Een fiets heeft geen diff.
Voortandwiel:achtertandwiel=getal
Voortandwiel:achtertandwiel=getal
Anoniem: 202119
5D MK II | 24-105L | 35 1.44 Art | 50 1.8 MKII | 100L | 15" RMBP
Mooi frame! Persoonlijk zou ik bij dat wit "zo veel mogelijk" glimmende onderdelen passen. Misschien een Dura Ace of Campagnolo crank set? (al is dat wel prijzig). Omniums zijn erg mooi, alleen vind ik die in het zwart niet mooi op een witte fiets.Huig schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 12:52:
Ik vind al die statusupdates wel vet hoor jspr!
Ben zelf ook begonnen met m'n routes met Strava te volgen (meestal woon-werk verkeer).
Ik verbaas me erover hoe hard jij gaat over 1,5 uur! Ik heb gisteren een tochtje gemaakt van 17 km en kwam had een gemiddelde van 24.8 km/h over 40 minuten. Ik rijd wel op een veel lager verzet: 46/17...
Ik mag me binnenkort ook bij de Leader rijders hier voegen:
Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.
Bekijk op YouTubeIf water polo was easy, it would be called football
je moet echt trappers hebben waar bij je tenminste 1 voet kan vast clicken/strapen. zo dat je met je ene voet een duw beweging maakt, en de andere voet een trek beweging. zo heb je dubbel kracht om te remmen en kan je skidden, vergt 1 oude buitenband en 2 dagen oefenen om het als nood stop te kunnen remmen.Impstoker schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 14:37:
Fiets erg lekker, prima verzet om lekker hard te kunnen fietsen, maar 'remmen' door wiel te blokkeren lukt me nog voor geen meter. (Hoeft ook niet persé want ik laat eerst de remmen er wel op. Chaos hier in de stad.
If water polo was easy, it would be called football
Sorry, maar dan kun je gewoon niet goed overweg met je voorrem. Een voorrem heeft tig keer meer stopping power dan een achterrem. Daarnaast kun je al voor een deel remmen met je achterwiel door tegendruk te geven met je benen.Anoniem: 202119 schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 18:07:
Ik fiets altijd met dit soort pedalen daar het "veiliger" is dan met straps en ik het beter vind fietsen.
De rem achter heb ik voor gekozen om twee redenen: ten eerst om de kabel houder te vullen om geen broeken open te trekken en ten tweede je bij een "paniek" rem-actie niet over de kop gaat. (het verkeer in Barcelona is nogal chaotisch en vooral voetgangers schieten overal vandaan)
Waar je ook rekening mee moet houden is de voorbehandeling. Dus ontvet dat ding als een malle! En ik zou het laten poedercoaten. Dat geeft a) een mooier resultaat, b) nagenoeg volledige dekking en dus geen kans voor zuurstof.waldpyk schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 23:49:toon volledige bericht
iemand ervaring met het blank lakken van een stalen frame?
[afbeelding]
ik heb het eerst gedaan met gewone blanke lak, dat ging na 2 maand roesten. wil nu mijn fiets opbouwen met alleen maar blanke onderdelen. wielen polijsten frame polijsten stuur clean houden.
mijn vraag is dus welke lak gaat werken?
na veel forums doorgelopen te hebben komt er zo nu en dan
2 componenten lak
poedercoaten met blanke lak
iemand ervaring met 1 van de 2?
[ Voor 31% gewijzigd door Tjebakka op 07-11-2012 08:19 ]
If it aint fixed, it's broken.
Als je in een panieksituatie terecht komt ben je sowieso al te laat. Dan ga je met je achterwiel slippen en knal je alsnog ergens tegenaan.Anoniem: 202119 schreef op woensdag 07 november 2012 @ 10:26:toon volledige bericht
[quote]Tjebakka schreef op woensdag 07 november 2012 @ 08:15:
[...]
Sorry, maar dan kun je gewoon niet goed overweg met je voorrem. Een voorrem heeft tig keer meer stopping power dan een achterrem. Daarnaast kun je al voor een deel remmen met je achterwiel door tegendruk te geven met je benen.
Als je nu een noodstop moet maken is de kans groot dat je gaat slippen en alsnog in de problemen komt. Met een voorrem sta je echt veel sneller stil. Hoeveel sneller? Nou, een voorrem zorgt voor zo'n 75% van alle stopping power.
