Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:42
Roberto538 schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 11:58:

Wat me wel ineens is opgevallen bij audio, na de laatste firmware update de optie DRC bij is gekomen.
kan alleen nergens terug vinden waar deze voor dient....
Toevallig hier iemand die weet wat dit in houd?
http://lmgtfy.com/?q=dolby+drc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto538
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02-09 19:53
|:( :$

echt zo stom, zit ik in gebruiksaanwijzing te kijken en hier, vergeet ik google pppfff sorry!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:41
Antwoord op de fan vraag

Handleiding staat het keurig in...

http://files.syabas.com/p...nHour_C-200_UserGuide.pdf Om het makkelijk te maken: Pagina 112

En ook nog Youtube.. http://www.youtube.com/watch?v=XT80ewIiIVk

[ Voor 15% gewijzigd door Cave_Boy op 04-02-2010 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:03
BlizzarD schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 11:45:
Met de huidige 10/100Mbit setting haal je rond de 12MB/sec. Gebruikers die wel een werkende gigabit poort hebben, halen rond de 15MB/sec.. hier zit misschien nog iets ruimte ter verbetering in, maar veel meer als 20MB/sec zal dit toch nooit worden, de processor kan nu eenmaal niet meer aan.

Dat het gewoon zou moeten werken ben ik volledig met je eens, maar echt heel veel meerwaarde zou ik er niet aan hechten. Feit blijft dat ie zelfs op de 10/100Mbit setting zo'n 2 a 3 keer zo snel is als menig andere mediaspeler. En voor het streamen van 1080p heb je aan 100Mbit ook genoeg.
Bedankt voor jullie antwoorden en die van BlizzarD in het bijzonder! Ik wist niet dat je toch nooit sneller zou halen dan 12MB/s en dat dit genoeg is voor HD materiaal. Waarom ik er zo rechtlijnig over denk is omdat je nooit weet wat voor nieuwe (HD-)mediaformaten beschikbaar komen die een hogere bitrate hebben.

Ik ga het apparaat niet voor meer zaken gebruiken dan het streamen van audio en video vanuit een NAS, dus file transfers zijn voor mij niet relevant. Goed om te horen dat met de laatste firmware het apparaat goed functioneert, dat hoeft dan geen no-go te betekenen voor aanschaf :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terb
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-08 18:35
Verwijderd schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 18:55:
Mooi die nieuwe Firmware, alleen wel jammer voor mij, mijn C200 is vanochtend dood gegaan, tijdens het afspelen van een DVD iso, spontaan, aan/uit knop is rood en met de afstandsbediening wordt hij wit, that's all. verder geen leven. Dat wordt RMA. Jammer.
Hier met een 1 week oude C200 exact hetzelfde. Op het popcornhour noemen ze het een "coma". We hebben meteen contact gezocht met de webshop en mochten hem direct terugsturen. Hopelijk staat er zo snel mogelijk weer een werkende C200 voor de deur, want ik was er erg tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
terb schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 18:20:
[...]

Hier met een 1 week oude C200 exact hetzelfde. Op het popcornhour noemen ze het een "coma". We hebben meteen contact gezocht met de webshop en mochten hem direct terugsturen. Hopelijk staat er zo snel mogelijk weer een werkende C200 voor de deur, want ik was er erg tevreden over.
Heb dit 2x zelf hier gehad. Ik kende dit probleem nog niet dacht zal wel wat verkeerds hebben in de iso. Ik deed de schakelaar uit en direct weer aan aan de achterkant. Direct weer aanzetten en vaakt geeft hij heel ff beeld. weer uitzetten via de schakelaar en dan weer aandoen is de oplossing geweest bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Kan iemand mij vertellen hoe je de standaard skin/ lay-out kunt veranderen? Je kunt een skin/ lay-out erheen sturen en dan komt er op je HDD een index bestand te staan. Klik je hierop dan is de skin/ lay-out direct anders (mooier en of lelijker :P ). Maar Als je dan je Popcorn bakje uitzet en weer aan is het weer weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinky01
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-03-2024
FreeMen schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 21:11:
Rar bestanden verwijder je door de file "unpak.sh" in de dir .nzbget op de pch te editten met notepad++ (niet met gewone notepad want dit verknald de leesbaarheid door de pch!). Zoek naar de onderstaande regels en verwijder enkel de # en voila ;)

#rm *.r[0-9][0-9]
#rm *.rar
#rm *.s[0-9][0-9]
Bedankt voor deze tip! Werkt perfect. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• popcornfreake
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14-07-2022
Hallo, ik ben sinds kort ook in het bezit van een Popcorn hour C200 en het streamen werkt uitstekend.
Toch een rare vraag: Waar kan de NZBGET terug vinden?
Ik heb de laatste firmware 2x opnieuw geinstalleerd maar kan het betreffende programmatje nergens vinden. HELP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
popcornfreake schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 20:09:
Hallo, ik ben sinds kort ook in het bezit van een Popcorn hour C200 en het streamen werkt uitstekend.
Toch een rare vraag: Waar kan de NZBGET terug vinden?
Ik heb de laatste firmware 2x opnieuw geinstalleerd maar kan het betreffende programmatje nergens vinden. HELP
Onderandere via de webinterface http://ipvanjepopcornhour:8066

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• popcornfreake
  • Laatst online: 14-07-2022
Bedankt voor de moeite maar mij is het nog niet duidelijk. Wat wordt bedoeld met de volgende zin:
In the root of your hard disk you will find a folder called .nzbget Is dat op de harddisk van mijn pc of op de Popcorn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:16
popcornfreake schreef op maandag 08 februari 2010 @ 23:19:
Bedankt voor de moeite maar mij is het nog niet duidelijk. Wat wordt bedoeld met de volgende zin:
In the root of your hard disk you will find a folder called .nzbget Is dat op de harddisk van mijn pc of op de Popcorn?
Ik heb nog geen popcorn, maar omdat ik veronderstel dat je nzbget op je pocorn knalt zal het daar wel de root van zijn. Toch????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14:26

Totaalgeflipt

De enige echte

popcornfreake schreef op maandag 08 februari 2010 @ 23:19:
Dat probleem had ik ook. Gewoon nzbget geinstalleerd vis CSI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
NZBget staat er standaard al op. Je kan dit updaten maar vanwege de fimware updates raad ik dit niet aan is bij mij 1x fout gegaan ik kon niet meer bij mijn NZBget interface komen.

