Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 23:31
Digistorm schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 19:50:
Als ik te weinig ruimte heb sleep ik via Exposé (dat kan ook) :)
Bedoel je dat je het bestand oppakt, je met je muis naar een expose hoek gaat (ik heb dat zo ingesteld), of een expose knop inramt en dan het bestand dropt in het juiste venster? Zo doe ik het ook weleens eigenlijk.
* Dancing_Animal geeft VorteXLP een aai over de bol :) Sorry knul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VorteXLP
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-12-2024
Vraagje aan degenen die nu Snow Leopard hebben draaien:
Zouden jullie even kunnen kijken of mijn app opstart?
http://www.onlineradiostations.nl/?p=downloads
Daar even downloaden en kijken of hij opstart; alvast bedankt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

Dancing_Animal schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 20:08:
[...]

Bedoel je dat je het bestand oppakt, je met je muis naar een expose hoek gaat (ik heb dat zo ingesteld), of een expose knop inramt en dan het bestand dropt in het juiste venster? Zo doe ik het ook weleens eigenlijk.
Ik ben inderdaad iemand van de exposé-hoeken (begonnen met een iBook :P) tot grote ergernis soms van gastgebruikers van mijn systeem :D

On topic: Ik zit hard te twijfelen of ik een clean install ga doen of niet. Als ik een clean install zou doen, zou ik toch veel preferences over kopiëren omdat ik geen zin heb om dagenlang mijn software opnieuw in te stellen. Maar heeft een clean install dan nog wel veel zin? Van wat ik begrijp vervangt een upgrade de complete Systeem map. Zijn er verder nog locaties in het Mac OS die mogelijk baat hebben bij een complete sweep?

De vraag rijst een beetje omdat ik sinds Leopard meer "total lockups" heb gehad dan ooit daarvoor. Vooral veel problemen met Firewire en Inputmanagers. Helaas ben ik verslingerd aan Adblocker voor Safari, en mijn Firewire apparatuur gooi ik liever nog niet weg. Ik hoop dat Snow Leopard in dat opzicht wat meer solide is, zodat een eventueel brak stuk software niet de hele handel onderuit haalt. Dat is zoooooo windows 95 ;)

Hier stond achterhaalde informatie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
VorteXLP schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 20:28:
Hij start wel maar speelt niets af.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VorteXLP
Donstil schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 20:36:
[...]

Hij start wel maar speelt niets af.
Heb je Flip4Mac wel geïnstalleerd? Dat is (helaas) benodigd voor deze app..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Had je er maybe even vantevoren bij moeten vertellen haha ;)

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
VorteXLP schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 20:28:
IS dat werkelijk veel beter dan http://nederland.fm/?

Of gewoon http://shoutcast2.omroep.nl:8104/listen.pls in iTunes mikken...

Slechte UI heeft dat ding trouwens.

[ Voor 15% gewijzigd door CyBeR op 24-08-2009 21:06 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Hier in Leopard speelt die app ook niks af, Flip4Mac is geinstalleerd. Mooie app trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
VorteXLP schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 20:39:
[...]

Jazeker staat geinstalleerd.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
VorteXLP schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 20:39:
[...]

Hier met 10.5.8 ook geen geluid, heb Flip4Mac Pro.

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -NRG-
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-08 14:41
dangerpaki schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 09:42:
[...]

en merk je tijdens het draaien van applicaties tussen 32bits en 64bits nog verschil in performance?

trouwens nog een vraag die misschien al is langsgeweest. voor $29 of bij ons waarschijnlijk €30 kun je dus je leopard upgraden naar snow leopard. maar stel dat ik ooit een reinstall doe moet ik dan met die cd eerst leopard erop zetten en daarna upgraden naar snow leopard. of kan meteen de snow lepard cd erin?
Ik merk persoonlijk eigenlijk nauwelijks verschil, 32bit lijkt marginaal sneller te zijn met programma's als photshop, firefox met opstarten. Maar het verschil is nihil en te verwaarlozen. Het is meer een gevoel ook dan dat t echt te timen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VorteXLP
@Hierboven:
Heb 'm zelf eens opgestart (10.5.8), heb zelf ook geen geluid meer terwijl dat eerst wel was.
Maargoed, hij moet zowieso geüpdate worden :P

@CyBeR:
Nee, zeg ik dat dan ergens? :S
Noem eens redenen waarom de UI slecht is?

[ Voor 9% gewijzigd door VorteXLP op 24-08-2009 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
VorteXLP schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 21:09:

Noem eens redenen waarom de UI slecht is?
Nou, ik heb drie keer perongeluk die website geopend terwijl ik 't ding wilde verslepen. De stop-knop doet niets (en is een stop knop terwijl er niet speelt). Een groot deel van de stations heet 'Radio blah' zodat ze allemaal bij de R staan in plaats van, zoals je zou verwachten van bijvoorbeeld 3FM bij de 3 terwijl Radio 538 juist opeens '538' heet ('Radio' is daar juist wel onderdeel van de naam) en bovenaan staat.

Voor een app met één functie en drie UI-elements vind ik dat best een slechte score eigenlijk :P

[ Voor 7% gewijzigd door CyBeR op 24-08-2009 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-09 12:08

Quakie

quakelen

Dancing_Animal schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 20:08:
[...]

Jeetje wat een goede tip! Zo zie je maar weer het nut van een forum, en ik heb sterk het vermoeden dat ik te omslachtig te werk gaat, (ook al heb ik beginners sites gelezen) maar ook dit is kopiëren ipv verplaatsen.

Zojuist SL besteld op de apple store, het zal wel druk zijn want nog geen bevestigingsemail ontvangen. Legaal software kopen heeft nog nooit zo fijn aangevoeld :9 .

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-09 21:33
Zoefff schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 17:43:
True. Ik denk ook haast dat het alleen licentietechnisch een upgrade dvd is, maar dat je er ook een volledige installatie mee uit kan voeren. Het zou in ieder geval erg on-apple zijn als je voor een clean install eerst Leopard, en dan Snow Leopard moet installeren.
Ja nu maar hopen dat als ik een keer een volledige installatie wil doen dat dat niet betekent eerst Leopard installeren. Maakt voor het eindresultaat toch niets uit zou je zeggen. Uiteindelijk heb je een Mac die Snow Leopard draait. Upgrade of clean install :)
Zoefff schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 17:52:
[...]

