Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenGans
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15:53
Serenity schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 15:41:
Kan iemand eens een map openen in Finder en dan kijken wat er gebeurt als je iets in het zoekveld typt? In Leopard gaat ie dan automatisch zoeken in "This Mac" (wat nergens op slaat imo) in plaats van in de map waar je op dat moment zit. Is dit anders in SL?
Doet ie nog steeds. Is echter gewoon een instelling! (Finder -> voorkeuren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 3 partities aangemaakt met leopard. Op partitie 1 staat leopard en op 2 en 3 staan documenten....
Kan ik nu zonder partitie 2 en 3 te verliezen en de data die daaropstaat!
SL op partitie 1 installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-01-2023
JeroenGans schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 15:44:
[...]
Ah nice; dat alleen is al een reden om te upgraden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Kan iemand eens een map openen in Finder en dan kijken wat er gebeurt als je iets in het zoekveld typt? In Leopard gaat ie dan automatisch zoeken in "This Mac" (wat nergens op slaat imo) in plaats van in de map waar je op dat moment zit. Is dit anders in SL?
Dat is inderdaad nu gefixt, ik irriteerde mij er ook aan namelijk.

[ Voor 8% gewijzigd door Executor16 op 28-08-2009 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-08 02:59

Gerco

Professional Newbie

ppl schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 13:46:
Ook dit is weer flauwekul. Als je 32 bits software draait op Snow Leopard neemt dat niet meer of minder geheugen in dan voorheen, dat kan ook niet omdat het 32 bits is.
Je hebt gelijk, ik had dan ook "64 bit versie van dezelfde applicatie" moeten schrijven in plaats van "systeem". Wat ik overigens in de zin erna ook doe. Kwestie van verkeerd opschrijven, het argument blijft hetzelfde (een pointer in een 64 bit binary is twee keer zo groot als een pointer in een 32 bit binary dus een 64 bit binary gebruikt iets meer geheugen dan een 32 bit binary van dezelfde applicatie).

En ja, het is geneuzel in de marge, laten we er dan ook over ophouden.

Ik buig diep voor uw duidelijk superieure kennis van de Nederlandse taal, alhoewel dat natuurlijk geen substituut is voor weten waar je over praat.

[ Voor 4% gewijzigd door Gerco op 28-08-2009 16:06 ]

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:38
JeroenGans schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 15:44:
[...]

Ik zie het niet staan tussen de voorkeuren? Ik vond het namelijk ook al zo onlogisch.
Serenity schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 15:46:
[...]

Ah nice; dat alleen is al een reden om te upgraden :D
Dat zal het zijn, de instelling staat nergens @ Leopard, dan maar wachten tot SL binnen is, vandaag via de Apple store te horgen gekregen dat hij verstuurd werd. Zal wel na het weekend worden dan.
Executor16 schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 15:49:
[...]

Dat is inderdaad nu gefixt, ik irriteerde mij er ook aan namelijk.
Dit doet me dan weer denken dat het nu wel default goed staat, ach we zullen zien :)

[ Voor 56% gewijzigd door ZpAz op 28-08-2009 16:15 ]

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tys
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 11:48

Tys

Ik kan alleen 'Nederlands' bestellen (upgrade-CD), maar ik ga er vanuit dat ik ook gewoon SL in het Engels kan installeren, toch? Nederlands OS :r

My flight statistics: (444.803km in 120 flights) Next trips: Rome (Italy)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:04

Exirion

Gadgetfetisjist

Tyson schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 16:28:
Ik kan alleen 'Nederlands' bestellen (upgrade-CD), maar ik ga er vanuit dat ik ook gewoon SL in het Engels kan installeren, toch? Nederlands OS :r
Itt tot Windows is OSX standaard meertalig.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-07 10:23
En is er nu eigenlijk al iemand weggeblazen door de snelheid van SL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenGans
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15:53
ZpAz schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 16:11:
[...]

Ik zie het niet staan tussen de voorkeuren? Ik vond het namelijk ook al zo onlogisch.

[...]
Afbeeldingslocatie: http://i28.tinypic.com/mru7wi.png

Zegt genoeg denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ultimateharry
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:27

ultimateharry

Team Slayer:-)

Executor16 schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 15:07:
[...]

Ik had het gister ook al gezien :) op apple.nl en de wallpaper zelf. Ik had ze in photoshop over elkaar gelegd en dan zie je het echt goed :D
Ik kan geen bloed ontdekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queenfanmichel
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-07 14:36
zeemeerman2 schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 11:41:
Ik kan zelfs bevstigen dat C2D 64-bit is! :)
Heb jij ook een iMac 5,1????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TUX2K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-09 16:06
Jammer mijn MacBook (Juli2008) wil niet 64 bit kernel mode.
Heb wel een 64 bit efi maar hij wil niet.

com.apple.Boot.plist werkt niet iemand nog een idee, niet dat het echt hard nodig is maar het lijkt me gewoon leuk.

[ Voor 36% gewijzigd door TUX2K op 28-08-2009 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorick81
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22-11-2024
Heeft iemand het al voor mekaar gekregen om hun Exchange account te configureren (en werkend te krijgen) in de mail app?

Zo ja, hoe heb je verbinding gemaakt? (OWA? VPN?)

Ik krijg het niet voor mekaar, en ja, ik probeer verbinding te maken met een Exchange 2007 SP1 server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:38
In dat zelfde bericht stond ook dat ik dus dacht dat dat voor enkel SL zal zijn, en dat is dus ook zo aangezien het onder Leopard niet staat.

Afbeeldingslocatie: http://overig.indev.nl/uploads/prefs.png

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Vandaag in Utrecht (HTR, helaas voor de mensen na 12 uur ;) ) een versie gekocht. Eerst een upgrade gedaan, maar toen maar besloten dat mijn Macbook zo vervuild was dat er een nieuwe installatie overheen moest. Die is nu afgerond (dit doe je door de disk utility op te starten in vanaf de installatie-cd en de partitie waar Mac OS X op staat te verwijderen. Let op je bestanden, die zijn dan ook weg!).

Mijn Macbook is weer lekker snel, geniet weer echt van het feit dat ik een Mac heb. Nu moet ik wel alle programma's installeren, maar dat is niet zo erg. Heb ik vanavond ook weer wat te doen. Quicktime X ziet er erg goed uit met de interface die wegvalt.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vraagje, bied het draaien van een 64bits kernel nou echt voordelen of is dat alleen nuttig bij hele grote hoeveelheiden geheugen (standaard word een 32bits kernel gestart begreep ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 17:59:
vraagje, bied het draaien van een 64bits kernel nou echt voordelen of is dat alleen nuttig bij hele grote hoeveelheiden geheugen (standaard word een 32bits kernel gestart begreep ik)
Je doet je signature geen eer aan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-09 08:05
Modbreak:Er zijn weer een groot aantal posts verplaatst: Levertijd Apple producten - Deel 7.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
filenox schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 16:46:
Mmm zo te zien niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matinez
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Mooiste ontdekking van vandaag:
Op zowel primair LCD als op het extern LCD fullscreen Quicktime movie draaien.

Op Leopard kon 'echt' fullscreen niet op beide schermen simultaan.
Graaaauwwww O+

[ Voor 5% gewijzigd door matinez op 28-08-2009 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Royal

Flush

Yorick81 schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 17:20:
Heeft iemand het al voor mekaar gekregen om hun Exchange account te configureren (en werkend te krijgen) in de mail app?

Ik krijg het niet voor mekaar, en ja, ik probeer verbinding te maken met een Exchange 2007 SP1 server.
Heb het zonder problemen kunnen configureren via OWA, werkt goed! Heb alleen geen push in de mail.app maar weet niet of dat überhaupt hoort te werken

There is no dark side of the Moon really... as a matter of fact it's all dark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuif
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:30
filenox schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 16:46:
Ik ben er al aan gewend geraakt. Ik had als test SL op een testpartitie op mijn MBP gezet. De laatste paar weken werkte ik eigenlijk alleen nog maar op SL :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Apple heeft het Image Capture programma ook flink onder handen genomen. Je krijgt nu previews van foto's te zien en je kunt ook je scanner gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 23:31
Tyson schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 16:28:
Wat is er mis met een Nederlands OS? Je post hier toch ook in het Nederlands? Je bent toch Nederlander? Heb je zo'n hekel aan je eigen taal joh? Zet je met films ook geen Nederlandse ondertiteling aan (da's echt stoer).

Terug naar war het hier om gaat: Snow Leopard. Heeft er hier al iemand geprobeerd om met Quicktime X het scherm te capturen naar een videobestand? Ben wel benieuwd hoe dat presteert.

[ Voor 16% gewijzigd door Dancing_Animal op 28-08-2009 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

Verwijderd schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 19:47:
Apple heeft het Image Capture programma ook flink onder handen genomen. Je krijgt nu previews van foto's te zien en je kunt ook je scanner gebruiken.
Ziet er inderdaad goed uit!

@Dancing_Animal: Bij mij staat ook alles in het Engels hoor, Macs, iPhone, PS3, etc.. Vind ik fijner lezen.

[ Voor 15% gewijzigd door MoietyMe op 28-08-2009 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-09 14:43

r0b

Dancing_Animal schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 20:02:
[...]

Wat is er mis met een Nederlands OS? Je post hier toch ook in het Nederlands? Je bent toch Nederlander? Heb je zo'n hekel aan je eigen taal joh? Zet je met films ook geen Nederlandse ondertiteling aan (da's echt stoer).
1. Omdat een groot deel van 3rd party apps alleen maar in het Engels verkrijgbaar is
2. Omdat je door punt 1 dus, indien je een Nederlandstalige OS X gebruikt, een complete mix&match krijgt qua taal op je Mac.
3. Omdat sommige huishoudens meertalig zijn
4. Omdat sommige mensen inderdaad een andere taal boven hun moedertaal prefereren
5. Omdat Engels de "source language" is; bij een vertaling moet je altijd concessies maken of het kan erg krampachtig overkomen (zie ook het puntje over 3rd party apps nogmaals)
6. Omdat het een stuk handiger is wanneer je een iets aan het troubleshooten bent, 500 miljoen mensen hebben Engels als 1e of 2e taal, tegenover 27 miljoen voor Nederlands

Verschillende redenen dus. :+

Ontopic: de OS X (niet eens SL-specifiek) is altijd meertalig, alleen het doosje en de boekjes zullen dus in het Nederlands zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:36

Jrz

––––––––––––

Hey mooi man.. time machine geeft nu aan hoever hij is met 'calculating changes'

Ik vind de snelheid eigenlijk helemaal niet denderend.. Merk niet veel verschil (na upgrade)

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjen9551
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:36
Dancing_Animal schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 20:02:
[...]

Sommige termen zijn in het Engels gewoon 'beter/duidelijker' dan in het Engels.. En ja het is natuurlijk een beetje gemierenneuk, maar wat maakt jou het uit dat mensen hun OS in het Engels willen.
(oh en ik ben zo'n persoon met Engelse subs bij films; waarom? Omdat ik vind dat de Nederlandse vertalingen vaak een groot deel van de humor / dubbele betekenissen eruit halen.)

n.a.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHochstenbach
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-02-2021
Mijn grootouders hebben een Mac Mini uit 2007 (1e Intel Mini) met 1 GB aan RAM die op 10.5 draait. Zou Snow Leopard daar een beetje fatsoenlijk op draaien, of kunnen ze beter bij 10.5 blijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

RHochstenbach schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 20:26:
Mijn grootouders hebben een Mac Mini uit 2007 (1e Intel Mini) met 1 GB aan RAM die op 10.5 draait. Zou Snow Leopard daar een beetje fatsoenlijk op draaien, of kunnen ze beter bij 10.5 blijven?
Wat denk je zelf, als je overal kunt lezen dat SL gestroomlijnder is dan Leopard?

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
matinez schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 18:37:
Mooiste ontdekking van vandaag:
Op zowel primair LCD als op het extern LCD fullscreen Quicktime movie draaien.

Op Leopard kon 'echt' fullscreen niet op beide schermen simultaan.
Graaaauwwww O+
Echt wel. Gewoon eerst de ene fullscreen, dan cmd+` naar andere window en dan die cmd+f doen. Werkt prima op Leopard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-09 11:19

chem

Reist de wereld rond

Nee.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-08 12:57

Underworld

+1 Inzichtvol

Extreme smell schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 15:02:
hmm heb volgens mij iets ontdekt. De wallpaper van de 'Snow Leopard' die dus mee wordt geinstalleerd, heeft volgens mij bloed op zijn bek. Weet niet of het aan mijn schermkleuren ligt maar op het cd doosjes is dan een gesoepte, meer vriendelijke versie te zien?
Dat idee had ik ook al, opzich nu is het wel weer meer een echte natuur foto en ziet het er niet te perfect uit.

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJH
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-07 00:54

DJH

Shit he, had SL zondag via apple.nl besteld. Is ie vandaag pas verstuurd en ze schatten 5 werkdagen verzendtijd vanaf nu :S terwijl hier in een macstore SL gewoon op voorraad ligt vanaf vandaag.. Bestel dus nooit weer iets via de apple store!

[ Voor 3% gewijzigd door DJH op 28-08-2009 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
r0b schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 20:16:
[...]

1. Omdat een groot deel van 3rd party apps alleen maar in het Engels verkrijgbaar is
2. Omdat je door punt 1 dus, indien je een Nederlandstalige OS X gebruikt, een complete mix&match krijgt qua taal op je Mac.
Dat is dus 1 punt, niet twee
3. Omdat sommige huishoudens meertalig zijn
Je bedoelt dat het huishouden van Tyson meertalig is? Per gebruiker kun je ook de taal instellen.
4. Omdat sommige mensen inderdaad een andere taal boven hun moedertaal prefereren
Echt waar? Handig hoor.
5. Omdat Engels de "source language" is; bij een vertaling moet je altijd concessies maken of het kan erg krampachtig overkomen (zie ook het puntje over 3rd party apps nogmaals)
6. Omdat het een stuk handiger is wanneer je een iets aan het troubleshooten bent, 500 miljoen mensen hebben Engels als 1e of 2e taal, tegenover 27 miljoen voor Nederlands
Punt 5 en 6 zijn wel goede redenen. In ieder geval beter dan die kotssmiley van Tyson.
arjen9551 schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 20:24:
[...]

Sommige termen zijn in het Engels gewoon 'beter/duidelijker' dan in het Engels.. En ja het is natuurlijk een beetje gemierenneuk, maar wat maakt jou het uit dat mensen hun OS in het Engels willen.
(oh en ik ben zo'n persoon met Engelse subs bij films; waarom? Omdat ik vind dat de Nederlandse vertalingen vaak een groot deel van de humor / dubbele betekenissen eruit halen.)
Ik begrijp dat je Engels verkiest boven Engels :)

Wat het mij uitmaakt? Nou ik vind nogal raar als er staat:
Net alsof een Nederlands OS niet deugt ofzo. Alsof je dan ineens niet weet wat er bedoeld wordt. Als je de betekenis van de Engelse woorden kent kun je vast wel bedenken wat dat hele vreemde Nederlandse woordje (Plakken, Weergave, Wijzigen... moeilijke woorden zijn het niet) dat daar staat betekent. Je maakt mij niet wijs dat iemand de betekenis van het woord Paste niet weet en alleen maar op die knop ramt als het nodig is. Als Nederlands geen vreemde taal voor je is moet het niet moeilijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b
  • Laatst online: 12-09 14:43

r0b

Persoonlijk zie ik geen voordelen aan het in het Nederlands gebruiken. Het is niet duidelijker, makkelijker of netter. Vaker zelfs het tegenovergestelde.

Maargoed, ik woon dan ook al een tijdje niet meer in Nederland :+
[/eind offtopic]

Net de Gizmodo performance demo gezien (linkje); ik sta versteld.
Ik was van plan om nog 2Gb geheugen er bij te halen, maar wacht waarschijnlijk eerst even tot mijn SL disc binnen is. :)

[ Voor 33% gewijzigd door r0b op 28-08-2009 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterburn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 20:22

afterburn

No more...

Yorick81 schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 17:20:

Ja. Met OWA. Werkt goed, voor mail, adresboek, ldap en ical.

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisje182
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12-09 11:37
Ik had wel een paar vraagjes waar ik niet uitkom:

- Waar kan je instellen dat QuicktimeX bestanden meteen afspeelt bij openen? (vind nergens een voorkeuren panel)
- Wat doe ik fout bij opstarten in 64-bit mode; Ik hou de 6 en de 4 in bij het opstarten, maar als ik kijk bij systeemprofiel staat dat 64-bit kernel niet geactiveerd is.
- Is het mogelijk om de icoons in mijn programma's stack kleiner te maken? Het is zeer handig dat je daar nu in kan scrollen, maar wil graag meer apps kunnen zien.

Iemand die hier antwoord op heeft? :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:30
Hier ligt Snow Leopard waarschijnlijk 1 september in de bus. Maar heb het wel al even uitgeprobeerd in de iCentre hier in Uitgeest.

Het leek wel of HD video's van 1080p minder scherp zijn in Quicktime X in 10.6 dan op 10.5 in de vorige Quicktime op een 30" Cinema Display. Is dit bij anderen ook zo of lijkt dit maar zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DVDtje met 10.6 gisteravond bestelt. Levertijd 3 tot 5 dagen, beetje jammer dat het zo lang moet duren. Vandaag geprobeerd Apple te bellen op 0800-0200570, na 20 min nog steeds in wachtrij dus verbinding maar verbroken

Ben echt benieuwd naar 10.6. 7GB kleiner dan 10.5, vraag me af hoe ze dat gedaan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
r0b schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 21:01:
[...]

Persoonlijk zie ik geen voordelen aan het in het Nederlands gebruiken. Het is niet duidelijker, makkelijker of netter. Vaker zelfs het tegenovergestelde.

Maargoed, ik woon dan ook al een tijdje niet meer in Nederland :+
\[/eind offtopic]

Net de Gizmodo performance demo gezien (linkje); ik sta versteld.
Ik was van plan om nog 2Gb geheugen er bij te halen, maar wacht waarschijnlijk eerst even tot mijn SL disc binnen is. :)
Zo'nzelfde performance boost kreeg ik in m'n Mac Pro ook toen ik onder Leopard van gewone harde schijf overschakelde naar solid state disk. Ben benieuwd wat de snelheid wordt als ik daar dan straks SL weer overheen ga zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

Fuwor schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 21:14:
Hier ligt Snow Leopard waarschijnlijk 1 september in de bus. Maar heb het wel al even uitgeprobeerd in de iCentre hier in Uitgeest.

Het leek wel of HD video's van 1080p minder scherp zijn in Quicktime X in 10.6 dan op 10.5 in de vorige Quicktime op een 30" Cinema Display. Is dit bij anderen ook zo of lijkt dit maar zo?
Hmm dat heb ik nog niet uitgeprobeerd. Ik zal eens een vergelijking doen tussen QTX en QT7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tales
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:47
Verwijderd schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 21:25:
DVDtje met 10.6 gisteravond bestelt. Levertijd 3 tot 5 dagen, beetje jammer dat het zo lang moet duren. Vandaag geprobeerd Apple te bellen op 0800-0200570, na 20 min nog steeds in wachtrij dus verbinding maar verbroken

Ben echt benieuwd naar 10.6. 7GB kleiner dan 10.5, vraag me af hoe ze dat gedaan hebben.
Powerpc support weghalen. Rosetta standaard uit. Niet alle printerdrivers voor alle printers ter wereld. En wat rewrites ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld

Underworld

+1 Inzichtvol

Dancing_Animal schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 21:28:
[...]

Zo'nzelfde performance boost kreeg ik in m'n Mac Pro ook toen ik onder Leopard van gewone harde schijf overschakelde naar solid state disk. Ben benieuwd wat de snelheid wordt als ik daar dan straks SL weer overheen ga zetten :)
Ja, hoewel ik de reactie van Mike Edens wel deel
is the leopard macbook one that is loaded with files and the snow leopard a new clean install with nothing loaded. that could make a pretty large difference in speed and wouldnt make a very fair performance test. Very interested in finding out! thanks for making this video!
Pas als de identieke laptops allebei gelijk zijn (dus ook een fresh install alle twee) is het inderdaad snel. Maar anders vind ik de test niet 'representatief'. Jammer dat het er niet bij staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Dancing_Animal schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 20:57:
[...]

Net alsof een Nederlands OS niet deugt ofzo. Alsof je dan ineens niet weet wat er bedoeld wordt. Als je de betekenis van de Engelse woorden kent kun je vast wel bedenken wat dat hele vreemde Nederlandse woordje (Plakken, Weergave, Wijzigen... moeilijke woorden zijn het niet) dat daar staat betekent. Je maakt mij niet wijs dat iemand de betekenis van het woord Paste niet weet en alleen maar op die knop ramt als het nodig is. Als Nederlands geen vreemde taal voor je is moet het niet moeilijk zijn.
Ik weet niet of je ooit de Nederlandse versie van Photoshop hebt gebruikt? Die vertaling is een ramp. "Gereedschap Tegenhouden", "Vage Lens", "Filter Uitvloeien", "Drempel schuifregelaar" enz.
Voor mij ook gewoon alles Engelstalig. Alleen m'n Office-pakket is dacht ik Nederlandstalig, maar is vanwege de spellingscontrole (al kun je die tegenwoordig ook los installeren geloof ik?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorick81
  • Laatst online: 22-11-2024
Royal schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 19:19:
[...]

Heb het zonder problemen kunnen configureren via OWA, werkt goed! Heb alleen geen push in de mail.app maar weet niet of dat überhaupt hoort te werken
Hmm, vreemd, ik heb het inmiddels wel met een VPN connectie aan de praat, "offline" lukt helaas nog niet..
Zou je via PM/mail misschien een screenshot van je instellingen kunnen sturen? (uiteraard met de zaken welke mij niks aangaan greyed out)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

Fuwor schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 21:14:

Heb net even QTX en QT7 naast elkaar gehad (1080p versie van Home (2009)), maar ik zie eigenlijk weinig verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rig0r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-03 16:08
DJH schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 20:35:
Shit he, had SL zondag via apple.nl besteld. Is ie vandaag pas verstuurd en ze schatten 5 werkdagen verzendtijd vanaf nu :S terwijl hier in een macstore SL gewoon op voorraad ligt vanaf vandaag.. Bestel dus nooit weer iets via de apple store!
Maandag besteld, vandaag binnen 8)7 Ik had wel tegelijk een sleeve bijbesteld voor mijn MBP, misschien dat dat er iets mee te maken heeft. Werd ook via UPS bezorgd, niet via TPG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-05 13:47
http://lifehacker.com/534...-or-not-youve-got-leopard
http://howto.wired.com/wi..._Snow_Leopard#Tiger_users

Je kan zo te zien gewoon de upgrade disc van 29 euro kopen als je Tiger hebt.
Dat is toch wel een erg goede deal ook al mis je dan iLife en iWork 09.
Maar zolang je die niet nodig hebt, scheelt het toch mooi 140 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Yorick81 schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 21:58:
[...]

Hmm, vreemd, ik heb het inmiddels wel met een VPN connectie aan de praat, "offline" lukt helaas nog niet..
Zou je via PM/mail misschien een screenshot van je instellingen kunnen sturen? (uiteraard met de zaken welke mij niks aangaan greyed out)
Ik heb zelf in Leopard Exchange zonder VPN aan de praat, hij pusht ook. Het enige gekke is dat het verzenden van email dan weer niet lukt. Zou het niet eraan kunnen liggen hoe de Exchange server is geconfigureerd? De IT afdeling beweert namelijk hardnekkig dat het niet eens mogelijk is om mail op te halen/verzenden zonder VPN, terwijl de iPhone dit wel gewoon flikt.

Edit: En nu doet hij het wel gewoon. Geen pijl op te trekken :S Grappigste is nog dat hij het in mijn Outlook helemaal niet doet hehe.

[ Voor 8% gewijzigd door Dutch_Razor op 28-08-2009 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emile|IA
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-04-2015
Tha_Freak schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 23:09:
http://lifehacker.com/534...-or-not-youve-got-leopard
http://howto.wired.com/wi..._Snow_Leopard#Tiger_users

Je kan zo te zien gewoon de upgrade disc van 29 euro kopen als je Tiger hebt.
Dat is toch wel een erg goede deal ook al mis je dan iLife en iWork 09.
Maar zolang je die niet nodig hebt, scheelt het toch mooi 140 euro.
Ik las het gisteren inderdaad op NU.nl. Toch best raar, de upgrade van Tiger -> Leopard was toch €129,-? Dus als je even wacht kan je een nog grotere upgrade krijgen voor €100,- minder. Weliswaar niet mogelijk voor PowerPC, maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
Wat ik trouwens wel raar vond is dat er vandaag niks op de frontpage was te vinden over het nieuwe OS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moe_Szyslak
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22-02 12:08
Wat raden jullie aan? Gewoon upgraden van Leopard of toch maar een schone installatie van SL? Voordat ik drastische maatregelen neem wil ik natuurlijk wel het een en ander weten.

Kan ik bijv. mijn itunes library exporten naar een externe schijf en in SL weer importeren? En kan ik mijn iPhoto library kopieren en gewoon in SL terug slepen zonder dat ik al mijn aangemaakt folders en aangepaste foto's verlies? En moet ik voordat ik een schone installatie doe iTunes "deautorizen" of is dat niet nodig?

Even voor de duidelijkheid. Ik ben nog maar een paar maandjes bekend met OS X en heb dus nog nooit een update als deze meegemaakt :P Excuseer mij aub als ik nu "noob" vragen stel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

filenox schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 23:35:
Wat ik trouwens wel raar vond is dat er vandaag niks op de frontpage was te vinden over het nieuwe OS?
Er was al een item aan gewijd toen Apple SL officieel aangekondigde met een releasedatum. Waarom moet er op de dag van de release dan nog een keer over geemmerd worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
Omdat velen dat artikel zich niet meer kunnen herinneren (ikkeh), en het blijft ten slotte de release-day vandaag.

[ Voor 3% gewijzigd door filenox op 28-08-2009 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emile|IA
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-04-2015
Moe_Szyslak schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 23:35:
Wat raden jullie aan? Gewoon upgraden van Leopard of toch maar een schone installatie van SL? Voordat ik drastische maatregelen neem wil ik natuurlijk wel het een en ander weten.

Kan ik bijv. mijn itunes library exporten naar een externe schijf en in SL weer importeren? En kan ik mijn iPhoto library kopieren en gewoon in SL terug slepen zonder dat ik al mijn aangemaakt folders en aangepaste foto's verlies? En moet ik voordat ik een schone installatie doe iTunes "deautorizen" of is dat niet nodig?

Even voor de duidelijkheid. Ik ben nog maar een paar maandjes bekend met OS X en heb dus nog nooit een update als deze meegemaakt :P Excuseer mij aub als ik nu "noob" vragen stel.
Ik ben er ook niet zolang in thuis, maar als je pas een paar maandjes je Mac hebt, denk ik niet dat een schone installatie nu al nodig is. Ik heb met mijn MacBook van Juni iig de upgrade gedaan, ging perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WallieBTY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 18:37
Dutch_Razor schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 23:26:
[...]

Ik heb zelf in Leopard Exchange zonder VPN aan de praat, hij pusht ook. Het enige gekke is dat het verzenden van email dan weer niet lukt. Zou het niet eraan kunnen liggen hoe de Exchange server is geconfigureerd? De IT afdeling beweert namelijk hardnekkig dat het niet eens mogelijk is om mail op te halen/verzenden zonder VPN, terwijl de iPhone dit wel gewoon flikt.

Edit: En nu doet hij het wel gewoon. Geen pijl op te trekken :S Grappigste is nog dat hij het in mijn Outlook helemaal niet doet hehe.
Opzich klopt het volgens mij ook wel.Waarschijnlijk, (ik heb 10.6 nog niet, eerst vakantie) maakt Mail verbinding met de Exchange server over een SSL verbinding. Zo werkt Entourage namelijk ook, die maakt verbinding over SSL. Ik kan dus gewoon buitenshuis verbinding maken met Exchange via Entourage. Echter Outlook heeft deze functie niet op die manier. Dan moet op de Exchange server Outlook Anywhere aangezet worden en dan kan Outlook ook via SSL verbinding maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld

Underworld

+1 Inzichtvol

Moe_Szyslak schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 23:35:
Ik zou upgraden...
Zelf net gedaan en ging echt perfect. Voordeel is dat je niet al je applicaties weer moet installen en bookmarks in Safari, bewaarde wachtwoorden niet kwijt bent .etc.
Het enige wat bij mij verdween waren mijn icoon thema's dus die standaard (Snow) Leopard iconen had ik veranderd met CandyBar en die moet je zowel na een schone install als een upgrade opnieuw instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Emile schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 23:34:
[...]

Ik las het gisteren inderdaad op NU.nl. Toch best raar, de upgrade van Tiger -> Leopard was toch €129,-? Dus als je even wacht kan je een nog grotere upgrade krijgen voor €100,- minder. Weliswaar niet mogelijk voor PowerPC, maar toch.
Je kan inderdaad Tiger gewoon vervangen met Snow Leopard (de 29 euro versie). Vandaag nog gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

Emile schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 23:34:
[...]

Maar licentietechnisch ben je dan wel illegaal bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heiyu
  • Laatst online: 12-09 16:01
Ik weet niet of andere mede tweakers dit hebben gemerkt, maar de transfer snelheid met firewire 800 is flink gestegen sinds Snow Leopard. Op mijn MacPro uit 2007 vond ik de snelheid altijd tegenvallen met ~ 45MB/s. Nu met SL haal ik ruim 65MB/s. (icm. Lacie 2Big Triple). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

Komt door het nieuwe rekenen van SL. Alles word nu met 1000 (GB) gerekend ipv. 1024 (GiB).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Good Fella schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 01:19:
Komt door het nieuwe rekenen van SL. Alles word nu met 1000 (GB) gerekend ipv. 1024 (GiB).
Dat is nog geen MB verschil, kom eerder doordat de Finder compleet is herschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
  • Laatst online: 18:16
Eh, dat zou natuurlijk nooit meer dan een 2,4% stijging kunnen veroorzaken.

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Die link van Sandman I doet het niet meer (imageshack niet bereikbaar?) maar hier vind je hem ook: http://cache.gawker.com/a.../2009/08/Snow-Leopard.jpg

Het ziet er inderdaad wel uit als bloed vind ik. Zo uitvergroot vind ik het trouwens niet meer zo'n mooie foto, de voorkant van de bek is ook onscherp (had net iets meer scherptediepte gemogen).. En ze hadden dat bloed inderdaad wel even weg kunnen soepen.

Jammer want in kleiner formaat en bijgewerkt vind ik hem wel mooi maar niet echt wallpaper-kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvd50
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-07 22:38

rvd50

...................

Vandaag ook Snow Leopard gehaald. Het valt me op dat een paar van mij programma's al gelijk problemen geven. FTD en Frostwire starten helemaal niet meer op, zelfs na een herinstallatie niet. Weet iemand een oplossing/verklaring voor dit probleem? Dat Expose is er wel op vooruit gegaan en Finder is nu supersnel! Top:D

Edit: Oplossing voor FTD gevonden. De 1.2.1-versie werkt inderdaad niet onder Snow Leopard. Een nieuwere versie, die tot nu toe alleen beschikbaar is via de onderstaande link, werkt gewoon wel! :)

http://openftd.org/snapshots/osx/

[ Voor 36% gewijzigd door rvd50 op 29-08-2009 02:02 ]

R.D50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een deel 2 aangemaakt want we zitten bijna aan de 1000 posts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zal ik, wanneer ik SL installeer, mijn folders, muziek, films, iLife, ... kunnen behouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 02:02:
Ik heb een deel 2 aangemaakt want we zitten bijna aan de 1000 posts.
Waar dan ?

Link ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-05 19:48

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-09 08:05
En daar gaan we dus ook verder :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste

Dit topic is gesloten.