Je kunt via ftp (ftp service aanzettte) er gewoon bij ./ is in Linux een verborgen map (handleiding staat hete rin) als je dat in filezilla doet kom je gewoon in de juiste map. (./nzbget vanaf de root)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dit apparaat is wel prijzig maar ik heb nog een wd5000bevt 500gb liggen en een ongebruikte bd rom.
misschien intressant om dan deze popcorn te kopen en dan beide devices in dit ding te stoppen.
dan is het een leuke media player met blu-ray. maar ja 349 euri voor een "externe media player behuizing"

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2010 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Nu online
Hij staat al voor 288 te koop hoor zover ik weet.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrFl0ppY schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 09:38:
Hij staat al voor 288 te koop hoor zover ik weet.
aha ff beter zoeken dus:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMGeeIsTheName
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-09 16:48
Cave_Boy schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 20:46:
[...]

Onderandere via de webinterface http://ipvanjepopcornhour:8066
Stomme vraag misschien }:O
Maar moet je voor die webinterface iets aanzetten in je instellingen of werkt dit automatisch?

(wil namelijk niet lukken bij mij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TopGun2010
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-02 16:52
Webinterface: werkt gewoon! :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TopGun2010
Wel je juiste IP invullen natuurlijk, dit kun je in het menu vinden onder netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TopGun2010
& bij nmt prog de juiste programmas starten, je moet dus wel wat doen!

• ind0mi
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-10-2023

ind0mi

PSN: DexFaya

Zijn er ook Blu-ray spelers voor de C-200 die ook non-retail blu-ray discs afspelen? dus kopietjes

• MrMGeeIsTheName
TopGun2010 schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 19:54:
& bij nmt prog de juiste programmas starten, je moet dus wel wat doen!
en welk programma moet ik dan starten?
(momenteel draaien alleen FTP en Samba bij mij)

• TopGun2010
bv. torrent

• zerocool
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:06
Dat staat in de Wiki allemaal uitgelegd: http://www.networkedmediatank.com/wiki/index.php/Main_Page

• MrMGeeIsTheName

• Henri
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-01-2024
Artikel Artikelnummer Aantal Subtotaal
Popcorn Hour C-200 4050300784007 1 € 289,00
Western Digital Caviar Green, 1TB 249526 1 € 90,00
Subtotaal € 318,49
Verzending en afhandeling € 0,00
BTW € 60,51
Eindtotaal € 379,00
Zo na peinzen toch maar aangeschaft. Op de site van HDsupplies staat dat hij met de laatste firnware wordt opgeleverd. Is dat simpelweg de laatste update van de eerste 'final' firmware? Ik lees hier nogal veel updates van de originele firmware maar niet een final versie. Of blijf ik dan over met het gegeven dat ik ook de oudere updates (trapsgewijs naar de laatste/nieuwste) alsnog moet installeren?

Verheug me er enorm op :P

Verwijderd

Ik heb sinds vandaag ook een C-200, leuk ding alleen het eerste probleem.

Ik heb al mijn dvd's als VIDEO_TS & AUDIO_TS op mijn HD staan, maar als ik een dvd wilt kijken heb ik blauw met roze ondertitels, ik kan geen menu selecteren (daar vliegt hij voorbij), en vervolgens stopt hij af en toe. De dvd's spelen met Cyberlink Power DVD en WMC allemaal goed af.

Ik heb al met diverse instellingen zitten stoeien maar ik kom er niet uit.
Iemand die mij misschien een (gouden) tip kan geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keeskloon
  • Laatst online: 09-09 17:59
Verwijderd schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 23:29:

Ik heb al mijn dvd's als VIDEO_TS & AUDIO_TS op mijn HD staan, maar als ik een dvd wilt kijken heb ik blauw met roze ondertitels, ik kan geen menu selecteren (daar vliegt hij voorbij), en vervolgens stopt hij af en toe. De dvd's spelen met Cyberlink Power DVD en WMC allemaal goed af.

heb je al de nieuwste firmware erop staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:08

Zit je al op de laatste firmware, want menu's in dvd's (iso, video_ts) moeten gewoon werken? Ik heb af en toe ook het probleem van het niet leesbaar zijn van de ondertitels zoals bij jou. Wat kan helpen is een paar keer op de knop subtitel te drukken op de ab. Wat ook helpt is even een hoofdstuk terug of voorruit te gaan. Als je daarna weer aan het begin van het juiste hoofdstuk staat is de tekst gewoon leesbaar.

Bij mij speelt hij alles af tot op heden...ben erg happy ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:16
Heeft iemand eigenlijk al een goed werkende blu-ray speler ingebouwd, die ook nog mooi past bij het uiterlijk van de Popcorn Hour? Ik zit regelmatig eens een beetje rond te zoeken... maar kan niks vinden!

Ik wil een speler die qua looks bij de rest past. Dus niet zwart, maar geborsteld. En dan niet van links naar rechts, maar van boven naar beneden (dacht ik). Ik heb geen deurtjes voor mijn TV meubel zitten (hoeft ook niet, ben erg tevreden met hoe alles er uit ziet), maar ik weet dat ik me er aan zou ergeren als het er toch net niet helemaal goed uit ziet. :-)

En... behalve dat hij er bij moet passen, moet hij ook nog alles kunnen ondersteunen (dus een OK op de compatibility list op de wiki van popcorn hour). Dit zou ik ook zelf wel kunnen/willen testen, trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpinside
  • Laatst online: 10-11-2022
Hey mede gebruikers,
Dit probleem is bekend, ook bij ISO bestanden doet zich dit voor.
Echter in HD formaten heb ik geen problemen.
Zie ook dit forum.

http://www.networkedmedia...=36123&highlight=subtitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpinside
  • Laatst online: 10-11-2022
@ Chris, Helaas, ik heb ook alles afgezocht, ik ben van plan zelf wat te maken want die standaard speler valt in het niet bij de C-200.
Ik ga het proberen met een ander frontje, eerst borstelen of schuren, dan primer en zwarte lak spuiten.
Als ik zover ben zet ik wel even een foto hier.
Ik gebruik een LIte on, en speelt alles af tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalkert
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-08 15:23
Iemand al Newzbook aan de praat gekregen op de PH?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt

Totaalgeflipt

De enige echte

Iemand al iets gevonden om visuals of een equalizer weer te geven bij het afspelen van audio files?

Gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keeskloon
  • Laatst online: 09-09 17:59
hallo vraagje weet iemand al hoeveel mb per seconde de Popcorn Hour Mini MII PCI Wifi N kaart (MN-200) de overdracht is van een film van pc naar c-200

[ Voor 6% gewijzigd door keeskloon op 15-02-2010 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosGieros
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Weet iemand het stroomverbruik trouwens van het apparaat?
Kan je vanaf websites torrents browsen ook of?

Rapapa...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt

Totaalgeflipt

De enige echte

Gisteren Saving Private Ryan gedownload en gekeken. Liet het geluid lopen via de hdmi uitgang naar de tv. Dus niet via de geluidinstallatie, en nog loopt het beeld niet gelijk met het geluid.

Eerst wilde hij helemaal geen geluid doorgeven. PCH en tv helemaal uitgezet en opnieuw opgestart, maar geen idee wat nu het euvel is geweest.

Uiteindelijk wel de film gekeken, maar geluid liep dus niet gelijk.
What to do?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerocool
  • Laatst online: 20:06
Zet al je beeldverbeterings-technieken van je tv uit, die zorgt er voor dat het beeld trager is, het geluid is wel op tijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
zerocool schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 13:43:
Zet al je beeldverbeterings-technieken van je tv uit, die zorgt er voor dat het beeld trager is, het geluid is wel op tijd...
Dat is dus niet zijn probleem, de tv moet synchroon lopen in de setup die hij beschrijft:
Totaalgeflipt schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 11:02:
Gisteren Saving Private Ryan gedownload en gekeken. Liet het geluid lopen via de hdmi uitgang naar de tv. Dus niet via de geluidinstallatie, en nog loopt het beeld niet gelijk met het geluid.
@Totaalgeflipt;
Was het een mkv? Daar zijn known issues mee voor wat betreft synchroniteit geluid/video.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt

Totaalgeflipt

De enige echte

UltraSub schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 15:13:
[...]

Dat is dus niet zijn probleem, de tv moet synchroon lopen in de setup die hij beschrijft:

[...]

@Totaalgeflipt;
Was het een mkv? Daar zijn known issues mee voor wat betreft synchroniteit geluid/video.
Ik dacht ook niet dat het aan mijn setup ligt, of evt beeldverbeteringstechnieken.

Het was inderdaad een MKV.
Gelukkig dat het dan een bekend probleem is.

Zijn er ook problemen bekend met het afspelen van ISO files?
Had een film gedownload, bridge over the river kwai (van vroegaah _/-\o_ )
Maar die begint gewoon niet met spelen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:02

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Gisteren een m2ts file met srt gekeken. En de ondertitels heperde heel vaak. Om het blok tekst viel er wel 1 weg :( Meer dit probleem?

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Totaalgeflipt schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 20:53:
[...]

Ik dacht ook niet dat het aan mijn setup ligt, of evt beeldverbeteringstechnieken.

Het was inderdaad een MKV.
Gelukkig dat het dan een bekend probleem is.

Zijn er ook problemen bekend met het afspelen van ISO files?
Had een film gedownload, bridge over the river kwai (van vroegaah _/-\o_ )
Maar die begint gewoon niet met spelen :?
ISOs heb ik geen problemen mee, er schijnt wel wat opgelost te zijn in de laatste firmware. Weet niet of je die draait? Anyway, als je ok klikt op de folder waarin de iso staat, of op play drukt op die map, moet je iso gewoon geladen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt

Totaalgeflipt

De enige echte

UltraSub schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 10:02:
[...]

ISOs heb ik geen problemen mee, er schijnt wel wat opgelost te zijn in de laatste firmware. Weet niet of je die draait? Anyway, als je ok klikt op de folder waarin de iso staat, of op play drukt op die map, moet je iso gewoon geladen worden.
Mijn excuses. Hij wordt wel geladen, maar begint gewoon niet met spelen.
Hij blijft maar aan het inladen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
Tylen schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 07:52:
Gisteren een m2ts file met srt gekeken. En de ondertitels heperde heel vaak. Om het blok tekst viel er wel 1 weg :( Meer dit probleem?
nee dat niet, maar wel dat als ik de film stop en later verder kijk, de ondertitels nooit meer synchroon komen.
Dit vind ik heel jammer, hierdoor kijk ik dus vaak de MKV's (compressed), terwijl ik liever de uncompressed TS files kijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:24

Wildfire

Joy to the world!

UltraSub schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 15:13:

[...]

@Totaalgeflipt;
Dat probleem zat toch op de optische output? Of toch ook via HDMI?

Alhoewel ik soms wel het idee heb dat ik via HDMI idd ook een zeer kleine asynchroniciteit heb maar is heel moeilijk om te zeggen of het alleen het gevoel is of dat het ook echt zo is.

Ik zou iig een audio delay functie op de C200 erg verwelkomen. Kun je zelf wat schuiven met de audio indien nodig.

