Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik het goed begrijp wordt Leopard gearchiveerd waarnaa Snow Leopard schoon geïnstalleerd om daarna de instellingen van de Leopard installatie over te nemen? Als je kiest voor Archive & Instaal that is.

Ik heb bij Leopard voor Erase & Install gekozen, maar ik heb geen zin om alle apps enzo weer opnieuw te moeten installeren. Daarnaast heb ik Leopard 2mnd geleden al een keer opnieuw geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VorteXLP
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-12-2024
CyBeR schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 20:32:
[...]

Alles blijft staan, dat backuppen is meer van 'mocht er nou iets mis gaan'. Nou is backuppen sowieso een goed idee...
Gebruiken jullie niet allemaal Time Machine dan? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:12

Quakie

quakelen

Kortom, een fresh install en dan met imigratie assistent je TimeMachine gebruiken om alle programma's plus instellingen terug te zetten?

En dat gaat werken? Jeetje dat zou super zijn (nooit TM daadwerkelijk gebruikt om te restoren haha en zo hoort het:P )

ps: kunnen we wel gelijk testen of het ind 80% sneller is

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Quakie schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 21:38:
Kortom, een fresh install en dan met imigratie assistent je TimeMachine gebruiken om alle programma's plus instellingen terug te zetten?

En dat gaat werken? Jeetje dat zou super zijn (nooit TM daadwerkelijk gebruikt om te restoren haha en zo hoort het:P )

ps: kunnen we wel gelijk testen of het ind 80% sneller is
Ja, dat werkt. Nee, dat is niet 80% sneller want dat ging over het maken van een backup.

Maar die manier van installeren is nogal omslachtig. Gewoon upgraden.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emile|IA
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-04-2015
VorteXLP schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 21:20:
[...]

Gebruiken jullie niet allemaal Time Machine dan? :9
Niet iedereen heeft geld over voor een Time Machine Capsule ;) . Natuurlijk zit er ook een ingebouwde router in, maar als je al een goede router hebt, kan je natuurlijk net zo goed voor een paar tientjes een 1TB externe harde schijf kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Hoe kan ik de instellingen van Mail goed backuppen?

Ik wil zeg maar niet weer opnieuw alle accounts hoeven inbrengen en doe dus een clean install!

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Emile schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 22:04:
Natuurlijk zit er ook een ingebouwde router in, maar als je al een goede router hebt, kan je natuurlijk net zo goed voor een paar tientjes een 1TB externe harde schijf kopen.
Dat is waar, maar ik heb na lang wikken en wegen toch een Time Capsule 1TB gekocht en ben blij dat ik dat gedaan heb :9 De wireless performance is geweldig, zowel qua stabiliteit als qua performance. De integratie van het hele Time Machine gebeuren is erg makkelijk zonder dat je weer losse kastjes moet gaan aansluiten. Na een nachtje hadden m'n vriendin en ik allebei een full backup en de incrementele backups gaan ongemerkt soepel en snel :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weswyp
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12:20
[...]

Niet iedereen heeft geld over voor een Time Machine ;) . Natuurlijk zit er ook een ingebouwde router in, maar als je al een goede router hebt, kan je natuurlijk net zo goed voor een paar tientjes een 1TB externe harde schijf kopen.
Een Time Machine bestaat niet. Het is een Time Capsule (apple router met ingebouwde hard schijf) waar je de applicatie Time Machine voor gebruikt om backups mee te maken. Haal ze best niet door elkaar. Ze verschillen namelijk enorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:04

Japie.G

Colour Classic

[...]

Niet iedereen heeft geld over voor een Time Machine ;) . Natuurlijk zit er ook een ingebouwde router in, maar als je al een goede router hebt, kan je natuurlijk net zo goed voor een paar tientjes een 1TB externe harde schijf kopen.
in de war met time capsule?

edit: wat gaan de replys snel zeg

[ Voor 5% gewijzigd door Japie.G op 25-08-2009 22:23 ]

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-08 12:57

Underworld

+1 Inzichtvol

[...]

Inderdaad.... hier één :Y
Japie.G schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 22:21:
[...]

Het is momenteel ook een spannende tijd, iedereen is dit topic veel aan het lezen voor meer nieuw nieuws omtrent Sneeuw Luipaard

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
TimeMachine gebruik ik niet via Wifi maar gewoon via een HDD (die sluit ik dan elke week eens aan) werkt net zo goed en voor 50euro ben je klaar.

Toen ik SL "DM" ging installeren op die manier keurig me apps/data terug gezet. Werkte top.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tobiaz
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-01-2023

Tobiaz

Ondertitel

Hulde aan dit topic ( en de TS!). Bevestigd maar weer eens waarom ik altijd hier kom voor info :)

Iemand vroeg zich af wanneer ie geleverd werd, als je betaling is verwerkt voor de 28e wordt ie vanaf de 28e verstuurd en dat kan maximaal 3 dagen duren (voor zo ver ik de instructies net begrepen heb)

Onder een steen geleefd dan maar ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:38
Jammer, ik had hem graag in / voor het weekend gehad, maar het wordt blijkbaar na het weekend.. ach in kan ook niet klagen, Leopard werkt zonder sneeuw ook prima, dus dat houd ik nog wel even uit.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emile|IA
Japie.G schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 22:21:
[...]

Ja, weet wel dat het een Time Capsule is, maar ik schreef het zo over van de quote die ik maakte ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
[...]

Niet iedereen heeft geld over voor een Time Machine Capsule ;) . Natuurlijk zit er ook een ingebouwde router in, maar als je al een goede router hebt, kan je natuurlijk net zo goed voor een paar tientjes een 1TB externe harde schijf kopen.
Ik heb zelf geen TimeCapsule maar een Western Digital Elements 1TB disk aan een Airport extreme gehangen. Als je kijkt naar de features, van deze router, dan is dat zeker niet duur.

Zeker met de 5ghz en 2.4ghz tegelijk functie en de gigabit switch, ben je met een Linksys ook zo'n 140 euro kwijt. Maarja dan moet je wel zo'n dergelijke router nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeromussov
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Ik heb momenteel een externe harde schijf (320GB), deze wil ik gaan gebruiken voor Time Machine. Echter zou ik er ook nog andere bestanden op willen zetten, is dit mogelijk? (dus nog aparte films, windows backup o.i.d. op de harde schijf zetten...) Kan zo nergens vinden of dit mogelijk is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tobiaz schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 23:11:
Hulde aan dit topic ( en de TS!). Bevestigd maar weer eens waarom ik altijd hier kom voor info :)

Iemand vroeg zich af wanneer ie geleverd werd, als je betaling is verwerkt voor de 28e wordt ie vanaf de 28e verstuurd en dat kan maximaal 3 dagen duren (voor zo ver ik de instructies net begrepen heb)
Ik kreeg eerder de melding dat het voor de 28e verstuurd zou worden en niet op de 28e. Ik kreeg er geen levertijd bij vermeld, op die plek was gewoon niets ingevuld in de template die ze gebruiken. Waar jij op doelt betreft de betaling:
Nadat u uw bankoverschrijving hebt verzonden, kan het drie tot vijf werkdagen duren voordat de bank uw betaling heeft verwerkt.
Houd rekening met een levertijd van .
Zoals het in de mail stond die ik kreeg :) De levertijd moet hier nog vastgesteld worden en dat gebeurt pas wanneer de betaling is goedgekeurd. Pas na die goedkeuring weet je ook wanneer je Snow Leopard in de bus kunt verwachten.