Natuurlijk kan dat. Het is alleen niet legaal :)
Werken ze bij Apple dan niet met product keys?
Dancing_Animal schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 19:18:
[...]

Typische cut- en pastegebruiker zul je bedoelen. Net zoals je teksten cut en paste, waarom dan niet bestanden?
Ik geloof dat het iets is van Apple om te gebruikers tegen zichzelf te beschermen. Tekst cutten en vergeten te pasten, dan ben je tekst kwijt. Bestand Cutten en vergeten te pasten ben je bestand kwijt. En dan zou je die kwijt zijn zonder dat deze in de prullenbak terecht kwam. Maar gewoon CMD ingedrukt houden als je een bestand sleept dan verplaats je die ipv kopieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
dangerpaki schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 21:50:
[...]

Werken ze bij Apple dan niet met product keys?
Apple verkoopt hardware. Dat is veel belangrijker dan dat jij je dvd'tje in twee computers propt. Zolang die twee computers maar van Apple zijn.

Dus nee, Apple werkt voor OSX clients niet met product keys. (Dure pakketten zijn een ander verhaal.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 23:31
Bestand cutten en niet pasten, dan zou die in principe op de originele lokatie blijven staan. Misschien dat als de mensen dat bij bestanden zouden gebruiken dat ze het daarna ook bij teksten gaan gebruiken, waarbij het wel weg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartenvs
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-08 19:58

Maartenvs

For Sale

Draai de zogenaamde GM nu een week maar ik denk dat 10.6.1 niet lang op zich laat wachten.
Hoewel de snelheid wel is zoals beloofd en het grootste deel goed werkt vind ik het gemis van een prefpane voor de nieuwe quicktime player echt rete irritant. Ik weet dat versie 7 er ook gewoon op staat maar het is de bedoeling dat die overbodig zou zijn.

Ook werkt dubbelzijdig printer (HP Officejet D145) niet meer (daar-en-tegen zijn de settings per printer wel super handig). En blijft safari hard crashen bij flash zoals youtube (krijgt Adobe Flash na al die tijd echt niet stabiel?). Ook nog wat kleine dingen in mail (geen geluid bij user input en rules werken totaal niet). Office kon ik vanaf mijn backup halen zodat ik Rosetta niet hoefde te installeren voor enkel Office.

Mijn ervaring is wel dat de 64bits kernel net wat sneller loopt (MacBook Pro), alleen werken Parallels en VMware dan niet welke ik nodig heb voor werk dus ben ik gedwongen de 32bits kernel te draaien.

Al met al nog wel wat puntjes maar heb het idee dat ze toch weer een groot deel hebben waar gemaakt van hun marketing verhaaltjes :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-08 12:57

Underworld

+1 Inzichtvol

CyBeR schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 19:38:
[...]

Een introfilmpje is dan ook geen onderdeel van een build. Een build gaat over een complete compile van het systeem.
Ik had met SL anders gewoon een intro filmpje hoor... (dat met welkom in alle talen toch?)
CyBeR schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 21:53:
[...]

Apple verkoopt hardware. Dat is veel belangrijker dan dat jij je dvd'tje in twee computers propt. Zolang die twee computers maar van Apple zijn.

Dus nee, Apple werkt voor OSX clients niet met product keys. (Dure pakketten zijn een ander verhaal.)
inderdaad dat product/licentie keys is Zóóóóóó Microsoft 8)7
Hoewel je met iWork volgens mij wel eenmalig een licentie code moet invoeren

Trouwens...

Afbeeldingslocatie: http://images.apple.com/euro/macosx/refinements/images/small_footprint_20090824.jpg

7 GB tegenwoordig?

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emile|IA
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-04-2015
Er komt 7GB vrij als je vanaf Leopard upgrade. De installatie neemt zelf dus geen 7GB in beslag. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Underworld schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 22:51:
[...]

inderdaad dat product/licentie keys is Zóóóóóó Microsoft 8)7
Hoewel je met iWork volgens mij wel eenmalig een licentie code moet invoeren
7 GB tegenwoordig?
Alleen als je een key voor de trialversie kocht. De retail (in doosje) heeft geen key nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emile|IA
Iemand trouwens enige info over de levertijden? Ik wil Snow Leopard graag vrijdag hebben. Op de site van Apple staat dat de levertijd 3 dagen is. En als ze hem bij de APR gewoon op voorraad hebben haal ik hem daar wel. Of heb je het dan ook echt vrijdag in huis als je online besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentwaves_
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13-09 22:49
Emile schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 23:26:
Iemand trouwens enige info over de levertijden? Ik wil Snow Leopard graag vrijdag hebben. Op de site van Apple staat dat de levertijd 3 dagen is. En als ze hem bij de APR gewoon op voorraad hebben haal ik hem daar wel. Of heb je het dan ook echt vrijdag in huis als je online besteld?
Dat zou ik ook graag willen weten...

_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Laatst online: 14-09 07:41
Snelste is downloaden van usenet en daarna het netjes gekochte (?) hoesje in de kast zetten :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:24

Exirion

Gadgetfetisjist

lowfi schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 23:35:
Snelste is downloaden van usenet en daarna het netjes gekochte (?) hoesje in de kast zetten :Y)
Toch is het uitpakken van je nieuwe Apple aanwinst en het opsnuiven van de typische verpakkingsgeur een sensatie die aan de installatie vooraf hoort te gaan :9 :+

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Laatst online: 14-09 07:41
Als je hem niet uitpakt wordt ie meer waard B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t1mmy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-08 16:39
Timmy is slim en gaat (waarschijnlijk) een family pack met 3, 4 of 5 personen kopen. (afhankelijk van de geintereseerden) dat kan toch wel een leuk bedrag schelen voor 1 licentie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

t1mmy schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 23:43:
Timmy is slim en gaat (waarschijnlijk) een family pack met 3, 4 of 5 personen kopen. (afhankelijk van de geintereseerden) dat kan toch wel een leuk bedrag schelen voor 1 licentie :)
Dan kun je net zo goed illegaal downloaden want een family pack is niet bedoeld voor mensen die niet in 1 huishouden wonen.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

Osxy

Holy crap on a cracker

Die licentie is alleen geldig binnen het zelfde huis/gebouw.
Dus tenzij die geïnteresseerden in jou huis wonen zal dit niet gaan werken, de licentie is dan gewoon niet geldig en de installatie is dan even legaal als een download.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emile|IA
Hoe gaan ze dat controleren? Vanaf welk IP Snow Leopard voor het eerst het internet opgaat? Dat is wel lekker als je geen vast IP-adres hebt ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Laatst online: 13-09 22:13

Zoefff

❤ 

Emile schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 00:26:
Hoe gaan ze dat controleren? Vanaf welk IP Snow Leopard voor het eerst het internet opgaat? Dat is wel lekker als je geen vast IP-adres hebt ;) .
Dat controleren ze niet. Geen gedonder met activatiesleutels of andere gestapo-methoden om maar te zorgen dat je de licentie maar 1 keer gebruikt. Maakt dat het illegaal installeren makkelijker? Ja. Boeit dat? Blijkbaar niet voldoende. Apple heeft wat dat betreft natuurlijk wel een luxepositie omdat je het OS (Hackintosh uitzonderingen daargelaten) niet kan draaien op non-apple hardware. En op het moment dat je die hardware gekocht hebt, heb je indirect ook al voor een OS X licentie betaald.

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfynx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Emile schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 00:26:
Tot nu toe heeft Apple de "bied goede software voor goede prijzen zonder klanten te behandelen als potentiële criminelen d.m.v. irritante licentiechecks" methode gebruikt, en dat gaat ze goed af.

Zeg maar ervoor zorgen dat de software en de prijzen het waard zijn om het te kopen, wat een hoop mensen ook netjes doen ook al zou het prima draaien zonder geldige licentie.

Karma is hun licentiecontrole :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emile|IA
Oke, bedantk voor de info. Was gewoon even benieuwd of ze het ook zo controleren als MS. Ik ga dan maar gewoon voor het Family Pack. Wel zo netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-09 19:30

alienfruit

the alien you never expected

Aha, hopelijk krijg ik begin volgende week een mooie doos met Snow Leopard met een nieuwere build dan A423 want die is behoorlijk buggy. Zou worden de instellingen van tablet wel bewaard maar na een tijdje springt het terug naar de standaardinstellingen. En heb ik last van schermverversingen die blokken veroorzaken met name in CS4 en nog wat vage crashes in Mail en Pages. Ik ga de komende dagen maar eens duimen dat er nieuwe build is of dat 10.6.1 snel komt.

[ Voor 3% gewijzigd door alienfruit op 25-08-2009 01:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

Hebben jullie netjes een bevestigingsemail ontvangen na bestelling van SL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjs
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-09 18:22

fjs

PSN: ftltc

lowfi schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 23:35:
Maar wie zegt mij dat dat de GM versie is?
Zit al te zoeken wat de GM versie is en kan nog niks vinden. Alleen de *32 versie maar volgens mij is dat het niet.

To boldly go where no man has gone before...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFG
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-05 15:27

WFG

Quakie schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 08:01:
Na het bestellen van de family pack heb ik nog geen bevestigingsemail gekregen. Het zal wel goed komen..... :)

Spin, magic wheel of bullshit! Spin!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntonV
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Ik heb mijn bestelling gisteren om een uur of 9 geplaatst, even voor 11 kreeg ik een bevestiging. Ik heb wel met mijn creditcard betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VorteXLP
Underworld schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 22:51:
[...]

Ik had met SL anders gewoon een intro filmpje hoor... (dat met welkom in alle talen toch?)
Ja, maar een nieuw filmpje ;) Bij elke 10.x versie krijgen we een nieuw filmpje _/-\o_
Ja, er stond bij Time Machine ook al 80% sneller, was dat niet eerst 50%? :)
Afbeeldingslocatie: http://images.apple.com/macosx/refinements/images/time_capsule20090608.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07:35

r0b

Nee, maar wel een order update. Mailserver zal wel een tik gekregen hebben met die run op SL :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

Ik vermoed ook dat hun server nogal overwerk te verduren heeft. Ik heb wel een email dat ik order gewijzigd heb (ander afleveradres). Ik heb ook met CC betaald. Ach het zal wel goed staan. Zoals ik het trouwens lees is verzending vanaf 28e, maarja hier nl en engels door elkaar in de store: beetje raar.

Ja Time Machine stond op 50% sneller! 80% is goed nieuws, als het een beetje gevuld is vind ik het super sloom als je het draadloos benaderd. Het is vaak sneller om op internet prog te zoeken en te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
heb ik ook gedaan.
Exirion schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 23:45:
[...]

Dan kun je net zo goed illegaal downloaden want een family pack is niet bedoeld voor mensen die niet in 1 huishouden wonen.
Maar dan heb ik weer niet zo'n mooie doos en CD erbij :) Allemaal studenten die samen in een studentehuis wonen vallen er wel onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

dangerpaki schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 09:54:
Maar dan heb ik weer niet zo'n mooie doos en CD erbij :) Allemaal studenten die samen in een studentehuis wonen vallen er wel onder.
Man, doe toch niet zo flauw. Voor 29 euro moet je gewoon eerlijk een licentie kopen. Als je als student een avond aan het lamballen bent in het cafe dan doe je ook niet moeilijk over 29 euro down the drain zuipen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 09:54

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

Nee, maar toen ik begin dit jaar een preorder voor iLife '09 geplaatst heb bij de Apple Store heb ik ook geen bevestiging gekregen.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Osxy schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 23:45:
[...]

Die licentie is alleen geldig binnen het zelfde huis/gebouw.
Dus tenzij die geïnteresseerden in jou huis wonen zal dit niet gaan werken, de licentie is dan gewoon niet geldig en de installatie is dan even legaal als een download.
Binnen een studentenhuis of zelfs verschillende huizen op een campus mag je ook een family-pack licentie delen:
Met "huishouden" wordt hier bedoeld één of meer personen die dezelfde wooneenheid delen, bijvoorbeeld een huis, flat, stacaravan of woonwagen, waaronder studenten die hoofdbewoner zijn van dit huishouden maar een aparte wooneenheid op een campus bewonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Zoefff schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 10:56:
[...]

Binnen een studentenhuis of zelfs verschillende huizen op een campus mag je ook een family-pack licentie delen:

[...]
Dat laatste alleen in bijvoorbeeld de situatie dat ik bij de uni op kamers woon en m'n pa thuis SL gekocht heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
Exirion schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 10:00:
[...]

Man, doe toch niet zo flauw. Voor 29 euro moet je gewoon eerlijk een licentie kopen. Als je als student een avond aan het lamballen bent in het cafe dan doe je ook niet moeilijk over 29 euro down the drain zuipen.
Hahaha, ik zuip toevallig niet (moslim), maar nee volgens de website mag je dat gewoon als student zijnde:
Over het Family Pack

Op grond van de Family Pack-softwarelicentieovereenkomst kunt u één exemplaar van de Apple software installeren en gebruiken op maximaal vijf (5) Apple computers tegelijk, mits deze computers zich bevinden in hetzelfde huishouden en worden gebruikt door personen die deel uitmaken van dit huishouden. Met "huishouden" wordt hier bedoeld één of meer personen die dezelfde wooneenheid delen, bijvoorbeeld een huis, flat, stacaravan of woonwagen, waaronder studenten die hoofdbewoner zijn van dit huishouden maar een aparte wooneenheid op een campus bewonen. Deze licentie is niet van toepassing op bedrijven of commerciële gebruikers.
Dus niets mis mee, we blijven wel Nederlander he.

Wat Zoef zegt dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

CyBeR schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 11:04:
[...]

Dat laatste alleen in bijvoorbeeld de situatie dat ik bij de uni op kamers woon en m'n pa thuis SL gekocht heeft.
Ah, op die fiets. Dan heb ik het wellicht verkeerd geïnterpreteerd. Toch vraag ik me af, als je met 10 man in een studentenhuis woont sta je allemaal ingeschreven op hetzelfde adres. Technisch gezien ben je dan volgens mij gewoon een huishouden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

Zoefff's redenering klopt niet, wat CyBeR zegt klopt wel.

Spuit 11

[ Voor 9% gewijzigd door MoietyMe op 25-08-2009 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Zoefff schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 11:10:
[...]

Ah, op die fiets. Dan heb ik het wellicht verkeerd geïnterpreteerd. Toch vraag ik me af, als je met 10 man in een studentenhuis woont sta je allemaal ingeschreven op hetzelfde adres. Technisch gezien ben je dan volgens mij gewoon een huishouden :)
Dat wel ja. Maar dat moet hetzelfde huishouden zijn, en dat is niet zo als je 't over twee gebouwen op dezelfde campus hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-08 12:57

Underworld

+1 Inzichtvol

Kunnen we misschien weer ontopic gaan? Hoe belangrijk is het om over licenties te praten... |:(

Dit topic is toch bedoelt om over Snow Leopard te praten en niet over of het wel of niet legaal is om in een studentenhuis/campus meerdere licenties te hebben 8)7

Dussssss... iemand nog nieuws over de laatste build?

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emile|IA
Underworld schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 11:23:
Kunnen we misschien weer ontopic gaan? Hoe belangrijk is het om over licenties te praten... |:(

Dit topic is toch bedoelt om over Snow Leopard te praten en niet over of het wel of niet legaal is om in een studentenhuis/campus meerdere licenties te hebben 8)7
Wellicht is deze reactie zelf offtopic, maar licenties vind ik wel degelijk ontopic hoor. Dit topic is er om te discussiëren over alles wat over Snow Leopard gaat. Daar vallen licenties dus ook onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t1mmy
Ik denk niet dat Apple gaat controleren of er 1 imac 1 mbp 1macmini en 1 mb op de zelfde locatie staan.. En als ze dat wel doen komen we daar snel genoeg achter en heb ik nog 4 snow leopard licenties over.

Dat ge blaat over illegaal is helemaal bull want je hebt er gewoon voor betaald. Als je windows koopt kun je die licentie ook 5 keer gebruiken maar dat hoeft ook niet op de zelfde computer te zijn, is dat dan ook gelijk illegaal?..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

t1mmy schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 12:17:
Ik denk niet dat Apple gaat controleren of er 1 imac 1 mbp 1macmini en 1 mb op de zelfde locatie staan.. En als ze dat wel doen komen we daar snel genoeg achter en heb ik nog 4 snow leopard licenties over.

Dat ge blaat over illegaal is helemaal bull want je hebt er gewoon voor betaald. Als je windows koopt kun je die licentie ook 5 keer gebruiken maar dat hoeft ook niet op de zelfde computer te zijn, is dat dan ook gelijk illegaal?..
Lekker kromme redenering weer. Als ik een auto koop en ik betaal er voor dan wil dat nog niet zeggen dat er ik 200km per uur op de snelweg mag gaan rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 13:11

Nerpissad

~ett korståg mot långsam käng~

Good Fella schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 12:20:
[...]

Lekker kromme redenering weer. Als ik een auto koop en ik betaal er voor dan wil dat nog niet zeggen dat er ik 200km per uur op de snelweg mag gaan rijden.
op sommige plekken wel.
laten we ons vooral niet zo druk maken over of de buren nou wel of niet 'legaal' met hun licenties omgaan.
ik vind het persoonlijk al heel wat dat een student de moeite neemt om er überhaupt eentje te kopen...

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

Ja, maar Nederland is niet één van die plekken.
laten we ons vooral niet zo druk maken over of de buren nou wel of niet 'legaal' met hun licenties omgaan.
ik vind het persoonlijk al heel wat dat een student de moeite neemt om er überhaupt eentje te kopen...
Dat toont maar weer aan hoe lakoniek mensen met licenties omgaan tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t1mmy
Daarom is het juist al heel wat als er al een licentie gekocht wordt.

Als ik nog een windows pc had had ik echt geen licentie voor Window 7 gekocht. Maar omdat Apple het zo aantrekkelijk maakt koop ik er toch 1, en als ik dat dan goedkoper kan doen door een family pack te delen met vrienden komt dat alleen maar goed uit.

[ Voor 65% gewijzigd door t1mmy op 25-08-2009 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maeslant
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:15
Nerpissad schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 12:24:
[...]

op sommige plekken wel.
Hoewel ik me er niet aan erger, iedereen moet het op zijn of haar manier doen, vind ik toch wel dat er erg makkelijk met licenties op wordt gegaan.

Hier gebruik ik dus OpenOffice en komt er gewoon een family pack.

Aan de andere kant (nee ik ben geen student) vind ik dat studenten de software die voor een opleiding handig is sowieso gratis moeten krijgen. Het is ook slim van bedrijven om studenten alvast aan hun software pakketten te laten wennen, maar eenmaal verkocht aan een pakket is switchen moeilijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad

Nerpissad

Good Fella schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 12:30:
[...]
Ja, maar Nederland is niet één van die plekken.

[...]

Dat toont maar weer aan hoe lakoniek mensen met licenties omgaan tegenwoordig.
heeft apple locatiegebonden licentieovereenkomsten dan? mag ik in duitsland wel de familypack licentie over verschillende huishoudens verdelen? ik snap je reply nl. niet helemaal.
verder heb ik andere, voor mij belangrijkere zaken, waarover ik me graag druk wil maken. een licentie is daar niet een van. het opmerken dat anderen dat blijkbaar wel hebben is daar wel een van ;)

edit: verder verbaas ik me over meerdere personen die menen dat het kopen van een OS (dus niet de SL upgrade voor €29) toch maar gewoon moet betaald kunnen worden door een gemiddelde student. ikzelf ben geen student meer, maar van z'n never nooit niet had ik daar destijds een bedrag van +€100 voor opzij kunnen leggen.

[ Voor 20% gewijzigd door Nerpissad op 25-08-2009 13:05 . Reden: toevoeging ]

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Nerpissad schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 12:59:
[...]

edit: verder verbaas ik me over meerdere personen die menen dat het kopen van een OS (dus niet de SL upgrade voor €29) toch maar gewoon moet betaald kunnen worden door een gemiddelde student. ikzelf ben geen student meer, maar van z'n never nooit niet had ik daar destijds een bedrag van +€100 voor opzij kunnen leggen.
Ik verbaas me er een stuk meer over dat jij blijkbaar vindt dat je software maar per definitie niet moet kopen en dat de makers ervan blijkbaar maar beter failliet kunnen gaan. Of hoeven studenten ook niet te betalen voor college? Woning? Brood?

Bah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad

Nerpissad

CyBeR schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 13:28:
[...]

Ik verbaas me er een stuk meer over dat jij blijkbaar vindt dat je software maar per definitie niet moet kopen en dat de makers ervan blijkbaar maar beter failliet kunnen gaan. Of hoeven studenten ook niet te betalen voor college? Woning? Brood?

Bah.
per definitie? ik denk dat je hier een paar woorden in m'n mond legt. doe dat maar niet.
verder is je moraalridder-toontje ook een beetje lachwekkend. alsof de 'OS makers' nu op het randje van faillisement zitten. jaja, de studenten en al dat andere gespuis drijven de steve's en bill's van deze wereld de armoe in.
ik vind het ook niet eens zo'n slecht idee dat studenten minder betalen voor een OS (zoals dat met bepaalde pakketten ook al gebeurd).

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Zullen we weer ontopic gaan? Discussies over wat je nu wel of niet mag met een family pack en of studenten moeten betalen voor hun software horen hier niet thuis. Als je het wilt hebben over de voorwaarden van de family pack kun je het beste een nieuw topic openen in bijvoorbeeld ASD. Discussies over of studenten al dan niet moeten betalen voor sofware kunnen in SG of WI. Dit topic is enkel en alleen bedoeld voor uitwisselen van ervaringen met en discussies over Snow Leopard.

[ Voor 12% gewijzigd door Daedalus op 25-08-2009 13:42 ]

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Daedalus schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 13:41:
[mbr]Zullen we weer ontopic gaan? Discussies over wat je nu wel of niet mag met een family pack en of studenten moeten betalen voor hun software horen hier niet thuis. Als je het wilt hebben over de voorwaarden van de family pack kun je het beste een nieuw topic openen in bijvoorbeeld ASD. Discussies over of studenten al dan niet moeten betalen voor sofware kunnen in SG of WI. Dit topic is enkel en alleen bedoeld voor uitwisselen van ervaringen met en discussies over Snow Leopard.[/]
Daar heb ik dus een hekel aan he. Is er een inhoudelijke discussie, gaat er weer een mod zitten zeuren dat 'ie 't niet leuk vindt.

Het gaat over de licentiering van Snow Leopard. Dat hoort hier prima thuis.

[ Voor 5% gewijzigd door CyBeR op 25-08-2009 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emile|IA
Daedalus schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 13:41:
[mbr] Dit topic is enkel en alleen bedoeld voor uitwisselen van ervaringen met en discussies over Snow Leopard.[/]
Precies. We discussiëren hier toch over een belangrijk onderdeel van Snow Leopard (zeker in de tijd vlak voor de release).
:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaratje
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-09-2023
Ik ben heel erg benieuwd naar Snow Leopard.
Ik probeer hem vrijdag bij HTR Arnhem te halen, en dan eindelijk een clean install doen :)
Je kunt geloof ik niet reserveren in de winkel zelf toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Apple heeft de specs op haar site aangepast vwb OpenCL, nu valt de Imac 2008 (met de niet standaard kaart) er ook onder !

NVIDIA GeForce 9400M, GeForce 9600M GT, GeForce 8600M GT, GeForce GT 120, GeForce GT 130, GeForce GTX 285, GeForce 8800 GT, GeForce 8800 GS, Quadro FX 4800, Quadro FX5600
ATI Radeon 4850, Radeon 4870

8)

[ Voor 3% gewijzigd door Vhond op 25-08-2009 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

CyBeR schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 13:44:
[...]

Daar heb ik dus een hekel aan he. Is er een inhoudelijke discussie, gaat er weer een mod zitten zeuren dat 'ie 't niet leuk vindt.

Het gaat over de licentiering van Snow Leopard. Dat hoort hier prima thuis.
Ik heb niks tegen de inhoudelijke discussie, het is alleen de plek en de manier waarop deze wordt gevoerd. De licentiering van Snow Leopard hoort hier niet thuis, omdat het niets veranderd aan de ervaringen met Snow Leopard. Het punt is dat de familiy packs ook voor iWork, iLife, Mac Box Set en MobileMe worden aangeboden, onder precies dezelfde voorwaarden. Daarom is het handiger om dit in een apart topic te bespreken, dan hier in dit topic, of in het topic over iWork, of in het topic over iLife, of in het topic over MobileMe.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Niet online
Nog meer wijzigingingen opgevallen in de specs voor SL ?

Meldt ze dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t1mmy
Zucht, als je zelf een MBR plaatst ga dan zelf ook niet verder met discussiëren maar handel het af via DM.. Iets met een goed voorbeeld geven enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReCreator
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ReCreator

-geen-

Ik hoop eigenlijk dat SL mijn DVD drive kan fixen in mijn early 2008 MBP. Deze brand al een tijdje geen DVD's meer omdat hij aangeeft niet genoeg stroom te krijgen o.i.d. Ook nog geen tijd gehad om langs de Apple store te gaan. Ben bang dat ze de hele laptop voor een paar weken willen hebben, en daar zit ik niet op de te wachten. Kan best leven zonder DVD brander ;)

"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Niet online
Klinkt meer als een hardwareprobleem dan software based...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Gaat SL veel sneller gaan dan 10.5 op een 1.66 ghz (Core Duo) Mac Mini?
De processor is geen 64 bit bij mijn weten dus geen idee of het de moeite waard is (heb nog genoeg schijfruimte).

Thx!

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2009 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ik blijf het belachelijk vinden, de prijsdiscriminatie die door veel bedrijven wordt toegepast tussen EU en USA. 170e hier in NL voor het pack (zit nog op tiger met de macbook) of 170 dollar = ~130 euro in de USA. ik overweeg om hem grijs te importeren, aangezien die prijsverschillen toch wel vrij groot zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VorteXLP
Verwijderd schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 15:47:
Hoi,

De processor is geen 64 bit bij mijn weten dus geen idee of het de moeite waard is (heb nog genoeg schijfruimte).

Thx!
Tuurlijk, Snow Leopard is juist uitgebracht om alle punten te verbeteren, dus ook snelheid..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReCreator
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ReCreator

-geen-

Vhond schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 15:41:
Klinkt meer als een hardwareprobleem dan software based...
Ja klopt, dat lijkt het ook. Heel soms lukt het nog wel, maar meestal niet. Maar het is na een update gekomen, dus ik ben daarom een beetje bang dat het best software kan zijn. Ik merk ook verschil met verschillende merken DVD's op verschillende snelheden.

Daarom heb ik een kleine hoop dat dit weer werkt bij SL :) Zo niet, dan misschien toch maar even naar de Apple Store om te kijken wat het me gaat kosten en hoe lang ik hem dan kwijt ben.

"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-09 22:58

igmar

ISO20022

Misschien, voordat je dit soort onzin praat, eens daadwerkelijk de tekst lezen die over de family upgrade gaat ? Die spreek nadrukkelijk over personen in hetzelfde huishouden. Studenten vallen daar niet onder.
Ik hoop niet dat jij later een jurist wordt. Om maar even de korte versie te geven : Ja, dat is mogelijk illegaal, en in het specifieke geval van Windows : Ja, dat is illegaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VorteXLP
Is het jullie ook opgevallen dat er nu staat: Ships: Delivers on August 28th?
Eerst stond er geen delivers bij, dus dat is een goed teken! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Denk eens na over dingen voordat je dit soort onzin uitkraamt. De voorwaarden die Apple stelt zijn duidelijk en ook heel schappelijk. Natuurlijk is het niet de bedoeling dat groepen mensen van de voetbalclub/universiteit/bridgeclub/sauna samen een Family Pack gaan kopen. Apple zou wel gek zijn omdat dat toe te staan en aan te moedigen. Dus ja, je gaat regelrecht in tegen de voorwaarden die gekoppeld zijn aan de Fanily Pack licentie. Ergo, je handelt volledig illegaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rnenator
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-06 00:10
VorteXLP schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 17:06:
Is het jullie ook opgevallen dat er nu staat: Ships: Delivers on August 28th?
Eerst stond er geen delivers bij, dus dat is een goed teken! :)
Ik heb em net bij de Raf besteld, geen verzendkosten als je APPLESNOW als kortingscode in toetst. Als het een beetje mee zit ligt hij vrijdag op de deurmat. :9

PSN: Haenkie | CSGO: http://steamcommunity.com/id/haenkie (HANK)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuif
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:09
Zonet contact gehad met m'n hofleverancier. Die hebben SL al op de plank liggen, alleen mogen ze hem pas vrijdag verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjs
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-09 18:22

fjs

PSN: ftltc

Bij mij staat nog steeds:
Nog niet verzonden
Verwachte verzenddatum: 25 Sep, 2009
Verwachte leverdatum: 30 Sep, 2009

Terwijl ik hem 17 juni al besteld had.

Nog meer mensen die dit hebben?

To boldly go where no man has gone before...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Niet online
ReCreator schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 15:52:
[...]

Ja klopt, dat lijkt het ook. Heel soms lukt het nog wel, maar meestal niet. Maar het is na een update gekomen, dus ik ben daarom een beetje bang dat het best software kan zijn. Ik merk ook verschil met verschillende merken DVD's op verschillende snelheden.

Daarom heb ik een kleine hoop dat dit weer werkt bij SL :) Zo niet, dan misschien toch maar even naar de Apple Store om te kijken wat het me gaat kosten en hoe lang ik hem dan kwijt ben.
Heel af en toe is het zo dat Apple met een update het aantal ondersteunde branders terugbrengt (zeker als het om oudere typen gaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remko.me
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-01-2024
Nog niet verzonden
Verwachte verzenddatum: September
Product Aantal
MAC OS X10.6 SNOWLEOPARD UTD FULLFIL-ZML
1

Geannuleerd - vervangen door nieuw product
Product Aantal
MAC OS X10.6 SNOWLEOPARD UTD FULLFIL-NLD
1

Uhhh.. vaag?? Ik bestelde NLD hele tijd geleden... is nu ineens ZML geworden?? :|

Nog even een vraag... als ik de notebook later ooit opnieuw moet installeren... kan ik dan gewoon de upgrade (8,95) cd gebruiken of moet ik echt eerst de leopard cd gebruiken en kan dan pas SL installeren? Als dat zo is dan koop ik liever de 29 euro versie en annuleer deze.