[ Voor 33% gewijzigd door Wildfire op 17-02-2010 13:53 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0ram
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-09 10:20
Als je op je tv diversen beeld "verbereraars" aan hebt staan kan je daardoor ook een delay in je audio krijgen.
(denk aan noise reduction etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Pusherman_ schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 13:46:
[...]

nee dat niet, maar wel dat als ik de film stop en later verder kijk, de ondertitels nooit meer synchroon komen.
Dit vind ik heel jammer, hierdoor kijk ik dus vaak de MKV's (compressed), terwijl ik liever de uncompressed TS files kijk...
Hmm vanavond ga ik het laatste half uur kijken van de film. Ik had gisteren eerst 100GB van USB naar de Interne HDD gekopieerd. Misschien moest hij gewoon een nachtje rust hebben ;) Ik zal eens kijken of het vanavond dus goed is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt

Totaalgeflipt

De enige echte

j0ram schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 16:25:
Als je op je tv diversen beeld "verbereraars" aan hebt staan kan je daardoor ook een delay in je audio krijgen.
(denk aan noise reduction etc)
Heb niks van dit alles aanstaan. En geluid gaat ook over HDMI. Maar zit
En ik heb de laatst beschikbare firmware versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt

Totaalgeflipt

De enige echte

Hij speelt nu ook ineens slecht mp3's af. Hij opent hem wel, maar start dan de pch opnieuw op.
Ik denk dat ik dat ding maar eens een reset ga geven.

Gewoon de HDD eruit halen voor de zekerheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 20:08

Edgarz

Tweako-active since1986

keeskloon schreef op maandag 15 februari 2010 @ 11:47:
hallo vraagje weet iemand al hoeveel mb per seconde de Popcorn Hour Mini MII PCI Wifi N kaart (MN-200) de overdracht is van een film van pc naar c-200
Dat is onmogelijk te zeggen aangezien er geen enkel beeld is van de kwaliteit van jouw wireless netwerkverbinding |:(

• dreameater
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:57

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Ik gebruik de C-200 nu ongeveer een maand en hij bevalt opzich prima!

Afgelopen zondag begon mijn installatie van mijn server thuis raar te doen zodoende heb ik hem opnieuw geinstalleerd met Server 2008 R2.
Opnieuw alle shares aangemaakt en gekoppeld aan de NMT.
Maar gisteren wou ik een simpele dvd kijken en begon hij steeds te rebooten.

Is dit een bekend probleem met de nieuwe firmware of doe ik iets fout? ISO's speelt hij zonder problemen af en MKV doet hij ook niet moeilijk over.

Iemand enig idee?

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

• Mental
  • Laatst online: 20-10-2020
Als het een fysiek schijfje is is het misschien handig om de regiocode even in te stellen, staat op networkedmediatank wiki hoe je dat kunt doen.

• Totaalgeflipt

Totaalgeflipt

De enige echte

dreameater schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 09:12:

Afgelopen zondag begon mijn installatie van mijn server thuis raar te doen zodoende heb ik hem opnieuw geinstalleerd met Server 2008 R2.

Is dit een bekend probleem met de nieuwe firmware of doe ik iets fout? ISO's speelt hij zonder problemen af en MKV doet hij ook niet moeilijk over.

Iemand enig idee?
Bij mij begon hij dus gisteren ook te rebooten na het afspelen van een mp3 file...
Ga hem denk ik dit weekend maar eens resetten, en alles opnieuw instellen. Kijken wat er gebeurt.

• UltraSub
Wildfire schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 13:52:
[...]

Dat probleem zat toch op de optische output? Of toch ook via HDMI?

Alhoewel ik soms wel het idee heb dat ik via HDMI idd ook een zeer kleine asynchroniciteit heb maar is heel moeilijk om te zeggen of het alleen het gevoel is of dat het ook echt zo is.

Ik zou iig een audio delay functie op de C200 erg verwelkomen. Kun je zelf wat schuiven met de audio indien nodig.
Hmm.. Ik wist niet dat er verschil was over welke output je keek. Anyway, ik kijk hier via coax digital, en heb er ook last van bij mkv's. Dus is zeker niet alleen over optisch.

Verwijderd

dreameater schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 09:12:

Iemand enig idee?
Dat rebooten had ik ook totdat hij er ineens volledig mee ophield. RMA nieuwe PCH

Verwijderd

RTL Gemist komt beschikbaar op Net TV van Philips, misschien is dit iets voor de rtl gemist app bouwers voor de c-200. zie nieuws: RTL Gemist komt beschikbaar op Net TV van Philips - update
De RTL Gemist-streams, met een resolutie van 720 bij 404 pixels, bij Net TV gebruikgemaakt van de h.264-codec. De resulterende bitrate bedraagt 1,5Mbps
Ik heb zo'n TV en het ziet er goed uit, bij de info staat dat het een http stream is met de mp4 extentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peet73
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 05-05-2022
Kan iemand mij verklaren waarom mijn interne 2,5" WD 500GB-schijf al vol zit na 70GB aan films?
Om precies te zijn met 14 MKV's...

Ik wil er een HD-film bij zetten en krijg de mededeling "Alert!!! Not enough space"...

En dan gelijk de 2e vraag: waar kan ik zien hoe vol mijn hardeschijf zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzbuzz68
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-09 14:22
Volgens mij kun je in het hoofdmenu als je op de harde schijf staat op de info-knop drukken. Dan krijg je geloof ik te zien hoeveel er nog vrij is. Kan het even niet checken want de mijne is RMA :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peet73
Advies klopt, in hoofdmenu op de hardeschijf gaan staan en info-knop ingedrukt.

Free space: 377 GB
Total size: 455 GB

Blijft de vraag... waarom geeft de PCH een melding dat er te weinig schijfruimte vrij is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.C
  • Laatst online: 28-08 22:25

T.C

Peet73 schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 16:13:
Kan iemand mij verklaren waarom mijn interne 2,5" WD 500GB-schijf al vol zit na 70GB aan films?
Om precies te zijn met 14 MKV's...

Ik wil er een HD-film bij zetten en krijg de mededeling "Alert!!! Not enough space"...

En dan gelijk de 2e vraag: waar kan ik zien hoe vol mijn hardeschijf zit?
Ik heb soort gelijk iets gehad met mijn C-200.
Dit ging over het verplaatsen van een playlist (1 kb ofzo), maar dit leek puur folder afhankelijk te zijn.
(er was iets mis met de folder, naar een andere folder lukte wel.