@ zeromussov: ja dat is geen probleem, backups komen in een aparte map (Backups.backupdb).

[ Voor 10% gewijzigd door ppl op 25-08-2009 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emile|IA
duncanvdlinden schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 23:41:
[...]

Ik heb zelf geen TimeCapsule maar een Western Digital Elements 1TB disk aan een Airport extreme gehangen. Als je kijkt naar de features, van deze router, dan is dat zeker niet duur.

Zeker met de 5ghz en 2.4ghz tegelijk functie en de gigabit switch, ben je met een Linksys ook zo'n 140 euro kwijt. Maarja dan moet je wel zo'n dergelijke router nodig hebben.
Mwa, ik zit er ook wel over te denken om er eentje te nemen, maar ik heb al een 5TB server en genoeg van die Linksys routers. Maar dat werkt natuurlijk niet zo mooi samen met Time Capsule. Maarja, heb nog wat routers over. Binnenkort even kijken of ik die kan verkopen, en van dat geld een Time Capsule kan nemen.

We gaan nu volgens mij wel een beetje offtopic ;)
zeromussov schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 23:54:
Ik heb momenteel een externe harde schijf (320GB), deze wil ik gaan gebruiken voor Time Machine. Echter zou ik er ook nog andere bestanden op willen zetten, is dit mogelijk? (dus nog aparte films, windows backup o.i.d. op de harde schijf zetten...) Kan zo nergens vinden of dit mogelijk is...
Ik weet het niet zeker, maar grote kans dat zo'n apparaat de HDD formatteert.

[ Voor 21% gewijzigd door Emile|IA op 25-08-2009 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Emile schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 23:56:
[...]

Ik weet het niet zeker, maar grote kans dat zo'n apparaat de HDD formatteert.
Time Machine. Jezus, hoe moeilijk is het :P

zeromussov
: Dat is geen probleem.

[ Voor 3% gewijzigd door CyBeR op 26-08-2009 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiForce
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-06 22:29

LogiForce

The Black Whole

zeromussov schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 23:54:
Het is gewoon een HDD met HFS+ partitie welke je met AFS benaderd. De timemachine backup is een zogenaamde parsebundle. Een bestandje dus, welke in de root van de HDD word gezet.

Dus ja, je kan bestanden erbij opzetten. Er zit wel een maar aan. Time Machine backupped naar de HDD totdat deze vol is geschreven. Daarna verwijderd deze de oudste backup en schrijft deze over.

Wat houd dit dus in? Je kan eens op de koffie komen dat je HDD vol zit vanwege je backup en dat je dan net een beetje ruimte nodig bent.

Ik hoop dat ik zo je vraag een beetje heb beantwoord ;)

In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuif
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:30
ZpAz schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 23:17:
Jammer, ik had hem graag in / voor het weekend gehad, maar het wordt blijkbaar na het weekend.. ach in kan ook niet klagen, Leopard werkt zonder sneeuw ook prima, dus dat houd ik nog wel even uit.
Daarom heb ik de bestelling uit de Apple Store geannuleerd en ga hem vrijdag in de winkel halen. Ik vertrouw de Apple Store niet meer als het gaat om levertijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tobiaz
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-01-2023

Tobiaz

Ondertitel

ppl schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 23:54:
[...]

Ik kreeg eerder de melding dat het voor de 28e verstuurd zou worden en niet op de 28e. Ik kreeg er geen levertijd bij vermeld, op die plek was gewoon niets ingevuld in de template die ze gebruiken. Waar jij op doelt betreft de betaling:

[...]

Zoals het in de mail stond die ik kreeg :) De levertijd moet hier nog vastgesteld worden en dat gebeurt pas wanneer de betaling is goedgekeurd. Pas na die goedkeuring weet je ook wanneer je Snow Leopard in de bus kunt verwachten.

@ zeromussov: ja dat is geen probleem, backups komen in een aparte map (Backups.backupdb).
Je hebt helemaal gelijk, ik lees dus wat ik wil lezen 8)7

Onder een steen geleefd dan maar ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
LogiForce schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 00:02:
[...]

Het is gewoon een HDD met HFS+ partitie welke je met AFS benaderd. De timemachine backup is een zogenaamde parsebundle. Een bestandje dus, welke in de root van de HDD word gezet.

Dus ja, je kan bestanden erbij opzetten. Er zit wel een maar aan. Time Machine backupped naar de HDD totdat deze vol is geschreven. Daarna verwijderd deze de oudste backup en schrijft deze over.

Wat houd dit dus in? Je kan eens op de koffie komen dat je HDD vol zit vanwege je backup en dat je dan net een beetje ruimte nodig bent.

Nee, want ook jij hebt 't over een Time Capsule :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijntjethf
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 28-08 20:48
Ik heb ook de update maar besteld, de enige optie die ik had was de nl versie.. Is die dvd daadwerkelijk alleen maar Nederlands of staan er net zo als bij Leopard ook gewoon de engelstalige versie enzo op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiForce

LogiForce

The Black Whole

CyBeR schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 00:09:
[...]

Nee, want ook jij hebt 't over een Time Capsule :P
Ik heb geen eens een time capsule... 8)7
Besides, voor time machine ben je een backup schijf nodig. Of die nou in een router (time capsule), aan een router (airport extreme) of aan je mac hangt het maakt niet uit. Je kan de schijf bereiken, het is gewoon een partitie (HFS+) met een bestandje erop.

Of ik moet dronken zijn en dan werkt jouw Time Machine programma in OS-X heel anders als mijn Time Machine programma. 8)7

Edit:

Sorry, had ff de kleine letters niet gelezen. Windows backup...etc.

HFS+ partities kan je niet beschrijven met Windows. En lezen kan alleen met 3rd party software.
Dus nee, je kan er dan geen extra bestanden opzetten (behalve met OS-X). :+

[ Voor 17% gewijzigd door LogiForce op 26-08-2009 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
LogiForce schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 00:23:
[...]

