Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kinlong
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-04 00:44
Ik heb dit topic al verscheidene keren doorgenomen maar ben er nog steeds niet uit welke harddisk ik nu het beste kan nemen. Heb een Macbook Unibody 2.4 uit 2008, hierin zit een 250gb hardeschijf in die ik nauwelijks hoor. Ik ben echter toe aan een nieuwe grotere hardeschijf (500gb) waar ik SL op ga installeren, maar kom er zo gezegd niet helemaal uit welke ik moet kopen.

Kan iemand mij vertellen welke hardeschijf ik moet nemen als ik een stille (en zonder geklik) en snelle hardeschijf wil. Belangrijk is dat ik er niet op achteruit loop ten opzichte van mijn huidige standaard harddisk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023
Zolang de Hitachi 7K500 niet beschikbaar is, is de WD5000bevt de beste keus.

Maar zoals iedere moderne harde schijf kun je pech hebben en een exemplaar krijgen dat klikt of 'swoosh' geluiden maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kinlong
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-04 00:44
Bedankt. Ik heb nog een andere vraag, wil nl. de hardeschijf die ik nu in mijn macbook heb zitten straks als extern gaan gebruiken. Moet dus een behuizing kopen, iemand hiervoor misschien aanraders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 322712

Ik heb onlangs een MBP gekocht, (2 gig, 160gig hdd versie). Nu heb ik ook een redelijk nieuwe packard bell easynote TJ65 met een 320 gig hdd.
De schijf in de MBP en Tj65 zijn beide sata II, en 2.5 inch. Is er nog iets waar ik rekening mee moet houden of kan ik de packard bell laptop schijf overzetten naar de MBP?

Veel info over de schijf van de Tj65 kan ik niet vinden, maar als ik em bekijk is het de volgende:
Hitachi, p/n 0a70423
16383cyl, 16heads 63sec/t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --help
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 04-03 11:25
Dat kan gewoon idd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 336212

beste mede forummers,

ik heb het topic een beetje doorgelezen en het valt me op dat jullie heel positief zijn over de western digital wd5000bevt. Dat brengt mij in een nog groter dilemma.

Ik heb op dit moment een macbook (white) met 120 gb die ik graag wil vervangen door een grotere.
De eerste keuze was dan ook een: western digital wd3200bekt.
Maar het lijkt erop alsof deze uit productie gaat want bijna niemand kan hem meer leveren.
Daarom kwam ik bij de seagate momentus 7200.4 (320gb).
Maar hier lees ik weer dan een 500 gb 5400rpm waarschijnlijk dus sneller is dan die 7200 320gb schijf? klopt dat?

en wat zou jullie keuze zijn, de extra ruimte is handig maar heeft niet echt een meerwaarde voor mij. Het gaat me er meer om dat ik een snelle schijf heb.

en brengt een 7200rpm schijf nou problemen met zich mee wat betreft warmte en geluid voor de macbook of zal ik daar weinig van merken?

alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Anoniem: 336212 schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 14:48:
Maar hier lees ik weer dan een 500 gb 5400rpm waarschijnlijk dus sneller is dan die 7200 320gb schijf? klopt dat?
Als je deze review leest heb je antwoord op al je vragen: http://techreport.com/articles.x/17010

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 336212

maar dat zijn niet al mijn vragen;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Als je ziet dat de WD5000BEVT meestal sneller is dan de Seagate 7200rpm 500GB en minder lawaai maakt, wat wil je dan nog meer weten? De Seagate 7200.3 is immers langzamer dan de 7200.4.

Als je een snelle 7200rpm schijf wil hebben zul je moeten wachten op de Hitachi 7K500 maar dat kan nog wel 2 weken duren (of langer).

[ Voor 26% gewijzigd door Philflow op 22-12-2009 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timleferink
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16-04 20:32
Ik heb sinds juli ook een WD5000BEVT in mijn MacBook 5.1 zitten. Vorige week sloot ik OS X af en deed de laptop aan de kant. Als ik hem nu aandoe gebeurd er het volgende:
1) Apple logo
2) Het 'wachtrondje' onder het logo
3) Het blauwe scherm
4) De cursor verschijnt (en is beweegbaar)
5) De cursor verwijnt en er is weer een 'wachtrondje' te zien
6) Na 10 seconden zie ik de cursor weer op de plaats waar ik deze daarvoor gelaten had
7) Dan verdwijnt de cursor weer enz enz. Het bureaublad komt er niet voor

Eerst wou ik disk utility draaien van de SL schijf, zowel de schijf als de permissions waren in orde.
Dus dan maar OS X opnieuw installeren dacht ik zo, nou niet dus. Eerst liep de installatie bij ongeveer 15% vast en een pogin later 'installation failed, necesary files could not be written to disk'.
Het openen van de Disk Utility gaf aan 'SMART status: FAILING'.
Ik heb echter ook via BootCamp windows 7 draaien, en deze start nog steeds op zonder problemen.
Sinds vandaag krijg ik echter ook daar de melding dat de hardeschijf kapot is en ik zo snel mogelijk moet backuppen. Via win7 heb ik alle belangrijke bestanden zonder problemen over kunnen zetten.

Wat denken jullie, zal de schijf er binnenkort echt mee ophouden? Of moet ik deze uit de macbook halen om hem even helemaal te herpartitioneren (OS X en windows op 1 schijf misschien toch niet helemaal lekker?).