Misschien een andere folder aanmaken en kijken of dat wel werkt.

anders eens proberen bij het forum van networkedmediatank.com (dit is de site van de ontwikkelaar Syabass)

Iedereen mag een mening hebben over onderwerpen. Maar het hoeft niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peet73
Ik heb het op het NMT-forum geplaatst.

Grappig is inderdaad dat als ik de film kopieer naar een andere folder er geen foutmelding komt.

Zit er een maximum aan het aantal GB per folder?

EDIT:
Ik heb een nieuwe folder aangemaakt met een andere naam en zonder problemen alle mkv's er naar toe verplaatst en nog extra mkv's kunnen toevoegen, totaal nu bijna 30GB.

De oude foldernaam was: Planet Earth (2006)
De nieuwe foldernaam is: Planet Earth - 2006

Misschien had het systeem last van de haakjes...

[ Voor 46% gewijzigd door Peet73 op 19-02-2010 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12-09 22:08
Net even aan het spelen geweest met een nieuwe c-200. Wilde proberen een blu-ray film te kijken maar toen begon hij te miepen dat er iets geinstalleerd moest worden. Ik herinnerde me iets over een usb stick dus die erin gestoken en ook de netwerk kabel aangesloten. Na opnieuw opstarten bleken ineens de kleur overgangen verstrooid te zijn (ja lekker omschreven, maar is lastig). Lijkt wel of er een driver niet goed geinstalleerd is oid. Heeft iemand dit ooit eerder gehad. Een reboot en factury reset had geen baat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto538
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02-09 19:53
ajampaniki schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 22:19:
Net even aan het spelen geweest met een nieuwe c-200. Wilde proberen een blu-ray film te kijken maar toen begon hij te miepen dat er iets geinstalleerd moest worden. Ik herinnerde me iets over een usb stick dus die erin gestoken en ook de netwerk kabel aangesloten. Na opnieuw opstarten bleken ineens de kleur overgangen verstrooid te zijn (ja lekker omschreven, maar is lastig). Lijkt wel of er een driver niet goed geinstalleerd is oid. Heeft iemand dit ooit eerder gehad. Een reboot en factury reset had geen baat.
Heb je er dan geen interne hdd in zitten dan verder ?
Wat ik ergens had gelezen was het volgende :
Om gebruik te maken van de Blu-Ray functionaliteiten., dient een harddisk of USB stick van minimaal 2GB te installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.C
  • Laatst online: 28-08 22:25

T.C

Peet73 schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 21:30:
Ik heb het op het NMT-forum geplaatst.

Grappig is inderdaad dat als ik de film kopieer naar een andere folder er geen foutmelding komt.

Zit er een maximum aan het aantal GB per folder?

EDIT:
Ik heb een nieuwe folder aangemaakt met een andere naam en zonder problemen alle mkv's er naar toe verplaatst en nog extra mkv's kunnen toevoegen, totaal nu bijna 30GB.

De oude foldernaam was: Planet Earth (2006)
De nieuwe foldernaam is: Planet Earth - 2006

Misschien had het systeem last van de haakjes...
Nee van die haakjes heeft de C-200 geen last. Die gebruik ik ook voor films en mijn playlist had geen haakjes in de filename.

Mijn folders hebben regelmatig meer dan 100 GB aan films ed.

Iedereen mag een mening hebben over onderwerpen. Maar het hoeft niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Gister een blauwe schijf gehaald en ook getest. Werkde perfect in mijn Popcorn C-200. Na de film de popcorn box direct geopend en gevoeld hoe warm alles was. Ik heb hem namelijk in een afgesloten houten kastje staan. alles was handwarm temperatuur.

Heb erin zitten: 500GB 2,5 inch HDD en Blua ray lezer, Wifi N. Geen ventilator.

Downloaden gaat goed uitpakken ook. Hij wilt alleen de rarx bestanden niet weggooien :(

Hoop dat outube weer in zijn volle glorie beschikbaar komt dit omdat het op diverse andere media spelers wel goed volledig werkt... En uitzending gemist zou leuk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bunnikside
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-09 22:56
UItzending gemist is wel zeker werkend te krijgen - info zie:

http://www.networkedmedia...ge=1&highlight=uitzending

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
ik kan nog steeds niet een externe hardeschijf, die via USB aangesloten zit op de PCH, benaderen vanaf m'n pc via het netwerk.

kan iemand me uitleggen hoe dit wel moet lukken? waar zou ik die schijf moeten zien in windows?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-10-2023

ind0mi

PSN: DexFaya

Pusherman_ schreef op maandag 22 februari 2010 @ 14:37:
ik kan nog steeds niet een externe hardeschijf, die via USB aangesloten zit op de PCH, benaderen vanaf m'n pc via het netwerk.

kan iemand me uitleggen hoe dit wel moet lukken? waar zou ik die schijf moeten zien in windows?
ook share aanmaken via windows... wanneer de externe HDD is gekoppeld, moet je via windows verkenner deze HDD kunnen vinden in de share van je a/c-200

filmpje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:55

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Ik ga deze week een C-200 aanschaffen (lang leve sponsering van de belastingdiens ;) ), maar zonder bluray speler en met een grote 3,5" harddisk.
Maakt het nog uit wat voor harddisk je erin hangt? Ik wil namelijk een Western Digital Caviar Green van 1 TB erin hangen, maar daar heb je een aantal smaken in wat betreft cache. Volgens mij maakt de hoeveelheid cache bij de Popcorn-hour niet zo heel veel uit, gezien de datadoorrvoer snelheden die ik hier zie, die ver onder die van SATA-II liggen. Daarnaast verslaat een 3,5" practisch altijd nog een 2,5" die ook gebruikt wordt.

Wie kan mij hier duidelijkheid over geven? Kan ik gewoon die lekker goedkope (aanbieding bij Informatique) van €69,95 Caviar Green met 32Mb cache kopen, of kan ik beter iets meer uitgeven?

