Hmm paar potjes met Lord Salforis gespeeld, zit met gemengde gevoelens. Het grote voordeel is dat je veel richtingen opkan qua build en items, afhankelijk van de game die je speelt, het nadeel is dan weer dat er geen "beste" build is, simpelweg omdat de hero heel weinig mana heeft, maar wel strength hero is. Qua boots zou ik vrijwel altijd ghost marchers halen, en altijd een chalice.
Je kunt hem bouwen als strength carry die een disable mist (koop brutalizer of savage mace, en verder survivability)
Pro's:
+Je kunt mensen ook daadwerkelijk afmaken
+Je doet veel damage
+Je blijft lang in leven
Cons:
-Vrij nutteloos tot je savage mace of brutalizer hebt
-Moeilijk in een gevecht te komen
-Niet zo survivable als de volgende build
Tank Salforis (ja ik weet dat tanks niet bestaan in HoN, maar er is geen betere term) gebouwd met Helm/Shaman's/Behe's heart/Shrunken head:
Pro's
+HEEL erg moeilijk dood te krijgen(elke 4 seconden een hit met 300HP erbij)
+Consistente, maar niet schrikbarend hoge, damage output
+Kan met z'n ult voor een nare verrassing zorgen van NOG meer HP
Cons:
-Tja.. damage anyone?
-Mana, mana, mana, wat een drama
En dan nog 2 wat minder vaak voorkomende, maar zeker het experimenteren waard:
Followup initiation, met portal key die je gebruikt na een andere stunnende initiation.
Pro's
+Een hoge burst aan het begin van een gevecht
+Hoge mobility
+Is een van de leukste builds om te spelen

Cons:
-Gaat ten koste van survivability
-na het initiaten moeilijk te bepalen wat je moet doen (blijven staan en zoveel mogelijk Q en W afkrijgen tot je dood bent, of uit gevecht lopen en losse targets pakken)
En als laatste:
Mana Salforis, Je hebt 2 skills met respectievelijk 4 en 5 sec cooldown, die best een zware nuke hebben, maar je mana is op na de 2e keer, wat doe je dan? Stormspirit/Sheepstick en Nullstone. Deze build is uitsluitend voor als je team echt cc mist, maar is dan ook zeker niet te verwaarlozen, omdat je skills zo'n korte cooldown hebben kun je voor de tijd van de disable continu damage outputten, deze build heeft zonder disables in je team een stuk hogere dmg output dan de carrybuild.
Pro's:
+prima disable
+altijd mana, dus altijd skills klaar
+leuk om te spelen
+beste build als je veel solo doet
+/- Rage van beide teams om je build
Cons:
-Berg aan intel items op een strength hero....
-lage auto attack damage, dus 2de skill is minder potent
-Niet echt survivable
Stuk voor stuk viable builds IN HUN EIGEN SITUATIE, builds zijn nooit 100% adequaat omdat elke game anders is, maar dit zijn ongeveer de richtingen die je op kan gaan. Ik hoop dat mensen die de hero niet hebben nu ook een inzicht hebben in wat de hero allemaal kan en niet kan.
Ik heb al deze builds geprobeerd in de 1750 MMR range, en zijn daar goedgekeurd door mij

(heb met elke build wel een potje gewonnen, waar ik ook daadwerkelijk nuttig was)
[
Voor 3% gewijzigd door
hugoy op 21-11-2011 14:26
]