Ik heb geen eens een time capsule... 8)7
Besides, voor time machine ben je een backup schijf nodig. Of die nou in een router (time capsule), aan een router (airport extreme) of aan je mac hangt het maakt niet uit. Je kan de schijf bereiken, het is gewoon een partitie (HFS+) met een bestandje erop.

Of ik moet dronken zijn en dan werkt jouw Time Machine programma in OS-X heel anders als mijn Time Machine programma. 8)7
Je hebt 't over AFS...
Sorry, had ff de kleine letters niet gelezen. Windows backup...etc.

HFS+ partities kan je niet beschrijven met Windows. En lezen kan alleen met 3rd party software.
Dus nee, je kan er dan geen extra bestanden opzetten. :+
Volgens mij wil die windows backup los zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiForce

LogiForce

The Black Whole

CyBeR schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 00:27:
[...]

Je hebt 't over AFS...

[...]

Volgens mij wil die windows backup los zijn.
Time Capsule en de Airport Extreme serveren je de schij(ven) c.q. partities over AFS en SMB tegelijk, hierdoor kan je dus wel op de schijven ;)

Alleen als je de schijf direct van de ene machine aan de andere hangt (en je hebt HFS+ nodig voor Time Machine), dan ga je problemen krijgen met Windows machines. Ik weet zo direct niet in hoevere Linux HFS+ ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeromussov
  • Niet online
[...]

Oké, bedankt :) Morgen dan toch maar eens instellen, je weet maar nooit waar het goed voor is.

Verder gebruik ik de HDD voor mijn macbook, dus gebrek aan ruimte zal in het begin niet zo'n heel groot probleem zijn. (gewoon de standaard HDD)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A.Kebab
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Kut,

Ik had altijd een php server draaien op mn macbook pro. Die werkt niet meer na mn upgrade naar SL. Heeft iemand enig idee hoe ik dat weer aan de praat kan krijgen?

E: mysql ook niet.

Ik ga kijken of het na opnieuw installeren weer werkt. Zou wel kut zijn als ik mn databases kwijt ben. erg kut.

[ Voor 28% gewijzigd door A.Kebab op 26-08-2009 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld

Underworld

+1 Inzichtvol

Voor een nog mooiere nieuwe Snow Leopard installatie!

Nog even naar aanleiding van de eerste pagina, hoe je de aqua Leopard Scrollbars veranderd:
Maks schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 13:18:
[...]

Edit\ En de aqua-scrollbars zijn cool :+. Maar hoe haal je die dan weg en wat krijg je er voor in de plaats als je die verwijdert dan? Oh gevonden, dan worden ze net als in iTunes?

Edit2\ En ik heb de beta ook op een DVD staan, maar ik heb hem niet geinstalleerd omdat ik bang ben dat ik als de "echte" versie uit komt ik weer opnieuw moet instaleren, weten jullie of je gewoon kan updaten van de laatste beta?
Whieee schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 19:18:
Eerste ervaringen:

-nog steeds Aqua scrollbars in behoorlijk wat apps. De UI is nog steeds niet consistent.
lowfi schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 13:14:
Mwah! Ik vind die aqua scrollbars (e.a) na 8 jaar toch wel gedateerd overkomen. Beetje niveau XP. Is ook altijd het eerste wat ik uit een verse osx install sloop :P
filenox schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 23:13:
[...]

Toch alleen iTunes & Quicktime X hebben geen aqua-bars,
dus is het toch best normaal dat alle andere apps ze wel hebben? :)
Onderstaande how to afkomstig van een warez site dus kan de (originele) bron niet posten.

iTunes has some beautiful blue/gray scrollbars. They fit really nicely into the leopard desktop environment. Shame about the the scrollbars in the main UI!

This can be sorted with some easy copy and pastes, and WITHOUT 3rd party apps that don't let you know whats going on!

First, acquire the necessary file from the link below

Inside you will find 2 files, extras and extras2.
Use extras if you're on PPC and extras2 if youre on intel.

Next navigate to (makkelijkst kom je daar met: shift, command, g ingedrukt): /System/Library/Frameworks/Carbon.framework/Versions/A/Frameworks/HIToolbox.framework/Versions/A/Resources/

Once there, find the original extras/extras2 file and back it up. This is so that if you want to go back to aqua scrollbars its simple enough.

Now, once backed up, delete the original file. Its then a case of copy/pasting the file given in the download link into that section.

Once done, open a new window that isnt currently open, or better yet log out and back in!

I have the new scrollbars running here and they are sexy!

Afbeeldingslocatie: http://i9.photobucket.com/albums/a79/tom_west86/Other/Picture2.jpg

code:
1
http://rapidshare.com/files/185414080/scrollbar_modify.zip

Links checked on Mar 22nd, 2009 - 2:33AM by ***.com (warez site!)

code:
1
http://rapidshare.com/files/70490096/iTunes7ScrollBarsExtras.zip.html

Andere (originele) How to hier te vinden.

Ik vind het zelf zo veel mooier!
Hij veranderd het ook gelijk in Safari!
Enige is dat het blokje net niet tot de kant komt, maar ik vind het niet zo'n probleem, in ieder geval veel beter zo dan die zuurstok aqua scroll bars!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
LogiForce schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 00:33:
[...]

Time Capsule en de Airport Extreme serveren je de schij(ven) c.q. partities over AFS en SMB tegelijk, hierdoor kan je dus wel op de schijven ;)
Ja, vertel mij anders even hoe het werkt :P
zeromussov heeft 't nergens over Airports of Time Capsules. Hij heeft een externe harde schijf aan z'n laptop hangen, en vraagt of 'ie daarop kan backuppen en wat losse files kan stallen.

Dat kan. Geen moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiForce

LogiForce

The Black Whole

CyBeR schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 00:42:
[...]

Ja, vertel mij anders even hoe het werkt :P
zeromussov heeft 't nergens over Airports of Time Capsules. Hij heeft een externe harde schijf aan z'n laptop hangen, en vraagt of 'ie daarop kan backuppen en wat losse files kan stallen.

Dat kan. Geen moeite.
Hij wil met Time Machine backuppen (HFS+ nodig) en files erop zetten. En Windows backups. Als je bij die backups van Windows wil moet je toch access hebben met Windows op die schijf.

Dan kan je 2 dingen dus doen (met je losse schijf). 1. Je zet je Windows backup via je Mac erop (SMB share desnoods). En op dezelfde manier haal je het eraf of via een 3rd party programma om HFS+ te lezen hang je de schijf aan je Windows machine.
2. Je maakt gewoon 2 partities aan. 1 HFS+ voor backup, en de ander FAT32 voor files. FAT32, want OS-X kan geen NTFS aan.

En besides, ik had het ook niet over dat hij perse een Time Capsule nodig had. Maar goed, laten we maar niet in zo'n discussie gaan. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Build 10A432 van Snow Leopard is de Gold Master. Twitter gebruiker pedro10 heeft de retail versie van Snow leopard al ontvangen en na installatie gemeld dat 10A432 toch de GM was, Link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Er is ook nog een nieuwe functie ontdekt in Snow Leopard, malware detectie in .pkg en .dmg bestanden.
Afbeeldingslocatie: http://msr911.com/troepjes/images/malware_detectie.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2009 03:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld

Underworld

+1 Inzichtvol

Interessant! Maar mmm op die windows toestanden zit ik dus echt niet te wachten he...
Hopelijk kun je dat ook uitzetten.
Bovendien heb ik nog nooit problemen gehad met malware/spyware/virussen op de Mac

Overigens is dit de beshrijving van de Malware in kwestie :9

Ahoooo...Volgens mij krijgt Cyber toch nog gelijk :D

http://www.macrumors.com/...sc-contains-build-10a432/

[ Voor 60% gewijzigd door Underworld op 26-08-2009 04:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Underworld schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 04:08:
Interessant! Maar mmm op die windows toestanden zit ik dus echt niet te wachten he...
Hopelijk kun je dat ook uitzetten.
Bovendien heb ik nog nooit problemen gehad met malware/spyware/virussen op de Mac

Overigens is dit de beshrijving van de Malware in kwestie :9

Ahoooo...Volgens mij krijgt Cyber toch nog gelijk :D

http://www.macrumors.com/...sc-contains-build-10a432/
Tah-fucking-dah :P

Even voor de duidelijkheid dit is niet de eerste keer dat ik een OSX release meemaak he, 't is elke keer hetzelfde liedje. Er wordt een build 'GM' verklaard, en dan is er een of andere nerd die leuk wil zijn en bedenkt dat 'ie gaat doen alsof er een nieuwere build is. Hoe iedereen daar steeds zo schaapachtig intrapt is niet iets dat ik snap :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Haha wees blij dat 10A432 GM is

8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Hoe kan ik de instellingen van Apple's Mail goed backuppen?

Ik wil zeg maar niet weer opnieuw alle accounts hoeven inbrengen en doe dus een clean install!

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
THE_BASE schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 09:11:

kopieer ~/Library/Mail (gebruikersdir/Bibliotheek/Mail dus) en plaats deze terug na je schone installatie.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

Underworld schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 00:38:
Voor een nog mooiere nieuwe Snow Leopard installatie!

Nog even naar aanleiding van de eerste pagina, hoe je de aqua Leopard Scrollbars veranderd:

[...]

[...]

[...]

[...]

Onderstaande how to afkomstig van een warez site dus kan de (originele) bron niet posten.

iTunes has some beautiful blue/gray scrollbars. They fit really nicely into the leopard desktop environment. Shame about the the scrollbars in the main UI!

This can be sorted with some easy copy and pastes, and WITHOUT 3rd party apps that don't let you know whats going on!

First, acquire the necessary file from the link below

Inside you will find 2 files, extras and extras2.
Use extras if you're on PPC and extras2 if youre on intel.

Next navigate to (makkelijkst kom je daar met: shift, command, g ingedrukt): /System/Library/Frameworks/Carbon.framework/Versions/A/Frameworks/HIToolbox.framework/Versions/A/Resources/

Once there, find the original extras/extras2 file and back it up. This is so that if you want to go back to aqua scrollbars its simple enough.

Now, once backed up, delete the original file. Its then a case of copy/pasting the file given in the download link into that section.

Once done, open a new window that isnt currently open, or better yet log out and back in!

I have the new scrollbars running here and they are sexy!

[afbeelding]

code:
1
http://rapidshare.com/files/185414080/scrollbar_modify.zip

Links checked on Mar 22nd, 2009 - 2:33AM by ***.com (warez site!)

code:
1
http://rapidshare.com/files/70490096/iTunes7ScrollBarsExtras.zip.html

Andere (originele) How to hier te vinden.

Ik vind het zelf zo veel mooier!
Hij veranderd het ook gelijk in Safari!
Enige is dat het blokje net niet tot de kant komt, maar ik vind het niet zo'n probleem, in ieder geval veel beter zo dan die zuurstok aqua scroll bars!
Dit kun je ook met Magnifique doen en dan komen ze wel bij de kant. Dan krijg je er ook gelijk een paar mooie iTunes knoppen bij ;)

KISS-theme.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Pro
  • Laatst online: 10-07-2024
Gelijk maar even een waarschuwing van de maker van Magnifique dan:
WARNING: DO NOT use Magnifique on OS X 10.6 Snow Leopard. It's almost certain that it will mess up your system beyond repair.

We are planning a complete rewrite of Magnifique once Snow Leopard is released. Thanks for everyone's support

MBP 14" - M1 Pro - 16 GB RAM - 512 GB SSD | iPhone 14 Pro 128 GB | iPad mini 6 64 GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:17
Weet iemand wanneer de APR's mac's zullen leveren met SL pre-installed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:10

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Vhond schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 08:03:
Haha wees blij dat 10A432 GM is

8)
Een ander detail is dat er geen validatie is. Dus de upgrade DVD hoef je niet over een bestaande omgeving heen te installeren. Het is dus ook mogelijk om op een kale hd de SL upgrade te installeren.

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -NRG-
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-08 14:41
ik heb al 10a432, maar wil wel een legale licentie hebben als het echt bevestigd is dat je met de upgrade disk ook een verse installatie kan doen ga ik hem zeker halen. Anders wacht ik nog even en schaf ik wel de volledige versie aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Niet online
Succes

[ Voor 96% gewijzigd door Vhond op 26-08-2009 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Laatst online: 18:13

Zoefff

❤ 

Als je Leopard of Snow Leopard al hebt draaien kan je zonder problemen een verse installatie doen. Die vraag is al redelijk vaak beantwoord :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LogiForce schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 00:33:
[...]

Alleen als je de schijf direct van de ene machine aan de andere hangt (en je hebt HFS+ nodig voor Time Machine), dan ga je problemen krijgen met Windows machines. Ik weet zo direct niet in hoevere Linux HFS+ ondersteunt.
Time Capsule, Airport Extreme en whatever voor leuke leuzen (zoals sparse bundle) en productnamen je op de Apple site hebt kunnen vinden hebben er helemaal niets mee te maken!

Je hebt een externe disk waarnaar Time Machine (en dus geen Time Capsule of Airport Extreme) backupt. De backup wordt gewoon netjes in de map Backups.backupdb gemikt en dus niet in een of andere sparse bundle. Die sparse bundle komt pas om de hoek kijken als je naar een networkshare wil backuppen wat standaard in Leopard niet ondersteund wordt maar wel via een "hackje" aan te slingeren is. Is dat in dit geval nodig? Nee dus je mag dat hele verhaal direct vergeten net als de termen AFS en SMB. Enige vereiste voor Time Machine naar een lokale harde schijf is dat die schijf "HFS Extended Journaled" moet hebben als bestandssysteem, meer niet.

Het enige probleem wat je kunt hebben is dat van de Windows backup maar dat ligt geheel aan hoe je dat met die backup wil doen. Als je die disk in Windows eraan wil hangen dan heb je een probleem omdat Windows niets snapt van HFS+. Je kunt tegenwoordig iets als Macdrive gebruiken waardoor Windows dat wel doet. Met Snow Leopard zitten er ook Bootcamp drivers bij waardoor je hetzelfde kunt doen. Als je echter die Windows backup als losse file ergens hebt staan en via het netwerk naar de Mac kopieert dan is het gewoon een file en kun je die gewoon net als iedere andere file op die externe harde schijf kwijt.

Nogmaals: sparse bundles, AFS, SMB, Time Capsules en Airport Extremes hebben echt 0,0, nada, noppes met het hele verhaal te maken dus die mag je direct vergeten.

offtopic:
On a side note: je bent niet iets nodig maar je hebt iets nodig.
THE_BASE schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 09:11:

Het meest simpele is om Time Machine te gebruiken en de backup dan terug te zetten middels de Migration Assistant omdat je dan kunt kiezen welke zaken je exact wil terugzetten en je ook niet de kans loopt om je volledige backup terug te zetten (in dat geval wordt echt alles teruggezet: je filesystem, Leopard, etc.). Als je zo'n backup terug hebt gezet is het wel zo dat Mail de berichten weer opnieuw moet importeren omdat het nog geen index heeft opgebouwd. Dat is een proces wat 1 a 2 seconden duurt, feitelijk is het alleen maar even checken wat er aan berichten lokaal opgeslagen staan. Mail zal hier om vragen bij de 1e keer opstarten, het is dus niet zo dat het dan alles kwijt is :)

Als je het handmatig wil doen dan moet je naast de eerder aangegeven ~/Library/Mail ook nog de preferences bewaren die in ~/Library/Preferences staan. In die ~/Library/Mail staan namelijk al je berichten, je signatures, je todo's, je notes e.d. maar niet je instellingen (die staan dus in die preferences map).
Verwijderd schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 03:25:
Er is ook nog een nieuwe functie ontdekt in Snow Leopard, malware detectie in .pkg en .dmg bestanden.
[afbeelding]
Ik kwam zoiets al tegen op Slashdot vanochtend: Report That OS X Snow Leopard May Include Antivirus. Niet geheel onaardig om dat erin te hebben als check bij gedownloade files want daar gaat het meestal op mis als er iets van een trojan/worm/virus voor OS X is.

[ Voor 30% gewijzigd door ppl op 26-08-2009 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emile|IA
Miki schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 10:03:
Weet iemand wanneer de APR's mac's zullen leveren met SL pre-installed?
Grote kans dat ze dat gelijk vanaf vrijdag kunnen leveren. Apple wilt dat soort zaken altijd helemaal tip-top in orde hebben. Bij de APR in Leiden zeiden ze al waarschijnlijk vrijdagochtend of donderdag avond dicht gaan om Snow Leopard op de showroom-modellen te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pre installed op de modellen zal even duren via de APR's, de huidige voorraad zal er eerst uit moeten.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2009 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 19:39
begrijp ik nu goed dat wanneer ik nu al 10A432 heb draaien, ik mijn Snow Leopard doosje mooi ongeopend in de kast kan zetten en toch legaal gebruik maak van SL? Ik heb immers de upgrade licentie gekocht, echter heb ik gebruik gemaakt van een image en niet van de bij de licentie geleverde cd.

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Sluuz schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 11:24:
begrijp ik nu goed dat wanneer ik nu al 10A432 heb draaien, ik mijn Snow Leopard doosje mooi ongeopend in de kast kan zetten en toch legaal gebruik maak van SL? Ik heb immers de upgrade licentie gekocht, echter heb ik gebruik gemaakt van een image en niet van de bij de licentie geleverde cd.
Ach zo ga ik het ook doen. Doosje lekker ongeopend in de kast zetten.

Mocht steve verhaal komen halen zet ik koffie voor hem en leg ik het wel ff uit ;)

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 15:51

zAo

GPLv2 Fanboy

Sluuz schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 11:24:
Alles wijst erop dat dit zo is ja. Ik ga de hash van mijn image nog vergelijken met die van het origineel om 100% zeker te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Weet iemand of iCal nou eindelijk al weeknummers heeft? Een van m'n grootste ergernissen in die app...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slash500
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-09 23:07
Vraagje ik heb snow leopard besteld via up-to-date van apple.
Maar mijn bestelling staat nog steeds op september moet ik hier even over bellen of gewoon afwachten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik heb Snow Leopard besteld via dat up-to-date programma van Apple, voor 8,95. Mijn bestelstatus is 'Under review', en ik heb nog niet hoeven betalen (betaalwijze is wire transfer).. Weet iemand hoe dit nu in zijn werking gaat? Moet ik wachten op een mailtje met betalingsgegevens van Apple? Wil hem namelijk wel hebben vrijdag, ben zeer benieuwd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan Scholl
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-07 13:08
Verwijderd schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 12:16:
Ook ik heb Snow Leopard besteld via dat up-to-date programma van Apple, voor 8,95. Mijn bestelstatus is 'Under review', en ik heb nog niet hoeven betalen (betaalwijze is wire transfer).. Weet iemand hoe dit nu in zijn werking gaat? Moet ik wachten op een mailtje met betalingsgegevens van Apple? Wil hem namelijk wel hebben vrijdag, ben zeer benieuwd ;)
En hoe heb je dat gedaan? Als ik probeer te bestellen via het up-to-date programma blijft mijn mandje leeg en er gebeurd niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emile|IA
Verwijderd schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 11:12:
Pre installed op de modellen zal even duren via de APR's, de huidige voorraad zal er eerst uit moeten.
Waarschijnlijk wordt die gewoon teruggestuurd naar Apple hoor. Als er 1 fabrikant is die dit allemaal 100% geregeld wilt hebben, is Apple dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
sOid schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 11:52:
Weet iemand of iCal nou eindelijk al weeknummers heeft? Een van m'n grootste ergernissen in die app...
Daar is al lang een oplossing voor

http://forum.onemorething...16152&highlight=ical+week

of

http://www.appletips.nl/weeknummers-in-ical-weergeven/

[ Voor 8% gewijzigd door Sluuz op 26-08-2009 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert1989
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-09 21:29
Iemand toevallig al Snow Leopard geprobeerd op een iMac early 2008 met een ATI Radeon HD 2600 Pro?
Werkt dit ook? want hij staat niet tussen de lijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Robert1989 schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 13:18:
Iemand toevallig al Snow Leopard geprobeerd op een iMac early 2008 met een ATI Radeon HD 2600 Pro?
Wordt niet ondersteund.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn Meijer
  • Laatst online: 13-08-2024
ik ben ook erg benieuwd of hij zaterdag bij mij in de bus licht anders die week daar op maar
wel raar ik krijg de RETAIL versie terwijl ik de upgrade van 29 euro heb gekocht

in iedergeval mijn status is wel aan de goede kant:)

Afbeeldingslocatie: http://img412.imageshack.us/img412/2800/capturev.png

[ Voor 15% gewijzigd door Martijn Meijer op 26-08-2009 13:27 . Reden: gewoon om dat het kan:) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:49
Bij mij staat er ook retail :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norckon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-09 21:26
Robert1989 schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 13:18:
Weet niet zeker of we over hetzelfde model praten, maar ik heb een "iMac7,1" 2.4 GHz met een Radeon HD 2600 en die draait SL soepeltjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn Meijer
is het straks net als met een "installation disc" die je bij je mac krijgt, het zelfde met het installeren of moet je er een code bij typen, dit is mijn eerste OS X koop namelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norckon
  • Laatst online: 01-09 21:26
Martijn Meijer schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 13:32:
is het straks net als met een "installation disc" die je bij je mac krijgt, het zelfde met het installeren of moet je er een code bij typen, dit is mijn eerste OS X koop namelijk :)
Gaat exact hetzelfde, geen codes e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Norckon schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 13:31:
Weet niet zeker of we over hetzelfde model praten, maar ik heb een "iMac7,1" 2.4 GHz met een Radeon HD 2600 en die draait SL soepeltjes :)
Het gaat er niet om of SL wel of niet draait (natuurlijk wordt een recente iMac ondersteund door SL) maar of de GPU wordt ondersteund door de acceleratie via OpenCL. Dat is dus niet zo met de HD 2600 Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn Meijer
Norckon schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 13:34:
[...]

Gaat exact hetzelfde, geen codes e.d.
oke dankje :) wou ik even weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
Exirion schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 13:37:
[...]

Het gaat er niet om of SL wel of niet draait (natuurlijk wordt een recente iMac ondersteund door SL) maar of de GPU wordt ondersteund door de acceleratie via OpenCL. Dat is dus niet zo met de HD 2600 Pro.
Precies, ik heb zo'n iMac (een iMac early 2008 met een ATI Radeon HD 2600 Pro) en SL loopt prima. Blijkbaar dus geen OpenCL ondersteuning, maar ik merk al wel snelheidsverbeteringen. En dan nog, als je nooit hebt meegemaakt wat de invloed van OpenCL is, mis je ook niets :) Wat niet weet, wat niet deert O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Het systeem zal hoe dan ook sneller dan met Leopard zijn ja. Ik heb zelf ook een HD2600Pro maar ligt er niet wakker van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert1989
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-09 21:29
Sluuz schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 13:47:
[...]

Precies, ik heb zo'n iMac (een iMac early 2008 met een ATI Radeon HD 2600 Pro) en SL loopt prima. Blijkbaar dus geen OpenCL ondersteuning, maar ik merk al wel snelheidsverbeteringen. En dan nog, als je nooit hebt meegemaakt wat de invloed van OpenCL is, mis je ook niets :) Wat niet weet, wat niet deert O-)
Mooi dan ga ik hem even reserveren dat ik hem vrijdag ook gelijk er op zet ;) Thanx voor de reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Martijn Meijer schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 13:26:
ik ben ook erg benieuwd of hij zaterdag bij mij in de bus licht anders die week daar op maar
wel raar ik krijg de RETAIL versie terwijl ik de upgrade van 29 euro heb gekocht

[afbeelding]
Dat is wel vreemd, zou je deze dan ook gewoon kunnen gebruiken om te upgraden vanaf Tiger en doet Apple gewoon aan slimme marketing door dan gelijk de Box voor te stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gh0sty
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 15-09-2023
In de onderstaande link (is ook al eerder geplaatst in deze topic) is meer info te vinden over wat er wel en niet ondersteund wordt. Voor de mensen die het nog niet weten.

http://www.macfixit.com/article.php?story=20090612121357227

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJH
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-07 00:54

DJH

Wat mij nou na veel lezen nog niet helemaal duidelijk is: Kan ik gewoon upgraden van 10.5.8 naar 10.6 en blijven dan al mijn programma's gewoon geinstalleerd staan?

Ik gebruik geen timemachine..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:22

Smoonshine

Feyenoord!!

Martijn Meijer schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 13:26:

[afbeelding]
Ik ben eigenlijk wel benieuwd of Apple SL op donderdag al gaat versturen. Op die manier hebben de Apple Store bestellers wel gewoon hun SL op de releasedatum. Weet iemand hoe Apple hiermee omgaat?

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn Meijer
Smoonshine schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 14:07:
[...]

Ik ben eigenlijk wel benieuwd of Apple SL op donderdag al gaat versturen. Op die manier hebben de Apple Store bestellers wel gewoon hun SL op de releasedatum. Weet iemand hoe Apple hiermee omgaat?
nou mijn ervaring met een bestelling voor een Macbook 13" was al rampzalig duurde bijna 3 weken na de release datum dat ik heb binnen had. ik hoop dat het hier niet mee gebeurt. ga ik ook niet van uit want het zijn kleinere pakketjes dus logischer. ik ga er dus gewoon van uit dat ik hem of zaterdag 29ste of volgende week krijg.
:)

[ Voor 6% gewijzigd door Martijn Meijer op 26-08-2009 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Royal

Flush

Smoonshine schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 14:07:
[...]

Bij Leopard had ik hem volgens mij een dag voor de release in huis, dus ga er gewoon vanuit dat ik Snow Leopard vrijdag in huis heb :)

There is no dark side of the Moon really... as a matter of fact it's all dark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Laatst online: 18:13

Zoefff

❤ 

DJH schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 14:06:
Wat mij nou na veel lezen nog niet helemaal duidelijk is: Kan ik gewoon upgraden van 10.5.8 naar 10.6 en blijven dan al mijn programma's gewoon geinstalleerd staan?