En dan heb je nog de Western Digital AV-GP-serie... Iets duurder (vanwege die scherpe aanbieding), maar volgens WD speciaal voor PVR en media-server toepassingen...

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit er over te denken om ook een C200 aan te schaffen, maar zou eerst het volgende graag willen weten.

Als je de C200 aan hebt staan zonder de tv aan kun je dan door bijv artiesten-mappen (waar mp3's) in staan bladeren en deze op het LCD schermpje zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:16
Verwijderd schreef op maandag 22 februari 2010 @ 17:33:
Ik zit er over te denken om ook een C200 aan te schaffen, maar zou eerst het volgende graag willen weten.

Als je de C200 aan hebt staan zonder de tv aan kun je dan door bijv artiesten-mappen (waar mp3's) in staan bladeren en deze op het LCD schermpje zien?
yep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Top... bedankt maartend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
deepbass909 schreef op maandag 22 februari 2010 @ 17:24:
Ik ga deze week een C-200 aanschaffen (lang leve sponsering van de belastingdiens ;) ), maar zonder bluray speler en met een grote 3,5" harddisk.
Maakt het nog uit wat voor harddisk je erin hangt? Ik wil namelijk een Western Digital Caviar Green van 1 TB erin hangen, maar daar heb je een aantal smaken in wat betreft cache. Volgens mij maakt de hoeveelheid cache bij de Popcorn-hour niet zo heel veel uit, gezien de datadoorrvoer snelheden die ik hier zie, die ver onder die van SATA-II liggen. Daarnaast verslaat een 3,5" practisch altijd nog een 2,5" die ook gebruikt wordt.

Wie kan mij hier duidelijkheid over geven? Kan ik gewoon die lekker goedkope (aanbieding bij Informatique) van €69,95 Caviar Green met 32Mb cache kopen, of kan ik beter iets meer uitgeven?

En dan heb je nog de Western Digital AV-GP-serie... Iets duurder (vanwege die scherpe aanbieding), maar volgens WD speciaal voor PVR en media-server toepassingen...
Voor de snelheid maakt t niet uit welke harddisk je erin doet, voor de koeling wel. Zo'n Caviar Green word wat minder warm, wat de levensduur alleen maar ten goede kan komen :)

iStockphoto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

@BlizzarD
Ik zag op de site van WD dat de Green-serie ook wat stiller is dan Black, Blue of AV-GP, wat natuurlijk ook altijd erg prettig is. Alleen spint de Green minder snel op (één van de belangrijkste redenen dat hij ook energie-zuiniger is) en ik weet niet in hoeverre dat vervelend kan zijn.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
Peter_Aragorn schreef op maandag 22 februari 2010 @ 20:26:
Sorry mensen, dat had ik zelf ook wel kunnen doen inderdaad...
@Peter:
Je stelt ook al ongelooflijk veel voor de handliggende vragen over de Xtreamer in de Xtreamer thread. Waarom lees je niet gewoon de threads door van de mediaplayers die je interesseren? Vervolgens noteer je de voor en nadelen die uitvoerig beschreven worden hiet op GoT en neemt dan een besluit welke het moet worden. Nu stel je alleen maar vragen die al lang beantwoord zijn, waardoor je alleen maar irritaties oproept! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Nu online
Heb de laatste tijd allemaal last van freezes wanneer ik aan het downloaden ben via Transmission. Zowel 1.8b4 als 1.9 lopen continue vast. Nou ben ik de laatste tijd wel grote bestanden (>10GB) aan het downloaden maar dit moet toch eigenlijk geen probleem zijn. Op het forum zie ik dit meer voorkomen. Hopelijk kan het snel gefixt worden.

Overigens is transmission remote wel erg handig.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:10

FeaR

In GoT we trust

Er zijn wat reacties getrashed welke niet of nauwelijks meerwaarde hebben voor dit topic. Plus dat er nog steeds geldt dat er op GoT wordt verwacht dat er eerst eigen onderzoek wordt gedaan alvorens vragen te posten.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racingboy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:38
Heeft er iemand ervaring met deze Wi-Fi adaptor?

Popcorn Hour WN-150

Moet dringend eens tijd maken om te zien hoe ik via rar bestanden kan downloaden via de C-200. Iemand een link naar een 'eenvoudige' how to?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Racingboy schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 13:16:
Heeft er iemand ervaring met deze Wi-Fi adaptor?

Popcorn Hour WN-150

Moet dringend eens tijd maken om te zien hoe ik via rar bestanden kan downloaden via de C-200. Iemand een link naar een 'eenvoudige' how to?
Ik heb de Mini PCI versie. Stuk beter ontvangst ook volgens mij (3 antene's inplaats van 1).

Over de Howto van rar bestanden downloaden... Bedoel je hiermee Downloaden van Usenet? Daar wil ik best een paar screenshots van maken.

Ik krijg uitzendinggemist niet werkend.. Iemand hier wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racingboy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:38
Ah oké. Thx!

Kan je ook via Rapidshare bestanden downloaden? En deze dan extracten via de Popcorn?
Moet wel nog een harde schijf kopen voor de C-200, dacht aan deze: Samsung EcoGreen F2 500 GB 3,5 inch Dit is gewoon plug and play? Dus er gewoon inschuiven en het zal werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Racingboy schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 14:02:
Ah oké. Thx!

Kan je ook via Rapidshare bestanden downloaden? En deze dan extracten via de Popcorn?
Moet wel nog een harde schijf kopen voor de C-200, dacht aan deze: Samsung EcoGreen F2 500 GB 3,5 inch Dit is gewoon plug and play? Dus er gewoon inschuiven en het zal werken?
Deze is net zo duur alleen 1TB ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:25
Racingboy schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 14:02:
Ah oké. Thx!

Het is eigenlijk heel simpel, koop gewoon een schijf die op de compatibility list staat, zorg ervoor dat je exact dezelfde schijf koopt, met hetzelfde product number ( dus niet dezelfde series )
De lijst vind je hier

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:55

Crusader

Arc Nature

tc982 schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 15:52:
[...]