[...]
Ik weet hoe ik moet remmen met een voorrem (zit ook op mijn Bianchi namelijk voor correcties in de afdalingen), maar als je in paniek hard de voorrem in knijpt ga je wel over de kop. Hier in Barcelona is het verkeer niet zo "gestroomlijnd" als in Nederland (rijbaan, fietspad, voetpad).
Voetgangers schieten overal vandaan, en ook al kun je nog zo goed met een voorrem remmen, in een paniekactie willen de hersenen nog wel eens anders reageren![]()
Ik ben met de Moser (racefiets met voorrem en achterrem) ook bijna over de kop gevlogen, en dat heeft mij eenachterwiel gekost na landing, omdat er iemand buiten een zebrapad ineens overstak zonder te kijken. In theorie heb je gelijk, echter wil de praktijk nog wel eens verschillen.
Niet echt slim, in je achterrem zit nauwlijks remkracht, dus nu heb je 1 rem die voor 20% functioneert. Als je een beetje handig bent met het rijden op een fiets dan ga je nooit over de kop met je voorrem (tenzij je hem vol inknijpt en extreem voorover hangt). Ik rijd normaal fixed met een voorrem maar nu even voor de winter singlespeed met een voorrem, nooit over de kop gegaan, ook niet als ik net nieuwe blokjes heb.Anoniem: 202119 schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 18:07:
Ik fiets altijd met dit soort pedalen daar het "veiliger" is dan met straps en ik het beter vind fietsen.
De rem achter heb ik voor gekozen om twee redenen: ten eerst om de kabel houder te vullen om geen broeken open te trekken en ten tweede je bij een "paniek" rem-actie niet over de kop gaat. (het verkeer in Barcelona is nogal chaotisch en vooral voetgangers schieten overal vandaan)
zijn idd create wielen (industrie lagers) join men hubs, 16t freewheel 17t fixed cogTjebakka schreef op woensdag 07 november 2012 @ 16:23:
Wat voor hubs zitten er in die wielen? (Zijn het create wielen?)
Anoniem: 116164
Anoniem: 335949
Anoniem: 481513
Mooie inspiratie bron, ik heb een soortgelijke inspiratie bron.Anoniem: 116164 schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 11:54:
Ik maak al enige tijd gebruik van een mooie oude Raleigh Pulsar, nu wil hier een keer iets moois van maken maar zit met een aantal vragen.
- wat is de beste manier om de lak eraf te krijgen? Verfafbijt? schuren?
- hoe krijg ik de nokjes, oogjes en kabelgeleiders netjes weg? Zeker bij de flippers aan de buis, hoe krijg ik dit mooi egaal?
- De dropout heeft aan de linkerkant langere inkeeping dan aan de rechterkant, verstandig om deze gelijk te maken met de andere kant of kan ik dat zo laten?
-Is het spuiten zelf te doen met 2k autolak voor mooi resultaat?
Ben van plan om 46 x 14 te gaan fietsen, ik fiets nu (centrum en er buiten) namelijk altijd op 42 x 12 en schakel eigenlijk nooit.
Dit is de grote inspiratie bron:[afbeelding]
Bedankt dit geeft wel moed om het zelf te doen!Anoniem: 481513 schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 17:39:toon volledige bericht
[...]
Mooie inspiratie bron, ik heb een soortgelijke inspiratie bron.
Ik ben ook al een stapje verder, oogjes en dergelijke heb ik al verwijderd.
Ik heb het gewoon zo dicht mogelijk bij het frame afgezaagd, daarna medium grof gevijld, daarna met de fijne vijl en geschuurd. Het werk viel best mee en het resultaat is mooi!
Hier voorbeeld van de bevestiging nokjes van de versnelling handels.
[afbeelding]
één er af.
[afbeelding]
Daarna heb ik het hele frame met afbijt ingesmeerd en extra lang laten zitten, ± 2 a 3 uur.
Dan is het goed gedroogd en is het niet zo,n klieder zooi.
Vervolgens met grove schuurspons / pannenspons (Gamma) de verf er af schuren.
De verf ging er bijna geheel in 1 keer af, nog 1 keer ingesmeerd en na een half uur of zo nog een keer met de pannenspons er over en bijna klaar.