Tim

• Myrdhin
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:08
Gisteravond de schijf in mijn MacBook Pro late 2007 vervangen. Van 120 naar 500GB (WD5000BEVT). Qua performance wat op vooruit gegaan volgens Xbench en zeeën van ruimte. In totaal een half uurtje bezig geweest met de handleiding van iFixit erbij. Van te voren netjes TimeMachine even gestart en naderhand gewoon een restore uitgevoerd op de nieuwe disk. Na een klein uurtje stond alles er weer op. Ik ben weer blij! :D

• Bpow
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 18:05
Heb nu dus een nieuwe schijf en SL hier liggen klaar voor installatie en wil dus het volgende doen:

Op nieuwe schijf SL clean installeren en vervolgens (alle) data van oude schijf waar Leopard op staat overzetten. De oude schijf stop ik in een behuizing en gebruik hem straks gewoon als externe schijf.

Maar mijn vraag is dus of ik vooraf nog iets moet doen op mijn oude schijf, dus moet ik alsnog een backup maken op een externe schijf, of is het mogelijk dat ik na de clean install van SL op de nieuwe schijf, de data van Leopard gewoon kan overzetten doormiddel van een sata-usb kabel?

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12:28
Ik had een heel klein vraagje over het vervangen:
Is de harde schijf een user replaceable part? Of vervalt je garantie als je er zelf bijvoorbeeld een Intel X25 in zet?
(search in dit topic geeft geen resultaten)

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-04 05:51
stijnos1991 schreef op donderdag 31 december 2009 @ 15:49:
Ik had een heel klein vraagje over het vervangen:
Is de harde schijf een user replaceable part? Of vervalt je garantie als je er zelf bijvoorbeeld een Intel X25 in zet?
(search in dit topic geeft geen resultaten)
Ja, het is een user replaceable part. Dit samen met het geheugen.
Bpow schreef op donderdag 31 december 2009 @ 15:09:
Heb nu dus een nieuwe schijf en SL hier liggen klaar voor installatie en wil dus het volgende doen:

Op nieuwe schijf SL clean installeren en vervolgens (alle) data van oude schijf waar Leopard op staat overzetten. De oude schijf stop ik in een behuizing en gebruik hem straks gewoon als externe schijf.

Maar mijn vraag is dus of ik vooraf nog iets moet doen op mijn oude schijf, dus moet ik alsnog een backup maken op een externe schijf, of is het mogelijk dat ik na de clean install van SL op de nieuwe schijf, de data van Leopard gewoon kan overzetten doormiddel van een sata-usb kabel?
Ja dit kan gewoon. Na install kan je hem aansluiten hij trekt dan zelf alle data + apps over.

[ Voor 50% gewijzigd door Daros op 31-12-2009 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118819

Heeft iemand de Hitachi Travelstar 7K500 al te pakken kunnen krijgen? Ik had hem besteld op azerty.nl, maar wacht er nu toch al bijna 2 maand op. Telkens opnieuw wordt de leverdatum uitgesteld... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Heel vreemd die 7K500. In de VS word ie al 2 maanden verkocht, soms voor maar $80. Hier in Europa nergens te krijgen.

Prestaties zijn trouwens niet om over naar huis te schrijven. WD3200BEKT scoort beter in de IOPS benchmarks en zou weleens sneller kunnen zijn in real life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08-04 16:04
mijn 640gb sata hdd is onderweg.

wat ik me nu alleen afvraag is er een mogelijkheid om de data van de oude schijf 1:1 te kopieren naar de 640gb hdd en zo verder te gaan of is een reinstall aan te raden ?

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myrdhin
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:08
angel00008 schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 16:37:

wat ik me nu alleen afvraag is er een mogelijkheid om de data van de oude schijf 1:1 te kopieren naar de 640gb hdd en zo verder te gaan of is een reinstall aan te raden ?
Ik heb een TimeMachine backup gemaakt van mijn schijf, daarna de nieuwe erin gezet en tijdens de installatie opgegeven dat ik een TimeMachine backup wil terugplaatsen. Werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rkonings
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14:06
In mijn zoektocht naar een grotere HD voor mijn mac mini tegen dit topic aangelopen.
Ik kom tot hetzelfde lijstje als hierboven gepost maar vraag me echt af ofdat het iets gaat opleveren aan snelheid. Ik loop nl. ook met het idee om een nas te kopen een synology 209.

Ik vind de benchmarks van de WD5000BEVT en WD640 nogal tegenvallen.

zie hier de standaard 160Gb uit mijn mac mini.
Results 51.24
System Info
Xbench Version 1.3
System Version 10.6.2 (10C540)
Physical RAM 4096 MB
Model Macmini3,1
Drive Type FUJITSU MHZ2160BH G1
Disk Test 51.24
Sequential 69.45
Uncached Write 99.43 61.05 MB/sec [4K blocks]
Uncached Write 93.68 53.00 MB/sec [256K blocks]
Uncached Read 35.31 10.33 MB/sec [4K blocks]
Uncached Read 117.03 58.82 MB/sec [256K blocks]
Random 40.60
Uncached Write 15.24 1.61 MB/sec [4K blocks]
Uncached Write 103.28 33.06 MB/sec [256K blocks]
Uncached Read 70.06 0.50 MB/sec [4K blocks]
Uncached Read 111.94 20.77 MB/sec [256K blocks]

[ Voor 17% gewijzigd door rkonings op 05-01-2010 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
rkonings schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 20:29:
Ik vind de benchmarks van de WD5000BEVT en WD640 nogal tegenvallen.
Helaas geven synthetische benchmarks zoals X Bench geen betrouwbare indruk. Voorbeeldje: Ik heb hier een Seagate 5400.6 en een WD1600BEVT liggen. In synthetische benchmarks wint de Seagate alles, in de praktijk is de WD sneller met alles.