Het is eigenlijk heel simpel, koop gewoon een schijf die op de compatibility list staat, zorg ervoor dat je exact dezelfde schijf koopt, met hetzelfde product number ( dus niet dezelfde series )
De lijst vind je hier
Da's het beste antwoord. Mag in de FAQ van de startpost als je het mij vraagt.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt

Totaalgeflipt

De enige echte

Ik heb er dan toch echt problemen mee denk ik.
Net wilde ik uit verveling maar een film gaan kijken. Film stottert en output via hdmi valt de hele tijd uit. Hij valt dan weg naar zwart beeld. En gaat daarna zo weer verder.

Dit zijn nieuw gedownloade films.

Ter controle maar een film afgespeeld die ik al gezien heb, en die is opgeslagen op de HD in de PCH.
Geluid stottert beeld valt weg. Ook even op de i toets gedrukt op de afstandsbediening om zeker te weten dat het niet in de film zit, en ook het informatie scherm over de film springt weg.

Muziek afspelen stottert ook, en zelfs in het menu valt het beeld regelmatig weg.

Ik had hem al eens gereset met het terugzetten van de fabrieksinstelligen, maar dat heeft niet geholpen?
Zijn er nog andere mogelijkheden?

Of moet ik een RMA aanvragen?

[ Voor 6% gewijzigd door Totaalgeflipt op 23-02-2010 20:05 . Reden: fix ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:25
Totaalgeflipt schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 20:04:
Ik heb er dan toch echt problemen mee denk ik.
Net wilde ik uit verveling maar een film gaan kijken. Film stottert en output via hdmi valt de hele tijd uit. Hij valt dan weg naar zwart beeld. En gaat daarna zo weer verder.

Dit zijn nieuw gedownloade films.

Ter controle maar een film afgespeeld die ik al gezien heb, en die is opgeslagen op de HD in de PCH.
Geluid stottert beeld valt weg. Ook even op de i toets gedrukt op de afstandsbediening om zeker te weten dat het niet in de film zit, en ook het informatie scherm over de film springt weg.

Muziek afspelen stottert ook, en zelfs in het menu valt het beeld regelmatig weg.

Ik had hem al eens gereset met het terugzetten van de fabrieksinstelligen, maar dat heeft niet geholpen?
Zijn er nog andere mogelijkheden?

Of moet ik een RMA aanvragen?
Zoals eerder gezegd, best eens zien dat er geen issues zijn met de HD : Klikkerdekik

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt

Totaalgeflipt

De enige echte

tc982 schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 20:37:
[...]

Zoals eerder gezegd, best eens zien dat er geen issues zijn met de HD : Klikkerdekik
Heb er 1 bijgeleverd door HD Supplies.
Is een: Seagate Barracuda LP ST31500541AS 5900 RPM

Is groen in de lijst, net gecontroleerd.
Ding wordt alleen wel verschrikkelijk heet merk ik net dat ik hem eruit haalde. Toch die fan op het mobo maar eens aansluiten. Iemand een tip voor een fan die geschakeld kan worden op 5v van 60mm zijn welkom

Ook contact gehad met HDSupplies,

En na het aanpassen van de videoinstellingen van 1080p 24 naar 720p 50 stotterd hij niet meer bij de film.
Maar toch is dit raar naar mijn idee.
Hij heeft het gedaan op 1080p 24, op auto instellingen speelt het probleem ook.

En waarom doet hij het dan ook bij het afspelen van een mp3 bestand.
Daar komt toch helemaal geen video bij kijken?

[ Voor 4% gewijzigd door Totaalgeflipt op 23-02-2010 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Totaalgeflipt schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 21:17:
[...]

Ding wordt alleen wel verschrikkelijk heet merk ik net dat ik hem eruit haalde. Toch die fan op het mobo maar eens aansluiten. Iemand een tip voor een fan die geschakeld kan worden op 5v van 60mm zijn welkom

En na het aanpassen van de videoinstellingen van 1080p 24 naar 720p 50 stotterd hij niet meer bij de film.

Je hebt een 3,5" harde schijf die worden wat warmer dan laptopschijven. Dus dan kan het idd nodig zijn om een fan te plaatsen. Ik zou een zo stille mogelijke fan nemen dan. Veel verplaatsing van lucht is niet nodig. Op het moederbord zijn jumpers die je om kan zetten voor de 5V voltage.

Dat je de instelling terug moet zetten naar 720P vind ik wel raar. Je hebt een apparaat wat Full HD aan zou moeten kunnen (en uit jou tekst ook opmaak heeft gedaan). Probeer eens dezelfde film te kijken en dan op Full HD... Als dan nog zo is dan klopt er echt iets niet. Je kan de fabriekinstellingen proberen en dan weer testen. Anders weer contact opnemen met de verkoper...

En voor de duidelijkheid... de Popcorn Hour C-200 kan geen Rapidshare bestanden downloaden. Wel Torrent en Usenet.

Zijn er nog wensen over Usenet en instellingen? Daar kan ik beetje in helpen.

Uitzending gemist lukt me nogsteeds niet... Iemand anders wel?

[ Voor 6% gewijzigd door Cave_Boy op 24-02-2010 08:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
Uitzending gemist lukt me nogsteeds niet... Iemand anders wel?
Wat heb je tot nu toe gedaan? Ik heb het vanaf dag 1 draaien en het werkt prima!
Dus laat maar weten wat je gedaan hebt...dan zal ik kijken of ik je op weg kan helpen! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt

Totaalgeflipt

De enige echte

Cave_Boy schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 07:52:
[...]

Je hebt een 3,5" harde schijf die worden wat warmer dan laptopschijven. Dus dan kan het idd nodig zijn om een fan te plaatsen. Ik zou een zo stille mogelijke fan nemen dan. Veel verplaatsing van lucht is niet nodig. Op het moederbord zijn jumpers die je om kan zetten voor de 5V voltage.

Dat je de instelling terug moet zetten naar 720P vind ik wel raar. Je hebt een apparaat wat Full HD aan zou moeten kunnen (en uit jou tekst ook opmaak heeft gedaan). Probeer eens dezelfde film te kijken en dan op Full HD... Als dan nog zo is dan klopt er echt iets niet. Je kan de fabriekinstellingen proberen en dan weer testen. Anders weer contact opnemen met de verkoper...

En voor de duidelijkheid... de Popcorn Hour C-200 kan geen Rapidshare bestanden downloaden. Wel Torrent en Usenet.

Zijn er nog wensen over Usenet en instellingen? Daar kan ik beetje in helpen.

Uitzending gemist lukt me nog steeds niet... Iemand anders wel?
Ik heb ook een PS3 aangesloten, ook met HDMI en die doet het wel op de hoogste instellingen. Ik ga nog wel even wat testen, andere HDMI kabel, en fabrieks instellingen nogmaals.

Mijn tv is inderdaad Full HD en 100Hz
Mijn vraag staat ook al uit bij HDsupplies en die adviseerden de 720p.

En hij zou ook naar mijn idee bij een mp3 bestand niet uit mogen vallen met het beeld. Hij geeft dan alleen beeld weer wat de PCH genereert als het ware.

Een fan ga ik regelen, die hitte kan niet goed zijn voor die schijf.

Rapidshare is wel mogelijk, maar dat moet je dan doen met download manager, is een aparte app ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:16
Totaalgeflipt schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 21:17:
[...]

Kan het misschien liggen aan een verkeerde HDMI kabel? Daar heb ik ook last van... ik ga dus binnenkort toch maar eens mijn kabelzooi onder handen nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt

Totaalgeflipt

De enige echte

ChrisM schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 09:22:
[...]

Kan het misschien liggen aan een verkeerde HDMI kabel? Daar heb ik ook last van... ik ga dus binnenkort toch maar eens mijn kabelzooi onder handen nemen.
Het heeft gewerkt?

Maar een verkeerde HDMI kabel?
Dit zou niet moeten kunnen, ik kan me een topic op Tweakers herinneren over digitale kabels
Waarin dit ontkracht word. Het is een digitale kabel, hij zou het dus wel, of niet moeten doen.

Maar om alles kort te sluiten zal ik de kabel die op mijn PS3 is aangesloten eens op de PCH doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-09 10:46
Het heeft gewerkt maar nu niet meer. De kabel zou dus ook kapot kunnen zijn. En daarnaast, hoe vaak de dicussie ook al gevoerd is. Digitaal is ook niet perfect, theorie en praktijk zijn twee hele verschillenden dingen. Ik zou dus eerst een andere kabel proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Totaalgeflipt schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 11:47:
[...]

Het heeft gewerkt?

Maar een verkeerde HDMI kabel?
Dit zou niet moeten kunnen, ik kan me een topic op Tweakers herinneren over digitale kabels
Waarin dit ontkracht word. Het is een digitale kabel, hij zou het dus wel, of niet moeten doen.

Maar om alles kort te sluiten zal ik de kabel die op mijn PS3 is aangesloten eens op de PCH doen.
De kwaliteit van het beeld of geluid (helderheid, contrast, dynamiek, stereobeeld) worden niet beïnvloed door de kwaliteit van de kabel, maar de signaalkwaliteit natuurlijk wel. Een brakke kabel kan soms wel een sterk genoeg signaal doorlaten, en een ander moment weer niet. Als je een kabel hebt die precies op de grens zit (en die is vrij breed), dan kan het dus zijn dat je signaal verlies gaat krijgen, met de symptomen die hier genoemd worden. Met name HDMI is daar extreem gevoelig voor, omdat de datadichtheid bij 1080p extreem hoog is, helemaal als er ook nog eens DTS-HD geluid bij zit (deze is dan zelfs hoger dan van een SATA-kabel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt

Totaalgeflipt

De enige echte

deepbass909 schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 15:26:
[...]

De kwaliteit van het beeld of geluid (helderheid, contrast, dynamiek, stereobeeld) worden niet beïnvloed door de kwaliteit van de kabel, maar de signaalkwaliteit natuurlijk wel. Een brakke kabel kan soms wel een sterk genoeg signaal doorlaten, en een ander moment weer niet. Als je een kabel hebt die precies op de grens zit (en die is vrij breed), dan kan het dus zijn dat je signaal verlies gaat krijgen, met de symptomen die hier genoemd worden. Met name HDMI is daar extreem gevoelig voor, omdat de datadichtheid bij 1080p extreem hoog is, helemaal als er ook nog eens DTS-HD geluid bij zit (deze is dan zelfs hoger dan van een SATA-kabel).
Ik maakte gebruik van de standaard meegeleverde kabel van PCH.
Zojuist thuis geariveerd. Instellingen weer op 1080p 24hz gezet, andere kabel ertussen, en het werkt vlekkeloos.
Ook oude kabel weer terug gedaan, en het werkt nog steeds.
Geluid heb ik gewoon via hdmi naar boxen van de tv lopen, en met tulp naar versterker. Geen DTS-HD hier ;)

Volgende keer zal ik even wat uitgebreider trouble shooten.

Voor zover werkt het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

deepbass909 schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 15:26:
[...]

zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht # 5

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Laatst online: 12-09 13:37
Voor de A200 is vandaag een nieuwe firmware uitgekomen... Misschien zijn wij ook eerdaags aan de beurt.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:55

Crusader

Arc Nature

Weet niet wat je precies wilt zeggen met die link, maar wat Help!!! zegt, klopt wel aardig.
In elk geval dat de beeld- en geluidskwaliteit (klank, kleur, scherpte, etc.) absoluut niet te beïnvloeden valt door de kwaliteit van een HDMI kabel, omdat dit een digitaal signaal is.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Pagina: 1 ... 12 ... 36 Laatste

Let op:
Dit topic is enkel voor discussies over het apparaat zelf. Levertijden, prijzen, bestellingen en dat soort randzaken, horen hier niet thuis.