Ik ben benieuwd

[ Voor 6% gewijzigd door Remko.me op 25-08-2009 18:47 ]

Bekijk mijn site: Remko.me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chrones schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 18:45:
Nog niet verzonden
Verwachte verzenddatum: September
Product Aantal
MAC OS X10.6 SNOWLEOPARD UTD FULLFIL-ZML
1

Geannuleerd - vervangen door nieuw product
Product Aantal
MAC OS X10.6 SNOWLEOPARD UTD FULLFIL-NLD
1

Uhhh.. vaag?? Ik bestelde NLD hele tijd geleden... is nu ineens ZML geworden?? :|

Nog even een vraag... als ik de notebook later ooit opnieuw moet installeren... kan ik dan gewoon de upgrade (8,95) cd gebruiken of moet ik echt eerst de leopard cd gebruiken en kan dan pas SL installeren? Als dat zo is dan koop ik liever de 29 euro versie en annuleer deze.

Ik ben benieuwd
29 euro versie is ook een upgrade he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remko.me
Verwijderd schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 18:49:
[...]

29 euro versie is ook een upgrade he ;)
oh... dus maakt geen verschil...? maar wat nou als mijn leopard CD stuk is betekend dit dat je niet vanaf SL kunt installeren maar dus nieuwe leopard cds moet kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chrones schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 18:45:
...

Ik ben benieuwd
Dat moet voor zover ik weet met de versie van €29,- ook. Als je dat niet wil moet je de versie van €170,- kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chrones schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 18:52:
[...]

oh... dus maakt geen verschil...? maar wat nou als mijn leopard CD stuk is betekend dit dat je niet vanaf SL kunt installeren maar dus nieuwe leopard cds moet kopen?
Is ook zo als je SL dvd kapot gaat ;) Ik zie het probleem eigenlijk niet. Als je het pakket van 170 euro koopt, kan die dvd ook kapot gaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 18:53:
[...]

Dat moet voor zover ik weet met de versie van €29,- ook. Als je dat niet wil moet je de versie van €170,- kopen.
De versie van 8,95 is de versie van 29,- v.z.i.w! Je hoeft namelijk dus na die datum alleen nog maar de verzend en administratiekosten te betalen, en krijg je dus een gewone SL DVD toegestuurd waarmee je dus voor jezelf oneindig kunt herinstalleren etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emile|IA
Yaratje schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 15:10:
Je kunt geloof ik niet reserveren in de winkel zelf toch?
Nee, volgens mij niet. Net in ieder geval bij iFactors in Leiden geprobeerd, maar dat konden ze niet doen. Woensdag krijgen ze weer een levering waar Snow Leopard hoogstwaarschijnlijk bijzit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remko.me
osc4r schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 18:56:
[...]

De versie van 8,95 is de versie van 29,- v.z.i.w! Je hoeft namelijk dus na die datum alleen nog maar de verzend en administratiekosten te betalen, en krijg je dus een gewone SL DVD toegestuurd waarmee je dus voor jezelf oneindig kunt herinstalleren etc.
Oke bedankt, duidelijk! En sorry voor mijn wat verwarde post! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Vraagje:

Ik installeer SL straks als clean install.

Ik backup de map Applications, waaronder bv. iTunes

Als ik deze terugzet, is hij dan weer 32-bits ofzo? Ik wil namelijk data en bibliotheek bewaren.

Of staat dit los an de applicatie en staat het in de map Bibliotheek/Application Data en Gebruiker/Muziek/iTunes?

Dit geldt uiteraard ook voor andere applicaties, vandaar deze vraag!

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

Applicaties staan los van je data. Je hoeft alleen je gebruikers map terug te kopieren om (de meeste van) je instellingen te bewaren. Vrijwel alle Macintosh software houdt zich keurig aan de scheiding van programma en data.

Hier stond achterhaalde informatie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
THE_BASE schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 19:04:
Vraagje:

Als ik deze terugzet, is hij dan weer 32-bits ofzo? Ik wil namelijk data en bibliotheek bewaren.

Of staat dit los an de applicatie en staat het in de map Bibliotheek/Application Data en Gebruiker/Muziek/iTunes?

Dit geldt uiteraard ook voor andere applicaties, vandaar deze vraag!
instellingen staan los van de applicatie, dus als je je bibliotheek en je user data backupped dan moet je goed zitten :)

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dipsausje
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Ik vraag me toch echt af of de €29 versie echt alleen update voor leopard is, ik weet dat het zo verkocht wordt op de Apple site maar bij mijn bestelling heet deze toch echt 'retail' en er is geen €129 versie. Wat zou betekenen dat je vanaf Tiger altijd de box set moet kopen (Leopard is niet meer te koop, dus die + snow Leopard kan ook niet), op zich een leuke aanbieding, behalve als je geen interesse hebt in iLife en iWork.

Nouja we zullen wel zien, echt belangrijk is het niet ofzo, ik vind het alleen een aparte constructie.

Staat trouwens "Verzenddatum: Uiterlijk 28 augustus," eerst stond er toch 'vanaf' en niet 'uiterlijk'? Als dat het geval is lijkt me wel dat het idee is dat ie vrijdag al op de mat ligt. Ik hoop het in ieder geval, mijn betaling is echter nog niet verwerkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CyBeR schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 11:04:
[...]

De vraag is wat Apple bedoeld met hoofdbewoner. Het lijkt mij logisch dat ze hier de mensen onder verstaan die doordeweeks voor hun studie op de campus verblijven en in het weekend gewoon weer thuis zijn. Op moment dat jij als student een volledig huishouden elders voert en dus meer bij je ouders op visite gaat dan ben je geen hoofdbewoner meer en dan geldt die family pack licentie ook niet meer.
Zoefff schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 11:10:
[...]

Zou je denken ware het niet dat er geen enkele instantie is die dat erkend. Dan val je eerder in de categorie uitwonend (of alleenstaand) met medebewoners. Zo'n studentenhuis is dan geen huishouden.
Maeslant schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 12:45:
Aan de andere kant (nee ik ben geen student) vind ik dat studenten de software die voor een opleiding handig is sowieso gratis moeten krijgen. Het is ook slim van bedrijven om studenten alvast aan hun software pakketten te laten wennen, maar eenmaal verkocht aan een pakket is switchen moeilijk!
Dat krijgen studenten ook, ze noemen het schoolcomputers :)
Dat die fors in de minderheid zijn, traag of kaduuk is weer een hele andere discussie, het gaat om het idee (ze mogen je namelijk niet verplichten tot de aanschaf van studiemateriaal). Overigens is het voor schoolgaande mensen (dus ook studenten naast scholieren) sowieso al erg mooi geregeld: ze kunnen op school gewoon van de faciliteiten gebruik maken en als ze dat thuis/elders ook willen dan kunnen ze het ofwel gratis via school ofwel tegen een gereduceerd tarief krijgen (en die tarieven kunnen heel erg lucratief zijn).

De pricing van Apple voor wat betreft Snow Leopard zit zo ongeveer op die tarieven voor het onderwijs. Ook een keer leuk dat de rest eens van zulke tarieven mag proeven :) Ik vind het van Apple anders een erg goede prikkel om iedereen over te krijgen naar Snow Leopard. Zeker gezien de huidige tijden waarbij men toch wel meer op de portemonnee let. Je bent eigenlijk beter af als student dan als niet-student vandaag de dag (geen studentenkorting, geen OV maar wel zo ongeveer hetzelfde inkomen...).
Verwijderd schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 15:47:
Verwacht geen wonderen maar Snow Leopard hebben ze grondig onderhanden genomen om de nodige zaken waaronder performance te verbeteren. Er zijn extra dingen als Grand Central en 64 bit toegevoegd/uitgebreid maar daar zul je op je Mac mini niet optimaal gebruik kunnen maken. Grand Central is eigenlijk het enige wat je Mac kan, 64 bit kan namelijk niet vanwege de 32 bit Core Duo en OpenCL is geen mogelijkheid omdat je videokaart er niet voor geschikt is. Daarnaast zijn er nog allerlei kleine dingen aan de GUI gewijzigd zoals een "zet terug" optie voor items in de prullenbak, expose in je dock, verbeterde eject functionaliteit en noem maar op. Wellicht dat juist al die kleine verbeteringen al een reden zijn om te upgraden. Als je het echt om pure snelheid te doen is denk ik dat je eerder wat bedrogen uit zult komen, dan is de aanschaf van een ssd en het maximaliseren van de hoeveelheid geheugen in het ding een beter plan.
THE_BASE schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 19:04:
Vraagje:

De huidige iTunes versie is 32 bit en daar valt niets anders aan te veranderen. Apple kan dat maar op 1 manier wijzigen: heel iTunes opnieuw programmeren of compilen maar dan in 64 bit. Wellicht dat ze dit met iTunes 9 (waar aardig wat geruchten over gaan de laatste tijd) gebeurd. In Leopard zelf zit al de mogelijkheid om 64 bit applicaties te draaien. Als een app die mogelijkheid heeft zal het ook in 64 bit modus draaien en anders wordt het gewoon 32 bit. Met Snow Leopard zal dat niet anders zijn dus wat je apps nu draaien zullen ze ook doen in Snow Leopard. Het kan zijn dat dit in de toekomst nog veranderd omdat de betreffende programmeur de boel heeft omgezet naar 64 bit.

Let overigens bij het backuppen er op dat dingen als data en bibliotheek elders staan, je bent er dus niet met alleen het backuppen van /Applications! Als je het met Time Machine doet heb je er overigens geen omkijken naar. Ik ben overigens hier zelf ook van plan om het e.e.a. opnieuw op te bouwen maar ik weet nog niet zeker wat ik met de apps en de settings doe. Ik denk dat ik eerst maar eens gewoon de apps plus settings middels TM terug laat zetten, mocht dat niet lekker gaan dan kan ik altijd nog weer opnieuw beginnen :)
Dipsausje schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 19:59:
Ik vraag me toch echt af of de €29 versie echt alleen update voor leopard is, ik weet dat het zo verkocht wordt op de Apple site maar bij mijn bestelling heet deze toch echt 'retail' en er is geen €129 versie. Wat zou betekenen dat je vanaf Tiger altijd de box set moet kopen (Leopard is niet meer te koop, dus die + snow Leopard kan ook niet), op zich een leuke aanbieding, behalve als je geen interesse hebt in iLife en iWork.
Mac Box Set is bedoeld om oudere systemen naar de nieuwste versies van OS X, iLife en iWork te upgraden. Ze zullen nu alleen Leopard eruit hebben geknikkerd en Snow Leopard er voor in de plaats hebben gestopt. Oftewel, het is gewoon exact dezelfde versie als die voor 29 euro. Wat Apple eigenlijk verkoopt zijn licenties, dus een upgrade licentie naar Snow Leopard, etc. Je hebt dus een voorgaande versie nodig qua licentie en dat is er altijd wel want die zit standaard bij een Mac.

[ Voor 8% gewijzigd door ppl op 25-08-2009 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Magic schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 19:16:
[...]

instellingen staan los van de applicatie, dus als je je bibliotheek en je user data backupped dan moet je goed zitten :)
Dus dan heb ik mijn iTunes-bieb met alle data en afspeellijsten terug?

Dat is dan de map Bibliotheek/Application Data neem ik aan of in het geval van iTunes: Gebruiker/Muziek/iTunes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-09 23:01

sjaakaq

It might get loud

Ik heb nog nooit OS X ge-upgrade, maar ik lees hier vanalles over back-uppen van iTunes enzo...dat blijft hopelijk toch wel staan na een update? Of moet ik na de update weer al mijn muziek toevoegen, alle andere programma's opnieuw instellen enzo?

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
leokennis schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 20:21:
Ik heb nog nooit OS X ge-upgrade, maar ik lees hier vanalles over back-uppen van iTunes enzo...dat blijft hopelijk toch wel staan na een update? Of moet ik na de update weer al mijn muziek toevoegen, alle andere programma's opnieuw instellen enzo?
Alles blijft staan, dat backuppen is meer van 'mocht er nou iets mis gaan'. Nou is backuppen sowieso een goed idee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-09 23:01

sjaakaq

It might get loud

CyBeR schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 20:32:
[...]

Alles blijft staan, dat backuppen is meer van 'mocht er nou iets mis gaan'. Nou is backuppen sowieso een goed idee...
Natuurlijk; ik heb ook alles netjes ge-backupped, ik hoopte alleen dat ik die backup in het normale scenario niet zou hoeven te gebruiken en gelukkig hoeft dat ook niet :)

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom lees ik nergens dat er iets verbeterd is met het wisselen van videokaart in macbook pro's?
Of is dit gewoon weg niet in snow leopard??
Pagina: 1 ... 6 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.