Ja natuurlijk :)

Het is uiteraard nooit slecht om te zorgen dat je een backup van je homedir hebt, maar in principe is de installer er zo op ingericht dat er netjes een upgrade wordt gedaan en blijven alle oude instellingen, documenten en programma's gewoon behouden :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

DJH schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 14:06:

Ik zou natuurlijk even de documentatie erop nalezen, maar volgens mij kan dat gewoon. Ten tijde van de upgrade van Tiger naar Leopard had ik ook geen Time Machine (goh :P) maar de upgrade ging bijna vlekkeloos. Wat er volgens mij gebeurt is dat de installer de /System (Systeem) map overschrijft met de bestanden van SL. Omdat alle apps en data in andere mappen staan (/Applications en /Users) blijven die dus ongedeerd.

Uitzondering hierop was (bij Tiger -> Leopard) MS Office en Adobe CS. Deze installeren (voor de kopieerbeveiliging?) ook bestanden in je Systeemmappen. Ook systeembrede plugins en screensavers worden mogelijk overschreven, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen ;)

Hier stond achterhaalde informatie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeromussov
  • Niet online
[...]

Inmiddels mijn HDD voor Time Machine gebruikt, werkt perfect. Echter werkt de HDD nu niet meer onder Windows :/ Hij komt wel te staan onder 'hardware verwijderen', maar niet bij 'Mijn Computer'... Dus kan niet zien wat erop staat, en er ook niets bijzetten. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

Maak onder OS X een extra partitie aan als FAT32. En lezen onder Windows gaat niet zonder 3th party software. Windows lees namelijk geen HFS+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-01-2023
zeromussov schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 14:37:
[...]
Inmiddels mijn HDD voor Time Machine gebruikt, werkt perfect. Echter werkt de HDD nu niet meer onder Windows :/ Hij komt wel te staan onder 'hardware verwijderen', maar niet bij 'Mijn Computer'... Dus kan niet zien wat erop staat, en er ook niets bijzetten. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
MacDrive werkt daar goed voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn Meijer
zeromussov schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 14:37:
[...]

anders moet je dit even proberen maar dan met de goede schijf he dit is alleen een voorbeeld :)

link

[ Voor 5% gewijzigd door Martijn Meijer op 26-08-2009 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeromussov
  • Niet online
Bedankt, ik ga eens kijken of MacDrive wat is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vreemde prijs struktuur van MacDrive, 1x5 licenties $199,95 is duurder als 3*2 (3*59,95) en 1x10 (375,95) is duurder dan 5*2.? Zit zoiets trouwens in SL+ BootCamp niet standaard? Wellicht is die "driver"ook op een standaard Windows machine te instaleren??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

Volgens mij kun je standaard ook niet bij je Mac-drive vanuit Windows. Om virussen tegen te houden enzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeromussov
  • Niet online
Inmiddels geïnstalleerd, het werkt eigenlijk wel goed! Alleen irritant dat je niet zomaar de foto's van iPhoto of liedjes in iTunes kan opzoeken. Deze bestanden zitten namelijk in mappen die "dir_3892" enz. heten. Dus je moet echt naar bestanden zoeken om erbij te kunnen, dat is dus een minpunt zover ik het heb gezien. Verder lijkt het wel goed te werken :)

-edit: nu nog kijken of mijn dvd speler de HDD herkent, aangezien ik regelmatig video's kijk vanaf mijn HDD...

[ Voor 13% gewijzigd door zeromussov op 26-08-2009 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Laatst online: 17:10

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Sluuz schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 13:47:
[...]
Volgens mij merk je helemaal niets van dat OpenCL, tenzij een applicatie er gebruik van maakt. OpenCL is een framework van Apple dat in SL zit waardoor in de toekomst ontwikkelaars applicaties kunnen maken die de berekeningen dan kunnen offloaden naar de videokaart (GPU). De enige applicatie die van dit princiepe gebruik maakt is Quicktime (H.264 acceleration), waarbij ik me nog afvraag of ze dit wel via OpenCL doen en niet via een andere manier (drivers).

Meer info: http://netkas.org/?p=164

Conclusie: Je zult dus (voorlopig) geen verschil moeten merken met of zonder OpenCL. De snelheidsverbeteringen die Apple heeft doorgevoerd in SL zijn allemaal niet-OpenCL gerelateerd. Jij profiteert dus hetzelfde of evenveel als iemand die wel OpenCL ondersteuning heeft.

Verder is nog maar de vraag in hoeverre ontwikkelaars hieraan gehoor gaan geven. Apple heeft OpenCL naar voren geschoven als framework voor GPU offloading maar als ontwikkelaars dit links laten liggen heb je dus niets aan de gehele techniek. Nvidia is op dit moment bijvoorbeeld bezig met CUDA en VDPAU. Intel zal waarschijnlijk met een zelfde soort tegenhanger komen zodra hun Larrabee processor met geintegreerde GPU's op de markt zal komen. OpenCL is tot nu dus niets meer dan een mooi marketingwoord, waar de gebruiker voorlopig nog niets van zal merken. :)

[ Voor 51% gewijzigd door Erhnam op 26-08-2009 16:05 ]

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
zeromussov schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 15:16:
Inmiddels geïnstalleerd, het werkt eigenlijk wel goed! Alleen irritant dat je niet zomaar de foto's van iPhoto of liedjes in iTunes kan opzoeken. Deze bestanden zitten namelijk in mappen die "dir_3892" enz. heten. Dus je moet echt naar bestanden zoeken om erbij te kunnen, dat is dus een minpunt zover ik het heb gezien. Verder lijkt het wel goed te werken :)

-edit: nu nog kijken of mijn dvd speler de HDD herkent, aangezien ik regelmatig video's kijk vanaf mijn HDD...
Dat komt omdat die programma's de noodzaak om met losse files te rommelen weghalen. Je start het programma en werkt verder geheel in dat programma. Als je in iPhoto 09 iets verwijderd en weer terug wil hebben dan moet je iPhoto open hebben staan en dan naar Time Machine gaan. Als je het icoontje in je menubar hebt staan dan klik je daarop en kies je voor "Enter Time Machine". Op die manier kun je dan makkelijk terugbladeren door je backups van iPhoto. Voor iTunes werkt dat dan weer niet, dan moet je wel eerst met de Finder naar de juiste locatie en pas daarna voor "Enter Time Machine" kiezen.

Overigens is het in iPhoto en iTunes vrij makkelijk om direct naar de bestanden op de harde schijf te gaan. Als je ctrl-klikt op een liedje of foto dan heb je in dat context menu wel een optie staan om dat te doen. Het kan ook via Spotlight als je wat dingen als naam van het plaatje/liedje/artiest e.d. weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:01

Jrz

––––––––––––

ppl schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 15:49:
[...]

Dat komt omdat die programma's de noodzaak om met losse files te rommelen weghalen. Je start het programma en werkt verder geheel in dat programma. Als je in iPhoto 09 iets verwijderd en weer terug wil hebben dan moet je iPhoto open hebben staan en dan naar Time Machine gaan. Als je het icoontje in je menubar hebt staan dan klik je daarop en kies je voor "Enter Time Machine". Op die manier kun je dan makkelijk terugbladeren door je backups van iPhoto. Voor iTunes werkt dat dan weer niet, dan moet je wel eerst met de Finder naar de juiste locatie en pas daarna voor "Enter Time Machine" kiezen.

Overigens is het in iPhoto en iTunes vrij makkelijk om direct naar de bestanden op de harde schijf te gaan. Als je ctrl-klikt op een liedje of foto dan heb je in dat context menu wel een optie staan om dat te doen. Het kan ook via Spotlight als je wat dingen als naam van het plaatje/liedje/artiest e.d. weet.
In iPhoto kan je instellen dat de foto's buiten je iPhoto Library moeten blijven staan

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld

Underworld

+1 Inzichtvol

Good Fella schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 09:43:
[...]

Dit kun je ook met Magnifique doen en dan komen ze wel bij de kant. Dan krijg je er ook gelijk een paar mooie iTunes knoppen bij ;)

KISS-theme.
Ahh thanks, weer wat geleerd, wist ik niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Jrz schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 15:59:
[...]

In iPhoto kan je instellen dat de foto's buiten je iPhoto Library moeten blijven staan
Ik heb dat niet zo ingesteld. Als ik naar Finder ga en in de linkerkolom voor Afbeeldingen kies, zie ik ze er toch staan en kan ik gewoon de iPhoto-map in en de afbeelding inzien of gebruiken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Thanks maar het is wel kansloos dat het überhaupt nodig is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:01

Jrz

––––––––––––

Is er al bevestiging dat 10A432 de GM is ?:)

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shytah
  • Laatst online: 27-01 12:04

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem maandag besteld, zal hem wel vrijdag binnen krijgen. :)

Maar ik kon uiteraard niet wachten, dus heb hem net even van Usenet geplukt. >:)

Het werkt echt heerlijk! Kleine veranderingen... Bijvoorbeeld als je in de Dock de muis ingedrukt houdt, krijg je de openstaande vensters te zien, vooral bij de Finder is dat echt super.

Verder kan je ook een bestand in de stacks openen door muis ingedrukt te houden, en los te laten op het gewenste bestand. :)

Het werkt ook een stuk sneller, ook met internetten merk ik het duidelijk. En het is nog lang niet optimaal, aangezien ik hem draai vanaf m'n 2,5" USB-drive. Installeren ging trouwens erg makkelijk, zonder te branden. :D

Maar het heeft ook nadelen:
- Zend Studio 7.0 werkt niet!
nu wel.. :P

Edit: ik zag trouwens wel een filmpje bij het installeren. (10A432)

Edit 2: Ik weet niet of ik het bij Leopard over het hoofd gezien heb... Maar bij SL kan je Verjaardagen in je Adresboek zetten, deze worden dan automatisch weergeven in iCal. :*)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2009 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Laatst online: 12-09 23:31
Verwijderd schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 20:18:
Het werkt echt heerlijk! Kleine veranderingen... Bijvoorbeeld als je in de Dock de muis ingedrukt houdt, krijg je de openstaande vensters te zien, vooral bij de Finder is dat echt super.

Verder kan je ook een bestand in de stacks openen door muis ingedrukt te houden, en los te laten op het gewenste bestand. :)
Hoe moet dat nu met de mensen die maar 1 muisknop hebben? Als ik in Leopard de knop in de dock ingedrukt houd krijg ik de opties die je normaal gesproken met ctrl klikken of rechsklikken zou krijgen. Staat de Mighty mouse instelling bij een verse Snow Leopard op 2 keer de primaire knop ingesteld of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

@GuidoH: je tweede edit kon ook al in L ;)

Voor de mensen die hem bij een APR willen halen, ik heb vernomen dat ze er al liggen. Dus je kunt vrijdag gewoon naar een APR toe.

@Dancing_Animal: Apple verkoopt toch al lang geen muis meer met één knop? Dacht in ieder geval al niet meer sinds ze over zijn op Intel.

[ Voor 28% gewijzigd door MoietyMe op 26-08-2009 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jrz schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 15:59:
[...]

Yup maar die instelling wordt compleet genegeerd met als gevolg dat je dingen nu dubbel op je schijf hebt staan (in de iPhoto library en daar waar het origineel staat). Als je echt die iPhoto Library niet wil hebben dan moet je heel iPhoto links laten liggen en switchen naar iets als Xee of Picasa.
THE_BASE schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 17:21:
[...]

Ik heb dat niet zo ingesteld. Als ik naar Finder ga en in de linkerkolom voor Afbeeldingen kies, zie ik ze er toch staan en kan ik gewoon de iPhoto-map in en de afbeelding inzien of gebruiken!
Dat kan inderdaad maar blijf daar alsjeblieft van af anders gooi je alles in de war. Als je wat met iPhoto wil doen dan zul je alles ook vanuit iPhoto moeten doen en er niet nog eens naast gaan werken. Datzelfde geldt ook voor iTunes. Je moet je als gebruiker met de content bezig houden en niet met de files op je filesystem (althans dat is de gedachte achter deze werkwijze).
Dancing_Animal schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 20:42:
[...]

Hoe moet dat nu met de mensen die maar 1 muisknop hebben? Als ik in Leopard de knop in de dock ingedrukt houd krijg ik de opties die je normaal gesproken met ctrl klikken of rechsklikken zou krijgen. Staat de Mighty mouse instelling bij een verse Snow Leopard op 2 keer de primaire knop ingesteld of niet?
Zoals ze dat altijd al hebben gedaan: context menu = ctrl-klik. Dat ingedrukt houden van de linkermuisknop op een dock icon was eigenlijk inconsistent en hoort zich niet, dat is nu rechtgetrokken. Uiteraard is dit ook het gevolg van de Exposé functionaliteit die aan het dock is toegevoegd. Dat trucje van ingedrukt houden zorgt er nu voor dat je exposé activeert (dat wat je voorheen met F10 deed).
Afgezien hiervan is het natuurlijk ook gewoon een idee om de 1-knops muis te vervangen door een exemplaar met meerdere knoppen indien je ctrl-klik maar niks vindt (denk hierbij aan de beruchte Mighty Mouse, een Logitech V470 of whatever voor muis je zou willen tot aan dingen als een tablet en trackball aan toe).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dancing_Animal schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 20:42:
[...]

Staat inderdaad op 2x de primaire knop. Maar dat is zo veranderd natuurlijk. Had het pas na een paar keer klikken door, whehe. :P

Als je nu de primaire ingedrukt houdt, krijg je:
Afbeeldingslocatie: http://i30.tinypic.com/3580xsk.png

Je gebruikt hierbij ook maar één muisknop. :)
Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.