De hoekjes zijn wat lastiger, maar met staalborsteltje in de boormachine ging dat ook prima!
Daarna met de hand waterproof geschuurd en de overbodige gaatjes in het frame met staalplamuur dicht gemaakt en weer geschuurd.
Afbijt er op.
[afbeelding]
Verf er af.
[afbeelding]
Klaar voor de eerste grond laag.
[afbeelding]
Ik had nog nooit iets (serieus) gespoten met auto lak uit een spuitbus en dan ook nog eens metallic.
Eerst de primer er op, dat was een aardige oefening, maar dat gaat ook veel makkelijker dan aflakken.
Toen aan het aflakken begonnen en dat viel in eerste instantie vies tegen want het ging heel raar opdrogen (soort water op olie effect) toen heb ik eerst maar een filmpje op youtube gekeken hoe dat het beste kan doen. YouTube: How to Spray a Bike with Rattle Cans Part 2 - Riparato Fixed Gear
lange geleidelijke dunne lagen aanbrengen, je kan best na 10 a 15 min nog een laagje doen.
En ik kwam er achter door gewoon steeds maar weer een laagje er op te spuiten dat het rare olie effect weg ging en het heel mooi werd.
Het is even een slag die je moet hebben.
Na 2 keer spuiten.
[afbeelding]
Water op olie effect.
[afbeelding]
Klaar!
[afbeelding]
Beetje lang verhaal maar ik hoop dat je er wat aan hebt!
Ik heb het gewoon met een handzaag gedaan.Anoniem: 116164 schreef op maandag 12 november 2012 @ 12:33:toon volledige bericht
[...]
Bedankt dit geeft wel moed om het zelf te doen!
Heb je het overige metaal met een een handzaag verwijderd of met een slijptol/dremel?
En de staalborstel heb je daar een verschillende hardheid in?
Ik vraag me ook af hoe ik dit gelijk ga krijgen/maken?!
[afbeelding]
[afbeelding]
Mijn frame is in betere staat
BTW: Welke lak heb je gebruikt? En is de kleur nu koper'achtig of metallic bruin?
Alahuakbarbastine werkt als een tietAnoniem: 116164 schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 15:24:
Welke merk verfafbijt heb je gebruikt? Daar zitten ook grote verschillen geloof ik.
Alabastine verfafbijt werkt goed, dat bedoel ik
Allah akbar kende ik nog wel, maar dat andere nog niet, thanks!Tjebakka schreef op woensdag 14 november 2012 @ 11:04:
[...]
Alabastine verfafbijt werkt goed, dat bedoel ik
Dick Powerrrrrr
[ Voor 11% gewijzigd door Tjebakka op 15-11-2012 11:55 ]
[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 116164 op 15-11-2012 14:54 ]
Ik heb ook Alabastine afbijt gebruikt, werkt super!Anoniem: 116164 schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 15:24:
Welke merk verfafbijt heb je gebruikt? Daar zitten ook grote verschillen geloof ik.
Meet de breedte van je frame op. 68mm BSA/English, 70mm ITA bottom bracket. En dan inderdaad 113mm, JISAnoniem: 116164 schreef op donderdag 15 november 2012 @ 14:34:
Hoe weet ik welke Bottom Bracket ik moet bestellen. Waar moet ik opletten? Frame? Crank? Bottom Bracket?
Ben van plan om de crankset van BLB Pista Vera te bestellen.
165mm Crankarmen,
JIS vierkante as (113 BB)
Moet ik dan 113BB nemen? Doet het frame er iets toe?
Heb een Raleigh Pulsar frame.
Dat ligt aan je crank. Je ketting moet recht lopen. Bij mijn crank moet een x103 omdat anders m'n ketting scheef zit. Volgens mij moet je kettinglijn meestal op 42mm zitten. Meten = weten!Anoniem: 116164 schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 08:27:
Waar ga ik het verschill merken, als ik 107mm neem?
Enige met van die staalborstels is dat die met gevlochten draad (dus dat de draad in gevlochten bundeltjes zit) wat harader/grover qua resultaat zijn. Eventueel zou je nog kunnen kijken voor een nylon variant voor op staal maar z'n staalborstel werkt gewoon prima.Anoniem: 481513 schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 11:15:
[...]