De WD5000BEVT zal een stuk sneller zijn dan je Fujitsu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6pack15
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:32
angel00008 schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 16:37:

Deze vraag heb ik ook, ik heb namelijk niet alleen OSX op me macbook staan, er is ook nog een windows partitie, die ik vaak gebruik.

Mac backuppen is heel makkelijk, maar het zou nog makkelijker zijn als ik in 1x die hele schijf kan kopiereen naar een 500 gb schijf ( nu160 standaard macbook schijf erin zitte)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rkonings
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14:06
kijk eens naar Superduper dat is een tooltje voor HD te clonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 11:39
Afgelopen maand een Intel X25-m in mijn alu Macbook gezet.... Beste upgrade die ik me kan herinneren in mijn computerleven!

Wat reageert het systeem soepel, niet meer wachten, niet meer de HD-led missen. Alles werkt zo goed als instant!

Aanrader voor iedereen die het wil betalen en de nadelen (geen trim-commando bijvoorbeeld) voor lief neemt!

Heb even geen idee hoe ik de benchmark netjes hieronder krijg (afgezien van uploaden) maar dit is het standaard rijtje van xbench 2.0 :)

2048 MB
MacBook5,1
INTEL SSDSA2M080G2GC
88.25 MB/sec [4K blocks]
80.46 MB/sec [256K bloc
43.67 MB/sec [4K blocks]
211.14 MB/sec [256K blo
71.99 MB/sec [4K blocks]
83.72 MB/sec [256K bloc
10.62 MB/sec [4K blocks]
184.53 MB/sec [256K blo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Er zijn wat nieuwe benchmarks beschikbaar van de Hitachi 7K500 500GB. Ik neem bij deze mijn woorden terug dat de performance tegenvalt. link 1, link 2.

Lijkt erop dat dit de snelste 2.5" HDD is.

[ Voor 25% gewijzigd door Philflow op 09-01-2010 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6pack15
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:32
Hier even een benchje,

Standaard hitachi macbook pro 13,3 schijf 160gb

[img]http://img138.imageshack.us/i/standaardmacbookschijf.jpg/]Afbeeldingslocatie: http://img138.imageshack.us/img138/5776/standaardmacbookschijf.jpg

En mijn nieuwe WD 5000Bevt 500gb schijf

[img]http://img691.imageshack.us/i/hdtunebenchmarkwdcwd500.png/]Afbeeldingslocatie: http://img691.imageshack.us/img691/3438/hdtunebenchmarkwdcwd500.png

Wel aardig verschil dus, meteen ook geheugen van 2gb naar 4gb gedaan, dus loopt nu als een zonnetje

edit: Hij maakt wel wat meer geluid, maar dat maakt me opzich niet zoveel uit. Alleen dit is een soort heel erg zacht schrapend geluid, misschien dat dat het ''swoesh'' geluid is. Lijkt beetje op een cdtje dat op lage snelheid word gebrand :P. Kom je dan in aanmerking voor een vervanging oid ? Gekocht bij azerty

[ Voor 23% gewijzigd door 6pack15 op 15-01-2010 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unSOUND
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 25-09-2024
Ik zit al behoorlijk lang te wachten op de WD10TEVT, ik wil namelijk 2 van deze jongens in mijn MacBook Pro gaan plaatsen, maar geen enkele winkel heef ze op voorraad, en niemand weet waarom. Enige gerucht wat ik hoorde was dat er een probleem was met de firmware, maar niemand kan dat bevestigen...

Weet iemand toevallig meer hierover ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
6pack15 schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 21:33:
Alleen dit is een soort heel erg zacht schrapend geluid, misschien dat dat het ''swoesh'' geluid is. Lijkt beetje op een cdtje dat op lage snelheid word gebrand :P. Kom je dan in aanmerking voor een vervanging oid ? Gekocht bij azerty
Je zou eens kunnen kijken of QuietHDD helpt in Windows. Als dat zo is is er misschien ook een Mac equivalent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DARKLORD
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-01 21:17
na het doorlezen van dit topic plus de rest had ik een WD5000BEVT gekocht. 500gb 5400rpm 2,5" voor mijn macbook 2,2ghz dual core.
als ik m'n install dvd van mac erin steek ziet hij de schijf NIET! ook niet via schijfhulpprogramma. zelfs niet als ik de windows xp install disk erin steek. wat kan er in godsnaam aan de hand zijn? als ik hem als via sata-usb aansluit op een andere pc doet hij het natuurlijk wel!

Ik wordt helemaal gek. iemand een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DARKLORD
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-01 21:17
enfin was al een tijdje bezig maar nu is de oorzaak gevonden!

heb me laptop opengeschroefd. bleek dat de connector voor de harde schijf wat speling heeft. wat vastnormaal is, maar in mijn geval sloot ie niet goed aan. nu 'handmatig' de disk goed aangesloten/aangedrukt. en hij draait nu als een zonnetje

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mighty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Mighty

Brains & Steel

Ik ben ook van plan om de HD in mijn Macbook Pro te vervangen (eind 2006 model) en ik ben voor de WD6400BEVT gegaan. Voornamelijk vanwege de grootte (gebruik mijn MB ook om films via de tv af te spelen) en de betere beschikbaarheid. Nu alleen nog een Torx T6 ergens vandaan zien te krijgen.

Ik ben nu van plan om voor een schone installatie te gaan, sinds 2006 heb ik OSX alleen maar geupgrade dus dit leek mij een mooie kans om alleen de dingen die ik nu gebruik er op te zetten.

|| The harder you fall the more it hurts - be awesome ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Laatst online: 22-04 23:39
Ik heb sinds een weekje een WD5000BEVT in mijn MacBook zitten, maar wat is dat ding een enorme stofzuiger. Hij maakt een enorme pokkeherrie, nog luider dan mijn fan, gewoon in idle!
Het is geen geklik oid, gewoon een constant gezoem, alsof de schijf een ventilator nadoet. Een luide ventilator.

Met de standaard 160GB Toshiba schijf hoorde ik die ook heel af en toe, maar die kwam niet boven de ventilator uit.
Nu is het echter zo dat ik de schijf standaard ALTIJD hoor, ik hoor hem zelfs boven de fan uitkomen als die 3500RPM draait.

Is dit normaal? Ik vind het eerlijk gezegd bloedirritant, had niet verwacht dat het veel stiller zou worden, maar dit is nog erger dan mijn 3.5 Inch schijven..

[ Voor 8% gewijzigd door thaan op 18-01-2010 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Izha
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-06-2024
Hoi!
Deze week heb ik een WD500BEVT besteld bij Alternate. Goed aangekomen etc, en een eSATA kabeltje aangesloten op de nieuwe schijf, via SuperDuper de schijf al onderverdeeld in 2 partities voor Windows & Mac, en meteen de Mac partitie als bootable image naar de nieuwe schijf gekopieerd. En op de windows partitie heb ik Windows 7 geinstalleerd (via bootcamp).
Maar nu mijn probleem. Onder Mac is het gewoon niet te doen met deze schijf. Het laden van programma's is dramatisch toegenomen, en qua geluid is het toch ook iets meer en erg onregelmatig. En soms, wanneer ik bijvoorbeeld wat op internet bezig ben, stopt de schijf opeens. Hij wordt gewoon stil, alsof hij in standby gaat. Dan na enkele seconden pruttelt hij weer verder. Dit ook terwijl ik een redelijk zwaar spel speel bijvoorbeeld.
Onder Windows geen enkele problemen, schijf loopt gewoon goed, ook geen onregelmatig geluid etc.

Nou weet ik dus niet of dit een probleem is van de image die ik heb gemaakt (verder ook geen ervaring met SuperDuper) of aan de partities die ik misschien verkeerd heb gemaakt. Mac is 320GB En Windows 180GB.

Qua mails enzo ben ik liever niet geneigd om heb te formatteren.. of is het mogelijk om dit via Time Machine weer op te halen?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Izha
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-06-2024
Oh en voor de poster boven mij (Thaan), ik heb dus ook sinds kort dezelfde schijf, en bij mij maakt hij ook onverwacht veel herrie. Pas bij 3-4000 toeren hoor ik mijn fans enigszins erbovenuit komen. Dit onder beide mac & windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapiteiniglo
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Kapiteiniglo

Kapiteinigloo

Ik heb een MBP 13", 2.53GHz standaard configuratie. Met de Hitachi HTS545025B9SA02 250GB als HDD. Ik gebruik hem niet voor hele gekke dingen. Af en toe photoshop soms een virtual machine voor bijvoorbeeld. Visio. Extra snelheid kan natuurlijk nooit kwaad dus ik was benieuwd of het mogelijk is om te bepalen wat de bottleneck is in mijn MBP. (Google heeft me eigenlijk niets zinnigs opgeleverd :'() Of als iemand anders dat weet is dat natuurlijk ook goed O-) .

Andere vraag die ik had was hoe groot de snelheid winst ongeveer is als ik de HDD vervang voor bijvoorbeeld een pricewatch: Western Digital Scorpio Black WD3200BEKT?

Scientia potentia est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
@ Martijn, je HDD zal zeker een bottleneck vormen bij bepaalde acties, zoals een programma starten, booten, een bestand laden of wegschrijven. Voor een goed overzicht wanneer je het verschil gaat merken tussen jouw hdd (ongeveer gelijk aan Blue) en Black 7200rpm zie hier: http://www.laptopmag.com/...e/intel-x25-m.aspx?page=4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 252616

martijn--g schreef op zondag 24 januari 2010 @ 21:22:
Ik heb een MBP 13", 2.53GHz standaard configuratie. Met de Hitachi HTS545025B9SA02 250GB als HDD. Ik gebruik hem niet voor hele gekke dingen. Af en toe photoshop soms een virtual machine voor bijvoorbeeld. Visio. Extra snelheid kan natuurlijk nooit kwaad dus ik was benieuwd of het mogelijk is om te bepalen wat de bottleneck is in mijn MBP. (Google heeft me eigenlijk niets zinnigs opgeleverd :'() Of als iemand anders dat weet is dat natuurlijk ook goed O-) .

Andere vraag die ik had was hoe groot de snelheid winst ongeveer is als ik de HDD vervang voor bijvoorbeeld een pricewatch: Western Digital Scorpio Black WD3200BEKT?
Harde schijf is sowieso de bottleneck. Upgrade van de stock hitachi 250gb naar een western digital 5000BEVT heeft bij mij best een grote prestatiewinst opgeleverd. De 5000BEVT zal quasi even snel zijn als de WD3200BEKT door de hogere datadichtheid en zal minder geluid maken, minder warm worden, langere batterijduur en een grotere opslag. Wil je écht een snelle doch stille en zuinige HD kan je best voor de nieuwste hitachi 7K500(500GB, 7200rpm) gaan. Nog niet makkelijk verkrijgbaar maar dat zal niet zo heel lang meer duren. Wel te koop op ebay en buitenlandse shops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mighty
  • Niet online

Mighty

Brains & Steel

Ik heb nu drie dagen de WD6400BEVT in mijn macbook pro draaien. Het installeren ging vrij gemakkelijk alleen was het wel lastig om het plastic laagje goed van de schijf te halen zonder het te beschadigen. Dit kostte heel wat moeite maar is uiteindelijk wel goed gekomen. Mijn ervaringen met de schijf bevallen tot nu toe erg goed. Hij is zeker niet geluidruchtiger dan mijn fans en het spinnen stoort mij niet. Verder voelt hij erg snel aan in vergelijking met de oude Hitachi 160GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kev7381
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14:46
Ik zou graag weten of deze schijf werk?: :) op mijn mbp 13 inch
http://tweakers.net/price...0tevt-1tb.html#tab:prices

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Laatst online: 22-04 23:39
Izha schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 18:01:
Oh en voor de poster boven mij (Thaan), ik heb dus ook sinds kort dezelfde schijf, en bij mij maakt hij ook onverwacht veel herrie. Pas bij 3-4000 toeren hoor ik mijn fans enigszins erbovenuit komen. Dit onder beide mac & windows.
Ik ben erg ontevreden over de schijf, qua geluid. Snelheid merk ik met gewoon gebruik niet, en opslag is altijd leuk.

Vind het geluid alleen wel bloedirritant, zoals gezegd hoor ik de fan pas bij zo'n 3500RPM er bovenuit komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mighty
  • Niet online

Mighty

Brains & Steel

Dit is een schijf met 12,5mm hoogte, dus die zal vrees ik niet passen in je MBP gezien deze gebouwd is voor een maximale hoogte van 9,5mm. Maar misschien valt er iets te tweaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jer0entjeh88
  • Laatst online: 11-04 23:09

Jer0entjeh88

display: grid;

Ik volg het forum al een tijdje en ben erover na aan het denken om mijn 250gig 5400rpm schijf te wisselen voor een andere. Heb erover gedacht om een ssd schijf te kopen alleen is dit in mijn ogen nog onbetaalbaar aangezien ik minimaal 160gb wil.

Daarom ben ik me wat gaan richten op een grotere 7200rpm schijf. Nu lees ik veel over de Hitachi 7K500 die erg snel schijnt te zijn. Eigenlijk wil ik alleen een nieuwe schijf om de bootleneck van mn huidige schijf wat weg te werken. Zal dit qua snelheid merkbaar zijn met een nieuwe schijf. (bijv. de Hitachi 7K500)

Lees toch nog vaak dat de verschillen tussen een 5400 en 7200rpm schijven niet echt praktisch merkbaar zijn.

"Ideas are easy. Implementation is hard." | PSN: JSKam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 334754

ik heb ook mijn harde schijf van m'n macbookpro 13" vervangen voor een WD5000bevt, installatie was een fluitje van een cent. Alleen het opstarten duurt nu aanzienlijk langer dan voorheen, weet iemand wat ik hier aan kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
  • Laatst online: 22-04 05:51
Anoniem: 334754 schreef op maandag 01 februari 2010 @ 19:44:
ik heb ook mijn harde schijf van m'n macbookpro 13" vervangen voor een WD5000bevt, installatie was een fluitje van een cent. Alleen het opstarten duurt nu aanzienlijk langer dan voorheen, weet iemand wat ik hier aan kan doen.
Wat doet er precies lang?

Duurt het lang voordat je appletje komt met het rondje wat gaat draaien? Of het proces daarna?

Heb je een timemachine backup terug gezet of is hij nog kaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Jer0entjeh88 schreef op zondag 31 januari 2010 @ 20:37:
Daarom ben ik me wat gaan richten op een grotere 7200rpm schijf. Nu lees ik veel over de Hitachi 7K500 die erg snel schijnt te zijn.
Volgens mij is die nog niet te krijgen in Europa. Ik ga er een paar meenemen vanuit de VS, waar ik nu ben. Als iemand interesse heeft DM me. Hou er wel rekening mee dat het meer dan 100 eur wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 334754

ik heb een clone van mijn hdd gemaakt via superduper en toen de nieuwe hdd erin gezet. Wanneer ik nu opstart heb ik eerst zo'n 15 sec. een wit scherm voordat hij opstart en in de oude situatie was hij binnen no time opgestart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01-2022
Philflow schreef op maandag 01 februari 2010 @ 20:18:
[...]

Volgens mij is die nog niet te krijgen in Europa. Ik ga er een paar meenemen vanuit de VS, waar ik nu ben. Als iemand interesse heeft DM me. Hou er wel rekening mee dat het meer dan 100 eur wordt.
Pfff... bestellen via internet want geen sales tax, kost tijd. Maximale legale meenemen is tot 430 euro. En dan heb je ook nog eens dat gedoe met garantie en DOA.

Ik zou er niet aan beginnen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
cornelixnootje1 schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 00:42:
[...]

Pfff... bestellen via internet want geen sales tax, kost tijd. Maximale legale meenemen is tot 430 euro. En dan heb je ook nog eens dat gedoe met garantie en DOA.
Tegenwoordig hebben we overnight shipping en wereldwijde garantie. M.a.w. ik ben er al aan begonnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lounge Deluxe
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Anoniem: 334754 schreef op maandag 01 februari 2010 @ 20:27:
ik heb een clone van mijn hdd gemaakt via superduper en toen de nieuwe hdd erin gezet. Wanneer ik nu opstart heb ik eerst zo'n 15 sec. een wit scherm voordat hij opstart en in de oude situatie was hij binnen no time opgestart.
Selecteer in System Preferences onder Startup Disk jouw hdd als startup disk, waarschijnlijk start je systeem dan wel weer snel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59483

Ik heb vandaag een Seagate ST9500325AS in mijn MacBook (Fall 2009) gebouwd, en moet zeggen dat het echt een enorme verbetering is ten opzichte van de originele Hitachi HTS545025B9SA02.

Applicaties starten een stuk sneller op, en heb het idee dat hij nu nóg stiller is!
Volgens mij verbruikt de Seagate ook iets minder stroom dan de Hitachi.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 59483 op 07-02-2010 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Ik heb flink wat benchmarks gedraaid op de WD Scorpio Black en de Hitachi 7K500, maar kan niet unaniem zeggen welke nou sneller is.

Booten en programma's opstarten gaat ietsje sneller op de Hitachi, installeren gaat sneller op de WD. In multi task situaties is het stuivertje wisselen.

Afbeeldingslocatie: http://i609.photobucket.com/albums/tt179/Vantage72/HDTune_Benchmark_Hitachi_HTS725050A.png

Voor wie nog een van deze schijven wil kopen: ik heb van beide 1 te koop staan in V&A.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat is nou eigenlijk de stilste HDD voor de MacBook?
Ik heb nu een Seagate ST9500325AS, en die hoor je niet echt, maar je voelt hem als het ware wel 'werken'. Hij trilt dus een beetje.

Ik hoor verhalen dat de Hitachi 5K500.B behoorlijk stil is. Kan iemand een ervaring met mij delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151407

ik ga morgen mijn 13 inch macbook pro upgraden.
had in december al van 250gb naar 500gb wd500bevt upgraded maar heb nog steeds ruim 420 gb vrij.
ga morgen de 500 gb vervangen met een 80gb intel ssd.
heb liever dat photoshop opstart in 4 seconden inplaats van 20. dan met hoop vrije ongebruikte gb's te blijven zitten:)

en bijna al mijn data hangt aan mijn airport router. nu 3 tb aan zitten. h speel ook zo mijn itunes library over wifi.
hou nog ruim 50 gb over op de ssd dus beetje downloaden van eps, kijken en dan deleten komt wel goed.

de 500 gb hang ik weer in een usb behuizing. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iFredo
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09-03 10:34
Tsja, beetje vage reden voor een SSD natuurlijk. Als je Photoshop 50 keer per dag opstart scheelt je dat een kwartiertje, maar wie doet dat? Keer minder vaak naar de koffieautomaat helpt ook.

Heb er zelf ook een, gewoon omdat het kan. Niet om Skype, Mail of iTunes sneller te kunnen openen ;)

[ Voor 21% gewijzigd door iFredo op 09-02-2010 20:42 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

iFredo schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 20:39:
Tsja, beetje vage reden voor een SSD natuurlijk. Als je Photoshop 50 keer per dag opstart scheelt je dat een kwartiertje, maar wie doet dat? Keer minder vaak naar de koffieautomaat helpt ook.

Heb er zelf ook een, gewoon omdat het kan. Niet om Skype, Mail of iTunes sneller te kunnen openen ;)
was ook maar een voorbeeld. heb ook al ssd in andere laptop. een vertex. ben gewoon verwend:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 252616

Philflow schreef op maandag 08 februari 2010 @ 17:06:
Ik heb flink wat benchmarks gedraaid op de WD Scorpio Black en de Hitachi 7K500, maar kan niet unaniem zeggen welke nou sneller is.

Booten en programma's opstarten gaat ietsje sneller op de Hitachi, installeren gaat sneller op de WD. In multi task situaties is het stuivertje wisselen.

[afbeelding]

Voor wie nog een van deze schijven wil kopen: ik heb van beide 1 te koop staan in V&A.
Hoe zit het met het energieverbruik en het geluid van de 7k500 ? Is dit vergelijkbaar met een de 5400rpm hitachi schijfjes ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Anoniem: 252616 schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 11:18:
[...]
Hoe zit het met het energieverbruik en het geluid van de 7k500 ? Is dit vergelijkbaar met een de 5400rpm hitachi schijfjes ?
Energie verbruik: ik heb wat getest, ik denk dat je 10 minuten inlevert op 5 uur. (groffe schatting).
Geluid: hij is niet doodstil. ik hoor heel zacht geratel. niet storend voor mij.
Vibraties: minimaal.

Tomshardware heeft ook het energie verbuik gemeten van de 7K500. De idle score is niet zo goed.

Ik heb nog een HDtune gedraaid, iets betere score.
Hitachi 7K500
Afbeeldingslocatie: http://i609.photobucket.com/albums/tt179/Vantage72/HDTune_Benchmark_Hitachi_HTS7250-1.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ssd zit in de macbook nu:)
xbench van wd5000bevt was 53
intel postville 255:) macbook start echt bizar snel op nu. onder rond de 15 seconden.
het bekende spinning wheel bij apple logo heeft niet de kans op 1 rondje af te maken:)
en hoe soepel alles nu gaat met zware apps starten.
sommige apps scheelt zo 15 seconde.

was al verwend op andere laptop met ocz vertex maar de intel postville in een mac is ook super.

[ Voor 63% gewijzigd door Anoniem: 151407 op 10-02-2010 14:41 ]

• Jeebus
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-04 16:19
unSOUND schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 21:37:
Ik zit al behoorlijk lang te wachten op de WD10TEVT, ik wil namelijk 2 van deze jongens in mijn MacBook Pro gaan plaatsen, maar geen enkele winkel heef ze op voorraad, en niemand weet waarom. Enige gerucht wat ik hoorde was dat er een probleem was met de firmware, maar niemand kan dat bevestigen...

Weet iemand toevallig meer hierover ?
Ik denk niet dat die gaat passen, die schijf is namelijk dikker dan een normale laptophardeschijf.

[ Voor 0% gewijzigd door Jeebus op 11-02-2010 09:49 . Reden: spuit 11 ]

Anoniem: 118819

@Philflow: Waar heb je de Hitachi 7K500 gekocht?

Anoniem: 344904

Ik heb een vraag, wil namelijk een nieuwe harde schijf in mijn Macbook White (mid2007) 2Ghz plaatsen. Er zit nu namelijk een 80Gb in en die gaat nu toch te kort schieten. Of ik nu 320 of 500Gb neem maakt mij echt geen drol uit, het gaat mij met name om de verhouding snelheid en stilheid. Ik heb al heel wat zitten orienteren en kom uit op de volgende opties:

pricewatch: Western Digital Scorpio Blue WD5000BEVT, 500GB SATA-300, 8MB, 5400rpm
pricewatch: Hitachi Travelstar 7K500 HTS725032A9A364
pricewatch: Western Digital Scorpio Blue WD3200BEVT, 320GB SATA-300, 8MB, 5400rpm

Wat zijn de verschillen in snelheid en stilheid en welke is dus het best op die gebieden? Alvast bedankt.

Oja en energieverbruik vind ik ook belangrijk.

• Philflow
Anoniem: 118819 schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 10:15:
@Philflow: Waar heb je de Hitachi 7K500 gekocht?
Ik had hem uit de VS meegebracht. Zo te zien hebben Azerty en Informatique ze op voorraad.
pricewatch: Hitachi Travelstar 7K500 HTS725050A9A364
Allebei goede keuzes. De hitachi is flink duurder en ook sneller. In de praktijk is het snelheidsverschil niet echt groot.

Edit: ik zie net dat je de 320GB Hitachi hebt geselecteerd. Die is voorlopig niet leverbaar.

Update over het geluid van de 7K500: hij is geloof ik toch wel stil. het zacht ratelende geluid hoor ik nu niet meer.

[ Voor 51% gewijzigd door Philflow op 11-02-2010 10:52 ]

Ik heb voor 2 dagen een Seagate 5400.6 500 GB in mijn MacBook gehad, maar heb deze toch weggedaan, omdat ik vondt dat hij een beetje 'trilde'.

Nu heb ik een Hitachi 5K500 500 GB, en deze is echt super! Hij is heel erg stil, trilt helemaal niet, en verbruikt ook nog eens heel erg weinig stroom. Volgens mij is dit zelfs de zuinigste 2.5" 500 GB schijf van dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Ik heb een vergelijking gemaakt van de real life performance v.d. Hitachi 7K500 vs. WD Scorpio Black:
http://www.storagereview...._hitachi_travelstar_7k500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inztigator
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 24-04-2024
Ik moet zeggen dat de mijne ook last heeft van dit probleem sinds ik er een 7200rpm heb ingezet :/

Edit: het ging trouwens om een Momentus 7200.4 ST9250410AS 250 GB ...

[ Voor 7% gewijzigd door inztigator op 19-02-2010 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeGek
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22-04 16:31

TeGek

Engineer in hart en nieren.

Hoe lang is lang? Technische gezien zou de machine gewoon sneller moeten starten...Heb je al de disk getest met b.v. Fsck ? het kan natuurlijk zo zijn dat de disk zelf rot is of kleine issues heeft, dat kan al snel +10 seconden tot +1 minuut aan het opstarten toevoegen.

PoSh Fan? Automation? RMM? blog - op zoek naar een nieuwe job? kijk dan hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
inztigator schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 14:11:
[...]

Ik moet zeggen dat de mijne ook last heeft van dit probleem sinds ik er een 7200rpm heb ingezet :/

Edit: het ging trouwens om een Momentus 7200.4 ST9250410AS 250 GB ...
Clean install al geprobeerd? Dan heb je de grootste kans dat in een keer de goede drivers worden geinstalleerd. Tevens is de fragmentatie dan minimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 313847

PRAM al gereset? Opstart schijf al gechecked? Waarschijnlijk is je bookje op zoek naar de oude schijf tijdens het booten en die kan hij niet vinden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iFredo
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09-03 10:34
Zojuist een Seagate Momentus 7200.4 2.5" 320GB 16MB 7200rpm SATA aangeschaft voor in de MacBook Black van de vrouw. De oude is overleden door een val van 25cm. Momenteel draait de MacBook op een 250GB uit een MacBook Unibody die ik nog had liggen. Zodra ik terug ben uit NL ff de schijven wisselen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 282265

Gister de Western Digital Scorpio Black WD3200BEKT besteld bij Redcoon.
Niet duur en zo op papier een prima alternatief voor in mijn Macbook 2.1 (2gb memory). Daar zit nog de standaard 80gb Hitachi HD in.

Heb wat reviews gelezen, allemaal positief. Echter waren dit allemaal reviews van notebooks die niet van Apple zijn. Is hier toevallig iemand die deze in zijn macbook heeft gezet?

Zo ja, hoe bevalt het? hoe is de geluidsproductie, snelheid??

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 282265 op 23-02-2010 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
De 250GB Hitachi 7K500 is nu verkrijgbaar. Op papier nog sneller dan de 500GB door lagere acces tijden. Iemand deze schijf al besteld?

pricewatch: Hitachi Travelstar 7K500 HTS725025A9A364

[ Voor 36% gewijzigd door Philflow op 01-03-2010 06:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vanavond ga ik hem in mijn Macbook planten. Nieuwe cleane OSX install en dan fijn Bootcamp met Windows 7 ernaast draaien.

Iemand enig idee of ik al een partitie voor windows 7 al bij OSX boot kan creeren? Of moet dat achteraf nadat ik OSX erop heb staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11:38

amphora

Websites & Fotografie

Philflow schreef op maandag 01 maart 2010 @ 06:39:
De 250GB Hitachi 7K500 is nu verkrijgbaar. Op papier nog sneller dan de 500GB door lagere acces tijden. Iemand deze schijf al besteld?

pricewatch: Hitachi Travelstar 7K500 HTS725025A9A364
Zou voor mij geen optie zijn. 250 GB is gewoon te klein, en als snelheid zo belangrijk voor je is om met 250GB genoegen te nemen zou ik zelf voor een SSD gaan.

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie, Sony A7CII, 20-70, 85/1.8, 45/1.8, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Mini 3 pro, 16" MacBook Pro M1 Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joke_name
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:44
@Ayo_Technology

Eerste even rustig OSX installeren en dan later bootcamp hulpprogramma opstarten en windows 7 installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@joke name ga ik doen..
ik ben mijn windows 7 bootdisc kwijt (ooit uitgeleend). Ik heb nu een boot disc gedownload met serial. Deze werkt goed op een PC. ik neem aan dat deze toch geen problemen met zich meebrengt via Boot Camp straks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
amphora schreef op maandag 01 maart 2010 @ 13:28:
[...]

Zou voor mij geen optie zijn. 250 GB is gewoon te klein, en als snelheid zo belangrijk voor je is om met 250GB genoegen te nemen zou ik zelf voor een SSD gaan.
Alleen heb je deze Hitachi al voor 50 euro. Qua prijs/prestatie niet te kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb de harde schijf vervangen. OSX SL erop gezet en Windows 7 via Boot Camp het draait allemaal zeer snel.
Echter merk ik wel dat deze nieuwe harde schijf erg aanwezig is. Als ik mijn vingers op het toetsenbord leg dan voel ik alles trillen. Alsof er een motor aan het draaien is in mn Macbook?!?! Verder wordt de Mac warmer dan normaal naar mijn idee. Ook hoor ik soms een lichte suisend, piepend geluid. De fan draait ook meer dan normaal lijkt wel. En dan heb ik eigenlijk nog barweinig draaiende op het systeem??

Ik weet niet of het komt omdat de HD ( Western Digital Scorpio Black WD3200BEKT) nieuw is, dat die nog moet 'warmdraaien'??

Of zou het kunnen komen dat dat metalen plaatje met dat 'lipje' waar je je hd aan bevestigt te strak is aangedraaid. Die torq schroeven zaten nogal los aangedraaid toen ik de hd verwijderde.. Als iemand raad weet hoor ik het graag. Vooral ook omdat de hd te boek staat als een stille, snelle, zuinige harddisc.
Ik baal wel een beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11:38

amphora

Websites & Fotografie

Philflow schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 06:23:
[...]

Alleen heb je deze Hitachi al voor 50 euro. Qua prijs/prestatie niet te kloppen.
Als prijs belangrijk is voor je dan is het natuurlijk geen verkeerde keus. Maar als snelheid echt zo belangrijk voor me zou zijn dan ga ik niet op een paar euro letten. Maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke visie.

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie, Sony A7CII, 20-70, 85/1.8, 45/1.8, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Mini 3 pro, 16" MacBook Pro M1 Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb gister dus die bovengenoemde HD ontvangen. resultaat mijn Macbook is een vibrerend en zoemend apparaat geworden. Kortom ik wil er zsm weer vanaf, echt belachelijk dat een notebook HD deze kenmerken vertoond lijkt me dat dat juist vereisten zijn, kennelijk niet dus.

Nu neem ik aan dat ik deze niet kan retourneren na een nieuwe format naar de estore? Het zakje is natuurlijk ook opengeknipt. Iemand enig idee wat het slimst is, ik verkoop niet zo vaak dit soort electronica vandaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb uitgebreid internet afgespeurd. Het lijkt erop dat er geeneen echt stille 7200rpm HD is voor ee Macbook (pro). Ik lees overal over vibratie en geluidsproblemen.

Ik overweeg om er een standaard Hitachi (5200rpm) HD in te zetten van 250gb of 320gb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Laatst online: 21-03 14:14

Pat-Juh

Patrick

en een SSD? kleine 80gb SSD voor al je programmatuur, muziek... en films e.d. op een externe 500gb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik wou het juist reduceren tot mijn macbook. Lekker compact. Die usbpoorten moet ik voor andere zaken benutten. daarnaast kost zo een SSD nog steeds teveel.

Ik vraag me wel af of ik deze HD niet nog beter kan 'isoleren'??
Ik las ergens op een forum dat iemand opgevouwen tissues had gebruikt om de bracket (die L vormige) bij de harde schijf wat strakker vast te zetten. Mogelijk helpt dit de vibraties te verminderen?

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 282265 op 02-03-2010 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Anoniem: 282265 schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 11:47:
Ik heb gister dus die bovengenoemde HD ontvangen. resultaat mijn Macbook is een vibrerend en zoemend apparaat geworden. Kortom ik wil er zsm weer vanaf, echt belachelijk dat een notebook HD deze kenmerken vertoond lijkt me dat dat juist vereisten zijn, kennelijk niet dus.
Ik zou voor de single platter Hitachi 7K500 250GB gaan. Die is stiller dan de WD3200BEKT.
Nu neem ik aan dat ik deze niet kan retourneren na een nieuwe format naar de estore? Het zakje is natuurlijk ook opengeknipt. Iemand enig idee wat het slimst is, ik verkoop niet zo vaak dit soort electronica vandaar?
Je hebt het recht spullen te testen en terug te sturen als ze niet bevallen. Zie ook Consuwijzer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:20

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica