk.
+1... vooral die rare foto met die rode knotsen...
inmiddels kent iedereen die bij mij wel eens een film kijkt die al als 'de aambeien screensaver' :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Pusherman_ schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 12:10:
[...]

+1... vooral die rare foto met die rode knotsen...
inmiddels kent iedereen die bij mij wel eens een film kijkt die al als 'de aambeien screensaver' :S
Ze hebben het hier over screensavers en thema's installeren. (http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=34382) Echter ik kom er maar niet uit hoe ik de bestanden ergens moet neerzetten en vooral waar. In de map Photo verder kom ik niet...Moeten er submappen in of hoe zit dit?

Je moet de PCH-C200 uitzetten en vervolgens weer aanzetten en dan langere tijd de Eject knop inhouden en dan kun je kiezen... Ik blijf dan zwart beeld houden en hij gaat vanzelf weer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peet73
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 05-05-2022
tc982 schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 10:06:
[...]

Veel van deze zaken zijn terug te brengen tot de Hard Disk, kijk maar eens op het forum van hen. Best eens een HD proberen van HCL lijst.
De harddisk is inmiddels al vervangen en sindsdien was ik van de problemen af die ik daarvoor had. Toen bevroor de film op willekeurige tijden maar werd het scherm niet zwart.

De harddisk staat vermeld in de lijst en ik dacht geheel groen dus compatible.

Edit: er staat nu een dubbele vermelding van mijn type schijf... grrr

Western Digital Scorpio Blue 5000BEVT 500GB 8Mb
02-01-090904-19-POP-408
MIXED
dc11ab, cheaper_popcorn: Formatted and works fine; mholgate: Freezes / Hangs system after video playing for 5m, even though I know HDD has no errors (deep scan).

[ Voor 24% gewijzigd door Peet73 op 27-02-2010 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timskiej
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-09 19:30
Heb al een aantal reviews en filmpjes gezien over de C-200 maar ik kwam nergens iets tegen over het afspelen van muziek. Is het apparaat goed te gebruiken om er collecties muziek (in totaal rond de 20GB) op af te spelen?
Het is een van de belangrijkste eisen die ik aan het apparaat stel. Dat hij zonder problemen muziek kan shufflen en afspeellijsten kan aanmaken.

[ Voor 24% gewijzigd door timskiej op 27-02-2010 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
timskiej schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 12:55:
Heb al een aantal reviews en filmpjes gezien over de C-200 maar ik kwam nergens iets tegen over het afspelen van muziek. Is het apparaat goed te gebruiken om er collecties muziek (in totaal rond de 20GB) op af te spelen?
Het is een van de belangrijkste eisen die ik aan het apparaat stel. Dat hij zonder problemen muziek kan shufflen en afspeellijsten kan aanmaken.
Ik heb zelf geen probleem met afspelen.. Al doe ik dat niet veel. meestal internet radio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Ik vind het niet echt bruikbaar om mp3tjes te streamen eigenlijk, of ik heb een handige menuoptie oid gemist. Of een 3rd-party app?

* m-m heeft er (nog) geen hd in zitten dus geen weet van apps

[ Voor 5% gewijzigd door m-m op 27-02-2010 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timskiej
Is er iemand die me meer kan vertellen over het afspelen van MP3's op de C-200?
Dat is eigenlijk het belangrijkste voor me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
m-m schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 14:23:
Ik vind het niet echt bruikbaar om mp3tjes te streamen eigenlijk, of ik heb een handige menuoptie oid gemist. Of een 3rd-party app?

* m-m heeft er (nog) geen hd in zitten dus geen weet van apps
Je kan er een USB stick/HDD op aansluiten met MP3 en dit afspelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timskiej
Zou iemand dat voor me willen uittesten hoe de c-200 zich houd bij een paar GB muziek.

Wat ik wel heb begrepen is dat de licenties voor de Bluray maar anderhalf jaar geldig zijn. Als er geen licentie meer wordt uitgegeven voor je speler kun je geen Blurays meer kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Niet online

m-m

Cave_Boy schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 15:26:
[...]

Je kan er een USB stick/HDD op aansluiten met MP3 en dit afspelen...
Ik wil ze gewoon van een netwerkshare afspelen maar dat gaat alleen per nummer, niet per directory. Idealiter houdt dat ding gewoon een library bij zodat ik kan browsen op artiest/nummer/album etc. Dat is voor mij eigenlijk wel het minimum qua functionaliteit om het apparaat bruikbaar te doen zijn als muziekspeler.

Zeg maar, de functionaliteit van een iPod of gelijkwaardige mp3-speler maar dan via netwerkopslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
m-m schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 16:27:
[...]

Ik wil ze gewoon van een netwerkshare afspelen maar dat gaat alleen per nummer, niet per directory. Idealiter houdt dat ding gewoon een library bij zodat ik kan browsen op artiest/nummer/album etc. Dat is voor mij eigenlijk wel het minimum qua functionaliteit om het apparaat bruikbaar te doen zijn als muziekspeler.

Zeg maar, de functionaliteit van een iPod of gelijkwaardige mp3-speler maar dan via netwerkopslag.
Dit kan WEL per directory.... Je moet in de directory op play drukken en niet op enter. Als je op play drukt speelt hij alle films/foto's/muziek af die in die directory staat ook vanaf een share.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
m-m schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 16:27:
[...]

Het is een Movieplayer, muziek is niet echt zijn dada, zeker niet als je iTunes functionaliteit zoekt. Dan kan je beter een airport kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Niet online

m-m

tc982 schreef op zondag 28 februari 2010 @ 09:29:
[...]

Het is een Movieplayer, muziek is niet echt zijn dada, zeker niet als je iTunes functionaliteit zoekt. Dan kan je beter een airport kopen.
Weet ik, maar de vraag was of hij er voor geschikt was en mijn antwoord daarop is 'niet volgens mijn eisen, maar die zijn nogal streng'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
m-m schreef op zondag 28 februari 2010 @ 10:17:
[...]

Weet ik, maar de vraag was of hij er voor geschikt was en mijn antwoord daarop is 'niet volgens mijn eisen, maar die zijn nogal streng'.
Je hebt waarschijnlijk wel gelijk, maar ik denk dat de mp3 ondersteuning zo klein is, dat deze bijna voor niemand voldoed. Ook niet voor de "lichte" gebruikers. Het zou leuk zijn dat er bijvoorbeeld iTunes ondersteuning zou in zitten zoals bij de NAS'en tegenwoordig.

Maar goed, ik gebruik gewoon een Airport Express, of ik ben aan het denken om een Squeezebox aan te kopen. We zien wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Niet online

m-m

Ja een Squeezebox vind ik inderdaad ook een interessante optie, maar ook wel weer erg veel geld. Maar goed, da's verder offtopic, we zijn het iig eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timskiej
Bedankt voor de betere informatie over het afspelen van de MP3 bestanden :)
Helaas valt de C-200 had af voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
timskiej schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 15:59:
Wat ik wel heb begrepen is dat de licenties voor de Bluray maar anderhalf jaar geldig zijn. Als er geen licentie meer wordt uitgegeven voor je speler kun je geen Blurays meer kijken.
Dit snap ik niet. Als je een Bluray speler erin hebt dan kan deze toch gewoon ten alle tijde zo'n film afspelen?
Zo wordt het ook verkocht. Ja je kan een verschil hebben in 1.3a en 1.4 etc (toekomstige films enzo) mar als ik over 4 jaar een film heb dan kan ik deze nogsteeds afspelen volgens mij als het een 1.3a is. Ik heb namelijk door de bluray speler een licentie voor bluray volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racingboy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-09 11:38
Ik heb een probleem met de C-200. Heb zo'n WN-150 draadloze usb adaptor voor mijn C-200 maar krijg hem maar niet verbonden met het internet. Ik heb de juiste parameters ingegeven en automatisch ingesteld voor instellen van het ip adres. Maar hij kent dit ip adres helaas niet toe. Bij connectie zie ik wel wifi connected staan. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timskiej
Cave_Boy schreef op zondag 28 februari 2010 @ 16:43:
[...]

Dit snap ik niet. Als je een Bluray speler erin hebt dan kan deze toch gewoon ten alle tijde zo'n film afspelen?
Zo wordt het ook verkocht. Ja je kan een verschil hebben in 1.3a en 1.4 etc (toekomstige films enzo) mar als ik over 4 jaar een film heb dan kan ik deze nogsteeds afspelen volgens mij als het een 1.3a is. Ik heb namelijk door de bluray speler een licentie voor bluray volgens mij.
Ik vond het ook een raar verhaal maar. Op hardware.info werd de C-200 e A-200 besproken en toen kwam dat verhaal over de licenties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-09 10:46
Cave_Boy schreef op zondag 28 februari 2010 @ 16:43:
[...]

In geval van de C-200 klopt verhaal. Om een blu-ray schijf af te spelen gebruikt de C-200 de manier die ook in computer gebruikt wordt. Hiervoor gelden de licenties 1,5 jaar. Voor de CE apparatuur en de Dune Prime 3.0 gelden de licenties voor altijd omdat deze anders werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

tc982 schreef op zondag 28 februari 2010 @ 09:29:
[...]

Ik heb sinds dit weekend de C-200 thuis staan, en ik loop hier ook nog tegenaan, maar ik ben het niet met je eens. Om "iTunes"-achtige functionaliteit te krijgen, is slechts een database-servertje nodig, die er volgens mij ook zijn. Ik ben naar alleen nog naar opzoek. Mijn eerste aandacht ligt alleen nu nog eerst bij het leren omgaan met het apparaat... Want heel simpel vind ik hem niet werken (tenminste, als je iets meer wilt dan hij standaard kan). En ik ben nog opzoek naar een manier om mijn DVD's om te zetten zonder kwaliteitsverlies en met behoud van o.a. DTS-tracks (vooral dat laatste lijkt lastig...) Ik heb wel dvd-rippers gevonden die een ISO-bestand genereren, maar die krijg ik vervolgens niet geopend op de C-200...

En ik ben nog een beetje aan het stoeien met de instellingen van mijn receiver en de C-200. Bij bepaalde bestanden krijg ik namelijk geen audio door over de optische aansluiting, terwijl deze gewoon PCM uit zou moeten sturen (zo staat het immers ingesteld) en mijn receiver daar mee overweg kan (dezelfde bestanden deden het namelijk wel als ik ze afspeelde op m'n testpc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:08
deepbass909 schreef op maandag 01 maart 2010 @ 09:39:
[...]

Ik heb sinds dit weekend de C-200 thuis staan, en ik loop hier ook nog tegenaan, maar ik ben het niet met je eens. Om "iTunes"-achtige functionaliteit te krijgen, is slechts een database-servertje nodig, die er volgens mij ook zijn. Ik ben naar alleen nog naar opzoek. Mijn eerste aandacht ligt alleen nu nog eerst bij het leren omgaan met het apparaat... Want heel simpel vind ik hem niet werken (tenminste, als je iets meer wilt dan hij standaard kan). En ik ben nog opzoek naar een manier om mijn DVD's om te zetten zonder kwaliteitsverlies en met behoud van o.a. DTS-tracks (vooral dat laatste lijkt lastig...) Ik heb wel dvd-rippers gevonden die een ISO-bestand genereren, maar die krijg ik vervolgens niet geopend op de C-200...

En ik ben nog een beetje aan het stoeien met de instellingen van mijn receiver en de C-200. Bij bepaalde bestanden krijg ik namelijk geen audio door over de optische aansluiting, terwijl deze gewoon PCM uit zou moeten sturen (zo staat het immers ingesteld) en mijn receiver daar mee overweg kan (dezelfde bestanden deden het namelijk wel als ik ze afspeelde op m'n testpc).
DVD Decrypter werkt hier prima.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Ok, kleine aanvulling, ik draai exclusief Linux... DVD Decrypter draait alleen onder windows... Op zich heb ik wel een werkende ISO kunnen maken van Pan's Labyrinth, die op m'n gewone pc draait, maar op de PCH blijft hij bezig met laden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:16

Crusader

Arc Nature

[...]

Ik heb sinds dit weekend de C-200 thuis staan, en ik loop hier ook nog tegenaan, maar ik ben het niet met je eens. Om "iTunes"-achtige functionaliteit te krijgen, is slechts een database-servertje nodig, die er volgens mij ook zijn.
Ik heb een Synology DS409+ NAS die ook die functionaliteit biedt. Werkt prima in combinatie met de C-200.
Ook voor foto's overigens. Noem je zoiets niet een UPnP media server functionaliteit ofzo?

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

deepbass909 schreef op maandag 01 maart 2010 @ 11:16:
Ok, kleine aanvulling, ik draai exclusief Linux... DVD Decrypter draait alleen onder windows... Op zich heb ik wel een werkende ISO kunnen maken van Pan's Labyrinth, die op m'n gewone pc draait, maar op de PCH blijft hij bezig met laden...
Jij draait "exclusief" linux??? DVD Decrypter is toch voor windows??? Is zie het probleem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

exclusief, als in, alleen maar ;) Ik weet dat er voor Linux ook diverse programma's zijn die het zouden moeten kunnen doen (DVD::rip, K9copy, Thoggen, etc), maar daarmee lukt het dus nog niet. Wat niet echt meehelpt met testen is dat het kopiëren van 4GB over het netwerk bij mij ruim een half uur duurt... En dat is op het moment de enige manier om het op de PCH te krijgen voor mij...

Maar het is nog een work in progress om het zo maar te zeggen. Ik heb het apparaat net en ben nu in de wondere wereld van DVD-rippen terecht gekomen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:17

Wildfire

Joy to the world!

Voor diegenen bij wie de C-200 (misschien) afvalt: alleen vandaag bij 1DayFly een Dune 3.0 Prime voor €333 inclusief verzending, morgen in huis. Is een mogelijk alternatief voor de C-200 voor zover ik het begrepen heb.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racingboy
Iemand een idee waarom de C-200 geen IP adres toegewezen krijgt ism met de WN-150? Ik zie wel WiFi connected staan, maar bij IP adres staat gewoon -.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.C
  • Laatst online: 28-08 22:25

T.C

[...]

Out of the box zit er inderdaad geen itunes achtige functionaliteit in.
Maar met het programma music jukebox kan er in ieder geval wel een doorzoekbaar overzicht gemaakt worden.
Hierbij kun je albums zoeken op genre, artiest op alfabet en totaal overzicht.
Tevens zorgt dit programma ervoor dat de c-200 ook shuffle kent. (Dat is voor mij ook belangrijk).
Het kost alleen heel veel tijd om de id3 tags te bewerken.

BTW: Is er een mogelijkheid om de tonen aan te passen met een soort van equalizer?
(Mijn receiver geeft de muziek te veel bass mee.)

Iedereen mag een mening hebben over onderwerpen. Maar het hoeft niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

T.C schreef op maandag 01 maart 2010 @ 14:45:
[...]

Out of the box zit er inderdaad geen itunes achtige functionaliteit in.
Maar met het programma music jukebox kan er in ieder geval wel een doorzoekbaar overzicht gemaakt worden.
Hierbij kun je albums zoeken op genre, artiest op alfabet en totaal overzicht.
Tevens zorgt dit programma ervoor dat de c-200 ook shuffle kent. (Dat is voor mij ook belangrijk).
Het kost alleen heel veel tijd om de id3 tags te bewerken.

BTW: Is er een mogelijkheid om de tonen aan te passen met een soort van equalizer?
(Mijn receiver geeft de muziek te veel bass mee.)
Hou op over id3-tags... Ik dacht dat ik ze redelijk goed op orde had... Sinds dit weekend ben ik erachter dat dat niet echt het geval is... Daarnaast staan er op het moment nog allemaal loze mappen in mijn muziek-map, door een foutje ooit... Ik ben dus nog druk bezig het allemaal op te schonen. En met ruim 3000 artiest-mappen is dat ook wel nodig...
Parallel daaraan moet mijn eigen cd-collectie nog geript worden naar flac, ipv mp3...

Voor zover ik weet kent de C-200 overigens geen equalizer, hoewel hij het volgens mij wel zou kunnen...
Sowieso vind ik het platform wel erg interessant. Het is een embedded linux computer die z'n gui volledig in java, html en css heeft opgebouwd. Dat maakt hem natuurlijk extreem flexibel in de mogelijkheden, zolang hij het qua hardware maar aan kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Met Tag&Rename is het opvoeren van juiste ID3 tags toch een doenlijke klus? Tenminste, het is wel even werk maar gaat redelijk snel en nauwkeurig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Tag&Rename is inderdaad een prachtprogramma, maar als je iets van 20.000 mp3's hebt om te controleren, heb je daar wel een paar dagen, zo niet weken werk aan... Helemaal omdat ik ze nu eigenlijk via het netwerk moet bewerken.
Maar ik denk dat ik de harddisk even uit de C-200 haal en aan een SATA kabel van m'n pc hang (lang leve de harddiskbay van de C-200). Aangezien de schijf ext3 geformateerd is, en ik dus Linux draai, werkt dat perfect ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Racingboy schreef op maandag 01 maart 2010 @ 12:49:
Iemand een idee waarom de C-200 geen IP adres toegewezen krijgt ism met de WN-150? Ik zie wel WiFi connected staan, maar bij IP adres staat gewoon -.
Heb je wel gekozen voor draadloos inplaats van bedraad netwerk gebruiken (staat bovenin daar keuzemenu).
Je kan of draadloos connecten of bedraad.

Ik zat daar ook mee te klungelen. Kwam ik erachter dat ik mijn beveiligingswachtwoord misschien een keer fout had. Dit was niet het geval 9ingevoerd met USB toetsenbord... zeker aanrader met de wat langere wachtwoorden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racingboy
Ja, gekozen voor automatisch draadloos ip adres

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EjjE101
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-09 14:03
Werkt de stick wel in je PC ?
Werkt het als je handmatig een IP opgeeft ?
Welke WIFI beveiliging gebruik je ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordykeus
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-06-2024
Werkt de stick wel in je PC ?
Ja
Werkt het als je handmatig een IP opgeeft ?
Ja
Welke WIFI beveiliging gebruik je ?
Werk met elke beveiliging. Als je NMT kent weetje dat je de keuze hebt uit de desbetreffende beveiliging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racingboy
Nog niet geprobeerd om hem in de pc te steken en ook niet om manueel een ipadres toe te kennen. Zou niet weten welk trouwens. Als beveiliging kan ik enkel WPA kiezen TKP en NAS of zoiets (ben momenteel niet thuis)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt

Totaalgeflipt

De enige echte

Ik heb een map op mijn PCH staan, die ik wel kan hernoemen maar niet kan wissen. Zowel met FTP als met de AB niet. Krijg in beide gevallen Permission Denied

Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ingesss
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20-03-2012
Bij mij werken de ondertitels van .SUB niet. Heeft iemand een idee wat ik moet doen. Ik heb opgezocht op popcornhour.com dat de NMT het wel moet ondersteunen.

De ondertitels staan in hetzelfde mapje en hebben dezelfde naam. Als ik probeer een ondertitel zelf af te spelen loopt deze vast.
De ondertitels doen het wel op de pc (onder VLC).

iemand een oplossing??

Q6600 / Gigabyte P35-DS4 / 4GB Geil6400 / Club-3D 4870X2 / 2x WD Raptor 36GB RAID0 / 2x Seagate 7200 320 GB RAID0 / Club3D Theatron DTS / Antec TruePower Quattro 850 / Lian Li PC-7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Dee
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-09 16:35
Totaalgeflipt schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 20:03:
Ik heb een map op mijn PCH staan, die ik wel kan hernoemen maar niet kan wissen. Zowel met FTP als met de AB niet. Krijg in beide gevallen Permission Denied

Iemand een oplossing?
Ja, ik heb dat ook gehad. Heb de HD opnieuw geformateerd en de apps opnieuw geinstalleerd. Toen was het hardnekkige bestandje wel verdwenen. Verder heb ik geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Commander69
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online

Commander69

Horseshoe solar

Zijn er nog mensen geinteresseerd in mijn oplossing van een externe USB bluray drive. Meeste films staan op de HDD. Soms zou je misschien een BD willen kijken die hang ik dan met een externe drive eraan. Werkt perfect.

40x380Wp Solaredge SE16K E-ESE-SE-SSE-S-SSW-SW-WSW / 3xVictron MPII 5000 / DIY 16 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
  • Laatst online: 14-02-2014
Ik ben aan 't overwegen om een mediaspeler aan te schaffen. Vermits de Yuixx weer uitgesteld is, overweeg ik de Popcornhour C-200. Maar ik zit toch nog met enkele vraagjes...

1) Op wiki vond ik volgende specs:

- BluRay: BD Video movies have a maximum data transfer rate of 54 Mbit/s, a maximum AV bitrate of 48 Mbit/s (for both audio and video data), and a maximum video bit rate of 40 Mbit/s.

Op zich wel gek. Max 40 Mbit/s voor video, max 8 Mbit/s voor audio en waarvoor is die overige 6 Mbit/s dan? Subtitle streams ofzo?

- H.264 High Profile Level 4.1: Max bitrate 62.500 Kbit/s (circa 61 Mbit/s).

Nu mijn vraag. Speelt de C-200 een 1080p film (zowel BluRay als MKV rip van BluRay film) @ 24 fps en HP@L4.1 met max bitrate van BluRay/H.264 HP@L4.1 vlekkeloos af? M.a.w. zonder haperingen.

2) Speelt een 1080p film vlekkeloos af via WiFi (WN-200)? Eventueel vlekkeloos t.e.m. welke bitrate? Ikzelf zit hier met een 802.11g wireless router dus ik ga ervan uit dat een 1080p film vlekkeloos streamen een utopie is.

3) Ik heb hier een 2,5" Fujitsu SATA HDD die in m'n Icybox zit. Ik zou deze eventueel gebruiken om aan de C-200 te hangen (via USB) en zo films te kijken. Maar ik heb geen externe voeding voor die icybox. In plaats daarvan moet ik de icybox aansluiten via 2 USB kabels. Levert de C-200 genoeg power hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
CobraX schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 00:06:
Ik ben aan 't overwegen om een mediaspeler aan te schaffen. Vermits de Yuixx weer uitgesteld is, overweeg ik de Popcornhour C-200. Maar ik zit toch nog met enkele vraagjes...

1) Op wiki vond ik volgende specs:

- BluRay: BD Video movies have a maximum data transfer rate of 54 Mbit/s, a maximum AV bitrate of 48 Mbit/s (for both audio and video data), and a maximum video bit rate of 40 Mbit/s.

Op zich wel gek. Max 40 Mbit/s voor video, max 8 Mbit/s voor audio en waarvoor is die overige 6 Mbit/s dan? Subtitle streams ofzo?

- H.264 High Profile Level 4.1: Max bitrate 62.500 Kbit/s (circa 61 Mbit/s).

Nu mijn vraag. Speelt de C-200 een 1080p film (zowel BluRay als MKV rip van BluRay film) @ 24 fps en HP@L4.1 met max bitrate van BluRay/H.264 HP@L4.1 vlekkeloos af? M.a.w. zonder haperingen.

2) Speelt een 1080p film vlekkeloos af via WiFi (WN-200)? Eventueel vlekkeloos t.e.m. welke bitrate? Ikzelf zit hier met een 802.11g wireless router dus ik ga ervan uit dat een 1080p film vlekkeloos streamen een utopie is.

3) Ik heb hier een 2,5" Fujitsu SATA HDD die in m'n Icybox zit. Ik zou deze eventueel gebruiken om aan de C-200 te hangen (via USB) en zo films te kijken. Maar ik heb geen externe voeding voor die icybox. In plaats daarvan moet ik de icybox aansluiten via 2 USB kabels. Levert de C-200 genoeg power hiervoor?
1) Ja geen enkel probleem. Ik heb hier 1:1 rips (iso 50Gb) die vlekkeloos afgespeeld worden. Mkv's zijn over het algemeen geherencode en dus lager qua bitrate. Alles wat ik speel gaat soepel. Hij kan zelf schakelen naar 24 Hz indien nodig

2) forget it. Wifi met High Bitrate is een no go en al helemaal niet met 802.11g. Ik denk dat het nog gaat tot 10-15 Mbit maar dan is de rek er wel uit.

3) mag geen probleem zijn. Althans ik heb met externe 2.5 inch geen problemen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:55
winwiz schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 05:57:
[...]

1) Ja geen enkel probleem. Ik heb hier 1:1 rips (iso 50Gb) die vlekkeloos afgespeeld worden. Mkv's zijn over het algemeen geherencode en dus lager qua bitrate. Alles wat ik speel gaat soepel. Hij kan zelf schakelen naar 24 Hz indien nodig
is dit als je via je netwerk streamt, of staan ze op een interne HDD in je popcorn of usb HDD aan je popcorn?

want via het netwerk doen 1:1 blurays het toch niet helemaal vlekkeloos bij mij :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzbuzz68
  • Laatst online: 02-09 14:22
Bij mij is Blu-ray afspelen via het netwerk ook nog niet helemaal perfect, maar wel heel goed werkbaar. Ik heb bijv. de hele Battlestar Galactica BR box (1:1 rips) op m'n NAS staan. Als ik deze start af te spelen begint hij al vrij snel in het menu (dus niet eens bij het afspelen van de film) te stotteren. Start ik een aflevering, dan gaat dit ook maar even goed. Echter, als ik een tijd-zoeken doe en 'm een minuutje vooruit zet (is toch alleen maar wat er de vorige afleveringen gebeurde) dan speelt hij vanaf dat moment zonder problemen door. Alleen de DTS MA wordt bij mij niet doorgegeven, slechts DTS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:08
buzzbuzz68 schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 08:51:
Bij mij is Blu-ray afspelen via het netwerk ook nog niet helemaal perfect, maar wel heel goed werkbaar. Ik heb bijv. de hele Battlestar Galactica BR box (1:1 rips) op m'n NAS staan. Als ik deze start af te spelen begint hij al vrij snel in het menu (dus niet eens bij het afspelen van de film) te stotteren. Start ik een aflevering, dan gaat dit ook maar even goed. Echter, als ik een tijd-zoeken doe en 'm een minuutje vooruit zet (is toch alleen maar wat er de vorige afleveringen gebeurde) dan speelt hij vanaf dat moment zonder problemen door. Alleen de DTS MA wordt bij mij niet doorgegeven, slechts DTS.
Bij mij werken BluRay's prima vanaf mijn NAS en 100 Mb netwerk, zowel ISO's als BMDV directory structuren geven geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Ik denk dat ik mijn netwerk eens na moet gaan kijken... Bij mij blijven de transferrates hangen op 40 - 50 Mbit, terwijl ik een volledig 100Mbit bekabeld netwerk heb liggen, waarbij m'n router vaak ook nog eens in de stress schiet... (erg leuk om bij een ISO van een x GB op 80% te ontdekken dat de netwerkverbinding verbroken is...)

Het is me gisteren wel gelukt een ISO-rip van een DVD af te spelen. Waarschijnlijk had ik de vorge keer nog last van troep in het geheugen van de C-200, want nu opent hij het bestand zonder problemen en werkt alles.

Een mooie skin/movie browser kan ik alleen nog even vergeten. De versies die ik heb gevonden werken alleen op HD-resoluties, en ik heb nog een SD-tv staan (zelfs geeneens breedbeeld :X )
De zoektocht gaat nog wel even door naar een goede muziekspeler die kan indexeren (eventueel met behulp van een linux pc) en een nette database gebruikt, ipv folderstructuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
Pusherman_ schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 08:34:
[...]

is dit als je via je netwerk streamt, of staan ze op een interne HDD in je popcorn of usb HDD aan je popcorn?

want via het netwerk doen 1:1 blurays het toch niet helemaal vlekkeloos bij mij :(
Zowel intern als via het netwerk gaat het prima. Gigabit netwerk en in PCH de auto stand gekoppeld aan een Linksys Etherfast 10/100/1000Mbit switch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzbuzz68
  • Laatst online: 02-09 14:22
bvsteyn schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 09:14:
[...]

Bij mij werken BluRay's prima vanaf mijn NAS en 100 Mb netwerk, zowel ISO's als BMDV directory structuren geven geen enkel probleem.
Als ik de fora bekijk zijn er mensen waarbij het prima werkt en mensen waarbij het niet goed werkt. Ik heb zelf een gigabit netwerk, maar heb alle combies geprobeerd. Rechtstreeks op m'n 100Mb ADSL router aangesloten geprobeerd, via m'n D-Link green gigabit switch en de C200 instelling voor Auto / 10/100Mb. Alle combies leveren hetzelfde resultaat. En dat de HD-audio niet werkt heeft weer niets met het netwerk te maken natuurlijk. Er zijn nog wel wat verbeteringen in de firmware mogelijk zullen we maar zeggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dit al eens geschreven, maar toch nog eens mijn advies: als je kunt, wacht met de aanschaf van een C-200. Ik kocht die in opvolging van mijn A-100, maar ik heb nu videobestanden die mijn A-100 kan afspelen maar mijn C-200 niet en ook heb ik nooit zoveel moeten heropstarten met de A-100 als dit met de C-200 het geval is (wegens verlies van beeld en/of klank).
Dat er met de nieuwe zaken eigen aan de C-200 nog problemen zijn, daar had ik me aan verwacht, maar dat ik ook voor problemen die na vele maanden bij de A-100 eindelijk opgelost raakten, nu nogmaals hetzelfde moet doormaken met de C-200 is bijzonder frustrerend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
Verwijderd schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 21:01:
Ik heb dit al eens geschreven, maar toch nog eens mijn advies: als je kunt, wacht met de aanschaf van een C-200. Ik kocht die in opvolging van mijn A-100, maar ik heb nu videobestanden die mijn A-100 kan afspelen maar mijn C-200 niet en ook heb ik nooit zoveel moeten heropstarten met de A-100 als dit met de C-200 het geval is (wegens verlies van beeld en/of klank).
Dat er met de nieuwe zaken eigen aan de C-200 nog problemen zijn, daar had ik me aan verwacht, maar dat ik ook voor problemen die na vele maanden bij de A-100 eindelijk opgelost raakten, nu nogmaals hetzelfde moet doormaken met de C-200 is bijzonder frustrerend...
Jouw ervaringen zijn niet de mijne, en ik heb dezelfde combinatie. Ja je moet wel eens herstarten maar dat moest met de A100 ook. Verder super tevreden en wordt alleen nog beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

winwiz schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 21:38:
[...]

Jouw ervaringen zijn niet de mijne, en ik heb dezelfde combinatie. Ja je moet wel eens herstarten maar dat moest met de A100 ook. Verder super tevreden en wordt alleen nog beter.
Lees dan eens hier de vele ervaringen met de meest recente firmware voor de C-200:
http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=35657

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan iemand me vertellen of het enigzins mogelijk is er een blue ray speler in te zetten en toch een 3,5" HDD intern? ik zou dit graag willen daar ik 640Gb wel mager vind en ik toch echt een blu ray speler erin wil hebben en het liefst alles intern heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
Pfff ben wat aan 't researchen op networkedmediatank en het lijkt wel of de C-200 een zak vol bugs is met hier en daar enkele werkende functies. En dit toestel is al een maand of 4 uit? Schandalig toch!

Ik had graag vlot werkende basisfunctionaliteit gehad. De C-200 via een HDMI kabel aan m'n 50" Panasonic V10 om daarop dan 1080@24p MKVs (x264 HP@L4.1 + AC3/DTS/DTS MA) of AVIs (XviD + MP3/AC3) samen met ondertitels (losse SRT/SUB bestanden of built-in subtitles in de MKV container) te kunnen afspelen (via 100 Mbit LAN en/of externe USB HDD).

Maar blijkbaar is dit zelfs wat teveel gevraagd. Hier zijn enkele bugs die er imo al uit moesten zijn na 4 maanden:
- Srtfiles won't show when played with some m2ts files. (It happens also with mkvfiles.) There are srtfiles that do work with m2ts, but now they are far out of sync. Srtfiles that are synced run out of sync when pausing/ffw or skipping.

- Many MKV rips that worked on the previous generation of NMTs have out of sync audio on the C-200.

- Watching mkv or divx video and after 1 hour,no sound.Only restart PCH for have sound.(mkv and dvix work on tvix and pc)
Hdmi Audio On and all sound on PCM

- No audio with Xvid after playing dvd

- MKV with external sub file (srt for example) when using the delay function, - or +, if you go beyond a certain value, let's say 10sec, the delay is reseting before being applied.
explanation by an example :
Watchin a movie, srt out of sync, setting a delay of +32sec. I have to wait for 32sec after applying the delay before the SRT is displayed. If i add 1sec, I will have to wait for 32+1=33sec before seeing the srt back on the display. The internal clock goes out of sync with the ntp-time server.
En blijkbaar werkt DTS MA in een MKV container ook (nog?) niet. Wat voor een zootje zijn ze er toch van aan 't maken bij Syabas. Hopelijk komt dit snel in orde!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Verwijderd schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 22:23:
kan iemand me vertellen of het enigzins mogelijk is er een blue ray speler in te zetten en toch een 3,5" HDD intern? ik zou dit graag willen daar ik 640Gb wel mager vind en ik toch echt een blu ray speler erin wil hebben en het liefst alles intern heb
Prima mogelijk met een beetje creatieve oplossing. Zie hier voor een paar opties. Ikzelf heb het zo ook gedaan, 2TB is net wat makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
Verwijderd schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 22:21:
[...]

Lees dan eens hier de vele ervaringen met de meest recente firmware voor de C-200:
http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=35657
Ik vertel je MIJN ervaringen. Welke versie firmware denk je dat ik erin heb. Mensen die wat te klagen hebben zul je nu altijd meer horen op een supportforum dan anderen...

Als je een speler weet die bug vrij is hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
quote:

- Srtfiles won't show when played with some m2ts files. (It happens also with mkvfiles.) There are srtfiles that do work with m2ts, but now they are far out of sync. Srtfiles that are synced run out of sync when pausing/ffw or skipping.

Geen ervaring mee. Ik zet sowieso m2ts files om naar BD-ISO en daar loopt het goed en heb ik gewoon prima HD geluid en goede ondertitels. Kost een kwartiertje werk en is eenmalig en simpel om te doen.

- Many MKV rips that worked on the previous generation of NMTs have out of sync audio on the C-200.

Geen last van ondervonden.

- Watching mkv or divx video and after 1 hour,no sound.Only restart PCH for have sound.(mkv and dvix work on tvix and pc)

Ik kan de hele dag films/series spelen in MKV of Divx geen problemen met geluid.

Dit klopt wel! Niet alleen Xvid maar Divx, Wma, Mpg hebben dan ook geen geluid. Er moet gereset worden!

- MKV with external sub file (srt for example) when using the delay function, - or +, if you go beyond a certain value, let's say 10sec, the delay is reseting before being applied.
Watchin a movie, srt out of sync, setting a delay of +32sec. I have to wait for 32sec after applying the delay before the SRT is displayed. If i add 1sec, I will have to wait for 32+1=33sec before seeing the srt back on the display.

Geen ervaringen mee..... Wat ik speel loopt gewoon in Sync

The internal clock goes out of sync with the ntp-time server.

Nooit op gelet

Ik gebruik de firmware van 29/01

[ Voor 5% gewijzigd door winwiz op 05-03-2010 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

winwiz schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 21:38:
[...]

Ik ervaar ook nog weinig problemen met de C-200. Ja, audio is bij bepaalde files out-of-sync, maar laten dit nou ook precies dezelfde bestanden zijn waarmee ik een enorme berg problemen had met het omzetten naar een mp4-bestand dat geschikt is voor mijn GSM.
Het is mij opgevallen dat heel veel rips die te downloaden zijn, gewoon echt fout gecodeerd zijn. Toen ik voor mijn gsm de instellingen voor ffmpeg aan het opzoeken was, kwam ik ook de meest fantastische commandline opties tegen, terwijl die in feite helemaal niet nodig waren. Wat dat veroorzaakte was een bestand dat wel goed leek af te spelen, tot het afspeelapparaat iets kritischer werd wat betreft standaarden.
Er zit bijv. nogal een verschil in bestandsomvang en recodeertijd tussen de verschillende opties. De matig gecodeerde bestanden missen een aantal keyframes voor A/V syncing. Als dan om wat voor reden ook geluid en beeld mis gaan lopen, wordt dat niet of minder snel gecorrigeerd.
Ik kan in mijn situatie HDMI-problemen volledig buitensluiten, want ik speel momenteel alles via composiet (:X) en optische audio. Die combinatie levert nooit sync-problemen op bij de verwerking (anders zouden mijn DVD-speler en digitale ontvanger deze problemen ook moeten kennen).

Wat betreft softwareproblemen, dit apparaat is niks anders dan een embedded linux systeem, met specifieke aanpassingen (anders zou het bijv. onmogelijk zijn om Bluray af te spelen). Ontbrekende functionaliteit kan, voor zover de hardware het uiteraard toelaat, gewoon ingebouwd worden.
Ik zag op het NMT forum ook al een verzoek voorbij komen om het mogelijk te maken om python als taal voor toepassingen te kunnen gebruiken. Nu verbaast het mij een beetje dat dat niet mogelijk is (immers, python is tegenwoordig onderhand de standaard taal binnen Linux voor behoorlijk veel apps), maar het ontsluiten van Python zou echt een berg aan mogelijkheden openen. Zaken als Uitzendinggemist zijn met python vele male makkelijker werkend te krijgen dan met de huidige beschikbare talen.

Het is dat ik alleen ervaring heb met het beheren van linux systemen, en geen ervaring met het maken van software. Ik zou bijv. heel graag ssh-toegang willen krijgen tot het apparaat, en als het even kan zelfs root-of su-access. Misschien dat ik, als ik tijd heb, eens ga kijken hoe de firmware verpakt zit en of deze open te breken is >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgarretsen
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-09 12:05
Ding nu ook al een maand en tot nu toe nog geen enkel file / iso / mkv gehad die niet gewoon goed afspeelde.

Enige is dat ik af en toe groene ondertitels krijg als ik deze tijdens de film aanzet maar een keer vooruit en achteruit lost dat ook al weer op.

Maar inderdaad, klagen zal altijd de boventoon hebben en mensen zullen niet de positieve dingen volop posten :-)

Voor mij in combinatie met gigabit netwerk en een redelijk snelle NAS de perfecte oplossing voor me Blu Rays / Rips en DVD collectie op ISO.

Heb er alle vertrouwen in dat ze met komende firmware upgrades meer opties zullen toevoegen en meer bugs zullen oplossen.

UDM-Pro | USW Pro 24 POE Gen 2 | USW Flex | USW-Flex Mini x3 | U6LR x4 | AP-HD x1 | G4 Pro | G4 Bullet | G3 Instant x5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

winwiz schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 10:37:
quote:

Geen ervaring mee. Ik zet sowieso m2ts files om naar BD-ISO en daar loopt het goed en heb ik gewoon prima HD geluid en goede ondertitels. Kost een kwartiertje werk en is eenmalig en simpel om te doen.

Er is voor de meeste zaken altijd wel een remedie, maar moet je dit aanvaarden? het toestel kost veel meer dan zijn voorganger en die deed het beter met ondertitels weergave...

Geen last van ondervonden.

Ik wel.

Ik kan de hele dag films/series spelen in MKV of Divx geen problemen met geluid.

Het wegvallen van geluid tijdens het spelen heb ik ook nog niet gehad.

Dit klopt wel! Niet alleen Xvid maar Divx, Wma, Mpg hebben dan ook geen geluid. Er moet gereset worden!

Kijk als je zoiets aanvaardt, dan ga je toch heel ver.
Voor mij valt de hele zaak hiermee.

Watchin a movie, srt out of sync, setting a delay of +32sec. I have to wait for 32sec after applying the delay before the SRT is displayed. If i add 1sec, I will have to wait for 32+1=33sec before seeing the srt back on the display.

Geen ervaringen mee..... Wat ik speel loopt gewoon in Sync

Ik ook niet, maar ik verlies wel sync soms

The internal clock goes out of sync with the ntp-time server.

Nooit op gelet

Ik ook niet.

Ik gebruik de firmware van 29/01
Ik ook, dit is de meest recente

Dit gaat dan nog niet over de nieuwe eigenschappen zoals het functioneren van BR-speler of Gigabit-network...
Ik begin te denken dat het een gewoonte wordt dat als je zo'n soort toestellen koopt dat veel nog niet op punt staat zodat je dit normaal gaat vinden... Ik kan dit wel hebben met een totaal nieuw product tegen redelijke prijs zoals de A-100 was, maar voor zijn opvolger die veel meer kost, gaat bij mij die vlieger niet meer op... ik heb voor mij het gevoel dat ik een miskoop deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

@rgarretsen
Heb je die iso's zelf gemaakt? Ik ben gisteren bezig geweest een aantal van mijn eigen DVD's over te zetten naar iso's, en na in het begin wat problemen ermee gehad te hebben (ik had heel simpel de instellingen van m'n ripper verkeerd staan), werken ze nu zonder problemen, met alle menu's, audio-tracks, ondertiteling, etc.
Of eigenlijk werkt het beter dan de oorspronkelijk dvd's, want ik kan nu wél die verschrikkelijk irritante spotjes van Stichting BREIN doorskippen... en rechtstreeks naar het hoofdmenu springen >:) (Ik heb gvdm de DVD origineel staan... flkr op met die antipiraterij dingen... Die maken juist dat ik ga downloaden...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
Kijk de dingen waarvan ik zeg "die zijn erg irritant en wil ik niet meemaken" zijn de volgende:

- SRT/SUB files die niet afspelen ondanks ze dezelfde naam hebben als de film (MKV of AVI) OF built-in subtitles (MKV container) die niet werken.
- Subtitles die niet de juiste kleur hebben (dus verkleuring na eventjes kijken of meteen vanaf het begin).
- Subtitles die zonder reden niet meer synchroon lopen OF niet meer synchroon lopen na eventjes doorspoelen of terugspoelen OF die gewoon verdwijnen nadat je de film eventjes op pauze gezet hebt.
- Audio sync problemen (eerste maanden zal ik normaal gezien enkel MKV (x264 HP@L4.1 + DTS/DTS MA) en AVI (XviD + MP3/AC3) films kijken) die vanaf het begin optreden of na eventjes doorspoelen/terugspoelen/pauzeren. Dit alles aangesloten via 1 HDMI kabel van de C-200 naar de TV (en deftige kabels heb ik nog genoeg bvb 1 shielded HDMI kabel met vergulde connectoren en 1 dure HDMI 1.3C kabel die ook shielded is en vergulde connectoren heeft).

Verder snap ik ook niet waarom DTS MA niet ondersteund wordt in een MKV file en wel in BD ISO's of BD Folders op een HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Cobra, vergeet ook niet dat sommige subs niet synchroon lopen omdat ze een andere fps kennen. De rest van jouw problemen kom ik zelf niet tegen. Alleen gekleurde subs, maar dat was vooral in de vorige firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
MrFl0ppY schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 13:47:
Cobra, vergeet ook niet dat sommige subs niet synchroon lopen omdat ze een andere fps kennen. De rest van jouw problemen kom ik zelf niet tegen. Alleen gekleurde subs, maar dat was vooral in de vorige firmware.
Dat is geen probleem. Als ze niet synchroon lopen op PC, verwacht ik ook niet dat ze synchroon lopen op de C-200 (tenzij ik ze zelf eerst synchroniseer op PC natuurlijk). :)
Pagina: 1 ... 13 ... 36 Laatste

Let op:
Dit topic is enkel voor discussies over het apparaat zelf. Levertijden, prijzen, bestellingen en dat soort randzaken, horen hier niet thuis.