Ik heb het gewoon met een handzaag gedaan.
Het was een staalborstel van de gamma, die hebben allemaal één hardheid.
zoiets als deze:
[afbeelding]
Ik zou de bovenkant van het oog afzagen en de rest vijlen, 15 min. vijlen en je bent klaar.
Ik denk ook dat je een half ronde vijl moet gebruiken om de ronding van het frame te volgen.
En opletten dat je er niet te veel afhaalt, want dan wordt die plek een zwak punt.
Ik heb donker bruin metallic autolak gebruikt van Motip.
En staalplamuur en primer ook van Motip.
Ik heb die Miche wielen er sinds het begin onder ziten en heb er inmiddels >1100 Km mee gemaakt. Ze zijn lekker stug en rollen goed (met de Continental Gatorskins).HaRoh schreef op maandag 19 november 2012 @ 10:49:
Mooie updates jspr!
En mooie fiets, toevallig afgelopen week ook eentje opgehaald ter vervanging van mijn (veel te zware) oude frame. Hoe bevallen de pistards?
Nadat ie is gespoten ga ik alleen nog met mooi weer er op fietsenEnzoMatrix schreef op maandag 19 november 2012 @ 12:07:
Dat word poetsen!
Anoniem: 54936
Mijn wielen komen bij Zoran van Bikexperto vandaan. Hij staat altijd goed bekend op het fietsforum. Je zou even contact op moeten nemen over de mogelijkheden, hij werkt zelf aan je wiel dus veel is mogelijk. Hij heeft een klein winkeltje in Norg, niet ver van jou vandaan als ik je naam zo kijk. http://www.bikexperto.com/waldpyk schreef op maandag 19 november 2012 @ 22:54:
ik wil een aluminium achter wiel, voor mijn project kopen/ laten spaken
wil het volgende resultaat krijgen:
[afbeelding]
iemand enig idee waar ik een simpel achter wiel kan krijgen, met het liefst zo weinig mogelijk spaken?
het liefst ook nog binnen een studenten budget. +/- 80 euro
Ach boeiend...EnzoMatrix schreef op maandag 19 november 2012 @ 15:08:
ja precies, en zelfs dan goed uitkijken. Maar wel mooi kleurtje word dat
Ik heb ooit eens gezien wat er gebeurd met wat matzwarte verf op een motor. Als je dat niet op tijd schoon maakt (dooie vliegjes enzo) laat het echt afdrukken achter, en dan is al dat spuiten voor niks geweest. Zal niet goedkoop zijn, en als je alle plekjes blijft zien, word je er zelf ook niet blij van. Dat was meer mijn punt.
Enzo Blogt. Diablo 3| "It's possible that you stepped into a time displacement machine during a nexus moment in a quantum field."
Klopt, als je het matzwart neemt heel graag troep op. Daarbij komt dat je het niet normaal kan poetsen, en dat vet van bijvoorbeeld je ketting of trapas voor 'glimmende vlekken' zorgt. Volgens mij heb je een speciale matwax nodig.EnzoMatrix schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 10:46:
[...]
Ik heb ooit eens gezien wat er gebeurd met wat matzwarte verf op een motor. Als je dat niet op tijd schoon maakt (dooie vliegjes enzo) laat het echt afdrukken achter, en dan is al dat spuiten voor niks geweest. Zal niet goedkoop zijn, en als je alle plekjes blijft zien, word je er zelf ook niet blij van. Dat was meer mijn punt.
Matzwart is gewoon lastig schoon te houden. Voor mij niet boeiend nee, maar tis wel zooooh......
Nieuwe 28 naaf[b][message=39325817,noline]Hatsieflatsie schreef op woensdag 21 november 2012 @
Heeft iemand een andere oplossing? Hoe maak ik van dit Fulcrum wiel alsnog veilig fixed?.
waarom wil je ze gelijk hebben? als je er een achter wiel ik kan krijgen is het goed genoeg toch?Anoniem: 116164 schreef op woensdag 21 november 2012 @ 22:30:
Van de week mn wielen binnen gekregen + BB + Ketting + straps, morgen waarschijnlijk mn crankset + cog + zadelpen. Ondertussen is het frame ontdaan van het overbodige metaal, moet alleen nog ff de crank en bb eruit zien te krijgen en de voorvork los maken.
Binnenkort laat ik het frame zandstralen en poedercoaten in ral 6007.
Zit alleen nog met een ding, is het nodig om de dropouts gelijk te maken en hoe? (zie foto)
[afbeelding]
Volgens mij zijn de meeste Fulcrum wielsets voorzien van een Shimano compatible naaf. Het gaat daarbij niet erom dat het wiel zelf van Shimano moet zijn, maar dat het wiel of beter gezegd de naaf geschikt is voor een Shimano cassette.Hatsieflatsie schreef op woensdag 21 november 2012 @ 20:28:
Bedankt voor je link, waarvoor dank.
Ik zie wel dat het aantal gaten evenredig verdeeld is op beide flenzen. Bij de naaf van de Fulcrum was dat namelijk niet het geval (20 rechts, 8 links). Hierdoor kreeg ik verschillen in lengte, daar dit overbrugd moest worden. En dat trok de wiel dus krom.
Is er een oplossing hoe de body van de naaf fixed gemaakt kan worden. Er bestaat een Surly conversieset, maar dat is alleen voor Shimano, begreep ik.
Omdat ik gecharmeerd ben van de flanken van de wielen. Ik kan zelf geen mooie fixed achterwiel vinden, niet zwaarder dan 2000 gram, waarvan de flanken mooi zijn (zwart met rode accenten/letters).Tjebakka schreef op donderdag 22 november 2012 @ 06:38:
[...]
Volgens mij zijn de meeste Fulcrum wielsets voorzien van een Shimano compatible naaf. Het gaat daarbij niet erom dat het wiel zelf van Shimano moet zijn, maar dat het wiel of beter gezegd de naaf geschikt is voor een Shimano cassette.
Anyway. De Fulcrum Racing 7 is niet een superdure wielset dus ik vraag me een beetje af waarom je niet gewoon een fixed achterwiel koopt in plaats van geld te pompen in het ombouwen van de FR5?
[ Voor 15% gewijzigd door Hatsieflatsie op 22-11-2012 21:23 ]
5D MK II | 24-105L | 35 1.44 Art | 50 1.8 MKII | 100L | 15" RMBP
Ik vind het altijd zo gek dat fixierijders een voorwiel met hoge velg nemen en dan het achterwiel een hele lage velg. Het is tienmiljoenmiljard keer aerodynamischer om het andersom te doen. Het ziet er imho dan ook veel beter uit.Anoniem: 202119 schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 21:29:
Ik zou zelf nooit zo'n wiel halen met hoge wand (tenzij ik aan triathlon ga doen ofzo)
Ik vind het gewoon heel erg veen geld voor iets dat je niet echt nodig hebt als amateur, en ik geef dat geld liever uit aan technische kleding etc. Persoonlijk vind ik het ook niet mooi trouwens zo hoog.
Ik dacht eigenlijk dat het voor veel meer nut had!Tjebakka schreef op maandag 26 november 2012 @ 14:47:
[...]
Ik vind het altijd zo gek dat fixierijders een voorwiel met hoge velg nemen en dan het achterwiel een hele lage velg. Het is tienmiljoenmiljard keer aerodynamischer om het andersom te doen. Het ziet er imho dan ook veel beter uit.
Nu wordt het wiskundig. Iemand enig idee hoe ik dit kan berekenen?• Spoke Compatibility - 13g or 14g
• Sprocket Teeth 1/8" - 12T through 18T
• Sprocket Teeth 3/32"" - 12T through 13T
• Chain Line: 42mm, 43mm, 44mm, 45mm
Gear Ratio
• Overall Range - 160%
• Gear 1 - 62.5% (-)37.5%
• Gear 2 - 75% (-)25% (Gear 1 + 20%)
• Gear 3 - 100% Direct Drive (Gear 2 + 33%)
[ Voor 5% gewijzigd door Hatsieflatsie op 26-11-2012 19:21 ]
Als je de versnelling wilt uitdrukken in het aantal tandjes dat je achter 'zou hebben' dan komt dat inderdaad neer op 12 / 0.75 = 16.Hatsieflatsie schreef op maandag 26 november 2012 @ 19:17:
[...]
[...]
Nu wordt het wiskundig. Iemand enig idee hoe ik dit kan berekenen?
Stel, ik neem 12T en fiets daarop met 48. Dus 12x48. Als ik in 2e versnelling ga rijden, dan rij ik 75% van de 12T. Naar hoeveel tanden vertaald zich dan?
Heb een kleine som gedaan, dat zal wrs. 16 tanden zijn. Maar ik weet niet of ik daarmee goed zit.
[ Voor 14% gewijzigd door TheZeroorez op 27-11-2012 10:29 ]
Ik ben heel erg tevreden met mijn Controltech Vitesse dropbars, en helemaal in combinatie met de Cinelli Mash bartape.Peter91 schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 08:50:
@jspr
Bevalt dat stuur een beetje? Heb er gister zo een via marktplaats gekocht.
Toen ik op google even de naam erin gooide, kwam ik bij jou fiets uit ;p
Ik vind 45cm niet echt smal, Nitto gaat niet verder dan 40cm.Anoniem: 202119 schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 11:10:
[...]
Ik ben heel erg tevreden met mijn Controltech Vitesse dropbars, en helemaal in combinatie met de Cinelli Mash bartape.
Houdt er rekening mee dat het voor in de stad niet echt een praktisch stuur is omdat het stuur erg smal is (45cm). Om een goede stabiele grip te hebben moet je je handen wijd zetten en bij deze dropbars loopt de buis alweer naar beneden (als je hem eenmaal gebruikt zult je dat wel merken).
Een racefiets stuur is veel wijder en met de rem hendels kun je flink steunen om staand flink vaart te maken. Als je er van houdt snel weg te zijn bij een stoplicht kun je beter een bullhorn nemen.
Ik heb dit stuur genomen omdat ik voornamelijk diep zit en veel kilometers maak, als de rest van je fiets de juiste geometrie heeft dan is diep zitten met dit stuur erg lekker (hangt ook af van het type bartape dat je gebruikt natuurlijk).
Zijn van die zelfschakelende naven als de Sram Automatix niet om te bouwen tot fixed gear?
... waarom zou je dan in eerste instantie zo'n naaf kopenGoldenSample schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 20:59:
[...]
Zijn van die zelfschakelende naven als de Sram Automatix niet om te bouwen tot fixed gear?
SA 3sx ken ik niet, over de SA Duomatic hoor ik alleen slechte verhalen. SRAM Automatix schijnt tweakable te zijn alhoewel dit een hoog trial and error gehalte heeft (weet ik uit ervaring)GoldenSample schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 20:59:
[...]
Voor that feel van een fixed gear, de drive die je voortduwt. En de ideale versnelling voor heuvelop, heuvelaf, en op flink tempo. Daarom dus.Tjebakka schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 22:02:
[...]
... waarom zou je dan in eerste instantie zo'n naaf kopen
Als je schijnbaar een fixed 3 versnellingsnaaf wilt is dit dat een optie door één versnelling in te ruilen voor geen schakelmechanisme maar dan heb je dus nog steeds een lichter en zwaarder verzet.Tjebakka schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 22:02:
[...]
... waarom zou je dan in eerste instantie zo'n naaf kopen
Je bedoelt 3 versnellingen, maar dan alle 3 zonder vrijloop. Ik denk niet dat dat gaat werkenGoldenSample schreef op woensdag 28 november 2012 @ 00:32:
[...]
Als je schijnbaar een fixed 3 versnellingsnaaf wilt is dit dat een optie door één versnelling in te ruilen voor geen schakelmechanisme maar dan heb je dus nog steeds een lichter en zwaarder verzet.
Zelf wat ervaring mee maar werkt imho prima z'n Automatix en lijkt me voor de fixed gear liefhebber vast te tweaken tot fixed naaf.
46 x 14, reed op mn race altijd 42 x 12 in omgeving stad, dit is nu 1 tandje lichter geworden, erg fijn!Jean-Bob schreef op maandag 03 december 2012 @ 17:29:
Mooi geworden! Lekker clean ook. Wat is je ratio?
SPD-SL inderdaad Shimano.Tjebakka schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 08:31:
Kleurstelling is heel mooi! Wel groot frame, maar dan zul je ook de kleinste niet zijn.
@jspr: fiets jij met SPD, SPD-SL, Look of Time?
spd-sl volgens mij
[ Voor 29% gewijzigd door Peter91 op 04-12-2012 23:46 ]
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq